quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 21:34 schreef Uhmmpie het volgende:
even een culinairdere schnitzel dan.
Speciaal voor lucky
[ afbeelding ]
Heb je het pipet vooraf gecallibreert?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 21:42 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben een verslag aan het schrijven....over een practicum,....... maar het doel was geloof ik te leren pipetteren en een ijklijn op te zetten........ geeft lekker goede aanknopingspunten voor een fatsoenlijke discussie in het besluitstuk, maar niet heus
Checkquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 21:51 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Heb je het pipet vooraf gecallibreert?
Wat voor type pipet was het, was dat het meest nauwkeurig?
Met welk doel ging je pipetteren, welke nauwkeurigheid was gewenst?
Etc.
Gecalibreerd toch?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 21:51 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Etc.
Volgens google is het zelfs gekalibreerdquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gecalibreerd toch?
Was jij geen universitait docent?
Zit eronderquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kapsalon zonder kaas en shoarma?
Maar niet zoals zij het schreefquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:04 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Volgens google is het zelfs gekalibreerd
quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat dat betreft heb ik het lekker makkelijk. Voor mij is elke kapper een 'krullen'kapper![]()
Ik heb het vast gemist, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd. Wat voor vak geef jij?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 21:51 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Etc.
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gecalibreerd toch?
Was jij geen universitair docent?
Hoe gaat het nu met je gezondheid S? En met de rode kat?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:05 schreef Pinnenmutske het volgende:
Kapsalon![]()
![]()
Ik neem altijd kip en looksaus.
Migraine is minder dankzij Cefaly (apparaatje met elektroden)quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe gaat het nu met je gezondheid S? En met de rode kat?
Spoelde je het cuvet ook niet voor met de oplossing?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 21:57 schreef Candaasje het volgende:
[..]
CheckMaar het was sowieso nogal een euh, summier practicum.
Er werd niet echt gerept over betrouwbaarheid van de verschillende pipetten, of de gewenste nauwkeurigheid. Je mocht zowel een glazen pipet met pipetpeer gebruiken, als een semiautomatische. We hebben er zelf wel voor gekozen zoveel mogelijk met de semiautomatische pipetten te werken. (Want de graduele pipetten vergen een toch wat getrainder oog....minder betrouwbaar lijkt het me ook. het waren geen volpipetten.)
En ik vond het ook wel een beetje bijzonder dat we de cuvet van de spectrofotometer tussendoor niet hoefden om te spoelen (wel werken van laag naar hoge concentratie). Maar dat kan ik misschien wel noemen in mijn besluit?
Onze metingen waren trouwens volgens het boekje, als je kijkt naar de verwachtingen
Is het Spoorwegmuseum de moeite?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:13 schreef AnneX het volgende:
Affijn, het werd alsnog Utereg en het spoorwegmuseum.
Het was zíjn verjaardag![]()
Slimme keus in de herfstvakantie.
We stonden wel een half uur te kijken hoe kinderen aan het bouwen waren met treinbanen.
Daarna de film Dolor y Gloria in LHC, met smakelijk eten. Alles vega trouwens op de kaart.
(voor de mensen in U.: op maandag en dinsdag film + hoofdgerecht voor ¤ 20,- )
Nu nog een drankje en tot morgen, dag Cul’lers.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:13 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Migraine is minder dankzij Cefaly (apparaatje met elektroden)
Met Frasier gaat het goed.
Dank!quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 20:34 schreef Duderinnetje het volgende:
@:Molo https://www.kickstarter.c(...)lt=project&term=Ooni
Fijne vakantiequote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:12 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ook goed. Ik heb vakantie.
en ik overweeg mijn baan op te zeggen
Enjoy Anne, en truste voor straksquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:13 schreef AnneX het volgende:
Affijn, het werd alsnog Utereg en het spoorwegmuseum.
Het was zíjn verjaardag![]()
Slimme keus in de herfstvakantie.
We stonden wel een half uur te kijken hoe kinderen aan het bouwen waren met treinbanen.
Daarna de film Dolor y Gloria in LHC, met smakelijk eten. Alles vega trouwens op de kaart.
(voor de mensen in U.: op maandag en dinsdag film + hoofdgerecht voor ¤ 20,- )
Nu nog een drankje en tot morgen, dag Cul’lers.
Nee, het was eerst een blanco zetten met H2O, en daarna gewoon vullen met de oplossing (glycine met para-nitrofenol), steeds een hogere concentratie. Tussendoor gewoon leeggooien.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:14 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Spoelde je het cuvet ook niet voor met de oplossing?
Dat je tussendoor niet spoelt met oplosmiddel, kan ik begrijpen.
Als het restvolume reproduceerbaar is, zie je dat niet in je R2 van de ijklijn. Dat zegt niet dat het restvolume verwaarloosbaar is, maar gaat wél ten koste van de juistheid.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:17 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee, het was eerst een blanco zetten met H2O, en daarna gewoon vullen met de oplossing (glycine met para-nitrofenol), steeds een hogere concentratie. Tussendoor gewoon leeggooien.
Nu werkten we dus wel van laag naar hoog (concentratie), maar ik zou dan denken dat je toch 'restanten' kunt overhouden. Al is het maar van een druppels met een hogere concentratie glycine, en dus toch net iets minder PNP.
Nu leek het voor de resultaten weinig uit te maken, die waren echt heel netjes. Maar toch
Waar ga je dit in de praktijk voor gebruiken?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 21:42 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben een verslag aan het schrijven....over een practicum,....... maar het doel was geloof ik te leren pipetteren en een ijklijn op te zetten........ geeft lekker goede aanknopingspunten voor een fatsoenlijke discussie in het besluitstuk, maar niet heus
Helpt die Cefaly goed? Ik overweeg ook om er een aan te schaffen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:13 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Migraine is minder dankzij Cefaly (apparaatje met elektroden)
Met Frasier gaat het goed.
Ik zou de hele boel onder kotsen geloof ikquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:22 schreef borisz het volgende:
Kapsalon.. Al weer even geleden.
Avond.
We hadden bedrijfsuitje bij de VR Room. Was leuk.. Maar na twee uur heb je het wel goed had en ben je doodop. Daarna eten bij een toko Sloterdijk en net met wat verdwaalde collega's nog een biertje gedaan. 🍺
Geslaagde dag iig. 👍
Zeer tevreden. Ik heb 5 jaar serieus afgezien en nooit geweten dat het wel eens migraine kon zijn.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Helpt die Cefaly goed? Ik overweeg ook om er een aan te schaffen.
Tsja.... goede. We moeten een notie krijgen van hoe wetenschappelijk onderzoek gedaan wordt. Er zullen ook studenten diergeneeskunde wel echt het onderzoek ingaan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:24 schreef z80 het volgende:
[..]
Waar ga je dit in de praktijk voor gebruiken?
"Uw frons was wederom legendarisch, mevrouw Candidaatje" ?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:30 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Een voordeel; we krijgen hier geen punt voor, maar wel feedback.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |