abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:38:34 #1
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189441027
Welkom in het Peutertopic!!



... en weer verder!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:09:45 #2
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189441338
O damn Molo, dat klinkt als een zware nacht. Sterkte vandaag.

Hier lag Max om 19:00 uur op zijn bed en werd een etmaal later wakker _O_ Hij heeft ook weer een halve boterham op. Ook ik ben door een lange nacht slapen wat opgeknapt, heel fijn.

@Nolita, qua rug gaat het boven verwachting. Ik herstel echt heel snel. Ik ben ook al wat aan het werken en rijd donderdag weer naar mijn werk toe. Daar schuilt ook het gevaar natuurlijk, dat het zo snel gaat.
pi_189441549
Molo, minder fijn zulke nachten en wat sneu voor Larf ;(

Quoi, kijk maar goed uit met te snel gaan ja. Beter nu nog iets rust nemen en goed herstellen :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_189442569
Beterschap Molo en Q.

Hier ook 1 snotfabriek en hoesten en ik hoop dat het hierbij blijft want zaterdag is meneer jarig en het zou toch zonde zijn als hij dan ziek is... Donderdag voor het eerst trakteren op psz♡

Quoi hoe is het in t geheel met je rug?
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:58:38 #5
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189444417
Een etmaal duurt toch 24 uur...? Met de klok rond slapen ben ik altijd al heel blij :s) . Wel fijn dat hij opknapt. En jij ook.

Jacob heeft zo enorm zitten smikkelen van de tosti’s met ketchup vanmiddag. Echt heerlijk om te zien. Hij heeft al 2 x 3 boterhammen op vandaag :o .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:07:17 #6
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189444554
Etmaal = 12 toch? Afijn, ik bedoel 12. Mijn hersens, waar zijn ze?

@gewoonmezelf87 heel goed! De hernia’s en pijn zijn gewoon weg en dat voelt zo goed :)
pi_189444836
Super dat je pijnklachten meteen weg waren quoi! Nu idd niet te hard van stapel lopen, succes daarmee!

Ik heb etmaal laatst opgezocht omdat het over luiers per etmaal ging (en ik twijfelde) en kwam idd op 24 uur. :P

WoW Jacob, zes boterhammen!! Als ze hier 2x 1 eet heeft ze prima gegeten haha.
Tosti’s zijn idd een succes; denk er thuis niet snel aan om ze te maken, nog eens doen.
pi_189446677
Buh wat een prutnacht molo, hopelijk heeft koos geneeskrachtige powers en zit je koter straks aan de drop als je thuiskomt :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189446746
Wij hebben donderdag de "schoolfoto" op het kdv, ik twijfel tussen morgen naar de kapper of niet :{ op sommige dagen zit t langere leuk en op andere dagen is t geen gezicht en is t net de bloempotlook en krijg ik t niet leuk :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:06:55 #10
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189450395
Zo kind viel om half zeven in slaap. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat.
Hopelijk morgen weer beter

Begreep dat ze vanmiddag haar winterjas (zelf uitgekozen) niet aan wilde, want die was stom :')
Benieuwd of dat de koorts was of de echte mening die sprak _O- :')

Verder is ze heerlijk en lief. Koos had vanmiddag gevraagd of ze een puzzel wilde maken, had ze geantwoord 'nee, Ga jij dat zelf maar doen papa' _O- _O- O+
Kind van haar moeder *;
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:07:29 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189450401
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 15:15 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij hebben donderdag de "schoolfoto" op het kdv, ik twijfel tussen morgen naar de kapper of niet :{ op sommige dagen zit t langere leuk en op andere dagen is t geen gezicht en is t net de bloempotlook en krijg ik t niet leuk :')
Dat koppie van jouw zoontje is supertof, bloempothaar of niet ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:46:49 #12
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189453577
Wij hebben donderdag ook fotomoment! Twee weken terug naar de kapper geweest. Ben sowieso benieuwd of meneertje wil meewerken. Ik zou zelf niet meer gaan een dag van tevoren.

In die categorie ook morgen de tandarts, nu voor het echie. Vorige keer was het alleen tanden tellen, nu echt kijken geloof ik.

Omdat ik wel elke dag stukken 'moet' wandelen hebben we de buggy weer van stal gehaald. Zit meneer langpootmug daar dus in en loopt echt geen stap :') En dan slapen in de buggy, heerlijk wel. Volgens mij is hij alweer helemaal de oude, hij doet dat altijd snel.

Arme Miep. Die dacht natuurlijk ergens in dat hoofdje: papa, stop die puzzel maar ergens waar de zon niet schijnt, maar ze heeft natuurlijk nog niet de woordenschat :+
pi_189453715
Hier kregen we vandaag de schoolfoto's. Ik ben een hele trotse mama O+

knapzakkies

S. 2014
J. 2016
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:56:20 #14
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189453784
GM! Die laatste is om van te smelten O+ O+
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:02:43 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189453913
Oh die zijn fantastisch idd GM!

En luiwammes als de kinderwagen gespot is hier ook, wil ze lekker als koningin of als nep-baby rondgereden worden :D

Mafkezen zijn het ook

Ze wilde trouwens graag dat als ze naar school gaat, bij Max op school.
Koos en ik moesten ook naar school en jij en je vriend ook, want je vriend zorgde voor lekker eten _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189453925
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 19:07 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat koppie van jouw zoontje is supertof, bloempothaar of niet ;)
Thnx haha maar ik ga het toch maar laten knippen morgen :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:08:37 #17
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189454030
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:02 schreef Molo het volgende:
Oh die zijn fantastisch idd GM!

En luiwammes als de kinderwagen gespot is hier ook, wil ze lekker als koningin of als nep-baby rondgereden worden :D

Mafkezen zijn het ook

Ze wilde trouwens graag dat als ze naar school gaat, bij Max op school.
Koos en ik moesten ook naar school en jij en je vriend ook, want je vriend zorgde voor lekker eten _O-
Weer naar school en iemand die voor lekker eten zorgt = deal O+

Het ziet er echt niet uit, die van ons in een buggy. Vooral niet bij in slaap vallen en telkens zo'n bungelend been over de straat. Moet ik alsnog bukken om die weer omhoog te heisen. En meneer had ballonnen gescoord bij de schoenenwinkel waar we waren. Ik zei: lever maar even in als je gaat slapen, dan bewaar ik ze even en raken we ze niet kwijt. Dan vervolgens bij het oversteken van een druk kruispunt de ballonnen verliezen en PANG PANG daar gingen de ballonnen onder de auto's. Hij werd 30 minuten later wakker met je-raad-wel-welke-vraag.

/klunzigemoeder
pi_189454142
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:08 schreef Quoi het volgende:

[..]

Weer naar school en iemand die voor lekker eten zorgt = deal O+

Het ziet er echt niet uit, die van ons in een buggy. Vooral niet bij in slaap vallen en telkens zo'n bungelend been over de straat. Moet ik alsnog bukken om die weer omhoog te heisen. En meneer had ballonnen gescoord bij de schoenenwinkel waar we waren. Ik zei: lever maar even in als je gaat slapen, dan bewaar ik ze even en raken we ze niet kwijt. Dan vervolgens bij het oversteken van een druk kruispunt de ballonnen verliezen en PANG PANG daar gingen de ballonnen onder de auto's. Hij werd 30 minuten later wakker met je-raad-wel-welke-vraag.

/klunzigemoeder
Hahahaha I feel you!

James is trouwens ook echt te groot voor de buggy maar het is soms nog zo verrekte makkelijk als we zn zus snel weg moeten brengen...of ik even snelsnel boodschappen wil doen.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:16:39 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189454213
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:08 schreef Quoi het volgende:

[..]

Weer naar school en iemand die voor lekker eten zorgt = deal O+

Het ziet er echt niet uit, die van ons in een buggy. Vooral niet bij in slaap vallen en telkens zo'n bungelend been over de straat. Moet ik alsnog bukken om die weer omhoog te heisen. En meneer had ballonnen gescoord bij de schoenenwinkel waar we waren. Ik zei: lever maar even in als je gaat slapen, dan bewaar ik ze even en raken we ze niet kwijt. Dan vervolgens bij het oversteken van een druk kruispunt de ballonnen verliezen en PANG PANG daar gingen de ballonnen onder de auto's. Hij werd 30 minuten later wakker met je-raad-wel-welke-vraag.

/klunzigemoeder
_O-

Ja herkenbaar _O-
Mooi ook altijd dat ze dan precies dat onthouden _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:18:41 #20
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189454256
Koortsmiep tegen me aan, terwijl ze even Tinkerbell kijkt (wat een domme zeikfilm is dat trouwens :') )



[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 15-10-2019 22:57:34 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189454712
Oh gm wat een leuke foto’s en wat lijken ze eigenlijk op elkaar. Die kuiltjes O+

Molo dat blijft toch raar he. Een kind dat anders zo levendig is en zo aanwezig. En dan ziek zijn ze ineens een vogeltje dat niet meer zingt. Als ze alleen maar wil zitten en liggen en zelfs geen plakje kaas wil dan is het hier niet best :')
  woensdag 16 oktober 2019 @ 09:05:29 #22
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189458864
“Mama, waarom zijn die boeren boos?”

Uhmmmmm :')
  woensdag 16 oktober 2019 @ 09:06:27 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189458874
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:05 schreef Quoi het volgende:
“Mama, waarom zijn die boeren boos?”

Uhmmmmm :')
Ze mogen minder met hun trekker spelen? :+ :+

Miep weer redelijk ok hier, fit genoeg om een mega tantrum te krijgen vanmorgen bij het aankleden O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 16 oktober 2019 @ 09:13:44 #24
269689 crew  Viv
  woensdag 16 oktober 2019 @ 09:14:44 #25
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189458980
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Ze mogen minder met hun trekker spelen? :+ :+

Miep weer redelijk ok hier, fit genoeg om een mega tantrum te krijgen vanmorgen bij het aankleden O+
Ik heb dit antwoord doorgegeven, dank.

Fijn dat Miep weer ok lijkt. Ik werd vanmorgen ondergespuugd :{ maar dat leek het resultaat van een hoestbui.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 09:16:22 #26
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189459005
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:14 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik heb dit antwoord doorgegeven, dank.

Fijn dat Miep weer ok lijkt. Ik werd vanmorgen ondergespuugd :{ maar dat leek het resultaat van een hoestbui.
'dat mag niet van de politie' werkt hier inmiddels niet meer trouwens als antwoord :+ :'(

Balen!! Zulke hoestbuien ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189459150
Dat is het enige voordeel aan zieke kinderen, vaak blijven ze niet lang ziek. Klinkt wel gezellig zo, samen op school met Max.

Wat een leuke foto’s GM! Hier is alleen kleuter op de foto gegaan (de broertje/zusje foto was op de dag dat m’n man thuis is, en die vond het te ingewikkeld met haren moeten doen enzo :’) Maar voor de (in school) opvang komen ze in januari, en dan kunnen de juffen daar er voor zorgen dat ze er nog fatsoenlijk uit zien en kan kleuter even uit de klas erbij). Foto’s waren dit jaar wel heel leuk, vorig jaar had hij er geen zin in en is er daarom ook geen foto met z’n drieën gemaakt.

LDG, ik zou niet laten knippen, dan bespaar je dubbel geld, een keer van kapper en een keer van de schoolfoto’s die je dan niet koopt ;)

Wij hebben volgende week herfstvakantie hier (of eigenlijk vanaf morgen al) en daarna organiseren ze een peuterochtend op school, mogen de meiden vast in de klas spelen (zoals ik het begreep). En ze starten dan ook met een peuter-plus klasje, voor kinderen vanaf 2,5 die wat uitdaging zoeken eens per week. Zou voor kleuter ideaal geweest zijn, of het voor de meiden ook wat is gaan we tzt even kijken, ze zijn nu ook nog geen 2,5. En vanaf dan start ik sowieso op de schoolbieb dus zijn ze sowieso al elke week op school.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 16 oktober 2019 @ 14:47:26 #28
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189464941
FlyingFish ga je in de schoolbieb vrijwilligerswerk doen?

Ik ben stiekem zo benieuwd naar die foto's, nu al. Ik ga ze dan ook allemaal gewoon kopen. Ik weet ook niet hoevaak ze dit doen, maar waarschijnlijk is het ook de eerste en laatste keer (want volgend jaar basisschool wtf!)

Mag ik even jullie hands up voor Max bij de tandarts? Eenmaal daar heeft hij netjes zijn tandjes gepoetst en op mijn schoot zijn mond opengedaan voor de tandarts. Hij wilde zelfs blijven liggen toen ik nog moest, dus zo geschiedde: zuigers en allerlei apparaten gewoon over peuter heen :D En allebei geen gaatjes *O*
pi_189467449
Wat goed Quoi! Kleuter hier heeft alleen nog maar zijn tanden laten tellen wat we al heel wat vonden. De meiden hebben alleen maar staan huilen vanaf dat het mijn beurt was :D daarvoor papa op de stoel was wel prima.

En ik zou maar vast gaan sparen dan voor de schoolfoto’s :D Hoewel jij waarschijnlijk niet tien verschillende foto’s in verschillende samenstellingen zal krijgen, dat maakt het wel betaalbaarder om alles te nemen.

Ik ga idd vrijwilliger bij de schoolbieb worden. Ik doe samen met een andere moeder (ook met peuter) de opening voor de kleuterklassen, inclusief uit de klas halen en terug brengen van kinderen (de bieb zit op de 1e verdieping).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_189471484
Leuk FF! Dat lijkt me wel een leuk klusje om te doen op school :)

Ik ga weer een poging wagen tot aanhaken 8-) Met kroketje alles wel, praten gaat steeds beter, brullen ook. Ze kiest ook graag zelf haar kleren uit wat vandaag resulteerde in een legging met tijgers, een roze jurk en een geel vest met glitters. En uiteraard regenlaarzen om het af te maken :+
pi_189474100
Wij moeten binnenkort ook weer naar de tandarts. Vorige keer (eerste keer) hebben ze zelfs gepolijst en met water schoon gespoeld ivm aanslag en dat was prima. Ik ben benieuwd hoe het de volgende keer gaat. Wel goed van Max dat het zo goed ging!


Overigens is de tandarts prima maar een warme kruik.... Brrrr dat is toch doodeng :+ ik had z'n olifant warm gemaakt in de magnetron (=een kruik) omdat hij zei dat hij buikpijn had. Zodra dat ding warm was, moest het in een hoekje in bed heel ver weg en hij wilde het vooral niet aanraken :')
pi_189477497
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:42 schreef Fazz het volgende:
Leuk FF! Dat lijkt me wel een leuk klusje om te doen op school :)

Ik ga weer een poging wagen tot aanhaken 8-) Met kroketje alles wel, praten gaat steeds beter, brullen ook. Ze kiest ook graag zelf haar kleren uit wat vandaag resulteerde in een legging met tijgers, een roze jurk en een geel vest met glitters. En uiteraard regenlaarzen om het af te maken :+
Kleine fashionista :Y)

Mijn kleintje wordt zaterdag alweer 3... :{ ik vind het echt veel te snel gaan, zeker omdat ik gevoelsmatig toch veel dingen niet heel bewust beleefd heb door alle ellende en toestanden... maaar het is zo'n heerlijk manneke, ondeugend en ondernemend maar ook zo'n knuffelkontje naar mama. Echt een moederskindje. Loopt qua spraak wel voor, dat merken ze op peuterspeelzaal ook al. Maar goed vandaag mag hij dus trakteren op school, hij was er helemaal klaar voor O+

S. 2014
J. 2016
pi_189479480
Ik hoor hier nog niet, maar dreumes Günther wil peutermoeke @Lemijn even bedanken voor de tostisuggestie!
Dit is er zojuist helemaal in gegaan terwijl de dude gewoonlijk niet thuis tot brood eten te bewegen is! :D ^O^

Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 17 oktober 2019 @ 13:19:25 #34
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189480990
Textuur jonguh, tosti's zijn veel lekkerder _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189481285
Tosti's O+ Nu is mijn peuter afgelopen zomer wel 2 tanden uit haar mondje gevallen dus ik maak me toch wel zorgen met het eten van harde dingen :@ Vorige week was ze nog een tand door haar lip gevallen met de ene voortand die er nog zit :')
  donderdag 17 oktober 2019 @ 15:31:22 #36
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189482867
Tosti's zijn de bom idd, alleen dan vaak wat minder esthetisch verantwoord dan op jouw foto @minilot hier thuis. Heeeeeeel vaak als we even ergens wat gaan lunchen (kind is ook niet anders gewend :') "mama, gaan we ergens wat drinken en eten waar ik dan kan spelen?" ).

Hey @Fazz! Ik krijg honger van jouw kroketje!

Wat ziet James er groot uit op de foto, @GM :o

Nou, de 'schoolfoto' vond Max erg spannend, aldus het verslagje van het kdv. Maar hij is zonder huilen op de foto gegaan. Ventje toch! Nu wil ik 'm knuffen.

Ik ging voor het eerst met de auto weer naar mijn werk, maar moest na 4 uur constateren dat dat teveel was. Nu zit ik weer op mijn verstelbare tuinstoel in de woonkamer met een kop thee :') :+
  donderdag 17 oktober 2019 @ 20:00:24 #37
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189487089
Stom he dat het zo langzaam gaat @Quoi? Sterkte met geduld hebben. En nu ben ik ook benieuwd naar de schoolfoto. Jacob was vorig jaar echt het jongetje met de traan, veel te zielig :') .

En @minilot wat ziet dat er tof uit! Fijn dat hij het lekker vond. Jacob gebruikt als zijn honger is gestild de stukjes tosti vaak als lepel om de ketchup helemaal op te eten :Y) .

Wat sneu van de tanden @Fazz! Maar een tosti is niet zo heel hard toch?

Wat een mooie foto @gewoonmezelf87. Op die schoolfoto's zag ik het minder dan hier hoeveel hij op zijn zus lijkt. En wat is ie lekker groot zeg.

Jacob heeft ontdekt dat hij met water het slapen kan rekken want als hij in bed vraagt om een slokje water krijgt hij dat altijd acuut (zie slechtdrinkverhaal eerder in dit topic). Dus vanavond vroeg hij gewoon 20x achter elkaar om een slokje water, de eikel. Ik verwacht eindelijk weer eens een lekker volle ochtendluier morgen maar ik ga ook broeden op een ander ritueel want dit eindigde toch in een boze moeder en een hysterische peuter. Niet het ideale einde van de dag 8)7 .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189489744
Zo, hij is zeker gegroeid, gm! Fijn dat het zo goed gaat met hem.

Ik kan ook niet echt goed aanhaken, maar wil wel even mijn trots kwijt. Ysje is voor de tweede keer in z'n leventje gewisseld van kdv. De eerste keer was na onze verhuizing, in december vorig jaar. En nu ging zijn kdv sluiten, en heeft hij een plekje gekregen op een erg mooi kdv middenin het bos. Maar wel weer een verandering voor hem, en dat vond ik moeilijk en rottig voor hem. Nieuwe omgeving, maar vooral ook nieuw leidsters en daar had hij de vorige keer echt moeite mee.

Hij is meerdere keren gaan wennen en vandaag zijn eerste en hele dag. Het ging supergoed. Nog wel wat verlegen richting de leidsters, maar hij speelt lekker, gaat niet huilen of zich vastklampen bij het wegbrengen. Wat een kanjer, en stoere held. O+ . O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 17 oktober 2019 @ 22:57:35 #39
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189490889
Och, wat kan je dan trots zijn he? Ik vind ‘m ook stoer Franny!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189491447
Even een schaamteloze ego post:
Willem heeft (jawel, 3 dagen voor zijn 4de verjaardag) voor het eerst op de wc gepoept!!!!!!!!!!!1111!!! *O* *O* *O*
Wat een opluchting is dat!
En nu ligt ie ook zonder luier in bed want hij is een grote jongen nu, vindt ie zelf :Y
pi_189491573
Hele stoere man heb je daar Franny!

Ja, lemijn heeft ook een peuter met treuzeltechnieken in huis..

Ik vind Max en Quoi ook stoer. Schoolfotos zijn ook eng en rustig aan Quoi!

Grote James O+

En tosti’s. Kevin eet ze bij het leven, maar Willem eet ze niet. Maar goed, die leeft momenteel van de lucht lijkt het wel.
pi_189493858
quote:
2s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:02 schreef Franny_G het volgende:
Zo, hij is zeker gegroeid, gm! Fijn dat het zo goed gaat met hem.

Ik kan ook niet echt goed aanhaken, maar wil wel even mijn trots kwijt. Ysje is voor de tweede keer in z'n leventje gewisseld van kdv. De eerste keer was na onze verhuizing, in december vorig jaar. En nu ging zijn kdv sluiten, en heeft hij een plekje gekregen op een erg mooi kdv middenin het bos. Maar wel weer een verandering voor hem, en dat vond ik moeilijk en rottig voor hem. Nieuwe omgeving, maar vooral ook nieuw leidsters en daar had hij de vorige keer echt moeite mee.

Hij is meerdere keren gaan wennen en vandaag zijn eerste en hele dag. Het ging supergoed. Nog wel wat verlegen richting de leidsters, maar hij speelt lekker, gaat niet huilen of zich vastklampen bij het wegbrengen. Wat een kanjer, en stoere held. O+ . O+ .
Wat fijn!! En klinkt heerlijk midden in het bos!

*O* voor willem.

James tikt denk de meter aan inmiddels... al even niet meer gemeten dus weet het niet precies. Maat 104 draagt hij inmiddels.
S. 2014
J. 2016
pi_189495298
Fijn dat het zo goed gaat op het nieuwe kdv Franny! O+ Toch spannend voor alle partijen :+

James al een meter ja? Wat een grote GM!

Hoe lang is het herstel normaal gesproken Q? Het was best een ingrijpende operatie toch?
pi_189496041
O, die heerlijke eerlijkheid van peuters:
Ik ben binnenkort jarig. Vanochtend bij het opstaan zei Simon "ben jij jarig, mama" Ik gaf aan dat ik bijna jarig ben, maar dat het nog wel even duurt. Vervolgens zegt ie "ik heb een cadeautje gekocht voor mama, dat is verstopt" _O- _O-
En vooral dat gezicht van manlief erbij :+ _O- :s) *)

Stoere Ysje! Fijn Franny!
*O* voor poepende Willem! Ook een trots moment!
pi_189496774
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 10:55 schreef TolstoiFan het volgende:
O, die heerlijke eerlijkheid van peuters:
Ik ben binnenkort jarig. Vanochtend bij het opstaan zei Simon "ben jij jarig, mama" Ik gaf aan dat ik bijna jarig ben, maar dat het nog wel even duurt. Vervolgens zegt ie "ik heb een cadeautje gekocht voor mama, dat is verstopt" _O- _O-
En vooral dat gezicht van manlief erbij :+ _O- :s) *)

Stoere Ysje! Fijn Franny!
*O* voor poepende Willem! Ook een trots moment!
Hahaha helemaal trots dat hij iets heeft O+

James is morgen jarig en samen met zijn zus heb ik een cadeautje gekocht wat zij hem geeft... ze vertelt m nu elke keer dat ze geen cadeau heeft voor m, waardoor James dan weer een siplip trekt, en dan ineens zegt ze... je krijgt wel een cadeau maar denk dat je het niet leuk vind 🤣🤣 (cars duplo)
S. 2014
J. 2016
pi_189497276
Haha, GM, en dan elke keer er weer in trappen :D

Ik liep vanmorgen met traktaties en twee peuters het KDV binnen. Juf: “oh, is er iemand jarig?”
Kevin: “JA, WILLEM!!!”
Die is ook trots :P
pi_189506025
Sinds we hier de verjaardagsronde van dit jaar hebben gehad zijn verjaardagen een hot item. Vandaag nog kreeg ik een heel dienblad vol gebakjes en kopjes thee voor mijn verjaardag, terwijl er drie kinderen voor me zongen :D Hier was de grote broer overigens ook heel trots op zijn jarige zusjes en wilde vooral heel graag helpen met alles uit pakken en overal mee spelen...

En kleuter heeft zijn eerste uitnodiging voor een kinderfeestje binnen. Toen ik aan kleuter vroeg of hij wilde gaan waren de meiden gelijk enthousiast om ook mee te gaan. Dat wordt dus een teleurstelling voor ze, want ze moeten wel mee om hem weg te brengen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_189507692
@Lemijn: Teetje heeft om precies die reden een tuitbeker in zijn bed, zodat ie lekker zelf een slokje water kan pakken en daar geen tijd voor gerekt hoeft te worden. Die van de hema is behoorlijk lekvrij (ook een crime om open te krijgen, maar goed, wel lekvrij dus).

@Franny: wat stoer van je kleine man! Lijkt me overigens wel heerlijk, een kdv lekker in de natuur!

@Adrian4: Wat een mijlpaal!!! *G*

@TolstoiFan: wat heerlijk, ben benieuwd wat hij voor je gekocht heeft!

@gewoonmezelf87 Alvast gefeliciteerd met James!!

Vorige week had Teetje zijn eerste uitnodiging voor een verjaardag van iemand die niet tot onze vrienden/familiekring behoort, van een KDV-vriendje. Geen kinderfeestje, gewoon een verjaardag waar wij ook bij mochten zijn. Maar dit was voor het eerst dat ie het hele proces van een cadeautje kopen, inpakken, enz. bewust meemaakte en ook heel veel vragen had over zijn eigen en onze verjaardagen.

Hier gaat het met Teetje best wel goed. Na mijn miskraam was hij ook een tijdje van slag, kinderen voelen toch alles aan en hij was vooral een tijdje alleen maar aan mij vastgeplakt, wat zowel voor mij als man lastig was. Nu is dat weer een beetje voorbij gelukkig.

Wat ik me wel afvroeg (en eigenlijk weet ik het antwoord wel, maar ik moet denk ik even gerust gesteld worden): het is toch normaal dat een kind van 2,5 nog geen enkele interesse in het potje heeft? Hij wil er af en toe wel eens op, maar meestal met kleren en luier aan en op een eenmalige plas by accident op zijn verjaardag in maart, is er nog nooit iets in het potje terecht gekomen. Maar dat komt nog wel toch? Ik lees soms over zo goed als zindelijke dreumesen en dan word ik toch een beetje onzeker.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:15:13 #49
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189507918
3 jaar en bijna 2 maanden en hier totaal nog geen interesse Gogo :') Komt goed.

Hoe gaat het nu met je Gogo? Lijkt me verdomde lastig, dat verdriet en plakpeuter.

Wij gingen samen een avondje weg. En Max hield zich niet aan de afspraak en ging veel eerder dan normaal naar bed bij het oppasmeisje. Noujaaaa :{
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:20:17 #50
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189508013
Ik zou een andere antilekbeker kunnen kopen inderdaad, goeie tip @Gogo83 . Maar Jacob kennende werkt dat beperkte tijd want of hij ontdekt hoe die beker toch lek te maken (dat gebeurde met de vorige) of hij kiepert 'm uit bed zodat ik terug moet komen (want dat is volgens mij het eigenlijke doel van het water drinken - het begint met dorst maar eindigt met rekken).
Ik heb deze avond gewoon aangekondigd dat we het anders gingen doen. Bij de uitleg knikte hij braaf en bij de uitvoering werd hij natuurlijk BOOS. Maar ik niet, dus dat scheelde alweer. En hij had vrij snel door dat ik het meende, en ging toen gewoon slapen. Peuters: |:( .
En :* voor de lastige tijd voor jullie allemaal.

@potje: hier gebeurt ook niks hoor. Een paar keer per maand gaat hij erop zitten, checkt dan elke 5 sec of er al wat in zit, en is binnen een minuut er weer mee klaar. Komt vast ooit.

Leuk van die kinderfeestjes!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:37:20 #51
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189508396
Blijft leuk, dat creatief omgaan met dat soort fratsen, Lemijn.

We gingen trouwens vanmiddag naar Shaun het Ruimteschaap in de bioscoop :D Aanrader wel! Ik vond de film ook best leuk.
pi_189508706
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 23:03 schreef Gogo83 het volgende:
@:Lemijn: Teetje heeft om precies die reden een tuitbeker in zijn bed, zodat ie lekker zelf een slokje water kan pakken en daar geen tijd voor gerekt hoeft te worden. Die van de hema is behoorlijk lekvrij (ook een crime om open te krijgen, maar goed, wel lekvrij dus).

@:Franny: wat stoer van je kleine man! Lijkt me overigens wel heerlijk, een kdv lekker in de natuur!

@:Adrian4: Wat een mijlpaal!!! *G*

@:TolstoiFan: wat heerlijk, ben benieuwd wat hij voor je gekocht heeft!

@:gewoonmezelf87 Alvast gefeliciteerd met James!!

Vorige week had Teetje zijn eerste uitnodiging voor een verjaardag van iemand die niet tot onze vrienden/familiekring behoort, van een KDV-vriendje. Geen kinderfeestje, gewoon een verjaardag waar wij ook bij mochten zijn. Maar dit was voor het eerst dat ie het hele proces van een cadeautje kopen, inpakken, enz. bewust meemaakte en ook heel veel vragen had over zijn eigen en onze verjaardagen.

Hier gaat het met Teetje best wel goed. Na mijn miskraam was hij ook een tijdje van slag, kinderen voelen toch alles aan en hij was vooral een tijdje alleen maar aan mij vastgeplakt, wat zowel voor mij als man lastig was. Nu is dat weer een beetje voorbij gelukkig.

Wat ik me wel afvroeg (en eigenlijk weet ik het antwoord wel, maar ik moet denk ik even gerust gesteld worden): het is toch normaal dat een kind van 2,5 nog geen enkele interesse in het potje heeft? Hij wil er af en toe wel eens op, maar meestal met kleren en luier aan en op een eenmalige plas by accident op zijn verjaardag in maart, is er nog nooit iets in het potje terecht gekomen. Maar dat komt nog wel toch? Ik lees soms over zo goed als zindelijke dreumesen en dan word ik toch een beetje onzeker.
Willem heeft dus voor het eerst niet in zijn luier gepoept 3 dagen voor zijn vierde verjaardag.
Tot 3,5 jaar heeft ie echt totaal geen interesse gehad in zindelijk worden. Plassen op de wc ging toen vrij snel consequent goed. Poepen niet, maar Willem kan sowieso niet goed poepen.
Ik wacht ook echt nog even met Kevins zindelijkheidstraining. Die is nu 2 jaar en 5 maanden. Ik moet zelf even op adem komen
pi_189510838
James gaat hier af en toe op de wc plassen maar echt interesse heeft ie er niet in... bij zijn zus duurde het ook wel ff..

Mijn kleine man is vandaag 3!! Blijft bijzonder zo'n verjaardag, trip down memorylane... zeker omdat het bij hem zo spannend is geweest! Maar nu is het een sterke peuter met hele sterke eigen wil 🤣

S. 2014
J. 2016
pi_189511282
Gefeliciteerd met je kleine grote man Gewoonmezelf, wat een mooie collage O+
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:40:00 #55
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189511825
Gefeliciteerd GM!
KuikenGuppy
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:51:43 #56
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189511914
Gefeliciteerd GM, wat een mooi sprekend koppie heeft hij toch
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:04:56 #57
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189512026
Gefeliciteerd met James! O+
Hele fijne dag!
pi_189512051
Gefeliciteerd GM O+

Hier wil Mijm het liefst wel de hele dag op de ‘c-plassen!’ Gisteren heeft hij weer eens gepoept. Maar zindelijk is hij nog lang niet.

Drinken voor het slapen is ook de lievelingssmoes van S., maar daar ben ik mee gestopt, omdat hij anders iedere nacht in zijn bed plast.

We gaan een slaaptrainer kopen voor beide jongens. S. wil een nachtlampje en gaat dan voortaan in zijn eigen bed slapen ( :') ik heb geen illusies dat dit zonder strijd gaat gebeuren). De laatste week wordt Mijm wakker ‘s nachts en wil dan bij papa en mama in bed. En dat is op zich terecht, want grote broer ligt er ook. Wel met het verschil dat die laatste daadwerkelijk slaapt en dat Mijm er een feest van maakt.
Ik hoop dat de slaaptrainer daarin gaat helpen, want de 3 uur slaap van eergisteren was echt te weinig voor ons allemaal ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_189512118
Gefeliciteerd GM *O*

Hier met 2,5 ook 0 interesse in het potje. Ze gaat er wel eens opzitten als ik dat vraag maar doet dan niets. Ze plaste laatst wel per ongeluk toen ze geen luier om had en was enorm van slag. Ze legt gewoon de link nog niet denk ik.
pi_189512567
Gefeliciteerd GM *O*

Ik vind zindelijkheid echt met uitstek het meest vervelende deel van ouderschap. Niet als ze eenmaal zindelijk zijn natuurlijk, maar die weg er naar toe, ondanks dat kleuter relatief snel van de een op de andere dag plaszindelijk was. Maar ca 4 keer per week moet zijn hele beddengoed in de was omdat hij doorlekt (en hij draagt nog een luier s nachts), en hij plast nog regelmatig over zijn broek heen omdat hij niet goed op de wc zit. En poepen doet hij helemaal niet op de wc.

De meiden willen wel graag op het potje of de wc, maar springen er binnen een tel weer vanaf “klaah!”. Waarna de ander wil maar de eerste toch snel weer haar plek terug claimt om dat te voorkomen. En zodra ze dan echt eraf gaat plast ze binnen een minuut elders als ik niet gelijk weer een luier om doe. Ik vind het vooral heel veel gedoe met 0 resultaat momenteel. Liever drie poepluiers per kind per dag.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_189513474
De kapitein vind plassen interssant, hij lijkt er een beetje controle over te krijgen. Nu plast hij steeds tijdens het verschonen en zegt dan poetische dingen als "oh warm, pasta" en "warm net als zon" _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:07:55 #62
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189514001
Wat komisch LDG! Jacob zegt alleen maar oh! omdat hij zelf zo verbaasd is. Dat de zon warm kan zijn, zijn we hier allang weer vergeten }:| .

FF jouw verhaal motiveert me extra om het nog op geen enkele manier te stimuleren, dank. Ik wacht wel gewoon tot hij het opeens kan.

Nou ook zojuist ging hij weer na 1 minuut dramatisch hard huilen gewoon slapen. Ik ben toch telkens weer verbaasd hoe makkelijk je dingen kan doorbreken, als je er zelf maar echt achter staat.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189514179
Gefeliciteerd gm! Mooie foto’s.

Lemijn hier werkt de slaaptrainer goed. Maar eerst werd het erger en hoorde ik haar middenin de nacht roepen: schaaaaapje doe je ogen nou ooooopen :D
pi_189514252
Simon heeft wel interesse in het potje, hij plast ook zo'n 2-4 keer per dag op het potje (soms een paar druppels, soms een flinke plas). Ik twijfel echter of hij de aandrang echt voelt. Maar onder de douche doet ie dan wel weer bewust een plasje als ik vraag of hij moet plassen.
Ik vind het vooral lastig wat dan de volgende stap is?? Gewoon vaker op het potje zetten? Of op een gegeven moment gewoon de luier uit laten? En heb ik daar zelf wel zin in op dit moment :@ ?

Vanochtend was ik met Simon in de bieb. Voor het eerst dat ik hem gemeen heb zien doen naar een ander kindje, hij pakte een boekje af en sloeg daarmee vervolgens het kindje in het gezicht :o Kindje huilen natuurlijk. Ik heb hem even goed toegesproken dat dat echt niet mag en niet lief is. Vervolgens heeft ie nog sorry gezegd tegen het andere kindje.
Thuis vertelde hij aan manlief wat ie gedaan had.
pi_189514263
GM, gefeliciteerd met James! Ik hoop dat jullie een leuke dag hebben!
pi_189514612
Gefeliciteerd met James GM, wat is hij al groot inderdaad!!

Hier plast ze af en toe op het potje en dan weer een hele maand niet. :+ Toevallig deze week wel weer een paar keer maar 1x per dag is nog altijd het record. :P

Tolstoi minder leuk om te zien misschien, maar zo leert hij uiteindelijk wel wat goede en minder goede manieren zijn om voor jezelf op te komen. ;)

Lemijn grappig om te lezen over dat doorbreken. Hier inmiddels niet meer aan het wiegen of aaien, maar wachten op onze slaapkamer tot ze slaapt. Dat is soms een kwartier, vaak een uur, bij uitzondering zelfs anderhalf uur. Ik merk wel dat vriend wat meer verbaal op haar roepen reageert; er sneller en langer naartoe gaat dan ik die dingen doe. Een voordeel als je alleen bent is dat het altijd hetzelfde gaat (als hij bij jou is).
Wij wisselen de avonden nu om en om af en dat vind ik wel prettig i.p.v. 90% mijn taak.
Afgelopen week ging ze met mij iets later naar bed (20:30 naar boven) en sliep ze binnen een kwartier. Vriend dacht hetzelfde trucje toe te passen en was gisteren om 21:15 (heel veel later) nog met het ritueel bezig, duurde het ruim een uur. :+
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 14:09:03 #67
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189514902
LDG en Arja :D :D :D

Tolstoi: jouw kleintje is toch nog heel mini? Dan komt dat hele interesse in poep en plas van hemzelf vanzelf nog wel joh

Mijn kind is af en toe een total bitch naar mij en probeert lekker te manipuleren en zulks :')
Zeker nu ze niet meer ziek is.
Dus daar weer even aandacht aan besteden, beetje rust en regelmaat thuis, en niet meer mij in mijn gezicht slaan of bijten :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189516435
Van harte gm!!
pi_189519113
Molo dat heeft Emmy ook altijd een poos na het ziekzijn. Terug naar regelmaat en consequent(er) zijn is dan het beste inderdaad
pi_189526637
Bedankt voor de felicitaties allemaal. Hij was ontzettend jarig, en ontzettend overprikkeld aan het eind van de dag :+ maar goed vandaag lekker bijkomen en spelen met al zijn cadeautjes.

S. 2014
J. 2016
  zondag 20 oktober 2019 @ 11:44:30 #71
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189528944
James is lekker verwend *O*

Max is met zijn vader naar pake en beppe. Hij krijgt daar alle lego van mijn vriend en zijn broers. Ik ben thuis en denk diep na hoe we onze ruime woonkamer ook lekker ruim houden met deze toevoeging :') Pinterest met speelhoekjes afstruinen.... Ruim 2 uur in de auto zitten is nog een beetje teveel van het goede, dus ik heb een dag alleen O+
  zondag 20 oktober 2019 @ 12:52:09 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189529804
Oh fijn, van die erfenissen die je huis vullen _O-
En ook wel weer erg tof


Leuke foto's van James GM! Lekker bijkomen nu ja ^O^

Ik ga morgen eens met die kleine hier met de metro naar Blijdorp ipv met de auto. Kan nu gelukkig (metro rijdt pas sinds kort) en ik denk dat ze het supertof vindt :)
Hopelijk morgen niet weer ziek zoals afgelopen weken :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189530717
Metro was hier een groot succes.Maar dat is eigenlijk alles wel wat rijdt geloof ik... :')

Leuk Quoi van zulke giften!

Molo, hopenlijk kunnen jullie morgen lekker naar blijdorp.
S. 2014
J. 2016
pi_189530871
Hier is de metro ook favoriet, wordt ook heel Rotterdams "de meetero" genoemd _O- met een dikke natte t :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 20 oktober 2019 @ 14:30:29 #75
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189530949
Ze is weleens eerder met de metro geweest, alleen niet direct vanaf huis. Ben wel benieuwd hoe ze dat vindt :D

Rotterdammerts O+
Die van mij praat heel bekakt met een rollende R enzo. Geen idee van wie ze dat heeft eigenlijk _O-
Ze heeft het ook over 'het durp' en 'de mansen' ipv dorp en mensen _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189531123
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 14:30 schreef Molo het volgende:
Ze is weleens eerder met de metro geweest, alleen niet direct vanaf huis. Ben wel benieuwd hoe ze dat vindt :D

Rotterdammerts O+
Die van mij praat heel bekakt met een rollende R enzo. Geen idee van wie ze dat heeft eigenlijk _O-
Ze heeft het ook over 'het durp' en 'de mansen' ipv dorp en mensen _O-
Ik denk dat de onze t bij de opvang heeft opgepikt, ik praat zelf namelijk helemaal niet vet rotterdams ofzo :) kom hier niet vandaan.

De kaptein maakt nu overal verkleinwoordjes van, ze kloppen ook vaak :o taalkundig zeg maar. Hij kijkt vaak YouTube filmpjes over hamsters in doolhoven (belanden we ooit een keer bij toeval op, en sindsdien is hij fan _O-) tijdens het verschonen. Hij gaat er dan helemaal in op "jaaaaa hamstertje!!!! Rennen, snel, hamstertjeeeee, klimmen, kijk uit, gat!" wie weet zit er een carriere als sportcommentator in :D O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 20 oktober 2019 @ 14:48:00 #77
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189531198
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 14:42 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik denk dat de onze t bij de opvang heeft opgepikt, ik praat zelf namelijk helemaal niet vet rotterdams ofzo :) kom hier niet vandaan.

De kaptein maakt nu overal verkleinwoordjes van, ze kloppen ook vaak :o taalkundig zeg maar. Hij kijkt vaak YouTube filmpjes over hamsters in doolhoven (belanden we ooit een keer bij toeval op, en sindsdien is hij fan _O-) tijdens het verschonen. Hij gaat er dan helemaal in op "jaaaaa hamstertje!!!! Rennen, snel, hamstertjeeeee, klimmen, kijk uit, gat!" wie weet zit er een carriere als sportcommentator in :D O+
Die van mij zit in Rotterdam Noord op de opvang, hartstikke Rotterdamse leidsters _O-

En heerlijk :D
Fred Oster maar dan anders _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 20 oktober 2019 @ 14:49:50 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189531219
Mijne kijkt op dit moment deze aids :')


Zo maar naar de speeltuin
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189531291
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2019 14:49 schreef Molo het volgende:
Mijne kijkt op dit moment deze aids :')


Zo maar naar de speeltuin
Ik ga het niet kijken :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 20 oktober 2019 @ 14:58:50 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189531315
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 14:56 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik ga het niet kijken :')
Verstandig :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189532020
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2019 14:49 schreef Molo het volgende:
Mijne kijkt op dit moment deze aids :')


Zo maar naar de speeltuin
Ik herken dat meisje gewoon direct uit de baby shark filmpjes :D

Ziet eruit als een geslaagde verjaardag GM! Hij is in ieder geval goed verwend!

Gefeliciteerd Adrian *O* (toch?)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_189549687
Baby shark filmpjes ken ik niet, dat is alleen maar goed begrijp ik hieruit? :D

Kroketje kijkt vooral filmpjes mee met haar broer. Haar favoriet is dan ook Pokemon :+ Pikachu is haar grote held O+
pi_189550716
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:08 schreef Fazz het volgende:
Baby shark filmpjes ken ik niet, dat is alleen maar goed begrijp ik hieruit? :D
:Y
Dirk zingt baby shark met regelmaat ook snachts als hij 'even' wakker wordt en weer moet gaan slapen. Als hij dan eenmaal weer slaapt, heb ik het in m'n hoofd. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:40:41 #84
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189550860
Ik liep vanmiddag door Blijdorp en kind was het aan het zingen, ik block dat tegenwoordig en hoorde niks. Werd ik op mijn schouder getikt door een lachende man die me bedankte dat het nu weer de hele dag in zijn hoofd zat _O-

Ze mocht trouwens zelf een tandenborstel uitkiezen en heeft nu een Pokémontandenborstel, want Pikachu is volgens haar een schattig konijntje. Prrrrrima, als je je bakkes maar poetst :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 21 oktober 2019 @ 19:57:15 #85
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189552194
Ik ga binnenkort toch zwichten voor die baby shark, jullie maken me te nieuwsgierig. Jacob vindt nog steeds bijna alles eng maar hij is wel over van Kikker & vriendjes naar alles met auto's.

Kreeg ik van hier nou de tip om met tandenpoetsen al het gegetene van die dag weg te poetsen? Indien ja: veel dank. Werkt al weken. Met tussendoor 80x commando 'open', maar toch.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189554131
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:57 schreef Lemijn het volgende:
Ik ga binnenkort toch zwichten voor die baby shark, jullie maken me te nieuwsgierig. Jacob vindt nog steeds bijna alles eng maar hij is wel over van Kikker & vriendjes naar alles met auto's.

Kreeg ik van hier nou de tip om met tandenpoetsen al het gegetene van die dag weg te poetsen? Indien ja: veel dank. Werkt al weken. Met tussendoor 80x commando 'open', maar toch.
DOE.HET.NIET!
S. 2014
J. 2016
  maandag 21 oktober 2019 @ 21:51:01 #87
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189554602
Ik ken het niet :o

Max ging vanavond slapen met jeukende rode blaasjes op gezicht en handen. Oh-oh :o

Verder geen schokkende dingen.
pi_189556112
Had Max nog geen waterpokken gehad Quoi?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_189556914
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 15:52 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik herken dat meisje gewoon direct uit de baby shark filmpjes :D

Ziet eruit als een geslaagde verjaardag GM! Hij is in ieder geval goed verwend!

Gefeliciteerd Adrian *O* (toch?)
Thnx!!!! Ik heb sinds zondag 1 kleuter inderdaad

Ook Willem was echt jarig en heeft echt genoten van alles.Wel hebben we het een beetje kleiner gehouden dan anders, want vandaag was de eerste schooldag. Die verliep voor Willem zelf goed. “School is leuk mama”



Ik blijf hier nog wel even met de andere zoon...
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 22 oktober 2019 @ 00:23:49 #90
269689 crew  Viv
pi_189557081
Hier ook feest gehad afgelopen weekend, ZZ is 3! *O* En nog steeds een peuter :D voor het eerst dat ze in dezelfde "categorie" bleef haha. Het was nog even spannend met het trakteren op het kdv, de avond van tevoren wilde ze ineens alles zelf houden. oO< Feestje was gewoon bij ons thuis, leuke mensen over de vloer gehad, lekker spul gegeten, leuke cadeautjes gekregen, slingers en ballonnen en alles, prima zo! O+
pi_189557923
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

DOE.HET.NIET!
Ik deed het, zojuist. :X
Mijn verwachtingen waren door de hype mogelijk iets te hooggespannen :+
Ik geloof dat ik Günther er maar niet mee lastig ga vallen. :7

Gefeliciteeeeeerd, ZZ en Willem! O+

(Aaaah, nog twee maanden en een beetje tot dit topic! Dude voelt al een poosje helemaal niet meer zo dreumesesk.)

Doo doo doo doo doo.. Grmbl.
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:11:04 #92
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189558389
Feli Vivi!
Klinkt als een goed feestje :)

Baby Shark is niet zo spannend nee, maar het blijft gewoon zo ernstig hangen als deuntje
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189558431
Doo doo doo dooo. Aaargh! Ga uit mijn brein!
Let me see you stripped down to the bone
pi_189558522
Hier zijn de dansjes er van juist ook populair, en natuurlijk de extra snelle versie...

Van de week kwam ik een boek er over tegen, een getekende haai en dan de tekst van het liedje erbij. “Opa haai do do do do do do”. Niet het beste voorleesboek dat ik ooit tegengekomen ben...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_189558571
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 07:42 schreef FlyingFish het volgende:
Hier zijn de dansjes er van juist ook populair, en natuurlijk de extra snelle versie...

Van de week kwam ik een boek er over tegen, een getekende haai en dan de tekst van het liedje erbij. “Opa haai do do do do do do”. Niet het beste voorleesboek dat ik ooit tegengekomen ben...
Vast van een schrijver die het liedje ook niet meer uit zijn/haar hoofd kreeg. :Y
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_189558702
Dit kreeg de kaptein als zwangerschapsaankondiging van mn zus
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doodoodoodooddoooo :'(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189559059
Die vind ik dan wel weer mooi bedacht LDG :D en gefeliciteerd!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_189559092
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:00 schreef FlyingFish het volgende:
Die vind ik dan wel weer mooi bedacht LDG :D en gefeliciteerd!
Thnx 😃ik vind het zo leuk dat ze zwanger is, voelt op de een of andere manier heel dichtbij O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:10:58 #99
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_189559167
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 08:11 schreef littledrummergirl het volgende:
Dit kreeg de kaptein als zwangerschapsaankondiging van mn zus
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doodoodoodooddoooo :'(
Leuk zeg. O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:49:20 #100
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189563932
Willem en ZZ gefeliciteerd! *O* .

Hoe is het met de vlekjes van Max?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189564744
Is het weer jarigenseizoen O+ gefeliciteerd!!

L zong net nog onder het spelen uit zichzelf baby sjaak dododododo mommie sjaak dododododo en deddie sjaak :+ mooie is dat hij gewoon begrijpt wat, wat is. Dat daddy papa is en grandma, oma.
En daddy finger is ook favoriet. Ook meedoen op z'n vingers enzo O+ vanochtend bij de tandarts zo goed gegaan! En hij vroeg om een muntje voor de automaat ( }:|) en rende er daarna zelf naar toe, deed dat muntje er in en draaide de knop om _O- ook 2x eerder gedaan hoor
pi_189565023
Gefeliciteerd met Willem Adrian! *O*

En gefeliciteerd met ZZ Vivi! *O*

Ldg, wat leuk dat je zus zwanger is, je wordt tante O+

Baby shark, Jewel kent de dansjes en de liedjes en kan mij er helemaal gek mee maken. Al is haar nieuwste rage Peppa Pig, ik weet oprecht niet wat ik erger vind.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:00:28 #103
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189570949
@Adrian, nog gefeliciteerd!! En meteen naar school :s) Grote vent!

@Vivi, jij ook met ZZ!

quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 23:13 schreef FlyingFish het volgende:
Had Max nog geen waterpokken gehad Quoi?
Hij had ze voor zijn eerste jaar in een milde vorm.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 14:49 schreef Lemijn het volgende:
Willem en ZZ gefeliciteerd! *O* .

Hoe is het met de vlekjes van Max?
Sja, geen eenduidig verhaal. Wel echt duidelijk waterpokken, maar er kwamen er geloof ik 2 bij in het afgelopen etmaal ;) Ze jeuken wel als een malle. Verder is hij OK, heeft energie en is vrolijk.

Wij konden bijna een echtscheiding aanvragen vanwege de gedumpte gekregen lego van mijn schoonouders. Een supergrote emmer met 30 jaar oude lego, waar mijn vriend natuurlijk een emotionele band mee heeft. Afijn, die emmer is er neergezet en Max stuitert daar enthousiast omheen. Het was mijn dagje thuis en ik vind het stinken en vies, dus ik kon met kleine pannetjes aan de slag vandaag om ál die lego te wassen in kussenslopen }:| }:| omdat ik die mega-emmer niet kon dragen. Erna drogen en weer in kleine beetjes naar beneden. Geloof me, ik heb ter compensatie 3 sigaren en rokerige whisky nodig vanavond, wat een k-klus.

Ook nog langs Ikea geweest voor 2 mooie opbergdozen en nu ligt daar lekker ruikende lego in :') En zo deed ik weer eens teveel op een dag.

en we zijn niet eens getrouwd :+
pi_189571352
Ai voorzichtig quoi! Ik snap het wel, je wilt het snel klaar hebben zodat hij er ook mee kan spelen.

Mijn man was op inkoop voor z'n werk en de mensen daar weten dat we een kind hebben dus die kwam thuis met een trein en treinbaan }:| TJOEKE TJOEKE HUUUHUUUUUUUUUU en zo doet die trein ook. Constant door.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 10:56:33 #105
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189577533
Ja zeg, de intenties zijn altijd goed, maar al-die-spullen 8)7

Weer geen pokjes erbij vandaag. En er werd weer eens echt met 2 boterhammen ontbeten. Ik denk dus dat we er met een mazzeltje onderuit komen. Ik kan me ook voorstellen dat als ze voor hun 1e jaar waterpokken krijgen, dit 1) een milde variant is vanwege de nog circulerende antistoffen van moeder, en 2) toch leidt tot aanmaak van wat eigen antistoffen, zodat een 2e episode óók mild is.

Klopt dit, echte dokters?
  woensdag 23 oktober 2019 @ 13:17:00 #106
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189579738
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 10:56 schreef Quoi het volgende:
Ja zeg, de intenties zijn altijd goed, maar al-die-spullen 8)7

Weer geen pokjes erbij vandaag. En er werd weer eens echt met 2 boterhammen ontbeten. Ik denk dus dat we er met een mazzeltje onderuit komen. Ik kan me ook voorstellen dat als ze voor hun 1e jaar waterpokken krijgen, dit 1) een milde variant is vanwege de nog circulerende antistoffen van moeder, en 2) toch leidt tot aanmaak van wat eigen antistoffen, zodat een 2e episode óók mild is.

Klopt dit, echte dokters?
Ik kan wel zeggen dat het hier precies hetzelfde ging. Alhoewel de eerste keer bij 13 maanden was, dus ik was het er toch niet mee eens.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 23 oktober 2019 @ 13:17:44 #107
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189579745
En oei oei, al die lego... zou ik ook niet heel blij mee zijn. Wij hadden de duplo-variant. Ben nog steeds van plan om de helft weer weg te doen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189580096
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 21:00 schreef Quoi het volgende:
@:Adrian, nog gefeliciteerd!! En meteen naar school :s) Grote vent!

@:Vivi, jij ook met ZZ!
[..]

Hij had ze voor zijn eerste jaar in een milde vorm.
[..]

Sja, geen eenduidig verhaal. Wel echt duidelijk waterpokken, maar er kwamen er geloof ik 2 bij in het afgelopen etmaal ;) Ze jeuken wel als een malle. Verder is hij OK, heeft energie en is vrolijk.

Wij konden bijna een echtscheiding aanvragen vanwege de gedumpte gekregen lego van mijn schoonouders. Een supergrote emmer met 30 jaar oude lego, waar mijn vriend natuurlijk een emotionele band mee heeft. Afijn, die emmer is er neergezet en Max stuitert daar enthousiast omheen. Het was mijn dagje thuis en ik vind het stinken en vies, dus ik kon met kleine pannetjes aan de slag vandaag om ál die lego te wassen in kussenslopen }:| }:| omdat ik die mega-emmer niet kon dragen. Erna drogen en weer in kleine beetjes naar beneden. Geloof me, ik heb ter compensatie 3 sigaren en rokerige whisky nodig vanavond, wat een k-klus.

Ook nog langs Ikea geweest voor 2 mooie opbergdozen en nu ligt daar lekker ruikende lego in :') En zo deed ik weer eens teveel op een dag.

en we zijn niet eens getrouwd :+
Hoe doe je dat, lego wassen in kussenslopen? Wij hebben ook zo'n bak lego, zelfde verhaal (behalve dan dat hij van mijn eigen familie komt).
  woensdag 23 oktober 2019 @ 13:48:38 #109
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189580126
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 13:46 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Hoe doe je dat, lego wassen in kussenslopen? Wij hebben ook zo'n bak lego, zelfde verhaal (behalve dan dat hij van mijn eigen familie komt).
In een kussensloop stoppen, wasmiddel erbij en in de wasmachine. Ik heb 40 graden gedaan en niet teveel centrifugeren. Daarna op de grond op handdoeken laten drogen.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 13:59:27 #110
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189580248
Ik doe dat weleens met zulk speelgoed, en dan wel de kussensloop dichtmaken met een touwtje (wat weer los kan, anders ben je fucked na het wassen :+ )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189580276
Aargh de kaptein wil niet meer slapen smiddags -O- hij is pas net twee
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 23 oktober 2019 @ 14:03:51 #112
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189580295
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 14:02 schreef littledrummergirl het volgende:
Aargh de kaptein wil niet meer slapen smiddags -O- hij is pas net twee
Hier ook een periode gehad, wat later naar bed en een volgende ontwikkelingsupdate (kost energie) loste dat meestal wel weer op
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 23 oktober 2019 @ 14:05:13 #113
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189580321
Hier is het ook vaak bal maar ik stop hem gewoon in bed en hij bekijkt maar wat hij er doet. Telkens als ik denk dat het echt helemaal over is, gaat hij opeens weer elke middag 2 uur slapen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 23 oktober 2019 @ 14:09:02 #114
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189580402
Middagslaapjes, wat zijn dat? Ik ben daar soms zoo aan toe. Meneertje is lastig rustig te krijgen als hij eenmaal is opgestart. En 3 minuten met de auto rijden rond 13-14 uur betekent: :Z :Z .

quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 13:46 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Hoe doe je dat, lego wassen in kussenslopen? Wij hebben ook zo'n bak lego, zelfde verhaal (behalve dan dat hij van mijn eigen familie komt).
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 13:59 schreef Molo het volgende:
Ik doe dat weleens met zulk speelgoed, en dan wel de kussensloop dichtmaken met een touwtje (wat weer los kan, anders ben je fucked na het wassen :+ )
OJA! Heel belangrijk: kussensloop moet dicht :') We hebben kussenslopen met ritssluiting.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 14:11:30 #115
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189580451
Als mevrouw hier even een powernapje doet, al is het tien minuten (afgelopen maandag op weg terug vanuit Blijdorp).... Stuitert zij rustig tot 23 uur door en boos en weigeren te gaan slapen.

Volgende ochtend dan wel drama, want nachtbraken en ochtendcoma

Heel fijn, kopietje van mij op die leeftijd :')

We gaan het overleven, uiteindelijk :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189580646
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 14:05 schreef Lemijn het volgende:
Hier is het ook vaak bal maar ik stop hem gewoon in bed en hij bekijkt maar wat hij er doet. Telkens als ik denk dat het echt helemaal over is, gaat hij opeens weer elke middag 2 uur slapen.
Ja hij gaat hier ook gewoon naar bed, een uurtje later dan voorheen. En hij blijft er ook mooi minstens anderhalf uur in, wakker of niet :P als ie wakker is gaat ie gewoon spelen of zingen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 23 oktober 2019 @ 14:24:23 #117
269689 crew  Viv
pi_189580735
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 10:56 schreef Quoi het volgende:
Klopt dit, echte dokters?
Niet mijn expertise dit, maar klinkt wel plausibel vind ik! ZZ had overigens ook de milde variant als baby (die 10 pokjes zijn wel bijna allemaal littekentjes geworden, zonder krabben }:| ), maar tot nu toe geen nieuwe infectie gehad (meerdere waterpok-uitbraken op het kdv doorstaan inmiddels).
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 13:17 schreef Lemijn het volgende:
Wij hadden de duplo-variant. Ben nog steeds van plan om de helft weer weg te doen.
Echt? O-) Van Duplo kun je nooit genoeg hebben vind ik (met name de gewone bouwstenen, grondplaatjes etc.) Ik heb ruzie met de goedkoopste tweedehands aanbieder hier in de regio, en bij de kringloop is het te duur (met opzet, zodat handelaren het niet opkopen), en mijn ouders (van het type: gooi nooit iets weg) zijn mijn Duplo van vroeger kwijt, maar anders had ik wel meer in huis inmiddels! O+
pi_189581228
Wij hebben van Duplo een grote doos vol bouwblokken in bruikleen gehad van m’n zus. Heel fijn want nooit te weinig blokken en ik kan ze over een paar jaar gewoon weer terug geven :) we hebben daarom ook zelf vooral dieren en auto’s/treinen.

Lego hebben we ook laatst doorgeschoven gekregen van m’n schoonmoeder maar dat zit nog luchtdicht in bakken. Ik baal meer van de verhuisdoos vol half vergane strips en andere oud speelgoed rommel die niet weg mag maar waarvan ik nu al weet dat er amper/niet mee gespeeld zal worden, puur omdat het er oud uit ziet en voor de leeftijd is dat ze het op dat moment hippe speelgoed willen hebben. Dat blijft dus bewaard om het straks alsnog weg te doen, net als alle videobanden die nog steeds absoluut niet weg mogen ondanks dat ik alles gedigitaliseerd heb... wat dat betreft is het eigenlijk ook gewoon dom van ouders dat ze dat niet jaren geleden al doorgeschoven hebben naar andere kinderen die er toen nog wel echt blij van waren geworden. Nu zit je met oude meuk waar sentimentele gevoelens aan hangen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_189581430
oh de oude stripboeken is mijn 7 jarige nog wel heel blij mee hier..
verder doe ik 9ok een poging wat speelgoed weg te doen hier.. met als voorlopig resultaat dat er nu met alles driftig gespeeld wordt (en t mag uiteraard níet weg).

*sluipt weer terug naar de kleuters..
pi_189581818
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 14:09 schreef Quoi het volgende:
Middagslaapjes, wat zijn dat? Ik ben daar soms zoo aan toe. Meneertje is lastig rustig te krijgen als hij eenmaal is opgestart. En 3 minuten met de auto rijden rond 13-14 uur betekent: :Z :Z .
[..]


[..]

OJA! Heel belangrijk: kussensloop moet dicht :') We hebben kussenslopen met ritssluiting.
Goede tip, dit ga ik proberen! Ik wilde het al met de hand doen maar het is zo veel (en wel echt nodig :{ ).
pi_189582896
Je kind in bed kunnen leggen en dat als het niet wil slapen gaat spelen of zingen klinkt als een paradijs in mijn oren.
Mijn kind zet in op overmatig huilen en jammeren in dat geval.
In de middag gaat het nog altijd wel heel soepel en slaapt ze binnen 5-10 minuten. De avonden blijven moeizaam en dat gaat echt op en neer van een beetje moeizaam tot 2 uur later nog steeds niet slapen. We moeten het er maar mee doen. :+

Oud speelgoed komt hier ook voorbij, maar dat probeer ik binnen te perken te houden. Wel handig om eens iets uit te proberen en als het aanslaat daar de nieuwe variant van aan te schaffen. Duplo heb ik door een sopje gehaald en is echt nog prima.
pi_189583763
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 16:50 schreef Nolita het volgende:
Je kind in bed kunnen leggen en dat als het niet wil slapen gaat spelen of zingen klinkt als een paradijs in mijn oren.
Mijn kind zet in op overmatig huilen en jammeren in dat geval.
In de middag gaat het nog altijd wel heel soepel en slaapt ze binnen 5-10 minuten. De avonden blijven moeizaam en dat gaat echt op en neer van een beetje moeizaam tot 2 uur later nog steeds niet slapen. We moeten het er maar mee doen. :+

Oud speelgoed komt hier ook voorbij, maar dat probeer ik binnen te perken te houden. Wel handig om eens iets uit te proberen en als het aanslaat daar de nieuwe variant van aan te schaffen. Duplo heb ik door een sopje gehaald en is echt nog prima.
Heeft ze de middag nog echt nodig? James was 1.5 toen hij daar mee stopte en nu is slapen tussen de middag gegarandeerd drama in de avond.
S. 2014
J. 2016
pi_189588454
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 14:02 schreef littledrummergirl het volgende:
Aargh de kaptein wil niet meer slapen smiddags -O- hij is pas net twee
Simon wil ook al een weekje 's middags niet slapen, of slechts na lang kletsen en zingen uiteindelijk toch nog 20 minuten in slaap vallen en dan chagrijnig wakker worden :')
Want hij wordt er wel gewoon om 15 uur uitgehaald, anders is het 's avonds helemaal feest :{ -O- :+
's Avonds gaat het ook moeizamer en blijft ie ook weer langer kletsen en zingen, ook als ie 's middags weinig tot niet geslapen heeft.
pi_189588658
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 20:59 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Simon wil ook al een weekje 's middags niet slapen, of slechts na lang kletsen en zingen uiteindelijk toch nog 20 minuten in slaap vallen en dan chagrijnig wakker worden :')
Want hij wordt er wel gewoon om 15 uur uitgehaald, anders is het 's avonds helemaal feest :{ -O- :+
's Avonds gaat het ook moeizamer en blijft ie ook weer langer kletsen en zingen, ook als ie 's middags weinig tot niet geslapen heeft.
Kaptein redt t stiekem ook best prima zonder slaap :Y maar op de opvang gaat hij wel gewoon nog slapen :? Dus weet niet helemaal waar ik goed aan doe. Denk dat ik t slaapje gewoon nog maar n tijdje blijf aanbieden :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189588718
Simon redt het misschien ook wel prima. We zijn er alleen zelf nog niet aan toe om zijn slaapje 's middags te skippen :+ :+ :+
Dus hij gaat gewoon naar bed voor een middagslaap (of kletsen en zingen), zodat wij even wat tijd voor andere dingen hebben.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 21:17:59 #126
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189588854
Mijn beide kinderen zijn met 1,5 jaar gestopt met het middagslaapje en ze leven nog :+. Kan dus prima (en is idd alleen zo jammer voor ons :')).
KuikenGuppy
pi_189589102
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 21:11 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon redt het misschien ook wel prima. We zijn er alleen zelf nog niet aan toe om zijn slaapje 's middags te skippen :+ :+ :+
Dus hij gaat gewoon naar bed voor een middagslaap (of kletsen en zingen), zodat wij even wat tijd voor andere dingen hebben.
Ja wij doen t ook zo hoor :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189589494
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Heeft ze de middag nog echt nodig? James was 1.5 toen hij daar mee stopte en nu is slapen tussen de middag gegarandeerd drama in de avond.
Voor mijn gevoel heeft ze het nog wel nodig. Ze slaapt 1 uurtje. Afgelopen weekend gingen we naar Ikea en viel ze op de heenweg de laatste 5 minuten in slaap; overleggen in de buggy mislukte dus is ze wakker gebleven. Echter viel ze toen wel op de terugweg meteen weer in slaap. Het was ook wel te merken aan haar gedrag dat ze moe was. Laatst had ze op de opvang slecht geslapen en viel ze in de auto in slaap en lag ze hier vervolgens knock-out op de bank. Op dit moment lijkt het slaapje overslaan dus nog niet haalbaar.
Vandaag ging het trouwens perfect. Ze sliep zonder al te veel gejammer om 21:00.

We hadden het 2-jaar gesprek op het kdv over de ontwikkeling. Alles prima hoor en op vrijwel alles lag ze (best wat) voor. Onze wijsneus. Altijd enthousiast, actief, spelen met andere kindjes, iedereen van naam kennen O+
Eigenlijk is het gewoon een gesprek van herkenning. Wel fijn om nog eens te horen dat ze daar hetzelfde is als thuis. Houden ze bij jullie ook dergelijke gesprekjes?
pi_189591092
Wij zijn ook aan het stoeien met het middagslaapje van Kevin. De conclusies tot nu toe:
- geen slaapje zorgt voor gekrijs rond etenstijd
- middagslaapje thuis zorgt voor gegarandeerd gedoe bij het naar bed gaan ‘s avonds
- middagslaapje bij het KDV geeft kleinere kans op gedoe bij het naar bed gaan ‘s avonds dan middagslaapje thuis.
- geen slaapje zorgt niet gegarandeerd voor geen gedoe bij het naar bed gaan ‘s avonds

We doen nog maar een tijdje wat. Nare fase vind ik dit. En dan een stuiterkleuter die net naar school gaat en bij het naar bed gaan heeeeel veel aandacht nodig heeft is geen goede combinatie.
pi_189591161
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 21:53 schreef Nolita het volgende:


We hadden het 2-jaar gesprek op het kdv over de ontwikkeling. Alles prima hoor en op vrijwel alles lag ze (best wat) voor. Onze wijsneus. Altijd enthousiast, actief, spelen met andere kindjes, iedereen van naam kennen O+
Eigenlijk is het gewoon een gesprek van herkenning. Wel fijn om nog eens te horen dat ze daar hetzelfde is als thuis. Houden ze bij jullie ook dergelijke gesprekjes?
Leuk om even bevestigd te krijgen dat je kind het goed doet :)
Wij hebben deze gesprekjes wel gehad, maar slaan ze nu al een tijdje af. We spreken best wel veel met het KDV de laatste tijd (eerst mbt het bijten van Kevin en nu al een paar keer over het BSO contract van Willem) dus dit vinden we even niet nodig.
pi_189593565
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 21:17 schreef Burdie het volgende:
Mijn beide kinderen zijn met 1,5 jaar gestopt met het middagslaapje en ze leven nog :+. Kan dus prima (en is idd alleen zo jammer voor ons :')).
De oudste stopte idd ook al vroeg maar niet zo vroeg als dr broertje... ach ergens is het ook wel makkelijker met uitstapjes... #omdenken!

James gaat naar psz en daar observeren ze 3x in de tijd dat hij er zit, de eerste keer na 3 maanden dus die komt er binnenkort aan. Ben benieuwd wat hun opvalt aan zijn spraak. Voor mijn gevoel loopt hij daar in voor maar kan het natuurlijk mis hebben.
S. 2014
J. 2016
pi_189604811
Wij zijn thuis gestopt met middagslaapjes. Hij wilde niet meer en sliep 's avonds ook moeilijker in als hij 's middags had geslapen. Hij slaapt op het kdv meestal nog wel, maar dat betekent dan wel vaak gedoe met het naar bed brengen's avonds (vandaag duurde het anderhalf uur voordat ie sliep).
  donderdag 24 oktober 2019 @ 22:17:48 #133
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189605910
Max had vanmiddag van 1 tot 4 :o geslapen bij het kdv :D Toen zijn we na ophalen maar even naar het tuincentrum gegaan, met uitgebreide kerstmarkt, indoor speeltuin en restaurant. Dé hemel O+ Ik ben al helemaal in de kerststemming, heb ongegeneerd allemaal gezellig kneuterspul kunnen shoppen en kind helemaal gelukkig daar. En........lekker rustig rond dat tijdstip.

Hij slaapt dus wel op kdv, bij mij niet als ik thuis ben. Voor vanmiddag was het wel even prima, zo'n lange tuk, aangezien hij nog steeds een beetje aan het herstellen is van de waterpokken. Dat zijn er dus echt 5 gebleven hè? _O_ Er waren nog 2 kindjes op het kdv en het waren echt waterpokkken. Mazzelaars zijn we. Ik had al visioenen van baden met zemelen enzo.
pi_189606520
Wat relaxed dat het niet meer pokjes worden Q!
Ondanks meerdere uitbraken op het kdv heeft de dame hier het nog niet opgepikt. Laat het maar gebeuren denk ik eigenlijk, dan zijn we er vanaf :+

Overmorgen gaan we verhuizen en O doet het zo goed! Ze weet al precies waar haar bed gaat komen straks, waar haar broer gaat slapen. Het huis is al zo goed als ingepakt, incl gedemonteerde bedden. Zelfs dat ging goed, broer en zus liggen nu naast elkaar met hun matras op de grond O+
  donderdag 24 oktober 2019 @ 22:56:08 #135
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189606695
Succes alvast Fazzoletti!
KuikenGuppy
pi_189607784
Wij krijgen via het kdv jaarlijks een observatie die besproken kan worden, maar nooit gedaan omdat ik me nooit echt ergens zorgen over maak. Observaties komen ook redelijk overeen met wat wij zien, en de dingen die ze nog niet kunnen/doen zien we vaak thuis wel of is een verklaring voor. Em refereert bijvoorbeeld naar zichzelf met een andere naam, maar dat is hoe wij haar thuis regelmatig noemen, en zo noemen kleuter en Lala haar ook vaak (in diezelfde categorie begroet kleuter zijn zusjes ook vaak met “hey liefies!”).

Slapen thuis gebeurt niet meer helaas. Sinds de overstap naar peuterbed is het nog twee keer gelukt, en een poging of tien is mislukt. Sinds een week probeer ik dus niet eens meer, terwijl ik me net zo verheugde op 2 uurtjes rust nu kleuter naar school gaat :( op het kdv slapen ze wel gewoon. Voordeel is wel dat ze nu s avonds probleemloos gaan slapen, binnen tien minuten is het stil (ook doordat kleuter doodmoe is door school).

Succes zaterdag Fazz! En de rest van de week ook met uitpakken en wennen waarschijnlijk. Blijven jullie in dezelfde buurt of veranderen ze ook van kdv/school?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_189617872
Zijn er mensen hier met een wagenziekte peuter? Hij heeft vandaag voor de tweede keer deze week gespuugd in de auto, terwijl hij verder niet ziek is. Vraag me af of we (behalve dus voortaan reservekleding en hydrofielen mee) kunnen doen om de kans op spugen zo klein mogelijk te houden.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:14:41 #138
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_189618095
Zelf geen ervaring met een wagenziek kind Gogo, maar ik ben het zelf wel jarenlang geweest. Mijn moeder had dan voor mij een tabletje van VSM, dat werkte prima. Nu verkopen ze Primatour. Het vriendinnetje van mijn dochter doet het daar goed op.. Succes verder, niets is zo goor als een naar kots ruikende auto :r
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:19:01 #139
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189618155
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 18:59 schreef Gogo83 het volgende:
Zijn er mensen hier met een wagenziekte peuter? Hij heeft vandaag voor de tweede keer deze week gespuugd in de auto, terwijl hij verder niet ziek is. Vraag me af of we (behalve dus voortaan reservekleding en hydrofielen mee) kunnen doen om de kans op spugen zo klein mogelijk te houden.
Bij mijn nichtje hielp zo'n drukpunt armbandje. En ik lees ook altijd succesverhalen over een antistatische strip onder de auto.
KuikenGuppy
pi_189619040
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 18:59 schreef Gogo83 het volgende:
Zijn er mensen hier met een wagenziekte peuter? Hij heeft vandaag voor de tweede keer deze week gespuugd in de auto, terwijl hij verder niet ziek is. Vraag me af of we (behalve dus voortaan reservekleding en hydrofielen mee) kunnen doen om de kans op spugen zo klein mogelijk te houden.
:W

Hier helpt bewust rustig rijden, over rotondes en polderweggetjes. Gelijkmatig optrekken en remmen (een noodstop is sowieso kots :X)

Verder raampje open als hij een beetje begint te miepen (hij piept altijd n beetje sip als hij misselijk wordt). Niet eten en drinken tijdens het rijden en ook niet vlak ervoor iets heftigs (een cracker kan geen kwaad maar n patatje met zou ik niet doen ;))

Oh en de beste tip, een wasbare stoelhoes om je autostoeltje ^O^

We hebben op vakantie (in de bergen) wel eens een reisziektepilletje geprobeerd maar daar voelde hij zich niet fijn bij, werd ie n beetje jengelig van maar niet zo moe dat hij in slaap viel.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189623240
Thanks voor de tips! Maar was waarschijnlijk toch geen wagenziekte, want vanavond in bed kwam er nog een keer een volle lading uit. Tussendoor is ie niet ziek en eet hij ook gewoon lekker... Hopelijk voelt ie zich morgen beter, we gaan naar een Sesamstraat theatershow, zou jammer zijn als ie daar de hele boel onder kotst.
pi_189625119
Oei; hopelijk is het hierbij gebleven gogo! Ben benieuwd wat bijvangst de show vindt!

Gisteren lag N pas om 14:00 in bed voor middagdutje, slaapt ze tot 16:45!! :o
De laatste tijd lijkt ze eens per week langer dan 1 uurtje te slapen, bizar hoelang het gister was!
Hielp niet mee in de avond inderdaad, ze sliep pas om 22:45. Haar wakker maken vind ik stom, maar volgende keer toch maar doen!
pi_189626074
Kleuter was gisteren naar een feestje, en opa was er toen even omdat ik hem weg moest brengen en niet de meiden mee hoefde te nemen dan. Em heeft rustig een tijdje bij mij op schoot gezeten, kwam m’n man thuis bleek ze te slapen :D en Lala bij opa op schoot vijf minuten later ook. Normaal kunnen ze nooit rustig op schoot zitten want dan komt een ander piepen en duwen dat ze ook wil. Net zoveel volwassenen als kinderen is dus wel een voordeel :D na een minuut of tien moesten ze wakker worden voor het eten, maar dat powernapje heeft ze wel even goed gedaan.

Hoe gaat het nu Gogo? Wij gaan in december met kleuter, dus benieuwd hoe jullie het vinden!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_189631062
T. is niet helemaal lekker in orde, maar gelukkig ook niet echt ziek, dus Sesamstraat ging gewoon door! Vandaag ook niet gespuugd in de auto, maar heb wel bewust gewacht met lunchen tot we bij mijn ouders waren en hij heeft ook niks gegeten voor we terug reden.

Sesamstraat was heel leuk! Hij was in het begin heel erg onder de indruk. Ook snapte hij niet waar de Sesamstraatfiguren bleven (het begint met alleen een actrice), maar het was helemaal goed toen Bert en Ernie op het podium verschenen. Na de voorstelling is hij nog op de foto geweest met Bert en Ernie en kreeg hij daarna een knuffel van Bert en een high five van Ernie. Ik smolt van de knuffel, het is zo mooi om te zien hoe echt het voor die kleintjes is! O+
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 22:27:42 #145
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189637066
Aaah wat lief! Kijkt hij irl ook vaak Sesamstraat Gogo? Hoe leuk wij het ook zouden vinden, Max vindt er helaas geen reed aan :') Ik vind dat er trouwens zoveel keus is qua leuke films en theatervoorstellingen voor die kleintjes O+

Hopelijk is het ondefinieerbaar niet lekker zijn snel over voor Teetje.

Onze nieuwe wijk is een wijk met veel kinderen. Daar ging ik dan met mijn goede gedrag: poster voor het raam, halloweenbankje in de voortuin, lantaarns erbij. Er heeft 1 kind aangebeld :D Nu kunnen we de hele zondag snoepjes eten.
pi_189637146
Ja, hij kijkt het eigenlijk iedere dag wel. Dat maakt het extra leuk denk ik. Mossel is een tijdje geleden ook met hem naar de bios geweest, naar de film van Juf Roos. Was ook een succes! In maart gaan we voor zijn verjaardag naar de Sprookjesboom, dat luistert/kijkt hij ook graag en wij vonden dat een leuker cadeautje dan speelgoed. Daar krijgt hij toch al genoeg van.

Snoep ze morgen!
  zondag 27 oktober 2019 @ 08:28:08 #147
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189642762
:O :O

Tip om wat sneller wakker te worden:

pi_189642795
Ik heb z'n lampje gewoon nieuwe tijd aan laten gaan en hij is er in getrapt _O- alleen mama was 6 uur nieuwe tijd wakker, omdat ik dacht dat hij ook wel wakker zou worden :')
pi_189642801


Hoi! Ik heb een peuter!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 27 oktober 2019 @ 08:37:25 #150
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189642809
Vertel me alles over dat lampje. Hier is het elke dag 6 uur en dus vanmorgen 5 uur.
  zondag 27 oktober 2019 @ 08:38:51 #151
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189642819
DaD gefeliciteerd!! Mooie foto’s!
  zondag 27 oktober 2019 @ 08:40:44 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189642834
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 08:28 schreef Quoi het volgende:
:O :O

Tip om wat sneller wakker te worden:

Ik blijf hier om lachen man _O- :') _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 27 oktober 2019 @ 08:40:58 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189642836
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 08:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
[ afbeelding ]

Hoi! Ik heb een peuter!
Gefeliciteerd!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 27 oktober 2019 @ 08:41:29 #154
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189642837
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 08:37 schreef Quoi het volgende:
Vertel me alles over dat lampje. Hier is het elke dag 6 uur en dus vanmorgen 5 uur.
Scheisse, en later op bed mikken werkte niet? ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 27 oktober 2019 @ 08:44:24 #155
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189642856
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 08:41 schreef Molo het volgende:

[..]

Scheisse, en later op bed mikken werkte niet? ;(
Hij gaat al om 21:00 uur en dan hebben we nog net zélf wat aan onze avond :')
  zondag 27 oktober 2019 @ 08:46:40 #156
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189642872
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 08:44 schreef Quoi het volgende:

[..]

Hij gaat al om 21:00 uur en dan hebben we nog net zélf wat aan onze avond :')
Ik vraag me ook weleens af hoe dat toch kan, die van mij slaapt zo bizar weinig op een dag
Hóe dan :')

Ik doe ook weleens een dutje terwijl zij speelt of op tablet zit te kijken, want anders trek ik het niet joh _O- :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 27 oktober 2019 @ 08:53:36 #157
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189642928
Het is trouwens prima op een doordeweekse dag hoor. Weekend is alleen beetje minder :Z

Zal wel weer over gaan :)
  zondag 27 oktober 2019 @ 08:56:05 #158
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189642949
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 08:53 schreef Quoi het volgende:
Het is trouwens prima op een doordeweekse dag hoor. Weekend is alleen beetje minder :Z

Zal wel weer over gaan :)
Puber die niet voor 2 uur 's middags zijn bed uit wil komen O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189643209
Overgang naar zomer- of wintertijd gaat hier altijd (vast toevallig) heel soepel.

We hadden een feestje en gingen om 21:00 naar huis; tegen 22:00 sliep ze zonder veel gedoe en werd om 7:15 nieuwe tijd wakker. O+ Zitten we eigenlijk meteen weer in het goede ritme.
pi_189643249
Gefeliciteerd DaD *O*

Wij hebben Sam het schaap. Werkte hier lang heel goed bij kleuter, maar sinds de start van school had hij meerdere keren heel vroeg zijn licht al aan, vanmorgen om 6 uur (nieuwe tijd). Het hele ritme van alle kinderen is daardoor verschoven helaas. Ik denk dat ik hem maar ga leren ‘klokkijken’ zodat hij kan zien aan het cijfer vooraan hoe lang hij nog moet wachten.

De meiden worden vaak wakker van zijn lawaai, maar spelen dan rustig in hun eigen kamer.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_189643641
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 08:37 schreef Quoi het volgende:
Vertel me alles over dat lampje. Hier is het elke dag 6 uur en dus vanmorgen 5 uur.
heel simpel: een tijdschakelaar (in ons zo'n fancy geval op wifi waar je schema's in kan maken en met de telefoon op afstand kan in- en uitschakelen) en de mededeling niet bij ons te mogen voordat het lampje aan is. Heeft hij al een jaar en het werkt want Elmo is z'n grote voorbeeld. Dat ding op wifi is 8 euro op Ali ofzo. Lampje komt van een lokale winkel maar werkt met ieder nachtlampje. Als hij een paar minuten eerder wakker is zet ik het lampje soms al vast aan, als het nog langer is gaan we soms bij geroep naar hem toe (hij komt dan niet uit bed want hij weet dat het lampje nog niet aan is) en vertellen dat het nog te vroeg is en hij nog even moet slapen of spelen op z'n eigen kamer.

DaD gefeliciteerd!!
pi_189644286
Gefeliciteerd dad!

Wij hebben ook de schaapklok en Emmy is er ook ingetrapt, al lag ze ook het hele weekend wel later in bed.
  zondag 27 oktober 2019 @ 18:16:50 #163
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189652230
Goed klokje dan. Max komt trouwens dan niet zijn bed uit, maar roept. Maar goed, dat zogenaamd conditioneren moet dan daar ook bij lukken. Al heb ik er een hard hoofd in. Ik zal 'm eens lenen van iemand om te testen.
pi_189654721
Wij hebben een Nijntjewekker voor de kleuter vanaf dat hij zo ongeveer 2,5 was, en die deed én doet de trick echt volledig. ^O^.

Ik vind bij de overgang van zomer- naar wintertijd of andersom de tweede dag altijd pas lastig, dus ik juich nog niet te vroeg over de tot dusver soepele overgang...
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_189662782
Ik wil ook van die wekkers aan gaan schaffen voor de jongens. Vooral omdat Mijm nog wel eens vroeg wakker wil worden en naar een groter bed zal moeten.
En ik hoop dat de nachtlamp-functie S. gaat helpen om door te slapen in zijn eigen bed.

We zijn de laatste weken zo om het vocabulaire van S. aan het lachen. Ik heb al voorbij horen komen (in de juiste context): kennelijk, mogelijk, eventueel, doodeng, akelig _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_189663065
Jewel slaapt ook al geruime tijd niet meer in de middag. Alleen als ze naar oma gaat of naar de opvang, maar dan trekken we haar ook al zo vroeg van bed dat ze het nog nodig heeft. Dat levert die dagen wel standaard strijd met 's avonds naar bed gaan op helaas..

Fazz, als het goed is ben je nu verhuisd? Hoe ging het en hoe bevalt het? Slapen de kinderen goed in hun nieuwe kamers?

DaD, gefeliciteerd met je peuter! *O* O+ En wat een gaaf poppenhuis, die krijgt Jewel dit weekend ook voor haar 3e verjaardag O+ (is hij een beetje makkelijk te monteren? :'))
pi_189663459
Gefeliciteerd DaD! Ook al een peuter O+ *O*

@Schanu Lief dat je er aan denkt! Ja, we zijn afgelopen weekend verhuisd. Kroketje wil overdag alleen in het bed van haar broer slapen maar in de avond ging ze zonder morren haar bed in O+

Komende weken willen we ook de kinderkamer weer mooi gaan aankleden, ik ben zo benieuwd hoe het gaat worden als het helemaal ingericht is. Ik lees graag mee over het poppenhuis @DevilsAndDust O-)
pi_189664038
@Schanu @Fazz Het monteren is best wel gemakkelijk, zolang je goed kijkt welke onderdelen waar moeten... We hebben drie keer weer iets los moeten halen omdat we de verkeerde zijkant te pakken hadden en zo. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_189664095
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2019 10:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
@:Schanu @:Fazz Het monteren is best wel gemakkelijk, zolang je goed kijkt welke onderdelen waar moeten... We hebben drie keer weer iets los moeten halen omdat we de verkeerde zijkant te pakken hadden en zo. :').
Haha och ja dat zie ik hier ook wel gebeuren, dan trekken we er wel iets meer tijd voor uit :')

Fijn dat het verhuizen goed ging Fazz, wat goed dat Kroketje in haar eigen bed heeft geslapen O+ En kinderkamers inrichten, heerlijk, mooi excuus ook voor nieuwe dingen :D
  maandag 28 oktober 2019 @ 20:48:32 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189673994
Heeft iemand een tip?
Mijn dochter heeft twee pleisters op haar knuffel geplakt en die kleefkracht is vrij heftig :X :X
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189674051
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2019 20:48 schreef Molo het volgende:
Heeft iemand een tip?
Mijn dochter heeft twee pleisters op haar knuffel geplakt en die kleefkracht is vrij heftig :X :X
Weken in warm water?
  maandag 28 oktober 2019 @ 20:52:19 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189674099
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 20:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Weken in warm water?
Hansaplast, ik denk dat weken in koningswater beter gaat :')

Ze is nu as we speak zelf maar met de schaar in de weer. Prima, dan ben ik tenminste niet degene die haar knuffel verziekt :P :D :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189674266
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2019 20:52 schreef Molo het volgende:

[..]

Hansaplast, ik denk dat weken in koningswater beter gaat :')

Ze is nu as we speak zelf maar met de schaar in de weer. Prima, dan ben ik tenminste niet degene die haar knuffel verziekt :P :D :')
:D Succes!
  maandag 28 oktober 2019 @ 21:01:09 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189674302
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 20:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

:D Succes!
Dank u :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189674851
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2019 20:48 schreef Molo het volgende:
Heeft iemand een tip?
Mijn dochter heeft twee pleisters op haar knuffel geplakt en die kleefkracht is vrij heftig :X :X
Ik zou er nieuwe pleisters op plakken en die gewoon laten zitten :’)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:08:28 #176
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189690835
En zijn ze er al af? Ik zou zeggen: laat lekker zitten. Maar dat zal de bedoeling wel niet zijn geweest van den Miep ;)

Na nog een ochtend 5 uur wakker én niet slapen op het kdv, crashte Max gisteravond om 19:30 en sliep het klokje rond. Vanavond weer 19:30 in dromenland. Halleluja, 2 lange avonden en weer normale ochtenden _O_ voor zolang het duurt natuurlijk.

Verder: stop de tijd. Max is woorden aan het spellen. Geeeeen idee waar hij het vandaan heeft. Ik heb maar zo'n leerboekje voor 'm gehaald vanmiddag, kijken of hij er iets mee wil. Verder zegt hij tegen wie het maar wil weten: ik heb geen broertje :D Aiai, dat moest een keer komen natuurlijk.

Vandaag weer voor het eerst met hem gefietst, hoezee. We zoeken bankjes bij op- en afstappen, zodat hij zelf in het zitje kan klimmen. Topper.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:27:02 #177
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189691172
Een binnenvalvraag: wanneer stoppen peuters met al slapend op hun dekbed kruipen? Is dat een kwestie van ervaring of leeftijd of karakter? Ik zou bijna toch grote slaapzakken gaan halen...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:33:15 #178
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189691269
Hier hetzelfde. Ik zou hem zo graag lekker instoppen, maar nee, dat dekbed moet weg. Leg dat dan wel over hem heen als ik naar bed ga, maar hij schopt alles weer weg in zijn slaap. Ik zou 'm denk ik nooit in zo'n grote slaapzak krijgen btw :{

Aan de andere kant: als hij het echt koud heeft, zou hij dat ook zeggen. Blijkbaar is dit fijn. Hij zegt ook vaak: Mama, ik vind koud lekker. OK dan.
pi_189691853
Mijn kleuter ligt nog steeds meestal half op zijn dekbed als ik hem 's avonds wakker maak om te gaan plassen. Bij het naar bed gaan ligt hij er wel altijd onder, en na het plassen ook weer. Gewoon zorgen voor een pyjama met lange mouwen/pijpen, als ze het echt koud krijgen gaan ze vanzelf onder de deken. Lala wil ook nooit onder de deken, maar die accepteert nu wel dat 'het nu winter is, en in de winter moet je onder een deken slapen'. Maar 's nachts ligt er meestal een half onder een deken en de ander op hetzelfde bed op het voeteneind op de deken :') Maar als ik ze dan verplaats (ja, dat durf ik tegenwoordig ondanks dat ze daar even wakker van worden), slapen ze prima verder onder de deken, mét warme voeten.

Wat knap Quoi, nu al woorden spellen! Mijn kleuter is al tijden druk bezig met letters maar een gesproken woord omzetten naar letterklanken lukt hem nog niet. Met diep nadenken bedenkt hij de eerste letter van 'opa' maar hoe het verder weet moet hij niet. Kent Max zijn eigen naam ook al in letters? Daar heeft hij wel een fijne naam voor natuurlijk.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_189693225
Hier wordt nog steeds enthousiast in een slaapzak geslapen. Er staan lama's op dus hij noemt het zijn lama pyjama _O-

Het liefst wil hij ook altijd als hij wakker wordt " lamapyjama oppe bank teevisie kijken" O+ want dat doen we weleens in t weekend.

Team slaapzak hier dus *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189693229
S. wil altijd alleen in ondergoed en ligt dan nog half zonder dekbed te slapen. Ik denk dat hij het dan koud gaat krijgen, maar hij vindt het prima.

Lekker nachtje wel :O Mijm sliep lekker onrustig met veel huilen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 30 oktober 2019 @ 07:06:10 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_189693235
Noud slaapt ook nog in zakje hoor. Is er ook niet uit te branden, dus voor iedereen beter :')
disclaimer
pi_189693293
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2019 20:48 schreef Molo het volgende:
Heeft iemand een tip?
Mijn dochter heeft twee pleisters op haar knuffel geplakt en die kleefkracht is vrij heftig :X :X
Voor de volgende keer; 'leukoplast remover', of aceton/nagellak remover.
Geen idee of het de knuffel bleekt, op levende dieren met pleisters werkt het verder wel echt perfect.

(Beetje spuitelf maar misschien heeft iemand anders nog wat aan de tip :P )
pi_189693623
Quoi, wat knap van Max dat hij al begint met spellen!

Lemijn, Jewel wil ook nooit ingestopt worden en ligt standaard op het dekbed. Soms kruipt ze er 's nachts wel onder als ze het koud krijgt, dus ik laat haar maar lekker doen wat ze zelf wil. Ze is ook net door de fase heen dat ze aan het voeteneind wil liggen, daarvoor gooide ze altijd haar kussen uit het bed. Allemaal fases :')

Jewel wordt volgende week 3 en is daar nu al enorm mee bezig omdat het buurjongetje 2 weken geleden ook 3 werd. Ze roept nu dus tegen iedereen die het horen wil, 'ik ben 2, maar morgen word ik 3 en dan krijg ik taartjes en cadeautjes' :') Als je dan vraagt wat ze wil hebben, is het standaard antwoord: 'een blauwe ballon met sterren'. Ze zijn nog zo lekker snel tevreden op die leeftijd :+
  woensdag 30 oktober 2019 @ 08:35:09 #185
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189693924
Gisteren en morgen zijn soms lastige dingen ja :D

Het zijn pogingen tot spellen hè? Het klopt vooralsnog niet echt, maar voor de pogingen alle lof. En zijn eigen naam is geen kunst natuurlijk.

Wij kwamen vanmorgen beneden: dood roodborstje voor het raam. Daar hoorde natuurlijk uitleg bij én ik moest het opruimen. Tijd voor een extra kopje koffie c_/

Ouders in de lappenmand, dus extra Max en mama dag vandaag.
pi_189694011
Leuk dat Max al bezig is met spellen. Ik vind het grappig om te zien dat plots ergens de focus op komt. N heeft dat nu met tellen, alles waar er meer van zijn begint ze te ‘tellen’ (zoals knoopjes van een blouse). Soms begint ze ook random de dagen van de week op te zeggen. :D

Grappig al die slaapgewoonten. :D Hier sliep ze tussen december vorig jaar en augustus dit jaar zonder slaapzak. Opeens zag ze die liggen in de kast en moest die weer aan. De ene past nog wel, de andere wordt aan de krappe kant. Nu draagt ze de slaapzak dus open. Alleen de armen in de mouwen en verder hangt alles op haar rug. :')
Lijkt mij niet fijn liggen, maar als zij dat wil haha. Ben overigens niet van plan nieuwe slaapzakken te kopen. Ze ligt nu nog onder een laken en deken en rolt daar ook vaak op inderdaad. Na de verbouwing maar eens over naar een peuterbedje en dan met dekbed.

Ik zei laatst dat het paradijs zou zijn om mijn kind in bed te leggen en haar dan te horen zingen. Dat gebeurde gisteren gewoon (al was het meer schreeuwen kwa volume haha). *O*
Ze viel pas om 22:00 in slaap, maar ik zat gewoon beneden op de bank en ben 3x bij haar geweest. ^O^

Gisteren ook voor het eerst bij de kapper geweest en dat was verschrikkelijk volgens N. Krijsen, niet normaal. Het duurde even voordat ze gekalmeerd was en is dus op mijn schoot geknipt. :')
pi_189694026
Team slaapzak en ledikant hier. Voorlopig komt daar nog geen verandering in. Ik heb geloof ik net een manier gevonden om hem zonder strijd zo in bed te leggen en dat ie dan zelf in slaap valt zonder krijsen en zonder fles melk!!!! (Zie deze —> *) Hij heeft al een week geen melk gehad in bed!!)
Ik wil niet weer alles omgooien omdat meneer zelf zijn bed uit kan komen.

De manier is trouwens om hem in bed te leggen met een tractor en de mededeling dat ie nog mag spelen in bed, maar we stil moet zijn vanwege zijn broer. Liedje zingen, lamp op de gang aan en de deur een beetje open. Dan gaat ie spelen en valt ie binnen 10 minuten in slaap. Ik naar boven, traktor uit bed en lamp uit. Echt, het werkt!
pi_189694072
Dat zou ik ook niet doen Adrian!
Hier nog wel ledikant, maar de zijkant is er al ruim een half jaar uit. Ze klom en viel dus eruit, dan liever veilig uit bed kunnen stappen.
pi_189702295
Wat fijn, Nolita! Hopen dat zo in slaap vallen een heeeele lange fase gaat zijn :)

Adrian, alles voor een goede nachtrust hoor, dan maar met tractor.

S. zegt ook vaak ‘volgende week waren we in de dierentuin geweest’. Ik moet dan ooit echt even nadenken voor ik de zin snap.

Vandaag had hij een leuk idee, zei hij tegen oma. ‘Zullen we na de speelzaal naar *lunchroom waar ik werk* gaan, dan kan ik mama nog even zien.’ O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_189702477
Jaaa kleine N *O* lekker jezelf in slaap zingen O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 30 oktober 2019 @ 18:33:49 #191
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189702559
Ik heb nog geen tijd gehad om de knuffel te fixen en ze miept er niet meer om dus ik vrees dat de poes of whatever het is voorlopig twee pleisters blijft houden :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 30 oktober 2019 @ 18:35:43 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189702594
Wat schattig Adrian en LeSage O+

Die van mij wil ook weleens mee naar werk, maar dan niet voor mij, maar om mensen met maar één been enzo te zien _O-
Veel indrukwekkender dan mama natuurlijk

[ Bericht 6% gewijzigd door Molo op 30-10-2019 22:53:10 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189704849
Hier ook team slaapzak.

Wij mogen vrijdag naar de logopedist voor een screening. Wolf praat echt nog bijna niet. Wel veel taalbegrip maar vind de spraak wel een beetje zorgwekkend. Volgens de arts lijkt 'ie gewoon op zijn vader, die was ruim 3 toen hij begon.

En sinds vandaag op de woensdag een kindje van 1 erbij via stichting buurtgezinnen. Zo gezellig. O+
pi_189707507
Wat lief lesage ‘mama nog even zien’ O+

Wat mooi dat jullie dat doen cygne, zo waardevol voor de kinderen die het nodig hebben.
Hoe vond wolf het?
pi_189707844
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 22:52 schreef Nolita het volgende:
Wat lief lesage ‘mama nog even zien’ O+

Wat mooi dat jullie dat doen cygne, zo waardevol voor de kinderen die het nodig hebben.
Hoe vond wolf het?
Die was een beetje in dilemma. Hij is natuurlijk niet gewend om mij of zijn spulletjes te moeten delen dus hij was z'n speelgoed wat in veiligheid aan het brengen en kwam extra aandacht vragen bij mij. Tegelijkertijd was hij ook heel lief voor het kindje, heel zorgzaam. En hij stal een banaan bij oma om hem voor de helft aan kindje te voeren en de andere helft zelf op te eten. _O- O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 30 oktober 2019 @ 23:22:07 #196
269689 crew  Viv
pi_189708677
Wat klinkt dat lief Cygne! Fijn ook te horen dat de spraak ontwikkeling niet zorgelijk is.

LeSage wat lief, kan me voorstellen dat hij graag even bij je langs gaat.

Quoi ik vind het ook knap! Leuk om te zien hoe ze ineens bepaalde dingen interessant vinden en dan zo enorm snel leren.

FF wat klinkt dat lief, die twee samen in een bed. Eén van beide heeft het ook snel warm, dus dunne pyjama en zomerdekbed. Laatst een nachtje met een warme geprobeerd en dat zorgde voor zweten en nachtmerries. Zielig is dat hoor, er waren haaien in de kamer en hij bleef er zo lang angstig om (van 1 tot 3u, zelfs bij mij in bed bleef het terug komen als hij in slaap viel).


Ik las dat je kleuter wakker maakt om te plassen, werkt dat goed? De jongens zijn eigenlijk dag en nacht zindelijk. Alleen nog wel eens een ongelukje als ze echt heel moe of ziekjes zijn. Eén van beide gaat snachts zelf vaak nog plassen (en maakt mij daarna wakker om weer in te stoppen oid). Ik twijfel om hem ook even te laten passen als ik ga liggen, maar ik las dat dat ook niet zo goed is (half slapend plassen ipv vanuit eigen signaal). Ik merk dat de gebroken nachten (en voorgaande tropenjaren) me echt wat opbreken, ik ben continu ziek.
pi_189708738
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 23:22 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat een mooi concept Cygne. O+
Ja hè. O+
Ze zijn ook wel vrij secuur met matchen. Zowel man en ik moesten een lang gesprek met de coördinator plus een VOG en een lang gesprek met de vraagmoeder en coördinator erbij. Dit kindje past precies. Hij is net ietsje pittiger van karakter dan Wolf maar nog steeds heel zachtaardig en supervrolijk. Wolf geeft steeds knuffels en het kindje kriebelt Wolf over zijn hoofd.

Hoorde van de moeder dat ze heel erg had genoten van haar middagje voor zichzelf maar juist daardoor meer van het moederschap kan genieten. Win-win in ieder geval.
pi_189713769
Long time no see :+
Ik lees nog af en toe mee, maar kom niet echt aangehaakt ;(. M. praat nog heel weinig, dus ik herken mezelf ook niet in veel verhalen hier. We hebben nu een aantal maanden logopedie en in januari gaan we naar het audiologisch centrum. In augustus wordt ze 4, dus ik vind het nu wel spannend worden met de basisschool e.d.
Ik heb niet het idee dat M. er zelf last van heeft, ze vindt altijd wel manieren waarop mensen haar begrijpen.

Leuk om jullie verhalen te lezen :9
Klinkt als een mooi concept idd Cygne!
Knap van Max dat hij begint met spellen Quoi :Y
pi_189716941
Dikke tip voor een middag met 2 peuters: bedenk niet om een peperkoek én cupcakes te bakken.
Ik ben gesloopt en de keuken is een enorme bende.

Ik hoop dat het resultaat het allemaal waard was :')

Miezziej :W zo hebben alle kinderen wel iets, toch? S. praat dan wel heel goed, maar is fysiek niet zo sterk. Tekenen is nog niet echt iets en buiten vindt hij zelfs kleine glijbaantjes al spannend. Het komt vanzelf wel :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_189717242
Wij gaan straks trick or treaten met wat peuters en kleuters in de straat _O- hopelijk levert t geen trauma op :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189718575
Ik heb nog wel een geslaagde tip voor peuters en kleuters: disco bad! Glowsticks in het bad, licht uit en muziek aan. Hier een groot succes en ze worden er schoon van ipv vies! We hebben nu een discolamp op het Sinterklaas-lijstje gezet, dan kunnen we de misschien de glowsticks schrappen.

Ben benieuwd ldg, als wat is hij verkleed? Wij kregen gisteren ook een flyer in de bus om mee te doen aan trick or treat, maar mijn kinderen trekken dat qua tijd niet in een schoolweek, en als we als ‘huis’ mee zouden doen dan kunnen ze tot 8 uur aanbellen en aangezien ze nu al liggen te slapen leek dat me ook geen strak plan.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  donderdag 31 oktober 2019 @ 19:31:05 #203
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189718701
Wij hadden dus 1 kindje aan de deur afgelopen weekend :')

En ik geloof dat bijna alle kinderen vanzelf wel de mijlpalen doorlopen die erbij horen, alleen met wisselend tempo en prioriteit.

De kdvfoto’s zijn er! En mén wat zijn ze leuk O+

En vanaf vandaag is Max een proefpersoon voor een studie van mijn werk. Drie weken lang een ‘slim’ horloge om, wat vragen beantwoorden (wij) en temp opnemen (via voorhoofd). Benieuwd hoelang hij het horloge zo fantastisch blijft vinden. “Maar mama, het is puzzeltijd”, zei hij net terwijl hij naar boven moest, op zijn horloge wijzend :D
pi_189719687
Hier is de hele straat in rep en roer _O-

Kaptein was een supergevaarlijke babyshark (doodoodoodoodoo) met een lampionnetje 😍 hij vond t machtig mooi allemaal en stiefelde overal vrolijk naar binnen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 31 oktober 2019 @ 20:31:51 #205
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189719742
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 20:28 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier is de hele straat in rep en roer _O-

Kaptein was een supergevaarlijke babyshark (doodoodoodoodoo) met een lampionnetje 😍 hij vond t machtig mooi allemaal en stiefelde overal vrolijk naar binnen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_ O+

* Molo knijpt in wangetje
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 31 oktober 2019 @ 20:33:07 #206
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189719763
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 19:31 schreef Quoi het volgende:
Wij hadden dus 1 kindje aan de deur afgelopen weekend :')

En ik geloof dat bijna alle kinderen vanzelf wel de mijlpalen doorlopen die erbij horen, alleen met wisselend tempo en prioriteit.

De kdvfoto’s zijn er! En mén wat zijn ze leuk O+

En vanaf vandaag is Max een proefpersoon voor een studie van mijn werk. Drie weken lang een ‘slim’ horloge om, wat vragen beantwoorden (wij) en temp opnemen (via voorhoofd). Benieuwd hoelang hij het horloge zo fantastisch blijft vinden. “Maar mama, het is puzzeltijd”, zei hij net terwijl hij naar boven moest, op zijn horloge wijzend :D
Hier zijn gisteren foto's gemaakt, ik hoorde dat ze flink heeft staan poseren. Verbaast me niks, aandachtshoertje :+ :+ :+

En hoop dat zij dat horloge heel laat, itt vorig onderzoek :+
Zal M. even mailen, ik vergeet het steeds :@
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189721697
Ldg wat een briljant kostuum O+

'oma heeft geen Frank (zo noemt hij alle brandweerauto's. Degene die autostad kijken weten waar ik het over heb). Moet oma halen' ik zeg of we nemen er een mee naar oma. 'dat is slim, mama!' 8-) ik ben slim, dank je O+
pi_189722623
Geweldig LDG!!
Hier wel een bak snoep ingeslagen, want je weet maar nooit, maar volgens mij leeft het hier helemaal niet. Nu mogen wij dus snoepen.

Over die 2 jaar afspraak bij het cb. Inmiddels twee maanden verder, dus maar eens gaan bellen. Kreeg ik een bandje dat verzocht een mail te sturen ivm drukte. Dus ik opgehangen en mail gestuurd. Mis ik vlak daarna een oproep en is de voicemail ingesproken. ‘Ik bel om een afspraak in te plannen op .. december, we sturen nog een brief, als dit niet uitkomt even bellen.’ Niets over mijn mail en of ze ons vergeten waren oid.
De datum kwam niet uit dus ik meteen terug bellen en wel in de wacht gebleven. Krijgt ik meteen iemand eraan ( :') ). Een vriendelijke mevrouw die zelf aangaf, wat vreemd dat ze niet op uw voorkeur gepland hebben. Op die voorkeur was pas in januari plek, of morgen. We gaan dus morgen.
Ben wel benieuwd wat ze er morgen over zeggen. Of ze ons inderdaad vergeten waren, want wanneer zouden ze ons dan gaan inplannen? Tegen de tijd dat ze 3 is?
  vrijdag 1 november 2019 @ 02:02:53 #209
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189724037
Ben je benieuwd naar de afspraak Nolita? Ik wel een beetje, maar benieuwder naar wanneer ze zelf actie gaan ondernemen. Dus ik wacht gewoon, de teller staat pas op 2jr3mnd hier :7 .

LDG wat zoet!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189725133
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 23:31 schreef Nolita het volgende:
Geweldig LDG!!
Hier wel een bak snoep ingeslagen, want je weet maar nooit, maar volgens mij leeft het hier helemaal niet. Nu mogen wij dus snoepen.

Over die 2 jaar afspraak bij het cb. Inmiddels twee maanden verder, dus maar eens gaan bellen. Kreeg ik een bandje dat verzocht een mail te sturen ivm drukte. Dus ik opgehangen en mail gestuurd. Mis ik vlak daarna een oproep en is de voicemail ingesproken. ‘Ik bel om een afspraak in te plannen op .. december, we sturen nog een brief, als dit niet uitkomt even bellen.’ Niets over mijn mail en of ze ons vergeten waren oid.
De datum kwam niet uit dus ik meteen terug bellen en wel in de wacht gebleven. Krijgt ik meteen iemand eraan ( :') ). Een vriendelijke mevrouw die zelf aangaf, wat vreemd dat ze niet op uw voorkeur gepland hebben. Op die voorkeur was pas in januari plek, of morgen. We gaan dus morgen.
Ben wel benieuwd wat ze er morgen over zeggen. Of ze ons inderdaad vergeten waren, want wanneer zouden ze ons dan gaan inplannen? Tegen de tijd dat ze 3 is?
Hier is de 2 jaar afspraak met 2 jaar en bijna 3 maanden. :Y ik had hier bij meer mensen gelezen dat ie niet met twee jaar zou zijn dus heb gewoon afgewacht. Denk niet dat ze jullie vergeten zijn :) maar dat ze gewoon overal druk zijn. En deze afspraak is ook met de arts en niet met de verpleegkundige misschien dat dat ook nog scheelt met plannen?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189725149
Ik moest zo'n hele slechte vragenlijst invullen voor de cb afspraak, vol suggestieve en onduidelijke vragen :') ik werd er een beetje verdrietig van haha
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189727158
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 20:28 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier is de hele straat in rep en roer _O-

Kaptein was een supergevaarlijke babyshark (doodoodoodoodoo) met een lampionnetje 😍 hij vond t machtig mooi allemaal en stiefelde overal vrolijk naar binnen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mnohhhh, dit is echt super schattig O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_189727175
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 22:29 schreef Nazil het volgende:
Ldg wat een briljant kostuum O+

'oma heeft geen Frank (zo noemt hij alle brandweerauto's. Degene die autostad kijken weten waar ik het over heb). Moet oma halen' ik zeg of we nemen er een mee naar oma. 'dat is slim, mama!' 8-) ik ben slim, dank je O+
Goed voor je ego :D
Heel herkenbaar trouwens, bij ons hebben ook alle voertuigen een naam (van Tractor Tom, Autostad en Helden van de Stad :') )
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_189729292
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 02:02 schreef Lemijn het volgende:
Ben je benieuwd naar de afspraak Nolita? Ik wel een beetje, maar benieuwder naar wanneer ze zelf actie gaan ondernemen. Dus ik wacht gewoon, de teller staat pas op 2jr3mnd hier :7 .

LDG wat zoet!
Ik was een beetje benieuwd, maar eigenlijk weten we alles al dus heeft niet veel toegevoegde waarde voor ons, deze afspraak.
Meer uit principe, omdat de andere afspraken zo stipt waren vond ik het vreemd.

Vandaag vertelde de arts(?) dat de afspraak officieel tussen 2;3 maanden en 2;4 maanden wordt gepland. Ze gaf zelf al aan dit tegenwoordig ook zo met ouders te bespreken inmiddels.
Spraak/taal was dubbeldik in orde (daar lag de focus op). Verder ook geen bijzonderheden. Zelfs nog complimenten gekregen voor de tijd borstvoeding (wat inmiddels alweer lang geleden lijkt..)
Stats: 82,5 cm en 11,250 kg. Prima op haar eigen lijntje.
pi_189729554
Hoi miezz :W

Ik zat ook nog steeds op de 3 jaar afspraak bij het cb te wachten, maar dat duurde al sinds juni. Toch maar even gebeld en er was iets mis gegaan. Nu gaan we pas 20 december. Maak me verder nergens zorgen om, maar Emmy vindt dat altijd wel interessant. Dokters en ziekenhuizen en de tandarts enzo. Ik moet haar ook Prinses Mama Dierenarts noemen tegenwoordig als ze weer met haar dokterskoffertje in de weer is met haar babies en knuffels die verschrikkelijke ongelukken hebben mee gemaakt met veel bloed.
pi_189729809
Haha grappig dat Emmy het zo interessant vindt arja.
N vindt dat altijd best spannend, maar ons cb komt niet als dokter oid over dus ze vond het geweldig.

Hier staat de volgende afspraak sowieso pas met 3,5 jaar op de planning. Alleen als er in de familie op jonge leeftijd problemen met zicht waren (vroeg een bril) met 3 jaar voor de ogentest.
  zondag 3 november 2019 @ 23:20:24 #217
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189773764
Wij komen er vandaag achter dat de enig mogelijke afspraak voor de "3,3 jaar afspraak" van het cb, inclusief alle opgespaarde oogtesten, alleen maar plaats kan vinden op een dag dat ik er niet ben. Mag mijn vriend dat doen :D

Ik zag Sam het schaap in de Etos gisteren met korting en heb 'm meegenomen. Tot nu toe nog weinig succes. Max heeft ook een of ander gek maag/darm virus, want heeft beetje last van zijn buik, heeft zure poep en slaapt ineens zomaar overdags. Dus geen zinnig woord over te zeggen. Hij moet ook al op het potje voor stickers en een horloge om voor wetenschappelijk onderzoek, dus het schaap slaapt gewoon beetje synchroon met hem mee, hebben we besloten. Komt wel :+
pi_189777193
LDG, jouw kleine shark bij Halloween, fantastisch! O+

Quoi, jammer dat Sam (nog) niet werkt voor Max, maar er gebeurt ook wel veel op dit moment als ik het zo lees. Hopelijk gaat het op een later moment alsnog beter!

Wij hebben dit weekend alvast de verjaardag van Jewel gevierd, morgen wordt ze officieel 3. Wat heeft ze genoten en wat is ze verwend. Helaas door alle drukte wel overprikkeld nu, en daar bovenop nog ziekig ook. Kijken hoe lang ze het volhoudt op de opvang vandaag.

Plaatje bij het praat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189784018
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 14:29 schreef Arja het volgende:
Hoi miezz :W

Ik zat ook nog steeds op de 3 jaar afspraak bij het cb te wachten, maar dat duurde al sinds juni. Toch maar even gebeld en er was iets mis gegaan. Nu gaan we pas 20 december. Maak me verder nergens zorgen om, maar Emmy vindt dat altijd wel interessant. Dokters en ziekenhuizen en de tandarts enzo. Ik moet haar ook Prinses Mama Dierenarts noemen tegenwoordig als ze weer met haar dokterskoffertje in de weer is met haar babies en knuffels die verschrikkelijke ongelukken hebben mee gemaakt met veel bloed.
Haha, wat grappig!

Nou, Wolf heeft zijn screening bij de logopedist gehad. Taalbegrip is normaal, maar spraak liep ver achter. Nouja, dat wisten we al dus tot zover prima. Wel jammer dat ze daarna een uitgebreid relaas afstak over haar kleindochter van dezelfde leeftijd die heel erg voor liep met spraak. :')

Toen ik haar vroeg of zij wist waar dat enorme verschil tussen taalbegrip en spraak vandaan kwam zei ze: 'Géén idee. Ik heb nog nooit eerder een kind met zóveel achterstand gezien!'

Ik ben stiekem blij dat zij de behandeling niet gaat doen. :@
pi_189785982
Gefeliciteerd schanu! Ze is goed verwend zo te zien. Ik moet ook eens gaan nadenken over cadeaus met Sint. Geen idee wat ze nu leuk vindt. Er zijn ook geen speelgoedwinkels meer hier om met haar doorheen te lopen.
Momenteel is ze vooral eindeloos druk met knuffelfeestjes vieren met haar knuffels in de kring en dan is zij of ik de juf. En tekenen doet ze veel en buitenspelen.

Oh cygne, wat vreselijk onprofessioneel :o
Ik zou haar gewoon weigeren wegens geen klik als je haar had gekregen.
Hoe is zijn spraak dan Cygne?
  maandag 4 november 2019 @ 20:20:52 #221
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189786357
@Schanu, wat is ze verwend! Mooie foto's. Wat voor inventieve rups is dat?

@Cygne, tenenkrommend! Stom mens. Laat je alsjeblieft niks wijsmaken. Wolf komt wel bij binnenkort en hopelijk met wat tips van wél een leuke logopedist.

Vanmorgen was het weer half 5 |:( Niet te doen! Vriend staat telkens meteen naast zijn bed om het op te vangen en dat is fijn en lief, maar hij buigt ook wat sneller en gaat met 'm naar beneden. Vanaf morgenochtend gaan we strenger zijn. Voor half zeven niet naar beneden, met hulp van Sam het schaap - die trouwens om 20:00 uur had moeten slapen, maar dat net niet deed }:| En ik durf 'm niet meer aan te raken, want hij is al 2x op tilt geslagen met heel veel geblaat dat alleen maar stopte bij de stekker eruit halen, wat weer betekent: opnieuw instellen -O-
pi_189786895
@Arja, wel echt weinig. Hij zegt enkele 2 en 3 woord zinnen en een aantal losse woorden. De jeugdarts vond het niet zorgwekkend maar wilde voor de zekerheid en omdat protocol een screening. Deze logopedist screent dus alleen vanuit de ggd en doet verder geen behandeling.

@Quoi, dat denk ik ook wel. Zijn vader was 3.

Wel lastig hoor. De arts probeerde ons gerust te stellen terwijl de logopedist ons duidelijk maakte dat het toch echt wel heel ernstig was.
pi_189787241
Cygne stom zeg van die logopedist. Ik hoop dat jullie gerust gesteld worden door de logopedist die de behandeling gaat doen. :* Gaat dat op korte termijn starten?

Oef quoi dat is wel erg vroeg inderdaad. Hopelijk doet Sam snel zijn werk! Succes morgenochtend alvast. Het is echt volhouden af en toe, al is het hier met inslapen en moeten we haar ‘s ochtends daardoor vrijwel altijd wel wakker maken als we de deur uit moeten.

Afgelopen week een wandeling met N gemaakt (paddenstoelen zoeken). Vervolgens hebben we bij iedere paddenstoel ‘op een grote paddenstoel’ gezongen. Duurde even voor we weer thuis waren. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Nolita op 05-11-2019 06:51:55 ]
pi_189787614
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 21:04 schreef Nolita het volgende:
Afgelopen week een wandeling met N gemaakt (paddestoelen zoeken). Vervolgens hebben we bij iedere paddestoel ‘op een grote paddestoel’ gezongen. Duurde even voor we weer thuis waren. :D
Dirk zegt dit nu elke keer als ik zeg dat we naar buiten gaan. Bos en waterplassen zijn leuk, maar paddenstoelen zijn echt helemaal tof. En dan moet ik ze tellen en gaat hij vertellen welke kleur ze hebben. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_189788073
@Nolita, ik geloof dat de wachtlijsten hier niet heel lang waren. Hij krijgt ook een uitgebreid onderzoek naar TOS maar ik hoorde van een kleuterjuf in onze omgeving dat dat voor de jaar helemaal niet zo stellig te stellig te diagnosticeren was.

Ze vond 'm ook niet zo sociaal in vergelijking met leeftijdsgenoten. Dat snapte ik niet zo goed. Hij redt zich overal en is superlief. Ik kan hem bijvoorbeeld bij een dreigende driftbui uitleggen waarom iets niet kan/mag en dan zegt 'ie 'ja! :)' en is het goed. Toen de dreumes hier op zoek was naar z'n mama zei hij tegen hem 'is buite pele!'.

En paddenstoelen! O+ Wat goed van Dirk, Nanuke!
pi_189788431
Ik vind het knap dat je er zo optimistisch in blijft staan, Cygne. En van wat je meeschrijft klinkt Wolf juist heel lief en zorgzaam. Dat het taalbegrip er wel is, lijkt me dat al een geruststelling. Sterkte met de onderzoeken, ik hoop dat er snel ineens een knopje bij hem omgaat en het praten met sprongen vooruit gaat. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_189788617
Cygne, het lijkt mij vooral fijn dat zijn woordbegrip wel goed is, dan is er iig niet ècht iets mis lijkt me. En zodra hij dan wel alle klanken goed onder de knie krijgt kan hij ook al snel moeilijke dingen zeggen. Hopelijk treffen jullie een fijnere echte logopedist.

Half 5 is wel heel vroeg Quoi. Hopelijk morgen beter!

Wat een hysterische meidentaart Schanu :D Daar werd ze vast heel blij van! En wat een lading cadeau’s. Succes met nieuwe dingen bedenken voor sinterklaas :D En alvast gefeliciteerd!

Arja, misschien kijken wat ze bij anderen/op de opvang leuk vindt? Hier wijzen ze in de speelgoedwinkel alleen maar troep aan waar ze te groot voor zijn of nog veel te klein. Ik vond de speelgoedgids van bol wel fijn. Gevarieerder dan die van de Intertoys. Wellicht is iets van een dokterssetje iets voor haar? Kan ze zieke knuffels helpen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_189795276
Apart toch, dat elk CB weer anders is :P Hier wordt de volgende afspraak meteen gemaakt wanneer je daar bent.

Gefeliciteerd met Jewel Shanu!

Half 5 is echt vroeg Quoi :O Ik heb geen ervaring met Sam het schaap, hopelijk helpt het jullie!

Ik herken jouw verhaal Cygne, de screening van M. ging helemaal niet goed. M. wilde niet meewerken, en die logopediste (via CB) vond dat ze "opstandig" was en dat we echt op opvoedcursus moesten, want dit kon echt niet. Pff, ik werd er echt onzeker en verdrietig van. M. is hardstikke lief en luistert over het algemeen gewoon goed. Alleen wanneer iemand je gaat proberen te dwingen om "raam" te zeggen, heeft ze er geen zin meer in. Snap ik wel, zelfs ik werd gek van de hele tijd "Wat is dit? Dit is een RRRR.....rrrraa...RRRRRRrrrr............"
Woordbegrip testjes gaan goed. Ze praat ook wel wat meer, maar nog wel op haar eigen wijze. Ze verzint veel eigen woorden, of houdt vast aan klanken. Poes is mauwmauw, auto is toettoet, oma is chacha (? :P). De W zegt ze goed met Wauw, maar wakker wordt Hakker.
Ik vind het wel spannend met de basisschool. M. haar nichtje gaat naar speciaal onderwijs, door o.a. taalachterstand (ik weet het fijne er niet van, dat is mij niet verteld). Ik wil dat liever niet voor M. -O- :@ Ik voel me goed bij de basisschool van keuze en M. is altijd enthousiast als we er langs fietsen. Ik hoop dus dat dat gewoon door kan gaan.
pi_189795430
@Miezziej wow, dat is echt heel naar. Wat een nare opmerking over opvoedcursus. Wolf werkte opzicht wel mee maar vooral bij opdrachten als 'pak het paardje' of zo. Niet 'zeg eens paard'.

Zijn oma's duidt hij aan met hun voornamen, of een variant daarvan. Onze honden noemt hij Ossa (Oscar) en die zegt grrr en Ka (Carel) en die zegt woehwoeh.

Net was hij met een houten treintje aan het spelen en hoor ik hem zeggen: 'Pinnetje inne taatje yay tein klaah! Goed daan, Ida!' Maar hij zegt echt nooit wat op verzoek.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 5 november 2019 @ 13:49:34 #230
269689 crew  Viv
pi_189795627
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 13:17 schreef Miezziej het volgende:
Alleen wanneer iemand je gaat proberen te dwingen om "raam" te zeggen, heeft ze er geen zin meer in. Snap ik wel, zelfs ik werd gek van de hele tijd "Wat is dit? Dit is een RRRR.....rrrraa...RRRRRRrrrr............"
Oh ik heb hier al helemaal beeld bij, zo'n mens. :X En ZZ zou daar ook niet aan meewerken hoor. :{w Ze kan heel goed praten, maar als je iets aanwijst en vraagt wat het is, zegt ze 9 van de 10 keer "Ja?".
pi_189795699
Wij moesten echt op Wolf zijn taalniveau gaan zitten en dingen zeggen als 'op! Op! Op!' bij het bouwen van blokken. Zodat hij ons na gaat praten. Hij kijkt dan echt zo :')

We kunnen gerust tegen hem zeggen 'kun jij de rode geruite pet pakken? Hij ligt naast het schoenenrek in de gang.' Begrijpt 'ie prima. Maar hey hij zit misschien nét aan het niveau van een eenjarige. _O-
  dinsdag 5 november 2019 @ 15:04:33 #232
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189796589
Nou, inderdaad, vragen of hij iets zegt werkt hier averechts. Blijft gek hoe sommige hulpverleners die tact missen.

Vanmorgen was het weer half 5 :D Ik was stellig: niet zijn kamer uit voor half zeven (tevens openen ogen van Sam het schaap). Dat ging best aardig. Hij ging niet slapen, maar rustig liggen, wel met een van ons erbij. Alleen toen mijn vriend naar zijn werk moest (voor half zeven), nam hij Max mee naar beneden. Terwijl Sammans zijn luiken nog dicht had |:( Ben ik dan een bitch als ik daar een beetje boos om word? Steekt 'ie er nog niks van op! Afijn, zo'n discussie op dat tijdstip met zo weinig slaap is nooit goed. Gezellig joh.

Heb 'm wel lekker voor een middagdut weggelegd (weer eens): god-de-lijk.
pi_189797003
Wij zijn ook net terug van logopedie. Hele lieve vrouw. Als hij een plaatje niet wilde zeggen probeerde ze gewoon een ander woord met die letters er in. Conclusie was dat hij alle letters ongeveer wel uit kon spreken, maar dat hij het op het verkeerde moment doet. Als hij een letter voor in de mond moet uitspreken, dan doet hij dat achterin de mond en vice versa. Sok wordt gok bijvoorbeeld. Elke 4 weken komt er nu een nieuwe klank. We krijgen in die 4 weken elke weer 15 luisterwoorden mee, die moeten we elke dag voorlezen. En als hij een paar woorden met die klank goed kan, dan die woorden oefenen. Ik ben benieuwd.
  dinsdag 5 november 2019 @ 16:16:39 #234
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189797855
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 20:20 schreef Quoi het volgende:
@:Schanu, wat is ze verwend! Mooie foto's. Wat voor inventieve rups is dat?

@:Cygne, tenenkrommend! Stom mens. Laat je alsjeblieft niks wijsmaken. Wolf komt wel bij binnenkort en hopelijk met wat tips van wél een leuke logopedist.

Vanmorgen was het weer half 5 |:( Niet te doen! Vriend staat telkens meteen naast zijn bed om het op te vangen en dat is fijn en lief, maar hij buigt ook wat sneller en gaat met 'm naar beneden. Vanaf morgenochtend gaan we strenger zijn. Voor half zeven niet naar beneden, met hulp van Sam het schaap - die trouwens om 20:00 uur had moeten slapen, maar dat net niet deed }:| En ik durf 'm niet meer aan te raken, want hij is al 2x op tilt geslagen met heel veel geblaat dat alleen maar stopte bij de stekker eruit halen, wat weer betekent: opnieuw instellen -O-
Sam werkt ook op batterijen, tip ;). En hij hoort niet op hol te slaan, ik zou 'm omruilen/terug sturen.
Wij hebben overigens echt goede ervaring met Sam, beide jongens hebben er één en kijken er elke ochtend trouw op O+.
KuikenGuppy
  dinsdag 5 november 2019 @ 16:21:07 #235
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189797945
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 15:33 schreef Nazil het volgende:
Wij zijn ook net terug van logopedie. Hele lieve vrouw. Als hij een plaatje niet wilde zeggen probeerde ze gewoon een ander woord met die letters er in. Conclusie was dat hij alle letters ongeveer wel uit kon spreken, maar dat hij het op het verkeerde moment doet. Als hij een letter voor in de mond moet uitspreken, dan doet hij dat achterin de mond en vice versa. Sok wordt gok bijvoorbeeld. Elke 4 weken komt er nu een nieuwe klank. We krijgen in die 4 weken elke weer 15 luisterwoorden mee, die moeten we elke dag voorlezen. En als hij een paar woorden met die klank goed kan, dan die woorden oefenen. Ik ben benieuwd.
Kijk, dit klinkt goed.
Die andere logopedisten, ik weet niet wat ik lees joh :o

Koos vroeg gisteren of zo'n schaap niet iets voor Miep is. Maar ik vind haar daar echt te drakig voor, vrees dat het niks doet. Als ze niet wil slapen helpt een Zweedse band eigenlijk niet eens denk ik
Misschien maar eens informeren naar die opvoedcursus van Miezziej :+ :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189798344
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 13:31 schreef Cygne het volgende:
@:Miezziej wow, dat is echt heel naar. Wat een nare opmerking over opvoedcursus. Wolf werkte opzicht wel mee maar vooral bij opdrachten als 'pak het paardje' of zo. Niet 'zeg eens paard'.

Zijn oma's duidt hij aan met hun voornamen, of een variant daarvan. Onze honden noemt hij Ossa (Oscar) en die zegt grrr en Ka (Carel) en die zegt woehwoeh.

Net was hij met een houten treintje aan het spelen en hoor ik hem zeggen: 'Pinnetje inne taatje yay tein klaah! Goed daan, Ida!' Maar hij zegt echt nooit wat op verzoek.
Hij zegt toch best veel! M. gaat vaak tot max 4 woorden per zin :+ Liefst minder :P
Ik zie het al helemaal voor me hoe hij je zit aan te kijken als je "op! op!" zegt :D

@Quoi
Ik zou daar ook wel een beetje boos om worden! Middagdutjes daarentegen *;

@Nazil
Klinkt als een fijne logopediste en een goede aanpak :Y

@Molo
Misschien moet ik toch maar eens naar een cursus gaan dan, kan ik hier tips delen :+
M. slaapt nog steeds bij ons, daar zal zo'n opvoedcoach ook wel wat van vinden.
Gelukkig is de logopediste waar we uiteindelijk terecht zijn gekomen wel heel lief! Ben benieuwd hoe het in januari gaat bij het audiologisch centrum, M. doet het dus niet zo goed bij vreemden :P
pi_189798446
Dat is dan nog extra lastig @Miezziej qua beoordelen.

Wolf doet het beter bij vreemden dan man en ik. Hij vindt iedereen leuk. Alleen die logopedist dus niet. Hij was bezig met thee inschenken met zo'n speelsetje. Ik kreeg een kopje, man ook. Logopedist vroeg om een kopje, hij reikt het aan maar net voordat zij het kan pakken gooit hij het op de grond. _O-
pi_189798507
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 16:47 schreef Cygne het volgende:
Dat is dan nog extra lastig @:Miezziej qua beoordelen.

Wolf doet het beter bij vreemden dan man en ik. Hij vindt iedereen leuk. Alleen die logopedist dus niet. Hij was bezig met thee inschenken met zo'n speelsetje. Ik kreeg een kopje, man ook. Logopedist vroeg om een kopje, hij reikt het aan maar net voordat zij het kan pakken gooit hij het op de grond. _O-
Hahaha :D
Zou ik ook doen bij zo'n vrouw _O-
  dinsdag 5 november 2019 @ 16:52:51 #239
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189798544
Bij de afspraak laatst bij consultatiebureau vroeg de arts Miep om een paar dingen te doen zoals blokjes bouwen en plaatjes benoemen.
Zei ze daarna tegen die arts 'en nu moet jij het ook doen' _O-
En dan net zo lang blijven doorvragen tot die arts aan de slag ging _O-

TerrorCEO in de dop :') _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189800572
Cygne ik moest lachen om dat theesetje _O-

Jongens ik wil dat verwijzen met een mention ook kunnen maar als ik @: doe zoals ik zie als ik een van jullie quote dan doet hij het niet :(
pi_189801076
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 18:48 schreef Nazil het volgende:
Cygne ik moest lachen om dat theesetje _O-

Jongens ik wil dat verwijzen met een mention ook kunnen maar als ik @: doe zoals ik zie als ik een van jullie quote dan doet hij het niet :(
Je ziet het pas als je op versturen hebt geklikt.
pi_189801077
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 18:48 schreef Nazil het volgende:
Cygne ik moest lachen om dat theesetje _O-

Jongens ik wil dat verwijzen met een mention ook kunnen maar als ik @: doe zoals ik zie als ik een van jullie quote dan doet hij het niet :(
In de quote werkt het ook niet meer. Je moet enkel @ gebruiken, zonder :. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_189802307
@Cygne ik heb m'n bericht wel 4x aangepast omdat ik wilde kijken of het het deed _O-

@Nanuke thanks! Ik heb het door
pi_189805465
Hahaha ik had dus de dubbele punt compleet gemist.
pi_189811259
Kevin wordt nu wakker: “ huhhhghuhhhhughh AANHANGER!!!”
Ik lig in een scheur :D Maar ga hem maar uit zijn bedje vissen.
pi_189814858
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 07:05 schreef Adrian4 het volgende:
Kevin wordt nu wakker: “ huhhhghuhhhhughh AANHANGER!!!”
Ik lig in een scheur :D Maar ga hem maar uit zijn bedje vissen.
Grappig hoe ze soms van t een op t andere moment "aan gaan" he :D vind dat geklets in bed altijd heel zoet (al is het s ochtends vrijwel meteen huilen omdat hij eruit wil en daarna huilen als ik hem eruit haal want "wil nog slapen mama" :')) hij vind het altijd erg jammer dat hij wakker wordt na t slapen :+ 8)7 lekker lampie
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189815239
Jeetje Cygne, jullie hebben het niet getroffen met die dame. Het lijkt mij vrij gebruikelijk dat een peuter zich niet laat vertellen wat hij moet doen of moet zeggen. Mijn buurjongetje van net 3 loopt ook bij de logopedist, ook omdat hij nog amper spreekt. De buurvrouw vertelde afgelopen weekend dat hij ook niet meer mee wil werken, zodra hij dat gebouw binnenloopt weet hij al genoeg en weigert hij mee te werken terwijl hij thuis wel steeds beter begint te praten. Ik snap dat wel, moeten is nooit leuk en helemaal niet als je zo klein bent en de noodzaak er waarschijnlijk ook niet van ziet.. Onbegrijpelijk dat zo'n logopedist daar dan geen begrip voor op kan brengen.

Quoi, die rups is van Fisher Price, daarmee kan een kind spelenderwijs leren programmeren. Het is de bedoeling dat je de rups van een startpunt naar een eindpunt laat gaan, waarbij je de volgorde van de tussenstukken moet bepalen (dus rechtdoor, naar link, naar rechts) om hem dat eindpunt te laten bereiken. Leuk en leerzaam spul dus.
pi_189815773
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 12:32 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Grappig hoe ze soms van t een op t andere moment "aan gaan" he :D vind dat geklets in bed altijd heel zoet (al is het s ochtends vrijwel meteen huilen omdat hij eruit wil en daarna huilen als ik hem eruit haal want "wil nog slapen mama" :')) hij vind het altijd erg jammer dat hij wakker wordt na t slapen :+ 8)7 lekker lampie
Normaal is ie altijd boos als ie wakker wordt, want wakker en wil nog slapen. Vervolgens is hij boos omdat hij niet snel genoeg er uit wordt gehaald en daarna is hij boos omdat hij er uit wordt gehaald. Daarna is hij vrolijk en kan de dag beginnen. Dit was wel iets aparts vanmorgen. Wel gezelliger. Peuters O+

En verder logopedie. Al diverse mensen (vrienden en familie die of vakinhoudelijke mee bezig zijn of ervaringsdeskundige zijn) hebben aangegeven dat het misschien niet onverstandig is om een keer met Willem op bezoek te gaan bij een logopedist. Sommige klanken zitten er echt niet in en dat maakt dat hij heel onduidelijk praat. Maar ik zie er een beetje tegen op. Vooral om dat wat jullie zeggen: Willem zegt echt niets en kijkt zo —> }:| wanneer hij iets moet zeggen. Bij de ogentesten was dat dus ook al een ramp.
Nou ja, zo lang ze vanuit school niets aangeven... Ik schrik er alleen echt niet van als het een keertje moet.
  woensdag 6 november 2019 @ 13:46:43 #249
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189815894
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 12:57 schreef Schanu het volgende:
Jeetje Cygne, jullie hebben het niet getroffen met die dame. Het lijkt mij vrij gebruikelijk dat een peuter zich niet laat vertellen wat hij moet doen of moet zeggen. Mijn buurjongetje van net 3 loopt ook bij de logopedist, ook omdat hij nog amper spreekt. De buurvrouw vertelde afgelopen weekend dat hij ook niet meer mee wil werken, zodra hij dat gebouw binnenloopt weet hij al genoeg en weigert hij mee te werken terwijl hij thuis wel steeds beter begint te praten. Ik snap dat wel, moeten is nooit leuk en helemaal niet als je zo klein bent en de noodzaak er waarschijnlijk ook niet van ziet.. Onbegrijpelijk dat zo'n logopedist daar dan geen begrip voor op kan brengen.

Quoi, die rups is van Fisher Price, daarmee kan een kind spelenderwijs leren programmeren. Het is de bedoeling dat je de rups van een startpunt naar een eindpunt laat gaan, waarbij je de volgorde van de tussenstukken moet bepalen (dus rechtdoor, naar link, naar rechts) om hem dat eindpunt te laten bereiken. Leuk en leerzaam spul dus.
Ik heb even gemist welke rups, maar hoe heet ie en hoe ziet dat eruit? Klinkt erg tof namelijk :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189815933
Voor het tegengeluid: Ketel gaat sinds januari (hij was toen 3,5) naar logopedie. De logopediste doet het heel fijn en spelenderwijs, en hij gaat er dan ook met plezier naartoe. Dus het hóeft geen drama te zijn.

Voor de zorgverzekering heb je trouwens sowieso een verwijzing nodig, van consultatiebureau of school meestal.
pi_189815938
Co de rups. Leuk ding, maar mijn kind speelt er zelden mee (gekregen toen hij 3 was). Op marktplaats staan er genoeg die weinig gebruikt zijn voor minder geld.
pi_189815950
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 13:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik heb even gemist welke rups, maar hoe heet ie en hoe ziet dat eruit? Klinkt erg tof namelijk :D
Dat is Co de rups, dit is de basis en dan heb je ook nog uitbreidingen met geluiden en funnie moves:

https://www.bol.com/nl/p/(...)er/9200000058906985/



Trouwens, eens met Hupje. Wij hebben de rups inclusief uitbreidingen voor een fractie van het geld waarvoor je hem nieuw koopt via Marktplaats gekocht. Het ding maakt echter achterlijk veel lawaai en heeft geen volumeknop, wij hebben de bovenkant waar het geluid uit komt afgeplakt met tape om het te dempen :')
pi_189817355
Wat een leuke rups! Jammer dat er geen volumeknop op zit, wel goed opgelost :P

M. haar logopedist is trouwens ook heel lief en leuk hoor! Alleen die screening van het CB (voor de doorverwijzing) was niets :+ Zou dat lekker via de huisarts doen dan _O-
pi_189818525
Wij hebben ook een hele leuke logopediste en F gaat er met alle plezier heen! Als het niet klikt, dan kun je toch altijd rondkijken voor een andere?
pi_189818644
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 16:56 schreef Xanteh het volgende:
Wij hebben ook een hele leuke logopediste en F gaat er met alle plezier heen! Als het niet klikt, dan kun je toch altijd rondkijken voor een andere?
Dit was de logopedist van de ggd. Hadden we geen keuze in. Bij de behandelend logopedist wel straks.
pi_189821647
Is die co-de-rups een beetje peuterproof? Mijn kinderen gaan soms nogal hardhandig met hun speelgoed om als ze er beide mee willen spelen. En het is wel fijn als er zelfstandig mee gespeeld kan worden zonder dat er dingen af kunnen breken... Ik zoek voor sinterklaas wel iets van dat soort speelgoed, maar zat meer richting de robot van een ander merk te denken.

Wij hebben er een nichtje bij gekregen! met dezelfde geboortedag (+ 4 jaar) als een nichtje van de andere kant en dezelfde naam (die je gelukkig wel anders schrijft). De meiden zijn heel enthousiast om te gaan kijken dit weekend, mijn man is nu in zijn eentje even langs. Laatste baby in de omgeving waarschijnlijk.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_189823274
Mijn kleuterhufter heeft hem nog niet stuk. Als je heel heel lomp bent kunnen de voelsprieten vast afbreken, maar die doen niks qua functionaliteit.
  vrijdag 8 november 2019 @ 20:00:17 #258
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189855426
Dat je een rups dan ook Co noemt :D

We hebben hier nog steeds hele vroege ochtenden, al lijkt het een beetje op te schuiven. Nog steeds is Sam actief, inmiddels zoals het hoort (zonder tilt enzo). Hij weet dat hij op zijn kamer moet blijven zolang zijn ogen open zijn, alleen zit daar dan wel een van ons bij. Ik heb nu spijt dat we niet gewoon een groot eenpersoonsbed hebben aangeschaft, dan waren we er gewoon naast gaan liggen.

Vanavond was hij wel afgedraaid na een dagje leuke dingen doen met zijn vader. Dus ik kwam uit mijn werk, kon aanschuiven voor het eten, Max naar bed brengen, vriend gedag zwaaien want die had iets te doen en nu een avond voor mezelf. Heaven O+

Oh en maandag begint het sinterklaasjournaal *O* Max is al zo bezig met sinterklaas. Ik vind het echt heel leuk dit jaar - nóg bewuster dan vorig jaar.
  vrijdag 8 november 2019 @ 20:44:36 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189856128
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 20:00 schreef Quoi het volgende:
Dat je een rups dan ook Co noemt :D
Co de rups.
Code rups.
Hij leert je coderen.
:P.
KuikenGuppy
  vrijdag 8 november 2019 @ 20:44:57 #260
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189856135
FF gefeliciteerd!
KuikenGuppy
  vrijdag 8 november 2019 @ 20:45:12 #261
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189856141
Ja zeg, dat houden mijn hersens niet bij. En wat is coderen dan?
  vrijdag 8 november 2019 @ 20:49:22 #262
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189856217
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 20:45 schreef Quoi het volgende:
Ja zeg, dat houden mijn hersens niet bij. En wat is coderen dan?
Coderen

1) Beveiligen 2) Codering 3) In een code brengen 4) In geheimschrift overzetten 5) In geheimschrift zetten 6) Merken 7) Omzetten in geheimschrift 8) Schrijven in geheimschrift 9) Vercijferen 10) Versleutelen
Gevonden op https://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/Coderen/1
KuikenGuppy
  vrijdag 8 november 2019 @ 20:54:42 #263
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189856302
Ah, dus je leert je peuter/kleuter dus om iets te 1) Beveiligen 2) Codering 3) In een code brengen 4) In geheimschrift overzetten 5) In geheimschrift zetten 6) Merken 7) Omzetten in geheimschrift 8) Schrijven in geheimschrift 9) Vercijferen 10) Versleutelen. OK.
  vrijdag 8 november 2019 @ 21:05:30 #264
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189856484
Ik snap 'm :) ff geyoutubed

Best grappig! (behalve het geluid, geloof ik)
pi_189857000
Quoi l is er ook al heel erg mee bezig. Hij zei straks dat hij bruisballen voor in bad had gekregen (vorig jaar) ik wist het al niet meer :o
pi_189865702
We zijn naar Shaun in de bios geweest. Geen succes. Ze kon haar aandacht niet bij deze film houden en omdat er niet gepraat wordt in de film kon ze het ook slecht volgen. Ik vond er ook niks aan. Casper en Emma was leuker voor Emmy de vorige keer.

Nu maar even naar het springkussen om de opgekropte energie eruit te gooien
  zaterdag 9 november 2019 @ 15:21:49 #267
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189866109
Jammer! Bij Max was het een succes! Dat er niet in gepraat wordt realiseer ik me nu pas.

Volgende film beter :)
pi_189866150
Raken jullie kinderen ook zo gehypnotiseerd door "maan en ik"? _O- mijn god de mijne wordt een zombie die af en toe "uien" mompelt :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189866447
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:25 schreef littledrummergirl het volgende:
Raken jullie kinderen ook zo gehypnotiseerd door "maan en ik"? _O- mijn god de mijne wordt een zombie die af en toe "uien" mompelt :D
Ik lees dit terwijl mijn kind naast me roept om "PEPPINANA"
Geen zombie, wel een fan :')
  zaterdag 9 november 2019 @ 19:13:55 #270
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189868660
Gaan we eens proberen, maar 9 van de 10 keer roept Jacob otooooooos! als hij een filmpje mag kijken. Dus het zal wel worden afgekeurd.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189869775
Ik vind het zelf echt heel storend dus ik zet het altijd af. :O
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_189869801
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 20:13 schreef Nanuke het volgende:
Ik vind het zelf echt heel storend dus ik zet het altijd af. :O
Ik vind die hijgerige stem ook niks, maar ideaal als ik even moet koken ofzo :@ :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 9 november 2019 @ 21:51:06 #273
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189871592
3 jaar geleden lag ik met een dikke buik in het ziekenhuis. Morgen is mijn peuter 3. Drie. DRIE! Ik vind het zo gek, zo snel!
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 10 november 2019 @ 00:44:05 #274
269689 crew  Viv
pi_189874468
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:51 schreef Burdie het volgende:
3 jaar geleden lag ik met een dikke buik in het ziekenhuis. Morgen is mijn peuter 3. Drie. DRIE! Ik vind het zo gek, zo snel!
Die van mij gaat ook al zo snel! Hoezo 3 (!) jaar geleden man. :{w Maar gefeliciteerd!! *O*
pi_189876083
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:13 schreef Lemijn het volgende:
Gaan we eens proberen, maar 9 van de 10 keer roept Jacob otooooooos! als hij een filmpje mag kijken. Dus het zal wel worden afgekeurd.
Vrachtwagens. Dat is hier de variant }:|
En tegenwoordig ook Paw Patrol.

S. logeerde vannacht bij oma en sliep uiteraard de hele nacht in zijn bed daar. Draak.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 10 november 2019 @ 10:02:52 #276
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189876107
Enorm boeking is dat inderdaad LeSage.

Burdie gefeliciteerd! *O* .

Oh jongens ik kreeg van iemand een nieuwe doos Lego en we hebben daar zo lekker mee zitten spelen vanmorgen :o . Jacob kan er natuurlijk niks van maar vond het wel leuk wat ik bouwde en speelde er vervolgens mee. Ik wil best een legofan later, zodat ik mee kan bouwen :@ . En dat terwijl ik het als kind zelden heb gedaan.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189876151
Gefeliciteerd, Burdie!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_189878047
Gefeliciteerd Burdie!
  zondag 10 november 2019 @ 13:50:49 #279
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189878458
Merci! Guppy is echt super jarig, hij vertelt iedereen dat het zijn "jaardag" is O+.
De visite is intussen weg, we hadden alles in de ochtend gepland. Nou vanmiddag lekker spelen met de cadeaus en uitrusten van de drukke ochtend.
KuikenGuppy
pi_189878863
Gefeliciteerd burdie; klinkt heerlijk zo’n verjaardag! Lekker spelen vanmiddag.

Mijn kind wil opeens steeds peppa big zien. Dat geknor tussendoor. :X
Het was een jaar lang ongeveer tip de muis en dat vond ik prima te doen, zelfs bij de 100ste herhaling.
Kikker vind ik erg deprimerend, veel negatieve energie ofzo, maarja N mag kiezen en soms wil ze gewoon kikker.

Komende week samen Sinterklaasjournaal kijken, ben benieuwd wat ze er dit jaar van op pikt.
pi_189880447
Gefeliciteerd Burdie! En ik ben ook fan van vroege kinderverjaardagen, dan kunnen ze daarna nog iets met de cadeau’s inderdaad.

Hier is dat maan-programma ook heel interessant. Sowieso zijn ze beide fan van dingen met echte kinderen. En Mickey Mouse clubhuis, daar kwam Lala vandaag zelfs met een poeslief stemmetje om vragen? “Mama? Mickey mouse clubhuis kijken nu?” Kikker vind ik ook niet zo boeiend, gaat ook zo traag allemaal. De boeken ben ik ook niet zo fan van.

Ik heb ook zin in het Sinterklaasjournaal! Hopelijk kan het kleuter dit jaar wel interesseren, vorig jaar was er nog weinig animo voor. Sowieso voor heel Sinterklaas niet en hij lijkt er dit jaar ook nog niet warm voor te lopen. En als hij dat niet doet doen de meiden dat ook niet. Ik ga wel volgende week met ze naar de intocht heb ik besloten. In m’n eentje want m’n man is een weekend weg.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zondag 10 november 2019 @ 19:30:17 #282
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189883993
Ik vind het juist wel relaxed dat ik dat hele sinterklaasgebeuren nog een jaartje kan skippen :o . Ben er niet tegen hoor, lijkt me leuk later, als hij er echt wat van snapt. Maar nu slaat het nog net nergens op.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 10 november 2019 @ 19:39:45 #283
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189884166
Hoe oud is die van jou Lemijn?

Die van mij vindt het geweldig, en ik geloof ik nóg geweldiger _O-
Feest _O_

Eigenlijk de hele decembermaand met alles, ik hou ervan *;
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 10 november 2019 @ 20:13:44 #284
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189884927
Hier worden gewoon hele sinterklaasliedjes gezongen :o Pikt 'ie dan toch ergens op ofzo.

Het was vandaag een perfecte dag voor het maritiem museum in R'dam (aanrader!), waar Max bijna de hele middag buiten heeft gespeeld met hijskraantjes en containers. Erna lekker borrelen ergens en met de metro weer naar huis. Topdag.

Maanprogramma doesn't ring a bell. De maan is wel erg in trek. Elke avond wordt de maan gecheckt, welke vorm hij heeft en waar hij staat.

@Lemijn leuk he, die lego? Al moet ik zeggen dat dag in dag uit legoën af en toe mijn strot uit komt. Maar het hele bouwen is superleuk.
  zondag 10 november 2019 @ 20:19:41 #285
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189885106
Hij is 2 jr 3 mnd. Snapt nog verdomd weinig van het gewone leven, laat staan van de toevoegingen. Is desondanks erg gelukkig. Ik zou best de sinterklaasdingen op hem los kunnen laten hoor, en ik ga misschien wel een keer met hem schoenzetten want zingen is leuk, maar echt toegevoegde waarde heeft het niet dat weet ik zeker.

Hier is de maan ook tof al keek hij vanavond toen we in de schemer buitenspeelden wel wat twijfelachtig want zo bijna vol lijkt het toch verdacht veel op de zon.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 10 november 2019 @ 20:22:03 #286
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189885168
Ja en toen ik hem vertelde dat zo'n bijna ronde maan "volle maan" heet, vroeg hij waarmee het dan vol was. Mijn vriend hielp me uit de brand en zei stenen en zand :? Ik voegde toe dat het er ook heel heet is, maar het blijkt er koud te zijn. Van je moeder moet je het hebben :D
pi_189891850
Burdie, gefeliciteerd met je grote peuter! O+

Maan en ik, had ik nog nooit van gehoord (en misschien maar goed ook als ik het zo lees :')). Jewel zit nog in haar Peppa big, Bing Konijn en Masha en de beer fase. Sinds kort hoort Buurman en Buurman ook bij dat rijtje... Ik vond de Casper en Emma fase toch leuker }:|

Ik twijfel over het Sinterklaas journaal. Ergens lijkt het mij heel leuk voor Jewel, ze is ook echt met Sinterklaas bezig namelijk. Maar ze is nogal gevoelig voor stress en dit levert wel stress op, dat het positieve stress is maakt dat niet anders. Dus ik denk dat we dit nog een jaartje skippen. We gaan al naar de intocht, we vieren Sinterklaas op mijn werk, bij onszelf en bij mijn schoonouders en ze mag haar schoen twee keer per week zetten. Dat lijkt mij wel voldoende Sinterklaasvreugde voor dit jaar :X

De maan wordt hier ook zo magisch gevonden. De ontdekking dat je de maan soms ook overdag kan zien, bracht Jewel destijds echter wel van haar stuk, dat hoorde niet want de maan schijnt 's nachts. Heerlijk die kinderlogica O+

Wij hebben dit weekend een lampion én een reserve lampion geknutseld en gaan vanavond Sint Maarten lopen. Om 16.00 uur kunnen de kinderen langs de winkels dus daarvoor pik ik ze wat eerder op uit de kdv, vanavond gaat vrouwlief nog even met Jewel langs de buren binnen ons erfje. Ze zingt al een week lang non stop twee sint maarten liedjes, maar ik vermoed dat ze vanavond dichtklapt als ze ze daadwerkelijk moet zingen. Desondanks heeft ze er wel zin in, vooral omdat ze iedereen haar lampion wil laten zien O+
pi_189891912
Hier is licht en donker helemaal een hit _O- sinds de wintertijd vind hij het mega interessant dat het buiten donker kan worden, terwijl hij gewoon aan het spelen is :o. Dan kijkt hij ineens verbaast op en rend dan blij een rondje "papa mama kijk! Buiten donker! Lichtje aan!" O+ sgoed jongen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189893180
Maan en ik sinds gisteren ontdekt (en niet eens via hier, toevallig op tv) en ik vind het een hel maar l vindt het fantastisch want hij heeft een knuffe-ui (eigenlijk een vijg van de lidl) dus dat is meneer Ui geworden sinds gisteren.

Ik denk dat we het sinterklaasjournaal wel gaan volgen als l het leuk vindt vanavond. Hij heeft vooral zin in kerst, geloof ik. Ik heb alvast nieuwe ballen gehaald voordat alles uitverkocht is maar L wil zo graag helpen versieren. Ik heb gezegd dat als sinterklaas weg is we de kerstboom zetten. Dus sinterklaas moet maar snel komen en weg gaan :+
pi_189893347
Wij gaan naar een sinterklaasfeestje van werk volgende week dus om kaptein een beetje voor te bereiden zal ik hem wel wat sinterklaasfilmpjes laten kijken :P dan heeft ie misschien een klein beetje een idee van wat de bedoeling is _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189894650
Wolf vindt Maan en ik ook heel leuk. Ik wat minder. _O-
pi_189895146
Peppinaaaaanaaaaa :X
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189899207
De maan is hier ook al maanden een fascinatie. Dat ze opeens uit het niets MAAN begin te gillen. Juist ook overdag. Een jaar geleden noemde ze de brandende straatlantaarns ook maan. O+
Donker benoemt ze ook vaak en zegt dan ook dat het bedtijd is. Niet dat ze dan naar bed wil hoor.

Het sinterklaasjournaal vond ik matig; in ieder geval nog niet interessant genoeg voor N, al heeft ze wel gekeken. Geen sint of piet gezien nog.
  maandag 11 november 2019 @ 20:47:30 #294
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189899360
Nee, daar zijn ze dan echt te jong voor hè? Max vroeg ook alleen maar: waar is die stoomboot dan? Hij heeft voor zichzelf geconcludeerd dat Sinterklaas op een boot op zee is, onderweg naar Nederland.

Gek genoeg heb ik geen tijd gehad om na te denken over of en hoe ik wil dat hij in Sinterklaas gaat geloven. Dit gaat helemaal vanzelf. En nu er geen weg terug lijkt (én ik december en alles nu eenmaal geweldig vind) gaan we er dan maar helemaal voor :P
pi_189899457
Fascinatie voor licht en donker: check. Bij het ophalen van het kdv is het elke keer 'mama, buiten weg!' en als we dan de deur uit stappen 'daar issie weer!'. Inclusief uitroeptekens want Dirk heeft ineens enkel standje AAN. Alles moet hard. Het is een fase, toch? :P Verder hebben we het wel echt ultiem gezellig samen. Ik geniet nog elke dag meer van hem. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_189900139
Emmy is ook dol op de maan. Of manen :')

Dan ziet ze de maan en is vol verwondering en dan fietsen we verder en zie je hem even niet. En dan. Achter de daken van een rij huizen: “Kijk mam, nog een maan!”

Wij gaan naar het Huis van Sinterklaas, ben benieuwd.
pi_189900821
De maan O+ Kroketje riep steeds 'ei, ei!', het duurde even voordat ik begreep dat ze de (toen bijna volle) maan bedoelde :+

Leuk Arja, ik ben benieuwd hoe ze het huis vindt! Hier in de stad zit er ook 1 maar ik denk dat de mijnes het veel te spannend zal vinden (en te druk).
pi_189901468
Wij hebben het Sinterklaasjournaal gemist. Nou is 6 uur ook wel een erg onhandige tijd voor ons, dus ik vermoed dat we het altijd met een dag vertraging zullen kijken. Of wellicht direct na het eten als we daar aan denken. Het Sinterklaashuis gaan wij iig nog niet aan beginnen, dat trekt mijn kleuter niet verwacht ik. Ik ben wel benieuwd hoe ze het vindt Arja.

En ik vind het ook zo gezellig thuis nu! Als je thuis komt gelijk begroet worden met hele verhalen, en nu ook een gesprek met ze kunnen hebben over wat ze vandaag gedaan hebben. En ze zijn dan bijna net zo goed te begrijpen als hun grote broer, beide soms net zo niet samenhangend. Ik mis alleen nog de bordspelvaardigheid, dat gaat nog niet zo soepel. Er moet vooral continu met de dobbelsteen gegooid worden en pionnen mogen niet rustig blijven staan op het speelbord.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_189909224
We hebben de eerste echte logopedie gehad. Ze begon met de s-. Ze tekende een kop van een slang en elke keer als l sssss zei, tekende ze een stuk slang er bij. Toen hem dat niet lukte pakte ze een poppetje en die was veel te hard aan het praten. Wat moet je dan zeggen? Sssst! Toen hij dat door had ging ze terug naar de slang en lukte hem dat ook om een lange slang te maken. L vond het fantastisch en hij vond het jammer dat we weer naar huis moesten. Hier dus alleen maar heel positief over de logopedie tot zo ver!
pi_189909385
Dat klinkt fijn Nazil! Hopelijk is de behandelend logopedist van Midas ook zo.
pi_189909428
Dat hoop ik ook echt voor jullie!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')