Fantastisch Terug naar de tijd van olielampen en kaarsen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:41 schreef michaelmoore het volgende:
Hoogovens sluiten en de kolencentrales sluiten allemaal
Oke, en dan?quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:41 schreef michaelmoore het volgende:
Het gaat om de stikstof depositie in de natuurgebieden door de auto en de koeien
en het vliegen moet ook flink aangepakt worden
Schiphol sluiten lost veel meer op dan de koeien verminderen
Hoogovens sluiten en de kolencentrales sluiten allemaal
woningbouw geeft niet, koeien zijn tegenwoordig belangrijk, die geven melk, starters geven niksquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:54 schreef Redbullkid het volgende:
Ze kunnen beter zorgen voor nieuwe starterswoningen.
Dan hebben we meer kwetsbare natuur hequote:
Waarom zou je dat in vredesnaam doen?quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:52 schreef Faxie het volgende:
Snelheid omlaag. Mooi, dan kan ik een versnelling lager gaan
Nederland moet gewoon over op kernenergie.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:45 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Fantastisch Terug naar de tijd van olielampen en kaarsen.
Mee eens.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:34 schreef Sodeknetters het volgende:
Meer bomen aanplanten wil ook nog wel eens helpen.
En als het verminderen van de veestapel echt op basis van vrijwilligheid gebeurt, heb ik daar geen problemen mee. Maar helaas er er niets onbetrouwbaarder dan een overheid.
Dat dus. Kerncentrales zijn 100 procent veilig tegenwoordigquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:39 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Nederland moet gewoon over op kernenergie.
Schoon en efficiënt.
Maar niemand wil eraan geloven want stel je voor dat er een tweede Tsjernobyl plaatsvindt
De grootste winst in een verlaging van de snelheid is in mijn ogen verkleinen van snelheidsverschillen. Als dan het vrachtverkeer ook 100 zou mogen, zou dat imho ideaal zijn. Dat zou veel files schelen denk ik.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mee eens.
Overigens meen ik gelezen te hebben dat verlaging van de maximumsnelheid nauwelijks effect zal hebben, 0,2% ofzo. Als je dit grafiekje zo ziet is dat ook niet heel verrassend.
[ afbeelding ]
100 in zn 6 is kut. En omdat het kan. Zuinig is ie toch al niet. Puhquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:34 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Waarom zou je dat in vredesnaam doen?
Als 0.2% genoeg is dan is het effect toch gigantisch?quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mee eens.
Overigens meen ik gelezen te hebben dat verlaging van de maximumsnelheid nauwelijks effect zal hebben, 0,2% ofzo. Als je dit grafiekje zo ziet is dat ook niet heel verrassend.
[ afbeelding ]
Zo'n ding bouwen kost aardig wat tijd, wat doe je in die tussenliggende jaren en jaren en jaren?quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:39 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Nederland moet gewoon over op kernenergie.
Schoon en efficiënt.
Maar niemand wil eraan geloven want stel je voor dat er een tweede Tsjernobyl plaatsvindt
Mee eens.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:42 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
De grootste winst in een verlaging van de snelheid is in mijn ogen verkleinen van snelheidsverschillen. Als dan het vrachtverkeer ook 100 zou mogen, zou dat imho ideaal zijn. Dat zou veel files schelen denk ik.
Gewoon lekker doen dan zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:52 schreef Faxie het volgende:
[..]
100 in zn 6 is kut. En omdat het kan. Zuinig is ie toch al niet. Puh
Kerncentrales zijn niet intrinsiek veilig en zullen dus nooit 100% veilig zijn. De vraag is dus hoe risico avers je wil zijn.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:40 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat dus. Kerncentrales zijn 100 procent veilig tegenwoordig
Vroem vroemquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 18:06 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Gewoon lekker doen dan zou ik zeggen.
Keukentrapjes ook nietquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 18:07 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Kerncentrales zijn niet intrinsiek veilig en zullen dus nooit 100% veilig zijn. De vraag is dus hoe risico avers je wil zijn.
Maar keukentrapjes zorgen niet voor nucleair afval of een fallout als het mis gaat. Dat is wel weer een verschil!quote:
Dood is doodquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 18:43 schreef Falco het volgende:
[..]
Maar keukentrapjes zorgen niet voor nucleair afval of een fallout als het mis gaat. Dat is wel weer een verschil!
Maar dat heeft niets met stikstofdepositie te maken?quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:39 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Nederland moet gewoon over op kernenergie.
Schoon en efficiënt.
Maar niemand wil eraan geloven want stel je voor dat er een tweede Tsjernobyl plaatsvindt
Het enige verschil is dat bij een kerncentrale alle slachtoffers in één keer vallen en het niet, zoals bij bijv. Kolencentrales, over een langere periode wordt uitgesmeerd. Dat we het alleen in situatie echt een grote ramp vinden een nogal rare kronkel in onze psyche.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 18:43 schreef Falco het volgende:
[..]
Maar keukentrapjes zorgen niet voor nucleair afval of een fallout als het mis gaat. Dat is wel weer een verschil!
Met stikstof gaat de natuur dood hequote:Op vrijdag 4 oktober 2019 19:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar dat heeft niets met stikstofdepositie te maken?
Ja, het volk (eigk de boeren) wil graag dat Nederland op slot blijft zitten en de economie instort. Goh, wat slecht toch dat de politiek dat niet wilt.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 19:36 schreef Scarface88 het volgende:
Gaan de boeren weer staken nu? Toont maar weer eens aan dat ze geen flikker om geven wat het volk wil toch gewoon doordrukken en doen waar ze zelf zin in hebben. Politiek
Waar heb jij het over. Er stort niks in.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 19:38 schreef embedguy het volgende:
[..]
Ja, het volk (eigk de boeren) wil graag dat Nederland op slot blijft zitten en de economie instort. Goh, wat slecht toch dat de politiek dat niet wilt.
De economie. Als het probleem niet wordt aangepakt en er dus niets gebouwd ed mag blijven worden. Lijkt mij best wel een strop om de economie.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 19:39 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Waar heb jij het over. Er stort niks in.
... en wanneer is er genoeg gebouwd?quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 19:42 schreef embedguy het volgende:
[..]
De economie. Als het probleem niet wordt aangepakt en er dus niets gebouwd ed mag blijven worden. Lijkt mij best wel een strop om de economie.
Hoe bedoel je? Nooit.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... en wanneer is er genoeg gebouwd?
quote:
Mwa. Dat zou wel te ver gaan ja :p. Ik bedoelde meer in de zin van dat bouwen gewoon altijd door moet kunnen gaan. Dus oude gebouwen vervangen en ook nieuwbouw. Dat laatste niet onbeperkt natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 19:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nederland één grote betonbunker.
Waarom moet de economie perse groeien dan? We hoeven niet elke vierkante cm vol te bouwen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 19:42 schreef embedguy het volgende:
[..]
De economie. Als het probleem niet wordt aangepakt en er dus niets gebouwd ed mag blijven worden. Lijkt mij best wel een strop om de economie.
De bouw stilleggen is geloof ik een goed concept om de economie te beschadigen ipv om de economie stabiel te houden.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 20:01 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Waarom moet de economie perse groeien dan? We hoeven niet elke vierkante cm vol te bouwen.
Omdat Nederland zon beetje aan het maximale zit. Ja je kunt slopen en herbouwen daar houdt het wel zon beetje mee op. Nederland heeft geen ruimte meer om te groeien het brengt alleen maar problemen met zich mee.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 20:10 schreef embedguy het volgende:
[..]
De bouw stilleggen is geloof ik een goed concept om de economie te beschadigen ipv om de economie stabiel te houden.
En als er een groeiende economie mogelijk is, waarom zou je dat dan niet doen? Het geld wat je daaraan overhoudt kun je dan ook weer investeren in een beter milieu/minder uitstoot.
goed zo , alles op 90 km en dan bouwenquote:Op donderdag 31 oktober 2019 07:52 schreef Drekkoning het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)-te-bouwen~a095e623/
Mooie eerste stap die niet heel veel pijn doet, ben benieuwd op welke wegen dit gaat gelden.
quote:Kabinet: Snelheid met spoed omlaag om huizen te bouwen
STIKSTOFCRISISOm de woningbouw al binnen een paar weken vlot te trekken, wil het kabinet met spoed de maximumsnelheid op wegen verlagen. De stikstofruimte die dat oplevert, wordt gebruikt om nieuwbouwprojecten door te laten gaan.
economie hoeft niet te groeien maar er moet wel heel veel gebouwd gaan wordenquote:Op zaterdag 5 oktober 2019 20:01 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Waarom moet de economie perse groeien dan? We hoeven niet elke vierkante cm vol te bouwen.
Een verlaging van de snelheid op snelwegen en provinciale wegen heeft het meeste effectquote:Op donderdag 31 oktober 2019 07:52 schreef Drekkoning het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)-te-bouwen~a095e623/
Mooie eerste stap die niet heel veel pijn doet, ben benieuwd op welke wegen dit gaat gelden.
Er zijn ook provinciale wegen met een limiet van 100. Het is even afwachten dus welke wegen er precies naar beneden gaan.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 10:16 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Een verlaging van de snelheid op snelwegen en provinciale wegen heeft het meeste effect
dus op 80 wegen de snelheid ook omlaag
alle wegen anders kan er nog geen huis gebouwd worden vanwege de verpieterde dopheidequote:Op donderdag 31 oktober 2019 10:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Er zijn ook provinciale wegen met een limiet van 100. Het is even afwachten dus welke wegen er precies naar beneden gaan.
Deze stap is natuurlijk de grootste misser die er is.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 07:52 schreef Drekkoning het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)-te-bouwen~a095e623/
Mooie eerste stap die niet heel veel pijn doet, ben benieuwd op welke wegen dit gaat gelden.
quote:Ook buitenland gaat staken op Malieveld vanwege stikstof
Rest van de wereld pikt het niet langer
30 oktober 2019 door Jos Maalderink en Jop Eikelboom
Na de boeren en de bouw gaat volgende week ook het buitenland staken op het Malieveld. Het buitenland is verantwoordelijk voor 35 procent van de stikstof in ons land.
Tienduizenden Esten, Paraguayanen en Maleisiërs zijn van plan om in gondels, tuktuks en sneeuwscooters naar de hoofdstad te trekken en hun onvrede te laten horen. “Sinds de stikstof-uitspraak van de Raad van State ligt het buitenland helemaal stil”, legt de Chileense Carlos Zúñiga uit. “We kunnen niet bouwen, niet boeren. En dat allemaal omdat de milieugekte is toegeslagen in Nederland. We zijn het beu.”
“Als buitenland voelen we ons niet erkend door de Haagse politiek”, foetert de Oegandees Martin Howaru. “Mensen die niet in Nederland wonen hebben niets te zeggen in dit land. Is dat nog democratie? We pikken het niet langer. Het wordt tijd dat er ook geluisterd wordt naar mensen die aan deze kant van de Witte Nijl wonen.”
Heel Nederland één betonnen woonbunker. De droom van Mr. Moore.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 10:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
alle wegen anders kan er nog geen huis gebouwd worden vanwege de verpieterde dopheide
hoe moet ik vliegen danquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:41 schreef michaelmoore het volgende:
Het gaat om de stikstof depositie in de natuurgebieden door de auto en de koeien
en het vliegen moet ook flink aangepakt worden
Schiphol sluiten lost veel meer op dan de koeien verminderen
Hoogovens sluiten en de kolencentrales sluiten allemaal
Eerst even met een gangetje van 60 naar de duitse grens rijden als het aan de Nederlandse overheid ligt. Daarna in Duitsland met 180 kmh verder door naar Frankfurt en het vliegtuig pakkenquote:
Oplossing is buitenland opheffen scheelt 32%quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mee eens.
Overigens meen ik gelezen te hebben dat verlaging van de maximumsnelheid nauwelijks effect zal hebben, 0,2% ofzo. Als je dit grafiekje zo ziet is dat ook niet heel verrassend.
[ afbeelding ]
De vergelijking wordt allicht vertekend aangezien de wijze van controleren in de afgelopen decennia flink is geautomatiseerd en uitgebouwd, maar misschien is het aardig om te bedenken dat de vorige keer dat de vmax noodgedwongen omlaag werd gegooid (de jaren 70 en eerste helft van de jaren 80 ivm de oliecrisis) het bleek dat automobilisten er massaal maling aan hadden. Bleek uit toenmalig onderzoek van de ANWB, ik heb dat artikel nog ergens rondslingeren.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:09 schreef klipper het volgende:
[..]
