abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189497558
Bij de openingspost zat flink wat emotie, en mede door miscommunicatie liggen de vrouw en ik weer redelijk op 1 lijn.

In veel posten staan echt wel nuttige dingen waar ik iets mee kan. Bedankt so far!
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:48:32 #202
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189497706
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, dat zijn ze met drieen.

Buiten dat klinkt TS in dit topic ontzettend liefdeloos als het om zijn stiefzoon gaat. Dat is wel verkeerd en mede reden voor een slechte verstandhouding met de stiefzoon En dat heeft ook echt wel invloed op het gedrag van de stiefzoon, die tevens puber is.
Hij staat er verder vanaf en moet met de stiefzoon dealen. En die klinkt nu niet echt de gemakkelijkste. Daar zou de moeder in moeten grijpen want die komt nu over als een bang muisje. Maar het moet niet kunnen dat een kind van 17 jaar dreigt met geweld, en daar hoort de moeder de grens te trekken, ts doet dat al zo te lezen.
Houd van poesjes
pi_189497712
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:56 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens. Ik vind de reacties in dit topic heel raar. Het kan best zijn dat je afstandelijk overkomt maar schelden enz. goedpraten en alles met de mantel der liefde bedekken omdat hij een beperking heeft , geen moeite doen om regels te hoeven handhaven want hij is toch een puber tja... Dan kan zelfs ik een kind opvoeden, als het zo makkelijk is.
Hij moet gewoon niet blijven doen wat blijkbaar al jarenlang niet werkt. Heeft verder niet zoveel met 'gelijk hebben' te maken.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189497826
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 11:02 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ja, laten we die jongen vooral nog meer verwennen en totaal niet voorbereiden op een normaal functioneren in de maatschappij.
Niemand zegt dat hij meer verwend moet worden. Wel dat TS' aanpak overduidelijk niet werkt. En wordt die jongen nu wel voorbereid op een normaal functioneren in de maatschappij dan?
pi_189497852
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:36 schreef lunko1979 het volgende:
Bij de openingspost zat flink wat emotie, en mede door miscommunicatie liggen de vrouw en ik weer redelijk op 1 lijn.

In veel posten staan echt wel nuttige dingen waar ik iets mee kan. Bedankt so far!
Fijn om te horen.
pi_189498192
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 10:17 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Oh ja aan je eigen kind kun je jezelf niet dood ergeren natuurlijk :')
Natuurlijk wel, maar tegen je eigen kind door bloed kun je gewoon boos worden als het nodig is, het stiefkind verdient kennelijk een speciale behandeling. Ik had allang mijn handen er vanaf getrokken en had vooral zijn moeder aan haar kop gezeurd dat ze haar zoon op moet voeden. Hoe zouden jullie het zelf vinden als je verplicht een draak van een kind mee moet opvoeden? En daar helemaal niks voor terug krijgt.
Dit.

En iedereen zegt dat hij de vader moet zijn. Als TS het ouderschap heeft toegeschoven gekregen van de rechter (niemand die nog gevraagd heeft hoe dit zit) zou ik het nu terug geven aan de biologische vader.

Die doet geen hol!!!!!

Laat hem lekker opdonderen naar zijn biologische vader, laat die vader eens vader voelen. Nu heeft hij het lekker makkelijk, die denkt: "Mijn ex met die klootzak waar ze mee vandoor ging lossen het mooi op.. Als hij perse geld wil".

Daarnaast snap ik de autistische zoon ook wel. Autisten kunnen niet tegen verandering dus vanaf dag 1 is nieuwe mijnheer die zijn moeder neukt Persona Non Grata nummer 1. Die moet weg, hoe maakt niet uit. Dood, permanent in een inrichting opgenomen of dat hij weg gaat. In het laatste kan je natuurlijk zelf hulp bieden, net zo lang etteren tot die 2 uit elkaar gaan. Dat plan was blijkbaar bijna geslaagd :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:27:15 #207
441859 crew  Lenny77
pi_189498297
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 11:02 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ja, laten we die jongen vooral nog meer verwennen en totaal niet voorbereiden op een normaal functioneren in de maatschappij.
Vaak loopt de ontwikkeling allemaal wat trager en hebben ze meer tijd nodig om tot dezelfde stappen te komen als een 'gewone' puber.
Hij is op papier misschien 17, maar mentaal kan het zijn dat hij eerder 14-15 is ofzo. Dan pak je het gewoon anders aan!
Het gaat hier niet over een doorsnee, gezonde, vervelende puber maar over een jongen met een mentale achterstand (volgens ts) en autisme. De aanpak hoort dus idd op maat en niet zoals het maar gewoon hoort! Wie weet is hij pas klaar voor die stappen op 22. So what? In de tussentijd zorg je voor een stabiel en liefdevol thuisfront.
Begrijp me niet verkeerd: ik geloof echt wel dat hij het bloed onder de nagels haalt en dat je 500.000 keer op je tong moet bijten om hem niet de kop in te slaan. Maar je bent de volwassene en je hoort te begrijpen waar het vandaan komt en je hoort erboven te staan.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:30:17 #208
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189498357
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:27 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Vaak loopt de ontwikkeling allemaal wat trager en hebben ze meer tijd nodig om tot dezelfde stappen te komen als een 'gewone' puber.
Hij is op papier misschien 17, maar mentaal kan het zijn dat hij eerder 14-15 is ofzo. Dan pak je het gewoon anders aan!
Het gaat hier niet over een doorsnee, gezonde, vervelende puber maar over een jongen met een mentale achterstand (volgens ts) en autisme. De aanpak hoort dus idd op maat en niet zoals het maar gewoon hoort! Wie weet is hij pas klaar voor die stappen op 22. So what? In de tussentijd zorg je voor een stabiel en liefdevol thuisfront.
Begrijp me niet verkeerd: ik geloof echt wel dat hij het bloed onder de nagels haalt en dat je 500.000 keer op je tong moet bijten om hem niet de kop in te slaan. Maar je bent de volwassene en je hoort te begrijpen waar het vandaan komt en je hoort erboven te staan.
Jij zou je laten dreigen met geweld in je eigen huis waar je andere twee kinderen
bij zijn?
Koekoek.
Houd van poesjes
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:30:31 #209
441859 crew  Lenny77
pi_189498364
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:20 schreef Godshand het volgende:

[..]

Daarnaast snap ik de autistische zoon ook wel. Autisten kunnen niet tegen verandering dus vanaf dag 1 is nieuwe mijnheer die zijn moeder neukt Persona Non Grata nummer 1. Die moet weg, hoe maakt niet uit. Dood, permanent in een inrichting opgenomen of dat hij weg gaat. In het laatste kan je natuurlijk zelf hulp bieden, net zo lang etteren tot die 2 uit elkaar gaan. Dat plan was blijkbaar bijna geslaagd :P
Ik denk niet dat die jongen dat bewust aan het doen is, of zelfs maar aan het proberen is. Er is niets gezegd over express uit elkaar willen drijven en al helemaal niet over echte agressie. Alleen verbaal flipt hij wel eens uit zo te lezen.
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:33:22 #210
441859 crew  Lenny77
pi_189498423
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:30 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Jij zou je laten dreigen met geweld in je eigen huis waar je andere twee kinderen
bij zijn?
Koekoek.
Ach komaan... Dat zijn maar woorden! Ik heb mijn ouders ook verwenst vroeger en heb bij sommige mensen ook al gedacht dat ze beter kunnen verdwijnen. Maar ik heb nooit een vinger uitgestoken naar iemand!
Iedereen kent de puberale tirades vol haat en zelfhaat!
Zo te lezen heeft de jongen nooit echt iets gedaan.
pi_189498436
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:30 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat die jongen dat bewust aan het doen is, of zelfs maar aan het proberen is. Er is niets gezegd over express uit elkaar willen drijven en al helemaal niet over echte agressie. Alleen verbaal flipt hij wel eens uit zo te lezen.
Niet gelezen nee.

Maar ik zou zo'n nieuwe vent die met zijn poten aan je moeder komt niet zomaar 1-2-3 accepteren. Je doet alsof, als je moeder boos tegen je wordt omdat je onvriendelijk doet tegen de nieuwe mijnheer. Zo'n houding kan lang door sluimeren en onbewust voor de jongen doorgaan.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_189498475
Als mijn pubers dit zouden doen, ongeacht psychische problemen, dan kunnen ze hun bul pakken en een nachtje ergens anders verblijven. Maar ik lees dat iedereen dit kindermishandeling vind. Als ik vroeger zo tegen mijn ouders zou praten zou ik het hele huis doorgeslagen zijn. Ik zou dat uiteraard nooit doen, maar als mijn kind (en als jij een kind al 11 jaar opvoed is het ook jouw kind) gaat roepen dat zijn moeder een kankerhoer is en dat hij een slechte opvoeding heeft gehad en wenst dat jij overreden wordt... Dan zou ik hem direct zijn spullen laten pakken en hem naar zijn biologische vader sturen voor een paar nachtjes.
pi_189498608
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:54 schreef probeer het volgende:

[..]

Niemand zegt dat hij meer verwend moet worden. Wel dat TS' aanpak overduidelijk niet werkt. En wordt die jongen nu wel voorbereid op een normaal functioneren in de maatschappij dan?
Met een bijbaan? Jazeker. Met regels en consequenties verbonden aan het overtreden van de regels? Jazeker. Met leren je eigen broek op te houden als je iets wilt kopen ? Jazeker.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_189498625
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:36 schreef Queryn het volgende:
Als mijn pubers dit zouden doen, ongeacht psychische problemen, dan kunnen ze hun bul pakken en een nachtje ergens anders verblijven. Maar ik lees dat iedereen dit kindermishandeling vind. Als ik vroeger zo tegen mijn ouders zou praten zou ik het hele huis doorgeslagen zijn. Ik zou dat uiteraard nooit doen, maar als mijn kind (en als jij een kind al 11 jaar opvoed is het ook jouw kind) gaat roepen dat zijn moeder een kankerhoer is en dat hij een slechte opvoeding heeft gehad en wenst dat jij overreden wordt... Dan zou ik hem direct zijn spullen laten pakken en hem naar zijn biologische vader sturen voor een paar nachtjes.
Als je vroeger zo tegen de leraar praatte kreeg je thuis een extra mep op je harses. Tegenwoordig voelt het kind zich "niet begrepen" en "hij reageert alleen maar op de negatieve houding van de ouders".

Weekdierengeklaag.
pi_189498639
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:33 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ach komaan... Dat zijn maar woorden!
:')

"Dat zijn maar woorden" nou mooi toch, dan weet hij gelijk wat hij wel en niet kan zeggen en hoe hij zich moet gedragen. Regels = regels.
pi_189498647
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:27 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Op mijn 14e kreeg ik gewoon mijn eerste bijbaantje hoor, krantenbezorgen. En ook op die leeftijd hoorde ik dat ik moest werken als ik wat wilde kopen. Niks nieuws.
pi_189498678
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 11:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

TS is al 11 jaar de mede-opvoeder. Dus er zijn drie mensen die er opvoedkundig niet helemaal lekker in zitten.
Waarbij TS de enige is die regels consequent wil handhaven, iets dat autisten over het algemeen behoorlijk goed kunnen handelen.
pi_189498947
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:46 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Met een bijbaan? Jazeker. Met regels en consequenties verbonden aan het overtreden van de regels? Jazeker. Met leren je eigen broek op te houden als je iets wilt kopen ? Jazeker.
Heeft hij een bijbaan dan? Volgens mij niet. Kan hij die consequenties makkelijk ontlopen? Ja. Leert hij momenteel zijn eigen broek op te houden wanneer hij iets wil kopen? Nee.

En ja, toegegeven, dat komt voornamelijk omdat hij kan vluchten naar zijn bio-vader. Maar dan nog, dat strenge gedoe werkt dan dus alsnog niet.

Daarbij doet dit er ook eigenlijk niet zo toe, daar TS' vriendin het blijkbaar niet laat gebeuren dat haar zoon haar huis niet meer binnen mag. Of zou jij dan ook zeggen van 'nou, als zij zich niet kan vinden in mijn strenge aanpak, dan ben ik haar ook liever kwijt dan rijk'?
pi_189499658
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:05 schreef probeer het volgende:

[..]

Heeft hij een bijbaan dan? Volgens mij niet. Kan hij die consequenties makkelijk ontlopen? Ja. Leert hij momenteel zijn eigen broek op te houden wanneer hij iets wil kopen? Nee.

En ja, toegegeven, dat komt voornamelijk omdat hij kan vluchten naar zijn bio-vader. Maar dan nog, dat strenge gedoe werkt dan dus alsnog niet.

Daarbij doet dit er ook eigenlijk niet zo toe, daar TS' vriendin het blijkbaar niet laat gebeuren dat haar zoon haar huis niet meer binnen mag. Of zou jij dan ook zeggen van 'nou, als zij zich niet kan vinden in mijn strenge aanpak, dan ben ik haar ook liever kwijt dan rijk'?
Dat hij geen bijbaan heeft komt vooral door zijn eigen lakmoedige houding, niet door TS.

Als ik samen met mijn vriendin niet op 1 lijn zit voor de opvoeding van onze kinderen, dan zou ik inderdaad serieus gaan nadenken of we nog wel een match zijn. Niet iedere man heeft zijn ballen in het nachtkastje achtergelaten en is geboren met een rubberen ruggengraat die meebuigt met alles wat het vrouwtje ervan vindt.
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:46:16 #220
441859 crew  Lenny77
pi_189499696
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:34 schreef Godshand het volgende:

[..]

Niet gelezen nee.

Maar ik zou zo'n nieuwe vent die met zijn poten aan je moeder komt niet zomaar 1-2-3 accepteren. Je doet alsof, als je moeder boos tegen je wordt omdat je onvriendelijk doet tegen de nieuwe mijnheer. Zo'n houding kan lang door sluimeren en onbewust voor de jongen doorgaan.
Maar hij is geen nieuwe vent, hij loopt er al 11 jaar rond dus de zoon was 8 jaar en over het algemeen worden nieuwe partners nog redelijk goed aangenomen op die leeftijd.
Ik denk eerder dat toen de eigen kinderen er kwamen dat hij in zijn begin pubertijd wel begon te zien dat zij toch net iets meer geliefd werden dan hij, op een echte onvoorwaardelijke manier. Wat misschien ook niet onnatuurlijk is, het is tenslotte echt je eigen kind maar het kan wel hard aankomen evenzeer.
pi_189499825
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:44 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dat hij geen bijbaan heeft komt vooral door zijn eigen lakmoedige houding, niet door TS.

Als ik samen met mijn vriendin niet op 1 lijn zit voor de opvoeding van onze kinderen, dan zou ik inderdaad serieus gaan nadenken of we nog wel een match zijn. Niet iedere man heeft zijn ballen in het nachtkastje achtergelaten en is geboren met een rubberen ruggengraat die meebuigt met alles wat het vrouwtje ervan vindt.
Dat hij naar zijn vader kan vluchten en zodoende leert dat hij geen consequenties van zijn gedrag hoeft te ondervinden ook niet. Dat hij geld en uiterst verkeerde voorbeelden van die man meekrijgt ook niet. Dat hij autistisch is ook niet.

Maar tot nu toe lijkt die strenge aanpak dus niet te werken. Inderdaad voor een aardig deel door redenen die buiten TS' schuld of macht liggen. En mede daarom denk ik dat nóg meer inzetten op die strengheid niet gaat werken. Ofnouja, de problemen van die jongen (binnen het gezin) niet op gaat lossen.

Opmerkelijk trouwens; jij hebt het tenminste over 'onze kinderen'. Ik heb TS nog niet één keer naar die jongen zien refereren als 'mijn of onze (stief)zoon'.
pi_189499969
Afwijzing is wel een van de ergste dingen om emotioneel te verwerken. Je kan ook prima boos zijn zonder hem af te wijzen.

En zijn autisme hindert zijn begrip niet, wel de beheersing van zijn emoties. Hij heeft jullie niet de dood in willen wensen, hij kan zijn emoties niet kwijt op een gezonde manier en roept daarom dingen. Zaak aan jullie om dit niet serieus te nemen, maar wel om de pijn achter de pijn te vinden.

Wel zou ik zaken niet meer “zomaar” over laten zijn. Oorzaak gevolg is ook voor en autist prima aan te leren en er mag achteraf best een gesprek over gevoerd worden. Boventoon moet wel zijn dat er altijd van hen gehouden wordt en dat hij altijd een thuis zal hebben.

Als je bang bent dat er niet van je gehouden wordt, ga je mensen testen. En hij voelt terecht aan dat jij hem niet als je eigen ziet.

Lukt het je om de mens los te zien van het gedrag? Dan kan je het gedrag afwijzen, maar de persoon omarmen.
pi_189500000
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:30 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

bij zijn?
Koekoek.
Ik zou hopen dat ik tijdens die situatie zelf, echt volledig kalm en rustig kan blijven en dat ook uitstralen. Mede omdat mijn andere kinderen ook niet hoeven zien hoe hun vader in een situatie waarin een loze bedreiging geuit wordt, de boel verder escaleert.

En daarna met mijn andere kinderen praten over wat er gebeurd is. Ze vragen of zij zich onveilig voelen. Ze uitleggen dat er (overduidelijk) ernstige problemen zijn tussen hun stiefbroer en zijn moeder en mij, en dat we die heel erg graag op willen lossen en er alles aan zullen doen om er aan te werken. Ze beloven dat ook hun veiligheid voor ons het allerbelangrijkste is, dat we niet denken dat die in het geding is (maar ze het ons absoluut kunnen vertellen wanneer zij dat wel denken of voelen, zodat wij daar iets mee kunnen) en we die altijd zullen bewaken.

Al lijken ze me daar nog wat jong voor, dus in TS' geval lijkt me dat zoiets dan wat minder een serieus gesprek is, en wat meer neer komt op gerust stellen, liefde tonen, wellicht troosten.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 18-10-2019 15:14:43 ]
pi_189500110
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:50 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Waarbij TS de enige is die regels consequent wil handhaven, iets dat autisten over het algemeen behoorlijk goed kunnen handelen.
Als TS de enige is die die regels handhaaft, dan zullen die regels vanuit het perspectief van die jongen dus niet consequent gehandhaafd worden. Iets dat autisten over het algemeen behoorlijk slecht kunnen handelen.
pi_189500135
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 15:12 schreef probeer het volgende:

[..]

Als TS de enige is die die regels handhaaft, dan zullen die regels vanuit het perspectief van die jongen dus niet consequent gehandhaafd worden. Iets dat autisten over het algemeen behoorlijk slecht kunnen handelen.
Mooi, dan zijn we het eindelijk eens dat TS een goed gesprek moet hebben met de ouders over hun lakse manier van opvoeden en het ontbreken van regels, iets dat volledig buiten de schuld om van TS is gebeurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')