abonnement Unibet Coolblue
pi_189778565
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 11:07 schreef Weltschmerz het volgende:

Knip

Als Ferrari de volgende race gewoon weer snel op het rechte stuk is, gaan Verstappen, Hamilton, Wolff en Horner dan hun excuses aanbieden, komen er rectificaties van Mol en de rest van de Ziggo marketingclub? Wordt de reputatie van Ferrari hersteld?

Knip
Dat zou moeten gebeuren inderdaad, gelukkig voor Ferrari hebben ze nog twee races om te laten zien dat ze vals beschuldigd zijn. Maar op dit moment staan ze 1-0 achter en is de schade al ontstaan.
  maandag 4 november 2019 @ 12:03:52 #152
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189778670
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2019 11:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat zou moeten gebeuren inderdaad, gelukkig voor Ferrari hebben ze nog twee races om te laten zien dat ze vals beschuldigd zijn. Maar op dit moment staan ze 1-0 achter en is de schade al ontstaan.
alsof Ferrari hier zoveel reputatie schade van oploopt, ik denk niet dat het aantal haters meer is dan het was, net als de fans, dat heeft Ferrari nu eenmaal.

Feit blijft dat ze er weinig van bakten dit weekend.
pi_189778752
volgens mij was Seb Vettel tweede in de kwalificatie. Charles Leclerc was ook voor Lewis Hamilton gebleven in de kwalificatie.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_189778948
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 11:47 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Reken maar niet dat ook maar iemand van hen dat zal doen. Ze zijn allemaal heer en meester met steken onder de gordel.
[..]

Precies. Ze willen Ferrari uit de flow halen om de nog resterende races te kunnen profiteren.
RBR heeft in de aanvraag Ferrari nooit benoemd. Sterker nog Mercedes heeft gezegd dat ze wisten wat Ferrari deed en wou dit eventueel volgend jaar ook toepassen. Dus de TD heeft blijkbaar niet alleen gevolgen voor Ferrari. https://www.gpblog.com/nl(...)t-ferrari-doet-.html
pi_189779330
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2019 11:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat zou moeten gebeuren inderdaad, gelukkig voor Ferrari hebben ze nog twee races om te laten zien dat ze vals beschuldigd zijn. Maar op dit moment staan ze 1-0 achter en is de schade al ontstaan.
Alsof ze uberhaupt iets tegen Ferrari kunnen doen.

Die vaste regel daarin is NU pas gekomen. Dus stel dat Ferrari inderdaad dit middeltje gebruikte als extra power (wat mij overigens sterk lijkt dat dat die extra punch was maar goed), dan was dat toen nog niet eens op die manier illegaal.
Dat de flowmeter deels geblokkeerd wordt is wat anders.

Dat Max dan gaat janken over vals spelen slaat gewoon nergens op. Ferrari past het sowieso dan nu niet meer toe en er valt ook niets meer tegen ze doen.
Maar als dit wel was waardoor ze zoveel sneller konden, dan zijn ze het slimme trucje kwijt.

Dit zijn toch ook mooie dingen. Ferrari en ook Mercedes hebben gewoon die middelen en manschappen om slimme trucjes te bedenken binnen wat mazen van de wet waardoor ze wat snelheid vinden.
pi_189779375
Gewoon prima race verder. Mclaren goed, RIC goed.
Bottas, Hamilton en Max goed.

Albon gewoon niet goed genoeg zoals elk weekend.
Pakt een degelijke plek maar is niet zo'n 2e rijder die Max kan pushen of die echt de benodigde punten pakt. Iets wat een RIC wel kon.
Snap dan niet dat er gezegd wordt dat ze bij de huidige 3 rijders willen blijven.
Gasly zal meer in zich hebben, maar lijkt beter te zitten bij Toro Rosso. Kvyat is gewoon niet goed.
Albon heeft het gewoon nog niet.

Ferrari erg slecht natuurlijk. Na een nog wel goede quali.
pi_189779403
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 12:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Alsof ze uberhaupt iets tegen Ferrari kunnen doen.

Die vaste regel daarin is NU pas gekomen. Dus stel dat Ferrari inderdaad dit middeltje gebruikte als extra power (wat mij overigens sterk lijkt dat dat die extra punch was maar goed), dan was dat toen nog niet eens op die manier illegaal.
Dat de flowmeter deels geblokkeerd wordt is wat anders.

Dat Max dan gaat janken over vals spelen slaat gewoon nergens op. Ferrari past het sowieso dan nu niet meer toe en er valt ook niets meer tegen ze doen.
Maar als dit wel was waardoor ze zoveel sneller konden, dan zijn ze het slimme trucje kwijt.

Dit zijn toch ook mooie dingen. Ferrari en ook Mercedes hebben gewoon die middelen en manschappen om slimme trucjes te bedenken binnen wat mazen van de wet waardoor ze wat snelheid vinden.
Als je op een weg 80km/u mag betekend dat niet dat je overal 100km/u mag rijden en alleen bij de flitspaal aan de snelheid houd. Dat is geen maas in de wet, maar een maas in de controle van de wet.
  maandag 4 november 2019 @ 12:57:18 #158
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189779431
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 12:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Alsof ze uberhaupt iets tegen Ferrari kunnen doen.

Die vaste regel daarin is NU pas gekomen. Dus stel dat Ferrari inderdaad dit middeltje gebruikte als extra power (wat mij overigens sterk lijkt dat dat die extra punch was maar goed), dan was dat toen nog niet eens op die manier illegaal.
Dat de flowmeter deels geblokkeerd wordt is wat anders.

Dat Max dan gaat janken over vals spelen slaat gewoon nergens op. Ferrari past het sowieso dan nu niet meer toe en er valt ook niets meer tegen ze doen.
Maar als dit wel was waardoor ze zoveel sneller konden, dan zijn ze het slimme trucje kwijt.

Dit zijn toch ook mooie dingen. Ferrari en ook Mercedes hebben gewoon die middelen en manschappen om slimme trucjes te bedenken binnen wat mazen van de wet waardoor ze wat snelheid vinden.
hij jankt toch helemaal niet, hij zegt alleen wat iedereen in het paddock denkt maar niet uitspreekt.
pi_189779469
Even afgezien van #fuelgate, laat Ferrari maar eens minder fouten maken. Wat een prutsteam is dat zeg.. Zowel het team als de rijders, echt belachelijk.

Als ze serieus nog kans willen maken op een titel, dan moeten ze echt de bezem door de tent heen halen.
  maandag 4 november 2019 @ 13:04:32 #160
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_189779524
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 12:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

hij jankt toch helemaal niet, hij zegt alleen wat iedereen in het paddock denkt maar niet uitspreekt.
Het is op dit F1-forum gebruikelijk om iedereen, van topcoureur tot simpele FOK!-user, die ergens iets op aanmerkt een jankerd te noemen.
Wie dit leest is gek
  maandag 4 november 2019 @ 13:06:18 #161
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189779544
quote:
99s.gif Op maandag 4 november 2019 13:04 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het is op dit F1-forum gebruikelijk om iedereen, van topcoureur tot simpele FOK!-user, die ergens iets op aanmerkt een jankerd te noemen.
Jankert
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 november 2019 @ 13:11:19 #162
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189779610
Mensen die nog steeds durven te beweren dat het niet valsspelen is ... _O-

Wij weten natuurlijk niet of het allemaal waar is, maar als het waar is dat Ferrari op sommige momenten meer dan toegestane hoeveelheid brandstof de motor in kon jagen dan was dat gewoon valsspelen. Klaar. Niks mazen in de wet of de grenzen opzoeken.

Als je een meetinstrument bewust loopt te verstoren, zodat je iets kan doen wat niet mag dan is het gewoon valsspelen. Dit is toch compleet anders dan de grenzen opzoeken met je ontwerp etc.
pi_189779616
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 08:51 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het "gat" in de regels was dat de kabel van die sensor overal mocht liggen, dat veroorzaakte een storing. Ferrari heeft bewust storingen veroorzaakt bij die sensor zodat de FIA niet kon controleren hoeveel brandstof ze die motor in spoten. Dat is geen gat in de regels, dat is gewoon vals spelen. De enige reden waarom Red Bull + Mercedes het op deze manier hebben aangepakt is om de F1 niet in diskrediet te brengen, als de FIA het had moeten onderzoeken na een formeel protest en het bleek te kloppen konden ze niet anders dan Ferrari uit de stand halen en Vettel en Leclerc van al hun overwinningen/poles strippen. En iets zegt mij dat ze dat hun gehypte wonderboy Leclerc niet hadden willen aandoen gezien die gast al zwaar gematst wordt door de FIA.
Dat deden ze bij Renault ook niet, dus zou het bij een race zijn gebleven.

Maar het valt imho sowieso niet te bewijzen dat die kabel er lag om storingen te veroorzaken. En om dat uit te sluiten mag er nu geen kabel meer langslopen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_189779670
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 12:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Alsof ze uberhaupt iets tegen Ferrari kunnen doen.

Die vaste regel daarin is NU pas gekomen. Dus stel dat Ferrari inderdaad dit middeltje gebruikte als extra power (wat mij overigens sterk lijkt dat dat die extra punch was maar goed), dan was dat toen nog niet eens op die manier illegaal.

Correct me if Im wrong, maar door het trucje waae Ferrari van wordt beschuldigd konden zij tijdens zo'n storing extra brandstof verbruiken en dus boven de maximale toegestane hoeveelheid per tijdseenheid.
Dit moesten zij natuurlijk op andere momenten weer compenseren want het totale verbruik is gelimiteerd.
Dus dar is illegaal alleen is er geen data die dit kon registreren.

quote:
Maar als dit wel was waardoor ze zoveel sneller konden, dan zijn ze het slimme trucje kwijt.
Precies. Dat zou verklaren waarom Leclerc deze race zoveel langzamer was dat vorige races.

quote:
Dit zijn toch ook mooie dingen. Ferrari en ook Mercedes hebben gewoon die middelen en manschappen om slimme trucjes te bedenken binnen wat mazen van de wet waardoor ze wat snelheid vinden.
Dit zou niet binnen de regelgeving vallen, ze waren wel zo slim om een fout in de sensoren te vinden en dit te gebruiken
pi_189779697
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 12:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
volgens mij was Seb Vettel tweede in de kwalificatie. Charles Leclerc was ook voor Lewis Hamilton gebleven in de kwalificatie.
Dit komt ook beter tot uiting in een hele race
pi_189779739
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2019 13:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dit komt ook beter tot uiting in een hele race
Seb had problemen met zijn auto en Leclerc reed met een oude motor, dus dat zegt nog niets.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_189779767
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2019 13:12 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat deden ze bij Renault ook niet, dus zou het bij een race zijn gebleven.

Maar het valt imho sowieso niet te bewijzen dat die kabel er lag om storingen te veroorzaken. En om dat uit te sluiten mag er nu geen kabel meer langslopen.
Elk team was deze race 1 tot 5km gemiddeld sneller dan het gemiddelde over het gehele seizoen, alleen Ferrari niet. Apart dat die kleinere teams met de Ferrari motor wel een kleine winst weten te boeken en het grote Ferrari niet? Ferrari was opeens uit het complete niets de snelste, niet een kleine sprong maar een zeer grote sprong en nu waren ze opeens weer 1 sec per ronde langzamer? Teams zien wat die motor van Ferrari doet, die zien dat geen enkele ferrari motor zo'n acceleratie heeft na een bocht, zo snel op de snelheid zit behalve die van ferrari zelf, apart met exact dezelfde motor?

We gaan het nu de komende 2 races zien, geen podium of pole voor Ferrari en het is mij duidelijk maar gezien de alsmaar groeiende berichten van wel degelijk experts in het paddock blijken steeds meer mensen te geloven dat er iets niet klopte bij Ferrari. Ze hebben gewoon vals gespeeld.
  maandag 4 november 2019 @ 13:22:40 #168
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189779771
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2019 13:20 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Seb had problemen met zijn auto en Leclerc reed met een oude motor, dus dat zegt nog niets.
Binotto geeft als verklaring dat ze met meer downforce reden dit weekend, is dat terug te zien in de bochten snelheid?
pi_189779779
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 08:51 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
En iets zegt mij dat ze dat hun gehypte wonderboy Leclerc niet hadden willen aandoen gezien die gast al zwaar gematst wordt door de FIA.
Je bent in de war met Max.
Leclerc en Ferrari worden bij alles aangepakt.
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 november 2019 @ 13:24:07 #170
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189779790
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Je bent in de war met Max.
Leclerc en Ferrari worden bij alles aangepakt.
_O-
  maandag 4 november 2019 @ 13:25:10 #171
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189779805
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Je bent in de war met Max.
Leclerc en Ferrari worden bij alles aangepakt.
:D
pi_189779981
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2019 13:20 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Seb had problemen met zijn auto en Leclerc reed met een oude motor, dus dat zegt nog niets.
Klopt en tijdens een kwalificatieronde valt het ook niet zo op.

Ik ben benieuwd hoe Ferrari volgende week is
pi_189780004
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Elk team was deze race 1 tot 5km gemiddeld sneller dan het gemiddelde over het gehele seizoen, alleen Ferrari niet. Apart dat die kleinere teams met de Ferrari motor wel een kleine winst weten te boeken en het grote Ferrari niet? Ferrari was opeens uit het complete niets de snelste, niet een kleine sprong maar een zeer grote sprong en nu waren ze opeens weer 1 sec per ronde langzamer? Teams zien wat die motor van Ferrari doet, die zien dat geen enkele ferrari motor zo'n acceleratie heeft na een bocht, zo snel op de snelheid zit behalve die van ferrari zelf, apart met exact dezelfde motor?

We gaan het nu de komende 2 races zien, geen podium of pole voor Ferrari en het is mij duidelijk maar gezien de alsmaar groeiende berichten van wel degelijk experts in het paddock blijken steeds meer mensen te geloven dat er iets niet klopte bij Ferrari. Ze hebben gewoon vals gespeeld.
Ik heb die analyse ook gelezen. Die ging alleen over de kwalificatie, niet de race.

Misschien hebben ze vals gespeeld, maar het valt niet te bewijzen. Dus ik ga daar geen harde uitspraken over doen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 4 november 2019 @ 13:39:49 #174
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189780054
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2019 13:37 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik heb die analyse ook gelezen. Die ging alleen over de kwalificatie, niet de race.

Misschien hebben ze vals gespeeld, maar het valt niet te bewijzen. Dus ik ga daar geen harde uitspraken over doen.
maar voorlopig hebben ze de schijn terecht tegen
pi_189780081
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar voorlopig hebben ze de schijn terecht tegen
Of het terecht is, is dus nog afwachten. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')