Pakkans bij te hard rijden is gezien de vele autobewegingen echt nihil te noemen.
Mensen houden zich nu al niet aan de maximumsnelheid, denken ze nu echt dat dit opeens wel gaat gebeuren?
hoe triest ook is dit wel wat sommige klimaatgekken willenquote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:24 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Eerst even met een gangetje van 60 naar de duitse grens rijden als het aan de Nederlandse overheid ligt. Daarna in Duitsland met 180 kmh verder door naar Frankfurt en het vliegtuig pakken
ik geloof eigenlijk niet meer dat mensen daar echt op gestemd hebben. ze zouden daar eens een onderzoek naar moeten doen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:25 schreef hoekandit het volgende:
We worden geregeerd door een stel incapabele idioten. Gekozen overigens door misschien nog wel grotere idioten.
Dat klopt. Want een verlaging van de maximum snelheid heeft alleen effect op personenvervoer. En die zijn voor minder dan de helft van de uitstoet verantwoordelijk. Vervuilend vrachtvervoer pak je er niet mee aan. Die gaan alleen maar meer in de weg rijden.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mee eens.
Overigens meen ik gelezen te hebben dat verlaging van de maximumsnelheid nauwelijks effect zal hebben, 0,2% ofzo. Als je dit grafiekje zo ziet is dat ook niet heel verrassend.
[ afbeelding ]
https://www.telegraaf.nl/(...)reme-bevolkingsgroeiquote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heel Nederland één betonnen woonbunker. De droom van Mr. Moore.
Dat klopt , ik stel voor om beleidsbeslissing maar aan Artificial Intelligence over te laten voortaanquote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:25 schreef hoekandit het volgende:
We worden geregeerd door een stel incapabele idioten. Gekozen overigens door misschien nog wel grotere idioten.
Een keukentrapje is wel verantwoordelijk voor de dood van één van de beste zangeressen ooit.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 18:43 schreef Falco het volgende:
[..]
Maar keukentrapjes zorgen niet voor nucleair afval of een fallout als het mis gaat. Dat is wel weer een verschil!
Op de kritische stukken zorgen voor goede handhaving. Denk aan trajectcontroles etc.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:09 schreef klipper het volgende:
[..]
Deze stap is natuurlijk de grootste misser die er is.
Theoretisch misschien een heel leuk idee, maar wat als in de praktijk blijkt dat de stikstof niet daalt, wat dan.....
Pakkans bij te hard rijden is gezien de vele autobewegingen echt nihil te noemen.
Mensen houden zich nu al niet aan de maximumsnelheid, denken ze nu echt dat dit opeens wel gaat gebeuren?
Deze stap heeft alleen kans van slagen als je gelijk het hele land orwell-waardig volhangt, anders is dit de zoveelste idiote beslissing van ons rariteitenkabinet.
Wordt eens tijd dat er daar mensen komen te zitten met verstand ipv dom populistische stuiptrekkingen zoals snelheidsverlaging, biomassacentrales enz.
Dit.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:25 schreef hoekandit het volgende:
We worden geregeerd door een stel incapabele idioten. Gekozen overigens door misschien nog wel grotere idioten.
zoals de hele economie van een land plat ;leggen omdat er een paar plantjes last van stikstof hebben en zo bedoel je ?/quote:Op donderdag 31 oktober 2019 17:44 schreef asco het volgende:
[..]
Dit.
Soms denk ik echt dat ik in een of ander gestoord parallel universum ben terecht gekomen.
dat denk ik al sinds ik mij iets kan herinneren... Alhoewel ik sinds mei hoop dat er nu wel iets wordt gedaan ipv het vooruitschuiven en aanmodderen sinds de jaren 70.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 17:44 schreef asco het volgende:
[..]
Dit.
Soms denk ik echt dat ik in een of ander gestoord parallel universum ben terecht gekomen.
zeg je baan op johquote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:33 schreef Confetti het volgende:
Dat gezeik over de maximumsnelheid is echt heel vermoeiend. Dat zet totaal geen zoden aan de dijk en is vooral een laffe, zeer korte termijn maatregel om een paar bouwprojecten weer te kunnen starten.
De toename van de drukte op de weg is veel en veel vervuilender, maar aan de economische groei mogen we natuurlijk niet zitten. Meer, meer meer.
ja maar doen of het er niet is , is niet goedquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik ben een beetje stikstof gelul moe.
we moeten toch zuinig zijn op de kwetsbare natuur , de biotoop in de duingebieden , de zeldzame duinsalamander, anders gaat heel Nederland volgebouwd worden met woningenquote:Op woensdag 6 november 2019 21:52 schreef RamboDirk het volgende:
Ik snap niet waarom het kabinet wat meer schijt heeft aan Europa, het Europese beleid zegt dat per vergunning wordt aangetoond dat een individueel natuurgebied geen last heeft van een teveel aan stikstof. Maak hier beleid op en schrap desnoods natura2000 gebieden.
Waarom zo niet pragmatisch het beste jongetje van de klas willen zijn? Wat wil Europa doen dan.....een boete geven? En dan we hebben een overschot op de staatsbegroting.
of een vreselijke gekkekoeien ziekte net als in Chinaquote:Op woensdag 6 november 2019 22:57 schreef Digi2 het volgende:
Stikstof uitstoot is een gevolg van economische activiteiten en de snelste maniet om die te reduceren is de belastingen flink verhogen en dan met name de loonbelasting en de belastingen die bedrijven moeten betalen.
quote:Waar geven we die 725 miljoen aan landbouwsubsidies aan uit?
Het is ook niet toevallig dat de woorden beleid en debiel uit dezelfde letters bestaan. We worden geregeerd door een stel notoir incompetente idioten die zich laten leiden door de waan van de dag en eventuele electorale gevolgen van hun beslissingen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 17:44 schreef asco het volgende:
[..]
Dit.
Soms denk ik echt dat ik in een of ander gestoord parallel universum ben terecht gekomen.
In China hebben ze last van de varkenspest.quote:Op woensdag 6 november 2019 23:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of een vreselijke gekkekoeien ziekte net als in China
nou kan dat hier niet dan ??quote:Op woensdag 6 november 2019 23:06 schreef Digi2 het volgende:
[..]
In China hebben ze last van de varkenspest.
Niet echt een diervriendelijk oplossing. Gewoon de economie flink laten krimpen.quote:Op woensdag 6 november 2019 23:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou kan dat hier niet dan ??
kan er geen structurele subsidie komen om de varkenspest en gekke koeien ziekte te bevorderen
grote bedrijven sluiten om de kwetsbare natuur te ontzien in de duinen en de boeren meer subsidie en inkomensondersteuningquote:Op woensdag 6 november 2019 23:14 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Niet echt een diervriendelijk oplossing. Gewoon de economie flink laten krimpen.
Bij een aaneensluitend groot natuurgebied heeft de natuur minder last. Dat was ook de bedoeling, dat natuurgebieden aan elkaar zouden komen. Echter wie waren tegen? CDA en VVD. Bleker heeft het voorkomen. Dus natuurgebiedjes bleven los van elkaar en wie zegt nu dat die ook wel weg mogen? CDA en VVD.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:52 schreef RamboDirk het volgende:
Ik snap niet waarom het kabinet wat meer schijt heeft aan Europa, het Europese beleid zegt dat per vergunning wordt aangetoond dat een individueel natuurgebied geen last heeft van een teveel aan stikstof. Maak hier beleid op en schrap desnoods natura2000 gebieden.
Bleker was tegen omdat hij zelf subsidie krijgt omdat hij weide gebied omgebouwd heeft naar natuurgebied , en daar lopen nu zijn wilde pony's, maar pony's schijten nog meer dan koeien in een megastalquote:Op donderdag 7 november 2019 08:32 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Bij een aaneensluitend groot natuurgebied heeft de natuur minder last. Dat was ook de bedoeling, dat natuurgebieden aan elkaar zouden komen. Echter wie waren tegen? CDA en VVD. Bleker heeft het voorkomen. Dus natuurgebiedjes bleven los van elkaar en wie zegt nu dat die ook wel weg mogen? CDA en VVD.
12 februari 2011
Duidelijk is dat de beleidswijziging van Bleker niet aansluit bij de conclusies van het Planbureau. Nog in augustus pleitte het voor grotere aaneengesloten natuurgebieden om verder verlies aan biodiversiteit door de klimaatverandering te stoppen. Een jaar eerder trok het bureau aan de bel over de slechte stand van onze natuur door oprukkende bebouwing. Bijna overal doorkruisen wegen de leefgebieden van dieren, woningen - met bijbehorende mensen en huisdieren - rukken op ten koste van wilde dieren. Ook daarom zijn robuuste groenzones nodig, maar die schrapte Bleker met één pennenstreek .
https://www.trouw.nl/nieu(...)en-kan-dat~b6db45a1/
Ok dus een derde komt uit het buitenland. We hebben een muur nodig om het stikstof buiten de deur te houden.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mee eens.
Overigens meen ik gelezen te hebben dat verlaging van de maximumsnelheid nauwelijks effect zal hebben, 0,2% ofzo. Als je dit grafiekje zo ziet is dat ook niet heel verrassend.
[ afbeelding ]
Klopt niet, het stifstof uit Nederland belandt juist ook over de grens, Duitsland heeft last van ons.quote:Op donderdag 7 november 2019 09:01 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ok dus een derde komt uit het buitenland. We hebben een muur nodig om het stikstof buiten de deur te houden.
Altijd weer die buitenlanders.
Het grootste deel van de wereld is buitenland, dus ik vermoed dat wij meer binnen krijgen dan uitstoten naar de andere kant van de grens.quote:Op donderdag 7 november 2019 09:15 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Klopt niet, het stifstof uit Nederland belandt juist ook over de grens, Duitsland heeft last van ons.
Zucht...quote:Op donderdag 7 november 2019 09:17 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Het grootste deel van de wereld is buitenland, dus ik vermoed dat wij meer binnen krijgen dan uitstoten naar de andere kant van de grens.
Nederland produceert per hectare de grootste hoeveelheid stikstof van heel Europa. Niet een klein beetje meer, maar gemiddeld vier keer zo veel.quote:Op donderdag 7 november 2019 09:18 schreef Loekie1 het volgende:
Nederland produceert per hectare de grootste hoeveelheid stikstof van heel Europa. Niet een klein beetje meer, maar gemiddeld vier keer zo veel. En er komt drie keer meer Nederlandse stikstof in het buitenland terecht, dan er vanuit andere landen bij ons binnenkomt, waardoor Nederland een netto-exporteur van stikstof is.
Ja, heel leuk en aardig, maar dat zegt geen ene moer. Hoe zit het in dichtbevolkte gebieden in andere landen? Is het daar ook 4 keer meer? Minder?quote:Op donderdag 7 november 2019 09:18 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Zucht...
Nederland produceert per hectare de grootste hoeveelheid stikstof van heel Europa. Niet een klein beetje meer, maar gemiddeld vier keer zo veel. En er komt drie keer meer Nederlandse stikstof in het buitenland terecht, dan er vanuit andere landen bij ons binnenkomt, waardoor Nederland een netto-exporteur van stikstof is.
https://nos.nl/artikel/23(...)stof-van-europa.html
Over Tesla subsidie ,verplichtte Warmtepompen en geen woningbouwquote:Op donderdag 7 november 2019 11:38 schreef Bocaj het volgende:
Premium stuk van De telegraaf!
https://www.telegraaf.nl/(...)ne-spoken-splijtzwam
quote:AMSTERDAM - Het kabinet pijnigt de hersenen over oplossingen voor het ene na het andere milieuprobleem. B
urgers kijken met verbazing naar geopperde oplossingen.
Wie begrijpt het nog?
We hadden al subsidies voor peperdure Tesla;s en de plicht om van het gas af te gaan.
Nu dreigen we boeren, bouwers en 130-km borden te offeren, zonder dat ooit echt is gemeten of stikstof de Nederlandse natuur benadeelt.
Het is luchtfietserij.
Als samenleving zijn we gek dat we het acceptabel vinden dat dit gebeurt.;
De mensen die een beetje op hebben gelet de laatste tijd wisten al dat dit onvermijdelijk was.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 19:36 schreef Scarface88 het volgende:
Gaan de boeren weer staken nu? Toont maar weer eens aan dat ze geen flikker om geven wat het volk wil toch gewoon doordrukken en doen waar ze zelf zin in hebben. Politiek
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |