abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 4 november 2019 @ 08:51:45 #126
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_189776248
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2019 06:48 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Terugkijken waard?
Ja.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 4 november 2019 @ 10:02:52 #127
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_189776958
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 08:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het gaat om de beschuldiging, met stront gooien in de wetenschap dat er toch wel wat blijft plakken bij de hysterische fans. Het is niet anders dan wat we al jaren zien als Hamilton niet gemakkelijk wint dankzij zijn superieure Mercedes. Toen Vettel Hamilton voor schut zette in zijn topteam of Hamilton dat zelf deed was er ook altijd gelul over RBR dat zou valsspelen.
Dat zal er altijd wel blijven, maar over Renault hoorde je niks van geruchten totdat FI er een protest over deed. Ferrari viel op doordat ze snelheid hadden in een gebied waar alle andere motoren op de limiet zaten
  maandag 4 november 2019 @ 10:08:44 #128
147172 THEFXR
Alpha Bear
  maandag 4 november 2019 @ 10:09:43 #129
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_189777321
Als 't waar is dat Ferrari die sensor kon beïnvloeden dan is dat een schandaal. Echter is er geen bewijs. Formule1 auto's worden bijna continu in de gaten gehouden door de FIA. Het is bijna lachwekkend om te zien hoe een FIA medewerker bij de monteurs meekijkt als ze er mee bezig zijn.

Het argument dat Seb zoveel onderstuur had, dat lijkt mij te liggen bij de achterwielophanging die het al vroeg had begeven. Een wonder dat het circuit in Austin niet meer gesloopt heeft dan alleen Vettel's auto. Er was een bocht waarbij zowat elke ronde bij auto's de onderdelen de lucht in vlogen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Frontpage maandag 4 november 2019 @ 10:32:31 #131
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_189777394
Als iets niet letterlijk is beschreven, mag het. Of anders, als er niet nadrukkelijk staat dat het niet mag, mag het wel. Red Bull heeft dit heel slim en goed bekeken door dit zo te vragen of het mag. Als ze een protest indienen dan moeten zij met bewijzen komen, dat hebben zij niet. Eigenlijk was de race het symbolische bewijs. Is het formeel te bestraffen? Nee. Maar zo door de mand vallen is toch al een straf op zich.
Koetjes hier, koetjes daar, koetjes overal!
  maandag 4 november 2019 @ 10:33:50 #132
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189777414
quote:
5s.gif Op maandag 4 november 2019 10:32 schreef _UserName_ het volgende:
Als iets niet letterlijk is beschreven, mag het. Of anders, als er niet nadrukkelijk staat dat het niet mag, mag het wel. Red Bull heeft dit heel slim en goed bekeken door dit zo te vragen of het mag. Als ze een protest indienen dan moeten zij met bewijzen komen, dat hebben zij niet. Eigenlijk was de race het symbolische bewijs. Is het formeel te bestraffen? Nee. Maar zo door de mand vallen is toch al een straf op zich.
Controlemiddelen bewust manipuleren mag natuurlijk niet.
And so is the past
  FOK!fotograaf maandag 4 november 2019 @ 10:36:07 #133
842 Zorro
Z
pi_189777440
quote:
5s.gif Op maandag 4 november 2019 10:32 schreef _UserName_ het volgende:
Als iets niet letterlijk is beschreven, mag het. Of anders, als er niet nadrukkelijk staat dat het niet mag, mag het wel. Red Bull heeft dit heel slim en goed bekeken door dit zo te vragen of het mag. Als ze een protest indienen dan moeten zij met bewijzen komen, dat hebben zij niet. Eigenlijk was de race het symbolische bewijs. Is het formeel te bestraffen? Nee. Maar zo door de mand vallen is toch al een straf op zich.
Zucht...
Voor de zoveelste keer: Het controlemiddel is indirect. Wat NIET mag is teveel brandstof gebruiken en dat doet Ferrari naar verwachting. Waarom zou je anders de controle daarvan saboteren. En dat brandstofverbruik is gewoon keihard illegaal.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Redactie Frontpage maandag 4 november 2019 @ 10:36:26 #134
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_189777445
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2019 10:33 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Controlemiddelen bewust manipuleren mag natuurlijk niet.
Klopt. Maar daar is dus geen bewijs voor. Dat is het hele punt. Juist daarom is het slim gespeeld. RB heeft een vermoeden en vragen dat na. Ferrari is nergens meer waarmee het vermoeden wel heel erg wordt bevestigd.
Koetjes hier, koetjes daar, koetjes overal!
  Redactie Frontpage maandag 4 november 2019 @ 10:37:08 #135
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_189777453
quote:
6s.gif Op maandag 4 november 2019 10:36 schreef Zorro het volgende:

[..]

Zucht...
Voor de zoveelste keer: Het controlemiddel is indirect. Wat NIET mag is teveel brandstof gebruiken en dat doet Ferrari naar verwachting. Waarom zou je anders de controle daarvan saboteren. En dat is gewoon keihard illegaal.
Nogmaals klopt, maar de bewijzen zijn er niet. Dat is het hele punt juist.
Koetjes hier, koetjes daar, koetjes overal!
  FOK!fotograaf maandag 4 november 2019 @ 10:39:29 #136
842 Zorro
Z
pi_189777502
quote:
5s.gif Op maandag 4 november 2019 10:37 schreef _UserName_ het volgende:

[..]

Nogmaals klopt, maar de bewijzen zijn er niet. Dat is het hele punt juist.
Klopt maar waar het mij om gaat is dat steeds wordt gezegd dat niet zeker is of Ferrari illegaal is omdat niet zeker is dat die sensorsbotage in de regels stond. Maar de illegaliteit gaat helmaal niet om die sensor, maar om de brandstof en daar wordt door de meesten compleet overheen gekeken. Alles wordt op die sensor gericht.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Redactie Frontpage maandag 4 november 2019 @ 10:44:58 #137
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_189777573
quote:
6s.gif Op maandag 4 november 2019 10:39 schreef Zorro het volgende:

[..]

Klopt maar waar het mij om gaat is dat steeds wordt gezegd dat niet zeker is of Ferrari illegaal is omdat niet zeker is dat die sensorsbotage in de regels stond. Maar de illegaliteit gaat helmaal niet om die sensor, maar om de brandstof en daar wordt door de meesten compleet overheen gekeken. Alles wordt op die sensor gericht.
Ik weet dat het om de brandstof gaat. Echter door die sensorverstoring is daar geen bewijs van weer te leggen. Als men weet hoe veel brandstof er meer is verbruikt, kan men een protest indienen. Dan heb je bewijs. Nu was er enkel een vermoeden en door een vraag te stellen of dat mag, is het de nek omgedraaid.
Koetjes hier, koetjes daar, koetjes overal!
pi_189777596
Hold it, hold it, hold it. De sensor moet dus blijkbaar twee dingen doen; de brandstofdruk monitoren en hiermee het brandstofverbruik aantonen?
Volgens mij controleert de FIA na elke wedstrijd hoeveel brandstof er nog over is in de tank. Er was eens een race waarbij een coureur na de finish de auto op de baan ergens al had afgezet voordat deze terug was in de pits.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  FOK!fotograaf maandag 4 november 2019 @ 10:49:00 #139
842 Zorro
Z
pi_189777631
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 10:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hold it, hold it, hold it. De sensor moet dus blijkbaar twee dingen doen; de brandstofdruk monitoren en hiermee het brandstofverbruik aantonen?
Volgens mij controleert de FIA na elke wedstrijd hoeveel brandstof er nog over is in de tank. Er was eens een race waarbij een coureur na de finish de auto op de baan ergens al had afgezet voordat deze terug was in de pits.
Dit gaat om de brandstof toevoer, die mag maximaal een snelheid van 100 kg per uur hebben dacht ik. Als Ferrari door de sensor te manipuleren op sommige punten bv tijdelijk de stroom kan verhogen naar 110 kg per uur kunnen ze harder accelereren bijvoorbeeld. En dat mag niet.

Edit: Geen l maar kg

[ Bericht 0% gewijzigd door Zorro op 04-11-2019 10:56:28 ]
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  maandag 4 november 2019 @ 10:49:54 #140
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_189777642
quote:
5s.gif Op maandag 4 november 2019 10:36 schreef _UserName_ het volgende:

[..]

Klopt. Maar daar is dus geen bewijs voor. Dat is het hele punt. Juist daarom is het slim gespeeld. RB heeft een vermoeden en vragen dat na. Ferrari is nergens meer waarmee het vermoeden wel heel erg wordt bevestigd.
Nog even de volgende race afwachten.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_189777654
Wat ik vreemd vind aan het hele verhaaltje is dat ze die sensor alleen op bepaalde tijden kunnen monitoren. Daar is bewust voor gekozen. Waarom niet gewoon altijd realtime monitoren?
  Redactie Frontpage maandag 4 november 2019 @ 10:51:08 #142
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_189777661
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 10:49 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Nog even de volgende race afwachten.
Uiteraard, sluitend bewijs zal er nooit komen maar de vermoedens kunnen wel alleen maar groter worden.
Koetjes hier, koetjes daar, koetjes overal!
pi_189777874
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 10:02 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dat zal er altijd wel blijven, maar over Renault hoorde je niks van geruchten totdat FI er een protest over deed. Ferrari viel op doordat ze snelheid hadden in een gebied waar alle andere motoren op de limiet zaten
Dat is dus het punt. De geruchten komen wanneer Hamilton niet kan winnen, er moet altijd een luchtje aan zitten als een ander zich de sterkste toont. Het geklaag van Hamilton over de stank van de Ferrari, de rookpluimpjes, het slipstreamen op Spa, de interesting tactics als Vettel met een paar superrondjes Raikkonen verslaat, de blown diffuser, de flexwings. Het moet en zal besmeurd en daarvoor zijn insinuaties en suggesties voldoende.

Als Ferrari de sensor heeft gemanipuleerd dan lijkt mij, zonder dat ik de regels erop na heb gelezen, dat ze bestraft moeten worden. Maar de FIA heeft niks gevonden en de door RBR gevraagde clarification functioneert slechts als beschuldiging. Het is iets wat losstaat van de vraag of Ferrari iets gebruikt dat verboden zou kunnen worden verklaard of de vraag of Ferrari zelfs valsspeelt.

Als Ferrari de volgende race gewoon weer snel op het rechte stuk is, gaan Verstappen, Hamilton, Wolff en Horner dan hun excuses aanbieden, komen er rectificaties van Mol en de rest van de Ziggo marketingclub? Wordt de reputatie van Ferrari hersteld?

Ook van de andere kant gaat het helemaal niet om wat Ferrari doet. Er is helemaal geen onverklaarbaar snelheidsverschil. Het is helemaal niet groot en er is een groot aerodynamisch verschil. Er was geen verschil tussen de quali's voor en na de clarification, maar een race met een afgebroken wishbone en een met de wegligging worstelende leclerc met een oude motor zou dan het bewijs zijn. Het is als een metoo verhaal in de zin dat Ferrari zich niet kan verdedigen. Het bewijs zit hem in de auto zelf, en als RBR de waarheid had willen weten hadden ze protest moet aantekenen. Maar RBR wil helemaal geen bewijs, RBR wil de beschuldiging want die blijft toch wel plakken en die hoeft helemaal niet waar te zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189777968
als Ferrari meer brandstof verbruikt dan zullen ze tevens minder brandstof moeten gebruiken om te corrigeren. er staat mij bij dat de totale hoeveelheid beschikbare brandstof redelijk overeenkomt met het rijden van een race.

zou ergens anders het sjoemelen verwachten. bijvoorbeeld meer toeren maken door de pulsgever van de toerenteller te manipuleren.

en om nu echt te gaan lopen stoken; ik zou weleens willen weten wat ze met een aggresieve motorstand precies bedoelen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 4 november 2019 @ 11:42:00 #145
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189778325
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 11:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is dus het punt. De geruchten komen wanneer Hamilton niet kan winnen
:D Het is weer zover?
pi_189778416
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 11:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Als Ferrari de volgende race gewoon weer snel op het rechte stuk is, gaan Verstappen, Hamilton, Wolff en Horner dan hun excuses aanbieden, komen er rectificaties van Mol en de rest van de Ziggo marketingclub? Wordt de reputatie van Ferrari hersteld?
Reken maar niet dat ook maar iemand van hen dat zal doen. Ze zijn allemaal heer en meester met steken onder de gordel.

quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 11:07 schreef Weltschmerz het volgende:
RBR wil helemaal geen bewijs, RBR wil de beschuldiging want die blijft toch wel plakken en die hoeft helemaal niet waar te zijn.
Precies. Ze willen Ferrari uit de flow halen om de nog resterende races te kunnen profiteren.
  maandag 4 november 2019 @ 11:49:12 #147
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189778435
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 11:47 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

[..]

Precies. Ze willen Ferrari uit de flow halen om de nog resterende races te kunnen profiteren.
Uit de fuel flow? Wat een onzin
pi_189778447
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 11:49 schreef Tarado het volgende:

[..]

Uit de fuel flow? Wat een onzin
Niemand heeft het over een fuel flow. :') LEZEN.
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 november 2019 @ 11:50:32 #149
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189778451
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 11:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is dus het punt. De geruchten komen wanneer Hamilton niet kan winnen, er moet altijd een luchtje aan zitten als een ander zich de sterkste toont. Het geklaag van Hamilton over de stank van de Ferrari, de rookpluimpjes, het slipstreamen op Spa, de interesting tactics als Vettel met een paar superrondjes Raikkonen verslaat, de blown diffuser, de flexwings. Het moet en zal besmeurd en daarvoor zijn insinuaties en suggesties voldoende.
Ja, leuke complottheorieën. Bewaar die maar gewoon voor het BNW topic, want hier voegt het geen drol toe behalve dat mensen zich aan je gaan ergeren.
quote:
Als Ferrari de volgende race gewoon weer snel op het rechte stuk is, gaan Verstappen, Hamilton, Wolff en Horner dan hun excuses aanbieden, komen er rectificaties van Mol en de rest van de Ziggo marketingclub? Wordt de reputatie van Ferrari hersteld?
Doe jij hetzelfde richting iedereen die je nu zo hard beschuldigt van laster als het niet zo blijkt?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 4 november 2019 @ 11:52:17 #150
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189778480
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 11:50 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Niemand heeft het over een fuel flow. :') LEZEN.
ik lees het wel hoor maar dat maakt het niet minder onzinnig :') :') :') werkt zo'n smiley?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')