abonnement Unibet Coolblue
pi_189780241
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 11:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

:D Het is weer zover?
Het is toch niet iets nieuws? Wil je beweren dat dit de eerste keer dat er geruchten verspeid worden wanneer Hamilton het moeilijk heeft?

quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 11:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja, leuke complottheorieën. Bewaar die maar gewoon voor het BNW topic, want hier voegt het geen drol toe behalve dat mensen zich aan je gaan ergeren.
O jee, mensen ergeren zich aan mij omdat ik hun lulverhaaltjes niet bevestig. Laat ik ze dan maar naar de mond gaan praten.

quote:
Doe jij hetzelfde richting iedereen die je nu zo hard beschuldigt van laster als het niet zo blijkt?
Zoals ik aangaf had RBR protest moeten indienen, dan blijkt Ferrari schuldig of onschuldig. Nu zit het er tussenin en dat is verkeerd, ook als Ferrari schuldig zou zijn. Dus dat verwijt aan RBR blijft sowieso staan.

quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2019 11:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat zou moeten gebeuren inderdaad, gelukkig voor Ferrari hebben ze nog twee races om te laten zien dat ze vals beschuldigd zijn. Maar op dit moment staan ze 1-0 achter en is de schade al ontstaan.
En dat is dus het achterbakse.

quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Elk team was deze race 1 tot 5km gemiddeld sneller dan het gemiddelde over het gehele seizoen, alleen Ferrari niet. Apart dat die kleinere teams met de Ferrari motor wel een kleine winst weten te boeken en het grote Ferrari niet? Ferrari was opeens uit het complete niets de snelste, niet een kleine sprong maar een zeer grote sprong en nu waren ze opeens weer 1 sec per ronde langzamer? Teams zien wat die motor van Ferrari doet, die zien dat geen enkele ferrari motor zo'n acceleratie heeft na een bocht, zo snel op de snelheid zit behalve die van ferrari zelf, apart met exact dezelfde motor?
Maar hoezo is er dan niet een enorm verschil in de speedtraps? De Ferrari heeft de minste luchtweerstand en zou bij gelijke motoren sowieso de snelste moeten zijn. Als je dan ook nog sneller acceleert zou die topsnelheid heel veel hoger moeten zijn. Tenzij de acceleratie ten koste gaat van de eindsnelheid maar dan is het dus een uitruil. Bij een illegaal grote fuel flow is dat niet het geval.

quote:
We gaan het nu de komende 2 races zien, geen podium of pole voor Ferrari en het is mij duidelijk maar gezien de alsmaar groeiende berichten van wel degelijk experts in het paddock blijken steeds meer mensen te geloven dat er iets niet klopte bij Ferrari. Ze hebben gewoon vals gespeeld.
Goh, van al die mensen die het al wilde geloven en zo'n beetje elk gerucht van de afgelopen jaren hebben geloofd gaan steeds meer mensen het geloven. Poe poe, het lijkt mij tijd voor mensen die wat meer weten en wat minder geloven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189780268
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Je bent in de war met Max.
Leclerc en Ferrari worden bij alles aangepakt.
Ah zoals de eerste keer een boete ooit bij een unsafe release zoals bij Leclerc waar Max (en anderen) nog een tijdstraf voor kregen? Of bedoel je het straffeloos ronden lange doorrijden met losse onderdelen bungelend aan de auto die tegen de auto's van Hamilton en Norris aanvlogen om vervolgens weer met krokodillentranen voor de camera staan te huilen over Jules en andere vrienden die zijn omgekomen tijdens het racen?

Voor de statistieken: Leclerc 0 poles 0 overwinningen, valsspelers erken ik niet.
  maandag 4 november 2019 @ 13:56:31 #178
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189780283
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:41 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Of het terecht is, is dus nog afwachten. :P
:) het blijft schijn
  maandag 4 november 2019 @ 13:58:28 #179
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189780313
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is toch niet iets nieuws? Wil je beweren dat dit de eerste keer dat er geruchten verspeid worden wanneer Hamilton het moeilijk heeft?
[..]

O jee, mensen ergeren zich aan mij omdat ik hun lulverhaaltjes niet bevestig. Laat ik ze dan maar naar de mond gaan praten.
[..]

Zoals ik aangaf had RBR protest moeten indienen, dan blijkt Ferrari schuldig of onschuldig. Nu zit het er tussenin en dat is verkeerd, ook als Ferrari schuldig zou zijn. Dus dat verwijt aan RBR blijft sowieso staan.
[..]

En dat is dus het achterbakse.
[..]

Maar hoezo is er dan niet een enorm verschil in de speedtraps? De Ferrari heeft de minste luchtweerstand en zou bij gelijke motoren sowieso de snelste moeten zijn. Als je dan ook nog sneller acceleert zou die topsnelheid heel veel hoger moeten zijn. Tenzij de acceleratie ten koste gaat van de eindsnelheid maar dan is het dus een uitruil. Bij een illegaal grote fuel flow is dat niet het geval.
[..]

Goh, van al die mensen die het al wilde geloven en zo'n beetje elk gerucht van de afgelopen jaren hebben geloofd gaan steeds meer mensen het geloven. Poe poe, het lijkt mij tijd voor mensen die wat meer weten en wat minder geloven.
wanneer had Hamilton het moeilijk dan? Was toch gewoon een kwestie van tijd, die 6e titel was voor de zomerstop al binnen
pi_189780536
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

wanneer had Hamilton het moeilijk dan? Was toch gewoon een kwestie van tijd, die 6e titel was voor de zomerstop al binnen
Hij moet natuurlijk ook polerecords breken enzo. Op zich is het wat vaker verslaan van zijn teamgenoot een beter idee aangezien hij een hele matige verhouding heeft voor een 'grote', maar het staat beter ook al is het al 7 jaar aan de auto te danken.

Waar het om gaat is dat in de fases waarin Vettel sterker was Lewis en Toto altijd wel wat te insinueren hadden. Was het niet over de auto dan waren het wel 'interesting tactics'.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 november 2019 @ 14:17:11 #181
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189780595
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:52 schreef Weltschmerz het volgende:
O jee, mensen ergeren zich aan mij omdat ik hun lulverhaaltjes niet bevestig. Laat ik ze dan maar naar de mond gaan praten.
Je mag het er best niet mee eens zijn, maar kom dan niet met je eigen volstrekt krankzinnige theorie om je punt te maken. Iedereen zou je veel serieuzer nemen als je gewoon het punt dat er niks bewezen is aanhaalt, wat gewoon een prima argument is.

Hou de discussie fatsoenlijk, niet op de man spelen en geen complotten. En ook belangrijk: sta open voor andere inzichten. Met de hakken in het zand ga je niks bereiken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_189780711
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 12:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

hij jankt toch helemaal niet, hij zegt alleen wat iedereen in het paddock denkt maar niet uitspreekt.
Precies. Maar Max moet wel gaan oppassen met zijn uitspraken. Het siert zijn eerlijkheid maar zo nu en dan is het beter je mond te houden. In het bedrijfsleven word men ook vaker afgestraft met het uitspreken van je mening.

Grappig is het wel dat Ferrari nu vol in de stress schiet na de uitspraken van Max. en hij zelfs bestraft moet worden voor zijn uitspraken.

Nee wat dat betreft kan Max nog veel leren van Hamilton die de media als geen ander goed kan bespelen.
  maandag 4 november 2019 @ 14:36:27 #183
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189780827
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 14:27 schreef Cherni het volgende:

[..]

Precies. Maar Max moet wel gaan oppassen met zijn uitspraken. Het siert zijn eerlijkheid maar zo nu en dan is het beter je mond te houden. In het bedrijfsleven word men ook vaker afgestraft met het uitspreken van je mening.

Grappig is het wel dat Ferrari nu vol in de stress schiet na de uitspraken van Max. en hij zelfs bestraft moet worden voor zijn uitspraken.

Nee wat dat betreft kan Max nog veel leren van Hamilton die de media als geen ander goed kan bespelen.
Wat Max doet is evengoed de media bespelen. Maar dan anders.
And so is the past
pi_189780832
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 14:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je mag het er best niet mee eens zijn, maar kom dan niet met je eigen volstrekt krankzinnige theorie om je punt te maken. Iedereen zou je veel serieuzer nemen als je gewoon het punt dat er niks bewezen is aanhaalt, wat gewoon een prima argument is.
Mijn argument is nou juist dat het bewezen had moeten worden middels een protest en dat het vragen van een clarification achterbaks is.

quote:
Hou de discussie fatsoenlijk, niet op de man spelen en geen complotten. En ook belangrijk: sta open voor andere inzichten. Met de hakken in het zand ga je niks bereiken.
Donder toch op met je complotten. Lewis en Toto spelen gewoon laffe publicitaire spelletjes.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189780871
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2019 14:36 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Wat Max doet is evengoed de media bespelen. Maar dan anders.
Vroeg of laat kan hem dat opbreken op de manier zoals hij dat doet. Die F1 is een groot circus. Max is een prima F1 piloot. De beste die wij ooit hebben gehad. En zijn eerlijkheid(zegt wat hij denkt) siert hem. Het is alleen niet te hopen dat dit ooit tegen hem gaat werken.
  maandag 4 november 2019 @ 14:41:28 #186
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189780876
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2019 14:36 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Wat Max doet is evengoed de media bespelen. Maar dan anders.
het verschil is een beetje zoals ze rijden
  maandag 4 november 2019 @ 14:45:06 #187
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189780918
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2019 14:41 schreef Cherni het volgende:

[..]

Vroeg of laat kan hem dat opbreken op de manier zoals hij dat doet. Die F1 is een groot circus. Max is een prima F1 piloot. De beste die wij ooit hebben gehad. En zijn eerlijkheid(zegt wat hij denkt) siert hem. Het is alleen niet te hopen dat dit ooit tegen hem gaat werken.
Zolang hij de resultaten binnenhaalt zal dat wel loslopen. Daar zit het geld. Niet over wat er in het vierkantje geleuterd wordt.

quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 14:41 schreef Tarado het volgende:

[..]

het verschil is een beetje zoals ze rijden
:D.
And so is the past
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 4 november 2019 @ 14:51:23 #188
408813 crew  trein2000
pi_189780976
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 14:36 schreef Weltschmerz het volgende:
Mijn argument is nou juist dat het bewezen had moeten worden middels een protest en dat het vragen van een clarification achterbaks is.
Waarom? Ten eerste is het gewoon de gebruikelijke manier. Het protest is de uitzondering.
Ten tweede is het protest een hele lastige route. De drempel is heel erg hoog, zonder klokkenluiders bijna onmogelijk. Daar moeten ze eens wat aan doen.

Waarom zou je het moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189781232
in de kwali kan ik 't me voorstellen, in de race niet. daar is zo'n race veel te langdurig voor, om nog meer brandstof te verbruiken.
overigens doet Mercedes ook van alles in de kwali en dan heet het ineens partymode. je kunt altijd wel zeuren over iets.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 4 november 2019 @ 15:29:29 #190
62913 Blik
The one and Only!
pi_189781555
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 14:27 schreef Cherni het volgende:

[..]

Precies. Maar Max moet wel gaan oppassen met zijn uitspraken. Het siert zijn eerlijkheid maar zo nu en dan is het beter je mond te houden. In het bedrijfsleven word men ook vaker afgestraft met het uitspreken van je mening.

Grappig is het wel dat Ferrari nu vol in de stress schiet na de uitspraken van Max. en hij zelfs bestraft moet worden voor zijn uitspraken.

Nee wat dat betreft kan Max nog veel leren van Hamilton die de media als geen ander goed kan bespelen.
Verstappen is juist precies wat de F1 nodig heeft, een beetje reuring. Dat binnen de lijntjes kleuren en politiek correcte gelul heeft niemand wat aan in een sport als de F1.

Een beetje tegendraads zijn is prima
  maandag 4 november 2019 @ 16:13:35 #191
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_189782233
quote:
99s.gif Op maandag 4 november 2019 06:23 schreef XL het volgende:

[..]

Ik zie de wereld een beetje anders

1) ik geloof niet dat Verstappen en Leclerc een probleem met elkaar hebben
2) ik geloof niet dat Verstappen als teamgenoot iets van Leclerc te duchten heeft
3) Red Bull kan prima buiten zijn echte opleidingsteam nemen als daar echt geen kwaliteit in zou zitten
4) Het zal niet lang duren alvorens er een Japanner in de Toro Rosso zit
5) Het behouden van Toro Rosso is een prima methode om de budgetregels te omzeilen
6) Hamilton kan vandaag, morgen en iedere dag in de komende 6 jaar stoppen en dat plant hij niet in overleg met Mercedes
7) Mercedes lijkt überhaupt niet ontevreden over Bottas
1: Verstappen en Leclerc vechten al met elkaar sinds ze in de karts rijden, hebben geleerd om elkaars concurrenten te zijn.

2. ze zijn echt wel aan elkaar gewaagd, zie je nu al.
OK, Max heeft een iets minder goede wagen dan Leclerc maar Ferrari heft ook moeten sjoemelen om meer punten te behalen.
Zet ze beiden in dezelfde wagen en je zou niet vantevoren kunnen voorspellen wie er sneller is.

3 Toro Rosso kan inderdaad buiten haar programma om een rijder kiezen maar dan heeft het opleidingsteam dus eigenlijk ook geen zin als dat geen talenten oplevert.
Het is juist de bedoeling dat hun talenten nog even mogen oeffenen voor ze naar het grote A team Red Bull zelf gaan.
Albon en Verstappen zijn daar de beste voorbeelden in op het moment.
En Vettel ook trouwens.

4 ja, een Japanner is bijna verplicht ivm Honda en Yamamoto heeft ook in Japan in de Toro Rosso gereden maar Yamamoto is inmiddels ook 31 jaar.. niet echt "young talent"
En andere Japanners met superlicentie zijn er volgens mij niet.
en wie zou er dan weg moeten bij Toro Rosso, Gasly of Kvyat?

5 Met Toro Rosso konden ze inderdaad gewoon de Honda motor een heel seizoen op de baan testen maar dat testen is nu klaar en niet echt meer nodig.
Red Bull kan nu met Albon ook zeggen dat ze weer een echt team hebben en dat beide rijders minstens een P6 zouden moeten kunnen halen.
Dus rijders testen hoeft ook niet meer.
Kost wel een hele hoop geld, 2 teams onderhouden en betalen.
Als Honda een fabrieksteam wil starten dan zou het voor beide partijen geweldig zijn als Toro Rosso overgenomen zou worden in 2021.
Scheelt Red Bull geld in ontwikkeling en Honda hoeft ook niet alles zelf opnieuw op te zetten.

6. Contractueel zal Hamilton toch minstens z'n cntract uit moeten zitten, kost 'm anders vele miljoenen.
Na volgend jaar mag ie in principe weg bij Mercedes en dan kan ie gaan en staan waar ie wil.

7. Bottas doet het prima voor Mercedes, weet podiumplekken te scoren en zit daarbij Hamilton ook niet al teveel in de weg.
Als het voor het team beter is om Hamilton op 1 te laten finishen dan baalt Bottas er natuurlijk wel van maar hij volgt de orders op.
Hij staat nu P2 in het kampioenschap, beter had ie het niet kunnen doen.
Zou alleen wel leuk zijn als ie volgend jaar voor zichzelf zou kiezen en weigert z'n plek af te staan.
Bottas is een goede rijder maar hij is geen racer pur sang.
Max die "NO!!!" riep, dat is racen.
  maandag 4 november 2019 @ 16:16:11 #192
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_189782266
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2019 14:36 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Wat Max doet is evengoed de media bespelen. Maar dan anders.
Wat Max nog wel moet leren is om iets te zeggen, zonder het te zeggen.
Zoals Bottas zei: "Het valt wel op dat ze ineens minder snelheid hadden"
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_189782336
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 16:16 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Wat Max nog wel moet leren is om iets te zeggen, zonder het te zeggen.
Zoals Bottas zei: "Het valt wel op dat ze ineens minder snelheid hadden"
Dat probeerde hij in de persconferentie na de kwalificatie in Mexico en dat ging ook niet helemaal goed
pi_189782488
Vettel was in de Q snel genoeg en was ook tot de laatste bocht in voor de pole. Echter Bottas pakte die laatste bocht sneller en maakte zo in 1x een achterstand op de Ferrari goed.

Ik vermoed dat bij de laatste bocht de banden van Vettel oververhit waren en dat hij daarom zo langzaam was.

Een probleem wat Ferrari al heel het seizoen teisterde. Ze zijn snel genoeg op een ronde, maar ten koste van de banden(slijtage).

Uiteindelijk in de race viel Vettel uit met schade en LeClerc had een oude motor. Dus daar kunnen we verder ook geen conclusie uit trekken kwa snelheid.

Verassing trouwens, Verstappen was ook het rechte stuk ook sneller dan Hamilton. Had dat te maken met motorvermogen van de Honda of het feit dat zijn nieuwere banden meer grip hadden in de bocht (hairpin) voor dat betreffende rechte stuk. w/
.
pi_189782733
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 14:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Mijn argument is nou juist dat het bewezen had moeten worden middels een protest en dat het vragen van een clarification achterbaks is.
[..]
Juist niet. Zo voorkom je dat een team in diskrediet gebracht wordt als ze het al op die manier doen. En als dat niet het geval is breng je jezelf niet in verlegenheid :)

quote:
Donder toch op met je complotten. Lewis en Toto spelen gewoon laffe publicitaire spelletjes.
Wie niet? :)

Imho doe jij dat ook door continu op Hamilton en Mercedes te blijven bashen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 4 november 2019 @ 16:49:04 #196
62913 Blik
The one and Only!
pi_189782750
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2019 16:32 schreef Fer het volgende:

Uiteindelijk in de race viel Vettel uit met schade en LeClerc had een oude motor. Dus daar kunnen we verder ook geen conclusie uit trekken kwa snelheid.

De directive van de FIA over die kabel was ook geldig voor oude motoren toch? Dus waarom zouden we daar geen conclusie uit kunnen trekken?
  maandag 4 november 2019 @ 16:58:22 #197
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_189782894
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 11:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is dus het punt. De geruchten komen wanneer Hamilton niet kan winnen, er moet altijd een luchtje aan zitten als een ander zich de sterkste toont. Het geklaag van Hamilton over de stank van de Ferrari, de rookpluimpjes, het slipstreamen op Spa, de interesting tactics als Vettel met een paar superrondjes Raikkonen verslaat, de blown diffuser, de flexwings. Het moet en zal besmeurd en daarvoor zijn insinuaties en suggesties voldoende.

Als Ferrari de sensor heeft gemanipuleerd dan lijkt mij, zonder dat ik de regels erop na heb gelezen, dat ze bestraft moeten worden. Maar de FIA heeft niks gevonden en de door RBR gevraagde clarification functioneert slechts als beschuldiging. Het is iets wat losstaat van de vraag of Ferrari iets gebruikt dat verboden zou kunnen worden verklaard of de vraag of Ferrari zelfs valsspeelt.

Als Ferrari de volgende race gewoon weer snel op het rechte stuk is, gaan Verstappen, Hamilton, Wolff en Horner dan hun excuses aanbieden, komen er rectificaties van Mol en de rest van de Ziggo marketingclub? Wordt de reputatie van Ferrari hersteld?

Ook van de andere kant gaat het helemaal niet om wat Ferrari doet. Er is helemaal geen onverklaarbaar snelheidsverschil. Het is helemaal niet groot en er is een groot aerodynamisch verschil. Er was geen verschil tussen de quali's voor en na de clarification, maar een race met een afgebroken wishbone en een met de wegligging worstelende leclerc met een oude motor zou dan het bewijs zijn. Het is als een metoo verhaal in de zin dat Ferrari zich niet kan verdedigen. Het bewijs zit hem in de auto zelf, en als RBR de waarheid had willen weten hadden ze protest moet aantekenen. Maar RBR wil helemaal geen bewijs, RBR wil de beschuldiging want die blijft toch wel plakken en die hoeft helemaal niet waar te zijn.
Dat is dus de tactiek, toen RB won en het Kampioenschap binnenhaalde, keken ze niet naar andere auto,s of die iets illegaals deden, het is altijd de club die niet wint, die zich van dit soort tactieken bedient.
  maandag 4 november 2019 @ 17:09:53 #198
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_189783047
waar iedereen overheen leest is dat door de sensor te manipuleren van het brandstof verbruik, daar gaat je uitlaatgassen niet van veranderen.
Dus de nieuwe brandstof die Ferrari heeft kan ook een verklaring zijn voor meer snelheid of het is een rookgordijn om het bovenstaande te maskeren.
  maandag 4 november 2019 @ 17:12:10 #199
80382 manny
30 is best veel
pi_189783075
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 16:16 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Wat Max nog wel moet leren is om iets te zeggen, zonder het te zeggen.
Zoals Bottas zei: "Het valt wel op dat ze ineens minder snelheid hadden"
precies.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_189783138
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 16:49 schreef Blik het volgende:

[..]

De directive van de FIA over die kabel was ook geldig voor oude motoren toch? Dus waarom zouden we daar geen conclusie uit kunnen trekken?
Oude motoren worden meestal teruggeschroefd. Anders kunnen ze knallen voor het einde van de race.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')