abonnement Unibet Coolblue
pi_189490163
Kinderen hebben stabiele ouders nodig, moeder én vader.
pi_189492109
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 11:19 schreef lunko1979 het volgende:
Bloeden is een figure of speech, op de blaren zitten idem. Alsof ie zijn billen echt heeft verbrandt.
Ik heb al talloze keren aangegeven dat er voor hem wel ruimte is, maar dat hij het uit komt praten omdat ie een half uur later een feestje heeft, en dus een slaapplek moet hebben komt over als puur eigenbelang. Familietherapie hebben we gehad, jaren geleden, daar is niet veel uitgekomen.

Hij accepteert mijn rol niet, en lapt alle hele normale regels aan zijn laars.

Hij heeft een lange tijd aangegeven niet te kunnen werken omdat (insert smoes). Hij kon geen krantjes gooien, want stel dat er iemand met hem ging praten. Vakkenvuller idem. Ik heb altijd aangegeven dat hij het wel kon maar simpelweg niet wilde, want autisme.

Afgelopen week gaf hij aan niet te gaan werken voor ¤ 3.50 per uur want zo weinig. Sowieso doordeweeks ging hij naar school en dan ging hij 's avonds echt niet werken, en in het weekend gaat hij naar zijn vader en gaat hij dus echt niet werken. Dat hij met pakkies peuken in de tuin staat a ¤ 8,00 de stuk.....

Waarom 7 en 17 dezelfde regels hebben? Dat geldt voor iedereen, als ik te hard rijd krijg ik een boete. Oorzaak -> gevolg -> consequentie.

Er zijn ook mensen die hun tekortkoming uitbuiten. slechte resultaten op school ligt aan autisme, niet dat hij tot 4 uur 's nachts Netflix ligt te kijken. Snel geirriteerd zijn de volgende dag -> autisme.

Toen we samen gingen wonen, was er nog geen autisme vastgesteld. Dat ik daarna in familietherapie ben geweest, bijeenkomsten heb bijgewoond en boeken heb gelezen is een feit.

Dat ik hem aan het slopen ben lijkt me onjuist.
Ik ben het met je eens. Ik vind de reacties in dit topic heel raar. Het kan best zijn dat je afstandelijk overkomt maar schelden enz. goedpraten en alles met de mantel der liefde bedekken omdat hij een beperking heeft , geen moeite doen om regels te hoeven handhaven want hij is toch een puber tja... Dan kan zelfs ik een kind opvoeden, als het zo makkelijk is.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 03:11:24 #183
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189493222
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:56 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens. Ik vind de reacties in dit topic heel raar. Het kan best zijn dat je afstandelijk overkomt maar schelden enz. goedpraten en alles met de mantel der liefde bedekken omdat hij een beperking heeft , geen moeite doen om regels te hoeven handhaven want hij is toch een puber tja... Dan kan zelfs ik een kind opvoeden, als het zo makkelijk is.
Het punt is dat veel erop wijst dat TS zelf (samen met de andere volwassenen: de moeder en de bioogische vader) de oorzaak van het gedrag van de puber is. En dat ze volharden in hun mislukte opvoeding, zodat de boel blijft escaleren. De puber is daar het slachtoffer van, de reacties van de puber zijn gezien die achtergrond volkomen voorspelbaar. Het is wat dat betreft goed dat de moeder een eind aan de relatie wil maken, dat kan de puber nog een veilig thuis bieden, anders escaleert dit makkelijk verder naar drugsmisbruik (heroïne) en gerelateerde ellende, of zelfmoordpogingen en zo.
Maar ja TS vind regeltjes en zijn eigen kinderen meer gunnen belangrijker dan het leven van zijn stiefzoon die alleen maar geld kost.
pi_189493430
TS die een puber met een stoornis aan de drugs helpt omdat hij regels wilt handhaven

Only on the foks :')
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 05:35:11 #185
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189493517
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 03:11 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het punt is dat veel erop wijst dat TS zelf (samen met de andere volwassenen: de moeder en de bioogische vader) de oorzaak van het gedrag van de puber is. En dat ze volharden in hun mislukte opvoeding, zodat de boel blijft escaleren. De puber is daar het slachtoffer van, de reacties van de puber zijn gezien die achtergrond volkomen voorspelbaar. Het is wat dat betreft goed dat de moeder een eind aan de relatie wil maken, dat kan de puber nog een veilig thuis bieden, anders escaleert dit makkelijk verder naar drugsmisbruik (heroïne) en gerelateerde ellende, of zelfmoordpogingen en zo.
Maar ja TS vind regeltjes en zijn eigen kinderen meer gunnen belangrijker dan het leven van zijn stiefzoon die alleen maar geld kost.
Ja die stiefzoon heeft toch twee ouders? Degene die hier de grootste steken laten vallen zijn de biologische ouders.
Houd van poesjes
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:40:57 #186
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_189495088
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:20 schreef lunko1979 het volgende:

[..]

Die jongen is 17, volgens mij spelen "normale" kinderen dan ook niet meer met ouders. Zijn moeder gamet ook niet met hem. Is daar een rol voor mij weggelegd? Zou zijn moeder dat niet eerder moeten doen dan? Sterker nog, beneden staat een Wii en daar wordt met regelmaat samen op gegamed. Als er een bordspel wordt gedaan doe ik dat met hem en zijn vrienden.
Wij willen dat hij mee kan draaien binnen de maatschappij. Waarom hebben al zijn kennissen/vrienden wel een bijbaan en hij niet? We stellen echt geen absurde eisen.
Wat een tenenkrommende reactie dit. Je bent alles in hokjes aan het plaatsen.

- Een jongen van 17 hoort niet te gamen met zijn ouders (wtf?), heb je wel door dat je je kind dus gewoon "abnormaal" noemt als hij wel met zijn ouders zou gamen? Het lijkt mij fantastisch om samen met mn zoontje over een paar jaar samen te gamen, leuk toch??
- Zijn moeder gamet niet met hem, dus ik hoef dat ook niet te doen. Je bent toch verdomme zijn "vader"? Verschuil je niet elke keer achter het feit dat het niet jouw echte kind is, je bent gewoon zijn vader, punt.
- Een jongen van 17 hoort een bijbaan te hebben, want iedereen om hem heen heeft het ook.

Je probeert een kind van 17 te vormen naar jouw beeld van hoe een 17-jarige moet zijn. Je hebt het zelfs over eisen die je stelt. Uberhaupt het woordje eisen stellen aan je kind.. Het enige wat jij als ouder kunt doen is je kind bewust maken van het nut van bepaalde dingen, zoals werken voor eigen geld, maar je kunt dat niet van hem eisen.

Verder krijg ik de indruk dat je je echt alleen maar irriteert aan je pleegkind en alleen maar bezig bent met de irritatiepunten eruit te pikken (geen baantje, roken etc.).. Zoek de gezamenlijke interesses op, praat er over met je zoon wat hij graag wil en ga leuke dingen doen om de band te verbeteren/versterken. Dat is je nummer 1 prio, de rest komt vanzelf.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:46:50 #187
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189495159
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 05:35 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Ja die stiefzoon heeft toch twee ouders? Degene die hier de grootste steken laten vallen zijn de biologische ouders.
De ene is zelf niet ok zo te lezen (en bemoeit zich niet met de opvoeding) en de andere woont samen met TS. Ik vraag me af of de moeder het eens is met die regels, of dat ze onder druk van TS heeft toegestemd.

Als TS niks met de opvoeding heeft te maken, heeft de puber natuurlijk ook niks met de door TS opgelegde regels te maken.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:12:23 #188
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189495499
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 09:46 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De ene is zelf niet ok zo te lezen (en bemoeit zich niet met de opvoeding) en de andere woont samen met TS. Ik vraag me af of de moeder het eens is met die regels, of dat ze onder druk van TS heeft toegestemd.

Als TS niks met de opvoeding heeft te maken, heeft de puber natuurlijk ook niks met de door TS opgelegde regels te maken.
Natuurlijk heeft de jongen zich aan de regels te houden die in het huis van ts gelden. Vreemd dat gewoon ronduit vervelend gedrag door de mantel der liefde moet worden bedekt.
Dat de vader zich niet met de opvoeding bemoeit is niet ts zijn pakkie an.
Houd van poesjes
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:17:09 #189
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189495555
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 09:40 schreef iScream. het volgende:

[..]

Wat een tenenkrommende reactie dit. Je bent alles in hokjes aan het plaatsen.

- Een jongen van 17 hoort niet te gamen met zijn ouders (wtf?), heb je wel door dat je je kind dus gewoon "abnormaal" noemt als hij wel met zijn ouders zou gamen? Het lijkt mij fantastisch om samen met mn zoontje over een paar jaar samen te gamen, leuk toch??
- Zijn moeder gamet niet met hem, dus ik hoef dat ook niet te doen. Je bent toch verdomme zijn "vader"? Verschuil je niet elke keer achter het feit dat het niet jouw echte kind is, je bent gewoon zijn vader, punt.
- Een jongen van 17 hoort een bijbaan te hebben, want iedereen om hem heen heeft het ook.

Je probeert een kind van 17 te vormen naar jouw beeld van hoe een 17-jarige moet zijn. Je hebt het zelfs over eisen die je stelt. Uberhaupt het woordje eisen stellen aan je kind.. Het enige wat jij als ouder kunt doen is je kind bewust maken van het nut van bepaalde dingen, zoals werken voor eigen geld, maar je kunt dat niet van hem eisen.

Verder krijg ik de indruk dat je je echt alleen maar irriteert aan je pleegkind en alleen maar bezig bent met de irritatiepunten eruit te pikken (geen baantje, roken etc.).. Zoek de gezamenlijke interesses op, praat er over met je zoon wat hij graag wil en ga leuke dingen doen om de band te verbeteren/versterken. Dat is je nummer 1 prio, de rest komt vanzelf.
Oh ja aan je eigen kind kun je jezelf niet dood ergeren natuurlijk :')
Natuurlijk wel, maar tegen je eigen kind door bloed kun je gewoon boos worden als het nodig is, het stiefkind verdient kennelijk een speciale behandeling. Ik had allang mijn handen er vanaf getrokken en had vooral zijn moeder aan haar kop gezeurd dat ze haar zoon op moet voeden. Hoe zouden jullie het zelf vinden als je verplicht een draak van een kind mee moet opvoeden? En daar helemaal niks voor terug krijgt.
Houd van poesjes
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:43:19 #190
441859 crew  Lenny77
pi_189495899
Sinds wanneer moet je iets terugkrijgen van je kinderen? Je hebt er toch zelf voor gekozen? Sinds wanneer zijn er voorwaarden aan het verzorgen van een kind? Telt net vooral bij een kind onvoorwaardelijke liefde niet? Sinds wanneer telt zelfs bij kinderen: bijt niet in de hand die je voedt? Man man...
En ja, het is niet zijn kind, maar hij heeft voor haar en dus voor hem gekozen en woont al 11 jaar bij hem.
Maar die jongen voelt perfect dat hij toch niet zo heel gewenst is door ts. Waarschijnlijk is dat al heel lang geleden begonnen toen zijn eigen kindjes er kwamen en toen hij zag hoe hij hun omging. En toen heeft hij als jong kind al conclusies getrokken. Met zijn ASS kan en kon hij dit ook niet plaatsen en kan/kon hij zich niet op een gezonde manier uiten en nu ben je aan het punt belandt dat de emmer over gaat lopen.
Oh en over dat baantje... Laat die jongen toch met rust! Als hij meer geld wil zal hij zelf wel iets gaan zoeken. Bijbaantjes zijn ook zo Nederlands he :'). Hier in België is dat helemaal niet zo. Je gaat in de zomervakantie een maand werken en verdient daar erg goed je geld (2500-3000 euro als je slim zoekt naar een fabriek met posten) waar je het hele jaar mee door kan.
Ik dacht zelfs dat ze zakgeld als een recht voor kinderen wilden maken? En hij krijgt geen zakgeld als 17-jarige! Geen wonder dat er ruzie is over een paar euro! Als hij een paar euro zou hebben, zou hij zelf kunnen leren hoe ermee om te gaan, met veel vallen en opstaan!

Ik kan het allemaal niet zo goed verwoorden maar ik voel de frustratie van die jongen tot hier! En dan ts die gelijk een klein kind er tegenop zit te schoppen! Jij bent de volwassene, de persoon zonder ASS! Gebruik je verstand man.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:48:53 #191
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189495968
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 10:17 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Hoe zouden jullie het zelf vinden als je verplicht een draak van een kind mee moet opvoeden? En daar helemaal niks voor terug krijgt.
Het is een verplichting die je vrijwillig aangaat toen je met de moeder ging samenwonen. Omdat je met je stiefkind in één huis woont, ben je medeverantwoordelijk voor de opvoeding, in elk geval je gedrag en je uitgesproken opvattingen zullen het kind helpen vormen, of je wilt of niet. Als het een draak van een kind wordt, is dat deels ook de schuld van jouw aanwezigheid. Bovendien heb je de taak je partner in de opvoeding te steunen, dat is tenminste het idee van samenleven.
Je kunt er veel voor terug krijgen als je er emotioneel in investeert, namelijk een leuk kind (die jou als vader gaat zien en je later trouw zal zijn als je bejaard en hulpbehoevend bwnt), een fijn gezin, een tevreden partner, een omgeving die ziet dat je een goede vader bent.

Het is veelzeggend dat de moeder haar oudste kind wil redden (en de twee jongere misschien ook) door bij TS weg te willen. Dat laat al enigszins zien waar het probleem zit.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:53:13 #192
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189496007
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 10:12 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft de jongen zich aan de regels te houden die in het huis van ts gelden. Vreemd dat gewoon ronduit vervelend gedrag door de mantel der liefde moet worden bedekt.
Dat de vader zich niet met de opvoeding bemoeit is niet ts zijn pakkie an.
Natuurlijk niet. TS mag/wil zich immers niet met de opvoding bemoeien. Dan heb je dus geen macht om regels op te leggen of te handhaven: dat grijpt allemaal in op de opvoeding.
Als bij TS thuis dat duidelijk is uitgesproken ("ik ben je vader niet" en dergelijke), is er een machtsvacuüm waar de puber misbruik van maakt, maar tevens het slachtoffer van is, want zonder de afstandelijke rol van TS was het waarschijnlijk nooit zover gekomen. Puber had een warm thuis en onvoorwaardelijke liefde nodig van ouders, kreeg dat niet bij de scheiding, en kreeg dat nog minder van zijn stiefvader.
pi_189496105
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 10:43 schreef Lenny77 het volgende:
Sinds wanneer moet je iets terugkrijgen van je kinderen? Je hebt er toch zelf voor gekozen? Sinds wanneer zijn er voorwaarden aan het verzorgen van een kind? Telt net vooral bij een kind onvoorwaardelijke liefde niet? Sinds wanneer telt zelfs bij kinderen: bijt niet in de hand die je voedt? Man man...
En ja, het is niet zijn kind, maar hij heeft voor haar en dus voor hem gekozen en woont al 11 jaar bij hem.
Maar die jongen voelt perfect dat hij toch niet zo heel gewenst is door ts. Waarschijnlijk is dat al heel lang geleden begonnen toen zijn eigen kindjes er kwamen en toen hij zag hoe hij hun omging. En toen heeft hij als jong kind al conclusies getrokken. Met zijn ASS kan en kon hij dit ook niet plaatsen en kan/kon hij zich niet op een gezonde manier uiten en nu ben je aan het punt belandt dat de emmer over gaat lopen.
Oh en over dat baantje... Laat die jongen toch met rust! Als hij meer geld wil zal hij zelf wel iets gaan zoeken. Bijbaantjes zijn ook zo Nederlands he :'). Hier in België is dat helemaal niet zo. Je gaat in de zomervakantie een maand werken en verdient daar erg goed je geld (2500-3000 euro als je slim zoekt naar een fabriek met posten) waar je het hele jaar mee door kan.
Ik dacht zelfs dat ze zakgeld als een recht voor kinderen wilden maken? En hij krijgt geen zakgeld als 17-jarige! Geen wonder dat er ruzie is over een paar euro! Als hij een paar euro zou hebben, zou hij zelf kunnen leren hoe ermee om te gaan, met veel vallen en opstaan!

Ik kan het allemaal niet zo goed verwoorden maar ik voel de frustratie van die jongen tot hier! En dan ts die gelijk een klein kind er tegenop zit te schoppen! Jij bent de volwassene, de persoon zonder ASS! Gebruik je verstand man.
Ja, laten we die jongen vooral nog meer verwennen en totaal niet voorbereiden op een normaal functioneren in de maatschappij.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_189496129
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 10:53 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. TS mag/wil zich immers niet met de opvoding bemoeien. Dan heb je dus geen macht om regels op te leggen of te handhaven: dat grijpt allemaal in op de opvoeding.
Als bij TS thuis dat duidelijk is uitgesproken ("ik ben je vader niet" en dergelijke), is er een machtsvacuüm waar de puber misbruik van maakt, maar tevens het slachtoffer van is, want zonder de afstandelijke rol van TS was het waarschijnlijk nooit zover gekomen. Puber had een warm thuis en onvoorwaardelijke liefde nodig van ouders, kreeg dat niet bij de scheiding, en kreeg dat nog minder van zijn stiefvader.
Je hebt een verschil tussen regels in het huis waarin je leeft en je hebt regels die te maken hebben met je opvoeding. Je hoeft het echt niet te pikken als iemand, wie dan ook, je in je eigen huis verrot scheld omdat hij geen geld krijgt om zijn eigen hobby te bekostigen terwijl hij te lamlendig is om een poot uit te steken in de vorm van een bijbaan, hou toch gauw op zeg. Dat jij je als een deurmat wil laten gebruiken door ieder figuur die uit zijn plaat gaat is niet TS zijn probleem.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:53:57 #195
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189497018
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 10:53 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. TS mag/wil zich immers niet met de opvoding bemoeien. Dan heb je dus geen macht om regels op te leggen of te handhaven: dat grijpt allemaal in op de opvoeding.
Als bij TS thuis dat duidelijk is uitgesproken ("ik ben je vader niet" en dergelijke), is er een machtsvacuüm waar de puber misbruik van maakt, maar tevens het slachtoffer van is, want zonder de afstandelijke rol van TS was het waarschijnlijk nooit zover gekomen. Puber had een warm thuis en onvoorwaardelijke liefde nodig van ouders, kreeg dat niet bij de scheiding, en kreeg dat nog minder van zijn stiefvader.
Ja is allemaal heel vervelend voor het kind, maar degenen die hem zo gemaakt hebben zijn toch echt zijn ouders. Waarom probeer je ts de schuld in de schoenen te schuiven. Kind heeft kennelijk een moeder die over 0 opvoedkundige kwaliteiten beschikt en een vader die zo mogelijk nog triester is maar in jouw ogen is het allemaal de schuld van ts. Hoor jij ook hoe krom dat klinkt? Dat je voor een vrouw met kind hebt gekozen wil niet zeggen dat je een wandelende pinautomaat en tevens boksbal hoeft te zijn in je eigen huis waar jouw regels gelden.
Houd van poesjes
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:55:01 #196
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189497040
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 11:03 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Je hebt een verschil tussen regels in het huis waarin je leeft en je hebt regels die te maken hebben met je opvoeding. Je hoeft het echt niet te pikken als iemand, wie dan ook, je in je eigen huis verrot scheld omdat hij geen geld krijgt om zijn eigen hobby te bekostigen terwijl hij te lamlendig is om een poot uit te steken in de vorm van een bijbaan, hou toch gauw op zeg. Dat jij je als een deurmat wil laten gebruiken door ieder figuur die uit zijn plaat gaat is niet TS zijn probleem.
Dit dus. De rol van de moeder vind ook maar een slap excuus voor een moeder.
Houd van poesjes
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:55:24 #197
5428 crew  miss_sly
pi_189497052
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 11:53 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Ja is allemaal heel vervelend voor het kind, maar degenen die hem zo gemaakt hebben zijn toch echt zijn ouders. Waarom probeer je ts de schuld in de schoenen te schuiven. Kind heeft kennelijk een moeder die over 0 opvoedkundige kwaliteiten beschikt en een vader die zo mogelijk nog triester is maar in jouw ogen is het allemaal de schuld van ts. Hoor jij ook hoe krom dat klinkt? Dat je voor een vrouw met kind hebt gekozen wil niet zeggen dat je een wandelende pinautomaat en tevens boksbal hoeft te zijn in je eigen huis waar jouw regels gelden.
TS is al 11 jaar de mede-opvoeder. Dus er zijn drie mensen die er opvoedkundig niet helemaal lekker in zitten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:00:48 #198
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189497131
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 11:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

TS is al 11 jaar de mede-opvoeder. Dus er zijn drie mensen die er opvoedkundig niet helemaal lekker in zitten.
En pa en ma vinden het wel best allemaal dus nu is ts de kwaaie piet?
Houd van poesjes
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:18:22 #199
5428 crew  miss_sly
pi_189497378
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:00 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

En pa en ma vinden het wel best allemaal dus nu is ts de kwaaie piet?
Nee, dat zijn ze met drieen.

Buiten dat klinkt TS in dit topic ontzettend liefdeloos als het om zijn stiefzoon gaat. Dat is wel verkeerd en mede reden voor een slechte verstandhouding met de stiefzoon En dat heeft ook echt wel invloed op het gedrag van de stiefzoon, die tevens puber is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189497425
Mijn partner krijgt hier een beetje de zwarte piet toegeschoven, ik denk niet dat dat helemaal terecht is.

Aangezien zij een historie heeft met moeilijk opvoedbare en uit huis geplaatste kinderen afgestudeerd en een aantal jaar werkervaring in die branche.

Echter is er bij zulks vaak maatwerk, bij de 1 werkt een aanpak goed, en bij de ander met dezelfde klachten vergt het een iets andere aanpak. Als het niet je eigen kind is komen er andere dingen kijken, dan dat iets zakelijk/werkgerelateerd is.

Ons inziens proberen we hem klaar te stomen voor de toekomst, zodat hij op eigen benen kan en gaat staan. Op zijn vader kunnen wij geen invloed uitoefenen. Want dat zou dingen veel eenvoudiger maken. Maar dat is nu eenmaal niet.

Dat ik in sommige dingen anders sta als zij, zal altijd wel zo blijven.
pi_189497558
Bij de openingspost zat flink wat emotie, en mede door miscommunicatie liggen de vrouw en ik weer redelijk op 1 lijn.

In veel posten staan echt wel nuttige dingen waar ik iets mee kan. Bedankt so far!
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:48:32 #202
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189497706
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, dat zijn ze met drieen.

Buiten dat klinkt TS in dit topic ontzettend liefdeloos als het om zijn stiefzoon gaat. Dat is wel verkeerd en mede reden voor een slechte verstandhouding met de stiefzoon En dat heeft ook echt wel invloed op het gedrag van de stiefzoon, die tevens puber is.
Hij staat er verder vanaf en moet met de stiefzoon dealen. En die klinkt nu niet echt de gemakkelijkste. Daar zou de moeder in moeten grijpen want die komt nu over als een bang muisje. Maar het moet niet kunnen dat een kind van 17 jaar dreigt met geweld, en daar hoort de moeder de grens te trekken, ts doet dat al zo te lezen.
Houd van poesjes
pi_189497712
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:56 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens. Ik vind de reacties in dit topic heel raar. Het kan best zijn dat je afstandelijk overkomt maar schelden enz. goedpraten en alles met de mantel der liefde bedekken omdat hij een beperking heeft , geen moeite doen om regels te hoeven handhaven want hij is toch een puber tja... Dan kan zelfs ik een kind opvoeden, als het zo makkelijk is.
Hij moet gewoon niet blijven doen wat blijkbaar al jarenlang niet werkt. Heeft verder niet zoveel met 'gelijk hebben' te maken.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189497826
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 11:02 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ja, laten we die jongen vooral nog meer verwennen en totaal niet voorbereiden op een normaal functioneren in de maatschappij.
Niemand zegt dat hij meer verwend moet worden. Wel dat TS' aanpak overduidelijk niet werkt. En wordt die jongen nu wel voorbereid op een normaal functioneren in de maatschappij dan?
"Pools are perfect for holding water"
pi_189497852
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:36 schreef lunko1979 het volgende:
Bij de openingspost zat flink wat emotie, en mede door miscommunicatie liggen de vrouw en ik weer redelijk op 1 lijn.

In veel posten staan echt wel nuttige dingen waar ik iets mee kan. Bedankt so far!
Fijn om te horen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189498192
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 10:17 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Oh ja aan je eigen kind kun je jezelf niet dood ergeren natuurlijk :')
Natuurlijk wel, maar tegen je eigen kind door bloed kun je gewoon boos worden als het nodig is, het stiefkind verdient kennelijk een speciale behandeling. Ik had allang mijn handen er vanaf getrokken en had vooral zijn moeder aan haar kop gezeurd dat ze haar zoon op moet voeden. Hoe zouden jullie het zelf vinden als je verplicht een draak van een kind mee moet opvoeden? En daar helemaal niks voor terug krijgt.
Dit.

En iedereen zegt dat hij de vader moet zijn. Als TS het ouderschap heeft toegeschoven gekregen van de rechter (niemand die nog gevraagd heeft hoe dit zit) zou ik het nu terug geven aan de biologische vader.

Die doet geen hol!!!!!

Laat hem lekker opdonderen naar zijn biologische vader, laat die vader eens vader voelen. Nu heeft hij het lekker makkelijk, die denkt: "Mijn ex met die klootzak waar ze mee vandoor ging lossen het mooi op.. Als hij perse geld wil".

Daarnaast snap ik de autistische zoon ook wel. Autisten kunnen niet tegen verandering dus vanaf dag 1 is nieuwe mijnheer die zijn moeder neukt Persona Non Grata nummer 1. Die moet weg, hoe maakt niet uit. Dood, permanent in een inrichting opgenomen of dat hij weg gaat. In het laatste kan je natuurlijk zelf hulp bieden, net zo lang etteren tot die 2 uit elkaar gaan. Dat plan was blijkbaar bijna geslaagd :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:27:15 #207
441859 crew  Lenny77
pi_189498297
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 11:02 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ja, laten we die jongen vooral nog meer verwennen en totaal niet voorbereiden op een normaal functioneren in de maatschappij.
Vaak loopt de ontwikkeling allemaal wat trager en hebben ze meer tijd nodig om tot dezelfde stappen te komen als een 'gewone' puber.
Hij is op papier misschien 17, maar mentaal kan het zijn dat hij eerder 14-15 is ofzo. Dan pak je het gewoon anders aan!
Het gaat hier niet over een doorsnee, gezonde, vervelende puber maar over een jongen met een mentale achterstand (volgens ts) en autisme. De aanpak hoort dus idd op maat en niet zoals het maar gewoon hoort! Wie weet is hij pas klaar voor die stappen op 22. So what? In de tussentijd zorg je voor een stabiel en liefdevol thuisfront.
Begrijp me niet verkeerd: ik geloof echt wel dat hij het bloed onder de nagels haalt en dat je 500.000 keer op je tong moet bijten om hem niet de kop in te slaan. Maar je bent de volwassene en je hoort te begrijpen waar het vandaan komt en je hoort erboven te staan.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:30:17 #208
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189498357
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:27 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Vaak loopt de ontwikkeling allemaal wat trager en hebben ze meer tijd nodig om tot dezelfde stappen te komen als een 'gewone' puber.
Hij is op papier misschien 17, maar mentaal kan het zijn dat hij eerder 14-15 is ofzo. Dan pak je het gewoon anders aan!
Het gaat hier niet over een doorsnee, gezonde, vervelende puber maar over een jongen met een mentale achterstand (volgens ts) en autisme. De aanpak hoort dus idd op maat en niet zoals het maar gewoon hoort! Wie weet is hij pas klaar voor die stappen op 22. So what? In de tussentijd zorg je voor een stabiel en liefdevol thuisfront.
Begrijp me niet verkeerd: ik geloof echt wel dat hij het bloed onder de nagels haalt en dat je 500.000 keer op je tong moet bijten om hem niet de kop in te slaan. Maar je bent de volwassene en je hoort te begrijpen waar het vandaan komt en je hoort erboven te staan.
Jij zou je laten dreigen met geweld in je eigen huis waar je andere twee kinderen
bij zijn?
Koekoek.
Houd van poesjes
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:30:31 #209
441859 crew  Lenny77
pi_189498364
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:20 schreef Godshand het volgende:

[..]


Daarnaast snap ik de autistische zoon ook wel. Autisten kunnen niet tegen verandering dus vanaf dag 1 is nieuwe mijnheer die zijn moeder neukt Persona Non Grata nummer 1. Die moet weg, hoe maakt niet uit. Dood, permanent in een inrichting opgenomen of dat hij weg gaat. In het laatste kan je natuurlijk zelf hulp bieden, net zo lang etteren tot die 2 uit elkaar gaan. Dat plan was blijkbaar bijna geslaagd :P
Ik denk niet dat die jongen dat bewust aan het doen is, of zelfs maar aan het proberen is. Er is niets gezegd over express uit elkaar willen drijven en al helemaal niet over echte agressie. Alleen verbaal flipt hij wel eens uit zo te lezen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:33:22 #210
441859 crew  Lenny77
pi_189498423
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:30 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Jij zou je laten dreigen met geweld in je eigen huis waar je andere twee kinderen
bij zijn?
Koekoek.
Ach komaan... Dat zijn maar woorden! Ik heb mijn ouders ook verwenst vroeger en heb bij sommige mensen ook al gedacht dat ze beter kunnen verdwijnen. Maar ik heb nooit een vinger uitgestoken naar iemand!
Iedereen kent de puberale tirades vol haat en zelfhaat!
Zo te lezen heeft de jongen nooit echt iets gedaan.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_189498436
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:30 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat die jongen dat bewust aan het doen is, of zelfs maar aan het proberen is. Er is niets gezegd over express uit elkaar willen drijven en al helemaal niet over echte agressie. Alleen verbaal flipt hij wel eens uit zo te lezen.
Niet gelezen nee.

Maar ik zou zo'n nieuwe vent die met zijn poten aan je moeder komt niet zomaar 1-2-3 accepteren. Je doet alsof, als je moeder boos tegen je wordt omdat je onvriendelijk doet tegen de nieuwe mijnheer. Zo'n houding kan lang door sluimeren en onbewust voor de jongen doorgaan.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_189498475
Als mijn pubers dit zouden doen, ongeacht psychische problemen, dan kunnen ze hun bul pakken en een nachtje ergens anders verblijven. Maar ik lees dat iedereen dit kindermishandeling vind. Als ik vroeger zo tegen mijn ouders zou praten zou ik het hele huis doorgeslagen zijn. Ik zou dat uiteraard nooit doen, maar als mijn kind (en als jij een kind al 11 jaar opvoed is het ook jouw kind) gaat roepen dat zijn moeder een kankerhoer is en dat hij een slechte opvoeding heeft gehad en wenst dat jij overreden wordt... Dan zou ik hem direct zijn spullen laten pakken en hem naar zijn biologische vader sturen voor een paar nachtjes.
pi_189498608
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:54 schreef probeer het volgende:

[..]

Niemand zegt dat hij meer verwend moet worden. Wel dat TS' aanpak overduidelijk niet werkt. En wordt die jongen nu wel voorbereid op een normaal functioneren in de maatschappij dan?
Met een bijbaan? Jazeker. Met regels en consequenties verbonden aan het overtreden van de regels? Jazeker. Met leren je eigen broek op te houden als je iets wilt kopen ? Jazeker.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_189498625
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:36 schreef Queryn het volgende:
Als mijn pubers dit zouden doen, ongeacht psychische problemen, dan kunnen ze hun bul pakken en een nachtje ergens anders verblijven. Maar ik lees dat iedereen dit kindermishandeling vind. Als ik vroeger zo tegen mijn ouders zou praten zou ik het hele huis doorgeslagen zijn. Ik zou dat uiteraard nooit doen, maar als mijn kind (en als jij een kind al 11 jaar opvoed is het ook jouw kind) gaat roepen dat zijn moeder een kankerhoer is en dat hij een slechte opvoeding heeft gehad en wenst dat jij overreden wordt... Dan zou ik hem direct zijn spullen laten pakken en hem naar zijn biologische vader sturen voor een paar nachtjes.
Als je vroeger zo tegen de leraar praatte kreeg je thuis een extra mep op je harses. Tegenwoordig voelt het kind zich "niet begrepen" en "hij reageert alleen maar op de negatieve houding van de ouders".

Weekdierengeklaag.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_189498639
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:33 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ach komaan... Dat zijn maar woorden!
:')

"Dat zijn maar woorden" nou mooi toch, dan weet hij gelijk wat hij wel en niet kan zeggen en hoe hij zich moet gedragen. Regels = regels.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_189498647
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:27 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Vaak loopt de ontwikkeling allemaal wat trager en hebben ze meer tijd nodig om tot dezelfde stappen te komen als een 'gewone' puber.
Hij is op papier misschien 17, maar mentaal kan het zijn dat hij eerder 14-15 is ofzo. Dan pak je het gewoon anders aan!
Het gaat hier niet over een doorsnee, gezonde, vervelende puber maar over een jongen met een mentale achterstand (volgens ts) en autisme. De aanpak hoort dus idd op maat en niet zoals het maar gewoon hoort! Wie weet is hij pas klaar voor die stappen op 22. So what? In de tussentijd zorg je voor een stabiel en liefdevol thuisfront.
Begrijp me niet verkeerd: ik geloof echt wel dat hij het bloed onder de nagels haalt en dat je 500.000 keer op je tong moet bijten om hem niet de kop in te slaan. Maar je bent de volwassene en je hoort te begrijpen waar het vandaan komt en je hoort erboven te staan.
Op mijn 14e kreeg ik gewoon mijn eerste bijbaantje hoor, krantenbezorgen. En ook op die leeftijd hoorde ik dat ik moest werken als ik wat wilde kopen. Niks nieuws.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_189498678
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 11:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

TS is al 11 jaar de mede-opvoeder. Dus er zijn drie mensen die er opvoedkundig niet helemaal lekker in zitten.
Waarbij TS de enige is die regels consequent wil handhaven, iets dat autisten over het algemeen behoorlijk goed kunnen handelen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_189498947
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:46 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Met een bijbaan? Jazeker. Met regels en consequenties verbonden aan het overtreden van de regels? Jazeker. Met leren je eigen broek op te houden als je iets wilt kopen ? Jazeker.
Heeft hij een bijbaan dan? Volgens mij niet. Kan hij die consequenties makkelijk ontlopen? Ja. Leert hij momenteel zijn eigen broek op te houden wanneer hij iets wil kopen? Nee.

En ja, toegegeven, dat komt voornamelijk omdat hij kan vluchten naar zijn bio-vader. Maar dan nog, dat strenge gedoe werkt dan dus alsnog niet.

Daarbij doet dit er ook eigenlijk niet zo toe, daar TS' vriendin het blijkbaar niet laat gebeuren dat haar zoon haar huis niet meer binnen mag. Of zou jij dan ook zeggen van 'nou, als zij zich niet kan vinden in mijn strenge aanpak, dan ben ik haar ook liever kwijt dan rijk'?
"Pools are perfect for holding water"
pi_189499658
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:05 schreef probeer het volgende:

[..]

Heeft hij een bijbaan dan? Volgens mij niet. Kan hij die consequenties makkelijk ontlopen? Ja. Leert hij momenteel zijn eigen broek op te houden wanneer hij iets wil kopen? Nee.

En ja, toegegeven, dat komt voornamelijk omdat hij kan vluchten naar zijn bio-vader. Maar dan nog, dat strenge gedoe werkt dan dus alsnog niet.

Daarbij doet dit er ook eigenlijk niet zo toe, daar TS' vriendin het blijkbaar niet laat gebeuren dat haar zoon haar huis niet meer binnen mag. Of zou jij dan ook zeggen van 'nou, als zij zich niet kan vinden in mijn strenge aanpak, dan ben ik haar ook liever kwijt dan rijk'?
Dat hij geen bijbaan heeft komt vooral door zijn eigen lakmoedige houding, niet door TS.

Als ik samen met mijn vriendin niet op 1 lijn zit voor de opvoeding van onze kinderen, dan zou ik inderdaad serieus gaan nadenken of we nog wel een match zijn. Niet iedere man heeft zijn ballen in het nachtkastje achtergelaten en is geboren met een rubberen ruggengraat die meebuigt met alles wat het vrouwtje ervan vindt.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:46:16 #220
441859 crew  Lenny77
pi_189499696
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:34 schreef Godshand het volgende:

[..]

Niet gelezen nee.

Maar ik zou zo'n nieuwe vent die met zijn poten aan je moeder komt niet zomaar 1-2-3 accepteren. Je doet alsof, als je moeder boos tegen je wordt omdat je onvriendelijk doet tegen de nieuwe mijnheer. Zo'n houding kan lang door sluimeren en onbewust voor de jongen doorgaan.
Maar hij is geen nieuwe vent, hij loopt er al 11 jaar rond dus de zoon was 8 jaar en over het algemeen worden nieuwe partners nog redelijk goed aangenomen op die leeftijd.
Ik denk eerder dat toen de eigen kinderen er kwamen dat hij in zijn begin pubertijd wel begon te zien dat zij toch net iets meer geliefd werden dan hij, op een echte onvoorwaardelijke manier. Wat misschien ook niet onnatuurlijk is, het is tenslotte echt je eigen kind maar het kan wel hard aankomen evenzeer.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_189499825
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:44 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dat hij geen bijbaan heeft komt vooral door zijn eigen lakmoedige houding, niet door TS.

Als ik samen met mijn vriendin niet op 1 lijn zit voor de opvoeding van onze kinderen, dan zou ik inderdaad serieus gaan nadenken of we nog wel een match zijn. Niet iedere man heeft zijn ballen in het nachtkastje achtergelaten en is geboren met een rubberen ruggengraat die meebuigt met alles wat het vrouwtje ervan vindt.
Dat hij naar zijn vader kan vluchten en zodoende leert dat hij geen consequenties van zijn gedrag hoeft te ondervinden ook niet. Dat hij geld en uiterst verkeerde voorbeelden van die man meekrijgt ook niet. Dat hij autistisch is ook niet.

Maar tot nu toe lijkt die strenge aanpak dus niet te werken. Inderdaad voor een aardig deel door redenen die buiten TS' schuld of macht liggen. En mede daarom denk ik dat nóg meer inzetten op die strengheid niet gaat werken. Ofnouja, de problemen van die jongen (binnen het gezin) niet op gaat lossen.

Opmerkelijk trouwens; jij hebt het tenminste over 'onze kinderen'. Ik heb TS nog niet één keer naar die jongen zien refereren als 'mijn of onze (stief)zoon'.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189499969
Afwijzing is wel een van de ergste dingen om emotioneel te verwerken. Je kan ook prima boos zijn zonder hem af te wijzen.

En zijn autisme hindert zijn begrip niet, wel de beheersing van zijn emoties. Hij heeft jullie niet de dood in willen wensen, hij kan zijn emoties niet kwijt op een gezonde manier en roept daarom dingen. Zaak aan jullie om dit niet serieus te nemen, maar wel om de pijn achter de pijn te vinden.

Wel zou ik zaken niet meer “zomaar” over laten zijn. Oorzaak gevolg is ook voor en autist prima aan te leren en er mag achteraf best een gesprek over gevoerd worden. Boventoon moet wel zijn dat er altijd van hen gehouden wordt en dat hij altijd een thuis zal hebben.

Als je bang bent dat er niet van je gehouden wordt, ga je mensen testen. En hij voelt terecht aan dat jij hem niet als je eigen ziet.

Lukt het je om de mens los te zien van het gedrag? Dan kan je het gedrag afwijzen, maar de persoon omarmen.
pi_189500000
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:30 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Jij zou je laten dreigen met geweld in je eigen huis waar je andere twee kinderen
bij zijn?
Koekoek.
Ik zou hopen dat ik tijdens die situatie zelf, echt volledig kalm en rustig kan blijven en dat ook uitstralen. Mede omdat mijn andere kinderen ook niet hoeven zien hoe hun vader in een situatie waarin een loze bedreiging geuit wordt, de boel verder escaleert.

En daarna met mijn andere kinderen praten over wat er gebeurd is. Ze vragen of zij zich onveilig voelen. Ze uitleggen dat er (overduidelijk) ernstige problemen zijn tussen hun stiefbroer en zijn moeder en mij, en dat we die heel erg graag op willen lossen en er alles aan zullen doen om er aan te werken. Ze beloven dat ook hun veiligheid voor ons het allerbelangrijkste is, dat we niet denken dat die in het geding is (maar ze het ons absoluut kunnen vertellen wanneer zij dat wel denken of voelen, zodat wij daar iets mee kunnen) en we die altijd zullen bewaken.

Al lijken ze me daar nog wat jong voor, dus in TS' geval lijkt me dat zoiets dan wat minder een serieus gesprek is, en wat meer neer komt op gerust stellen, liefde tonen, wellicht troosten.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 18-10-2019 15:14:43 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_189500110
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:50 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Waarbij TS de enige is die regels consequent wil handhaven, iets dat autisten over het algemeen behoorlijk goed kunnen handelen.
Als TS de enige is die die regels handhaaft, dan zullen die regels vanuit het perspectief van die jongen dus niet consequent gehandhaafd worden. Iets dat autisten over het algemeen behoorlijk slecht kunnen handelen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189500135
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 15:12 schreef probeer het volgende:

[..]

Als TS de enige is die die regels handhaaft, dan zullen die regels vanuit het perspectief van die jongen dus niet consequent gehandhaafd worden. Iets dat autisten over het algemeen behoorlijk slecht kunnen handelen.
Mooi, dan zijn we het eindelijk eens dat TS een goed gesprek moet hebben met de ouders over hun lakse manier van opvoeden en het ontbreken van regels, iets dat volledig buiten de schuld om van TS is gebeurd.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_189500228
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 15:14 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Mooi, dan zijn we het eindelijk eens dat TS een goed gesprek moet hebben met de ouders over hun lakse manier van opvoeden en het ontbreken van regels
Hij moet zeker met zijn vriendin praten over wat ze samen! moeten doen en uitdragen. Die pa lijkt nergens voor open te staan dus dat gaat hem niet worden. Wat op zijn beurt TS en vriendin dus weer aardig beperkt in hun opties. Daarbij komt ook nog eens dat die jongen bijna 18 is.

quote:
iets dat volledig buiten de schuld om van TS is gebeurd.
Weet ik niet. Zoals TS hier over die jongen praat, lijkt er wel degelijk iets mis met zijn houding naar, en acceptatie van zijn stiefzoon in de afgelopen 11 jaar. Maar echte, harde schuld klinkt ook wat veel. Meer een soort gedeelde verantwoordelijkheid in hoe de situatie nu is zoals hij is. Ruimte voor verbetering en zulks. Veel meer moet je niet doen met zo'n schuldvraag, dat zou alleen maar zorgen voor meer verwijten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189500326
Een autistische jongen met een laag iq en problemen op school moet van jou maar een bijbaantje zoeken om wat eigen geld te hebben omdat je hem 0 zakgeld wil geven? 8)7
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:43:15 #228
441859 crew  Lenny77
pi_189501204
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 15:28 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Een autistische jongen met een laag iq en problemen op school moet van jou maar een bijbaantje zoeken om wat eigen geld te hebben omdat je hem 0 zakgeld wil geven? 8)7
Eigenlijk wel gewoon dit..
Heel kort gezegd :D
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:11:27 #229
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189501654
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 15:05 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik zou hopen dat ik tijdens die situatie zelf, echt volledig kalm en rustig kan blijven en dat ook uitstralen. Mede omdat mijn andere kinderen ook niet hoeven zien hoe hun vader in een situatie waarin een loze bedreiging geuit wordt, de boel verder escaleert.

En daarna met mijn andere kinderen praten over wat er gebeurd is. Ze vragen of zij zich onveilig voelen. Ze uitleggen dat er (overduidelijk) ernstige problemen zijn tussen hun stiefbroer en zijn moeder en mij, en dat we die heel erg graag op willen lossen en er alles aan zullen doen om er aan te werken. Ze beloven dat ook hun veiligheid voor ons het allerbelangrijkste is, dat we niet denken dat die in het geding is (maar ze het ons absoluut kunnen vertellen wanneer zij dat wel denken of voelen, zodat wij daar iets mee kunnen) en we die altijd zullen bewaken.

Al lijken ze me daar nog wat jong voor, dus in TS' geval lijkt me dat zoiets dan wat minder een serieus gesprek is, en wat meer neer komt op gerust stellen, liefde tonen, wellicht troosten.
De eerste keren gaat dat vast prima.
Dat je eigen kinderen lijden onder de spanning die hun veel oudere halfbroer veroorzaakt moeten ze maar voor lief nemen, want ja autisme, gescheiden ouders, dan moet je natuurlijk alles maar accepteren. Ook als je eigen kind er last van heeft. Papa probeert het probleempje met halfbroer wel op te lossen. Jammer van jullie jeugd kindjes, maar hij is sowieso belangrijk want hij is niet mijn eigen kind maar die van mama die het allemaal wel voor zoete koek slikt en de opvoedkundige kwaliteiten van niks heeft.
Houd van poesjes
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:23:03 #230
5428 crew  miss_sly
pi_189501804
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:11 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

De eerste keren gaat dat vast prima.
Dat je eigen kinderen lijden onder de spanning die hun veel oudere halfbroer veroorzaakt moeten ze maar voor lief nemen, want ja autisme, gescheiden ouders, dan moet je natuurlijk alles maar accepteren. Ook als je eigen kind er last van heeft. Papa probeert het probleempje met halfbroer wel op te lossen. Jammer van jullie jeugd kindjes, maar hij is sowieso belangrijk want hij is niet mijn eigen kind maar die van mama die het allemaal wel voor zoete koek slikt en de opvoedkundige kwaliteiten van niks heeft.
Door op een liefdevolle manier om te aan met de oudste zoon laat je ook aan je jongere kinderen zien dat ook al is het gedrag afkeurenswaardig, de liefde van je ouders verdwijnt niet zomaar. Ook al gedraag je je nog zo vervelend, dan nog wordt er van je gehouden. Dat is essentieel voor kinderen, dat te voelen en te weten.

En natuurlijk is het van het grootste belang dat de andere kinderen veilig zijn, maar vooralsnog lees ik niets over agressie in hun richt, of in het algemeen, maar vooral veel machteloos geschreeuw en dreigementen dit niet tegen hen gericht zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:35:42 #231
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189501977
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Door op een liefdevolle manier om te aan met de oudste zoon laat je ook aan je jongere kinderen zien dat ook al is het gedrag afkeurenswaardig, de liefde van je ouders verdwijnt niet zomaar. Ook al gedraag je je nog zo vervelend, dan nog wordt er van je gehouden. Dat is essentieel voor kinderen, dat te voelen en te weten.

En natuurlijk is het van het grootste belang dat de andere kinderen veilig zijn, maar vooralsnog lees ik niets over agressie in hun richt, of in het algemeen, maar vooral veel machteloos geschreeuw en dreigementen dit niet tegen hen gericht zijn.
En hoe denk je dat hun andere kinderen gebaat zijn bij deze situatie, of begrijpen die ook dat het machteloos geschreeuw en dreigementen zijn? Lees jij zelf wat je schrijft? Kinderen uitleggen dat ze niet bang hoeven te zijn voor die dreigementen vind ik nog veel schadelijker. Dan ben ik misschien een grote klootzak als pa maar ik zou nooit mijn kinderen laten lijden onder dreigementen. En ze al helemaal niet vertellen dat ze niet bang hoeven te zijn terwijl het gewoon dreigend overkomt. Je leert ze dat ze alles maar moeten accepteren van hun halfbroer. Lekkere relatie zo inderdaad.
Houd van poesjes
pi_189502048
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Door op een liefdevolle manier om te aan met de oudste zoon laat je ook aan je jongere kinderen zien dat ook al is het gedrag afkeurenswaardig, de liefde van je ouders verdwijnt niet zomaar. Ook al gedraag je je nog zo vervelend, dan nog wordt er van je gehouden. Dat is essentieel voor kinderen, dat te voelen en te weten.

En natuurlijk is het van het grootste belang dat de andere kinderen veilig zijn, maar vooralsnog lees ik niets over agressie in hun richt, of in het algemeen, maar vooral veel machteloos geschreeuw en dreigementen dit niet tegen hen gericht zijn.
Veiligheid zit hem niet alleen in de aanwezigheid van agressie of loze dreigingen of inconsequente regels, maar ook in het je gewenst en geliefd voelen. Hij zal zich eerder een blok aan het been voelen waar men zo snel mogelijk vanaf wil. Terwijl hij al feitelijk in een andere positie zit dan zijn jongere gezinsleden en niet een 'eigen' kind is maar een stiefkind.

Dat is echt allesbehalve veilig.
pi_189502090
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:11 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

De eerste keren gaat dat vast prima.
Dat je eigen kinderen lijden onder de spanning die hun veel oudere halfbroer veroorzaakt moeten ze maar voor lief nemen, want ja autisme, gescheiden ouders, dan moet je natuurlijk alles maar accepteren. Ook als je eigen kind er last van heeft. Papa probeert het probleempje met halfbroer wel op te lossen. Jammer van jullie jeugd kindjes, maar hij is sowieso belangrijk want hij is niet mijn eigen kind maar die van mama die het allemaal wel voor zoete koek slikt en de opvoedkundige kwaliteiten van niks heeft.
Een kind opvoeden van een ander is zwaar, maar het is ontzettend belangrijk om niet te laten merken dat je eigen kinderen toch echt voorgaan en belangrijker zijn dan je stiefkind.
In dit geval lijkt het erop dat stiefkind dat heel goed merkt. Dat is schadelijk.

Jij lijkt totaal niet te begrijpen dat hij net zo belangrijk is als zijn halfbroertjes/-zusjes.
compact en kleverig.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:47:46 #234
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189502145
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:43 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Een kind opvoeden van een ander is zwaar, maar het is ontzettend belangrijk om niet te laten merken dat je eigen kinderen toch echt voorgaan en belangrijker zijn dan je stiefkind.
In dit geval lijkt het erop dat stiefkind dat heel goed merkt. Dat is schadelijk.

Jij lijkt totaal niet te begrijpen dat hij net zo belangrijk is als zijn halfbroertjes/-zusjes.
Daarom heb ik ervoor gekozen om zelf mijn kind op te voeden en niet te verwachten dat haar stiefmoeder dat gaat doen. Als die een probleem heeft met mijn kind kan ze mij daarop aanspreken, en dan zoek ik een oplossing.
Houd van poesjes
pi_189505224
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:47 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Daarom heb ik ervoor gekozen om zelf mijn kind op te voeden en niet te verwachten dat haar stiefmoeder dat gaat doen. Als die een probleem heeft met mijn kind kan ze mij daarop aanspreken, en dan zoek ik een oplossing.
Waarom? Omdat stiefmoeder het kind niet belangrijk genoeg vindt? Ik snap niet wat je probeert te zeggen.
compact en kleverig.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:59:50 #236
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_189507611
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:23 schreef lunko1979 het volgende:
Mijn partner krijgt hier een beetje de zwarte piet toegeschoven, ik denk niet dat dat helemaal terecht is.

Dacht het niet hoor. Jij krijgt de zwarte piet toegeschoven. Zelfs nu lees je nog selectief. :')
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_189507681
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 22:59 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Dacht het niet hoor. Jij krijgt de zwarte piet toegeschoven. Zelfs nu lees je nog selectief. :')
Het ligt vooral niet aan hem en hoe hij dingen aanpakt. Het ligt allemaal aan 'puber' en zijn vader. Hij, zijn kinderen en partner zijn eigenlijk alleen maar slachtoffer van alles.
pi_189511233
Ik vind het niet totaal onlogisch dat ts zijn stiefzoon meer wil stimuleren zich zelfstandiger te ontwikkelen. Een baantje zoeken en behouden kan daar heel nuttig in zijn. Als hij zo graag wil roken, dan is het ook niet zo vergezocht om te hopen dat het ook een echte stimulans dan wel incentive zou zijn om dat toch maar eens te gaan doen. Dan moet hij echter wel enig inzicht kunnen verkrijgen in oorzaak en gevolg.
Bij een lager iq, trager lijkende ontwikkeling en mogelijke problemen met veranderingen in situaties/structuren moet je wel rekening houden met het idee dat druk op de ketel zetten het niet verduidelijkt en zelfs kan bemoeilijken.

Issues op andere vlakken zijn niet per se een teken van overbelasting en een signaal om niet uit te breiden of misschien te vervangen. Niet iedereen kan floreren op school, ook niet als dat de enige taak is waar op gericht hoeft te worden. Dan is het soms juist ondersteunder om daar buiten om ook iets te hebben, waar je misschien wel beter tot je recht kan komen. Een prikkelarme en meer gestructureerde omgeving dan een school kan misschien dan juist wel een stukje zelfvertrouwen en/of rust meegeven. Ook de belasting kan verminderd ervaren worden als het positief ervaren wordt en het mentaal ook geen huiswerk geeft zoals school wel doet.

Is het iq van de stiefzoon ook daadwerkelijk gemeten? Dat geeft misschien ook wat meer duidelijkheid in hoeverre hij cognitief bepaalde dingen op kan leren pakken. Impulsbeheersing is misschien wel verminderd aanwezig bijvoorbeeld. Dat maakt zo'n scheldpartij natuurlijk niet minder naar, maar wel begrijpelijker.
Plus, het zou ook meer begrip over en weer met je partner kunnen creëren. Als er meer smaakjes verkrijgbaar zijn dan het gevoel te hebben dat zij alles met de mantel der liefde probeert te bedekken, dan is er misschien ook meer ruimte om te bespreken in hoeverre haar opleidingsachtergrond en beroepskennis een rol spelen. Dat kan meer begrip geven en ook laten ervaren over en weer, waardoor ze meer teamgevoel houden en het minder kiezen voor een persoon faciliteren lijkt.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 08:43:08 #239
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189511360
Er is niks mis met je normen en waarden wat betreft opvoeding, alleen je bekijkt het behoorlijk zwart/wit, TS.

Wat ik ook lees: jij houdt niet van die jongen. Hij is je eigenlijk tot last. Als je heel eerlijk bent, klopt dat?
Resistance is futile.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 08:49:20 #240
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189511404
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:47 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Daarom heb ik ervoor gekozen om zelf mijn kind op te voeden en niet te verwachten dat haar stiefmoeder dat gaat doen. Als die een probleem heeft met mijn kind kan ze mij daarop aanspreken, en dan zoek ik een oplossing.
En hoe werkt dat in de praktijk?

Bij ons werkt deze aanpak niet, het leidt tot juist tot frustratie omdat mijn vriend dan het gevoel krijgt dat hij z'n dochters moet beschermen tegen mij. Dus hij gaat via de achterkant dingetjes regelen waarbij ik niet betrokken ben. Dat voelen ze natuurlijk, want kinderen voelen alles. Mijn conclusie is dat aanspreken op gedrag gewoon van mij uit kan komen in het moment. In mijn eigen huis kan dat prima, zolang ik dat op volwassen manier doe (dus geen ruzie, gewoon praten).
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')