ChevyCaprice | zondag 27 oktober 2019 @ 11:20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? | |
ChevyCaprice | zondag 27 oktober 2019 @ 11:21 |
Heeft Verstappen zelf al gereageerd? | |
sasquatsch | zondag 27 oktober 2019 @ 11:21 |
Hamilton had ze ook niet. Vettel en Verstappen wel. | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 11:21 |
Lees even terug | |
Nieuwschierig | zondag 27 oktober 2019 @ 11:23 |
19:12 "Did you lift?" "nope" | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 11:24 |
https://www.gptoday.net/n(...)-vergrijp-verstappen Zelf kreeg hij geen gele vlaggen, en kon volgas door, maar vervolgens wel zeggen hoe gevaarlijk het wel niet is wat Max deed. ![]() | |
ChevyCaprice | zondag 27 oktober 2019 @ 11:24 |
Ja baas. | |
ChevyCaprice | zondag 27 oktober 2019 @ 11:24 |
Did you even lift bro??? ![]() | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 11:25 |
Antwoord had moeten zijn in persco op de vraag of hij had gelift in de microsector : "The data doesn't lie" | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 11:27 |
Denk dat we een getergde Max gaan zien vanavond. Dat kan 2 kanten op vallen. | |
ChevyCaprice | zondag 27 oktober 2019 @ 11:28 |
Dan was hij de held van de dag geweest. | |
daNpy | zondag 27 oktober 2019 @ 11:29 |
Er vanuit gaande dat Max de gele vlag niet gezien heeft; dan lift je als coureur ook niet in je kwalirondje, crash of niet. Als hij gelift had en daardoor pole mis was gelopen, had iedereen hem uitgelachen. Leclerc is wel binnen geroepen. FIA wilde dat hij binnen kwam, Ferrari zou hem binnen halen. Anders meatball vlag vanuit FIA. Leclerc kwam echter niet binnen. | |
Peterselieman | zondag 27 oktober 2019 @ 11:30 |
In dit stukje lees ik dat Hamilton de situatie niet heeft kunnen overzien en gewoon (bijna) vol gas is doorgereden. Als je iets niet geheel duidelijk hebt moet je toch van het gas af? | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 11:34 |
Dat zou je zeggen. Dat ie dat niet doet en vervolgens wel ligt te mekkeren over Max spreekt boekdelen imo. | |
sasquatsch | zondag 27 oktober 2019 @ 11:36 |
Omdat Ferrari zei dat hij buiten moest blijven nadat hij zijn end plate kwijt was. Dit was tegen de afspraak in en dus heeft de FIA hem alsnog een ronde later binnen laten komen. Dit staat letterlijk in het decision document en is ook de reden dat hij (en Ferrari) bestraft is. Als Leclerc zelf buiten was gebleven had ik wel een hogere straf verwacht voor Leclerc. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 27 oktober 2019 @ 11:39 |
Graag de bron waarin Max zegt dat hij de gele vlag niet gezien heeft. De vraag in het filmpje hierboven kan niet duidelijker: heb je de gele vlag gezien? Dan zeg je gewoon nee als je hem niet gezien hebt. | |
Zorro | zondag 27 oktober 2019 @ 11:40 |
Daarom zei ik al, als organisatie ben je ook wel kneiterstom als je "afspraken" gaat maken. Je wil maar 1 ding en dat is absolute zekerheid. Dus geef rood bij de crash van Bottas en geef Leclerc in Japan een meatball. Alle onzekerheid weg. Maar nee, ze maken een "afspraak" Echt ![]() | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2019 @ 11:41 |
Ik heb wel een vermoeden... | |
Predator40 | zondag 27 oktober 2019 @ 11:44 |
- doe maar niet - [ Bericht 95% gewijzigd door Nattekat op 27-10-2019 11:46:19 ] | |
sasquatsch | zondag 27 oktober 2019 @ 11:45 |
Ferrari zegt tegen de FIA "we halen hem binnen". FIA zegt "OK". Hoe duidelijk wil je het hebben? | |
sasquatsch | zondag 27 oktober 2019 @ 11:45 |
Vorig jaar leverde dat nog een overwinning op ![]() | |
Predator40 | zondag 27 oktober 2019 @ 11:45 |
je hebt compleet gelijk en die situatie was heel wat gevaarlijker ( hamilton reed zelfs tegen rondvliegende onderdelen aan ) dan dit incident in de kwali maargoed Ferarri he..... | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2019 @ 11:46 |
Daarom. Denk dat het ook wel goed zit. ![]() Een ezel stoot zich niet twee keer tegen dezelfde steen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2019 11:47:56 ] | |
Vliegbaard | zondag 27 oktober 2019 @ 11:48 |
Precies wat ik bedoel. Een coureur moet die afweging in 3 seconden maken met 1 gele vlag in zicht. Tot het moment dat hij geen geel op zijn stuur ziet kan ik me goed voorstellen dat Max dacht: gewoon doorknallen. | |
Marcoss | zondag 27 oktober 2019 @ 11:49 |
Dat staat in het FIA-document met de straf (dat hij de gele vlag niet gezien heeft) | |
PzKpfw | zondag 27 oktober 2019 @ 11:49 |
De racesimulaties zagen er goed uit toch? | |
Zorro | zondag 27 oktober 2019 @ 11:50 |
Dat is net zo'n gelul als een scheidsrechter tegen een voetballer: Niet meer doen he! Met als gevolg dat ie het weer doet. Een gele kaart geven helpt. Nogmaals: ZEKERHEID. Dat heb je alleen als je het afdwingt. Met een meatball. Niet met een slap theekransjesaftreksel als een "afspraak". Naievelingen. | |
Evenstar | zondag 27 oktober 2019 @ 11:51 |
Staat in FIA document.
| |
Predator40 | zondag 27 oktober 2019 @ 11:54 |
de FIA is weer eens zwaar ingebreke en veroorzaakt zelf een onveilige situatie ( net zoals met Leclerc die gewoon een zwarte vlag had moeten hebben toen met al die rondvliegende losse onderdelen ), wie gaat er nou in een onoverzichtelijk bocht met 1 enkele gele vlag staan ! De teams waren niet geïnformeerd, en in de bochten voor het ongeluk was ook geen geel. gewoon een dikke faal, en om dit even goed te maken geven ze Max een straf. lachwekkend. | |
BorisDeLul | zondag 27 oktober 2019 @ 11:55 |
Waarom remde Vettel dan wel? ![]() | |
Zorro | zondag 27 oktober 2019 @ 11:55 |
Nog wel een bocht naar rechts waar je dus naar rechts kijkt, en het enige aandachtspunt links is de auto van Bottas waar je natuurlijk naar kijkt om te zien wat daar precies de situatie is. Maar dan moet je ook nog 1 gele vlag zien. Tuurlijk. | |
Zorro | zondag 27 oktober 2019 @ 11:56 |
Die zag de crash gebeuren, of in elk geval de stofwolken. | |
TjjWester | zondag 27 oktober 2019 @ 11:56 |
Ik hoorde op de engelse tv dat het niet eens uitmaakt of er geel was en of verstappen dat heeft gezien, hij had moeten weten, na het zien van de crash, dat dit een gele vlag situatie was. | |
Predator40 | zondag 27 oktober 2019 @ 11:56 |
betere ogen....of beter aan het opletten, of de stand van de vlag. wie zal het zeggen | |
Bonobo11 | zondag 27 oktober 2019 @ 11:56 |
En gele vlaggen | |
Zorro | zondag 27 oktober 2019 @ 11:57 |
Bedankt Seb. | |
Predator40 | zondag 27 oktober 2019 @ 11:57 |
Dan had Hamilton ook bij de stewards moeten komen eigenlijk......hij knalde toch ook volgas langs bottas ? en verbeterde zijn tijd dus niet echt gelift. het is weer zo onduidelijk als wat bij de FIA allemaal en ze verbloemen hun eigen dikke faal | |
Zorro | zondag 27 oktober 2019 @ 11:58 |
Ondanks mijn hekel aan Hamilton: Iedereen inclusief hem reed een langzamere laatste sector. Bewust of niet, in elk geval langzamer. Max niet. | |
Vliegbaard | zondag 27 oktober 2019 @ 11:59 |
Bij die onboard moet ik zeggen dat ik de eerste keer die vlag compleet gemist heb. Maar ik wordt dan ook niet betaald om auto te rijden. | |
Predator40 | zondag 27 oktober 2019 @ 11:59 |
max zijn laatste minisector was geel ![]() | |
Predator40 | zondag 27 oktober 2019 @ 12:01 |
serieus hoe moet hij dat ene gele vlagje nou zien dan ?!?!?!? ik mis hem ook compleet deze on board geven de faal van de FIA wel aan | |
TjjWester | zondag 27 oktober 2019 @ 12:03 |
Kennelijk staat er ergens in de fia regels dat coureurs hun gedrag en rijstijl moeten aanpassen aan de ontwikkelingen op de baan, dus een coureur moet in bepaalde situaties dus wel een gele vlag protocol hanteren ook al is er geen fysieke/digitale vlag te zien. In dit geval was de vlag wel aanwezig maar niet goed zichtbaar. | |
sasquatsch | zondag 27 oktober 2019 @ 12:04 |
Hamiltons laatste sector was langzamer dan daarvoor, hij verloor daar ruim 0,2 sec. Die van Verstappen was paars. | |
Predator40 | zondag 27 oktober 2019 @ 12:04 |
maar dat is geen reden om hem 3 plaatsen gridstraf te geven.....pak dan zijn snelste tijd af. p.s ik zie helemaal geen gele vlag op de on board ! | |
nogeenoudebekende | zondag 27 oktober 2019 @ 12:05 |
Kennelijk doen we niet aan, link naar de regel? | |
sasquatsch | zondag 27 oktober 2019 @ 12:05 |
Gele vlag is gele vlag. Dat Verstappen die niet ziet doet niet ter zake, zeker niet omdat Vettel hem wel gezien heeft en dus van het gas afging. | |
Vliegbaard | zondag 27 oktober 2019 @ 12:07 |
Wellicht hoor ik t niet helemaal goed maar het lijkt erop alsof hij een milliseconde van het gas af gaat zodra hij bottas passeert. Realiserend dat het te laat is gelijk weer gas erop. | |
sasquatsch | zondag 27 oktober 2019 @ 12:07 |
Dat onboard systeem was kapot, doordat de sensoren in Bottas crash kapot gingen. | |
Adrie072 | zondag 27 oktober 2019 @ 12:10 |
Er staat een auto langs de kant, me dunkt dat ie die wel gezien heeft. Beetje remmen voor jezelf en je collega is dan toch niet zo ongewoon, om niet de hele historie op te rakelen met aanrijdingen. | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2019 @ 12:10 |
lord_bono | zondag 27 oktober 2019 @ 12:11 |
Dat ligt dan eerder aan jezelf dat je zoiets mist. | |
BorisDeLul | zondag 27 oktober 2019 @ 12:11 |
Nee, niet echt. Eerder de beperkte view van zo'n camera. ![]() Waarom proberen we de FIA de schuld te geven van wat gewoon Max' eigen fout was? | |
Vliegbaard | zondag 27 oktober 2019 @ 12:13 |
Zegt meneer vanachter een schermpje. | |
TjjWester | zondag 27 oktober 2019 @ 12:14 |
Max heeft toch toegegeven dat hij bewust de gele vlag heeft genegeerd en niet van het gas is afgegaan?? | |
sasquatsch | zondag 27 oktober 2019 @ 12:16 |
Hij heeft de vlag niet gezien. Zoals ook in het decision document staat. https://www.fia.com/file/104513/download/29680 | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 27 oktober 2019 @ 12:21 |
Oké, dus het was gewoon een driver mistake. Kan gebeuren, wel een jammere. | |
TjjWester | zondag 27 oktober 2019 @ 12:21 |
Het decision document komt slecht overeen met de uitspraken tijdens de persco. | |
Sinister-D- | zondag 27 oktober 2019 @ 12:22 |
Pfff, vorige race nog moord en brand schreeuwen voor Leclerc en zijn plotse downforce verlies met schade tot gevolg, "had ie maar moeten opletten!!!". Maar bij dit incident als het Max betreft het afdoen als "het was maar 1 zielig vlagje, was nauwelijks te zien....". ![]() | |
Predator40 | zondag 27 oktober 2019 @ 12:23 |
ah de trollen zijn ook weer wakker geworden zo te zien..... ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 27 oktober 2019 @ 12:23 |
Letten op vlaggen is een vrij wezenlijk onderdeel van de autosport inderdaad. Dat leer je al bij het karten. Moeilijk of makkelijk te zien doet niet terzake, het is de F1, natuurlijk is het moeilijk. | |
BorisDeLul | zondag 27 oktober 2019 @ 12:24 |
De kapotte auto wel. En Vettel ging ook op de rem. Twee feiten die elke verdere discussie overbodig maken. | |
Sinister-D- | zondag 27 oktober 2019 @ 12:24 |
Bestempel je mij nu als troll ![]() ![]() Je hebt echt de verkeerde voor je maat ![]() | |
Justevo | zondag 27 oktober 2019 @ 12:25 |
Verstappen claimt Bottas wel gezien te hebben maar de vlag niet. Hamilton had Bottas ook gezien. Feitelijk maakt dat de situatie dus exact hetzelfde. Beiden reden door, maar Hamilton speelt achteraf weer de deugneus. | |
TjjWester | zondag 27 oktober 2019 @ 12:28 |
Hamilton is voorzichtig op het gas gegaan naar eigen zeggen, bevestigd door de data. | |
potjecreme | zondag 27 oktober 2019 @ 12:28 |
"ja maar Maxxie is eerlijk en Leclerc een frans sprekende liegebeest." | |
Justevo | zondag 27 oktober 2019 @ 12:29 |
Sure sure ![]() | |
TjjWester | zondag 27 oktober 2019 @ 12:31 |
Data liegt niet. Of hij het nu wel of niet bewust heeft gedaan maakt niet uit. | |
tja77 | zondag 27 oktober 2019 @ 12:31 |
Twee feiten? Dus het feit dat Vettel wel afremt maakt elke verdere discussie overbodig? Wat een kwats. | |
Sinister-D- | zondag 27 oktober 2019 @ 12:31 |
Hamilton is dan ook de meest hypocriete mens op de grid van afgelopen decennia, met zijn "safe the planet!!!" en dan 20 brandstof verslindende supercars in zijn garage hebben staan, de hele wereld over reizen voor zijn modemerkje en avondjes stappen met zijn homies in LA. | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 12:31 |
Ja mooi natuurlijk, maar of je nou 0,2s langzamer of 0,2s sneller bent, in beide gevallen ben je totaal niet in de gelegenheid om te stoppen mocht de noodzaak daartoe zijn. Iedereen knalt nog altijd veel te hard door onder geel. Men heeft niets geleerd van Bianchi zijn ongeluk. | |
Zorro | zondag 27 oktober 2019 @ 12:33 |
Zie ik zomaar een keer een accuraat statement uit jou mond toetsenbord ![]() | |
TjjWester | zondag 27 oktober 2019 @ 12:33 |
Het was genoeg om de fia te overtuigen van zijn goede bedoelingen..... | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 12:33 |
![]() | |
Predator40 | zondag 27 oktober 2019 @ 12:34 |
voel je je aangesproken ? ik noem niemand.... | |
Justevo | zondag 27 oktober 2019 @ 12:34 |
![]() | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 12:34 |
0,2s is daarvoor genoeg? Is Lewis überhaupt wel under investigation geweest? | |
Asschen_sukar | zondag 27 oktober 2019 @ 12:34 |
Voordeel van dit soort rare fratsen van Max is dat het voldoende voer oplevert voor de discussies in dit topic. Bied voldoende vermaak tot de race eindelijk begint ![]() Verder gewoon een erg domme actie om niet in te houden als je weet dat er een crash is verderop, of je de gele vlag nou gezien hebt of niet. Als je vorig raceweekend nog hebt lopen zeuren om veiligheid, kan je die nu niet gaan negeren als je dat beter uit komt. Zou dus ook betekenen dat iedereen die nu zegt dat Max geen straf had moeten krijgen ook vind dat Leclerc er goed aan deed niet binnen te komen. Mij betreft hadden ze hem ook verder terug mogen zetten, met veiligheid op de baan kan je geen risico's nemen. | |
tja77 | zondag 27 oktober 2019 @ 12:35 |
Best een sneue post dit. Brandstof verslindende auto’s in je garage hebben staan mag ook al niet meer? | |
BorisDeLul | zondag 27 oktober 2019 @ 12:36 |
Nee. | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 12:36 |
Ik kan je standpunt volgen, maar dan had Lewis net zo goed de deksel op de neus moeten krijgen. In plaats daarvan krijgt ie geen deksel op de neus en loopt ie achteraf mooi weer te spelen en dat het goed is dat Max een straf krijgt want veiligheid en alles. | |
tja77 | zondag 27 oktober 2019 @ 12:37 |
Ja. | |
Justevo | zondag 27 oktober 2019 @ 12:37 |
Dit dus. Hij zag Bottas net zo goed. Hypocriete aansteller is het. | |
potjecreme | zondag 27 oktober 2019 @ 12:37 |
![]() | |
sasquatsch | zondag 27 oktober 2019 @ 12:38 |
Waar zegt hij daar de vlag gezien te hebben? Het enige dat ik hoor is dat hij bij de crash site van Bottas niet gelift heeft. | |
Predator40 | zondag 27 oktober 2019 @ 12:38 |
heel leuk en aardig maar de FIA had gewoon al eerder geel moeten vlaggen VOOR het ongeluk en niet enkel geel aan de linkerkant bij een snelle doordraaiende bocht. de FIA zorgt hierdoor voor een onveilige situatie, net zoals Leclerc mocht doorrijden met rondvliegende onderdelen die zelfs op hamilton terecht kwamen, Leclerc had gewoon uit de race gehaald moeten worden. prima dat max hiervoor bestraft is maar de FIA moet ook eens onder de loep. | |
Peterselieman | zondag 27 oktober 2019 @ 12:38 |
De FIA moet in zo'n geval eisen dat iemand significant van zijn gas af gaat, omdat er een potentieel gevaarlijke situatie is. In dit geval ligt die bal bij de FIA om de regels te verduidelijken. Twee tienden is niet flink van het gas af gaan. | |
heywoodu | zondag 27 oktober 2019 @ 12:39 |
Nou ja, vermaak...vanaf gisteravond/vroeg in de nacht was het eigenlijk al niks anders meer dan constant hetzelfde herhalen ![]() | |
BorisDeLul | zondag 27 oktober 2019 @ 12:39 |
Feiten ontkennen is niet mogelijk, hou dus gewoon maar op. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 27 oktober 2019 @ 12:40 |
Ja maar Hamilton boehoe. Opnieuw, niet relevant. | |
Zorro | zondag 27 oktober 2019 @ 12:40 |
Ik ben allang blij dat niemand iets zei over "jou" ipv "jouw" ![]() | |
daNpy | zondag 27 oktober 2019 @ 12:41 |
Wanneer tellen vlaggen eigenlijk? Dat is in deze klasse ook nogal eens wisselend. | |
sasquatsch | zondag 27 oktober 2019 @ 12:42 |
Hij wil voor het eind van dit jaar carbon neutral zijn. Hij heeft zijn vliegtuig al verkocht en een aantal van zijn auto's ingeruild voor een elektrische exemplaar. | |
Coco | zondag 27 oktober 2019 @ 12:42 |
jou ![]() @onlogisch @GGMM | |
Peterselieman | zondag 27 oktober 2019 @ 12:43 |
Max verdiende straf. Dat is wel duidelijk. Hamilton zocht weer de grens op en kwam er weer mee weg. | |
tja77 | zondag 27 oktober 2019 @ 12:43 |
Waar zeg ik dat feiten wil ontkennen? Het gaat me om de relevantie ervan. Dat Vettel van het gas ging staat hier volkomen los van namelijk. | |
Coco | zondag 27 oktober 2019 @ 12:44 |
Frans sprekend liegebeest. Leuke benaming. | |
Bonobo11 | zondag 27 oktober 2019 @ 12:44 |
In the blue corner, weighing in at 420pounds, we have orange wearing fanboys. In the red corner we have the rules and regulations weighing in at 414 pounds. Referee for tonight is drunk FIA. FIGHT! | |
Predator40 | zondag 27 oktober 2019 @ 12:44 |
dus volgend jaar stopt hij met F1 ? ![]() | |
daNpy | zondag 27 oktober 2019 @ 12:45 |
Wat een bullshit. Niemand gaat van het gas in zijn kwali tenzij 100% kans op een crash of een vlag. | |
Zorro | zondag 27 oktober 2019 @ 12:45 |
Pas zien nadat ik het zelf zei ![]() Ik deed dus eigenlijk een Maxje, als ik niks had gezegd was het niemand opgevallen ![]() | |
Asschen_sukar | zondag 27 oktober 2019 @ 12:47 |
Als hij inderdaad gewoon op het gas ging wel ja. Maar ik heb niet de beschikking over de telemetrie data, dus kan er verder niet over oordelen. Het helpt z'n casus ook wel enigzins dat hij niet met grote mond verkondigt dat hij zich niks van het ongeluk aangetrokken heeft. ![]() Bovendien is het ook iedere keer weer vrij bijzonder dat het zo lang moet duren. Advocaat van de duivel spelende is het dan ook wel weer zo dat ze pas met een uitspraak hoeven komen voordat de race begint, dus dat we met zn allen het binnen 5 minuten willen weten is natuurlijk ook wel een beetje onzin. In gevallen zoals vorige race, dan lijkt me haast geboden. Gisteren was het wel iets overtrokken hoe iedereen over de FIA viel dat het zo lang duurde. Raak je aan gewend hier op het forum, blijf het iedere keer weer vermakelijk vinden. Enige waar ik maar snel doorheen scroll is als de trollen weer los breken | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 12:47 |
En dus had Lewis ook van zijn gas af gemoeten. 0,2s langzamer over die sector is niet bepaald van je gas af gaan. | |
sasquatsch | zondag 27 oktober 2019 @ 12:49 |
De F1 (inclusief de transport) is zelf al carbon neutraal omdat de FIA al ruim 20 jaar compenseert in diverse projecten die de CO2 uitstoot compenseren. https://www.autosport.com(...)n-neutral-since-1997 | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 12:50 |
Was dat tijdens de TV uitzending uitgezonden? Nee toch? Daar reageerde ik op | |
Coco | zondag 27 oktober 2019 @ 12:50 |
Zorro is goudeerlijk. | |
Zorro | zondag 27 oktober 2019 @ 12:51 |
Uiteraard. | |
mikieu | zondag 27 oktober 2019 @ 13:03 |
Ach, gaat toch nergens meer om. Dikke prima dat die wagen weer pole kon pakken hier. Hopelijk zet RBR Honda de lijn door. Het team zelf moet echt beter, constant fouten.. | |
Evenstar | zondag 27 oktober 2019 @ 13:07 |
Goed, met alle informatie van nu is het gewoon even ongelukkig gegaan en vind ik 3 plaatsten gridstraf te hard gestraft. - Er was maar één gele vlag, in de bocht zelf. Er was geen gele vlag een bocht voor het ongeluk en de waarschuwingslichten naast de baan en in de cockpit deden hun werk niet. Max geeft aan de gele vlag gemist te hebben. Waarschijnlijk omdat deze aan de linkerkant werd gegeven, terwijl je onboard goed ziet dat hij naar rechts kijken (apex van de bocht). - HIj had natuurlijk wel wat kunnen afremmen aangezien hij zag dat Bottas daar stond, maar de gele vlaggen/lichten/lampen zijn er niet voor niks. Als je als coureur moet gaan bedenken wanneer er wel of geen gele vlaggen gezwaaid gaan worden dan kunnen ze dat systeem maar meteen afschaffen. Je moet kunnen vertrouwen op het systeem anders heeft het geen nut. - Het had echt niks uitgemaakt wat hij had gezegd tijdens de persconferentie. Hij had kunnen liegen door te zeggen dat hij van zijn gas was gegaan, maar dan zou later uit telemetrie blijken dat dat niet het geval was en zou iedereen hem een vuile leugenaar vinden. Nu gaf hij eerlijk toe dit niet gedaan te hebben en wordt hij bestempeld als een arrogante kwal. A fight you can't win .... De combinatie van dat hij al een snellere ronde had, waarschuwingsysteem niet naar behoren werkte, er maar één lullig vlag in de bocht zelf werd gezwaaid had wat mij betreft moeten resulteren in het afnemen van zijn snelste ronde en misschien een strafpunt. Dit is gewoon te zwaar bestraft. Edit: FIA heeft in ieder geval hard gefaald met het vlaggen zelf. Als Max precies zelfde fout als Bottas had gemaakt dan was het best wel eens fout kunnen aflopen. Want de vlag hing er veel en veels te ver. | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 13:09 |
Misschien kan de FIA onderzoeken of Bottas opzettelijk gecrasht is, om Hamilton's 6de titel veilig te stellen. Als toch op alle slakken zout wordt gelegd. | |
Weltschmerz | zondag 27 oktober 2019 @ 13:09 |
Het lijkt mij allemaal vrij standaard, gele vlag negeren en gridstraf krijgen. Het merkwaardige is dat de stewards dat niet meteen onderzochten en bestraften. De stoere praatjes van Verstappen alsof de regels niet voor hem gelden is dan wel weer vrij standaard. | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2019 @ 13:11 |
Heeft ie van zn vader. | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 13:11 |
Misschien leert hij ervan en houdt hij de volgende keer zijn mond. Ik hoop het. | |
Sinister-D- | zondag 27 oktober 2019 @ 13:12 |
Je hebt niet door dat die uitspraken van hem zo hypocriet zijn als maar kan, zeker met de manier hoe meneer zijn geld heeft vergaard. Over sneue dingen gesproken. en het reizen naar elke GP gaat ie op de fiets doen vanaf nu? Leuk hoor dat ie er zo over denkt, maar het blijft gewoon schijnheilig diva gedrag. | |
Evenstar | zondag 27 oktober 2019 @ 13:13 |
Had denk ik echt NUL uitgemaakt. Ferrari kennende hadden ze de hele dag en nacht lopen janken en was er alsnog een extra onderzoek gekomen. Nu vinden ze Max arrogant door zijn antwoorden en als hij niks had gezegd of had gelogen was het een vuile leugenaar geweest, dus tsja ... | |
trein2000 | zondag 27 oktober 2019 @ 13:13 |
De fia had ook helemaal niet de intentie om moeilijk te gaan doen. Ze zagen zelf waarschijnlijk ook wel dat het een beetje een vreemde situatie was. Maar nu breng je ze in een lastige positie. Ik snap dat wel. | |
Evenstar | zondag 27 oktober 2019 @ 13:18 |
FIA had gewoon meteen moeten ingrijpen door snelste tijd af te pakken. Ze hadden makkelijk kunnen zeggen dat Max zijn tijd had verbeterd onder geel, maar dat dat mede mogelijk was door het falen van hun systeem en het daarom voldoende was om alleen zijn snelste tijd af te pakken. Was het gewoon meteen klaar geweest. Nogmaals, denk echt niet dat het heeft uigemaakt wat Max zei tijdens persco. Ferrari had toch lopen janken totdat ze hun zin kregen en Max was dan meteen uitgemaakt voor een leugenaar. | |
Evenstar | zondag 27 oktober 2019 @ 13:19 |
Crap, dacht dat ik mooi F1 kon kijken voordat NFL begon, maar kut wintertijd verneukt het ![]() | |
trein2000 | zondag 27 oktober 2019 @ 13:20 |
Maar dan zet je het harde precedent dat doorknallen onder geel risicoloos is zolang dat bord niet knippert. Dat is hoogst onveilig en moet je absoluut niet willen. | |
Tjacka | zondag 27 oktober 2019 @ 13:21 |
Jouw probleem | |
Marcoss | zondag 27 oktober 2019 @ 13:22 |
In principe wel eens hoor, maar dit was geen situatie die je ziet vaak ziet qua gele vlaggen natuurlijk. Dus in die zin niet iets dat je veel vaker gaat zien. | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2019 @ 13:22 |
F1 en nascar valt ook tegelijk. Kut zooi. | |
tja77 | zondag 27 oktober 2019 @ 13:24 |
Liefhebber van autosport, die met de autosport geld heeft vergaard, en van dat geld sportauto’s koopt. Potverdorie, nagel hem aan de hoogste boom! | |
trein2000 | zondag 27 oktober 2019 @ 13:25 |
Klopt. Maar als het nog een keer voorkomt wil je niet dat men denkt. “Ach bord is stuk, GAS!” | |
Marcoss | zondag 27 oktober 2019 @ 13:25 |
En dan gaat klagen over hoe slecht we omgaan met de wereld ![]() | |
Evenstar | zondag 27 oktober 2019 @ 13:28 |
Mja, dat is ook wel waar. | |
Sinister-D- | zondag 27 oktober 2019 @ 13:31 |
je lijkt het punt van mijn post totaal te missen,nochtans staat het er letterlijk in. | |
Gezicht | zondag 27 oktober 2019 @ 13:32 |
Wat ik niet snap aan de hele Verstappen controverse is dat ze hem niet gewoon zijn verbeterde tijd met gele vlaggen afnemen en zijn eerste lap laten staan? | |
XL | zondag 27 oktober 2019 @ 13:37 |
Snelste tijd hebben ze ook niet afgenomen, alleen een grid penalty erop | |
Tarado | zondag 27 oktober 2019 @ 13:38 |
omdat het een te zwaar vergrijp is daarvoor | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 13:38 |
Goede post, ik kan me hier goed in vinden | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 13:42 |
Dat is geen straf en dan blijft het gevaarlijk. De standaard straf is tijd houden maar paar plekken straf (tussen de 3 en 5 plaatsen) en strafpunten op licentie | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 13:43 |
Er volgt wel een leuk begin van 4 naar 1 rijden wellicht. Hamilton neemt geen risico en Leclerc gaat het rustig aan doen. Vettel is natuurlijk onberekenbaar. En in de bochten is de Red bull het snelst. | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 13:44 |
Hamilton reedt ook volgas lang het ongeluk van Bottas, maar omdat de gele vlag nog niet gezwaaid had ging hij vrijuit. Dat is ook gevaarlijk. | |
Coelho | zondag 27 oktober 2019 @ 13:45 |
Waarom hebben ze in F1 nog geen spotters? Zodra Bottas in de muur hangt moet er toch direct iemand van het team op zijn radio 'lift, lift' roepen? Max komt 15-20 seconden na Bottas in die bocht aan, dat lijkt me tijd genoeg om hem te instrueren. | |
Cherni | zondag 27 oktober 2019 @ 13:51 |
Zo standaard is dat schijnbaar niet als Bottas in Monza zelfs onder rood zijn ronde mag afmaken en niet bestraft werd. De FIA is niet consequent. En schijnbaar hebben journalisten net uitgezocht dat de straf die Verstappen nu krijgt helemaal niet in de regels staat. | |
mikieu | zondag 27 oktober 2019 @ 13:52 |
Het team heeft dat sowieso gezien en hadden dit ook gewoon moeten doen. | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 13:52 |
Echt waar ![]() | |
Evenstar | zondag 27 oktober 2019 @ 13:53 |
Echt? Want dit is wel vaker gegeven toch? | |
tja77 | zondag 27 oktober 2019 @ 13:56 |
Elke Formule 1 coureur draagt het milieu een warm hart toe. Maar omdat Hamilton het uit, is hij hypocriet? | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 13:59 |
Omdat hij het sandbaggen tot een kunst verheven heeft is hij alle geloofwaardigheid kwijt. Er komt alleen maar onzin uit. Het dieptepunt was na de overwinning in Monaco. Hij zei : "I fought with Lauda's spirit". Terwijl hij donders goed weet dat je daar niet kan inhalen en zijn overwinning op geen enkel moment bedreigd werd. | |
Zorro | zondag 27 oktober 2019 @ 14:02 |
En dat het "fought" is weet hij volgens mij ook heel goed. | |
tja77 | zondag 27 oktober 2019 @ 14:02 |
Alles binnen Mercedes maakt zich daar schuldig aan. Ook Toto, maar dat wil niet zeggen dat allemaal het notoire leugenaars zijn. | |
Cherni | zondag 27 oktober 2019 @ 14:03 |
Niet op deze manier. Er is een procedure fout gemaakt. https://www.gpfans.com/nl(...)fing-max-verstappen/ | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2019 @ 14:06 |
Zijn Max zn punten niet een keer op? | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 14:06 |
![]() | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 14:07 |
Zoveel heeft hij er niet, maar 4. Vettel heeft er meer. | |
Marcoss | zondag 27 oktober 2019 @ 14:07 |
Hij is er al een heleboel kwijt, zoveel heeft hij er niet meer staan | |
nogeenoudebekende | zondag 27 oktober 2019 @ 14:08 |
Ze verlopen na een jaar. Vettel zit nu ook niet meer op de schopstoel die is er ook een aantal kwijt. | |
nogeenoudebekende | zondag 27 oktober 2019 @ 14:09 |
Neuh. Omdat hij heeft toegegeven dat hij niet gelift heeft is er geen bezwaar mogelijk. | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 14:13 |
Hij zei letterlijk dat het er niet op lijkt dat hij snelheid had geminderd n.a.v. data in de microsector. Hij heeft dus niet toegegeven dat hij niet had gelift. Kan hij zich niet beroepen op vreemd gedrag van de software in de motor. Daar kan ook een fout inzitten, waardoor verkeerde data of te wel geen snelheid wordt geminderd. | |
shiz | zondag 27 oktober 2019 @ 14:13 |
lol, zie net een de titel van de laatste video op RB AM Racing's channel... 'Never lift'... Well, that was forboding. Vrij duidelijke 'no' ook op de vraag 'did you lift?'... (rond 19:00) | |
Cherni | zondag 27 oktober 2019 @ 14:14 |
De FIA is niet consequent, kent de eigen regels niet eens of past ze niet goed toe. Hoe verklaar je dat bijvoorbeeld Bottas onder rood gewoon zijn ronde mag afmaken zonder bestraft te worden. | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 14:22 |
Het slaat ook nergens op. De straf wordt uitgedeeld op basis van een verkeerd artikel. Dan is die straf dus niet meer geldig en dan is het niet relevant wat voor uitspraken de rijder heeft gemaakt. De rijder moet nu bloeden voor het geklungel van de FIA. Omdat een stel spaghetti slikkers anders hun zin niet krijgen. Als die Italianen iedereen zo consequent aan de regels willen houden. Laat ze dan zich dan ook als land eens aan de EU begrotingsregels houden. Of is het dan niet geldig en kun je beter andere de maat nemen. | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 14:25 |
Ergens moet een grens getrokken worden en de vlaggen zijn leidend. Is voor iedereen helder en eerlijk. Wat in dit geval gek is, is dat de FIA de situatie geen straf waardig vindt (incident is onderzocht) en paar uur later ineens wel | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 14:26 |
Lol dat is gewoon helder uitgelegd | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 14:26 |
Ok, maar houdt als Hamilton dan ook je mond dicht. En ga niet anderen de les lopen lezen, met zijn hypocriete gewauwel. | |
Vliegbaard | zondag 27 oktober 2019 @ 14:30 |
Ik vind dit wel een mooie. Dus omdat het systeem of de techniek van de FIA faalt moet Max daarvoor gestraft worden omdat hij eerlijk toegeeft dat hij niet van het gas gaat? Op de onboard is te zien dat hij Bottas net voor de bocht ziet staan en die gele vlag is al helemaal bedroevend slecht te zien als je er niet bewust op let. Moet hij dat nog in de laatste 2 seconden van het gas? op het punt waar Max de vlag had kunnen zien is het al te laat mocht hij er net als Bottas af zijn gevlogen. | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 14:37 |
Lijkt een beetje op werken bij de overheid. Daar wordt de onkunde van de leiding ook afgeschoven op de medewerkers die er iets van willen maken. | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 14:38 |
Daarom wijzen de stewards naar Vettel, die vlak voor Verstappen reed en wel direct hard snelheid minderde. Wat daar weer opmerkelijk aan is, is dat zo ver wij weten de stewards niet bij Vettel hebben geïnformeerd waarom hij zo hard afremde. Was dat omdat hij één gele vlag zag, omdat hij Bottas zag of wellicht omdat zijn team op de boardradio aangaf direct snelheid te moeten minderen. Nogal essentieel omdat Verstappen in tweede instantie ineens wel verweten wordt dat hij de gele vlag genegeerd heeft. | |
Vliegbaard | zondag 27 oktober 2019 @ 14:49 |
Blijf het toch tamelijk bijzonder vinden. Ik weet niet hoe snel ze op de grit de gele vlag te zien krijgen maar als toeschouwer werd de gele vlag pas gegeven nadat Max over de finish reed. Als je in de F1 afhankelijk bent van 1 vlagger dan moet je zelf toch ook even achter de oren krabben. Tuurlijk had Max gewoon moeten liften maar deze straf voelt ergens toch wat vreemd | |
trein2000 | zondag 27 oktober 2019 @ 14:52 |
Vlag is leidend. | |
Sinister-D- | zondag 27 oktober 2019 @ 14:53 |
nee. Hij is een hypocriet omdat hij continu met het beschuldigende vingertje naar Jan en alleman wijst. Nu ook weer naar Max dat ie volgas langs Bottas ging terwijl die dat zelf ook deed. Dat milieu-geblaat van hem haalde ik er zuiver bij om kracht bij te zetten dat hij zoiets continu doet. | |
Mothzor | zondag 27 oktober 2019 @ 15:03 |
Zal je zien dat het zo een natte start is. Dan is het toch wel fijn om vanaf pole te starten. Voor een droge start is die P4 zo erg nog niet. Al wordt het inhalen van die Ferrari's op de rechte stukken wel een ding (al dachten we dat ook voor de kwali ![]() | |
Peterselieman | zondag 27 oktober 2019 @ 15:04 |
Max liep in de kwali 350 en de Ferrari's 356, dus als hij bij het opkomen van het rechte stuk in het kielzog zit zou het net aan moeten kunnen | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 27 oktober 2019 @ 15:05 |
Zeker vreemd. Bij Leclerc gebeurde dat ook al. Eerst no further investigation en daarna best een forse straf. In dit geval heeft Max natuurlijk wel zelf in een interview gezegd dat hij niet van het gas ging. Daar moesten ze eigenlijk wel op reageren. Vind het terecht dat hij een straf krijgt, maar vind 3 plaatsen op de grid en 2 punten wel redelijk fors. | |
Sjemmert | zondag 27 oktober 2019 @ 15:05 |
Maakt allemaal niks uit man. Het is heel simpel. Als er een gele vlag gezwaaid word ga je van het gas en doe je voorzichtig. Doe je dat niet krijg je straf. Het is de verantwoordelijkheid van de coureur om uit te kijken voor vlaggen. Zodra Max over de finish ging en zijn tijd verbeterde kon je weten dat dit eraan zat te komen. | |
tja77 | zondag 27 oktober 2019 @ 15:09 |
Laatste sector van Hamilton was toch +0.2? | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 15:13 |
En dus gingen de stewards kijken naar de data en concludeerde dat er niks aan de hand was. Dan gaat daar toch echt iets helemaal mis | |
Sjemmert | zondag 27 oktober 2019 @ 15:15 |
Ja dat is wel vreemd. Ik heb dat hele gebeuren inc persconferentie niet zo gevolgd. Maar ik verwachtte wel een mogelijke penalty direct toen hij over s/f kwam en zijn tijd verbeterde. | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2019 @ 15:16 |
Eens. Straf accepteren en doorgaan. | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 15:31 |
Dit klopt niet : "Zodra Max over de finish ging en zijn tijd verbeterde kon je weten dat dit eraan zat te komen." In sector 2/3 kon de tijd zeker nog verbeterd worden. Het tijdsverlies door microsector 3 gele vlag had nog steeds een snelste tijd kunnen opleveren. | |
Marcoss | zondag 27 oktober 2019 @ 15:52 |
Als je echt van je gas gaat door een gele vlag, is een tijdsverbetering gewoon onmogelijk, lijkt me.. | |
Sjemmert | zondag 27 oktober 2019 @ 15:54 |
Dat klopt prima. En is ook gebeurd. Als je van je gas af moet zal je 9/10 keer niet sneller gaan tenzij de ronde die je al had staan bagger was en/of fouten in S1/2 had. | |
VacaLoca | zondag 27 oktober 2019 @ 15:55 |
No era penal! | |
Divje | zondag 27 oktober 2019 @ 16:12 |
Wat een gezanik. | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 16:25 |
Dat is gewoon vol gas. | |
WismutVeilchen83 | zondag 27 oktober 2019 @ 16:31 |
Het verschil zal hem erin zitten dat Lewis geen oliedomme uitspraken deed tijdens de persconferentie. | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 16:34 |
En dat zou het verschil niet moeten maken. Dat het dat wel doet zegt weer wat over die club infantiele gaylords van de FIA. Dat ze Max bestraffen volgens een niet bestaand artikel overigens ook. | |
Sinister-D- | zondag 27 oktober 2019 @ 16:44 |
Heeft zelf verklaard dat ie niet van zijn gas is gegaan omdat er geen gele vlag was, ondanks dat ie Bottas zag staan kon hij naar eigen zeggen niet meer reageren. Die +0.2s kwam dus niet omdat ie vertraagd zou hebben voor het ongeval. via racefans.net | |
Tinos85 | zondag 27 oktober 2019 @ 16:46 |
https://www.gpblog.com/nl(...)ion-op-een-rij-.html Binotto ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 27 oktober 2019 @ 16:57 |
met poleposition wordt over het algemeen het starten vanaf de eerste plek bedoeld, dus in die zin heeft hij gelijk. De Ferrari was gisteren echter niet de snelste | |
nogeenoudebekende | zondag 27 oktober 2019 @ 16:59 |
Nog geen rant van Marko? | |
Sjemmert | zondag 27 oktober 2019 @ 17:01 |
Wss tegen Max gerant ![]() | |
nogeenoudebekende | zondag 27 oktober 2019 @ 17:03 |
Spreekverbod voor Max. ![]() | |
Sjemmert | zondag 27 oktober 2019 @ 17:04 |
Voortaan bij elke pers conferentie met een stalen gezicht overal op antwoorden met 'no comment' ![]() | |
LTVDK | zondag 27 oktober 2019 @ 17:07 |
Helmut is net zo'n botte hork als Max dus die zal er niet boos om worden. | |
bianconeri | zondag 27 oktober 2019 @ 17:19 |
Zet even je oranje bril af zeg ![]() Volledig terecht dat Max daar straf voor krijgt. Ze hadden de tijd kunnen afnemen, maar ook begrijpelijk een gridstraf voor zoiets. | |
Vliegbaard | zondag 27 oktober 2019 @ 17:21 |
Jij grijpt ook elke kans aan om een oranje bril af te pakken. | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 17:23 |
Ik zeg nergens dat Max onterecht gestraft is. Ik zeg dat de FIA een stel prutsers zijn. Omdat Lewis exact hetzelfde doet en geen straf krijgt. En omdat Max gestraft wordt door de FIA waarbij ze in het officiële document verwijzen naar een niet bestaand artikel van hun eigen regels. Jij ook een fijne avond ![]() | |
bianconeri | zondag 27 oktober 2019 @ 17:24 |
Was Japan waar de FIA er alles aan deed dat Honda geluk had niet genoeg voor je? Door blijven stampen onder geel levert gewoon een straf op, simpel en logisch. Is gevaarlijk en is gewoon bekend dat je met geel moet liften. Max doet dat dus bewust niet, dan moet je de straf ook maar accepteren. [ Bericht 2% gewijzigd door Nattekat op 27-10-2019 18:55:33 ] | |
Vliegbaard | zondag 27 oktober 2019 @ 17:25 |
Volgens mij heb jij een beetje moeite met begrijpend lezen... | |
bianconeri | zondag 27 oktober 2019 @ 17:25 |
Hamilton komt er net langs, officieel was er nog niet geel. Dat een coureur dan alleen wat twijfelt over op het gas gaan.Tja. Max rijdt gewoon duidelijk onder geel vol door, wat gewoon niet mag. | |
bianconeri | zondag 27 oktober 2019 @ 17:25 |
nee | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 17:26 |
Lewis deed exact hetzelfde. Dat die vlag niet gezwaaid werd op dat moment doet er niet toe. [ Bericht 4% gewijzigd door Nattekat op 27-10-2019 18:55:43 ] | |
Mothzor | zondag 27 oktober 2019 @ 17:26 |
Doorstampen met een kapotte voorvleugel is natuurlijk niet gevaarlijk. Ik weet mijn god niet wat Honda daar als cadeautje van de FIA gehad zo moeten hebben. [ Bericht 6% gewijzigd door Nattekat op 27-10-2019 18:55:56 ] | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 17:27 |
Lewis reed ook volle bak door. 0,2s langzamer kan je echt niet liften noemen. | |
S95Sedan | zondag 27 oktober 2019 @ 17:27 |
Dat boeit helemaal geen reet voor de gevaarzetting natuurlijk. De vorige race was het ook gedonder met de FIA en nu weer. | |
Evenstar | zondag 27 oktober 2019 @ 17:30 |
Heel seizoen al. Zei het gisteren al, in 25 jaar heb ik ze nog nooit zo zien prutsen als dit jaar. | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 17:33 |
Ze falen wel vaker, maar dit jaar is echt belachelijk vaak. Had Charlie daar voorheen wellicht toch een vinger aan de pols om het een beetje in goede banen te leiden? En die wordt nu gemist waardoor er veel meer gefaald wordt? Een andere oorzaak kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Ik weet dat het zijn werk niet was, maar toch. Iemand? | |
Mothzor | zondag 27 oktober 2019 @ 17:38 |
Denk dat ze een beetje zoekende zijn. Eerst zijn ze streng en roept heel de F1 wereld dat ze de sport kapot maken. Dan worden ze wat soepeler (Bijv de unsafe release van Leclerc) en dan valt iedereen daar ook weer over. De straf van Max gister was terecht, hard maar terecht. De uitleg van Lewis gaat uiteraard niet op, want hij zag de crash notabene dus daar had ook gewoon een straf moeten komen. Door dat soort zaken wordt het lastig. Het is niet eenduidig genoeg omdat elke situatie net weer anders is en de FIA zelf ook zoekende is. Ene race mag het wel en de andere race weer niet. Ik ben blij dat ze meer toe laten, maar men had dat niet midden in het seizoen moeten doen. Gewoon vanaf race 1 dit zijn de spelregels dit seizoen. Je gaat bij voetbal ook halverwege het seizoen de buitenspel grens niet 10 centimeter opschuiven ![]() | |
Evenstar | zondag 27 oktober 2019 @ 17:39 |
Ik heb het idee dat ze teveel naar de teams/coureurs luisteren op dit moment. Ik kan mij geen periode herinneren waarbij de teams en coureurs elkaar zo hard aan het naaien waren over van alles en nog wat. Komt waarschijnlijk ook omdat er nu jonge coureurs zijn (Leclerc en Verstappen vooral) die de grenzen opzoeken en er dus meer "grens" gevalletjes zijn om op te lossen. Iemand maakt een foutje of doet iets raars en meteen doet iedereen jankie jankie. Dat was vroeger ook wel zo, maar heb het gevoel dat het dit jaar echt belachelijk is. | |
Toekito | zondag 27 oktober 2019 @ 17:40 |
Max en RBR hebben zelf verkeerd gehandeld. Alleen de afhandeling van de straf is enorm beroerd. Ze hadden meteen moeten melden het even goed uit te zoeken alvorens Max te interviewen voor pole (op de startopstelling). Neem gewoon ff 5 tot 10 minuten, communicatie is essentieel. | |
W.H.I.S.T.L.E | zondag 27 oktober 2019 @ 17:41 |
ik vind dat F1 de coureurs ook extra punten moet geven tijdens de Q, zoals met het rijden van de snelste ronde. winnaar Q1 1 punt, Q2 2 punten en Q3 3 punten o.i.d. om het wat spannender te maken of raken mensen dan in de war | |
Tinos85 | zondag 27 oktober 2019 @ 17:43 |
Mja trek je wel weer de top teams voor, die staan immers na elke sessie wel bovenaan. | |
Mothzor | zondag 27 oktober 2019 @ 17:45 |
Precies dat. Q3 gaat nu echt om de twee achterhoede teams. Rest is veldvulling ![]() Q2 om de banden strategie (jammer dat ze dat afschaffen) Q3 de pole run Ik ben wel fan van de huidge set-up. Beter dan 40 minuten naar een lege baan kijken zoals vroeger ![]() | |
Tinos85 | zondag 27 oktober 2019 @ 17:47 |
Is dat al officieel goedgekeurd? | |
Mothzor | zondag 27 oktober 2019 @ 17:55 |
Nee moet nog worden goedgekeurd door de teams. Maar zie niet in waarom die er op tegen zouden zijn. Nu worden ze nog een beetje gedwongen, straks hebben ze de vrije hand. | |
Zorro | zondag 27 oktober 2019 @ 18:07 |
Ik ben er wel achter dat ik middagraces veel leuker vind. Ik zit verdomme nou nog te wachten tot het begint! | |
cunial | zondag 27 oktober 2019 @ 18:09 |
Dat is ook toevallig, ik wacht ook nog steeds! | |
Zorro | zondag 27 oktober 2019 @ 18:09 |
Zie je nou wel dat het niet aan mij ligt. | |
sasquatsch | zondag 27 oktober 2019 @ 18:14 |
Ik lees daar toch echt iets anders in. "I hesitated getting back on power." betekent volgens mij dat hij niet vol op het gas was gegaan. | |
sasquatsch | zondag 27 oktober 2019 @ 18:18 |
Gezien de voorsprong van de topteams heeft dat toch weinig zin. Het hele idee was dat mindere teams met een betere strategie konden kiezen, maar de voorsprong van de top 3 is zo groot dat ze dezelfde strategie kunnen hanteren en de overigen in Q3 benadeeld worden (zoals McLaren nu) | |
Whiskers2009 | zondag 27 oktober 2019 @ 18:25 |
Horner leek niet erg boos i.i.g. https://racingnews365.nl/(...)ppen-reed-fenomenaal | |
Cheeseburgert | zondag 27 oktober 2019 @ 18:36 |
Het was dan ook een terechte penalty. Het enigste wat er aan op te merken valt is dat de FIA er geen 3 uur voor nodig had moeten hebben en de heropening van een gesloten onderzoek. Gewoon direct een investigation en dan tijdens het interview mededelen dat hij een straf krijgt. | |
potjecreme | zondag 27 oktober 2019 @ 18:38 |
Ik heb liever "Japanse" tijd. | |
Zorro | zondag 27 oktober 2019 @ 18:40 |
Beste tijd was voor mij gewoon de ouderwetse 14:00 (Let ook op de :00 he!) | |
WismutVeilchen83 | zondag 27 oktober 2019 @ 18:40 |
Behoudt Max zijn 2e pole position? Zag op Wiki dat ie daar naar Leclerc is gegaan. Wat vreemd zou zijn. Schumacher mocht hem in Monaco destijds wel houden (zijn laatste), terwijl hij daar niet startte. | |
Peterselieman | zondag 27 oktober 2019 @ 18:42 |
Max heeft hem ook gewoon. Hij heeft een gridstraf gekregen, die wordt pas na het vergeven van de pole opgelegd | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 18:42 |
Toen kreeg Schumacher de straf een race eerder (geloof ik) | |
franske19 | zondag 27 oktober 2019 @ 18:42 |
Nee de pole is hij kwijt. Het baanrecord echter niet haha. | |
sasquatsch | zondag 27 oktober 2019 @ 18:44 |
Pole position betekent dat je van de eerste startplaats mag starten. Niets meer en niets minder. Dus die gaat naar Leclerc. Max heeft wel de kwalificatie gewonnen. | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 18:45 |
0,2 seconden. Die heeft gewoon vol het gas ingetrapt. Als je niet vol gas geeft dan scheelt dat veel meer. Die 0,2 seconden heeft ie gewoon over de hele sector laten liggen lijkt mij. | |
ESF1Gamer | zondag 27 oktober 2019 @ 18:45 |
Pole heeft ook Max ook. Alleen start hij niet vanaf p1 | |
ESF1Gamer | zondag 27 oktober 2019 @ 18:46 |
Wat heeft Ricciardio aan bij de driver parade ![]() | |
Zorro | zondag 27 oktober 2019 @ 18:46 |
Die autos remmen "als een straatauto die vol in de ankers gaat" bij gas loslaten zeggen ze dan. Nou als ik met mijn barrel vol in de ankers ga verlies ik echt wel meer dan 0,2 op z'n stuk ![]() | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 18:47 |
In de statistieken behoudt ie gewoon zijn pole, al mag hij daar om obious redenen niet van vertrekken. Zijn baanrecord blijft ook staan, want de ronde is hem niet ontnomen. | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 18:48 |
Precies. Die heeft gewoon volgas doorgejakkerd en achteraf een verhaaltje ophangen van ja ik twijfelde en daarom voorzichtig gedaan. Gewoon gelul. Daar prikt elke schlemiel doorheen. | |
ESF1Gamer | zondag 27 oktober 2019 @ 18:48 |
Hier het voorbeeldje van Schumacher: https://nl.wikipedia.org/(...)le_1_van_Monaco_2012 Pole bleef ondanks gridstraf op naam van Schumacher staan | |
ESF1Gamer | zondag 27 oktober 2019 @ 18:49 |
Bijna afgelopen | |
Zorro | zondag 27 oktober 2019 @ 18:49 |
Noem je mij nou een schlemiel ![]() | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 18:50 |
Absoluut. Geen zorgen verder, want ik noem mezelf er ook een ![]() | |
Zorro | zondag 27 oktober 2019 @ 18:51 |
Ja, voorzichtig he! Ik vreet al je nootjes op verdomme! | |
ESF1Gamer | zondag 27 oktober 2019 @ 18:52 |
Ik denk dat je beter voor het bier kan gaan ![]() | |
ESF1Gamer | zondag 27 oktober 2019 @ 18:53 |
Het lijkt wel carnaval daar op het circuit | |
Peterselieman | zondag 27 oktober 2019 @ 18:54 |
mja, hij heeft zoveel staan dat als je dat opzuipt je nog twee dagen een F blaast | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 18:54 |
Beide is er in overvloed ![]() | |
nogeenoudebekende | zondag 27 oktober 2019 @ 18:54 |
https://racingnews365.nl/(...)rds-tegen-verstappen @vosss | |
sasquatsch | zondag 27 oktober 2019 @ 18:55 |
De Nederlandse wiki is hopeloos slecht wat F1 betreft. Op de Engelse staat dat Webber hem heeft. Die vertrouw ik meer. https://en.m.wikipedia.org/wiki/2012_Monaco_Grand_Prix Daarbij is de pole niet meer dan de eerste startplek. Daar moet je niet meer achter zoeken. | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 18:55 |
Hamilton is een fopneger. Een achterbakse. | |
daNpy | zondag 27 oktober 2019 @ 18:57 |
Hypocrieton ![]() Maar: Max heeft de vlaggen niet gezien, de crash wel, net als hem, en hij ging ook niet van zijn gas ![]() | |
LTVDK | zondag 27 oktober 2019 @ 18:57 |
Día de Muertos | |
ESF1Gamer | zondag 27 oktober 2019 @ 18:58 |
Die durven ze amper te straffen, want racisme (BNW-modus) | |
ESF1Gamer | zondag 27 oktober 2019 @ 18:58 |
Als ze maar op tijd het circuit schoonvegen | |
daNpy | zondag 27 oktober 2019 @ 18:59 |
Wacht, ff crashte Hamilton in Duitsland niet onder geel? En dan nu naar anderen wijzen? ![]() | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 19:00 |
Dat het een hypocriete lul is. Dat heeft niks met zijn huidskleur te maken voordat iemand mij dalijk weer voor racist uit maakt. | |
Zorro | zondag 27 oktober 2019 @ 19:01 |
Jamaar ik moet nog terug rijden dan ![]() | |
ESF1Gamer | zondag 27 oktober 2019 @ 19:01 |
Zolang geen KOZP-aanhangers zijn, zit je veilig | |
Peterselieman | zondag 27 oktober 2019 @ 19:01 |
daar heeft hij te weinig straf gekregen, want een aantal zaken zijn daar onbestraft gebleven, vreemd genoeg | |
Vliegbaard | zondag 27 oktober 2019 @ 19:01 |
Zeg je nou dat het door zijn huidskleur komt? | |
Zorro | zondag 27 oktober 2019 @ 19:02 |
Als die opdagen willen ze Hamilton sowieso weg hebben. | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 19:02 |
Die tune, ben ik de enige die daar FUCK THE FIA FUCK THE FIA hoort? ![]() | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 19:03 |
Ik snap dat ze dat niet zingen, maar wat zingen ze dan wel? | |
ESF1Gamer | zondag 27 oktober 2019 @ 19:03 |
Welke tune? Ik zit naar track parade te kijken | |
Montov | zondag 27 oktober 2019 @ 19:03 |
Deze parade moet de Safety Car vervangen in de race. | |
nogeenoudebekende | zondag 27 oktober 2019 @ 19:05 |
Fight the fear. | |
potjecreme | zondag 27 oktober 2019 @ 19:05 |
Het is weer huilie huilie Hamilton time. | |
OscarMopperkont | zondag 27 oktober 2019 @ 19:05 |
Joh, als het Leclerc of Hamilton was geweest die doorreed met geel, dan hadden die geen straf gehad. De FIA heeft een hekel aan Max. En Ferrari en Hamilton wordt vaak hand boven het hoofd gehouden en krijgen mildere straffen. F1 neem ik door dit soort gelul al tijden niet meer serieus | |
Van_Poppel | zondag 27 oktober 2019 @ 19:06 |
Het is ronduit dom om dit te zeggen. | |
Mansjester | zondag 27 oktober 2019 @ 19:07 |
FUCK ZANDVOORT | |
OscarMopperkont | zondag 27 oktober 2019 @ 19:08 |
Tja, de F1 heeft twee jonge zeehondjes, oftewel huilers. Hamilton en Leclerc. | |
ESF1Gamer | zondag 27 oktober 2019 @ 19:08 |
Ik krijg dit gevoel bij de trackparade | |
Zorro | zondag 27 oktober 2019 @ 19:09 |
Beter deze | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 19:10 |
Als ik Verstappen was zal vanaf nu elk foute actie van Hamilton melden bij stewards. | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 19:12 |
Echt zo'n type die gebruikt maakt van het feit dat er veel mensen zijn die denken : "Ah wat zielig dat je zo behandelt wordt". En daardoor maakt hij misbruik van de situatie. | |
sasquatsch | zondag 27 oktober 2019 @ 19:15 |
Wat een bullshit ![]() | |
Zorro | zondag 27 oktober 2019 @ 19:16 |
Carlos ![]() "Ik ben hier niet omdat mijn pappie een stoeltje voor me heeft gekocht" Hoi Lance! | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 19:18 |
Die steek was zo duidelijk dattie niet eens meer onderwater was ![]() | |
Nober | zondag 27 oktober 2019 @ 19:20 |
Max gaat winnen. #straatfeestbijvosss | |
Zorro | zondag 27 oktober 2019 @ 19:22 |
Wie ontploft daar? | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2019 @ 19:22 |
AlBagDaddy. | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 19:23 |
Boh ![]() ![]() | |
King_Merc | zondag 27 oktober 2019 @ 19:23 |
Tom Coronel, die hoort nu pas dat Max een gridstraf heeft.. | |
nogeenoudebekende | zondag 27 oktober 2019 @ 19:25 |
Ja want meneer Sainz jr. heeft nooit geprofiteerd van het geld en de connecties van z'n vader. | |
ESF1Gamer | zondag 27 oktober 2019 @ 19:25 |
![]() ![]() | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 19:26 |
Dit. Buiten dat ben ik dat gesteuk tussen Max en Red Bull nog niet vergeten. ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 27 oktober 2019 @ 19:27 |
niet omdat hij op straat is gezet door die verzekeraar? ![]() | |
ESF1Gamer | zondag 27 oktober 2019 @ 19:28 |
PRGod effe in beeld ![]() | |
potjecreme | zondag 27 oktober 2019 @ 19:29 |
WAT!!!!! | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 19:29 |
GLIJEN DAMES!!! | |
Nober | zondag 27 oktober 2019 @ 19:33 |
![]() Tis maar een idee. Wel eerst even flink in spugen en pissen (kan tijdens de race, mis je niks). | |
ESF1Gamer | zondag 27 oktober 2019 @ 19:37 |
Geen bank bij ziggo? | |
Justevo | zondag 27 oktober 2019 @ 19:38 |
"Gisteren nog" | |
StephanL | zondag 27 oktober 2019 @ 19:38 |
Meestal als Rondo hierna komt, makkelijker ombouwen. | |
Dj_Day-V | zondag 27 oktober 2019 @ 19:39 |
Tiestogod | |
OscarMopperkont | zondag 27 oktober 2019 @ 19:39 |
Tiësto ![]() Hoeveel Botox zit daar in? ![]() | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 19:39 |
Jezus heeft die vent een kunstgebit of wat is deze? | |
3rr0r | zondag 27 oktober 2019 @ 19:39 |
![]() | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2019 @ 19:39 |
Sjek en van Gameren. | |
nogeenoudebekende | zondag 27 oktober 2019 @ 19:39 |
Die logo's op dat jasje van tiesto. ![]() | |
3rr0r | zondag 27 oktober 2019 @ 19:39 |
Oh vandaag zitten ze in de Ziggo Dome | |
Nober | zondag 27 oktober 2019 @ 19:40 |
Je moet iets als je 125 miljoen euro hebt. | |
shiz | zondag 27 oktober 2019 @ 19:40 |
Tokkiedrome | |
nogeenoudebekende | zondag 27 oktober 2019 @ 19:40 |
Lijkt wel van Ali ofzo. | |
Dj_Day-V | zondag 27 oktober 2019 @ 19:40 |
Veel afgunst hier ![]() | |
D_A | zondag 27 oktober 2019 @ 19:40 |
Maar echt ![]() | |
Van_Poppel | zondag 27 oktober 2019 @ 19:40 |
Sjek is een volksmenner | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 19:40 |
Wat is erger een straf vanwege het negeren van een gele vlag of in de Ziggo dome zitten met van Gameren en van Gelder? | |
ESF1Gamer | zondag 27 oktober 2019 @ 19:40 |
Hoe willen ze dat doen als Jack in de ziggo dome zit? | |
OscarMopperkont | zondag 27 oktober 2019 @ 19:41 |
Op wie? | |
Peterselieman | zondag 27 oktober 2019 @ 19:41 |
hij moet weer tandenmenner worden | |
Justevo | zondag 27 oktober 2019 @ 19:41 |
Ai ai ai dat volk in de Ziggo Dome.. |