abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:19:01 #201
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189614553
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 15:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Laten ze dus om te beginnen maar eens stoppen met die idiote rekentruuk en dan kunnen we daarna weer kijken of boeren evenredig benadeeld worden door de stikstofregels als de luchtvaart.
Gewoon beginnen met eerlijk meten en de herkomst van de depositie vaststellen in de Natura 2000 gebieden ipv microbeleid voeren op macrogegevens:

  vrijdag 25 oktober 2019 @ 16:53:58 #202
80382 manny
30 is best veel
pi_189615961
Boeren verklaren zuivelsector de oorlog na voorstel stikstofplan: ‘Is einde van de veehouderij’

https://www.ad.nl/binnenl(...)eehouderij~a0815b9d/

en uiteraard worden de bestuurders “persoonlijk verantwoordelijk” gesteld.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:06:53 #203
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189616142
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 15:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zoals in dat stukje te lezen was wordt 80% van de uitstoot door de luchtvaart berekend onder het kopje stikstof vanuit het buitenland.
Daarnaast: er zijn in Nederland heel wat meer boeren dan piloten en de toegevoegde economische waarde van boeren is heel wat hoger dan Schiphol.
waarmee dus de punt buitenland iets groter wordt en de punt landbouw gelijk blijft 46%. Ik denk dat de economische waarde van vliegverkeer wel wat hoger ligt dan een paar vrachtwagens net boontjes.


quote:
Laten ze dus om te beginnen maar eens stoppen met die idiote rekentruuk en dan kunnen we daarna weer kijken of boeren evenredig benadeeld worden door de stikstofregels als de luchtvaart.
Tot nooit .......
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:09:37 #204
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189616187
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 16:53 schreef manny het volgende:
Boeren verklaren zuivelsector de oorlog na voorstel stikstofplan: ‘Is einde van de veehouderij’

https://www.ad.nl/binnenl(...)eehouderij~a0815b9d/

en uiteraard worden de bestuurders “persoonlijk verantwoordelijk” gesteld.
"Veel boeren hebben namelijk in hun vergunning staan dat ze veel meer koeien mogen houden dan ze daadwerkelijk hebben. Met als doel om te kunnen groeien."

serieus denken dat je ondanks alles nog kan groeien....
Tot nooit .......
pi_189616843
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 17:06 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

waarmee dus de punt buitenland iets groter wordt en de punt landbouw gelijk blijft 46%. Ik denk dat de economische waarde van vliegverkeer wel wat hoger ligt dan een paar vrachtwagens net boontjes.
[..]

Ik zie dat je het met mijn laatste punt eens bent. Prima.
Maar de cijfers over uitstoot in Nederland gelden voor alle boeren in Nederland en al het vliegverkeer. In 2018 waren er een kleine 54000 landbouwbedrijven. Het aantal personeel dat op die bedrijven werkt is natuurlijk nog een stuk groter, maar elk landbouwbedrijf zorgt voor werkgelegenheid voor 10 andere mensen.

Dat maakt jouw 'paar vrachtwagens met boontjes' nogal lachwekkend. Wat betreft vliegverkeer zijn mensen die op vakantie of op uitjes gaan verantwoordelijk voor het grootste deel van de vluchten. Beperkte economische waarde dus. Sterker: voor veel vluchten geld dat mensen puur het vliegtuig pakken omdat het simpelweg goedkoper is dan de trein of zelfs de auto. Een bizarre situatie.

En als je kijkt naar kosten die boeren en de luchtvaartindustrie maken om hun uitstoot te verminderen dan liggen de verhoudingen helemaal scheef. Boeren moeten iedere keer een vermogen investeren om weer aan allerlei nieuwe maatregelen van de overheid te voldoen terwijl er op de kerosine die de luchtvaartsector niet eens belasting zit.

Als je besluit dat het noodzakelijk is dat de veestapel moet krimpen dan moet je eerst iets aan de luchtvaartsector gaan doen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189616869
<dubbel>
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:26:29 #207
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189618259
ik denk dat beide noodzakelijk is. Hoe je ook rekent, schiphol x5 of wat dan ook. boeren zijn de grootste stikstof uitstoters.

Om van het stikstof probleem af te komen MoET je dus bij de boeren zijn.
Tot nooit .......
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:37:57 #208
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189618459
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 14:56 schreef VoMy het volgende:

[..]

SATL heeft ongetwijfeld gelijk, aangezien er bijna geen bedrijf in Nederland zo schandelijk de hand boven het hoofd wordt gehouden als Schiphol.
Is dit relevant voor de stikstofuitstoot van boeren?
We pakken het taartdiagram er nog eens bij:

[ afbeelding ]

Welk van de marginale streepjes zou eigenlijk iets minder marginaal moeten zijn? Ik denk dat luchtverkeer onder de 2,2% van overig verkeer valt. Stel de luchtvaartfactor is nu 4x te laag, en luchtvaart is voor 100% verantwoordelijk voor alles van overig verkeer, dan zou die schijf misschien wel naar 10% moeten. Dat is allemaal dus onder de uiterst ruime aannames van hierboven. Die paar procenten extra bij overig verkeer worden dan evenredig weggenomen uit de andere bronnen, wat voor de landbouw dus wellicht een genereuze 4 procentpunt vermindering zou inhouden. Dat betekent dat 41% van alle stikstofuitstoot in Nederland dus op het conto komt van de landbouw - en dan ook nog eens hoofdzakelijk veeteelt. Denk je eens in, meer dan 40% van alle uitstoot komt uit een sector waar maar een paar duizend man in actief zijn en die voor een groot deel draait op subsidies. En heel Nederland ondervindt daar hinder van!

Beter doet de politiek daar eens wat aan.
Een taartdiagram gebaseerd op berekende waardes.....

De boeren gaan geen millimeter inleveren na 30 jaar ingeleverd te hebben. Met het bedrag dat gereserveerd is koop je nog geen procent van de boeren uit. Kennelijk moet eerst de economie op z'n gat gaan voordat het bij de stijfkoppen doordringt dat de boeren toch echt op hun strepen zijn. Zij hebben in elk geval genoeg te eten om hun poot decennia lang stijf te houden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:46:48 #209
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189618597
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:37 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Een taartdiagram gebaseerd op berekende waardes.....

De boeren gaan geen millimeter inleveren na 30 jaar ingeleverd te hebben. Met het bedrag dat gereserveerd is koop je nog geen procent van de boeren uit. Kennelijk moet eerst de economie op z'n gat gaan voordat het bij de stijfkoppen doordringt dat de boeren toch echt op hun strepen zijn. Zij hebben in elk geval genoeg te eten om hun poot decennia lang stijf te houden.
niet meer leveren betekent geen subsidie meer. de meeste boeren houden het zonder subsidie nog geen 3 dagen vol.
Tot nooit .......
pi_189618803
En alweer succes! De zuivelindustrie trekt het plan voor het verminderen van stikstofuitstoot in. Dit een paar uur nadat boeren de persoonlijke telefoonnummers van bestuurders van zuivelbedrijven bekend maakten en ze het hoofdgebouw van FrieslandCampina met trekkers blokkeerden.

Naar eigen zeggen is het plan ingetrokken omdat er toch geen draagvlak voor bleek te zijn.
https://www.ad.nl/binnenl(...)van-boeren~a0815b9d/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:06:40 #211
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189618870
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:46 schreef Speekselklier het volgende:

niet meer leveren betekent geen subsidie meer. de meeste boeren houden het zonder subsidie nog geen 3 dagen vol.
Waar zeg ik dat? Bovendien zou het stopzetten van subsidies de Nederlandse belastingbetaler een hoop geld kosten aangezien dit uit een EU pot komt. Dus wel de lasten die we aan de EU betalen, maar niet de lusten terug in de vorm van subsidies. Daarbij zou het wegvallen van de 's werelds 2e grote exporteur van voedsel direct invloed hebben om de wereldvoedselprijzen. Dus jij wilt meer betalen voor voedsel? Geen probleem, de boeren redden zich wel, want ze maken hun voedsel zelf. O ja, de mestboekhouding gaat dan ook op de brandstapel. Succes met je milieudoelstellingen!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:13:47 #212
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189619003
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En alweer succes! De zuivelindustrie trekt het plan voor het verminderen van stikstofuitstoot in. Dit een paar uur nadat boeren de persoonlijke telefoonnummers van bestuurders van zuivelbedrijven bekend maakten en ze het hoofdgebouw van FrieslandCampina met trekkers blokkeerden.

Naar eigen zeggen is het plan ingetrokken omdat er toch geen draagvlak voor bleek te zijn.
https://www.ad.nl/binnenl(...)van-boeren~a0815b9d/
Goed zo. Poot stijf houden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:29:11 #213
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189619304
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En alweer succes! De zuivelindustrie trekt het plan voor het verminderen van stikstofuitstoot in. Dit een paar uur nadat boeren de persoonlijke telefoonnummers van bestuurders van zuivelbedrijven bekend maakten en ze het hoofdgebouw van FrieslandCampina met trekkers blokkeerden.

Naar eigen zeggen is het plan ingetrokken omdat er toch geen draagvlak voor bleek te zijn.
https://www.ad.nl/binnenl(...)van-boeren~a0815b9d/
Mooi zo.
pi_189619334
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:46 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

niet meer leveren betekent geen subsidie meer. de meeste boeren houden het zonder subsidie nog geen 3 dagen vol.
De meeste Nederlanders met een koophuis, de niet werkende mensen, eigenlijk iedereen in de Nederlandse verzorgingsstaat houd het geen 3 dagen vol zonder subsidies in welke vorm dan ook. Verder betaald 'de boer' zelf de subsidies die ontvangen worden.
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_189619573
Verder ken ik maar 1 Nederlandse boer op klompen die zichzelf buitengewoon goed red middels 'boeren' landgoederen supermarktketen etc etc in privebeheer.
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_189620880
Ben echt wel een beetje klaar met die vrijstaat-mentaliteit van dat FDF :r
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:51:26 #217
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189620985
Remkes roept voorlichters terug: zelfs tanks mogen gewoon op het Malieveld

DEN HAAG - De Haagse waarnemend burgemeester Johan Remkes heeft zijn eigen voorlichters in het openbaar keihard op de vingers getikt. De communicatieadviseurs van de gemeente hadden deze week via Twitter gemeld dat er in de toekomst bij de demonstraties geen 'zware voertuigen' op het Malieveld zijn toegestaan. Remkes moet dat nu in een brief aan de gemeenteraad corrigeren. Zware voertuigen mogen wel degelijk het veld op. Sterker: kermisattracties en zelfs tanks mogen er gewoon nog komen, stelt hij.

In een brief aan de gemeenteraad moet Remkes een persbericht van de gemeente bijna compleet rectificeren. Zo was de kop van dat bericht 'Geen zware voertuigen meer toegestaan op het Malieveld'. De waarnemend burgemeester neemt daar direct afstand van. 'In tegenstelling tot wat in een aantal berichten werd genoemd betekent het advies nadrukkelijk niet dat er niet meer met zware voertuigen kan worden gedemonstreerd op het Malieveld', schrijft de burgemeester.

Het Twitter-account van de afdeling voorlichting van de gemeente Den Haag verspreidde op 23 oktober een bericht naar aanleiding van een onderzoek naar het dak van de parkeergarage onder een deel van het terrein. Daarin werd ook direct de link gelegd met het boerenprotest. De boeren, meldde het bericht, waren met 'zware landbouwvoertuigen' op het Malieveld geweest, waardoor vragen ontstonden over de belastbaarheid het van het dak van de garage aan de rand van het veld.
Tractoren

Op basis van dat bericht meldden meerdere media dat het in de toekomst verboden was om bij demonstraties zware voertuigen als tractoren mee te nemen naar het Malieveld.

Waarnemend burgemeester Remkes heeft vandaag een onderzoeksrapport naar de belastbaarheid van het dak van de garage en een begeleidende brief aan de gemeenteraad gestuurd. In die brief schrijft hij dat na het eerste boerenprotest een inspectie van het dak van de garage heeft plaatsgevonden. Daarbij kwamen toen 'geen zichtbare negatieve gevolgen' voor de constructie aan het licht. Wel werd met spoed ook nog een deskundigenadvies gevraagd om te beoordelen of gemeente, politie en Openbaar Ministerie een tweede grote boerenactie op 16 oktober konden toestaan.
Geen overschrijding

Uit dat advies blijkt dat het dak juist heel wat kan hebben. Er is zelfs 'geen overschrijding van de normen' als het dak volstaat met tractoren uit één van de zwaarste categorieën, als er maar een ruimte van één meter tussenin zit. Als voertuigen nog zwaarder worden, is er iets meer ruimte nodig, aldus de onderzoekers. Maar, stelt de burgemeester direct: 'De meeste tractoren die op het Malieveld stonden, wogen tussen de vier en acht ton'.

Gemeente, politie en Openbaar Ministerie namen de aanbevelingen uit het rapport mee bij de voorbereidingen op het protest van 16 oktober. Dat betekende dat de voertuigen uiteindelijk het terrein op mochten, mits er een meter afstand werd gehouden. Dat gebeurde ook keurig. Daardoor werd toen wel schade aangericht aan het gras. Maar daarbij bleef het. 'Er was geen schade aan het dak van de parkeergarage en er is geen sprake geweest van gevaarlijke situaties.'
Te voet

Het Twitterbericht van de voorlichters van de gemeente stelde verder dat demonstranten voortaan alleen nog maar te voet het Malieveld op mogen en dat zware voertuigen moesten worden geparkeerd op de Boorlaan, aan de rand van het Malieveld. Remkes ontkent dat ook. Volgens hem worden de conclusies van het rapport wel gebruikt voor toekomstige protesten en andere activiteiten, maar wil dat niet zeggen dat er geen zware voertuigen meer op het veld mogen komen. Demonstraties en evenementen als circussen en zelfs Veteranendag - met al het militair materieel dat daarbij hoort - kunnen 'onverminderd' plaats hebben.

Een woordvoerder van de gemeente stelt dat er geen sprake van is dat de voorlichters op de vingers zijn getikt. Zij zegt dat Remkes ervoor heeft gekozen het onderzoeksrapport aan de raad te sturen met een begeleidende brief waarin nog meer uitleg wordt gegeven. Volgens haar zit er ook geen enkel licht tussen het Twitter-bericht van afgelopen dinsdag en de brief van vrijdag.

Omroep West
pi_189621187
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 21:51 schreef AchJa het volgende:
Remkes roept voorlichters terug: zelfs tanks mogen gewoon op het Malieveld

DEN HAAG - De Haagse waarnemend burgemeester Johan Remkes heeft zijn eigen voorlichters in het openbaar keihard op de vingers getikt. De communicatieadviseurs van de gemeente hadden deze week via Twitter gemeld dat er in de toekomst bij de demonstraties geen 'zware voertuigen' op het Malieveld zijn toegestaan. Remkes moet dat nu in een brief aan de gemeenteraad corrigeren. Zware voertuigen mogen wel degelijk het veld op. Sterker: kermisattracties en zelfs tanks mogen er gewoon nog komen, stelt hij.

In een brief aan de gemeenteraad moet Remkes een persbericht van de gemeente bijna compleet rectificeren. Zo was de kop van dat bericht 'Geen zware voertuigen meer toegestaan op het Malieveld'. De waarnemend burgemeester neemt daar direct afstand van. 'In tegenstelling tot wat in een aantal berichten werd genoemd betekent het advies nadrukkelijk niet dat er niet meer met zware voertuigen kan worden gedemonstreerd op het Malieveld', schrijft de burgemeester.

Het Twitter-account van de afdeling voorlichting van de gemeente Den Haag verspreidde op 23 oktober een bericht naar aanleiding van een onderzoek naar het dak van de parkeergarage onder een deel van het terrein. Daarin werd ook direct de link gelegd met het boerenprotest. De boeren, meldde het bericht, waren met 'zware landbouwvoertuigen' op het Malieveld geweest, waardoor vragen ontstonden over de belastbaarheid het van het dak van de garage aan de rand van het veld.
Tractoren

Op basis van dat bericht meldden meerdere media dat het in de toekomst verboden was om bij demonstraties zware voertuigen als tractoren mee te nemen naar het Malieveld.

Waarnemend burgemeester Remkes heeft vandaag een onderzoeksrapport naar de belastbaarheid van het dak van de garage en een begeleidende brief aan de gemeenteraad gestuurd. In die brief schrijft hij dat na het eerste boerenprotest een inspectie van het dak van de garage heeft plaatsgevonden. Daarbij kwamen toen 'geen zichtbare negatieve gevolgen' voor de constructie aan het licht. Wel werd met spoed ook nog een deskundigenadvies gevraagd om te beoordelen of gemeente, politie en Openbaar Ministerie een tweede grote boerenactie op 16 oktober konden toestaan.
Geen overschrijding

Uit dat advies blijkt dat het dak juist heel wat kan hebben. Er is zelfs 'geen overschrijding van de normen' als het dak volstaat met tractoren uit één van de zwaarste categorieën, als er maar een ruimte van één meter tussenin zit. Als voertuigen nog zwaarder worden, is er iets meer ruimte nodig, aldus de onderzoekers. Maar, stelt de burgemeester direct: 'De meeste tractoren die op het Malieveld stonden, wogen tussen de vier en acht ton'.

Gemeente, politie en Openbaar Ministerie namen de aanbevelingen uit het rapport mee bij de voorbereidingen op het protest van 16 oktober. Dat betekende dat de voertuigen uiteindelijk het terrein op mochten, mits er een meter afstand werd gehouden. Dat gebeurde ook keurig. Daardoor werd toen wel schade aangericht aan het gras. Maar daarbij bleef het. 'Er was geen schade aan het dak van de parkeergarage en er is geen sprake geweest van gevaarlijke situaties.'
Te voet

Het Twitterbericht van de voorlichters van de gemeente stelde verder dat demonstranten voortaan alleen nog maar te voet het Malieveld op mogen en dat zware voertuigen moesten worden geparkeerd op de Boorlaan, aan de rand van het Malieveld. Remkes ontkent dat ook. Volgens hem worden de conclusies van het rapport wel gebruikt voor toekomstige protesten en andere activiteiten, maar wil dat niet zeggen dat er geen zware voertuigen meer op het veld mogen komen. Demonstraties en evenementen als circussen en zelfs Veteranendag - met al het militair materieel dat daarbij hoort - kunnen 'onverminderd' plaats hebben.

Een woordvoerder van de gemeente stelt dat er geen sprake van is dat de voorlichters op de vingers zijn getikt. Zij zegt dat Remkes ervoor heeft gekozen het onderzoeksrapport aan de raad te sturen met een begeleidende brief waarin nog meer uitleg wordt gegeven. Volgens haar zit er ook geen enkel licht tussen het Twitter-bericht van afgelopen dinsdag en de brief van vrijdag.

Omroep West
w/
pi_189621264
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 21:51 schreef AchJa het volgende:
Remkes roept voorlichters terug: zelfs tanks mogen gewoon op het Malieveld

DEN HAAG - De Haagse waarnemend burgemeester Johan Remkes heeft zijn eigen voorlichters in het openbaar keihard op de vingers getikt. De communicatieadviseurs van de gemeente hadden deze week via Twitter gemeld dat er in de toekomst bij de demonstraties geen 'zware voertuigen' op het Malieveld zijn toegestaan. Remkes moet dat nu in een brief aan de gemeenteraad corrigeren. Zware voertuigen mogen wel degelijk het veld op. Sterker: kermisattracties en zelfs tanks mogen er gewoon nog komen, stelt hij.

In een brief aan de gemeenteraad moet Remkes een persbericht van de gemeente bijna compleet rectificeren. Zo was de kop van dat bericht 'Geen zware voertuigen meer toegestaan op het Malieveld'. De waarnemend burgemeester neemt daar direct afstand van. 'In tegenstelling tot wat in een aantal berichten werd genoemd betekent het advies nadrukkelijk niet dat er niet meer met zware voertuigen kan worden gedemonstreerd op het Malieveld', schrijft de burgemeester.

Het Twitter-account van de afdeling voorlichting van de gemeente Den Haag verspreidde op 23 oktober een bericht naar aanleiding van een onderzoek naar het dak van de parkeergarage onder een deel van het terrein. Daarin werd ook direct de link gelegd met het boerenprotest. De boeren, meldde het bericht, waren met 'zware landbouwvoertuigen' op het Malieveld geweest, waardoor vragen ontstonden over de belastbaarheid het van het dak van de garage aan de rand van het veld.
Tractoren

Op basis van dat bericht meldden meerdere media dat het in de toekomst verboden was om bij demonstraties zware voertuigen als tractoren mee te nemen naar het Malieveld.

Waarnemend burgemeester Remkes heeft vandaag een onderzoeksrapport naar de belastbaarheid van het dak van de garage en een begeleidende brief aan de gemeenteraad gestuurd. In die brief schrijft hij dat na het eerste boerenprotest een inspectie van het dak van de garage heeft plaatsgevonden. Daarbij kwamen toen 'geen zichtbare negatieve gevolgen' voor de constructie aan het licht. Wel werd met spoed ook nog een deskundigenadvies gevraagd om te beoordelen of gemeente, politie en Openbaar Ministerie een tweede grote boerenactie op 16 oktober konden toestaan.
Geen overschrijding

Uit dat advies blijkt dat het dak juist heel wat kan hebben. Er is zelfs 'geen overschrijding van de normen' als het dak volstaat met tractoren uit één van de zwaarste categorieën, als er maar een ruimte van één meter tussenin zit. Als voertuigen nog zwaarder worden, is er iets meer ruimte nodig, aldus de onderzoekers. Maar, stelt de burgemeester direct: 'De meeste tractoren die op het Malieveld stonden, wogen tussen de vier en acht ton'.

Gemeente, politie en Openbaar Ministerie namen de aanbevelingen uit het rapport mee bij de voorbereidingen op het protest van 16 oktober. Dat betekende dat de voertuigen uiteindelijk het terrein op mochten, mits er een meter afstand werd gehouden. Dat gebeurde ook keurig. Daardoor werd toen wel schade aangericht aan het gras. Maar daarbij bleef het. 'Er was geen schade aan het dak van de parkeergarage en er is geen sprake geweest van gevaarlijke situaties.'
Te voet

Het Twitterbericht van de voorlichters van de gemeente stelde verder dat demonstranten voortaan alleen nog maar te voet het Malieveld op mogen en dat zware voertuigen moesten worden geparkeerd op de Boorlaan, aan de rand van het Malieveld. Remkes ontkent dat ook. Volgens hem worden de conclusies van het rapport wel gebruikt voor toekomstige protesten en andere activiteiten, maar wil dat niet zeggen dat er geen zware voertuigen meer op het veld mogen komen. Demonstraties en evenementen als circussen en zelfs Veteranendag - met al het militair materieel dat daarbij hoort - kunnen 'onverminderd' plaats hebben.

Een woordvoerder van de gemeente stelt dat er geen sprake van is dat de voorlichters op de vingers zijn getikt. Zij zegt dat Remkes ervoor heeft gekozen het onderzoeksrapport aan de raad te sturen met een begeleidende brief waarin nog meer uitleg wordt gegeven. Volgens haar zit er ook geen enkel licht tussen het Twitter-bericht van afgelopen dinsdag en de brief van vrijdag.

Omroep West
Oké :') mooie communicatie weer.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 23:20:50 #220
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189622474
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:06 schreef ACT-F het volgende:
Bovendien zou het stopzetten van subsidies de Nederlandse belastingbetaler een hoop geld kosten aangezien dit uit een EU pot komt. Dus wel de lasten die we aan de EU betalen, maar niet de lusten terug in de vorm van subsidies.
Waar komt al dat gejank over subsidie dan vandaan in de voorgaande 28 delen :D
Is dat volk echt zo simpel dat ze EU geld willen laten liggen terwijl we juist een van de grootste afdragers aan de EU zijn?
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 23:28:45 #221
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189622608
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 23:20 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Waar komt al dat gejank over subsidie dan vandaan in de voorgaande 28 delen :D
Is dat volk echt zo simpel dat ze EU geld willen laten liggen terwijl we juist een van de grootste afdragers aan de EU zijn?
Je moet toch wat om de boeren maximaal in diskrediet te brengen?
pi_189622647
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 23:20 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Waar komt al dat gejank over subsidie dan vandaan in de voorgaande 28 delen :D
Is dat volk echt zo simpel dat ze EU geld willen laten liggen terwijl we juist een van de grootste afdragers aan de EU zijn?
Ollongrens fake news industry in optima forma.

En zij zag dat het goed was.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189623007
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_189623036
quote:
Zendtijd eisen in business class. :')
Als je wat geld neerlegt, dan mag je gewoon je zegje doen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 00:16:46 #225
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189623126
Voorlichters die het gemeentebeleid gaan bepalen, zelfs Hitler liet het niet zo ver komen. Met dank aan Remkes die het tuig heeft klemgezet.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')