Fer | zondag 3 november 2019 @ 22:26 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen | |
ChevyCaprice | zondag 3 november 2019 @ 22:27 |
Wat een megaflater ![]() | |
Fer | zondag 3 november 2019 @ 22:27 |
Ja ze zijn beide rood he | |
R-woud93 | zondag 3 november 2019 @ 22:27 |
Ik heb het afgezet, wat een waardeloze nabeschouwing zo ![]() | |
Gruj0 | zondag 3 november 2019 @ 22:27 |
SEB heeft hem goed gehouden. ![]() | |
ChevyCaprice | zondag 3 november 2019 @ 22:27 |
Waar is Van Gameren? Die had kunnen ingrijpen | |
Newone82 | zondag 3 november 2019 @ 22:27 |
Doornbos, het was Leclerc in bocht 1 met Albon. Niet Vettel. Jezus wat slecht. | |
Tinos85 | zondag 3 november 2019 @ 22:27 |
Nou Van Gameren, corrigeer hem even. | |
mikieu | zondag 3 november 2019 @ 22:27 |
Hahahaha nog weer erop door ![]() | |
potjecreme | zondag 3 november 2019 @ 22:27 |
Niemand hier maakt eens een foutje? | |
Gruj0 | zondag 3 november 2019 @ 22:27 |
Stel je niet aan zeg. Iedereen kan een foutje maken. | |
HiDiHo | zondag 3 november 2019 @ 22:28 |
Zal wel weer met die wijven aan het vozen zijn ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 3 november 2019 @ 22:28 |
De wagen van Max had kennelijk een flink gat in de vloer | |
HiDiHo | zondag 3 november 2019 @ 22:28 |
Nee ![]() | |
R-woud93 | zondag 3 november 2019 @ 22:28 |
Dat zijn twee verschillende dingen | |
D_A | zondag 3 november 2019 @ 22:28 |
We zullen de Hulk missen ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 3 november 2019 @ 22:29 |
Ja ![]() | |
Tinos85 | zondag 3 november 2019 @ 22:29 |
Ik heb zoveel onderdelen van auto’s zien vliegen in bocht 8/9. Hij zal vast niet de enige zijn ![]() | |
R-woud93 | zondag 3 november 2019 @ 22:29 |
Eens, leuke gozer | |
Whiskers2009 | zondag 3 november 2019 @ 22:29 |
Ik wel ![]() | |
nils7 | zondag 3 november 2019 @ 22:29 |
Heb het terug gekeken en klopt ja. | |
HiDiHo | zondag 3 november 2019 @ 22:29 |
Ja mooi mannetje ![]() | |
D_A | zondag 3 november 2019 @ 22:29 |
Hij draaide een beetje bij. | |
Whiskers2009 | zondag 3 november 2019 @ 22:29 |
Volgens Hulkenberg gaat hij niet naar de DTM | |
D_A | zondag 3 november 2019 @ 22:30 |
Hoop echt dat ie een stoeltje behoudt. Top kerel ![]() | |
Gezicht | zondag 3 november 2019 @ 22:30 |
Nog steeds onbegrijpelijk dat Hulk geen zitje heeft en een Grosjean of een Kvyat wel. | |
mikieu | zondag 3 november 2019 @ 22:31 |
Hulk naast Max, ook leuk. | |
#ANONIEM | zondag 3 november 2019 @ 22:31 |
Er zijn maar weinig users die hier terugkomen op een fout. En die worden er hier regelmatig gemaakt. ![]() | |
D_A | zondag 3 november 2019 @ 22:31 |
Ze eten graag stokbrood met paturain bij Haas ![]() | |
Tinos85 | zondag 3 november 2019 @ 22:31 |
Yep, Kvyat laat het tegen Gasly ook liggen. | |
Fer | zondag 3 november 2019 @ 22:31 |
Specsavers ![]() | |
HiDiHo | zondag 3 november 2019 @ 22:31 |
Ik zeg een crowdfund actie opzetten ![]() | |
RAVW | zondag 3 november 2019 @ 22:32 |
Vet weg en hulk in de Ferrari ![]() ![]() | |
Fer | zondag 3 november 2019 @ 22:33 |
Dan bellen ze Ricciardo | |
#ANONIEM | zondag 3 november 2019 @ 22:33 |
Dat vind ik niet zo onbegrijpelijk. 175 races, 0 podia. Chocked altijd. | |
#ANONIEM | zondag 3 november 2019 @ 22:33 |
Ben ik de enige die Hulk tegen vind vallen dit jaar? | |
ChevyCaprice | zondag 3 november 2019 @ 22:33 |
Zo vaak. Geeft ook niet. Maar het mag benoemd worden. Hoop wel dat hij het rectificeert. | |
Gezicht | zondag 3 november 2019 @ 22:33 |
Ah, Doornbos is gecorrigeerd ![]() | |
ChevyCaprice | zondag 3 november 2019 @ 22:33 |
Excuses van Doornbos. Chique. | |
mikieu | zondag 3 november 2019 @ 22:34 |
Netjes van ze. | |
Tinos85 | zondag 3 november 2019 @ 22:34 |
Die heeft een contract zonder clausules, zegt ie. | |
HiDiHo | zondag 3 november 2019 @ 22:34 |
Ze lezen hier mee | |
Newone82 | zondag 3 november 2019 @ 22:34 |
Goed bezig Doornbos. | |
Gezicht | zondag 3 november 2019 @ 22:35 |
Stiekem haalt van Gameren al z'n lollerige content uit dit topic. | |
Whiskers2009 | zondag 3 november 2019 @ 22:36 |
Bottas Nyck, niet Bootas | |
HiDiHo | zondag 3 november 2019 @ 22:36 |
![]() | |
HiDiHo | zondag 3 november 2019 @ 22:38 |
Dat krijg je als je niet vals speelt...die hou ik erin | |
Gezicht | zondag 3 november 2019 @ 22:38 |
Was ook gewoon weer een kansloze divebomb van Kvyat, en dan zo kwaad zijn op de stewards. ![]() | |
Tinos85 | zondag 3 november 2019 @ 22:38 |
Kvyat ![]() | |
ChevyCaprice | zondag 3 november 2019 @ 22:39 |
Kvyat derde keer achter elkaar al een torpedo ![]() | |
Tinos85 | zondag 3 november 2019 @ 22:39 |
Niet te zien op z’n laptop ![]() | |
miss_dynastie | zondag 3 november 2019 @ 22:39 |
Wat fijn dat we nog een jaar mogen genieten van Kvyat ![]() ![]() | |
HiDiHo | zondag 3 november 2019 @ 22:39 |
![]() | |
mikieu | zondag 3 november 2019 @ 22:39 |
Haha jezus, Kvyat speelt te veel F1 games met damage off. | |
Cheeseburgert | zondag 3 november 2019 @ 22:40 |
Van Gameren staat alleen maar constant F5 te beuken op reddit en doet er daarna semi lollig mee ![]() | |
Monolith | zondag 3 november 2019 @ 22:40 |
Ik denk eerder dat je dan RIC wat onderschat. | |
MakkieR | zondag 3 november 2019 @ 22:40 |
Ik had het idee dat RBR het heeft laten liggen met de laatste pitstop van Hamilton. Max had toen een voorsprong van 17.3 seconden en deze slonk wel heel snel richting de 8 seconden voor RBR Max naar binnen haalde, terwijl Hamilton juist langer wilde doorrijden. Had RBR Max toen niet eerder met een wat groter voorsprong binnen moeten halen. Dan was de achterstand minder groot geweest om Hamilton in te halen. | |
mikieu | zondag 3 november 2019 @ 22:41 |
Zonder haas was t gewoon gelukt. | |
HiDiHo | zondag 3 november 2019 @ 22:42 |
Altijd leuk...![]() Vagisil? | |
mikieu | zondag 3 november 2019 @ 22:43 |
Tieten op 13 ![]() | |
vosss | zondag 3 november 2019 @ 22:44 |
Kontje van @F1gamer gespot in de samenvatting ![]() | |
sasquatsch | zondag 3 november 2019 @ 22:44 |
Hulkenberg vraagt teveel. | |
MakkieR | zondag 3 november 2019 @ 22:44 |
Op de laatste ronde, ik weet het niet. Een beter ingeplande pitstop had je meer rondes gehad om Hamilton te pakken. 10 seconden inleveren op Hamilton vind ik gewoon te veel. Dan moet je iets doen. | |
HiDiHo | zondag 3 november 2019 @ 22:45 |
![]() | |
#ANONIEM | zondag 3 november 2019 @ 22:45 |
Chase Elliott ging er ook zo af. Goddomme. ![]() | |
mikieu | zondag 3 november 2019 @ 22:46 |
Ronde ervoor had ie al DRS gehad. | |
nogeenoudebekende | zondag 3 november 2019 @ 22:49 |
![]() | |
Blik | zondag 3 november 2019 @ 22:52 |
Vond ik ook te lang duren, dus daar ben ik het met je eens | |
Peterselieman | zondag 3 november 2019 @ 22:52 |
Ze hadden de tweede stop nog een paar rondes willen rekken, maar de banden waren er aan. | |
Sinister-D- | zondag 3 november 2019 @ 22:58 |
Heb er nog over gedacht om 'm te noemen. Maar die vind ik, persoonlijke mening hè, ook zo een popi-jopi neppert, lulde maar wat met de wind mee. En dat is nog erger geworden nu die vlogt. | |
PzKpfw | zondag 3 november 2019 @ 23:07 |
Keurige inhaalactie. | |
PzKpfw | zondag 3 november 2019 @ 23:08 |
Ik vind Rosberg een gewone en sympathieke gast. Lewis heeft behoorlijke sterallures. | |
Blik | zondag 3 november 2019 @ 23:09 |
Dat gaf Max al een paar rondes aan, heeft nog zeker 3 rondes doorgereden vanaf het moment dat het radiomoment op tv kwam. Dus alsnog gewoon erg laat gehandeld Ik vond de gelijkenis met Hulkenberg, alhoewel die nog wel een stuk erger was, treffend. | |
Peterselieman | zondag 3 november 2019 @ 23:13 |
Hülk wilde zelf langer doorrijden | |
Tinos85 | zondag 3 november 2019 @ 23:16 |
Gasly ging ook niet echt lekker laatste rondes. Die is zelfs nog naar binnen gereden volgens mij. | |
MakkieR | zondag 3 november 2019 @ 23:23 |
Nee de tweede stop van Max had hij er eerder in gemoeten. Als je met de tweede stop er eerder in was geweest, dan had je meer van 17.3 seconden voorsprong op Hamilton overgehouden om de achterstand in te halen na de pitstop. Met nog maar 8 seconden misschien wel 7 of 6 seconden wist ik eigenlijk al dat dit heel moeilijk zou worden. De achterstand was te groot na de pitstop, iets van 12 seconden, dat hadden er 8 seconden kunnen zijn als je twee rondes eerder een pitstop deed, Max kwam natuurlijk nog wel heel dichtbij. Al is inhalen met een ronde te gaan bijna onmogelijk, helemaal als je Hamilton voor je hebt zitten. Met drie rondes te gaan had je een betere kans gehad. ook al is dit nog steeds heel moeilijk. | |
ootjekatootje | zondag 3 november 2019 @ 23:29 |
Waar zitten we na te kijken met z'n allen? 1 Ferrari speelt vals 2 Bottas kreeg zijn eerste plek als eerder terugroep actie 3 en iemand de beelden van die Haas goed bekeken? 4 waarom zat Bottas al in die ruimte zonder een interview met na de race Serieus... Waar kijken we naar? | |
Tinos85 | zondag 3 november 2019 @ 23:30 |
Bottas was gelijk als eerste geïnterviewd. Beelden van de Haas waren getoond en Bottas was gewoon sneller. | |
ootjekatootje | zondag 3 november 2019 @ 23:31 |
Waarom bleef die gele vlag zolang staan? Die wagen stond veilig en geen onderdelen op de baan. | |
LorneMalvo | zondag 3 november 2019 @ 23:33 |
Zo te zien heb je alvast een tijdje niet gekeken | |
Tinos85 | zondag 3 november 2019 @ 23:33 |
Omdat de auto daar nog stond, in het verlengde van het rechte stuk, zolang die auto daar nog staat heb je of geel of een VSC. Net als in Bahrein toen de twee Renaults aan het einde van het rechte stuk stonden. VSC tot het einde. | |
opgebaarde | zondag 3 november 2019 @ 23:34 |
Is normaliter een (virtual) safetycar en was het nu ook geweest als het eerder in de race was gebeurt. Auto stond natuurlijk niet veilig Bottas heeft de eerste plaats absoluut niet cadeau gekregen | |
LorneMalvo | zondag 3 november 2019 @ 23:42 |
Gele vlag (voor alleen de sector) was inderdaad nog mild ook. Zo niet gevaarlijk. | |
ootjekatootje | zondag 3 november 2019 @ 23:44 |
Nee Bottas niet, ik had graag de strijd gezien tussen Verstappen en Hamilton. En zij zelf ook. | |
ootjekatootje | zondag 3 november 2019 @ 23:46 |
Ferrari is gruwelijk door de mand gevallen. Trots op Max dat hij de enige is die dit durft te benoemen, kijk die meneer ff afgaan. Ik vermoed dat Vettel hem expres kapot gereden had. Wat een Italiaanse idioten weer. Graag met terugwerkende kracht de wedstrijden beoordelen. | |
ootjekatootje | zondag 3 november 2019 @ 23:49 |
Ik stond in spa in de bocht van het ongeluk van Antoine, op zaterdag ben 5 minuten voor het ongeluk naar boven gelopen, Lebler won die wedstrijd voor Antoine. Met vals spelen ![]() Hij mag imo zijn vuile bekertje houden, als men die sticker maar van zijn auto trekt. | |
ootjekatootje | zondag 3 november 2019 @ 23:50 |
Wat was er niet veilig aan? 100 meter van de baan en geen losse onderdelen op de baan? | |
trein2000 | zondag 3 november 2019 @ 23:51 |
Als hetzelfde bij een andere auto gebeurt rijdt ie er tegenaan. | |
#ANONIEM | zondag 3 november 2019 @ 23:56 |
Als Ferrari de laatste twee races niet presteert staan ze echt voor joker. Eigenlijk hebben ze nu al een groot probleem want ze worden links en rechts het valsspelende team genoemd. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2019 23:57:19 ] | |
ootjekatootje | zondag 3 november 2019 @ 23:59 |
? | |
beantherio | maandag 4 november 2019 @ 00:02 |
Het is juist vrij dom. Dit soort glorie op de korte termijn kan een prijs hebben op de lange termijn. Als Ferrari op een gegeven moment je enige optie is kunnen dit soort uitspraken je de das om doen. | |
ootjekatootje | maandag 4 november 2019 @ 00:02 |
Vandaag stond Ferrari gruwelijk voor lul. Net als de eerste wedstrijden van het seizoen, GVD van Denemarken naar Spa gereden en dan dat fiasco... Ga even mijn kosten declareren bij Ferrari, ![]() | |
ootjekatootje | maandag 4 november 2019 @ 00:04 |
Onzin, alle wedstrijden na juli zouden ze moeten analyseren... En een ieder die er nadeel aan gehad heeft, met terugwerkende kracht moeten compenseren. Verklaard ook het gedrag van Vettel, die vond het imo niets. Lebrer daarin tegen... ![]() | |
ootjekatootje | maandag 4 november 2019 @ 00:05 |
Kijk alles, zie alles en weet alles. | |
#ANONIEM | maandag 4 november 2019 @ 00:06 |
Ja alleen kunnen ze nu nog zeggen dat het een off-day was. Als ze de laatste twee races weer ondermaats presteren dan vallen ze gruwelijk door de mand. | |
ChevyCaprice | maandag 4 november 2019 @ 00:07 |
Ootje gaat helemaal los. | |
opgebaarde | maandag 4 november 2019 @ 00:07 |
Klaas? | |
LorneMalvo | maandag 4 november 2019 @ 00:08 |
waarvan akte | |
beantherio | maandag 4 november 2019 @ 00:10 |
Na die "onzin" was je duidelijk al vergeten waar je precies op reageerde. Wat ik zeg is dat Max beter zijn mond kan houden over dit soort kwesties want aan dit soort uitspraken hangen prijskaartjes die ooit betaald moeten worden. | |
ChevyCaprice | maandag 4 november 2019 @ 00:22 |
![]() | |
Vliegbaard | maandag 4 november 2019 @ 00:22 |
In dat kader kun je dan nooit iets over een ander team zeggen. Zo werkt het ook niet natuurlijk. Als Ferrari zijn enige optie blijkt, in welk perspectief dan ook, komt Ferrari graag bij Max aankloppen hoor. | |
ootjekatootje | maandag 4 november 2019 @ 00:46 |
En wat een mFklapper is Lewis ook.. Komt volgende week uit de kast, is duidelijk bezig met interne issues, zie had interview met Jack. Wat komt die doen dan in Amsterdam? Buiten dat, hij wordt wereld kampioen, en refereert niet eens aan de dood van een collega dit jaar, en aan het zware herstel van twee collega's... Nee, Lewis mag de snelste tijd neergezet hebben met grote dank aan Bottas, maar een grote naam... Nee Meneer pretendeerde de people-winnaar te zijn, zie interview met Jack, de held van kleine kinderen. Even zijn steun betuigen aan degen die dit jaar hun leven gaven voor de sport, komt niet eens in hem op. Eikeltje is het, anderen noemen het ook een egoïst. | |
ootjekatootje | maandag 4 november 2019 @ 00:48 |
Yup, maar kijk er nog even naar uit dat ze ff doormodderen met Lebler. | |
THEFXR | maandag 4 november 2019 @ 01:04 |
Heeft hij met renault ook gedaan, RIC hield zijn mond | |
SiGNe | maandag 4 november 2019 @ 01:36 |
Ferrari gaat Leclerc en Verstappen sowieso niet naast elkaar zetten, die twee botsen teveel.. letterlijk en figuurlijk. Mocht Hamilton in 2021 stoppen heeft Mercedes een nieuwe #1 nodig en dat kan Verstappen dan mooi worden. Mocht Bottas dan de laan worden uitgestuurd kan Hamilton meteen ook bewijzen hoe snel hij echt is, dat kan voor Hamilton een voordeel zijn en anders heeft ie toch al 7 kampioenschappen binnen, net zoveel als Schumi. Red Bull komt wel in de problemen als Max weg zou gaan overigens, Albon is wel goed genoeg om #1 te worden maar wie moet er dan in dat 2e stoeltje? Gasly? En wie moet er dan bij Toro Rosso instappen? Ze hebben ook niet echt veel goede reserverijders, geen toppers in de opleidingsteams. Ik kan me voorstellen dat Toro Rosso in 2021 verkocht wordt door Red Bull. | |
Evenstar | maandag 4 november 2019 @ 01:57 |
Wat als er op zelfde plek nog een auto afgaat? Kom op zeg. Je weet dat er ooit een coureur is overleden in zo'n situatie? Zelfs onder geel. Zeg je dat Hamilton geen respect heeft, waar ik het mee eens ben trouwens, en dan kraam je wel dit soort dingen uit. | |
StephanL | maandag 4 november 2019 @ 04:09 |
Hoofdkantoor van Tommy Hilfiger zit in Amsterdam en misschien ook wel kijken voor een leuk huisje. Voor de rest, ik heb het niet gezien dus geen mening daarover ![]() | |
SiGNe | maandag 4 november 2019 @ 05:31 |
Hamilton heeft Hilfiger niet nodig, hij zou 285 miljoen hebben.. meer waarschijnlijk omdat ie een hoop van z'n auto's en z'n vliegtuig verkocht heeft. Hij kan zich dus prima focussen op andere dingen, een eigen bedrijf starten zie ik 'm wel doen. En Amsterdam is een hippe stad waar ie gewoon op de fiets overal heen kan zonder dat ie constant wordt lastig gevallen. | |
XL | maandag 4 november 2019 @ 06:23 |
Ik zie de wereld een beetje anders 1) ik geloof niet dat Verstappen en Leclerc een probleem met elkaar hebben 2) ik geloof niet dat Verstappen als teamgenoot iets van Leclerc te duchten heeft 3) Red Bull kan prima buiten zijn echte opleidingsteam nemen als daar echt geen kwaliteit in zou zitten 4) Het zal niet lang duren alvorens er een Japanner in de Toro Rosso zit 5) Het behouden van Toro Rosso is een prima methode om de budgetregels te omzeilen 6) Hamilton kan vandaag, morgen en iedere dag in de komende 6 jaar stoppen en dat plant hij niet in overleg met Mercedes 7) Mercedes lijkt überhaupt niet ontevreden over Bottas | |
Fer | maandag 4 november 2019 @ 06:43 |
Ferrari de valsspelers, maar iedereen lijkt over het hoofd te zien dat dit circuit zwaar is voor de banden. Verstappen sleet ook een set hard op amper 1/3 van de race. Ferrari heeft altijd moeite met zulke circuits. Singapore wonnen ze ook alleen door zo langzaam en banden te sparen, niet op snelheid. | |
Kapitein_Schavuit | maandag 4 november 2019 @ 06:48 |
Terugkijken waard? | |
Tinos85 | maandag 4 november 2019 @ 06:57 |
https://t.co/W444MMaKC1?amp=1 Leclerc en Binotto zijn het niet eens met de uitspraken van Verstappen ![]() | |
tja77 | maandag 4 november 2019 @ 07:06 |
Ferrari viesmad ![]() Gewoon negeren en niet op ingaan als het toch onzin is. | |
ShaoliN | maandag 4 november 2019 @ 07:20 |
Brazilië maar even afwachten. Het is een vreemd toeval met Ferrari. Maar Lecork reed met een oude motor en Vettel heeft niks kunnen laten zien ivm schade. Als ze nu weer zo makkelijk voorbij getoeterd worden op rechte stukken in Brazilië, dan lijkt mij het een duidelijk verhaal. | |
#ANONIEM | maandag 4 november 2019 @ 07:36 |
Vorig jaar hebben ze nog gewonnen hier. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2019 07:36:44 ] | |
ShaoliN | maandag 4 november 2019 @ 07:46 |
Wanneer heb jij voor het laatst Benzen Honda’s zo makkelijk om een Ferrari heen zien rijden op het rechte stuk? Juist. | |
Tinos85 | maandag 4 november 2019 @ 08:04 |
Mja eerst maar even volgende week afwachten. Als ze dan weer zoveel snelheid missen is het wel duidelijk lijkt mij. | |
DKUp | maandag 4 november 2019 @ 08:05 |
Zou wel enorm grappig zijn en oneerlijk dat er geen staf tegenover staat. | |
Weltschmerz | maandag 4 november 2019 @ 08:15 |
Daar gaat het niet om. Het gaat om de beschuldiging, met stront gooien in de wetenschap dat er toch wel wat blijft plakken bij de hysterische fans. Het is niet anders dan wat we al jaren zien als Hamilton niet gemakkelijk wint dankzij zijn superieure Mercedes. Toen Vettel Hamilton voor schut zette in zijn topteam of Hamilton dat zelf deed was er ook altijd gelul over RBR dat zou valsspelen. | |
J.A.R.V.I.S. | maandag 4 november 2019 @ 08:30 |
Ik kijk al 30 jaar F1 maar wat dit seizoen met Ferrari gebeurde heb ik nog nooit gezien, zo slecht voor de dag komen voor de zomerstop en na de zomerstop opeens het beste team uit het niets. Zelfs een Mercedes op het rechte stuk met DRS kwam nog niet eens in de buurt, en allemaal in een 4 weken durende zomerstop waarin niet getest en gewerkt mag worden. Dan vermoeden Red Bull en Mercedes het trucje, FIA doet een reglement aanpassing en opeens uit het niets is de snelste auto van het veld 1 sec per ronde langzamer? De rest van de races zullen het gaan aantonen, maar ik denk wel dat Red Bull en Mercedes weten waar ze over praten, | |
Lionheaad | maandag 4 november 2019 @ 08:39 |
Ik snap nog steeds niet dat Ferrari valsspelers worden genoemd. Ze maakten (volgens RB en Merc) gebruik van een grijs gebied in de reglementen. Dat is iets dat ieder team zou doen als ze de kans er voor krijgen. Er is alleen nul bewijs dat ze dit ook daadwerkelijk deden. Daarnaast was er geen regel die datgene ook daadwerkelijk verbied. Vanaf nu is er wel een soort regel die het een en ander verbied. Het is echter nog maar de vraag of Ferrari daadwerkelijk daar gebruik van maakte. Dan de race. 1. Vettel had een probleem met de auto. Achterwiel ophanging breekt niet zomaar af. 2. Leclerc had een oude motor erin liggen. We weten niet hoeveel km er al mee gereden was en dus in hoeverre hij over het complete vermogen van die motor kon beschikken. Het al me dus niet verbazen als Ferrari in Brazilië gewoon weer meedoet om het podium. | |
Zorro | maandag 4 november 2019 @ 08:46 |
Hoe vaak heb ik het al gezegd en wordt er overheen gelezen: Die sensor is bijzaak. Het is iets wat iets anders in de gaten houdt, nl. brandstofdoorvoer. En daar zijn keiharde regels voor. En als Ferrari die overtreedt, met behulp van die sensor ja, dat wel, dan zijn ze gewoon illegaal bezig. | |
RamboDirk | maandag 4 november 2019 @ 08:47 |
Nee. | |
Whiskers2009 | maandag 4 november 2019 @ 08:51 |
Er mag 2 weken niet gewerkt worden (vd 4). | |
J.A.R.V.I.S. | maandag 4 november 2019 @ 08:51 |
Het "gat" in de regels was dat de kabel van die sensor overal mocht liggen, dat veroorzaakte een storing. Ferrari heeft bewust storingen veroorzaakt bij die sensor zodat de FIA niet kon controleren hoeveel brandstof ze die motor in spoten. Dat is geen gat in de regels, dat is gewoon vals spelen. De enige reden waarom Red Bull + Mercedes het op deze manier hebben aangepakt is om de F1 niet in diskrediet te brengen, als de FIA het had moeten onderzoeken na een formeel protest en het bleek te kloppen konden ze niet anders dan Ferrari uit de stand halen en Vettel en Leclerc van al hun overwinningen/poles strippen. En iets zegt mij dat ze dat hun gehypte wonderboy Leclerc niet hadden willen aandoen gezien die gast al zwaar gematst wordt door de FIA. | |
heywoodu | maandag 4 november 2019 @ 08:51 |
Ja. | |
THEFXR | maandag 4 november 2019 @ 10:02 |
Dat zal er altijd wel blijven, maar over Renault hoorde je niks van geruchten totdat FI er een protest over deed. Ferrari viel op doordat ze snelheid hadden in een gebied waar alle andere motoren op de limiet zaten | |
THEFXR | maandag 4 november 2019 @ 10:08 |
| |
THEFXR | maandag 4 november 2019 @ 10:09 |
spectrumanalyser | maandag 4 november 2019 @ 10:27 |
Als 't waar is dat Ferrari die sensor kon beïnvloeden dan is dat een schandaal. Echter is er geen bewijs. Formule1 auto's worden bijna continu in de gaten gehouden door de FIA. Het is bijna lachwekkend om te zien hoe een FIA medewerker bij de monteurs meekijkt als ze er mee bezig zijn. Het argument dat Seb zoveel onderstuur had, dat lijkt mij te liggen bij de achterwielophanging die het al vroeg had begeven. Een wonder dat het circuit in Austin niet meer gesloopt heeft dan alleen Vettel's auto. Er was een bocht waarbij zowat elke ronde bij auto's de onderdelen de lucht in vlogen. | |
_UserName_ | maandag 4 november 2019 @ 10:32 |
Als iets niet letterlijk is beschreven, mag het. Of anders, als er niet nadrukkelijk staat dat het niet mag, mag het wel. Red Bull heeft dit heel slim en goed bekeken door dit zo te vragen of het mag. Als ze een protest indienen dan moeten zij met bewijzen komen, dat hebben zij niet. Eigenlijk was de race het symbolische bewijs. Is het formeel te bestraffen? Nee. Maar zo door de mand vallen is toch al een straf op zich. | |
nogeenoudebekende | maandag 4 november 2019 @ 10:33 |
Controlemiddelen bewust manipuleren mag natuurlijk niet. | |
Zorro | maandag 4 november 2019 @ 10:36 |
Zucht... Voor de zoveelste keer: Het controlemiddel is indirect. Wat NIET mag is teveel brandstof gebruiken en dat doet Ferrari naar verwachting. Waarom zou je anders de controle daarvan saboteren. En dat brandstofverbruik is gewoon keihard illegaal. | |
_UserName_ | maandag 4 november 2019 @ 10:36 |
Klopt. Maar daar is dus geen bewijs voor. Dat is het hele punt. Juist daarom is het slim gespeeld. RB heeft een vermoeden en vragen dat na. Ferrari is nergens meer waarmee het vermoeden wel heel erg wordt bevestigd. | |
_UserName_ | maandag 4 november 2019 @ 10:37 |
Nogmaals klopt, maar de bewijzen zijn er niet. Dat is het hele punt juist. | |
Zorro | maandag 4 november 2019 @ 10:39 |
Klopt maar waar het mij om gaat is dat steeds wordt gezegd dat niet zeker is of Ferrari illegaal is omdat niet zeker is dat die sensorsbotage in de regels stond. Maar de illegaliteit gaat helmaal niet om die sensor, maar om de brandstof en daar wordt door de meesten compleet overheen gekeken. Alles wordt op die sensor gericht. | |
_UserName_ | maandag 4 november 2019 @ 10:44 |
Ik weet dat het om de brandstof gaat. Echter door die sensorverstoring is daar geen bewijs van weer te leggen. Als men weet hoe veel brandstof er meer is verbruikt, kan men een protest indienen. Dan heb je bewijs. Nu was er enkel een vermoeden en door een vraag te stellen of dat mag, is het de nek omgedraaid. | |
spectrumanalyser | maandag 4 november 2019 @ 10:46 |
Hold it, hold it, hold it. De sensor moet dus blijkbaar twee dingen doen; de brandstofdruk monitoren en hiermee het brandstofverbruik aantonen? Volgens mij controleert de FIA na elke wedstrijd hoeveel brandstof er nog over is in de tank. Er was eens een race waarbij een coureur na de finish de auto op de baan ergens al had afgezet voordat deze terug was in de pits. | |
Zorro | maandag 4 november 2019 @ 10:49 |
Dit gaat om de brandstof toevoer, die mag maximaal een snelheid van 100 kg per uur hebben dacht ik. Als Ferrari door de sensor te manipuleren op sommige punten bv tijdelijk de stroom kan verhogen naar 110 kg per uur kunnen ze harder accelereren bijvoorbeeld. En dat mag niet. Edit: Geen l maar kg [ Bericht 0% gewijzigd door Zorro op 04-11-2019 10:56:28 ] | |
PzKpfw | maandag 4 november 2019 @ 10:49 |
Nog even de volgende race afwachten. | |
Vliegbaard | maandag 4 november 2019 @ 10:50 |
Wat ik vreemd vind aan het hele verhaaltje is dat ze die sensor alleen op bepaalde tijden kunnen monitoren. Daar is bewust voor gekozen. Waarom niet gewoon altijd realtime monitoren? | |
_UserName_ | maandag 4 november 2019 @ 10:51 |
Uiteraard, sluitend bewijs zal er nooit komen maar de vermoedens kunnen wel alleen maar groter worden. | |
Weltschmerz | maandag 4 november 2019 @ 11:07 |
Dat is dus het punt. De geruchten komen wanneer Hamilton niet kan winnen, er moet altijd een luchtje aan zitten als een ander zich de sterkste toont. Het geklaag van Hamilton over de stank van de Ferrari, de rookpluimpjes, het slipstreamen op Spa, de interesting tactics als Vettel met een paar superrondjes Raikkonen verslaat, de blown diffuser, de flexwings. Het moet en zal besmeurd en daarvoor zijn insinuaties en suggesties voldoende. Als Ferrari de sensor heeft gemanipuleerd dan lijkt mij, zonder dat ik de regels erop na heb gelezen, dat ze bestraft moeten worden. Maar de FIA heeft niks gevonden en de door RBR gevraagde clarification functioneert slechts als beschuldiging. Het is iets wat losstaat van de vraag of Ferrari iets gebruikt dat verboden zou kunnen worden verklaard of de vraag of Ferrari zelfs valsspeelt. Als Ferrari de volgende race gewoon weer snel op het rechte stuk is, gaan Verstappen, Hamilton, Wolff en Horner dan hun excuses aanbieden, komen er rectificaties van Mol en de rest van de Ziggo marketingclub? Wordt de reputatie van Ferrari hersteld? Ook van de andere kant gaat het helemaal niet om wat Ferrari doet. Er is helemaal geen onverklaarbaar snelheidsverschil. Het is helemaal niet groot en er is een groot aerodynamisch verschil. Er was geen verschil tussen de quali's voor en na de clarification, maar een race met een afgebroken wishbone en een met de wegligging worstelende leclerc met een oude motor zou dan het bewijs zijn. Het is als een metoo verhaal in de zin dat Ferrari zich niet kan verdedigen. Het bewijs zit hem in de auto zelf, en als RBR de waarheid had willen weten hadden ze protest moet aantekenen. Maar RBR wil helemaal geen bewijs, RBR wil de beschuldiging want die blijft toch wel plakken en die hoeft helemaal niet waar te zijn. | |
spectrumanalyser | maandag 4 november 2019 @ 11:14 |
als Ferrari meer brandstof verbruikt dan zullen ze tevens minder brandstof moeten gebruiken om te corrigeren. er staat mij bij dat de totale hoeveelheid beschikbare brandstof redelijk overeenkomt met het rijden van een race. zou ergens anders het sjoemelen verwachten. bijvoorbeeld meer toeren maken door de pulsgever van de toerenteller te manipuleren. en om nu echt te gaan lopen stoken; ik zou weleens willen weten wat ze met een aggresieve motorstand precies bedoelen. | |
Tarado | maandag 4 november 2019 @ 11:42 |
![]() | |
Gruj0 | maandag 4 november 2019 @ 11:47 |
Reken maar niet dat ook maar iemand van hen dat zal doen. Ze zijn allemaal heer en meester met steken onder de gordel. Precies. Ze willen Ferrari uit de flow halen om de nog resterende races te kunnen profiteren. | |
Tarado | maandag 4 november 2019 @ 11:49 |
Uit de fuel flow? Wat een onzin | |
Gruj0 | maandag 4 november 2019 @ 11:50 |
Niemand heeft het over een fuel flow. ![]() | |
Nattekat | maandag 4 november 2019 @ 11:50 |
Ja, leuke complottheorieën. Bewaar die maar gewoon voor het BNW topic, want hier voegt het geen drol toe behalve dat mensen zich aan je gaan ergeren. Doe jij hetzelfde richting iedereen die je nu zo hard beschuldigt van laster als het niet zo blijkt? | |
Tarado | maandag 4 november 2019 @ 11:52 |
ik lees het wel hoor maar dat maakt het niet minder onzinnig ![]() ![]() ![]() | |
opgebaarde | maandag 4 november 2019 @ 11:58 |
Dat zou moeten gebeuren inderdaad, gelukkig voor Ferrari hebben ze nog twee races om te laten zien dat ze vals beschuldigd zijn. Maar op dit moment staan ze 1-0 achter en is de schade al ontstaan. | |
Tarado | maandag 4 november 2019 @ 12:03 |
alsof Ferrari hier zoveel reputatie schade van oploopt, ik denk niet dat het aantal haters meer is dan het was, net als de fans, dat heeft Ferrari nu eenmaal. Feit blijft dat ze er weinig van bakten dit weekend. | |
spectrumanalyser | maandag 4 november 2019 @ 12:09 |
volgens mij was Seb Vettel tweede in de kwalificatie. Charles Leclerc was ook voor Lewis Hamilton gebleven in de kwalificatie. | |
#ANONIEM | maandag 4 november 2019 @ 12:25 |
RBR heeft in de aanvraag Ferrari nooit benoemd. Sterker nog Mercedes heeft gezegd dat ze wisten wat Ferrari deed en wou dit eventueel volgend jaar ook toepassen. Dus de TD heeft blijkbaar niet alleen gevolgen voor Ferrari. https://www.gpblog.com/nl(...)t-ferrari-doet-.html | |
bianconeri | maandag 4 november 2019 @ 12:51 |
Alsof ze uberhaupt iets tegen Ferrari kunnen doen. Die vaste regel daarin is NU pas gekomen. Dus stel dat Ferrari inderdaad dit middeltje gebruikte als extra power (wat mij overigens sterk lijkt dat dat die extra punch was maar goed), dan was dat toen nog niet eens op die manier illegaal. Dat de flowmeter deels geblokkeerd wordt is wat anders. Dat Max dan gaat janken over vals spelen slaat gewoon nergens op. Ferrari past het sowieso dan nu niet meer toe en er valt ook niets meer tegen ze doen. Maar als dit wel was waardoor ze zoveel sneller konden, dan zijn ze het slimme trucje kwijt. Dit zijn toch ook mooie dingen. Ferrari en ook Mercedes hebben gewoon die middelen en manschappen om slimme trucjes te bedenken binnen wat mazen van de wet waardoor ze wat snelheid vinden. | |
bianconeri | maandag 4 november 2019 @ 12:54 |
Gewoon prima race verder. Mclaren goed, RIC goed. Bottas, Hamilton en Max goed. Albon gewoon niet goed genoeg zoals elk weekend. Pakt een degelijke plek maar is niet zo'n 2e rijder die Max kan pushen of die echt de benodigde punten pakt. Iets wat een RIC wel kon. Snap dan niet dat er gezegd wordt dat ze bij de huidige 3 rijders willen blijven. Gasly zal meer in zich hebben, maar lijkt beter te zitten bij Toro Rosso. Kvyat is gewoon niet goed. Albon heeft het gewoon nog niet. Ferrari erg slecht natuurlijk. Na een nog wel goede quali. | |
#ANONIEM | maandag 4 november 2019 @ 12:55 |
Als je op een weg 80km/u mag betekend dat niet dat je overal 100km/u mag rijden en alleen bij de flitspaal aan de snelheid houd. Dat is geen maas in de wet, maar een maas in de controle van de wet. | |
Tarado | maandag 4 november 2019 @ 12:57 |
hij jankt toch helemaal niet, hij zegt alleen wat iedereen in het paddock denkt maar niet uitspreekt. | |
#ANONIEM | maandag 4 november 2019 @ 13:00 |
Even afgezien van #fuelgate, laat Ferrari maar eens minder fouten maken. Wat een prutsteam is dat zeg.. Zowel het team als de rijders, echt belachelijk. Als ze serieus nog kans willen maken op een titel, dan moeten ze echt de bezem door de tent heen halen. | |
Nieuwschierig | maandag 4 november 2019 @ 13:04 |
Het is op dit F1-forum gebruikelijk om iedereen, van topcoureur tot simpele FOK!-user, die ergens iets op aanmerkt een jankerd te noemen. | |
daNpy | maandag 4 november 2019 @ 13:06 |
Jankert | |
Evenstar | maandag 4 november 2019 @ 13:11 |
Mensen die nog steeds durven te beweren dat het niet valsspelen is ... ![]() Wij weten natuurlijk niet of het allemaal waar is, maar als het waar is dat Ferrari op sommige momenten meer dan toegestane hoeveelheid brandstof de motor in kon jagen dan was dat gewoon valsspelen. Klaar. Niks mazen in de wet of de grenzen opzoeken. Als je een meetinstrument bewust loopt te verstoren, zodat je iets kan doen wat niet mag dan is het gewoon valsspelen. Dit is toch compleet anders dan de grenzen opzoeken met je ontwerp etc. | |
sasquatsch | maandag 4 november 2019 @ 13:12 |
Dat deden ze bij Renault ook niet, dus zou het bij een race zijn gebleven. Maar het valt imho sowieso niet te bewijzen dat die kabel er lag om storingen te veroorzaken. En om dat uit te sluiten mag er nu geen kabel meer langslopen. | |
opgebaarde | maandag 4 november 2019 @ 13:16 |
Correct me if Im wrong, maar door het trucje waae Ferrari van wordt beschuldigd konden zij tijdens zo'n storing extra brandstof verbruiken en dus boven de maximale toegestane hoeveelheid per tijdseenheid. Dit moesten zij natuurlijk op andere momenten weer compenseren want het totale verbruik is gelimiteerd. Dus dar is illegaal alleen is er geen data die dit kon registreren. Precies. Dat zou verklaren waarom Leclerc deze race zoveel langzamer was dat vorige races. Dit zou niet binnen de regelgeving vallen, ze waren wel zo slim om een fout in de sensoren te vinden en dit te gebruiken | |
opgebaarde | maandag 4 november 2019 @ 13:17 |
Dit komt ook beter tot uiting in een hele race | |
sasquatsch | maandag 4 november 2019 @ 13:20 |
Seb had problemen met zijn auto en Leclerc reed met een oude motor, dus dat zegt nog niets. | |
J.A.R.V.I.S. | maandag 4 november 2019 @ 13:22 |
Elk team was deze race 1 tot 5km gemiddeld sneller dan het gemiddelde over het gehele seizoen, alleen Ferrari niet. Apart dat die kleinere teams met de Ferrari motor wel een kleine winst weten te boeken en het grote Ferrari niet? Ferrari was opeens uit het complete niets de snelste, niet een kleine sprong maar een zeer grote sprong en nu waren ze opeens weer 1 sec per ronde langzamer? Teams zien wat die motor van Ferrari doet, die zien dat geen enkele ferrari motor zo'n acceleratie heeft na een bocht, zo snel op de snelheid zit behalve die van ferrari zelf, apart met exact dezelfde motor? We gaan het nu de komende 2 races zien, geen podium of pole voor Ferrari en het is mij duidelijk maar gezien de alsmaar groeiende berichten van wel degelijk experts in het paddock blijken steeds meer mensen te geloven dat er iets niet klopte bij Ferrari. Ze hebben gewoon vals gespeeld. | |
Tarado | maandag 4 november 2019 @ 13:22 |
Binotto geeft als verklaring dat ze met meer downforce reden dit weekend, is dat terug te zien in de bochten snelheid? | |
bianconeri | maandag 4 november 2019 @ 13:23 |
Je bent in de war met Max. Leclerc en Ferrari worden bij alles aangepakt. | |
Evenstar | maandag 4 november 2019 @ 13:24 |
![]() | |
Tarado | maandag 4 november 2019 @ 13:25 |
![]() | |
opgebaarde | maandag 4 november 2019 @ 13:36 |
Klopt en tijdens een kwalificatieronde valt het ook niet zo op. Ik ben benieuwd hoe Ferrari volgende week is | |
sasquatsch | maandag 4 november 2019 @ 13:37 |
Ik heb die analyse ook gelezen. Die ging alleen over de kwalificatie, niet de race. Misschien hebben ze vals gespeeld, maar het valt niet te bewijzen. Dus ik ga daar geen harde uitspraken over doen. | |
Tarado | maandag 4 november 2019 @ 13:39 |
maar voorlopig hebben ze de schijn terecht tegen | |
#ANONIEM | maandag 4 november 2019 @ 13:41 |
Of het terecht is, is dus nog afwachten. ![]() | |
Weltschmerz | maandag 4 november 2019 @ 13:52 |
Het is toch niet iets nieuws? Wil je beweren dat dit de eerste keer dat er geruchten verspeid worden wanneer Hamilton het moeilijk heeft? O jee, mensen ergeren zich aan mij omdat ik hun lulverhaaltjes niet bevestig. Laat ik ze dan maar naar de mond gaan praten. Zoals ik aangaf had RBR protest moeten indienen, dan blijkt Ferrari schuldig of onschuldig. Nu zit het er tussenin en dat is verkeerd, ook als Ferrari schuldig zou zijn. Dus dat verwijt aan RBR blijft sowieso staan. En dat is dus het achterbakse. Maar hoezo is er dan niet een enorm verschil in de speedtraps? De Ferrari heeft de minste luchtweerstand en zou bij gelijke motoren sowieso de snelste moeten zijn. Als je dan ook nog sneller acceleert zou die topsnelheid heel veel hoger moeten zijn. Tenzij de acceleratie ten koste gaat van de eindsnelheid maar dan is het dus een uitruil. Bij een illegaal grote fuel flow is dat niet het geval. Goh, van al die mensen die het al wilde geloven en zo'n beetje elk gerucht van de afgelopen jaren hebben geloofd gaan steeds meer mensen het geloven. Poe poe, het lijkt mij tijd voor mensen die wat meer weten en wat minder geloven. | |
J.A.R.V.I.S. | maandag 4 november 2019 @ 13:54 |
Ah zoals de eerste keer een boete ooit bij een unsafe release zoals bij Leclerc waar Max (en anderen) nog een tijdstraf voor kregen? Of bedoel je het straffeloos ronden lange doorrijden met losse onderdelen bungelend aan de auto die tegen de auto's van Hamilton en Norris aanvlogen om vervolgens weer met krokodillentranen voor de camera staan te huilen over Jules en andere vrienden die zijn omgekomen tijdens het racen? Voor de statistieken: Leclerc 0 poles 0 overwinningen, valsspelers erken ik niet. | |
Tarado | maandag 4 november 2019 @ 13:56 |
![]() | |
Tarado | maandag 4 november 2019 @ 13:58 |
wanneer had Hamilton het moeilijk dan? Was toch gewoon een kwestie van tijd, die 6e titel was voor de zomerstop al binnen | |
Weltschmerz | maandag 4 november 2019 @ 14:14 |
Hij moet natuurlijk ook polerecords breken enzo. Op zich is het wat vaker verslaan van zijn teamgenoot een beter idee aangezien hij een hele matige verhouding heeft voor een 'grote', maar het staat beter ook al is het al 7 jaar aan de auto te danken. Waar het om gaat is dat in de fases waarin Vettel sterker was Lewis en Toto altijd wel wat te insinueren hadden. Was het niet over de auto dan waren het wel 'interesting tactics'. | |
Nattekat | maandag 4 november 2019 @ 14:17 |
Je mag het er best niet mee eens zijn, maar kom dan niet met je eigen volstrekt krankzinnige theorie om je punt te maken. Iedereen zou je veel serieuzer nemen als je gewoon het punt dat er niks bewezen is aanhaalt, wat gewoon een prima argument is. Hou de discussie fatsoenlijk, niet op de man spelen en geen complotten. En ook belangrijk: sta open voor andere inzichten. Met de hakken in het zand ga je niks bereiken. | |
Cherni | maandag 4 november 2019 @ 14:27 |
Precies. Maar Max moet wel gaan oppassen met zijn uitspraken. Het siert zijn eerlijkheid maar zo nu en dan is het beter je mond te houden. In het bedrijfsleven word men ook vaker afgestraft met het uitspreken van je mening. Grappig is het wel dat Ferrari nu vol in de stress schiet na de uitspraken van Max. en hij zelfs bestraft moet worden voor zijn uitspraken. Nee wat dat betreft kan Max nog veel leren van Hamilton die de media als geen ander goed kan bespelen. | |
nogeenoudebekende | maandag 4 november 2019 @ 14:36 |
Wat Max doet is evengoed de media bespelen. Maar dan anders. | |
Weltschmerz | maandag 4 november 2019 @ 14:36 |
Mijn argument is nou juist dat het bewezen had moeten worden middels een protest en dat het vragen van een clarification achterbaks is. Donder toch op met je complotten. Lewis en Toto spelen gewoon laffe publicitaire spelletjes. | |
Cherni | maandag 4 november 2019 @ 14:41 |
Vroeg of laat kan hem dat opbreken op de manier zoals hij dat doet. Die F1 is een groot circus. Max is een prima F1 piloot. De beste die wij ooit hebben gehad. En zijn eerlijkheid(zegt wat hij denkt) siert hem. Het is alleen niet te hopen dat dit ooit tegen hem gaat werken. | |
Tarado | maandag 4 november 2019 @ 14:41 |
het verschil is een beetje zoals ze rijden | |
nogeenoudebekende | maandag 4 november 2019 @ 14:45 |
Zolang hij de resultaten binnenhaalt zal dat wel loslopen. Daar zit het geld. Niet over wat er in het vierkantje geleuterd wordt.
![]() | |
trein2000 | maandag 4 november 2019 @ 14:51 |
Waarom? Ten eerste is het gewoon de gebruikelijke manier. Het protest is de uitzondering. Ten tweede is het protest een hele lastige route. De drempel is heel erg hoog, zonder klokkenluiders bijna onmogelijk. Daar moeten ze eens wat aan doen. Waarom zou je het moeilijk doen als het ook makkelijk kan? | |
spectrumanalyser | maandag 4 november 2019 @ 15:09 |
in de kwali kan ik 't me voorstellen, in de race niet. daar is zo'n race veel te langdurig voor, om nog meer brandstof te verbruiken. overigens doet Mercedes ook van alles in de kwali en dan heet het ineens partymode. je kunt altijd wel zeuren over iets. | |
Blik | maandag 4 november 2019 @ 15:29 |
Verstappen is juist precies wat de F1 nodig heeft, een beetje reuring. Dat binnen de lijntjes kleuren en politiek correcte gelul heeft niemand wat aan in een sport als de F1. Een beetje tegendraads zijn is prima | |
SiGNe | maandag 4 november 2019 @ 16:13 |
1: Verstappen en Leclerc vechten al met elkaar sinds ze in de karts rijden, hebben geleerd om elkaars concurrenten te zijn. 2. ze zijn echt wel aan elkaar gewaagd, zie je nu al. OK, Max heeft een iets minder goede wagen dan Leclerc maar Ferrari heft ook moeten sjoemelen om meer punten te behalen. Zet ze beiden in dezelfde wagen en je zou niet vantevoren kunnen voorspellen wie er sneller is. 3 Toro Rosso kan inderdaad buiten haar programma om een rijder kiezen maar dan heeft het opleidingsteam dus eigenlijk ook geen zin als dat geen talenten oplevert. Het is juist de bedoeling dat hun talenten nog even mogen oeffenen voor ze naar het grote A team Red Bull zelf gaan. Albon en Verstappen zijn daar de beste voorbeelden in op het moment. En Vettel ook trouwens. 4 ja, een Japanner is bijna verplicht ivm Honda en Yamamoto heeft ook in Japan in de Toro Rosso gereden maar Yamamoto is inmiddels ook 31 jaar.. niet echt "young talent" En andere Japanners met superlicentie zijn er volgens mij niet. en wie zou er dan weg moeten bij Toro Rosso, Gasly of Kvyat? 5 Met Toro Rosso konden ze inderdaad gewoon de Honda motor een heel seizoen op de baan testen maar dat testen is nu klaar en niet echt meer nodig. Red Bull kan nu met Albon ook zeggen dat ze weer een echt team hebben en dat beide rijders minstens een P6 zouden moeten kunnen halen. Dus rijders testen hoeft ook niet meer. Kost wel een hele hoop geld, 2 teams onderhouden en betalen. Als Honda een fabrieksteam wil starten dan zou het voor beide partijen geweldig zijn als Toro Rosso overgenomen zou worden in 2021. Scheelt Red Bull geld in ontwikkeling en Honda hoeft ook niet alles zelf opnieuw op te zetten. 6. Contractueel zal Hamilton toch minstens z'n cntract uit moeten zitten, kost 'm anders vele miljoenen. Na volgend jaar mag ie in principe weg bij Mercedes en dan kan ie gaan en staan waar ie wil. 7. Bottas doet het prima voor Mercedes, weet podiumplekken te scoren en zit daarbij Hamilton ook niet al teveel in de weg. Als het voor het team beter is om Hamilton op 1 te laten finishen dan baalt Bottas er natuurlijk wel van maar hij volgt de orders op. Hij staat nu P2 in het kampioenschap, beter had ie het niet kunnen doen. Zou alleen wel leuk zijn als ie volgend jaar voor zichzelf zou kiezen en weigert z'n plek af te staan. Bottas is een goede rijder maar hij is geen racer pur sang. Max die "NO!!!" riep, dat is racen. | |
Lionheaad | maandag 4 november 2019 @ 16:16 |
Wat Max nog wel moet leren is om iets te zeggen, zonder het te zeggen. Zoals Bottas zei: "Het valt wel op dat ze ineens minder snelheid hadden" | |
Marcoss | maandag 4 november 2019 @ 16:20 |
Dat probeerde hij in de persconferentie na de kwalificatie in Mexico en dat ging ook niet helemaal goed | |
Fer | maandag 4 november 2019 @ 16:32 |
Vettel was in de Q snel genoeg en was ook tot de laatste bocht in voor de pole. Echter Bottas pakte die laatste bocht sneller en maakte zo in 1x een achterstand op de Ferrari goed. Ik vermoed dat bij de laatste bocht de banden van Vettel oververhit waren en dat hij daarom zo langzaam was. Een probleem wat Ferrari al heel het seizoen teisterde. Ze zijn snel genoeg op een ronde, maar ten koste van de banden(slijtage). Uiteindelijk in de race viel Vettel uit met schade en LeClerc had een oude motor. Dus daar kunnen we verder ook geen conclusie uit trekken kwa snelheid. Verassing trouwens, Verstappen was ook het rechte stuk ook sneller dan Hamilton. Had dat te maken met motorvermogen van de Honda of het feit dat zijn nieuwere banden meer grip hadden in de bocht (hairpin) voor dat betreffende rechte stuk. ![]() | |
sasquatsch | maandag 4 november 2019 @ 16:47 |
Juist niet. Zo voorkom je dat een team in diskrediet gebracht wordt als ze het al op die manier doen. En als dat niet het geval is breng je jezelf niet in verlegenheid ![]() Wie niet? ![]() Imho doe jij dat ook door continu op Hamilton en Mercedes te blijven bashen. | |
Blik | maandag 4 november 2019 @ 16:49 |
De directive van de FIA over die kabel was ook geldig voor oude motoren toch? Dus waarom zouden we daar geen conclusie uit kunnen trekken? | |
THEFXR | maandag 4 november 2019 @ 16:58 |
Dat is dus de tactiek, toen RB won en het Kampioenschap binnenhaalde, keken ze niet naar andere auto,s of die iets illegaals deden, het is altijd de club die niet wint, die zich van dit soort tactieken bedient. | |
THEFXR | maandag 4 november 2019 @ 17:09 |
waar iedereen overheen leest is dat door de sensor te manipuleren van het brandstof verbruik, daar gaat je uitlaatgassen niet van veranderen. Dus de nieuwe brandstof die Ferrari heeft kan ook een verklaring zijn voor meer snelheid of het is een rookgordijn om het bovenstaande te maskeren. | |
manny | maandag 4 november 2019 @ 17:12 |
precies. | |
Fer | maandag 4 november 2019 @ 17:16 |
Oude motoren worden meestal teruggeschroefd. Anders kunnen ze knallen voor het einde van de race. | |
PzKpfw | maandag 4 november 2019 @ 17:19 |
Dit dus, mensen zoals Max geven de sport kleur. | |
TheFreshPrince | maandag 4 november 2019 @ 17:46 |
Max is Max, je kan er een hoop van zeggen maar hij heeft niet zoveel met politiek gelul dus hij zegt wat hij denkt. En soms is dat fijn en soms schuurt dat. Dat zal de komende jaren nog wel wat gepolijst worden (man... als ik zie hoe ik was op m'n 22e ![]() | |
Marcoss | maandag 4 november 2019 @ 17:56 |
Ach, Hülkenberg vond de coureurs maar mietjes die klaagden over alle hobbels op het circuit en het waren "flinke aanstellers" als ze daar koppijn van kregen. Volgens mij is dat verder door niemand opgepikt, dus het hangt er ook vanaf wie het zegt ![]() | |
TheFreshPrince | maandag 4 november 2019 @ 18:05 |
True... als je mee kan rijden voor het podium dan sta je wat meer in de spotlights dan wanneer je ergens achter in het veld rondrijdt. | |
nogeenoudebekende | maandag 4 november 2019 @ 18:35 |
Ja leuk 20 trekpoppen. ![]() | |
Weltschmerz | maandag 4 november 2019 @ 18:53 |
De media kijken ook helemaal niet naar de feiten. Ferrari heet ineens oppermachtig geweest te zijn terwijl ze qua racepace tekort kwamen en in de kwalificatie was Ferrari opvallend snel in de bochtige stukken. Dus waarschijnlijk hebben ze meer vleugel weten te zetten, maar werkte dat niet voor de banden en worstelde Leclerc daardoor zo. Vettel klaagde meteen al over damage dus waarschijnlijk was die ophanging meteen al niet goed. Dat zegt verder niks over hun onschuld, dat eventueel illegale voordeeltje van hun kan daar ongemerkt tussenuit vallen want het stelde toch al niet veel voor. | |
aesop | maandag 4 november 2019 @ 19:39 |
Toevallig is Ferrari net akkoord gegaan met de nieuwe reglementen...vrij onverwacht maar misschien niet zo vreemd als je weet dat een officieel protest tot diskwalificatie had kunnen leiden. Dan is de oplossing die nu gekozen is, via een nieuwe TD, voor alle partijen acceptabel. | |
Peterselieman | maandag 4 november 2019 @ 19:40 |
Eerst Brazilië maar eens afwachten hoe de vlag er daadwerkelijk bij hangt | |
Justevo | maandag 4 november 2019 @ 19:42 |
Echt het aller aller laatste wat je wilt is zijn zoals Bottas. | |
THEFXR | maandag 4 november 2019 @ 19:42 |
beantherio | maandag 4 november 2019 @ 19:42 |
Het is leuk en populair om dit soort dingen te roepen maar als het op een gegeven moment tegen hem werkt is het weer janken geblazen. Max moet zich richten op overwinningen en kampioenschappen en niet op het maken van lekker klinkende uitspraken in de media. Alles moet gericht zijn op winnen en de rest is ballast. | |
#ANONIEM | maandag 4 november 2019 @ 20:01 |
Op wat voor manier zouden zijn uitspraken tegen hem werken? Dat hij eventueel in de toekomst niet bij Ferrari terecht kan? Dat lijkt me niet zo'n ramp gezien het gepruts daar de afgelopen jaren. | |
TheFreshPrince | maandag 4 november 2019 @ 20:11 |
HIj richt zich niet op "lekker klinkende uitspraken in de media", de media richt zich op Max. | |
#ANONIEM | maandag 4 november 2019 @ 20:11 |
En tevens onzin. Als hij er heen wil, dan is het een mediamomentje dat hij door het stof gaat en klaar. Als Ferrari er geld mee kan verdienen, doen ze het gewoon. | |
nogeenoudebekende | maandag 4 november 2019 @ 20:15 |
Tegen de tijd dat dat aan de hand is zit er een heel nieuw management bij Ferrari die dit niks boeit. | |
beantherio | maandag 4 november 2019 @ 20:19 |
Wat nou als ze straks weer de beste auto hebben? Of als RBR volgend jaar weer tegenvalt en Max op het punt komt dat ie ergens anders naar toe moet? En wat als er ineens grotere talenten opstaan die alle goeie plekken opsoeperen? Max moet in zijn carrière anticiperen op wat er kan gebeuren en niet wat er in het verleden is gebeurd. Er zijn weinig goeie zitjes en die kunnen zo aan zijn neus voorbij gaan. | |
TheFreshPrince | maandag 4 november 2019 @ 20:22 |
Ach ja, Ricciardo heeft ook nog een baan gekregen bij Renault, ondanks z'n uiting van ontevredenheid:![]() | |
#ANONIEM | maandag 4 november 2019 @ 20:29 |
Als ze Max kunnen krijgen, en ze denken dat hij kan presteren met Leclerc, gaan ze er gewoon voor. Het gaat om race vaardigheid. De rest is bijzaak. De rest kan een coureur aanpassen. | |
Blik | maandag 4 november 2019 @ 20:33 |
Alsof zelfs Ferrari daar maar iets om geeft. Die weten ook dat Max een enorme media-machine is, als ze ook maar een kans ruiken om Max binnen te kunnen halen zullen ze dat echt niet laten om een paar uitspraken in de media van vroeger (die hoogstwaarschijnlijk ook nog eens waarheid zijn) | |
beantherio | maandag 4 november 2019 @ 20:35 |
Ferrari heeft z'n toekomstige nr. 1 coureur al. Wie zegt dat ze een tweede nr. 1 nodig hebben? Ik denk dat ze eerder een goede nr. 2 nodig hebben die voldoende puntjes sprokkelt voor het teamkampioenschap en niet iemand die de nr. 1 constant in de weg rijdt. Bij Mercedes gaat Hamilton vast nog wel wat jaartjes door. En wie weet welke talenten er dan weer opgestaan zijn. Max mag zuiniger zijn op zijn kansen. | |
sasquatsch | maandag 4 november 2019 @ 20:36 |
Ach, dit speelt nu, maar over een paar races al niet meer. | |
#ANONIEM | maandag 4 november 2019 @ 20:41 |
Of hij er wel of niet terecht kan heeft te maken met hoe goed hij een race auto bestuurd. That's it. | |
beantherio | maandag 4 november 2019 @ 20:58 |
Ja Formule 1 kent geen politiek. | |
daNpy | maandag 4 november 2019 @ 21:06 |
Hardop gelachen ![]() | |
vosss | maandag 4 november 2019 @ 21:08 |
![]() | |
Blik | maandag 4 november 2019 @ 21:27 |
Hello Valtteri, this is James... Dit is iedereen alweer vergeten begin volgend seizoen | |
Peterselieman | maandag 4 november 2019 @ 21:30 |
over een paar jaar is iedereen louitje ook weer vergeten | |
#ANONIEM | maandag 4 november 2019 @ 21:32 |
Natuurlijk wel. Maar een paar verkeerde opmerkingen in de media wegen bij lange na niet op tegen racekunde | |
vosss | maandag 4 november 2019 @ 21:34 |
Robin Frijns disagrees ![]() | |
#ANONIEM | maandag 4 november 2019 @ 21:36 |
Robin Frijns is geen Max. | |
vosss | maandag 4 november 2019 @ 21:36 |
Maar zeer zeker geen pannenkoek. Er rijden een hoop mindere talenten momenteel mee. | |
Lokale_Notabele | maandag 4 november 2019 @ 21:39 |
Max moet gewoon slim zijn. Je hebt er niks aan om zulke stoere puberale teksten de wereld in te slingeren en Mattia Binotto en Ferrari tegen je in het harnas te jagen. De bruggen met Renault heeft Max ook al vakkundig verbrand. Wat heb je daar aan? Je weet nooit hoe de toekomst gaat lopen en welke mensen of teams je nog nodig gaat hebben. Kijk naar Fernando Alonso als voorbeeld van hoe het niet moet. Uitstekende rijder, toch zit er geen topteam op zijn aanwezigheid te wachten. Hilarisch dat hij destijds "GP2 engine" over de radio riep maar die uitspraak zat zijn IndyCar plannen bijvoorbeeld in de weg. Je moet gewoon slim zijn en niet willen scoren bij fucking Ziggo TV. Dat is toch totaal onbelangrijk. | |
Dauthi | maandag 4 november 2019 @ 21:40 |
![]() | |
vosss | maandag 4 november 2019 @ 21:57 |
Zeker wel eens, maar dat mannetje is net 22 jaar oud. Die gaat dat nog wel leren. ![]() | |
Marcoss | maandag 4 november 2019 @ 22:12 |
Dat vraag ik me af eigenlijk | |
Sinister-D- | maandag 4 november 2019 @ 22:15 |
Eddie Irvine en Jacques Villeneuve hebben er nu nog moeite mee..... | |
vosss | maandag 4 november 2019 @ 22:34 |
Ok point taken ![]() | |
Mansjester | maandag 4 november 2019 @ 22:37 |
Nee,denk het niet. Hij gaat al vijf jaar mee he,het is niet zo dat ie in zn eerste jaar dit soort teksten bezigt. Dat gaat nooit echt veranderen. | |
THEFXR | maandag 4 november 2019 @ 22:41 |
het was nr 100 voor Max, de tijd gaat snel | |
ondeugend | maandag 4 november 2019 @ 23:15 |
Jawel.. de angel haal je er niet helemaal uit... en moet ook niet. Maar hij zal ongetwijfeld beter worden in het nuanceren. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 6 november 2019 @ 18:34 |
Hoe ver is Leclerc achter de top gefinished? Een minuut? ![]() If it walks like a duck and talks like a duck.... | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 6 november 2019 @ 18:36 |
True. Aan de andere kant, Alonso is toch ook heel lang een enorme dork geweest en toch wilde iedereen hem hebben. Als je wint, is er veel mogelijk. ![]() | |
THEFXR | woensdag 6 november 2019 @ 18:40 |
![]() | |
Tarado | donderdag 7 november 2019 @ 14:15 |
zit wat in, zelfs terug naar McLaren | |
Nattekat | donderdag 7 november 2019 @ 14:17 |
Gaat een beetje offtopic nu ![]() |