abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190079719
Eten bij Bombay Spice in Hengelo op 1 februari 2020:

* Lonaa, PdeHoog +1
* Fles
* Z80
* Kaatje
* minilot,
* Lucky_Strike/J
* Candaasje (ovb)
* Borisz (ovb)
* Uhmmpie
* Anthraxx
* DerLudolf
* mascara-klodder (ovb)
* Tele6 (klein ovb)
* Fietsie (zww)
Volgens Kaatje ook Sunny als ze kan/zin heeft :+

Sta je er niet bij, even melden bij TS of een blauwe.

Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_190079779
Zonnetje probeert er hier doorheen te piepen. En hier is de a58 thv Tilburg.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_190079787
Mogge lieverds.
Spoilers!
pi_190079798
Goedemorgen.

Ik probeer te verdringen dat ik toch echt naar het milieuterrein moet zo.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_190079823
Ik ontken nog even het maken van het weekmenu, ontdooien van vriezer, verschonen van bed, doen van de was en het ontkalken van de badkamer. En ik denk nog helemaal niet aan de dreumesverjaardag daarna.
Spoilers!
pi_190079836
En ik moet ook nog 500 kleren passen.
Spoilers!
pi_190079867
Ik kreeg wel een in de oven gewarmd broodje met kaas, gemaakt door uk, vanmorgen.

VIP treatment :)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 november 2019 @ 09:50:35 #8
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_190079890
Zo even de stad in. Heb nog wel iets feestelijks nodig voor december. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_190079922
Mogge! Beetje bijgelezen zojuist. Geen goede nacht gehad maar goed. Voetbal kijken bij zusje in Utrecht en verder weinig plannen.

Ik word bijna altijd jonger geschat en daar ben ik erg blij om. Zelfs een belediging als iemand correct schat :')
Hoe langer jong, hoe langer ik mag dansen. En dat is al langer dan normaal :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_190079984
Hm tapijt valt inderdaad erg klein uit 😂

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu komt er nog wel een andere tikkie kleinere ronde salontafel.. maar tapijt had best nog 80cm groter in diameter mogen zijn :7 dit is 125.

De rest van de kamer is nog leeg :+
pi_190080003
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 10:02 schreef FranticDJ het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu komt er nog wel een andere tikkie kleinere ronde salontafel.. maar tapijt had best nog 80cm groter in diameter mogen zijn :7 dit is 125.

Ik moest lachen. Bij een vriend ligt dit formaat in de badkamer _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_190080021
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 10:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik moest lachen. Bij een vriend ligt dit formaat in de badkamer _O-
Zo groot is mijn badkamer niet :+
pi_190080051
Goedemorgen dotjes. O+
pi_190080072
:D Mooi hoe het formaat van zo'n kleedje moeilijk in te schatten is.

Psychofarmacologie bestudeerd, nu maar eens het kind entertainen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_190080108
quote:

SPOILER

Hahaha het ziet er wel koddig uit.
pi_190080269
Ah, hoor net van E. Dat het een kleur/materiaal test is en dat ie eigenlijk heel ergens anders moet liggen _O-
pi_190080335
Hm lief weer de deur uit ivm powsjes voeren en huishouden...

Hier inmiddels al vanalles gedaan.

En toch is het pas 11 uur :)
pi_190080340
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 10:13 schreef Myraela het volgende:
Goedemorgen dotjes. O+
Hallo Myra O+ O+
pi_190080358
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 09:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ontken nog even het maken van het weekmenu, ontdooien van vriezer, verschonen van bed, doen van de was en het ontkalken van de badkamer. En ik denk nog helemaal niet aan de dreumesverjaardag daarna.
Dat klinkt als een lange dag :{
Jij liever dan ik. O-)

Ik ga nieuwe vullingen kopen voor mijn vulpen (in rare kleurtjes, bij de vulpennenwinkel O+ ), boodschappen doen voor een dag of vijf (vooral groente en fruit, misschien op de markt), planten verpotten en misschien even naar m'n nieuwe studieopdracht kijken. Alleen de boodschappen moeten vandaag gebeuren, de rest kan wachten O+
pi_190080402
* Tele6 leest stukje terug

:* op de mensen met hormoonissues. Ik heb gelukkig nul last. Spiraaltje houdt de menstruaties-from-hell mooi weg O+

Hier nog zo eentje die jonger wordt geschat, en dat is nogal genant als je begin 20 bent, ik heb vorig jaar eens de vraag gehad of ik 15 was :X Dat komt deels ook doordat ik met m'n korte haar en m'n vrij neutrale kledingstijl gauw voor een jongen aan word gezien, maar ik heb natuurlijk het ronde hoofd en de stem van een jonge jongen 8)7
pi_190080409
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 10:56 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dat klinkt als een lange dag :{
Jij liever dan ik. O-)

Ik ga nieuwe vullingen kopen voor mijn vulpen (in rare kleurtjes, bij de vulpennenwinkel O+ ), boodschappen doen voor een dag of vijf (vooral groente en fruit, misschien op de markt), planten verpotten en misschien even naar m'n nieuwe studieopdracht kijken. Alleen de boodschappen moeten vandaag gebeuren, de rest kan wachten O+
Het valt wel mee, we doen het samen.

Heerlijk als dingen optioneel zijn, dan is alles mooi meegenomen O+
Spoilers!
pi_190080421
Over kleden gesproken, heeft iemand hier ervaring met het laten reinigen van een wollen kleed?

Ik heb van de zolder van m'n ouders een mooi blauw wollen kleed vandaan, maar er zitten een aantal theevlekken in en het is sowieso een beetje groezelig doordat het al best wel oud is.

Het professioneel laten reinigen kost zo'n 90 euro van wat ik op internet heb kunnen vinden hier in de buurt (midden-oost-nederland zeg maar).

Het kan wel de moeite waard zijn denk ik, want het was destijds een duur merk kleed en het heeft een ontwerp en kleur die niet uit de mode gaan.

Ik vind het alleen eng, want misschien verpesten ze mijn kleed wel en dan heb ik het voor niks gedaan. Of het komt terug met alle vlekken er nog in. Dan ben ik m'n 90 euro wel mooi kwijt. En 90 euro is ongeveer waar ik een maand van eet :')
pi_190080431
Vulpennenwinkel! :o O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_190080453
Plan hier: koelkast uitmesten, boodschappen doen, beetje ritus hangen vanavond met Netflix en vrrrrroeg naar bed.
Morgenmiddag in mijn uppie naar Pathé-bios: concertregistratie Depeche Mode van de tour waar ik in Amsterdam bij was! O+ 's Avonds langs schoonouders wegens x jaar getrouwd (geen idee hoeveel).
pi_190080456
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 11:07 schreef minilot het volgende:
Vulpennenwinkel! :o O+
Ja en ik ga er paarse en donkergroene en lichtblauwe inkt voor mijn pen kopen O+ O+
pi_190080473
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 11:09 schreef minilot het volgende:
Plan hier: koelkast uitmesten, boodschappen doen, beetje ritus hangen vanavond met Netflix en vrrrrroeg naar bed.
Morgenmiddag in mijn uppie naar Pathé-bios: concertregistratie Depeche Mode van de tour waar ik in Amsterdam bij was! O+ 's Avonds langs schoonouders wegens x jaar getrouwd (geen idee hoeveel).
Depeche Mode O+
Vieren jullie dat ieder jaar met ze? Als ik eraan denk stuur ik m'n ouders een kaart of zo, maar daar houdt het wel op. Broertje en ik hebben ze met 12.5 een bloemetje gegeven, herinner ik me nog (is een hele onderneming als je 9 en 11 jaar oud bent).
pi_190080480
Post-NL :')

Mailtje: we bezorgen je pakketje (Postcode loterij prijs) vanaf 10.40 uur.

Om 10 uur ligt er een ‘we hebben je gemist briefje’.

Gelukkig bij de buren bezorgd dus daar even bijkletsen en toen kwam buurvrouw erachter dat zij geen bericht over die prijs had gehad dus die gaat op onderzoek uit.
Dadelijk naar de markt :Y)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 23 november 2019 @ 11:18:43 #28
63722 z80
I fink you freaky
pi_190080526
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 11:01 schreef Tele6 het volgende:
* Tele6 leest stukje terug

:* op de mensen met hormoonissues. Ik heb gelukkig nul last. Spiraaltje houdt de menstruaties-from-hell mooi weg O+

Hier nog zo eentje die jonger wordt geschat, en dat is nogal genant als je begin 20 bent, ik heb vorig jaar eens de vraag gehad of ik 15 was :X Dat komt deels ook doordat ik met m'n korte haar en m'n vrij neutrale kledingstijl gauw voor een jongen aan word gezien, maar ik heb natuurlijk het ronde hoofd en de stem van een jonge jongen 8)7
Dit roept om een foto.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_190080529
quote:
12s.gif Op zaterdag 23 november 2019 11:18 schreef z80 het volgende:

[..]

Dit roept om een foto.
Kom maar naar de meet :6
pi_190080532
Mooi.

De niet meer te gebruiken zooi is bij de stort.

Nu energie zoeken voor de volgende klus :P
  zaterdag 23 november 2019 @ 11:20:51 #31
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190080539
Hier vanmorgen een aangesproken vuurdetectie.. dus het hele platform werd drukloos gemaakt.. :o bleek gelukkig vals alarm te zijn,maar je hebt er wel een hoop werk aan om weer terug te komen bij het beginpunt.. pfoe!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 23 november 2019 @ 11:22:18 #32
63722 z80
I fink you freaky
pi_190080546
Inmiddels iets minder nat buiten. Zo eens de ladder uit de schuur halen en een boom snoeien. Tevens de dakgoot leeghalen. Deze zit nu tot de rand toe gevuld met blad.
Daarna rondje stad met de fiets. Bouw en supermarkt. Maar eigenlijk enkel zin in nog meer koffie en een warm bed.
  zaterdag 23 november 2019 @ 11:23:10 #33
63722 z80
I fink you freaky
pi_190080552
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 11:20 schreef Barreltje het volgende:
Hier vanmorgen een aangesproken vuurdetectie.. dus het hele platform werd drukloos gemaakt.. :o bleek gelukkig vals alarm te zijn,maar je hebt er wel een hoop werk aan om weer terug te komen bij het beginpunt.. pfoe!
Wat een drukte om niets. :+
pi_190080574
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 11:23 schreef z80 het volgende:

[..]

Wat een drukte om niets. :+
:D
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 23 november 2019 @ 11:27:22 #35
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_190080585
Mogguh!

Eerst even een tijdje op de TV golfen kijken uit Dubai en dan naar Amsterdam: Lazarus in het DeLaMar-theater. *O*
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_190080589
quote:

SPOILER

pi_190080621
Mogguh!

Gisteravond bij Krishna Vilah in Utrecht gegeten. Volgens de beschrijving authentiek Zuid-Indiase gerechten. Smaakte erg goed! :9
(Ik ben helaas vergeten foto's te maken)

Mooi kleedje Frantic :D (ik schat dingen juist meestal te klein in, dan is het weer veel te groot voor de kamer)

Teken/schrijfspullen kopen is altijd fijn Tele O+

Ik ga zo eens naar Utrecht. 2 broeken ophalen, naar de kapper (dan combineren we het maar gelijk hè, als ik er toch ben) en nog even iets van eddingmarkers en cadeaupapier halen.

Daarna nog ergens de konijnenbak verschonen en hooi halen, stofzuigen, eten koken, en dan 's avonds lekker samen bankhangen. En niet te laat naar bed, want vriend moet morgen ergens rond een uur of 7 op Schiphol staan.
pi_190080690
Morgen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_190080699
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 november 2019 11:39 schreef Lonaa het volgende:
Morgen.
Dan is het zondag.

Voor zover de bijdehante reacties voor vandaag.
pi_190080734
pi_190080742
Ik zal het niet meer doen :@
pi_190080782
@Tele6 Yup jaarlijks, maar niks bijzonders. Overdracht toffe plant voor in huis of tuin, in ruil voor een stuk taart en wat borrels en een potje bordspel van het één of ander. :)
pi_190080798
Sowieso is iedereen in de directe schoonfamilie rond de datum van die trouwdag natuurlijk loeidruk met de constructie van De Sinterklaassurprise dus laat wordt het nooit :')
pi_190080816
In het kader van surprises: wellicht heeft iemand van jullie een tip. J. is op zoek naar een dingetje dat op een vastgesteld moment een rook/stoompluim afgeeft. Maximaal tien kubieke centimeter en belangrijk: mag niet heet worden. En niet belachelijk duur zijn, gezien de recente extra regel van in totaal maximaal vijftig euro uitgeven aan surprisebenodigdheden, aangezien het een beetje uit de hand begon te lopen :7
pi_190080841
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 11:55 schreef minilot het volgende:
In het kader van surprises: wellicht heeft iemand van jullie een tip. J. is op zoek naar een dingetje dat op een vastgesteld moment een rook/stoompluim afgeeft. Maximaal tien kubieke centimeter en belangrijk: mag niet heet worden. En niet belachelijk duur zijn, gezien de recente extra regel van in totaal maximaal vijftig euro uitgeven aan surprisebenodigdheden, aangezien het een beetje uit de hand begon te lopen :7
Hoogfrequente water vernevelaar. Stoom om te zien, maar koud.
pi_190080986
quote:
Jullie nemen het echt serieus :D _O_
Zou er graag foto’s van zien als dat kan.

Hier hebben we nu juist de regel in gevoerd dat enkel een gedicht verplicht is. Maar verder mag iedereen het zo ingewikkeld als simpel maken als gewenst.
Schoonzus is daar blij mee, want die moet jongste neefje en haar eigen moeder helpen bij de surprises. Dst werd een beetje veel.
pi_190081016
Hier surprise plus gedicht.

Surprise plan is klaar, gedicht is klaar. Alleen kado ontbreekt nog volledig :P
pi_190081045
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 12:18 schreef fietsie het volgende:
Hier surprise plus gedicht.

Surprise plan is klaar, gedicht is klaar. Alleen kado ontbreekt nog volledig :P
Ik heb plan.

Gedicht en kado ontbreken nog. Maar heuj, ik heb nog anderhalve week :+
pi_190081151
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 11:51 schreef minilot het volgende:
@:Tele6 Yup jaarlijks, maar niks bijzonders. Overdracht toffe plant voor in huis of tuin, in ruil voor een stuk taart en wat borrels en een potje bordspel van het één of ander. :)
Opgelucht dat ze het weer een jaar volgehouden hebben? :D
pi_190081259
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 12:30 schreef Blues het volgende:

[..]

Opgelucht dat ze het weer een jaar volgehouden hebben? :D
Welnee! :) Volgens mij hebben ze het prima met elkaar naar hun zin en mochten ze tegen de verwachting in tóch een scheiding van plan zijn dan mogen ze dat van hun vier volwassen kinderen vermoedelijk lekker helemaal zelf weten. :)
pi_190081388
quote:
Wauw :D dat moeten wel geniale surprises zijn dan _O_
pi_190081431
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 12:51 schreef Aure het volgende:

Wauw :D dat moeten wel geniale surprises zijn dan _O_
Klinkt heel gemiddeld in huize minilot ;) oO/
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_190081433
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 12:39 schreef minilot het volgende:

[..]

Welnee! :) Volgens mij hebben ze het prima met elkaar naar hun zin en mochten ze tegen de verwachting in tóch een scheiding van plan zijn dan mogen ze dat van hun vier volwassen kinderen vermoedelijk lekker helemaal zelf weten. :)
Het was dan ook maar een grapje ;)

Wow het zonnetje breekt hier door O+ Lekker ff wandelen voor we de trein in duiken richting David Bowie :)
pi_190081566
Zo, kerstboom staat op t balkon, over een paar weken mag die naar binnen. Vriend heeft de lockmachine ingeregen, een shirt afgespeld zodat die beter past en de paspop op mijn lengte (of nietlengte) gezet want dat kreeg ik in mijn uppie voor elkaar. En dan heb ik nog een halve zaterdag over.
Zo even eten, oud papier weg doen, en wat boodschappen doen.

Ben weer heel benieuwd naar de sint surprises van de Minilot familie
pi_190081584
Ik wil zo ook nog even naar de winkel fietsen (!) maar ik zit eigenlijk met smart te wachten op een bezorger van DHL. Vol twijfel of die vandaag dan eindelijk WEL gaat komen, of inderdaad of hij ooit nog wel gaat komen :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190081997
Groencontainer vol: einde blauwbekken op de wind in de tuin
pi_190082009
Wij doen voor iedereen cadeaus, 50 euro per persoon, bij ied|er cadeau en ieder setje maakt twee surprises. Ik moet nog even tellen hoeveel gedichten er dit jaar geschreven moeten worden, meestal zijn dat er zo'n 12-15.
pi_190082045
Wij doen lootjes. En dan cadeautjes voor ¤20,- en een gedichtje. Surprises was ik op een gegeven moment helemaal klaar mee.
pi_190082144
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 13:46 schreef Clubsoda het volgende:
Wij doen voor iedereen cadeaus, 50 euro per persoon, bij ied|er cadeau en ieder setje maakt twee surprises. Ik moet nog even tellen hoeveel gedichten er dit jaar geschreven moeten worden, meestal zijn dat er zo'n 12-15.
Hoe lang zijn jullie uitpakavonden? :o

Kado is gekocht. En @minilot heeft me geïnspireerd: ik ga een surprise maken met VUUR 8-)

SPOILER
pi_190082153
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wil zo ook nog even naar de winkel fietsen (!) maar ik zit eigenlijk met smart te wachten op een bezorger van DHL. Vol twijfel of die vandaag dan eindelijk WEL gaat komen, of inderdaad of hij ooit nog wel gaat komen :{
Het zit je niet mee met bezorgingen -O-
pi_190082169
@minilot er zijn ook stoomgeneratoren die in treinmodelbouw gebruikt worden die aan de buitenkant niet/nauwelijks warm worden. Zijn niet gek duur en formaatje aansteker/ kwart rol rolo.

Zie Bv: https://www.conrad.nl/p/s(...)at=true&insert_kz=8J

Als ik t goed heb wordt deze toegepast in huisjes enzo die veelal van plastic zijn en dus niet mogen smelten :+

[ Bericht 18% gewijzigd door FranticDJ op 23-11-2019 14:05:34 ]
pi_190082189
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 13:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hoe lang zijn jullie uitpakavonden? :o

Kado is gekocht. En @:minilot heeft me geïnspireerd: ik ga een surprise maken met VUUR 8-)

SPOILER
Uurtje of 4-5?
pi_190082196
quote:

[..]

Het zit je niet mee met bezorgingen -O-
Nee het is een biljetje uit Duitsland wat er een week geleden al had moeten zijn. Laatste bericht is dat het in het land van bstemming aan de bezorgdienst overgedragen heeft. Maar dus geen idee of ik achter PostNL of DHL of GLS of UPS of FedEx of DPD of welke andere kansloze dozengooier dan ook aan moet.
pi_190082206
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 13:58 schreef FranticDJ het volgende:
kwart rol rolo.
Bedoelde u "kwart frikandel"? :+
pi_190082214
SPOILER
Kookboekenkastding hangt. Nu wachten op visite..
pi_190082219
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 november 2019 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bedoelde u "kwart frikandel"? :+
Ook goed :7
pi_190082259
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 14:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Uurtje of 4-5?
Aanpoten dus :P
Wel leuk O+
pi_190082309
quote:
13s.gif Op zaterdag 23 november 2019 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee het is een biljetje uit Duitsland wat er een week geleden al had moeten zijn. Laatste bericht is dat het in het land van bstemming aan de bezorgdienst overgedragen heeft. Maar dus geen idee of ik achter PostNL of DHL of GLS of UPS of FedEx of DPD of welke andere kansloze dozengooier dan ook aan moet.
Gedoe -O-
pi_190082394
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 13:58 schreef FranticDJ het volgende:
@:minilot er zijn ook stoomgeneratoren die in treinmodelbouw gebruikt worden die aan de buitenkant niet/nauwelijks warm worden. Zijn niet gek duur en formaatje aansteker/ kwart rol rolo.

Zie Bv: https://www.conrad.nl/p/s(...)at=true&insert_kz=8J

Als ik t goed heb wordt deze toegepast in huisjes enzo die veelal van plastic zijn en dus niet mogen smelten :+
Perfect! :D Reuze bedankt! O+
pi_190082407
quote:

[..]

Kado is gekocht. En @:minilot heeft me geïnspireerd: ik ga een surprise maken met VUUR 8-)

SPOILER
Te druk nu even voor verdere reactie, maar awesome! _O_
pi_190082440
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 14:08 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Gedoe -O-
Ja. Kan eigenlijk alleen maar hopen dat het somehow teruggestuurd is naar de afzender. Doeidoei honderd piek :W
pi_190082497
(Hier overigens alleen cadeaus [budget van ¤25,-] + 1 uitgebreide surprise + 1 lang hoofdgedicht + bij overige cadeaus kleine gedichtjes voor degene wiens lootje je hebt getrokken. Surpriseteams hier ook, op basis van met wie je in één huis woont zodat je gewoon zonder verstopgedoe aan je surprise kunt werken :)
Viering duurt van eind van de middag tot halverwege de avond, met intermezzo van soep & broodjes en dan na afloop drank en bordspellen tot 's nachts.)
pi_190082501
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 14:16 schreef minilot het volgende:

[..]

Te druk nu even voor verdere reactie, maar awesome! _O_
Wacht de uitvoering eerst maar af _O-
pi_190082502
Bij ons is eindelijk de DHL bezorger gearriveerd. Ze kunnen het dus wel. En dat betekent dat we eindelijk weg kunnen.
Spoilers!
pi_190082526
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 14:23 schreef minilot het volgende:
(Hier overigens alleen cadeaus (budget van ¤25,-) + 1 uitgebreide surprise + 1 lang hoofdgedicht + bij overige cadeaus kleine gedichtjes voor degene wiens lootje je hebt getrokken. Surpriseteams hier ook, op basis van met wie je in één huis woont zodat je gewoon zonder verstopgedoe aan je surprise kunt werken :))
Die teams zijn wel handig :D

Wij doen alleen surprise door lootjes trekken. Dan heeft iedereen een kado.
Al gooien de oma’s en opa meestal wel ‘roet’ in het eten door voor iedereen een letter te kopen of zo.

Net terug van de markt. Score:
4 koppels pikzwarte pieten O+
1 krijsend kind
3 setjes ouders die dreigden met annulering van sinterklaas bij hun dreinende kinderen _O-
pi_190082626
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 14:23 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Wacht de uitvoering eerst maar af _O-
Concept in elk geval leuk!

Mijn favo van de afgelopen jaren was een surprise die J. voor zijn broertje maakte. Die programmeerde al het hele jaar aan het beveiligen van een nieuw te openen snelwegtunnel. J. maakte een miniatuur van de tunnel. Broertje kreeg een schaar om het lintje voor de ingang van de tunnel mee door te knippen (zat stroomdraadje in verstopt) en op dat moment spoot er dan confetti uit de tunnel en klonk er een blikkerige versie van het feestelijke Vjezd gladiátorů, annex Entry of the Gladiators :') O+

Het broertje heeft het bijgeleverde verkeersbordje met 'Koentunnel' erop (hij heet Koen :)) tot op de dag van vandaag op zijn kantoorbureau staan ^O^
  zaterdag 23 november 2019 @ 14:40:32 #77
63722 z80
I fink you freaky
pi_190082725
Dakgoot leeg en wat snoeiwerk verder zat de gft ton al vol. Als zo kijkt valt het niet eens op dat er een deel van de boom reeds weg is.
Inkopen werd niets. Geen pu lijm te vinden, en de aanbieding was reeds uitverkocht.

En het begint nu toch herfst te worden. De vogels zijn begonnen aan de valappels. Blijkbaar moeten die eerst rot en vol beestjes zitten. Fam merel is er nu druk mee. Fam mees eet alle spinnetjes en andere kruipend spul uit de bomen.
Bijvoeren is voorlopig nog niet nodig in mijn tuin.
pi_190082730
Hier is het 10/persoon.

Met 5 volwassenen en een kleinkind spoiled rotten.
(Want 3 van de volwassenen zijn opa of oma van het kleinkind)
pi_190082733
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 14:32 schreef minilot het volgende:

[..]

Concept in elk geval leuk!

Mijn favo van de afgelopen jaren was een surprise die J. voor zijn broertje maakte. Die programmeerde al het hele jaar aan het beveiligen van een nieuw te openen snelwegtunnel. J. maakte een miniatuur van de tunnel. Broertje kreeg een schaar om het lintje voor de ingang van de tunnel mee door te knippen (zat stroomdraadje in verstopt) en op dat moment spoot er dan confetti uit de tunnel en klonk er een blikkerige versie van het feestelijke Vjezd gladiátorů, annex Entry of the Gladiators :') O+

Het broertje heeft het bijgeleverde verkeersbordje met 'Koentunnel' erop (hij heet Koen :)) tot op de dag van vandaag op zijn kantoorbureau staan ^O^
Wauw, die is gaaf! O+ Zo technisch ben ik niet.

Mijn specialiteit zijn de smerige surprises.
Ooit een kattenbak gemaakt en vorig jaar een vuilniszak waarin de ontvanger mocht rondgrabbelen en goed gevulde blikken afval moest openmaken omdat daar een kadootje in kon zitten.

Dit jaar wordt het weer eens een nette surprise van mijn hand :D
pi_190082761
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 14:41 schreef Uhmmpie het volgende:
Hier is het 10/persoon.

Met 5 volwassenen en een kleinkind spoiled rotten.
(Want 3 van de volwassenen zijn opa of oma van het kleinkind)
Hier zijn geen gelovigen meer.
Maar toen de eersten er waren, waren de ouders er vrij snel bij met wat afspraken. ^O^
Waardoor de kinders een paar gewenste kadootjes en wat snoepgoed mochten open maken. In plaats van overprikkeld tussen de puinhopen van de tientallen kleine en grote kadootjes en snoepgoed te eindigen.
pi_190082767
Hm Sinterklaas/kerst doen wij hier al pff 20 jaar niet meer aan..

Koop met kerst wel wat voor E. daar in de familie doen ze t wel wat uitgebreider.
pi_190082819
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 14:43 schreef FranticDJ het volgende:
Hm Sinterklaas/kerst doen wij hier al pff 20 jaar niet meer aan..

Koop met kerst wel wat voor E. daar in de familie doen ze t wel wat uitgebreider.
Hier ook niet. Mijn familie was toch al van het sint vieren (pa maakte enorme gedichten waar niemand iets van snapte). Dus dat werd snel afgeschaft.
  zaterdag 23 november 2019 @ 14:53:39 #83
63722 z80
I fink you freaky
pi_190082877
Klaas is al heel lang afgeschaft. Kerst inmiddels ook. Ben al een paar jaar niet meer in Europa geweest met kerst. Ik mag graag in andere landen kijken of deze kerst vieren en zo ja hoe.
pi_190082936
Jullie surprises zijn echt technische hoogstandjes mini _O_ Wij hebben wel allemaal creatieve ideeën maar zijn niet zo knap in de uitvoering. Maar als voorbeeld hebben we wel een een hele triviant geknutseld met kaartjes die echt leken met persoonlijke vragen. En een hele constructies met bamboesushimatjes om je onderarmen, zodat je ellebogen niet kunnen buigen en dan opdrachten uitvoeren, voor mijn zusje die toen iets met handtherapie deed. Of een safarispel met props van Aliexpress toen mijn moeder naar Afrika was geweest :') Het kind is nu in een Tesla-waan dus ik zit op iets te broeden met foto's van Elon en Nikola :+

Wij vierden het vroeger met vier kinderen met surprises en cadeaus voor iedereen, dat moet een enorm werk voor mijn moeder zijn geweest. Daarna jarenlang met z'n vieren en vijven ook iedereen bedeeld, maar nu we met aanhang en kinderen inmiddels op 6,5 mens zitten, hebben we de hoeveelheid surprises dus wat afgeschaald en een budget ingesteld. In setjes dus, maar in de praktijk betekent dat ik twee surprises maak en een dozijn gedichten en mijn lief één gedicht, voor mij :+
  Moderator zaterdag 23 november 2019 @ 15:00:43 #85
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190082937
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 14:23 schreef minilot het volgende:
(Hier overigens alleen cadeaus [budget van ¤25,-] + 1 uitgebreide surprise + 1 lang hoofdgedicht + bij overige cadeaus kleine gedichtjes voor degene wiens lootje je hebt getrokken. Surpriseteams hier ook, op basis van met wie je in één huis woont zodat je gewoon zonder verstopgedoe aan je surprise kunt werken :)
Viering duurt van eind van de middag tot halverwege de avond, met intermezzo van soep & broodjes en dan na afloop drank en bordspellen tot 's nachts.)
¤25 en dan voor ¤50 verpakken? Best zonde want uiteindelijk gooi je dat weg.

Hier eigenlijk alleen cadeaus met kerst. ¤25. Gewoon in papier, zonder onnodig beton, pur of papier maché. Ook geen gedicht gelukkig.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190082946
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 14:42 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hier zijn geen gelovigen meer.
Maar toen de eersten er waren, waren de ouders er vrij snel bij met wat afspraken. ^O^
Waardoor de kinders een paar gewenste kadootjes en wat snoepgoed mochten open maken. In plaats van overprikkeld tussen de puinhopen van de tientallen kleine en grote kadootjes en snoepgoed te eindigen.
Hier ook niet meer hoor.
En elk jaar zegt oma: nou dit jaar wat minder hoor.. maar die ziet continu leuke dingen.
Andere oma heeft meer dan 1 kleinkind.. dus die geeft een stuk minder geld uit.
En wil zelf ook graag wat geven.
(Maar compenseer graag door een pyama en een paar sloffen ook als kado in te zetten. En voor het eerst in alle jaren kocht ik geen boek)

Dit jaar is dochterlief voor het eerst mee geweest kadootjes kopen. Ben benieuwd hoe dat uitpakt bij het uitpakken. Ze maakt mensen graag blij en heeft echt een hoop moeite gestoken in dingen uitzoeken.

En toen ze klein was... hebben ook wel kadootjes gewoon de volgende dag laten uitpakken en dingen in plastic en al opgeruimd.
Dat kwam dan later in het jaar vanzelf weer boven. En ze was 1 dag in de week bij opa en oma.. dus ook kennen we deze wel: “oh wat leuk... kun je mooi bij opa en oma mee spelen” _O-
pi_190082961
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Niks zonde. Heel! Veel! Pret!
Niemand bij ons herinnert zich de kadootjes van de afgelopen jaren nog, maar wel de twee decennia aan surprises :)
pi_190082982
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hier eigenlijk alleen cadeaus met kerst. ¤25. Gewoon in papier, zonder onnodig beton, pur of papier maché. Ook geen gedicht gelukkig.
Dat is juist helemaal niet zonde, want het representeert precies waar sinterklaas wat mij betreft om gaat: tijd en energie in elkaar investeren, oog voor elkaar hebben en terugblikken op het afgelopen jaar. En de gedichten ook, dat is iets heel persoonlijks en ook een mooie manier om waardering voor elkaar uit te spreken. Het interesseert me echt geen lor dat een deel niet bewaard blijft (hoewel mijn moeder echt véél surprises nog heeft hoor) want de herinneringen blijven. Zo, dat klonk cheesy :+ Ik vind dit deel persoonlijk boeiender dan het hele cadeautjes van een lijstje kopen, wat feitelijk natuurlijk ook verspilde moeite is, want iedere euro die je investeert, krijg je weer terug. Kerst vieren we dan ook zeer klein, met een cadeautje per persoon voor de vorm. En dan vaak een boek, wat dat hoort.

Mijn schoonfamilie viert wel uitgebreid kerst, met gróte cadeaus maar ik vind dat zo mal: iedereen pakt dan tegelijk alles achter elkaar uit. In 5 minuten voorbij, niemand heeft ook maar enig idee wat de rest krijgt en je kan ook niet de reactie op jouw gegeven cadeau bekijken. Ik vind het totaal onpersoonlijk en ongezellig maar dat zeg ik maar niet te hard ;)
pi_190082988
En die ¤50,- is maximaal hè?
Ik maakte ooit eens een peperkoekhuisversie van de portiekflat waar één van mijn zwagers in woont en dat kostte geen zak. Wat bakingrediënten, zakje kleurloze zuurtjes om tot raampjes om te smelten en een snoertje kerstverlichting voor erin. Wel vier dagen en nachten non-stop aan bezig geweest (die klotekutbalkonnetjes van speculaas, argh!) maar was niet duur :)
pi_190082993
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:02 schreef minilot het volgende:

[..]

Niks zonde. Heel! Veel! Pret!
Niemand bij ons herinnert zich de kadootjes van de afgelopen jaren nog, maar wel de twee decennia aan surprises :)
Eens :Y Hoewel ik de cadeautjes nog wel weet aan de hand van het wordbestand met Sinterklaasgedichten Van Alle Jaren :D
pi_190082999
@Clubsoda Verplicht boek! _O_ O+
pi_190083023
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:08 schreef minilot het volgende:
@:Clubsoda Verplicht boek! _O_ O+
Boek is wel een rekbaar begrip, ik koop als zeker 15 jaar voor mijn vader het jaaroverzicht van Fokke en Sukke en de nieuwe Sigmund :+
pi_190083037
Ik kreeg op m'n pak 'm beet 8ste een laars vol behanglijm na een desastreus verlopen wandeling door de modder waar onze schoenen voortdurend vast bleven zitten. Ik kan na 30 jaar nog steeds geen rode laarsjes zien zonder er behangplaksel bij te visualiseren :')
pi_190083045
Bewerkelijkste ooit was het J. helpen met het maken van enkele honderden kleipoppetjes (anderhalve cm hoog) met elk een stoffen monnikscapeje, om een kartonnen Ahoy' mee te vullen. }:| Geestdodender dan dat is het nooit meer geworden.
pi_190083049
Waaróm in hemelsnaam? :D
pi_190083059
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:14 schreef Clubsoda het volgende:
Waaróm in hemelsnaam? :D
Die gristenhonden in mijn schoonfamilie hè? :+ Google leert mij dat het 2010 geweest moet zijn:
https://www.parool.nl/nie(...)%2Fwww.google.com%2F
pi_190083072
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:15 schreef minilot het volgende:

[..]

Die gristenhonden in mijn schoonfamilie hè? :+ Google leert mij dat het 2010 geweest moet zijn:
https://www.parool.nl/nie(...)%2Fwww.google.com%2F
Ah ja, dat is wel enige parodie waard :P
pi_190083092
Bij de traditie hier hoort trouwens dat het weggooien van een surprise moet. Hoe mooi -ie ook is.
Dit ter voorkoming dichtslibben zolders en rommelkamers, tevens goed lesje vergankelijkheid & niet hechten aan tastbare zaken. 8-)
pi_190083103
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ah ja, dat is wel enige parodie waard :P
Tamelijk! :)
Als wraak kregen we het jaar erna overigens allebei gedichten van enkele tientallen pagina's lang, met delen uit psalmen, variaties op bijbelboeken en een veelvoud aan stichtelijke voetnoten. }:|
pi_190083130
Goed. Ik ga maar eens beginnen aan het naaien van een lappenpop in de vorm van Rikkert (van Elly) en bedenken hoe ik kauwgomballen uit een miniatuurboom moet laten vallen. :W
#dontask
#surprise
  zaterdag 23 november 2019 @ 15:28:03 #101
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190083162
Hier wordt op dit moment een houten boot gebouwd van dunne spanen. met kado in het motortje verstopt.
pi_190083165
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:21 schreef minilot het volgende:

[..]

Tamelijk! :)
Als wraak kregen we het jaar erna overigens allebei gedichten van enkele tientallen pagina's lang, met delen uit psalmen, variaties op bijbelboeken en een veelvoud aan stichtelijke voetnoten. }:|
Je doet zoiets toch alleen maar met mensen waar je blij van wordt? Of mis ik wat? :D
pi_190083168
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je doet zoiets toch alleen maar met mensen waar je blij van wordt? Of mis ik wat? :D
Het beste plaag je toch de mensen die je lief hebt :)
  zaterdag 23 november 2019 @ 15:31:10 #104
63722 z80
I fink you freaky
pi_190083181
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

was du liebe neckt sich./was sich liebt das neckt sich.
pi_190083203
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:10 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Boek is wel een rekbaar begrip, ik koop als zeker 15 jaar voor mijn vader het jaaroverzicht van Fokke en Sukke en de nieuwe Sigmund :+
Hier dit jaar voor het eerst geen boek in de zak. Maar er staan nog 2 trilogieen op de kast die nog gelezen moeten worden van dr verjaardag. Dus gebrek aan boeken is er niet.

Wel een boek gekocht voor mijn lief.
En mijn moeder geeft hem ook een boek.
Van beiden geen idee of ie het leuk vind eigenlijk.
Boeken wel.. maar zijn smaak is nogal divers en het zijn op zn best nogal afwijkende boeken :)
pi_190083210
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:29 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Het beste plaag je toch de mensen die je lief hebt :)
:Y
pi_190083227
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:33 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]
en het zijn op zn best nogal afwijkende boeken :)
Dit vergt verdere uitleg! :7
pi_190083239
Kerstkado's hebben wij nog nooit aan gedaan, het hele kerstfeest was tamelijk taboe in de kringen waar mijn ouders uit stammen. In mijn jeugd zijn we op een gegeven moment wél begonnen aan een kerstboom (met mandarijnen erin bij wijze van ballen), maar verder ging het niet. Nadat we de deur uit waren zijn we wel begonnen met een min of meer jaarlijkse gewoonte van eenmaal samen eten met kinderen (+partners & kinderen) & ouders (en hun partners), ergens in de kerstvakantie.

Sinterklaas hebben we afgeschaft, een jaar of 20 geleden. Ik vond dat wel jammer, maar volgens mij was verder iedereen nogal opgelucht :').
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_190083257
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:31 schreef z80 het volgende:

[..]

was du liebe neckt sich./was sich liebt das neckt sich.
Dan is het goed :) Mijn ervaring met gristenhonden in de familie is alleen dat die het allemaal veel te serieus nemen.
pi_190083259
Hier in de bible belt ook geen cadeaus met kerst, nee. :)
pi_190083267
Vandaag was het mooi weer hier! Nu betrekt het wat, maar het was zonnig.
Ik heb de augiasstal maar weer eens uitgemest.
SPOILER: selfie in de gekuiste zwijnestal
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_190083269
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan is het goed :) Mijn ervaring met gristenhonden in de familie is alleen dat die het allemaal veel te serieus nemen.
Niemand in mijn directe schoonfamilie neemt zichzelf erg serieus. Verzot op ze! *;
pi_190083275
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:39 schreef minilot het volgende:

[..]

Niemand in mijn directe schoonfamilie neemt zichzelf erg serieus. Verzot op ze! *;
Fijn voor je dan! ^O^ :Y
pi_190083279
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:39 schreef sigme het volgende:
#zoudoen!
In hooiberg! Als in een boeketreeksje!
  zaterdag 23 november 2019 @ 15:41:02 #115
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190083287
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:39 schreef sigme het volgende:
_O_
pi_190083291
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:37 schreef minilot het volgende:
Hier in de bible belt ook geen cadeaus met kerst, nee. :)
Dat was dan weer niet de achtergrond van mijn ouders (zij komen uit de humanistische zuil), maar het maakte het wel 'normaal' in mijn geboortedorp, hardcore artikel 31.
pi_190083296
Op t fietsje naar de boodschapperette geweest :s) Teruggekomen met die paar dingetjes waar ik voor ging en drie bakjes tapas en vier verschillende biertjes uit de lokal stadsbrouwerij O+ Vanavond maar eens een verwen-avondje doen om te vieren dat dat feest van gisteren erop zit :') Man man man wat iemand zichzelf de kop gek kan piekeren :X (en volgende keer gaat het gewoon weer zo hoor :@ )
  zaterdag 23 november 2019 @ 15:42:17 #118
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190083298
Hier eerste keer sint zonder gelover, dus ook eerste keer met zn allen surprises
pi_190083300
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:40 schreef minilot het volgende:

[..]

#zoudoen!
In hooiberg! Als in een boeketreeksje!
Echt he! :D :9 _O_
pi_190083301
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:35 schreef minilot het volgende:

[..]

Dit vergt verdere uitleg! :7
Nou hij leest graag... “interessante boeken” maar wat ie interessant vindt varieert nogal. En hij leest doorgaans niet de makkelijke boeken ook.
Dus in de zak nu een boek over verlengen van je leven incl allerhande uitleg hoe en waarom.
En een boek over de grote strategen in de geschiedenis en uitleg van hoe zij dachten incl aantal raadsels/vraagstukken om via hun theorie op te lossen.

Ook voor mij... een beetje een wilde gok.
Had zn goodreads gesnuffeld en daar staan 300 telezen boeken op. Waarvan hij een deel heeft en een deel niet. Dus dan kun je ook niet gdwoon iets van het lijstje proberen te kiezen.
pi_190083308
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat was dan weer niet de achtergrond van mijn ouders (zij komen uit de humanistische zuil).
Zoiets begreep ik al uit je eerste post ja. Gnuifte (gnoof?) bij de mandarijntjes in de kerstboom *)
  zaterdag 23 november 2019 @ 15:44:14 #122
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190083318
Bij ons zijn de surprises afgeschaft en doen we het dobbelspel.. we zorgen voor 3 "kadootjes": 1. iedereen koopt 1 kado van 15 euro. 2. Zoekt iets uit huis uit wat ie wel kwijt kan en wat nuttig kan zijn voor een ander .. 3. Zoek iets uit wat echt volkomen nutteloos is en wat je graag kwijt wil..

En dan blijkt soms dat het volkomen nutteloze kado ineens het meest intressante artikel van het dobbelen is.. 8)7
pi_190083335
Jross' familie heeft er een handje van om elkaar met Kerst de meest idiote en absurde boeken te geven. Dat is elke keer wel weer lachen :7 Ik geloof dat Jross nog nooit zijn boek over The Multi-orgasmic Man heeft gelezen. Zo jammer O-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_190083337
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:44 schreef Barreltje het volgende:
we zorgen voor 3 "kadootjes": 1. iedereen koopt 1 kado van 15 euro. 2. Zoekt iets uit huis uit wat ie wel kwijt kan en wat nuttig kan zijn voor een ander .. 3. Zoek iets uit wat echt volkomen nutteloos is en wat je graag kwijt wil..
Oh, dat geeft wel een geinige cadeauvariatie! ^O^
pi_190083339
quote:
Bij ons zijn de surprises afgeschaft en doen we het dobbelspel.. we zorgen voor 3 "kadootjes": 1. iedereen koopt 1 kado van 15 euro. 2. Zoekt iets uit huis uit wat ie wel kwijt kan en wat nuttig kan zijn voor een ander .. 3. Zoek iets uit wat echt volkomen nutteloos is en wat je graag kwijt wil..

En dan blijkt soms dat het volkomen nutteloze kado ineens het meest intressante artikel van het dobbelen is.. 8)7
Aantal jaar achter elkaar met vrienden gedaan :Y Hilarisch en gewoon rete-gezellige avonden daardoor.
pi_190083346
quote:

Ja, bizar is dat. Elk jaar een run op het meest onwaarschijnlijke cadeau. Wij doen dat elk jaar met vriendinnen. In februari :')
pi_190083349
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik geloof dat Jross nog nooit zijn boek over The Multi-orgasmic Man heeft gelezen. Zo jammer O-)
Gewoon verplicht stellen. Of voorlezen, elke dag een stukje, na het eten. :Y)
  zaterdag 23 november 2019 @ 15:48:03 #128
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190083355
En de kadoothes zijn ook nogal variabel.. ooit was het kado 3 tijdschriften ala de playboy.. kreeg mn tante die om uit te pakken..

Ik geloof dat niemand meer weet wie het pakket uiteindelijk mee heeft genomen.. :+ :P
pi_190083356
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:46 schreef minilot het volgende:

[..]

Oh, dat geeft wel een geinige cadeauvariatie! ^O^
Ook leuk om te doen :)
Vorig jaar met kerst gedaan en dat ging hartstikke leuk. En de onderzetters waar ik mee thuis kwam gebruik ik nog.
Het geurkaarsje dat er ook bij zat echter... hebben we in de vakantie pp de tuintafel gezet omdat kennelijk zelfs de wespen het vonden stinken _O-
Het rook naar rozen volgens de verpakking overigens.
pi_190083357
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Op t fietsje naar de boodschapperette geweest :s) Teruggekomen met die paar dingetjes waar ik voor ging en drie bakjes tapas en vier verschillende biertjes uit de lokal stadsbrouwerij O+ Vanavond maar eens een verwen-avondje doen om te vieren dat dat feest van gisteren erop zit :') Man man man wat iemand zichzelf de kop gek kan piekeren :X (en volgende keer gaat het gewoon weer zo hoor :@ )
Dan helpen wij je herinneren dat het best gezellig was
pi_190083365
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:48 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dan helpen wij je herinneren dat het best gezellig was
Ja was het ook :Y Ik ben alleen nogal gehecht aan mijn comfort zone, of zo. Eckte fok!ker jeweetz :P
  zaterdag 23 november 2019 @ 15:49:24 #132
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190083366
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:47 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja, bizar is dat. Elk jaar een run op het meest onwaarschijnlijke cadeau. Wij doen dat elk jaar met vriendinnen. In februari :')
Wij doen dat dit jaar ook in januari met mn volley team.. voor de sinterkerstenoudepaashaas :+
pi_190083372
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja was het ook :Y Ik ben alleen nogal gehecht aan mijn comfort zone, of zo. Eckte fok!ker jeweetz :P
Die moet je soms wat oprekken anders krimpt hij.
pi_190083375
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:48 schreef Barreltje het volgende:
En de kadoothes zijn ook nogal variabel.. ooit was het kado 3 tijdschriften ala de playboy.. kreeg mn tante die om uit te pakken..

Ik geloof dat niemand meer weet wie het pakket uiteindelijk mee heeft genomen.. :+ :P
Zoiets zou je waarschijnlijk nooit aan 1 persoon specifiek cadeau doen, maar met zo'n dobbelavond kan je dat er wel bij doen :Y
pi_190083386
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:50 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Die moet je soms wat oprekken anders krimpt hij.
Wijze woorden dit :Y
pi_190083469
Terug van boodschappen. Marktbuit: peen, appels, bloemkool, tomaten en bananen. Zonder plastic eromheen en goedkoper dan in de supermarkt ^O^ ^O^

Ik reis volgend weekend af naar m'n oudste tante om daar Sinterklaas te gaan vieren met al mijn familie van vaders kant. Ik geloof dat we richting de 30 man gaan met al m'n tantes en ooms, nichten en neven plus aanhang plus achternichtje plus stiefachternichtjes. :')
Iedereen maakt er een surprise voor iemand met een cadeaubudget van naar ik meen 25 euro. Het zijn altijd superuitgebreide surprises, maar lang niet zo specifiek als in @minilot's familie, omdat we elkaar één keer in het jaar zien en dat is met Sinterklaas :%
Ik doe dit jaar niet mee. Ik zag het niet zitten om iemand te gaan online-stalken en te proberen op basis daarvan een supermooie surprise te bouwen. Het is dan toch nooit goed en mijn tantes zijn het type dat je daar dan op blijft aankijken. :{
Ik ga wel mooi met mijn achternichtje spelen en alle cadeaus bewonderen. En ik heb die rode glitterpolswarmers gebreid voor mijn tante de gastvrouw (die waarschijnlijk voor iedereen nog extra cadeaus in de stapel gaat stoppen).
In de dagplanning van volgende week zondag staat 6 uur lang uitpaktijd ingepland met als opmerking dat we daar waarschijnlijk weer niet genoeg aan gaan hebben 8)7
pi_190083472
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wijze woorden dit :Y
Ervaring ook helaas :)
pi_190083481
Ik zat net te denken, hoe raar moet je leven zijn als je een chihuahua bent. Er zijn allerlei beesten om je heen die dezelfde taal spreken als jij, maar ZO VEEL GROTER zijn. Dat zal echt bizar zijn. Wij mensen hebben niet zo'n grote variatie in lichaamsgrootte.
pi_190083500
Wat een gezelligheid met al de kadootjes en surprises en gedichten.
Beetje saaie hap hier...onze trouwdag is een dag voor Sinterklaas...dat compenseert wel wat.
Wel eens rond Kerst bekenden uitgenodigd: eten en kleine presentjes voor iedereen.
Nou leuk, werd geen gewoonte.
Die zijn meer van de kringverjaardagen.
Ook met Kerst alle familie - 12 volwassenen en 2 jonge kinderen - voor zo veel gangen maaltijd een aantal xx gedaan. Huis semi verbouwd om tafel te vergroten en stoelen kwijt te kunnen.
De kinderen samen eten aan een tuintafel: nu volwassen hebben het er nog wel over. >:O

Zeg mini: van de week sprak ik iemand met een jochie op de prot.christ. basisschool.
Doen ze niet aan Sinterklaas, want ouders vinden het een katholiek iets 8)7
Hoorde het voor het eerst. Is dat in jullie dorp ook zo?
Of andere mensen, die het kennen.
pi_190083507
Ik ga pastasaus maken :W
pi_190083539
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 16:03 schreef Tele6 het volgende:
Ik zat net te denken, hoe raar moet je leven zijn als je een chihuahua bent. Er zijn allerlei beesten om je heen die dezelfde taal spreken als jij, maar ZO VEEL GROTER zijn. Dat zal echt bizar zijn. Wij mensen hebben niet zo'n grote variatie in lichaamsgrootte.
_O- Geweldig, hoe kom je daar bij. Nooit bij nagedacht maar het is natuurlijk wel zo
pi_190083542
Inzake CUL: iedereen in mijn dorp (8200 huishoudens, ongeveer twintigduizend inwoners) had vanmorgen gratis ontbijt aan de voordeur hangen! :D

https://www.alblasserdams(...)filmpje/#more-100725

De korfballertjes van mijn oude vereniging CKC hebben vannacht geholpen met bezorgen. ^O^ Geinige actie wel!
pi_190083553
quote:
Wij mensen hebben niet zo'n grote variatie in lichaamsgrootte.
Voor mijn gevoel anders wel! #teampiepklein
pi_190083562
@AnneX De gereformeerden hier doen er ook niet aan, maar de grote bups hervormden sowieso wel en de groeiende roedel evangelisten deels ook wel. :)
pi_190083584
quote:

Dat heb ik op het werk ingevoerd. Maar dan met max budget van 5 euro voor 3 kadoos en de vrijheid je huis af te stropen naar zut. Hilarisch _O-

Vorig jaar had ik een heel mooi sierradendoosje gekocht bij de Action. En bij diezelfde Action vond ik een nep kunstgebitje wat precies erin paste O+ Er werd gejaagd op het doosje en des te groter was de schok toen het eindelijk open mocht _O-

Kerstmutsen met lampjes erin doen het ook altijd leuk.
pi_190083590
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 16:11 schreef minilot het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel anders wel! #teampiepklein
Opgezocht: een chihuahua is 15-22 cm en 1-3 kilo, een Deense dog is 70-110 cm en 45+ kilo. In schofthoogte is een Deense dog dus vier keer zo groot als een chihuahua, en in gewicht kan hij wel 40 keer groter zijn. Dat is alsof jouw J. zes meter lang is en je wilt niet weten hoe zwaar. :D
pi_190083611
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 16:09 schreef minilot het volgende:
Inzake CUL: iedereen in mijn dorp (8200 huishoudens, ongeveer twintigduizend inwoners) had vanmorgen gratis ontbijt aan de voordeur hangen! :D

https://www.alblasserdams(...)filmpje/#more-100725

De korfballertjes van mijn oude vereniging CKC hebben vannacht geholpen met bezorgen. ^O^ Geinige actie wel!
Wat leuk O+
pi_190083613
Kerstmutsen als Sinterklaascadeau! :o Heilig(man)schennis! }:|

Broertje van J. had eens het lef om kerstversiering op zijn Sintverlanglijstje (die hier trouwens óók altijd op rijm moeten :')) te zetten en kreeg daar gedurende heel december van iedereen over op zijn lazer. 8-)
pi_190083633
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 16:19 schreef minilot het volgende:
Kerstmutsen als Sinterklaascadeau! :o Heilig(man)schennis! }:|

Broertje van J. had eens het lef om kerstversiering op zijn Sintverlanglijstje (die hier trouwens óók altijd op rijm moeten :')) te zetten en kreeg daar gedurende heel december van iedereen over op zijn lazer. 8-)
Als je het dobbelspel plant tussen Sint en kerst en het sinterkerst noemt kan dat prima :6
pi_190083635
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 november 2019 16:22 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Als je het dobbelspel plant tussen Sint en kerst en het sinterkerst noemt kan dat prima :6
:'(
  zaterdag 23 november 2019 @ 16:23:15 #151
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190083636
Ik zag anders net op Facebook geweldige kerstboomlampjes die ik -echt- wel op mijn sinterkerstverlanglijst ga zetten hoor :7
  zaterdag 23 november 2019 @ 16:26:58 #152
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_190083655
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 november 2019 16:23 schreef fietsie het volgende:
Ik zag anders net op Facebook geweldige kerstboomlampjes die ik -echt- wel op mijn sinterkerstverlanglijst ga zetten hoor :7
Pics *O*
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zaterdag 23 november 2019 @ 16:29:51 #153
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190083673
  zaterdag 23 november 2019 @ 16:30:57 #154
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_190083681
quote:
Ohhh, dat is wel vet ja!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_190083752
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 16:01 schreef Tele6 het volgende:
Terug van boodschappen. Marktbuit: peen, appels, bloemkool, tomaten en bananen. Zonder plastic eromheen en goedkoper dan in de supermarkt ^O^ ^O^

Ik reis volgend weekend af naar m'n oudste tante om daar Sinterklaas te gaan vieren met al mijn familie van vaders kant. Ik geloof dat we richting de 30 man gaan met al m'n tantes en ooms, nichten en neven plus aanhang plus achternichtje plus stiefachternichtjes. :')
Iedereen maakt er een surprise voor iemand met een cadeaubudget van naar ik meen 25 euro. Het zijn altijd superuitgebreide surprises, maar lang niet zo specifiek als in @:minilot's familie, omdat we elkaar één keer in het jaar zien en dat is met Sinterklaas :%
Ik doe dit jaar niet mee. Ik zag het niet zitten om iemand te gaan online-stalken en te proberen op basis daarvan een supermooie surprise te bouwen. Het is dan toch nooit goed en mijn tantes zijn het type dat je daar dan op blijft aankijken. :{
Ik ga wel mooi met mijn achternichtje spelen en alle cadeaus bewonderen. En ik heb die rode glitterpolswarmers gebreid voor mijn tante de gastvrouw (die waarschijnlijk voor iedereen nog extra cadeaus in de stapel gaat stoppen).
In de dagplanning van volgende week zondag staat 6 uur lang uitpaktijd ingepland met als opmerking dat we daar waarschijnlijk weer niet genoeg aan gaan hebben 8)7
Wij vierden het vroeger met mijn vader ook met oom en tante, we waren met 10 man (en dat was dus naast sinterklaas bij mijn moeder met z'n vijven met voor iedereen surprises en gedichten 8)7 ). Voor iedereen een cadeau met gedicht, dat vond ik ook al ontzettend moeilijk voor mensen die ik niet goed ken. Laat staan een surprise ook nog, ik snap best dat je daar niet aan mee doet. Wij waren toen ik jonger was ook letterlijk tot na middernacht bezig, vooral ook mijn oom en tante niet zo goed maat konden houden :')
pi_190083769
Mijn kind heeft net een tekening geknutseld voor de Sint en heeft er een euro opgeplakt, want sinterklaas moet al zoveel betalen en hij wilde graag iets terugdoen O+
pi_190083810
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 16:40 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Wij vierden het vroeger met mijn vader ook met oom en tante, we waren met 10 man (en dat was dus naast sinterklaas bij mijn moeder met z'n vijven met voor iedereen surprises en gedichten 8)7 ). Voor iedereen een cadeau met gedicht, dat vond ik ook al ontzettend moeilijk voor mensen die ik niet goed ken. Laat staan een surprise ook nog, ik snap best dat je daar niet aan mee doet. Wij waren toen ik jonger was ook letterlijk tot na middernacht bezig, vooral ook mijn oom en tante niet zo goed maat konden houden :')
Wij beginnen dit jaar om 12 uur 's ochtends en hopen met het avondeten soort van klaar te zijn. :')
pi_190083817
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 16:42 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn kind heeft net een tekening geknutseld voor de Sint en heeft er een euro opgeplakt, want sinterklaas moet al zoveel betalen en hij wilde graag iets terugdoen O+
O+
pi_190083839
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 16:46 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Wij beginnen dit jaar om 12 uur 's ochtends en hopen met het avondeten soort van klaar te zijn. :')
Wij nu meestel tussen 15 en 16 uur (we beginnen nu écht op tijd) en moeten dan alsnog haasten om mijn zoon rond een schappelijk tijd (20 uur zo'n beetje) in bed te krijgen :') Tussendoor soep en sandwiches met zalm (ook al 35 jaar).

Bij bovengenoemde oom en tante begonnen we altijd heel laat omdat iedereen die dag nog zijn cadeaus moest inpakken en gedichten moest afmaken ;(
  zaterdag 23 november 2019 @ 16:49:15 #160
63722 z80
I fink you freaky
pi_190083840
quote:
50cm vind je niet veel?
pi_190083858
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 16:49 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Wij nu meestel tussen 15 en 16 uur (we beginnen nu écht op tijd) en moeten dan alsnog haasten om mijn zoon rond een schappelijk tijd (20 uur zo'n beetje) in bed te krijgen :') Tussendoor soep en sandwiches met zalm (ook al 35 jaar).

Bij bovengenoemde oom en tante begonnen we altijd heel laat omdat iedereen die dag nog zijn cadeaus moest inpakken en gedichten moest afmaken ;(
Ik heb een aantal nichten die altijd een uur te laat binnen komen rennen met "ik moest mijn gedicht nog printen en nog pakpapier kopen", dus ik ben benieuwd hoe dat dit jaar gaat. Meestal vieren we het op een zaterdag en nu op zondag, dus wellicht lukt het ze daardoor om wel op tijd klaar te zijn :Y)
pi_190083870
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 16:49 schreef z80 het volgende:

[..]

50cm vind je niet veel?
Nou ja, stel dat jij 1m50 bent en iemand anders is 2m, dan zit daar nog steeds geen factor 4 tussen of zo.
pi_190083875
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 16:50 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik heb een aantal nichten die altijd een uur te laat binnen komen rennen met "ik moest mijn gedicht nog printen en nog pakpapier kopen", dus ik ben benieuwd hoe dat dit jaar gaat. Meestal vieren we het op een zaterdag en nu op zondag, dus wellicht lukt het ze daardoor om wel op tijd klaar te zijn :Y)
Sommige mensen kunnen gewoon niet zo goed plannen :P Ik zou er niet al te veel op rekenen dat ze nu op tijd klaar zijn ;) Mijn neef en nicht moesten ook ooit nog een sinterklaasgedicht afmaken. Dat deden ze op de typemachine van mijn oma, bij wie we het vierden. Ze hebben 10 minuten naar de entertoets zitten zoeken :') _O-
pi_190083923
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 16:52 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Sommige mensen kunnen gewoon niet zo goed plannen :P Ik zou er niet al te veel op rekenen dat ze nu op tijd klaar zijn ;) Mijn neef en nicht moesten ook ooit nog een sinterklaasgedicht afmaken. Dat deden ze op de typemachine van mijn oma, bij wie we het vierden. Ze hebben 10 minuten naar de entertoets zitten zoeken :') _O-
_O-

Ik kreeg ooit een telefoon in handen geduwd met het gedicht op het scherm. Last minute inspanning en de printer bleek kapot :')
pi_190083934
Ik ben de hele dag al misselijk ;(
pi_190083937
Hmm hier gaan we rond 14.00 rijden...
voor 3en daar...
wat lekkers en een wijntje...
en oma maakte een speurtocht naar de kadootjes.
(Die elk jaar in de garage staan... maar het gaat om de weg er naar toe die door een donkere hele grote tuin (1100m2) gaat _O- )

Ben benieuwd wat mijn lief er van vind.
Die zal wel enigzins verbaasd zijn over hoe het verhaal in stand gehouden word de volwassenen het zo leuk vinden. :D
pi_190083954
Bij ons spraken pa en de buurman elk jaar af dat ze zelf een mand vol kadootjes voor hun eigen voordeur neerzetten, en dat ze bij elkaar op de deur gingen bonken (een half uur na elkaar of zo). Duurde jaaaaaren voordat ik dat in de gaten had :D
pi_190083972
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:24 schreef minilot het volgende:
bedenken hoe ik kauwgomballen uit een miniatuurboom moet laten vallen.
Was dit nog gelukt? :?
pi_190083983
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 16:59 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmm hier gaan we rond 14.00 rijden...
voor 3en daar...
wat lekkers en een wijntje...
en oma maakte een speurtocht naar de kadootjes.
(Die elk jaar in de garage staan... maar het gaat om de weg er naar toe die door een donkere hele grote tuin (1100m2) gaat _O- )

Ben benieuwd wat mijn lief er van vind.
Die zal wel enigzins verbaasd zijn over hoe het verhaal in stand gehouden word de volwassenen het zo leuk vinden. :D
Het is ook heel mal dat ik elk jaar net even moet plassen als er aangebeld wordt dat de cadeautjes er zijn :?
pi_190083984
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 16:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

_O-

Ik kreeg ooit een telefoon in handen geduwd met het gedicht op het scherm. Last minute inspanning en de printer bleek kapot :')
Jij wint! _O-
pi_190083989
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 17:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Het is ook heel mal dat ik elk jaar net even moet plassen als er aangebeld wordt dat de cadeautjes er zijn :?
Tip: Vraag de buurvrouw als het gaat opvallen :+
pi_190083995
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 november 2019 17:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij ons spraken pa en de buurman elk jaar af dat ze zelf een mand vol kadootjes voor hun eigen voordeur neerzetten, en dat ze bij elkaar op de deur gingen bonken (een half uur na elkaar of zo). Duurde jaaaaaren voordat ik dat in de gaten had :D
O+

Ik heb een keer mogen bonken bij de buren O+

SPOILER
Toen ik een jaar of 12 was (en ik was de jongste thuis) kwam onze soort van geadopteerde oudtante op bezoek. Mensje was nooit getrouwd geweest en het leven had haar rottig behandeld dus mijn ouders hebben haar zo’n beetje geadopteerd.
We kregen de hele voorstelling: gehandschoende hand die snoepjes binnen gooide toen zij toevallig even weg was :D Kadootjes :D Ik was zo blij met mijn pepernoten en het mini setje Lego wat geschikt was voor 6-jarigen _O-

Maar oudtante genoot het meest O+
pi_190084005
quote:

[..]

Laatste jaar dat er een gelovige in de familie was wilde oudste neefje graag de kadoos buiten zetten en op de deur bonken. Stress dat hij had! Zo bang dat zijn jongste broertje het bedrog zou ontdekken O+
pi_190084017
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 17:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

SPOILER
Must.....not..... :X
pi_190084023
quote:

[..]

Ja gek he

Hier zei dochterlief ooit tegen mijn ex: als jij nou even naar de wc gaat.. dan komt vast sinterklaas.
pi_190084054
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 17:09 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ja gek he

Hier zei dochterlief ooit tegen mijn ex: als jij nou even naar de wc gaat.. dan komt vast sinterklaas.
Pavlov _O_
pi_190084141
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 17:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

O+

SPOILER
Toen ik een jaar of 12 was (en ik was de jongste thuis) kwam onze soort van geadopteerde oudtante op bezoek. Mensje was nooit getrouwd geweest en het leven had haar rottig behandeld dus mijn ouders hebben haar zo’n beetje geadopteerd.
We kregen de hele voorstelling: gehandschoende hand die snoepjes binnen gooide toen zij toevallig even weg was :D Kadootjes :D Ik was zo blij met mijn pepernoten en het mini setje Lego wat geschikt was voor 6-jarigen _O-

Maar oudtante genoot het meest O+
Mijn moeder deed dat altijd als ze samen met mijn vader aan het afwassen was in de keuken (keukendeur kwam uit op de gang). Dan zaten broertje en ik braaf Sesamstraat-Klokhuis-Villa Achterwerk te kijken, hoorden we de voordeur opengaan (die klemde), en kwam er ook ineens een zwart gehandschoende hand die snoep naar ons gooide. Spektakel! O+
pi_190084208
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 november 2019 17:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier gebeurde dat ook zo. Toevallig op de uitvaart eergisteren de “klopper/buurman” weer gezien na zo’n 40 jaar
pi_190084322
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 17:21 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Mijn moeder deed dat altijd als ze samen met mijn vader aan het afwassen was in de keuken (keukendeur kwam uit op de gang). Dan zaten broertje en ik braaf Sesamstraat-Klokhuis-Villa Achterwerk te kijken, hoorden we de voordeur opengaan (die klemde), en kwam er ook ineens een zwart gehandschoende hand die snoep naar ons gooide. Spektakel! O+
Ik was al 12 he, toen mijn oudtante spektakelde :P
Spektakel was vooral voor haar en niet meer voor ons.

Toen ik nog wel geloofde had ik één magische sinterklaasavond waarbij ik al best leuke kadootjes gekregen had. Mijn ouders zeiden dat ik die maar eens aan de buren moest laten zien.
Toen ik terugkwam zaten ze compleet in shock: er was opeens een hoop lawaai geweest in de schoorsteen en toen.. opeens... STOND ER EEN WIEGJE VOOR EEN BABYPOP IN DE OPEN HAARD :D *O* O+
Met briefje van de Sint, was hij de eerste keer vergeten af te leveren.

Ik weer naar de buren rennen met deze hoofdprijs *O* Die wonderbaarlijk genoeg zonder een enkele roetveeg door de schoorsteen gedonderd was _O-
pi_190084368
:D _O-
pi_190084423
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 17:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik was al 12 he, toen mijn oudtante spektakelde :P
Spektakel was vooral voor haar en niet meer voor ons.

Toen ik nog wel geloofde had ik één magische sinterklaasavond waarbij ik al best leuke kadootjes gekregen had. Mijn ouders zeiden dat ik die maar eens aan de buren moest laten zien.
Toen ik terugkwam zaten ze compleet in shock: er was opeens een hoop lawaai geweest in de schoorsteen en toen.. opeens... STOND ER EEN WIEGJE VOOR EEN BABYPOP IN DE OPEN HAARD :D *O* O+
Met briefje van de Sint, was hij de eerste keer vergeten af te leveren.

Ik weer naar de buren rennen met deze hoofdprijs *O* Die wonderbaarlijk genoeg zonder een enkele roetveeg door de schoorsteen gedonderd was _O-
Haha nice O+

Hier weleens een doosje gehad met een sleutel... ik moest maar in de tuin gaan zoeken waar die op zou passen.

Ik vond er niks aan... heb me een ongeluk gezocht naar wat bleek: de fiets die in de tuin gewoon onder het woonkamerraam stond.

Was echt heel sip.. toen ging mn vader maar helpen zoeken en was het ineens zo gevonden _O-
pi_190084557
Wat een prachtige sinterklaasverhalen.
Laat ze maar komen. _O_
pi_190084642
Overigens merkte mijn gup ooit toen ze 5 was op: volgens mij is dat een pruik. En zijn ze alleen maar verkleed voor de intocht.

7 jaar later houdt ze stug vol dat ze in sinterklaas geloofd.
Ondanks dat ze al jaren weet dat de kadootjes van ouders en opa/oma komen.

Vind het wel schattig :)
pi_190084763
Ik was met mijn stamboom bezig en vond een doodboek van Staphorst midden 18e eeuw bijgehouden door een schoolmeester. Ineens heel veel mensen dood 'aan de rode loop'. Eh...blijkt dat dysenterie te zijn :o Weer wat geleerd :+

Wel eh 'grappig' hoe de meester hier en daar opmerkingen plaatst: http://home.kpn.nl/mbuitenhuis2/bronnen/Doodboek_Staphorst_2.htm

quote:
afgestorven genaaamt Goossen, na dat op nieuwjaardag door de Menschen was dronken gemaakt, en heeft bijna niet weder gesproken, en is zo in de drank gestorven, men ziet al wanneer Jong of out sig in de drank verlopen, wat nare gevolgen het al na sig slaapt, mag een ieder er maar uit leeren om sijn weg zo an te stellen gelijk ’t betaamt
Och arme:
quote:
Den 18 Ap: is Pouwel Harms een Jongje onder een zware eijken boom verplett: terwijl de menschen hem op de blokwagen hadden liggen en het Jongj& daarbij stond terwijl de menschen na de dijk wilden opdrajen dat ze van buijten quamen, en doen sloeg de boom op een onverwagte wijs om, zo dat het kind geheel onder de boom viel zo dat het aanstonds niet eens gezien wierd en most daar nog zo lang onder ligge tot dat ze het gewijn haalden om de boom daar mede afte wijnen. het was voor de middag nog bij mij in de school.

Ik heb dit bijsonder geval zo breedvoerig geschreven op dat de nakomelingen daar uit mogten leeren zig altijd bij tijds tegen de dood te bereijden om dat men op zo velerhand maniere van deselve kan verrast worden zo dat hier wel op dient

Heden leven Morgen dood.

Hier op te peijnsen is wijsheijd groot
.
pi_190084790
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 18:09 schreef Isabeau het volgende:
Ik was met mijn stamboom bezig en vond een doodboek van Staphorst midden 18e eeuw bijgehouden door een schoolmeester. Ineens heel veel mensen dood 'aan de rode loop'. Eh...blijkt dat dysenterie te zijn :o Weer wat geleerd :+

Wel eh 'grappig' hoe de meester hier en daar opmerkingen plaatst: http://home.kpn.nl/mbuitenhuis2/bronnen/Doodboek_Staphorst_2.htm
[..]

Och arme:
[..]

Wauw :o en jeetje.
  zaterdag 23 november 2019 @ 18:16:25 #186
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190084870
quote:

[..]

Och arme:
[..]

Toffe vondst; ik vind de handschriften soms wel geweldig moeilijk om te ontcijferen
  zaterdag 23 november 2019 @ 18:16:32 #187
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_190084872
Op de terugweg na een briljant goede voorstelling van Lazarus van Bowie _O_ in het DeLaMartheater. Vooral de decors en de special effects waren erg goed.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_190084992
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 18:16 schreef fietsie het volgende:

Toffe vondst; ik vind de handschriften soms wel geweldig moeilijk om te ontcijferen
Ja, toffe vondst. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar Jutje Geerlig waar ik echt he-le-maal niks over kan vinden. Alleen haar naam en dat ze getrouwd is met Roelof Reuterus (uit Rouveen) en 2 kinderen kregen. Dus ik ben op zoek naar haar familie, haar geboortejaar en sterfjaar (niet voor 1782 wanneer oudste zoon wordt geboren). In dat doodboek komt 'Geerligs vrouw Jentijn van Rouveen' voor die in 1762 overlijdt en dat zou haar moeder kúnnen zijn :D Maar ja...dat is dan wel een enorme gok met heel veel circumstantial evidence :+
pi_190085309
Wat heerlijk bijlezen over alle Sinterklaas tradities! O+ Dank voor de inspiratie want ik moet nog aan de bak maar ik heb nog geen goed idee.

Kauwgomballenboom *O*

Vulkaan :o Cat, wat is de gedachte daarachter?

@minilot: hoe had J het muziekje in die tunnel-suprise gemaakt?

Manlief heeft al wel een tof idee. Relatief gemakkelijk uit te voeren, origineel en mooie hartverwarmende symboliek. Na het vieren kan ik pas verklappen wat.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_190085346
Leuk om te lezen hoe jullie het vieren :) hier alleen sint met schoonfamilie en alleen met cadeau en gedicht. Mijn familie doet uitgebreid aan kerst met een hoop cadeaus.

En Isa :o wat een werk om dat uit te zoeken! Maar ook wel leuk lijkt mij :)
  zaterdag 23 november 2019 @ 18:59:50 #191
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_190085568
Mijn ex man na 12 jaar niet meer te hebben te zien bij graf van je ouders. Heel bijzonder en speciaal!

Nog steeds dezelfde morbide humor, welk menig iemand nooit zal snappen

Totaal geen liefde ding, wel ongelooflijk.. ja ik ken je door en door.
Na een kwartier zaten we al te discussiëren over werk
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_190085666
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 18:59 schreef uniekhoorn het volgende:
Mijn ex man na 12 jaar niet meer te hebben te zien bij graf van je ouders. Heel bijzonder en speciaal!

Nog steeds dezelfde morbide humor, welk menig iemand nooit zal snappen

Totaal geen liefde ding, wel ongelooflijk.. ja ik ken je door en door.
Na een kwartier zaten we al te discussiëren over werk
Wat fijn. Hoe lang zijn jullie samen geweest?
  zaterdag 23 november 2019 @ 19:14:03 #193
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_190085780
Ja was heel fijn.
Hij was 18 en ik 16, ontmoet in 1992, getrouwd in 2000, gescheiden in 2008. Vanmiddag ook over gehad maar prima zo. Wederzijdse liefde en respect... Ja die knurft is ook ouder weworden zeg : Maar onze timing met humor is totaal gelijk gebleven Bijzonder
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 23 november 2019 @ 19:16:48 #194
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190085815
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 18:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, toffe vondst. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar Jutje Geerlig waar ik echt he-le-maal niks over kan vinden. Alleen haar naam en dat ze getrouwd is met Roelof Reuterus (uit Rouveen) en 2 kinderen kregen. Dus ik ben op zoek naar haar familie, haar geboortejaar en sterfjaar (niet voor 1782 wanneer oudste zoon wordt geboren). In dat doodboek komt 'Geerligs vrouw Jentijn van Rouveen' voor die in 1762 overlijdt en dat zou haar moeder kúnnen zijn :D Maar ja...dat is dan wel een enorme gok met heel veel circumstantial evidence :+
Kind is Niesje Reuterus?
pi_190086076
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 19:14 schreef uniekhoorn het volgende:
Ja was heel fijn.
Hij was 18 en ik 16, ontmoet in 1992, getrouwd in 2000, gescheiden in 2008. Vanmiddag ook over gehad maar prima zo. Wederzijdse liefde en respect... Ja die knurft is ook ouder weworden zeg : Maar onze timing met humor is totaal gelijk gebleven Bijzonder
Mooi om dat te kunnen delen O+
pi_190086147
quote:
Ja was heel fijn.
Ach, je snurker O+
Wat fijn dat jullie ontmoeting, na zo lange tijd en met zo'n niet-leuke aanleiding, lief en leuk was.
pi_190086201
quote:
Ja was heel fijn.
Bijzonder hoor, hij heeft natuurlijk zo lang in jullie familie gezeten
pi_190086522
Wij hebben vandaag bijna zes uur in de auto gezeten. Op kraambezoek bij een vriendin en op bezoek bij de oma van mijn man. Het was de eerste ontmoeting tussen het kind en zijn overgrootmoeder, tot wederzijdse goedkeuring. Zo'n 95 jaar leeftijdsverschil. Zo bijzonder om te bedenken hoe anders beide levens er uit (zullen gaan) zien.

Oma vertelde veel over haar zoontje die met 10 maanden is overleden na 2,5 maand in het ziekenhuis. Die tijd mocht ze hem twee keer per week een half uurtje bekijken. Ze heeft hem na zijn komst in het ziekenhuis nooit meer vast kunnen houden ;(
pi_190086535
Bijgelezen, vind het nu nog jammerder dat wij geen surprises doen. -O-

Verder weer moge optreden *O* altijd leuk. Nu wel kapot.
pi_190086894
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 20:05 schreef Sarabi het volgende:
Bijgelezen, vind het nu nog jammerder dat wij geen surprises doen. -O-

Verder weer moge optreden *O* altijd leuk. Nu wel kapot.
Mooie jurken waren dat, ook zelf gemaakt?
pi_190086947
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 20:24 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Mooie jurken waren dat, ook zelf gemaakt?
Door mijn moeder O+ helaas van mijn andere kostuum nog geen goede foto, daar moet ik nog even op wachten. Dat was het kostuum met paillettenstof.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 november 2019 @ 20:27:04 #202
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_190086954
De start van Toms Ierland O+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_190087139
Ahoj 8-)

Dag twee met schoonfamilie ook overleefd :P Mijn bijnaam is nu Kleine Peter geloof ik. Vage humor die gasten maar damn....werken kunnen ze :o In twee dagen tijd dat hele huis opgeknapt :o Lampen opgehangen, meubilair opgehaald en weet ik wat nog meer _O_
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 23 november 2019 @ 20:37:17 #204
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_190087153
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2019 19:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Ach, je snurker O+
Wat fijn dat jullie ontmoeting, na zo lange tijd en met zo'n niet-leuke aanleiding, lief en leuk was.
Ja, dat je dat nog weet! Hoe onthouden jullie dit soort dingen :D
pi_190087251
Sinds mijn 10e geen Sinterklaas meer gevierd bij mijn ouders. Daarna wel een jaar of 15 samen met oma Sint gevierd, gezellig met zijn twee.
Kerst nooit gevierd.

Dit jaar gaan we voor het eerst Winterklaas vieren met twee vrienden. Er zijn nul regels en dat vind ik lastig.
Ik ga een snoeischaar voor mezelf kopen. Iemand krijgt kaasdoek. Ik heb een boek van De Luizenmoeder gekocht met daar in het verhaal van Winterklaas. J krijgt een broodtrommel. En ik heb een spuuglelijke kerstversiering gekocht voor iemand. Ik hoop in Duitsland nog een adventskalender te kunnen scoren voor iemand. Ik wacht nog op meer inspiratie.
Spoilers!
  zaterdag 23 november 2019 @ 20:51:04 #206
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_190087502
Sinds 1992 geen Sinterklaas meer gevierd en Kerst al helemaal nooit.
Poef.....gone! ©golfer
pi_190088139
Hmm wij doen niet echt surprises...
maar omdat opa gekscherend zei dat ie boterhamzakjes wilde...
zitten er wel diverse kadootjes in een plastic zakje dus.

Niet te veel.. want plasticsoep O+

Geheel op initiatief van dochterlief overigens.
Ook de “niet te veel”.

Dus gekkigheidjes mag wel.

Exschoonmams schrijft altijd een gedicht over afgelopen jaar. Ben wel heel benieuwd.

Nu pauze bij “the kik speelt boudewijn de groot”.
Duurt lang die pauze...
  zaterdag 23 november 2019 @ 21:20:28 #208
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190088147
Goedenavond allemaal. :W
Volle dag hier gehad, eerst de jonge Rembrandt in de Lakenhal in Leiden bekeken.
Daarna voor voor koffie naar vrienden, alwaar we ook mee konden eten. O+

Leuk om alle sintverhalen te lezen. Hier deden we jarenlang cadeaus met puntige gedichten voor iedereen, maar sinds er weer gelovigen zijn blijven de gedichten achterwege. De kindercadeaus zijn sindsdien mooier/ duurder/ talrijker dan de cadeaus voor volwassenen, ik hoop dat dit herstelt als de jongste gelovige oud genoeg.
pi_190088151
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 19:16 schreef fietsie het volgende:

Kind is Niesje Reuterus?
:Y dat is een oudgrootouder van mij. Van de man van Jutje heb ik zelfs zijn overgrootouders.
  zaterdag 23 november 2019 @ 21:22:19 #210
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190088181
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 21:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:Y dat is een oudgrootouder van mij. Van de man van Jutje heb ik zelfs zijn overgrootouders.
Van Roelof is aardig wat te vinden ja.
  zaterdag 23 november 2019 @ 21:49:25 #211
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190088661
Waar is @Molo eigenlijk?
pi_190088705
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 21:49 schreef fietsie het volgende:
Waar is @:Molo eigenlijk?
Ja zat ik ook net aan te denken toen ik wortelen stond te snijden voor in de rooie klats troet :o
pi_190088874
Gaan fiets en Isa nu erachter komen, dat zij familie zijn vijf generaties terug? (8>
  zaterdag 23 november 2019 @ 22:00:31 #214
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190088886
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 21:59 schreef AnneX het volgende:
Gaan fiets en Isaa nu erachter komen, dat zij familie zijn vijf generaties terug? (8>
Geografisch zit er echt allemaal heeeeel weinig ruimte tussen :P

Even gekeken in google maps; +- 15km :P
pi_190088978
Woddefok :') Dus ik koop een fles bier hier in de winkel. Speciaal gebrouwen voor deze ene winkel, oh wauw dat moet heel wat zijn _O_ alles ditdat :Y

Nou, zo bijzonder speciaal... eens kijken of Untappd ook deze kent :o

Het is gewoon een generiek biertje waar iedere dooie lul zijn eigen sticker op kan plakken :')
  zaterdag 23 november 2019 @ 22:14:52 #216
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190089170
Daar was laatst toch een keuringsdienst van waarden over? :+
pi_190089174
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 november 2019 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Woddefok :') Dus ik koop een fles bier hier in de winkel. Speciaal gebrouwen voor deze ene winkel, oh wauw dat moet heel wat zijn _O_ alles ditdat :Y

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het is gewoon een generiek biertje waar iedere dooie lul zijn eigen sticker op kan plakken :')

Check in dit kader ook de aflevering Steekproducten van de Keuringsdienst van Waarde.
Spoilers!
  zaterdag 23 november 2019 @ 22:15:42 #218
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190089195
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Er zit 1 dorp verderop een ijsfabriek die allerlei ijs maakt. Op verzoek van fabrikanten leveren ze ook aanvullende productiecapaciteit voor "merk ijs".
pi_190089201
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 22:14 schreef Barreltje het volgende:
Oh geen flauw idee. Misschien was het ook wel een beetje naïef van mij :s) Anyway, het smaakte best hoor :)
  Moderator zaterdag 23 november 2019 @ 22:17:15 #220
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190089225
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 22:14 schreef Barreltje het volgende:
Dat was met appels.
En dat waren geen generieke appels.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190089241
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 22:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat was met appels.
En dat waren geen generieke appels.
Nee waren het eigenlijk peren ja? :+ Of toch minstens vergelijkbaar? :P
pi_190089247
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vaak worden dezelfde streepjescodes gebruikt. Van de Moersleutel kwamen eerst alle biertjes ook bij dezelfde untappd pagina uit.
  Moderator zaterdag 23 november 2019 @ 22:18:49 #223
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_190089268
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 20:27 schreef borisz het volgende:
Dat was best mooi hè.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zaterdag 23 november 2019 @ 22:21:35 #224
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190089325
Ik drink de laatste sleedoornlikeur. Morgen maar verse sleedoornpruimen scoren. Over een maand verse voorraad. :9

Ik kwam ook nog vrij mislukte bloemenlikeur tegen in de kast. Die staat er al anderhalf jaar denk ik. Weggooien maar? Wat zouden jullie doen?
  zaterdag 23 november 2019 @ 22:24:25 #225
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_190089382
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 20:27 schreef borisz het volgende:
Teruggekeken. Leuk begin inderdaad.
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 23 november 2019 @ 22:25:34 #226
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190089399
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 22:21 schreef Zilverberk het volgende:
Ik drink de laatste sleedoornlikeur. Morgen maar verse sleedoornpruimen scoren. Over een maand verse voorraad. :9

Ik kwam ook nog vrij mislukte bloemenlikeur tegen in de kast. Die staat er al anderhalf jaar denk ik. Weggooien maar? Wat zouden jullie doen?
Mislukt als in qua smaak niets? Dan zou ik m wegdoen. Zonde om vies spul te slurpen
pi_190089419
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 22:18 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Vaak worden dezelfde streepjescodes gebruikt. Van de Moersleutel kwamen eerst alle biertjes ook bij dezelfde untappd pagina uit.
Staan jouw brouwsels er ook in? Waar kan ik ze kopen? :)
pi_190089444
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 22:21 schreef Zilverberk het volgende:

Experiment: Zuurkool mee aanmaken.

Ergste wat je kan gebeuren is dat je de zuurkool OOK weg kunt flikkeren :P
pi_190089564
Wat leuk jullie Sintverhalen te lezen.

Sinterklaas werd bij ons (toen ik kind was) uitgebreid gevierd. Met onze tante/oom en nichten erbij en alle 5 de broers/zussen met vaak al aanhang. Was altijd een dolle boel :D
Mijn vader kocht zich een slag in de rondte voor iedereen en altijd een uitsmijter voor mij erbij. (ik was een nakomertje en scheelde dus flink wat jaren met de rest) Dat kreeg ik dan altijd pas veel later als alles al uitgepakt was... dan zei ie altijd: oooooh wat ik nu nog vind onder mijn stoel/in de kast/in de gang (naargelang het groot of klein was) en dan kreeg ik iets dat ik dát jaar het allerliefst wilde hebben O+
Heb ook nog een foto van zo'n samenzijn *) Ik sta rechts/blauw jurkje.
  zaterdag 23 november 2019 @ 22:34:07 #230
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190089603
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 22:32 schreef Blues het volgende:

Sinterklaas werd bij ons (toen ik kind was) uitgebreid gevierd. Met onze tante/oom en nichten erbij en alle 5 de broers/zussen met vaak al aanhang.
Mijn vader kocht zich een slag in de rondte voor iedereen en altijd een uitsmijter voor mij erbij. (ik was een nakomertje en scheelde dus flink wat jaren met de rest) Dat kreeg ik dan altijd pas veel later als alles al uitgepakt was... dan zei ie altijd: oooooh wat ik nu nog vind onder mijn stoel/in de kast/in de gang (naargelang het groot of klein was) en dan kreeg ik iets dat ik dát jaar het allerliefst wilde hebben O+
Mijn moeder had ook zo'n kapsel als die dame naast je :)
pi_190089612
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 22:34 schreef fietsie het volgende:

[..]

Mijn moeder had ook zo'n kapsel als die dame naast je :)
Dat is mijn oudste zus. 14 jr ouder ;)
Dit is ong. in 1967 denk ik :D
pi_190089676
Wat leuk om te zien Blues :D
pi_190089751
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 22:36 schreef Aure het volgende:
Wat leuk om te zien Blues :D
Ja he.
Mijn vader neemt de foto denk ik zo en 1 zus was er niet bij, die zat in Afrika.
  zaterdag 23 november 2019 @ 22:40:56 #234
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190089782
Die genealogiepuzzel van Isabeau is verslavend. Kleine details zijn wel te vinden, maar de grote lijnen (geboorte, huwelijk, eventuele proclamatie) nergens.
pi_190089821
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2019 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Staan jouw brouwsels er ook in? Waar kan ik ze kopen? :)
Die staan er zeker in :Y zoek maar op Milky Road Brewery
Kopen kan helaas niet :)
pi_190089872
Ja superleuk Isa dat uitzoeken van je voorouders!
pi_190090122
Blues O+ wat een foto!
pi_190090214
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 22:56 schreef Lot_1 het volgende:
Blues O+ wat een foto!
Dit! _O_
pi_190090216
quote:

Sinterklaas werd bij ons (toen ik kind was) uitgebreid gevierd. Met onze tante/oom en nichten erbij en alle 5 de broers/zussen met vaak al aanhang. Was altijd een dolle boel :D
Wat een gezellige foto
pi_190090395
Wat een leuke foto Blues O+
pi_190090552
Schoon bed O+
Spoilers!
pi_190090563
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 23:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Schoon bed O+
Boks
pi_190090587
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 23:21 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Boks
*;
Spoilers!
pi_190090623
quote:

Gave foto en lieve pa O+

Drie ronden sushi en twee ronden toetjes op. Was lekker. :Y)
Vooral de garnalenpopulatie heeft deze avond een flinke klap gekregen.
pi_190090636
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 23:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Schoon bed O+
Heerlijk O+

Die van mij mag morgen weer O+
pi_190090641
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 23:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

*;
Mm nee.. slaap alleen komende dagen -O-

Oh en ik had nog wat hagel in m’n fazant vanavond. Koste me bijna een kies :’)
pi_190090748
Zo.. weer thuis.
Dat is wel het voordeel van zowat in ahoy wonen...
moe en gaar... ben je kwartier na je concert gewoon thuis.

Nog een glaasje en zo maar slapen.

Wie had nou gedacht dat ik boudewijn de groot nog eens in levende lijve zou zien.

Zou eigenlijk weleens een handig lijstje willen bijhouden ergens van alle artiesten die ik ooit zag.
Dat zijn er inmiddels echt al zo veel...

[ Bericht 0% gewijzigd door Uhmmpie op 23-11-2019 23:39:46 ]
pi_190090851
aargh faqqq mijn hoofd loopt over _O-

Ben momenteel voor drie snoepreisjes teglijk shitjes aan het plannen en regelen O+ Wat een leven _O_ O+

pi_190091352
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 20:05 schreef Lot_1 het volgende:
Wij hebben vandaag bijna zes uur in de auto gezeten. Op kraambezoek bij een vriendin en op bezoek bij de oma van mijn man. Het was de eerste ontmoeting tussen het kind en zijn overgrootmoeder, tot wederzijdse goedkeuring. Zo'n 95 jaar leeftijdsverschil. Zo bijzonder om te bedenken hoe anders beide levens er uit (zullen gaan) zien.

Oma vertelde veel over haar zoontje die met 10 maanden is overleden na 2,5 maand in het ziekenhuis. Die tijd mocht ze hem twee keer per week een half uurtje bekijken. Ze heeft hem na zijn komst in het ziekenhuis nooit meer vast kunnen houden ;(
Och, wat verdrietig hoe ze daar vroeger toch mee om gingen -O- Ik heb wel vaker dit soort schrijnende verhalen gelezen.

Blues, die foto! Wat een prachtige foto. Zo gedateerd en zoveel te zien O+

Kleine Peter *grijns*
  zondag 24 november 2019 @ 01:04:29 #250
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_190092122
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 23:32 schreef Uhmmpie het volgende:

Wie had nou gedacht dat ik boudewijn de groot nog eens in levende lijve zou zien.

Zou eigenlijk weleens een handig lijstje willen bijhouden ergens van alle artiesten die ik ooit zag.
Dat zijn er inmiddels echt al zo veel...
Wat een leuk idee. Als ik daar ooit aan begin...
Poef.....gone! ©golfer
pi_190093469
Hai
  zondag 24 november 2019 @ 06:06:07 #252
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190093526
Morguh :O halve nacht wakker gelegen omdat ik misselijk was. " Helaas" ben ik niet in staat om dan maar even mn vinger in mn keel te steken.. dus enigszins afwachten tot het wegtrekt of er uitkomt zijn dan de enige opties...

Uiteindelijk in een hele diepe slaap gevallen wel .. ^O^
pi_190093529
Veel te weinig slaap hier.

Maar tv kijken en hopelijk wegdoezelen.
pi_190093530
Lijkt mij een naar gevoel Barrel..
de misselijkheid
pi_190093561
Ok zit nu achter de pc een op te updaten :')
pi_190093605
Goedemorgen! Lief vertrekt zo naar werk, dan ga ik maar eens naar buiten voor een rondje wandelen & beesten voeren. De thermometer zegt dat het wat warmer is buiten dan gister.
pi_190093607
quote:
O+ Wat lief en wat een toffe foto! _O_
pi_190093612
:O Zo uit bed voor koffie en mijn verplichte weekupdate Eftelingnieuws schrijven, want daar de rest van de dag geen gelegenheid meer voor.

@Barreltje Meh! :* Enig idee hoe het kwam?
pi_190093628
quote:

[..]

Och arme:
[..]

Woah, die bijschriften! Ik val gewoonlijk onmiddellijk in slaap zodra zelfs maar alleen het woord 'stamboom' valt, maar deze schoolmeester maakt het wel sappig en droef! O+
pi_190093629
Aiiiiiii, Günther al wakker. Verdere bijlees moet wachten :W
pi_190093740
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 07:03 schreef minilot het volgende:
Aiiiiiii, Günther al wakker. Verdere bijlees moet wachten :W
Hier ook eentje om stipt 7 uur wakker }:|
pi_190093752
Ook wakker :W
pi_190093867
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 07:47 schreef Aure het volgende:

[..]

Hier ook eentje om stipt 7 uur wakker }:|
Zoon van vriendin is stipt om 6 uur wakker -O- En vind dan dat iedereen maar wakker moet worden :+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_190093870
Mogguh trouwens :W
pi_190093886
Morgen :W

Vannacht ook wakker gezeten met maagpijn :( zal wel stress zijn die er uit kwam.
pi_190093927
Mogguh!

Zo, dat was vroeg, wekker om 5:00 uur :O
Ik heb vriend op Schiphol afgezet, die vertrekt voor 3 weken naar Sillicon Valley voor z'n werk. Hij moest nog wel een beetje zin maken. Maar hij gaat waarschijnlijk ook nog wel bekende in Berkely bezoeken en heeft een huurauto ter beschikking, dus kan ook wel naar een van de nationale parken.

Misselijk/maagpijn is naar, beterschap! :*

Sinterklaasverhalen O+

Tegenwoordig vieren we het niet meer zo, want drukditdatzuszo. Maar vroegâh maakten we wel surprises en gedichten. Vooral mijn vader was echt belachelijk goed in dichten, en hielp mij en mijn zusje. En dan hielpen wij hem nog wel eens met knutselen.
Het werd alleen lastig als we elkaar hadden, maar dan was het ook wel de sport de ander voor de gek te houden. Dus mijn vader heeft wel eens een gedicht voor nop geschreven :P

En sommige jaren werden de buren gevraagd om met veel bombarie pepernoten de gang in te smijten (die je dan maanden later nog terug vond), of mijn vader deed het (die moest ook altijd even weg :D ), en andere jaren huurde de familie een stel pieten en sinterklaas in. Dat was vooral gênant, als je dan als kind op schoot moest komen zitten en er werd verteld dat Candaasje nu toch ook écht make-up was gaan gebruiken :')
(En mijn neefje was bang voor de pieten. Succesnummer dus :+ )

Maar echt super gezellig. Met sinterklaasmuziek, (als het bij ons thuis was, pingelde ik nog wel eens een nummertje op de piano), heeeeel veeeel pepernoten (en ander lekkers), en het duurde ook echt de hele dag. En dan overdag voor de 'gelovers', en 's avonds dan voor de volwassenen met surprises, voor wie wilde. Mijn opa en oma zaten er vaak meer voor de gezelligheid bij. Hoewel mijn opa nog wel graag knutselde, dus dan zat er toch nog iets zelfgetimmerds of tussen O+

Laatste jaren zijn we nog wel eens bij schoonfamilie geweest met Sinterklaas, maar daar vind ik dus eigenlijk echt geen bal aan. :@

Kerst vierden wij thuis dan weer nooit met cadeaus, maar tegenwoordig wel, een beetje in plaats van Sinterklaas. Inclusief dobbelspel en dat soort ongein. Ook bij schoonfamilie is dat een stuk gezelliger, met cadeautjes voor iedereen (soms lootjes, soms per stel, net wat we afspreken.)
En mijn moeder is echt een pro in het huis sfeervol versieren. Met dennentakken, kaarsen, echt heel mooie decoratiestukken (niet kitsch) O+

Alleen dat eten hè ;)
SPOILER
Oh trouwens, ik doe dit jaar toch nog wél iets aan Sinterklaas, bedenk ik me net. <O)
SPOILER
pi_190093931
@Tele6: wist je dat een Deense Dog van 45 kg eigenlijk zelfs nog maar een kleintje is? De grootste die ik eens heb moeten tillen slepen (met behulp van een plaid) woog 70 kg. En de Deense Dog van een vriendin tikte geloof ik zelfs de 100 kg aan! Dat moet echt een reus geweest zijn.
pi_190093940
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 08:16 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Zoon van vriendin is stipt om 6 uur wakker -O- En vind dan dat iedereen maar wakker moet worden :+
Oei, dat is vroeg. Wij nemen die van ons dan nog even in bed, soms slaapt hij nog wat, soms zit ie wat te frunniken aan onze gezichten/haren/whatever. We hebben het daadwerkelijke opstaan vandaag kunnen rekken tot nu :+
pi_190093951
Oh wat een leuke spoiler Candaas, ben erg benieuwd naar zijn reactie :D
pi_190093952
Moggeh
pi_190093972
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 08:38 schreef Aure het volgende:
Oh wat een leuke spoiler Candaas, ben erg benieuwd naar zijn reactie :D
Ik ook _O-
Ik droomde gisternacht zelfs dat niemand het leuk vond ;( :@
pi_190094063
Mogge :O
wat een vroege opstaankinders. Had Jagär nou dit weekend haar ouders als oppas zodat zij konden uitslapen?

Hopelijk voelt iedereen met maagellende zich vanaf nu weer beter.

Wat een leuk idee met die kubus
pi_190094065
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 08:41 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik ook _O-
Ik droomde gisternacht zelfs dat niemand het leuk vond ;( :@
Awww
Het klinkt als een leuk idee :Y
pi_190094071
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 08:58 schreef Sarabi het volgende:

Awww
Ik vind het ook een super leuk idee *O*

Nu slapen :Z :W
pi_190094081
Balen Barrel! En nu alweer zo vroeg eruit.

Heb ook slecht geslapen en voor t weekend is dat niet best. Maar vandaag ontspannen. Sauna dag O+

Sinterklaasverhalen erg vermakelijk! Heb er ook zin in. In deze koude grauwe tijd zijn dat soort dingen welkom, vanaf januari wordt het echt depressief. Alle versiering van iedereen weg, feesten voorbij en kou erger ;(

Blues wat een gave foto heb je! En ik vond je gelijk. Keek eerst foto en daarna je verhaal. Mooie herinneringen heb je eraan :)

Ik vier 5 dec sinterklaas met familie met eten, een kado en gedicht (lootjes). Geen surprise want mijn vader en ik zijn 0 creatief en dat is frustrerend voor ons en lullig voor iemand die wij getrokken zouden hebben.

Volgend weekend al sinterklaas in Duinrell vieren met neefje, nichtje en zus. Inclusief tikibad :)

En kerst weet ik nog niet wanneer. Maar is altijd gewoon komen, koken en eten. Geen kado's. Oja en ik ga dan naar de kerk.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_190094156
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 08:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge :O
wat een vroege opstaankinders. Had Jagär nou dit weekend haar ouders als oppas zodat zij konden uitslapen?

Hopelijk voelt iedereen met maagellende zich vanaf nu weer beter.

Wat een leuk idee met die kubus
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 08:58 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Awww
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 09:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind het ook een super leuk idee *O*

Nu slapen :Z :W
O+ :*
pi_190094546
Ik heb hier echt teveel voorpret in :')

SPOILER
pi_190094555
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 01:04 schreef golfer het volgende:

[..]

Wat een leuk idee. Als ik daar ooit aan begin...
Nou ik ben rijkelijk laat want pre huwelijk ging ik elke week wel. Nu minder vaak maar wel iets grotere namen.
pi_190094664
On fire: Koffe gehad, ontbijt, muppet uitgelaten, iedereen gevoederd, kattenbak schoon gemaakt, gestofzuigd, second breakfast. En het is pas 10 uur. :7
pi_190094668
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 09:48 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb hier echt teveel voorpret in :')

SPOILER
Superleuk! Als ik jullie leraar was zou ik dit wel kunnen waarderen hoor :Y
pi_190094690
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2019 10:00 schreef Lonaa het volgende:
On fire: Koffie gehad, ontbijt, muppet uitgelaten, iedereen gevoederd, kattenbak schoon gemaakt, gestofzuigd, second breakfast. En het is pas 10 uur. :7
Haha sinds ik een kind heb zijn mijn ochtenden ook zo productief :')

Alleen was hier de koffie op }:| nu maar aan de thee, ook lekker :9
pi_190094706
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 10:02 schreef Aure het volgende:

[..]

Haha sinds ik een kind heb zijn mijn ochtenden ook zo productief :')

Alleen was hier de koffie op }:| nu maar aan de thee, ook lekker :9
Bwehehe, herkenbaar wel. Zonder muppet was ik nu waarschijnlijk opgestaan en had ik koffie gehad. Einde. Had ik nog in mn badjas gezeten met een duffe kop :')
pi_190094724
Mijn kerel doet dat nog steeds. trouwens. }:|
pi_190094749
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 08:32 schreef Candaasje het volgende:
@:Tele6: wist je dat een Deense Dog van 45 kg eigenlijk zelfs nog maar een kleintje is? De grootste die ik eens heb moeten tillen slepen (met behulp van een plaid) woog 70 kg. En de Deense Dog van een vriendin tikte geloof ik zelfs de 100 kg aan! Dat moet echt een reus geweest zijn.
Ik Wikipedia'de dat ze minimaal 45 kg waren voor een vrouwtje, en ik kreeg dat niet echt geëxtrapoleerd :P

Bij een basisschoolvriendinnetje van me hadden ze eentje, die was groter dan een kalf. Toen kregen ze een nieuwe hond en dachten wij, hee, een normaal formaat beest. Bleek een pup :')
Die beesten hadden meer spieren dan hersenen, dat was soms wel lastig. Ze hebben zichzelf meerdere keren op ontzettend suffe manieren verwond en soms waren ze zo opgewonden over iets dat niemand ze in bedwang kon houden :')
pi_190094753
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 10:00 schreef Aure het volgende:

[..]

Superleuk! Als ik jullie leraar was zou ik dit wel kunnen waarderen hoor :Y
Ik denk dat deze prof het ook wel goed kan hebben :Y Ik zou het niet bij allen durven, haha.
Deze prof provoceert de boel nogal graag. En niemand durft tegengas te geven. Behalve ik :')
En hij geeft echt een grafhekel aan veganisten/activisten. Maar van mij lijkt ie het inmiddels best goed te kunnen hebben, misschien juist omdat ik gewoon naar hem toe blijf komen met vragen, antwoord geef op zíjn vragen, en dus meedoe en actief mee denk met zijn lessen.

Dus ach, we wagen de gok gewoon.
Ik vrees eigenlijk meer voor de reactie van de rest van de zaal :P
pi_190094756
Muppet is dikke vriendinnen met een Deense Dog. Ik vind het SUPERspannend als ze spelen, 70 kg tegenover 10 kg. :')

Dan doet de muppet een spelbuiging en Sammie ook, met d'r poot op de muppet en dan valt de muppet om. :') O+
pi_190094760
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 10:08 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik Wikipedia'de dat ze minimaal 45 kg waren voor een vrouwtje, en ik kreeg dat niet echt geëxtrapoleerd :P

Bij een basisschoolvriendinnetje van me hadden ze eentje, die was groter dan een kalf. Toen kregen ze een nieuwe hond en dachten wij, hee, een normaal formaat beest. Bleek een pup :')
Die beesten hadden meer spieren dan hersenen, dat was soms wel lastig. Ze hebben zichzelf meerdere keren op ontzettend suffe manieren verwond en soms waren ze zo opgewonden over iets dat niemand ze in bedwang kon houden :')
Van Deense Doggen worden nog wel eens staarten geampuyteerd. Niet vanuit esthetisch oogpunt (dat mag in NL gelukkig niet meer), maar omdat ze zichzelf verwonden :')
pi_190094763
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2019 10:09 schreef Lonaa het volgende:
Muppet is dikke vriendinnen met een Deense Dog. Ik vind het SUPERspannend als ze spelen, 70 kg tegenover 10 kg. :')

Dan doet de muppet een spelbuiging en Sammie ook, met d'r poot op de muppet en dan valt de muppet om. :') O+
:D Dat wil ik geloven ja
pi_190094764
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 10:08 schreef Tele6 het volgende:

[..]

wij hadden er 5 op een gegeven moment. vrouwtjes waren rond de 75 kg en de reutjes rind de 85kg
pi_190094765
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 10:08 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik denk dat deze prof het ook wel goed kan hebben :Y Ik zou het niet bij allen durven, haha.
Deze prof provoceert de boel nogal graag. En niemand durft tegengas te geven. Behalve ik :')
En hij geeft echt een grafhekel aan veganisten/activisten. Maar van mij lijkt ie het inmiddels best goed te kunnen hebben, misschien juist omdat ik gewoon naar hem toe blijf komen met vragen, antwoord geef op zíjn vragen, en dus meedoe en actief mee denk met zijn lessen.

Ik vind het supergaaf wat je aan het maken bent :D :Y Goed over nagedacht, aandacht aan besteed en grappig. Wat mij betreft dde beste cadeau's :Y
pi_190094767
quote:

Kan je dat eens filmen?
pi_190094769
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 10:08 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Waarom heeft hij er zo'n hekel aan?
pi_190094778
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 10:10 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:D Dat wil ik geloven ja
Het is wel heel schattig :Y Sammie is lomp (duh) en wil zoooooooo graag. En de muppet ook, maar ze begrijpen elkaar maar matig, begrijpen ook maar matig dat het verschil in grote en gewicht zo groot is en dat is heel grappig (en heel eng :') )
pi_190094782
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 10:10 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Kan je dat eens filmen?
Ja! Dat is wel een goed idee. :D O+
pi_190094785
quote:

daarom dat de chihuahua van de vorige buren dus een beetje kreupel is...
pi_190094799
Ik ga samen met A een survivalwedstrijd lopen O+
Ik ben erg benieuwd. Kans is dat het een eitje wordt, want we doen de makkelijkste variant, 5 km met 23 makkelijke hindernissen. Kans is dat het veel wachten en KOUD wordt, maar ik denk het niet, want we maken er wel wat van en A is geloof ik fitter dan ik inmiddels :D
pi_190094804
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 10:10 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Waarom heeft hij er zo'n hekel aan?
Omdat het een veearts is die zelf bij varkens onverdoofde castraties heeft uitgevoerd enzo. :P
Nee ik denk eigenlijk dat 'ie er gewoon vervelende ervaring mee heeft opgedaan.
Want eerlijk is eerlijk; als je consequent bent, en dus óók tegen de fok van mopshonden bent, dan heeft ie er al meer respect voor.

En hij is zelf eigenlijk ook tegenstander van de intensieve veehouderij, vindt dat echt helemaal niks. Vind het (individueel) houden en berijden van paarden eigenlijk ook mishandeling (het is ook een arts die veel met paarden heeft gewerkt. Geeft ons daarin ook les).

Dus we zitten ondanks alles toch wel op veel punten op één lijn. Maar niet alle, en dan krijgt ie me nog wel eens op de kast :+
pi_190094805
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 10:11 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

daarom dat de chihuahua van de vorige buren dus een beetje kreupel is...
:X Snap ik heel goed. :')

Sammie en muppet zijn ook goede vrienden met Atreyu, de Mastin Espagnol. Als die 2 bakbeesten dan met elkaar spelen, gaat de muppet er lekker tussen instaan, meedoen. :') Superhandig man.
pi_190094812
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2019 10:14 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Sammie en muppet zijn ook goede vrienden met Atreyu, de Mastin Espagnol. Als die 2 bakbeesten dan met elkaar spelen, gaat de muppet er lekker tussen instaan, meedoen. :') Superhandig man.
Oef, dan zou ik ook mijn hart vasthouden ja :X
pi_190094840
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 10:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oef, dan zou ik ook mijn hart vasthouden ja :X
Dan staan ze met hun grote bekken beetje naar elkaar ta happen en dan staat Dora d'r p d'r achterpoten tussen. :')

Ze is door beide ook al wel eens goed van de sokken gelopen, daar is ze dan 5 minuten van onder de indruk. Einde.

Atreyu heeft laatst 1 van de baasjes omver gelopen. :') Niemand had pijn, godzijdank.
pi_190094842
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2019 10:14 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Herkenbaar :7

Wij hadden 5 doggen en 1 Malteser.. Rara wie 'king julien' was ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')