https://nos.nl/artikel/23(...)e-keer-meer-aan.htmlquote:De pakketbezorgers van PostNL komen voortaan geen tweede keer langs met een pakketje. Als de klant of de buren niet thuis zijn, gaat het pakje in het vervolg direct naar een PostNL-locatie. Daar moet de geadresseerde het dan zelf ophalen.
In een verklaring stelt PostNL dat gebleken is dat mensen die de eerste keer niet thuis zijn vaak ook de tweede keer niet thuis geven. Bovendien zouden mensen liever hebben dat het pakje direct naar een ophaalpunt in de buurt worden gebracht, want dan kunnen ze zelf bepalen wanneer ze het ophalen.
Het postbedrijf ziet nog meer voordelen: als pakketten niet voor de tweede keer mee hoeven is er meer ruimte in de bus en hoeven er minder kilometers gemaakt te worden.
De maatregel moet verlichting brengen in de komende twee maanden, die traditioneel erg druk zijn vanwege Sinterklaas en Kerstmis. Overigens wordt van alle pakjes 95 procent wel bezorgd bij de eerste poging, bijvoorbeeld bij de buren.
Ja, want daar stelen ze nooit en regen kennen ze ook niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:35 schreef LXIV het volgende:
En in dorpen e.d. kun je de pakjes gewoon voor de deur leggen
Dat is raar want volgens mij brengen ze dat pakketje dan sowieso naar een afhaalpunt en dan drukken ze een kaartje in de bus dat dat er een pakketje klaar ligt bij afhaalpunt X maar dat je daar nog wel geld moet aftikken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)e-keer-meer-aan.html
Eindelijk. Had een keer wat uit Amerika besteld en de bezorger wilde graag een idioot bedrag als 33,45 euro hebben voor douane kosten. Uiteraard geen wisselgeld of pinautomaat. Kan hij direct naar het afhaalpunt dan? NEIN BEFEL IST BEFELL.
Nou ik vind het wel beter. Als ik overdag moet werken ga ik liever 's avonds naar het afhaalpunt dan een dag later hetzelfde moeten doen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:40 schreef vosss het volgende:
Lekker dan. Kosten besparing en dan zo verdraaien richting de klant dat het beter is.
Flikker op. Het is niet beter en ik geef er geen flikker om dat die kutbus van jullie het milieu vervuilt. Breng godverdomme gewoon mijn pakketje hoere PTT
Dit was 2 jaar terug, dus misschien is alles anders nu.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:37 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Dat is raar want volgens mij brengen ze dat pakketje dan sowieso naar een afhaalpunt en dan drukken ze een kaartje in de bus dat dat er een pakketje klaar ligt bij afhaalpunt X maar dat je daar nog wel geld moet aftikken.
Dit ook nog jaquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:45 schreef MadJackthePirate het volgende:
Denken dat postbezorgers uberhaubt 2x aanbellen
omg jouw avatar...quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:47 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dit ook nog jaVaak komen ze niet eens langs en lees je dat hij hem niet heeft kunnen bezorgen omdat je niet thuis was
Dan zit je de hele dag voor jan lul te wachten.
Moet je DPD eens proberen, kan je helemaal lachen. Die donderen het gewoon over je schutting als het kanquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:47 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dit ook nog jaVaak komen ze niet eens langs en lees je dat hij hem niet heeft kunnen bezorgen omdat je niet thuis was
Dan zit je de hele dag voor jan lul te wachten.
Ja alsof die flikkers aan iets anders denken dan centen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:40 schreef vosss het volgende:
Lekker dan. Kosten besparing en dan zo verdraaien richting de klant dat het beter is.
Flikker op. Het is niet beter en ik geef er geen flikker om dat die kutbus van jullie het milieu vervuilt. Breng godverdomme gewoon mijn pakketje hoere PTT
Wordt hier in omgeving ook altijd gedaan hoor achterlaten. Diefstal? Neuh.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:37 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ja, want daar stelen ze nooit en regen kennen ze ook niet.
Het is ook een stuk beter voor de klant. De mensen zijn ook nooit thuis en maar wel verwachten dat ze maar tig keer blijven langskomen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:40 schreef vosss het volgende:
Lekker dan. Kosten besparing en dan zo verdraaien richting de klant dat het beter is.
Flikker op. Het is niet beter en ik geef er geen flikker om dat die kutbus van jullie het milieu vervuilt. Breng godverdomme gewoon mijn pakketje hoere PTT
Uhhh verander dan het afhaal momentquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:54 schreef NaturalScience het volgende:
Heel fijn dat ze dit doen.![]()
Ik krijg wekelijks pakketjes binnen en ik ben nog nooit thuis geweest bij bezorging. Zowel ik als m'n partner zijn doordeweeks nooit thuis tussen 8 en 8, dus dan is het fijn als ik op een koopavond naar het afhaalpunt kan.
Je hebt bij PostNL nooit de optie om direct een afhaalpunt in te stellen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Uhhh verander dan het afhaal moment![]()
![]()
![]()
![]()
Of zet dat naar een afhaalpunt.
Ik heb nog geen bezorgbedrijf gehad die dat niet kan doen.
Je kan niet altijd voor een afhaalpunt kiezen en ook niet voor een bezorgmoment. Zelfs bij Bol niet, dit artikel bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Uhhh verander dan het afhaal moment![]()
![]()
![]()
![]()
Of zet dat naar een afhaalpunt.
Ik heb nog geen bezorgbedrijf gehad die dat niet kan doen.
Bijna iedereen heeft hier wel iets van een overkapping. En nee, gestolen wordt er niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:37 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ja, want daar stelen ze nooit en regen kennen ze ook niet.
Goed verhaal. Maar de max bij PostNL is 30 kilo.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:22 schreef RAVW het volgende:
lekker heb je een compleet woonkamer inrichting via een postorder bedrijf besteld , ben je " niet " thuis
mag je dus even voor bij 200 kilo zelf achter op de fiets mee gaan nemen en op halen![]()
maar wel even 45 Euro verzendkosten rekenen
The postman always rings twice.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:45 schreef MadJackthePirate het volgende:
Denken dat postbezorgers uberhaubt 2x aanbellen
Je kunt een briefje op je deur plakken dat je niet wil dat ze je pakketje bij de buren afleveren.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:50 schreef Harvest89 het volgende:
Snap niet waarom ze dit niet eerder hebben gedaan.
Hopelijk stoppen ze ook met dat afleveren bij de buren, dat is ook vrij irritant.
per pakket ja , maar je kan dus 6 x 30 kilo gewoon laten bezorgenquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:28 schreef Messina het volgende:
[..]
Goed verhaal. Maar de max bij PostNL is 30 kilo.
Dat heb ik ook wel eens gehad... (Blijkbaar een dagje 'slecht zin!')quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:22 schreef RAVW het volgende:
Ben diverse keren thuis geweest terwijl ze gewoon voor de deur stonden de gele briefjes te schrijven en zonder aanbellen al een geel briefje door de deur te gooien
, u was niet thuis
Hoeft de bezorger niet op te volgen. Als de klant (de afzender) aan heeft gegeven dat bezorging bij buren is toegestaan, dan mag de bezorger jouw briefje (of speciale sticker, die zijn er ook) gewoon negeren. Niet fijn als je problemen hebt met je buren, of het gewoon niet prettig vindt. Al zijn er ook wel bezorgers die hier wel rekening mee houden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:31 schreef maily het volgende:
[..]
Je kunt een briefje op je deur plakken dat je niet wil dat ze je pakketje bij de buren afleveren.
Kun je net zo goed naar fysieke winkels om je spullen te kopen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 21:48 schreef Hyaenidae het volgende:
Pfffffff, moet ik straks speciaal een auto aanschaffen om m'n pakketten steeds op te gaan halen.
Fijn voor bedrijven ja.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 21:17 schreef SugeLucky het volgende:
Tussen 17:00 - 22:00 of zo zou denk ik veel beter werken.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 21:22 schreef Durmada het volgende:Sterker nog, zelfs al ben ik thuis gooien ze hem nog bij een afhaallocatie. En die locatie is helaas vaak niet eens dichtbij.
Meeste pakketjes passen ook prima op de pakjesdrager van de fiets.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 21:48 schreef Hyaenidae het volgende:
Pfffffff, moet ik straks speciaal daarvoor een auto aanschaffen om m'n pakketten steeds op te halen.
Als je een fatsoenlijk afhaalpunt hebt in de buurt prima.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 22:24 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Meeste pakketjes passen ook prima op de pakjesdrager van de fiets.
Prima maatregel, wat mij betreft gaat alles gelijk naar het afhaalpunt.
Dat lijkt mij juist een hele mooie manier van werken. Of misschien iets in de richting van een kleine verhoging van de prijs op het moment dat je aangeeft dat je het thuis wilt laten bezorgen en er vervolgens niet bent.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 22:39 schreef yamazaki het volgende:
maar bij anderen is het ook niet veel beter, DHL bezorgt standaard bij ophaalpunten tenzij je als verzender bijbetaald voor bezorging aan huis. Daar is ook niet elke ontvangende retailer blij mee.
Als het niet mogelijk is om tijdens kantoortijden het pakje bij een afhaalpunt op te pikken, dan is thuisbezorgen al helemaal overbodige moeite.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 22:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als je een fatsoenlijk afhaalpunt hebt in de buurt prima.
Maar in het dorp waar ik woon zitten we opgescheept met een postagentschap dat maar tot 17.30u geopend is, waardoor je na werktijd moet haasten. Ook in de middagpauze gauw even gaan is geen optie, want ze zijn ook gesloten van 12.00 tot 13.30u.
Als klap op de vuurpijl zijn ze ook nog eens het hele weekend gesloten, waardoor je dus geen kant op kan.
ik denk dat dit ook de realiteit zal worden, dat je op de niet-thuis briefje kan bijbetalen voor een nieuwe bezorgpoging op een door jouw aangegeven tijdstip.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 22:48 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat lijkt mij juist een hele mooie manier van werken. Of misschien iets in de richting van een kleine verhoging van de prijs op het moment dat je aangeeft dat je het thuis wilt laten bezorgen en er vervolgens niet bent.
ja als het naar zo'n pakketbox gaat zit er een kluiscode bij je niet-thuis berichtje. die kun je ook scannen met je app. maar dan moet je wel een verzendcode hebben.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 23:14 schreef Jellereppe het volgende:
Prima toch. Een veel duurdere oplossing is pakketbrievenbussen in de wijk en iedereen een eigen sleutel waarmee die het kan openen. Alleen wel vandaalgevoelig dus niet geschikt voor wijken met veel straattuig en dieven.
Das MuskGODquote:
Ik kan bij BOL gewoon daarvoor kiezen hoor?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:25 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Je kan niet altijd voor een afhaalpunt kiezen en ook niet voor een bezorgmoment. Zelfs bij Bol niet, dit artikel bijvoorbeeld.
Ook in het buitenland bestellen is lastig..
Kan ik wel.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:09 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Je hebt bij PostNL nooit de optie om direct een afhaalpunt in te stellen.
Bol.com heeft de handige optie om het pakketje rechtstreeks naar de AH te sturen. Dat is ideaal, dan kan ik nadat ik thuis kom van m'n werk nog tot 10 uur m'n pakketje afhalen.
Ik ben werkzaam geweest voor PostNL en veel van hun werkprocessen stammen nog uit de tijd van columbus. Goed punt iig.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 01:12 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien moeten ze eens niet standaard overdag komen als alle normale mensen aan het werk zijn. Natuurlijk is er dan niemand thuis.
Ik heb geen cijfers, maar ik verwacht dat bij heel veel gezinnen regelmatig overdag iemand thuis is eigenlijk. Ze hebben het zelf ook over 95% bezorgingsucces op de eerste poging.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 01:12 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien moeten ze eens niet standaard overdag komen als alle normale mensen aan het werk zijn. Natuurlijk is er dan niemand thuis.
Jawel hoor. Maar - en dit is het probleem - dan moet de webshop "pakjegemak" aanbieden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:09 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Je hebt bij PostNL nooit de optie om direct een afhaalpunt in te stellen.
Waarschijnlijk tellen ze daar pakjes die bij e buren zijn gedropt in mee. Waarbij die buren natuurlijk ook nooit thuis zijn als je bij hen langsgaat.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 06:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik heb geen cijfers, maar ik verwacht dat bij heel veel gezinnen regelmatig overdag iemand thuis is eigenlijk. Ze hebben het zelf ook over 95% bezorgingsucces op de eerste poging.
Jawel hoor. Ik kan het via de App instellen. Zodra er een datum + tijdstip bekend is kun je al een ander adres doorgeven, ook een afhaalpunt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:09 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Je hebt bij PostNL nooit de optie om direct een afhaalpunt in te stellen.
Bol.com heeft de handige optie om het pakketje rechtstreeks naar de AH te sturen. Dat is ideaal, dan kan ik nadat ik thuis kom van m'n werk nog tot 10 uur m'n pakketje afhalen.
Bezorgen bij iemand anders dan de geadresseerde is wat mij betreft geen bezorgsucces.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 06:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik heb geen cijfers, maar ik verwacht dat bij heel veel gezinnen regelmatig overdag iemand thuis is eigenlijk. Ze hebben het zelf ook over 95% bezorgingsucces op de eerste poging.
Als ze alles buiten kantooruren moeten gaan bezorgen dan krijgen ze het natuurlijk helemaal niet weg.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 01:12 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien moeten ze eens niet standaard overdag komen als alle normale mensen aan het werk zijn. Natuurlijk is er dan niemand thuis.
Onze bezorger van PostNL werkt altijd rond deze tijden. Ideaalquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 21:17 schreef SugeLucky het volgende:
Goh ja, de meeste mensen werken overdag.
Ik snap sowieso al niet dat ze op deze tijden bezorgen.
Tussen 17:00 - 22:00 of zo zou denk ik veel beter werken.
Precies. Ik doe daar niet meer aan mee. Een tijdje fungeerde ik als distributie centrum voor een gehele straat. Ik werd het zat. Je voelt je toch verantwoordelijk voor al die pakketjes die je dan tijdelijk in huis hebt van een ander.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 07:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bezorgen bij iemand anders dan de geadresseerde is wat mij betreft geen bezorgsucces.
Ah ja, dat klinkt logisch.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 06:33 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Waarschijnlijk tellen ze daar pakjes die bij e buren zijn gedropt in mee. Waarbij die buren natuurlijk ook nooit thuis zijn als je bij hen langsgaat.
Was hier hetzelfde toen ik godverdomme twee weekjes verlof hadquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 09:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies. Ik doe daar niet meer aan mee. Een tijdje fungeerde ik als distributie centrum voor een gehele straat. Ik werd het zat. Je voelt je toch verantwoordelijk voor al die pakketjes die je dan tijdelijk in huis hebt van een ander.
Maar ik ben over het algemeen overdag thuis en werk meestal in de avond en nacht. Post NL had dit al snel door dus die probeerde al die pakketjes bij mij af te leveren voor de straat.
Jij kan voor dat artikel een bezorgmoment en afhaalpunt kiezen? Ik heb er een aantal weken geleden zelfs contact over gehad met Bol en het was niet mogelijk zeiden ze.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 00:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik kan bij BOL gewoon daarvoor kiezen hoor?
Die optie is er idd wel, maar lang niet altijd te gebruiken. Toen mijn pakketten rond 11 uur kwamen, kon ik ze idd naar een afhaalpunt sturen.. maar pas nadat ze gesorteerd waren. Dat gebeurde meestal pas aan het begin vd nacht. Als de zending nog niet gesorteerd is, kan de bezorgdatum nog veranderen. Zodra de zending gesorteerd is, kun je hem in principe dan ook de aankomende bezorgdag verwachten. Misschien dat het daar mee te maken heeft..quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 07:32 schreef HSG het volgende:
[..]
Jawel hoor. Ik kan het via de App instellen. Zodra er een datum + tijdstip bekend is kun je al een ander adres doorgeven, ook een afhaalpunt.
Spreek met je buren af dat je aanneemt voor een euro per pAkjequote:Op zaterdag 19 oktober 2019 10:18 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Was hier hetzelfde toen ik godverdomme twee weekjes verlof hadOp het begin van de vakantie pakketje voor mezelf en de buren aangenomen, daarna stond die jongen drie dagen op rij voor de deur met iets voor iemand anders. Voor de derde keer heb ik vriendelijk bedankt. Ik run geen wijkcentrum.
Ik ook gewoon hoor bij Bol.comquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 10:55 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Jij kan voor dat artikel een bezorgmoment en afhaalpunt kiezen? Ik heb er een aantal weken geleden zelfs contact over gehad met Bol en het was niet mogelijk zeiden ze.
Kan niet bij alle artikelen dus, nee.quote:
Nee de prijsstijging is dan minder hoogquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:44 schreef PP_Sound het volgende:
Wordt het dan ook goedkoper om pakket te verzenden?
De laatste x keer dat ik iets bestelde bij bol.com kon ik pas na de eerste bezorgpoging kiezen voor een afhaalpunt. Dan weet ik dus al dat ik niet thuis ben en moet alsnog die bezorger thuis aan laten bellen. Dat ze daar wat aan doen, aan die tijd- en geldverspilling.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 11:55 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Kan niet bij alle artikelen dus, nee.
Oh, dat gaat wel specifiek over de afhaalpunten van bol. Maar bij een externe verkoper is het idd ook nog maar de vraag waar ze mee verzenden.
Jij kan voor dat specifieke artikel een bezorgmoment en afhaalpunt kiezen?quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 11:52 schreef LosMuertos het volgende:
[..]
Ik ook gewoon hoor bij Bol.com
Dat weet ik, vandaar ook mijn oorspronkelijke reactie op bianconeri's post:quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 11:52 schreef LosMuertos het volgende:
[..]
Maar dat artikel is niet van Bol zelf en komt misschien via een andere postbezorgdienst.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Uhhh verander dan het afhaal moment![]()
![]()
![]()
![]()
Of zet dat naar een afhaalpunt.
Ik heb nog geen bezorgbedrijf gehad die dat niet kan doen.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:25 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Je kan niet altijd voor een afhaalpunt kiezen en ook niet voor een bezorgmoment. Zelfs bij Bol niet, dit artikel bijvoorbeeld.
Ook in het buitenland bestellen is lastig..
En 'buren'.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 12:21 schreef nostra het volgende:
Dat 95% van de pakjes bij de eerste bezorgpoging afgeleverd wordt verbaast met echt enorm. Zit natuurlijk een bulk zakelijk bij, maar toch.
Ik weet niet hoe die tijden worden bepaald. Bij ons kwam de vorige PostNL bezorger standaard in de avond. Daarna kwam er een nieuwe en die kwam overdag en die baalde er van dat er in onze wijk zo weinig thuis waren overdag.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 01:12 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien moeten ze eens niet standaard overdag komen als alle normale mensen aan het werk zijn. Natuurlijk is er dan niemand thuis.
En mensen die het adres van hun werk als afleverlocatie opgeven niet te vergetenquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 12:21 schreef nostra het volgende:
Dat 95% van de pakjes bij de eerste bezorgpoging afgeleverd wordt verbaast met echt enorm. Zit natuurlijk een bulk zakelijk bij, maar toch.
Ja? Ik kon gewoon aangeven dat ik het bij afhaalpunt wou hebben aangezien ik weinig thuis ben en dat gedoe niet wil.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 10:55 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Jij kan voor dat artikel een bezorgmoment en afhaalpunt kiezen? Ik heb er een aantal weken geleden zelfs contact over gehad met Bol en het was niet mogelijk zeiden ze.
Dan vinden ze jou zeker heel speciaalquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 14:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja? Ik kon gewoon aangeven dat ik het bij afhaalpunt wou hebben aangezien ik weinig thuis ben en dat gedoe niet wil.
Tijd en geldverspilling van de bezorger, Post NL betaald toch maar anderhalve Euro voor de job ongeacht of iemand niet de 1e poging thuis is. De Post NL pakketjongens die hier rondrijden zijn jonge gasten in een oude afgetrapte Sprinter diesel. En ze maken lange dagen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 12:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
De laatste x keer dat ik iets bestelde bij bol.com kon ik pas na de eerste bezorgpoging kiezen voor een afhaalpunt. Dan weet ik dus al dat ik niet thuis ben en moet alsnog die bezorger thuis aan laten bellen. Dat ze daar wat aan doen, aan die tijd- en geldverspilling.
Klopt, met PostNL heb ik sowieso geen medelijden. Walgelijk bedrijf.quote:Op zondag 20 oktober 2019 10:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tijd en geldverspilling van de bezorger, Post NL betaald toch maar anderhalve Euro voor de job ongeacht of iemand niet de 1e poging thuis is. De Post NL pakketjongens die hier rondrijden zijn jonge gasten in een oude afgetrapte Sprinter diesel. En ze maken lange dagen.
Tja, maar als je dan een berichtje krijgt: Uw pakket wordt tussen 8:00uur en 18:00uur bezorgt dan denk je ook. Ik ga toch niet de hele zaterdag wachten op een pakketjequote:Op vrijdag 18 oktober 2019 21:02 schreef Bocaj het volgende:
Over het algemeen weet men wel wanneer een pakketje komt. (Meestal de volgende dag na bestelling.. en om dan niet thuis te zijn is ook suffig!) Bestel dan op vrijdag en ontvang op je vrije zaterdag of laat het brengen naar een afhaalpunt!
?????????quote:
Als ik niet naar klanten ben, ben ik overdag doorgaans thuis (heb praktijkruimte aan huis). Verder wonen er in de straat een aantal gepensioneerden, veel parttimers en ook mensen met een fulltime baan die elke week wel 1 of 2 dagen thuis werken. En dan ook nog een stel huisvrouwen. Hier in de straat bij de meeste huizen doorgaans wel iemand thuis. Weet niet of dat representatief is.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 01:12 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien moeten ze eens niet standaard overdag komen als alle normale mensen aan het werk zijn. Natuurlijk is er dan niemand thuis.
Bij PostNL en de meeste bezorgdiensten heb je maar een korte tijdspanne, maar 2 uurtjes of zo. Maar DHL zegt gewoon glashard tussen 08.00 en 18.00. Vorige week had ik een grote bestelling toners en dozen papier. Dus afspraken afgezegd, niet weggeweest tussendoor om die tijd beschikbaar te staan, want ik had dat papier ook nog eens hard nodig. Krijg je om 18.15 een email: we hebben het niet gehaald, we komen morgen weer tussen 08.00 en 18.00. Ja fuck it DHL.quote:Op maandag 28 oktober 2019 15:17 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Tja, maar als je dan een berichtje krijgt: Uw pakket wordt tussen 8:00uur en 18:00uur bezorgt dan denk je ook. Ik ga toch niet de hele zaterdag wachten op een pakketje. Als ook nog boodschappen enz. moet doen is dat gewoon niet handig.
Eh nee. Er komt een monopolie voor de postmarkt, niet voor de pakketbezorging.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 21:52 schreef MakkieR het volgende:
Dit is een logisch gevolg als PostNL een monopolie wordt. Nu alle concurrenten zijn verdwenen.
Klopt, PostNL is daar een stuk beter in.quote:Op maandag 28 oktober 2019 15:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Bij PostNL en de meeste bezorgdiensten heb je maar een korte tijdspanne, maar 2 uurtjes of zo. Maar DHL zegt gewoon glashard tussen 08.00 en 18.00. Vorige week had ik een grote bestelling toners en dozen papier. Dus afspraken afgezegd, niet weggeweest tussendoor om die tijd beschikbaar te staan, want ik had dat papier ook nog eens hard nodig. Krijg je om 18.15 een email: we hebben het niet gehaald, we komen morgen weer tussen 08.00 en 18.00. Ja fuck it DHL.
Maar dat kan meestal niet als het artikel van een 3de partij komt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 14:36 schreef bianconeri het volgende:
Ja? Ik kon gewoon aangeven dat ik het bij afhaalpunt wou hebben aangezien ik weinig thuis ben en dat gedoe niet wil.
Worden is toch wat anders dan zijn? PostNL is met 60% wel aardig op de goede weg een monopolie te worden.quote:Op maandag 28 oktober 2019 15:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Eh nee. Er komt een monopolie voor de postmarkt, niet voor de pakketbezorging.
Op die markt is PostNL wel markleider met een aandeel van pakweg 60%, maar is gewoon sprake van concurrentie. Bovendien staat PostNL niet enkel onder druk van concurrenten, maar ook van bijvoorbeeld bol.com. Die versturen weliswaar een groot deel van hun pakketjes via PostNL, maar daar zit volgens mij nul marge op.
Worden impliceert dat er een beweging is richting de 100% en volgens mij is dat ook niet het geval.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 00:38 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Worden is toch wat anders dan zijn? PostNL is met 60% wel aardig op de goede weg een monopolie te worden.
als ze buiten werktijden open zijn wel ja, als je geen 9-17 baan hebt ben je sowieso de lul en moet je hopen dat het in het eerste weekend er nog ligt (als ze dan open zijn uiteraard)quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:35 schreef LXIV het volgende:
Zo'n ophaalpunt in de buurt is toch ook prima? Beter dat een auto 2x rijdt. En in dorpen e.d. kun je de pakjes gewoon voor de deur leggen
in de praktijk hebben ze door contracten gewoon een monopolie, alle andere spelers zijn er maar daar houdt het bij op, 99% van de consumentenwebshops gaan met postnl, de rest is zakelijk waar vaker een optie is om andere vervoerders te kiezenquote:Op maandag 28 oktober 2019 15:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Eh nee. Er komt een monopolie voor de postmarkt, niet voor de pakketbezorging.
Op die markt is PostNL wel markleider met een aandeel van pakweg 60%, maar is gewoon sprake van concurrentie. Bovendien staat PostNL niet enkel onder druk van concurrenten, maar ook van bijvoorbeeld bol.com. Die versturen weliswaar een groot deel van hun pakketjes via PostNL, maar daar zit volgens mij nul marge op.
Contracten geven je geen monopolie. Hoe kom je daarbij? Contracten zijn in een markt met concurrentie volkomen normaal.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 08:35 schreef mschol het volgende:
[..]
in de praktijk hebben ze door contracten gewoon een monopolie, alle andere spelers zijn er maar daar houdt het bij op, 99% van de consumentenwebshops gaan met postnl, de rest is zakelijk waar vaker een optie is om andere vervoerders te kiezen
moet je wel onder je contract uit kunnen komen, genoeg webwinkeltjes die dat niet kunnenquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 09:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Contracten geven je geen monopolie. Hoe kom je daarbij? Contracten zijn in een markt met concurrentie volkomen normaal.
'onderzoeken' (al helemaal van het ACM) en praktijk stroken niet kennelijkquote:Daarbij heeft PostNL volgens de meest recente cijfers van de ACM die ik kan vinden in de B2C markt een aandeel van 70% en de B2B markt een aandeel van 50%, dus die 99% kan ik daar niet direct mee rijmen.
Doe eens wat voorbeelden van die vermeende wurgconstructies?quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 09:12 schreef mschol het volgende:
[..]
moet je wel onder je contract uit kunnen komen, genoeg webwinkeltjes die dat niet kunnen
[..]
Tja, enerzijds hebben we cijfers van de ACM, anderzijds jouw onderbuik. Ik ga liever van eerstgenoemde uit.quote:'onderzoeken' (al helemaal van het ACM) en praktijk stroken niet kennelijk
Hoezo dat ik verzend als particulier vaak via cheapcargo.nl.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 09:12 schreef mschol het volgende:
[..]
moet je wel onder je contract uit kunnen komen, genoeg webwinkeltjes die dat niet kunnen
[..]
'onderzoeken' (al helemaal van het ACM) en praktijk stroken niet kennelijk
Volgens mij mis jij compleet het punt die ik wil maken en ben je helemaal gefixeerd op het woord monopolie. Het punt dat ik probeer te maken is dat de maatregel die PostNL nu maakt verband heeft met de inkrimpende concurrentie, dan ga je dus richting een monopolie, wil dus niet zeggen dat je een monopolie bent. Maar het wordt wel steeds lastiger concurreren tegen PostNL, omdat de kerneigenschap van een monopolie de macht is binnen het bedrijf. Daarom zie je dus ook dat pakketbezorgers worden uitgebuit, immers waar moet een postbezorger naar toe als hij ontevreden is over de arbeidsomstandigheden. Hij kan niet of nauwelijks meer naar een concurrent, want die zijn of worden immers allemaal overgenomen door PostNL.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 08:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Worden impliceert dat er een beweging is richting de 100% en volgens mij is dat ook niet het geval.
Ik snap prima wat je probeert zeggen en ik leg je uit waarom dat lariekoek is.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 09:39 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Volgens mij mis jij compleet het punt die ik wil maken en ben je helemaal gefixeerd op het woord monopolie. Het punt dat ik probeer te maken is dat de maatregel die PostNL nu maakt verband heeft met de inkrimpende concurrentie, dan ga je dus richting een monopolie, wil dus niet zeggen dat je een monopoly bent. Maar het wordt wel steeds lastiger concurreren tegen PostNL, omdat de kerneigenschap van een monopolie de macht is binnen het bedrijf. Daarom zie je dus ook dat pakketbezorgers worden uitgebuit immers waar moet een postbezorger naar toe als hij ontevreden is over de arbeidsomstandigheden. Hij kan niet of nauwelijks meer nar een concurrent want die zijn of worden immers allemaal overgenomen door PostNL.
Ik zie in PostNL gewoon heel veel aanwijzingen dat dit bedrijf een monopolie begint te worden.
aanwijzing een is moeilijk tegen te concurreren.
aanwijzing twee is arbeidsomstandigheden zijn slecht, wat volop in het nieuws stond.
aanwijzing drie PostNL bepaalt alle maatregelen zonder dat het volk zeggenschap heeft.
aanwijzing 4 is Slechte service/innovatie, door een monopolie hoef je geen rekening te houden met kritische klanten, zij kunnen immers nergens anders naar toe. Monopolies leren vaak niet van hun fouten en dus verbetert het bedrijf ook niet,
Was het maar zo'n feest... Al veel te vaak gehad dat een bestelling met DHL, DPD, of nog erger, Dynalogic aan kwam en als je ziet hoe slecht die zijn in tijden opgeven of zich daar vervolgens aan houden dan zou je bijna willen dat PostNL zo'n monopolie heeftquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 08:35 schreef mschol het volgende:
99% van de consumentenwebshops gaan met postnl
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |