quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 21:34 schreef Uhmmpie het volgende:
even een culinairdere schnitzel dan.
Speciaal voor lucky
[ afbeelding ]
Heb je het pipet vooraf gecallibreert?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 21:42 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben een verslag aan het schrijven....over een practicum,....... maar het doel was geloof ik te leren pipetteren en een ijklijn op te zetten........ geeft lekker goede aanknopingspunten voor een fatsoenlijke discussie in het besluitstuk, maar niet heus
Checkquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 21:51 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Heb je het pipet vooraf gecallibreert?
Wat voor type pipet was het, was dat het meest nauwkeurig?
Met welk doel ging je pipetteren, welke nauwkeurigheid was gewenst?
Etc.
Gecalibreerd toch?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 21:51 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Etc.
Volgens google is het zelfs gekalibreerdquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gecalibreerd toch?
Was jij geen universitait docent?
Zit eronderquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kapsalon zonder kaas en shoarma?
Maar niet zoals zij het schreefquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:04 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Volgens google is het zelfs gekalibreerd
quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat dat betreft heb ik het lekker makkelijk. Voor mij is elke kapper een 'krullen'kapper![]()
Ik heb het vast gemist, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd. Wat voor vak geef jij?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 21:51 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Etc.
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gecalibreerd toch?
Was jij geen universitair docent?
Hoe gaat het nu met je gezondheid S? En met de rode kat?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:05 schreef Pinnenmutske het volgende:
Kapsalon![]()
![]()
Ik neem altijd kip en looksaus.
Migraine is minder dankzij Cefaly (apparaatje met elektroden)quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe gaat het nu met je gezondheid S? En met de rode kat?
Spoelde je het cuvet ook niet voor met de oplossing?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 21:57 schreef Candaasje het volgende:
[..]
CheckMaar het was sowieso nogal een euh, summier practicum.
Er werd niet echt gerept over betrouwbaarheid van de verschillende pipetten, of de gewenste nauwkeurigheid. Je mocht zowel een glazen pipet met pipetpeer gebruiken, als een semiautomatische. We hebben er zelf wel voor gekozen zoveel mogelijk met de semiautomatische pipetten te werken. (Want de graduele pipetten vergen een toch wat getrainder oog....minder betrouwbaar lijkt het me ook. het waren geen volpipetten.)
En ik vond het ook wel een beetje bijzonder dat we de cuvet van de spectrofotometer tussendoor niet hoefden om te spoelen (wel werken van laag naar hoge concentratie). Maar dat kan ik misschien wel noemen in mijn besluit?
Onze metingen waren trouwens volgens het boekje, als je kijkt naar de verwachtingen
Is het Spoorwegmuseum de moeite?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:13 schreef AnneX het volgende:
Affijn, het werd alsnog Utereg en het spoorwegmuseum.
Het was zíjn verjaardag![]()
Slimme keus in de herfstvakantie.
We stonden wel een half uur te kijken hoe kinderen aan het bouwen waren met treinbanen.
Daarna de film Dolor y Gloria in LHC, met smakelijk eten. Alles vega trouwens op de kaart.
(voor de mensen in U.: op maandag en dinsdag film + hoofdgerecht voor ¤ 20,- )
Nu nog een drankje en tot morgen, dag Cul’lers.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:13 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Migraine is minder dankzij Cefaly (apparaatje met elektroden)
Met Frasier gaat het goed.
Dank!quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 20:34 schreef Duderinnetje het volgende:
@:Molo https://www.kickstarter.c(...)lt=project&term=Ooni
Fijne vakantiequote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:12 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ook goed. Ik heb vakantie.
en ik overweeg mijn baan op te zeggen
Enjoy Anne, en truste voor straksquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:13 schreef AnneX het volgende:
We stonden wel een half uur te kijken hoe kinderen aan het bouwen waren met treinbanen.
Daarna de film Dolor y Gloria in LHC, met smakelijk eten. Alles vega trouwens op de kaart.
Nee, het was eerst een blanco zetten met H2O, en daarna gewoon vullen met de oplossing (glycine met para-nitrofenol), steeds een hogere concentratie. Tussendoor gewoon leeggooien.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:14 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Spoelde je het cuvet ook niet voor met de oplossing?
Dat je tussendoor niet spoelt met oplosmiddel, kan ik begrijpen.
Als het restvolume reproduceerbaar is, zie je dat niet in je R2 van de ijklijn. Dat zegt niet dat het restvolume verwaarloosbaar is, maar gaat wél ten koste van de juistheid.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:17 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee, het was eerst een blanco zetten met H2O, en daarna gewoon vullen met de oplossing (glycine met para-nitrofenol), steeds een hogere concentratie. Tussendoor gewoon leeggooien.
Nu werkten we dus wel van laag naar hoog (concentratie), maar ik zou dan denken dat je toch 'restanten' kunt overhouden. Al is het maar van een druppels met een hogere concentratie glycine, en dus toch net iets minder PNP.
Nu leek het voor de resultaten weinig uit te maken, die waren echt heel netjes. Maar toch
Waar ga je dit in de praktijk voor gebruiken?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 21:42 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben een verslag aan het schrijven....over een practicum,....... maar het doel was geloof ik te leren pipetteren en een ijklijn op te zetten........ geeft lekker goede aanknopingspunten voor een fatsoenlijke discussie in het besluitstuk, maar niet heus
Helpt die Cefaly goed? Ik overweeg ook om er een aan te schaffen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:13 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Migraine is minder dankzij Cefaly (apparaatje met elektroden)
Met Frasier gaat het goed.
Ik zou de hele boel onder kotsen geloof ikquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:22 schreef borisz het volgende:
Kapsalon.. Al weer even geleden.
Avond.
We hadden bedrijfsuitje bij de VR Room. Was leuk.. Maar na twee uur heb je het wel goed had en ben je doodop. Daarna eten bij een toko Sloterdijk en net met wat verdwaalde collega's nog een biertje gedaan. 🍺
Geslaagde dag iig. 👍
Zeer tevreden. Ik heb 5 jaar serieus afgezien en nooit geweten dat het wel eens migraine kon zijn.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Helpt die Cefaly goed? Ik overweeg ook om er een aan te schaffen.
Tsja.... goede. We moeten een notie krijgen van hoe wetenschappelijk onderzoek gedaan wordt. Er zullen ook studenten diergeneeskunde wel echt het onderzoek ingaan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:24 schreef z80 het volgende:
[..]
Waar ga je dit in de praktijk voor gebruiken?
"Uw frons was wederom legendarisch, mevrouw Candidaatje" ?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:30 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Een voordeel; we krijgen hier geen punt voor, maar wel feedback.
Mijn mimiek zal denk ik nooit vergeten wordenquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
"Uw frons was wederom legendarisch, mevrouw Candidaatje" ?
quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:22 schreef borisz het volgende:
Kapsalon.. Al weer even geleden.
Avond.
We hadden bedrijfsuitje bij de VR Room. Was leuk.. Maar na twee uur heb je het wel gehad had en ben je doodop. Daarna eten bij een toko bij Sloterdijk en net met wat verdwaalde collega's nog een biertje gedaan. 🍺
Geslaagde dag iig. 👍
Trustequote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:37 schreef z80 het volgende:
Ik ga op stok.
Na het inlezen over enzymkinetiek vind ik het wel weer best voor vandaag.
Ik ga donderdag pas naar Rotterdam. 😎quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zou de hele boel onder kotsen geloof ik
Zag trouwens je dubbelganger vanmiddag in de metro, in Rotterdam dus was jij vast niet
Groot gelijkquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:37 schreef z80 het volgende:
Ik ga op stok.
Na het inlezen over enzymkinetiek vind ik het wel weer best voor vandaag.
Ik ben ook al jaren de pineut, meermaals per week. Ik heb wel medicatie maar die werkt steeds minder goed en levert steeds meer bijwerkingen op. Ik denk dat ik die Cefaly ga aanschaffen. Helaas vergoedt mijn zorgverzekeraar hem niet maar het is niet anders.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:29 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Zeer tevreden. Ik heb 5 jaar serieus afgezien en nooit geweten dat het wel eens migraine kon zijn.
Alternatief voor medicatie want zombie door de zware pillen.
http://www.cefaly.com/nl
Zeker.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:14 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Is het Spoorwegmuseum de moeite?
Beterschap!quote:Op woensdag 23 oktober 2019 07:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge, me maar ziek gemeld. Halve nacht overgegeven en nog steeds misselijk.
Sterkte Barrel, rij voorzichtig!
Oh, de Chuggingtondagen? Hel op de fiets zijn die. Daar werkt alleen aankomen bij openingstijd en vertrekken als de meute komt tegen. Het LHC daaarentegenquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:13 schreef AnneX het volgende:
quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 23:13 schreef AnneX het volgende:
@:Antrhaxx...kreeg nog een tip - vanaf de andere kant van de wereld n.b. - huisje James in Ugchelen.
Dat klinkt niet heel uitnodigendquote:Op woensdag 23 oktober 2019 08:14 schreef Clubsoda het volgende:
Die ging ik even googlen. Hiske Versprille is niet enthousiast![]()
https://www.volkskrant.nl(...)-appelmoes~bf0c4503/
Maar stiekem is t voor de nieuwe Pokémon :p?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 08:28 schreef Myraela het volgende:
Ik heb een Switch voor mezelf gekocht.Met het excuus dat ze een nieuw sportspelletje hebben en we zo een beetje kunnen bewegen.
Nah, dat trekt me helemaal niet. Maar wat avondjes Mario Kart sluit ik niet uit.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 08:29 schreef FranticDJ het volgende:
Maar stiekem is t voor de nieuwe Pokémon :p?
Oops, ik ging af op de tip van NichtjeXquote:Op woensdag 23 oktober 2019 08:14 schreef Clubsoda het volgende:
Die ging ik even googlen. Hiske Versprille is niet enthousiast![]()
https://www.volkskrant.nl(...)-appelmoes~bf0c4503/
Goede keusquote:Op woensdag 23 oktober 2019 08:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nah, dat trekt me helemaal niet. Maar wat avondjes Mario Kart sluit ik niet uit.
Draagbare Nintendo spelcomputer.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 08:35 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oops, ik ging af op de tip van NichtjeXen gegoocheld op adres en niét op de recensie
![]()
In LHC smaakten de bospaddestoelenkrokettenheb je die wel eens gekozen?
Wat is “een” Switch? Of moet ik goochelen?
Spelletjescomputer die zowel een scherm heeft zodat je hem in je hand kan spelen, maar ook aan je tv kan koppelen. En in dit geval met een spelletje waarvoor je moet bewegen of sportoefeningen moet doen om in het spel vooruit te komen. Het registreert je bewegingen.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 08:35 schreef AnneX het volgende:
Wat is “een” Switch? Of moet ik goochelen?
Oeh, dat klinkt als wat ik ECHT nodig heb maar vervolgens niet gebruik waarschijnlijkquote:Op woensdag 23 oktober 2019 09:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Spelletjescomputer die zowel een scherm heeft zodat je hem in je hand kan spelen, maar ook aan je tv kan koppelen. En in dit geval met een spelletje waarvoor je moet bewegen of sportoefeningen moet doen om in het spel vooruit te komen. Het registreert je bewegingen.
He uniekje, hoe staat het leven? Erg druk, of juist wat tot rust gekomen?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 09:21 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Oeh, dat klinkt als wat ik ECHT nodig heb maar vervolgens niet gebruik waarschijnlijk
Haha, het was hier ook een redelijke impulsaankoop. Maar ach, het duurste is de Switch zelf en die is anders ook tof om te hebben voor andere spelletjes. En ik was vroeger ook wel fan van de Wii Balance Board, dat is de lompe versie hiervan.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 09:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Oeh, dat klinkt als wat ik ECHT nodig heb maar vervolgens niet gebruik waarschijnlijk
Wij hebben sinds begin deze maand Stardew Valley. Nu al 50u gespeeldquote:Op woensdag 23 oktober 2019 08:35 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Goede keus. Mario Odyssey is ook erg leuk. En eind van deze maand Luigi's Mansion. Sowieso een fijn ding, omdat je even kan spelen en hem uit kan zetten op elk moment. Dat helpt wel met kleine kinderen
ja daar zit ik ook al een tijdje mee. Familie wordt steeds ouder en zoquote:Op woensdag 23 oktober 2019 09:37 schreef uniekhoorn het volgende:
Nog wel een puntje... ik moet nieuwe kleding voor begrafenis, dus shoppen
Zo is dat. Als het er eenmaal uit is, is het klaar ookquote:
Ahw wat vervelend Kaatjequote:Op woensdag 23 oktober 2019 10:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Hallo allen, geloof dat het weer beter gaat. Niet meer overgeven sinds 6 uur en niet meer zo misselijk ook. Wel wiebelig.
Geen idee of het van het eten was. Ik had carpaccio maar de meeste anderen ook, vega risotto als hoofdgerecht en net als iedereen een chocolade dessert. Dus geen vis wat dit meestal veroorzaakt. De tomatensoep amuse was voor de vegetariërs.
Maar ik verklaar het nu voor over en ga zo wat proberen te eten, want de medicijnen moeten ook ingenomen worden.
Uniek, kan je niet iets lenen bij een vriendin? Dan hoef je er ook niet uit. Maar je hoeft toch niet perse als een plaatje te verschijnen? Volgens mij heb ik ook niets nieuws gekocht bij de uitvaarten van mijn ouders.
Gefeliciteerd voor F.
Daar kwam ik niet doorquote:Op woensdag 23 oktober 2019 09:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wij hebben sinds begin deze maand Stardew Valley. Nu al 50u gespeeldzelfs Zelda ging niet zo snel bij ons.
Pak kopen is leuk.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja daar zit ik ook al een tijdje mee. Familie wordt steeds ouder en zoToch maar eens een pak gaan kopen ergens....
Wat helpt je normaalgesproken om afgeleid te raken? Wandelen, puzzelen, tekenen, muziek luisteren, een lijst maken van aan wie je een kerstkaart moet sturen?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 11:48 schreef Tele6 het volgende:
Beterschap Kaatje
Ik heb vandaag wat moeite om op gang te komen. Ik heb ontbeten en daar houdt het ongeveer op![]()
Ik heb gisteren en eergisteren heel hard aan een studieopdracht gewerkt en ik kwam er totaal niet verder mee, gisteravond daar helemaal stuk over gegaan (als ik helemaal geen oplossing kan bedenken voor de vraag, heb ik dus ook helemaal niks om over te schrijven in het verslag). Nu wil B me volgende week wel helpen ermee, maar dat betekent dat ik en m'n verhuisstress hier nu afleidingloos zitten te wezen omdat ik niet alleen verder kom. En ik ben hartstikke gaar van alle paniek van gisteravond/nacht.
Daar ben ik altijd vrij snel klaar meequote:Op woensdag 23 oktober 2019 12:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
een lijst maken van aan wie je een kerstkaart moet sturen?
Ik heb een lijst gemaakt van wie ik kaarten ontvang en naar wie ik kaarten stuur.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 12:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar ben ik altijd vrij snel klaar mee
Ik ook, beide lijstjes worden steeds kleiner trouwensquote:Op woensdag 23 oktober 2019 12:10 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik heb een lijst gemaakt van wie ik kaarten ontvang en naar wie ik kaarten stuur.
Van de afgelopen 15 jaar![]()
Ik ben ooit begonnen met iedereen een kaartje sturen die ik kon verzinnen. Waren er een stuk of 50.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 12:10 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik heb een lijst gemaakt van wie ik kaarten ontvang en naar wie ik kaarten stuur.
Van de afgelopen 15 jaar![]()
Ja, hier ook. Er zijn een hoop mensen die de kerstkaarten afschaffen.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 12:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ook, beide lijstjes worden steeds kleiner trouwens
Doel van vanochtend was idd om naar buiten te gaan voor een wandeling/hardlopen omdat dat afleiding én voldoening geeft.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 12:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat helpt je normaalgesproken om afgeleid te raken? Wandelen, puzzelen, tekenen, muziek luisteren, een lijst maken van aan wie je een kerstkaart moet sturen?
Ik stuur tegenwoordig alleen nog maar naar mensen die iets terugsturenquote:Op woensdag 23 oktober 2019 12:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ook, beide lijstjes worden steeds kleiner trouwens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Ik ook.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 12:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben dol op kerstkaarten, ik hou het er lekker in. Dan sturen die sufferds maar niets terug.
Hoe zeggen ze dat? De weg er naar toe is waardevoller dan de reis ofzo?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 12:17 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Doel van vanochtend was idd om naar buiten te gaan voor een wandeling/hardlopen omdat dat afleiding én voldoening geeft.
Nog niet gelukt. Maar ik ben onderweg
Ik fröbel zelf kaarten.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 12:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben dol op kerstkaarten, ik hou het er lekker in. Dan sturen die sufferds maar niets terug.
Ik kreeg zelfs vorig jaar commentaar van iemand die al jaren zelf niets stuurt “ he, ik heb van jou geen kerstkaart gehad”. Ja duhquote:Op woensdag 23 oktober 2019 12:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik stuur tegenwoordig alleen nog maar naar mensen die iets terugsturen
Die is wel mooiquote:Op woensdag 23 oktober 2019 12:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik kreeg zelfs vorig jaar commentaar van iemand die al jaren zelf niets stuurt “ he, ik heb van jou geen kerstkaart gehad”. Ja duh
Ik fröbel niet maar maak foto’s om kaartjes te maken.quote:
quote:Op woensdag 23 oktober 2019 12:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik kreeg zelfs vorig jaar commentaar van iemand die al jaren zelf niets stuurt “ he, ik heb van jou geen kerstkaart gehad”. Ja duh
Dan heb je vast een mooie voorraad.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 12:28 schreef Myraela het volgende:
Ik maak wel kaarten, maar vergeet ze altijd te versturen.
Wat zei je? "De jouwe raakt als jaren kwijt bij de post?"quote:Op woensdag 23 oktober 2019 12:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een poging gedaan om de diva’s een kerstmuts op te zetten. Het was geen succesquote:Op woensdag 23 oktober 2019 12:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik bestel ieder jaar kaarten met een foto van ons Loebes er op. Doen we al sinds dat we hem hebben als kleine puppymans.
Hoe gaat het met Loebes? Ik vind het best een grappige naamquote:Op woensdag 23 oktober 2019 12:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik bestel ieder jaar kaarten met een foto van ons Loebes er op. Doen we al sinds dat we hem hebben als kleine puppymans.
Ik weet niet of dat hier van toepassing isquote:Op woensdag 23 oktober 2019 12:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hoe zeggen ze dat? De weg er naar toe is waardevoller dan de reis ofzo?
Op de Hema site kun je er vanalles aan toe voegen aan kerst meuk. Van mutsen tot eland geweienquote:Op woensdag 23 oktober 2019 12:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een poging gedaan om de diva’s een kerstmuts op te zetten. Het was geen succes
Euh. Koken of boodschappen ofzo?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat hier van toepassing is
De weg ernaartoe was:
Wakker worden
Mezelf uit bed sleuren
Ontbijt eten
Terug in bed
Mezelf uit bed sleuren
Tanden poetsen
Terug in bed
Mezelf uit bed sleuren
In paniek raken
Gauw terug in bed
Mezelf uit bed sleuren
Hardloopkleren aandoen
Een halfuur treuzelen
Daadwerkelijk gaan hardlopen
... en dat hardlopen viel nog wel mee eigenlijk.
Alleen nu heb ik mijn enige plan voor vandaag volbracht, dus nu komt de vreselijke taak om wat nieuws te bedenken om te doen
Goed hoor. Alles op zijn rustig aan.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 12:54 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Hoe gaat het met Loebes? Ik vind het best een grappige naam
God meid toch wat een kloteleven zegquote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:02 schreef Tele6 het volgende:
Alleen nu heb ik mijn enige plan voor vandaag volbracht, dus nu komt de vreselijke taak om wat nieuws te bedenken om te doen
Nu snap ik weer waarom ik jou zo'n raar figuur vindquote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
God meid toch wat een kloteleven zeg![]()
Soms mag je echt je muil wel houden.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Als je de mensen hier nog niet zo goed kent, kan je soms beter je mond houden.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In je slaap, wist niet dat dat kon. Word je dan hyperventilerend wakker of zo?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hij mag de mijne best hebben.
Was weer lang geleden maar vorige week twee dagen achter elkaar waarvan een mij overviel in mijn slaap. Dat is lekker wakker worden zeg..
Dat is echt superkut!quote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hij mag de mijne best hebben.
Was weer lang geleden maar vorige week twee dagen achter elkaar waarvan een mij overviel in mijn slaap. Dat is lekker wakker worden zeg..
Als ik een aanval hebt voelt het als een soort angst gevoel wat opwelt samen met een sterk dejavu gevoel. Schijnbaar kan dat dus ook als je slaapt. Nou ja dan duurt het wel weer even voor je in slaap valt zeg maarquote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
In je slaap, wist niet dat dat kon. Word je dan hyperventilerend wakker of zo?
Even op je handen gaan zitten als je iemand niet kent. Dit is een erg horkerige opmerkingquote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bijzonder hoe ons lichaam kan werken. Wel echt k*t wakker worden op die manier.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Als ik een aanval hebt voelt het als een soort angst gevoel wat opwelt samen met een sterk dejavu gevoel. Schijnbaar kan dat dus ook als je slaapt. Nou ja dan duurt het wel weer even voor je in slaap valt zeg maar
Ik heb het ook maar dan sterf ik precies. Ik denk dat het bij mij iets anders is.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
In je slaap, wist niet dat dat kon. Word je dan hyperventilerend wakker of zo?
Heb je al een sleutel van je nieuwe huis? Lekker even daarheen gaan en wandelen als je nog geen sleutel hebt.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat hier van toepassing is
De weg ernaartoe was:
Wakker worden
Mezelf uit bed sleuren
Ontbijt eten
Terug in bed
Mezelf uit bed sleuren
Tanden poetsen
Terug in bed
Mezelf uit bed sleuren
In paniek raken
Gauw terug in bed
Mezelf uit bed sleuren
Hardloopkleren aandoen
Een halfuur treuzelen
Daadwerkelijk gaan hardlopen
... en dat hardlopen viel nog wel mee eigenlijk.
Niet handig Fles, niet handig....quote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik krijg de sleutel morgenmiddagquote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heb je al een sleutel van je nieuwe huis? Lekker even daarheen gaan en wandelen als je nog geen sleutel hebt.
Lunch is sowieso wel een handig plan iddquote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Euh. Koken of boodschappen ofzo?
Handgeschreven brieven.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:06 schreef FranticDJ het volgende:
Kerstkaarten doe ik niet aan
Maar ook stuur wel steevast elke reis ansichtkaarten van de plekken waar we komen.
En ik schrijf elke 4 weken een brief (met t handje) aan E.
Wat naarquote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Als ik een aanval hebt voelt het als een soort angst gevoel wat opwelt samen met een sterk dejavu gevoel. Schijnbaar kan dat dus ook als je slaapt. Nou ja dan duurt het wel weer even voor je in slaap valt zeg maar
Morgenquote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:21 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik krijg de sleutel morgenmiddag
Er even langs wandelen is geen slecht idee
Handig is anders idd.quote:
B brengt morgen de dozen, dus ik kan nu niet echt wat doen. Ik heb eerder al alles wat ik niet in wil pakken naar de kringloopwinkel gebracht, dus dat is ook klaar. Waar het op neerkomt is dat morgenmiddag het hele verhuisgedoe begint en dat ik tot die tijd eigenlijk niets meer kan doen eraan. Dat zou fijn rustig moeten zijn, maar het voelt als "ik kan niks doen dus ik heb niets om te voorkomen dat alles gruwelijk verkeerd gaat" (slaat nergens op, maar ja)quote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Morgen![]()
Kun je al wat inpakken of is dat niet handig?
Dat hoofd van jou tochquote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:28 schreef Tele6 het volgende:
[..]
B brengt morgen de dozen, dus ik kan nu niet echt wat doen. Ik heb eerder al alles wat ik niet in wil pakken naar de kringloopwinkel gebracht, dus dat is ook klaar. Waar het op neerkomt is dat morgenmiddag het hele verhuisgedoe begint en dat ik tot die tijd eigenlijk niets meer kan doen eraan. Dat zou fijn rustig moeten zijn, maar het voelt als "ik kan niks doen dus ik heb niets om te voorkomen dat alles gruwelijk verkeerd gaat" (slaat nergens op, maar ja)
Ik heb vooral de gedachten "ik doe alles verkeerd" en "alles gaat mis" en het helpt me dan het meest om iets te doen wat wél lukt, zodat ik uit die gedachtencirkel kom. Vandaar het hardlopen, dat werkt dan de "ik ben een luie sukkel" en de "ik ben vandaag nog niet buiten geweest en dat is verkeerd" tegen. Ik ga ook vaak schoonmaken als ik me zo voel, maar dat vind ik onzin nu, omdat het de komende dagen hier eerst toch een troep wordt met het verhuizen, ik ga er alleen naderhand nog wel even een dweil door halen.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Handig is anders idd.
Mij helpt het vaak op te gaan kleuren, puzzelen enzo om wat tot rust te komen. Maar dat moet je ook maar net leuk vinden natuurlijk.
Anyhow bijna tijd voor je nieuwe huis
Dankjequote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Jee, ik heb weer wat verkeerds gezegd kennelijk. Het spijt me.
Verhuizen is ook niet echt iets rustgevends idd. Maarrr ik ben in 4 jaar tijd 4 keer verhuisd en kan je zeggen dat er nog nooit wat misgegaan is. En wij pakte het soms echt niet al te handig aanquote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:32 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb vooral de gedachten "ik doe alles verkeerd" en "alles gaat mis" en het helpt me dan het meest om iets te doen wat wél lukt, zodat ik uit die gedachtencirkel kom. Vandaar het hardlopen, dat werkt dan de "ik ben een luie sukkel" en de "ik ben vandaag nog niet buiten geweest en dat is verkeerd" tegen. Ik ga ook vaak schoonmaken als ik me zo voel, maar dat vind ik onzin nu, omdat het de komende dagen hier eerst toch een troep wordt met het verhuizen, ik ga er alleen naderhand nog wel even een dweil door halen.
Idd, bijna-bijna-bijna verhuizen nu![]()
Nog 24 uur en dan begint het
Dat houd ik wel vol, die 24 uur
En je hebt ons om die 24 uur door te komen (alleen hoop ik voor mezelf dat ik vannacht wel slaap). Maar verder, we zijn erquote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:32 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb vooral de gedachten "ik doe alles verkeerd" en "alles gaat mis" en het helpt me dan het meest om iets te doen wat wél lukt, zodat ik uit die gedachtencirkel kom. Vandaar het hardlopen, dat werkt dan de "ik ben een luie sukkel" en de "ik ben vandaag nog niet buiten geweest en dat is verkeerd" tegen. Ik ga ook vaak schoonmaken als ik me zo voel, maar dat vind ik onzin nu, omdat het de komende dagen hier eerst toch een troep wordt met het verhuizen, ik ga er alleen naderhand nog wel even een dweil door halen.
Idd, bijna-bijna-bijna verhuizen nu![]()
Nog 24 uur en dan begint het
Dat houd ik wel vol, die 24 uur
Stuur je digipas of randomreader maar opquote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:54 schreef Myraela het volgende:
Oh pff, ik moet echt zorgen dat ik rond Black Friday gewoon niet thuis ben en non-stop bezig ben. Vorig jaar heb ik ook teveel gekocht.En waarschijnlijk gooien ze ook de Switch in de aanbieding en ga ik dan balen dat ik nu niet een maandje geduld kon hebben.
Je hoeft je sowieso voor ons niet te verantwoordenquote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:55 schreef Myraela het volgende:
Ik ben overigens minder koopverslaafd dan ik soms klink. Ik geef niet heel veel uit, maar hou gewoon van aanbiedingen.
Goed punt, ik ben mijn pinpas al een week kwijt.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:55 schreef derLudolf het volgende:
Stuur je digipas of randomreader maar op
Dit. En de lange laadtijd helpt ook niet mee.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:19 schreef Lonaa het volgende:
Ik wil eigenlijk heel die website niet lezen door het lettertype.
Die man rechtsonder kijkt alsof hij graag aan illegaal jonge jongetjes frummeltquote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:19 schreef Lonaa het volgende:
Ja, dat is wel even doorbijten, en het toontje moet je ook maar aanstaan.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:19 schreef Lonaa het volgende:
En is zelfs een fantopic geweest;quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 14:56 schreef Isegrim het volgende:
OMG ik heb vandaag de catalogus van Fattoria La Vialla ontvangen, wat móói!Ik kan bijna niet geloven dat ze dat gewoon gratis opsturen. En de producten zijn ook helemaal niet duur! En géén verzendkosten.
Ik ga er zeker bestellen!
En, is het er ooit van gekomen?quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:23 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik krijg al een tijd de catalogi, maar heb er nog niet besteld. Ik wil graag een keer zo'n samengesteld pakket om te proberen. Dan kan ik de lekkere producten daarna in grotere aantallen bestellen..
Vind het wel altijd een feestje om de boekjes door te bladeren![]()
Ik vind het wel tijd voor zo een nieuw topic eigelijkquote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, dat is wel even doorbijten, en het toontje moet je ook maar aanstaan.
Maar......
Uit CUL / Websites waar je online bijzondere producten kunt bestellen
[..]
En is zelfs een fantopic geweest;
CUL / Fattoria La Vialla
Van heiden6, die in die tijd het bijna/al/nog deed met Isegrim.
gut, had je jou moeten zien klagen van je vakantie. Dat was pas een kloteleven, zeg.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Spuit elfquote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:36 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
gut, had je jou moeten zien klagen van je vakantie. Dat was pas een kloteleven, zeg.
ja, ik had het door. Ik werd er een beetje plaatsvervangend boos door....quote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Spuit elf
En hij kende de context toch helemaal niet joh. Allemaal beetje zitten sneeuwvlokken hier
Jagar heeft wel een punt.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Spuit elf
En hij kende de context toch helemaal niet joh. Allemaal beetje zitten sneeuwvlokken hier
Sja had ie maar sneller in zijn lijstje van deze SC in zijn lijstje van de users hier het lijstje moeten opzoeken met sociaal passende reacties en die moeten combineren met het lijstje van ganbare onderwerpen.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Spuit elf
Eens hoor, ik vind ook veel dingen te duur om te kopen - niet te duur voor hun soort, maar te duur voor mij. Vanwege de olijfolie doe ik het nu dan wel, met wat pecorino erbij, en nog wat kleinigheden om aan de francovrije hoeveelheid te komenquote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:35 schreef Myraela het volgende:
Met zulke dingen merk ik dus juist altijd weer dat ik echt een krent ben.Voor olijfolie wil ik nog wel iets meer betalen, maar juist voor de dingen waarvan ik nu denk 'moet alles hebben' betaal ik gewoon echt niet zoveel. Meer dan 6 euro bijvoorbeeld voor een potje pesto, meh.
Mja ik vind het wel heerlijk om verlekkerend naar te kijkenquote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Eens hoor, ik vind ook veel dingen te duur om te kopen - niet te duur voor hun soort, maar te duur voor mij. Vanwege de olijfolie doe ik het nu dan wel, met wat pecorino erbij, en nog wat kleinigheden om aan de francovrije hoeveelheid te komen.
Hoezo boos?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:38 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ja, ik had het door. Ik werd er een beetje plaatsvervangend boos door....
Bij deze roep ik je uit tot winnaarquote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:43 schreef Jagärtrut het volgende:
ik wil een award voor Pinterest moeder van het jaar. Voor onze lange treinreis zaterdag een vissen spelletje gemaakt van vilt en een magneet. In elke vis zit een metalen wasser...
[ afbeelding ]
Zouden ze al die knopjes 1 voor 1 met Paint hebben geknutseld?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:19 schreef Lonaa het volgende:
jaja, ik snap het ook wel. Al vind ik dat je ook best uit de context af kunt leiden dat het voor tele allemaal niet zo makkelijk is. En de excuses had ik niet gelezen, anders had ik helemaal niet gepost.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoezo boos?
Hij kent de omstandigheden niet, en móet dat om een opmerking te mogen maken? Daar hoeft niet direct door iedereen zo spastisch op gereageerd te worden vind ik zo.
Hij zat mis, nou, dat kan weleens.
Hij heeft zijn excuses aangeboden en dan kunnen we weer door met ons leven toch
Fles staat er volgens mij niet om bekend zo'n ster te zijn in uit context conclusies te kunnen afleidenquote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:46 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
jaja, ik snap het ook wel. Al vind ik dat je ook best uit de context af kunt leiden dat het voor tele allemaal niet zo makkelijk is. En de excuses had ik niet gelezen, anders had ik helemaal niet gepost.
Nu verder met het leven. Pasta met 3 kazen en erwtjes voorbereiden voor het avondeten!
voorbereiden, niet eten. Dat zodat ik als ik straks koter 2 opgehaald heb alle tijd heb om met ze te spelen en het alleen nog maar in de oven hoef te steken.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Fles staat er volgens mij niet om bekend zo'n ster te zijn in uit context conclusies te kunnen afleiden
En die zwerft inmiddels zo lang en uitgebreid over Fok rond dat iedereen dat toch wel weet gok ik. Zo niet, ok, dan mist dat in het collectieve geheugen en kan de plank daar ook misgeslagen worden natuurlijk![]()
En avondeten? Ik heb net lunch op joh
Dit precies, inderdaad. Al probeer ik wel steeds vaker toch wat duurdere en betere producten te kopen. Niet standaard hoor, mijn normale boodschappen hou ik best basic. Maar als ik een avondje borrel mag dat écht wel een keer goede truffelsalami of lekkere dips in plaats van Bugles met Heksenkaas (ook goddelijk overigens hoor, daar niet van). Kwaliteit ipv alleen maar kwantiteit zegmaar.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:40 schreef sigme het volgende:
- niet te duur voor hun soort, maar te duur voor mij. -
Ja ok, ik ben niet zo van de voorbereiding geloof ikquote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:51 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
voorbereiden, niet eten. Dat zodat ik als ik straks koter 2 opgehaald heb alle tijd heb om met ze te spelen en het alleen nog maar in de oven hoef te steken.
Smiley uitgekozen door koter 1.![]()
Joh, da's volgens mij gewoon mopperen omdat het lekker is, niet omdat dingen kut zijn.quote:
Cool! Hopelijk vinden de kinderen het ook leukquote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:43 schreef Jagärtrut het volgende:
ik wil een award voor Pinterest moeder van het jaar. Voor onze lange treinreis zaterdag een vissen spelletje gemaakt van vilt en een magneet. In elke vis zit een metalen wasser...
[ afbeelding ]
Rendang zit in de slowcooker hierquote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja ok, ik ben niet zo van de voorbereiding geloof ik
Tenzij stoofschotels![]()
![]()
![]()
Zin in, komt door het weer
Herfst
RENDANGquote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:55 schreef Lonaa het volgende:
Rendang zit in de slowcooker hier
Overigens bauwe lucht en zon. Tot zover herfst
Met plat broodquote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
RENDANG![]()
![]()
![]()
Daar zou ik nou echt zin in hebben.
Lekker!quote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Rendang zit in de slowcooker hier
Overigens bauwe lucht en zon. Tot zover herfst
Of beide.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:58 schreef Lonaa het volgende:
Met plat brood![]()
Hoewel patat ook nog wel een goed idee is.
Rendang met patat is prrrrrima ja. Doe ik weleens met het laatste restjequote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Met plat brood![]()
Hoewel patat ook nog wel een goed idee is.
Meestal laatste restje volgende dag als lunch met boontjesquote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Rendang met patat is prrrrrima ja. Doe ik weleens met het laatste restje
Zal het doorgeven aan de patatboer!quote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:00 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het is tenslotte woensdag F. zn verjaardag.
Ik zat echt te bedenken waarom je op je hurken had gezeten tot ik 'kinderboerderij' lasquote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:02 schreef minilot het volgende:
Vanmorgen vroeg gezwommen, drie kwartier gelopen van bushalte naar kinderboerderij in het Kralingse Bos, daar zo'n beetje een paar uur op mijn hurken gezeten en daarna een uur teruggelopen naar de bushalte. Ik voel mijn kuiten ietwat.
Rendang, ik wil het!![]()
Je bent een vele malen lompere vent dan derLudolf. Dat is best een prestatie.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Nu maar even niet. In de Efteling wel hele dagen en hier in het dorp ook alles, maar deze route was helemaal nieuw en stilstaan bij elke brievenbus/putdeksel/voortuinstruikje, daar was geen tijd voor aangezien al om half elf daar afgesproken met één mijner exen en haar kleine zoontjequote:
Nu 14 kilo eraf. Doel voor dit jaar is eigenlijk om de -20 te halen, maar in totaal moet ik nog wel ongeveer 28 kilo voor mijn einddoel. Maar dan ben ik wel lichter dan ik ooit (sinds mijn 14e ofzo) ben geweest, dus misschien ben ik al wel eerder tevreden.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:03 schreef minilot het volgende:
@:Myraela Hoeveel er al af en hoeveel moet je nog?
Ja begrijp ik, dat schiet echt voor geen meter opquote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Nu maar even niet. In de Efteling wel hele dagen en hier in het dorp ook alles, maar deze route was helemaal nieuw en stilstaan bij elke brievenbus/putdeksel/voortuinstruikje, daar was geen tijd voor aangezien al om half elf daar afgesproken met één mijner exen en haar kleine zoontje
Zo dan, dat zijn heftige kilo's, knapquote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nu 14 kilo eraf. Doel voor dit jaar is eigenlijk om de -20 te halen, maar in totaal moet ik nog wel ongeveer 28 kilo voor mijn einddoel. Maar dan ben ik wel lichter dan ik ooit (sinds mijn 14e ofzo) ben geweest, dus misschien ben ik al wel eerder tevreden.
Beachvolleybal?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:12 schreef Barreltje het volgende:
Ja zo kan ie nu wel weer geloof ik..
Fles heeft zn excuses aangeboden Tele heeft ze aanvaard en dan houden we er over op. Op deze manier zijn teruglees posts wel super irritant als die koeien steeds weer uit de sloot gehaald moeten worden..
Verder suf geluld over hijsmiddelen..nog even een powernapje gedaan tijdens een filmpje..
en zo maar weer eens richting huis.. vanavond eerste volleybal wedstrijd van het seizoen voor mij
Gelukkig binnen.. Ik heb de conditie niet echt voor beach volleybal.quote:
quote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:17 schreef sigme het volgende:
Ik heb gister voor het eerst iets besteld bij https://www.lavialla.it/nl/
Volgens mij heb ik 15 jaar geleden voor het eerst mezelf hun catalogus laten toesturen en (dat kan ik nog opzoeken) 10 jaar geleden aangemeld voor de digitale nieuwsbrief. Ik ga niet graag over 1 nacht ijs.
Beachvolleybal kan ook binnenquote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:15 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Gelukkig binnen.. Ik heb de conditie niet echt voor beach volleybal.
En ik heb de hele dag al koude benen
Wel in een super gehorig hal,dus hopelijk kan ik me concentreren.. anders ga ik coachen.
Goed zoquote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:18 schreef Myraela het volgende:
Ja, het gaat wel echt lekker. Ik heb op het moment ook het gevoel dat ik gewoon een hele goede balans kan houden. Tussen mezelf niet alles ontzeggen, maar ook weer niet doorslaan in belachelijke hoeveelheden eten.
Begonnen nadat mijn psycholoog (voor de angstklachten) me ook wilde doorverwijzen voor een gespecialiseerde eetstoornisbehandeling. Daar ben ik erg van geschrokken. En toen wilde ik eigenlijk aan mezelf bewijzen dat ik die tijd gewoon wel achter me heb gelaten. Ik ben heel vaak in mijn leven afgevallen, maar ontwikkelde dan altijd een 'angst' voor "ongezond" eten. Stopte gewoon met eten tot ik weer vreetbuien kreeg. Dat was waarom ik eerst eigenlijk niet meer wilde beginnen.
Maar nu gaat het lekker.
Klinkt goedquote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:18 schreef Myraela het volgende:
Ja, het gaat wel echt lekker. Ik heb op het moment ook het gevoel dat ik gewoon een hele goede balans kan houden. Tussen mezelf niet alles ontzeggen, maar ook weer niet doorslaan in belachelijke hoeveelheden eten.
Begonnen nadat mijn psycholoog (voor de angstklachten) me ook wilde doorverwijzen voor een gespecialiseerde eetstoornisbehandeling. Daar ben ik erg van geschrokken. En toen wilde ik eigenlijk aan mezelf bewijzen dat ik die tijd gewoon wel achter me heb gelaten. Ik ben heel vaak in mijn leven afgevallen, maar ontwikkelde dan altijd een 'angst' voor "ongezond" eten. Stopte gewoon met eten tot ik weer vreetbuien kreeg. Dat was waarom ik eerst eigenlijk niet meer wilde beginnen.
Maar nu gaat het lekker.
Oh wauw!quote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:43 schreef Jagärtrut het volgende:
[ afbeelding ]
Ja supergoed! Ik ga het de volgende keer gewoon weer maken. Ze aten allemaal heel erg goed. Het meisje dat normaal ook altijd slecht eet, was iets lastiger. Maar rijst, kip en komkommer, prima. Altijd leuk als mijn zwager dan tegen haar zegt "He, gekruide kip eet je thuis nooit". Voor de rest gingen zelfs de pittige dimsums er bij haar broer in rap tempo doorheen.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:26 schreef minilot het volgende:
Myra, hoe liep het eigenlijk af met de pokebowl, dimsum en de koters?
Jeetje joh, was goed van jequote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:18 schreef Myraela het volgende:
Maar nu gaat het lekker.
Bladblazeren is leuk, alleen hoe doe jij de eindschoonmaak? Met een hark en daarna de ramen lappen?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:38 schreef Clubsoda het volgende:
Sterkte de komende 24 uur Tele! En zelfs áls het mis gaat, dan is 90% van de problemen ook weer snel op te lossen![]()
Ik overtrad net alle cul-regels en heb de tuin gebladblazerdAls compensatie deed ik boodschappen en staat er een pan stoofvlees op.
Wat is er mis met bladblazers?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:38 schreef Clubsoda het volgende:
Sterkte de komende 24 uur Tele! En zelfs áls het mis gaat, dan is 90% van de problemen ook weer snel op te lossen![]()
Ik overtrad net alle cul-regels en heb de tuin gebladblazerdAls compensatie deed ik boodschappen en staat er een pan stoofvlees op.
Daar houden we niet van hierquote:
Ik ben vooral bang dat allerlei dingen kapot gaan tijdens het verplaatsen, en zo goed als alles is vervangbaar, maar dat is tóch andersquote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:38 schreef Clubsoda het volgende:
Maar waarom? @mini?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:47 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Daar houden we niet van hierKijk maar naar mini
Aardappels stampen met een beetje roomboter en een eigeel. Pannenkoekjes van bakken. Serveren met de asperges en wat jonge geitenkaas.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:45 schreef fietsie het volgende:
Oow. Avondeten. Ik heb nog 6 groene asperges en een bakje eerder gekookte aardappelen.
Hmz.
Bezem en veger en blik en de goeie kant op mikken.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Bladblazeren is leuk, alleen hoe doe jij de eindschoonmaak? Met een hark en daarna de ramen lappen?
Ik ben zo'n beetje de onhandigste persoon ooit en ik ben al meerdere keren zonder kleerscheuren verhuisd. Komt goed!quote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:47 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ben vooral bang dat allerlei dingen kapot gaan tijdens het verplaatsen, en zo goed als alles is vervangbaar, maar dat is tóch anders
Nou ja. Ik ben er zelf bij, mijn verhuishelpers zijn allemaal handig en betrouwbaar, en het is een heel klein stukje rijden dus we hoeven niet heel erg hard te stouwen.
Gewoon laten liggenquote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Bezem en veger en blik en de goeie kant op mikken.
En pech hoor, een ieder die vindt dat bladblazeren stom is, is van harte uitgenodigd om hier iedere twee weken een volle kliko aan blad uit hoekjes te komen pulken. Ik trek die twee uur tuinwerk fysiek maar matig, dus als ik het mezelf makkelijker kan maken, dan graag.
Ik ben in de afgelopen 6 jaar 5 keer verhuisd, inclusief naar Denemarken en terug, en dat is ook allemaal goed gegaan. Ja, er zit een scheur in de onderkant van m'n matras, maar dat is de onderkantquote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:50 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik ben zo'n beetje de onhandigste persoon ooit en ik ben al meerdere keren zonder kleerscheuren verhuisd. Komt goed!
Voor je planten ook, beschermt tegen de vorstquote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:51 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Gewoon laten liggenis goed voor alle dieren
Ja, nee. Dan kan ik er binnen de kortste keren niet meer met mn fiets door, groeit het schuurdak vol, lopen de goten aan alle kanten over en rotten de tuinmeubels en kruidentuin weg.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:51 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Gewoon laten liggenis goed voor alle dieren
Ook als het fout gaat, komt het wel goed. Dat lijkt me met een afstand als Denemarken lastiger, maar hier loopt het wel los.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:53 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben in de afgelopen 6 jaar 5 keer verhuisd, inclusief naar Denemarken en terug, en dat is ook allemaal goed gegaan. Ja, er zit een scheur in de onderkant van m'n matras, maar dat is de onderkant
Vervolgens denk ik dan "het is nu zo vaak goed gegaan, dan moet het nu wel fout gaan"
Gelukkig is het leven niet zo logisch en rechtvaardigquote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:53 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ben in de afgelopen 6 jaar 5 keer verhuisd, inclusief naar Denemarken en terug, en dat is ook allemaal goed gegaan. Ja, er zit een scheur in de onderkant van m'n matras, maar dat is de onderkant
Vervolgens denk ik dan "het is nu zo vaak goed gegaan, dan moet het nu wel fout gaan"
Zonder de geiten klinkt het interessant.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:48 schreef Myraela het volgende:
[..]
Aardappels stampen met een beetje roomboter en een eigeel. Pannenkoekjes van bakken. Serveren met de asperges en wat jonge geitenkaas.
Dat zou ik doen. Daar vroeg je niet om. Maar toch.
Hmz.... dat klinkt ook interessant... ik moet nog naar de bewoonde wereld om een aanhanger met ladder op te halen, na 17:00 en voor 18:00 (omdat anders weg hierheen afgesloten)quote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:48 schreef Lonaa het volgende:
Ik zou een biefstuk kopen en champignons en dan opeten met asperges en aardappels.
In principe is het haalbaar om om 18:30 aan te schuiven L_Squote:Op woensdag 23 oktober 2019 16:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik lust ook wel groene aspergesIk moet het doen met de zuurkoolquiche die al weken op het menu staat. Ook lekker.
Hmm, verleidelijk. Maar moet nog werken, naar apotheek, Jumbo en sportschool. Dat wordt iets te complex. En er zijn maar 6 asperges.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 16:08 schreef fietsie het volgende:
[..]
In principe is het haalbaar om om 18:30 aan te schuiven L_S
En de weg naar het dorp gaat om 18:00 dichtquote:Op woensdag 23 oktober 2019 16:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hmm, verleidelijk. Maar moet nog werken, naar apotheek, Jumbo en sportschool. Dat wordt iets te complex. En er zijn maar 6 asperges.
Ik kom meestal als het klaar is tot de conclusie dat ik minstens 1 keer de verkeerde kant op heb gemikt... En dan dus maar ramen lappen.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Bezem en veger en blik en de goeie kant op mikken.
En pech hoor, een ieder die vindt dat bladblazeren stom is, is van harte uitgenodigd om hier iedere twee weken een volle kliko aan blad uit hoekjes te komen pulken. Ik trek die twee uur tuinwerk fysiek maar matig, dus als ik het mezelf makkelijker kan maken, dan graag.
Thais is toch redelijk pikant?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 16:17 schreef Myraela het volgende:
Ik ben een lekkere Thaise tomatensoep aan het maken.Voor morgen, helaas.
Zal wel niet echt Thais zijn, overigens. Maar ik maak gewoon een tomatensoep en gooi daar Massaman currypasta, gember, citroengras en kokosmelk bij.Morgen eten met koriander. Nom.
Kan pittig zijn, maar hoeft zeker niet altijd hoor. Kruidig, dat wel.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 16:23 schreef Pinnenmutske het volgende:
Thais is toch redelijk pikant?
Morgen lekker naar de Zoo in Antwerpen. Cursus Dierenverzorging gaat mee.
Als er verder in je leven niets meer gebeurt is het feitelijk een efficiënte buitenstofzuiger; dan kan dat ook dagelijksquote:Op woensdag 23 oktober 2019 16:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik had een overbuurvrouw. Die moet wat mankeren want alles moest spik en span en minimaal een keer per dag werden voortuin en achtertuin met zo'n blazer ding te lijf gegaan.
Dat vond ik toch wel wat gortig
Haha net als die rob die zijn "gras" ging stofzuigenquote:Op woensdag 23 oktober 2019 16:36 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als er verder in je leven niets meer gebeurt is het feitelijk een efficiënte buitenstofzuiger; dan kan dat ook dagelijks
Eigenlijk alleen op vakantie. Thuis kan het op zich ook wel maar vaak staan de tijden me niet aan of het is te druk. Voor het buitenbad bedenk ik sowieso pas tegen het einde van het seizoen dat ik er weleens heen kan etc. Allemaal luie smoesjes dus eigenlijkquote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:20 schreef minilot het volgende:
Fles, zwem jij eigenlijk alleen op vakantie, of ook thuis?
Daar zijn er meer van. Niet heel ver weg ook.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 16:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Haha net als die rob die zijn "gras" ging stofzuigen
Ik ben daar toch wat makkelijker in vrees ik. Af en toe even bladhark door de tuin en klaar.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 16:47 schreef fietsie het volgende:
[..]
Daar zijn er meer van. Niet heel ver weg ook.
Da's wel heel vroeg om helemaal kaal te zijn ja. Is het een walnoot?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 16:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik ben daar toch wat makkelijker in vrees ik. Af en toe even bladhark door de tuin en klaar.
Maargoed mijn noot is al zijn blad al kwijt.. Volgens mij issie kei dood.
Wij doen om beurten elke 2 weken de parkeerplaats met een bladblazer. Elke winter ben ik ongeveer 2 keer aan de beurtquote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:47 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Daar houden we niet van hierKijk maar naar mini
Mep op neus?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 16:52 schreef Lonaa het volgende:
Muppet heeft de eerste schade opgelopen van de kat. En terecht. Toch zielig.
Jup. Een gaatje en een kras. Ze had al eerder tikken gekregen, maar geen bloed. Nu dus wel.quote:
Tja je moet toch een hobby hebbenquote:Op woensdag 23 oktober 2019 16:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Haha net als die rob die zijn "gras" ging stofzuigen
Hoe groot zijn die? Een plaat van 2500x1250x3 kost ¤181 ex BTW.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:51 schreef Myraela het volgende:
Maandag komt de hovenier weer om zijn ontwerp en offerte te delen.Ben heel benieuwd. Hopelijk schrikken we niet van de kosten, want het gaat zo gaaf worden. Maar de twee bakken van cortenstaal schijnen al meer dan 1000 euro te kosten. Alleen dat is echt het enige wat ik écht zo gaaf vind, dat wil ik niet loslaten eigenlijk.
Een corrigerende tik dusquote:Op woensdag 23 oktober 2019 16:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Jup. Een gaatje en een kras. Ze had al eerder tikken gekregen, maar geen bloed. Nu dus wel.
En hoe doe je dat dan verder eigenlijk? Spreek je dan de kat vermanend toe can "joh, wen er maar aan, dit is je nieuwe vriendje" of laat je de natuur zijn werk doen?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 16:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Jup. Een gaatje en een kras. Ze had al eerder tikken gekregen, maar geen bloed. Nu dus wel.
Herfstblaadjes zijn om in te duiken hihi.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wij doen om beurten elke 2 weken de parkeerplaats met een bladblazer. Elke winter ben ik ongeveer 2 keer aan de beurtkwestie van het gewoon een beetje netjes houden. Niks mis mee denk ik
Dan moet je toch eerst een comfortabel dikke laag bij elkaar gebladblazerd hebben?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:04 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Herfstblaadjes zijn om in te duiken hihi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |