SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9SAutore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Heerlijk! Ik vier een sinterklaasweekend op de Sallandse Heuvelrug. Erg prettig, heerlijk stuk gewandeldquote:Op zaterdag 30 november 2019 13:13 schreef dick_laurent het volgende:
Zonnige laatste novemberdag. Fijn
Af en toe danquote:Op vrijdag 29 november 2019 21:03 schreef Frutsel het volgende: [..] Kom maar gezellig weer wat vaker mishobbitje
![]()
En alsof dat niet genoeg is lekker mistig nu.quote:Op zaterdag 30 november 2019 20:13 schreef Againzender het volgende:
Het is alweer vroeg krabben vandaag
In ander opvallend nieuws : in de zon is het warmer dan uit de zonquote:Op zondag 1 december 2019 22:22 schreef Eendenkooi het volgende:
Is toch opvallend dat wanneer het koud is maar nagenoeg windstil je in principe in je trui naar buiten kunt terwijl als het warmer is maar veel harder waait je echt wel een jas nodig hebt.
quote:Op maandag 2 december 2019 09:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ineens een keiharde regenbui
Vast wel maar dat bewaren ze voor later.quote:Op maandag 2 december 2019 23:27 schreef VacaLoca het volgende:
Jebus christ kon de weersvoorspelling van 6 tot 16 december nog kutter zijn?
Beetje regen maar..quote:Op maandag 2 december 2019 23:27 schreef VacaLoca het volgende:
Jebus christ kon de weersvoorspelling van 6 tot 16 december nog kutter zijn?
Met een beetje geluk uiteindelijk zo'n 10 centimeterquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Inderdaadquote:Op woensdag 4 december 2019 02:05 schreef Pery het volgende:
https://www.gelderlander.(...)vandaan-br~a07dfb22/
Interessant.
Dus gewoon bijna 43 graden geweest blijkbaar..quote:
Dus eigenlijk heeft het KNMI helemaal geen argumenten om die 42,9 te schrappen.quote:Op woensdag 4 december 2019 02:05 schreef Pery het volgende:
https://www.gelderlander.(...)vandaan-br~a07dfb22/
Interessant.
Het argument is : ",,We zaten vlak vóór die 42 graden van Deelen al zowat aan het maximum. De zon kón niet harder aan staan, de instraling was al op z'n max, alle omstandigheden waren al perfect"quote:Op woensdag 4 december 2019 11:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Dus eigenlijk heeft het KNMI helemaal geen argumenten om die 42,9 te schrappen.
Aanpassen die handel
:quote:Op woensdag 4 december 2019 11:21 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Het argument is : ",,We zaten vlak vóór die 42 graden van Deelen al zowat aan het maximum. De zon kón niet harder aan staan, de instraling was al op z'n max, alle omstandigheden waren al perfect"
Grafiek is ook wel duidelijk toch?
[ afbeelding ]
Kwartier een rare bult met een temperatuurstijging van vele graden en dito daling waarna het weer exact op hetzelfde pad als voorheen belandt. Geen meteoroloog neemt dit serieus en nergens ter wereld zal zo'n meting door een meteorologische instantie geaccepteerd worden. Daar kijk ik liever naar dan naar wat journalisten van De Persgroep of een handjevol FOK!kers. Maar denk er gerust het uwe van en zet een petitie op of vraag om nadere toelichting bij het knmi
Niks aan toe te voegen. Er is geen verklaring voor het feit dat het niet zou kunnen kloppen, het meetapparatuur was in orde en dat is het belangrijkste.quote:Op woensdag 4 december 2019 11:25 schreef Elan het volgende:
Ja het kan eigenlijk niet horen we steeds, maar het is dus kennelijk wel gemeten en er is geen sprake van een defect apparaat.
Dat ze vervolgens het nachtrecord pakken geeft ook te denken.
JA MAAR HET KAN NIET!11!!quote:Op woensdag 4 december 2019 11:37 schreef Pery het volgende:
[..]
:
[..]
Niks aan toe te voegen. Er is geen verklaring voor het feit dat het niet zou kunnen kloppen, het meetapparatuur was in orde en dat is het belangrijkste.
Die grafiek is wel duidelijk ja.quote:Op woensdag 4 december 2019 11:21 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Het argument is : ",,We zaten vlak vóór die 42 graden van Deelen al zowat aan het maximum. De zon kón niet harder aan staan, de instraling was al op z'n max, alle omstandigheden waren al perfect"
[ afbeelding ]
Kwartier een rare bult met een temperatuurstijging van vele graden en dito daling waarna het weer exact op hetzelfde pad als voorheen belandt. Geen meteoroloog neemt dit serieus en nergens ter wereld zal zo'n meting door een meteorologische instantie geaccepteerd worden. Daar kijk ik liever naar dan naar wat journalisten van De Persgroep of een handjevol FOK!kers. Maar denk er gerust het uwe van en zet een petitie op of vraag om nadere toelichting bij het knmi
Nogmaals, doe ermee wat je wil. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de vaardigheden van meteorologen en niet aan sensatiemedia of cijferfetisjisten. Ieder voor zich.quote:Op woensdag 4 december 2019 11:25 schreef Elan het volgende:
Ja het kan eigenlijk niet horen we steeds, maar het is dus kennelijk wel gemeten en er is geen sprake van een defect apparaat.
Dat ze vervolgens het nachtrecord pakken geeft ook te denken.
Dat kan.quote:Op woensdag 4 december 2019 11:44 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nogmaals, doe ermee wat je wil. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de vaardigheden van meteorologen en niet aan sensatiemedia of cijferfetisjisten. Ieder voor zich.
Dat kan. Ga maar fijn protesteren bij het KNMI. Wij zijn inmiddels wel uitgesproken. Dag.quote:Op woensdag 4 december 2019 11:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat kan.
Ik vind een technische mening een stuk relevanter dan de mening van Marco Verhoef en consorten.
Zolang er geen menselijk toe doen is geconstateerd of een technisch defect is er geen enkel argument om het als een fabeltje af te doen.
Plus dat het nachtrecord (gemeten met exact dezelfde sensor) wel de boeken in mag. Hoe tegenstrijdig is dat?
Lijkt mij ook. Later.quote:Op woensdag 4 december 2019 11:49 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat kan. Ga maar fijn protesteren bij het KNMI. Wij zijn inmiddels wel uitgesproken. Dag.
Duidelijke uitbijter in de meetreeks. Ik kijk dan ook naar de reeks en zou dit meetpunt buiten beschouwing laten. Maar dan wil ik natuurlijk ook de meetreeksen van de andere stations er naast houden om te kijken of daar danniet ook vreemde punten in zitten. En die reeksen kan je gewoon allemaal downloaden, maar ik heb nu even geen tijd om in die data te duikenquote:Op woensdag 4 december 2019 11:21 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
dit vind ik nog wel een interessante opmerking: heeft elk meetstation zo'n extra meetstation in de buurt?quote:Een ander meetpunt op hetzelfde terrein enkele honderden meters verderop gaf die hoge waarde echter niet.
Groetjes thuis.quote:Op woensdag 4 december 2019 11:49 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat kan. Wij zijn inmiddels wel uitgesproken. Dag.
Volgens mij zijn er standaard ten minste twee sensoren maar hebben niet alle hoofdstations een controlehut. De uitbijter is duidelijk, daarom wordt daar door helemaal niemand behalve één reltoerist op een forum rekening mee gehouden. Heb ook even de tijd niet om te zoeken maar er is die dag geen enkel station geweest dat uberhaupt ook maar een minivariant van zo'n piek heeft gekend. (kom op, we zaten allemaal toch te f5'en die dag?) Het is eenvoudig genoeg geen zaak.quote:Op woensdag 4 december 2019 11:50 schreef Againzender het volgende:
[..]
Duidelijke uitbijter in de meetreeks. Ik kijk dan ook naar de reeks en zou dit meetpunt buiten beschouwing laten. Maar dan wil ik natuurlijk ook de meetreeksen van de andere stations er naast houden om te kijken of daar danniet ook vreemde punten in zitten. En die reeksen kan je gewoon allemaal downloaden, maar ik heb nu even geen tijd om in die data te duiken
[..]
dit vind ik nog wel een interessante opmerking: heeft elk meetstation zo'n extra meetstation in de buurt?
ik niet, ik was op vakantiequote:Op woensdag 4 december 2019 11:55 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
kom op, we zaten allemaal toch te f5'en die dag?
Ik reed die dag (of misschien was het de dag daarvoor) net terug van vakantie in mijn aircoloze 90s barrel. Best leuk, geloof dat ik een heel klein beetje gezweet heb die ritquote:
Aha, dan kan ik me voorstellen dat je iets betere dingen te doen hebt jaquote:
Omdat de uitslag van het onderzoek nu pas bekend is. Het meetapparatuur had geen gebreken, de plotselinge temperatuursstijging komt niet door menselijk handelen, dus kunnen we concluderen dat 42,9 graden het nieuwe record is.quote:Op woensdag 4 december 2019 12:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Waarom is het nu opeens nieuws over die mogelijke andere hoogste waardeKom daar dan mee, niet een half jaar later.
Het is natuurlijk wel apart dat er een zo'n piek in de metingen zitten.quote:Op woensdag 4 december 2019 13:15 schreef Pery het volgende:
[..]
Omdat de uitslag van het onderzoek nu pas bekend is. Het meetapparatuur had geen gebreken, de plotselinge temperatuursstijging komt niet door menselijk handelen, dus kunnen we concluderen dat 42,9 graden het nieuwe record is.
(Behalve voor de KNMI-fetisjisten, die zullen uiteraard de 'officiėle' 40,7 van het KNMI aanhouden)
Thermische valwind was het waarschijnlijk. In Duitsland was er ook zo'n piek door thermische valwind en die is wel meegetelt.quote:Op woensdag 4 december 2019 13:30 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel apart dat er een zo'n piek in de metingen zitten.
Nee, was geen sprake van. Maar goed, geen zin in weer een reltopic door de usual suspects. Iedereen houdt maar lekker aan wat hij/zij wil. Resultaten zijn officieel geschrapt en ook na onderzoek niet herzien. De paar die vinden dat het record in Nederland 42.9 is moeten dat maar fijn blijven aanhangen. Whatever.quote:Op woensdag 4 december 2019 13:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Thermische valwind was het waarschijnlijk. In Duitsland was er ook zo'n piek door thermische valwind en die is wel meegetelt.
Was bizar om buiten te zijn met die hitte. Voelde onwerkelijk.quote:Op woensdag 4 december 2019 13:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Een ding kunnen we wel met zekerheid zeggen. Het was f*cking warm toen.
Ik moest met die hitte een auto en vouwwagen inpakkenquote:Op woensdag 4 december 2019 14:59 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Was bizar om buiten te zijn met die hitte. Voelde onwerkelijk.
Gruwelijk nat, lekker hoor. Mogelijk iets van sneeuw later deze maand.quote:Op woensdag 4 december 2019 18:39 schreef Djeez het volgende:
Jezus. Vanaf vrijdag zeker twee weken extreme regenval. En het is hier al extreem nat
Bizar was het zeker... alsof de lucht zelf in de fik staat. Dan hoef je nieteens in de zon te lopen om het gevoel te krijgen van alle kanten bestraald te worden met hitte.quote:Op woensdag 4 december 2019 14:59 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Was bizar om buiten te zijn met die hitte. Voelde onwerkelijk.
Hé fijn zeg!quote:Op donderdag 5 december 2019 11:31 schreef Pery het volgende:
Vanaf morgen gaat de herfst beginnen en zijn we verlost van de mistige, saaie droge dagen.
Grijs, nat en winderig is ook niet allesquote:Op donderdag 5 december 2019 11:31 schreef Pery het volgende:
Vanaf morgen gaat de herfst beginnen en zijn we verlost van de mistige, saaie droge dagen.
Het stormt hier al. Ik had tegenwindquote:Op donderdag 5 december 2019 22:20 schreef InverHouse het volgende:
Kans op storm neemt toe komende dagen.
In Assen?quote:Op vrijdag 6 december 2019 07:49 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het stormt hier al. Ik had tegenwind
Heb je niks aan dit weer. Is het winter, gaat het herfstweer wordenquote:Op vrijdag 6 december 2019 08:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik had op de snelweg zijwind, af en toe van die duwwinden, waardoor ik soms richting de berm werd geblazen.
Nee. Tot het nieuwe jaar zuid(west)enwind.quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:40 schreef Coelho het volgende:
Lees al de hele week allerlei Polar Vortex voorspellingen op Twitter, het zou na het weekend stukken kouder worden. Echter helemaal niks van te zien...
Jammerquote:Op vrijdag 6 december 2019 09:40 schreef Coelho het volgende:
Lees al de hele week allerlei Polar Vortex voorspellingen op Twitter, het zou na het weekend stukken kouder worden. Echter helemaal niks van te zien...
Lekker toch? Hoezo opwarming aarde?!quote:
Goed voor de plantjes en de nog bestaande droogte gebieden in Ollanda!quote:
Die nemen nu niet zoveel opquote:Op vrijdag 6 december 2019 10:38 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Goed voor de plantjes en de nog bestaande droogte gebieden in Ollanda!
Als het in een keer uit de hemel komt vallen misschien niet, maar het regent de hele dag!quote:
Want door de opwarming van de aarde, bestaat er geen kou meer.quote:Op vrijdag 6 december 2019 10:36 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Lekker toch? Hoezo opwarming aarde?!
hoe langer je het volhoudt hoe bozer je op jezelf wordt in de toekomstquote:Op vrijdag 6 december 2019 12:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Want door de opwarming van de aarde, bestaat er geen kou meer.
Ja, en nu?quote:Op vrijdag 6 december 2019 12:08 schreef -Chakotay- het volgende:
Het grootste ijs oppervlakte op de noordpool is gemeten in 2013
met een omtrek van 12.3x 10₆ km3
[ afbeelding ]
We noteren het even.quote:Op vrijdag 6 december 2019 12:08 schreef -Chakotay- het volgende:
Het grootste ijs oppervlakte op de noordpool is gemeten in 2013
met een omtrek van 12.3x 10₆ km3
[ afbeelding ]
Wordt toch altijd geroepen dat het ijs op de noordpool dreigt te verdwijnen?quote:
Je zit in het verkeerde topic denk ikquote:Op vrijdag 6 december 2019 12:02 schreef -Chakotay- het volgende:
gaat goed met de noordpool
[ afbeelding ]
ja.. zo komen mensen wel makkelijk af van de materiequote:Op vrijdag 6 december 2019 13:15 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je zit in het verkeerde topic denk ik
WKN / Poolkappen, IJsbergen en Gletsjers #4
of
WKN / Het Grote Klimaatverandering Topic #11 "Settled" science
Nee ik had het ook kunnen verwijderen, ik zeg je gewoon of je in het verkeerde topic zit. Daar is namelijk dit topic niet voor. Dus ik geef je topics waar je je ei kwijt kunt. En als het daar mis gaat kun je ook naar BNW.quote:Op vrijdag 6 december 2019 13:17 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
ja.. zo komen mensen wel makkelijk af van de materie
selectief je punt proberen te maken
ok bedankt, je hebt gelijkquote:Op vrijdag 6 december 2019 13:19 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee ik had het ook kunnen verwijderen, ik zeg je gewoon of je in het verkeerde topic zit. Daar is namelijk dit topic niet voor. Dus ik geef je topics waar je je ei kwijt kunt. En als het daar mis gaat kun je ook naar BNW.
Dan nog niet. Niet nu begin december.quote:Op vrijdag 6 december 2019 11:28 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Als het in een keer uit de hemel komt vallen misschien niet, maar het regent de hele dag!
Voelt vandaag kouder aan dan afgelopen dagen.quote:Op vrijdag 6 december 2019 13:46 schreef Frutsel het volgende:
Wordt het nog droog vandaag?
Doe de kou maar weer terug... dan heb je in elk geval deze ellende niet
Daar is wel heel veel water voor nodig... althans voor het oosten in elk geval want daar is nog een aardig tekortquote:Op vrijdag 6 december 2019 13:50 schreef gniffie het volgende:
Mijn weerapp zegt dat het heel de week gaat regenen.Kans op wateroverschot net zoals in Frankrijk?
quote:Het waren natte herfstmaanden. Drie keer natter dan normaal, aldus het KNMI. Maar de grootste uitschieter werd gemeten in Berkhout. Daar was het het natst.
In het West-Friese dorp viel deze herfst maar liefst 406 millimeter regen, in drie maanden tijd. Normaal zou dit volgens het KNMI in een half jaar moeten vallen.
Berkhout is daarmee de natste plek geweest van heel Nederland, gedurende deze herfst. De minste regen viel in het Brabantse Volkel, met 174 millimeter. Op 30 november eindigde de meteorologische herfst.
GRUWELIJK NAT.quote:Op vrijdag 6 december 2019 14:19 schreef ddx het volgende:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)en-van-heel-het-land
[..]
Droge kou. Nee dankje.quote:Op vrijdag 6 december 2019 13:46 schreef Frutsel het volgende:
Wordt het nog droog vandaag?
Doe de kou maar weer terug... dan heb je in elk geval deze ellende niet
quote:Op vrijdag 6 december 2019 14:29 schreef Zipportal het volgende:
[..]
GRUWELIJK NAT.
@:wereldgozer
@:lenny_leonard
Het was wel een beetje doorbikkelen tijdens het hardlopen ja. Alsof de douchekop recht op m'n gezicht stond.quote:Op vrijdag 6 december 2019 14:39 schreef LTVDK het volgende:
Allejezus wat een graftakketeringtyfusweer is het vandaag zeg
Ik heb vooral lopen worstelen met een parapluquote:Op vrijdag 6 december 2019 14:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het was wel een beetje doorbikkelen tijdens het hardlopen ja. Alsof de douchekop recht op m'n gezicht stond.
Ach het is winter....die plantjes doen niet zoveel momenteel.quote:Op vrijdag 6 december 2019 10:38 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Goed voor de plantjes en de nog bestaande droogte gebieden in Ollanda!
Top. Nu nog iets meer zon dan vandaag.quote:Op vrijdag 6 december 2019 18:41 schreef InverHouse het volgende:
Maar goed, de komende tijd zijn we nog niet klaar met dit weer.
De nao en ao index is tot halverwege december vrij negatief voor serieus winterweer. Geen scandihoog, maar vooral lagedrukgebieden (wat eventueel wel voor sneeuw kan gaan zorgen) wat de kans op schaatsweer zeer klein maakt.
Vergeet het maarquote:Op vrijdag 6 december 2019 18:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Top. Nu nog iets meer zon dan vandaag.
Hoaxquote:Op vrijdag 6 december 2019 18:44 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Maar vandaag niet. En dat blijft nog wel ff zo.
Zucht.quote:Op vrijdag 6 december 2019 18:41 schreef InverHouse het volgende:
Maar goed, de komende tijd zijn we nog niet klaar met dit weer.
De nao en ao index is tot halverwege december vrij negatief voor serieus winterweer. Geen scandihoog, maar vooral lagedrukgebieden (wat eventueel wel voor sneeuw kan gaan zorgen) wat de kans op schaatsweer zeer klein maakt.
Het is te hopen dat het eind december gaat veranderen.quote:
December is anders tot vandaag helemaal prima geweest.quote:Op vrijdag 6 december 2019 18:51 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Het is te hopen dat het eind december gaat veranderen.
Uiteindelijk moet je het in Nederland toch vooral van de maanden januari en februari hebben.
Het is winter kat, dan moet er minimaal een halve meter sneeuw liggen met minimaal een graadje of 10 onder nul.quote:Op vrijdag 6 december 2019 18:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
December is anders tot vandaag helemaal prima geweest.
Dit inderdaad!quote:Op vrijdag 6 december 2019 19:11 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Het is winter kat, dan moet er minimaal een halve meter sneeuw liggen met minimaal een graadje of 10 onder nul.
Blijft allebei k#t met peren weer weer.quote:Op vrijdag 6 december 2019 19:59 schreef heywoodu het volgende:
Zeker weten dat het 90% van de tijd regen is en niet 90% kans op regen?
Nee, niet waarquote:Op vrijdag 6 december 2019 19:11 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Het is winter kat, dan moet er minimaal een halve meter sneeuw liggen met minimaal een graadje of 10 onder nul.
We halen de expert in NATTE PROBLEMEN erbijquote:Op vrijdag 6 december 2019 14:29 schreef Zipportal het volgende:
[..]
GRUWELIJK NAT.
@:wereldgozer
@:lenny_leonard
Gaat voorlopig niet gebeuren.quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Die regen mag onderhand wel sneeuw worden hoor.
fixed that for youquote:Op zaterdag 7 december 2019 19:13 schreef Apotheose het volgende:
Sneeuw geeft zo'n troep na de tijd. een paar uur al--> dooi![]()
Eindelijk......kan de boel eens ff goed doorluchten, laatste rotzooi uit de bomen en een beetje actie in de tentquote:Op zaterdag 7 december 2019 11:52 schreef InverHouse het volgende:
Kans op storm neemt toe.
[ afbeelding ]
Eind van de week zit er geen blad meer aan de bomen.quote:Op zaterdag 7 december 2019 20:46 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Eindelijk......kan de boel eens ff goed doorluchten, laatste rotzooi uit de bomen en een beetje actie in de tent
Saai en kaal :pquote:Op zaterdag 7 december 2019 21:45 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Eind van de week zit er geen blad meer aan de bomen.
quote:Op vrijdag 6 december 2019 14:39 schreef LTVDK het volgende:
Allejezus wat een graftakketeringtyfusweer is het vandaag zeg
Want? Heerlijk weer voor een stevige wandelingquote:
Keiharde wind terwijl de regen met bakken uit de lucht komtquote:Op zondag 8 december 2019 09:51 schreef DJMO het volgende:
[..]
Want? Heerlijk weer voor een stevige wandeling
Ligt er aan waar je zit, hier in Alkmaar is het droogquote:Op zondag 8 december 2019 09:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Keiharde wind terwijl de regen met bakken uit de lucht komt
Helaas wel. En harde wind.quote:Op zondag 8 december 2019 09:59 schreef RemcoW23 het volgende:
Als ik die verwachting op KNMI-site zo zie dan is het een week lang regen
Echt zooooo geen zin in..maar ja het komt zoals het komtquote:Op zondag 8 december 2019 09:59 schreef RemcoW23 het volgende:
Als ik die verwachting op KNMI-site zo zie dan is het een week lang regen
Ik zie vijftig tinten grijs.quote:Op zondag 8 december 2019 10:31 schreef DJMO het volgende:
[ afbeelding ]
Zie hier en daar zelfs blauw in de lucht
Ik zag vanochtend wel een half uur blauwe lucht in Amsterdam. En het lijkt minder langdurig te regenen dan ik verwacht hadquote:Op zondag 8 december 2019 11:52 schreef Metalfreak het volgende:
Hier alleen regen, storm, grijs en depressief kutweer
Ik zie alleen blauw op de weg.quote:Op zondag 8 december 2019 10:31 schreef DJMO het volgende:
[ afbeelding ]
(ook meldingen uit Zuidlaren en Terborch, als ik het draadje goed lees. Maar onduidelijk of het een aardbeving of noodweer is.)twitter:
Ik zie ook 'blauw' op straatquote:Op zondag 8 december 2019 10:31 schreef DJMO het volgende:
[ afbeelding ]
Zijn de kinderen daarom zo druk. Tering heyquote:Op maandag 9 december 2019 14:54 schreef Pumpalov het volgende:
Donderdag/vrijdag gaat een lagedrukgebied Nederland terroriseren met aan de kust mogelijk storm. Binnenland meest matig tot vrij krachtige wind.
[ afbeelding ]
Je kunt ook genieten van het zonnetje dat nu en afgelopen zondag schijnt/scheen. De rest zien we welquote:Op dinsdag 10 december 2019 12:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Komt nog genoeg aan geloof ik
KOMT DIE ZON!!!!!!!!!!!!!quote:
Zaterdag ook sneeuw?quote:Op dinsdag 10 december 2019 13:20 schreef Frutsel het volgende:
Donderdagavond nog kansjes op sneeuw voor het noordoosten?
Geen storm dus?quote:Op dinsdag 10 december 2019 19:48 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Zaterdag ook sneeuw?
[ afbeelding ]
Prima woensdag weer. In de nacht naar vrijdag weer flink regenachtig, en sneeuw uiteraard in Duitsland.quote:
Mag van mij uitkomenquote:Op donderdag 12 december 2019 07:53 schreef Nikonlover het volgende:
Control gaat voor winter![]()
[ afbeelding ]
Graagquote:Op donderdag 12 december 2019 07:53 schreef Nikonlover het volgende:
[ afbeelding ]
Dit lijkt mij wat optimistischquote:Op donderdag 12 december 2019 07:53 schreef Nikonlover het volgende:
[ afbeelding ]
min 10?quote:Op donderdag 12 december 2019 07:53 schreef Nikonlover het volgende:
[ afbeelding ]
Buiten iig nietquote:Op donderdag 12 december 2019 07:34 schreef TLC het volgende:
En krijgen we dit jaar wel een witte Kerst ?
ELF KAN OPEN!quote:Op donderdag 12 december 2019 07:53 schreef Nikonlover het volgende:
[ afbeelding ]
Mag weer dicht. Nieuwe control is weer 'warm'quote:
Je verwacht het nietquote:Op donderdag 12 december 2019 11:25 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Mag weer dicht. Nieuwe control is weer 'warm'
Controlgodquote:Op donderdag 12 december 2019 11:25 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
En het ziet er nu nog zo mooi uit.quote:Op donderdag 12 december 2019 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd naar de hoeveelheden regen vanavond en morgen.. wordt kleddernat zo te zien.
We zullen toch onderhand alle tekorten weer ingelopen zijn? Wat een vies, grauw, nat weer is het al weken!quote:Op donderdag 12 december 2019 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd naar de hoeveelheden regen vanavond en morgen.. wordt kleddernat zo te zien.
Valt nog best mee toch? Accumulatieve neerslag tot zondag 00:00quote:Op donderdag 12 december 2019 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:
quote:Op donderdag 28 november 2019 10:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zeker...
waar zijn
@:indahnesia.com
@:i2Them2
@:-CRASH-
@:flugeltje
@:Oom_Agent
@:MissHobje
@:SpeedyGJ
@:Vjenne_kloet
@:ondeugend
@:ACT-F
@:pekel
gebleven?![]()
![]()
is er ook een control voor neerslag want witte kerst?quote:Op donderdag 12 december 2019 07:53 schreef Nikonlover het volgende:
[ afbeelding ]
owquote:Op donderdag 12 december 2019 11:25 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ff een voorjaars oefening of het warme weer niet is vastgeroestquote:Op vrijdag 13 december 2019 01:07 schreef Pery het volgende:
15 graden lokaal volgende week. Het is ook immers al december.
Elk jaar rond kerstquote:Op vrijdag 13 december 2019 01:07 schreef Pery het volgende:
15 graden lokaal volgende week. Het is ook immers al december.
Straks lekker naar LA tochquote:Op vrijdag 13 december 2019 09:35 schreef dick_laurent het volgende:
Vooral een dikke bak regen hier, het gebruikelijke dus...
Niets mis meequote:
Op sommige dagen kan je zelfs een beetje vitamine D aanmaken 😱quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:01 schreef dick_laurent het volgende:
Ja ik zag al dat het tussen de 15 - 18 graden zal zijn, i.c.m. met een zon die stukje sterker is dan NL op het moment zal dat best prettig aan moeten voelen
'ze' ?quote:
ah, de telegraafquote:
Artikel eventjes doorgenomen, er staat weinig raars in voor de rest.quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:48 schreef Againzender het volgende:
[..]
ah, de telegraafkans op plaatselijk wat natte sneeuw wordt bij die kutkrant gelijk aangekondigd alsof we in een sneeuwstorm from hell terecht gaan komen
overigens is er vanuit het noorden wel enige ietwat winterse neerslag gemeld vanmorgen vroeg.
Het sneeuwt wel in de Ardennen en het Sauerland, maar dat ligt wat hoger natuurlijk
quote:Op vrijdag 13 december 2019 18:47 schreef InverHouse het volgende:
Nao ao index is iets positiever voor winterweer.
Hear hearquote:
Heftig.quote:Op zaterdag 14 december 2019 14:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kreeg een orkaan over me heen net, de tering
Stond je niet gewoon naast een ontploffende Duindorper?quote:Op zaterdag 14 december 2019 14:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kreeg een orkaan over me heen net, de tering
Nopequote:Op zaterdag 14 december 2019 14:59 schreef DW457 het volgende:
[..]
Stond je niet gewoon naast een ontploffende Duindorper?
ha, net niet.quote:Op zaterdag 14 december 2019 17:49 schreef InverHouse het volgende:
Zal het dan toch, eind december?
[ afbeelding ]
nee hoor, het blijft groen waar ik woon.quote:
Neequote:Op zaterdag 14 december 2019 17:49 schreef InverHouse het volgende:
[ afbeelding ]
veels te ver weg om ook maar enige betekenis te hebbenquote:Op zaterdag 14 december 2019 17:49 schreef InverHouse het volgende:
[ afbeelding ]
Geen zorgen, wordt gewoon weer een klassieke Balkanveegquote:Op zaterdag 14 december 2019 17:49 schreef InverHouse het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hoop dat die nao ao index negatief blijft (negatiever wordt).quote:Op zaterdag 14 december 2019 18:38 schreef Againzender het volgende:
[..]
veels te ver weg om ook maar enige betekenis te hebben
Maar hoop houden mag, dat doe ik ook
Ik hou mij maar vast aan december 1984. Toen tot aan de jaarwisseling weer dat in de verste verte niet op winter leek. Wat er vervolgens in januari gebeurde was behoorlijk episch te noemen!
Nee, oprotten.quote:Op zaterdag 14 december 2019 17:49 schreef InverHouse het volgende:
[ afbeelding ]
is die negatief dan? ik dacht wel laag, maar nog niet negatief?quote:Op zaterdag 14 december 2019 18:45 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Ik hoop dat die nao ao index negatief blijft (negatiever wordt).
Hij wordt negatief.quote:Op zaterdag 14 december 2019 19:05 schreef Againzender het volgende:
[..]
is die negatief dan? ik dacht wel laag, maar nog niet negatief?
Kan even zo snel geen getallen vinden, als iemand een linkje heeft graag, ben wel benieuwd eigenlijk
dat klinkt positiefquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |