abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190094875
Welnee. Gemeente Heerhugowaard had een protestvak geprepareerd en er kwam geen hond opdagen. Gemeente Heerhugowaard gaat dan volgend jaar toch niet weer zoiets organiseren?
En zo zijn er meer plaatsen.
Overigens waren er dit jaar 1100 intochten met zwarte piet. Volgend jaar weer 1100.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 24 november 2019 @ 11:24:43 #202
8369 speknek
Another day another slay
pi_190095522
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 10:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Overigens waren er dit jaar 1100 intochten met zwarte piet. Volgend jaar weer 1100.
Hahaha
Volgend jaar in ieder geval ook in Eindhoven (de gemeentelijke intocht althans) alleen roetveegpieten. Dat viel ook niet meer vol te houden met de brainport aspiraties.

https://www.omroepbrabant(...)intocht-in-Eindhoven
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190095678
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 11:24 schreef speknek het volgende:

[..]

Hahaha
Volgend jaar in ieder geval ook in Eindhoven (de gemeentelijke intocht althans) alleen roetveegpieten. Dat viel ook niet meer vol te houden met de brainport aspiraties.

Laat me raden: je bent vast ook republikein en wilt dat Koningsdag wordt afgeschaft, omdat het 'discriminerend' is voor de 15 procent republikeinen in Nederland en wanneer het Nederlands Elftal speelt, kijk je een herhaling van het partijcongres van Bij1.
pi_190095828
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 11:44 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Laat me raden: je bent vast ook republikein en wilt dat Koningsdag wordt afgeschaft, omdat het 'discriminerend' is voor de 15 procent republikeinen in Nederland en wanneer het Nederlands Elftal speelt, kijk je een herhaling van het partijcongres van Bij1.
tjeeee wat kan jij slecht raden...
pi_190096294
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 11:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

tjeeee wat kan jij slecht raden...
Mijn opmerking was niet aan jou gericht.
pi_190096316
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 12:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Toch kan je echt raden.
pi_190096750
quote:

[..]

Hahaha

Ok, dan zijn het er 1099.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 24 november 2019 @ 13:14:16 #208
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_190096953
Kunnen ze niet gewoon donkere Nederlanders gebruiken als Zwarte piet dan is iedereen blij.
pi_190096979
kunnen die uitkeringstrekkers niet gewoon wegblijven bij de intochten, dan hebben ze er toch ook geen last van?
pi_190096989
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 12:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

is niet relevant..... je gissingen deugen niet
  zondag 24 november 2019 @ 13:27:28 #211
8369 speknek
Another day another slay
pi_190097201
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 13:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
kunnen die uitkeringstrekkers niet gewoon wegblijven bij de intochten, dan hebben ze er toch ook geen last van?
Maar wat moeten die NVUers, Pegidaers en voetbalhooligans dan doen? Weer terug blikken Hollandia bier gaan drinken in de voortuin?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190097246
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 13:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

is niet relevant..... je gissingen deugen niet
Waarom niet?
  zondag 24 november 2019 @ 13:33:57 #213
8369 speknek
Another day another slay
pi_190097297
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 11:44 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ik weet niet of dit jouw tribale geest verklapt, maar ik vind niet dat het afgeschaft moet worden omdat 15% het er niet mee eens is, maar ik vind dat het afgeschaft moet worden omdat het het enige morele juiste is.
Inderdaad was ik vroeger Republikein. Inmiddels ben ik meer voor een demarchische monarchie. Een loterij (met beperkte meritocratische voorselectie) die elke zoveel jaar bepaalt wie de koning wordt.
  zondag 24 november 2019 @ 13:36:14 #214
8369 speknek
Another day another slay
pi_190097350
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 13:03 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ok, dan zijn het er 1099.
Maar veel plezier bij het intochtje in Heerhugowaard!
  Moderator zondag 24 november 2019 @ 13:58:18 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190097717
#zuur
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 24 november 2019 @ 14:01:38 #216
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190097777
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 13:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik weet niet of dit jouw tribale geest verklapt, maar ik vind niet dat het afgeschaft moet worden omdat 15% het er niet mee eens is, maar ik vind dat het afgeschaft moet worden omdat het het enige morele juiste is.
Inderdaad was ik vroeger Republikein. Inmiddels ben ik meer voor een demarchische monarchie. Een loterij (met beperkte meritocratische voorselectie) die elke zoveel jaar bepaalt wie de koning wordt.
Het morele juiste nog wel... _O-

Je hebt nogal een hoge dunk van jezelf. :')
pi_190097779
wat ik probeer te zeggen is dat er puur negatieve energie komt van lieden zoals meneer Airfryer en meneer Paljas. Men noemt ze ook wel beroepsdemonstranten. Ze kunnen zich bezig houden met het fabriceren van Crystal Meth maar kiezen voor de luie optie; demonstreren en 'vergaderen'.

oplossingen zul je niet van hen horen, behalve het afschaffen van Sinterklaas.
  zondag 24 november 2019 @ 14:19:50 #218
8369 speknek
Another day another slay
pi_190098130
quote:
10s.gif Op zondag 24 november 2019 14:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het morele juiste nog wel... _O-

Je hebt nogal een hoge dunk van jezelf. :')
Mensen niet dehumaniseren lijkt me het morele juiste

"Je hebt nogal een hoge dunk van jezelf. :')"

Okay hoor.

Als het morele juiste trachten te doen een hoge dunk van jezelf is, dan wil ik niet weten op welk niveau jij jezelf acht.
  zondag 24 november 2019 @ 14:21:58 #219
8369 speknek
Another day another slay
pi_190098170
Maar goed, dat deugen een populair scheldwoord is geworden geeft al een tijd lang een blakend moreel gat in de samenleving aan.
pi_190098220
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 14:19 schreef speknek het volgende:

[..]

Eens. Ik doe dat dan ook niet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_190098316
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 14:21 schreef speknek het volgende:
Maar goed, dat deugen een populair scheldwoord is geworden geeft al een tijd lang een blakend moreel gat in de samenleving aan.
Wrong. Deugen is de term die aangeeft het egoïsme in morele verhevenheid te doorzien. Deugen /=/ deugdelijk zijn.

quote:
‘Van deugdethiek naar deugethiek’

'De emotie wint het keer op keer van het verstand'

Grote denkers, Plato, Aristoteles, Augustinus, Van Aquino, Kant en anderen, bedachten en beschreven de deugdethiek. Deze heeft eeuwenlang onze cultuur, ons denken en ons idee van wat juist handelen is, beïnvloed. Filosofen en kerkvaders beschreven de deugdethiek als het nastreven van het goede, geslaagde leven. Aristoteles omschreef vier kardinale deugden; moed, zelfbeheersing, verstandigheid en rechtvaardigheid. Van Aquino beschreef hoe de wil tot het goede door middel van het verstand of de rede gestalte krijgt; wat het verstand als goed of juist heeft beoordeeld zal de wil realiseren. Aan de vier kardinale deugden van Aristoteles voegde hij nog geloof, hoop en liefde toe.
Gelukkig leven, plicht niet verzaken

Streven naar een gelukkig leven was volgens Kant onontkoombaar voor de mens, maar Kant deed aan de andere kant ook een duit in het zakje; de plicht moest een ieder mens ook niet verzaken. Handel zoals je denkt dat iedereen zou moeten handelen in een dergelijke situatie.

Voor de lengte van de tekst ga ik hier met zevenmijlslaarzen door de filosofie heen, hoewel het zeer interessante materie is voor wie geïnteresseerd is.
De emotie wint het keer op keer van het verstand

De deugdethiek is vervangen door de deugethiek. De kardinale deugd van Aristoteles, moed, is vervangen door het deugen waarbij vooral de eigen veiligheid belangrijker is dan daadwerkelijke moed tonen. Je mag over de alt-right, nazi’s, white supremacists, Trump, kolonialisten enzovoort alles -terecht of onterecht, waar of niet waar- zeggen, maar durft niemand het woord islam te gebruiken uit angst voor represailles. Met veel bombarie en geschreeuw laten zien dat je deugt is belangrijker dan dapper staan voor waarheid en rechtvaardigheid. Wanneer je zelf bepaalt wie of wat deugt en wie niet, mag je alle zelfbeheersing laten varen en met stenen gooien, mensen de mond snoeren met veel rumoer, karaktermoord plegen op de vermeende slechterik.

De emotie wint het keer op keer van het verstand. Rechtvaardig is dit alles zeker niet, maar ook dat zal de deugethiek niet deren. Aan de plichtethiek van Kant hebben deugers geen boodschap; zij creëren graag chaos om hun gelijk te halen en hun wil op te leggen aan de rest van de wereld. Een kleine groep drammers bepaalt wat er gebeuren moet, niet omdat zij van mening zijn dan iedereen zo moet handelen maar omdat zij geen boodschap hebben aan ‘iedereen’. Desnoods met geweld leggen zij hun waarheid, hun wil, op aan de maatschappij. Omdat zij de ‘goeden’ zijn, mogen zij dat. De islam is de religie van ‘right by might’; wanneer het oppermachtig is, de overhand heeft, moet het wel de ware religie zijn, want Allah helpt hen die zich op het juiste pad bevinden. De deugethiek is de religie van ‘might by being right’; ik eis macht omdat ik gelijk heb. Beide storen zich niet aan wetten of regels van anderen.

De deugers hoeven niets te leren, zij weten alles al

Geloof, hoop en liefde, de deugden die Van Aquino toevoegde, zijn ook niet aan deze mensen besteed; alleen de zelfliefde, het narcisme telt. Er is niet de intrinsieke wil het goede te doen (Aristoteles, Van Aquino) maar alleen de wil goed over te komen of te lijken. En klaar ben je; je deugt! Een selfie terwijl je een vluchteling redt uit het ruime sop, je aanwezigheid bij demonstraties vastgelegd voor op je Facebook wall; jij bepaalt wat je wilt laten zien. En wat je laat zien is jouw werkelijkheid, kritische vragen, andere meningen, zelfreflectie, dit alles dringt nooit tot de eigen gekozen en gefotoshopte werkelijkheid heen. Het is ook niet nodig; waar Van Aquino zeker wist dat de mens tot het Goede aangetrokken wordt, bestaan goed en kwaad in onze tijd niet meer, ze zijn weg gerelativeerd. De realiteit is ook niet meer dat wat je waarneemt of ziet, maar wat je wilt zien of voor waar aan wilt nemen. Wanneer de waarheid niet bestaat, omdat iedereen zijn of haar eigen waarheid heeft, hoef je er ook niet voor te vechten. Rechtvaardigheid nastreven door standvastigheid of moed te tonen en de realiteit onder ogen te zien, is niet nodig in een wereld waarin je menselijk lijden zo gemakkelijk kunt negeren en je eigen universum kunt creëren. Ik word ‘geliked’ dus ik besta, of zoiets. Onaangename waarheden, verschrikkelijke gebeurtenissen, feiten waarmee men niet om kan gaan, zijn zo weg geklikt. Wel zo gemakkelijk.

http://cult.tpo.nl/2017/08/20/deugdethiek-naar-deugethiek/

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2019 14:30:57 ]
  zondag 24 november 2019 @ 14:41:59 #222
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190098549
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 14:19 schreef speknek het volgende:

[..]

"Je hebt nogal een hoge dunk van jezelf. :')"

Okay hoor.

Als het morele juiste trachten te doen een hoge dunk van jezelf is, dan wil ik niet weten op welk niveau jij jezelf acht.
Het gaat natuurlijk mis bij het feit dat jij denkt te gaan bepalen wat de morele standaard dient te zijn.
  zondag 24 november 2019 @ 15:17:52 #223
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190099282
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 13:14 schreef KingRadler het volgende:
Kunnen ze niet gewoon donkere Nederlanders gebruiken als Zwarte piet dan is iedereen blij.
Dat kan niet, witte Nederlanders zijn rasracisten dus die willen geen donkere Nederlanders op hun feestje.
pi_190099413
quote:

[..]

Hahaha

Nou, jij mag een gat in de lucht springen.

Ik vind het vooral treurig hoe men met het Nederlandse culturele erfgoed omgaat:

quote:
Er is dit jaar ook al voor verandering gekozen. De Sint neemt naast zwarte pieten ook bontgekleurde glitterpieten, Bob de Bouwerpieten en K3-pieten mee.
:')
pi_190099439
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 15:17 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat kan niet, witte Nederlanders zijn rasracisten dus die willen geen donkere Nederlanders op hun feestje.
Dat is jouw verknipte inborst die schemert in deze tekst
  zondag 24 november 2019 @ 15:25:20 #226
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190099464
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 13:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Moreel juist is het om iedereen de vrijheid te gunnen hun culturele expressie zo uit te voeren als gewenst. Of dat nu een historische basis heeft of niet.
pi_190099984
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 15:25 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Moreel juist is het om iedereen de vrijheid te gunnen hun culturele expressie zo uit te voeren als gewenst. Of dat nu een historische basis heeft of niet.
Eigenlijk begrijp ik totaal niet waarom jij zo actief bent in dit topic. Uit je posts maak ik op dat je voor een tamelijk klassieke viering van het Sinterklaasfeest bent. Een viering in besloten kring, met gelijkgestemde mensen, en een sint en piet die door baard niet herkenbaar zijn voor de jongere kinderen. Een viering die de nadruk legt op elkaar eens anoniem goed de waarheid te zeggen, met vervolgens verzoening.

Er is niemand die je dit kan afpakken, want je mag thuis feestjes vieren zoals jij dat wilt. Dus waarom maak je je zo druk over KOZP? Die club is het vooral te doen om openbare uitingen, zoals de intochten en het Sinterklaasjournaal. Uitingen waar jij, als ik het goed begrijp, juist niets mee hebt.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zondag 24 november 2019 @ 16:22:41 #228
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190100850
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2019 15:46 schreef OllieA het volgende:

[..]

Eigenlijk begrijp ik totaal niet waarom jij zo actief bent in dit topic. Uit je posts maak ik op dat je voor een tamelijk klassieke viering van het Sinterklaasfeest bent. Een viering in besloten kring, met gelijkgestemde mensen, en een sint en piet die door baard niet herkenbaar zijn voor de jongere kinderen. Een viering die de nadruk legt op elkaar eens anoniem goed de waarheid te zeggen, met vervolgens verzoening.

Er is niemand die je dit kan afpakken, want je mag thuis feestjes vieren zoals jij dat wilt. Dus waarom maak je je zo druk over KOZP? Die club is het vooral te doen om openbare uitingen, zoals de intochten en het Sinterklaasjournaal. Uitingen waar jij, als ik het goed begrijp, juist niets mee hebt.
Omdat iedereen die de traditionele zwarte Zwarte Piet gebruikt ten onrechte van racisme wordt beschuldigd, en omdat die enorme meerderheid moet inboeten aan gebruiken. Bijvoorbeeld dat een zwarte Zwarte Piet niet meer over straat kan voor een bezoek aan de kinderen, en het verdwijnen van Zwarte Piet van verpakkingen en dergelijke.
De besloten kring omvat zeg maar het halve dorp. Die dus ook graag een eigen intocht en andere openbare uitingen met zwarte Zwarte Pieten wil houden, en niet onterecht van racisme beschuldigd wil worden.
pi_190100969
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 16:22 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Omdat iedereen die de traditionele zwarte Zwarte Piet gebruikt ten onrechte van racisme wordt beschuldigd, en omdat die enorme meerderheid moet inboeten aan gebruiken. Bijvoorbeeld dat een zwarte Zwarte Piet niet meer over straat kan voor een bezoek aan de kinderen, en het verdwijnen van Zwarte Piet van verpakkingen en dergelijke.
De besloten kring omvat zeg maar het halve dorp. Die dus ook graag een eigen intocht en andere openbare uitingen met zwarte Zwarte Pieten wil houden, en niet onterecht van racisme beschuldigd wil worden.
En, heeft je dorp een intocht met zwarte Zwarte Pieten gehad?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_190101237
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2019 16:27 schreef OllieA het volgende:

[..]

Zwarte Zwarte pieten is een pleonasme.
Check it out
  zondag 24 november 2019 @ 16:50:40 #231
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_190101454
Zojuist de intocht hier in het dorp gehad. Eén politiewagen als baanruimer, Sint in een koets en vijftig pikzwarte Pieten eromheen. Geen wanklanken (of het moet een per ongeluk valse noot van iemand van de harmonie zijn geweest), geen protesten, geen huilende kinderen. Kunnen ze in de randstad een voorbeeld aan nemen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_190101472
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 16:38 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Hoeft niet. Ik ben voor behoud van de benaming zwarte piet maar hoe die eruit ziet maakt mij niet zoveel uit.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_190101478
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2019 15:46 schreef OllieA het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij niet helemaal waar KOZP voor staat.
pi_190101495
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 16:50 schreef Daffodil31LE het volgende:
Zojuist de intocht hier in het dorp gehad. Eén politiewagen als baanruimer, Sint in een koets en vijftig pikzwarte Pieten eromheen. Geen wanklanken (of het moet een per ongeluk valse noot van iemand van de harmonie zijn geweest), geen protesten, geen huilende kinderen. Kunnen ze in de randstad een voorbeeld aan nemen.
Die lui van de harmonie ook altijd :( dat zouden ze moeten verbieden!
pi_190101509
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 16:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het aanpassen van een racistische traditie?
pi_190101632
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 16:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

KOZP is een marginaal clubje dat identiteitspolitiek bedrijft. Ze hebben effect omdat teveel mensen ervan over de zeik gaan.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zondag 24 november 2019 @ 18:06:28 #237
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190103043
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2019 16:27 schreef OllieA het volgende:

[..]

Uiteraard. Alleen de grote winkelketens gaan in de onzin van kozp mee. Het lokale mkb heeft gewoon zwarte Zwarte Pieten.
Met racisme heeft dat niets te maken.
  zondag 24 november 2019 @ 18:08:14 #238
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190103081
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 16:38 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Dat was het vroeger. Tegenwoordig heb je ook bruine Zwarte Pieten. En hele volksstammen die zich zwart noemen, maar vijftig tinten bruin zijn.
  zondag 24 november 2019 @ 18:26:32 #239
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_190103519
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 16:22 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ten onrechte is natuurlijk gewoon een mening. Net zoals kozp een eigen mening mag hebben.

Ik zie vooral een clubje met een mening die gewoon binnen de wet protesteert tegen een Nederlandse cultuuruiting. Ik zie daarentegen een pro-Piet beweging waarvan nogal wat leden een stuk minder respect voor de wet hebben.

Kozp hoeft alleen maar het hoofd koel te houden dan winnen ze deze wedstrijd op termijn moeiteloos.
  zondag 24 november 2019 @ 18:27:05 #240
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_190103534
Ik kwam vanmiddag een boot vol zwarte pieten tegen. Dat schijnheilige tuig had nog het lef om van boord te klimmen. Gelukkig werden ze gauw verjaagd ^O^
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 24 november 2019 @ 18:28:03 #241
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190103735
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 18:26 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Ten onrechte is natuurlijk gewoon een mening. Net zoals kozp een eigen mening mag hebben.

Ik zie vooral een clubje met een mening die gewoon binnen de wet protesteert tegen een Nederlandse cultuuruiting. Ik zie daarentegen een pro-Piet beweging waarvan nogal wat leden een stuk minder respect voor de wet hebben.

Kozp hoeft alleen maar het hoofd koel te houden dan winnen ze deze wedstrijd op termijn moeiteloos.
Buiten de grote steden en randstad den ik echt niet. Ik ben zelf niet tegen een aanpassing van zwarte piet overigens. Iedereen moet het zelf weten wat ze ermee doen.
Maar in kleinere dorpen/het platteland zie ik zwarte piet niet veranderen. Omdat 1) er nauwelijks tot geen getinte personen wonen en 2) omdat zwarte piet vaak de buurman/slager ofzo is en die worden als roetveegpiet direct door kinderen herkend. Dus ik denk dat we over een tijd 2 soorten zien: in de steden roetveegpieten, het platteland nog echt zwarte pieten.
  zondag 24 november 2019 @ 18:40:56 #243
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190103741
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 18:26 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Ten onrechte is natuurlijk gewoon een mening.
Dat is geen mening. Dat is een feit.
Het is namelijk tamelijk debiel als je iemand gaat lopen uitschelden voor iets waar je veel van houdt of respect voor hebt. Fans van Max Verstappen gaan bij bumperklevers niet schelden met "achterlijke Max Verstappen!"
Een zwarte die je irritant vindt of minderwaardig scheldt je niet uit voor "kindervriend, held, cadeautjesbrenger, steun en toeverlaat van Sinterklaas!"

quote:
Net zoals kozp een eigen mening mag hebben.
Dat mogen ze. Maar mensen massaal van racisme beschuldigen omdat ze "wit" zijn is geen mening meer, maar puur racisme.
quote:
Ik zie een handvol actievoerders die dusdanig dreigen en intimideren (met name door iedereen van het verafschuwde racisme te beschuldigen, waarvoor met name bedrijven in buitenlandse/Amerikaanse handen gevoelig voor zijn) dat veel mensen angstig zijn en eieren voor hun geld kiezen. Npo voorop.
Daarnaast zie ik héél veel Nederlanders die pro-piet zijn en op een handvol na gedragen ze zich keurig, de meesten laten zich niet eens in met demonstraties of andere acties.

quote:
Alleen doen ze dat niet. Ze hebben schijt aan regels, die ze voortdurend overtreden. Ze doen steeds gekker, worden steeds extremer. Ze hadden dit allang kunnen winnen als ze redelijk waren geweest. Zolang ze zich niet verontschuldigen voor het in het wilde weg beschuldigen van racisme, hebben ze de wind tegen.
pi_190103937
exacto. ga maar in de stad je reetveegpiet promoten. eenmaal buiten de stad zie ik zwarte piet niet verdwijnen. buiten de stad is er niet eens een discussie over zwarte piet.
op veel van die plaatsen gebruikt men na oud en nieuw de melkbus nog altijd tijdens het carbid schieten.
  zondag 24 november 2019 @ 19:02:14 #245
403588 mcmlxiv
pi_190104171
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 18:40 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is geen mening. Dat is een feit.
Het is namelijk tamelijk debiel als je iemand gaat lopen uitschelden voor iets waar je veel van houdt of respect voor hebt. Fans van Max Verstappen gaan bij bumperklevers niet schelden met "achterlijke Max Verstappen!"
Een zwarte die je irritant vindt of minderwaardig scheldt je niet uit voor "kindervriend, held, cadeautjesbrenger, steun en toeverlaat van Sinterklaas!"
[..]

Dat mogen ze. Maar mensen massaal van racisme beschuldigen omdat ze "wit" zijn is geen mening meer, maar puur racisme.
[..]

Ik zie een handvol actievoerders die dusdanig dreigen en intimideren (met name door iedereen van het verafschuwde racisme te beschuldigen, waarvoor met name bedrijven in buitenlandse/Amerikaanse handen gevoelig voor zijn) dat veel mensen angstig zijn en eieren voor hun geld kiezen. Npo voorop.
Daarnaast zie ik héél veel Nederlanders die pro-piet zijn en op een handvol na gedragen ze zich keurig, de meesten laten zich niet eens in met demonstraties of andere acties.
[..]

Alleen doen ze dat niet. Ze hebben schijt aan regels, die ze voortdurend overtreden. Ze doen steeds gekker, worden steeds extremer. Ze hadden dit allang kunnen winnen als ze redelijk waren geweest. Zolang ze zich niet verontschuldigen voor het in het wilde weg beschuldigen van racisme, hebben ze de wind tegen.
Tja wanneer je je eigen mening als feit gaat zien valt er weinig te discussiëren natuurlijk.

Welke regels worden overtreden?

Hoe hadden ze kunnen winnen? Vertel
  zondag 24 november 2019 @ 19:28:10 #246
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190104641
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 19:02 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Tja wanneer je je eigen mening als feit gaat zien valt er weinig te discussiëren natuurlijk.
Kom dan met feiten.
quote:
Welke regels worden overtreden?
"Je mag daar demonstreren."
"Schijt, we gaan staan waar we willen."
quote:
Hoe hadden ze kunnen winnen? Vertel
Polderen.
  zondag 24 november 2019 @ 19:37:53 #247
8369 speknek
Another day another slay
pi_190104789
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 18:40 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Buiten de grote steden en randstad den ik echt niet. Ik ben zelf niet tegen een aanpassing van zwarte piet overigens. Iedereen moet het zelf weten wat ze ermee doen.
Maar in kleinere dorpen/het platteland zie ik zwarte piet niet veranderen. Omdat 1) er nauwelijks tot geen getinte personen wonen en 2) omdat zwarte piet vaak de buurman/slager ofzo is en die worden als roetveegpiet direct door kinderen herkend. Dus ik denk dat we over een tijd 2 soorten zien: in de steden roetveegpieten, het platteland nog echt zwarte pieten.
De oorspronkelijke zwarte piet komt ook gewoon uit de randstad. Uiteindelijk willen mensen gewoon conformeren. Het merendeel van de jongeren is al over. Die worden oud en vieren de vernieuwde sinterklaas. Zo werkt dat altijd met sociale mores. Ongetwijfeld blijven er wat pockets over. Of die bestendig zijn zoals refos bestendig zijn (over vijftig jaar zijn ze er nog) of bestendig zijn zoals niet mee willen werken met het homohuwelijk (ongeveer twaalf jaar geduurd) zal de tijd uitwijzen.

Overigens kun je ook met roetveegpiet jezelf prima onherkenbaar maken, wat een gezeur.
  zondag 24 november 2019 @ 19:40:20 #248
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190104833
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 19:37 schreef speknek het volgende:

[..]

De oorspronkelijke zwarte piet komt ook gewoon uit de randstad.
Zolang anti-piet zich achter leugens moet verschuilen winnen ze niks.
pi_190104840
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 10:06 schreef skrn het volgende:

[..]

Puristen zullen inderdaad door willen gaan totdat er geen Piet is. Maar ik denk dat het niet (sorry was het woord niet vergeten) zover zal komen.
Ja maar heel veel witte Nederlanders heten Piet, worden die nu niet over 1 kam gediscrimineerd :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_190104852
Tijd dat zwarte Piet weer opzout naar zijn eigen land!
Vakman pur sang
  zondag 24 november 2019 @ 19:54:07 #251
403588 mcmlxiv
pi_190105077
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 19:28 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Kom dan met feiten.
[..]

"Je mag daar demonstreren."
"Schijt, we gaan staan waar we willen."
[..]

Polderen.
Een feit is dat er meerdere meningen zijn over het al dan niet racistische karakter van ZP. Veel meer feiten zijn er niet rondom dit onderwerp. Je kunt namelijk met evenveel argumenten verdedigen dat ZP wel racistisch is als niet. Dat gebeurt in deze reeks al 173 delen lang tenslotte.

voor mij is een feit dat deze strijd helemaal niet om ZP gaat, maar om onzekerheid. Onzekerheid over globalisering, over verandering, over migranten en wat die meebrengen. Onzekerheid omdat Nederland verandert en waar verandering verbetering voor de een betekent, brengt verandering vaak verslechtering voor een ander. Wellicht zijn pro-pieten sociaal ludietten in een wereld die onherroepelijk een andere kant op beweegt.

Ok, dus niet op de juiste plaats staan is het ergste? Geen geweldpleging, gevaarlijk rijgedrag, bedreiging met geweld of vernieling van eigendommen? Keurig zou ik zeggen. Ga zo door, niets mis met een clubje met een mening.
pi_190105309
quote:
Een wedstrijd tussen de hoofdklasse-amateurs VV Emmen en JOS Watergraafsmeer uit Amsterdam is vanmiddag voor een kwartier stilgelegd, nadat iemand op de tribune in Emmen 'Zwarte Piet' had geroepen naar een donkere speler van de club uit Amsterdam. Dat bevestigen beide clubs na een bericht van het Dagblad van het Noorden. De club uit Emmen heeft direct excuses aangeboden. De wedstrijd werd wel uitgespeeld.
https://nos.nl/artikel/23(...)rte-piet-roeper.html

Alweer een zogenaamde zwartepietverdediger die moeite doet zp met racisme te associéren?
Of hij is gewoon een discriminerende zak..... ken ook
  zondag 24 november 2019 @ 20:08:56 #253
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_190105426
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 19:54 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Een feit is dat er meerdere meningen zijn over het al dan niet racistische karakter van ZP. Veel meer feiten zijn er niet rondom dit onderwerp. Je kunt namelijk met evenveel argumenten verdedigen dat ZP wel racistisch is als niet. Dat gebeurt in deze reeks al 173 delen lang tenslotte.

voor mij is een feit dat deze strijd helemaal niet om ZP gaat, maar om onzekerheid. Onzekerheid over globalisering, over verandering, over migranten en wat die meebrengen. Onzekerheid omdat Nederland verandert en waar verandering verbetering voor de een betekent, brengt verandering vaak verslechtering voor een ander. Wellicht zijn pro-pieten sociaal ludietten in een wereld die onherroepelijk een andere kant op beweegt.

Ok, dus niet op de juiste plaats staan is het ergste? Geen geweldpleging, gevaarlijk rijgedrag, bedreiging met geweld of vernieling van eigendommen? Keurig zou ik zeggen. Ga zo door, niets mis met een clubje met een mening.
En wat gaan de mensen doen? Kleine kinderen lastig vallen.
Stumpers...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_190105626
Wat fijn is dit elk jaar weer zeg, het eeuwige gelul over zwarte piet.

Kan iedere volwassene daar nou gewoon eens zijn grote smerige rotkop overdichthouden?
Alvast dank. 🙏
Vakman pur sang
  zondag 24 november 2019 @ 20:27:52 #255
403588 mcmlxiv
pi_190105838
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 20:08 schreef thedeedster het volgende:

[..]

En wat gaan de mensen doen? Kleine kinderen lastig vallen.
Stumpers...
Zie daar het dilemma en de uiteindelijk niet te winnen strijd.
  zondag 24 november 2019 @ 20:33:13 #256
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_190105935
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 19:40 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ja maar heel veel witte Nederlanders heten Piet, worden die nu niet over 1 kam gediscrimineerd :)
Zoveel albino's zijn er niet in Nederland. En die heten voor het merendeel Piet?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_190106086
Twee amateurvoetbalwedstrijden getroffen door 'Zwarte Piet'-incident - https://nos.nl/l/2311890

Tja. Wat stellen ze zich aan eh?

Waar zal het toch misgaan.
  zondag 24 november 2019 @ 20:47:28 #258
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_190106296
We moeten weer terug naar de oorsprong. Piet moet weer duivelshoornen krijgen, meer een Krampus figuur waar kinderen bang van zijn.

pi_190106519
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 20:39 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Twee amateurvoetbalwedstrijden getroffen door 'Zwarte Piet'-incident - https://nos.nl/l/2311890

Hoeveel mensen zullen er per voetbalweekend uitgescholden worden langs en op de velden?

Niet echt NOS-nieuwswaardig, wat mij betreft.
pi_190106575
quote:
7s.gif Op zondag 24 november 2019 18:27 schreef Ringo het volgende:
Ik kwam vanmiddag een boot vol zwarte pieten tegen. Dat schijnheilige tuig had nog het lef om van boord te klimmen. Gelukkig werden ze gauw verjaagd ^O^
Ben je onderhand al lid van KOZP?
pi_190106582
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 20:39 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

Hoho, nu probeer je bewust zwarte piet zwart te maken. De duels zijn gestaakt vanwege zwarte piet en roetveeg piet
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_190106612
quote:
Twee duels gestaakt: spelers uitgemaakt voor zwarte piet en roetveegpiet

Twee amateurduels zijn vandaag gestaakt omdat donkere spelers door toeschouwers uitgemaakt zijn voor zwarte piet en roetveegpiet. Het eerste incident vond plaats bij de wedstrijd tussen Emmen en JOS Watergraafsmeer. Bij Eldenia uit Arnhem tegen Sporting ‘70 uit Utrecht werd een speler roetveegpiet genoemd.
https://www.ad.nl/binnenl(...)etveegpiet~a563d64e/
pi_190106648
Toch netjes dat die supporters meegaan met hun tijd en hun beledigingen uitten door zowel het gebruik van zwarte piet als roetveeg piet?
pi_190106655
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 20:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoeveel mensen zullen er per voetbalweekend uitgescholden worden langs en op de velden?

Door de gebeurtenissen in Den Bosch en de statement tegen racisme van het Nederlands elftal, is dit soort shit natuurlijk weer meer nieuwswaardig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_190106689
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 20:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hoho, nu probeer je bewust zwarte piet zwart te maken. De duels zijn gestaakt vanwege zwarte piet en roetveeg piet
Dus zelfs al zou het de activisten lukken om Zwarte Piet volledig uit te wissen, dan wordt roetveegpiet wel gebruikt om mee te pesten.

Hetgene waarmee je gepest wordt verbieden, is gewoon geen oplossing.
  Forum Admin zondag 24 november 2019 @ 21:03:36 #266
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_190106721
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 21:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Door de gebeurtenissen in Den Bosch en de statement tegen racisme van het Nederlands elftal, is dit soort shit natuurlijk weer meer nieuwswaardig.
En, niet te vergeten, men vind het maar wat ''handig'' dat er nu figuren zijn (aan beide kanten van het slagveld) die zich niet kunnen beheersen. Nu kan er dus ''zie je nou wel'' geroepen worden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_190106777
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 21:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Den?

Den Andel? Den Bommel? Den Burg? Den Dolder? Den Dungen? Den Haag? Den Ham? Den Helder? Den Hoorn? Den Horn? Den Hout? Den Hulst? Den Ilp? Den Kaat? Den Nul? Den Oever? Den Velde?
  zondag 24 november 2019 @ 21:07:01 #268
8369 speknek
Another day another slay
pi_190106807
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 21:02 schreef luxerobots het volgende:
Dus zelfs al zou het de activisten lukken om Zwarte Piet volledig uit te wissen, dan wordt roetveegpiet wel gebruikt om mee te pesten.

Hetgene waarmee je gepest wordt verbieden, is gewoon geen oplossing.
Als het alleen daarom verboden werd niet nee, maar als het het pestgedrag in stand houdt is het wat anders.
pi_190106809
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 21:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Den?

Den Andel? Den Bommel? Den Burg? Den Dolder? Den Dungen? Den Haag? Den Ham? Den Helder? Den Hoorn? Den Horn? Den Hout? Den Hulst? Den Ilp? Den Kaat? Den Nul? Den Oever? Den Velde?
Je hebt toch wel iets meegekregen van die gozer van Excelsior?
pi_190106850
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 21:07 schreef speknek het volgende:

[..]

Als het alleen daarom verboden werd niet nee, maar als het het pestgedrag in stand houdt is het wat anders.
Daarom dus maar sinterklaasfeesten verbieden
pi_190106852
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 21:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je hebt toch wel iets meegekregen van die gozer van Excelsior?
Door zijn adblocker zal Bosch wel zijn weggevallen uit de reactie die hij citeerde.
  zondag 24 november 2019 @ 21:10:09 #272
8369 speknek
Another day another slay
pi_190106896
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 21:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoef niet de baby met het badwater weg te gooien.
pi_190106899
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 21:08 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Door zijn adblocker zal Bosch wel zijn weggevallen uit de reactie die hij citeerde.
Wat is dat trouwens voor iets raars, dat bepaalde woorden linken naar andere sites?
pi_190106911
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 21:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welnee.
  zondag 24 november 2019 @ 21:10:55 #275
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_190106917
quote:
10s.gif Op zondag 24 november 2019 20:57 schreef LelijKnap het volgende:
Ben je onderhand al lid van KOZP?
Ik volg ze op Instagram.
pi_190106918
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 20:47 schreef the-eye het volgende:
We moeten weer terug naar de oorsprong. Piet moet weer duivelshoornen krijgen, meer een Krampus figuur waar kinderen bang van zijn.

[ afbeelding ]
Nog steeds blackface dit
  zondag 24 november 2019 @ 21:12:43 #277
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190106969
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 00:37 schreef Montagui het volgende:

[..]

@:red_85 En gelukkig heeft iemand een screenshot!

[ afbeelding ]
Topvind.
Zijn we daar gelijk ook over uit.

Waarom neemt iemand nog dat stelletje racistische mafklappers serieus?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Forum Admin zondag 24 november 2019 @ 21:13:33 #278
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_190106997
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 21:10 schreef Shanna_ het volgende:

[..]

Nog steeds blackface dit
een zwart gezicht =/ blackface.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_190107016
quote:
6s.gif Op zondag 24 november 2019 21:10 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik volg ze op Instagram.
Dat is de eerste stap.
  zondag 24 november 2019 @ 21:19:31 #280
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190107175
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 20:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Juist wel.
NOS zweert hierbij. Precies goed voor de koren op de molen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 24 november 2019 @ 21:20:24 #281
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_190107205
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 21:10 schreef Shanna_ het volgende:

[..]

Nog steeds blackface dit
Dus met een schapenvacht over je hoofd en een zwart gezicht doe je een neger na?
Knap beledigend gedacht van je :')
pi_190107517
@Ringo @speknek
Moet roetveeg piet verboden worden nu hij als scheldwoord gebruikt wordt door voetbalsupporters?
  zondag 24 november 2019 @ 21:38:10 #283
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190107721
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 20:47 schreef the-eye het volgende:

[ afbeelding ]
Als dat de oplossing is moet dit het maar worden. In de rest van Europa zullen ze toch ook niet van deze traditie af gaan zien? Jammer van de vriendelijke kindervriend Piet, maar deze vorm is wel authentieker.
The End Times are wild
pi_190107790
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 21:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als dat de oplossing is moet dit het maar worden. In de rest van Europa zullen ze toch ook niet van deze traditie af gaan zien? Jammer van de vriendelijke kindervriend Piet, maar deze vorm is wel authentieker.
Je gezicht zwart maken als traditie is ouder dan er bij lopen als een duivel. Die duivel is al een christelijke inkleuring.
  zondag 24 november 2019 @ 21:42:43 #285
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190107833
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 21:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je gezicht zwart maken als traditie is ouder dan er bij lopen als een duivel. Die duivel is al een christelijke inkleuring.
Het hoeft niet per se een duivel als in Lucifer te zijn. Sommige van die Krampus-figuren vind ik er echt pre-christelijk uitzien.
The End Times are wild
  zondag 24 november 2019 @ 21:43:27 #286
8369 speknek
Another day another slay
pi_190107853
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 21:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
@:Ringo @:speknek
Moet roetveeg piet verboden worden nu hij als scheldwoord gebruikt wordt door voetbalsupporters?
Nee, vuurtorens hoeven ook niet verboden te worden. Oftewel, omdat de thread lezen te moeilijk is:
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 21:07 schreef speknek het volgende:

[..]

Moderator zondag 24 november 2019 @ 21:45:11 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190107894
pestgedrag staat of valt niet met Zwarte Piet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 24 november 2019 @ 21:46:28 #288
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_190107923
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 21:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
@:Ringo @:speknek
Nee, maar hij verdient wel een stevig pak rammel.
pi_190107988
Oke. Voor KOZP zijn er 2 hoofdredenen om zwarte piet af te schaffen. Zwarte piet is volgens hun racistisch en de term zou gebruikt worden om mensen mee te beledigen.
  zondag 24 november 2019 @ 21:55:20 #290
8369 speknek
Another day another slay
pi_190108101
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 21:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Oke. Voor KOZP zijn er 2 hoofdredenen om zwarte piet af te schaffen. Zwarte piet is volgens hun racistisch en de term zou gebruikt worden om mensen mee te beledigen.
Oke.
pi_190108158
quote:
Ja, en pesters gebruiken nu al de roetveegpiet om mee te pesten :')
  zondag 24 november 2019 @ 22:03:43 #292
8369 speknek
Another day another slay
pi_190108278
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 21:45 schreef sp3c het volgende:
pestgedrag staat of valt niet met Zwarte Piet
FOK staat of valt niet met mods.

Maar ze zijn er wel een onderdeel van. En zo nu en dan hebben ze invloed.
  zondag 24 november 2019 @ 22:04:24 #293
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190108285
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 21:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als je kijkt naar Harlekijn, een figuur met enige verwantschap met Zwarte Piet (zwart gezicht, roe, felgekleurde kleding) blijkt dat de naam afkomstig zou kunnen zijn van Herle. Herle wordt gezien als een aanvoerder van de Wilde Jacht, maar ook dezelfde als Cernunnos, letterlijk "de gehoornde".
  zondag 24 november 2019 @ 22:05:57 #294
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190108303
quote:
Dus gaan we zwarten nu roetveegpiet noemen, dan zijn we daar ook weer vanaf.
pi_190108315
quote:
7s.gif Op zondag 24 november 2019 21:46 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee, maar hij verdient wel een stevig pak rammel.
*Pakt schmink*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2019 22:06:41 ]
pi_190108323
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 22:05 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dus gaan we zwarten nu roetveegpiet noemen, dan zijn we daar ook weer vanaf.
Daarvoor is vandaag een wedstrijd gestaakt. Dat is dus ook niet de bedoeling.
  zondag 24 november 2019 @ 22:10:56 #297
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190108397
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 20:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)rte-piet-roeper.html

Alweer een zogenaamde zwartepietverdediger die moeite doet zp met racisme te associéren?
Of hij is gewoon een discriminerende zak..... ken ook
Met dat verhaal van Tommy Wieringa in NRC weet ik het nu zeker: er wordt niet gevraagd of iemand pro-zwarte piet is, als iemand een racist is wordt hij per definitie in dat kamp geschoven. En omdat het overgrote deel van de voorstanders niet georganiseerd is, hebben ze geen mogelijkheid om die raddraaiers "uit het kamp" te zetten.
Ik ben van mening dat degenen die Zwarte Piet als scheldwoord gebruiken helemaal niet pro-piet zijn, dat het feest ze geen zak kan schelen, maar dat ze alles doen om de zwarten en in het bijzonder kozp te jennen.
  zondag 24 november 2019 @ 22:12:02 #298
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190108427
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 20:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat fijn is dit elk jaar weer zeg, het eeuwige gelul over zwarte piet.

Kan iedere volwassene daar nou gewoon eens zijn grote smerige rotkop overdichthouden?
Alvast dank. 🙏
Smerige roetkop... racist!
  zondag 24 november 2019 @ 22:14:00 #299
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190108480
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 21:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Den?

Den B o s c h
Je hebt je adblocker aanstaan dus zie je de link niet naar de stof zuigers van B osch
  zondag 24 november 2019 @ 22:15:33 #300
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190108515
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 21:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is dat trouwens voor iets raars, dat bepaalde woorden linken naar andere sites?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')