Gewoon beginnen met eerlijk meten en de herkomst van de depositie vaststellen in de Natura 2000 gebieden ipv microbeleid voeren op macrogegevens:quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 15:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Laten ze dus om te beginnen maar eens stoppen met die idiote rekentruuk en dan kunnen we daarna weer kijken of boeren evenredig benadeeld worden door de stikstofregels als de luchtvaart.
waarmee dus de punt buitenland iets groter wordt en de punt landbouw gelijk blijft 46%. Ik denk dat de economische waarde van vliegverkeer wel wat hoger ligt dan een paar vrachtwagens net boontjes.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 15:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zoals in dat stukje te lezen was wordt 80% van de uitstoot door de luchtvaart berekend onder het kopje stikstof vanuit het buitenland.
Daarnaast: er zijn in Nederland heel wat meer boeren dan piloten en de toegevoegde economische waarde van boeren is heel wat hoger dan Schiphol.
quote:Laten ze dus om te beginnen maar eens stoppen met die idiote rekentruuk en dan kunnen we daarna weer kijken of boeren evenredig benadeeld worden door de stikstofregels als de luchtvaart.
"Veel boeren hebben namelijk in hun vergunning staan dat ze veel meer koeien mogen houden dan ze daadwerkelijk hebben. Met als doel om te kunnen groeien."quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 16:53 schreef manny het volgende:
Boeren verklaren zuivelsector de oorlog na voorstel stikstofplan: ‘Is einde van de veehouderij’
https://www.ad.nl/binnenl(...)eehouderij~a0815b9d/
en uiteraard worden de bestuurders “persoonlijk verantwoordelijk” gesteld.
Ik zie dat je het met mijn laatste punt eens bent. Prima.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 17:06 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
waarmee dus de punt buitenland iets groter wordt en de punt landbouw gelijk blijft 46%. Ik denk dat de economische waarde van vliegverkeer wel wat hoger ligt dan een paar vrachtwagens net boontjes.
[..]
Een taartdiagram gebaseerd op berekende waardes.....quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 14:56 schreef VoMy het volgende:
[..]
SATL heeft ongetwijfeld gelijk, aangezien er bijna geen bedrijf in Nederland zo schandelijk de hand boven het hoofd wordt gehouden als Schiphol.
Is dit relevant voor de stikstofuitstoot van boeren?
We pakken het taartdiagram er nog eens bij:
[ afbeelding ]
Welk van de marginale streepjes zou eigenlijk iets minder marginaal moeten zijn? Ik denk dat luchtverkeer onder de 2,2% van overig verkeer valt. Stel de luchtvaartfactor is nu 4x te laag, en luchtvaart is voor 100% verantwoordelijk voor alles van overig verkeer, dan zou die schijf misschien wel naar 10% moeten. Dat is allemaal dus onder de uiterst ruime aannames van hierboven. Die paar procenten extra bij overig verkeer worden dan evenredig weggenomen uit de andere bronnen, wat voor de landbouw dus wellicht een genereuze 4 procentpunt vermindering zou inhouden. Dat betekent dat 41% van alle stikstofuitstoot in Nederland dus op het conto komt van de landbouw - en dan ook nog eens hoofdzakelijk veeteelt. Denk je eens in, meer dan 40% van alle uitstoot komt uit een sector waar maar een paar duizend man in actief zijn en die voor een groot deel draait op subsidies. En heel Nederland ondervindt daar hinder van!
Beter doet de politiek daar eens wat aan.
niet meer leveren betekent geen subsidie meer. de meeste boeren houden het zonder subsidie nog geen 3 dagen vol.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 19:37 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Een taartdiagram gebaseerd op berekende waardes.....
De boeren gaan geen millimeter inleveren na 30 jaar ingeleverd te hebben. Met het bedrag dat gereserveerd is koop je nog geen procent van de boeren uit. Kennelijk moet eerst de economie op z'n gat gaan voordat het bij de stijfkoppen doordringt dat de boeren toch echt op hun strepen zijn. Zij hebben in elk geval genoeg te eten om hun poot decennia lang stijf te houden.
Waar zeg ik dat? Bovendien zou het stopzetten van subsidies de Nederlandse belastingbetaler een hoop geld kosten aangezien dit uit een EU pot komt. Dus wel de lasten die we aan de EU betalen, maar niet de lusten terug in de vorm van subsidies. Daarbij zou het wegvallen van de 's werelds 2e grote exporteur van voedsel direct invloed hebben om de wereldvoedselprijzen. Dus jij wilt meer betalen voor voedsel? Geen probleem, de boeren redden zich wel, want ze maken hun voedsel zelf. O ja, de mestboekhouding gaat dan ook op de brandstapel. Succes met je milieudoelstellingen!quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 19:46 schreef Speekselklier het volgende:
niet meer leveren betekent geen subsidie meer. de meeste boeren houden het zonder subsidie nog geen 3 dagen vol.
Goed zo. Poot stijf houden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 20:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En alweer succes! De zuivelindustrie trekt het plan voor het verminderen van stikstofuitstoot in. Dit een paar uur nadat boeren de persoonlijke telefoonnummers van bestuurders van zuivelbedrijven bekend maakten en ze het hoofdgebouw van FrieslandCampina met trekkers blokkeerden.
Naar eigen zeggen is het plan ingetrokken omdat er toch geen draagvlak voor bleek te zijn.
https://www.ad.nl/binnenl(...)van-boeren~a0815b9d/
Mooi zo.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 20:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En alweer succes! De zuivelindustrie trekt het plan voor het verminderen van stikstofuitstoot in. Dit een paar uur nadat boeren de persoonlijke telefoonnummers van bestuurders van zuivelbedrijven bekend maakten en ze het hoofdgebouw van FrieslandCampina met trekkers blokkeerden.
Naar eigen zeggen is het plan ingetrokken omdat er toch geen draagvlak voor bleek te zijn.
https://www.ad.nl/binnenl(...)van-boeren~a0815b9d/
De meeste Nederlanders met een koophuis, de niet werkende mensen, eigenlijk iedereen in de Nederlandse verzorgingsstaat houd het geen 3 dagen vol zonder subsidies in welke vorm dan ook. Verder betaald 'de boer' zelf de subsidies die ontvangen worden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 19:46 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
niet meer leveren betekent geen subsidie meer. de meeste boeren houden het zonder subsidie nog geen 3 dagen vol.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 21:51 schreef AchJa het volgende:
Remkes roept voorlichters terug: zelfs tanks mogen gewoon op het Malieveld
DEN HAAG - De Haagse waarnemend burgemeester Johan Remkes heeft zijn eigen voorlichters in het openbaar keihard op de vingers getikt. De communicatieadviseurs van de gemeente hadden deze week via Twitter gemeld dat er in de toekomst bij de demonstraties geen 'zware voertuigen' op het Malieveld zijn toegestaan. Remkes moet dat nu in een brief aan de gemeenteraad corrigeren. Zware voertuigen mogen wel degelijk het veld op. Sterker: kermisattracties en zelfs tanks mogen er gewoon nog komen, stelt hij.
In een brief aan de gemeenteraad moet Remkes een persbericht van de gemeente bijna compleet rectificeren. Zo was de kop van dat bericht 'Geen zware voertuigen meer toegestaan op het Malieveld'. De waarnemend burgemeester neemt daar direct afstand van. 'In tegenstelling tot wat in een aantal berichten werd genoemd betekent het advies nadrukkelijk niet dat er niet meer met zware voertuigen kan worden gedemonstreerd op het Malieveld', schrijft de burgemeester.
Het Twitter-account van de afdeling voorlichting van de gemeente Den Haag verspreidde op 23 oktober een bericht naar aanleiding van een onderzoek naar het dak van de parkeergarage onder een deel van het terrein. Daarin werd ook direct de link gelegd met het boerenprotest. De boeren, meldde het bericht, waren met 'zware landbouwvoertuigen' op het Malieveld geweest, waardoor vragen ontstonden over de belastbaarheid het van het dak van de garage aan de rand van het veld.
Tractoren
Op basis van dat bericht meldden meerdere media dat het in de toekomst verboden was om bij demonstraties zware voertuigen als tractoren mee te nemen naar het Malieveld.
Waarnemend burgemeester Remkes heeft vandaag een onderzoeksrapport naar de belastbaarheid van het dak van de garage en een begeleidende brief aan de gemeenteraad gestuurd. In die brief schrijft hij dat na het eerste boerenprotest een inspectie van het dak van de garage heeft plaatsgevonden. Daarbij kwamen toen 'geen zichtbare negatieve gevolgen' voor de constructie aan het licht. Wel werd met spoed ook nog een deskundigenadvies gevraagd om te beoordelen of gemeente, politie en Openbaar Ministerie een tweede grote boerenactie op 16 oktober konden toestaan.
Geen overschrijding
Uit dat advies blijkt dat het dak juist heel wat kan hebben. Er is zelfs 'geen overschrijding van de normen' als het dak volstaat met tractoren uit één van de zwaarste categorieën, als er maar een ruimte van één meter tussenin zit. Als voertuigen nog zwaarder worden, is er iets meer ruimte nodig, aldus de onderzoekers. Maar, stelt de burgemeester direct: 'De meeste tractoren die op het Malieveld stonden, wogen tussen de vier en acht ton'.
Gemeente, politie en Openbaar Ministerie namen de aanbevelingen uit het rapport mee bij de voorbereidingen op het protest van 16 oktober. Dat betekende dat de voertuigen uiteindelijk het terrein op mochten, mits er een meter afstand werd gehouden. Dat gebeurde ook keurig. Daardoor werd toen wel schade aangericht aan het gras. Maar daarbij bleef het. 'Er was geen schade aan het dak van de parkeergarage en er is geen sprake geweest van gevaarlijke situaties.'
Te voet
Het Twitterbericht van de voorlichters van de gemeente stelde verder dat demonstranten voortaan alleen nog maar te voet het Malieveld op mogen en dat zware voertuigen moesten worden geparkeerd op de Boorlaan, aan de rand van het Malieveld. Remkes ontkent dat ook. Volgens hem worden de conclusies van het rapport wel gebruikt voor toekomstige protesten en andere activiteiten, maar wil dat niet zeggen dat er geen zware voertuigen meer op het veld mogen komen. Demonstraties en evenementen als circussen en zelfs Veteranendag - met al het militair materieel dat daarbij hoort - kunnen 'onverminderd' plaats hebben.
Een woordvoerder van de gemeente stelt dat er geen sprake van is dat de voorlichters op de vingers zijn getikt. Zij zegt dat Remkes ervoor heeft gekozen het onderzoeksrapport aan de raad te sturen met een begeleidende brief waarin nog meer uitleg wordt gegeven. Volgens haar zit er ook geen enkel licht tussen het Twitter-bericht van afgelopen dinsdag en de brief van vrijdag.
Omroep West
Oké mooie communicatie weer.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 21:51 schreef AchJa het volgende:
Remkes roept voorlichters terug: zelfs tanks mogen gewoon op het Malieveld
DEN HAAG - De Haagse waarnemend burgemeester Johan Remkes heeft zijn eigen voorlichters in het openbaar keihard op de vingers getikt. De communicatieadviseurs van de gemeente hadden deze week via Twitter gemeld dat er in de toekomst bij de demonstraties geen 'zware voertuigen' op het Malieveld zijn toegestaan. Remkes moet dat nu in een brief aan de gemeenteraad corrigeren. Zware voertuigen mogen wel degelijk het veld op. Sterker: kermisattracties en zelfs tanks mogen er gewoon nog komen, stelt hij.
In een brief aan de gemeenteraad moet Remkes een persbericht van de gemeente bijna compleet rectificeren. Zo was de kop van dat bericht 'Geen zware voertuigen meer toegestaan op het Malieveld'. De waarnemend burgemeester neemt daar direct afstand van. 'In tegenstelling tot wat in een aantal berichten werd genoemd betekent het advies nadrukkelijk niet dat er niet meer met zware voertuigen kan worden gedemonstreerd op het Malieveld', schrijft de burgemeester.
Het Twitter-account van de afdeling voorlichting van de gemeente Den Haag verspreidde op 23 oktober een bericht naar aanleiding van een onderzoek naar het dak van de parkeergarage onder een deel van het terrein. Daarin werd ook direct de link gelegd met het boerenprotest. De boeren, meldde het bericht, waren met 'zware landbouwvoertuigen' op het Malieveld geweest, waardoor vragen ontstonden over de belastbaarheid het van het dak van de garage aan de rand van het veld.
Tractoren
Op basis van dat bericht meldden meerdere media dat het in de toekomst verboden was om bij demonstraties zware voertuigen als tractoren mee te nemen naar het Malieveld.
Waarnemend burgemeester Remkes heeft vandaag een onderzoeksrapport naar de belastbaarheid van het dak van de garage en een begeleidende brief aan de gemeenteraad gestuurd. In die brief schrijft hij dat na het eerste boerenprotest een inspectie van het dak van de garage heeft plaatsgevonden. Daarbij kwamen toen 'geen zichtbare negatieve gevolgen' voor de constructie aan het licht. Wel werd met spoed ook nog een deskundigenadvies gevraagd om te beoordelen of gemeente, politie en Openbaar Ministerie een tweede grote boerenactie op 16 oktober konden toestaan.
Geen overschrijding
Uit dat advies blijkt dat het dak juist heel wat kan hebben. Er is zelfs 'geen overschrijding van de normen' als het dak volstaat met tractoren uit één van de zwaarste categorieën, als er maar een ruimte van één meter tussenin zit. Als voertuigen nog zwaarder worden, is er iets meer ruimte nodig, aldus de onderzoekers. Maar, stelt de burgemeester direct: 'De meeste tractoren die op het Malieveld stonden, wogen tussen de vier en acht ton'.
Gemeente, politie en Openbaar Ministerie namen de aanbevelingen uit het rapport mee bij de voorbereidingen op het protest van 16 oktober. Dat betekende dat de voertuigen uiteindelijk het terrein op mochten, mits er een meter afstand werd gehouden. Dat gebeurde ook keurig. Daardoor werd toen wel schade aangericht aan het gras. Maar daarbij bleef het. 'Er was geen schade aan het dak van de parkeergarage en er is geen sprake geweest van gevaarlijke situaties.'
Te voet
Het Twitterbericht van de voorlichters van de gemeente stelde verder dat demonstranten voortaan alleen nog maar te voet het Malieveld op mogen en dat zware voertuigen moesten worden geparkeerd op de Boorlaan, aan de rand van het Malieveld. Remkes ontkent dat ook. Volgens hem worden de conclusies van het rapport wel gebruikt voor toekomstige protesten en andere activiteiten, maar wil dat niet zeggen dat er geen zware voertuigen meer op het veld mogen komen. Demonstraties en evenementen als circussen en zelfs Veteranendag - met al het militair materieel dat daarbij hoort - kunnen 'onverminderd' plaats hebben.
Een woordvoerder van de gemeente stelt dat er geen sprake van is dat de voorlichters op de vingers zijn getikt. Zij zegt dat Remkes ervoor heeft gekozen het onderzoeksrapport aan de raad te sturen met een begeleidende brief waarin nog meer uitleg wordt gegeven. Volgens haar zit er ook geen enkel licht tussen het Twitter-bericht van afgelopen dinsdag en de brief van vrijdag.
Omroep West
Waar komt al dat gejank over subsidie dan vandaan in de voorgaande 28 delenquote:Op vrijdag 25 oktober 2019 20:06 schreef ACT-F het volgende:
Bovendien zou het stopzetten van subsidies de Nederlandse belastingbetaler een hoop geld kosten aangezien dit uit een EU pot komt. Dus wel de lasten die we aan de EU betalen, maar niet de lusten terug in de vorm van subsidies.
Je moet toch wat om de boeren maximaal in diskrediet te brengen?quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 23:20 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Waar komt al dat gejank over subsidie dan vandaan in de voorgaande 28 delen
Is dat volk echt zo simpel dat ze EU geld willen laten liggen terwijl we juist een van de grootste afdragers aan de EU zijn?
Ollongrens fake news industry in optima forma.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 23:20 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Waar komt al dat gejank over subsidie dan vandaan in de voorgaande 28 delen
Is dat volk echt zo simpel dat ze EU geld willen laten liggen terwijl we juist een van de grootste afdragers aan de EU zijn?
Zendtijd eisen in business class.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 00:03 schreef TheVulture het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)toren-naar-noordwijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |