Dat vind ik niet.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 23:20 schreef mspoez het volgende:
[..]
Volgens mij moet je partner een duidelijke lijn hebben met de vader van haar zoon, jij bent in deze niet echt een partij.,
Hij gilt dat hij jou niet accepteert idd.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 11:31 schreef lunko1979 het volgende:
[..]
Ik vind het lastig om iemand die mij meerdere malen dood wenst, schoffeert en weet ik veel wat doet, en dat ook met zijn bloedeigen moeder doet. Om daar liefde voor te tonen.
Daarnaast accepteert hij mij niet, en ik kan niet genoeg zeggen dat er wel ruimte voor hem is. Maar wel onder onze voorwaarden.
Dit kun je echt niet maken tegenover hem...quote:Op donderdag 17 oktober 2019 11:31 schreef lunko1979 het volgende:
[..]
Ik vind het lastig om iemand die mij meerdere malen dood wenst, schoffeert en weet ik veel wat doet, en dat ook met zijn bloedeigen moeder doet. Om daar liefde voor te tonen.
Daarnaast accepteert hij mij niet, en ik kan niet genoeg zeggen dat er wel ruimte voor hem is. Maar wel onder onze voorwaarden.
Waarom kunnen er geen voorwaarden en regels zijn voor stiefkinderen zoals deze er ook zijn voor de andere kinderen?quote:Op donderdag 17 oktober 2019 11:49 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dit kun je echt niet maken tegenover hem...
Wat niet? Dat hij zich aan onze thuisgeldende regeltjes moet houden? Als hij de keuken rommelig achter laat, dat hij dit op moet ruimen?quote:Op donderdag 17 oktober 2019 11:49 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dit kun je echt niet maken tegenover hem...
Er gelden regels voor iedereen, niemand wordt anders behandeld. Als er iemand over de schreef gaat, hangen daar consequenties aan. Kinderen stuur je naar hun kamer of op de trap, een half uurtje eerder naar bed, of vandaag niet afspreken of verminderen van schermtijd.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 12:02 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Waarom kunnen er geen voorwaarden en regels zijn voor stiefkinderen zoals deze er ook zijn voor de andere kinderen?
Sorry, maar dat geloof ik niet. Ik wil best geloven dat jij denkt dat je afspraken en regels consequent toepast voor je hele huishouden.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 12:08 schreef lunko1979 het volgende:
[..]
Er gelden regels voor iedereen, niemand wordt anders behandeld. Als er iemand over de schreef gaat, hangen daar consequenties aan. Kinderen stuur je naar hun kamer of op de trap, een half uurtje eerder naar bed, of vandaag niet afspreken of verminderen van schermtijd.
Die jongen is 17, volgens mij spelen "normale" kinderen dan ook niet meer met ouders. Zijn moeder gamet ook niet met hem. Is daar een rol voor mij weggelegd? Zou zijn moeder dat niet eerder moeten doen dan? Sterker nog, beneden staat een Wii en daar wordt met regelmaat samen op gegamed. Als er een bordspel wordt gedaan doe ik dat met hem en zijn vrienden.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 12:01 schreef DjVero het volgende:
Je zegt dat hij een gamer is, nou, hoppa, ingang. Ga met hem gamen. Ook al interesseert het je zelf geen ene moer. Of ga desnoods bier zuipen met hem. Kijk Netflix met hem. Leef je in in zijn wereld zonder dat je met hem hoeft te praten.
Doe een schietspel, kan hij je echt even vermoorden en zijn frustratie op jou kwijt.En kap met je constant zo blind aan die regels van je te houden. Als je per se zo graag die regels van je wilt, laat hem de regels dicteren binnen het gangbare natuurlijk.
Je hebt een 17-jarige op het strafbankje gezet? Really?quote:Op donderdag 17 oktober 2019 12:08 schreef lunko1979 het volgende:
[..]
Er gelden regels voor iedereen, niemand wordt anders behandeld. Als er iemand over de schreef gaat, hangen daar consequenties aan. Kinderen stuur je naar hun kamer of op de trap, een half uurtje eerder naar bed, of vandaag niet afspreken of verminderen van schermtijd.
Mijn broer heeft wss iets van een diagnose in het spectrum, maar nooit laten testen.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 12:20 schreef lunko1979 het volgende:
Wij willen dat hij mee kan draaien binnen de maatschappij. Waarom hebben al zijn kennissen/vrienden wel een bijbaan en hij niet? We stellen echt geen absurde eisen.
Dat weet ik natuurlijk ook niet 100% zeker, maar wat ik wel weet is dat positieve aandacht, en daar valt je inleven in zijn wereld onder, vele malen beter werkt dan het strafkamp wat je nu hanteert. Het is het leger niet. En over dat gamen, dat was ik ook en ik vond het soms leuk om mijn vader de pan in te hakken, ja. Ik weet niet of dat voor hem werkt. En tussen spelen en gamen zit natuurlijk wel een wereld van verschil.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 12:20 schreef lunko1979 het volgende:
[..]
Die jongen is 17, volgens mij spelen "normale" kinderen dan ook niet meer met ouders. Zijn moeder gamet ook niet met hem. Is daar een rol voor mij weggelegd? Zou zijn moeder dat niet eerder moeten doen dan? Sterker nog, beneden staat een Wii en daar wordt met regelmaat samen op gegamed. Als er een bordspel wordt gedaan doe ik dat met hem en zijn vrienden.
Wij willen dat hij mee kan draaien binnen de maatschappij. Waarom hebben al zijn kennissen/vrienden wel een bijbaan en hij niet? We stellen echt geen absurde eisen.
Laat ik het dan heel cru stellen:quote:Op donderdag 17 oktober 2019 11:31 schreef lunko1979 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik de enige ben die een probleem heeft. Als je dit serieus meent.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 12:20 schreef Elpis het volgende:
[..]
Je hebt een 17-jarige op het strafbankje gezet? Really?
Je hebt vast boeken gelezen maar ik denk niet dat je er wat van begrepen hebt.![]()
Als je vrouw het er niet mee eens is moet ze dan ook een uur eerder naar bed?
Ik heb ergens onderweg de zin opgepikt; bijt niet in de hand die je voedt.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 12:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Laat ik het dan heel cru stellen:
Zolang jij die liefde voor hem niet toont, gaat hij je echt sowieso nooit accepteren.
Klinkt oneerlijk, want je zou inderdaad verwachten dat daar tussen normale en volwassen mensen een bepaalde wederkerigheid bij komt kijken. Maar hij is een puber met psychosociale problematiek, uit een gebroken gezin. En met deze 'hij moet (ook) stappen zetten voordat ik ..'-houding, kan je wachten tot je een ons weegt. Gaat de wig alleen maar groter maken.
Die hele 'voor wat hoort wat'-modus waar je in zit gaat nevernooitniet werken. Niet bij hem. Niet met zijn issues. Iig nu niet meer, daar zijn jullie jaren te laat voor.
Waarom is alles een onderhandeling tussen ouder en (stief)kind volgens jou?quote:Op donderdag 17 oktober 2019 12:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Laat ik het dan heel cru stellen:
Zolang jij die liefde voor hem niet toont, gaat hij je echt sowieso nooit accepteren.
Klinkt oneerlijk, want je zou inderdaad verwachten dat daar tussen normale en volwassen mensen een bepaalde wederkerigheid bij komt kijken. Maar hij is een puber met psychosociale problematiek, uit een gebroken gezin. En met deze 'hij moet (ook) stappen zetten voordat ik ..'-houding, kan je wachten tot je een ons weegt. Gaat de wig alleen maar groter maken.
Die hele 'voor wat hoort wat'-modus waar je in zit gaat nevernooitniet werken. Niet bij hem. Niet met zijn issues. Iig nu niet meer, daar zijn jullie jaren te laat voor.
Ik zeg niet dat alles een onderhandeling tussen ouder en kind is, integendeel, dat lijkt me in een goede ouder-kind relatie niet vaak nodig. Maar dat is wel een houding die ik bij TS denk te bespeuren.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 13:13 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Waarom is alles een onderhandeling tussen ouder en (stief)kind volgens jou?
En heb je enig idee welke dingen je zoon belangrijk vindt?quote:Op donderdag 17 oktober 2019 13:29 schreef lunko1979 het volgende:
Eigenlijk vind ik 3 dingen belangrijk voor de puberleeftijd; Dat hij vrienden heeft, dat hij een baantje heeft en daarmee de waarde van geld leert, en dat hij naar school gaat. Om heel kort te gaan.
Als je daar van uitgaat, dan maakt het m.i. niet uit wat hij met zijn overige tijd doet, zolang hij er niet de wet mee overtreed.
Je zegt echt letterlijk:quote:Op donderdag 17 oktober 2019 13:09 schreef lunko1979 het volgende:
[..]
Ik heb ergens onderweg de zin opgepikt; bijt niet in de hand die je voedt.
En heb respect, en natuurlijk mag je boos zijn en een keer iets roepen waar je niet volledig achter staat. Dan koel je even af, denk je er over na, bied je je excuses aan, en gaan we weer door.
Voor wat hoort wat, is helemaal niet het issue.
Voor wat (ruimte voor hem om er te zijn, om deel van het gezin te mogen zijn, om van jou liefde te krijgen, om gelijkwaardig te zijn aan je biologische kinderen, om door jou geaccepteerd te worden) hoort wat (dat hij jou accepteert, dat hij zich houdt aan jullie voorwaarden, dat hij na een ruzie op de door jou gewenste manier handelt).quote:Ik vind het lastig om iemand die mij meerdere malen dood wenst, schoffeert en weet ik veel wat doet, en dat ook met zijn bloedeigen moeder doet. Om daar liefde voor te tonen.
En dat komt echt niet puur en alleen door die ene suggestie die jij onderling naar haar maakte over er een dag of wat 'het huis niet meer in komen'.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 22:46 schreef lunko1979 het volgende:
[..] Maar intussen lijkt het ook dat ze besloten heeft, mij te verlaten. Omdat ik geen ruimte in mijn leven voor haar zoon heb. [..]
Je houdt er hierbij ook rekening mee dat hij geen 'normale' puber is? Als in, hij heeft een stoornis.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 13:29 schreef lunko1979 het volgende:
Eigenlijk vind ik 3 dingen belangrijk voor de puberleeftijd; Dat hij vrienden heeft, dat hij een baantje heeft en daarmee de waarde van geld leert, en dat hij naar school gaat. Om heel kort te gaan.
Als je daar van uitgaat, dan maakt het m.i. niet uit wat hij met zijn overige tijd doet, zolang hij er niet de wet mee overtreed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |