quote:Bert Visscher en Brigitte Kaandorp spelen Kopspijkers-spel in ouderwetse Kopspijkers op 7 december
In DWDD Heimwee: Kopspijkers keert het legendarische VARA-programma na bijna vijftien jaar voor één keer in vol ornaat terug op de zaterdagavond. Het wordt een ouderwetse Kopspijkers met natuurlijk Jack Spijkerman als presentator en meer cabaret en typetjes dan ooit: o.a. Peter Heerschop, Viggo Waas, Hans Sibbel, Owen Schumacher, Erik van Muiswinkel, Sanne Wallis de Vries en Paul Groot. Het bekende Kopspijkers-spel wordt deze avond gespeeld door Bert Visscher en Brigitte Kaandorp, er is livemuziek van Van Dik Hout en nog veel meer. Het programma duurt deze eenmalige keer 10 min langer dan voorheen: 60 minuten lang is zappen zinloos. DWDD Heimwee: Kopspijkers is 7 december om 21.30 uur te zien bij BNNVARA op NPO 1.
Bijna 25 jaar geleden presenteerde Jack Spijkerman op de late zaterdagavond het programma Spijkertijd, al snel verhuisde het programma naar prime time zaterdagavond met de titel Kopspijkers. Het VARA-programma liep ruim tien jaar en was destijds een van de succesvolste programma's met geregeld meer dan 3,5 miljoen kijkers. In 2002 werd de show bekroond met de Gouden Televizier-Ring, de Nipkow schijf, een aantal Gouden beelden en Zilveren Telvisie-sterren
Daar ga ik eigenlijk ook van uit. Jack hoopt misschien stiekem op een comeback, maar daar zit ik nú al net op te wachten.quote:Op zaterdag 7 december 2019 20:51 schreef Toverheks het volgende:
Denk dat het wel tegen valt maar ga wel ff gluren
Denk ook dat Jack denkt misschien mag ik terug op het Gardameer maar echt het gaat tegenvallen denk ik echtquote:Op zaterdag 7 december 2019 20:54 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Daar ga ik eigenlijk ook van uit. Jack hoopt misschien stiekem op een comeback, maar daar zit ik nú al net op te wachten.
Ik kijk vooral óndanks Jack.
Hij heeft iig niet voor talpa gekozenquote:Op zaterdag 7 december 2019 21:03 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Denk ook dat Jack denkt misschien mag ik terug op het Gardameer maar echt het gaat tegenvallen denk ik echt
Vervelende jongens zijn dat.quote:Op zaterdag 7 december 2019 21:17 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
En om eerlijk te zeggen zie ik nog liever spijkerman dan die twee lamlullen die van elk nieuwsdingetje een sesamstraatmusical moeten maken,
De comeback een paar jaar geleden bij De Kwis was nog wel leuk. Niet het niveau van vroeger maar toch voldoende. Hopelijk straks ookquote:Op zaterdag 7 december 2019 21:31 schreef Van_Poppel het volgende:
Eigenlijk kan het nu alleen maar tegen vallen
kaandorpquote:Op zaterdag 7 december 2019 21:31 schreef Van_Poppel het volgende:
Eigenlijk kan het nu alleen maar tegen vallen
Bij De Kwis waren ze nog leuk maar wat ze nu doen is tamelijk verschrikkelijk.quote:Op zaterdag 7 december 2019 21:17 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
En om eerlijk te zeggen zie ik nog liever spijkerman dan die twee lamlullen die van elk nieuwsdingetje een sesamstraatmusical moeten maken,
Kan ook niet hequote:Op zaterdag 7 december 2019 21:44 schreef haags_kwartiertje het volgende:
het is niet meer zoals vroeger heh
Dan hebben ze nog matigere grappen eruit geknipt en dit was het beste wat over bleefquote:
Ik wilde net zeggen. Wat is daarmee aan de hand?quote:Op zaterdag 7 december 2019 21:47 schreef Snowsquall het volgende:
Sibbel ziet er wel slecht uit vind ik.
Ernstig ziek geweest.quote:Op zaterdag 7 december 2019 21:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik wilde net zeggen. Wat is daarmee aan de hand?
Tijdje terug deden ze bij de Kwis al een keer de cabarettafel nog een keer. Mike Boddé als Ivo Opstelten was toen wel weer erg goed.quote:Op zaterdag 7 december 2019 21:44 schreef haags_kwartiertje het volgende:
het is niet meer zoals vroeger heh
'De Mounties' was vroeger ook leuk (Piet Bambergen en Rene v Voren) maar das waar einmahl...quote:
ah gvdquote:
quote:Op zaterdag 7 december 2019 21:48 schreef Martinello het volgende:
[..]
Tijdje terug deden ze bij de Kwis al een keer de cabarettafel nog een keer. Mike Boddé als Ivo Opstelten was toen wel weer erg goed.
ouder geworden en het een en ander onder de leden gehad blijkbaar..quote:Op zaterdag 7 december 2019 21:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik wilde net zeggen. Wat is daarmee aan de hand?
Ik zie het.quote:Op zaterdag 7 december 2019 21:49 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
ouder geworden en het een en ander onder de leden gehad blijkbaar..
Linkse satire blijft prachtig..quote:Op zaterdag 7 december 2019 21:48 schreef RamboDirk het volgende:
Dit is gewoon ouderwets lachen gieren brullen op zijn links
Ja, is zo wel heel erg gericht op 'dit was het ooit'quote:Op zaterdag 7 december 2019 21:52 schreef Van_Poppel het volgende:
Filmpjes van 20 jaar geleden uitzenden.
Het is dan ook een terugblik en geen nieuw programma...derhalve eenmaligquote:Op zaterdag 7 december 2019 21:53 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ja, is zo wel heel erg gericht op 'dit was het ooit'
daar...... zit wat inquote:Op zaterdag 7 december 2019 21:54 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Het is dan ook een terugblik en geen nieuw programma...derhalve eenmalig
Eerst even de cijfers van vanavond afwachtenquote:Op zaterdag 7 december 2019 21:54 schreef bamibij het volgende:
Wat mij betreft kan Kopspijkers zo weer een wekelijkse uitzending krijgen
de 3 miljoen kijkers halen ze niet meer, maar 1.5 makkelijk
Geen idee wat dat is... Maar dit was vroeger een populair programma, vooral met Maarten Spanjer eerst.quote:Op zaterdag 7 december 2019 21:52 schreef butz0rs het volgende:
Taxi met verborgen cameras? FakeTaxi?
KIJKCIJFERKANONquote:Op zaterdag 7 december 2019 21:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Eerst even de cijfers van vanavond afwachten
Dit is gewoon prima zaterdagavond vermaak.quote:Op zaterdag 7 december 2019 21:54 schreef bamibij het volgende:
Wat mij betreft kan Kopspijkers zo weer een wekelijkse uitzending krijgen
de 3 miljoen kijkers halen ze niet meer, maar 1.5 makkelijk
Kan nu niet meerquote:Op zaterdag 7 december 2019 21:55 schreef Snowsquall het volgende:
soooww, krijgt een hengst dat kind
Echt een kut moeder.quote:Op zaterdag 7 december 2019 21:55 schreef Snowsquall het volgende:
soooww, krijgt een hengst dat kind
Yep.quote:Op zaterdag 7 december 2019 21:55 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit is gewoon prima zaterdagavond vermaak.
Nee, dan ga je naar het gevangquote:
Nee poppeltje, dit zijn Jack's favoriete tv fragmenten!quote:Op zaterdag 7 december 2019 22:02 schreef Van_Poppel het volgende:
Dit is niet echt de actualiteit van de week.
Heb het inmiddels doorquote:Op zaterdag 7 december 2019 22:03 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Nee poppeltje, dit zijn Jack's favoriete tv fragmenten!
Mee eensquote:Op zaterdag 7 december 2019 22:07 schreef Tagliano het volgende:
Dat eerste deel met gewoon cabaretiers was erg erg matig
De rest is wel prima
Dan wel met de huidige actualiteit en niet terug grijpen naar vroegerquote:Op zaterdag 7 december 2019 22:08 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Dit kan best weer terug op de zaterdagavond
Het is geen Tien/Talpaquote:Op zaterdag 7 december 2019 22:08 schreef Snowsquall het volgende:
Wanneer komt de reclame?Ik moet de was in de droger doen
VARA.quote:Op zaterdag 7 december 2019 22:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
gvd wat was BNN vroeger toch goed he op die zaterdagavond
Bedankt voor je bijdrage Marco van Bastenquote:Op zaterdag 7 december 2019 22:10 schreef matthijst het volgende:
Scheidinkje, snorretje. Is ie grappiger denk ik.
i know, vandaar dequote:
Graag gedaan.quote:Op zaterdag 7 december 2019 22:11 schreef superniger het volgende:
[..]
Bedankt voor je bijdrage Marco van Basten
Was vroeger ook altijd uitzitten dit onderdeel.quote:
Volgens mij hadden ze ook altijd een serieuzer onderwerp ja.quote:Op zaterdag 7 december 2019 22:16 schreef bamibij het volgende:
Ik kon me vooral de parodie-liedjes herinneren en de cabaretiers en het spel. Zat zo'n item als dit er vroeger ook in?
Het programma duurde vroeger ook 50 minuten en het cabaret op het eind was slechts 10 á 15 minuten. Dus ja, vroeger had je dit ook.quote:Op zaterdag 7 december 2019 22:16 schreef bamibij het volgende:
Ik kon me vooral de parodie-liedjes herinneren en de cabaretiers en het spel. Zat zo'n item als dit er vroeger ook in?
Soms wel. Empire State Of Mind met Jay Z en Alicia Keys is best wel fantastisch. Vind ik dan.quote:
Is dan ook een nieuw liedje hé.quote:Op zaterdag 7 december 2019 22:19 schreef Snowsquall het volgende:
Van dik hout zaagt men planken...
Nooit gehoord dit liedje...
Deze?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
Fusie met dat achterlijke BNN is een grote vergissing geweest.quote:Op zaterdag 7 december 2019 22:20 schreef bamibij het volgende:
Er is markt voor deze TV![]()
Oldskool VARA![]()
quote:Op zaterdag 7 december 2019 22:20 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Deze?👍SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
koning Alcoholquote:
Eigenlijk zoals het altijd was.quote:Op zaterdag 7 december 2019 22:32 schreef superniger het volgende:
++ fragmentjes
++ Hiddema
+ Cabaret op het eind
-- de rest
Ja viel beetje tegen . Ik had zo op verheugd op een leuke uitzending. Niet dat het echt mis was dat niet.quote:Op zaterdag 7 december 2019 21:03 schreef Toverheks het volgende:
Denk ook dat Jack denkt misschien mag ik terug op het Gardameer maar echt het gaat tegenvallen denk ik echt
twitter:berthendriks78 twitterde op zaterdag 07-12-2019 om 22:17:00Paul Groot is zo goed als imitator dat je je niet afvraagt wie hij nadoet, maar dat je je afvraagt wie zo briljant Theo Hiddema aan het nadoen is. Paul Groot dus... #Kopspijkers reageer retweet
twitter:sarti_angelo twitterde op zaterdag 07-12-2019 om 22:06:44Die Hiddema lijkt meer op Hiddema dan Hiddema zelf! #kopspijkers reageer retweet
Het lijkt mij ook een bewuste keuze, die oude filmpjes, het programma heette ook DWDD heimwee.quote:Op zaterdag 7 december 2019 22:47 schreef Cynix ® het volgende:
Aardig vermaak. Ik had er eigenlijk toch wel nét iets meer van verwacht. Het werd nogal geplugged door Matthijs c.s. en Jack zelf natuurlijk. En het was ook niet slecht, maar ik hoefde niet heel erg te lachen of zo.
En ik begrijp ook niet echt waarom hij met 2 maanden voorbereidingstijd niks met de huidige actualiteiten kon doen.
Ach nou ja, ik moet ook niet te zuur doen, het was gewoon aardig vermaak.
Jupquote:Op zaterdag 7 december 2019 23:24 schreef Asjemenou_ het volgende:
Paul Groot (en Owen) zijn inderdaad geniaal.
Hiddema en Baudet was leuk en dat gesprek met die jongen in rolstoel en die andere autist maar voor de rest nee. hoeft van mij ook niet terug te komen op de buisquote:Op zaterdag 7 december 2019 22:44 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja viel beetje tegen . Ik had zo op verheugd op een leuke uitzending. Niet dat het echt mis was dat niet.
Imitaties en de grappige tv-fragmenten.quote:Op zaterdag 7 december 2019 23:52 schreef DonnaNoble het volgende:
Vroegâh keek iedereen ook al voor de imitaties. De rest nam je er zo'n beetje bij. Ik vond het wel leuk maar ben dan ook een ouwe taart. Landgenoten!
Het was maar eenmalig gelukkigquote:Op zondag 8 december 2019 00:31 schreef Zipportal het volgende:
Vond er niks aan. En die oude filmpjes die ik wel kan dromen, helpen dan ook niet mee.
Ook prima, maar dan hadden ze net zo goed, of misschien zelfs nog beter, gewoon een compilatie kunnen maken van de échte oude afleveringen, toch?quote:Op zaterdag 7 december 2019 23:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook een bewuste keuze, die oude filmpjes, het programma heette ook DWDD heimwee.
Gelukkig wel. Want die Viggo Waas moet sowieso geen podium hebben. En op DWDD moet sowieso een bom op.quote:Op zondag 8 december 2019 00:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Het was maar eenmalig gelukkig
Welnee, geen hater, maar ook geen kritiekloze omni-consument. Ik heb me trouwens ook wel redelijk vermaakt.quote:Op zaterdag 7 december 2019 23:56 schreef Dagoduck het volgende:
Haters. Kijken jullie lekker niet, ik heb me vermaakt.
Filmpjes die standaard na 1 hit al op YouTube te vinden zijn. Luie donders.quote:Op zaterdag 7 december 2019 23:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook een bewuste keuze, die oude filmpjes, het programma heette ook DWDD heimwee.
Zo dan!quote:Op zondag 8 december 2019 00:34 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Gelukkig wel. Want die Viggo Waas moet sowieso geen podium hebben. En op DWDD moet sowieso een bom op.
Viel wel mee toch? Hij was altijd al dun.quote:Op zondag 8 december 2019 00:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Zo dan!
Sibbel zag er niet zo goed uit maat
Ja deze twee moeten ze echt van tv halen!quote:Op zaterdag 7 december 2019 23:57 schreef KennyPowers het volgende:
Bert Visscher en Brigitte Kaandorp
De horror
Ik ook hoorquote:Op zaterdag 7 december 2019 23:52 schreef DonnaNoble het volgende:
Vroegâh keek iedereen ook al voor de imitaties. De rest nam je er zo'n beetje bij. Ik vond het wel leuk maar ben dan ook een ouwe taart. Landgenoten!
Die vind ik dan weer het leukstquote:Op zondag 8 december 2019 13:12 schreef BeriBeri het volgende:
Alleen die van Muiswinkel is totaal niet grappig
Vervang de naam Lubbers voor Rutte en Braks voor Schouten en dit verkiezingsspotje van de Centrum Democraten is nog steeds actueel.quote:Op zondag 8 december 2019 00:02 schreef DonnaNoble het volgende:
Dat 'Landgenoten!' Is trouwens ook alleen maar grappig als je de oorspronkelijke sketch kent, en die is weer alleen maar grappig als je Janmaat hebt meegemaakt. Weet niet voor hoeveel Fokkers dat geldt?
Dat was een gedwongen fusie.quote:Op zaterdag 7 december 2019 22:21 schreef Martinello het volgende:
[..]
Fusie met dat achterlijke BNN is een grote vergissing geweest.
Is dat zo? Het is niet zo alsof Facebook en YouTube er vol mee staat.quote:Op zondag 8 december 2019 10:54 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vond het leuk, ook uit nostalgie. Fragmenten heeft iedereen tegenwoordig al online gezien
Nou, als bijvoorbeeld een weerman zich flink verspreekt (ik noem maar wat), dan staat het binnen de kortste keren op YouTube en weet ik waar nog meer. Toen Kopspijkers stopte, was YT er nog maar net. Twitter was er nog helemaal niet. Dus ik denk dat het op zijn minst lastiger wordt, of dat er iets meer creativiteit voor nodig is.quote:Op zondag 8 december 2019 16:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Is dat zo? Het is niet zo alsof Facebook en YouTube er vol mee staat.
Bij mij staan dat soort filmpjes vrijwel nooit op de frontpage van YouTube :pquote:Op zondag 8 december 2019 19:25 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Nou, als bijvoorbeeld een weerman zich flink verspreekt (ik noem maar wat), dan staat het binnen de kortste keren op YouTube en weet ik waar nog meer. Toen Kopspijkers stopte, was YT er nog maar net. Twitter was er nog helemaal niet. Dus ik denk dat het op zijn minst lastiger wordt, of dat er iets meer creativiteit voor nodig is.
Joh.quote:Op zondag 8 december 2019 21:33 schreef King_Merc het volgende:
Toen van Muiswinkel (W.A) met “Landgenoten” begon, moest ik ineens hier aan denken...
Je meent het...quote:Op zondag 8 december 2019 21:33 schreef King_Merc het volgende:
Toen van Muiswinkel (W.A) met “Landgenoten” begon, moest ik ineens hier aan denken...
Oh jaaaaaaa?quote:Op zondag 8 december 2019 21:33 schreef King_Merc het volgende:
quote:
Eens, met dat 1e iig (dat Matthijs het niet moet doen)quote:Op maandag 9 december 2019 09:20 schreef Loekie1 het volgende:
Angela de Jong stelt voor Matthijs van Nieuwkerk als presentator te nemen als ze Kopspijkers opnieuw uitzenden, maar dat moeten ze nu net NIET doen, ze moeten Jack Spijkerman houden want die hoort bij Kopspijkers en hij voegt momenteel iets toe aan het halfzachte genre van presentatoren.
Hij kan geen woord meer uitspreken zonder briefje.quote:Op maandag 9 december 2019 09:20 schreef Loekie1 het volgende:
Angela de Jong stelt voor Matthijs van Nieuwkerk als presentator te nemen als ze Kopspijkers opnieuw uitzenden, maar dat moeten ze nu net NIET doen, ze moeten Jack Spijkerman houden want die hoort bij Kopspijkers en hij voegt momenteel iets toe aan het halfzachte genre van presentatoren.
Pijnlijk inderdaad. Viel me vooral op bij het aankondiging van Hans, Peter en Viggo. Dat kon niet zonder 4 keer op z'n kaartjes te kijken.quote:Op maandag 9 december 2019 16:30 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hij kan geen woord meer uitspreken zonder briefje.
Matthijs ook niets zonder autocue. En met Matthijs als presentator draait het om hem en niet om de gasten.quote:Op maandag 9 december 2019 16:30 schreef TjjWester het volgende:
Hij kan geen woord meer uitspreken zonder briefje.
Dat krijg je met Ajacieden.quote:Op woensdag 11 december 2019 16:04 schreef engine het volgende:
Jack Spijkerman op tv kan echt niet meerirritant mannetje.
Walgelijke vent inderdaad.quote:Op woensdag 11 december 2019 16:05 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Dat krijg je met Ajacieden.
@:de_kraam
@:caland
@:fetx
Spijkerman, Spaan, Endtquote:Op woensdag 11 december 2019 16:05 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Dat krijg je met Ajacieden.
@:de_kraam
@:caland
@:fetx
Die had i.p.v. de koning gekund. Landgenoten was hilarisch.. maar verder matige Van Muiswinkel.quote:Op woensdag 11 december 2019 16:00 schreef Peter88Online het volgende:
Matthijs past totaal niet bij zo'n formule. Vind van Spijkerman wat je wilt, maar het programma was na 14 jaar nog steeds op zijn leef geschreven. Ik vond het best een geslaagde comeback. Alleen jammer dat ze oude en gedateerde fragmenten gebruikten. En bij de typetjes miste ik toch één figuur uit de actualiteit van vorige week: Klaas Dijkhof.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |