Nee bedankt.quote:Op maandag 30 september 2019 21:12 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Je pi gaf wat anders aan.
Ik zeg tegen mijn studenten ook regelmatig dat ik geen gedachten kan lezen. Schrijf maar gewoon op wat je bedoelt.
Ik vind van wel. Misschien doen die trekkers het helemaal niet, wie zegt dat DH eindbestemming is.quote:Op maandag 30 september 2019 21:27 schreef fietsie het volgende:
Zouden 100 diepladers met ieder 3 tractoren ook gelden als "geen tractoren", zodat er daarna ook nog 75 op eigen kracht kunnen komen?
Ik zou het erop wagen.quote:Op maandag 30 september 2019 21:27 schreef fietsie het volgende:
Zouden 100 diepladers met ieder 3 tractoren ook gelden als "geen tractoren", zodat er daarna ook nog 75 op eigen kracht kunnen komen?
Als de reis naar Zwitserland met het ov gaat. Of met een volle auto dan ja.quote:Op maandag 30 september 2019 18:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tja, maar daarmee maken ze zich impopulair bij hun achterban. Een wandelvakantie in Zwitserland ipv backpacken op Bali, kom op zeg, kom op zeg.
Ik las laatst ook over hoeveel CO2 er vrij kwam bij kleding/hoeveel het zou schelen als elke Nederlander drie kledingstukken per jaar minder zou kopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
En 100 diepladers op de weg, sjah dan gaat het tempo er ook wel snel uit tot zeg... een km of 25 per uur.quote:Op maandag 30 september 2019 21:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vind van wel. Misschien doen die trekkers het helemaal niet, wie zegt dat DH eindbestemming is.
Nog meer werk voor deze netwerkverstierder.quote:
Uitkeringsgenieter meldt.quote:Op maandag 30 september 2019 21:34 schreef z80 het volgende:
[..]
Nog meer werk voor deze netwerkverstierder.
Iedereen lui thuis van een uitkering genieten. En ik moet vol aan de bak.
quote:Op maandag 30 september 2019 21:32 schreef z80 het volgende:
.
En nog minder kleding kopen? dan heb ik een uitdaging. Er zijn jaren dat ik de 3 kledingstukken niet haal.Ik weet niet of dat iets is om trots op te zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alsof we aan het werk minder lui zijn.quote:Op maandag 30 september 2019 21:34 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik keek vandaag, als onderdeel van werk, 3 filmpjes van de opbouw van een nieuw datacenter.quote:Op maandag 30 september 2019 21:34 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik wil ze kost niet geven die per maand meer dan dat kopenquote:Op maandag 30 september 2019 21:32 schreef z80 het volgende:
[
En nog minder kleding kopen? dan heb ik een uitdaging. Er zijn jaren dat ik de 3 kledingstukken niet haal.
En dan schuiven ze ook vuilniszakken vol op marktplaats of bij de kringloop naar binnen.quote:Op maandag 30 september 2019 21:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik wil ze kost niet geven die per maand meer dan dat kopen
Ik zou er zo 4 in mijn omgeving kunnen voeren die dat per week doen.quote:Op maandag 30 september 2019 21:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daar boven op bepaal je de vertrektijd niet, heb je niet de mogelijkheid even af te wijken van de route of je bestemming spontaan te veranderen.quote:Op maandag 30 september 2019 21:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Als ik heen en weer naar Eindhoven wil met de trein kost me dat ¤10,- ga ik samen met mijn man zijn we ¤20,- kwijt. Daarvoor kan ik 4x met de auto erheen.
.en dan vinden ze het gek dat mensen toch de auto pakken
En scheten laten.quote:Op maandag 30 september 2019 21:45 schreef fietsie het volgende:
[..]
Daar boven op bepaal je de vertrektijd niet, heb je niet de mogelijkheid even af te wijken van de route of je bestemming spontaan te veranderen.
Stappen er niet ineens ongewassen / onbeschofte mensen in jouw eigen auto en kun je vals meezingen. Met alles.
Wat, daar drinken in zitten?quote:Op maandag 30 september 2019 21:49 schreef Zilverberk het volgende:
Maarre, ik hoef de trein nooit naar de apk te brengen. En ik mag tipsy mee.
Edit, dat zou ik in de ICE niet durven nee, dat laatste.
Nou, ik kan me best voorstellen dat ik na deze exercitie even een poosje geen kennis tot me ga nemenquote:Op maandag 30 september 2019 13:25 schreef Molo het volgende: [..] Ik snap ook echt nooit dat mensen zich vervelen en klaar zijn met leren, hóe dan? Zo, mijn knieën doen inmiddels pijn van leeuwmonster en paardje spelen Eens kijken of ik flurp hier mee kan nemen naar de H&M want wil even wat shoppen Deze herfst/wintermode, awyeah die kleuren en stoffen
![]()
![]()
Maar zo bijzonder is dat natuurlijk niet. Als je elk jaar een paar t-shirts, onderbroeken en sokken koopt, wat me vrij normaal lijkt, zit je al op 1 a 2 per maand.quote:Op maandag 30 september 2019 21:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee, zou moeten gaan turven om tot een zinnig antwoord te komen.quote:Op maandag 30 september 2019 21:57 schreef Barreltje het volgende:
Ik koop gemiddeld per maand wel 2-10 stuks kleding.. de ene maand 2 de andere maand 10 stuks..
Waarom niet?quote:Op maandag 30 september 2019 21:59 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee, zou moeten gaan turven om tot een zinnig antwoord te komen.
Telt tweedehands kleding dan ook?
Dus als ik bij jou koop, telt dan ene kledingstuk twee keer?quote:Op maandag 30 september 2019 22:00 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Waarom niet?ik zorg ervoor dat er 2e hands kleding is
Heb jij niet ongeveer mijn maat?quote:Op maandag 30 september 2019 22:02 schreef Barreltje het volgende:
Ik moet binnenkort wel weer eens mn kleding kast uitmesten .. een deel naar pakkiedeftig en een deel naar de kringloop
Ik heb geen merkkleding, maar heb ook zat in mijn kast wat meer dan 10 jaar oud is.quote:Op maandag 30 september 2019 22:01 schreef derLudolf het volgende:
Ik koop nieuwe en het gaat pas weg als het af is.
Lacoste polo's zijn erg duurzaam. Gaan zeker 10 jaar mee.
Ik ben dit jaar 10 kilo kwijt geraakt.. dus dan heb ik wel wat kleding over..quote:Op maandag 30 september 2019 22:01 schreef derLudolf het volgende:
Ik koop nieuwe en het gaat pas weg als het af is.
Lacoste polo's zijn erg duurzaam. Gaan zeker 10 jaar mee.
Haha.. maar ja.. pastel he?quote:
Je bent er niet volgend weekend of wel?quote:Op maandag 30 september 2019 22:05 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Haha.. maar ja.. pastel he?![]()
Je mag wel een keer komen shoppen..
Toch lullig. Staan die boeren in Utrecht terwijl de demonstratie in Den Haag is.quote:Op maandag 30 september 2019 20:54 schreef derLudolf het volgende:
Zeker niet voor een gat te vangen, zijn heel wat machinebouwers en toeleveranciers die hun vrachtwagens beschikbaar hebben gesteld.
[ afbeelding ]
Klopt, maar dan is het altijd gokken. Hiervan weet ik dat het goed is en blijft. Qua kleur, qua pasvorm en qua stof.quote:Op maandag 30 september 2019 22:03 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik heb geen merkkleding, maar heb ook zat in mijn kast wat meer dan 10 jaar oud is.Daar hoeft t echt niet duur voor te zijn.
Al zal het met primarktroep anders gaan, vermoed ik.
In mijn maat.quote:Op maandag 30 september 2019 22:07 schreef Barreltje het volgende:
Ik merk wel verschil in kwaliteit in mijn Cavalarro houses of de blouses die ik van de Camaieu heb.. Primark ga ik niet eens heen![]()
In mijn kast voornamelijk dus steps,cavallaro en camaieu..
Jawel,maar rente druk.. je ja ook een keer door de weeks komen in mijn verlof.quote:Op maandag 30 september 2019 22:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Je bent er niet volgend weekend of wel?
Dan kom ik wel met puppyquote:Op maandag 30 september 2019 22:07 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Jawel,maar rente druk.. je ja ook een keer door de weeks komen in mijn verlof.
Ik zal eens kijken van de week wat er allemaal weg kan..quote:
Met Honda naar het strand!quote:
Zwaar werk.quote:Op maandag 30 september 2019 21:35 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik keek vandaag, als onderdeel van werk, 3 filmpjes van de opbouw van een nieuw datacenter.
Van kaal beton tot operationeel.
Ik ken die merken nietquote:Op maandag 30 september 2019 22:07 schreef Barreltje het volgende:
Ik merk wel verschil in kwaliteit in mijn Cavalarro houses of de blouses die ik van de Camaieu heb.. Primark ga ik niet eens heen![]()
In mijn kast voornamelijk dus steps,cavallaro en camaieu..
Jup; ik moest toelichting geven bij de zwakke punten van de huidige configuratie en waarom ik die niet wil oplossen.quote:
Een bestaand datacenter/serverfarm ombouwen is nog goed te doen. Meeste kabels, noodvoeding en koeling zijn reeds aanwezig.quote:Op maandag 30 september 2019 22:15 schreef fietsie het volgende:
[..]
Jup; ik moest toelichting geven bij de zwakke punten van de huidige configuratie en waarom ik die niet wil oplossen.
Maar gewoon ruimte wil gaan huren elders.
De eerste is voornamelijk voor werk.. blouses met extra veel knoopjes waar mn voorgevel WEL in pastquote:
Sinds naaien hier een gespreksonderwerp is, bedenk ik steeds dingen hier die genaaid moeten worden. Dat is vrij onhandig want ik kan dat niet, wil het niet kunnen en heb geen zin om naar een atelier te gaan.quote:Op maandag 30 september 2019 22:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Als het goed is heb ik eind van de week er een tuniek en een rok bij. En als het nog beter/sneller gaat ook een nieuw vest. Heb nu alleen een tekort aan hangertjes 🤣
Oh nou ja, doe ik ook vaak hoor. Het incrowd kliekje is gewoon niet meer ZO klein. Dan krijg je datquote:Op maandag 30 september 2019 22:31 schreef Candaasje het volgende:
Heeft iemand trouwens een korte samenvatting met belangrijke gebeurtenissen hier de afgelopen tijd?
Ik krijg het niet bijgelezen...maar vind het ook rot om mensen zo maar te negeren.
Ja nee is waar, ik ben wel afhankelijk van boeren (landbouwers) natuurlijkquote:Op maandag 30 september 2019 22:45 schreef derLudolf het volgende:
Candaasje, het is niet alleen een protest van veehoudersOok jouw eten wordt door boeren verbouwd.
Is eten trouwens veganistisch als er dierlijke mest voor is gebruikt?
Jij telt echt fietsers?quote:Op maandag 30 september 2019 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Pff slaaptijd. Nieuw record: 364 passerende fietsers na zonsondergang.
183 correct verlicht,
58 alleen voor goed verlicht
25 alleen achter goed verlicht
98 helemaal niet verlicht. Foei toch.
Sure. Jarenlang deed ik het gewoon met turfjes op een kladblokjequote:Op maandag 30 september 2019 22:52 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Jij telt echt fietsers?![]()
En valt daarbij niet in slaap?
Je bent een bijzondere kerel. Dat waardeer ik wel.quote:Op maandag 30 september 2019 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sure. Jarenlang deed ik het gewoon met turfjes op een kladblokjetegenwoordig heb ik er een app voor
Vanwege de paardenmest?quote:Op maandag 30 september 2019 22:56 schreef Tele6 het volgende:
@:Candaasje dat vroeg ik me nog af: eet jij champignons?
@Tele6quote:Op maandag 30 september 2019 22:25 schreef Candaasje het volgende:
Oh, en nog voor de statistieken: broodjes uit de oven met hummus, en gebakken paprika, courgette en champignons. Erg simpel, maar het vulde goed
Om de PIELIETSIE te tippen dat ze hier bakken vol met geld kunnen verdienenquote:Op maandag 30 september 2019 22:56 schreef Tele6 het volgende:
@:Dr_Flash maar waarom tel je fietsers?
Oh, haiquote:Op maandag 30 september 2019 22:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je bent een bijzondere kerel. Dat waardeer ik wel.
Jup, maar die worden gekweekt in paardenmest. Dus verre van 100% vegan.quote:Op maandag 30 september 2019 22:56 schreef Tele6 het volgende:
@:Candaasje dat vroeg ik me nog af: eet jij champignons?
Stikstifprobleem in de landbouw of in het algemeen?quote:Op maandag 30 september 2019 22:51 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja nee is waar, ik ben wel afhankelijk van boeren (landbouwers) natuurlijk![]()
Ik denk alleen dat de grootste stikstofproblematiek wel bij de veehouders ligt, en dat zij ook wel in grootste aantallen aanwezig zullen zijn. Maar dat is een assumptie.
Je zou zelfs geen stroom mogen gebruiken. Moet je es kijken onder windmolensquote:Op maandag 30 september 2019 23:00 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Jup, maar die worden gekweekt in paardenmest. Dus verre van 100% vegan.
(hell, ik heb zelf op een manege gewerkt waar de mest daarvoor werd opgehaald)
Maar eigenlijk is geen enkel gewas natuurlijk 100% vegan. Overal worden pesticiden voor gebruikt, vaak ook dierlijke mest, of er komen konijntjes in maaimachines terecht. Ik probeer wel steeds meer biologisch te kopen (het aanbod is hier een beetje wisselend helaas), maar 100% leedvrij is een utopie. Maar nog wel een groot punt voor verbetering voor mij hoor
Een lijstje met dingen waarvan je lijstjes maakt a.u.b.quote:Op maandag 30 september 2019 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Om de PIELIETSIE te tippen dat ze hier bakken vol met geld kunnen verdienen![]()
Nee gewoon, het viel me op, en ik hou wel van lijstjes bijhouden. Je wilt niet weten waar ik allemaal lijstjes van bij houd (nee, dat wil je ECHT niet weten)
Ik wil dat zeker wel weten. Mensen die lijstjes bijhoudenquote:Op maandag 30 september 2019 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Om de PIELIETSIE te tippen dat ze hier bakken vol met geld kunnen verdienen![]()
Nee gewoon, het viel me op, en ik hou wel van lijstjes bijhouden. Je wilt niet weten waar ik allemaal lijstjes van bij houd (nee, dat wil je ECHT niet weten)
In de landbouw.quote:Op maandag 30 september 2019 23:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Stikstifprobleem in de landbouw of in het algemeen?Eerste ben ik met je eens, tweede niet.
quote:Op maandag 30 september 2019 23:03 schreef broccolitaart het volgende:
[..]
Een lijstje met dingen waarvan je lijstjes maakt a.u.b.
• Fietsers hoe ze verlicht zijnquote:Op maandag 30 september 2019 23:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik wil dat zeker wel weten. Mensen die lijstjes bijhouden
Heb je een autorijbewijs en sinds wanneer?quote:Op maandag 30 september 2019 23:15 schreef Candaasje het volgende:
Over boeren gesproken: ik mag morgen overalls en laarzen gaan passen voor het werken in de stal. Ik heb me opgegeven om te gaan helpen (af en toe een weekend, vakanties, etc.) in de stal van de uni hier; koeien, lama's, geiten, paarden en de stalkat voeren, de stallen hooien/mesten en een beetje aandacht geven enzo. Een trekkerrijbewijs zit er niet bij inbegrepen![]()
Ok, tijd voor El Embarcadero![]()
Trusten!
Oh nee daar heb ik een database voor. Net als voor geproefde bieren trouwens. En de voortgang van GtbV claims.quote:Op maandag 30 september 2019 23:20 schreef derLudolf het volgende:
Je bankbiljetten houdt je ook vast bij in een lijstje?
Ja, goede.......ik ben mijn eerste rijbewijs ooit verloren...ik geloof sinds 2013 o.i.d.quote:Op maandag 30 september 2019 23:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb je een autorijbewijs en sinds wanneer?
Jij bent echt nog veel beter in lijstjes dan ikquote:Op maandag 30 september 2019 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
• alcohol-inname per dag
• spoorkilometers
• spoordagen (dagen waarop ik minimaal 1 km per trein reis)
• brandstofprijzen bij de TinQ voor mijn deur
• mensen die blijven logeren
• Wanneer ik naar de kapper ga
• wanneer ik mijn elektrische tandenborstel verwissel
• wanneer ik mijn bed verschoon
• wanneer ik de filters van mijn ventilatiesysteem verwissel
• Hoe vaak ik van mijn MyMuesli pot gebruik maak (om te kijken of ik hem al terugverdiend heb en hoeveel ik er daarna mee bespaar)
• Rente op mijn spaargeld
• Vliegreizen
• Tradities: jaarlijkse dingen met $flesbedrijf
• Tradities: snoepweekendjes met Travelmattie1 en 2
• Tradities: jaarlijks Fles-en-Pa-Fles-dagje
• Workout: wat ik per dag doe aan fysio-oefeningen, fietsen en zwemmen.
Dat om te beginnen. er zal nog wel van alles bij komen
en dit zijn nog maar de Lijstjes. Er zijn dus ook nog een paar dingen die ik niet in lijstjes bijhoud maar in databasesquote:Op maandag 30 september 2019 23:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jij bent echt nog veel beter in lijstjes dan ik
Jup dan mag je trekker rijdenquote:Op maandag 30 september 2019 23:23 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, goede.......ik ben mijn eerste rijbewijs ooit verloren...ik geloof sinds 2013 o.i.d.
Er staat op de achterkant van mijn pasje wel een trekker-icoontje met daarop de datum waarop dit rijbewijs is afgegeven en wanneer 'ie verloopt....dus ik denk dat ik toch met een trekker mag rijden?
Levensgevaarlijk man, ik kan onze Ford nog niet eens fatsoenlijk achteruit inparkeren.quote:
quote:Op maandag 30 september 2019 23:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en dit zijn nog maar de Lijstjes. Er zijn dus ook nog een paar dingen die ik niet in lijstjes bijhoud maar in databases
pfoeh goeie vraag.quote:Op maandag 30 september 2019 23:29 schreef Candaasje het volgende:
Ik vind het wel knap. Hoe lang doe je dat al Flash?
Zelf hou ik iets van een agenda bijhouden slechts 3 weken vol, en daarna vergeet ik de helft weer te noteren...
quote:Op maandag 30 september 2019 23:35 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja hij trekt niet zo snel op. Maar als 'ie eenmaal loopt, dan ploegt 'ie lekker door
Jazeker. En hoe leuk je printen vind.quote:Op maandag 30 september 2019 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee bankbiljetten doe ik pas serieus sinds voorjaar 2017. Maar inmiddels ben ik wel gewoon bestuurslid van de International Bank Note Society - NL![]()
en verzorg ik 4 keer per jaar het clubblad. Ludolf weet wel hoe goed ik boekjes kan maken
Nee die had Dennis gemaaktquote:Op maandag 30 september 2019 23:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jazeker. En hoe leuk je printen vind.
Die flyer van Lüdenscheid had Dennis gemaakt toch? Of jij ook?
Ik was deze aan het zoeken, voordat men zich afvraagt wat we aan het ijlen zijnquote:Op maandag 30 september 2019 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh wauw, mondjes gesnoerdZo kwaad was het ook weer niet bedoeld allemaal
En nog steeds verbaasd dat je vrijgezel bent?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar ik ben dus eigenlijk vrij onnavolgbaar
ja, eigenlijk wel. Jij niet?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 00:16 schreef golfer het volgende:
[..]
En nog steeds verbaasd dat je vrijgezel bent?
Er zal vast wel ergens een vrouwelijk evenbeeld van jou met dezelfde autistische en neurotische lijstjesmanie-trekjes loslopen op de wereld. Maar alleen...hoe vind jij die?quote:
Wie weet. Maar wat beweegt jou om zo op een ander te moeten trappen terwijl je zelf zo lekker onder de pannen bent dan?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 00:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Er zal vast wel ergens een vrouwelijk evenbeeld van jou met dezelfde autistische en neurotische lijstjesmanie-trekjes loslopen op de wereld. Maar alleen...hoe vind jij die?
Vind je het trappen? Mijn excuses dan. Ik probeerde met wat humor te posten. Wist niet dat je het zo serieus zou nemen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Wie weet. Maar wat beweegt jou om zo op een ander te moeten trappen terwijl je zelf zo lekker onder de pannen bent dan?
Ik zou die pogingen staken als ik jou was, want aangaande humor faal je nogal.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 00:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik probeerde met wat humor te posten.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 00:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Er zal vast wel ergens een vrouwelijk evenbeeld van jou met dezelfde autistische en neurotische lijstjesmanie-trekjes loslopen op de wereld. Maar alleen...hoe vind jij die?
Awesomequote:Op maandag 30 september 2019 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
• Fietsers hoe ze verlicht zijn
• alcohol-inname per dag
• spoorkilometers
• spoordagen (dagen waarop ik minimaal 1 km per trein reis)
• brandstofprijzen bij de TinQ voor mijn deur
• mensen die blijven logeren
• Wanneer ik naar de kapper ga
• wanneer ik mijn elektrische tandenborstel verwissel
• wanneer ik mijn bed verschoon
• wanneer ik de filters van mijn ventilatiesysteem verwissel
• Hoe vaak ik van mijn MyMuesli pot gebruik maak (om te kijken of ik hem al terugverdiend heb en hoeveel ik er daarna mee bespaar)
• Rente op mijn spaargeld
• Vliegreizen
• Tradities: jaarlijkse dingen met $flesbedrijf
• Tradities: snoepweekendjes met Travelmattie1 en 2
• Tradities: jaarlijks Fles-en-Pa-Fles-dagje
• Workout: wat ik per dag doe aan fysio-oefeningen, fietsen en zwemmen.
Dat om te beginnen. er zal nog wel van alles bij komen
Wow wat onaardig.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 00:33 schreef golfer het volgende:
Flikker toch op. Jij doet niet anders dan sarcastisch posten en maakt jezelf echt niet kwetsbaar met die lijstjes van je. Je weet zelf dondersgoed dat het een beetje raar is.
Grow up! En leer daarvan.
Ik moest staan (normaal 1ste klas). Het lijkt steeds vroeger, steeds drukker te worden.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 07:48 schreef sigme het volgende:
Overgestapt in Zwolle, nu een zitplaats op het balkon. Voor een eersteklasabonnement mag ik nog steeds niet mopperen, nu kan hooguit de helft nog grond/staan worden.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 06:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Heh, dat onPeeëske hartje! Leuk hè, verkering?
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 07:56 schreef Anthraxx het volgende:
Ik moest staan (normaal 1ste klas). Het lijkt steeds vroeger, steeds drukker te worden.
Maar nu in Utrecht.
De bus naar de Uithof was tig jaar terug ook altijd al verschrikkelijk druk. Rijd die tram eigenlijk al?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 08:15 schreef Vork het volgende:
[..]
Zal wel lekker rustig zijn op 't werk.
Nee natuurlijk niet! Vanaf half december op halve kracht is nu de planning.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 08:19 schreef Anthraxx het volgende:
De bus naar de Uithof was tig jaar terug ook altijd al verschrikkelijk druk. Rijd die tram eigenlijk al?
(ik hoef niet veel verder dan Utrecht Centraal).
