Ik zou er niet voor schamen dan zeg je toch gewoon ik heb kleding gehuurd van Zalando.quote:Op vrijdag 29 november 2019 14:38 schreef Mylene het volgende:
[..]
Zalando heeft wel maatregelen genomen tegen dit soort zaken.
[ afbeelding ]
[..]
bron
31 augustus 2022 zelfs in Amsterdam.quote:Op vrijdag 29 november 2019 16:41 schreef KingRadler het volgende:
Gerechtshof: Hudson's Bay Breda en Amsterdam moet openblijven tot medio 2021
De vestiging van Hudson’s Bay in Breda en Amsterdam moeten openblijven tot minimaal 31 augustus 2021. Dat heeft het gerechtshof in Amsterdam bepaald.
https://www.rechtspraak.n(...)2020-openhouden.aspx
Vage uitspraak.quote:Op vrijdag 29 november 2019 16:41 schreef KingRadler het volgende:
Gerechtshof: Hudson's Bay Breda en Amsterdam moet openblijven tot medio 2021
De vestiging van Hudson’s Bay in Breda en Amsterdam moeten openblijven tot minimaal 31 augustus 2021. Dat heeft het gerechtshof in Amsterdam bepaald.
https://www.rechtspraak.n(...)2020-openhouden.aspx
Waar dient die uitspraak dan voor ?quote:Op vrijdag 29 november 2019 17:10 schreef ConnerJohn het volgende:
Hudson Bay laat hun Nederlandse B.V. failliet gaan en vertrekken dan, daar veranderd dat kort geding niks aan.
Daarom is ook goed dat het moederbedrijf garanties heeft moeten afgeven. Dus zolang die niet failliet is, is daar dan weer een claim op..quote:Op vrijdag 29 november 2019 17:10 schreef ConnerJohn het volgende:
Hudson Bay laat hun Nederlandse B.V. failliet gaan en vertrekken dan, daar veranderd dat kort geding niks aan.
Wat een rare uitspraak. Dan laat je toch gewoon 10 t-shirts hangen met een prijskaartje van ¤ 1.000/stuk?quote:Op vrijdag 29 november 2019 16:41 schreef KingRadler het volgende:
Gerechtshof: Hudson's Bay Breda en Amsterdam moet openblijven tot medio 2021
In de tekst staat dat Hudson Bay in overleg moet met de verhuurder om te kijken wat ze met de winkelruimte gaan doen. Blijkbaar was HB vooral op eigen houtje bezig maar als er geen geld en juridische aansprakelijkheid meer is dan kan die uitspraak zo in de prullenbak.quote:Op vrijdag 29 november 2019 17:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
Waar dient die uitspraak dan voor ?
Het filiaal in de Kalvertoren.quote:Op vrijdag 29 november 2019 16:41 schreef KingRadler het volgende:
Gerechtshof: Hudson's Bay Breda en Amsterdam moet openblijven tot medio 2021
De vestiging van Hudson’s Bay in Breda en Amsterdam moeten openblijven tot minimaal 31 augustus 2021. Dat heeft het gerechtshof in Amsterdam bepaald.
https://www.rechtspraak.n(...)2020-openhouden.aspx
Nu een grote steekpartij bij HB Den Haagquote:Op vrijdag 29 november 2019 19:15 schreef KingRadler het volgende:
Het is 1 grote puinzooi bij HB.
Ze kunnen sociaal plan niet betalen en Pensioenfondsen zijn ook niet blij.
Darnquote:Op vrijdag 29 november 2019 20:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nu een grote steekpartij bij HB Den Haag
Beetje achter de feiten aanlopen? Ik denk eerder ook dat AH best prijzig is. Als een voorbeeld noem ik de koekjes LU pure chocolade, bij hen 2,19 is de prijs.quote:Ook viel het de aanwezigen op dat ketens als Big Bazar en Action werden aangestipt als concurrenten. ‘Die snoepen euro’s af van AH’s omzet.’
quote:Kredietbeoordelaar Moody's is negatiever geworden over Hema. De rating van de winkelketen ging omlaag naar Caa1. Hoe lager de rating van een bedrijf is, hoe minder zeker het volgens Moody's is dat dit bedrijf zijn schulden kan aflossen. Door de afwaardering moet Hema mogelijk meer rente betalen bij afsluiten van nieuwe leningen.
https://www.telegraaf.nl/(...)ema-houden-het-zwaar
Maar waarom zou ik ín de winkel iets online gaan bestellen?quote:Op maandag 2 december 2019 18:10 schreef KingRadler het volgende:
Bol moet meer zichtbaar worden in Winkels AH met kiosken en producten. Daar is nog veel te winnen.
Ik neem aan dat Boekhoorn voorlopig nog geen lening hoeft af te sluiten. Toch zie ik het somber in voor het concept HEMA. Hoog ditjes-en-datjes gehalte, maar ze blinken toch nergens (meer) in uit?quote:Op maandag 2 december 2019 17:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Kredietbeoordelaar Moody's is negatiever geworden over Hema. De rating van de winkelketen ging omlaag naar Caa1. Hoe lager de rating van een bedrijf is, hoe minder zeker het volgens Moody's is dat dit bedrijf zijn schulden kan aflossen. Door de afwaardering moet Hema mogelijk meer rente betalen bij afsluiten van nieuwe leningen.
Fototaarten etcquote:Op dinsdag 3 december 2019 18:04 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Boekhoorn voorlopig nog geen lening hoeft af te sluiten. Toch zie ik het somber in voor het concept HEMA. Hoog ditjes-en-datjes gehalte, maar ze blinken toch nergens (meer) in uit?
Beperkt aantal productgroepen en daarbinnen ook nog eens een klein assortiment: 1 type grote posterlijsten, 3 kleuren ordners en 4 smaakjes thee is nou niet echt een USP.
Die haal je tegenwoordig ook overal.quote:
dit is de voornaamste reden dat ik geen kleding koop bij de hema, de kleding die ik koop, wil ik wel aan me lijf zien, eer ik het koop, daarom koop ik bv. ook geen kleding/schoenen online.quote:
logisch toch? je gaat naar de hema omdat je iets geels wil hebben. Dan heb je alle gele spullen bij elkaar en kan je kiezen tussen een tandenborstel of een lamp.quote:Op woensdag 4 december 2019 14:59 schreef Isabeau het volgende:
Het meest idiote wat Hema de afgelopen tijd heeft gedaan is spullen per kleur plaatsen ipv per thema/categorie. Dat je groene notitieboekjes zoekt tussen groene plantjes, groene handdoekjes en groene tandenborstels....wtf Hema. Natuurlijk hebben ze ook nog wel sokken bij sokken, maar daar liggen niet álle sokken. Want ook rode sokken bij de rode spulletjes
Ik ben nog nooit naar een winkel gegaan dat ik 'iets roods' wildequote:Op woensdag 4 december 2019 15:02 schreef Speekselklier het volgende:
logisch toch? je gaat naar de hema omdat je iets geels wil hebben. Dan heb je alle gele spullen bij elkaar en kan je kiezen tussen een tandenborstel of een lamp.
vroeger zocht ik de hele zaak af naar gele spullen
Laatst een winkel daar lag het allemaal op alfabet. Dat is pas irritant. Ik zoeken naar de föhns lagen bij de handoeken. Ze vonden het een haardroger....quote:Op woensdag 4 december 2019 15:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit naar een winkel gegaan dat ik 'iets roods' wilde
Ja, 'een rode trui' of zo. Maar dan toch ook vooral een trui.
Wie verzint zoiets...quote:Op woensdag 4 december 2019 17:51 schreef Speekselklier het volgende:
Laatst een winkel daar lag het allemaal op alfabet. Dat is pas irritant. Ik zoeken naar de föhns lagen bij de handoeken. Ze vonden het een haardroger....
Speekselklier.quote:
Dit lijkt mij de ideale winkel voor kruiswoordpuzzelliefhebbers.quote:Op woensdag 4 december 2019 17:51 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Laatst een winkel daar lag het allemaal op alfabet. Dat is pas irritant. Ik zoeken naar de föhns lagen bij de handoeken. Ze vonden het een haardroger....
Degene die dit bedacht heeft moet wel een autist zijn en degene die het goed heeft gekeurd een nog groterequote:Op woensdag 4 december 2019 14:59 schreef Isabeau het volgende:
Het meest idiote wat Hema de afgelopen tijd heeft gedaan is spullen per kleur plaatsen ipv per thema/categorie. Dat je groene notitieboekjes zoekt tussen groene plantjes, groene handdoekjes en groene tandenborstels....wtf Hema. Natuurlijk hebben ze ook nog wel sokken bij sokken, maar daar liggen niet álle sokken. Want ook rode sokken bij de rode spulletjes
Zoiets als ze al reeds doen?quote:Op vrijdag 29 november 2019 17:21 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Wat een rare uitspraak. Dan laat je toch gewoon 10 t-shirts hangen met een prijskaartje van ¤ 1.000/stuk?
als ze de huur maar betalenquote:Op donderdag 5 december 2019 12:42 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Zoiets als ze al reeds doen?
daar staat alles op woordlengte.quote:Op woensdag 4 december 2019 20:06 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dit lijkt mij de ideale winkel voor kruiswoordpuzzelliefhebbers.
De Euroshop. alles voor 1 euro. En soms 2. Maar zelfs die keten is geloof ik al omgevallen.quote:
Nog nooit gemerkt en ik werk daar met een wensenlijst om de prijzen te volgen.quote:Op zaterdag 7 december 2019 20:48 schreef Cynix ® het volgende:
Wehkamp is door de Consumentenbond genoemd als een van de hardnekkgste leugenaars over van/voor prijzen, waarbij de 'van'-prijzen dus nooit hebben bestaan. Mogen van mij wel failliet gaan.
Ik ook niet, maar je mag (wettelijk) alleen refereren naar de oude 'van'-prijs als je die ook daadwerkelijk minimaal 6 maanden gehanteerd hebt. Staat los van de adviesprijs, die sowieso fake is.quote:
"10% minder omzet. Opvallend, want de andere online warenhuizen groeien juist sterk. "quote:Op zaterdag 7 december 2019 15:12 schreef KingRadler het volgende:
bij Wehkamp gaat het ook niet zo lekker
Roer om bij Wehkamp: Niet meer alles gratis laten ophalen
https://www.telegraaf.nl/c/838782242/
Ik zie vooral bezoekers, geen kopers...quote:Op zondag 8 december 2019 09:14 schreef Eightyone het volgende:
Kerstmarkten lijken trouwens weinig last te hebben van een afnemend koopgedrag, afgaande op de situatie in Aken (gisteren). Zie ook hieronder; dat was dus gisteren. Het was amper nog te doen.
Echt waar?? Elk jaar weer moet ik lachen om van voor prijzen van kerstspullen/eten bij bijv AH. Die oude prijs heb je nooit gevoerd want product niet eerder verkochtquote:Op zaterdag 7 december 2019 22:51 schreef Cynix ® het volgende:
Ik ook niet, maar je mag (wettelijk) alleen refereren naar de oude 'van'-prijs als je die ook daadwerkelijk minimaal 6 maanden gehanteerd hebt. Staat los van de adviesprijs, die sowieso fake is.
Net als in de markthal. Propvol, niemand koopt. Ja, mensen gaan er lunchen en zo. Al best veel leegstand.quote:Op zondag 8 december 2019 10:09 schreef Speekselklier het volgende:
Ik zie vooral bezoekers, geen kopers...
Valt ook niet mee daar voor een kleine unit betaal je al 5000 kale huur dan 3 personeelsleden erbij. moet je al 10.000 per maand aftikken om kiet te draaien.quote:Op zondag 8 december 2019 10:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Net als in de markthal. Propvol, niemand koopt. Ja, mensen gaan er lunchen en zo. Al best veel leegstand.
die termijn is meen ik niet 6 maanden maar 3, ik heb het met retailklanten ook wel gehad dat we een kleine voorlevering deden voor de "van" prijs en dan een grote nalevering met de "van-voor" prijsquote:Op zaterdag 7 december 2019 22:51 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar je mag (wettelijk) alleen refereren naar de oude 'van'-prijs als je die ook daadwerkelijk minimaal 6 maanden gehanteerd hebt. Staat los van de adviesprijs, die sowieso fake is.
Klopt, en het is niet drie maanden lang, maar 'een keer de afgelopen drie maanden'. Cynix overdrijft een beetjequote:Op zondag 8 december 2019 10:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
die termijn is meen ik niet 6 maanden maar 3, ik heb het met retailklanten ook wel gehad dat we een kleine voorlevering deden voor de "van" prijs en dan een grote nalevering met de "van-voor" prijs
De webwinkels lijken niet te leren van hun fouten. De bond constateerde al eerder dat webwinkels onjuiste aanbiedingen hadden. Wehkamp spant daarin de kroon. Het online warenhuis overtrad ook in 2013, 2014 en 2018 de wet. Ze beloven, net als andere jaren, opnieuw beterschap.quote:Op zaterdag 7 december 2019 20:48 schreef Cynix ® het volgende:
Wehkamp is door de Consumentenbond genoemd als een van de hardnekkgste leugenaars over van/voor prijzen, waarbij de 'van'-prijzen dus nooit hebben bestaan. Mogen van mij wel failliet gaan.
bronquote:MotoZoom, met winkels in Utrecht, Apeldoorn en Amsterdam, is failliet verklaard. Het bedrijf in motorkleding en -toebehoren heeft ook een webshop.
Zowel de winkels als de webshop waren al sinds eind vorige maand gesloten. Oprichter en mede-eigenaar Rejoh van der Voort zei toen tegen Nieuwsmotor.nl dat de marges zodanig onder druk kwamen te staan, dat het bedrijf zich genoodzaakt zag het faillissement aan te vragen. Er is vergeefs naar een koper gezocht.
MotoZoom begon in 1994 als een postorderbedrijf. Tien jaar later werd een winkel in Utrecht geopend. In 2007 volgde een winkel in Amsterdam en in 2012 werd een zaak in Apeldoorn geopend.
Ik ben benieuwd of ze met (afsluitbare) tussenschotjes werken, anders is de hele boel in no-time leeggeroofd. Daar kun je gewoon op wachten.quote:Op donderdag 12 december 2019 13:41 schreef rubbereend het volgende:
Winkels en flexplekken in voormalig V&D-pand Eindhoven
Winkels gaan er onder lijden als er geen bus reizen meer zijn.quote:Op woensdag 18 december 2019 19:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
Busbedrijven zijn niet echt winkelsketens.
bron: Het Parool, 28 decemberquote:De klik met Hudson's Bay is er nooit geweest
Reconstructie: Inschattingsfout nekte warenhuis al voor de start
→ Aanbiedingen waren uit den boze bij 'kwaliteitsmerk' Hudson's Bay. Nu hangen de ramen van het warenhuis er vol mee. foto marc driessen
Krap vier jaar nadat het idee was opgeweld dat Nederland toe is aan een luxe warenhuis, verlaat Hudson's Bay ons land met de staart tussen de benen. Wellicht 700 miljoen euro lichter. Hoe heeft het zo mis kunnen lopen?
HERMAN STIL
Twaalf dagen. Zo weinig tijd heeft het management van warenhuis Hudson's Bay aan het Rokin september 2017 nodig om te ontdekken dat er iets grondig mis is. Het aantal bezoekers valt na de eerste openingsdagen bar tegen en wie er komt, koopt nauwelijks.
De oorzaak: een cruciale inschattingsfout van Richard Baker, grootaandeelhouder en man achter de schermen van het Canadese warenhuisconcern Hudson's Bay Company (HBC), en zijn rechterhand Gerald 'Jerry' Storch.
Begin 2016 rijden ze in een geblindeerd Mercedesbusje vier dagen langs de ruïnes van V&D. De uitgemergelde winkels zetten hen meteen al op het verkeerde been. Een luxe warenhuis, dat is wat Nederland nodig heeft. Nog geen vier jaar later blijkt dat Nederland juist daar geen behoefte aan heeft.
De twee zijn via de Duitse HBC-dochter Galeria Kaufhof getipt door oud-Bijenkorftopman Jacob de Jonge, die namens de curatoren van het failliete V&D potentiële overnemers zoekt. Het aanbod biedt HBC een gouden kans om relatief goedkoop zijn Europese tak uit te breiden.
Dat komt Baker goed uit; hij wil Hudson's Bay een mondiaal en lucratief merk maken. Nederland lijkt een prima springplank.
300 miljoen euro maken Baker en Storch vrij voor de Nederlandse plannen. Geld waarmee de warenhuizen worden opgezet en vijf jaar zullen worden uitgebaat. Het concern gaat uit van een jaaromzet van 500 miljoen voor maximaal 25 vestigingen.
Daarvan zijn er najaar 2016 al zestien geoormerkt, naar meer 'fabulous locations' wordt gezocht. 'HBC is gecommitteerd aan langetermijngroei,' meldt het investeringsbesluit. 'Dit is nog maar het begin.'
Duitse grondigheid
Na anderhalf jaar voorbereiden gaan in september 2017 de eerste twaalf zaken open, waaronder het vlaggenschip op het Amsterdamse Rokin.
De 'unieke formule' blijkt echter op Amerikaanse leest geschoeid en op Duitse grondigheid gebouwd. Zo worden backoffice, ICT, kassasystemen en website allemaal vanuit Keulen geregeld. Vanuit Noord-Amerika worden adviseurs ingevlogen die bepalen hoe er moet worden ingericht. De expertise van de veelal bij de Bijenkorf weggekochte winkelmanagers wordt goeddeels genegeerd.
Assortiment wordt niet soort bij soort gehangen maar gegroepeerd met andere kledij kris-kras door de winkel verspreid. Het jaagt klanten verward de zaken uit. Omdat Hudson's Bay als kwaliteitsmerk wordt neergezet, zijn afprijzingen uit den boze.
Het vizier gaat op millennials; geen tv-spots of advertenties maar influencers als Geraldine Kemper en Teske de Schepper moeten de boodschap verspreiden, waardoor het grootste deel van het potentiële publiek wordt gemist.
De cruciale combinatie tussen winkel en website is niet-bestaand. Slechts 3 procent van de online bezoekers koopt ook iets. De weelderig ingerichte 'click & collect'-hoeken, waar klanten webspul kunnen afhalen, blijven nagenoeg ongebruikt.
Het Nederlandse management is op papier verantwoordelijk voor het assortiment, maar leveranciers dienen zich in Duitsland te melden. In plaats van de persoonlijke aanpak die ze in Nederland zijn gewend, krijgen ze een waslijst met boetes voor de kiezen als ze niet voldoen aan de regeltjes van Hudson's Bay. Het schrikt veel trouwe handelaren af.
De omineuze indruk van de eerste weken wordt de rest van het openingsjaar ruim bevestigd. Uit een doelgroepenrapport blijkt dat één op de vijf ondervraagden een Hudson's Bay heeft bezocht, slechts 8 procent van hen heeft er ook wat gekocht. Van de bezoekers is slechts 55 procent van plan terug te komen.
'Er is geen reden aan te nemen dat Hudson's Bay het gat vult dat is gevallen door het faillissement van V&D,' luidt het vernietigende oordeel. En: 'De doelgroep millennials wordt niet aangesproken.'
Slakkenvaart
HBC gaat op de rem. Onderhandelingen over nieuwe huurcontracten worden afgebroken, de openingsgolf uitgesmeerd. De laatste twee zaken, Amstelveen en Utrecht, gaan pas in maart en april dit jaar open. Het pand in Amstelveen, door eigenaar ASR kapitaal verbouwd, heeft dan meer dan negen maanden leeggestaan.
In de winkels voltrekken veranderingen zich in slakkenvaart. De dure merken blijven, maar worden aangevuld met assortiment 'met een lager prijspunt', dat overal te koop is.
Maar afprijzingen en acties missen hun doel. HBC staat als elitair te boek en komt daar niet meer van af. Voldoende is het bij lange na niet. Achteraf blijkt dat over 2017 en 2018 bijna 200 miljoen euro wordt verloren.
Lijken in de kast
De gok van Baker om via Nederland zijn concern tot mondiale hoogte te stuwen, is dan al mislukt. Een jaar na de eerste openingen verkoopt HBC onder druk van Amerikaanse aandeelhouders de helft van zijn Europese activiteiten aan Oostenrijkse warenhuisrivaal Signa, met Karstadt de grote concurrent van HBC's Kaufhof.
De Oostenrijkers schrikken van de lijken in de kast, vooral van de enorme financiële risico's in Nederland. Daarop heronderhandelt Signa de deal. In juni van dit jaar verkoopt HBC zijn resterende Europese belang, exclusief Nederland.
Daarmee is het pleit beslecht, maar de Canadezen weigeren dat aan de buitenwereld te bevestigen. Intern valt het doek eind augustus al.
'Vanwege de langdurig financieel onhoudbare situatie hebben de aandeelhouders in HBC besloten verdere financiering te staken en de winkels per eind 2019 te sluiten,' meldt een memo.
Pas op 19 september treedt het bedrijf naar buiten. De 1409 werknemers worden die ochtend via personeelsapp Bay Talk naar de - gesloten - winkels gedirigeerd om te horen dat ze hun baan kwijt zijn. Leveranciers en verhuurders moeten dan nog acht dagen wachten op de formele mededeling: 31 december is het voorbij.
DE BODEMLOZE PUT
Naast de 300 miljoen euro die HBC sinds 2016 in Hudson's Bay Nederland investeerde, heeft het Canadese moederbedrijf onlangs 205 miljoen euro vrijgemaakt voor de ontmanteling ervan.
Of het daarbij blijft, is onwaarschijnlijk. HBC heeft huurcontracten voor vijftien en twintig jaar gesloten. Het bedrijf staat daarbij garant voor tien jaar huurverplichtingen à 51,1 miljoen euro per jaar, ongeacht een faillissement van Hudson's Bay in Nederland. "En we zijn pas bij jaar twee," aldus de investeringsmanager van Hudson's Bay bij de halfjaarcijfers in september. "Aan dat risico moeten we werken."
Dat lijkt nog niet te lukken. Tot nu zijn maar voor één pand, in Utrecht, de afspraken afgekocht, voor 2,9 miljoen euro. Die 'concerngarantie' van nog altijd 410 miljoen euro was het plengoffer dat HBC moest doen voor de circa 300 miljoen euro die eigenaren van HBC-panden hebben geïnvesteerd.
Bij zes panden, waaronder die in Zwolle, Den Haag en Den Bosch, moest de rechter er al aan te pas komen om die toezegging af te dwingen.
In negen gevallen is de garantie inclusief de afspraak ten minste vijf jaar een 'warenhuis van Hudson's Baykwaliteit' in de panden uit te baten. De rechter heeft al bij twee zaken (Amsterdam Kalverpassage en Breda) geoordeeld dat ze tot 31 augustus 2021 open moeten blijven. Andere verhuurders dreigen eveneens met juridische stappen.
Dit artikel is onder meer tot stand gekomen door gesprekken met direct betrokkenen bij Hudson's Bay, veelal op basis van anonimiteit.
Wacht, (oa) ik was de doelgroep? Ik dacht dat de HB er vooral voor senioren was...quote:En: 'De doelgroep millennials wordt niet aangesproken.'
Ja, lekker bizar ook. Dure spullen proberen te verkopen aan de armste mensenquote:Op zondag 29 december 2019 21:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wacht, (oa) ik was de doelgroep? Ik dacht dat de HB er vooral voor senioren was...
Ik een keer bij die in Amsterdam. Op een zaterdagmiddag. Er waren twee klanten in het hele gebouw, inclusief mezelf. !quote:Op zondag 29 december 2019 21:29 schreef Tijn het volgende:
Ik ben letterlijk nog nooit bij een filiaal naar binnen geweest, haha.
Ze moeten gewoon minder avocado-toast eten.quote:Op zondag 29 december 2019 21:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, lekker bizar ook. Dure spullen proberen te verkopen aan de armste mensen
Ik vond het vooral een winkel voor 40'ers en 50'ers met her en der hoekjes voor jongeren. Een beetje een allegaartje van merken wat dat betreft.quote:Op zondag 29 december 2019 21:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wacht, (oa) ik was de doelgroep? Ik dacht dat de HB er vooral voor senioren was...
Je moet gewoon wat minder Graham Stephen kijkenquote:Op maandag 30 december 2019 15:56 schreef Q. het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon minder avocado-toast eten.
De rest van het bericht:quote:Opnieuw dieprode cijfers voor Blokker: 344 miljoen euro in de min
Jaarcijfers Het verlies over 2018 bij Blokker is vooral het gevolg van afschrijvingen die te maken hebben met de latere verkoop van het bedrijf. De omzet is bijna gehalveerd.
ik zie ook totaal geen manier waarop die toko het gaat reddenquote:Op maandag 30 december 2019 21:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
De rest van het bericht:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)o-in-de-min-a3985296
Ik wilde vorige week solidair zijn met Blokker. Ik wilde ze redden. Dus ik bestelde het broodrooster niet online bij bol.com, maar ging in persoon de winkel binnen. Dat was lang geleden, en het voelde goed. Nadat ik alle huishoudapparaten 3 keer had gescand kwam ik tot de conclusie dat ze echt geen broodrooster hadden.quote:Op maandag 30 december 2019 22:36 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik zie ook totaal geen manier waarop die toko het gaat redden
Wat erg. Maar soortgelijke ervaringen. Er is een Blokker naast de supermarkt waar ik altijd winkel. Uit solidariteit en milieu-overwegingen (je papierkliko wordt zo snel vol van online bestellen) kijk ik daar altijd eerst als ik iets huishoudelijks moet hebben. Maar dan hebben ze 9 van de 10 x niet wat ik wil. Het lulligste is nog wel dat ze niet alle zakken voor Brabantia-emmers hebben. Net het type dat ik nodig heb, voeren ze niet. Juist dat verwacht ik wel bij Blokker, omdat supermarkten en Action etc het niet hebben. In plaats van compleet te zijn in huishoudspul liggen er een hoop prullen die niemand nodig heeft. Herman den Blijker-tapasschaaltjes. 20 soorten cupcakevormen. Gratis tip aan de nieuwe CEO: wees compleet in de meest gangbare huishoudspullen die níet óok bij de Action of Jumbo liggen. Boterhamzakken en cocktailprikkers dus niet, wel alles van Brabantia, Leiheit enz.quote:Op maandag 30 december 2019 23:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik wilde vorige week solidair zijn met Blokker. Ik wilde ze redden. Dus ik bestelde het broodrooster niet online bij bol.com, maar ging in persoon de winkel binnen. Dat was lang geleden, en het voelde goed. Nadat ik alle huishoudapparaten 3 keer had gescand kwam ik tot de conclusie dat ze echt geen broodrooster hadden.
Het pakketje heb ik vandaag ontvangen.
Nou, dat idd... in dat segment zitten en dan millennials als doelgroep hebben, dat is op z'n minst bizar.quote:Op zondag 29 december 2019 21:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wacht, (oa) ik was de doelgroep? Ik dacht dat de HB er vooral voor senioren was...
Sowieso zouden ze vooral huishoudelijke artikelen moeten hebben, dus geen halve supermarkt/drogist/speelgoedwinkel, dat is wat mij betreft de grootste makke van Blokker: als ik iets huishoudelijks nodig heb dan hebben ze het niet.quote:Op dinsdag 31 december 2019 08:24 schreef Aventura het volgende:
[..]
Wat erg. Maar soortgelijke ervaringen. Er is een Blokker naast de supermarkt waar ik altijd winkel. Uit solidariteit en milieu-overwegingen (je papierkliko wordt zo snel vol van online bestellen) kijk ik daar altijd eerst als ik iets huishoudelijks moet hebben. Maar dan hebben ze 9 van de 10 x niet wat ik wil. Het lulligste is nog wel dat ze niet alle zakken voor Brabantia-emmers hebben. Net het type dat ik nodig heb, voeren ze niet. Juist dat verwacht ik wel bij Blokker, omdat supermarkten en Action etc het niet hebben. In plaats van compleet te zijn in huishoudspul liggen er een hoop prullen die niemand nodig heeft. Herman den Blijker-tapasschaaltjes. 20 soorten cupcakevormen. Gratis tip aan de nieuwe CEO: wees compleet in de meest gangbare huishoudspullen die níet óok bij de Action of Jumbo liggen. Boterhamzakken en cocktailprikkers dus niet, wel alles van Brabantia, Leiheit enz.
jij gaat er van uit dat JOUW vuilniszak een gangbare is.quote:Op dinsdag 31 december 2019 08:24 schreef Aventura het volgende: Net het type dat ik nodig heb, voeren ze niet.
knip
Gratis tip aan de nieuwe CEO: wees compleet in de meest gangbare huishoudspullen die níet óok bij de Action of Jumbo liggen.
Boterhamzakken en cocktailprikkers dus niet, wel alles van Brabantia, Leiheit enz.
Dit idd, ik snap niet waarom ze Palmolive handzeep en Ariel waspods verkopen, idem voor dat babyspul.quote:Op dinsdag 31 december 2019 08:59 schreef Aventura het volgende:
Ja precies, die babyspullen snap ik ook echt niet. Pampers haal ik bij de Etos als er een 3 voor 2-actie is. Niet 1 pak bij Blokker voor de hoofdprijs. Blokker is geen winkel voor ‘als je er dan toch bent neem ik ook product X mee’. Zoals een supermarkt dat wél is.
Wat voegt Blokker nog toe voor Ahold?quote:Op dinsdag 31 december 2019 21:16 schreef KingRadler het volgende:
Jumbo is een samenwerking gestart met de Hema.
Zou het niet vreemd vinden als Ahold zijn slag slaat en Blokker koopt
Niks, nakkes, nadaquote:Op dinsdag 31 december 2019 21:50 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat voegt Blokker nog toe voor Ahold?
Nou dat heeft de familie Blokker nu juist wel in eigendom gehouden bij de verkoop van de keten..quote:
Ok, dan dus helemaal niks toe te voegen aan Aholdquote:Op woensdag 1 januari 2020 01:33 schreef Peter het volgende:
[..]
Nou dat heeft de familie Blokker nu juist wel in eigendom gehouden bij de verkoop van de keten..
nou doei HB! we hardly knew ye!quote:Op woensdag 1 januari 2020 21:24 schreef KingRadler het volgende:
Hudson’s Bay nu officieel failliet, alle winkels dicht
De rechtbank in Amsterdam heeft op 31 december het faillissement van Hudson’s Bay Nederland uitgesproken. Dat maakte de warenhuisketen woensdagavond bekend.
https://www.telegraaf.nl/(...)t-alle-winkels-dicht
Zelfde hier. En in het dorp is de franchisehouder er ook mee gestopt.quote:Op maandag 30 december 2019 23:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik wilde vorige week solidair zijn met Blokker. Ik wilde ze redden. Dus ik bestelde het broodrooster niet online bij bol.com, maar ging in persoon de winkel binnen. Dat was lang geleden, en het voelde goed. Nadat ik alle huishoudapparaten 3 keer had gescand kwam ik tot de conclusie dat ze echt geen broodrooster hadden.
Het pakketje heb ik vandaag ontvangen.
Uniqlo is dan ook een fijne winkel als je basic zaken nodig hebt.quote:Op woensdag 1 januari 2020 21:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is toch grappig hoe de Nederlandse consument 'werkt'. UNIQLO (Japanse kleding keten die al in heel veel andere landen zit) doet het bijvoorbeeld extreem goed in Amsterdam, veel beter dan verwacht. Met kerst stonden er ook gigantische rijen aan de kassa's. Hudson Bay zat letterlijk tegenover ze en was nagenoeg altijd leeg.
ik weet niet of dat wel de oplossing was geweest, de echte topmerken krijgen ze sowieso niet maar qua merchandising hadden ze het wel veel beter kunnen doen, dit was gewoon een bijeengeraapt zooitje.quote:Op woensdag 1 januari 2020 22:46 schreef KingRadler het volgende:
HB had exclusief moeten zijn maar 1 vestiging openen in Nederland zoals in Amsterdam.
mwah, dan hadden ze al snel hetzelfde gaan doen als de Bijenkorf en dat heeft geen nut. Ze hadden om te beginnen een duidelijke strategie moeten volgenquote:Op woensdag 1 januari 2020 22:46 schreef KingRadler het volgende:
HB had exclusief moeten zijn maar 1 vestiging openen in Nederland zoals in Amsterdam.
Alleen Hudson's Bay Nederland I presume?quote:Op woensdag 1 januari 2020 21:24 schreef KingRadler het volgende:
Hudson’s Bay nu officieel failliet, alle winkels dicht
De rechtbank in Amsterdam heeft op 31 december het faillissement van Hudson’s Bay Nederland uitgesproken. Dat maakte de warenhuisketen woensdagavond bekend.
https://www.telegraaf.nl/(...)t-alle-winkels-dicht
Die boterhamzakjes kun je overal krijgen.quote:Op dinsdag 31 december 2019 08:57 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
jij gaat er van uit dat JOUW vuilniszak een gangbare is.
Wie weet verkopen ze wel meer boterhamzakjes dan JOUW vuiliszakken. Of is in elk geval de winst er op groter...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |