Fantastischquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:41 schreef michaelmoore het volgende:
Hoogovens sluiten en de kolencentrales sluiten allemaal
Oke, en dan?quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:41 schreef michaelmoore het volgende:
Het gaat om de stikstof depositie in de natuurgebieden door de auto en de koeien
en het vliegen moet ook flink aangepakt worden
Schiphol sluiten lost veel meer op dan de koeien verminderen
Hoogovens sluiten en de kolencentrales sluiten allemaal
woningbouw geeft niet, koeien zijn tegenwoordig belangrijk, die geven melk, starters geven niksquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:54 schreef Redbullkid het volgende:
Ze kunnen beter zorgen voor nieuwe starterswoningen.
Dan hebben we meer kwetsbare natuur hequote:
Waarom zou je dat in vredesnaam doen?quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:52 schreef Faxie het volgende:
Snelheid omlaag. Mooi, dan kan ik een versnelling lager gaan
Nederland moet gewoon over op kernenergie.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:45 schreef Woelwater het volgende:
[..]
FantastischTerug naar de tijd van olielampen en kaarsen.
Mee eens.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:34 schreef Sodeknetters het volgende:
Meer bomen aanplanten wil ook nog wel eens helpen.
En als het verminderen van de veestapel echt op basis van vrijwilligheid gebeurt, heb ik daar geen problemen mee. Maar helaas er er niets onbetrouwbaarder dan een overheid.
Dat dus. Kerncentrales zijn 100 procent veilig tegenwoordigquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:39 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Nederland moet gewoon over op kernenergie.
Schoon en efficiënt.
Maar niemand wil eraan geloven want stel je voor dat er een tweede Tsjernobyl plaatsvindt
De grootste winst in een verlaging van de snelheid is in mijn ogen verkleinen van snelheidsverschillen. Als dan het vrachtverkeer ook 100 zou mogen, zou dat imho ideaal zijn. Dat zou veel files schelen denk ik.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mee eens.
Overigens meen ik gelezen te hebben dat verlaging van de maximumsnelheid nauwelijks effect zal hebben, 0,2% ofzo. Als je dit grafiekje zo ziet is dat ook niet heel verrassend.
[ afbeelding ]
100 in zn 6 is kut. En omdat het kan. Zuinig is ie toch al niet. Puhquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:34 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Waarom zou je dat in vredesnaam doen?
Als 0.2% genoeg is dan is het effect toch gigantisch?quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mee eens.
Overigens meen ik gelezen te hebben dat verlaging van de maximumsnelheid nauwelijks effect zal hebben, 0,2% ofzo. Als je dit grafiekje zo ziet is dat ook niet heel verrassend.
[ afbeelding ]
Zo'n ding bouwen kost aardig wat tijd, wat doe je in die tussenliggende jaren en jaren en jaren?quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:39 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Nederland moet gewoon over op kernenergie.
Schoon en efficiënt.
Maar niemand wil eraan geloven want stel je voor dat er een tweede Tsjernobyl plaatsvindt
Mee eens.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:42 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
De grootste winst in een verlaging van de snelheid is in mijn ogen verkleinen van snelheidsverschillen. Als dan het vrachtverkeer ook 100 zou mogen, zou dat imho ideaal zijn. Dat zou veel files schelen denk ik.
Gewoon lekker doen dan zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:52 schreef Faxie het volgende:
[..]
100 in zn 6 is kut. En omdat het kan. Zuinig is ie toch al niet. Puh
Kerncentrales zijn niet intrinsiek veilig en zullen dus nooit 100% veilig zijn. De vraag is dus hoe risico avers je wil zijn.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:40 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat dus. Kerncentrales zijn 100 procent veilig tegenwoordig
Vroem vroemquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 18:06 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Gewoon lekker doen dan zou ik zeggen.
Keukentrapjes ook nietquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 18:07 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Kerncentrales zijn niet intrinsiek veilig en zullen dus nooit 100% veilig zijn. De vraag is dus hoe risico avers je wil zijn.
Maar keukentrapjes zorgen niet voor nucleair afval of een fallout als het mis gaat. Dat is wel weer een verschil!quote:
Dood is doodquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 18:43 schreef Falco het volgende:
[..]
Maar keukentrapjes zorgen niet voor nucleair afval of een fallout als het mis gaat. Dat is wel weer een verschil!
Maar dat heeft niets met stikstofdepositie te maken?quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:39 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Nederland moet gewoon over op kernenergie.
Schoon en efficiënt.
Maar niemand wil eraan geloven want stel je voor dat er een tweede Tsjernobyl plaatsvindt
Het enige verschil is dat bij een kerncentrale alle slachtoffers in één keer vallen en het niet, zoals bij bijv. Kolencentrales, over een langere periode wordt uitgesmeerd. Dat we het alleen in situatie echt een grote ramp vinden een nogal rare kronkel in onze psyche.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 18:43 schreef Falco het volgende:
[..]
Maar keukentrapjes zorgen niet voor nucleair afval of een fallout als het mis gaat. Dat is wel weer een verschil!
Met stikstof gaat de natuur dood hequote:Op vrijdag 4 oktober 2019 19:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar dat heeft niets met stikstofdepositie te maken?
Ja, het volk (eigk de boeren) wil graag dat Nederland op slot blijft zitten en de economie instort. Goh, wat slecht toch dat de politiek dat niet wilt.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 19:36 schreef Scarface88 het volgende:
Gaan de boeren weer staken nu? Toont maar weer eens aan dat ze geen flikker om geven wat het volk wil toch gewoon doordrukken en doen waar ze zelf zin in hebben. Politiek
Waar heb jij het over. Er stort niks in.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 19:38 schreef embedguy het volgende:
[..]
Ja, het volk (eigk de boeren) wil graag dat Nederland op slot blijft zitten en de economie instort. Goh, wat slecht toch dat de politiek dat niet wilt.
De economie. Als het probleem niet wordt aangepakt en er dus niets gebouwd ed mag blijven worden. Lijkt mij best wel een strop om de economie.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 19:39 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Waar heb jij het over. Er stort niks in.
... en wanneer is er genoeg gebouwd?quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 19:42 schreef embedguy het volgende:
[..]
De economie. Als het probleem niet wordt aangepakt en er dus niets gebouwd ed mag blijven worden. Lijkt mij best wel een strop om de economie.
Hoe bedoel je? Nooit.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... en wanneer is er genoeg gebouwd?
Mwa. Dat zou wel te ver gaan ja :p. Ik bedoelde meer in de zin van dat bouwen gewoon altijd door moet kunnen gaan. Dus oude gebouwen vervangen en ook nieuwbouw. Dat laatste niet onbeperkt natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 19:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
Nederland één grote betonbunker.
Waarom moet de economie perse groeien dan? We hoeven niet elke vierkante cm vol te bouwen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 19:42 schreef embedguy het volgende:
[..]
De economie. Als het probleem niet wordt aangepakt en er dus niets gebouwd ed mag blijven worden. Lijkt mij best wel een strop om de economie.
De bouw stilleggen is geloof ik een goed concept om de economie te beschadigen ipv om de economie stabiel te houden.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 20:01 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Waarom moet de economie perse groeien dan? We hoeven niet elke vierkante cm vol te bouwen.
Omdat Nederland zon beetje aan het maximale zit. Ja je kunt slopen en herbouwen daar houdt het wel zon beetje mee op. Nederland heeft geen ruimte meer om te groeien het brengt alleen maar problemen met zich mee.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 20:10 schreef embedguy het volgende:
[..]
De bouw stilleggen is geloof ik een goed concept om de economie te beschadigen ipv om de economie stabiel te houden.
En als er een groeiende economie mogelijk is, waarom zou je dat dan niet doen? Het geld wat je daaraan overhoudt kun je dan ook weer investeren in een beter milieu/minder uitstoot.
goed zo , alles op 90 km en dan bouwenquote:Op donderdag 31 oktober 2019 07:52 schreef Drekkoning het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)-te-bouwen~a095e623/
Mooie eerste stap die niet heel veel pijn doet, ben benieuwd op welke wegen dit gaat gelden.
quote:Kabinet: Snelheid met spoed omlaag om huizen te bouwen
STIKSTOFCRISISOm de woningbouw al binnen een paar weken vlot te trekken, wil het kabinet met spoed de maximumsnelheid op wegen verlagen. De stikstofruimte die dat oplevert, wordt gebruikt om nieuwbouwprojecten door te laten gaan.
economie hoeft niet te groeien maar er moet wel heel veel gebouwd gaan wordenquote:Op zaterdag 5 oktober 2019 20:01 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Waarom moet de economie perse groeien dan? We hoeven niet elke vierkante cm vol te bouwen.
Een verlaging van de snelheid op snelwegen en provinciale wegen heeft het meeste effectquote:Op donderdag 31 oktober 2019 07:52 schreef Drekkoning het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)-te-bouwen~a095e623/
Mooie eerste stap die niet heel veel pijn doet, ben benieuwd op welke wegen dit gaat gelden.
Er zijn ook provinciale wegen met een limiet van 100. Het is even afwachten dus welke wegen er precies naar beneden gaan.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 10:16 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Een verlaging van de snelheid op snelwegen en provinciale wegen heeft het meeste effect
dus op 80 wegen de snelheid ook omlaag
alle wegen anders kan er nog geen huis gebouwd worden vanwege de verpieterde dopheidequote:Op donderdag 31 oktober 2019 10:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Er zijn ook provinciale wegen met een limiet van 100. Het is even afwachten dus welke wegen er precies naar beneden gaan.
Deze stap is natuurlijk de grootste misser die er is.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 07:52 schreef Drekkoning het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)-te-bouwen~a095e623/
Mooie eerste stap die niet heel veel pijn doet, ben benieuwd op welke wegen dit gaat gelden.
quote:Ook buitenland gaat staken op Malieveld vanwege stikstof
Rest van de wereld pikt het niet langer
30 oktober 2019 door Jos Maalderink en Jop Eikelboom
Na de boeren en de bouw gaat volgende week ook het buitenland staken op het Malieveld. Het buitenland is verantwoordelijk voor 35 procent van de stikstof in ons land.
Tienduizenden Esten, Paraguayanen en Maleisiërs zijn van plan om in gondels, tuktuks en sneeuwscooters naar de hoofdstad te trekken en hun onvrede te laten horen. “Sinds de stikstof-uitspraak van de Raad van State ligt het buitenland helemaal stil”, legt de Chileense Carlos Zúñiga uit. “We kunnen niet bouwen, niet boeren. En dat allemaal omdat de milieugekte is toegeslagen in Nederland. We zijn het beu.”
“Als buitenland voelen we ons niet erkend door de Haagse politiek”, foetert de Oegandees Martin Howaru. “Mensen die niet in Nederland wonen hebben niets te zeggen in dit land. Is dat nog democratie? We pikken het niet langer. Het wordt tijd dat er ook geluisterd wordt naar mensen die aan deze kant van de Witte Nijl wonen.”
Heel Nederland één betonnen woonbunker. De droom van Mr. Moore.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 10:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
alle wegen anders kan er nog geen huis gebouwd worden vanwege de verpieterde dopheide
quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:41 schreef michaelmoore het volgende:
Het gaat om de stikstof depositie in de natuurgebieden door de auto en de koeien
en het vliegen moet ook flink aangepakt worden
Schiphol sluiten lost veel meer op dan de koeien verminderen
Hoogovens sluiten en de kolencentrales sluiten allemaal
Eerst even met een gangetje van 60 naar de duitse grens rijden als het aan de Nederlandse overheid ligt. Daarna in Duitsland met 180 kmh verder door naar Frankfurt en het vliegtuig pakkenquote:
Oplossing is buitenland opheffen scheelt 32%quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mee eens.
Overigens meen ik gelezen te hebben dat verlaging van de maximumsnelheid nauwelijks effect zal hebben, 0,2% ofzo. Als je dit grafiekje zo ziet is dat ook niet heel verrassend.
[ afbeelding ]
De vergelijking wordt allicht vertekend aangezien de wijze van controleren in de afgelopen decennia flink is geautomatiseerd en uitgebouwd, maar misschien is het aardig om te bedenken dat de vorige keer dat de vmax noodgedwongen omlaag werd gegooid (de jaren 70 en eerste helft van de jaren 80 ivm de oliecrisis) het bleek dat automobilisten er massaal maling aan hadden. Bleek uit toenmalig onderzoek van de ANWB, ik heb dat artikel nog ergens rondslingeren.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:09 schreef klipper het volgende:
[..]
Pakkans bij te hard rijden is gezien de vele autobewegingen echt nihil te noemen.
Mensen houden zich nu al niet aan de maximumsnelheid, denken ze nu echt dat dit opeens wel gaat gebeuren?
quote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:24 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Eerst even met een gangetje van 60 naar de duitse grens rijden als het aan de Nederlandse overheid ligt. Daarna in Duitsland met 180 kmh verder door naar Frankfurt en het vliegtuig pakken
ik geloof eigenlijk niet meer dat mensen daar echt op gestemd hebben. ze zouden daar eens een onderzoek naar moeten doen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:25 schreef hoekandit het volgende:
We worden geregeerd door een stel incapabele idioten. Gekozen overigens door misschien nog wel grotere idioten.
Dat klopt. Want een verlaging van de maximum snelheid heeft alleen effect op personenvervoer. En die zijn voor minder dan de helft van de uitstoet verantwoordelijk. Vervuilend vrachtvervoer pak je er niet mee aan. Die gaan alleen maar meer in de weg rijden.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mee eens.
Overigens meen ik gelezen te hebben dat verlaging van de maximumsnelheid nauwelijks effect zal hebben, 0,2% ofzo. Als je dit grafiekje zo ziet is dat ook niet heel verrassend.
[ afbeelding ]
https://www.telegraaf.nl/(...)reme-bevolkingsgroeiquote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heel Nederland één betonnen woonbunker. De droom van Mr. Moore.
Dat klopt , ik stel voor om beleidsbeslissing maar aan Artificial Intelligence over te laten voortaanquote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:25 schreef hoekandit het volgende:
We worden geregeerd door een stel incapabele idioten. Gekozen overigens door misschien nog wel grotere idioten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |