abonnement Unibet Coolblue
pi_189750874


Welkom in het centrale topic van "Depressie & Angst".


quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
quote:
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-5 zijn de angststoornissen zoals ze in het DSM-IV vermeld werden, opgesplitst in drie categorieën:
1) de angststoornissen
2) de obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen (ocgs)
3) de trauma- en stressorgerelateerde stoornissen

Angststoornissen in het DSM-5:
Paniekstoornis
Agorafobie
Specifieke fobie
Sociale angststoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Separatieangststoornis
Selectief mutisme
Angststoornis door een middel of medicatie
Angststoornis door een andere medische aandoening
angststoornis (niet anders omschreven)

Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
Obsessieve-compulsieve stoornis (OCD)
Stoornis in de lichaamsbeleving
Hoarding (het dwangmatig verzamelen van dingen)
Trichotillomanie (het regelmatig uittrekken van het eigen haar)
Excoriation disorder/Dermatillomanie (het regelmatig pulken aan de eigen huid)

Trauma- en stressorgerelateerde stoornissen
Reactieve hechtingsstoornis
Ontremde sociale engagementstoornis
Posttraumatische stressstoornis
Acute stressstoornis
Aanpassingsstoornissen

quote:
FOK! heeft nu ook zijn eigen IRC-kanaal voor de mensen in "Depressie & Angst". Hier kunnen we gezellig chatten/ tips geven en het met elkaar erover hebben.

Indien jij ook gezellig mee wilt praten met ons kun je ons bereiken via de volgende link:

http://irc.fok.nl/

En dan in principe

/join #dna

Heb je vragen omtrent IRC?
PM de volgende users:
zomertje
RBWO

quote:

We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189750890
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 21:07 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Dat klinkt niet positief.
Het waren er ook extreem veel en ernstig. Met een psychose kan het met een paar weken al beter gaan. En het enige dat ik doe is mijn ervaring delen. Ik ben ook traag in dat soort dingen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 2 november 2019 @ 21:12:50 #3
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189750976
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 21:09 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Het waren er ook extreem veel en ernstig. Met een psychose kan het met een paar weken al beter gaan. En het enige dat ik doe is mijn ervaring delen. Ik ben ook traag in dat soort dingen
Ik hoop gewoon heel hard dat ze zich snel beter gaat voelen, dat paniekerige smoeltje was me net iets teveel vandaag. Tis ammal kut.
Houd van poesjes
pi_189751013
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 21:12 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Ik hoop gewoon heel hard dat ze zich snel beter gaat voelen, dat paniekerige smoeltje was me net iets teveel vandaag. Tis ammal kut.
Geef haar de tijd. Hoe minder druk, hoe sneller het gaat...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189751039
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 21:12 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Ik hoop gewoon heel hard dat ze zich snel beter gaat voelen, dat paniekerige smoeltje was me net iets teveel vandaag. Tis ammal kut.
Lief dat je zo betrokken bent, hou dat ook vooral vast, dat is heel erg fijn als je angstig bent.

Vandaag ging kerstballen kopen dus niet, dat kan morgen weer heel anders zijn, maar een wandeling maken door de natuur maakt vaak wel rustig.
S. 2014
J. 2016
pi_189751073
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 21:12 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Ik hoop gewoon heel hard dat ze zich snel beter gaat voelen, dat paniekerige smoeltje was me net iets teveel vandaag. Tis ammal kut.
Ga er maar vanuit dat het nog een hele tijd gaat duren. Ze zit nu ook vol hormonen vanwege haar zwangerschap.
  zaterdag 2 november 2019 @ 21:21:23 #7
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189751119
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 21:18 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat het nog een hele tijd gaat duren. Ze zit nu ook vol hormonen vanwege haar zwangerschap.
Hoe weet je dat?
Houd van poesjes
pi_189751122
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 21:21 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
Hoe weet ik wat?
  zaterdag 2 november 2019 @ 21:23:14 #9
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189751152
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 21:21 schreef madam-april het volgende:

[..]

Hoe weet ik wat?
Dat het voorlopig nog niet voorbij is.
Houd van poesjes
pi_189751287
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 21:23 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Dat het voorlopig nog niet voorbij is.
Nou, ze zit vol hormonen vanwege haar zwangerschap. Die hormonen waren de aanleiding voor de psychose en de depressie. Zolang ze die hormonen nog in haar lichaam heeft (en die blijven tot ongeveer een jaar na de bevalling in haar lichaam), kan ze niet echt herstellen.
  zaterdag 2 november 2019 @ 21:34:51 #11
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189751473
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 21:28 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nou, ze zit vol hormonen vanwege haar zwangerschap. Die hormonen waren de aanleiding voor de psychose en de depressie. Zolang ze die hormonen nog in haar lichaam heeft (en die blijven tot ongeveer een jaar na de bevalling in haar lichaam), kan ze niet echt herstellen.
Ik wil niet dat ze zich zo voelt, dit zou een blije tijd moeten zijn voor haar, ze krijgt een kindje wat door ons uiterst gewenst is en nu kan ze er door haar angst niet eens van genieten. Ik vind het zo sneu :'(
Houd van poesjes
  zaterdag 2 november 2019 @ 21:39:17 #12
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189751573
Ik heb mijn psychoses we onder controle. Zolang ik mijn medicatie slik blijf ik stabiel. Maar ik vraag me af of ik nog kan krijgen wat ik allemaal wil in het leven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_189751694
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 21:18 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat het nog een hele tijd gaat duren. Ze zit nu ook vol hormonen vanwege haar zwangerschap.
Oh man... is dit weer een kloon van crypto...?
S. 2014
J. 2016
pi_189751771
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 21:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Oh man... is dit weer een kloon van crypto...?
Yep
pi_189751948
:N
S. 2014
J. 2016
pi_189752218
Vandaag naar de KreaDoe geweest (knutselbeurs in Utrecht). En ik ben nu zo kapot. Ik ga zelfs geen wekker zetten morgen (eens zien of ik eens na zessen wakker word ipv voor). Het was echt een fantastische dag.

Alleen ik moet het voor elkaar zien te krijgen dat ik uitgerust raak. Deze dag heeft me echt wel (iets te)veel gekost aan energie... maar goed... morgen maar even kijken hoe het gaat. Ik ben voorbereid op een klapper in mijn stemming, maar dat heb ik ervoor over.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189752585
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 22:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag naar de KreaDoe geweest (knutselbeurs in Utrecht). En ik ben nu zo kapot. Ik ga zelfs geen wekker zetten morgen (eens zien of ik eens na zessen wakker word ipv voor). Het was echt een fantastische dag.

Alleen ik moet het voor elkaar zien te krijgen dat ik uitgerust raak. Deze dag heeft me echt wel (iets te)veel gekost aan energie... maar goed... morgen maar even kijken hoe het gaat. Ik ben voorbereid op een klapper in mijn stemming, maar dat heb ik ervoor over.
Superleuk! Wil ik volgend jaar ook echt weer heen♡ nog wat leuks gescoord?
S. 2014
J. 2016
pi_189755957
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 21:39 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb mijn psychoses we onder controle. Zolang ik mijn medicatie slik blijf ik stabiel. Maar ik vraag me af of ik nog kan krijgen wat ik allemaal wil in het leven.
Oftewel?
pi_189756202
Het valt me even heel vies tegen, ik had gehoopt dat goed slapen toch wel een boel zou doen, maar misschien moet ik er toch maar aan dat dit niet met een paar dagen over is... :{
Alleen, hoe het anders moet... geen idee.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189756319
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 22:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Superleuk! Wil ik volgend jaar ook echt weer heen♡ nog wat leuks gescoord?
Drie setjes stempels, twee setjes stickers en een haakpakketje die super schattig is. Alles dat langer dan drie seconden in mijn handen was, griste mijn moeder uit mijn handen en kocht ze voor me. Dus ik heb "voor niks gespaard" (dat gaat allemaal in het potje voor mijn aankomende verhuizing en dat duurt nog wel een jaar, maar spaar vast)

Het is trouwens veel groter dan voorgaande jaren. Eerst was het twee hallen, nu vier.
Ik ben trouwens heel trots op mezelf. Na twee hallen had ik tegen mijn moeder gezegd dat het me teveel werd. Dus een grens aangegeven en dat is voor mij echt een reuzenstap.

Maar ik raad het je aan om volgend jaar te gaan!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189756323
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 08:48 schreef Nijna het volgende:
Het valt me even heel vies tegen, ik had gehoopt dat goed slapen toch wel een boel zou doen, maar misschien moet ik er toch maar aan dat dit niet met een paar dagen over is... :{
Alleen, hoe het anders moet... geen idee.
Ik zou willen dat ik je kon helpen lieverd... Het breekt me hart om dit te lezen... Echt heel erg veel sterkte en een super dikke knuffel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189756828
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 21:39 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb mijn psychoses we onder controle. Zolang ik mijn medicatie slik blijf ik stabiel. Maar ik vraag me af of ik nog kan krijgen wat ik allemaal wil in het leven.
Streef voor het maximale, neem genoegen met wat er in zit.
pi_189759077
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 09:03 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik zou willen dat ik je kon helpen lieverd... Het breekt me hart om dit te lezen... Echt heel erg veel sterkte en een super dikke knuffel
Dank je.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189759151
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 08:48 schreef Nijna het volgende:
Het valt me even heel vies tegen, ik had gehoopt dat goed slapen toch wel een boel zou doen, maar misschien moet ik er toch maar aan dat dit niet met een paar dagen over is... :{
Alleen, hoe het anders moet... geen idee.
Het beste is lief voor jezelf zijn, probeer niet elke dag te kijken wat er beter dan wel slechter gaat. Bekijk het is per week bijvoorbeeld, dan zie je (als herstel in ingezet) wel kleine en grotere verbeteringen.

Het is gewoon steile lijn omhoog, het is zoals een begeleider ooit zei: "vals plat". Maw je herstelt wel, maar zo langzaam dat het lijkt van niet.

Iig heel veel sterkte, en probeer veel afleiding te zoeken.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_189759404
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 08:48 schreef Nijna het volgende:
Het valt me even heel vies tegen, ik had gehoopt dat goed slapen toch wel een boel zou doen, maar misschien moet ik er toch maar aan dat dit niet met een paar dagen over is... :{
Alleen, hoe het anders moet... geen idee.
Slaaptekort of problemen door slaaptekort is ook niet met 2 dagen over he...
Misschien helpt het als je eens opschrijft wat er nu mist in je leven waardoor je je zo rot voelt.

Ik was vanmorgen op bezoek bij mijn opa en oma en mijn opa haar hard achteruit en dat triggerde toch een flinke onrust... (angststoornis gevoed door ziekte en zieke mensen)
Geen paniekaanval maar toch blij nu thuis te zijn.
S. 2014
J. 2016
pi_189766188
Ennnnnn dik in de stress... Ik moet zo naar de HAP omdat ze denken dat ik (waarschijnlijk door mijn medicatie) een longembolie heb
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 3 november 2019 @ 18:51:18 #27
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189766754
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 18:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ennnnnn dik in de stress... Ik moet zo naar de HAP omdat ze denken dat ik (waarschijnlijk door mijn medicatie) een longembolie heb
Sterkte. Wat is een longembolie?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 3 november 2019 @ 18:53:15 #28
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189766798
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 09:45 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Streef voor het maximale, neem genoegen met wat er in zit.
Ik heb altijd mijn eigen familie gewild. Weet niet of dat erin zit.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 3 november 2019 @ 19:09:03 #29
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189767139
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 07:52 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Oftewel?
Oftewel wat?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_189767307
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 18:53 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb altijd mijn eigen familie gewild. Weet niet of dat erin zit.
Je weet nooit wat er in de toekomst allemaal gaat lukken of wat niet. Het is verdomd moeilijk maar soms moet je accepteren wat je het leven je toewerpt.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_189767343
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 19:09 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Oftewel wat?
Blij dat je dat vraagt.. O+

Het lijkt alsof je veel aan suïcide denkt.

Sterkte iig.
  zondag 3 november 2019 @ 19:31:15 #32
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189767591
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 19:19 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Blij dat je dat vraagt.. O+

Het lijkt alsof je veel aan suïcide denkt.

Sterkte iig.
Zeker. Ik denk er veel aan. Op zich heb ik het niet slecht hoor. Op papier heb ik veel mee. Maar ik ben al lange tijd depressief.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 3 november 2019 @ 19:32:02 #33
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189767607
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 19:17 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Je weet nooit wat er in de toekomst allemaal gaat lukken of wat niet. Het is verdomd moeilijk maar soms moet je accepteren wat je het leven je toewerpt.
Zeker. Jij gelooft ook in God toch?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 3 november 2019 @ 19:32:22 #34
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_189767611
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 08:48 schreef Nijna het volgende:
Het valt me even heel vies tegen, ik had gehoopt dat goed slapen toch wel een boel zou doen, maar misschien moet ik er toch maar aan dat dit niet met een paar dagen over is... :{
Alleen, hoe het anders moet... geen idee.
Nijna, ik denk dat je zelf echt wel wist dat het niet met een paar dagen over zou zijn. Sorry. Goede nachtrust is natuurlijk wel belangrijk. Ben je alweer begonnen met wandelen?
  zondag 3 november 2019 @ 19:33:52 #35
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_189767628
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 18:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ennnnnn dik in de stress... Ik moet zo naar de HAP omdat ze denken dat ik (waarschijnlijk door mijn medicatie) een longembolie heb
Ben je oké?
pi_189767650
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 19:31 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Zeker. Ik denk er veel aan. Op zich heb ik het niet slecht hoor. Op papier heb ik veel mee. Maar ik ben al lange tijd depressief.
En je doet je best om te delen?
Je hebt daar een goede plek voor?
  zondag 3 november 2019 @ 20:00:58 #37
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189768170
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 19:35 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

En je doet je best om te delen?
Je hebt daar een goede plek voor?
Vooral op fok. Maar ik heb sindskort een nieuwe psycholoog.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_189768267
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 20:00 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Vooral op fok. Maar ik heb sindskort een nieuwe psycholoog.
Beetje een klik mee?
  zondag 3 november 2019 @ 20:26:31 #39
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189768866
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 20:04 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Beetje een klik mee?
Te vroeg om te zeggen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_189769436
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 18:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ennnnnn dik in de stress... Ik moet zo naar de HAP omdat ze denken dat ik (waarschijnlijk door mijn medicatie) een longembolie heb
Sterkte :* weet je al meer?

quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 12:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Slaaptekort of problemen door slaaptekort is ook niet met 2 dagen over he...
Misschien helpt het als je eens opschrijft wat er nu mist in je leven waardoor je je zo rot voelt.

Ik was vanmorgen op bezoek bij mijn opa en oma en mijn opa haar hard achteruit en dat triggerde toch een flinke onrust... (angststoornis gevoed door ziekte en zieke mensen)
Geen paniekaanval maar toch blij nu thuis te zijn.
En ik weet dus nog steeds niet zo goed of ik me nu echt rot voel of dat het allemaal teveel is zeg maar. En wellicht is het een de oorzaak van het ander.
We hebben vandaag in elk geval geprobeerd om ook met de kinderen wat afspraken te maken, dat ze ook wat meer zelf gaan doen en het er niet zo op laten aankomen. Nu afwachten of het werkt. Ik hoop dat als ik niet overal als een politieagent achteraan hoef te gaan, dat dat in elk geval een beetje scheelt.

quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 19:32 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Nijna, ik denk dat je zelf echt wel wist dat het niet met een paar dagen over zou zijn. Sorry. Goede nachtrust is natuurlijk wel belangrijk. Ben je alweer begonnen met wandelen?
Klopt wat je zegt, ik had het wel gehoopt denk ik ;).
Gisteren gewandeld, vandaag wilde het weer niet zo meezitten en heb ik geen frisse neus gehaald. Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen. Brood halen bij de bakker, als ik lopend ga dan heb ik mijn rondje ook gelijk weer gehad.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189769462
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 18:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ennnnnn dik in de stress... Ik moet zo naar de HAP omdat ze denken dat ik (waarschijnlijk door mijn medicatie) een longembolie heb
Shit! Al meer duidelijkheid?
S. 2014
J. 2016
pi_189769496
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 19:33 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ben je oké?
Longontsteking. Dus wel goed ziek, maar gelukkig niets ernstigs
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189769530
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 20:47 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Longontsteking. Dus wel goed ziek, maar gelukkig niets ernstigs
"gelukkig" in de zin van geen longembolie.
Goed uitzieken, beterschap :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189769565
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 20:48 schreef Nijna het volgende:

[..]

"gelukkig" in de zin van geen longembolie.
Goed uitzieken, beterschap :*
Het is zeker gelukkig! Natuurlijk beroerd, maar een embolie zou nog een heel stuk naarder zijn.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189770803
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 20:47 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Longontsteking. Dus wel goed ziek, maar gelukkig niets ernstigs
Daar kun je inderdaad goed ziek van zijn!! Beterschap
S. 2014
J. 2016
  zondag 3 november 2019 @ 21:45:13 #46
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_189771241
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 20:47 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Longontsteking. Dus wel goed ziek, maar gelukkig niets ernstigs
Oké. Zorg goed voor jezelf. Beterschap.
  zondag 3 november 2019 @ 21:47:30 #47
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_189771318
quote:
0s.gif [b]Op zondag 3 november 2019 20:45 schreef Nijna het volgende:

Klopt wat je zegt, ik had het wel gehoopt denk ik ;).
Gisteren gewandeld, vandaag wilde het weer niet zo meezitten en heb ik geen frisse neus gehaald. Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen. Brood halen bij de bakker, als ik lopend ga dan heb ik mijn rondje ook gelijk weer gehad.
Ja snap ik. Succes morgen.
pi_189771800
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 18:53 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb altijd mijn eigen familie gewild. Weet niet of dat erin zit.
Wat zou een familie je brengen in het leven qua gevoel? En kan je dat ook uit andere dingen halen?
pi_189772723
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 21:59 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Wat zou een familie je brengen in het leven qua gevoel? En kan je dat ook uit andere dingen halen?
Mooie vraag! ^O^

Ik heb deels de oorzaak van mijn onrust gevonden, mijn dochter en haar allergie... ze heeft een paar weken geleden een hamstertje gekregen maar daar reageert ze nu dus ook behoorlijk op. Vind het zo sneu dat ik haar dus weer moet gaan vertellen dat t diertje wegmoet... daar knijpt alles van samen. Klotezooi!
S. 2014
J. 2016
  zondag 3 november 2019 @ 23:08:12 #50
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189773467
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 21:59 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Wat zou een familie je brengen in het leven qua gevoel? En kan je dat ook uit andere dingen halen?
Ik heb altijd een vader willen zijn. Hem geven wat ik niet heb gehad.

Een levensdoel, denk ik? Iets bereiken zoals Martin Luther King of Barack Obama. Op dat niveau succes hebben.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_189775895
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 23:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb altijd een vader willen zijn. Hem geven wat ik niet heb gehad.

Een levensdoel, denk ik? Iets bereiken zoals Martin Luther King of Barack Obama. Op dat niveau succes hebben.
Wauw lieverd wat leg jij de lat onmogelijk hoog voor jezelf...
S. 2014
J. 2016
pi_189775960
pffft... ik kan zo een zombierol in The Walking Dead krijgen. 'k Voel me net een wandelend lijk.

Mijn stemming is echt low low low. Slecht geslapen... dat slechte slapen maakt me echt horendol, dat duurt ook al weken. Het is echt even pittig allemaal
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 4 november 2019 @ 09:47:24 #53
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189776802
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2019 07:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Wauw lieverd wat leg jij de lat onmogelijk hoog voor jezelf...
Ik zou wel in die richting succes willen hebben. Dat ik een soort icoon wordt voor gemarginaliseerde groepen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_189776870
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 07:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
pffft... ik kan zo een zombierol in The Walking Dead krijgen. 'k Voel me net een wandelend lijk.

Mijn stemming is echt low low low. Slecht geslapen... dat slechte slapen maakt me echt horendol, dat duurt ook al weken. Het is echt even pittig allemaal
Low-boks. Ik wil eigenlijk alleen maar huilen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_189776881
quote:
2s.gif Op maandag 4 november 2019 09:55 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Low-boks. Ik wil eigenlijk alleen maar huilen.
Laat jezelf even gaan :* (als dat enigszins mogelijk is). Van opkroppen komt het alleen op een ongunstig moment als een ontploffing eruit. Je mag huilen, je mag verdrietig zijn... Probeer een beetje mild voor jezelf te zijn
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189776896
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 19:32 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Zeker. Jij gelooft ook in God toch?
Jup, alleen is dat soms wel een probleem als ik depri ben of heel dwangmatig dan ben ik eerder bang voor God dan dat ik steun vind. Al is dat de laatste twee terugvallen wel beter geworden.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_189776899
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 09:56 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Laat jezelf even gaan :* (als dat enigszins mogelijk is). Van opkroppen komt het alleen op een ongunstig moment als een ontploffing eruit. Je mag huilen, je mag verdrietig zijn... Probeer een beetje mild voor jezelf te zijn
Ik maak me er wel een beetje zorgen over, geloof ik.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_189776943
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 09:47 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik zou wel in die richting succes willen hebben. Dat ik een soort icoon wordt voor gemarginaliseerde groepen.
Stel zoals ik al zei in de dm eens wat minder zware doelen? Wil je een icoon zijn of je eigenlijk gewaardeerd voelen? Mss is ervaringsdeskundige wat voor je?
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_189776961
quote:
2s.gif Op maandag 4 november 2019 09:57 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik maak me er wel een beetje zorgen over, geloof ik.
Knuffel :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189778286
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 21:47 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ja snap ik. Succes morgen.
Gelukt, gelijk maar gegaan vanmorgen toen het nog niet regende, dus doel behaald :) .

quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 22:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Mooie vraag! ^O^

Ik heb deels de oorzaak van mijn onrust gevonden, mijn dochter en haar allergie... ze heeft een paar weken geleden een hamstertje gekregen maar daar reageert ze nu dus ook behoorlijk op. Vind het zo sneu dat ik haar dus weer moet gaan vertellen dat t diertje wegmoet... daar knijpt alles van samen. Klotezooi!
[/quote

Ah wat sneu :{ niet leuk, sterkte met vertellen enzo :*

[quote]0s.gif Op zondag 3 november 2019 23:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb altijd een vader willen zijn. Hem geven wat ik niet heb gehad.

Een levensdoel, denk ik? Iets bereiken zoals Martin Luther King of Barack Obama. Op dat niveau succes hebben.
Dan leg je de lat misschien wel heel erg hoog, als je op zo'n niveau succes wilt hebben.
Zijn er nog tussenstapjes op weg naar zo'n doel, die makkelijker haalbaar zijn?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189779816
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 23:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb altijd een vader willen zijn. Hem geven wat ik niet heb gehad.

Een levensdoel, denk ik? Iets bereiken zoals Martin Luther King of Barack Obama. Op dat niveau succes hebben.
Weet je, ik heb ondanks een MBO diploma een HBO functie bij een grote speler hier in NL en daarbuiten.

Ja het is tof dat je kan zeggen dat je voor zo'n werkgever op een leuke positie zit. Maar maakt het me gelukkiger? Nee want het oorsuizen of de dwang gaan er niet door weg.

Tijdens deze laatste terugval had ik net een soort van promotie gemaakt, binnen 3 weken was ik af. Soms moet je gewoon doen wat je leuk vind en niet wat je wilt bereiken.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_189780032
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:26 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Weet je, ik heb ondanks een MBO diploma een HBO functie bij een grote speler hier in NL en daarbuiten.

Ja het is tof dat je kan zeggen dat je voor zo'n werkgever op een leuke positie zit. Maar maakt het me gelukkiger? Nee want het oorsuizen of de dwang gaan er niet door weg.

Tijdens deze laatste terugval had ik net een soort van promotie gemaakt, binnen 3 weken was ik af. Soms moet je gewoon doen wat je leuk vind en niet wat je wilt bereiken.
Amen!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189780462
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:26 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Weet je, ik heb ondanks een MBO diploma een HBO functie bij een grote speler hier in NL en daarbuiten.

Ja het is tof dat je kan zeggen dat je voor zo'n werkgever op een leuke positie zit. Maar maakt het me gelukkiger? Nee want het oorsuizen of de dwang gaan er niet door weg.

Tijdens deze laatste terugval had ik net een soort van promotie gemaakt, binnen 3 weken was ik af. Soms moet je gewoon doen wat je leuk vind en niet wat je wilt bereiken.
^O^
S. 2014
J. 2016
pi_189780704
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 18:53 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb altijd mijn eigen familie gewild. Weet niet of dat erin zit.
Troost je met het feit dat er ook mensen zijn die helemaal niks mankeert en voor wie een relatie en gezin ook niet zijn weggelegd.

Jij bent hier nog niet zo lang toch? Je bent de Nederlandse taal goed machtig, je hebt relaties gehad, bloedmooie vrouwen gedate, een boek geschreven. Je hebt meer gedaan dan sommige andere inwoners van Nederland.

Waar je mee zit is lastig, maar gezien wat je tot nu toe hebt weten te presteren, zou ik een relatie en gezin niet uitsluiten.
pi_189780917
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 14:26 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Troost je met het feit dat er ook mensen zijn die helemaal niks mankeert en voor wie een relatie en gezin ook niet zijn weggelegd.

Jij bent hier nog niet zo lang toch? Je bent de Nederlandse taal goed machtig, je hebt relaties gehad, bloedmooie vrouwen gedate, een boek geschreven. Je hebt meer gedaan dan sommige andere inwoners van Nederland.

Waar je mee zit is lastig, maar gezien wat je tot nu toe hebt weten te presteren, zou ik een relatie en gezin niet uitsluiten.
Een psycholoog herinnerde me ooit aan een liedje waar ik eigenlijk nooit de lyrics van liet doordringen. Op advies van hem wel even goed geluisterd en eigenlijk een groot goed advies:

Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  maandag 4 november 2019 @ 18:10:18 #66
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189783972
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 14:26 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Troost je met het feit dat er ook mensen zijn die helemaal niks mankeert en voor wie een relatie en gezin ook niet zijn weggelegd.

Jij bent hier nog niet zo lang toch? Je bent de Nederlandse taal goed machtig, je hebt relaties gehad, bloedmooie vrouwen gedate, een boek geschreven. Je hebt meer gedaan dan sommige andere inwoners van Nederland.

Waar je mee zit is lastig, maar gezien wat je tot nu toe hebt weten te presteren, zou ik een relatie en gezin niet uitsluiten.
Dank je wel. Het is vooral dat ik nu last heb van depressieve klachten waardoor ik zo negatief ben. Ik moet eruit komen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_189784399
Accepteren dat het kut is is soms ook wel een oplossing.
  maandag 4 november 2019 @ 20:03:45 #68
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_189785996
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 09:47 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik zou wel in die richting succes willen hebben. Dat ik een soort icoon wordt voor gemarginaliseerde groepen.
Waarom zo’n nauwelijks (niet) haalbare doelstelling? Wat dacht je van hulpverlener voor gemarginaliseerde groepen? Kun je ook een held/icoon worden, maar op een realistisch niveau.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 4 november 2019 @ 21:00:37 #69
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189787176
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 20:03 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Waarom zo’n nauwelijks (niet) haalbare doelstelling? Wat dacht je van hulpverlener voor gemarginaliseerde groepen? Kun je ook een held/icoon worden, maar op een realistisch niveau.
Doe ik al. Heb ik al gedaan.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_189787216
Ik voel me miserabel. Ik ben erg somber en moedeloos sinds een week of twee en sinds een paar maanden heb ik veel last van angst. Ik heb het gevoel dat er gevaar dreigt, dat er iets heel ergs gaat gebeuren en dat ik daar niet aan kan ontkomen. Het is heel naar. Alle activiteiten zijn me te veel, ik zie het allemaal niet zitten. Ik wil eigenlijk geen mensen meer zien. Maar als ik een dag niks hoef nemen die gevoelens me compleet over dus dat is ook geen oplossing. Bovendien ben ik dan toch nog bezig met er allemaal komen gaat en wat is geweest. Ik heb ook weer een soort dwangmatige gedachten en twijfel soms aan mijn waarnemingen. Mijn hersenen werken niet goed, ik raak regelmatig in de war.
Ik wil hier zo graag uit komen, verlichting krijgen, helder worden, maar ik weet niet hoe.
Ik probeer geen dingen te vermijden, maar tegelijkertijd te letten op mijn grenzen (wat niet zo goed gaat). Verder doe ik mijn best om niet toe te geven aan die dwangmatige gedachten. En dingen te relativeren, mezelf te vertellen: 'dit is niet echt, dit is niet logisch, dit gaat weer over', enzovoort.

[ Bericht 7% gewijzigd door kuolema op 04-11-2019 23:12:50 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_189787646
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 21:02 schreef kuolema het volgende:
Ik voel me miserabel. Ik ben erg somber en moedeloos sinds een week of twee en sinds een paar maanden heb ik veel last van angst. Ik heb het gevoel dat er gevaar dreigt, dat er iets heel ergs gaat gebeuren en dat ik dat niet kan ontkomen. Het is heel naar. Alle activiteiten zijn me te veel, ik zie het allemaal niet zitten. Ik wil eigenlijk geen mensen meer zien. Maar als ik een dag niks hoef nemen die gevoelens me compleet over dus dat is ook geen oplossing. Bovendien ben ik dan toch nog bezig met er allemaal komen gaat en wat is geweest. Ik heb ook weer een soort dwangmatige gedachten en twijfel soms aan mijn waarnemingen. Mijn hersenen werken niet goed, ik raak regelmatig in de war.
Ik wil hier zo graag uit komen, verlichting krijgen, helder worden, maar ik weet niet hoe.
Ik probeer geen dingen te vermijden, maar tegelijkertijd te letten op mijn grenzen (wat niet zo goed gaat). Verder doe ik mijn best om niet toe te geven aan die dwangmatige gedachten. En dingen te relativeren, mezelf te vertellen: 'dit is niet echt, dit is niet logisch, dit gaat weer over', enzovoort.
Heb je dit al met je behandelaars besproken? Hoe gaat het met je medicatie?
pi_189791109
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2019 21:02 schreef kuolema het volgende:
Ik voel me miserabel. Ik ben erg somber en moedeloos sinds een week of twee en sinds een paar maanden heb ik veel last van angst. Ik heb het gevoel dat er gevaar dreigt, dat er iets heel ergs gaat gebeuren en dat ik daar niet aan kan ontkomen. Het is heel naar. Alle activiteiten zijn me te veel, ik zie het allemaal niet zitten. Ik wil eigenlijk geen mensen meer zien. Maar als ik een dag niks hoef nemen die gevoelens me compleet over dus dat is ook geen oplossing. Bovendien ben ik dan toch nog bezig met er allemaal komen gaat en wat is geweest. Ik heb ook weer een soort dwangmatige gedachten en twijfel soms aan mijn waarnemingen. Mijn hersenen werken niet goed, ik raak regelmatig in de war.
Ik wil hier zo graag uit komen, verlichting krijgen, helder worden, maar ik weet niet hoe.
Ik probeer geen dingen te vermijden, maar tegelijkertijd te letten op mijn grenzen (wat niet zo goed gaat). Verder doe ik mijn best om niet toe te geven aan die dwangmatige gedachten. En dingen te relativeren, mezelf te vertellen: 'dit is niet echt, dit is niet logisch, dit gaat weer over', enzovoort.
Sterkte Kuo :*
pi_189792020
Sterkte Kuolema.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189792451
Laatste afspraak gehad met psych, ze vond een vervolg niet nodig en ze zag het superpositief in en ze vond dat ik trots op mezelf mocht zijn O+ 'Hopelijk niet tot ziens.' Ikzelf heb nog een beetje het idee dat ik als klein guppy in de oceaan wordt gegooid, al sprak ik haar maar eens in de drie weken. Misschien is het hele idee om erover te praten als je een kutdag hebt (of een goede dag) al voldoende. Ik heb deze week wat plannen staan waarvan ik stress heb, dus eens zien hoe dat afloopt.
Tap tap tap
pi_189793090
Weet je waar ik zo van baal... dat na een hele fijne week ik nu alweer 4 dagen zo'n onrust heb... vandaag alweer op 20 mg en alsnog schieten er allemaal "wat alsjes" door mn hoofd.. zeer vermoeiend en weet ook niet waar t weg komt..
S. 2014
J. 2016
pi_189795712
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 10:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Weet je waar ik zo van baal... dat na een hele fijne week ik nu alweer 4 dagen zo'n onrust heb... vandaag alweer op 20 mg en alsnog schieten er allemaal "wat alsjes" door mn hoofd.. zeer vermoeiend en weet ook niet waar t weg komt..
Hoort erbij, hier is de onrust van de dwang wel aardig weg maar ben sinds paar dagen weer teveel met mn oorsuizen bezig. Zie het als oefening, hier sla jij je ook doorheen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_189800980
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 09:54 schreef CherryLips het volgende:
Laatste afspraak gehad met psych, ze vond een vervolg niet nodig en ze zag het superpositief in en ze vond dat ik trots op mezelf mocht zijn O+ 'Hopelijk niet tot ziens.' Ikzelf heb nog een beetje het idee dat ik als klein guppy in de oceaan wordt gegooid, al sprak ik haar maar eens in de drie weken. Misschien is het hele idee om erover te praten als je een kutdag hebt (of een goede dag) al voldoende. Ik heb deze week wat plannen staan waarvan ik stress heb, dus eens zien hoe dat afloopt.
Klinkt als goed bezig! Afscheid van een therapeut is altijd moeilijk, maar je kan het wel :* Ik ben trots op je!

Kun je die plannen een beetje relativeren voor jezelf? Of aanpassen?

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 10:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Weet je waar ik zo van baal... dat na een hele fijne week ik nu alweer 4 dagen zo'n onrust heb... vandaag alweer op 20 mg en alsnog schieten er allemaal "wat alsjes" door mn hoofd.. zeer vermoeiend en weet ook niet waar t weg komt..
Dat heeft tijd nodig :* En vergeet niet, iedereen heeft wat-alsjes... Ze zijn heel stom en vervelend, maar horen bij het leven (niet dat ik je probleem bagatelliseer, dat bedoel ik helemaal niet zo). En ik vermoed dat jij er een driedubbele dosis van krijgt, maar probeer de overwinningen en stapjes vooruit niet uit het oog te verliezen. Je hebt zoveel bereikt! Kop jij :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189801030
Ik moet eerlijk zeggen dat ik te ziek ben om een stemming te hebben. Ik voel me schuldig over het feit dat alles voor deze week gecanceld is, een groot veld voor me. De enige reden dat ik nu niet lig te slapen is omdat ik moet drinken (heb nog maar 1 kop thee gehad vandaag) en als ik er nog twee op heb mag ik weer naar bed.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189801838
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 09:54 schreef CherryLips het volgende:
Laatste afspraak gehad met psych, ze vond een vervolg niet nodig en ze zag het superpositief in en ze vond dat ik trots op mezelf mocht zijn O+ 'Hopelijk niet tot ziens.' Ikzelf heb nog een beetje het idee dat ik als klein guppy in de oceaan wordt gegooid, al sprak ik haar maar eens in de drie weken. Misschien is het hele idee om erover te praten als je een kutdag hebt (of een goede dag) al voldoende. Ik heb deze week wat plannen staan waarvan ik stress heb, dus eens zien hoe dat afloopt.
Mooie stap, ik herken het wel dat gevoel van een guppy in de oceaan... succes deze week :*

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 10:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Weet je waar ik zo van baal... dat na een hele fijne week ik nu alweer 4 dagen zo'n onrust heb... vandaag alweer op 20 mg en alsnog schieten er allemaal "wat alsjes" door mn hoofd.. zeer vermoeiend en weet ook niet waar t weg komt..
Misschien toch wat veel geweest vorige week, ondanks dat het fijn was?
Ik weet het niet, maar het zou kunnen dat je wat vermoeider bent en daardoor "vatbaarder" voor de "wat alsjes"?
En soms dan is er niet eens een verklaring, maar is het gewoon even zo :{
Pas goed op jezelf :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 19:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik te ziek ben om een stemming te hebben. Ik voel me schuldig over het feit dat alles voor deze week gecanceld is, een groot veld voor me. De enige reden dat ik nu niet lig te slapen is omdat ik moet drinken (heb nog maar 1 kop thee gehad vandaag) en als ik er nog twee op heb mag ik weer naar bed.
Wat naar dat je zo ziek bent. Zorg goed voor jezelf... rond deze tijd nog maar 1 kop thee op hebben is niet zo veel... Kan je niet een glas of flesje water naast je neerzetten zodat je als je even wakker bent een slok kan nemen? Drinken is zo belangrijk zeggen ze altijd...
Beterschap.

Vanmiddag hulp gevraagd, volgende week iets waar ik enorm tegenop zie en eigenlijk mijn moeder willen vragen, maar die moet een uur rijden om hier te komen en dat voor een half uurtje zeg maar.
Maar nu iemand anders gevraagd die meegaat. Zal je zien dat het allemaal reuze meevalt, maar goed voor het geval dat niet zo is, heb ik in elk geval back-up.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189802573
Normaal drink ik heel goed, maar ik weet niet waarom nu niet. Ach... ik zorg ervoor dat ik vanavond een beetje bijdrink. Komt goed :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189807561
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 21:27 schreef madam-april het volgende:

[..]

Heb je dit al met je behandelaars besproken? Hoe gaat het met je medicatie?
Dat van de angst heb ik al een tijd geleden aangegeven. De psycholoog zei toen: even afwachten, de oorzaak is onduidelijk, misschien is het de nasleep van de opname in de kliniek. Verder is er niets mee gedaan. Ik wist toen niet echt wat die angst inhield, welke gedachten daarbij hoorden, nu heb ik daar een beter beeld van, maar sindsdien heb ik het niet meer besproken.
Vorige week heb ik bij mijn casemanager aangegeven dat mijn stemming slechter is. Ik kreeg het advies om erop te letten dat ik genoeg rustmomenten heb en om naar buiten te gaan en iets actiefs te doen. De rest heb ik niet verteld.

Ik slik nu paliperidon en ben net begonnen met lamotrigine in een heel lage dosering. Verder zo nodig lorazepam, wat ik vaker wel dan niet neem voor het slapen en een paar keer per week overdag bij sociale angst.

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 06:18 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Sterkte Kuo :*
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 09:10 schreef Nijna het volgende:
Sterkte Kuolema.
Dank jullie wel :).
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_189807637
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 23:05 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat van de angst heb ik al een tijd geleden aangegeven. De psycholoog zei toen: even afwachten, de oorzaak is onduidelijk, misschien is het de nasleep van de opname in de kliniek. Verder is er niets mee gedaan. Ik wist toen niet echt wat die angst inhield, welke gedachten daarbij hoorden, nu heb ik daar een beter beeld van, maar sindsdien heb ik het niet meer besproken.
Vorige week heb ik bij mijn casemanager aangegeven dat mijn stemming slechter is. Ik kreeg het advies om erop te letten dat ik genoeg rustmomenten heb en om naar buiten te gaan en iets actiefs te doen. De rest heb ik niet verteld.

Ik slik nu paliperidon en ben net begonnen met lamotrigine in een heel lage dosering. Verder zo nodig lorazepam, wat ik vaker wel dan niet neem voor het slapen en een paar keer per week overdag bij sociale angst.
[..]


[..]

Dank jullie wel :).
Lijkt het je dan niet verstandig om zsm te bespreken met je behandelaars dat het nu zo heftig is? Als je het niet vertelt kunnen ze je ook niet helpen hè..
pi_189807818
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 23:09 schreef madam-april het volgende:

[..]

Lijkt het je dan niet verstandig om zsm te bespreken met je behandelaars dat het nu zo heftig is? Als je het niet vertelt kunnen ze je ook niet helpen hè..
Ergens wel, ik heb immers niet voor niets hulpverleners en ik kom er zelf niet uit. Maar ik heb niet het idee dat dat zin heeft en dat houdt me tegen, want ik heb regelmatig spijt van wat ik vertel. Omdat het me toch niets oplevert en ik het moeilijk vind om te doen. En dan voel ik me vaak heel stom achteraf. Dan kan ik het beter voor mezelf houden.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_189808356
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 23:16 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ergens wel, ik heb immers niet voor niets hulpverleners en ik kom er zelf niet uit. Maar ik heb niet het idee dat dat zin heeft en dat houdt me tegen, want ik heb regelmatig spijt van wat ik vertel. Omdat het me toch niets oplevert en ik het moeilijk vind om te doen. En dan voel ik me vaak heel stom achteraf. Dan kan ik het beter voor mezelf houden.
Als je niet eerlijk en open bent naar je behandelaars, kunnen ze je niet helpen. Als je steeds maar een deel vertelt, heeft het inderdaad geen zin. Therapie en behandelingen hebben geen zin als jij niet open en eerlijk bent over waar je tegenaan loopt. Wil je eigenlijk wel geholpen worden?
pi_189808530
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 23:40 schreef madam-april het volgende:

[..]

Als je niet eerlijk en open bent naar je behandelaars, kunnen ze je niet helpen. Als je steeds maar een deel vertelt, heeft het inderdaad geen zin. Therapie en behandelingen hebben geen zin als jij niet open en eerlijk bent over waar je tegenaan loopt. Wil je eigenlijk wel geholpen worden?
Je hebt gelijk. Natuurlijk wil ik geholpen worden. Ik heb er alleen, door mijn ervaringen, weinig vertrouwen in dat dat kan.
Morgen spreek ik mijn casemanager. Dan ga ik proberen alles te vertellen dat nu speelt.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_189809244
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 23:49 schreef kuolema het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Natuurlijk wil ik geholpen worden. Ik heb er alleen, door mijn ervaringen, weinig vertrouwen in dat dat kan.
Morgen spreek ik mijn casemanager. Dan ga ik proberen alles te vertellen dat nu speelt.
Schrijf voordat je naar je casemanager gaat alles op wat er nu speelt, dan kun je het laten lezen als het niet lukt om het te vertellen.
pi_189811309
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 23:16 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ergens wel, ik heb immers niet voor niets hulpverleners en ik kom er zelf niet uit. Maar ik heb niet het idee dat dat zin heeft en dat houdt me tegen, want ik heb regelmatig spijt van wat ik vertel. Omdat het me toch niets oplevert en ik het moeilijk vind om te doen. En dan voel ik me vaak heel stom achteraf. Dan kan ik het beter voor mezelf houden.
Is het zo moeilijk om ze te vetrouwen?
Is het idee dat je iets hebt losgelaten zonder een oplossing zo moeilijk te verdragen?

Is het delen niet al een heel belangrijk stuk nu en in de rest van je leven?

Je geeft zelf aan dat je leert en dat dingen duidelijker worden, dat zijn hele grote stappen, die je juist gaan helpen om beter op jezelf te kunnen zijn.
Dus je moet eerst goed investeren in relaties met anderen waardoor je hen later minder nodig hebt, omdat je jezelf dan beter kent.
pi_189811355
Het is zo moeilijk om op de rem te trappen... ik vind dat ik alles gewoon moet doen nu, alleen het lukt even niet. Deze week vrij genomen van alles, gewoon ontspannen en luisteren naar mijn lichaam. Alleen ik heb er zo'n bult schuldgevoelens erbij. En ik weet dat het niet rationeel is, en ik relativeer en probeer mijn brein te remmen, alleen lukken wil niet zo goed. Desondanks kies ik voor het verstandige en doe ik vandaag weer helemaal niks. 'k Lijk wel een verstandige volwassene zo :') ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189811381
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 07:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is zo moeilijk om op de rem te trappen... ik vind dat ik alles gewoon moet doen nu, alleen het lukt even niet. Deze week vrij genomen van alles, gewoon ontspannen en luisteren naar mijn lichaam. Alleen ik heb er zo'n bult schuldgevoelens erbij. En ik weet dat het niet rationeel is, en ik relativeer en probeer mijn brein te remmen, alleen lukken wil niet zo goed. Desondanks kies ik voor het verstandige en doe ik vandaag weer helemaal niks. 'k Lijk wel een verstandige volwassene zo :') ;)
Je wil zo graag :*

Langzaam dingen opbouwen, wel wat doen maar daarbij leren luisteren naar jezelf, naar je lichaam en niet naar al je gedachten.

Neem de tijd O+
pi_189811432
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 07:35 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Je wil zo graag :*

Langzaam dingen opbouwen, wel wat doen maar daarbij leren luisteren naar jezelf, naar je lichaam en niet naar al je gedachten.

Neem de tijd O+
Dank je wel :* en dat doe ik zeker :) Het hele punt is dat ik eigenlijk het gevoel heb dat alles me teveel is. En ik weet niet of dit een soort luiheid is of een echte grens... Daar ben ik zoekende in. (En op het moment ziek, dus ik kan echt even niks anders dan in mijn luie stoel hangen onder een stapel dekbedden, maar dat gaat over).

Maar goed, ik ben 'nog maar' 31 en heb hopelijk nog wel een jaar of vijftig/zestig om dat uit te vinden voor mezelf. En elke levensfase vraagt andere dingen en van drukke student naar huismus is gewoon een stap waaraan ik moet wennen. Ik ben idd nog herstellende en ach :) 't loopt wel los
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189811526
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 07:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dank je wel :* en dat doe ik zeker :) Het hele punt is dat ik eigenlijk het gevoel heb dat alles me teveel is. En ik weet niet of dit een soort luiheid is of een echte grens... Daar ben ik zoekende in. (En op het moment ziek, dus ik kan echt even niks anders dan in mijn luie stoel hangen onder een stapel dekbedden, maar dat gaat over).

Maar goed, ik ben 'nog maar' 31 en heb hopelijk nog wel een jaar of vijftig/zestig om dat uit te vinden voor mezelf. En elke levensfase vraagt andere dingen en van drukke student naar huismus is gewoon een stap waaraan ik moet wennen. Ik ben idd nog herstellende en ach :) 't loopt wel los
Volgens mij ben jij allesbehalve lui ;)

En het is een zoektocht ja.
Ik ben ook 31, was altijd een huismus en ik ga nu het tegenovergestelde doen.
Uit de comfortzone, verandering en spanning.
Maar vooral leren en doen O+
pi_189818491
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 00:39 schreef madam-april het volgende:

[..]

Schrijf voordat je naar je casemanager gaat alles op wat er nu speelt, dan kun je het laten lezen als het niet lukt om het te vertellen.
Ze komt altijd bij mij thuis. Ik had alles puntsgewijs opgeschreven, maar heb het zelf kunnen vertellen. Ik denk dat ik er wel goed aan heb gedaan, hoewel het toch ook verkeerd blijft voelen.
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 07:21 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Is het zo moeilijk om ze te vetrouwen?
Is het idee dat je iets hebt losgelaten zonder een oplossing zo moeilijk te verdragen?

Is het delen niet al een heel belangrijk stuk nu en in de rest van je leven?

Je geeft zelf aan dat je leert en dat dingen duidelijker worden, dat zijn hele grote stappen, die je juist gaan helpen om beter op jezelf te kunnen zijn.
Dus je moet eerst goed investeren in relaties met anderen waardoor je hen later minder nodig hebt, omdat je jezelf dan beter kent.
Het is niet zo dat ik niets vertel of zo. Dus enig vertrouwen is er wel. Ik vind mezelf al best open in vergelijking met vroeger. Hoewel ik nog steeds van mensen, bijvoorbeeld mijn moeder en mijn vriend, te horen krijg dat ik te weinig deel wat er in me omgaat.
Maar ik vind het gewoon geen fijn idee dat mensen bepaalde dingen van mij weten, ik wil er zelf de controle over houden. Als het me dan nog iets oplevert is het makkelijker om dat een beetje los te laten.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_189818700
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 16:54 schreef kuolema het volgende:
Maar ik vind het gewoon geen fijn idee dat mensen bepaalde dingen van mij weten, ik wil er zelf de controle over houden. Als het me dan nog iets oplevert is het makkelijker om dat een beetje los te laten.
De controle over je emoties?
De ander niet belasten?

Wanneer levert het iets op?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2019 18:06:14 ]
pi_189818774
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 16:54 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ze komt altijd bij mij thuis. Ik had alles puntsgewijs opgeschreven, maar heb het zelf kunnen vertellen. Ik denk dat ik er wel goed aan heb gedaan, hoewel het toch ook verkeerd blijft voelen.
[..]

Het is niet zo dat ik niets vertel of zo. Dus enig vertrouwen is er wel. Ik vind mezelf al best open in vergelijking met vroeger. Hoewel ik nog steeds van mensen, bijvoorbeeld mijn moeder en mijn vriend, te horen krijg dat ik te weinig deel wat er in me omgaat.
Maar ik vind het gewoon geen fijn idee dat mensen bepaalde dingen van mij weten, ik wil er zelf de controle over houden. Als het me dan nog iets oplevert is het makkelijker om dat een beetje los te laten.
Goed dat je het verteld hebt. Hoe reageerde ze? Hebben jullie al iets van een plan gemaakt?
pi_189818915
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 07:54 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij allesbehalve lui ;)

En het is een zoektocht ja.
Ik ben ook 31, was altijd een huismus en ik ga nu het tegenovergestelde doen.
Uit de comfortzone, verandering en spanning.
Maar vooral leren en doen O+
Goed bezig! ik vind het heel grappig dat we eigenlijk het tegenovergestelde doen ;) Veel succes met jouw pad :* (ik weet van eerder uit mijn leven, dat is best een leuk pad om buiten je huis te komen)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189819020
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:21 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Goed bezig! ik vind het heel grappig dat we eigenlijk het tegenovergestelde doen ;) Veel succes met jouw pad :* (ik weet van eerder uit mijn leven, dat is best een leuk pad om buiten je huis te komen)
:*

Elke dag ontdekken we weer ;)
pi_189819070
quote:
17s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:29 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

:*

Elke dag ontdekken we weer ;)
Jazeker :) en als onze paden ons gelukkig maken zijn we toch goed bezig? :* Volgens mij is het jouw kant op (meer naar buiten toe treden) een stuk moeilijker en dat vind ik echt heel dapper en goed van je!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189819092
Kuo! Goed bezig.

Voel je je al iets beter CotS?

Hier vanmiddag "spontaan" naar de stad gegaan. Wel oxa ingenomen maar vervolgens heerlijk even geshopt met mn zus en eindelijk een afspraak gemaakt voor een grote wens♡ een nieuwr tattoo op mn onderbeen (cover up ) om mn scheiding en de ellende daarna af te sluiten♡ duurt nog een half jaar maar dan kan ik nog sparen... 🤦‍♀️
S. 2014
J. 2016
pi_189819098
Herkennen jullie ook de 'feeling of impending doom'? Ik heb het op dit moment verschrikkelijk, alsof me elk moment iets enorm slechts kan overkomen.

Vandaag van 20mg paroxetine naar 30mg.
pi_189819163
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Kuo! Goed bezig.

Voel je je al iets beter CotS?

Hier vanmiddag "spontaan" naar de stad gegaan. Wel oxa ingenomen maar vervolgens heerlijk even geshopt met mn zus en eindelijk een afspraak gemaakt voor een grote wens♡ een nieuwr tattoo op mn onderbeen (cover up ) om mn scheiding en de ellende daarna af te sluiten♡ duurt nog een half jaar maar dan kan ik nog sparen... 🤦‍♀️
Nee, absoluut niet om eerlijk te zijn. Ik heb torenhoge koorts en heb echt pijn ervan. Oh en natuurlijk doen alle holtes en neus en keel nu ook mee. Maar goed... even geduld

Wauw! Wat stoer van je! En dat van spontaan naar de stad gaan (lijkt me best pittig) En dat het zo te horen klinkt als een succes. Oeh en een tatoo, ook al zo stoer :* Lekker bezig hoor jij
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189819190
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:33 schreef Papaap het volgende:
Herkennen jullie ook de 'feeling of impending doom'? Ik heb het op dit moment verschrikkelijk, alsof me elk moment iets enorm slechts kan overkomen.

Vandaag van 20mg paroxetine naar 30mg.
Niet meer, wel gehad. Het heeft mij enorm geholpen om dingen te doen die in het hier en nu plaats vinden (afleiding) en ook relativeren. Je gedachte en gevoelens uitdagen...

Hopelijk werkt de ophoging
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189819331
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:37 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Nee, absoluut niet om eerlijk te zijn. Ik heb torenhoge koorts en heb echt pijn ervan. Oh en natuurlijk doen alle holtes en neus en keel nu ook mee. Maar goed... even geduld

Wauw! Wat stoer van je! En dat van spontaan naar de stad gaan (lijkt me best pittig) En dat het zo te horen klinkt als een succes. Oeh en een tatoo, ook al zo stoer :* Lekker bezig hoor jij
Ik heb er al een paar hoor, maar voor deze moet ik 5 uur zitten en wordt de grootste en duurste tnt.
:+
De stad ging goed op oxa ;-)

Hopenlijk voel je je snel wat beter, dan is alles wat lichter.
S. 2014
J. 2016
pi_189819394
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik heb er al een paar hoor, maar voor deze moet ik 5 uur zitten en wordt de grootste en duurste tnt.
:+
De stad ging goed op oxa ;-)

Hopenlijk voel je je snel wat beter, dan is alles wat lichter.
Goed... laten we even de complimenten vasthouden en de maar negeren. Omdat een hulpmiddel maakt niet je overwinning kleiner. Sterker nog, je weet iets in te zetten waardoor zoiets lukt, dat is een teken van zelfkennis en goede zorg voor jezelf.

En vijf uur lang voor zoiets zitten, zeker met een emotionele lading, wederom... Gewoon heel erg dapper. Lekker puh

Komt wel goed hier. Vandaag de nodige overwinningen gehad hier, dus dat is iets wat ik even vast ga houden ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189819415
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:52 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Goed... laten we even de complimenten vasthouden en de maar negeren. Omdat een hulpmiddel maakt niet je overwinning kleiner. Sterker nog, je weet iets in te zetten waardoor zoiets lukt, dat is een teken van zelfkennis en goede zorg voor jezelf.

En vijf uur lang voor zoiets zitten, zeker met een emotionele lading, wederom... Gewoon heel erg dapper. Lekker puh

Komt wel goed hier. Vandaag de nodige overwinningen gehad hier, dus dat is iets wat ik even vast ga houden ;)
Je hebt gewoon gelijk! Ben miet zo goed in incasseren van positieve opmerkingen :D
S. 2014
J. 2016
pi_189820678
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Je hebt gewoon gelijk! Ben miet zo goed in incasseren van positieve opmerkingen :D
Is bijna mens eigen geloof ik. M'n vrouw was een sollicitatie gesprek aan het voorbereiden. Had ze ook een lijstje met goed en slechte punten.. Zeg ik maak van dat slechte is verbeter punten.. Dacht toen wel bij mezelf: "Voor een ander kan ik het allemaal zo goed vertellen, maar zelf toepassen.."
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_189821942
Ik heb het gevoel dat ik op een randje aan het wandelen ben en er elk moment kan vanaf donderen.

Ik ben veel meer prikkelbaar dan pak weg 5 maand geleden :'(

Ik denk aan iets en plots vliegt een traan over mijn wang. heb ik echt veel vaker.
pi_189822682
Hebben jullie wel eens het gevoel dat je maar gewoon dom blijft lopen en weer opkrabbelt zonder dat je echt een licht in de tunnel ziet?
Soms voel ik me zo. Elke dag mezelf vooruit duwen zodat ik alles doe wat verwacht wordt en ik niet blijf stilstaan bij de gevoelens in me.
Twiddel
pi_189828896
Even een dikke knuffel voor iedereen hier :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189829204
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 16:54 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ze komt altijd bij mij thuis. Ik had alles puntsgewijs opgeschreven, maar heb het zelf kunnen vertellen. Ik denk dat ik er wel goed aan heb gedaan, hoewel het toch ook verkeerd blijft voelen.
[..]

Het is niet zo dat ik niets vertel of zo. Dus enig vertrouwen is er wel. Ik vind mezelf al best open in vergelijking met vroeger. Hoewel ik nog steeds van mensen, bijvoorbeeld mijn moeder en mijn vriend, te horen krijg dat ik te weinig deel wat er in me omgaat.
Maar ik vind het gewoon geen fijn idee dat mensen bepaalde dingen van mij weten, ik wil er zelf de controle over houden. Als het me dan nog iets oplevert is het makkelijker om dat een beetje los te laten.
Goed dat het gelukt is om het zelf te vertellen!
Spreek je ook uit dat het "verkeerd blijft voelen"? Soms helpt het om zulke gedachten of gevoelens uit te spreken.

quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Kuo! Goed bezig.

Voel je je al iets beter CotS?

Hier vanmiddag "spontaan" naar de stad gegaan. Wel oxa ingenomen maar vervolgens heerlijk even geshopt met mn zus en eindelijk een afspraak gemaakt voor een grote wens♡ een nieuwr tattoo op mn onderbeen (cover up ) om mn scheiding en de ellende daarna af te sluiten♡ duurt nog een half jaar maar dan kan ik nog sparen... 🤦‍♀️
Goed zo GM! Wat wordt het voor tattoo, weet je dat al?

CotS, is dit een kwestie van uitzieken of moet je nog aan de bel trekken als je niet snel genoeg opknapt? Pas goed op jezelf hoor!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189829331
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 10:56 schreef Nijna het volgende:

CotS, is dit een kwestie van uitzieken of moet je nog aan de bel trekken als je niet snel genoeg opknapt? Pas goed op jezelf hoor!
Ik zit een beetje in twijfel. Eerst proberen zelf uit te zieken en anders een antibioticum. Alleen dat wil ik liever niet, want ik er diarree van krijg, waardoor ik mijn anti-pychotica niet goed opneem. En ik heb de afgelopen twee keer antibioticum ook een psychose gekregen. Momenteel ben ik nog helemaal niet stabiel, dus ik durf gewoon niet.

Wel vanochtend met de HA-assistent gebeld, en eerlijk gezegd een beetje gebagatelliseerd uit angst :@ maar maar maar... ik merk een beetje vooruitgang: ik haak een klein beetje. Heel simpel en traag, maar niet mokken, iets lukt
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189829828
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 11:03 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik zit een beetje in twijfel. Eerst proberen zelf uit te zieken en anders een antibioticum. Alleen dat wil ik liever niet, want ik er diarree van krijg, waardoor ik mijn anti-pychotica niet goed opneem. En ik heb de afgelopen twee keer antibioticum ook een psychose gekregen. Momenteel ben ik nog helemaal niet stabiel, dus ik durf gewoon niet.

Wel vanochtend met de HA-assistent gebeld, en eerlijk gezegd een beetje gebagatelliseerd uit angst :@ maar maar maar... ik merk een beetje vooruitgang: ik haak een klein beetje. Heel simpel en traag, maar niet mokken, iets lukt
Ik snap je angst wel... weten ze dat bij de huisarts ook?
Ik weet niet of het slim is om het te bagatelliseren (ik wist echt niet hoe je dat schreef, weer wat geleerd... :Y ).
Merk je echt een beetje vooruitgang of wil je dat het zo is en zie je het daarom zo?
Echt goed op jezelf passen hoor, makkelijker gezegd tegen een ander dan het zelf doen... I know...

En ik herken het ook wel een beetje, dat dingen bagatelliseren...
Niet altijd even handig... (eigen ervaring).

Beterschap
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189829928
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 11:31 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik snap je angst wel... weten ze dat bij de huisarts ook?
Ik weet niet of het slim is om het te bagatelliseren (ik wist echt niet hoe je dat schreef, weer wat geleerd... :Y ).
Merk je echt een beetje vooruitgang of wil je dat het zo is en zie je het daarom zo?
Echt goed op jezelf passen hoor, makkelijker gezegd tegen een ander dan het zelf doen... I know...

En ik herken het ook wel een beetje, dat dingen bagatelliseren...
Niet altijd even handig... (eigen ervaring).

Beterschap
Dank je wel :* Ja de HA weet het ook en die heeft overlegt met de psychiater.

Bagatelliseren is een woord dat ik altijd gok ;) maar het is ook een slechte gewoonte van me. Ik sla soms door in het relativeren en daarmee heb ik vaak het tegenovergestelde effect dan ik wil: ik doe het om lichtpuntjes te creëren, maar uiteindelijk schiet ik door en haat ik mezelf om de dingen die niet gaan zoals ik wens.

Het feit dat ik iets doe is vooruitgang... alleen ja, ziek is ziek. Ik weet het niet
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189830066
Herkenbaar CotS.
Goed dat de huisarts het weet en heeft overlegd met de psychiater.
Mooi dat je iets vooruit lijkt te gaan, bij twijfel, toch overleggen en inderdaad, uitzieken :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189830078
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 11:47 schreef Nijna het volgende:
Herkenbaar CotS.
Goed dat de huisarts het weet en heeft overlegd met de psychiater.
Mooi dat je iets vooruit lijkt te gaan, bij twijfel, toch overleggen en inderdaad, uitzieken :*
Sowieso!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189830108
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 20:55 schreef summer2bird het volgende:
Hebben jullie wel eens het gevoel dat je maar gewoon dom blijft lopen en weer opkrabbelt zonder dat je echt een licht in de tunnel ziet?
Soms voel ik me zo. Elke dag mezelf vooruit duwen zodat ik alles doe wat verwacht wordt en ik niet blijf stilstaan bij de gevoelens in me.
Ja. Eigenlijk altijd dit. Gewoon dom door blijven gaan. Dag na dag.
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 7 november 2019 @ 12:18:23 #116
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_189830554
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2019 11:50 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja. Eigenlijk altijd dit. Gewoon dom door blijven gaan. Dag na dag.
Of ik het dom door blijven gaan wil noemen weet ik niet maar ik functioneer ook al een lange tijd alleen in een bepaalde overlevingsmodus. Waardoor ik tegelijkertijd totaal niet functioneer.
pi_189831166
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 20:55 schreef summer2bird het volgende:
Hebben jullie wel eens het gevoel dat je maar gewoon dom blijft lopen en weer opkrabbelt zonder dat je echt een licht in de tunnel ziet?
Soms voel ik me zo. Elke dag mezelf vooruit duwen zodat ik alles doe wat verwacht wordt en ik niet blijf stilstaan bij de gevoelens in me.
Slik je ook antidepressiva summer2bird? Ik heb het dus sinds ik Paroxetine slik.
pi_189832333
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:31 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Jazeker :) en als onze paden ons gelukkig maken zijn we toch goed bezig? :* Volgens mij is het jouw kant op (meer naar buiten toe treden) een stuk moeilijker en dat vind ik echt heel dapper en goed van je!
We zijn goed bezig :)

Het is allebei ontzettend lastig omdat ik mijzelf moet oppeppen en jij juist jezelf moet remmen.

Voor mij lijkt het voor mijzelf juist makkelijker omdat ik mijzelf kan gaan verbazen en jij moet wellicht juist verwachtingen bijstellen.

Maar los van wat zwaarder is, een weg van vergelijken wil ik helemaal niet op, los daarvan komen we dichterbij onszelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2019 14:07:45 ]
pi_189832399
Knuffel voor iedereen die het kan gebruiken! :*

Ik voel me Zwitserland vandaag, gewoon neutraal dus.
pi_189832690
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 14:01 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

We zijn goed bezig :)

Het is allebei ontzettend lastig omdat ik mijzelf moet oppeppen en jij juist jezelf moet remmen.

Voor mij lijkt het voor mijzelf juist makkelijker omdat ik mijzelf kan gaan verbazen en jij moet wellicht juist verwachtingen bijstellen.

Maar los van wat zwaarder is, een weg van vergelijken wil ik helemaal niet op, los daarvan komen we dichterbij onszelf.
Inderdaad! We leren allebei om goed voor onszelf te zorgen. En het is niet te vergelijken. Ja, het lijkt zo, want we het tegenovergestelde doen, maar we zijn verschillende mensen. Al deden we precies hetzelfde, kan het alsnog de een zwaarder vallen dan de ander. You never know.

En eigenlijk ben ik ook bezig met mezelf te verbazen. Zoals bijvoorbeeld de laatste crisis die ik heb gehad. Dat is eerste sinds 2015 die niet in een opname eindigde. Om maar iets te noemen. Mijn level van oververmoeidheid die ik normaal na een dagje uit voel, was minder omdat ik een grens aangaf en noem maar op. Dus volgens mij verbazen wij ons allebei.

Niet zo interessant voorbeeld:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer je start met goed voor jezelf te zorgen, zul je je altijd verbazen over het resultaat, wat je ook maar doet om lief te zijn voor je eigen.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189832695
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 14:05 schreef Pizzapuntje het volgende:
Knuffel voor iedereen die het kan gebruiken! :*

Ik voel me Zwitserland vandaag, gewoon neutraal dus.
Zwitserland klinkt goed toch?

Knuff :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189832817
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 14:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
En eigenlijk ben ik ook bezig met mezelf te verbazen. Zoals bijvoorbeeld de laatste crisis die ik heb gehad. Dat is eerste sinds 2015 die niet in een opname eindigde. Om maar iets te noemen. Mijn level van oververmoeidheid die ik normaal na een dagje uit voel, was minder omdat ik een grens aangaf en noem maar op. Dus volgens mij verbazen wij ons allebei.

Niet zo interessant voorbeeld
Goedzo O+
Blijven verbazen en geen opnames meer..

En dat is wel een heel interessant voorbeeld.
Niet meer jezelf hoeven te spiegelen aan de rest.
Weten dat je er mag zijn zoals je bent en hoe je doet, dat anderen van je houden zonder dat je die bevestiging moet krijgen de hele tijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2019 14:36:49 ]
pi_189833012
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 14:33 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Goedzo O+
Blijven verbazen en geen opnames meer..

En dat is wel een heel interessant voorbeeld.
Niet meer jezelf hoeven te spiegelen aan de rest.
Weten dat je er mag zijn zoals je bent en hoe je doet, dat anderen van je houden zonder dat je die bevestiging moet krijgen de hele tijd.
Als jij je ook blijft verbazen :* ;)

En geen opnames is misschien wel een erg groot doel, maar ik ga ervoor. Niet een draaideurgek meer zijn.

Het klopt wel wat je zegt (social media), ik had het nog niet eens door dat het als bevestiging van liefde van anderen is. Alleen dat zoek ik wel idd. En dat is gewoon zonde van mijn tijd. Laat ik lekker eens van mezelf houden en dat is goed genoeg. En natuurlijk is de liefde van mijn vrienden heel belangrijk, maar dat bestaat sowieso wel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189833672
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 14:47 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Als jij je ook blijft verbazen :* ;)

En geen opnames is misschien wel een erg groot doel, maar ik ga ervoor. Niet een draaideurgek meer zijn.

Het klopt wel wat je zegt (social media), ik had het nog niet eens door dat het als bevestiging van liefde van anderen is. Alleen dat zoek ik wel idd. En dat is gewoon zonde van mijn tijd. Laat ik lekker eens van mezelf houden en dat is goed genoeg. En natuurlijk is de liefde van mijn vrienden heel belangrijk, maar dat bestaat sowieso wel
Ja oke dan ga ik mij wel verbazen zodat jij dat ook doet ;)

Het is niet gek dat we op allerlei manieren zijn gaan overleven en wij daarbij ons op de ander hebben gericht en zijn gevlucht voor al onze eigen pijn.

Nu hebben we de ruimte om daar wel bij stil te staan.
Door hulp en samen met de ander.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2019 15:28:12 ]
pi_189833816
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 10:56 schreef Nijna het volgende:

[..]

Goed dat het gelukt is om het zelf te vertellen!
Spreek je ook uit dat het "verkeerd blijft voelen"? Soms helpt het om zulke gedachten of gevoelens uit te spreken.
[..]

Goed zo GM! Wat wordt het voor tattoo, weet je dat al?

Hij moet over een tattoo van mn ex..(stupid I know) maar goed ik heb iets symbolisch voor mij en mijn 2 kinderen gekozen, en ik ben gek op olifanten♡.

Kijken of dit werkt;
https://pin.it/7kym454zzlg5qr


Ik voel vandaag zoveel door elkaar dat ik er doodmoe van ben... boos, verbaasd, Strijdlustig, schaamte, domheid..enige dat mist is verdriet.
*middelvingeremoticon*
S. 2014
J. 2016
pi_189833857
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 15:27 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Ja oke dan ga ik mij wel verbazen zodat jij dat ook doet ;)

Het is niet gek dat we op allerlei manieren zijn gaan overleven en wij daarbij ons op de ander hebben gericht en zijn gevlucht voor al onze eigen pijn.

Nu hebben we de ruimte om daar wel bij stil te staan.
Door hulp en samen met de ander.
Mooi! Teamwork ;)

Klopt... en ik ben ook opgevoed met het motto van gaan gaan gaan gaan rennen rennen rennen. Dat moet even het systeem uit.

De wajong is wel een zegen voor me. Het geeft inderdaad ruimte om stil te staan en te bedenken wat er nou echt nodig is om echt gelukkig te worden
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189833887
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 15:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hij moet over een tattoo van mn ex..(stupid I know) maar goed ik heb iets symbolisch voor mij en mijn 2 kinderen gekozen, en ik ben gek op olifanten♡.

Kijken of dit werkt;
https://pin.it/7kym454zzlg5qr
Dat is echt een mooie O+
En ach... iedereen maakt wel eens fouten, maakt je niet dom, maar menselijk :*

quote:
Ik voel vandaag zoveel door elkaar dat ik er doodmoe van ben... boos, verbaasd, Strijdlustig, schaamte, domheid..enige dat mist is verdriet.
*middelvingeremoticon*
Knuffel... klinkt alsof je zwaar overprikkeld ben? Misschien even de rust opzoeken en lekker je middelvinger omhoog voor alles wat moet en gewoon even in de mag-modus gaan?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189835538
Vandaag goed gesprek gehad met psycholoog, ga ACT (https://www.psychosenet.nl/behandeling/therapievormen/act/) doen. Ik bleek dat stiekem eigenlijk al te doen door te stoppen met vechten tegen o.a. oorsuis en dwang.. Ben benieuwd!
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_189836529
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 15:39 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat is echt een mooie O+
En ach... iedereen maakt wel eens fouten, maakt je niet dom, maar menselijk :*
[..]

Knuffel... klinkt alsof je zwaar overprikkeld ben? Misschien even de rust opzoeken en lekker je middelvinger omhoog voor alles wat moet en gewoon even in de mag-modus gaan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Matthijs! Fijn. Is ook een vorm.van CGT denk?
S. 2014
J. 2016
pi_189836569
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 18:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Matthijs! Fijn. Is ook een vorm.van CGT denk?
Jemig... 'k weet niet zo goed wat ik daarop moet zeggen... dat je er klaar mee bent kan ik heel erg goed voorstellen...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189836662
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 18:27 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Jemig... 'k weet niet zo goed wat ik daarop moet zeggen... dat je er klaar mee bent kan ik heel erg goed voorstellen...
Hij heeft meerdere etiketten en op zich is dit geen nieuw gedrag maar hij houdt totaal geen rekening met onze toch al heel gevoelige dochter... en als ik hem daar netjes op aanspreek blokkeert ie mij overal... ik weet gewoon even niet zo goed hoe verder. Maar dat hoort niet in dit topic :*
S. 2014
J. 2016
pi_189836672
GM, mooi plaatje!
Als ik het zo lees vind ik die emoties door elkaar niet zo vreemd... :*
Hopen dat het goed bevalt daarginds...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189836943
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 18:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hij heeft meerdere etiketten en op zich is dit geen nieuw gedrag maar hij houdt totaal geen rekening met onze toch al heel gevoelige dochter... en als ik hem daar netjes op aanspreek blokkeert ie mij overal... ik weet gewoon even niet zo goed hoe verder. Maar dat hoort niet in dit topic :*
Ik snap wel dat het heel moeilijk is... Ik zou willen dat ik je advies kon geven, maar ik weet echt niks nuttigs te zeggen. Sorry :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189841557
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 18:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Matthijs! Fijn. Is ook een vorm.van CGT denk?
Jip, 3e generatie gedrags therapie. Wat ik er van lees is dit wel wat ik aan therapie zocht.

En hoop voor jou dat je rust krijgt in wat je in de spoiler verteld.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_189852210
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 12:54 schreef Papaap het volgende:

[..]

Slik je ook antidepressiva summer2bird? Ik heb het dus sinds ik Paroxetine slik.
Ik heb het sinds mijn verhuizing. Ik wil alles behalve opgenomen worden en forceer mijzelf zoveel dingen te doen die mij volgens de richtlijnen van een depressie houden.
Op tijd opstaan, naar werk gaan, tandenpoetsen, appartement schoonmaken enzovoort.
Vaak doe ik het zonder enige lol of plezier met alleen de hoop dat het over 10 jaar beter gaat.
Twiddel
pi_189852647
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 november 2019 16:16 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik heb het sinds mijn verhuizing. Ik wil alles behalve opgenomen worden en forceer mijzelf zoveel dingen te doen die mij volgens de richtlijnen van een depressie houden.
Op tijd opstaan, naar werk gaan, tandenpoetsen, appartement schoonmaken enzovoort.
Vaak doe ik het zonder enige lol of plezier met alleen de hoop dat het over 10 jaar beter gaat.
Je vergeet een hele belangrijke.. Het doen van dingen die je leuk vindt.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_189853165
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 november 2019 16:16 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik heb het sinds mijn verhuizing. Ik wil alles behalve opgenomen worden en forceer mijzelf zoveel dingen te doen die mij volgens de richtlijnen van een depressie houden.
Op tijd opstaan, naar werk gaan, tandenpoetsen, appartement schoonmaken enzovoort.
Vaak doe ik het zonder enige lol of plezier met alleen de hoop dat het over 10 jaar beter gaat.
Ik heb het niet in mijn hoofd zo, maar heb je hulp en medicatie? Is het een idee om dat te gaan zoeken? en zoals Matthijs zegt; probeer ook iets te doen dat leuk is, of iig ontspannend... Gun jezelf de tijd, de ruimte en de rust om te herstellen... echt heel erg veel sterkte :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189855683
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 november 2019 16:16 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik heb het sinds mijn verhuizing. Ik wil alles behalve opgenomen worden en forceer mijzelf zoveel dingen te doen die mij volgens de richtlijnen van een depressie houden.
Op tijd opstaan, naar werk gaan, tandenpoetsen, appartement schoonmaken enzovoort.
Vaak doe ik het zonder enige lol of plezier met alleen de hoop dat het over 10 jaar beter gaat.
Verhuizing staat hoog in de lijst van stressvolle gebeurtenissen...
Kan het zijn dat je daar nog last van hebt?
Wel goed dat je aan je ritme vast probeert te houden, zijn er ook dingen waar je nog wel plezier uit kan halen? Sterkte
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189855784
Ik ben wat rustiger weer dan een week geleden, vandaag wel weer erg moe.
Ik was ook al vroeg wakker. Ik duik zo lekker in bad en dan in bed. Wellicht helpt dat om ook zonder medicatie fatsoenlijk te slapen.
En anders kan ik het altijd alsnog nemen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189856522
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 17:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik heb het niet in mijn hoofd zo, maar heb je hulp en medicatie? Is het een idee om dat te gaan zoeken? en zoals Matthijs zegt; probeer ook iets te doen dat leuk is, of iig ontspannend... Gun jezelf de tijd, de ruimte en de rust om te herstellen... echt heel erg veel sterkte :*
Ik heb medicatie en hulp krijg ik nog, sta op een wachtlijst.
Tis niet heel ernstig ofzo, tis veel erger geweest maar ik ben nog wel aan het wachten op de periode dat het beter gaat.
Twiddel
pi_189856525
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 20:18 schreef Nijna het volgende:

[..]

Verhuizing staat hoog in de lijst van stressvolle gebeurtenissen...
Kan het zijn dat je daar nog last van hebt?
Wel goed dat je aan je ritme vast probeert te houden, zijn er ook dingen waar je nog wel plezier uit kan halen? Sterkte
Ja zou kunnen.
Dankje :*
Twiddel
pi_189856793
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 november 2019 21:07 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik heb medicatie en hulp krijg ik nog, sta op een wachtlijst.
Tis niet heel ernstig ofzo, tis veel erger geweest maar ik ben nog wel aan het wachten op de periode dat het beter gaat.
Nou...bagatelliseer je nu niet een beetje? Ik schrok echt van je bericht en werd gewoon naar van voor je :* Goed dat je medicatie krijgt en dat hulp onderweg is. En dat iets erger is geweest maakt niet deze situatie minder naar. Je bent goed bezig en die betere periode komt ook wel weer :* heel veel sterkte
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189857072
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 21:22 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Nou...bagatelliseer je nu niet een beetje? Ik schrok echt van je bericht en werd gewoon naar van voor je :* Goed dat je medicatie krijgt en dat hulp onderweg is. En dat iets erger is geweest maakt niet deze situatie minder naar. Je bent goed bezig en die betere periode komt ook wel weer :* heel veel sterkte
Oh dat was totaal mijn bedoeling niet!
Het komt denk ik ook omdat ik net verhuisd ben en uit een erg heftige periode kom.
Ik ken hier weinig mensen en moet alles nog opbouwen.
Ik heb nog enorm veel trauma van die periode en daarom is het soms een beetje moeilijk.
Maar maak je geen zorgen, ik krabbel altijd weer op.
Qua emotioneel ben ik lang voorbij mijn dieptepunt momenteel en een stuk stabieler dan wat ik was.
Twiddel
pi_189857211
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 21:37 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Oh dat was totaal mijn bedoeling niet!
Het komt denk ik ook omdat ik net verhuisd ben en uit een erg heftige periode kom.
Ik ken hier weinig mensen en moet alles nog opbouwen.
Ik heb nog enorm veel trauma van die periode en daarom is het soms een beetje moeilijk.
Maar maak je geen zorgen, ik krabbel altijd weer op.
Qua emotioneel ben ik lang voorbij mijn dieptepunt momenteel en een stuk stabieler dan wat ik was.
Ho! Ik weet dat het niet je bedoeling was en het is niet erg als mensen geraakt worden door wat je zegt.

En ik snap dat heftig op heftig op heftig ervoor zorgt dat je niet goed in je vel zit. Er is zoveel dat een mens kan handelen voordat ze om gaan.
En ik geloof er 100% in dat je weer opkrabbelt. Goed dat je ziet dat het beter gaat :* Komt goed lieverd!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 9 november 2019 @ 07:14:13 #145
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_189862083
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 21:37 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Oh dat was totaal mijn bedoeling niet!
Het komt denk ik ook omdat ik net verhuisd ben en uit een erg heftige periode kom.
Ik ken hier weinig mensen en moet alles nog opbouwen.
Ik heb nog enorm veel trauma van die periode en daarom is het soms een beetje moeilijk.
Maar maak je geen zorgen, ik krabbel altijd weer op.
Qua emotioneel ben ik lang voorbij mijn dieptepunt momenteel en een stuk stabieler dan wat ik was.
Summer2bird, ik weet niet of je hier iets aan hebt omdat ik niet weet of dit voor jou opgaat. Maar toen ik verhuisde vanuit een GGZ-setting naar zelfstandig voelde ik me ook anders dan anders. Ik weet niet te omschrijven hoe. Verhuizen sowieso stressvol en heb/ had veel angst dat dingen niet zouden lukken. Daarnaast was de periode binnen de GGZ ook heel stressvol voor mij. Er is inmiddels geconcludeerd dat door een aantal persoonlijke incidenten ik wederom trauma heb. Maar daarnaast, toen ik uit de woonsetting was kwam in mijn hoofd ook de stress van de dagelijkse dag ofzo op die plekken aan mij voorbij. Alsof ik het toen pas merkte. De hoeveelheid mensen (cliënten/ begeleiding) verhalen, verdriet, ruzies, angst, het hele gebeuren. Terwijl ik ook moest proberen om alleen te wonen, net verhuisd was en in therapie ben. Ik vond en vind het ingewikkeld.

Goed met de kat knuffelen enzo hoor. Is gezond :Y
pi_189862712
Sterkte summerbird, hopenlijk snel wat meer rust!
S. 2014
J. 2016
pi_189862835
De hele nacht doorgeslapen, zonder medicatie. Goed om te weten dat ik dat ook nog kan ;) .
Ik vind het nu jammer dat ik mezelf gisteren niet zo ver heb kunnen krijgen om een blokje om te gaan toen de zon scheen. Want nu is het grauw en grijs buiten. Maar zometeen toch maar even voor een frisse neus naar buiten.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189862849
Wat fijn Nijna :*
mag je mij ook wel leren ;)

Volgens mij heb ik vier uur slaap gehad. Zo gesloopt (maar dat kwam door de buurman die veel herrie maakte)

[ Bericht 8% gewijzigd door ChildoftheStars op 09-11-2019 09:54:28 ]
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189862947
Als ik wist hoe het werkte had ik het je met alle liefde geleerd.
Maar gisteravond eerst in bad gezeten en toen lekker warm in bed gekropen, zacht muziekje aan, nog wat lezen en toen mijn ogen dicht begonnen te vallen boek weggelegd, licht uit en me omgedraaid, ik was zo vertrokken. Ik heb denk ik ruim 8 uur gemaakt :Z
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189862977
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:03 schreef Nijna het volgende:
Als ik wist hoe het werkte had ik het je met alle liefde geleerd.
Maar gisteravond eerst in bad gezeten en toen lekker warm in bed gekropen, zacht muziekje aan, nog wat lezen en toen mijn ogen dicht begonnen te vallen boek weggelegd, licht uit en me omgedraaid, ik was zo vertrokken. Ik heb denk ik ruim 8 uur gemaakt :Z
Lekker bezig! je hebt hetzelfde ritueel als ik heb ;) (naja minus bad, maar ik heb een elektrische deken, telt ook). Wat fijn dat je zo'n goede nacht hebt gemaakt en dat je zo'n ontspannen inslaapmoment had :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189863413
Elektrische deken heb ik niet, wel lekker warm denk ik. Ik ben bang voor dingen met stekkers bij mn bed...
Ik heb nu wel het gevoel dat ik weer mn bed in kan, zo moe. Misschien maar even aan toegeven straks, half uurtje kan wel zonder dat mn nachtrust om zeep geholpen wordt. En aangezien we nog visite krijgen eind van de middag, misschien wel goed.
Mama van 2 lieve meiden :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')