SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9SNever Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
In de winter heb je in ieder geval vaak niet dat het dagen aan een stuk regent.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 10:08 schreef Nattekat het volgende:
Kutjaargetijde. Bijna winter, maar dan nog iets betere temperaturen en meer daglicht...
Hahahahahahaha, fout.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 10:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
In de winter heb je in ieder geval vaak niet dat het dagen aan een stuk regent.
Ik kan er niet meer bijquote:Op dinsdag 8 oktober 2019 10:14 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
@:Nattekat heeft mij nog niet toegevoegd aan de OP/het kaartje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.November NL/EUSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 10:20 schreef Dven het volgende:
Nieuwe maandverwachtingen Europeanen
Oktober NL/EUSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.November NL/EUnovember te warm 0,25-0,5 graden Celsius. Nou poeh poeh.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Mijn broek en jas die niet gemaakt is voor regen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 10:27 schreef DJMO het volgende:
waar is het een natte bende? Het is prachtig weer in Noord-Holland
Haal de ventilator maar alvast weer van zolder.quote:
Redelijk gedeelte 0.5-1. Zeer warme maanden zijn overigens ook geen 4 graden te warm volgens de norm hoorquote:Op dinsdag 8 oktober 2019 10:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
november te warm 0,25-0,5 graden Celsius. Nou poeh poeh.
In mijn geheugen was augustus 2018 de maand dat al het mooie aan een eind kwam.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 10:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Redelijk gedeelte 0.5-1. Zeer warme maanden zijn overigens ook geen 4 graden te warm volgens de norm hoorZie augustus 2018. Die was exact een graad te warm terwijl de broekjes hier soms nog uitgaan bij de gedachte aan die maand.
Laatste week was koel, buiten dat gemiddeld tot warm en de eerste decade nog zeer warm (hittegolf)quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 10:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In mijn geheugen was augustus 2018 de maand dat al het mooie aan een eind kwam.
Emigreren?quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 12:27 schreef dick_laurent het volgende:
Ondertussen weer grijzer dan grijs buiten voor de zoveelste dag... Zucht, en dan is het nog maar pas Oktober
*oktoberquote:Op dinsdag 8 oktober 2019 12:27 schreef dick_laurent het volgende:
Ondertussen weer grijzer dan grijs buiten voor de zoveelste dag... Zucht, en dan is het nog maar pas Oktober
Nee, daar is het te warm. Of te zonnig. Of te windstil. Of te..quote:
Statistisch gezien heeft oktober net als september 35% zon per dag. Alleen die dagen worden korterquote:Op dinsdag 8 oktober 2019 12:27 schreef dick_laurent het volgende:
Helemaal mee eens Dickie!quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 13:20 schreef dick_laurent het volgende:
Te zonnig? Daar zal ik nooit over klagen![]()
Te warm wel misschien jaboven de 33 graden vind ik het over het algemeen niet plezant meer nee.
Valt nog mee met de kou hiertwitter:metoffice twitterde op maandag 07-10-2019 om 21:00:04Parts of the #USA will go from Summer to Winter in less than 24 hours during this week, as #cold Arctic air surges southwardsCheck out the daytime highs in #Denver 👉 26 °C on Wednesday and not getting above -2 °C on Thursday!! https://t.co/Udd1GsVWo0 reageer retweet
De VS valt wel in de prijzen qua winter de laatste jaren. Winter daar is geen winter hier dacht ik toch?quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 20:15 schreef Momo... het volgende:
Valt nog mee met de kou hiertwitter:metoffice twitterde op maandag 07-10-2019 om 21:00:04Parts of the #USA will go from Summer to Winter in less than 24 hours during this week, as #cold Arctic air surges southwardsCheck out the daytime highs in #Denver 👉 26 °C on Wednesday and not getting above -2 °C on Thursday!! https://t.co/Udd1GsVWo0 reageer retweet
Lijkt mij wel bizar. Van een korte broek, smeren tegen de zon en slippers, naar een dikke trui lange broek en de bibbersquote:Op dinsdag 8 oktober 2019 20:35 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
De VS valt wel in de prijzen qua winter de laatste jaren. Winter daar is geen winter hier dacht ik toch?
Lijkt mij best vet om eens zo'n extreme omslag mee te maken. Kan mij herinneren dat het ergens vorig jaar andersom was. Toen ging het van de diepvries naar de volgende dag 20 graden overdag.
Wow, zaterdag, 20 overdag en 's nachts gewoon vorstquote:Op dinsdag 8 oktober 2019 20:38 schreef INViCTuS het volgende:
Lijkt mij wel bizar. Van een korte broek, smeren tegen de zon en slippers, naar een dikke trui lange broek en de bibbers
Normaal zal het niet zijn, maar het weer in denver kan erg springen en raar doen door vooral de (hoge) ligging.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 21:07 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Wow, zaterdag, 20 overdag en 's nachts gewoon vorst![]()
Die nachttemperaturen van vandaag en morgen lijken mij wel chill voor ons in de zomer. Bijna tropisch overdag en 's nachts lekker afkoeling onder de tien
Is zoiets als dit eigenlijk normaal voor dat gebied?
Aha... ja, die hoge ligging zal ongetwijfeld enorme invloed hebben. Lijkt mij best tof om te wonen, lijkt mij een plek met enorm veel variatie qua weerquote:Op dinsdag 8 oktober 2019 21:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Normaal zal het niet zijn, maar het weer in denver kan erg springen en raar doen door vooral de (hoge) ligging.
Klimaat
Denver heeft een klimaat met vier totaal verschillende seizoenen. Het weer in de omgeving van de stad wordt voornamelijk bepaald door de Rocky Mountains. Het klimaat is vrij mild vergeleken met de andere valleien die liggen aan de voet van de Rocky Mountains en kan erg onvoorspelbaar zijn. De gemiddelde temperatuur in Denver is 10,1°C en de gemiddelde neerslag bedraagt 40,2 cm. De eerste sneeuwval is rond 19 oktober en de laatste sneeuwval is rond 27 april. Omdat Denver zo hoog ligt heeft de stad gemiddeld 250 zonnige dagen per jaar. De winter in Denver kan variëren van mild tot erg koud. De laagste temperatuur ooit gemeten in de stad is dan ook –34°C in 1875, de meest recente laagste temperatuur was in 1990; toen werd het –29°C. De gemiddelde temperatuur in de zomer is rond 31°C, de hoogste temperatuur ooit was 44°C.
Dick voelt je pijn.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 14:23 schreef Djeez het volgende:
Wat! Een! Regen! Assen in het middelpunt van de zondvloed. Uiteraard weer op de woensdag, mijn vrije middag
Ik las kutstrook.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 11:20 schreef Dven het volgende:
Oef, bij Mary het natste van het gehele land, buiten de kuststrook om. #pech
[ afbeelding ]
Lekker hoor.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 12:51 schreef d.k. het volgende:
Raar weer met zon en dan ineens een plensbui. Natuurlijk rond de tijd dat school uit was, dus iedereen nat op het schoolplein.
Dan weten we in ieder geval waar je niet zitquote:Op woensdag 9 oktober 2019 15:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hele middag al een lekker zonnetje
De basisschool?quote:Op woensdag 9 oktober 2019 14:23 schreef Djeez het volgende:
Wat! Een! Regen! Assen in het middelpunt van de zondvloed. Uiteraard weer op de woensdag, mijn vrije middag
Hij probeert het toch nog één keer te halen.quote:
Wel gewoon in Nederland.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 15:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Dan weten we in ieder geval waar je niet zit
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 9 oktober 2019 15:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij probeert het toch nog één keer te halen.
Nee, papamiddagquote:
Hier net ook.... Kwam met bakken naar beneden!quote:Op woensdag 9 oktober 2019 16:49 schreef Perrin het volgende:
De sluizen gingen ff open hier in regio Den Haag. Giga-plensbui.
Was idem hier, rond dezelfde tijd.quote:
Gaat maar door met buien.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 18:52 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Was idem hier, rond dezelfde tijd.
Nu komt de volgende mothership eraan vanaf zee.
En vanmorgen is het weer een mooi zonnetje.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 23:16 schreef Rabieluh het volgende:
Heerlijke zware regenbuien nu weer in Zeeland, de ene bui volgt de andere op.
Om middernacht was het nog aan het regenen, daarna in slaap gevallen, dus het is nu maximaal zo'n 9 uur droog.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 09:06 schreef dick_laurent het volgende:
Ik keek net ff naar buiten, en het regende niet. Vind dit zeer verontrustend! Hoe lang is het al droog? Twee uur? Vier uur? Acht uur?
Mijn God wat is er aan de hand?!!?
Ik zie... BLAUWE lucht?quote:Op donderdag 10 oktober 2019 09:06 schreef dick_laurent het volgende:
Ik keek net ff naar buiten, en het regende niet. Vind dit zeer verontrustend! Hoe lang is het al droog? Twee uur? Vier uur? Acht uur?
Hier zie ik zelfs een of andere rare bol in de lucht waar allemaal licht en warmte vanaf komtquote:Op donderdag 10 oktober 2019 09:06 schreef dick_laurent het volgende:
Daar lijkt het wel op.quote:
Hier in Turnhout ook heerlijk zacht en zonnig weer en volgens buienradar blijft het nog een hele dag droog. Prima repetitie voor zaterdag.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 09:06 schreef dick_laurent het volgende:
Prima toch. Hoge luchtvochtigheid. Zal nog bijna zwoel aanvoelen.quote:
stortbuien?quote:Op donderdag 10 oktober 2019 13:37 schreef dick_laurent het volgende:
Nou. Enige verschil hier is dat er vandaag tussen alle stortbuien door af en toe ook wat zon komtachja, daar moeten we het maar mee doen dan.
Bewolkt in Utrecht en volle bakken zon daar ergens tegen Limburg.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 14:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Jep warm in Nederland, buien in Assen
Dat gaat vandaag in ieder geval niet op:quote:Op donderdag 10 oktober 2019 14:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Bewolkt in Utrecht en volle bakken zon daar ergens tegen Limburg.
quote:Op donderdag 10 oktober 2019 16:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat gaat vandaag in ieder geval niet op:
[ afbeelding ]
Geen regen gehad hier vandaag hoor.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 16:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat gaat vandaag in ieder geval niet op:
[ afbeelding ]
Nice.quote:
Dat zie je niet elke dagquote:Op vrijdag 11 oktober 2019 10:20 schreef Dven het volgende:
Anti-cycloontje maakt de dienst uit in zuidoost Europa. Zalig weer
[ afbeelding ]
Klopt, brengt ook echt fijn weer mee. Warm briesje, lage luchtvochtigheid, geen wolkje aan de hemel, echt heel goed uit te houden. Minima lagen ook rond de 16 graden, wat vrij bijzonder is deze tijd van het jaar zonder dat er bewolking is.quote:
Wat?quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 10:29 schreef Elan het volgende:
Ben die klote regen echt elke dag nu zo enorm beu. Dacht dat april de natste maand was??
Je slaapt op zolder?quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 15:20 schreef Nattekat het volgende:
Je kan niet eens je dakraam even open doen voor wat frisse lucht zonder dat je bed nat wordt
Als ik later groot ben wil ik ook een kamer op zolderquote:
Lag dus niet alleen aan mij dat ik het warm vondquote:Op vrijdag 11 oktober 2019 23:36 schreef hemarookworst het volgende:
Ik had het gewoon warm in de avond met een stukje lopen, in tegenstelling tot de vorige dagen
16 graden op dit tijdstip is niet mis
Laat het gewoon eens DROOG blijven de komende weken. Kan geen regen meer zienquote:Op zaterdag 12 oktober 2019 00:44 schreef INViCTuS het volgende:
Laat het maar lekker 15+ blijven de komende weken
Eens.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 09:47 schreef MaLo het volgende:
Het was hier vanmorgen ook al haast warm. Heel somber, dat dan weer wel, maar absoluut niet koud.
Aan die regen heb je weinig inderdaad.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 09:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Laat het gewoon eens DROOG blijven de komende weken. Kan geen regen meer zien
Wel droog weer graag. Ben helemaal klaar met deze tyfus regen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 00:44 schreef INViCTuS het volgende:
Laat het maar lekker 15+ blijven de komende weken
Dan gooien we hem een dag voordat er officieel een elfstedentocht komt openquote:Op zaterdag 12 oktober 2019 13:08 schreef Nattekat het volgende:
Statistisch gezien is er een kans van 0% dat er een elfstedentocht komt als ELF open is.
dat we inderdaad op meren kunnen schaatsen ipv op de wegen, omdat het weer overal glad isquote:
Inderdaad ja. IJzel heb je sowieso niks aanquote:Op zaterdag 12 oktober 2019 13:11 schreef Apotheose het volgende:
[..]
dat we inderdaad op meren kunnen schaatsen ipv op de wegen, omdat het weer overal glad is
We kunnen de hele komende week weer ons lol op.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 13:34 schreef LTVDK het volgende:
Allejezus wat een pokkeweer vandaag zeg, donkergrijs, 13 graden en miezer. Dacht dat het vandaag een enigszins redelijke dag zou worden met af en toe een bui
Dit is echt het meest depressieve zelfmoord weer wat er is. Al kan het nog donkerder of met mist. Laat het dan maar snel maart worden, dan heeft de zon weer genoeg kracht om bewolking weg te brandenquote:Op zaterdag 12 oktober 2019 13:34 schreef LTVDK het volgende:
Allejezus wat een pokkeweer vandaag zeg, donkergrijs, 13 graden en miezer. Dacht dat het vandaag een enigszins redelijke dag zou worden met af en toe een bui
quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 13:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit is echt het meest depressieve zelfmoord weer wat er is. Al kan het nog donkerder of met mist. Laat het dan maar snel maart worden, dan heeft de zon weer genoeg kracht om bewolking weg te branden
Kan je even normaal doen met je opmerking? Ben vorig jaar mijn vriendin aan zelfmoord verloren,denk na voor dat je hier iets willekeurigs neer zet.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 13:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit is echt het meest depressieve zelfmoord weer wat er is. Al kan het nog donkerder of met mist. Laat het dan maar snel maart worden, dan heeft de zon weer genoeg kracht om bewolking weg te branden
Jeetje. Sterkte enzo, maar misschien is het verstandig als je hier niet tegen kan je niet op fora te begeven.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 13:42 schreef MarkyMarkyeah het volgende:
[..]
Kan je even normaal doen met je opmerking? Ben vorig jaar mijn vriendin aan zelfmoord verloren,denk na voor dat je hier iets willekeurigs neer zet.
Hier wel mee eens.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 16:20 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Jeetje. Sterkte enzo, maar misschien is het verstandig als je hier niet tegen kan je niet op fora te begeven.
En ondanks alle zon daar krijgen ze het alsnog voor elkaar het onsympathiekste volk van Nederland te zijnquote:Op zaterdag 12 oktober 2019 12:00 schreef dick_laurent het volgende:
Alleen midden/zuid Limburg zit uiteraard weer in de zon...
Kom dr maar in @:bloodymary
Mooiste landschap ook nog. En ze hebben de corruptste politici.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 17:34 schreef Djeez het volgende:
[..]
En ondanks alle zon daar krijgen ze het alsnog voor elkaar het onsympathiekste volk van Nederland te zijn
Duurt ook lang voordat dat ding weg isquote:Op zaterdag 12 oktober 2019 16:32 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]
Reinier van den Berg @:weermanreinier 26 m
De regenzone vanaf grote hoogte en in breder perspectief. Een wolkenband van vele 1000-en kilometers lengte!
Dus vanmiddag kunnen we zonnen?quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:
De dag moet haast nog beginnen Paul
Barbecue?quote:Op zondag 13 oktober 2019 09:35 schreef Paul het volgende:
KLB / Het zou vandaag 24 graden worden, zon, bier alles >:( !
![]()
![]()
![]()
Die komt niet vandaag.quote:Op zondag 13 oktober 2019 11:45 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Smeerlappen waar is die zon????
Hierquote:Op zondag 13 oktober 2019 11:45 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Smeerlappen waar is die zon????
Dat doe ik bijna het hele jaarquote:Op zondag 13 oktober 2019 13:13 schreef dick_laurent het volgende:
Buiten lopen zonder jas. Dat dat nog kan in Nederland!
Ja maar jij bent raar.quote:Op zondag 13 oktober 2019 13:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat doe ik bijna het hele jaar
Correct en tevens juist.quote:
Inderdaad, hier ook last van het dauwpuntquote:Op zondag 13 oktober 2019 15:13 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het is gewoon vies benauwd buiten
Het giet hier nu dus dat is onjuist.quote:Op zondag 13 oktober 2019 17:38 schreef dick_laurent het volgende:
Regen in het westen, droog in het oosten. Het is inmiddels de standaard geworden geloof ik...
quote:Op zondag 13 oktober 2019 17:15 schreef Pery het volgende:
Bijna zomers in Limburg geweest op 0,2 graad na (24,8)
quote:Op maandag 14 oktober 2019 08:55 schreef Dven het volgende:
Eerste sneeuwkansen voor het midden des lands!!!!!!
ELF
[ afbeelding ]
Hier komen ze er ook weer in. Winter is comingquote:
Lekker man!quote:Op maandag 14 oktober 2019 08:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Hier komen ze er ook weer in. Winter is comingMaar voorlopig nog wel een graad of 25/30
[ afbeelding ]
Bijna overal in Europa in de warme kant. Zie kaart met maxima van gisteren. Lokaal in Frankrijk ruim 32 graden gemeten.quote:
Bofkontquote:Op maandag 14 oktober 2019 13:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Lekker dagje weer vandaag. Zon en 20 graden hier. Niet slecht voor oktober.
Daarnet keiharde hagel en donkere luchten gezien, maar geen donders gehoord. Update: net 2 rommels gehoord.quote:Op maandag 14 oktober 2019 14:53 schreef Dven het volgende:
Dat is dan wel heel erg in het zuidoosten van het binnenland
[ afbeelding ]
Zouden momenteel flinke buien langs de kust moeten trekken, zeker bij Den Haag. Iemand die kan bevestigen of houdt de radar mij voor de gek?
Nee hoor, dat klopt wel ongeveer. Was erg donker en flinke stortbui in Den Haag rond die tijd!quote:Op maandag 14 oktober 2019 14:53 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Zouden momenteel flinke buien langs de kust moeten trekken, zeker bij Den Haag. Iemand die kan bevestigen of houdt de radar mij voor de gek?
Vanmiddag was het hier bij bloodymary en mij 22,5 graden.quote:Op maandag 14 oktober 2019 14:53 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
en bij mij ook.......tyfushitte, ieder uur vd dag moet je een andere jas aanquote:Op maandag 14 oktober 2019 19:40 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Vanmiddag was het hier bij bloodymary en mij 22,5 graden.
Genietenquote:Op maandag 14 oktober 2019 19:21 schreef soapie het volgende:
[..]
Nee hoor, dat klopt wel ongeveer. Was erg donker en flinke stortbui in Den Haag rond die tijd!
Wittebroodsdagenquote:Op maandag 14 oktober 2019 19:40 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Vanmiddag was het hier bij bloodymary en mij 22,5 graden.
quote:Op maandag 14 oktober 2019 14:53 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Gelieve geen png'tjes te plaatsen, dat moeten we kat niet willen aandoenquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 00:26 schreef Pery het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gewoon rond 20 graden dus geweest in het binnenland
En Brabant is binnenland, ouwe relnicht.
Waar zit het momenteel op? Record is 321mm (Zandvoort 1932).quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 04:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wordt dit de natste oktober ooit?
Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 09:23 schreef Dven het volgende:
Zowel GFS als ECMWF zijn mogelijk een medicane ontstaan alhoewel ze het nog niet eens zijn over de exacte datum en locatie. Mocht het zover komen dan zal het in ieder geval tussen de Balearen en het Apennijns schiereiland, ergens mid volgende week gebeuren.
[ afbeelding ]
Oh dat gaan we niet halen hahaquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 06:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Waar zit het momenteel op? Record is 321mm (Zandvoort 1932).
Dan heb je ook bijna het absolute record. Dat zou 325 zijn.
Dat wordt nowcasten.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 14:38 schreef MaLo het volgende:
Ben echt benieuwd of het vanavond gaat regenen in Twente. De ene buienapp voorspelt een bak neerslag, volgens de ander trekt het erlangs. Wel fijn om te weten omdat ik buiten moet tennissen
Nowcasten is leuker bij mijn warme kachel dan op de tennisbaanquote:
Niet veel kouder dan meeste delen van Spanje dus valt allemaal mee jaquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 15:18 schreef INViCTuS het volgende:
Tot nu toe is het een stuk beter dan verwacht
Geen idee...zat er ook al naar te staren en nu zie ik niets meer. Geen waarschuwingsbordje niets....quote:Op woensdag 16 oktober 2019 09:59 schreef LTVDK het volgende:
Wat is dit buiten, een blauwe lucht en iets van een warme bol die licht geeft
Ooh, gelukkig maar.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 11:37 schreef dick_laurent het volgende:
Geen zorgen, binnen een paar uur regent het weer as usual hoor
Malta moet weer als enige afwijken met een positief getal.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 12:26 schreef Pumpalov het volgende:
Vind deze wel leuk. De laagste minima per land maar ook nog eens met de exacte locatie waar gemeten
[ afbeelding ]
Toch fascinerend dat het op Cyprus dan wel schijnbaar ooit eens -16 heeft kunnen worden, terwijl dat praktisch even zuidelijk als Malta en ook in de middellandse zee ligt.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 12:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Malta moet weer als enige afwijken met een positief getal.
malta is zo plat als een pannenkoek. zelfs de Vaalserberg torent uit boven hun hoogste punt welke iets op een 250 meter ligt ofzo. Op Cyprus tikken ze bijna de 2KM aanquote:Op woensdag 16 oktober 2019 12:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Toch fascinerend dat het op Cyprus dan wel schijnbaar ooit eens -16 heeft kunnen worden, terwijl dat praktisch even zuidelijk als Malta en ook in de middellandse zee ligt.
Misschien op een berg gemeten daar oid?
Ah that explains it.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 12:58 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
malta is zo plat als een pannenkoek. zelfs de Vaalserberg torent uit boven hun hoogste punt welke iets op een 250 meter ligt ofzo. Op Cyprus tikken ze bijna de 2KM aan
quote:Op woensdag 16 oktober 2019 12:58 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
malta is zo plat als een pannenkoek. zelfs de Vaalserberg torent uit boven hun hoogste punt welke iets op een 250 meter ligt ofzo. Op Cyprus tikken ze bijna de 2KM aan
Is ook niks aanquote:Op woensdag 16 oktober 2019 18:08 schreef Metalfreak het volgende:
Wat vinden mensen toch leuk aan de herfstDepressief kutweer.
Dat wordt niet meer bijgehouden vanaf september volgens mij.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 18:33 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met de grondwaterstand? Ik ben erg benieuwd of we al een beetje van de droogte in de grond af zijn. Dit zou goed zijn voor de natuur.
Door de linkse partijen in het land die beweren dat het klimaat veranderd?quote:Op woensdag 16 oktober 2019 18:43 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat wordt niet meer bijgehouden vanaf september volgens mij.
Geen idee, maar op de site van het KNMI gaat het niet verder.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 18:59 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Door de linkse partijen in het land die beweren dat het klimaat veranderd?
Een droge dag met een herfstzonnetje met bladeren in allerlei kleuren vind ik prachtig.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 18:08 schreef Metalfreak het volgende:
Wat vinden mensen toch leuk aan de herfstDepressief kutweer.
En een waterig zonnetje erbij 👍 of hoort dat bij het voorjaar?quote:Op woensdag 16 oktober 2019 23:16 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Een droge dag met een herfstzonnetje met bladeren in allerlei kleuren vind ik prachtig.
Allebei, maar toch meer de herfstquote:Op woensdag 16 oktober 2019 23:30 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
En een waterig zonnetje erbij 👍 of hoort dat bij het voorjaar?
Afgelopen 5 weken vrijwel geen droge dag gezien. Voornamelijk grijs, nat en winderig. Zondag was de beste en mooiste.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 23:16 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Een droge dag met een herfstzonnetje met bladeren in allerlei kleuren vind ik prachtig.
Zodat als er een neerslagoverschot is, dat ze niet hoeven te melden, zodat zodra de lente en zomer er weer zijn, dat we weer een neerslagtekort hebben.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 22:04 schreef aloa het volgende:
[..]
Geen idee, maar op de site van het KNMI gaat het niet verder.
Ja er is dan nauwelijks nog verdamping dus je kunt vanaf september de neerslagtotalen gebruiken.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 22:04 schreef aloa het volgende:
[..]
Geen idee, maar op de site van het KNMI gaat het niet verder.
*oktoberquote:Op donderdag 17 oktober 2019 08:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja er is dan nauwelijks nog verdamping dus je kunt vanaf september de neerslagtotalen gebruiken.
Dat is het neerslagtekort, grondwaterstand staat daar los van. Deze is nog steeds extreem laag en niet veel hoger dan bijvoorbeeld vorig jaar. Grondwaterstanden worden ook continu bijgehouden. Wat heet : In Nederland zijn er denk ik zonder probleem misschien wel een honderdduizend peilbuizen die continu de grondwaterstand bijhouden. Een kaart met algemene gegevens en vergelijkingen met de norm weet ik niet direct te vinden. Voor Vlaanderen zijn de gegevens wel bekend, alhoewel niet in kaartvorm.Aldaar staat op 51% van de locaties de grondwaterstand nog steeds zeer laag, 25% laag en 21% gemiddeldquote:Op woensdag 16 oktober 2019 18:43 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat wordt niet meer bijgehouden vanaf september volgens mij.
Nah zo erg was het toch niet??quote:Op donderdag 17 oktober 2019 07:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Afgelopen 5 weken vrijwel geen droge dag gezien. Voornamelijk grijs, nat en winderig. Zondag was de beste en mooiste.
Ik deel dit gevoel wel. Misschien nét een a twee echt droge dagen gehad in de afgelopen maand. Verder non stop regenachtig en zwaarbewolkt...quote:
Ok, op 8 dagen Madeira naquote:
5 weken leek me zo langquote:Op donderdag 17 oktober 2019 09:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik deel dit gevoel wel. Misschien nét een a twee echt droge dagen gehad in de afgelopen maand. Verder non stop regenachtig en zwaarbewolkt...
Zo begon de dag gisteren ook, dus ik ben nog een beetje sceptisch of die vandaag wel stand gaat houden.quote:
Zuiden/zuidoosten heeft aanzienlijk betere dagen gehad de afgelopen weken ja.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 09:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
5 weken leek me zo lang![]()
Afgelopen weekend was het hier nog ruim 20 graden.... en toen toch ook redelijk wat zon gehad
Het heeft voor me gevoel wel geregend, maar niet meer dan normaal.. maar dat is gevoelsmatig
Gisteren niet gezien.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 10:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zo begon de dag gisteren ook, dus ik ben nog een beetje sceptisch of die vandaag wel stand gaat houden.
ik woon in het oostenquote:Op donderdag 17 oktober 2019 10:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zuiden/zuidoosten heeft aanzienlijk betere dagen gehad de afgelopen weken ja.
Haha , truequote:Op donderdag 17 oktober 2019 10:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het woord 'oosten' zat in mijn post.
Nouja, omdat het min of meer het gedeelte is wat met (chronische) droogte kamptquote:Op donderdag 17 oktober 2019 16:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Beneficial rains. Hoe kan je iets wat slecht is, mooi verkopen.
Elke winter hetzelfde hier. Relatief fris, vaak vochtig of nat (mist/motregen/regen of grijs) en winderig. Een enkele wat betere dag met soms zon en ongeveer 2 weken, misschien 3 zullen winters worden met sneeuw en vorst. Ik ken het alleen maar zo, elke winter.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 12:50 schreef Pumpalov het volgende:
Accuweather's voorspelling voor de Europese winter van 2019-2020.
De jaarlijkse wintervooruitzichten van Accuweather is weer uitgebracht. Voor deze uiteen wordt gezet eerst eens zien hoe ze het er vanaf hebben gebracht met de winter van 2018-2019
[ afbeelding ]
Wat opvalt is dat de vele westerstormen in ieder geval goed voorspeld zijn met een flink aantal grote stormen die met name Ierland, de VK en (met name de westkust van) Frankrijk goed hebben lastiggevallen met als absolute uitschieter een gemeten windstoot van 245 km/h alhoewel dit uiteraard in de Alpen was (Mont Blanc).
De zuidelijke warmte is ook goed voorspeld, Frankrijk heeft zelfs een absoluut maandrecord behaald voor februari met een aangename 28.1 in het uiterste zuidoosten van het land. De 'wet & chilly' is ook tamelijk goed uitgekomen al had de punt in het zuidwesten meer naar het zuiden moeten liggen en over de westelijke Balkan moeten lopen.
Nederland zat vorige winter overal een beetje tussenin, waar het met name in het begin van de winter en meer naar het oosten nat was dan in de rest van het land voor zover ik mij kan herinneren.
Goed, gewoon maar even naar 2019-2020 kijken. Daar is 'ie dan!
[ afbeelding ]
De glazenbolkijkers verwachten dat met name in de eerste helft van de winter het noordwesten van het continent last kan krijgen van forse stormen met het hoogtepunt zo rond het begin van januari. Ze vermoeden dat de tweede helft van de winter rustiger zal verlopen, wat de kans op wat koude-uitspattingen uiteraard vergroot maar zonder daarbij echt intens te worden (RIP ELF).
Om het allemaal kort even samen te vatten :
Voor Nederland begint het stormachtig waarbij het later rustiger wordt en de kans op binnendringende koude groter wordt, zij het tijdelijk. Scandinavië volgt in feite datzelfde principe met de voetnoot dat daar later in de winter wel flinke koude te verwachten is
Het Iberisch schiereiland mag een natte winter verwachten, iets wat ze daar waarschijnlijk niet erg vinden gezien de problemen die daar momenteel zijn wegens de droogte en op de Balkan gaan ze een warme winter tegemoet met weken van warmte en zon die af en toe onderbroken worden door grijze natte episodes
Centraal Europa valt tussen dit alles in dus die krijgen volgens Accuweather overal wel een klets van mee
Goed, hier kun je gewoon de uitgebreide en Engelstalige versie van Accuweather zelf vinden.
Neuh! Dat is ook wel lastig met dit huidige weerquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 05:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hoort het nu onderhand niet een keer tot nachtvorst te komen zo af en toe?
Je gaat in een winterslaap?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 07:53 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, dus het blijft basically de komende maanden gewoon hetzelfde weer; grijs, winderig en zeer regelmatig regen.
Alrighty then, tot maart dan maar weer ergens
In December ben ik twee weekjes in LA dus dan kan ik hopelijk nog wel even een leuke post doen met een (hopelijk) blauwe lucht.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 08:36 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Je gaat in een winterslaap?
Dat is wel een voordeel van dit weer. Het nodigt niet uit om naar buiten te gaan, dus dan maar binnen blijven en gamen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 09:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In December ben ik twee weekjes in LA dus dan kan ik hopelijk nog wel even een leuke post doen met een (hopelijk) blauwe lucht.
Verder zal ik hier wat minder posten ja, ik vind dit eindeloze grijze weertype echt te stom voor woorden en steeds erover klagen helpt natuurlijk niet
Klein voordeel is dat ik nu wel een excuus heb om enkele games die ik al een tijd wil uitspelen ook daadwerkelijk te gaan uitspelen. *warmt Playstation vast op*
Ze zijn daar zojuist allemaal wakker geschud door een kleine aardbeving dus tegen die tijd mag jij live-report voor Fok doenquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 09:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In December ben ik twee weekjes in LA dus dan kan ik hopelijk nog wel even een leuke post doen met een (hopelijk) blauwe lucht.
Het gaat een keer gebeurenquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 09:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ze zijn daar zojuist allemaal wakker geschud door een kleine aardbeving dus tegen die tijd mag jij live-report voor Fok doen
Sgoed!quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 09:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ze zijn daar zojuist allemaal wakker geschud door een kleine aardbeving dus tegen die tijd mag jij live-report voor Fok doen
DINO-loket, maar dat ligt er nu uit. Verzopen denk ikquote:Op donderdag 17 oktober 2019 09:25 schreef Pumpalov het volgende:
Grondwaterstanden worden ook continu bijgehouden. Wat heet : In Nederland zijn er denk ik zonder probleem misschien wel een honderdduizend peilbuizen die continu de grondwaterstand bijhouden. Een kaart met algemene gegevens en vergelijkingen met de norm weet ik niet direct te vinden.
Inderdaad. Dat was wel anders toen het 40°C werd.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 14:05 schreef Pumpalov het volgende:
Eindeloos saaie kaarten voor omgeving Nederland. Zal een rustige periode zijn in het topix
Of wanneer erquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 14:09 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat was wel anders toen het 40°C werd.
Voorlopig wel onder invloed van de hoge druk die centraal/oost europa in z'n grip heeft. Lokaal daar tot 30 graden, met name zo rond Bosnië/noord Servië.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 23:30 schreef aloa het volgende:
Dalende lijn met op lange termijn kans op nachtvorst.
[ afbeelding ]
Kaarten.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 14:12 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Of wanneer ersnil
op de kaaryen staat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |