THEFXR | donderdag 24 oktober 2019 @ 19:13 |
[error] Dit seizoen zal er in deze reeks strenger gemod worden dan in andere topics. Naast de in de User Policy beschreven zaken zoals aanvallen richting medeforumgebruikers zijn ook de coureurs en hun fanbases niet vogelvrij. Probeer namecalling als Crashly, Crashtappen en Torpedo tot een minimum te beperken, dan kan het hier gewoon gezellig blijven voor iedereen [/error] # Hoeveel onderdelen mag je gebruiken in 2018? # Hoe werken grid penalties in 2018? # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? # De aero regels voor 2019 | |
THEFXR | donderdag 24 oktober 2019 @ 19:13 |
Rossdale | donderdag 24 oktober 2019 @ 19:24 |
Niet echt meer F1 gerelateerd natuurlijk, maar Alonso gaat dakar rijden. https://www.pitpass.com/66011/Alonso-to-contest-Dakar-Rally | |
Dauthi | vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:44 |
https://www.gptoday.net/n(...)alanssysteem-renault Misschien wordt Renault wel voor het hele seizoen gediskwalificeerd. En misschien ontslaan ze dan wel Abiteboul (BedriegtdeBoel). | |
nogeenoudebekende | vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:56 |
Dan stappen ze uit de F1. | |
Dauthi | vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:01 |
Ook zo typisch | |
daNpy | vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:01 |
Doei. | |
Evenstar | vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:26 |
Mooi voor ze, opzouten dan. Lekker valsspelen en dan huilen als je gepakt wordt. | |
DKUp | vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:36 |
Renault zal je niet missen. | |
Rossdale | vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:54 |
Renault wel, alleen Abiteboul zou ik niet missen | |
Whiskers2009 | vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:46 |
Strategy Group verdwijnt: https://www.f1maximaal.nl(...)tegy-group-verdwijnt Bronartikel staat in het artikel. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:15 |
https://racingnews365.nl/(...)le-1-team-te-trekken | |
twiFight | vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:19 |
Wat een sensatietitel zeg, bah. | |
THEFXR | zaterdag 26 oktober 2019 @ 00:07 |
ze kunnen niet zomaar stoppen, staat in hun contract | |
sasquatsch | zaterdag 26 oktober 2019 @ 00:09 |
Na volgend jaar wel. | |
THEFXR | zaterdag 26 oktober 2019 @ 00:11 |
ze zijn dan ook geen motorleverancier meer | |
sasquatsch | zaterdag 26 oktober 2019 @ 00:18 |
Dat heeft er niet veel mee te maken. Concorde Agreement loopt tot en met 2020. Daar zitten ze aan vast, motorendeal of niet. En het afkopen van die motorendeal zal een stuk goedkoper zijn dan het afkopen van de Concorde Agreement. | |
THEFXR | zaterdag 26 oktober 2019 @ 00:19 |
dat werd bij F1 cafe niet gezegd | |
sasquatsch | zaterdag 26 oktober 2019 @ 00:21 |
Maar is wel zo. Elk team heeft zich tot en met 2020 vastgesteld tegen een torenhoge afkoopsom. (Heeft Bernie nog geregeld) | |
nogeenoudebekende | zaterdag 26 oktober 2019 @ 00:23 |
Dan zal doorgaan ongetwijfeld minder kosten. Desnoods met 0 doorontwikkeling. | |
trein2000 | zaterdag 26 oktober 2019 @ 00:29 |
6 teams haal je toch zo. RB + TR Ferrari en Haas. En Mercedes en Williams. | |
nogeenoudebekende | zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:09 |
Ze gebruiken het systeem al sinds de Lotustijd. https://www.gpblog.com/nl(...)teem-rondrijden.html | |
Nattekat | zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:18 |
Die site doet niets anders. Jammer dat het niet mogelijk is om dergelijke sites automatisch te markeren oid. | |
trein2000 | zaterdag 26 oktober 2019 @ 13:55 |
Oei oei oei. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 26 oktober 2019 @ 16:15 |
Je bent al gecorrigeerd, zie ik. | |
HiDiHo | zaterdag 26 oktober 2019 @ 17:03 |
Baan weer nat....wordt een leuk weekend | |
THEFXR | zondag 27 oktober 2019 @ 15:32 |
DKUp | zondag 27 oktober 2019 @ 15:34 |
Lekker nat | |
JayHovah | maandag 28 oktober 2019 @ 06:26 |
RACEWEEK | |
spectrumanalyser | maandag 28 oktober 2019 @ 11:57 |
Hoop wel dat Renault nog eventjes in de F1 blijft. Gevecht Ricciardo en Perez was fijn om te zien. | |
sasquatsch | maandag 28 oktober 2019 @ 19:09 |
Las vandaag dat ze een contract hebben om tot minimaal 2024 in de F1 te blijven. Al is dat geen garantie. Uit mijn mailbox:
| |
Gezicht | donderdag 31 oktober 2019 @ 17:33 |
Motorreglememt blijft gewoon volledig onveranderd? WTF Ik dacht dat dat juist een van de speerpunten was in 2021. | |
THEFXR | donderdag 31 oktober 2019 @ 17:34 |
Tarado | donderdag 31 oktober 2019 @ 17:41 |
| |
Tijn | donderdag 31 oktober 2019 @ 18:03 |
Nee, het was allang bekend dat ze met dezelfde motoren zouden blijven rijden. De nieuwe reglementen gaan vooral over het reduceren van de vleugels, in een poging de auto’s dichter op elkaar te kunnen laten racen zonder downforce te verliezen. | |
Fir3fly | donderdag 31 oktober 2019 @ 18:08 |
En dat gaat natuurlijk fantastisch lukken precies zoals men wil. Net zoals elke andere keer dat men dat geprobeerd heeft . | |
Mothzor | donderdag 31 oktober 2019 @ 18:08 |
De banden zijn alleen veel te groot voor de auto's Ten minste zoals je nu kunt beoordelen aan de hand van de schetsen. | |
Gezicht | donderdag 31 oktober 2019 @ 18:11 |
En uiteindelijk zetten Ferrari en Merc alsnog alles en iedereen op een rondje wegens bizarre verschillen in PU's zowel tussen teams als tussen leveranciers-afnemers. | |
Sinister-D- | donderdag 31 oktober 2019 @ 18:21 |
Komende jaren dus geen opslag meer voor al het personeel muv managers en rijders | |
Nattekat | donderdag 31 oktober 2019 @ 18:22 |
Godzijdank. We hebben een punt bereikt dat de verschillen minimaal zijn, houden zo. | |
sasquatsch | donderdag 31 oktober 2019 @ 18:36 |
Wat vooral bereikt wordt door het gebruik van grondeffect. | |
tja77 | donderdag 31 oktober 2019 @ 18:49 |
Las op TT dat de raceweekends van 4 naar 3 dagen ingekort gaan worden vanaf 2021. Dat is wel een schokkende verandering. | |
Breekfast | donderdag 31 oktober 2019 @ 19:06 |
Het is de vraag wat de verschillen zouden zijn als je grote wijzigingen aanbrengt in de motorreglementen. Je zou denken dat hoe langer je met dezelfde reglementen doorgaat, hoe kleiner de verschillen worden. In het begin maak je vaak de grote stappen qua innovaties/verbeteringen, en topteams zullen die eerder maken dan kleinere teams. Daarna zou de rek er een beetje uit moeten gaan en zijn de innovaties een stuk kleiner, en kunnen de kleinere teams wat meer aanhaken. Maar wellicht werkt het in de praktijk toch anders. | |
opgebaarde | donderdag 31 oktober 2019 @ 19:38 |
Als ik de verhalen mag geloven krijgen de klanten van Mercedes dezelfde motoren en mogelijkheden als het eigen team. Maar dat klopt niet? | |
Tijn | donderdag 31 oktober 2019 @ 19:42 |
Volgens de regels moeten de klantenmotoren identiek zijn aan die van de fabrieksteams, inclusief software. | |
THEFXR | donderdag 31 oktober 2019 @ 20:03 |
sasquatsch | donderdag 31 oktober 2019 @ 20:06 |
Dat is al zo. Ze mogen klanten nu al niets anders bieden dan dat ze zelf gebruiken. Edit: Wat Tijn al zegt | |
flipsen | donderdag 31 oktober 2019 @ 20:12 |
Maar de handleiding kan natuurlijk wat informatie missen, dus wellicht staat er bij ForceIndia niet "2x groen, 2x geel, 1x groen = party mode" en bij Mercedes zelf wel | |
#ANONIEM | donderdag 31 oktober 2019 @ 20:55 |
Up up, down down, left right, left right. B A | |
#ANONIEM | donderdag 31 oktober 2019 @ 21:07 |
Ziet er goed uit. | |
sasquatsch | donderdag 31 oktober 2019 @ 21:17 |
Voor de liefhebbers: De Sporting Regulations 2021 (pdf) De Technical Regulations 2021 (pdf) De Financial Regulations 2021 (pdf) | |
Lionheaad | donderdag 31 oktober 2019 @ 21:24 |
Er blijft natuurlijk wel verschil in luchttoevoer, koeling en uitlaat. Versnellingsbak kan ook anders zijn. Tevens kan er andere olie en brandstof worden gebruikt. Dat alles heeft invloed op de performance. | |
Justevo | donderdag 31 oktober 2019 @ 23:27 |
Lolz. | |
Fir3fly | donderdag 31 oktober 2019 @ 23:54 |
https://nos.nl/artikel/23(...)formule-1-teams.html Die Dekker kraamt ook echt alleen maar onzin uit . Wat een idioten werken er toch in de F1-media. | |
SiGNe | vrijdag 1 november 2019 @ 02:48 |
Zit wel een kern van waarheid in, de grote teams zullen ook met dochterbedrijven komen die een deel van de ontwikkeling op zich nemen en dat voor minder dan de daadwerkelijke kosten aan hun team verkopen. Er is nu ook al een limiet op het aantal mensen dat tijdens de races werkzaam mag zijn, maximaal 55 man. Maar de topteams hebben net buiten het circuit een groot datacentrum staan waar ook een hoop mensen de data analyseren en in het thuisland (meestal Engeland) is ook nog een team actief dat via de satteliet met het team op het circuit communiceert. Met de hardware zal het straks niet veel anders gaan lijkt me. | |
THEFXR | vrijdag 1 november 2019 @ 03:01 |
Lionheaad | vrijdag 1 november 2019 @ 08:22 |
Dat is helemaal geen onzin. Toto en Horner hebben zelf ook al gezegd dat dit gaat gebeuren. 2020 wordt gewoon een extreem duur jaar voor de top3 | |
Lionheaad | vrijdag 1 november 2019 @ 08:23 |
En nieuwe regels en aanverwante zaken is een apart topic voor: F1 / Nieuwe Regels '21 discussietopic #1 | |
sasquatsch | vrijdag 1 november 2019 @ 08:30 |
2020 wordt niet anders dan anders als er nieuwe regels geïntroduceerd worden voor de teams Ze bouwen toch elk jaar een nieuwe auto, dat is volgend jaar niet anders. Het heeft geen zin om extreem veel meer te besteden dan ze normaal besteden aan het maken van een nieuwe auto omdat daar nauwelijks winst mee te behalen valt. Anders zouden ze het nu al doen. | |
#ANONIEM | vrijdag 1 november 2019 @ 09:14 |
Wil jij met droge ogen beweren dat alles wat hij zegt onzin is? | |
nogeenoudebekende | vrijdag 1 november 2019 @ 09:18 |
Het is vooralsnog koffiedik kijken momenteel. En dat item is zo'n beetje een copy/paste uit talloze andere media. | |
#ANONIEM | vrijdag 1 november 2019 @ 09:21 |
Precies. Ik vermoed dan ook dat er nauwelijks onzin staat, op basis van de huidige kennis. Maar ja, sommige users weten het al-tijd beter. | |
Fir3fly | vrijdag 1 november 2019 @ 09:31 |
Nee, niet alles. Maar wat hij zegt over DRS klopt niet, en wat hij zegt over 2020 ook niet. Het artikel heeft een edit gehad sinds ik het las in de app, wat hij zegt over de vaagheid en dat dit soort dingen al vaker zijn geprobeerd klopt wel. Dat stond er eerst niet in. | |
Dauthi | vrijdag 1 november 2019 @ 09:40 |
Ik snap sowieso de drang niet om goedkoper te worden. Een Europese top voetbalclub heeft al een 3x hoger budget dan de cap. En het enige dat zij doen is 11 gasten achter een bal aan laten rennen.. Zorg er eerst maar eens voor dat de fundamentele problemen met het autodesign zijn opgelost. Wat ik ook ergelijk vind is dat er weer 25 kg aan gewicht bij komt. Voornamelijk om die vreselijke en nutteloze 18 inch velgen te kunnen gebruiken. | |
#ANONIEM | vrijdag 1 november 2019 @ 09:56 |
Jij hebt al met Toto en Horner gepraat en ze hebben je plechtig beloofd om in 2020 niet bakken met geld in de auto te gooien als voorzetje voor 2021? | |
Evenstar | vrijdag 1 november 2019 @ 10:30 |
Je zou toch verwachten dat die 175 miljoen is voor het ontwikkelen van de auto van 2021? Dus hoe kunnen ze dan in 2020 opeens zoveel uitgeven voor de auto van 2021? | |
zoem | vrijdag 1 november 2019 @ 10:34 |
Kom op jongens, doe niet zo kinderachtig. | |
bokkepoot | vrijdag 1 november 2019 @ 10:48 |
Het maakt niet uit wanneer je het uitgeeft, het totaal mag niet boven de 175 miljoen uitkomen. Of dat nu in 2019, 2020 of 2021 is. De ontwikkeling van de een auto neemt meer dan een jaar in beslag. Mercedes heeft bijvoorbeeld 16 maanden over hun W10 gedaan. | |
Evenstar | vrijdag 1 november 2019 @ 10:56 |
Inderdaad, dit zou ik ook verwachten. | |
#ANONIEM | vrijdag 1 november 2019 @ 11:03 |
Ze kunnen natuurlijk al investeren in materiaal wat al langer mee kan gaan. Simulatietechniek, gereedschappen(in de breedste zin van het woord), computers, servers, laptops etc. Of valt dat niet onder budgetcap? | |
#ANONIEM | vrijdag 1 november 2019 @ 12:32 |
Precies dat. Alles wat je 'gratis' kan hergebruiken,kun je al in 2020 uitgeven. | |
Danny | vrijdag 1 november 2019 @ 14:47 |
Alleen zaken die invloed hebben op de prestaties van de auto vallen onder de budgetcap. Laptops, servers e.d. dus niet | |
bokkepoot | vrijdag 1 november 2019 @ 14:58 |
Vraag mij af hoe ze dat gaan reguleren. Klein voorbeeldje als ze een ander type carbon willen gebruiken, wat lichter en stijfer is. Onderzoek uit besteden naar een ander bedrijf en dan de volledige onderzoekskosten vanuit een ander bedrijf laten betalen. Hoe de FOM en FIA dat tegen willen gaan lijkt mij aardig lastig. | |
Rossdale | vrijdag 1 november 2019 @ 15:10 |
Sowieso zullen alle werknemers wel op de loonlijst staan voor 1 euro per jaar en dat ze daarnaast echt betaald worden vanuit een andere firma. | |
Danny | vrijdag 1 november 2019 @ 15:36 |
Er komen onafhankelijke auditors die de boeken nalopen. Dat zijn mensen die dus juist dergelijke zaken opsporen voor hun beroep. Elk team ligt dus permanent onder een financiële loep. Daarbij zijn de straffen niet mals. Ze variëren van geldstraffen tot uitsluiting van de kampioenstitel. Niet een risico dat partijen als Ferrari of Mercedes makkelijk zullen willen lopen. | |
Dauthi | vrijdag 1 november 2019 @ 15:42 |
Zo moeilijk is het niet om katvangers te gebruiken en nieuwe bedrijven of stichtingen op te richten. | |
Sinister-D- | vrijdag 1 november 2019 @ 15:50 |
Rossi en Hamilton gaan hun race-machines uitwisselen in december https://www.motorsport.co(...)ed-december/4590584/ | |
King_Merc | vrijdag 1 november 2019 @ 16:06 |
Dit zal wel opvallen, dat er opeens medewerkers door iemand anders worden betaald, de straffen die de fia is dan ook niet mals, uitsluiten voor het kampioenschap.. (daar gaat je prijzengeld en bonussen (voor teams als Mercedes is dat al gauw 150 miljoen) | |
Sinister-D- | vrijdag 1 november 2019 @ 16:30 |
Zouden de prijzengelden ook naar beneden bijgesteld gaan worden? | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 1 november 2019 @ 16:57 |
9 graden in Austin. | |
Whiskers2009 | vrijdag 1 november 2019 @ 17:00 |
Je zit in het verkeerde topic | |
Whiskers2009 | vrijdag 1 november 2019 @ 17:00 |
Ze gaan ook eea ah prijzengeld doen. Maar ook daar is een topic voor | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 1 november 2019 @ 17:01 |
| |
Sinister-D- | vrijdag 1 november 2019 @ 17:43 |
F1 algemeen | |
Whiskers2009 | vrijdag 1 november 2019 @ 18:31 |
Nee, F1 / Nieuwe Regels '21 discussietopic #1 | |
Sinister-D- | vrijdag 1 november 2019 @ 18:36 |
Dat was geen vraag. Dit is algemeen, dus past evengoed hier. | |
THEFXR | zaterdag 2 november 2019 @ 11:42 |
Marko ziet fout in budgetplafond: "Topcoureurs kunnen 50 miljoen gaan kosten" https://www.gptoday.net/n(...)-miljoen-gaan-kosten | |
opreis | zaterdag 2 november 2019 @ 12:11 |
Hopelijk zorgt het ook voor minder paydrivers als de beste coureurs het weer waard gaan zijn | |
Red_85 | zaterdag 2 november 2019 @ 13:03 |
Is Max nu ook officieel zn pole van Mexico kwijt? Dacht dat hij wel die tijd hield maar +3 plekken had gekregen? | |
#ANONIEM | zaterdag 2 november 2019 @ 13:07 |
Hij is hem kwijt. In de papieren staat hij weer op 1 totaal. | |
LTVDK | zaterdag 2 november 2019 @ 13:10 |
Ja die is die kwijt, maar wel de snelste tijd op het circuit. | |
Red_85 | zaterdag 2 november 2019 @ 13:16 |
Ah, ok. Thx! | |
Nieuwschierig | zaterdag 2 november 2019 @ 14:24 |
Snap je dat niet? Het probleem is niet dat het duurder of ingewikkelder is om een auto te laten rijden ten opzichte van een mens achter een bal aan te laten hollen. Het gaat er om dat er blijkbaar veel meer sponsors voor topvoetbal te vinden zijn dan voor topautosport. En dat drijft de salarissen (de voornaamste kostenpost bij voetbal) op. En dat ligt weer aan het feit dat er een markt is voor 20 F1 wedstrijden per jaar op tv tegen 2000 voetbalwedstrijden. | |
Dauthi | zaterdag 2 november 2019 @ 15:06 |
Formule 1 kan een markt aanboren van meer dan een miljard mensen, dat gebeurde al in de jaren 80 en 90. Het probleem van F1 is de sport, niet de kosten. Maak de sport beter en de kosten zijn geen enkel probleem. Kostenreductie ideeën hebben er tot op heden voor gezorgd dat de auto's betrouwbaarder zijn, gestraft worden voor onbetrouwbaarheid, duurder, zwaarder. En daardoor heeft het op geen enkele manier bijgedragen aan een verbetering. De races zijn niet beter op geworden en dus zal je minder geld binnenhalen. De budget cap is niets meer dan een verdere ruk naar middelmatigheid. Zolang die auto's niet kloppen is de rest enkel gimmicks... | |
#ANONIEM | maandag 4 november 2019 @ 09:22 |
Hoeveel gridstraffen heeft Verstappen dit jaar eigenlijk gepakt voor het wisselen van de motor? | |
Tinos85 | maandag 4 november 2019 @ 09:25 |
Monza en Rusland toch? Rusland 5 plekken en Monza vanaf achteraan. | |
#ANONIEM | maandag 4 november 2019 @ 09:28 |
Volgens mij minder dan met de Renault vorig jaar, terwijl ze ook een motor minder mochten gebruiken. Toch positief. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2019 09:28:47 ] | |
Tinos85 | maandag 4 november 2019 @ 09:34 |
Sowieso is de Red Bull dit jaar betrouwbaarder dan vorig jaar. Niet alleen de motor. Ook de versnellingsbak e.d. | |
nogeenoudebekende | maandag 4 november 2019 @ 09:59 |
De Bulls hebben nu 5 ICE gebruikt. Alleen Hulk (6) en de Toro's (7) hebben meer gebruikt. https://www.fia.com/file/105642/download/29733 | |
Nattekat | maandag 4 november 2019 @ 10:05 |
Geheel volgens verwachting dus. | |
Peterselieman | dinsdag 5 november 2019 @ 20:16 |
ach gossie, arme Hamilton. Zwaarste seizoen ooit gehad en op weg naar de titel ook nog demonen moeten verslaan. Je zou bijna medelijden met hem krijgen. Toch mooi dat hij in veruit de snelste auto van het veld na vele epische gevechten toch weer de wereldtitel heeft binnengehaald. | |
Rossdale | dinsdag 5 november 2019 @ 20:58 |
Demonen waren de ferrari's die in het begin van het seizoen blunderden? De FIA die in Canada de winst van vettel aan hamilton cadeau deed, bottas die aan de kant gaat wanneer hem dat gevraagd wordt? Of waren er nog andere megaobstakels die hij moest overwinnen? | |
Yashaaaaa | dinsdag 5 november 2019 @ 21:38 |
idd | |
Yashaaaaa | dinsdag 5 november 2019 @ 21:39 |
Hoofdpijn door de hobbels op COTA | |
Rianne84 | dinsdag 5 november 2019 @ 21:54 |
Zijn vliegtuig en auto's (niet allemaal) verkopen, want de wereld moet gered worden | |
Kleffe_Dop | dinsdag 5 november 2019 @ 23:05 |
Hamilton voelt heel goed aan hoe hij zijn personage en kampioenschappen vorm moet geven, overal moét een verhaal achter zitten. Want verhalen verkopen, en dat is hoe het merk Hamilton en daarmee Formula One voet aan de grond krijgt in de Verenigde Staten. Familie, God, dankbaarheid, (geveinsde) nederigheid, demonen, zijn working class achtergrond, tegenslagen, "extreme" concurrentie etc etc... alles wordt in stelling gebracht in de framing daarvan. En daar is niks mis mee, alleen houden we daar in nuchter Nederland (Noord Europa) niet zo van. | |
THEFXR | woensdag 6 november 2019 @ 00:31 |
dat ie kaal werd! | |
Lokale_Notabele | woensdag 6 november 2019 @ 08:23 |
Hamilton is een clown. Het hoogtepunt van het afgelopen Formule 1 seizoen was toen Pagani-AMG V12 rijder Lewis Hamilton ons bewust wilde maken van klimaatverandering. Verder sluit ik mij aan bij de woorden van user Kleffe_Dop. Lewis denkt overal een soort episch Hollywood scenario van te moeten maken. Het zou me niet verbazen als Lewis in zijn kinderjaren zowel heen als terug heuvelop tegen de wind in moest fietsen onderweg van en naar school. Zonder lunch, uiteraard. Maar die experience heeft hem natuurlijk gevormd tot de Kampioen die hij vandaag de dag is. #Blessed #Nevergiveup | |
XL | woensdag 6 november 2019 @ 08:32 |
Die berg een heuvel noemen | |
Weltschmerz | woensdag 6 november 2019 @ 12:51 |
Daar is alles mis mee. Hij is leugenachtig, een huichelaar, hij is oncollegiaal en van boven tot onder gemaakt van marketingleugens. Nooit opgeven had hij van zijn vader geleerd, in welke race wilde hij ook alweer opgeven nadat hij er in 'zijn beste seizoen ooit' een potje van had gemaakt? Hij kan wel beweren dat hij uit de sloppenwijken van Stevenage komt, maar vanaf het moment dat hij in het McLaren talentenprogramma terecht is gekomen is het gewoon een verwend nest dat zich ook zo gedraagt. Dankzij het hysterische Britse chauvinisme komt hij daarmee weg. | |
Rossdale | donderdag 7 november 2019 @ 06:46 |
https://www.gpfans.com/en(...)poor-usa-qualifying/ Uiteraard lag de wat tegenvallende kwalificatie van Lewis niet aan hem | |
mikieu | donderdag 7 november 2019 @ 08:58 |
Ben ik wel benieuwd wat voor mode die in Barcelona aan had | |
THEFXR | donderdag 7 november 2019 @ 09:50 |
[ Bericht 34% gewijzigd door THEFXR op 07-11-2019 09:56:15 ] | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 7 november 2019 @ 10:03 |
ARR. | |
opgebaarde | donderdag 7 november 2019 @ 10:47 |
Verstappen kon als één van de weinige wel zijn tijd verbeteren in de tweede run, maar Hammie niet. Had Hammie een fout gemaakt? | |
Rob-Locks | donderdag 7 november 2019 @ 17:35 |
hamilton is gewoon de beste dus dan mag hij zeggen wat hij wil wat mij betreft | |
THEFXR | donderdag 7 november 2019 @ 18:18 |
| |
#ANONIEM | zaterdag 9 november 2019 @ 18:12 |
https://m.gpupdate.net/nl(...)udig-wereldkampioen/Shots fired! | |
flipsen | zaterdag 9 november 2019 @ 18:18 |
Irvine en Villeneuve zijn volgens mij de enige oud F1 coureurs die je maar lastig blijven vallen met hun mening. Misschien moeten ze eens een voorbeeld nemen aan die anderen. Zelf Montoya hoor je geloof ik al bijna niet meer | |
Lionheaad | zaterdag 9 november 2019 @ 18:38 |
Heel sky zit vol met ex f1 coureurs. Hier heb je doornbos, lammers en de rest. Oud f1 coureurs wordt nou eenmaal om hun mening gevraagd. En heb je ook nog nl-se boulevard achtige nieuwssites die het maar al te graag publiceren | |
Cheeseburgert | zaterdag 9 november 2019 @ 18:51 |
Clickbait Rosberg... | |
flipsen | zaterdag 9 november 2019 @ 23:18 |
Recente oud coureurs kan ik nog wel hebben en naar Nederlanders luister ik niet echt. Alleen Hill en Coulthard zie ik nog wel eens, maar meer als commentatoren, niet zozeer van die losse floddergasten als eerder genoemden. | |
twiFight | zondag 10 november 2019 @ 17:28 |
En altijd een fokker die het niet kan laten hier neer te zetten. Want 'omg relletjuh' terwijl ze dus weer in een clickbaitartikel zijn getrapt. | |
flipsen | zondag 10 november 2019 @ 23:18 |
Ik heb niet op de link geklikt, want de quote stond er al onder. Had die er niet gestaan, dan had ik ook niet op de link geklikt, want het interesseert me geen flikker wat Irvine over Vettel te zeggen heeft | |
JayHovah | maandag 11 november 2019 @ 06:24 |
RACEWEEK | |
#ANONIEM | maandag 11 november 2019 @ 07:40 |
Ik hoopte op een reactie van Weltschmerz... Gpupdate vind ik trouwens niet echt een clickbait site. | |
Whiskers2009 | maandag 11 november 2019 @ 09:28 |
Raceweek | |
twiFight | maandag 11 november 2019 @ 09:43 |
Die reageert tegenwoordig meer op Hamilton, want als je je Messias niet op kan hemelen dan kan je altijd nog zijn, betere, concurrent afzeiken. Misschien niet het goede woord. Maar er zijn nogal wat sites die van elke natte scheet een artikel maken. | |
Dauthi | maandag 11 november 2019 @ 09:58 |
Ja gptoday, niet gpupdate dat is nu een zustersite van motorsport. | |
Red_85 | maandag 11 november 2019 @ 10:26 |
Mooi. | |
nogeenoudebekende | maandag 11 november 2019 @ 10:27 |
Hoe laat is de race zondag? | |
IJsdraakje | maandag 11 november 2019 @ 10:33 |
18.10 | |
nogeenoudebekende | maandag 11 november 2019 @ 10:34 |
Ah dat is mooi. Er moet hier weer eens een afzwemmen en dat is altijd op zondag tijdens de race. Nu niet dus. . | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 11 november 2019 @ 11:14 |
En wereldkampioen. Voor de 6de keer. | |
mikieu | maandag 11 november 2019 @ 11:52 |
Dit klinkt echt alsof het de 15e keer is maar met 3 moet je natuurlijk al 9 keer. | |
nogeenoudebekende | maandag 11 november 2019 @ 11:54 |
Ik heb er 5... dit is de 14e keer. Hierna nog 1 keer en dan ben ik klaar. . | |
Tarado | maandag 11 november 2019 @ 11:56 |
grappig altijd wat ze erbij halen, gewoon verdiende kampioen verder hoor maar die komedie eromheen hoeft van mij ook niet. | |
Nieuwschierig | maandag 11 november 2019 @ 12:42 |
Ach, je moet er wat van maken hé? Het is het lot van Formule 1 dat van die 20 races er vaak 10 oersaai zijn. In Chelsea - Ajax zat in een kwartier meer spanning en emotie dan in zeven seizoenen F1. | |
Nebelwerfer | maandag 11 november 2019 @ 13:01 |
Er iets van maken of op zoek gaan naar sensatie die er niet was zijn 2 dingen. Wat dat betreft is Hamilton net zo’n clickbait site ! | |
Gaoxing | maandag 11 november 2019 @ 13:11 |
Hell! | |
mikieu | maandag 11 november 2019 @ 13:39 |
Haha nice, zat ik toch aardig in de buurt | |
twiFight | maandag 11 november 2019 @ 16:46 |
Voetbal is een slecht voorbeeld. Ik heb hele wereldkampioenschappen gezien zonder interessante wedstrijd. Wat dat betreft zijn er veel leukere sporten. | |
flipsen | maandag 11 november 2019 @ 17:41 |
Bridge! Inclusief doping- en valsspeelschandalen | |
Lionheaad | maandag 11 november 2019 @ 17:45 |
Van de 9 competitie wedstrijden in een weekend zijn er ook 6 niet om aan te zien | |
Peterselieman | maandag 11 november 2019 @ 22:06 |
Toto Wolff dit weekend niet in Brazilië. Laat Mercedes de touwtjes nu te veel vieren? | |
flipsen | maandag 11 november 2019 @ 23:35 |
God zij dank! Eindelijk die kop niet op tv, om de één of andere reden kan ik hem écht niet uitstaan. Lijkt overigens ook als 2 druppels water op iemand die ik van vroeger ken (waar ik dan weer wel mee op kon schieten, vreemd) | |
THEFXR | dinsdag 12 november 2019 @ 01:04 |
nils7 | dinsdag 12 november 2019 @ 08:09 |
Voor degene die de F1 app hebben en de notificatie zagen binnen komen om de F1 CO2 neutraal te worden. Man man man wat een treurige visie zeg. Alles wordt elektrisch qua aandrijving voor straat auto’s (of je daar fan van bent of niet), zelfs de grote Duitse fabrikanten stappen er op over. En dan lees ik in het persbericht dat Hybride motoren de way to go zijn volgens hen. Om even te quoten: Hybride techniek was hip in 2015! Dat station zijn we voor de automotive industrie allang gepasseerd. Waarom snappen ze dit niet? Dat je er voor kiest om er toch een V6 of wat voor brandstof aangedreven motor er in te laten liggen snap ik ergens wel: nostalgie, geluid enzo. Maar doe niet alsof dit de toekomst is van de automotive want het is al geschiedenis in de automotive. Gebrek aan visie bij de FIA en FOM. | |
RealistAtheist | dinsdag 12 november 2019 @ 08:47 |
Klimaataso alert! | |
nogeenoudebekende | dinsdag 12 november 2019 @ 09:07 |
Ik zal ze vertellen dat ze jouw kontje niet wassen wanneer je in het bejaardenhuis zit. . En weer ontopic. | |
RealistAtheist | dinsdag 12 november 2019 @ 09:08 |
Alsof er tegen die tijd nog een verzorgingstaat is. | |
potjecreme | dinsdag 12 november 2019 @ 11:11 |
Albon rijdt in 2020 voor rbr. https://m.gpupdate.net/nl(...)-verstappen-in-2020/ | |
ondeugend | dinsdag 12 november 2019 @ 11:35 |
Ook Kvyat en Gasly blijven bij TREn de officiele van RB
| |
Kickinalfa | dinsdag 12 november 2019 @ 11:35 |
Was te verwachten. Rijdt zeer solide en haalt netjes zijn punten. | |
Tarado | dinsdag 12 november 2019 @ 11:38 |
ook commercieel interessanter | |
potjecreme | dinsdag 12 november 2019 @ 11:41 |
Bij gebrek aan beter... | |
daNpy | dinsdag 12 november 2019 @ 13:00 |
Albon haalt de punten die Gasly liet liggen. Ricciardo kwam nog wel eens wat hoger dan een 6e plek, maar om nou te zeggen dat hij steevast met Ferrari/Mercedes vocht... | |
Justevo | dinsdag 12 november 2019 @ 13:58 |
"we kunnen geen betere vinden" | |
VacaLoca | dinsdag 12 november 2019 @ 14:48 |
Inderdaad. Ricciardo zat ook (voornamelijk in de race) makkelijk drie tienden of meer per ronde achter Max aan te hobbelen in de meeste races. Albon doet niet veel onder voor Ricciardo en Sainz en ik denk dat ie voorlopig nog wel even neerlegt bij rol als tweede rijder sowieso dus Red Bull heeft daar wel een goede aan. | |
Tijn | dinsdag 12 november 2019 @ 14:50 |
Inderdaad. Ricciardo is vaker op P4 of lager geëindigd, dan op het podium. Ook in het kampioenschap kwam-ie de laatste jaren niet veel verder dan P5 of P6. | |
daNpy | dinsdag 12 november 2019 @ 15:26 |
Sja, met al die uitvallers van Renooit kwam Max ook ook niet veel verder. Overigens lag Max wel altijd voor Ric als hij uitviel, dus ja. Prima 2e rijder, maar waarom ze bij Renault nou 2 2e rijders wilden | |
twiFight | dinsdag 12 november 2019 @ 16:18 |
Gebrek aan leesvermogen aan jouw kant. Er staat "key role", niet "de toekomst is alleen hybrid en niets anders". Ik zie hybrid nog wel groeien hoor. Niet in de Prius-vorm, maar toch. Sowieso valt er in elke auto veel te winnen door remenergie terug te winnen. Dat werkt heel goed maar is alleen de moeite waard als je al een accu hebt die ook voor andere dingen gebruikt wordt. Maar we zitten ook nog met range en plekken op de planeet waar je gewoon veel nodig hebt. In die situaties kan hybrid wel degelijk een logische keus zijn. Als je na betere accuontwikkeling bv. 150-ish km kan rijden op de accu maar voor de rest van de dag een motor kan gebruiken, dan kun je 1. remenergie gaan terugwinnen, 2. de eerste 150 km van je rit schoon rijden en 3. gaan spelen met waar je op welke manier rijdt, denk bv. aan elektrisch only in de stad, of bij optrekken, wanneer fossiel het meest onzuinig is. | |
nils7 | dinsdag 12 november 2019 @ 18:19 |
Een key rol vertaal ik als toch significant genoeg, ofwel groot aandeel qua nieuw geproduceerde auto’s. En dat zie ik niet gebeuren, althans niet meer in 2030. Ja voor lange afstanden kan een hybride in the middle of nowhere interessanter zijn dan. Maar voor 90% van de wereldbevolking is de range van de huidige elektrische auto’s al ruim voldoende voor dagelijks gebruik, laat staan hoe de techniek over 10 jaar is. Ik moet zeggen ik rij zelf een hybride en zat tot voor kort bijna 4 jaar lang in de elektrische auto’s dus heb daar wel een hogere interesse in dan een willekeurige F1 liefhebber. Als ik zie wat voor stappen er nu gemaakt worden vind ik het persoonlijk een gebrek aan visie door te zeggen dat in 2030 (ze noemen geen 2018 of zo) hybride aandrijving een key role speelt. Ik denk dat het dan nog maar een fractie is. Alle autofabrikanten zetten nu zwaar in op een aandrijflijn met 0 uitstoot, of dat nu waterstof of accu’s zijn dat laat ik dan in het midden. Maar ik lees nergens meer dat ze met hybride bezig zijn. Dan kan het er niet bij mij in dat een organisatie zoals de FIA dit soort dingen roept. Het wordt niet gedragen door autofabrikanten dus waar ze hun visie op baseren snap ik werkelijk waar niet. Of ze proberen half slachtig recht te lullen dat ze over 10 jaar nog met hybride ICE motoren rijden. Ik snap de nostalgie en het geluid en dat ze het houden maar zeg dat gewoon eerlijk dan in plaats van dit soort onzin te verkondigen. Dat zit me dwars of zou je het makkelijker kunnen geloven dat niemand bij de FIA snapt wat er gebeurd in de automotive wereld. Het bewijs is geleverd door de FormulaE. Fabrikanten staan in de rij om daar mee te mogen doen, ik zie dat niet bij DE hybride race klasse van nu. Laat staan over 10 jaar. | |
twiFight | dinsdag 12 november 2019 @ 19:14 |
Fair enough. De FIA zit sowieso in een rare spagaat PR-technisch. Willen ze modern en innovatief overkomen dan promoten ze elektrisch en de FE en WRX, wat ze ook actief doen. Maar tegelijkertijd zetten ze daarmee 95% van hun productie in een achtergesteld daglicht. Misschien denken ze met hybride beide kanten te pleasen, ik weet niet. Maar F1 is hun grootste markt en die is nu hybride dus voor nu snap ik wel dat ze daar positief over zijn. Anders zou iedereen gaan klagen over het 2021 regelement. | |
Peterselieman | dinsdag 12 november 2019 @ 19:30 |
Leclerc krijgt een nieuw motortje in Brazilië. Ben benieuwd hoeveel van 2020 Ferrari daar al in gestopt heeft | |
flipsen | dinsdag 12 november 2019 @ 19:35 |
Dude, seriously? | |
THEFXR | dinsdag 12 november 2019 @ 19:36 |
ben eens benieuwd naar de Honda motor als ze die eens op 100% zetten | |
Peterselieman | dinsdag 12 november 2019 @ 19:37 |
Dat was in Oostenrijk en misschien doen ze het in de tweede helft van de race in Abu Dhabi wel weer | |
THEFXR | dinsdag 12 november 2019 @ 20:19 |
Dauthi | dinsdag 12 november 2019 @ 22:04 |
En ook Ross Brawn is een opportunistische leugenaar... https://www.motorsport.co(...)es-reduction/4595914 | |
nils7 | woensdag 13 november 2019 @ 07:50 |
Sorry maar voor 90% van de wereldbevolking is een dagelijkse range van 400 km (200km heen en 200km terug) toch echt ruim voldoende voor dagelijks auto gebruik. Er zijn uitzonderingen natuurlijk, de overige 10%, maar de huidige techniek is echt al wel ruim voldoende. Sneller kunnen laden en dat terug brengen naar een kwartier of zo is een winst die we binnen 5 jaar kunnen verwachten en dan de smoes voor de korte range ook weg, Ik had ergens gelezen dat die 14% binnen 1 autolengte eigenlijk het dubbele (28-30%) zou zijn. Maar in hetzelfde artikel stond ook dat ze het eigenlijk niet weten omdat elke fabrikant hun auto maakt en niet op let op de vuile lucht achter hun auto (of het zelfs expres doet). Nu weet ik niet of het doel de 14% of 30% reductie qua downforce was. Als het de 30% (alsnog ongeveer de helft van nu) zou zijn dan lijkt het geslaagd maar het was inderdaad anders voorgespiegeld. Ze hebben al een plan klaar staan met, jawel, bewegende aero mochten de 2021 regels niet afdoende zijn. | |
DKUp | woensdag 13 november 2019 @ 07:58 |
Wel leuk voor Albon en TR. Albon doet het helemaal niet slecht in zijn eerste jaar. Nu nog meedoen voor de podiumplaatsen. | |
flipsen | woensdag 13 november 2019 @ 10:44 |
Zijn jullie nou echt zo naïef 90% van de wereld hééft geen auto, duh... | |
Dauthi | woensdag 13 november 2019 @ 12:04 |
En je weet dat Formule E het alleen recht heeft van de FIA voor elektrische motoren...? En zelfs dan blijft fuelcell zeer interessant. | |
Tarado | woensdag 13 november 2019 @ 16:18 |
je vraagt het op FOK, de meesten komen niet van hun zolderkamer af | |
Metalfreak | woensdag 13 november 2019 @ 17:04 |
Kunnen we in de formule 1 dat hele klimaatgeneuzel niet gewoon overslaan? Who are we kidding als je denkt dat formule 1 daar ooit goed in zou passen. Gewoon schouders ophalen en door. Ik ben behoorlijk klimaatgezeikmoe. | |
Adames | woensdag 13 november 2019 @ 18:29 |
Fabrikanten zitten er niet op de wachten om nog 6 Liter V12's te maken, die ontwikkeling erin kan niet nog ergens anders worden ingezet. | |
twiFight | woensdag 13 november 2019 @ 19:52 |
Klimaat staat voor de FIA ook laag in het lijstje van redenen. Het gaat ze meer om PR, fabrikanten behouden en innovatie. | |
twiFight | woensdag 13 november 2019 @ 19:54 |
Tussen de regels doorlezen noemt men dat. Leer je al vrij snel in je jeugd. Maar als je het letterlijk op wilt vatten dan klopt zijn stelling nog steeds. | |
Mothzor | woensdag 13 november 2019 @ 20:42 |
Net de Braziliaanse gp van 2003 terug gekeken. Man wat een race was dat. Pizonnia, M. Schumacher en Alonso die allemaal onder geel crashen. Alonso zelfs wanneer de safety car al naar buiten was. Bij de crash van Schumacher sprongen de marshals alle kanten op, stond er een kraanwagen op de baan en met droog commentaar van Brundle dat het hem deed herinneren aan Suzuka 1994 waar hij hetzelfde had met een kraanwagen en hierbij een marshal aanreed (bizar nu met Binachi zijn ongeval in gedachten). Zou toch wat zijn als zulke namen nu dit soort zaken onder geel zouden hebben. Max werd al afgebrand en die crashte nog geen eens Wat een sport in 16 jaar kan veranderen. | |
twiFight | donderdag 14 november 2019 @ 00:02 |
Dat is dan ook sinds Bianchi veranderd. Maar je merkt al dat de sport er niet van geleerd heeft, niet echt. De reactie was voor de schone schijn. Dus op naar de volgende dode onder geel. | |
Nattekat | donderdag 14 november 2019 @ 01:15 |
Dit is de eerste GP die ik me nog kan herinneren, was toen op een verjaardag bij iemand met een dijk van een huis Grappig hoe dat dan bij blijft. Einde van de race kan ik me dan weer niet herinneren, zal wel zijn afgehaakt toen mijn held in de bandenstapel stond. | |
ESF1Gamer | donderdag 14 november 2019 @ 08:01 |
Naast deze blijft die met ongeluk van Bianchi en 2016 onvergetelijk. Nog steeds RIP Bianchi. Blijft het droog in Brazil? | |
THEFXR | donderdag 14 november 2019 @ 08:49 |
het live topic kan open? | |
Mothzor | donderdag 14 november 2019 @ 09:10 |
Terwijl de finish juist net zo bijzonder was. Fisichella die in de Jordan als eerste wordt afgevlagd onder de rode vlag. Maar men gaat bij een rode vlag een ronde terug waardoor ze Raikkonen als winnaar uitroepen, heel de paddock op zijn kop. Twee weken later in San Marino blijkt toch dat men een foutje heeft gemaakt met het terug gaan van de ronde en dat Fisichella de winnaar is. Daar wisselen Raikkonen en Fisichella van beker | |
Bonobo11 | donderdag 14 november 2019 @ 09:47 |
ondeugend | donderdag 14 november 2019 @ 12:00 |
Er zijn geruchten dat Nico Hulkenberg samen met Rinus Veekay volgens seizoen Indycar gaan rijden. https://www.gplatestnews.(...)5ZwDAMUs0dXNRWZ0yCwI | |
Rossdale | donderdag 14 november 2019 @ 13:41 |
Ik dacht dat de Hulk geen interesse had in de Indycar omdat hij geen Ovals wilde rijden? Ah hier had ik het van, McLaren had hem namelijk ook al gevraagd: https://www.sportsmole.co(...)ar-offer_372238.html
| |
sasquatsch | donderdag 14 november 2019 @ 14:49 |
Ik verwacht als het doorgaat Rinus fulltime en de Hulk parttime op de niet ovals. Carpenter rijdt zelf nog altijd een auto op de ovals. | |
THEFXR | maandag 18 november 2019 @ 16:04 |
ik vind Emma garden wel schattig, persmeisje van williams. https://www.instagram.com/emmacarden/?hl=nl | |
daNpy | maandag 18 november 2019 @ 17:33 |
Los in de kooi | |
Snowsquall | maandag 18 november 2019 @ 18:59 |
https://www.1limburg.nl/opa-frans-verstappen-hospice-overleden | |
Dazalbest | maandag 18 november 2019 @ 19:03 |
Waarom hadden die eigenlijk ruzie met opa? | |
Snowsquall | maandag 18 november 2019 @ 19:05 |
Geen idee, ik weet alleen dat het een familie van heethoofden is...... | |
JayHovah | woensdag 20 november 2019 @ 06:28 |
Op Abu Dhabi laatste kans voor The Hulk om nog een podium te pakken in de F1....maar lijkt me sterk . | |
#ANONIEM | woensdag 20 november 2019 @ 07:34 |
Iedereen op de rem, podium voor Hulk, Kubica en Albon. | |
ripe72 | woensdag 20 november 2019 @ 07:48 |
Als we zo gaan beginnen is het einde zoek. Het hele achterveld gun je het wel, ik noem een Russel, Norris, Giovinazzi? | |
#ANONIEM | woensdag 20 november 2019 @ 08:25 |
Hulk en Kubica zwaaien af, albon vanwege afgelopen weekend. Russel en Norris komen er ooit nog wel. Maar het is natuurlijk ook gewoon onzin. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2019 08:29:22 ] | |
Tarado | woensdag 20 november 2019 @ 09:20 |
| |
#ANONIEM | woensdag 20 november 2019 @ 09:45 |
Zijn hier voorbeelden van in het (korte) verleden? Neem aan dat de FIA niet zomaar onderdelen van 2 motoren opeist? Dan moeten er wel serieuze aanwijzingen zijn denk ik toch? Of kan het ook van Ferrari zelf komen? Om te zeggen, zie maar, niet illegaals. | |
Tarado | woensdag 20 november 2019 @ 09:49 |
komt wel van de FIA, ik weet niet of ze zoiets wel vaker hebben gedaan maar ze hebben het van 3 genomen; 1 Ferrari, 1 Ferrari klant en1 andere | |
mikieu | woensdag 20 november 2019 @ 09:59 |
De FIA heeft dit jaar nog onderdelen van Renault in beslag genomen, we weten allemaal wat de uitslag was. Er staat ook in beslag genomen, dus sowieso dat Ferrari dit niet heeft gegeven. Zeer benieuwd naar de uitslag. | |
Whiskers2009 | woensdag 20 november 2019 @ 10:00 |
Nu (na de TD's) er er natuurlijk sowieso niks meer te vinden... | |
DeeBee | woensdag 20 november 2019 @ 10:05 |
Als de Honda's nu ook op Abu Dhabi schroeien weten we genoeg. | |
Tarado | woensdag 20 november 2019 @ 10:06 |
ik weet niet precies hoe dat zit, de hardware wordt toch wel verzegeld dacht ik, software is wat makkelijker aan te passen | |
mikieu | woensdag 20 november 2019 @ 10:28 |
Zou Honda de non-Ferrari zijn ? Of merc, Max alsnog WDC! | |
daNpy | woensdag 20 november 2019 @ 10:30 |
Compleet seizoen fucked Denk het niet | |
#ANONIEM | woensdag 20 november 2019 @ 10:40 |
De FIA wil dus de kou uit de lucht halen en helderheid scheppen, als ik het goed vertaal. | |
Tarado | woensdag 20 november 2019 @ 10:42 |
ja klopt wel, is ook wel goed naar 2020 toe | |
Tarado | woensdag 20 november 2019 @ 10:50 |
maar dat was naar aanleiding van een protest, dit is uit eigen beweging | |
daNpy | woensdag 20 november 2019 @ 11:51 |
Nee, ze maken de paddock (lees: teams) niet bepaald blij. | |
#ANONIEM | woensdag 20 november 2019 @ 11:52 |
Volgens Ferrari lag de lagere topsnelheid aan de extra downforce: https://www.gpupdate.net/(...)dichterbij-red-bull/ | |
nogeenoudebekende | woensdag 20 november 2019 @ 11:54 |
Zoals ik het lees is juist de houding van de FIA 'jullie moeten protesteren voordat wij kijken' wat de sfeer op de paddock verpest. Daarop handelen ze nu. | |
daNpy | woensdag 20 november 2019 @ 11:55 |
Als het waar zou zijn, zijn ze netto langzamer, dus blijft het een auto die het puur op vermogen moet doen. | |
#ANONIEM | woensdag 20 november 2019 @ 11:56 |
Zo lees ik het ook, de sfeer was verpest, daarom nu actie. | |
TAV74 | woensdag 20 november 2019 @ 11:56 |
Als er ergens gesjoemeld is zal het ook in de software zijn lijkt me? | |
daNpy | woensdag 20 november 2019 @ 11:56 |
Klopt, nu ik het opnieuw lees slaat het inderdaad op de geruchten, niet op dit onderzoek. | |
Tarado | woensdag 20 november 2019 @ 11:57 |
met je eens zo zie ik het ook, twijfel proberen weg te nemen | |
daNpy | woensdag 20 november 2019 @ 11:57 |
Extrapolering van "niet" gemeten data | |
sasquatsch | woensdag 20 november 2019 @ 12:25 |
Is prima, dan hebben de TD's hun werk gedaan. | |
flipsen | woensdag 20 november 2019 @ 13:16 |
In de Q had Leclerc gewoon de hoogste topsnelheid | |
Predator40 | woensdag 20 november 2019 @ 13:21 |
Als de Ferrari's weer een mindere pace hebben bedoel je.....het is aardig duidelijk na 6 poles en de snelste racepace naar nu opeens een heel stuk minder presteren na een TD. | |
sasquatsch | woensdag 20 november 2019 @ 13:29 |
Al voor de TD's was Ferrari in Mexico langzamer dan de RBR Die pole telde alleen maar doordat Verstappen een gele vlag miste. | |
Predator40 | woensdag 20 november 2019 @ 13:40 |
het is duidelijk dat Ferrari opeens wat snelheid mist, dat ziet iedereen op de GPS data. lul excuus van Ferrari dat ze met meer downforce rijden nu. de racepace is sinds de TD een heel stuk minder en ook in de quali blinken ze niet meer uit. | |
Weltschmerz | woensdag 20 november 2019 @ 13:53 |
En de racepace bleef nog flink achter op de Mercedes. | |
Tarado | woensdag 20 november 2019 @ 13:57 |
maar dat ligt niet aan de motor | |
Evenstar | woensdag 20 november 2019 @ 13:57 |
Snap serieus niet dat er nog mensen zijn die de verschillen bij Ferrari van voor de zomerstop, na de zomerstop t/m TD en na TD niet (willen) zien. Kan het toeval zijn? Ja, kan! Meest logische verklaring blijft echter dat ze vals hebben gespeeld. | |
Predator40 | woensdag 20 november 2019 @ 14:02 |
klopt na de TD helemaal.....en dan hebben ook nog een frusty vettel die weer eens afsnijd en alles voor Ferarri verkloot. word eens tijd dat ze dat snijden van vettel gaan bestraffen aangezien hij er al meerdere ongelukken mee verzoorzaakt heeft. | |
Weltschmerz | woensdag 20 november 2019 @ 14:02 |
Die heeft er natuurlijk ook mee te maken. Predator beweert dat de racepace een stuk minder is, terwijl die al vrij matig was. Hoe is het verschil voor en na de zomerstop relevant? Zo lijkt het net alsof je geen argumenten hebt en wanhopig maar alles en nog wat noemt. | |
Tarado | woensdag 20 november 2019 @ 14:03 |
ligt meer aan de banden of tenminste het omgaan ermee | |
Predator40 | woensdag 20 november 2019 @ 14:04 |
kijk even naar de feiten en de data, het is vrij duidelijk | |
Weltschmerz | woensdag 20 november 2019 @ 14:10 |
Andere variabelen? Nee, we kijken alleen naar polepositions, niet naar gridstraffen, Mexico slaan we sowieso helemaal over en bochtensnelheid zegt ook niks over meer downforce zetten. Nietes! | |
Predator40 | woensdag 20 november 2019 @ 14:10 |
| |
Tarado | woensdag 20 november 2019 @ 14:11 |
we wachten de fia rustig af, was niet echt in de veronderstelling jou te kunnen overtuigen dus neem de moeite ook maar niet | |
Blik | woensdag 20 november 2019 @ 14:21 |
Welles! | |
Weltschmerz | woensdag 20 november 2019 @ 14:26 |
Ik pas mij probleemloos aan aan het niveau van predator. | |
Mothzor | woensdag 20 november 2019 @ 14:33 |
FIA heeft het het brandstofsysteem bij drie teams, Ferrari, Ferrari klantenteam en een derde inbeslaggenomen. Naar verluid om een vergelijking tussen de systemen te maken. https://www.gptoday.net/n(...)lag-genomen-door-fia | |
nogeenoudebekende | woensdag 20 november 2019 @ 14:34 |
Lees eens terug.... | |
Mothzor | woensdag 20 november 2019 @ 14:37 |
Oeps Benieuwd wat de uitkomsten hiervan gaan zijn. Hoop dat deze soap weer snel voorbij is, ongeacht of er er grens is overschreden, gewoon weer de focus op het racen. Nu is het Ferrari, volgend jaar is het weer een andere team die iets slims hebben gevonden. | |
Tarado | woensdag 20 november 2019 @ 14:52 |
iets slims is ook geen enkel punt zolang het maar legaal is | |
Predator40 | woensdag 20 november 2019 @ 15:49 |
juist, maar een bewust olielekje creëren of een fuel flow meter storen is dus niet legaal.... tevens is dit natuurlijk veel te laat, ze hadden de systemen al in beslag moeten nemen bij de qualificaties/races waar ze naar verhouding absurd veel vermogen extra hadden. | |
trein2000 | woensdag 20 november 2019 @ 18:16 |
Nu? Dat heeft toch geen zin joh. Hadden ze voor die TD moeten doen. Nu vind je niks en gaan ze bij Ferrari roepen dat er niks mis is. Hoe doorzichtig | |
Justevo | woensdag 20 november 2019 @ 18:35 |
Dit dus. Gisteren was de Senna docu toevallig op TV, dus voor de vierde keer of zo maar weer eens kijken. Die Balestre was me toch ook een corrupte flikker, ongekend. En Todt en consorten zijn niets anders. Het is oude jongens krentebrood bij de FIA. Je kan niets anders doen dan wachten tot ze dood gaan en dan maar hopen dat er een minder corrupt iemand komt. | |
opgebaarde | woensdag 20 november 2019 @ 19:54 |
Ik heb weinig aan te merken op de stewards, maar die straf voor Kubica en zijn unsafe release was wel echt dikke onzin. De stewards hebben hard gezocht om de straf te onderbouwen en kwamen met: "slow to depart". Kubica vertrok binnen 2 tienden en dit was het zicht toen hij groen licht kreeg: Als het plaatje niet werkt, druk hier Williams een boete van 5.000 euro geven was meer op zijn plaats geweest | |
TheFreshPrince | woensdag 20 november 2019 @ 20:10 |
Daar heb ik ook over nagedacht. Maar als een "unsafe release" geen consequenties heeft voor de rijder, gaan teams gewoon het risico nemen om zich voor een andere rijder te gooien. Die boete betalen ze dan met liefde (al is Williams misschien wel een uitzondering) want een plek winst (en mogelijk punten) levert vele malen meer op. Een ander hinderen (of raken / de muur in dwingen, het scheelde weinig) bij het wegrijden uit de pits is gewoon een straf waard, anders zoekt iedereen een excuus om er mee weg te komen. | |
TheFreshPrince | woensdag 20 november 2019 @ 20:13 |
Overigens heb ik nog wel een idee voor lichte straffen die in de race uitgevoerd kunnen worden zonder aan het eind nog seconden te hoeven bijtellen. - 10 ronden geen DRS of - 3 ronden geen energie uit de batterij gebruiken (en ook niet bijladen) of - een langere route rijden over het circuit (extra lusje) en bij zware overtreding dat 2x doen of - bij een hele zware overtreding, net als bij de Nascar achteraan aansluiten | |
opgebaarde | woensdag 20 november 2019 @ 20:14 |
Jup dat waren prima argumenten tijdens de discussie die ontstond na de GP van Duitsland omdat Ferrari (en niet Leclerc) een boete van 5.000 kreeg ipv tijdstraf en strafpunten. Alleen de stewards gaven toen aan dat de straf voor Leclerc volledig conform oudere straffen waren. Dus waarom wordt er nu van afgeweken? | |
TheFreshPrince | woensdag 20 november 2019 @ 20:16 |
Ze hebben toch 5 seconden straf (Kubica) en een geldboete (team) gekregen? De uitleg is mss wat knullig maar er was aangegeven dat er vanaf Duitsland (wat veel kritiek opleverde) ook consequent weer een straf voor de rijder zou komen. https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/373736/masi-tijdstraf-voor-unsafe-release-op-verzoek-van-teams/
| |
opgebaarde | woensdag 20 november 2019 @ 20:23 |
Ah die memo heb ik nooit ontvangen Maar dat is um dus | |
TheFreshPrince | woensdag 20 november 2019 @ 20:25 |
Nee, kan ik me voorstellen. Niet iedereen hangt 7 dagen per week rond op F1 nieuwssites | |
sasquatsch | woensdag 20 november 2019 @ 20:36 |
Dan hadden de teams moeten protesteren, maar hebben ze niet gedaan. RBR heeft juist gezorgd voor de TD's in plaats van een protest. Normaal gesproken gaat de FIA ook niet op eigen houtje zoiets onderzoeken, maar nu willen ze alle negativiteit die hierdoor ontstaan is uit de wereld helpen. Het maakt ook niet meer uit of Ferrari vals speelde of niet, maar wel dat ze nu niet meer vals spelen. | |
trein2000 | woensdag 20 november 2019 @ 20:38 |
Misschien ben ik iets te verdorven door het volgen van de impeachment van Trump. Maar ik zie al een vergelijkbaar patroon ontstaan. Komt er straks een rapportje waar uit blijkt dat er nu niets meer aan de hand is (joh echt). En krijg je dan Ferrari: “ZIE JE WEL NIKS AAN DE HAND, HEKSENJACHT”. Laat het dan ook gewoon rusten als fia. | |
Whiskers2009 | donderdag 21 november 2019 @ 00:10 |
Yesterdays news. Inmiddels nog langer. Sluit me aan bij "lees terug!" | |
Whiskers2009 | donderdag 21 november 2019 @ 00:12 |
Is ook al gezegd. Niet dat je het dan niet neer mag zeggen. | |
trein2000 | donderdag 21 november 2019 @ 00:28 |
Ok whiskers, bedankt whiskers. | |
ShaoliN | donderdag 21 november 2019 @ 06:46 |
Waarschijnlijk wilde ze dat ook, maar dan was er geen geld meer voor Kubica zijn salaris rest van het jaar. | |
Zorro | donderdag 21 november 2019 @ 08:04 |
Dus als je het hele seizoen (of een deel ervan, whatever) valsspeelt dan geeft dat niks, als je het nu maar niet meer doet? Het voordeel wat je in die tijd gehad hebt: och laat maar zitten dan? Apart. | |
nogeenoudebekende | donderdag 21 november 2019 @ 10:40 |
Zero G pitstop. . | |
D_A | donderdag 21 november 2019 @ 12:25 |
Ja facking vet. | |
flipsen | donderdag 21 november 2019 @ 14:29 |
Oeh, in de "Vomit Comet", ik sla effe over | |
mikieu | donderdag 21 november 2019 @ 19:19 |
De FIA roept nu om een tweede sensor, gezien het verleden kan het toch niet meer anders dan dat Ferrari illegaal was? | |
Dazalbest | donderdag 21 november 2019 @ 19:29 |
Ook onderzoek naar auto van Verstappen? | |
THEFXR | donderdag 21 november 2019 @ 19:30 |
tuurlijk, hij won | |
TagForce | donderdag 21 november 2019 @ 19:57 |
Ja, is niet heel vreemd. Ferrari - vanwege het vermoeden van het breken van de regels Alfa - Rijdt met Ferrari, dus wat is er anders tussen deze motor en de Ferrari Ferrari? Honda - Wat doet Ferrari anders dan een ander top team? De Alfa en Honda zijn gewoon vergelijkingsmateriaal. Niet meer, niet minder. | |
Dazalbest | donderdag 21 november 2019 @ 20:34 |
Ah oké | |
Whiskers2009 | donderdag 21 november 2019 @ 21:07 |
De FIA verplicht een 2e brandstofsensor va seizoen 2020 begreep ik. | |
sasquatsch | donderdag 21 november 2019 @ 21:32 |
Zo bedoel ik het niet. Natuurlijk is het erg als er vals gespeeld is. Alleen is dat niet meer te controleren. Nu gaat het er om dat er geen protest is ingediend, maar alleen TD's uitgevaardigd. Dus gaat het niet meer om de situatie van voor de TD's, maar van die er na. De FIA wil door het controleren van de motoren aantonen dat er nu in ieder geval niet meer vals gespeeld wordt, want er zijn nog steeds verdachtmakingen over en weer. Alleen verbaast het me dat de Mercedes motoren niet meegenomen worden. Neem die dan ook mee. | |
mikieu | donderdag 21 november 2019 @ 22:44 |
Ja. Waarschijnlijk is de afstand tussen de brandstofmeter en het inspuitmoment groot genoeg geweest voor Ferrari om er wat extra brandstof op te slaan. (Dit verzin ik, geen idee wat ze met die extra sensor gaan doen) | |
THEFXR | donderdag 21 november 2019 @ 22:56 |
TheFreshPrince | donderdag 21 november 2019 @ 23:55 |
Hulkenberg? Infinite... Maar goed, het is deels ook maar net in wat voor auto je stapt in je eerste seizoen natuurlijk | |
twiFight | vrijdag 22 november 2019 @ 01:08 |
Dat plaatje is sowieso wonky. Coureurs hebben de kleur van hun huidige team, niet van het team waarmee ze hun eerste podium haalden. Verder valt mij dat van het rechterrijtje, die dus het snelst een podium haalden, er maar eentje écht bewezen goed is, en twee-ish behoorlijk goed (en ja, daar kun je eindeloos over discussieren). Wat er wel goed aan is is dat weltsmerz het keiharde feit kan zien dat Hamilton op een slechte dag met een blinddoek voor nog beter is dan Vettel. | |
heywoodu | vrijdag 22 november 2019 @ 01:14 |
Hoe is dat daar goed aan te zien? Hamilton begon wel even bij iets anders dan Sauber/BMW en Toro Rosso.. | |
#ANONIEM | vrijdag 22 november 2019 @ 01:33 |
Hij had ook verder moeten kijken dan z'n neus lang is. | |
daNpy | vrijdag 22 november 2019 @ 08:11 |
Het zicht naar voren zegt niet zo veel over de mensen die achter je aan komen rijden. Wat doet die monteur RV trouwens nog bij dat wiel als het groen is Als rijder kun je hier sowieso niet veel aan doen. Je ziet niks in je spiegels, ook niet als je (schuin) naar de pitstraat rijdt. Het is vervelend dat de coureur gestraft wordt, maar aan de andere kant, als je een directe concurrent kun hinderen is 5k een lachertje voor de meeste teams. | |
#ANONIEM | vrijdag 22 november 2019 @ 08:17 |
Het was een grapje naar de neus van Kubica denk ik. | |
daNpy | vrijdag 22 november 2019 @ 08:18 |
Het is in feite dan ook meer een reactie op opgebaarde | |
Donderkonijn | vrijdag 22 november 2019 @ 19:28 |
Het is jammer dat hij het niet rondkreeg met Haas. vind m toch beter dan Grosjean. | |
nils7 | vrijdag 22 november 2019 @ 20:43 |
Ik word altijd voor gek verklaard als ik zeg dat F1 elektrisch moet worden en die grap van hybride motoren in 2030 een enorme miskleun vind. De eerste fabrikant (niet de minste want VW) is inmiddels overstag: https://e-racing365.com/o(...)electric-motorsport/ En als VW overstag is, hoe lang duurt het eer de rest van de VAG mee gaat dan. Niet dat er iets van de VAG in de F1 zit op dit moment, maar je kan dus de hoop op Porsche, Audi of Bugatti in de F1 wel in een vulkaan werpen. Ook denk ik dat dit voor meer fabrikanten gaat gelden. [ Bericht 8% gewijzigd door nils7 op 22-11-2019 20:49:59 ] | |
TheFreshPrince | vrijdag 22 november 2019 @ 22:57 |
Ik heb er al eens een gewaagd topic aan... gewaagd: F1 / Stelling: Formule 1 wordt voor 2032 geheel elektrisch Ik verwacht juist ook dat rond 2030 de accu's er wel klaar voor zijn om een fatsoenlijke race te rijden. | |
Dauthi | zaterdag 23 november 2019 @ 10:42 |
Waarom zou Formule E toestaan dat Formule 1 elektrisch wordt? Ze hebben een exclusiviteitscontract voor 25 seizoenen... Overigens had VW een dag eerder nog aangekondigd om met de Baja mee te doen, met verbrandingsmotoren uiteraard. | |
TheFreshPrince | zaterdag 23 november 2019 @ 11:52 |
Dat er een exclusiviteitscontract ligt, wil niet zeggen dat er geen oplossing voor kan komen. Geld maakt vaste contracten vloeibaar. Op dit moment rijdt Formule E vooral op stratencircuits, waar de Formule 1 nog veel op klassieke circuits rijdt. Ik weet niet hoe exclusief die contracten zijn maar daar zal vast wat in geruild kunnen worden. | |
Dauthi | zaterdag 23 november 2019 @ 12:10 |
Waarom zou Formule E dat doen, wanneer ze een monopolie op elektrisch hebben? Wat houdt Formule E tegen om over 10 seizoenen niet zelf op klassieke circuits te gaan rijden? Ze hebben de potentie om F1 uit de boeken te schrijven en die positie over te nemen. Waarom zou je dat ondermijnen? Voor wat korte termijn centen? | |
TheFreshPrince | zaterdag 23 november 2019 @ 12:24 |
Hoe het gaat lopen kan ik niet voorspellen maar ik geloof niet dat Max Verstappen in 2032 nog in een F1 auto met verbrandingsmotor rondrijdt. | |
rubbereend | zondag 24 november 2019 @ 12:50 |
is er exclusiviteit over het soort aandrijving? Ik betwijfel hoe juridisch houdbaar dat is | |
Tijn | zondag 24 november 2019 @ 16:04 |
Ja, Formule E heeft een exclusiviteitscontract met de FIA dat zij als enige volledig elektrisch mogen zijn. Ik zou niet weten wat daar juridisch ongeldig aan zou zijn. | |
jpjedi | zondag 24 november 2019 @ 18:41 |
Lijkt me ook sterk, denk dat huidig F1 model geen decennium meer houdbaar is. | |
Dven | zondag 24 november 2019 @ 18:44 |
Biobrandstoffen | |
twiFight | zondag 24 november 2019 @ 20:15 |
Binnen een bepaalde sector dan. Want wrx gaat dat ook al. | |
twiFight | zondag 24 november 2019 @ 20:17 |
We racen nu nog steeds met 70 jaar oude auto's, dus dat blijft wel. De vraag is of F1 in de huidige vorm de koningsklasse blijft of dat fossiele ( ) single seaters een zusjesklasse worden. Even los van naamgeving e.d. dan he. | |
Tijn | zondag 24 november 2019 @ 20:18 |
Ja, elektrische karts bv zijn ook geen probleem natuurlijk. | |
Rossdale | zondag 24 november 2019 @ 20:36 |
Dan wordt F1 gewoon een klasse waarbij alternatieven voor elektra kunnen worden uitgetest. Waterstof, mierenzuur of andere varianten | |
JayHovah | maandag 25 november 2019 @ 06:25 |
RACEWEEK Eindelijk... | |
Smacked_Actor | maandag 25 november 2019 @ 07:07 |
Laatste raceweek van het jaar | |
nils7 | maandag 25 november 2019 @ 08:31 |
Maak dan een Formule 0/GP0 waarbij de aandrijving 0 (slechte) uitstoot moet hebben. Waterstof? Mierenzuur? Kernreactor? Accupakket? be my guest welke het efficienste is wint. Zou best een markt voor zijn, zou wel eens in een race willen zien wat nu beter is. | |
#ANONIEM | maandag 25 november 2019 @ 08:33 |
Accupakket past niet in dat rijtje. | |
nils7 | maandag 25 november 2019 @ 08:34 |
Als het gaat om volledige elektrische race klasse dan wel als er ook teams met waterstof of een kernreactor rijden. | |
#ANONIEM | maandag 25 november 2019 @ 08:39 |
Accu's zijn energiedragers. Als je die oplaadt met bruinkool, zijn ze niet echt 0 uitstoot. | |
nils7 | maandag 25 november 2019 @ 08:40 |
Waterstof kan ook gemaakt worden met stroom van bruinkool dus wat wil je daarmee zeggen? Ja beide kan ook met wind- of zonne-energie | |
#ANONIEM | maandag 25 november 2019 @ 08:44 |
Goed punt. Waterstof past ook niet in je rijtje | |
vosss | maandag 25 november 2019 @ 09:16 |
Raceweek | |
vosss | maandag 25 november 2019 @ 09:17 |
Hoe laat is in die zandbak zondag? |