abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  Moderator donderdag 31 oktober 2019 @ 14:47:15 #1
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189714989



De 75ste editie van de Ronde van Spanje gaat van start in Nederland. Van 14 t/m 16 augustus 2020 kunnen we het peloton van La Vuelta verwelkomen. En dat is bijzonder! Slechts drie keer eerder startte deze wielerronde buiten Spanje. Aldus https://www.lavueltaholanda.com/, waar ook meteen staat dat we nog negen maanden, 13 dagen en 10 uur moeten wachten op de start. Komt wel heel erg dichtbij zo hoor.

Van start gaan we in Utrecht, er zal een ploegentijdrit van 23 kilometer verreden worden. Althans, dat schijnt het idee te zijn. Bij de Vuelta wil er nog wel eens het een en ander veranderen, kan over een paar maanden ook prima een TTT van 13 kilometer worden.
1. Utrecht - Utrecht, 23,7 km (TTT)

De tweede etappe zou dan weer van het prachtige Den Bosch terug naar Utrecht leiden. Beetje een vreemde volgorde, maar goed. In de omgeving van Utrecht pakt men nog wel wat heuveltjes mee, zoals de gevreesde Amerongse Berg, maar dit wordt gewoon sprinten. Spannend!
2. 's-Hertogenbosch - Utrecht, 183 km

Op de derde dag bevinden we ons ineens in het eveneens prachtige Breda, waar de renners een rondje door de kerk moeten lopen. :')
quote:
De Vuelta in Breda: voor het sprinten de kerk uitgaan

Tijdens de Vuelta van 2020 moet het peloton in Breda niet langs, maar dóór de Grote Kerk. Dat heeft de gemeente Breda vrijdag bekendgemaakt. "De Vuelta is een unieke kans om onze mooie stad aan de wereld te presenteren", klinkt het in Breda.

Dat dorpen of steden die een grote ronden ontvangen alles uit de kast halen om zichzelf in de kijker te zetten, is natuurlijk niet nieuw. Maar in Breda gaan ze volgend jaar dus nog een stapje verder. Voor start van de 3e etappe moeten de renners er met de fiets aan de hand door de Onze-Lieve-Vrouwekerk.

"De Vuelta 2020 is een unieke kans om ons mooi Breda aan de wereld te presenteren. Daarom hebben we heel zorgvuldig een prachtige route langs de highlights van Breda samengesteld. En als klap op de vuurpijl gaat de Ronde van Spanje niet langs de kerk, maar door de kerk", zegt wethouder Sport Daan Quaars.

Nederland is volgend jaar voor de tweede keer gastheer voor de "Gran Salida" van de Vuelta. In 2009 werd er in Assen gestart, volgend jaar wordt op vrijdag 14 augustus het startschot in Utrecht gegeven met een ploegentijdrit..

De tweede etappe voert het peloton van Den Bosch opnieuw naar Utrecht. Zondag 16 augustus volgt een rit met start en aankomst in Breda. Daar wil het stadsbestuur de volle toegestane elf kilometer van de neutralisatie gebruiken om zoveel mogelijk van de stad te laten zien, inclusief dus het interieur van de Grote Kerk.
Verder maken ze de ernstige fout door het dode westen van Brabant te verkennen, terwijl iedereen weet dat je beter naar het oosten kan gaan. Roosendaal, Bergen op Zoom, wil je alle kijkers spontaan een depressie bezorgen ofzo? Enfin, weer sprinten. Lachen!
3. Breda - Breda, 194 km



Na deze passage in Holanda, ongetwijfeld unaniem een belachelijk groot succes, gaat de Vuelta verder op het mooiste stukje planeet. Volgens de meest recente geruchten zou de vierde rit van start moeten gaan in Irun, de Baskische plaats aan de grens met Frankrijk. Vanuit Irun zouden we dan naar Arrate rijden, de befaamde berg boven Eibar. Bekend van de Itzulia en bekend van de Vuelta, Alejandro Valverde won hier in 2012 nog een rit bijvoorbeeld. Het zou meteen een pittige rit kunnen worden, met onderweg onder meer een beklimming van de Karakate, eveneens bekend van de Itzulia. Arrate zelf zullen ze ongetwijfeld weer doen via Matsaria, muurtjesgenot dus.
4. Irun - Arrate

Daarna is er nog veel onduidelijkheid. Er waren geruchten over een rit van het fenomenale Eibar naar Pamplona, maar er zijn ook veel geluiden dat er vanuit Pamplona een rit zal starten met aankomst in Lekunberri. Of misschien wel allebei? In ieder geval, onderweg naar Lekunberri zou San Miguel de Aralar beklommen moeten worden, de klim die we nog kennen uit de Vuelta van 2014. Toen won Fabio Aru daar. Het parcours zou kunnen lijken op dat van de Emakumeen Nafarroako Klasikoa, een nieuwe koers voor vrouwen die dit jaar voor het eerst werd verreden. Ashleigh Moolman won, een echte klimster.

https://as.com/ciclismo/2(...)72107679_776361.html

Daarna is er nog meer onduidelijkheid. Er lekt in Spanje altijd een stuk minder uit, voor mijn gevoel. Of mensen doen minder moeite om informatie te achterhalen, dat kan ook. 18 december wordt alles onthuld, dan is het tijd voor de presentatie van La Vuelta 2020. Tot die tijd moeten we het doen met wat geruchtjes, zoals het feit dat de koers terug zou moeten keren naar het Baskenland. Na Lekunberri gaan we wat anders doen, waarna we rond etappe 12 terug zouden moeten zijn in Euskal Herria. Een rit met start in Vitoria-Gasteiz en aankomst bij het heiligdom van Estibaliz, of Valdegovia, of Añana. Niemand die het weet.

Daarna duiken we in ieder geval Cantabrië in, er zou een rit moeten zijn tussen Castro Urdiales en Suances. Suances kennen we nog van de Vuelta van 2017, toen ging er in deze kustplaats een rit van start. We kennen het ook als de woonplaats van Jose Ivan Gutierrez, de getormenteerde ex-prof.
https://www.ifomocantabri(...)021171538111242.html

Uiteraard zijn er ook weer een paar ritten in Asturië. Zo zijn er geruchten dat we maar weer eens naar Lagos de Covadonga gaan, gaap. Ook La Farrapona en Ancares worden genoemd, behoorlijk veilige gokjes. Die beklimmingen komen om de zoveel tijd terug, dus als je het ieder jaar roept zit je vanzelf een keer goed. Van mij hoeft het niet, er zijn nog wel andere beklimmingen te ontdekken. Daarom vind ik een eventuele aankomst op Arrate best jammer, er zijn in het Baskenland echt wel meer bergen.

Enfin, een ander 'leuk' gerucht is dat we terugkeren naar Galicië, onder meer voor een rit rond Ourense. Ook zou er een tijdrit op het parcours liggen met onderweg de beklimming van Mirador de Ézaro. Deze steile muur kennen we nog van de Vuelta van 2012 en 2016. Altijd lachen natuurlijk.


Verder heb ik ook weer wat flopgeruchten over het onvermijdelijke Andorra gelezen. Laguna Negra de Urbion komt ook voorbij, maar dat is wel een oud gerucht. Daarom maar vast dit topic, kunnen we mooi in de gaten houden of er nog nieuwe geruchten opduiken. Na de fantastische Vuelta van 2019 verdient de editie van 2020 natuurlijk ook onze aandacht. Spannend dus, volg hier de werken van de Unipublicgoden!



Heden is het 17 december en inmiddels kennen we het hele parcours! We hebben nog exact 7 maanden, 27 dagen en 0 uur te gaan tot de start in Utrecht.


Het is een noordelijke ronde geworden. Het zuiden van Spanje komt er bijzonder bekaaid vanaf. Wel de meest internationale Vuelta ooit, want we doorkruisen liefst vier verschillende landen.


1. 14 augustus - Dit wisten we al natuurlijk. Een qua afstand redelijk te aanvaarden ploegentijdrit.
w/


2. 15 augustus - Alto de Amerongse Berg _O_ Verder heel snel vergeten.
w/


3. 16 augustus - Dit zullen we dan maar zien als een ode aan grote Nederlandse renners uit het verleden, ofzo. Van Est, Wagtmans, enzo, je kent het wel.
w/

-


4. 18 augustus - Na de extra rustdag gaat de Vuelta verder in Irun, waar men voor het eerst sinds 1969 weer durft langs te komen. Een lastig ritje in het prachtige Baskenland, met in het bijzonder een pittige finale. Karabieta en dan Arrate is niet heel slecht, al blijft Arrate wel heel erg gaap. Zit ook weer in de Itzulia, zien we volgend jaar dus twee keer. Hoewel je op basis van deze summiere informatie nog steeds niet weet welke kant ze doen. Matsaria is het leukst, maar het kan ook de klassieke beklimming van Usartza zijn. In ieder geval een betere rit dan die van 2012, toen zat er voor Arrate niets. Nu dus in ieder geval Karabieta, het is alleen jammer dat Karakate is geschrapt. Was wel een gerucht, maar komt er dus niet van.



5. 19 augustus - Toch ook een vrij lastige rit. Urbasa is dan misschien niet de zwaarste klim van allemaal, San Miguel de Aralar is zeker de moeite waard. Een finish na een afdaling is ook wel eens leuk, dat zie je niet zo vaak in de Vuelta. Lekunberri is een plaats met wat geschiedenis in de koers, in ieder geval in de Ronde van het Baskenland. Derhalve mogen we eigenlijk we spreken over een prima rit. Zeker als je bedenkt dat het de eerste week is hebben we hier weinig over te klagen.



6. 20 augustus - Dit gaat iets minder spektakel opleveren. Zal wel een rit voor de vluchters zijn. We gaan vooral naar Laguna Negra voor de mooie plaatjes. Laguna Negra de Vinuesa, blijkbaar. Dacht dat het overal Urbion werd genoemd, maar Unipublicgoden gaan vaak voor een andere invalshoek. In de omgeving liggen veel meer beklimmingen, dus men had meer met deze rit kunnen doen. Nu is het vooral een mogelijkheid om de mannen van Burgos weer een ritzege cadeau te doen, als ze tenminste worden uitgenodigd.



7. 21 augustus - Ritje voor de sprinters, dat viel te verwachten. We gaan op een historische plaats van start, in het voormalige Keltische dorpje Numancia. De wind zou hier overigens misschien wel een rol kunnen spelen, we bevinden ons toch redelijk in de buurt van Zaragoza. En daar waait het altijd.



8. 22 augustus - Van Huesca naar Sabiñanigo. Licht tegenvallende rit, hier gaat voor het klassement vermoedelijk niet veel gebeuren. Heuvelritje voor de vluchters, zoiets. Iedereen zal zich sparen voor de laatste rit van de week. Toeristisch gezien wel een leuke rit, zo rijden de renners onder meer door de kloof van Añisclo.



9. 23 augustus - Precies het meest voorspelbare parcours dat men kon uitstippelen. Portalet, Aubisque, Tourmalet. Op papier natuurlijk leuk, in de praktijk geloof ik het wel met die hele Tourmalet. Alsnog een hele belangrijke rit, waar een hoop duidelijk gaat worden. Had overigens wel wat langer mogen zijn, trouwens.


-


10. 25 augustus - Weer een rit in het altijd fantastische Baskenland. Wel een weinig betekenisvolle rit, vrees ik. Werk voor de vluchters, zou ik zeggen. Ach, in ieder geval mooie plaatjes. Puerto de Orduña is niet heel zwaar, ziet er wel mooi uit. Een echte klassieker, dus sowieso de moeite waard.



11. 26 augustus - Moncalvillo wordt genot, stevige klim. En in ieder geval geen unipuerto, het is iets. Ook hier hadden ze meer mee kunnen doen, maar ze zijn in ieder geval afgestapt van de ____/. Moncalvillo wordt volgens Igor Anton fantastisch, en hij kan het weten want hij heeft daar een huisje in de buurt. Bij mij ligt het broekje nu al op de grond. Na 1994, toen de klim passeerde in de Vuelta a la Rioja, komt de Vuelta a España nu voor het eerst langs. We gaan op zoek naar een opvolger van Jose Maria Jimenez.



12. 27 augustus - Ja, da's niks he. Hopen dat het waait, misschien? De Meseta is ons hopelijk gunstig gezind.



13. 28 augustus - Toch van Castro Urdiales naar Suances, het worden lange verplaatsingen voor de renners. Hele dag langs de kust, het zal ondanks het vlakke profiel toch redelijk veel op en af gaan. Aan het eind blijkbaar een klimmetje van twee kilometer aan 5%, leuk voor de puncheurs. Die komen tegenwoordig wat minder aan het trekken, zou dat iets te maken hebben met het afhaken van figuren als Rodriguez en Moreno? Vast niet. De laatste keer dat we in Suances aankwamen dateert van 2008, toen won Bettini voor Rebellin. Geen ritje voor de sprinters, mogen we dus wel alvast concluderen.



14. 29 augustus - Na een korte passage in Cantabrië bevinden we ons plots in Asturië, in Villaviciosa om precies te zijn. Opnieuw een lange verplaatsing, maar daardoor krijgen we op papier wel een leuke rit. Campa, Colladona, Cobertoria, San Lorenzo en dan La Farrapona. Stevige, serieuze rit. Enige probleem: rit 15.



15. 30 augustus - Start in Pola de Laviana. Cordal voor Angliru, zoals altijd. Mozqueta erbij is ook prima, het grote probleem blijft toch echt de volgorde. Doe Angliru voor La Farrapona en je hebt twee dagen genot. Nu is er toch wel een grote kans dat renners zich gaan verstoppen onderweg naar La Farrapona. Op zich ben ik het hier verder wel eens met de afstanden. Eerst een - relatief - lange bergrit en daarna een korte, zo hoort het. Alleen had die lange dan 200 moeten zijn in plaats van 170, maar goed. Hoewel de afstand in dit geval weinig verschil zal maken, aangezien niemand voor de Angliru in de aanval zal gaan naar alle waarschijnlijkheid. Die klim is zo lastig dat renners niet snel risico gaan nemen. Deed Contador een paar jaar terug wel, maar dat was een ander verhaal. Normaal gesproken alleen koers op de Angliru en dus gooi je op deze manier min of meer twee dagen weg. Had beter gekund.

-


16. 1 september - Volledig langs de kust en dan Mirador de Ezaro, zoals de verwachting was. Toch niet naar de smaak van iedereen, want als je af en toe van de kust had afgeweken had je nog wat meer beklimmingen onderweg kunnen meepikken. Nouja goed, 33,5 is meer dan verwacht. We doen het er maar mee.



17. 2 september - Dag voor de vluchters. Mooie plaatjes in de Ribeira Sacra. En toch nog een oplopende aankomst in Ourense, zo te zien. Langste rit van het geheel, de enige boven 200 kilometer.



18. 3 september - Ga je voor de tweede keer in de historie naar Portugal en dan kom je met zoiets. Nee, dit kan niet.



19. 4 september - Geen Torre. :') Sowieso, wat is deze rit überhaupt? Dit is vrij teleurstellend, de derde week is er een om snel te vergeten.



20. 5 september - Nouja, goed, hier hebben ze nog wel wat van proberen te maken. Alleen is La Covatilla echt een kutaankomst, en de bergen in de omgeving zijn niet lastig genoeg om er echt een geweldige rit van te maken. Dus dan kom je op zoiets uit. Het is in ieder geval lastiger dan de rit naar La Covatilla van 2018. Maarja, om hier nu een veldslag te verwachten? Waarschijnlijk weten we na de tijdrit al wie de Vuelta wint en ligt bijna alles al vast. Deze rit doet verder wat denken aan de rit naar Plataforma de Gredos van de afgelopen Vuelta. Zelfde gebied, zelfde opeenstapeling van minder zware klimmen om toch nog wat verschil te laten ontstaan.



21. 6 september - Starten bij een paardenrenbaan, weer eens wat anders. Daarmee is het laatste vraagteken weggewerkt. Ik moet even alles laten bezinken, maar ik denk dat het voor Vueltabegrippen een behoorlijk brave ronde is.


Onder voorbehoud. Een paar weken voor de Vuelta begint zullen bijna al deze profielen aangepast worden en krijgen we heel wat anders voorgeschoteld. Tot dat moment moeten we het doen met een ronde waarvan het zwaartepunt in de eerste twee weken ligt. Tijdens de laatste week bloedt de koers behoorlijk dood.

Tevens condoleren wij met name de mensen in Andalusië, Catalonië, Murcia en Valencia met hun verlies. De Vuelta is van het noorden! En van Portugal. En Frankrijk. En Nederland. In 2021 start in Burgos, bovendien is het dan ook nog eens Xacobeo 2021, waardoor we minimaal een paar dagen in Galicië gaan vertoeven. Ook dan wordt het weer een grimmige zaak om het zuiden te bereiken.

De Vuelta 2020 in cijfers:


Voorlopige deelnemerslijst met dank aan DigitalNomadPCS:


Random leuke foto van Lugo:


En alvast een verre blik in de toekomst, in 2021 gaan we van start in de kathedraal van Burgos, want dat ding bestaat dan 800 jaar ofzo:


Tot slot wil ik nog even juichen omwille van het feit dat Lagos de Covadonga niet in het parcours zit. Voor het tweede jaar op rij, genot!



[ Bericht 23% gewijzigd door Rellende_Rotscholier op 19-12-2019 17:27:08 ]
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator donderdag 31 oktober 2019 @ 14:58:13 #2
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189715089
Vuelta-baas is niet bang dat stikstofdiscussie start van Ronde van Spanje in Utrecht dwarsboomt

videoVuelta-baas Javier Guillén is niet bevreesd dat de discussie over stikstof, die in ons land een hot item is, de start van de Spaanse rittenkoers in de weg gaat zitten. Hij is ervan overtuigd dat de Ronde van Spanje in augustus volgend jaar gewoon start in Utrecht en zoals gepland Den Bosch en Breda aandoet.

Dat zei hij bij een bezoek aan Utrecht, waar hij zowel de plek van de ploegenpresentatie (13 augustus, Vredenburgplein) als de Jaarbeurs bezocht waar op vrijdag 14 augustus de ploegentijdrit start. ,,Nee! Daar ben ik helemaal niet bang voor’’, zegt hij desgevraagd, nadat recent La Vuelta Holanda werd geplaatst op provinciale lijsten van evenementen die mogelijk te veel stikstof veroorzaken. Nader onderzoek moet uitwijzen of het Spaanse wielerevenement door mag gaan.

,,Ik ken het woord ‘stikstof’ inmiddels, alsmede de discussie die er in jullie land gaande is over deze problematiek’’, zegt Javier Guillén. ,,Ik weet ook hoe gevoelig het ligt. Ik volg het op hoofdlijnen. Ons is er juist alles aan gelegen om samen met onze partners zo groen mogelijk te opereren. Natuur en milieu zijn voor ons ook belangrijke aandachtspunten, we zijn er begaan mee. Bovendien zijn we te gast in Nederland, we hebben respect voor jullie wensen en regels.’’

Hij zegt er samen met de organisatie voor te willen zorgen dat de uitstoot van stikstof zo laag mogelijk is. De reclamekaravaan blijft bijvoorbeeld achter in Spanje; Utrecht krijgt een elektrische klimaatneutrale variant, inclusief e-bikes. Guillén: ,,Ik heb Utrecht leren kennen als een ‘Stad van de Toekomst’, waar alles in het werk wordt gesteld om de fiets in te bedden en voorrang te geven in het dagelijkse leven van iedereen. Dat verhaal willen we ook graag vertellen en tonen aan Spaanse steden, zodat zij iets vergelijkbaars kunnen doen. Utrecht geeft op dat terrein het goede voorbeeld.’’
Het water op

Gisteren werd ook bekend dat de Vuelta-start definitief op dezelfde plek is als die van de Tour de France in 2015: op het plein voor de Jaarbeurs. Geluiden dat de Vuelta in het evenementencomplex start, worden door de organisatie van La Vuelta Holanda tegengesproken. Wel gaan de renners het water op. Na de ploegenpresentatie om precies te zijn.

Als ze het podium af zijn, waarop het Spaanse wielericoon Pedro Delgado (tweevoudig Vuelta-winnaar, éénmaal won hij de Tour de France, red.) een prominente rol gaat spelen, stappen zij in bootjes die de karavaan over de Utrechtse Catharijnesingel voeren. Vergelijkbaar met de Tourstart in 2015, toen het peloton bij de ploegenpresentatie in bootjes langs park Lepelenburg voer.
pi_189744372
quote:
10s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 14:58 schreef Momo het volgende:
Vuelta-baas is niet bang dat stikstofdiscussie start van Ronde van Spanje in Utrecht dwarsboomt

videoVuelta-baas Javier Guillén is niet bevreesd dat de discussie over stikstof, die in ons land een hot item is, de start van de Spaanse rittenkoers in de weg gaat zitten. Hij is ervan overtuigd dat de Ronde van Spanje in augustus volgend jaar gewoon start in Utrecht en zoals gepland Den Bosch en Breda aandoet.

Dat zei hij bij een bezoek aan Utrecht, waar hij zowel de plek van de ploegenpresentatie (13 augustus, Vredenburgplein) als de Jaarbeurs bezocht waar op vrijdag 14 augustus de ploegentijdrit start. ,,Nee! Daar ben ik helemaal niet bang voor’’, zegt hij desgevraagd, nadat recent La Vuelta Holanda werd geplaatst op provinciale lijsten van evenementen die mogelijk te veel stikstof veroorzaken. Nader onderzoek moet uitwijzen of het Spaanse wielerevenement door mag gaan.

,,Ik ken het woord ‘stikstof’ inmiddels, alsmede de discussie die er in jullie land gaande is over deze problematiek’’, zegt Javier Guillén. ,,Ik weet ook hoe gevoelig het ligt. Ik volg het op hoofdlijnen. Ons is er juist alles aan gelegen om samen met onze partners zo groen mogelijk te opereren. Natuur en milieu zijn voor ons ook belangrijke aandachtspunten, we zijn er begaan mee. Bovendien zijn we te gast in Nederland, we hebben respect voor jullie wensen en regels.’’

Hij zegt er samen met de organisatie voor te willen zorgen dat de uitstoot van stikstof zo laag mogelijk is. De reclamekaravaan blijft bijvoorbeeld achter in Spanje; Utrecht krijgt een elektrische klimaatneutrale variant, inclusief e-bikes. Guillén: ,,Ik heb Utrecht leren kennen als een ‘Stad van de Toekomst’, waar alles in het werk wordt gesteld om de fiets in te bedden en voorrang te geven in het dagelijkse leven van iedereen. Dat verhaal willen we ook graag vertellen en tonen aan Spaanse steden, zodat zij iets vergelijkbaars kunnen doen. Utrecht geeft op dat terrein het goede voorbeeld.’’
Het water op

Gisteren werd ook bekend dat de Vuelta-start definitief op dezelfde plek is als die van de Tour de France in 2015: op het plein voor de Jaarbeurs. Geluiden dat de Vuelta in het evenementencomplex start, worden door de organisatie van La Vuelta Holanda tegengesproken. Wel gaan de renners het water op. Na de ploegenpresentatie om precies te zijn.

Als ze het podium af zijn, waarop het Spaanse wielericoon Pedro Delgado (tweevoudig Vuelta-winnaar, éénmaal won hij de Tour de France, red.) een prominente rol gaat spelen, stappen zij in bootjes die de karavaan over de Utrechtse Catharijnesingel voeren. Vergelijkbaar met de Tourstart in 2015, toen het peloton bij de ploegenpresentatie in bootjes langs park Lepelenburg voer.
Nu maar hopen dat de electrische karavaan niet onderweg hoeft op te laden :P
Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Moderator zaterdag 2 november 2019 @ 13:46:59 #4
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189745013
quote:
"We can expect a pure Vuelta. The identity of the Vuelta is so easy now. From the beginning, you can expect very intense racing. They'll be short stages rather than long but from the first week, you'll see real difficulties in the route with a progression from less to more. We want to have very good mountain stages on the weekend and then have a very big mountain stage the day before Madrid."
He bah, veel korte ritten. :{

Bergritten in het weekend. ^O^
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_189757597
Corendon wil graag aan de start staan. Hoe zou groot zou de kans op een wildcard zijn?
  zondag 3 november 2019 @ 11:08:31 #6
400021 Faraday01
Inducing, Biatlonfan
pi_189758002
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 10:41 schreef Chiappucci het volgende:
Corendon wil graag aan de start staan. Hoe zou groot zou de kans op een wildcard zijn?
Als Mathieu aan de start staat 99,9%
  Redactie Sport zondag 3 november 2019 @ 11:20:21 #7
451829 crew  H.Vviv
pi_189758172
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 11:08 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Als Mathieu aan de start staat 99,9%
Lijkt mij niet.
  Moderator zondag 3 november 2019 @ 11:28:02 #8
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189758272
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 11:20 schreef H.Vviv het volgende:

[..]

Lijkt mij niet.
Waar Tokio al jaren de enige stip aan de horizon is, kijken Van der Poel en Corendon-Circus toch ook naar een evenement direct ná de Spelen: de Vuelta à Espana, die op 14 augustus start in Nederland. "Dat is een concreet doel van onze ploeg", stelt Roodhooft.

De Belgische formatie hoopt een wildcard te bemachtigen. Maar eerst moet er nog worden uitgebreid. "We willen een aantal renners erbij hebben. Die renners moeten een beetje de wind uit de zeilen wegnemen van Mathieu, zowel in het mountainbiken als het wegwielrennen."
  Moderator zondag 3 november 2019 @ 11:32:23 #9
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189758333
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 10:41 schreef Chiappucci het volgende:
Corendon wil graag aan de start staan. Hoe zou groot zou de kans op een wildcard zijn?
Volgens een Belgische krant ligt er een wildcard klaar als Mathieu besluit de Vuelta te willen rijden.

Ik heb alleen wat moeite om dat te geloven, aangezien dat ten koste zou gaan van de Spaanse ploegen. Het is volgens mij nog steeds niet officieel bevestigd, maar er zouden volgend jaar 19 WT-ploegen zijn. Daarnaast zou Total Direct Energie startrecht krijgen in alle WT-wedstrijden, als beste PCT-ploeg van 2019. Als ze van dat recht gebruikmaken sta je al op 20 ploegen en blijven er maar twee wildcards over. Een van die twee zal ongetwijfeld voor Caja Rural zijn, want dat is op papier de beste Spaanse PCT-ploeg. Zijn er ook het langste bij en subsponsor Seguros RGA is ook sponsor van de Vuelta.

Dan blijft er dus nog één plek over, waar drie ploegen om zouden strijden. Burgos, Fundacion Euskadi en Corendon. Burgos niet uitnodigen zou gevoelig liggen, want Spaanse ploeg, want overwinning van Madrazo dit jaar. Bovendien gaat de Vuelta in 2021 van start in Burgos, de ploeg is dus stiekem ook een sponsor van de Vuelta. In 2021 is Burgos er dus sowieso bij, beetje raar om ze nu dan niet uit te nodigen. De Fundacion is nieuw op dit niveau en zal zich dus eerst moeten bewijzen, maar het is wel lastig om een Baskische ploeg te negeren als je na vier dagen in het Baskenland zit. Dat gaan de fans daar niet waarderen, die willen juichen voor de jongens in het oranje.

Het zal dus best een lastige keuze worden. Een keuze voor Mathieu is tegelijkertijd een middelvinger voor het Spaanse wielrennen. En hoewel Mathieu ook in Spanje populair is, zal dat toch niet goed vallen. Als ze die keuze maken zullen ze het vast gooien op de start in Nederland, ofzo. In ieder geval denk ik wel dat ze bij Unipublic hopen dat TDE geen wildcard wil, zoals dat ook bij RCS het geval is met betrekking tot de Giro. Niemand zit op TDE te wachten, bedankt UCI!
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Redactie Sport zondag 3 november 2019 @ 11:37:14 #10
451829 crew  H.Vviv
pi_189758415
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 11:28 schreef Momo het volgende:

[..]

Waar Tokio al jaren de enige stip aan de horizon is, kijken Van der Poel en Corendon-Circus toch ook naar een evenement direct ná de Spelen: de Vuelta à Espana, die op 14 augustus start in Nederland. "Dat is een concreet doel van onze ploeg", stelt Roodhooft.

De Belgische formatie hoopt een wildcard te bemachtigen. Maar eerst moet er nog worden uitgebreid. "We willen een aantal renners erbij hebben. Die renners moeten een beetje de wind uit de zeilen wegnemen van Mathieu, zowel in het mountainbiken als het wegwielrennen."
Dat Van der Poel graag de Vuelta wil rijden heeft hij al meermaals laten weten in de media, maar ik doelde meer op dat de keuze voor de wildcards moeilijk gaat worden, zoals Rellende_Rotscholier dat hierboven perfect uitlegt. Ik zie trouwens Total Direct Energie de wildcard gaat benutten. Hebben in het verleden ook aan de Vuelta meegedaan.
  Moderator zondag 3 november 2019 @ 13:39:54 #11
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189760208
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 11:37 schreef H.Vviv het volgende:

[..]

Dat Van der Poel graag de Vuelta wil rijden heeft hij al meermaals laten weten in de media, maar ik doelde meer op dat de keuze voor de wildcards moeilijk gaat worden, zoals Rellende_Rotscholier dat hierboven perfect uitlegt. Ik zie trouwens Total Direct Energie de wildcard gaat benutten. Hebben in het verleden ook aan de Vuelta meegedaan.
R_R zet het wel goed uit ja. Als Total Direct Energie ookal in de Giro en Tour gaan starten hebben ze niets meer echt te zoeken in de Vuelta. Sowieso hebben die een matig rondeteam. Taaramae en Calmejane kunnen ook maar beperkt starten. Zou het wel zonde vinden van Burgos en de Basken als die niet zouden mogen starten in de Vuelta. Dan zie ik de Basken eerder op de wipstoel zitten wat als nog lullig zou zijn. Is worldtour status van Cofidis al zeker? Al zou dat ook raar zijn als die niet starten in de vuelta aangezien die co-sponsor zijn letterlijk van de Vuelta.
pi_189761565
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 13:39 schreef Momo het volgende:

[..]

R_R zet het wel goed uit ja. Als Total Direct Energie ookal in de Giro en Tour gaan starten hebben ze niets meer echt te zoeken in de Vuelta. Sowieso hebben die een matig rondeteam. Taaramae en Calmejane kunnen ook maar beperkt starten. Zou het wel zonde vinden van Burgos en de Basken als die niet zouden mogen starten in de Vuelta. Dan zie ik de Basken eerder op de wipstoel zitten wat als nog lullig zou zijn. Is worldtour status van Cofidis al zeker? Al zou dat ook raar zijn als die niet starten in de vuelta aangezien die co-sponsor zijn letterlijk van de Vuelta.
Cofidis start sowieso, WT of niet.
  Moderator zaterdag 9 november 2019 @ 15:35:44 #13
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189866265
https://www.mundodeportiv(...)-la-vuelta-2020.html

Mathieu heeft een groot probleem. Guillen zegt in dit interview dat hij momenteel maar twee wildcards heeft om uit te delen en dat die twee wildcards zeker naar Spaanse ploegen gaan. "We handhaven de filosofie van ondersteuning en promotie van het Spaanse wielrennen." Het is mogelijk dat Total Direct Energie geen gebruik gaat maken van het startrecht (Total zou liever naar de Giro gaan, daar heeft Calmejane om gevraagd), in dat geval gaat de derde wildcard waarschijnlijk ook naar een Spaanse ploeg. Guillen vindt het erg leuk dat Mathieu interesse heeft in de Vuelta, maar het belang van het Spaanse wielrennen gaat voorlopig voor. Om Mathieu aan de start te krijgen zal de ASO druk moeten uitoefenen, zolang dat niet het geval is krijgen we gewoon drie van het rijtje Caja/Burgos/Euskadi/Total.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 9 november 2019 @ 18:09:41 #14
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_189867829
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
https://www.mundodeportiv(...)-la-vuelta-2020.html

Mathieu heeft een groot probleem. Guillen zegt in dit interview dat hij momenteel maar twee wildcards heeft om uit te delen en dat die twee wildcards zeker naar Spaanse ploegen gaan. "We handhaven de filosofie van ondersteuning en promotie van het Spaanse wielrennen." Het is mogelijk dat Total Direct Energie geen gebruik gaat maken van het startrecht (Total zou liever naar de Giro gaan, daar heeft Calmejane om gevraagd), in dat geval gaat de derde wildcard waarschijnlijk ook naar een Spaanse ploeg. Guillen vindt het erg leuk dat Mathieu interesse heeft in de Vuelta, maar het belang van het Spaanse wielrennen gaat voorlopig voor. Om Mathieu aan de start te krijgen zal de ASO druk moeten uitoefenen, zolang dat niet het geval is krijgen we gewoon drie van het rijtje Caja/Burgos/Euskadi/Total.
Van der Poel begint daar niet voor niets over nu
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator woensdag 13 november 2019 @ 01:46:56 #15
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189917756
https://www.andorradifusi(...)-vindra-andorra-2020

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA geen Andorra volgend jaar. *O*

Waarschijnlijk wel weer tijdens de Tour van 2021, maar na een jaar adempauze kan ik Andorra wel weer aan.

De geruchten over een tijdrit met onderweg de Mirador de Ezaro worden steeds sterker. Het schijnt te gaan om een tijdrit van een kilometer of 30 langs de kust, waarna men het binnenland in zal duiken om te finishen op die steile muur. Beetje hetzelfde als de Tour, al is de klim naar Ezaro een stuk minder lang dan La Planche des Belles Filles. Het wordt in ieder geval wel het jaar van de wisselgimmicks, zoals tijdens het WK in Bergen.

Na de tijdrit gaan we weer eens door de Ribeira Sacra rijden, zoals we de afgelopen jaren wel vaker hebben gedaan. In 2018 nog, toen eindigde er een rit in Luintra. Iets soortgelijks zou nu weer op het programma moeten staan. Werd toen een rit voor de vluchters, gewonnen door De Marchi. Niet direct heel significant.

Tevens krijgen we volgens de Altimetriasgoden een aankomst bergop op Moncalvillo. Typische Vueltaklim wel, ik zie het zomaar gebeuren. Is in de buurt van Logroño en zou moeten volgen tijdens de tweede week, voor we terugkeren naar het Baskenland. De klim zat ooit in de Vuelta a La Rioja, niemand minder dan Jose Maria Jimenez won toen. Verder is het voor de Vuelta een onbekende klim.



In de OP staat dat het parcours op 18 december onthuld wordt, maar dat is ondertussen 17 december geworden. 18 december is er een of ander onbeduidend potje voetbal ofzo, en dus wijkt de presentatie uit. 17 december, zet het in je agenda.



[ Bericht 3% gewijzigd door Rellende_Rotscholier op 11-12-2019 13:45:06 ]
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator vrijdag 15 november 2019 @ 15:21:58 #16
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189954948
quote:
De Vuelta a España kent in 2020 mogelijk een koninginnenrit met finish in Frankrijk. Organisator Unipublic is aan het kijken naar een etappe die finisht in Tarbes of in Lourdes, meldt Radio Huesca.

De Spaanse rittenkoers is met de regio Huesca in gesprek om in het noorden van het land twee etappes uit te stippelen. Het zou gaan om een etappe door het middengebergte in de provincie Huesca zelf en een rit die door het hooggebergte trekt naar het noorden.

Naast mogelijke aankomsten in Tarbes of Lourdes, overlegt de Vuelta ook met de provincie Zaragoza (dat naast Huesca ligt, red.) over een finish in Ejea de los Caballeros.

In deze periode moet de organisatie van de Spaanse ronde, die volgend jaar begint in Utrecht, de contracten met etappeplaatsen afronden. Op 17 december wordt in Madrid het complete rittenschema gepresenteerd.
De provincie Huesca is natuurlijk het terrein van parcoursbouwer Escartin, dus dit ligt wel voor de hand. We kunnen de komende jaren nogal wat passages in Aragón verwachten, zeker ook omdat er allerlei Aragonese renners aan het doorbreken zijn zoals Barcelo en Samitier. Een rit in Frankrijk hoeft voor mij niet zo nodig. Als je wil eindigen in Tarbes of Lourdes krijg je een nogal standaardritje met beklimmingen die we tijdens de Tour al te vaak zien. De Aubisque enzo, je kent het wel. De Tourmalet wordt ook genoemd, vreselijk. Probleem is waarschijnlijk dat het moeilijk is om volgend jaar naar Catalonië te gaan, gezien de onrust daar. Dus dan moet je misschien wel Frankrijk in voor een fatsoenlijke bergrit als je in het noorden zit en niet direct richting Cantabrië, Asturië en Galicië wil.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator maandag 18 november 2019 @ 15:56:54 #17
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_190006334
Nog wat nieuwe geruchten, omdat het kan.

- Mogelijk een aankomst op de Tourmalet. -O-
https://www.ladepeche.fr/(...)ogrammee,8545419.php
Datum zou 28 augustus zijn, maar dat lijkt niet logisch. Daarom heb ik toch nog wat hoop dat dit gerucht niet klopt. Het zou wel echt vreselijk saai zijn om de Tourmalet in het parcours op te nemen. Die klim kennen we ondertussen wel. Het zal in ieder geval een rit worden met vertrek vanuit Spanje, Sabiñanigo bijvoorbeeld. Daarna via de Portalet richting Frankrijk en vervolgens via de Aubisque naar de Tourmalet. Zoiets zal het wel worden. Creatief is het allemaal niet, maar dat zal ook wel niet de bedoeling zijn.

- Mogelijk een aankomst op Laguna Negra de Urbión.
http://www.heraldodiariod(...)na-negra_142205.html
De organisatie zou enthousiast zijn, gezien de mooie locatie. Het is alleen wel een beschermd natuurgebied, dus dat ligt weer wat ingewikkeld allemaal en er moet nog wat geld opgehoest worden en blablabla. Maar dit komt wel goed, vermoed ik. Ergens in de eerste week zou dit moeten zijn.



- Na de aankomst bergop op Laguna Negra zou er een vlakke rit volgen tussen Soria en Ejea de los Caballeros.
https://www.ciclismoafond(...)ma-etapa-vuelta-2020
quote:
De gemeenteraad van Ejea de los Caballeros (Zaragoza) heeft bevestigd dat op vrijdag 21 augustus 2020 de zevende etappe van de 75e wielertour van Spanje zijn aankomst in de stad Aragonese zal hebben, op een dag waarop het peloton vertrekt uit Soria .
Langzaam wordt het dus een beetje duidelijk, maar ik moet zeggen dat ik niet overal even vrolijk van word. Daags voor we naar Madrid gaan zou de laatste bergrit zomaar kunnen eindigen op La Covatilla. Saai. En dan willen de geluiden over Lagos de Covadonga en La Farrapona ook niet ophouden.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_190006486
Start in UUUUUUUUU. *O*

Met een ploegentijdrit -O-
Zal toch wel even langs de kant gaan staan.
pi_190006576
Sinds ik vertrokken ben uit het altijd sympathieke Utrecht, komen daar meer grote rondes voorbij dan in Zuid-Spanje. Dat kán toch niet? Belachelijk. Beflikkering.
  Moderator maandag 18 november 2019 @ 16:33:58 #20
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_190006882
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 16:14 schreef Koffieplanter het volgende:
Sinds ik vertrokken ben uit het altijd sympathieke Utrecht, komen daar meer grote rondes voorbij dan in Zuid-Spanje. Dat kán toch niet? Belachelijk. Beflikkering.
Je had ook naar het altijd sympathieke noorden van Spanje moeten gaan.

Zuid-Spanje is failliet.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_190006939
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 16:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Je had ook naar het altijd sympathieke noorden van Spanje moeten gaan.

Zuid-Spanje is failliet.
Way ahead of ya. Er wordt georiënteerd.
  Moderator dinsdag 19 november 2019 @ 14:08:44 #22
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_190020982
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 16:36 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Way ahead of ya. Er wordt georiënteerd.
Goed om te lezen dat het Baskenland binnenkort een paar inwoners rijker is. :)
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator dinsdag 19 november 2019 @ 14:17:52 #23
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_190021106
https://www.heraldo.es/no(...)urmalet-1344576.html

Deze krant gaat uit van Moncalvillo in de eerste week. Dan zou Laguna Negra pas in de tweede week volgen.

Eerste week zou dan zoiets kunnen zijn:
1. Utrecht - Utrecht TTT
2. Den Bosch - Utrecht
3. Breda - Breda
4. Irun - Arrate
5. Pamplona - Lekunberri
6. Logroño - Moncalvillo
7. Soria - Ejea de los Caballeros
8. Huesca - Jaca/Sabiñanigo/Biescas
9. Jaca/Sabiñanigo/Biescas - Tourmalet

quote:
Zo zal het peloton in principe op zaterdag 22 augustus met vertrek in Huesca een halve bergetappe tegemoet zien in de richting van Alto Gállego, door het Oroel-gebied. Dit doel zou zijn in Jaca (Fuerte del Rapitán), Sabiñánigo of Biescas. Vanaf een van deze locaties zou de koninginfase van La Vuelta beginnen: de Tena-vallei oplopend naar Frankrijk, de Portalet zou worden beklommen, het zou naar Laruns gaan, al in een buurland, en twee kolossen zouden worden gekoppeld aan Tour-genetica: de Aubisque en de finale in de Tourmalet,
Drie aankomsten bergop in de eerste week (Arrate, Moncalvillo en Tourmalet). Waarschijnlijk twee aankomsten in dalende lijn (aankomst beneden in Lekunberri na San Miguel de Aralar en aankomst ergens in Aragon na wat beklimmingen onderweg). Drie vlakke ritten en een TTT. Nog aardig gebalanceerd ook, voor Vuelta-begrippen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_190021337
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 14:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Goed om te lezen dat het Baskenland binnenkort een paar inwoners rijker is. :)
Buiten Spanje is aannemelijker.
  Moderator vrijdag 29 november 2019 @ 16:15:39 #25
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_190186034
Volgens Marca gaan we volgend jaar maar weer eens naar de Angliru. Verder bevestigen ze een aantal dingen die we al wisten, zoals de aankomst op Moncalvillo en de tijdrit met aankomst boven op Mirador de Ezaro.

https://www.marca.com/cic(...)2704e7f2b8b4575.html

Dit nieuwtje schijnen ze van de Asturische televisie te hebben, daar zou ook bevestigd zijn dat we naar La Farrapona gaan. Angliru en Farrapona dus, open deuren worden ingetrapt. We missen alleen de bevestiging van Lagos de Covadona nog, dan hebben we alle bekende beklimmingen weer gehad.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator maandag 2 december 2019 @ 17:22:05 #26
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_190234425
Een nieuw gerucht, jawel. We krijgen een rit tussen Miranda de Ebro, in de provincie Burgos, en Aguilar de Campoo (niet te verwarren met Alto Campoo), in de provincie Palencia. Dit wordt een ritje in de tweede week, als we op weg gaan naar Asturië. Lijkt me een beetje een overgangsrit, denk niet dat hier veel van te maken valt. Is overigens slecht te combineren met een eerder gerucht over een rit tussen Castro Urdiales en Suances, dat valt dan af lijkt me.

https://www.elnortedecast(...)191201123815-nt.html
https://www.diariopalenti(...)n-la-vuelta-a-espana

Nog iets meer dan twee weken en we weten het. Spanning alom.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Redactie Sport dinsdag 10 december 2019 @ 21:53:06 #27
451829 crew  H.Vviv
pi_190370035
Direct Energie lijkt de wildcard voor de Vuelta a España te gaan benutten.
  Moderator woensdag 11 december 2019 @ 00:55:31 #28
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_190373906
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 21:53 schreef H.Vviv het volgende:
Direct Energie lijkt de wildcard voor de Vuelta a España te gaan benutten.
Ja, voor dat bericht was ik al een beetje bang. Geen onlogische gang van zaken nadat bekend werd dat ze de Giro laten schieten. Als Vegni druk kan zetten op Total Direct Energie mag Guillen eigenlijk ook niet achterblijven, misschien dat hij Bernaudeau eveneens op andere gedachten kan brengen. Want leuk en aardig dat Calmejane de Tour en de Vuelta wil rijden, voor de rest zal TDE vooral het tweede garnituur gaan sturen. Daar heeft de Vuelta niets aan en daar hebben wij als kijker ook bijzonder weinig aan. Calmejane wilde trouwens eerst graag de Giro rijden, zijn mening wordt dus blijkbaar niet eens zo heel erg relevant geacht. Als TDE echt wil rijden wordt de kans voor Mathieu nog een stukje kleiner, ik zie het niet gebeuren dat er maar één wildcard naar een Spaanse ploeg gaat.

In ander nieuws schijnt een van de etappes in Galicië van start te gaan in Mos, de geboorteplaats van niemand minder dan Oscar Pereiro. Die rit schijnt ook specifiek aan hem opgedragen te worden, vrij voorspelbaar aangezien hij tegenwoordig bijbeunt als ambassadeur van de Vuelta. Afgelopen Vuelta zagen we hem dagelijks de act met het flesje alcoholvrij bier en de glasbak opvoeren. Over de etappe zelf zijn meerdere geruchten. Een lokaal radiostation heeft het over een rit van 255 kilometer richting Puebla de Sanabria met meerdere beklimmingen onderweg. Zou lachen zijn, maar lijkt me vrij ongeloofwaardig.

De presentatie komt ondertussen steeds dichterbij. Nog een weekje! Of nouja, iets minder zelfs ondertussen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator woensdag 11 december 2019 @ 13:43:44 #29
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_190378939
Er komt een aankomst in Ciudad Rodrigo, een plaats in de provincie Salamanca waar de Vuelta twee keer eerder is geweest. In 1999 en 2000, het leverde twee memorabele winnaars op. In 1999 won Jan Ullrich, een jaar later was het de beurt aan Alexandre Vinokourov. Het zal vermoedelijk de laatste of voorlaatste rit zijn voor we naar Madrid gaan. Aangezien Ciudad Rodrigo redelijk dicht bij La Covatilla ligt zou het zomaar kunnen zijn dat de rit naar Ciudad Rodrigo de 19e is en daarna de aankomst bergop op La Covatilla de 20e. Daarna nog even naar Madrid, want daar ben je dan toch bijna. De start van de rit is nog ongewis, er bestaat zelfs een mogelijkheid dat er een uitstapje naar Portugal op het programma staat. Plaats van vertrek is wel van belang, als je bijvoorbeeld vanuit het noorden komt wordt het vermoedelijk een vrij vlakke rit. In 1999 en 2000 kwam men vanuit het oosten, vanuit Bejar, en daarna reed men via een sierra die ten oosten van Ciudad Rodrigo ligt naar de stad. Enfin.

https://salamancartvaldia(...)iclista-espana-2020/

Dit bericht wil ik jullie ook niet onthouden: De Vrienden van de Planeet zijn geen fan van een aankomst boven op Moncalvillo. Daar zal Guillen wakker van liggen.
quote:
De groep hekelt dat «het huidige ministerie van Duurzaamheid en Ecologische Transitie geen belangstelling toont voor de grote ecologische waarde van de Sierra de Moncalvillo»
https://www.larioja.com/c(...)191205094445-nt.html

Over Moncalvillo gesproken, die rit zou normaal gesproken in de eerste week moeten volgen. Alleen willen de lokale overheden het liever pas in de tweede week zien, zodat men de rustdag ook door kan brengen in La Rioja. Het draait allemaal om de centen, he. Qua schema begint dat ondertussen wat moeilijk te worden, maar wie weet.
quote:
Volgens wat al is bevestigd, zou de dag twee datums kunnen hebben om in de drie weken van terugkeer onder te brengen. De eerste zou zijn in de zesde, op 20 augustus, vóór de etappe die zal vertrekken uit Soria en aankomt in Ejea de los Caballeros. De tweede, die de overheidsdiensten van Riojan meer motiveert, zou rond de tiende etappe zijn, na de beklimming van de Tourmalet en een rustdag (zodat u kunt profiteren van de componenten van de Tour die twee nachten in hotels in Rioja heeft doorgebracht). In dat geval zou de fase Logroño-Moncalvillo de tiende van de derde van de grote ronden in etappes zijn.
https://www.larioja.com/d(...)1204002119-ntvo.html

Oh en de rit naar Aguilar de Campoo gaat misschien niet van start in Miranda de Ebro, maar bij een militaire basis. Ook lachen. Wel een vrij rigoureuze manier om van de milieuactivisten af te komen.
https://www.diariodeburgo(...)Vuelta-a-Espana-2020
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator zaterdag 14 december 2019 @ 20:25:13 #30
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_190442611
Over drie dagen is het tijd voor de presentatie, de spanning bouwt dus langzaam op. De vriendelijke mensen in Galicië lichten alvast een tipje van de sluier op, zij maken twee etappes bekend. Direct na de derde rustdag gaan we een stukje fietsen tussen Muros en Dumbria. Dat zorgde voor wat verwarring bij mij, want tussen Muros en Dumbria ligt toch al snel een kilometer of 37, dat kan niet de bedoeling zijn. Het zit dan ook anders, want we eindigen gewoon zoals te verwachten viel op Mirador de Ezaro. Ezaro ligt alleen in de gemeente Dumbria en daarom wordt Dumbria genoemd, want waarom zou je de daadwerkelijke finishplaats benadrukken? Enfin.

De dag daarna is in ieder geval een stuk duidelijker, het gaat van Lugo naar Ourense. Rit van 180 kilometer, grotendeels door de Ribeira Sacra. Kennen we, want dat hebben we de afgelopen jaren vaker gezien. In 2018 nog, toen er een rit aankwam in Luintra. Mooi stukje wereld, en ruig terrein. Het zal geen makkelijke rit worden, veel beklimminkjes onderweg. Wel een wat vlakkere finale, buiten de Ribeira Sacra is het nog een kilometer of 20 fietsen tot in Ourense. Ook wel een wat andere finale dan de afgelopen keren dat we daar waren, op basis van dit kaartje. In Ourense zelf zou er blijkbaar nog wel een mogelijkheid zijn dat er wat steile straatjes in het parcours opgenomen worden, de Vuelta kennende sluit ik zoiets niet uit.



Etappe 18 zou dan dus starten in Mos, maar waar ze precies naartoe gaan is nog niet duidelijk. Of toch wel? In Portugal worden bepaalde geluiden steeds sterker.

quote:
A Vuelta a Espanha regressa a Portugal e terá um final de etapa na cidade do Porto, numa tirada que parte da terra de Oscar Pereira, em Mos na Galiza. Segue-se, no dia seguinte, uma pequena neutralização até Viseu de onde nova etapa partirá para Ciudad Rodrigo.

Com o país rendido ao turismo, a visibilidade que a Vuelta poderá proporcionar, através das imagens televisivas para todo o mundo, facilitou um “negócio”, bem mais acessível do que da última vez que a Vuelta nos visitou.


16. Muros - Mirador de Ezaro (ITT)
17. Lugo - Ourense
18. Mos - Porto
19. Viseu - Ciudad Rodrigo
20. ? - La Covatilla
21. ? - Madrid

Ik heb alleen nog wat gaten in de tweede week. Mijn Lagos de Covadongavrees is nog steeds springlevend.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator maandag 16 december 2019 @ 14:57:16 #31
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_190477272
Wielerflits komt met een bericht dat u op 9 november al in dit fameuze topic kon lezen, namelijk dat Mathieu de Vuelta naar alle waarschijnlijkheid niet gaat rijden.

quote:
Mathieu van der Poel gaf al aan dat hij in 2020 graag zijn grote rondedebuut zou maken in de Vuelta a España. Maar zo eenvoudig ligt het niet. Vuelta-koersdirecteur Javier Guillén zit er zwaar mee in zijn maag. “Ik heb slechts twee wildcards, terwijl er drie Spaanse ProContinentale teams zijn. Het wordt bijna onmogelijk om Corendon-Circus uit te nodigen”, vertelt Guillén aan WielerFlits.

Eerst een medaille pakken op de mountainbike op de Olympische Spelen, om daarna te focussen op de Vuelta a España, zijn grote rondedebuut. Zo had Mathieu van der Poel het in gedachten. Dat de Spaanse ronde van start gaat in Utrecht, was een extra meevaller. Eén grote voorwaarde: Corendon-Circus – of hoe het team in 2020 ook zal heten – moet rekenen op een wildcard van de organisator. En daar knelt het schoentje.

“Ik ben zeer vereerd dat een wereldtopper als Mathieu van der Poel van start wil gaan in de Vuelta a España”, vertelt koersdirecteur Javier Guillén. “Van der Poel is niet alleen een referentie in het hedendaagse wielrennen, hij brengt ook spektakel. Maar… Het is zeer ingewikkeld.”

22 teams
Guillén legt uit. “Ik heb plaats voor 22 teams in de Vuelta. Dat zijn de negentien WorldTour-teams, aangevuld met Total Direct Energie als beste ProContinentale ploeg. Dat wil zeggen dat ik maar twee wildcards meer over heb, terwijl er al drie Spaanse teams zijn die smeken om deel te nemen aan de Vuelta: Caja Rural-Seguros, Burgos-BH en Fundación Euskadi. Hoe graag ik het zou willen, het wordt dus bijna onmogelijk om ook nog de ploeg van Van der Poel uit te nodigen.”

Dat de Spaanse ProContinentale teams met hun bestaan bedreigd zijn als ze de Ronde van Spanje niet kunnen rijden, voegt Guillén er nog aan toe. “En we moeten een van beide al teleurstellen, terwijl we de filosofie willen handhaven om het Spaanse wielrennen te promoten.” Wie de wildcards krijgt, wordt beslist na de Ronde van het Baskenland (6-11 maart).
Exclusieve quotes voor Wielerflits hoor, of zei Guillén een tijdje terug eigenlijk precies hetzelfde, in ongeveer dezelfde bewoordingen?
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
https://www.mundodeportiv(...)-la-vuelta-2020.html

Mathieu heeft een groot probleem. Guillen zegt in dit interview dat hij momenteel maar twee wildcards heeft om uit te delen en dat die twee wildcards zeker naar Spaanse ploegen gaan. "We handhaven de filosofie van ondersteuning en promotie van het Spaanse wielrennen." Het is mogelijk dat Total Direct Energie geen gebruik gaat maken van het startrecht (Total zou liever naar de Giro gaan, daar heeft Calmejane om gevraagd), in dat geval gaat de derde wildcard waarschijnlijk ook naar een Spaanse ploeg. Guillen vindt het erg leuk dat Mathieu interesse heeft in de Vuelta, maar het belang van het Spaanse wielrennen gaat voorlopig voor. Om Mathieu aan de start te krijgen zal de ASO druk moeten uitoefenen, zolang dat niet het geval is krijgen we gewoon drie van het rijtje Caja/Burgos/Euskadi/Total.
Ja dus. Echt bovenop het nieuws zitten ze niet, zou je kunnen beweren.

Enfin, de dag voor de presentatie. Ik word momenteel overspoeld door allerlei nieuwsberichten, iedereen wacht blijkbaar tot op het laatst om er nog wat leuke nieuwtjes uit te gooien. Een bloemlezing:
https://www.lagacetadesal(...)e-portugal-BJ1913461
Meerdere bronnen, waaronder dit lokale krantje, komen met wat meer informatie over de route in Portugal. Tijdens de rit naar Porto rijden we in ieder geval door Viano do Castelo, dat aan de kust ligt. In de stedelijk gebied van Porto rijden we minstens door Matosinhos, eveneens aan de kust. Lijkt zodoende niet echt de moeilijkste rit ooit te worden. Toch is het wel een bijzondere rit, het is namelijk pas de tweede keer in de historie dat de Vuelta naar Portugal gaat. Klinkt krankzinnig, maar het is toch echt zo. In 1997 ging de Vuelta van start in Lissabon en bleef men drie dagen in Portugal, daarvoor en daarna zijn we er niet meer geweest. Moet je even over nadenken: de Vuelta is zo ongeveer vaker in Nederland geweest dan in Portugal. Koekoek.

Een dag later gaat het dan naar Ciudad Rodrigo vanuit Viseu, met onderweg mogelijk een beklimming van Alto da Torre. De Torre van de Volta? De Torre van de Volta. Jammer dat W52 net nu geen PCT-ploeg meer is, anders konden we de eindzege van Joao Rodrigues nu al noteren. Goed, uiteindelijk hebben we niks aan deze klim, aangezien ie op een kilometer of 100 van de finish zou moeten liggen. Maar toch leuk, niks mis mee. Nog wat gesmolten asfalt van Gustavo Cesar in beeld krijgen heeft toch wel wat. In de buurt van Fuentes de Oñoro rijden we Spanje weer in en daarna zetten we dus koers richting Ciudad Rodrigo, waar de Vuelta voor het laatst in 2000 was. Dit lokale krantje heeft nog een foto gevonden uit die tijd, een prachtige foto. Vinokourov wint, voor Laiseka en Garcia Acosta, lekker man.



https://amp.diariodenavar(...)020-674231-1024.html
Diario de Navarra voegt nog wat details toe aan de rit richting Lekunberri. Naast San Miguel de Aralar krijgen we onderweg ook nog Urbasa voorgeschoteld, al stelt die klim volgens mij niet heel veel voor. Nouja goed, het combineert in ieder geval wel lekker met Aralar. In ieder geval wel weer een extra bevestiging dat we na een aantal passages in de Itzulia Lekunberri nu een keer in de Vuelta gaan zien. Bonusnieuwtje is dat de volgende rit, etappe 6, dan toch niet van start gaat in Logroño, maar in Lodosa. Dat ligt net op de grens tussen Navarra en La Rioja en er valt verder niet heel veel te beleven heb ik het idee. Dan is Logroño in principe toch wat interessanter, maar afijn. Misschien dat Logroño in de tweede week dan alsnog komt, als we richting Moncalvillo gaan.

https://elmirondesoria.es(...)clista-a-espana-2020
Laguna Negra was lang een gerucht, verdween toen weer een beetje naar de achtergrond en komt nu weer bovendrijven. Het lijkt toch echt te gaan gebeuren, volgens een lokale notabele. Lekker hoor, heb ik wel zin in. Mooie omgeving, dat is alvast iets. Er zijn blijkbaar wel meerdere kanten van de klim, de een wat moeilijker dan de ander. Even afwachten of het dus echt wat wordt, maar de Vuelta kennende pakken ze de kant met een kilometer aan 11%. Bonusnieuwtje hier is dat de volgende rit van start gaat in het plaatsje Garray, in de buurt van Soria. Vanuit hier zet men koers naar Ejea de los Caballeros, wat te betekenen heeft dat Laguna Negra in de eerste week aan de beurt is. Dat wil ook meteen zeggen dat Moncalvillo in dat geval door zal schuiven naar de tweede week, dan hebben de lokale overheden uiteindelijk toch hun zin gekregen. Voor de aankomst en het vertrek heeft de provincie 100.000 euro moeten betalen, dan weet u ook weer meteen hoe duur de Vuelta is.



https://as.com/ciclismo/2(...)76498062_947428.html
Het altijd onbetrouwbare AS komt met de bevestiging dat we de laatste dag voor Madrid gaan finishen op La Covatilla. We gaan er voor deze gelegenheid maar vanuit dat ze een keer wel betrouwbaar zijn. Jammer dat ze verder niets over deze rit zeggen, je gaat heel wat beklimmingen nodig hebben voor La Covatilla om van die klim wat te maken.

1. Utrecht - Utrecht (TTT)
2. 's-Hertogenboch - Utrecht
3. Breda - Breda
-
4. Irun - Arrate
5. Pamplona - Lekunberri
6. Lodosa- Laguna Negra de Urbion
7. Garray - Ejea de los Caballeros
8. Huesca - Jaca/Sabiñanigo/Biescas
9. Jaca/Sabiñanigo/Biescas - Tourmalet
-
10. Vitoria-Gasteiz - Valdegovia
11. Logroño - Moncalvillo
12. Base Militar Cid Campeador, Castrillo Del Val - Aguilar de Campoo
13. Castro Urdiales - Suances
14. ? - La Farrapona
15. ? - L'Angliru
-
16. Muros - Mirador de Ezaro (ITT)
17. Lugo - Ourense
18. Mos - Porto
19. Viseu - Ciudad de Rodrigo
20. ? - La Covatilla
21. ? - Madrid

Tweede week is nog steeds heel erg puzzelen, er klopt vermoedelijk vrij weinig van wat er nu staat. De eerste en derde week daarentegen staan behoorlijk vast. Qua aankomsten bergop klopt het in ieder geval, dat worden er acht. Waarbij Mirador de Ezaro dan telt als aankomst bergop, blijkbaar.

Morgenavond, acht uur. Dan weten we het.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_190477407
https://www.hln.be/sport/(...)onmogelijk~ae35e94e/

Wielerflits is wel dusdanig exclusief met het MVDP-bericht, dat HLN ernaar verwijst.

Tsja, zou jammer zijn. Maar het wildcardsysteem is sowieso stuk op deze manier, als er al zoveel plekken vast liggen.
  Moderator maandag 16 december 2019 @ 15:16:15 #33
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_190477596
Ik ben geen fan van het nieuwe systeem waarin de 'beste' PCT-ploeg automatisch overal een wildcard voor krijgt, maar ook zonder dat systeem was het lastig geworden voor Mathieu. De voorkeur gaat gewoon uit naar de Spaanse ploegen, en dat is volkomen logisch. Als je die Spaanse ploegen niet uitnodigt vallen ze om en dan heeft het Spaanse wielrennen helemaal niets meer.

Mijn vermoeden is dat van de Spaanse ploegen Fundacion de lul zal zijn. Die hebben op zich nog wel prima sponsoren om zo'n klap op te vangen, maar fijn zal het niet zijn.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_190477651
Geen Senhora de Graça, teleurgesteld. @Mani89
pi_190477702
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 15:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik ben geen fan van het nieuwe systeem waarin de 'beste' PCT-ploeg automatisch overal een wildcard voor krijgt, maar ook zonder dat systeem was het lastig geworden voor Mathieu. De voorkeur gaat gewoon uit naar de Spaanse ploegen, en dat is volkomen logisch. Als je die Spaanse ploegen niet uitnodigt vallen ze om en dan heeft het Spaanse wielrennen helemaal niets meer.

Mijn vermoeden is dat van de Spaanse ploegen Fundacion de lul zal zijn. Die hebben op zich nog wel prima sponsoren om zo'n klap op te vangen, maar fijn zal het niet zijn.
Het echte probleem is natuurlijk dat CCC, DiDa, Cofidis en Katusha een ProTourlicentie hebben.

En dan vergeet ik Sunweb nog.
  maandag 16 december 2019 @ 17:28:38 #36
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_190479621
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 15:20 schreef Koffieplanter het volgende:
Geen Senhora de Graça, teleurgesteld. @:Mani89
Wat de fuck is Senhora de Graça?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator maandag 16 december 2019 @ 17:49:06 #37
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_190479921
https://as.com/ciclismo/2(...)76512070_621221.html



AS komt met dit. Ze houden het toch op Soria, in plaats van Garray. Verder gaan we blijkbaar van Villaviciosa naar La Farrapona. Daar wil ik nog wel een kleine slag om de arm houden, omdat de verplaatsing van Suances naar Villaviciosa nogal lang is. Ook de verplaatsing van Aguilar de Campoo naar Castro Urdiales is vrij lang, sluit allemaal niet perfect op elkaar aan. Maar goed, het zou kunnen kloppen, want andere geruchten zijn er toch niet. Pola de la Viana klinkt te willekeurig om niet te kunnen kloppen, we kunnen dus weer een vraagteken wegwerken.

Van de steden in Aragón is het blijkbaar Sabiñanigo geworden dat de gelukkige is. Denk dat die rit tegenvallend gaat worden, heuvelritje voor de vluchters. Daarna van Biescas naar de Tourmalet, dan beginnen we in ieder geval met de Portalet.

In de laatste week gaan we richting La Covatilla dan dus van start in Sequero, waarvan akte. Madrid - Madrid klinkt alsof er nog verdere invulling nodig is, maar die laatste rit boeit toch niemand.

Marca komt met ongeveer hetzelfde kaartje, kom ik achter terwijl ik dit typ. Dan zal het dus allemaal wel ongeveer kloppen. Met het verschil dat Marca voor Numancia gaat in plaats van Soria. Numancia is een archeologische vindplaats een stukje ten noorden van Soria, in de buurt van het eerder genoemde dorpje Garray. Marca is dus net wat specifieker dan AS, zo kunnen we het samenvatten. Ander verschil is dat Marca gaat voor Jaca als aankomstplaats van rit 8 en Sabiñanigo als vertrekplaats van rit 9. Klein bier allemaal wel. Oh en Oviedo in plaats van Pola de la Viana. Goed, weten we dus na morgen welke krant het meest betrouwbaar is. Ik zet m'n geld dan toch op Marca.

https://www.marca.com/cic(...)2704e3d058b4604.html


[ Bericht 5% gewijzigd door Rellende_Rotscholier op 16-12-2019 18:46:28 ]
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_190480888
Molema
Nivali
  maandag 16 december 2019 @ 19:03:04 #39
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_190481059
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 17:28 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Wat de fuck is Senhora de Graça?
Die andere mythische klim in Portugal.
pi_190481262
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 17:28 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Wat de fuck is Senhora de Graça?
Jij doet niet meer mee.
  Moderator maandag 16 december 2019 @ 23:25:49 #41
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_190487567
De Asturische televisie denkt te weten hoe de twee bergritten in Asturië eruit gaan zien.


Ziet er in principe niet heel misdadig uit, al kunnen we de beklimmingen van La Cobertoria en San Lorenzo wel dromen ondertussen.


Kijk, nu wordt het al problematischer. Dit ziet er ronduit schandalig uit. Sowieso is er eigenlijk sprake van een verkeerde volgorde. Je zou er slimmer aan doen om eerst de Angliru te beklimmen en een dag later pas de Farrapona. Nu heb je kans dat iedereen nog wat achter de hand gaat houden omdat ze weten dat ze de volgende dag nog naar die vervelende Angliru moeten. Misschien met het oog daarop dat de rit naar de Angliru vrij eenvoudig lijkt te zijn.

Maar goed, wel onder voorbehoud. Er bestaat wat scepsis over de betrouwbaarheid van deze profielen.

En aangezien we nu toch bezig zijn heeft men ook alvast wat info over de Vuelta van 2021. Dat die Vuelta van start zou gaan in Burgos was al bekend, maar blijkbaar beginnen we daar met een individuele tijdrit. De mensen in Breda hebben blijkbaar de Spanjooltjes op ideeën gebracht, want we vertrekken en finishen bij de kathedraal van Burgos. Misschien zelfs daadwerkelijk in de kathedraal, mijn niveau van begrijpend lezen in het Spaans is niet zo hoog. Ook de tweede en de derde dag blijven we in Burgos, waarbij vooral de derde dag interessant kan worden. Men spreekt over een aankomst bergop op Picon Blanco, dat is wel genot. Leuk klimmetje, bekend van de Vuelta a Burgos. Goed, dat ligt natuurlijk wel ver in de toekomst. Eerst 2020 maar eens afwachten.

https://www.marca.com/cic(...)2601d0b1a8b461e.html
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator dinsdag 17 december 2019 @ 19:35:59 #42
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_190501381
Presentatie is vanaf 20:15 te volgen op facebook, jawel!

https://www.facebook.com/lavuelta
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 17 december 2019 @ 20:57:12 #43
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_190503309
❤ DeLuna ❤
-------
De FOK! Custom CSS-tool - Top 2000 Stats
pi_190503339
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 19:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Presentatie is vanaf 20:15 te volgen op facebook, jawel!

https://www.facebook.com/lavuelta
https://twitter.com/ammattipyoraily/status/1207022848860020736

Draad met profieltjes.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  Moderator dinsdag 17 december 2019 @ 20:58:58 #45
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_190503365
Vuelta a Norte España

Alto de Amerongse Berg _O_
  Moderator dinsdag 17 december 2019 @ 21:13:16 #46
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_190503728
JumboVismaRoad twitterde op dinsdag 17-12-2019 om 21:07:14 🇪🇦#Vuelta2020 @s_kruijswijk will be our team leader for the coming Vuelta.🚴‍♂"I see it as a great opportunity to get on the podium in the Vuelta."🏆Watch the full interview here!⤵#samenwinnen https://t.co/MZomEDCMu1 reageer retweet
Morgen al vuelta team bekend maken _O-
  dinsdag 17 december 2019 @ 21:27:48 #47
400021 Faraday01
Inducing, Biatlonfan
pi_190504097
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 20:58 schreef Momo het volgende:
Vuelta a Norte España

Alto de Amerongse Berg _O_
Klinkt als een Spaans muurtje tegen 20% :D
pi_190504327
quote:
ronde van Noord Spanje
pi_190504331
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 21:13 schreef Momo het volgende:
JumboVismaRoad twitterde op dinsdag 17-12-2019 om 21:07:14 🇪🇦#Vuelta2020@:s_kruijswijk will be our team leader for the coming Vuelta.🚴‍♂"I see it as a great opportunity to get on the podium in the Vuelta."🏆Watch the full interview here!⤵#samenwinnen https://t.co/MZomEDCMu1 reageer retweet
Morgen al vuelta team bekend maken _O-
Van de voorlopige selecties van de grote rondes voor dit jaar is later ook nog genoeg gewijzigd :D

Maar denk dat elke ploeg inmiddels al wel een idee heeft hoe de verdeling gaat worden qua grote rondes. En waarom dat dan niet openbaar maken?
  Moderator dinsdag 17 december 2019 @ 21:37:03 #50
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_190504334

1. Dit wisten we al natuurlijk.


2. Alto de Amerongse Berg _O_


3. Dit zullen we dan maar zien als een ode aan grote Nederlandse renners uit het verleden, ofzo. Van Est, Wagtmans, enzo, je kent het wel.

-


4. Karabieta en dan Arrate is niet heel slecht, al blijft Arrate wel heel erg gaap. Zit ook weer in de Itzulia, zien we volgend jaar dus twee keer. Hoewel je op basis van deze summiere informatie nog steeds niet weet welke kant ze doen. Denk wel Matsaria, maar goed. In ieder geval een betere rit dan die van 2012, toen zat er voor Arrate niets. Nu dus in ieder geval Karabieta, het is alleen jammer dat Karakate is geschrapt. Was wel een gerucht, maar komt er dus niet van.


5. Inderdaad Urbasa, inderdaad San Miguel de Aralar en finish in Lekunberri. Soms kloppen geruchten, jawel. Prima rit, eigenlijk wel. Zeker als je bedenkt dat het de eerste week is hebben we hier weinig over te klagen.


6. Dit gaat iets minder spektakel opleveren. Zal wel een rit voor de vluchters zijn. We gaan vooral naar Laguna Negra voor de mooie plaatjes. Laguna Negra de Vinuesa, blijkbaar. Dacht dat het overal Urbion werd genoemd, maar Unipublicgoden gaan vaak voor een andere invalshoek.


7. Ritje voor de sprinters, dat viel te verwachten. Inderdaad start in het voormalige Keltische dorpje Numancia, puntje voor Marca.


8. Van Huesca naar Sabiñanigo, dat is dan weer een punt voor AS. Verder een tegenvallende rit, zoals ik al had voorspeld. Heuvelritje voor de vluchters, komt aardig in de buurt. Iedereen zal zich sparen voor de laatste rit van de week.


9. Biescas, weer een punt voor AS. Verder geen verrassingen, precies het meest voorspelbare parcours dat men kon uitstippelen. Portalet, Aubisque, Tourmalet. Op papier natuurlijk leuk, in de praktijk geloof ik het wel met die hele Tourmalet. Alsnog een hele belangrijke rit, waar een hoop duidelijk gaat worden.

-


10. Op de officiële site van de Vuelta staat nu Victoria i.p.v. Victoria (lol). Verder kicken hoor, weer een rit in het altijd fantastische Baskenland. Wel een weinig betekenisvolle rit, vrees ik. Werk voor de vluchters, zou ik zeggen. Ach, in ieder geval mooie plaatjes. Puerto de Orduña is niet heel zwaar, ziet er wel mooi uit.


11. Moncalvillo wordt genot, stevige klim. En in ieder geval geen unipuerto, het is iets.


12. Ja, da's niks he. Hopen dat het waait, misschien?


13. Toch van Castro Urdiales naar Suances, het worden lange verplaatsingen voor de renners. Hele dag langs de kust, het zal ondanks het vlakke profiel toch redelijk veel op en af gaan. Aan het eind blijkbaar een klimmetje van twee kilometer aan 5%, leuk voor de puncheurs.


14. Villaviciosa klopte dus ook, opnieuw een lange verplaatsing. Verder klopte het plaatje van de Asturische televisie bijna helemaal, ze hebben alleen Colladona over het hoofd gezien. Campa, Colladona, Cobertoria, San Lorenzo en dan La Farrapona. Stevige, serieuze rit. Enige probleem: rit 15.


15. Gelukkig was de Asturische televisie hier helemaal abuis. Wel wat meer dan twee beklimmingen onderweg, zoals te zien valt. En inderdaad een start in Pola de Laviana, AS wint het dus dik van Marca. Amai, streep door de rekening. Enfin, toch Cordal voor Angliru, zoals altijd. Mozqueta erbij is ook prima, het grote probleem blijft toch echt de volgorde. Doe Angliru voor La Farrapona en je hebt twee dagen genot. Nu is er toch wel een grote kans dat renners zich gaan verstoppen onderweg naar La Farrapona. Op zich ben ik het hier verder wel eens met de afstanden. Eerst een - relatief - lange bergrit en daarna een korte, zo hoort het. Alleen had die lange dan 200 moeten zijn in plaats van 170, maar goed.

-


16. Volledig langs de kust en dan Mirador de Ezaro, zoals de verwachting was. Toch niet naar de smaak van iedereen, want als je af en toe van de kust had afgeweken had je nog wat meer beklimmingen onderweg kunnen meepikken. Nouja goed, 33,5 is meer dan verwacht. We doen het er maar mee.


17. Dag voor de vluchters. Mooie plaatjes in de Ribeira Sacra. En toch nog een oplopende aankomst in Ourense, zo te zien.


18. Ga je voor de tweede keer in de historie naar Portugal en dan kom je met zoiets. Nee, dit kan niet.


19. Geen Torre. :') Sowieso, wat is deze rit überhaupt? Dit is vrij teleurstellend, de derde week is er een om snel te vergeten.


20. Nouja, goed, hier hebben ze nog wel wat van proberen te maken. Alleen is La Covatilla echt een kutaankomst, en de bergen in de omgeving zijn niet lastig genoeg om er echt een geweldige rit van te maken. Dus dan kom je op zoiets uit. Het is in ieder geval lastiger dan de rit naar La Covatilla van 2018. Maarja, om hier nu een veldslag te verwachten? Waarschijnlijk weten we na de tijdrit al wie de Vuelta wint en ligt bijna alles al vast.


21. Starten bij een paardenrenbaan, weer eens wat anders. Daarmee is het laatste vraagteken weggewerkt. Ik moet even alles laten bezinken, maar ik denk dat het voor Vueltabegrippen een behoorlijk brave ronde is.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')