Verder maken ze de ernstige fout door het dode westen van Brabant te verkennen, terwijl iedereen weet dat je beter naar het oosten kan gaan. Roosendaal, Bergen op Zoom, wil je alle kijkers spontaan een depressie bezorgen ofzo? Enfin, weer sprinten. Lachen!quote:De Vuelta in Breda: voor het sprinten de kerk uitgaan
Tijdens de Vuelta van 2020 moet het peloton in Breda niet langs, maar dóór de Grote Kerk. Dat heeft de gemeente Breda vrijdag bekendgemaakt. "De Vuelta is een unieke kans om onze mooie stad aan de wereld te presenteren", klinkt het in Breda.
Dat dorpen of steden die een grote ronden ontvangen alles uit de kast halen om zichzelf in de kijker te zetten, is natuurlijk niet nieuw. Maar in Breda gaan ze volgend jaar dus nog een stapje verder. Voor start van de 3e etappe moeten de renners er met de fiets aan de hand door de Onze-Lieve-Vrouwekerk.
"De Vuelta 2020 is een unieke kans om ons mooi Breda aan de wereld te presenteren. Daarom hebben we heel zorgvuldig een prachtige route langs de highlights van Breda samengesteld. En als klap op de vuurpijl gaat de Ronde van Spanje niet langs de kerk, maar door de kerk", zegt wethouder Sport Daan Quaars.
Nederland is volgend jaar voor de tweede keer gastheer voor de "Gran Salida" van de Vuelta. In 2009 werd er in Assen gestart, volgend jaar wordt op vrijdag 14 augustus het startschot in Utrecht gegeven met een ploegentijdrit..
De tweede etappe voert het peloton van Den Bosch opnieuw naar Utrecht. Zondag 16 augustus volgt een rit met start en aankomst in Breda. Daar wil het stadsbestuur de volle toegestane elf kilometer van de neutralisatie gebruiken om zoveel mogelijk van de stad te laten zien, inclusief dus het interieur van de Grote Kerk.
Nu maar hopen dat de electrische karavaan niet onderweg hoeft op te ladenquote:Op donderdag 31 oktober 2019 14:58 schreef Momo het volgende:
Vuelta-baas is niet bang dat stikstofdiscussie start van Ronde van Spanje in Utrecht dwarsboomt
videoVuelta-baas Javier Guillén is niet bevreesd dat de discussie over stikstof, die in ons land een hot item is, de start van de Spaanse rittenkoers in de weg gaat zitten. Hij is ervan overtuigd dat de Ronde van Spanje in augustus volgend jaar gewoon start in Utrecht en zoals gepland Den Bosch en Breda aandoet.
Dat zei hij bij een bezoek aan Utrecht, waar hij zowel de plek van de ploegenpresentatie (13 augustus, Vredenburgplein) als de Jaarbeurs bezocht waar op vrijdag 14 augustus de ploegentijdrit start. ,,Nee! Daar ben ik helemaal niet bang voor’’, zegt hij desgevraagd, nadat recent La Vuelta Holanda werd geplaatst op provinciale lijsten van evenementen die mogelijk te veel stikstof veroorzaken. Nader onderzoek moet uitwijzen of het Spaanse wielerevenement door mag gaan.
,,Ik ken het woord ‘stikstof’ inmiddels, alsmede de discussie die er in jullie land gaande is over deze problematiek’’, zegt Javier Guillén. ,,Ik weet ook hoe gevoelig het ligt. Ik volg het op hoofdlijnen. Ons is er juist alles aan gelegen om samen met onze partners zo groen mogelijk te opereren. Natuur en milieu zijn voor ons ook belangrijke aandachtspunten, we zijn er begaan mee. Bovendien zijn we te gast in Nederland, we hebben respect voor jullie wensen en regels.’’
Hij zegt er samen met de organisatie voor te willen zorgen dat de uitstoot van stikstof zo laag mogelijk is. De reclamekaravaan blijft bijvoorbeeld achter in Spanje; Utrecht krijgt een elektrische klimaatneutrale variant, inclusief e-bikes. Guillén: ,,Ik heb Utrecht leren kennen als een ‘Stad van de Toekomst’, waar alles in het werk wordt gesteld om de fiets in te bedden en voorrang te geven in het dagelijkse leven van iedereen. Dat verhaal willen we ook graag vertellen en tonen aan Spaanse steden, zodat zij iets vergelijkbaars kunnen doen. Utrecht geeft op dat terrein het goede voorbeeld.’’
Het water op
Gisteren werd ook bekend dat de Vuelta-start definitief op dezelfde plek is als die van de Tour de France in 2015: op het plein voor de Jaarbeurs. Geluiden dat de Vuelta in het evenementencomplex start, worden door de organisatie van La Vuelta Holanda tegengesproken. Wel gaan de renners het water op. Na de ploegenpresentatie om precies te zijn.
Als ze het podium af zijn, waarop het Spaanse wielericoon Pedro Delgado (tweevoudig Vuelta-winnaar, éénmaal won hij de Tour de France, red.) een prominente rol gaat spelen, stappen zij in bootjes die de karavaan over de Utrechtse Catharijnesingel voeren. Vergelijkbaar met de Tourstart in 2015, toen het peloton bij de ploegenpresentatie in bootjes langs park Lepelenburg voer.
He bah, veel korte ritten.quote:"We can expect a pure Vuelta. The identity of the Vuelta is so easy now. From the beginning, you can expect very intense racing. They'll be short stages rather than long but from the first week, you'll see real difficulties in the route with a progression from less to more. We want to have very good mountain stages on the weekend and then have a very big mountain stage the day before Madrid."
Als Mathieu aan de start staat 99,9%quote:Op zondag 3 november 2019 10:41 schreef Chiappucci het volgende:
Corendon wil graag aan de start staan. Hoe zou groot zou de kans op een wildcard zijn?
Lijkt mij niet.quote:Op zondag 3 november 2019 11:08 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als Mathieu aan de start staat 99,9%
Waar Tokio al jaren de enige stip aan de horizon is, kijken Van der Poel en Corendon-Circus toch ook naar een evenement direct ná de Spelen: de Vuelta à Espana, die op 14 augustus start in Nederland. "Dat is een concreet doel van onze ploeg", stelt Roodhooft.quote:
Volgens een Belgische krant ligt er een wildcard klaar als Mathieu besluit de Vuelta te willen rijden.quote:Op zondag 3 november 2019 10:41 schreef Chiappucci het volgende:
Corendon wil graag aan de start staan. Hoe zou groot zou de kans op een wildcard zijn?
Dat Van der Poel graag de Vuelta wil rijden heeft hij al meermaals laten weten in de media, maar ik doelde meer op dat de keuze voor de wildcards moeilijk gaat worden, zoals Rellende_Rotscholier dat hierboven perfect uitlegt. Ik zie trouwens Total Direct Energie de wildcard gaat benutten. Hebben in het verleden ook aan de Vuelta meegedaan.quote:Op zondag 3 november 2019 11:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Waar Tokio al jaren de enige stip aan de horizon is, kijken Van der Poel en Corendon-Circus toch ook naar een evenement direct ná de Spelen: de Vuelta à Espana, die op 14 augustus start in Nederland. "Dat is een concreet doel van onze ploeg", stelt Roodhooft.
De Belgische formatie hoopt een wildcard te bemachtigen. Maar eerst moet er nog worden uitgebreid. "We willen een aantal renners erbij hebben. Die renners moeten een beetje de wind uit de zeilen wegnemen van Mathieu, zowel in het mountainbiken als het wegwielrennen."
R_R zet het wel goed uit ja. Als Total Direct Energie ookal in de Giro en Tour gaan starten hebben ze niets meer echt te zoeken in de Vuelta. Sowieso hebben die een matig rondeteam. Taaramae en Calmejane kunnen ook maar beperkt starten. Zou het wel zonde vinden van Burgos en de Basken als die niet zouden mogen starten in de Vuelta. Dan zie ik de Basken eerder op de wipstoel zitten wat als nog lullig zou zijn. Is worldtour status van Cofidis al zeker? Al zou dat ook raar zijn als die niet starten in de vuelta aangezien die co-sponsor zijn letterlijk van de Vuelta.quote:Op zondag 3 november 2019 11:37 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Dat Van der Poel graag de Vuelta wil rijden heeft hij al meermaals laten weten in de media, maar ik doelde meer op dat de keuze voor de wildcards moeilijk gaat worden, zoals Rellende_Rotscholier dat hierboven perfect uitlegt. Ik zie trouwens Total Direct Energie de wildcard gaat benutten. Hebben in het verleden ook aan de Vuelta meegedaan.
Cofidis start sowieso, WT of niet.quote:Op zondag 3 november 2019 13:39 schreef Momo het volgende:
[..]
R_R zet het wel goed uit ja. Als Total Direct Energie ookal in de Giro en Tour gaan starten hebben ze niets meer echt te zoeken in de Vuelta. Sowieso hebben die een matig rondeteam. Taaramae en Calmejane kunnen ook maar beperkt starten. Zou het wel zonde vinden van Burgos en de Basken als die niet zouden mogen starten in de Vuelta. Dan zie ik de Basken eerder op de wipstoel zitten wat als nog lullig zou zijn. Is worldtour status van Cofidis al zeker? Al zou dat ook raar zijn als die niet starten in de vuelta aangezien die co-sponsor zijn letterlijk van de Vuelta.
Van der Poel begint daar niet voor niets over nuquote:Op zaterdag 9 november 2019 15:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
https://www.mundodeportiv(...)-la-vuelta-2020.html
Mathieu heeft een groot probleem. Guillen zegt in dit interview dat hij momenteel maar twee wildcards heeft om uit te delen en dat die twee wildcards zeker naar Spaanse ploegen gaan. "We handhaven de filosofie van ondersteuning en promotie van het Spaanse wielrennen." Het is mogelijk dat Total Direct Energie geen gebruik gaat maken van het startrecht (Total zou liever naar de Giro gaan, daar heeft Calmejane om gevraagd), in dat geval gaat de derde wildcard waarschijnlijk ook naar een Spaanse ploeg. Guillen vindt het erg leuk dat Mathieu interesse heeft in de Vuelta, maar het belang van het Spaanse wielrennen gaat voorlopig voor. Om Mathieu aan de start te krijgen zal de ASO druk moeten uitoefenen, zolang dat niet het geval is krijgen we gewoon drie van het rijtje Caja/Burgos/Euskadi/Total.
De provincie Huesca is natuurlijk het terrein van parcoursbouwer Escartin, dus dit ligt wel voor de hand. We kunnen de komende jaren nogal wat passages in Aragón verwachten, zeker ook omdat er allerlei Aragonese renners aan het doorbreken zijn zoals Barcelo en Samitier. Een rit in Frankrijk hoeft voor mij niet zo nodig. Als je wil eindigen in Tarbes of Lourdes krijg je een nogal standaardritje met beklimmingen die we tijdens de Tour al te vaak zien. De Aubisque enzo, je kent het wel. De Tourmalet wordt ook genoemd, vreselijk. Probleem is waarschijnlijk dat het moeilijk is om volgend jaar naar Catalonië te gaan, gezien de onrust daar. Dus dan moet je misschien wel Frankrijk in voor een fatsoenlijke bergrit als je in het noorden zit en niet direct richting Cantabrië, Asturië en Galicië wil.quote:De Vuelta a España kent in 2020 mogelijk een koninginnenrit met finish in Frankrijk. Organisator Unipublic is aan het kijken naar een etappe die finisht in Tarbes of in Lourdes, meldt Radio Huesca.
De Spaanse rittenkoers is met de regio Huesca in gesprek om in het noorden van het land twee etappes uit te stippelen. Het zou gaan om een etappe door het middengebergte in de provincie Huesca zelf en een rit die door het hooggebergte trekt naar het noorden.
Naast mogelijke aankomsten in Tarbes of Lourdes, overlegt de Vuelta ook met de provincie Zaragoza (dat naast Huesca ligt, red.) over een finish in Ejea de los Caballeros.
In deze periode moet de organisatie van de Spaanse ronde, die volgend jaar begint in Utrecht, de contracten met etappeplaatsen afronden. Op 17 december wordt in Madrid het complete rittenschema gepresenteerd.
Langzaam wordt het dus een beetje duidelijk, maar ik moet zeggen dat ik niet overal even vrolijk van word. Daags voor we naar Madrid gaan zou de laatste bergrit zomaar kunnen eindigen op La Covatilla. Saai. En dan willen de geluiden over Lagos de Covadonga en La Farrapona ook niet ophouden.quote:De gemeenteraad van Ejea de los Caballeros (Zaragoza) heeft bevestigd dat op vrijdag 21 augustus 2020 de zevende etappe van de 75e wielertour van Spanje zijn aankomst in de stad Aragonese zal hebben, op een dag waarop het peloton vertrekt uit Soria .
Je had ook naar het altijd sympathieke noorden van Spanje moeten gaan.quote:Op maandag 18 november 2019 16:14 schreef Koffieplanter het volgende:
Sinds ik vertrokken ben uit het altijd sympathieke Utrecht, komen daar meer grote rondes voorbij dan in Zuid-Spanje. Dat kán toch niet? Belachelijk. Beflikkering.
Way ahead of ya. Er wordt georiënteerd.quote:Op maandag 18 november 2019 16:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Je had ook naar het altijd sympathieke noorden van Spanje moeten gaan.
Zuid-Spanje is failliet.
Goed om te lezen dat het Baskenland binnenkort een paar inwoners rijker is.quote:Op maandag 18 november 2019 16:36 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Way ahead of ya. Er wordt georiënteerd.
Drie aankomsten bergop in de eerste week (Arrate, Moncalvillo en Tourmalet). Waarschijnlijk twee aankomsten in dalende lijn (aankomst beneden in Lekunberri na San Miguel de Aralar en aankomst ergens in Aragon na wat beklimmingen onderweg). Drie vlakke ritten en een TTT. Nog aardig gebalanceerd ook, voor Vuelta-begrippen.quote:Zo zal het peloton in principe op zaterdag 22 augustus met vertrek in Huesca een halve bergetappe tegemoet zien in de richting van Alto Gállego, door het Oroel-gebied. Dit doel zou zijn in Jaca (Fuerte del Rapitán), Sabiñánigo of Biescas. Vanaf een van deze locaties zou de koninginfase van La Vuelta beginnen: de Tena-vallei oplopend naar Frankrijk, de Portalet zou worden beklommen, het zou naar Laruns gaan, al in een buurland, en twee kolossen zouden worden gekoppeld aan Tour-genetica: de Aubisque en de finale in de Tourmalet,
Buiten Spanje is aannemelijker.quote:Op dinsdag 19 november 2019 14:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Goed om te lezen dat het Baskenland binnenkort een paar inwoners rijker is.
Ja, voor dat bericht was ik al een beetje bang. Geen onlogische gang van zaken nadat bekend werd dat ze de Giro laten schieten. Als Vegni druk kan zetten op Total Direct Energie mag Guillen eigenlijk ook niet achterblijven, misschien dat hij Bernaudeau eveneens op andere gedachten kan brengen. Want leuk en aardig dat Calmejane de Tour en de Vuelta wil rijden, voor de rest zal TDE vooral het tweede garnituur gaan sturen. Daar heeft de Vuelta niets aan en daar hebben wij als kijker ook bijzonder weinig aan. Calmejane wilde trouwens eerst graag de Giro rijden, zijn mening wordt dus blijkbaar niet eens zo heel erg relevant geacht. Als TDE echt wil rijden wordt de kans voor Mathieu nog een stukje kleiner, ik zie het niet gebeuren dat er maar één wildcard naar een Spaanse ploeg gaat.quote:Op dinsdag 10 december 2019 21:53 schreef H.Vviv het volgende:
Direct Energie lijkt de wildcard voor de Vuelta a España te gaan benutten.
https://www.larioja.com/c(...)191205094445-nt.htmlquote:De groep hekelt dat «het huidige ministerie van Duurzaamheid en Ecologische Transitie geen belangstelling toont voor de grote ecologische waarde van de Sierra de Moncalvillo»
https://www.larioja.com/d(...)1204002119-ntvo.htmlquote:Volgens wat al is bevestigd, zou de dag twee datums kunnen hebben om in de drie weken van terugkeer onder te brengen. De eerste zou zijn in de zesde, op 20 augustus, vóór de etappe die zal vertrekken uit Soria en aankomt in Ejea de los Caballeros. De tweede, die de overheidsdiensten van Riojan meer motiveert, zou rond de tiende etappe zijn, na de beklimming van de Tourmalet en een rustdag (zodat u kunt profiteren van de componenten van de Tour die twee nachten in hotels in Rioja heeft doorgebracht). In dat geval zou de fase Logroño-Moncalvillo de tiende van de derde van de grote ronden in etappes zijn.
quote:A Vuelta a Espanha regressa a Portugal e terá um final de etapa na cidade do Porto, numa tirada que parte da terra de Oscar Pereira, em Mos na Galiza. Segue-se, no dia seguinte, uma pequena neutralização até Viseu de onde nova etapa partirá para Ciudad Rodrigo.
Com o país rendido ao turismo, a visibilidade que a Vuelta poderá proporcionar, através das imagens televisivas para todo o mundo, facilitou um “negócio”, bem mais acessível do que da última vez que a Vuelta nos visitou.
Exclusieve quotes voor Wielerflits hoor, of zei Guillén een tijdje terug eigenlijk precies hetzelfde, in ongeveer dezelfde bewoordingen?quote:Mathieu van der Poel gaf al aan dat hij in 2020 graag zijn grote rondedebuut zou maken in de Vuelta a España. Maar zo eenvoudig ligt het niet. Vuelta-koersdirecteur Javier Guillén zit er zwaar mee in zijn maag. “Ik heb slechts twee wildcards, terwijl er drie Spaanse ProContinentale teams zijn. Het wordt bijna onmogelijk om Corendon-Circus uit te nodigen”, vertelt Guillén aan WielerFlits.
Eerst een medaille pakken op de mountainbike op de Olympische Spelen, om daarna te focussen op de Vuelta a España, zijn grote rondedebuut. Zo had Mathieu van der Poel het in gedachten. Dat de Spaanse ronde van start gaat in Utrecht, was een extra meevaller. Eén grote voorwaarde: Corendon-Circus – of hoe het team in 2020 ook zal heten – moet rekenen op een wildcard van de organisator. En daar knelt het schoentje.
“Ik ben zeer vereerd dat een wereldtopper als Mathieu van der Poel van start wil gaan in de Vuelta a España”, vertelt koersdirecteur Javier Guillén. “Van der Poel is niet alleen een referentie in het hedendaagse wielrennen, hij brengt ook spektakel. Maar… Het is zeer ingewikkeld.”
22 teams
Guillén legt uit. “Ik heb plaats voor 22 teams in de Vuelta. Dat zijn de negentien WorldTour-teams, aangevuld met Total Direct Energie als beste ProContinentale ploeg. Dat wil zeggen dat ik maar twee wildcards meer over heb, terwijl er al drie Spaanse teams zijn die smeken om deel te nemen aan de Vuelta: Caja Rural-Seguros, Burgos-BH en Fundación Euskadi. Hoe graag ik het zou willen, het wordt dus bijna onmogelijk om ook nog de ploeg van Van der Poel uit te nodigen.”
Dat de Spaanse ProContinentale teams met hun bestaan bedreigd zijn als ze de Ronde van Spanje niet kunnen rijden, voegt Guillén er nog aan toe. “En we moeten een van beide al teleurstellen, terwijl we de filosofie willen handhaven om het Spaanse wielrennen te promoten.” Wie de wildcards krijgt, wordt beslist na de Ronde van het Baskenland (6-11 maart).
Ja dus. Echt bovenop het nieuws zitten ze niet, zou je kunnen beweren.quote:Op zaterdag 9 november 2019 15:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
https://www.mundodeportiv(...)-la-vuelta-2020.html
Mathieu heeft een groot probleem. Guillen zegt in dit interview dat hij momenteel maar twee wildcards heeft om uit te delen en dat die twee wildcards zeker naar Spaanse ploegen gaan. "We handhaven de filosofie van ondersteuning en promotie van het Spaanse wielrennen." Het is mogelijk dat Total Direct Energie geen gebruik gaat maken van het startrecht (Total zou liever naar de Giro gaan, daar heeft Calmejane om gevraagd), in dat geval gaat de derde wildcard waarschijnlijk ook naar een Spaanse ploeg. Guillen vindt het erg leuk dat Mathieu interesse heeft in de Vuelta, maar het belang van het Spaanse wielrennen gaat voorlopig voor. Om Mathieu aan de start te krijgen zal de ASO druk moeten uitoefenen, zolang dat niet het geval is krijgen we gewoon drie van het rijtje Caja/Burgos/Euskadi/Total.
Het echte probleem is natuurlijk dat CCC, DiDa, Cofidis en Katusha een ProTourlicentie hebben.quote:Op maandag 16 december 2019 15:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik ben geen fan van het nieuwe systeem waarin de 'beste' PCT-ploeg automatisch overal een wildcard voor krijgt, maar ook zonder dat systeem was het lastig geworden voor Mathieu. De voorkeur gaat gewoon uit naar de Spaanse ploegen, en dat is volkomen logisch. Als je die Spaanse ploegen niet uitnodigt vallen ze om en dan heeft het Spaanse wielrennen helemaal niets meer.
Mijn vermoeden is dat van de Spaanse ploegen Fundacion de lul zal zijn. Die hebben op zich nog wel prima sponsoren om zo'n klap op te vangen, maar fijn zal het niet zijn.
Wat de fuck is Senhora de Graça?quote:Op maandag 16 december 2019 15:20 schreef Koffieplanter het volgende:
Geen Senhora de Graça, teleurgesteld. @:Mani89
Jij doet niet meer mee.quote:
https://twitter.com/ammattipyoraily/status/1207022848860020736quote:Op dinsdag 17 december 2019 19:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Presentatie is vanaf 20:15 te volgen op facebook, jawel!
https://www.facebook.com/lavuelta
Morgen al vuelta team bekend makentwitter:JumboVismaRoad twitterde op dinsdag 17-12-2019 om 21:07:14 🇪🇦#Vuelta2020 @s_kruijswijk will be our team leader for the coming Vuelta.🚴♂"I see it as a great opportunity to get on the podium in the Vuelta."🏆Watch the full interview here!⤵#samenwinnen https://t.co/MZomEDCMu1 reageer retweet
Klinkt als een Spaans muurtje tegen 20%quote:Op dinsdag 17 december 2019 20:58 schreef Momo het volgende:
Vuelta a Norte España
Alto de Amerongse Berg
Van de voorlopige selecties van de grote rondes voor dit jaar is later ook nog genoeg gewijzigdquote:Op dinsdag 17 december 2019 21:13 schreef Momo het volgende:Morgen al vuelta team bekend makentwitter:JumboVismaRoad twitterde op dinsdag 17-12-2019 om 21:07:14 🇪🇦#Vuelta2020@:s_kruijswijk will be our team leader for the coming Vuelta.🚴♂"I see it as a great opportunity to get on the podium in the Vuelta."🏆Watch the full interview here!⤵#samenwinnen https://t.co/MZomEDCMu1 reageer retweet
Valverde heeft gesproken. Muy dura.twitter:Movistar_Team twitterde op dinsdag 17-12-2019 om 21:24:52 .@alejanvalverde, sobre el recorrido de #LaVuelta20: “Espectacular, muy dura y, poco a poco, marcando su estilo y tomando importancia. Pasar por cuatro países también ayudará a acercarla un poco más fuera de nuestras fronteras”. https://t.co/OhGRM6fKqX reageer retweet
Ik wil Steven als kopman in de Giro, dat Agnellospook vernietigen.quote:Op dinsdag 17 december 2019 21:13 schreef Momo het volgende:Morgen al vuelta team bekend makentwitter:JumboVismaRoad twitterde op dinsdag 17-12-2019 om 21:07:14 🇪🇦#Vuelta2020@:s_kruijswijk will be our team leader for the coming Vuelta.🚴♂"I see it as a great opportunity to get on the podium in the Vuelta."🏆Watch the full interview here!⤵#samenwinnen https://t.co/MZomEDCMu1 reageer retweet
Mooie jongen Igor is erg enthousiast over de aankomst op Moncalvillo. Hij heeft daar in de buurt blijkbaar een huisje en derhalve kent hij de omgeving als zijn broekzak. Lekker man.twitter:IgorAntonH twitterde op woensdag 18-12-2019 om 00:39:19 Gran final!! 👌Que conozco perfectamente!! ya que en sus laderas tenemos casa, en la localidad de Castroviejo, pueblo más cercano a la cima. Me siento parte de esta tierra y montaña... y me da pena no haber corrido en Moncalvillo como profesional!! Sera un descubrimiento 👍👍 https://t.co/zSUraRnOOI reageer retweet
De vertaling is af en toe een beetje brak, maar ik heb het idee dat de beste man geen fan is van Guillén.quote:Guillén maakt doos (van dennen) met de Vuelta
De hebzucht en de wens om te overstijgen verklaren de route van de Vuelta 2020, vandaag gepresenteerd in het grootste hotel in Madrid - 3000 zitplaatsen in het auditorium -, zo groot dat ze de facto open deuren hebben gemaakt zodat de pellets van Guillén de handelen en wennen aan het wiel van canapés. Het is allemaal belachelijk van begin tot eind, net als alle edities van de Tour van Javier Guillén.
De Tour keert terug naar Nederland, en doet dit met hetzelfde doel als de eerste keer, in 2009: om geld te krijgen naar het welvarende Europese land. Zal het opnieuw 50% van het budget dekken? Zeker niet, want de professionele carver die de race runt, heeft ook een excursie naar Portugal moeten maken - die aankomst in Porto zal een oogje op de buren kosten - en de hele ontwikkeling van de afgelopen week veranderen.
Het is een rotzooi. Nog een, nog een ronde meer dan acht hoge aankomsten!, Minimum chrono - dit jaar met einde in de Mirador de Ézaro- en dat komt nooit uit het Centrale Systeem, met meerdere verplaatsingen voor de caravan - de overdracht tussen Angliru en La Coruña Het zal zijn om te onthouden- en met weinig of geen reden om verschillen te trekken. Na een van de slechtste Vuelta in de geschiedenis te hebben geleefd, alleen gered door de handel en professionaliteit van Roglic ("maar hij glimlachte niet naar journalisten"), keert Guillén terug om zijn bedrijf te verzilveren. Pine.
De race begint op 14 augustus met een knipoog naar Gibraltar in Utrech, 2500 kilometer van de rots. Een CRE van 23 km. waar de handel van de gastheren schaamte zal voorkomen, zoals de oprit in zoutbergen, vleermuizen of kasseien die glanzen, die opnieuw zullen worden gevolgd door twee vlakke etappes met een einde in Utrech en Breda. Het WK van volgend jaar is extreem zwaar, maar de Tour wil thuis Groenewegen kronen.
Nadat Guillén de tickets op de eerste rustdag heeft geteld, gaat de eerste etappe in Spanje van Irún naar Arrate en beklimt een aantal drukke havens in Baskische races zoals Kampazar of Karabieta, naast de laatste slotklim. 170 km waar de onderwerpen van eerbetoon aan Baskisch fietsen en de beste fans ter wereld op hun gemak zullen zijn, terwijl anderen zich afvragen of het geen beter eerbetoon zou zijn geweest om iets te doen dat niet elk jaar in april is gezien.
Normalisatie was dit, Basken! Larroja speelt als gastvrouw een Eurocup in Bilbao en La Vuelta neemt geld van de Diputación en het dure stadhuis van Eibar, terwijl Itzulia nauwelijks elk jaar overleeft met de hulp van Banco Sabadell. Het ziet er veel beter uit op papier, de etappe van de volgende dag, waar Guillen het weelderige Navarra gaat ontslaan met een etappe waarin hij de betonnen helling van Aralar -subida in 2014 herhaalt, maar deze keer die wilde wilde waarderen en de Doel in Lekumberri: Jammer dat ik niets heb geleerd van Quintana's les in Calpe, en dat ik het doel een beetje verder heb geplaatst.
We zijn al op het grondgebied van Guillén. Hardheid weinig, maar youtube eindigt bij cascoporro, terwijl ze de autonome en gemeentelijke schatkisten scheren. Een goed voorbeeld is de aankomst van de zevende dag in de Laguna Negra de Soria, waar niemand zal zijn voor het eigen kenmerk van de provincie - afgezien van semi-wilde kinderen uit de laatste zomerkampen, een pest in het gebied - en Guillén zal 100.000 nemen euro van de vleugel voor "promotie van de provincie", dat zijn dennenbossen en onherbergzame rotsen. Een verdomde donderdag. Laat me met het verhaal van het lege Spanje komen, dat neuronen het eerste missen.
Het moeilijkst zullen de landschappen van herbevolking dennenbossen zijn
Een podium in één fase, ideaal voor Jose Herrada, Madrazo of een andere uitgehongerde man zoals Maté om zijn gloriedag te proberen, met de goedkeuring van de Guillén-rijder, die al de eerste parabien ontvangt van "toppen ontdekken", "innovatief" en, zag de schande van zijn oranje feest vallen, iets anders dan 'ondernemer'. Omdat het duidelijk moet worden gezegd: als de Vuelta daar nooit is geweest, en heel zelden naar Soria, is het omdat de provincie andere zorgen heeft en omdat het midden in La Nada ligt.
Na een vlakke etappe met einde in Ejea de los Caballeros waar er problemen kunnen zijn met de wind van de Ebro-vallei - die niet altijd gesloten is - tussen een landschap van fruitbomen beplant met spelden en bewaterd zoals in de Neguev, op zaterdag is er de half pre-Pyrenese berg eindigend in Sabiñañigo, een podium dat Escartín zeer dierbaar is, die zulke goede ontwerpen maakt in deze Tour met zijn vriend Giner. Een tweede 15 km. van doel, "veel zenuwen in het peloton."
Het is alleen omdat zondag een vreselijke bergdag van 135 km verwacht, een fietsafstand die walging en schaamte veroorzaakt. U verlaat Biescas - waar de Edelweis-camping is gebouwd met Aragonese intelligentie, hetzelfde als het Delicias del AVE-station - en na het passeren van Portalet en de Aubisque vanaf Laruns, eindigt het bij de Tourmalet. Hij is tenminste een heer en uiteindelijk. Na de zorgen om het einde van de etappe in de Tour in 2010 te zijn geweest - compatibel onder de mist tussen Contador en A. Schleck - en 2018 - afbeelding van Pinot om een sprint naar acht te voorkomen - die gelooft dat wat er in de Tour gebeurt gaat Om heel anders te zijn, heb je zeker ook Kerstloterij gekocht. Voor de illusie zeggen ze.
Niemand is verrast dat dit geen ASO-experiment is - eigenaar van de Tour - om te concurreren met de Quebrantacarteras. Kom op, hij heeft al zijn uiterlijk en kopieert wat de Parets del Vallés Rat al jaren doet op de Vuelta: een getraceerd podium om zijn eigen fietstochten te promoten. Destijds.
De vreselijke inspanning van 135 km. Het dwingt een rustdag en een transfer naar Vitoria, vanwaar een van de beste etappes van de race vertrekt: verrassend, door eerbetoon zonder te zoeken naar nieuwe beklimmingen die niets bijdragen, en uiteindelijk. 150 km door Álava de la Corrupción twee keer de mythische Orduña beklimmen, de laatste keer acht kilometer verderop. Het is niet langer de haven van Ocaña en Loroño, maar alleen al omdat het de afgelopen decennia nauwelijks in concurrentie is gezien.
Hoeveel nieuwe provincies zijn aangemeerd! Soria, Huesca, nu La Rioja en vervolgens Palencia, zullen het zien. Van deze Guillen koop je een Tesla. Na jaren de prachtige regio met de naam wijn te hebben verwaarloosd - inclusief een fase van schaamte gewonnen door Stuyven met een gebroken hand, wat een Logroño-Logroño was - heeft de verdwijning van de irrelevante regionale tour publiek geld vrijgemaakt om te investeren in Guillén's speelgoed, dat het niet beter plaatsvond dan een single-port fase te doen eindigen in Moncalvillo, een port van degenen die John XXXX opwinden, en die ons herinneren aan de rest van Rominger's Demand.
Palencia keert na enkele decennia terug naar de Vuelta, met een onbeduidende etappe in Aguilar de Campoo, en dat is een prachtig landschap, bijna evenveel als de etappe van de volgende dag met een Vuelta a Cantabria zonder berg, het resultaat van het maken van de route tussen Castro Urdiales en Suances in 190 km, wanneer het in de helft kan worden gedaan. Het resultaat? Vijf uur bergverheffing tussen herenhuizen, oranje pannendaken van Leroy Merlin en anderen trots op baretten en poloshirts met rojigualdas-mondstukken.
De twee fasen van het weekend in Asturië worden dus bereikt, de twee fasen van een vast en vastgesteld contract voor 220.000 euro die rechtstreeks van de openbare schatkist van de regio komen waar er meer honden zijn dan mensen jonger dan 25 jaar, omdat de prioriteit Het is de prioriteit en er wordt publiek beleid gemaakt voor de mensen. Het fietsen? Een investering met gegarandeerd rendement , zeggen ze. Kijk bijvoorbeeld rond 2020, zie.
Op zaterdag wordt 170 km afgelegd. tussen Villaviciosa en de Farrapona omhoog Colladona, La Cobertoria aan de moeilijkste kant - de Pola de Lena -, San Lorenzo - de moeilijkste passerende haven van het schiereiland - en eindigend op de beroemde beklimming van Somiedo, die eindigt in een onverhard pad, al aan de Leon-kant. Het is de koningin-etappe, maar er gebeurt niets omdat het vreselijke ontwerp van de Tour de volgende dag de Angliru heeft gepland in een etappe met één poort van 109 km, een horror die iedereen op zaterdag laat vertrekken.
Zeer harde Angliru! Heel moeilijk! Een etappe van damesfietsen: op afstand
En ik zeg goed enkele poort, omdat de vorige irrelevante moeilijkheden alleen nuttig zijn om de benen te verwarmen. Het is een schande dat zoiets als fietsen wordt genoemd, maar de comecanapés die Guillén aanmoedigen, zullen zich al zorgen maken dat hun geliefde leider de weg vrijlaat zodat de bubbel geen problemen heeft met de vervelende fietstoeristen.
Een woon-werkverkeer dat Bruguera-strips waardig is, zal de caravan, na een rustdag, naar de rand van de kust van Coruña brengen, in een driedubbele redundantie die relatief is gezien het feit dat Guillén niet aan iets beters heeft gedacht dan de enige CRI te programmeren van de race (33,55 km vlak van Galicië) na de rustdag, in de laatste week, en eindigend bij de Mirador de Ézaro, die een fietswisseling dwingt en bevestigt dat dit niets meer is dan een circus -kruisen, tussen het vreselijke landschap van de waterval ingesloten in een dam van Galicische smaak.
Het is net als de CRI World Cup in Bergen, maar zonder mooie huizen
In het laatste decennium heeft de Tour 30 etappes in Galicië gehad, wat zeker iets betekent. Almachtige en caciquiles raden. Ik kijk ernaar uit om op tv te kijken. En almachtige en caquiles raden, sta ik erop, wat verklaart waarom er daarna een etappe van 205 km is. - de langste van de race, althans in de afgelopen week - tussen Lugo en Orense, langs sites die alleen verschijnen op de pagina's van evenementen zoals Lalín, Chantada - waar de beroemde moordenaar - en Monforte de Lemos, voor een apotheose laatste circuit in de leen van Jacome, zo anders dan de Baltar die hem het stadhuis van de meest ellendige stad in Spanje gaf. De wolkenkrabber .
Ja, een laatste week van de Tour is gewoon niet te stoppen. Na de excursie door Zwart Spanje keert de race terug naar de kust met een uitgang van Mos - waar Pereiro het eerste en laatste licht zag - en uiteindelijk in Porto, de mooiste stad van het Iberisch schiereiland. De dag zal niet veel geven, tenzij de wind de zee binnentreedt, en ook niet op vrijdag, waar hij terugkeert naar Spanje met een einde in Ciudad Rodrigo en de grens door Villar Formoso passeert als de smokkelaars.
De Vuelta wordt voor het tweede achtereenvolgende jaar beslist in het Centrale Systeem, met een bergstadion in de raruna in de Sierra de Francia en de finale in Covatilla, een skigebied dat tot de verbeelding spreekt en een scenario van vreemde gebeurtenissen tijdens het fietsen. Ik stel me de weg voor die is geverfd met dingen als "Roberto Heras onschuldig", "Santi Blanco literato" of "Moises Dueñas Nobelprijs", en misschien zelfs al begonnen met het uitgeven van verf. In een humoristische knipoog terwijl hij kaartjes streelde, wilde Guillén de laatste rit in Madrid om de Zarzuela-renbaan te verlaten, dus ezels en renpaarden.
We staan voor een nieuwe Tour met meer van hetzelfde: als dit jaar twee soevereine etappes uitkwamen dankzij de fans en een zeer mooie finish in Toledo, keren we dit jaar terug naar meer geitenhellingen, naar bijna geen etappe met de mogelijkheid van verrassing, en - onthoud het wel, een etappe heerst in de Pyreneeën van 135 km, en een etappe van Angliru met 109 km. Je weet wel, de Guillén-formule van seconden boven, seconden onder en Valverde leeft tot de laatste week. Emotie. Wat we leuk vinden
Het is een tour die handig is voor iedereen die in de Tour de France is gevallen, voor degenen die de Tour hebben gemaakt en niet het grote juli-evenement hebben gemaakt en voor Roglic, die Tour en Tour perfect kan verdubbelen, en het zou zijn beter dan het zou gebeuren met de race, met speciale groeten aan de journalisten die hun prachtige triomf drie maanden geleden nog niet hebben ingeslikt. Als deze gang en Froome er niet waren geweest, zou de Tour verpakt zijn in een dennenbak.
Zoals alle goedkope lijken.
http://ciclismo2005.com/2(...)-pino-con-la-vuelta/
Allemaal even lachen jongens!quote:Arkea-Samsic wil in 2020 graag de Vuelta a España rijden. Ploegbaas Emmanuel Hubert vertelt op de website van zijn team dat hij hoopt dat zijn ploeg een uitnodiging krijgt.
Arkea-Samsic heeft met Nairo Quintana volgend seizoen een oud-winnaar in de gelederen. De 29-jarige Colombiaan maakt de overstap van Movistar en won de Spaanse rittenkoers in 2016. Bovendien beschikt de ploeg met Winner Anacona, Warren Barguil en Nacer Bouhanni over meerdere renners die in de Vuelta al eens ritsucces behaalden.
“We hebben renners die kunnen schitteren in alle onderdelen van de wedstrijd”, aldus Hubert. “Quintana en Barguil hebben op het gebied van het algemeen- en het bergklassement hun kwaliteiten bewezen. Voor sprintaankomsten hebben we Bouhanni. We dromen ervan om aan de 75ste editie deel te nemen”, klinkt het.
De wildcards zijn bekend, jongens!twitter:lavuelta twitterde op vrijdag 08-05-2020 om 13:30:00 ✨ #LaVuelta20 Selección de equipos | Teams selection
🌟 19 UCI World Teams
⭐ Líder UCI ProTeams 2019 @TDE_ProCycling (🇫🇷)
⭐ Wildcards Burgos - BH (🇪🇸) + @CajaRural_RGA (🇪🇸)
📄 +info ➡️ https://t.co/QL6SHlyo8f https://t.co/lPJsBLBxIx reageer retweet
Ook geen Arkea, dus ook geen Quintanaquote:Op vrijdag 8 mei 2020 14:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:De wildcards zijn bekend, jongens!twitter:lavuelta twitterde op vrijdag 08-05-2020 om 13:30:00 ✨ #LaVuelta20 Selección de equipos | Teams selection
🌟 19 UCI World Teams
⭐ Líder UCI ProTeams 2019 @:TDE_ProCycling (🇫🇷)
⭐ Wildcards Burgos - BH (🇪🇸) + @:CajaRural_RGA (🇪🇸)
📄 +info ➡️ https://t.co/QL6SHlyo8f https://t.co/lPJsBLBxIx reageer retweet
Niet dat we dit jaar gaan fietsen, maar toch.
Stel dat we wel gaan fietsen, dan doen we het met de volgende 22 ploegen.
Geen verrassingen, in de wandelgangen hoorde je al een tijdje deze geruchten. Aangezien we nu niet meer van start gaan in Nederland maar in het Baskenland hadden ze bij Euskaltel goede hoop dat ze een wildcard zouden krijgen, maar die hoop verdampte snel. De volgende hoop was gevestigd op de UCI, je hoorde geluiden rondzingen dat de ploegen misschien naar zeven man zouden gaan en dat er daardoor extra ploegen uitgenodigd zouden worden. Ook dat bleek niet het geval, dus vist Euskaltel achter het net.
Caja Rural is er zoals altijd bij, dat is geen verrassing meer. Ook al presteren ze van de Spaanse procontinentale ploegen de laatste jaren het minst in de Vuelta. Dat Seguros RGA ook sponsor is van de Vuelta zal helpen.
Burgos heeft het argument dat ze vorig jaar een rit wonnen en dat de Vuelta in 2021 van start gaat in Burgos. Beetje lullig om een directe sponsor niet uit te nodigen.
Euskaltel kreeg plots het argument in de schoot geworpen dat de koers van start gaat in Irun, maar dat blijkt niet voldoende. Ook het feit dat ze in de eerste maanden van het jaar veel beter presteerden dan Caja Rural en Burgos is niet genoeg. Ze zullen het in 2021 nog eens moeten proberen, maar ook dan gaat het weer een lastig verhaal worden aangezien we dan opnieuw geconfronteerd worden met slechts twee wildcards. En ook dan zijn Caja Rural en Burgos er uiteraard weer bij, want Seguros RGA sponsort de Vuelta dan nog steeds en we gaan van start in Burgos. 2022 dan maar? Lachen! Of er moeten nog wat ploegen omvallen de komende maanden, dat kan ook altijd nog.
Maar goed, we gaan toch niet fietsen. Dus u hoeft de agenda niet leeg te houden tussen 20 oktober en 8 november. 18 ritten, beginnend in Irun met een aankomst op Arrate. In onze dromen, natuurlijk nooit in de realiteit.
Die maakten sowieso geen kans, net als Alpecin-Fenix.quote:
De reacties op deze tweet zijn trouwens wel hilarisch, de Basken zijn echt viesmad.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 14:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:twitter:lavuelta twitterde op vrijdag 08-05-2020 om 13:30:00 ✨ #LaVuelta20 Selección de equipos | Teams selection
🌟 19 UCI World Teams
⭐ Líder UCI ProTeams 2019 @:TDE_ProCycling (🇫🇷)
⭐ Wildcards Burgos - BH (🇪🇸) + @:CajaRural_RGA (🇪🇸)
📄 +info ➡️ https://t.co/QL6SHlyo8f https://t.co/lPJsBLBxIx reageer retweet
quote:Nadat eerder al het openingsweekend in Nederland in het water viel, heeft de Vuelta-organisatie zaterdag ook bekendgemaakt dit jaar omwille van de coronamaatregelen niet door Portugal te passeren. Oorspronkelijk zouden ritten 15 en 16 over Portugees grondgebied komen, maar organisator Unipublic wil geen risico’s nemen.
Dit betekent dat de finishlijn van etappe 15, die gelegen was tussen Porto en Matosinhos, en de start van rit 16 in Viseu, zullen verplaatst worden. De Vuelta vond al nieuwe kandidaten om de Portugese steden te vervangen, maar zal die de komende weken pas bekendmaken. “Wanneer het parcours van de etappes helemaal rond is”, aldus Unipublic.
Vuelta-baas Javier Guillén was in een reactie begripvol. “In de uitzonderlijke toestand van tegenwoordig moeten we flexibel zijn”, zei hij. “Het is heel jammer dat we Portugal dit jaar niet kunnen bezoeken, maar onze relatie met de Portugese autoriteiten blijft uitstekend. We zullen de komende jaren terugkeren naar het land dat ons altijd zeer goed heeft ontvangen.”
De Vuelta besloot haar persbericht met de mededeling dat er verder geen parcourswijzigingen meer aan de editie van dit jaar moeten verwacht worden.
Wanneer overweeg je deze safe space te verlaten? 31 juli?quote:Op zaterdag 9 mei 2020 13:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
(Alleen jammer dat alle overgebleven etappes ook niet doorgaan)
31 juli inderdaad.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 13:42 schreef showtimer het volgende:
[..]
Wanneer overweeg je deze safe space te verlaten? 31 juli?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:44 schreef Koffieplanter het volgende:
We hebben nog geen Vuelta topic, toch? In ieder geval schrijven we Dumoulin (onder voorbehoud) en Pinot op.
Weer een Ronde van Noord-Spanje. Dat blijft toch een dingetje.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 18:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De geruchten bleken te kloppen, hoera.
[ afbeelding ]
Rit 15 is dus inderdaad pittig lang, 234 kilometer zelfs.
[ afbeelding ]
Ziet er heel spectaculair uit, maar dat gaat in de praktijk tegenvallen. De laatste 100 kilometer is volledig gelijk aan de zevende etappe van de Vuelta van 2016. En wie won toen? Ja, jawel. Niemand minder dan Jonas van Genechten. Ja, echt waar.
[ afbeelding ]
Rit 16 heeft veel weg van een rit voor de vluchters.
[ afbeelding ]
Sepp zei dat "probably" hij, Tom en George naar de vuelta zouden gaan op de rustdagquote:Op vrijdag 18 september 2020 19:34 schreef Marcoss het volgende:
En bij Dumoulin werd het als een mogelijkheid gezien, maar die twijfelt zelf inmiddels omdat hij flink gesloopt is na deze Tour
Met eventueel de Plus erbij wel prima ondersteuning voor Dumoulin dan, als hij start uiteraardquote:Op vrijdag 18 september 2020 19:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Sepp zei dat "probably" hij, Tom en George naar de vuelta zouden gaan op de rustdag
Als je echt met hoogtestages wilt gaan werken zou je eigenlijk ook het WK moeten overslaan. Bora lijkt bijvoorbeeld wel voor die planning te kiezen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 20:37 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dumoulin is wel van de hoogtestages. Dan moet ie Luik en de Gold Race waarschijnlijk laten schieten. Wel lastige keuzes als je in het achterhoofd misschien ook nog twijfelt of de Vuelta doorgaat.
Ik las juist net dat die redelijk fris uit de tour komt en AGR en dan Vuelta rijdtquote:Op vrijdag 18 september 2020 19:34 schreef Marcoss het volgende:
En bij Dumoulin werd het als een mogelijkheid gezien, maar die twijfelt zelf inmiddels omdat hij flink gesloopt is na deze Tour
Gold Race zou hij dan als enige koers tussen WK en Vuelta rijden jaquote:Op vrijdag 18 september 2020 20:37 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dumoulin is wel van de hoogtestages. Dan moet ie Luik en de Gold Race waarschijnlijk laten schieten. Wel lastige keuzes als je in het achterhoofd misschien ook nog twijfelt of de Vuelta doorgaat.
quote:Op vrijdag 18 september 2020 21:39 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ik las juist net dat die redelijk fris uit de tour komt en AGR en dan Vuelta rijdt
Dat zei hij gisteren na de rit, dat artikel van wielerflits zal op basis van oudere bronnen zijn, lijkt mequote:Dumoulin leeft in de Tour dag voor dag, dus kom bij hem nog niet aan met nieuwe doelen. De Vuelta later dit jaar? Dumoulin heeft er zelf nog geen moment aan gedacht . ,,Iedereen heeft het daarover. Zo van: ‘Dan rijdt hij zichzelf hier in vorm voor de Vuelta. Maar ik rij hier niet rond met het gevoel dat ik elke dag frisser word, dadelijk even ga rusten en ik dan in de Vuelta even ga uitpakken.’’
quote:Jumbo-Visma gaat met een ijzersterke ploeg naar de Vuelta a España, zo claimt het Spaanse AS. Volgens het medium doet Tom Dumoulin zoals verwacht mee en zijn ook titelverdediger Primoz Roglic en Sepp Kuss van de partij.
En Bennett dan ook nog?quote:Op woensdag 23 september 2020 10:34 schreef Pino112 het volgende:
https://www.indeleiderstr(...)a-in-vuelta-a-espana
[..]
Scheelt al dat het maar 2,5 week isquote:Op woensdag 23 september 2020 11:38 schreef Marcoss het volgende:
Roglic had het over "rust nemen" en "nieuwe doelen zoeken" na de Tour, maar waarschijnlijk kwam hij dan later achter dat er na het WK/heuvelklassiekers eigenlijk geen andere doelen meer zijn zonder Vuelta..
Al start hij ook gewoon op het WK, dus van rust nemen is ook geen sprake.
Wordt wel een enorm sterke ploeg in ieder geval, blijft de vraag of één van de toprenners nog iets over heeft en het 3 weken volhoudt.
Oh ja, de Vuelta start halverwege de week..quote:Op woensdag 23 september 2020 11:40 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Scheelt al dat het maar 2,5 week is
Maar rood twee weken geleden is al weer stukken minder heftig dan rood nu, laat staan rood over 3-4 weken. Rood is rood niet meer.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:33 schreef Marcoss het volgende:
Tour ging toch ook wel door “rode” gebieden? Met volgens mij ook volop publiek langs de kant.. maar misschien dat de Vueita het iets anders aanpakt.
Denk dat het probleem ook eventueel is dat bepaalde deelregio's de koers niet meer willen hebben omdat het volgens de regels niet meer zou mogen.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:23 schreef JohnDDD het volgende:
Tsja, met die bubbel kun je eigenlijk toch prima een race organiseren. Het enige probleem zijn dan de eventuele toeschouwers.
De Vuelta is in Spanje helaas niet zo heilig als de Tour in Frankrijk. Dus de kans is natuurlijk aanwezig dat hij alsnog wordt geannuleerd.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat het probleem ook eventueel is dat bepaalde deelregio's de koers niet meer willen hebben omdat het volgens de regels niet meer zou mogen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |