SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu komt er nog wel een andere tikkie kleinere ronde salontafel.. maar tapijt had best nog 80cm groter in diameter mogen zijndit is 125.
De rest van de kamer is nog leeg![]()
quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:02 schreef FranticDJ het volgende:
Hm tapijt valt inderdaad erg klein uit 😂Ik moest lachen. Bij een vriend ligt dit formaat in de badkamerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu komt er nog wel een andere tikkie kleinere ronde salontafel.. maar tapijt had best nog 80cm groter in diameter mogen zijndit is 125.
De rest van de kamer is nog leeg
We have far more in common than that which devides us..
Zo groot is mijn badkamer nietquote:Op zaterdag 23 november 2019 10:04 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik moest lachen. Bij een vriend ligt dit formaat in de badkamer
Hm tapijt valt inderdaad erg klein uit 😂Hahaha het ziet er wel koddig uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu komt er nog wel een andere tikkie kleinere ronde salontafel.. maar tapijt had best nog 80cm groter in diameter mogen zijndit is 125.
De rest van de kamer is nog leegI solemnly swear i'm up to no good
Dat klinkt als een lange dagquote:Op zaterdag 23 november 2019 09:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ontken nog even het maken van het weekmenu, ontdooien van vriezer, verschonen van bed, doen van de was en het ontkalken van de badkamer. En ik denk nog helemaal niet aan de dreumesverjaardag daarna.
Het valt wel mee, we doen het samen.quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat klinkt als een lange dag![]()
Jij liever dan ik.![]()
Ik ga nieuwe vullingen kopen voor mijn vulpen (in rare kleurtjes, bij de vulpennenwinkel), boodschappen doen voor een dag of vijf (vooral groente en fruit, misschien op de markt), planten verpotten en misschien even naar m'n nieuwe studieopdracht kijken. Alleen de boodschappen moeten vandaag gebeuren, de rest kan wachten
Depeche Modequote:Op zaterdag 23 november 2019 11:09 schreef minilot het volgende:
Plan hier: koelkast uitmesten, boodschappen doen, beetje ritus hangen vanavond met Netflix en vrrrrroeg naar bed.
Morgenmiddag in mijn uppie naar Pathé-bios: concertregistratie Depeche Mode van de tour waar ik in Amsterdam bij was!'s Avonds langs schoonouders wegens x jaar getrouwd (geen idee hoeveel).
Dit roept om een foto.quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:01 schreef Tele6 het volgende:
* Tele6 leest stukje terugop de mensen met hormoonissues. Ik heb gelukkig nul last. Spiraaltje houdt de menstruaties-from-hell mooi weg
Hier nog zo eentje die jonger wordt geschat, en dat is nogal genant als je begin 20 bent, ik heb vorig jaar eens de vraag gehad of ik 15 wasDat komt deels ook doordat ik met m'n korte haar en m'n vrij neutrale kledingstijl gauw voor een jongen aan word gezien, maar ik heb natuurlijk het ronde hoofd en de stem van een jonge jongen
![]()
Wat een drukte om niets.quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:20 schreef Barreltje het volgende:
Hier vanmorgen een aangesproken vuurdetectie.. dus het hele platform werd drukloos gemaakt..bleek gelukkig vals alarm te zijn,maar je hebt er wel een hoop werk aan om weer terug te komen bij het beginpunt.. pfoe!
quote:
Hm tapijt valt inderdaad erg klein uit 😂SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu komt er nog wel een andere tikkie kleinere ronde salontafel.. maar tapijt had best nog 80cm groter in diameter mogen zijndit is 125.
De rest van de kamer is nog leeg![]()
Dan is het zondag.quote:
Hoogfrequente water vernevelaar. Stoom om te zien, maar koud.quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:55 schreef minilot het volgende:
In het kader van surprises: wellicht heeft iemand van jullie een tip. J. is op zoek naar een dingetje dat op een vastgesteld moment een rook/stoompluim afgeeft. Maximaal tien kubieke centimeter en belangrijk: mag niet heet worden. En niet belachelijk duur zijn, gezien de recente extra regel van in totaal maximaal vijftig euro uitgeven aan surprisebenodigdheden, aangezien het een beetje uit de hand begon te lopen
Jullie nemen het echt serieusquote:Op zaterdag 23 november 2019 11:55 schreef minilot het volgende:
In het kader van surprises: wellicht heeft iemand van jullie een tip. J. is op zoek naar een dingetje dat op een vastgesteld moment een rook/stoompluim afgeeft. Maximaal tien kubieke centimeter en belangrijk: mag niet heet worden. En niet belachelijk duur zijn, gezien de recente extra regel van in totaal maximaal vijftig euro uitgeven aan surprisebenodigdheden, aangezien het een beetje uit de hand begon te lopen
Ik heb plan.quote:Op zaterdag 23 november 2019 12:18 schreef fietsie het volgende:
Hier surprise plus gedicht.
Surprise plan is klaar, gedicht is klaar. Alleen kado ontbreekt nog volledig
Opgelucht dat ze het weer een jaar volgehouden hebben?quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:51 schreef minilot het volgende:
@:Tele6 Yup jaarlijks, maar niks bijzonders. Overdracht toffe plant voor in huis of tuin, in ruil voor een stuk taart en wat borrels en een potje bordspel van het één of ander.
Welnee!quote:Op zaterdag 23 november 2019 12:30 schreef Blues het volgende:
[..]
Opgelucht dat ze het weer een jaar volgehouden hebben?
Wauwquote:Op zaterdag 23 november 2019 11:55 schreef minilot het volgende:
Klinkt heel gemiddeld in huize minilotquote:Op zaterdag 23 november 2019 12:51 schreef Aure het volgende:
Wauwdat moeten wel geniale surprises zijn dan
Het was dan ook maar een grapjequote:Op zaterdag 23 november 2019 12:39 schreef minilot het volgende:
[..]
Welnee!Volgens mij hebben ze het prima met elkaar naar hun zin en mochten ze tegen de verwachting in tóch een scheiding van plan zijn dan mogen ze dat van hun vier volwassen kinderen vermoedelijk lekker helemaal zelf weten.
Hoe lang zijn jullie uitpakavonden?quote:Op zaterdag 23 november 2019 13:46 schreef Clubsoda het volgende:
Wij doen voor iedereen cadeaus, 50 euro per persoon, bij ied|er cadeau en ieder setje maakt twee surprises. Ik moet nog even tellen hoeveel gedichten er dit jaar geschreven moeten worden, meestal zijn dat er zo'n 12-15.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Het zit je niet mee met bezorgingenquote:Op zaterdag 23 november 2019 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wil zo ook nog even naar de winkel fietsen (!) maar ik zit eigenlijk met smart te wachten op een bezorger van DHL. Vol twijfel of die vandaag dan eindelijk WEL gaat komen, of inderdaad of hij ooit nog wel gaat komen
quote:Op zaterdag 23 november 2019 13:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hoe lang zijn jullie uitpakavonden?
Kado is gekocht. En @:minilot heeft me geïnspireerd: ik ga een surprise maken met VUUR
Uurtje of 4-5?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Nee het is een biljetje uit Duitsland wat er een week geleden al had moeten zijn. Laatste bericht is dat het in het land van bstemming aan de bezorgdienst overgedragen heeft. Maar dus geen idee of ik achter PostNL of DHL of GLS of UPS of FedEx of DPD of welke andere kansloze dozengooier dan ook aan moet.quote:Op zaterdag 23 november 2019 13:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het zit je niet mee met bezorgingen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kookboekenkastding hangt. Nu wachten op visite..
Aanpoten dusquote:
Gedoequote:Op zaterdag 23 november 2019 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee het is een biljetje uit Duitsland wat er een week geleden al had moeten zijn. Laatste bericht is dat het in het land van bstemming aan de bezorgdienst overgedragen heeft. Maar dus geen idee of ik achter PostNL of DHL of GLS of UPS of FedEx of DPD of welke andere kansloze dozengooier dan ook aan moet.
Perfect!quote:Op zaterdag 23 november 2019 13:58 schreef FranticDJ het volgende:
@:minilot er zijn ook stoomgeneratoren die in treinmodelbouw gebruikt worden die aan de buitenkant niet/nauwelijks warm worden. Zijn niet gek duur en formaatje aansteker/ kwart rol rolo.
Zie Bv: https://www.conrad.nl/p/s(...)at=true&insert_kz=8J
Als ik t goed heb wordt deze toegepast in huisjes enzo die veelal van plastic zijn en dus niet mogen smelten
quote:Op zaterdag 23 november 2019 13:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Kado is gekocht. En @:minilot heeft me geïnspireerd: ik ga een surprise maken met VUUR
Te druk nu even voor verdere reactie, maar awesome!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
Ja. Kan eigenlijk alleen maar hopen dat het somehow teruggestuurd is naar de afzender. Doeidoei honderd piekquote:
Wacht de uitvoering eerst maar afquote:Op zaterdag 23 november 2019 14:16 schreef minilot het volgende:
[..]
Te druk nu even voor verdere reactie, maar awesome!
Die teams zijn wel handigquote:Op zaterdag 23 november 2019 14:23 schreef minilot het volgende:
(Hier overigens alleen cadeaus (budget van ¤25,-) + 1 uitgebreide surprise + 1 lang hoofdgedicht + bij overige cadeaus kleine gedichtjes voor degene wiens lootje je hebt getrokken. Surpriseteams hier ook, op basis van met wie je in één huis woont zodat je gewoon zonder verstopgedoe aan je surprise kunt werken)
Concept in elk geval leuk!quote:Op zaterdag 23 november 2019 14:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wacht de uitvoering eerst maar af
Wauw, die is gaaf!quote:Op zaterdag 23 november 2019 14:32 schreef minilot het volgende:
[..]
Concept in elk geval leuk!
Mijn favo van de afgelopen jaren was een surprise die J. voor zijn broertje maakte. Die programmeerde al het hele jaar aan het beveiligen van een nieuw te openen snelwegtunnel. J. maakte een miniatuur van de tunnel. Broertje kreeg een schaar om het lintje voor de ingang van de tunnel mee door te knippen (zat stroomdraadje in verstopt) en op dat moment spoot er dan confetti uit de tunnel en klonk er een blikkerige versie van het feestelijke Vjezd gladiátorů, annex Entry of the Gladiators![]()
Het broertje heeft het bijgeleverde verkeersbordje met 'Koentunnel' erop (hij heet Koen) tot op de dag van vandaag op zijn kantoorbureau staan
Hier zijn geen gelovigen meer.quote:Op zaterdag 23 november 2019 14:41 schreef Uhmmpie het volgende:
Hier is het 10/persoon.
Met 5 volwassenen en een kleinkind spoiled rotten.
(Want 3 van de volwassenen zijn opa of oma van het kleinkind)
Hier ook niet. Mijn familie was toch al van het sint vieren (pa maakte enorme gedichten waar niemand iets van snapte). Dus dat werd snel afgeschaft.quote:Op zaterdag 23 november 2019 14:43 schreef FranticDJ het volgende:
Hm Sinterklaas/kerst doen wij hier al pff 20 jaar niet meer aan..
Koop met kerst wel wat voor E. daar in de familie doen ze t wel wat uitgebreider.
¤25 en dan voor ¤50 verpakken? Best zonde want uiteindelijk gooi je dat weg.quote:Op zaterdag 23 november 2019 14:23 schreef minilot het volgende:
(Hier overigens alleen cadeaus [budget van ¤25,-] + 1 uitgebreide surprise + 1 lang hoofdgedicht + bij overige cadeaus kleine gedichtjes voor degene wiens lootje je hebt getrokken. Surpriseteams hier ook, op basis van met wie je in één huis woont zodat je gewoon zonder verstopgedoe aan je surprise kunt werken
Viering duurt van eind van de middag tot halverwege de avond, met intermezzo van soep & broodjes en dan na afloop drank en bordspellen tot 's nachts.)
Hier ook niet meer hoor.quote:Op zaterdag 23 november 2019 14:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hier zijn geen gelovigen meer.
Maar toen de eersten er waren, waren de ouders er vrij snel bij met wat afspraken.![]()
Waardoor de kinders een paar gewenste kadootjes en wat snoepgoed mochten open maken. In plaats van overprikkeld tussen de puinhopen van de tientallen kleine en grote kadootjes en snoepgoed te eindigen.
Niks zonde. Heel! Veel! Pret!quote:Op zaterdag 23 november 2019 15:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
¤25 en dan voor ¤50 verpakken? Best zonde want uiteindelijk gooi je dat weg.
Dat is juist helemaal niet zonde, want het representeert precies waar sinterklaas wat mij betreft om gaat: tijd en energie in elkaar investeren, oog voor elkaar hebben en terugblikken op het afgelopen jaar. En de gedichten ook, dat is iets heel persoonlijks en ook een mooie manier om waardering voor elkaar uit te spreken. Het interesseert me echt geen lor dat een deel niet bewaard blijft (hoewel mijn moeder echt véél surprises nog heeft hoor) want de herinneringen blijven. Zo, dat klonk cheesyquote:Op zaterdag 23 november 2019 15:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
¤25 en dan voor ¤50 verpakken? Best zonde want uiteindelijk gooi je dat weg.
Hier eigenlijk alleen cadeaus met kerst. ¤25. Gewoon in papier, zonder onnodig beton, pur of papier maché. Ook geen gedicht gelukkig.
Eensquote:Op zaterdag 23 november 2019 15:02 schreef minilot het volgende:
[..]
Niks zonde. Heel! Veel! Pret!
Niemand bij ons herinnert zich de kadootjes van de afgelopen jaren nog, maar wel de twee decennia aan surprises
Boek is wel een rekbaar begrip, ik koop als zeker 15 jaar voor mijn vader het jaaroverzicht van Fokke en Sukke en de nieuwe Sigmundquote:
Die gristenhonden in mijn schoonfamilie hè?quote:
Ah ja, dat is wel enige parodie waardquote:Op zaterdag 23 november 2019 15:15 schreef minilot het volgende:
[..]
Die gristenhonden in mijn schoonfamilie hè?Google leert mij dat het 2010 geweest moet zijn:
https://www.parool.nl/nie(...)%2Fwww.google.com%2F
Tamelijk!quote:Op zaterdag 23 november 2019 15:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ah ja, dat is wel enige parodie waard
Je doet zoiets toch alleen maar met mensen waar je blij van wordt? Of mis ik wat?quote:Op zaterdag 23 november 2019 15:21 schreef minilot het volgende:
[..]
Tamelijk!
Als wraak kregen we het jaar erna overigens allebei gedichten van enkele tientallen pagina's lang, met delen uit psalmen, variaties op bijbelboeken en een veelvoud aan stichtelijke voetnoten.
Het beste plaag je toch de mensen die je lief hebtquote:Op zaterdag 23 november 2019 15:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je doet zoiets toch alleen maar met mensen waar je blij van wordt? Of mis ik wat?
was du liebe neckt sich./was sich liebt das neckt sich.quote:Op zaterdag 23 november 2019 15:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je doet zoiets toch alleen maar met mensen waar je blij van wordt? Of mis ik wat?
Hier dit jaar voor het eerst geen boek in de zak. Maar er staan nog 2 trilogieen op de kast die nog gelezen moeten worden van dr verjaardag. Dus gebrek aan boeken is er niet.quote:Op zaterdag 23 november 2019 15:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Boek is wel een rekbaar begrip, ik koop als zeker 15 jaar voor mijn vader het jaaroverzicht van Fokke en Sukke en de nieuwe Sigmund
quote:Op zaterdag 23 november 2019 15:29 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Het beste plaag je toch de mensen die je lief hebt
Dit vergt verdere uitleg!quote:Op zaterdag 23 november 2019 15:33 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
en het zijn op zn best nogal afwijkende boeken
Dan is het goedquote:Op zaterdag 23 november 2019 15:31 schreef z80 het volgende:
[..]
was du liebe neckt sich./was sich liebt das neckt sich.
SPOILER: selfie in de gekuiste zwijnestalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Niemand in mijn directe schoonfamilie neemt zichzelf erg serieus. Verzot op ze!quote:Op zaterdag 23 november 2019 15:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan is het goedMijn ervaring met gristenhonden in de familie is alleen dat die het allemaal veel te serieus nemen.
Fijn voor je dan!quote:Op zaterdag 23 november 2019 15:39 schreef minilot het volgende:
[..]
Niemand in mijn directe schoonfamilie neemt zichzelf erg serieus. Verzot op ze!
quote:Op zaterdag 23 november 2019 15:39 schreef sigme het volgende:
Vandaag was het mooi weer hier! Nu betrekt het wat, maar het was zonnig.
Ik heb de augiasstal maar weer eens uitgemest.SPOILER: selfie in de gekuiste zwijnestalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#zoudoen!
In hooiberg! Als in een boeketreeksje!Let me see you stripped down to the bone
quote:Op zaterdag 23 november 2019 15:39 schreef sigme het volgende:
Vandaag was het mooi weer hier! Nu betrekt het wat, maar het was zonnig.
Ik heb de augiasstal maar weer eens uitgemest.SPOILER: selfie in de gekuiste zwijnestalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Dat was dan weer niet de achtergrond van mijn ouders (zij komen uit de humanistische zuil), maar het maakte het wel 'normaal' in mijn geboortedorp, hardcore artikel 31.quote:Op zaterdag 23 november 2019 15:37 schreef minilot het volgende:
Hier in de bible belt ook geen cadeaus met kerst, nee.
Echt he!quote:Op zaterdag 23 november 2019 15:40 schreef minilot het volgende:
[..]
#zoudoen!
In hooiberg! Als in een boeketreeksje!
Nou hij leest graag... “interessante boeken” maar wat ie interessant vindt varieert nogal. En hij leest doorgaans niet de makkelijke boeken ook.quote:
Zoiets begreep ik al uit je eerste post ja. Gnuifte (gnoof?) bij de mandarijntjes in de kerstboomquote:Op zaterdag 23 november 2019 15:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat was dan weer niet de achtergrond van mijn ouders (zij komen uit de humanistische zuil).
Oh, dat geeft wel een geinige cadeauvariatie!quote:Op zaterdag 23 november 2019 15:44 schreef Barreltje het volgende:
we zorgen voor 3 "kadootjes": 1. iedereen koopt 1 kado van 15 euro. 2. Zoekt iets uit huis uit wat ie wel kwijt kan en wat nuttig kan zijn voor een ander .. 3. Zoek iets uit wat echt volkomen nutteloos is en wat je graag kwijt wil..
Aantal jaar achter elkaar met vrienden gedaanquote:Op zaterdag 23 november 2019 15:44 schreef Barreltje het volgende:
Bij ons zijn de surprises afgeschaft en doen we het dobbelspel.. we zorgen voor 3 "kadootjes": 1. iedereen koopt 1 kado van 15 euro. 2. Zoekt iets uit huis uit wat ie wel kwijt kan en wat nuttig kan zijn voor een ander .. 3. Zoek iets uit wat echt volkomen nutteloos is en wat je graag kwijt wil..
En dan blijkt soms dat het volkomen nutteloze kado ineens het meest intressante artikel van het dobbelen is..
Ja, bizar is dat. Elk jaar een run op het meest onwaarschijnlijke cadeau. Wij doen dat elk jaar met vriendinnen. In februariquote:Op zaterdag 23 november 2019 15:44 schreef Barreltje het volgende:
Bij ons zijn de surprises afgeschaft en doen we het dobbelspel.. we zorgen voor 3 "kadootjes": 1. iedereen koopt 1 kado van 15 euro. 2. Zoekt iets uit huis uit wat ie wel kwijt kan en wat nuttig kan zijn voor een ander .. 3. Zoek iets uit wat echt volkomen nutteloos is en wat je graag kwijt wil..
En dan blijkt soms dat het volkomen nutteloze kado ineens het meest intressante artikel van het dobbelen is..
Gewoon verplicht stellen. Of voorlezen, elke dag een stukje, na het eten.quote:Op zaterdag 23 november 2019 15:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik geloof dat Jross nog nooit zijn boek over The Multi-orgasmic Man heeft gelezen. Zo jammer
Ook leuk om te doenquote:Op zaterdag 23 november 2019 15:46 schreef minilot het volgende:
[..]
Oh, dat geeft wel een geinige cadeauvariatie!
Dan helpen wij je herinneren dat het best gezellig wasquote:Op zaterdag 23 november 2019 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Op t fietsje naar de boodschapperette geweestTeruggekomen met die paar dingetjes waar ik voor ging en drie bakjes tapas en vier verschillende biertjes uit de lokal stadsbrouwerij
Vanavond maar eens een verwen-avondje doen om te vieren dat dat feest van gisteren erop zit
Man man man wat iemand zichzelf de kop gek kan piekeren
(en volgende keer gaat het gewoon weer zo hoor
)
Ja was het ookquote:Op zaterdag 23 november 2019 15:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dan helpen wij je herinneren dat het best gezellig was
Wij doen dat dit jaar ook in januari met mn volley team.. voor de sinterkerstenoudepaashaasquote:Op zaterdag 23 november 2019 15:47 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, bizar is dat. Elk jaar een run op het meest onwaarschijnlijke cadeau. Wij doen dat elk jaar met vriendinnen. In februari
Die moet je soms wat oprekken anders krimpt hij.quote:Op zaterdag 23 november 2019 15:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja was het ookIk ben alleen nogal gehecht aan mijn comfort zone, of zo. Eckte fok!ker jeweetz
Zoiets zou je waarschijnlijk nooit aan 1 persoon specifiek cadeau doen, maar met zo'n dobbelavond kan je dat er wel bij doenquote:Op zaterdag 23 november 2019 15:48 schreef Barreltje het volgende:
En de kadoothes zijn ook nogal variabel.. ooit was het kado 3 tijdschriften ala de playboy.. kreeg mn tante die om uit te pakken..
Ik geloof dat niemand meer weet wie het pakket uiteindelijk mee heeft genomen..![]()
Wijze woorden ditquote:Op zaterdag 23 november 2019 15:50 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Die moet je soms wat oprekken anders krimpt hij.
quote:Op zaterdag 23 november 2019 16:03 schreef Tele6 het volgende:
Ik zat net te denken, hoe raar moet je leven zijn als je een chihuahua bent. Er zijn allerlei beesten om je heen die dezelfde taal spreken als jij, maar ZO VEEL GROTER zijn. Dat zal echt bizar zijn. Wij mensen hebben niet zo'n grote variatie in lichaamsgrootte.
Voor mijn gevoel anders wel! #teampiepkleinquote:Op zaterdag 23 november 2019 16:03 schreef Tele6 het volgende:
Wij mensen hebben niet zo'n grote variatie in lichaamsgrootte.
Dat heb ik op het werk ingevoerd. Maar dan met max budget van 5 euro voor 3 kadoos en de vrijheid je huis af te stropen naar zut. Hilarischquote:Op zaterdag 23 november 2019 15:44 schreef Barreltje het volgende:
Opgezocht: een chihuahua is 15-22 cm en 1-3 kilo, een Deense dog is 70-110 cm en 45+ kilo. In schofthoogte is een Deense dog dus vier keer zo groot als een chihuahua, en in gewicht kan hij wel 40 keer groter zijn. Dat is alsof jouw J. zes meter lang is en je wilt niet weten hoe zwaar.quote:Op zaterdag 23 november 2019 16:11 schreef minilot het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel anders wel! #teampiepklein
Wat leukquote:Op zaterdag 23 november 2019 16:09 schreef minilot het volgende:
Inzake CUL: iedereen in mijn dorp (8200 huishoudens, ongeveer twintigduizend inwoners) had vanmorgen gratis ontbijt aan de voordeur hangen!
https://www.alblasserdams(...)filmpje/#more-100725
De korfballertjes van mijn oude vereniging CKC hebben vannacht geholpen met bezorgen.Geinige actie wel!
Als je het dobbelspel plant tussen Sint en kerst en het sinterkerst noemt kan dat primaquote:Op zaterdag 23 november 2019 16:19 schreef minilot het volgende:
Kerstmutsen als Sinterklaascadeau!Heilig(man)schennis!
![]()
Broertje van J. had eens het lef om kerstversiering op zijn Sintverlanglijstje (die hier trouwens óók altijd op rijm moeten) te zetten en kreeg daar gedurende heel december van iedereen over op zijn lazer.
quote:Op zaterdag 23 november 2019 16:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als je het dobbelspel plant tussen Sint en kerst en het sinterkerst noemt kan dat prima
Picsquote:Op zaterdag 23 november 2019 16:23 schreef fietsie het volgende:
Ik zag anders net op Facebook geweldige kerstboomlampjes die ik -echt- wel op mijn sinterkerstverlanglijst ga zetten hoor
Ohhh, dat is wel vet ja!quote:Op zaterdag 23 november 2019 16:29 schreef fietsie het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/(...)eos/890780047982430/
Wij vierden het vroeger met mijn vader ook met oom en tante, we waren met 10 man (en dat was dus naast sinterklaas bij mijn moeder met z'n vijven met voor iedereen surprises en gedichtenquote:Op zaterdag 23 november 2019 16:01 schreef Tele6 het volgende:
Terug van boodschappen. Marktbuit: peen, appels, bloemkool, tomaten en bananen. Zonder plastic eromheen en goedkoper dan in de supermarkt![]()
Ik reis volgend weekend af naar m'n oudste tante om daar Sinterklaas te gaan vieren met al mijn familie van vaders kant. Ik geloof dat we richting de 30 man gaan met al m'n tantes en ooms, nichten en neven plus aanhang plus achternichtje plus stiefachternichtjes.![]()
Iedereen maakt er een surprise voor iemand met een cadeaubudget van naar ik meen 25 euro. Het zijn altijd superuitgebreide surprises, maar lang niet zo specifiek als in @:minilot's familie, omdat we elkaar één keer in het jaar zien en dat is met Sinterklaas![]()
Ik doe dit jaar niet mee. Ik zag het niet zitten om iemand te gaan online-stalken en te proberen op basis daarvan een supermooie surprise te bouwen. Het is dan toch nooit goed en mijn tantes zijn het type dat je daar dan op blijft aankijken.![]()
Ik ga wel mooi met mijn achternichtje spelen en alle cadeaus bewonderen. En ik heb die rode glitterpolswarmers gebreid voor mijn tante de gastvrouw (die waarschijnlijk voor iedereen nog extra cadeaus in de stapel gaat stoppen).
In de dagplanning van volgende week zondag staat 6 uur lang uitpaktijd ingepland met als opmerking dat we daar waarschijnlijk weer niet genoeg aan gaan hebben
Wij beginnen dit jaar om 12 uur 's ochtends en hopen met het avondeten soort van klaar te zijn.quote:Op zaterdag 23 november 2019 16:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wij vierden het vroeger met mijn vader ook met oom en tante, we waren met 10 man (en dat was dus naast sinterklaas bij mijn moeder met z'n vijven met voor iedereen surprises en gedichten). Voor iedereen een cadeau met gedicht, dat vond ik ook al ontzettend moeilijk voor mensen die ik niet goed ken. Laat staan een surprise ook nog, ik snap best dat je daar niet aan mee doet. Wij waren toen ik jonger was ook letterlijk tot na middernacht bezig, vooral ook mijn oom en tante niet zo goed maat konden houden
quote:Op zaterdag 23 november 2019 16:42 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn kind heeft net een tekening geknutseld voor de Sint en heeft er een euro opgeplakt, want sinterklaas moet al zoveel betalen en hij wilde graag iets terugdoen
Wij nu meestel tussen 15 en 16 uur (we beginnen nu écht op tijd) en moeten dan alsnog haasten om mijn zoon rond een schappelijk tijd (20 uur zo'n beetje) in bed te krijgenquote:Op zaterdag 23 november 2019 16:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wij beginnen dit jaar om 12 uur 's ochtends en hopen met het avondeten soort van klaar te zijn.
50cm vind je niet veel?quote:Op zaterdag 23 november 2019 16:03 schreef Tele6 het volgende:
Ik zat net te denken, hoe raar moet je leven zijn als je een chihuahua bent. Er zijn allerlei beesten om je heen die dezelfde taal spreken als jij, maar ZO VEEL GROTER zijn. Dat zal echt bizar zijn. Wij mensen hebben niet zo'n grote variatie in lichaamsgrootte.
Ik heb een aantal nichten die altijd een uur te laat binnen komen rennen met "ik moest mijn gedicht nog printen en nog pakpapier kopen", dus ik ben benieuwd hoe dat dit jaar gaat. Meestal vieren we het op een zaterdag en nu op zondag, dus wellicht lukt het ze daardoor om wel op tijd klaar te zijnquote:Op zaterdag 23 november 2019 16:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wij nu meestel tussen 15 en 16 uur (we beginnen nu écht op tijd) en moeten dan alsnog haasten om mijn zoon rond een schappelijk tijd (20 uur zo'n beetje) in bed te krijgenTussendoor soep en sandwiches met zalm (ook al 35 jaar).
Bij bovengenoemde oom en tante begonnen we altijd heel laat omdat iedereen die dag nog zijn cadeaus moest inpakken en gedichten moest afmaken
Nou ja, stel dat jij 1m50 bent en iemand anders is 2m, dan zit daar nog steeds geen factor 4 tussen of zo.quote:
Sommige mensen kunnen gewoon niet zo goed plannenquote:Op zaterdag 23 november 2019 16:50 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb een aantal nichten die altijd een uur te laat binnen komen rennen met "ik moest mijn gedicht nog printen en nog pakpapier kopen", dus ik ben benieuwd hoe dat dit jaar gaat. Meestal vieren we het op een zaterdag en nu op zondag, dus wellicht lukt het ze daardoor om wel op tijd klaar te zijn
quote:Op zaterdag 23 november 2019 16:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen gewoon niet zo goed plannenIk zou er niet al te veel op rekenen dat ze nu op tijd klaar zijn
Mijn neef en nicht moesten ook ooit nog een sinterklaasgedicht afmaken. Dat deden ze op de typemachine van mijn oma, bij wie we het vierden. Ze hebben 10 minuten naar de entertoets zitten zoeken
![]()
Was dit nog gelukt?quote:Op zaterdag 23 november 2019 15:24 schreef minilot het volgende:
bedenken hoe ik kauwgomballen uit een miniatuurboom moet laten vallen.
Het is ook heel mal dat ik elk jaar net even moet plassen als er aangebeld wordt dat de cadeautjes er zijnquote:Op zaterdag 23 november 2019 16:59 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmm hier gaan we rond 14.00 rijden...
voor 3en daar...
wat lekkers en een wijntje...
en oma maakte een speurtocht naar de kadootjes.
(Die elk jaar in de garage staan... maar het gaat om de weg er naar toe die door een donkere hele grote tuin (1100m2) gaat)
Ben benieuwd wat mijn lief er van vind.
Die zal wel enigzins verbaasd zijn over hoe het verhaal in stand gehouden word de volwassenen het zo leuk vinden.
Jij wint!quote:Op zaterdag 23 november 2019 16:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Ik kreeg ooit een telefoon in handen geduwd met het gedicht op het scherm. Last minute inspanning en de printer bleek kapot
Tip: Vraag de buurvrouw als het gaat opvallenquote:Op zaterdag 23 november 2019 17:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het is ook heel mal dat ik elk jaar net even moet plassen als er aangebeld wordt dat de cadeautjes er zijn
quote:Op zaterdag 23 november 2019 17:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij ons spraken pa en de buurman elk jaar af dat ze zelf een mand vol kadootjes voor hun eigen voordeur neerzetten, en dat ze bij elkaar op de deur gingen bonken (een half uur na elkaar of zo). Duurde jaaaaaren voordat ik dat in de gaten had
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen ik een jaar of 12 was (en ik was de jongste thuis) kwam onze soort van geadopteerde oudtante op bezoek. Mensje was nooit getrouwd geweest en het leven had haar rottig behandeld dus mijn ouders hebben haar zo’n beetje geadopteerd.
We kregen de hele voorstelling: gehandschoende hand die snoepjes binnen gooide toen zij toevallig even weg wasKadootjes
Ik was zo blij met mijn pepernoten en het mini setje Lego wat geschikt was voor 6-jarigen
![]()
Maar oudtante genoot het meest
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Laatste jaar dat er een gelovige in de familie was wilde oudste neefje graag de kadoos buiten zetten en op de deur bonken. Stress dat hij had! Zo bang dat zijn jongste broertje het bedrog zou ontdekkenquote:Op zaterdag 23 november 2019 17:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het is ook heel mal dat ik elk jaar net even moet plassen als er aangebeld wordt dat de cadeautjes er zijn
quote:Op zaterdag 23 november 2019 17:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb een keer mogen bonken bij de buren
Must.....not.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ja gek hequote:Op zaterdag 23 november 2019 17:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Pavlovquote:Op zaterdag 23 november 2019 17:09 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ja gek he
Hier zei dochterlief ooit tegen mijn ex: als jij nou even naar de wc gaat.. dan komt vast sinterklaas.
quote:Op zaterdag 23 november 2019 17:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Ik heb een keer mogen bonken bij de buren
Mijn moeder deed dat altijd als ze samen met mijn vader aan het afwassen was in de keuken (keukendeur kwam uit op de gang). Dan zaten broertje en ik braaf Sesamstraat-Klokhuis-Villa Achterwerk te kijken, hoorden we de voordeur opengaan (die klemde), en kwam er ook ineens een zwart gehandschoende hand die snoep naar ons gooide. Spektakel!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen ik een jaar of 12 was (en ik was de jongste thuis) kwam onze soort van geadopteerde oudtante op bezoek. Mensje was nooit getrouwd geweest en het leven had haar rottig behandeld dus mijn ouders hebben haar zo’n beetje geadopteerd.
We kregen de hele voorstelling: gehandschoende hand die snoepjes binnen gooide toen zij toevallig even weg wasKadootjes
Ik was zo blij met mijn pepernoten en het mini setje Lego wat geschikt was voor 6-jarigen
![]()
Maar oudtante genoot het meest![]()
Hier gebeurde dat ook zo. Toevallig op de uitvaart eergisteren de “klopper/buurman” weer gezien na zo’n 40 jaarquote:Op zaterdag 23 november 2019 17:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij ons spraken pa en de buurman elk jaar af dat ze zelf een mand vol kadootjes voor hun eigen voordeur neerzetten, en dat ze bij elkaar op de deur gingen bonken (een half uur na elkaar of zo). Duurde jaaaaaren voordat ik dat in de gaten had
Ik was al 12 he, toen mijn oudtante spektakeldequote:Op zaterdag 23 november 2019 17:21 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mijn moeder deed dat altijd als ze samen met mijn vader aan het afwassen was in de keuken (keukendeur kwam uit op de gang). Dan zaten broertje en ik braaf Sesamstraat-Klokhuis-Villa Achterwerk te kijken, hoorden we de voordeur opengaan (die klemde), en kwam er ook ineens een zwart gehandschoende hand die snoep naar ons gooide. Spektakel!
Haha nicequote:Op zaterdag 23 november 2019 17:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik was al 12 he, toen mijn oudtante spektakelde
Spektakel was vooral voor haar en niet meer voor ons.
Toen ik nog wel geloofde had ik één magische sinterklaasavond waarbij ik al best leuke kadootjes gekregen had. Mijn ouders zeiden dat ik die maar eens aan de buren moest laten zien.
Toen ik terugkwam zaten ze compleet in shock: er was opeens een hoop lawaai geweest in de schoorsteen en toen.. opeens... STOND ER EEN WIEGJE VOOR EEN BABYPOP IN DE OPEN HAARD![]()
![]()
![]()
Met briefje van de Sint, was hij de eerste keer vergeten af te leveren.
Ik weer naar de buren rennen met deze hoofdprijsDie wonderbaarlijk genoeg zonder een enkele roetveeg door de schoorsteen gedonderd was
Och arme:quote:afgestorven genaaamt Goossen, na dat op nieuwjaardag door de Menschen was dronken gemaakt, en heeft bijna niet weder gesproken, en is zo in de drank gestorven, men ziet al wanneer Jong of out sig in de drank verlopen, wat nare gevolgen het al na sig slaapt, mag een ieder er maar uit leeren om sijn weg zo an te stellen gelijk ’t betaamt
quote:Den 18 Ap: is Pouwel Harms een Jongje onder een zware eijken boom verplett: terwijl de menschen hem op de blokwagen hadden liggen en het Jongj& daarbij stond terwijl de menschen na de dijk wilden opdrajen dat ze van buijten quamen, en doen sloeg de boom op een onverwagte wijs om, zo dat het kind geheel onder de boom viel zo dat het aanstonds niet eens gezien wierd en most daar nog zo lang onder ligge tot dat ze het gewijn haalden om de boom daar mede afte wijnen. het was voor de middag nog bij mij in de school.
Ik heb dit bijsonder geval zo breedvoerig geschreven op dat de nakomelingen daar uit mogten leeren zig altijd bij tijds tegen de dood te bereijden om dat men op zo velerhand maniere van deselve kan verrast worden zo dat hier wel op dient
Heden leven Morgen dood.
Hier op te peijnsen is wijsheijd groot.
Wauwquote:Op zaterdag 23 november 2019 18:09 schreef Isabeau het volgende:
Ik was met mijn stamboom bezig en vond een doodboek van Staphorst midden 18e eeuw bijgehouden door een schoolmeester. Ineens heel veel mensen dood 'aan de rode loop'. Eh...blijkt dat dysenterie te zijnWeer wat geleerd
![]()
Wel eh 'grappig' hoe de meester hier en daar opmerkingen plaatst: http://home.kpn.nl/mbuitenhuis2/bronnen/Doodboek_Staphorst_2.htm
[..]
Och arme:
[..]
Toffe vondst; ik vind de handschriften soms wel geweldig moeilijk om te ontcijferenquote:Op zaterdag 23 november 2019 18:09 schreef Isabeau het volgende:
Ik was met mijn stamboom bezig en vond een doodboek van Staphorst midden 18e eeuw bijgehouden door een schoolmeester. Ineens heel veel mensen dood 'aan de rode loop'. Eh...blijkt dat dysenterie te zijnWeer wat geleerd
![]()
Wel eh 'grappig' hoe de meester hier en daar opmerkingen plaatst: http://home.kpn.nl/mbuitenhuis2/bronnen/Doodboek_Staphorst_2.htm
[..]
Och arme:
[..]
Ja, toffe vondst. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar Jutje Geerlig waar ik echt he-le-maal niks over kan vinden. Alleen haar naam en dat ze getrouwd is met Roelof Reuterus (uit Rouveen) en 2 kinderen kregen. Dus ik ben op zoek naar haar familie, haar geboortejaar en sterfjaar (niet voor 1782 wanneer oudste zoon wordt geboren). In dat doodboek komt 'Geerligs vrouw Jentijn van Rouveen' voor die in 1762 overlijdt en dat zou haar moeder kúnnen zijnquote:Op zaterdag 23 november 2019 18:16 schreef fietsie het volgende:
Toffe vondst; ik vind de handschriften soms wel geweldig moeilijk om te ontcijferen
Wat fijn. Hoe lang zijn jullie samen geweest?quote:Op zaterdag 23 november 2019 18:59 schreef uniekhoorn het volgende:
Mijn ex man na 12 jaar niet meer te hebben te zien bij graf van je ouders. Heel bijzonder en speciaal!
Nog steeds dezelfde morbide humor, welk menig iemand nooit zal snappen
Totaal geen liefde ding, wel ongelooflijk.. ja ik ken je door en door.
Na een kwartier zaten we al te discussiëren over werk
Kind is Niesje Reuterus?quote:Op zaterdag 23 november 2019 18:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, toffe vondst. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar Jutje Geerlig waar ik echt he-le-maal niks over kan vinden. Alleen haar naam en dat ze getrouwd is met Roelof Reuterus (uit Rouveen) en 2 kinderen kregen. Dus ik ben op zoek naar haar familie, haar geboortejaar en sterfjaar (niet voor 1782 wanneer oudste zoon wordt geboren). In dat doodboek komt 'Geerligs vrouw Jentijn van Rouveen' voor die in 1762 overlijdt en dat zou haar moeder kúnnen zijnMaar ja...dat is dan wel een enorme gok met heel veel circumstantial evidence
Mooi om dat te kunnen delenquote:Op zaterdag 23 november 2019 19:14 schreef uniekhoorn het volgende:
Ja was heel fijn.
Hij was 18 en ik 16, ontmoet in 1992, getrouwd in 2000, gescheiden in 2008. Vanmiddag ook over gehad maar prima zo. Wederzijdse liefde en respect... Ja die knurft is ook ouder weworden zeg : Maar onze timing met humor is totaal gelijk gebleven Bijzonder
Ach, je snurkerquote:Op zaterdag 23 november 2019 19:14 schreef uniekhoorn het volgende:
Ja was heel fijn.
Hij was 18 en ik 16, ontmoet in 1992, getrouwd in 2000, gescheiden in 2008. Vanmiddag ook over gehad maar prima zo. Wederzijdse liefde en respect... Ja die knurft is ook ouder weworden zeg : Maar onze timing met humor is totaal gelijk gebleven Bijzonder
Bijzonder hoor, hij heeft natuurlijk zo lang in jullie familie gezetenquote:Op zaterdag 23 november 2019 19:14 schreef uniekhoorn het volgende:
Ja was heel fijn.
Mooie jurken waren dat, ook zelf gemaakt?quote:Op zaterdag 23 november 2019 20:05 schreef Sarabi het volgende:
Bijgelezen, vind het nu nog jammerder dat wij geen surprises doen.![]()
Verder weer moge optredenaltijd leuk. Nu wel kapot.
Door mijn moederquote:Op zaterdag 23 november 2019 20:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mooie jurken waren dat, ook zelf gemaakt?
Ja, dat je dat nog weet! Hoe onthouden jullie dit soort dingenquote:Op zaterdag 23 november 2019 19:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach, je snurker![]()
Wat fijn dat jullie ontmoeting, na zo lange tijd en met zo'n niet-leuke aanleiding, lief en leuk was.
quote:
Van Roelof is aardig wat te vinden ja.quote:Op zaterdag 23 november 2019 21:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]dat is een oudgrootouder van mij. Van de man van Jutje heb ik zelfs zijn overgrootouders.
Ja zat ik ook net aan te denken toen ik wortelen stond te snijden voor in de rooie klats troetquote:
Geografisch zit er echt allemaal heeeeel weinig ruimte tussenquote:Op zaterdag 23 november 2019 21:59 schreef AnneX het volgende:
Gaan fiets en Isaa nu erachter komen, dat zij familie zijn vijf generaties terug?
quote:Op zaterdag 23 november 2019 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
WoddefokDus ik koop een fles bier hier in de winkel. Speciaal gebrouwen voor deze ene winkel, oh wauw dat moet heel wat zijn
alles ditdat
![]()
[ afbeelding ]
Nou, zo bijzonder speciaal... eens kijken of Untappd ook deze kent
[ afbeelding ]
Het is gewoon een generiek biertje waar iedere dooie lul zijn eigen sticker op kan plakken
Er zit 1 dorp verderop een ijsfabriek die allerlei ijs maakt. Op verzoek van fabrikanten leveren ze ook aanvullende productiecapaciteit voor "merk ijs".quote:Op zaterdag 23 november 2019 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
WoddefokDus ik koop een fles bier hier in de winkel. Speciaal gebrouwen voor deze ene winkel, oh wauw dat moet heel wat zijn
alles ditdat
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is gewoon een generiek biertje waar iedere dooie lul zijn eigen sticker op kan plakken
Oh geen flauw idee. Misschien was het ook wel een beetje naïef van mijquote:Op zaterdag 23 november 2019 22:14 schreef Barreltje het volgende:
Daar was laatst toch een keuringsdienst van waarden over?
Dat was met appels.quote:Op zaterdag 23 november 2019 22:14 schreef Barreltje het volgende:
Daar was laatst toch een keuringsdienst van waarden over?
Nee waren het eigenlijk peren ja?quote:Op zaterdag 23 november 2019 22:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat was met appels.
En dat waren geen generieke appels.
Vaak worden dezelfde streepjescodes gebruikt. Van de Moersleutel kwamen eerst alle biertjes ook bij dezelfde untappd pagina uit.quote:Op zaterdag 23 november 2019 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
alles ditdat
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat was best mooi hè.quote:
Teruggekeken. Leuk begin inderdaad.quote:
Mislukt als in qua smaak niets? Dan zou ik m wegdoen. Zonde om vies spul te slurpenquote:Op zaterdag 23 november 2019 22:21 schreef Zilverberk het volgende:
Ik drink de laatste sleedoornlikeur. Morgen maar verse sleedoornpruimen scoren. Over een maand verse voorraad.
Ik kwam ook nog vrij mislukte bloemenlikeur tegen in de kast. Die staat er al anderhalf jaar denk ik. Weggooien maar? Wat zouden jullie doen?
Staan jouw brouwsels er ook in? Waar kan ik ze kopen?quote:Op zaterdag 23 november 2019 22:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Vaak worden dezelfde streepjescodes gebruikt. Van de Moersleutel kwamen eerst alle biertjes ook bij dezelfde untappd pagina uit.
Experiment: Zuurkool mee aanmaken.quote:Op zaterdag 23 november 2019 22:21 schreef Zilverberk het volgende:
Ik drink de laatste sleedoornlikeur. Morgen maar verse sleedoornpruimen scoren. Over een maand verse voorraad.
Ik kwam ook nog vrij mislukte bloemenlikeur tegen in de kast. Die staat er al anderhalf jaar denk ik. Weggooien maar? Wat zouden jullie doen?
Mijn moeder had ook zo'n kapsel als die dame naast jequote:Op zaterdag 23 november 2019 22:32 schreef Blues het volgende:
Wat leuk jullie Sintverhalen te lezen.
Sinterklaas werd bij ons (toen ik kind was) uitgebreid gevierd. Met onze tante/oom en nichten erbij en alle 5 de broers/zussen met vaak al aanhang.
Mijn vader kocht zich een slag in de rondte voor iedereen en altijd een uitsmijter voor mij erbij. (ik was een nakomertje en scheelde dus flink wat jaren met de rest) Dat kreeg ik dan altijd pas veel later als alles al uitgepakt was... dan zei ie altijd: oooooh wat ik nu nog vind onder mijn stoel/in de kast/in de gang (naargelang het groot of klein was) en dan kreeg ik iets dat ik dát jaar het allerliefst wilde hebben![]()
Heb ook nog een foto van zo'n samenzijnIk sta rechts/blauw jurkje.
Dat is mijn oudste zus. 14 jr ouderquote:Op zaterdag 23 november 2019 22:34 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mijn moeder had ook zo'n kapsel als die dame naast je
Die staan er zeker inquote:Op zaterdag 23 november 2019 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Staan jouw brouwsels er ook in? Waar kan ik ze kopen?
Wat een gezellige fotoquote:Op zaterdag 23 november 2019 22:32 schreef Blues het volgende:
Sinterklaas werd bij ons (toen ik kind was) uitgebreid gevierd. Met onze tante/oom en nichten erbij en alle 5 de broers/zussen met vaak al aanhang. Was altijd een dolle boel
Mijn vader kocht zich een slag in de rondte voor iedereen en altijd een uitsmijter voor mij erbij. (ik was een nakomertje en scheelde dus flink wat jaren met de rest) Dat kreeg ik dan altijd pas veel later als alles al uitgepakt was... dan zei ie altijd: oooooh wat ik nu nog vind onder mijn stoel/in de kast/in de gang (naargelang het groot of klein was) en dan kreeg ik iets dat ik dát jaar het allerliefst wilde hebben![]()
Gave foto en lieve paquote:Op zaterdag 23 november 2019 22:32 schreef Blues het volgende:
Sinterklaas werd bij ons (toen ik kind was) uitgebreid gevierd. Met onze tante/oom en nichten erbij en alle 5 de broers/zussen met vaak al aanhang. Was altijd een dolle boel
Heerlijkquote:
Mm nee.. slaap alleen komende dagenquote:
Och, wat verdrietig hoe ze daar vroeger toch mee om gingenquote:Op zaterdag 23 november 2019 20:05 schreef Lot_1 het volgende:
Wij hebben vandaag bijna zes uur in de auto gezeten. Op kraambezoek bij een vriendin en op bezoek bij de oma van mijn man. Het was de eerste ontmoeting tussen het kind en zijn overgrootmoeder, tot wederzijdse goedkeuring. Zo'n 95 jaar leeftijdsverschil. Zo bijzonder om te bedenken hoe anders beide levens er uit (zullen gaan) zien.
Oma vertelde veel over haar zoontje die met 10 maanden is overleden na 2,5 maand in het ziekenhuis. Die tijd mocht ze hem twee keer per week een half uurtje bekijken. Ze heeft hem na zijn komst in het ziekenhuis nooit meer vast kunnen houden
Wat een leuk idee. Als ik daar ooit aan begin...quote:Op zaterdag 23 november 2019 23:32 schreef Uhmmpie het volgende:
Wie had nou gedacht dat ik boudewijn de groot nog eens in levende lijve zou zien.
Zou eigenlijk weleens een handig lijstje willen bijhouden ergens van alle artiesten die ik ooit zag.
Dat zijn er inmiddels echt al zo veel...
quote:Op zaterdag 23 november 2019 22:32 schreef Blues het volgende:
Woah, die bijschriften! Ik val gewoonlijk onmiddellijk in slaap zodra zelfs maar alleen het woord 'stamboom' valt, maar deze schoolmeester maakt het wel sappig en droef!quote:Op zaterdag 23 november 2019 18:09 schreef Isabeau het volgende:
![]()
[..]
Och arme:
[..]
Hier ook eentje om stipt 7 uur wakkerquote:Op zondag 24 november 2019 07:03 schreef minilot het volgende:
Aiiiiiii, Günther al wakker. Verdere bijlees moet wachten
Zoon van vriendin is stipt om 6 uur wakkerquote:Op zondag 24 november 2019 07:47 schreef Aure het volgende:
[..]
Hier ook eentje om stipt 7 uur wakker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh trouwens, ik doe dit jaar toch nog wél iets aan Sinterklaas, bedenk ik me net.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oei, dat is vroeg. Wij nemen die van ons dan nog even in bed, soms slaapt hij nog wat, soms zit ie wat te frunniken aan onze gezichten/haren/whatever. We hebben het daadwerkelijke opstaan vandaag kunnen rekken tot nuquote:Op zondag 24 november 2019 08:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zoon van vriendin is stipt om 6 uur wakkerEn vind dan dat iedereen maar wakker moet worden
Ik ookquote:Op zondag 24 november 2019 08:38 schreef Aure het volgende:
Oh wat een leuke spoiler Candaas, ben erg benieuwd naar zijn reactie
Awwwquote:Op zondag 24 november 2019 08:41 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Ik droomde gisternacht zelfs dat niemand het leuk vond![]()
Ik vind het ook een super leuk ideequote:
quote:Op zondag 24 november 2019 08:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge![]()
wat een vroege opstaankinders. Had Jagär nou dit weekend haar ouders als oppas zodat zij konden uitslapen?
Hopelijk voelt iedereen met maagellende zich vanaf nu weer beter.
Wat een leuk idee met die kubus
quote:
quote:Op zondag 24 november 2019 09:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind het ook een super leuk idee
Nu slapen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ik ben rijkelijk laat want pre huwelijk ging ik elke week wel. Nu minder vaak maar wel iets grotere namen.quote:Op zondag 24 november 2019 01:04 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat een leuk idee. Als ik daar ooit aan begin...
quote:Op zondag 24 november 2019 09:48 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb hier echt teveel voorpret in
Superleuk! Als ik jullie leraar was zou ik dit wel kunnen waarderen hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Haha sinds ik een kind heb zijn mijn ochtenden ook zo productiefquote:Op zondag 24 november 2019 10:00 schreef Lonaa het volgende:
On fire: Koffie gehad, ontbijt, muppet uitgelaten, iedereen gevoederd, kattenbak schoon gemaakt, gestofzuigd, second breakfast. En het is pas 10 uur.
Bwehehe, herkenbaar wel. Zonder muppet was ik nu waarschijnlijk opgestaan en had ik koffie gehad. Einde. Had ik nog in mn badjas gezeten met een duffe kopquote:Op zondag 24 november 2019 10:02 schreef Aure het volgende:
[..]
Haha sinds ik een kind heb zijn mijn ochtenden ook zo productief
Alleen was hier de koffie opnu maar aan de thee, ook lekker
Ik Wikipedia'de dat ze minimaal 45 kg waren voor een vrouwtje, en ik kreeg dat niet echt geëxtrapoleerdquote:Op zondag 24 november 2019 08:32 schreef Candaasje het volgende:
@:Tele6: wist je dat een Deense Dog van 45 kg eigenlijk zelfs nog maar een kleintje is? De grootste die ik eens heb moeten tillen slepen (met behulp van een plaid) woog 70 kg. En de Deense Dog van een vriendin tikte geloof ik zelfs de 100 kg aan! Dat moet echt een reus geweest zijn.
Ik denk dat deze prof het ook wel goed kan hebbenquote:Op zondag 24 november 2019 10:00 schreef Aure het volgende:
[..]
Superleuk! Als ik jullie leraar was zou ik dit wel kunnen waarderen hoor
Van Deense Doggen worden nog wel eens staarten geampuyteerd. Niet vanuit esthetisch oogpunt (dat mag in NL gelukkig niet meer), maar omdat ze zichzelf verwondenquote:Op zondag 24 november 2019 10:08 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik Wikipedia'de dat ze minimaal 45 kg waren voor een vrouwtje, en ik kreeg dat niet echt geëxtrapoleerd![]()
Bij een basisschoolvriendinnetje van me hadden ze eentje, die was groter dan een kalf. Toen kregen ze een nieuwe hond en dachten wij, hee, een normaal formaat beest. Bleek een pup![]()
Die beesten hadden meer spieren dan hersenen, dat was soms wel lastig. Ze hebben zichzelf meerdere keren op ontzettend suffe manieren verwond en soms waren ze zo opgewonden over iets dat niemand ze in bedwang kon houden
quote:Op zondag 24 november 2019 10:09 schreef Lonaa het volgende:
Muppet is dikke vriendinnen met een Deense Dog. Ik vind het SUPERspannend als ze spelen, 70 kg tegenover 10 kg.![]()
Dan doet de muppet een spelbuiging en Sammie ook, met d'r poot op de muppet en dan valt de muppet om.![]()
wij hadden er 5 op een gegeven moment. vrouwtjes waren rond de 75 kg en de reutjes rind de 85kgquote:Op zondag 24 november 2019 10:08 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik Wikipedia'de dat ze minimaal 45 kg waren voor een vrouwtje, en ik kreeg dat niet echt geëxtrapoleerd![]()
Bij een basisschoolvriendinnetje van me hadden ze eentje, die was groter dan een kalf. Toen kregen ze een nieuwe hond en dachten wij, hee, een normaal formaat beest. Bleek een pup![]()
Die beesten hadden meer spieren dan hersenen, dat was soms wel lastig. Ze hebben zichzelf meerdere keren op ontzettend suffe manieren verwond en soms waren ze zo opgewonden over iets dat niemand ze in bedwang kon houden
Ik vind het supergaaf wat je aan het maken bentquote:Op zondag 24 november 2019 10:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik denk dat deze prof het ook wel goed kan hebbenIk zou het niet bij allen durven, haha.
Deze prof provoceert de boel nogal graag. En niemand durft tegengas te geven. Behalve ik![]()
En hij geeft echt een grafhekel aan veganisten/activisten. Maar van mij lijkt ie het inmiddels best goed te kunnen hebben, misschien juist omdat ik gewoon naar hem toe blijf komen met vragen, antwoord geef op zíjn vragen, en dus meedoe en actief mee denk met zijn lessen.
Dus ach, we wagen de gok gewoon.
Ik vrees eigenlijk meer voor de reactie van de rest van de zaal
Kan je dat eens filmen?quote:Op zondag 24 november 2019 10:09 schreef Lonaa het volgende:
Muppet is dikke vriendinnen met een Deense Dog. Ik vind het SUPERspannend als ze spelen, 70 kg tegenover 10 kg.![]()
Dan doet de muppet een spelbuiging en Sammie ook, met d'r poot op de muppet en dan valt de muppet om.![]()
Waarom heeft hij er zo'n hekel aan?quote:Op zondag 24 november 2019 10:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik denk dat deze prof het ook wel goed kan hebbenIk zou het niet bij allen durven, haha.
Deze prof provoceert de boel nogal graag. En niemand durft tegengas te geven. Behalve ik![]()
En hij geeft echt een grafhekel aan veganisten/activisten. Maar van mij lijkt ie het inmiddels best goed te kunnen hebben, misschien juist omdat ik gewoon naar hem toe blijf komen met vragen, antwoord geef op zíjn vragen, en dus meedoe en actief mee denk met zijn lessen.
Dus ach, we wagen de gok gewoon.
Ik vrees eigenlijk meer voor de reactie van de rest van de zaal
Het is wel heel schattigquote:
daarom dat de chihuahua van de vorige buren dus een beetje kreupel is...quote:Op zondag 24 november 2019 10:09 schreef Lonaa het volgende:
Omdat het een veearts is die zelf bij varkens onverdoofde castraties heeft uitgevoerd enzo.quote:
quote:Op zondag 24 november 2019 10:11 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
daarom dat de chihuahua van de vorige buren dus een beetje kreupel is...
Oef, dan zou ik ook mijn hart vasthouden jaquote:Op zondag 24 november 2019 10:14 schreef Lonaa het volgende:
[..]Snap ik heel goed.
![]()
Sammie en muppet zijn ook goede vrienden met Atreyu, de Mastin Espagnol. Als die 2 bakbeesten dan met elkaar spelen, gaat de muppet er lekker tussen instaan, meedoen.Superhandig man.
Dan staan ze met hun grote bekken beetje naar elkaar ta happen en dan staat Dora d'r p d'r achterpoten tussen.quote:Op zondag 24 november 2019 10:15 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oef, dan zou ik ook mijn hart vasthouden ja
Herkenbaarquote:Op zondag 24 november 2019 10:14 schreef Lonaa het volgende:
[..]Snap ik heel goed.
![]()
Sammie en muppet zijn ook goede vrienden met Atreyu, de Mastin Espagnol. Als die 2 bakbeesten dan met elkaar spelen, gaat de muppet er lekker tussen instaan, meedoen.Superhandig man.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |