abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190079719
Eten bij Bombay Spice in Hengelo op 1 februari 2020:

* Lonaa, PdeHoog +1
* Fles
* Z80
* Kaatje
* minilot,
* Lucky_Strike/J
* Candaasje (ovb)
* Borisz (ovb)
* Uhmmpie
* Anthraxx
* DerLudolf
* mascara-klodder (ovb)
* Tele6 (klein ovb)
* Fietsie (zww)
Volgens Kaatje ook Sunny als ze kan/zin heeft :+

Sta je er niet bij, even melden bij TS of een blauwe.

Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_190079779
Zonnetje probeert er hier doorheen te piepen. En hier is de a58 thv Tilburg.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_190079787
Mogge lieverds.
Spoilers!
pi_190079798
Goedemorgen.

Ik probeer te verdringen dat ik toch echt naar het milieuterrein moet zo.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_190079823
Ik ontken nog even het maken van het weekmenu, ontdooien van vriezer, verschonen van bed, doen van de was en het ontkalken van de badkamer. En ik denk nog helemaal niet aan de dreumesverjaardag daarna.
Spoilers!
pi_190079836
En ik moet ook nog 500 kleren passen.
Spoilers!
pi_190079867
Ik kreeg wel een in de oven gewarmd broodje met kaas, gemaakt door uk, vanmorgen.

VIP treatment :)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 november 2019 @ 09:50:35 #8
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_190079890
Zo even de stad in. Heb nog wel iets feestelijks nodig voor december. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_190079922
Mogge! Beetje bijgelezen zojuist. Geen goede nacht gehad maar goed. Voetbal kijken bij zusje in Utrecht en verder weinig plannen.

Ik word bijna altijd jonger geschat en daar ben ik erg blij om. Zelfs een belediging als iemand correct schat :')
Hoe langer jong, hoe langer ik mag dansen. En dat is al langer dan normaal :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_190079984
Hm tapijt valt inderdaad erg klein uit 😂

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu komt er nog wel een andere tikkie kleinere ronde salontafel.. maar tapijt had best nog 80cm groter in diameter mogen zijn :7 dit is 125.

De rest van de kamer is nog leeg :+
pi_190080003
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 10:02 schreef FranticDJ het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu komt er nog wel een andere tikkie kleinere ronde salontafel.. maar tapijt had best nog 80cm groter in diameter mogen zijn :7 dit is 125.

Ik moest lachen. Bij een vriend ligt dit formaat in de badkamer _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_190080021
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 10:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik moest lachen. Bij een vriend ligt dit formaat in de badkamer _O-
Zo groot is mijn badkamer niet :+
pi_190080051
Goedemorgen dotjes. O+
pi_190080072
:D Mooi hoe het formaat van zo'n kleedje moeilijk in te schatten is.

Psychofarmacologie bestudeerd, nu maar eens het kind entertainen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_190080108
quote:

SPOILER

Hahaha het ziet er wel koddig uit.
pi_190080269
Ah, hoor net van E. Dat het een kleur/materiaal test is en dat ie eigenlijk heel ergens anders moet liggen _O-
pi_190080335
Hm lief weer de deur uit ivm powsjes voeren en huishouden...

Hier inmiddels al vanalles gedaan.

En toch is het pas 11 uur :)
pi_190080340
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 10:13 schreef Myraela het volgende:
Goedemorgen dotjes. O+
Hallo Myra O+ O+
pi_190080358
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 09:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ontken nog even het maken van het weekmenu, ontdooien van vriezer, verschonen van bed, doen van de was en het ontkalken van de badkamer. En ik denk nog helemaal niet aan de dreumesverjaardag daarna.
Dat klinkt als een lange dag :{
Jij liever dan ik. O-)

Ik ga nieuwe vullingen kopen voor mijn vulpen (in rare kleurtjes, bij de vulpennenwinkel O+ ), boodschappen doen voor een dag of vijf (vooral groente en fruit, misschien op de markt), planten verpotten en misschien even naar m'n nieuwe studieopdracht kijken. Alleen de boodschappen moeten vandaag gebeuren, de rest kan wachten O+
pi_190080402
* Tele6 leest stukje terug

:* op de mensen met hormoonissues. Ik heb gelukkig nul last. Spiraaltje houdt de menstruaties-from-hell mooi weg O+

Hier nog zo eentje die jonger wordt geschat, en dat is nogal genant als je begin 20 bent, ik heb vorig jaar eens de vraag gehad of ik 15 was :X Dat komt deels ook doordat ik met m'n korte haar en m'n vrij neutrale kledingstijl gauw voor een jongen aan word gezien, maar ik heb natuurlijk het ronde hoofd en de stem van een jonge jongen 8)7
pi_190080409
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 10:56 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dat klinkt als een lange dag :{
Jij liever dan ik. O-)

Ik ga nieuwe vullingen kopen voor mijn vulpen (in rare kleurtjes, bij de vulpennenwinkel O+ ), boodschappen doen voor een dag of vijf (vooral groente en fruit, misschien op de markt), planten verpotten en misschien even naar m'n nieuwe studieopdracht kijken. Alleen de boodschappen moeten vandaag gebeuren, de rest kan wachten O+
Het valt wel mee, we doen het samen.

Heerlijk als dingen optioneel zijn, dan is alles mooi meegenomen O+
Spoilers!
pi_190080421
Over kleden gesproken, heeft iemand hier ervaring met het laten reinigen van een wollen kleed?

Ik heb van de zolder van m'n ouders een mooi blauw wollen kleed vandaan, maar er zitten een aantal theevlekken in en het is sowieso een beetje groezelig doordat het al best wel oud is.

Het professioneel laten reinigen kost zo'n 90 euro van wat ik op internet heb kunnen vinden hier in de buurt (midden-oost-nederland zeg maar).

Het kan wel de moeite waard zijn denk ik, want het was destijds een duur merk kleed en het heeft een ontwerp en kleur die niet uit de mode gaan.

Ik vind het alleen eng, want misschien verpesten ze mijn kleed wel en dan heb ik het voor niks gedaan. Of het komt terug met alle vlekken er nog in. Dan ben ik m'n 90 euro wel mooi kwijt. En 90 euro is ongeveer waar ik een maand van eet :')
pi_190080431
Vulpennenwinkel! :o O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_190080453
Plan hier: koelkast uitmesten, boodschappen doen, beetje ritus hangen vanavond met Netflix en vrrrrroeg naar bed.
Morgenmiddag in mijn uppie naar Pathé-bios: concertregistratie Depeche Mode van de tour waar ik in Amsterdam bij was! O+ 's Avonds langs schoonouders wegens x jaar getrouwd (geen idee hoeveel).
pi_190080456
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 11:07 schreef minilot het volgende:
Vulpennenwinkel! :o O+
Ja en ik ga er paarse en donkergroene en lichtblauwe inkt voor mijn pen kopen O+ O+
pi_190080473
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 11:09 schreef minilot het volgende:
Plan hier: koelkast uitmesten, boodschappen doen, beetje ritus hangen vanavond met Netflix en vrrrrroeg naar bed.
Morgenmiddag in mijn uppie naar Pathé-bios: concertregistratie Depeche Mode van de tour waar ik in Amsterdam bij was! O+ 's Avonds langs schoonouders wegens x jaar getrouwd (geen idee hoeveel).
Depeche Mode O+
Vieren jullie dat ieder jaar met ze? Als ik eraan denk stuur ik m'n ouders een kaart of zo, maar daar houdt het wel op. Broertje en ik hebben ze met 12.5 een bloemetje gegeven, herinner ik me nog (is een hele onderneming als je 9 en 11 jaar oud bent).
pi_190080480
Post-NL :')

Mailtje: we bezorgen je pakketje (Postcode loterij prijs) vanaf 10.40 uur.

Om 10 uur ligt er een ‘we hebben je gemist briefje’.

Gelukkig bij de buren bezorgd dus daar even bijkletsen en toen kwam buurvrouw erachter dat zij geen bericht over die prijs had gehad dus die gaat op onderzoek uit.
Dadelijk naar de markt :Y)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 23 november 2019 @ 11:18:43 #28
63722 z80
I fink you freaky
pi_190080526
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 11:01 schreef Tele6 het volgende:
* Tele6 leest stukje terug

:* op de mensen met hormoonissues. Ik heb gelukkig nul last. Spiraaltje houdt de menstruaties-from-hell mooi weg O+

Hier nog zo eentje die jonger wordt geschat, en dat is nogal genant als je begin 20 bent, ik heb vorig jaar eens de vraag gehad of ik 15 was :X Dat komt deels ook doordat ik met m'n korte haar en m'n vrij neutrale kledingstijl gauw voor een jongen aan word gezien, maar ik heb natuurlijk het ronde hoofd en de stem van een jonge jongen 8)7
Dit roept om een foto.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_190080529
quote:
12s.gif Op zaterdag 23 november 2019 11:18 schreef z80 het volgende:

[..]

Dit roept om een foto.
Kom maar naar de meet :6
pi_190080532
Mooi.

De niet meer te gebruiken zooi is bij de stort.

Nu energie zoeken voor de volgende klus :P
  zaterdag 23 november 2019 @ 11:20:51 #31
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190080539
Hier vanmorgen een aangesproken vuurdetectie.. dus het hele platform werd drukloos gemaakt.. :o bleek gelukkig vals alarm te zijn,maar je hebt er wel een hoop werk aan om weer terug te komen bij het beginpunt.. pfoe!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 23 november 2019 @ 11:22:18 #32
63722 z80
I fink you freaky
pi_190080546
Inmiddels iets minder nat buiten. Zo eens de ladder uit de schuur halen en een boom snoeien. Tevens de dakgoot leeghalen. Deze zit nu tot de rand toe gevuld met blad.
Daarna rondje stad met de fiets. Bouw en supermarkt. Maar eigenlijk enkel zin in nog meer koffie en een warm bed.
  zaterdag 23 november 2019 @ 11:23:10 #33
63722 z80
I fink you freaky
pi_190080552
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 11:20 schreef Barreltje het volgende:
Hier vanmorgen een aangesproken vuurdetectie.. dus het hele platform werd drukloos gemaakt.. :o bleek gelukkig vals alarm te zijn,maar je hebt er wel een hoop werk aan om weer terug te komen bij het beginpunt.. pfoe!
Wat een drukte om niets. :+
pi_190080574
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 11:23 schreef z80 het volgende:

[..]

Wat een drukte om niets. :+
:D
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 23 november 2019 @ 11:27:22 #35
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_190080585
Mogguh!

Eerst even een tijdje op de TV golfen kijken uit Dubai en dan naar Amsterdam: Lazarus in het DeLaMar-theater. *O*
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_190080589
quote:

SPOILER

pi_190080621
Mogguh!

Gisteravond bij Krishna Vilah in Utrecht gegeten. Volgens de beschrijving authentiek Zuid-Indiase gerechten. Smaakte erg goed! :9
(Ik ben helaas vergeten foto's te maken)

Mooi kleedje Frantic :D (ik schat dingen juist meestal te klein in, dan is het weer veel te groot voor de kamer)

Teken/schrijfspullen kopen is altijd fijn Tele O+

Ik ga zo eens naar Utrecht. 2 broeken ophalen, naar de kapper (dan combineren we het maar gelijk hè, als ik er toch ben) en nog even iets van eddingmarkers en cadeaupapier halen.

Daarna nog ergens de konijnenbak verschonen en hooi halen, stofzuigen, eten koken, en dan 's avonds lekker samen bankhangen. En niet te laat naar bed, want vriend moet morgen ergens rond een uur of 7 op Schiphol staan.
pi_190080690
Morgen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_190080699
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 november 2019 11:39 schreef Lonaa het volgende:
Morgen.
Dan is het zondag.

Voor zover de bijdehante reacties voor vandaag.
pi_190080734
pi_190080742
Ik zal het niet meer doen :@
pi_190080782
@Tele6 Yup jaarlijks, maar niks bijzonders. Overdracht toffe plant voor in huis of tuin, in ruil voor een stuk taart en wat borrels en een potje bordspel van het één of ander. :)
pi_190080798
Sowieso is iedereen in de directe schoonfamilie rond de datum van die trouwdag natuurlijk loeidruk met de constructie van De Sinterklaassurprise dus laat wordt het nooit :')
pi_190080816
In het kader van surprises: wellicht heeft iemand van jullie een tip. J. is op zoek naar een dingetje dat op een vastgesteld moment een rook/stoompluim afgeeft. Maximaal tien kubieke centimeter en belangrijk: mag niet heet worden. En niet belachelijk duur zijn, gezien de recente extra regel van in totaal maximaal vijftig euro uitgeven aan surprisebenodigdheden, aangezien het een beetje uit de hand begon te lopen :7
pi_190080841
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 11:55 schreef minilot het volgende:
In het kader van surprises: wellicht heeft iemand van jullie een tip. J. is op zoek naar een dingetje dat op een vastgesteld moment een rook/stoompluim afgeeft. Maximaal tien kubieke centimeter en belangrijk: mag niet heet worden. En niet belachelijk duur zijn, gezien de recente extra regel van in totaal maximaal vijftig euro uitgeven aan surprisebenodigdheden, aangezien het een beetje uit de hand begon te lopen :7
Hoogfrequente water vernevelaar. Stoom om te zien, maar koud.
pi_190080986
quote:
Jullie nemen het echt serieus :D _O_
Zou er graag foto’s van zien als dat kan.

Hier hebben we nu juist de regel in gevoerd dat enkel een gedicht verplicht is. Maar verder mag iedereen het zo ingewikkeld als simpel maken als gewenst.
Schoonzus is daar blij mee, want die moet jongste neefje en haar eigen moeder helpen bij de surprises. Dst werd een beetje veel.
pi_190081016
Hier surprise plus gedicht.

Surprise plan is klaar, gedicht is klaar. Alleen kado ontbreekt nog volledig :P
pi_190081045
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 12:18 schreef fietsie het volgende:
Hier surprise plus gedicht.

Surprise plan is klaar, gedicht is klaar. Alleen kado ontbreekt nog volledig :P
Ik heb plan.

Gedicht en kado ontbreken nog. Maar heuj, ik heb nog anderhalve week :+
pi_190081151
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 11:51 schreef minilot het volgende:
@:Tele6 Yup jaarlijks, maar niks bijzonders. Overdracht toffe plant voor in huis of tuin, in ruil voor een stuk taart en wat borrels en een potje bordspel van het één of ander. :)
Opgelucht dat ze het weer een jaar volgehouden hebben? :D
pi_190081259
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 12:30 schreef Blues het volgende:

[..]

Opgelucht dat ze het weer een jaar volgehouden hebben? :D
Welnee! :) Volgens mij hebben ze het prima met elkaar naar hun zin en mochten ze tegen de verwachting in tóch een scheiding van plan zijn dan mogen ze dat van hun vier volwassen kinderen vermoedelijk lekker helemaal zelf weten. :)
pi_190081388
quote:
Wauw :D dat moeten wel geniale surprises zijn dan _O_
pi_190081431
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 12:51 schreef Aure het volgende:

Wauw :D dat moeten wel geniale surprises zijn dan _O_
Klinkt heel gemiddeld in huize minilot ;) oO/
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_190081433
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 12:39 schreef minilot het volgende:

[..]

Welnee! :) Volgens mij hebben ze het prima met elkaar naar hun zin en mochten ze tegen de verwachting in tóch een scheiding van plan zijn dan mogen ze dat van hun vier volwassen kinderen vermoedelijk lekker helemaal zelf weten. :)
Het was dan ook maar een grapje ;)

Wow het zonnetje breekt hier door O+ Lekker ff wandelen voor we de trein in duiken richting David Bowie :)
pi_190081566
Zo, kerstboom staat op t balkon, over een paar weken mag die naar binnen. Vriend heeft de lockmachine ingeregen, een shirt afgespeld zodat die beter past en de paspop op mijn lengte (of nietlengte) gezet want dat kreeg ik in mijn uppie voor elkaar. En dan heb ik nog een halve zaterdag over.
Zo even eten, oud papier weg doen, en wat boodschappen doen.

Ben weer heel benieuwd naar de sint surprises van de Minilot familie
pi_190081584
Ik wil zo ook nog even naar de winkel fietsen (!) maar ik zit eigenlijk met smart te wachten op een bezorger van DHL. Vol twijfel of die vandaag dan eindelijk WEL gaat komen, of inderdaad of hij ooit nog wel gaat komen :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190081997
Groencontainer vol: einde blauwbekken op de wind in de tuin
pi_190082009
Wij doen voor iedereen cadeaus, 50 euro per persoon, bij ied|er cadeau en ieder setje maakt twee surprises. Ik moet nog even tellen hoeveel gedichten er dit jaar geschreven moeten worden, meestal zijn dat er zo'n 12-15.
pi_190082045
Wij doen lootjes. En dan cadeautjes voor ¤20,- en een gedichtje. Surprises was ik op een gegeven moment helemaal klaar mee.
pi_190082144
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 13:46 schreef Clubsoda het volgende:
Wij doen voor iedereen cadeaus, 50 euro per persoon, bij ied|er cadeau en ieder setje maakt twee surprises. Ik moet nog even tellen hoeveel gedichten er dit jaar geschreven moeten worden, meestal zijn dat er zo'n 12-15.
Hoe lang zijn jullie uitpakavonden? :o

Kado is gekocht. En @minilot heeft me geïnspireerd: ik ga een surprise maken met VUUR 8-)

SPOILER
pi_190082153
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wil zo ook nog even naar de winkel fietsen (!) maar ik zit eigenlijk met smart te wachten op een bezorger van DHL. Vol twijfel of die vandaag dan eindelijk WEL gaat komen, of inderdaad of hij ooit nog wel gaat komen :{
Het zit je niet mee met bezorgingen -O-
pi_190082169
@minilot er zijn ook stoomgeneratoren die in treinmodelbouw gebruikt worden die aan de buitenkant niet/nauwelijks warm worden. Zijn niet gek duur en formaatje aansteker/ kwart rol rolo.

Zie Bv: https://www.conrad.nl/p/s(...)at=true&insert_kz=8J

Als ik t goed heb wordt deze toegepast in huisjes enzo die veelal van plastic zijn en dus niet mogen smelten :+

[ Bericht 18% gewijzigd door FranticDJ op 23-11-2019 14:05:34 ]
pi_190082189
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 13:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hoe lang zijn jullie uitpakavonden? :o

Kado is gekocht. En @:minilot heeft me geïnspireerd: ik ga een surprise maken met VUUR 8-)

SPOILER
Uurtje of 4-5?
pi_190082196
quote:

[..]

Het zit je niet mee met bezorgingen -O-
Nee het is een biljetje uit Duitsland wat er een week geleden al had moeten zijn. Laatste bericht is dat het in het land van bstemming aan de bezorgdienst overgedragen heeft. Maar dus geen idee of ik achter PostNL of DHL of GLS of UPS of FedEx of DPD of welke andere kansloze dozengooier dan ook aan moet.
pi_190082206
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 13:58 schreef FranticDJ het volgende:
kwart rol rolo.
Bedoelde u "kwart frikandel"? :+
pi_190082214
SPOILER
Kookboekenkastding hangt. Nu wachten op visite..
pi_190082219
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 november 2019 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bedoelde u "kwart frikandel"? :+
Ook goed :7
pi_190082259
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 14:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Uurtje of 4-5?
Aanpoten dus :P
Wel leuk O+
pi_190082309
quote:
13s.gif Op zaterdag 23 november 2019 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee het is een biljetje uit Duitsland wat er een week geleden al had moeten zijn. Laatste bericht is dat het in het land van bstemming aan de bezorgdienst overgedragen heeft. Maar dus geen idee of ik achter PostNL of DHL of GLS of UPS of FedEx of DPD of welke andere kansloze dozengooier dan ook aan moet.
Gedoe -O-
pi_190082394
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 13:58 schreef FranticDJ het volgende:
@:minilot er zijn ook stoomgeneratoren die in treinmodelbouw gebruikt worden die aan de buitenkant niet/nauwelijks warm worden. Zijn niet gek duur en formaatje aansteker/ kwart rol rolo.

Zie Bv: https://www.conrad.nl/p/s(...)at=true&insert_kz=8J

Als ik t goed heb wordt deze toegepast in huisjes enzo die veelal van plastic zijn en dus niet mogen smelten :+
Perfect! :D Reuze bedankt! O+
pi_190082407
quote:

[..]

Kado is gekocht. En @:minilot heeft me geïnspireerd: ik ga een surprise maken met VUUR 8-)

SPOILER
Te druk nu even voor verdere reactie, maar awesome! _O_
pi_190082440
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 14:08 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Gedoe -O-
Ja. Kan eigenlijk alleen maar hopen dat het somehow teruggestuurd is naar de afzender. Doeidoei honderd piek :W
pi_190082497
(Hier overigens alleen cadeaus [budget van ¤25,-] + 1 uitgebreide surprise + 1 lang hoofdgedicht + bij overige cadeaus kleine gedichtjes voor degene wiens lootje je hebt getrokken. Surpriseteams hier ook, op basis van met wie je in één huis woont zodat je gewoon zonder verstopgedoe aan je surprise kunt werken :)
Viering duurt van eind van de middag tot halverwege de avond, met intermezzo van soep & broodjes en dan na afloop drank en bordspellen tot 's nachts.)
pi_190082501
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 14:16 schreef minilot het volgende:

[..]

Te druk nu even voor verdere reactie, maar awesome! _O_
Wacht de uitvoering eerst maar af _O-
pi_190082502
Bij ons is eindelijk de DHL bezorger gearriveerd. Ze kunnen het dus wel. En dat betekent dat we eindelijk weg kunnen.
Spoilers!
pi_190082526
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 14:23 schreef minilot het volgende:
(Hier overigens alleen cadeaus (budget van ¤25,-) + 1 uitgebreide surprise + 1 lang hoofdgedicht + bij overige cadeaus kleine gedichtjes voor degene wiens lootje je hebt getrokken. Surpriseteams hier ook, op basis van met wie je in één huis woont zodat je gewoon zonder verstopgedoe aan je surprise kunt werken :))
Die teams zijn wel handig :D

Wij doen alleen surprise door lootjes trekken. Dan heeft iedereen een kado.
Al gooien de oma’s en opa meestal wel ‘roet’ in het eten door voor iedereen een letter te kopen of zo.

Net terug van de markt. Score:
4 koppels pikzwarte pieten O+
1 krijsend kind
3 setjes ouders die dreigden met annulering van sinterklaas bij hun dreinende kinderen _O-
pi_190082626
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 14:23 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Wacht de uitvoering eerst maar af _O-
Concept in elk geval leuk!

Mijn favo van de afgelopen jaren was een surprise die J. voor zijn broertje maakte. Die programmeerde al het hele jaar aan het beveiligen van een nieuw te openen snelwegtunnel. J. maakte een miniatuur van de tunnel. Broertje kreeg een schaar om het lintje voor de ingang van de tunnel mee door te knippen (zat stroomdraadje in verstopt) en op dat moment spoot er dan confetti uit de tunnel en klonk er een blikkerige versie van het feestelijke Vjezd gladiátorů, annex Entry of the Gladiators :') O+

Het broertje heeft het bijgeleverde verkeersbordje met 'Koentunnel' erop (hij heet Koen :)) tot op de dag van vandaag op zijn kantoorbureau staan ^O^
  zaterdag 23 november 2019 @ 14:40:32 #77
63722 z80
I fink you freaky
pi_190082725
Dakgoot leeg en wat snoeiwerk verder zat de gft ton al vol. Als zo kijkt valt het niet eens op dat er een deel van de boom reeds weg is.
Inkopen werd niets. Geen pu lijm te vinden, en de aanbieding was reeds uitverkocht.

En het begint nu toch herfst te worden. De vogels zijn begonnen aan de valappels. Blijkbaar moeten die eerst rot en vol beestjes zitten. Fam merel is er nu druk mee. Fam mees eet alle spinnetjes en andere kruipend spul uit de bomen.
Bijvoeren is voorlopig nog niet nodig in mijn tuin.
pi_190082730
Hier is het 10/persoon.

Met 5 volwassenen en een kleinkind spoiled rotten.
(Want 3 van de volwassenen zijn opa of oma van het kleinkind)
pi_190082733
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 14:32 schreef minilot het volgende:

[..]

Concept in elk geval leuk!

Mijn favo van de afgelopen jaren was een surprise die J. voor zijn broertje maakte. Die programmeerde al het hele jaar aan het beveiligen van een nieuw te openen snelwegtunnel. J. maakte een miniatuur van de tunnel. Broertje kreeg een schaar om het lintje voor de ingang van de tunnel mee door te knippen (zat stroomdraadje in verstopt) en op dat moment spoot er dan confetti uit de tunnel en klonk er een blikkerige versie van het feestelijke Vjezd gladiátorů, annex Entry of the Gladiators :') O+

Het broertje heeft het bijgeleverde verkeersbordje met 'Koentunnel' erop (hij heet Koen :)) tot op de dag van vandaag op zijn kantoorbureau staan ^O^
Wauw, die is gaaf! O+ Zo technisch ben ik niet.

Mijn specialiteit zijn de smerige surprises.
Ooit een kattenbak gemaakt en vorig jaar een vuilniszak waarin de ontvanger mocht rondgrabbelen en goed gevulde blikken afval moest openmaken omdat daar een kadootje in kon zitten.

Dit jaar wordt het weer eens een nette surprise van mijn hand :D
pi_190082761
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 14:41 schreef Uhmmpie het volgende:
Hier is het 10/persoon.

Met 5 volwassenen en een kleinkind spoiled rotten.
(Want 3 van de volwassenen zijn opa of oma van het kleinkind)
Hier zijn geen gelovigen meer.
Maar toen de eersten er waren, waren de ouders er vrij snel bij met wat afspraken. ^O^
Waardoor de kinders een paar gewenste kadootjes en wat snoepgoed mochten open maken. In plaats van overprikkeld tussen de puinhopen van de tientallen kleine en grote kadootjes en snoepgoed te eindigen.
pi_190082767
Hm Sinterklaas/kerst doen wij hier al pff 20 jaar niet meer aan..

Koop met kerst wel wat voor E. daar in de familie doen ze t wel wat uitgebreider.
pi_190082819
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 14:43 schreef FranticDJ het volgende:
Hm Sinterklaas/kerst doen wij hier al pff 20 jaar niet meer aan..

Koop met kerst wel wat voor E. daar in de familie doen ze t wel wat uitgebreider.
Hier ook niet. Mijn familie was toch al van het sint vieren (pa maakte enorme gedichten waar niemand iets van snapte). Dus dat werd snel afgeschaft.
  zaterdag 23 november 2019 @ 14:53:39 #83
63722 z80
I fink you freaky
pi_190082877
Klaas is al heel lang afgeschaft. Kerst inmiddels ook. Ben al een paar jaar niet meer in Europa geweest met kerst. Ik mag graag in andere landen kijken of deze kerst vieren en zo ja hoe.
pi_190082936
Jullie surprises zijn echt technische hoogstandjes mini _O_ Wij hebben wel allemaal creatieve ideeën maar zijn niet zo knap in de uitvoering. Maar als voorbeeld hebben we wel een een hele triviant geknutseld met kaartjes die echt leken met persoonlijke vragen. En een hele constructies met bamboesushimatjes om je onderarmen, zodat je ellebogen niet kunnen buigen en dan opdrachten uitvoeren, voor mijn zusje die toen iets met handtherapie deed. Of een safarispel met props van Aliexpress toen mijn moeder naar Afrika was geweest :') Het kind is nu in een Tesla-waan dus ik zit op iets te broeden met foto's van Elon en Nikola :+

Wij vierden het vroeger met vier kinderen met surprises en cadeaus voor iedereen, dat moet een enorm werk voor mijn moeder zijn geweest. Daarna jarenlang met z'n vieren en vijven ook iedereen bedeeld, maar nu we met aanhang en kinderen inmiddels op 6,5 mens zitten, hebben we de hoeveelheid surprises dus wat afgeschaald en een budget ingesteld. In setjes dus, maar in de praktijk betekent dat ik twee surprises maak en een dozijn gedichten en mijn lief één gedicht, voor mij :+
  Moderator zaterdag 23 november 2019 @ 15:00:43 #85
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190082937
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 14:23 schreef minilot het volgende:
(Hier overigens alleen cadeaus [budget van ¤25,-] + 1 uitgebreide surprise + 1 lang hoofdgedicht + bij overige cadeaus kleine gedichtjes voor degene wiens lootje je hebt getrokken. Surpriseteams hier ook, op basis van met wie je in één huis woont zodat je gewoon zonder verstopgedoe aan je surprise kunt werken :)
Viering duurt van eind van de middag tot halverwege de avond, met intermezzo van soep & broodjes en dan na afloop drank en bordspellen tot 's nachts.)
¤25 en dan voor ¤50 verpakken? Best zonde want uiteindelijk gooi je dat weg.

Hier eigenlijk alleen cadeaus met kerst. ¤25. Gewoon in papier, zonder onnodig beton, pur of papier maché. Ook geen gedicht gelukkig.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190082946
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 14:42 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hier zijn geen gelovigen meer.
Maar toen de eersten er waren, waren de ouders er vrij snel bij met wat afspraken. ^O^
Waardoor de kinders een paar gewenste kadootjes en wat snoepgoed mochten open maken. In plaats van overprikkeld tussen de puinhopen van de tientallen kleine en grote kadootjes en snoepgoed te eindigen.
Hier ook niet meer hoor.
En elk jaar zegt oma: nou dit jaar wat minder hoor.. maar die ziet continu leuke dingen.
Andere oma heeft meer dan 1 kleinkind.. dus die geeft een stuk minder geld uit.
En wil zelf ook graag wat geven.
(Maar compenseer graag door een pyama en een paar sloffen ook als kado in te zetten. En voor het eerst in alle jaren kocht ik geen boek)

Dit jaar is dochterlief voor het eerst mee geweest kadootjes kopen. Ben benieuwd hoe dat uitpakt bij het uitpakken. Ze maakt mensen graag blij en heeft echt een hoop moeite gestoken in dingen uitzoeken.

En toen ze klein was... hebben ook wel kadootjes gewoon de volgende dag laten uitpakken en dingen in plastic en al opgeruimd.
Dat kwam dan later in het jaar vanzelf weer boven. En ze was 1 dag in de week bij opa en oma.. dus ook kennen we deze wel: “oh wat leuk... kun je mooi bij opa en oma mee spelen” _O-
pi_190082961
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Niks zonde. Heel! Veel! Pret!
Niemand bij ons herinnert zich de kadootjes van de afgelopen jaren nog, maar wel de twee decennia aan surprises :)
pi_190082982
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hier eigenlijk alleen cadeaus met kerst. ¤25. Gewoon in papier, zonder onnodig beton, pur of papier maché. Ook geen gedicht gelukkig.
Dat is juist helemaal niet zonde, want het representeert precies waar sinterklaas wat mij betreft om gaat: tijd en energie in elkaar investeren, oog voor elkaar hebben en terugblikken op het afgelopen jaar. En de gedichten ook, dat is iets heel persoonlijks en ook een mooie manier om waardering voor elkaar uit te spreken. Het interesseert me echt geen lor dat een deel niet bewaard blijft (hoewel mijn moeder echt véél surprises nog heeft hoor) want de herinneringen blijven. Zo, dat klonk cheesy :+ Ik vind dit deel persoonlijk boeiender dan het hele cadeautjes van een lijstje kopen, wat feitelijk natuurlijk ook verspilde moeite is, want iedere euro die je investeert, krijg je weer terug. Kerst vieren we dan ook zeer klein, met een cadeautje per persoon voor de vorm. En dan vaak een boek, wat dat hoort.

Mijn schoonfamilie viert wel uitgebreid kerst, met gróte cadeaus maar ik vind dat zo mal: iedereen pakt dan tegelijk alles achter elkaar uit. In 5 minuten voorbij, niemand heeft ook maar enig idee wat de rest krijgt en je kan ook niet de reactie op jouw gegeven cadeau bekijken. Ik vind het totaal onpersoonlijk en ongezellig maar dat zeg ik maar niet te hard ;)
pi_190082988
En die ¤50,- is maximaal hè?
Ik maakte ooit eens een peperkoekhuisversie van de portiekflat waar één van mijn zwagers in woont en dat kostte geen zak. Wat bakingrediënten, zakje kleurloze zuurtjes om tot raampjes om te smelten en een snoertje kerstverlichting voor erin. Wel vier dagen en nachten non-stop aan bezig geweest (die klotekutbalkonnetjes van speculaas, argh!) maar was niet duur :)
pi_190082993
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:02 schreef minilot het volgende:

[..]

Niks zonde. Heel! Veel! Pret!
Niemand bij ons herinnert zich de kadootjes van de afgelopen jaren nog, maar wel de twee decennia aan surprises :)
Eens :Y Hoewel ik de cadeautjes nog wel weet aan de hand van het wordbestand met Sinterklaasgedichten Van Alle Jaren :D
pi_190082999
@Clubsoda Verplicht boek! _O_ O+
pi_190083023
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:08 schreef minilot het volgende:
@:Clubsoda Verplicht boek! _O_ O+
Boek is wel een rekbaar begrip, ik koop als zeker 15 jaar voor mijn vader het jaaroverzicht van Fokke en Sukke en de nieuwe Sigmund :+
pi_190083037
Ik kreeg op m'n pak 'm beet 8ste een laars vol behanglijm na een desastreus verlopen wandeling door de modder waar onze schoenen voortdurend vast bleven zitten. Ik kan na 30 jaar nog steeds geen rode laarsjes zien zonder er behangplaksel bij te visualiseren :')
pi_190083045
Bewerkelijkste ooit was het J. helpen met het maken van enkele honderden kleipoppetjes (anderhalve cm hoog) met elk een stoffen monnikscapeje, om een kartonnen Ahoy' mee te vullen. }:| Geestdodender dan dat is het nooit meer geworden.
pi_190083049
Waaróm in hemelsnaam? :D
pi_190083059
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:14 schreef Clubsoda het volgende:
Waaróm in hemelsnaam? :D
Die gristenhonden in mijn schoonfamilie hè? :+ Google leert mij dat het 2010 geweest moet zijn:
https://www.parool.nl/nie(...)%2Fwww.google.com%2F
pi_190083072
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:15 schreef minilot het volgende:

[..]

Die gristenhonden in mijn schoonfamilie hè? :+ Google leert mij dat het 2010 geweest moet zijn:
https://www.parool.nl/nie(...)%2Fwww.google.com%2F
Ah ja, dat is wel enige parodie waard :P
pi_190083092
Bij de traditie hier hoort trouwens dat het weggooien van een surprise moet. Hoe mooi -ie ook is.
Dit ter voorkoming dichtslibben zolders en rommelkamers, tevens goed lesje vergankelijkheid & niet hechten aan tastbare zaken. 8-)
pi_190083103
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 15:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ah ja, dat is wel enige parodie waard :P
Tamelijk! :)
Als wraak kregen we het jaar erna overigens allebei gedichten van enkele tientallen pagina's lang, met delen uit psalmen, variaties op bijbelboeken en een veelvoud aan stichtelijke voetnoten. }:|
pi_190083130
Goed. Ik ga maar eens beginnen aan het naaien van een lappenpop in de vorm van Rikkert (van Elly) en bedenken hoe ik kauwgomballen uit een miniatuurboom moet laten vallen. :W
#dontask
#surprise
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')