Normaal zit ik of op het station (theater kant), of 5 minuten lopen er vandaan. Nu moest ik het kanaal over. Maar buiten de wind/regen is het wel fijn om even een stukje te lopenquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 08:23 schreef sigme het volgende:
Als ik op het station ben moet ik nog een klein eindje lopen. Ik neem een extra vroege trein, dan kan ik even blijven hangen bij de molen. Ga ik even bij de varkjes langs en eet ik een bakje kwark. Nu al zin an
Nou idd, een bouwhek, dat stopt een trekker echt niet.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 08:37 schreef Lonaa het volgende:
Tevens hebben de boeren een aantal nieuwe 'ingangen' gevonden het Malieveld op.
Deze man ookquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 08:32 schreef Lonaa het volgende:
Goedemorgen.
Ik zit een beetje te genieten van dat Boerenprotest.
https://twitter.com/i/status/1178922045830307840quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 08:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou idd, een bouwhek, dat stopt een trekker echt niet.
Maar nu mag je wel eerste klas staanquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 07:56 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik moest staan (normaal 1ste klas). Het lijkt steeds vroeger, steeds drukker te worden.
Maar nu in Utrecht.
Ach, een boek lezen lukt staand ook wel. Het zal wel drukker zijn door de verwachte spits en het protest.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 08:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar nu mag je wel eerste klas staan
Heb je dat filmpje gezien waar auto's van Rijkswaterstaat (of in elk geval van die hele pick ups) op de oprit staan?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 08:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
https://twitter.com/i/status/1178922045830307840
Niet echt nee.
Drukste ochtendspits ooitquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 08:44 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ach, een boek lezen lukt staand ook wel. Het zal wel drukker zijn door de verwachte spits en het protest.
Maar die schijten ook allemaal 7 kleuren stront. Als een trekker er langs wil, gaat een trekker er langs. Of doorheen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 08:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb je dat filmpje gezien waar auto's van Rijkswaterstaat (of in elk geval van die hele pick ups) op de oprit staan?
Trekkers gaan er links en rechts omheen
Oh helemaal mee eens! Ze hadden het ook kunnen helpen organiseren om een enorme chaos te voorkomen en ipv daarvan besloten ze dat 'tegenhouden' de beste aanpak was, maar mensen die boos zijn tegenhouden zorgt juist voor chaosquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 08:48 schreef Lonaa het volgende:
Maar die schijten ook allemaal 7 kleuren stront. Als een trekker er langs wil, gaat een trekker er langs. Of doorheen.
En nu zijn ze vreemdzaam, die boeren, alleen boos. Maar ze worden wel nog meer opgefokt door de aanpak van politie daarzo en dat is echt superdom. Probeer het dan in goede banen te leiden, met ze te praten enz.
Nu zie ik filmpjes langskomen met 'doe wat we zeggen of we arresteren je en we gebruiken geweld' (true story...) daar zou ik alleen maar linker van worden. En die trekker rijdt wel hoor.![]()
Mooi dom.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 08:52 schreef FutureFairytale het volgende:
20 min later maar kostelijk vermaakt op de weg met alle tractoren en spandoeken![]()
Groot gelijk voor onze hardwerkende boeren
En dan krijg je dus dit:quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 08:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh helemaal mee eens! Ze hadden het ook kunnen helpen organiseren om een enorme chaos te voorkomen en ipv daarvan besloten ze dat 'tegenhouden' de beste aanpak was, maar mensen die boos zijn tegenhouden zorgt juist voor chaos
En de politie heeft zelf zoiets gedaan uit protest en om aandacht te vragen voor hun problematiek! Beetje sympathie jegens een andere groep in de samenleving zou ze niet mistaan. Opdrachten komen natuurlijk van hogerhand, maar dan nog.
Daarom. Als je 30 jaar geen groot protest hebt gevoerd, doe je dat nu niet voor niks en laat je je niet zomaar afschepen naar een voetbalstadion.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 08:48 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Maar die schijten ook allemaal 7 kleuren stront. Als een trekker er langs wil, gaat een trekker er langs. Of doorheen.
En nu zijn ze vreemdzaam, die boeren, alleen boos. Maar ze worden wel nog meer opgefokt door de aanpak van politie daarzo en dat is echt superdom. Probeer het dan in goede banen te leiden, met ze te praten enz.
Nu zie ik filmpjes langskomen met 'doe wat we zeggen of we arresteren je en we gebruiken geweld' (true story...) daar zou ik alleen maar linker van worden. En die trekker rijdt wel hoor.![]()
Mooi dom.
I would.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 08:59 schreef derLudolf het volgende:
Alles wat niet mag is leuk, dus ja, kun je door over een plantsoen tussen de bomen door te rijden toch op het Malieveld komen is dat prachtig natuurlijk.
Daar ben ik ook een beetje bang voor. Dan zijn ze snel de sympathie van het volk kwijt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
I would.
Ik hoop vooral dat ze zich niet laten verleiden tot geweld.Want dat gebeurd en ik kan me voorstellen dat de boeren daar, in het moment, in meegaan. Want boos. Maar dat zou zooo zonde zijn, dan zijn ze straks alsnog de gebeten hond
Ik heb jarenlang een agent in mijn vriendenkring gehad en stond altijd te kijken van zijn verhalen. Hoe hij met (vrouwelijke/gekleurde) collega's omging, met mensen die misschien iets verkeerds gedaan hadden. Maar hoe meer er tegenwoordig in de openheid komt hoe meer ik denk dat daar eens flink de bezem door moet. Maar ja, wat krijg je dan terug. En ik heb het niet alleen over politie maar al dat soort "haantjes" organisaties. En dan ben ik toch beslist geen mannenhaatster (want ze zijn over het algemeen hartstikke leuk)quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er zijn ook pas zeker 20 jaar criminologische onderzoeken over hoe de politie mensen boos kan krijgen. Meestal gaat dat over voetbalsupporters. Die gedragen zich een heel stuk fatsoenlijker wanneer je hen niet criminaliseert. Maar dat geldt voor alle boze groepen, ook voor deze boeren.
Behalve Pegida. Daar mag je met traangas op wat mij betreft. Maar ik ben dan ook geen wetenschapper
QFT wb dat laatste. (In Enschede binnenkort weer een demonstratie vanquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er zijn ook pas zeker 20 jaar criminologische onderzoeken over hoe de politie mensen boos kan krijgen. Meestal gaat dat over voetbalsupporters. Die gedragen zich een heel stuk fatsoenlijker wanneer je hen niet criminaliseert. Maar dat geldt voor alle boze groepen, ook voor deze boeren.
Behalve Pegida. Daar mag je met traangas op wat mij betreft. Maar ik ben dan ook geen wetenschapper
Ik ben dol op lijstjes, ik heb een boek over lijstjes maken, maar het moet niet obsessief overkomen. Ik weet dat die scheidslijn dun isquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tevens ben ik dan geen vrijgezel maar ik vind een heer met een voorliefde voor lijstjes niet per definitie onaantrekkelijk
En hij ligt voor iedereen ergens andersquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben dol op lijstjes, ik heb een boek over lijstjes maken, maar het moet niet obsessief overkomen. Ik weet dat die scheidslijn dun is
Alle kanten belichten is altijd goed, Candaasjequote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:15 schreef Candaasje het volgende:
Pfoe, ik weet niet of dit de plek is, maar ik merk dat ik toch emotioneel en kwaad wordt van het boerenprotest.
Niet omdat ze niet zouden mogen protesteren van me. En natuurlijk is opruiing veroorzaken de beste methode. Snap ik helemaal.
Wel omdat als 'ik' het doe, ook al is het op legale wijze, met vergunningen en hele draaiboeken (want zo gaan doorgaans onze protesten), ik alsnog voor al het vuil van de straat wordt uitgemaakt. Door politicus Geurts voor terrorist, door een willekeurige voorbijganger voor iemand die het leven niet waard is. En zo nog vele voorbeelden.
Doe je iets meer als activist, en zeker iets dat niet volledig volgens de regel is, dan kun je al helemaal rekenen op een lading stront over je heen. Helemaal als het de economie schaadt. Maar goed, dat argument lijkt nu wel van tafel na vandaag, niet waar?
Ik ben dan ook erg benieuwd naar de reacties op de lockdown van London volgende weken. Zouden 'we' dan ook eens steun krijgen? Omdat Extinction Rebellion en Animal Rebellion kruispunten en overheidsgebouwen bezetten (ook vooraf aangekondigd) om een betere leefwereld voor mens én dier te eisen? Of wordt dan de ME weer toegejuicht? Moeten die klote-activisten dan weer het liefst dood enzo? (Ik zeg niet dat jullie dit zeggen, maar doodsbedreigingen zijn vrij 'common'.)
En omdat ik het er gewoon mee eens ben dat de veestapel moet halveren, omdat 40% (!) van de stikstofuitstoot gewoon uit de agrarische sector komt, en die sector gewoon te vaak zijn kop in het zand steekt. (Maar ik ben het er wel mee eens dat er ook andere sectoren moeten worden aangepakt, dat wel. Dat Schiphol telkens mag uitbreiden is natuurlijk te idioot voor woorden)
En omdat ik dus de schrijnende situatie ken van al die dieren die hun leven lang in te kleine hokjes zitten en talloze schendingen van lichamelijke integriteit moeten ondergaan. Maar hun levens boeit niemand kennelijk een zier. Want oh god wat zijn we toch goed voor onze dieren in NL. (Echt, dream on. Er is veel te veel leed, er zijn veel te veel misstanden, en we hebben een controlerend orgaan dat niet voldoende functioneert. Dan kunnen we wel kijken naar het buitenland, maar we hebben hier genoeg schandalen om zelf met het schaamrood op onze kaken te lopen, en daarbij is zo'n 80% van het varkensvlees voor de export.......
En onze veehouderij is failliet. Er gaan in de EU honderden miljoenen voor subsisdie in, maar het aandeel in NL voor het BNP was in 2017 slechts 0.5%. En de varkenshouderij kost ons meer (>4miljard) dan het ons oplevert (>2 miljard) als je kijkt naar alle gevolgen voor gezondheid/milieu, etc.
Zo..moest het even kwijtNegeer het gerust.
Goedemorgen!
Tijd voor ontbijt en nog wat studie.
Ik snap je wel. En dat mensen andere mensen voor hun ideeen/gevoelens uitschelden is echt "not done" (en dan zeg ik het netjes).quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:15 schreef Candaasje het volgende:
Pfoe, ik weet niet of dit de plek is, maar ik merk dat ik toch emotioneel en kwaad wordt van het boerenprotest.
Niet omdat ze niet zouden mogen protesteren van me. En natuurlijk is opruiing veroorzaken de beste methode. Snap ik helemaal.
Wel omdat als 'ik' het doe, ook al is het op legale wijze, met vergunningen en hele draaiboeken (want zo gaan doorgaans onze protesten), ik alsnog voor al het vuil van de straat wordt uitgemaakt. Door politicus Geurts voor terrorist, door een willekeurige voorbijganger voor iemand die het leven niet waard is. En zo nog vele voorbeelden.
Doe je iets meer als activist, en zeker iets dat niet volledig volgens de regel is, dan kun je al helemaal rekenen op een lading stront over je heen. Helemaal als het de economie schaadt. Maar goed, dat argument lijkt nu wel van tafel na vandaag, niet waar?
Ik ben dan ook erg benieuwd naar de reacties op de lockdown van London volgende weken. Zouden 'we' dan ook eens steun krijgen? Omdat Extinction Rebellion en Animal Rebellion kruispunten en overheidsgebouwen bezetten (ook vooraf aangekondigd) om een betere leefwereld voor mens én dier te eisen? Of wordt dan de ME weer toegejuicht? Moeten die klote-activisten dan weer het liefst dood enzo? (Ik zeg niet dat jullie dit zeggen, maar doodsbedreigingen zijn vrij 'common'.)
En omdat ik het er gewoon mee eens ben dat de veestapel moet halveren, omdat 40% (!) van de stikstofuitstoot gewoon uit de agrarische sector komt, en die sector gewoon te vaak zijn kop in het zand steekt. (Maar ik ben het er wel mee eens dat er ook andere sectoren moeten worden aangepakt, dat wel. Dat Schiphol telkens mag uitbreiden is natuurlijk te idioot voor woorden)
En omdat ik dus de schrijnende situatie ken van al die dieren die hun leven lang in te kleine hokjes zitten en talloze schendingen van lichamelijke integriteit moeten ondergaan. Maar hun levens boeit niemand kennelijk een zier. Want oh god wat zijn we toch goed voor onze dieren in NL. (Echt, dream on. Er is veel te veel leed, er zijn veel te veel misstanden, en we hebben een controlerend orgaan dat niet voldoende functioneert. Dan kunnen we wel kijken naar het buitenland, maar we hebben hier genoeg schandalen om zelf met het schaamrood op onze kaken te lopen, en daarbij is zo'n 80% van het varkensvlees voor de export.......
En onze veehouderij is failliet. Er gaan in de EU honderden miljoenen voor subsisdie in, maar het aandeel in NL voor het BNP was in 2017 slechts 0.5%. En de varkenshouderij kost ons meer (>4miljard) dan het ons oplevert (>2 miljard) als je kijkt naar alle gevolgen voor gezondheid/milieu, etc.
Goedemorgen!
Vooropgesteld mijnerzijds: Ik vind dat jij/jullie/iedereen gelijk recht heeft z'n stem te laten horen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:15 schreef Candaasje het volgende:
Goedemorgen!
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Alle kanten belichten is altijd goed, Candaasje
Maar dit ging er geloof ik vooral om dat ze een fatsoenlijk inkomen willen overhouden aan hun werk en dat alle maatregelen van de regering dat tegenhouden. Ik zou zeggen maak zuivel en vlees duurder in de winkel (betaal de boer dus meer, niet de familie Heijn) en verlaag de belasting op groente en fruit. Maar ja, dat is vast te simpel. Een boer met meer inkomen heeft waarschijnlijk ook betere mogelijkheden om diervriendelijker te werken. Al geloof ik dat diervriendelijker weer milieu onvriendelijker was, maar dat een beetje klok-klepel, ik weet niet precies hoe dat zit.
Je kan je afvragen met welke beweegreden. Als het leven me zuur wordt gemaakt en ik kan geen kant op. Ja, koop me dan maar uit.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:29 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
Wat me vooral steekt is dat Nederland zich al jarenlang niet aan de regels houdt, en de agrarische sector heel vaak doet alsof 'ze het niet wisten'. Maar boeren zijn doorgaans echt wel slimme ondernemers.
Voorbeeld: elke veehouder wist dat er teveel koeien waren in NL, maar we bleven maar doorgaan met de schaalvergroting. Want, en dat is ook zo, anders zouden ze failliet gaan.
Maar vervolgens hoor ik dan een (ex-)collega (familie met veebedrijf) dat die kut-Thieme en die klote PvdD er voor heeft gezorgd dat ze koeien naar de slacht moeten brengen. (Omdat Thieme die EU regels wel wil naleven).
Maar daarbij wordt dan wel vergeten dat het hele systeem niet door Thieme bedacht is, maar door partijen zoals CDA, VVD, SGP, etc. En dat die dus op steun kunnen rekenen van diezelfde agrarische sector...
Dat de Rabobank de enige bank is die nog leningen verstrekt in de veehouderij, zegt ook wel wat over hoe verrot en failliet het systeem is hè.
En voor de duidelijkheid: een boer hoeft van mij niet aan de grond te komen te zitten. Als ze subsidies krijgen om over te schakelen naar bijvoorbeeld gewasteelt voor menselijke consumptie: geef ze dat schip met geld. 2/3 van de varkensboeren heeft ook aangegeven wel uitgekocht te willen worden. (Melkveehouders willen het minder vaak).
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik snap je wel. En dat mensen andere mensen voor hun ideeen/gevoelens uitschelden is echt "not done" (en dan zeg ik het netjes).
Eén keer zo'n protest als deze pikken we in Nederland wel, iedereen weet dat boeren het best lastig hebben, maar ik denk ook dat iedereen ook wel weet dat ze ook onevenredig gepakt worden. Wat je zegt, pak ook schiphol aan, pak ook de automobilist aan. Da's net als allerlei bezuinigingen, daar krijgen de zwakkeren het meestal voor de kiezen.
Maar jullie acties, hoe sympatiek ik ze ook vind, raken mensen op hun bordje eten en ik denk dat dat bij velen in het verkeerde keelgat schiet. Weet het allemaal niet zeker hoor, en misschien zit ik helemaal verkeerd. Maar da's net als waarom Greta T zo'n haat op roept. Iedereen weet dat ze verkeerd bezig zijn, maar het moet niet gezegd worden.
Dat is net als wanneer je iemand in het verkeer erop wijst dat ze de hand niet uitsteken, geen licht hebben, richtingaanwijzer niet gebruiken, dat ze jou uitschelden, ipv sorry, mijn fout.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk, zeggen van, we gaan bedrijven zonder opvolger die willen stoppen goede regelingen bieden is iets anders zeggen dan "de helft moet stoppen"quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:31 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Je kan je afvragen met welke beweegreden. Als het leven me zuur wordt gemaakt en ik kan geen kant op. Ja, koop me dan maar uit.
Betere woorden dan die van mij, maar zoiets probeerde ik te zeggen ja.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weet je Candaasje, ik zie jullie demonstraties en dit boerenprotest als twee verschillende zaken. Ik ben niet verplicht om te kiezen.
Wat jullie doen, is mensen op hun moraal aanspreken. Dat is het zelfde als met de anti Zwarte Pietbeweging of zelfs de ME de voor Lonaa bedreigend overkomt. Mensen voelen zich beschuldigd en daar worden ze recalcitrant van. Hoe erg het ook voor jullie is en hoeveel gelijk jullie ook hebben, het is een zeer normale menselijke reactie om alles bij het oude te willen houden.
Wat deze boeren doen gaat om geld, om hun bestaan. Dat is voor iedereen veel makkelijker te begrijpen. En ik denk ook niet dat iedereen die boeren nou toejuicht hoor. Hier toevallig wel. En niet omdat ik voor dierenmishandeling ben maar wel omdat ik voor duidelijke regelgeving ben die niet steeds verandert. Mensen moeten wel weten waar ze aan toe zijn, anders worden ook zij recalcitrant. En als dat betekent dat we geleidelijk die veestapel gaan halveren over 20 jaar dan is dat ook prima (voor mij). Als er maar duidelijkheid is.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
Ik denk dat je wel juist zit hoor. En ik weet ook wel dat echt niet iedereen het met 'ons' eens is, hoewel de meerderheid wel, of in elk geval grotendeels. En het is ook niet enkel kommer en kwel; best vaak kun je juist met die mensen die zo heftig reageren nog een leuk gesprek voeren. Maar het kost wel veel inzet en energie, en de durf om er weer op af te gaan.
Maar goed, ik sta er dus vrij emotioneel in merk ik. Dat neem ik de boeren niet eens kwalijk, ik begrijp dat zij voor zichzelf willen opkomen.
Maar god, wat zou ik geven voor zoveel openlijke steun voor andere dieren. Ik hoop dat die dag ooit eens komt. Ik hoop dat de lockdown in London een keer wordt toegejuichd.Ik hoop ook dat de boeren niet worden neergeslagen. Maar er is al gedreigd met geweld en de eerste boeren zijn al opgepakt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar nogmaals, ik snap je wel, en ook de emotie wel (oh hell, als ik toch iets begrijp is het emotie)
Sterkheidsbaas van alles.
Dat zou een goed begin zijn jaquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kijk, zeggen van, we gaan bedrijven zonder opvolger die willen stoppen goede regelingen bieden is iets anders zeggen dan "de helft moet stoppen"
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:26 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Vooropgesteld mijnerzijds: Ik vind dat jij/jullie/iedereen gelijk recht heeft z'n stem te laten horen.
Het feit dat er op jullie protesten nare reacties komen komt denk ik voort uit een soort schaamte. Net als je dat zag bij Greta. Mensen zijn op hun pik getrapt omdat ze het wel weten maar het is convient te vergeten dat er een probleem is. Je komt dan namelijk aan HUN vrijheden en privileges.
Dit protest is collectief, tegen de overheid. Ik las vandaag een reactie van iemand die zei 'ik denk dat we er met veel mensen achterstaan omdat we er eigenlijk zelf ook hadden willen staan'.
Dat er dingen moeten veranderen in de boerensector lijkt me vanzelfsprekend. Veel te veel export, veel te veel leed, veel te veel geld waar boeren niks aan hebben/van krijgen.
Het gaat niet enkel om het stikstofprobleem natuurlijk. De veehouderij veroorzaakt nog veel meer schade.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:32 schreef derLudolf het volgende:
@:Candaasje, depositie is iets anders dan uitstoot.
40% van de uitstoot, ja, daarin zijn energiecentrales niet meegenomen en de luchtvaart al helemaal niet. Voorts komt zo'n 30% uit het buitenland, dus ja, als hier boeren weg gaan gaat de productie ergens anders heen.
Ik begrijp het rationeel welquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weet je Candaasje, ik zie jullie demonstraties en dit boerenprotest als twee verschillende zaken. Ik ben niet verplicht om te kiezen.
Wat jullie doen, is mensen op hun moraal aanspreken. Dat is het zelfde als met de anti Zwarte Pietbeweging of zelfs de ME de voor Lonaa bedreigend overkomt. Mensen voelen zich beschuldigd en daar worden ze recalcitrant van. Hoe erg het ook voor jullie is en hoeveel gelijk jullie ook hebben, het is een zeer normale menselijke reactie om alles bij het oude te willen houden.
Wat deze boeren doen gaat om geld, om hun bestaan. Dat is voor iedereen veel makkelijker te begrijpen. En ik denk ook niet dat iedereen die boeren nou toejuicht hoor. Hier toevallig wel. En niet omdat ik voor dierenmishandeling ben maar wel omdat ik voor duidelijke regelgeving ben die niet steeds verandert. Mensen moeten wel weten waar ze aan toe zijn, anders worden ook zij recalcitrant. En als dat betekent dat we geleidelijk die veestapel gaan halveren over 20 jaar dan is dat ook prima (voor mij). Als er maar duidelijkheid is.
En wel nu.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kijk, zeggen van, we gaan bedrijven zonder opvolger die willen stoppen goede regelingen bieden is iets anders zeggen dan "de helft moet stoppen"
Ik denk dat er zeker wel met 2 maten wordt gemeten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:39 schreef Candaasje het volgende:
Maar het blijft voelen alsof er met twee maten gemeten wordt. Maar dat is dus mijn persoonlijke beleving en verre van objectief natuurlijk.
Ik snapte sowieso niet zo goed waarom die snelheid naar 130 moest. Mijn eerste ingeving is om te beginnen door alles wat 130 is weer terug te laten gaan naar 120.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En wel nu.
Maar van onze eigen privileges zoals lekker op vakantie met het vliegtuig en 130 op de snelweg, daar blijven we vanaf, want hey, dat raakt ons. Die boeren, pfff, das nie in de randstad he, dus boeit nie.
Nee, ik hoop ook dat het hier gewoon rustig verloopt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:37 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat de boeren niet worden neergeslagen. Maar er is al gedreigd met geweld en de eerste boeren zijn al opgepakt.
Maar nogmaals, ik snap je wel, en ook de emotie wel (oh hell, als ik toch iets begrijp is het emotie)
Ik vind wel dat ik meer mijn steentje zou moeten bijdragen wb voedsel. Ik probeer wel vleesch te kopen bij kleinere bedrijven en zou nog liever rechtstreeks van de boer kopen. Maar dat doe ik niet. Niet altijd. Uit gemakzucht en omdat geld.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat eten (o.a.) betreft leven we wel in een enorm interessante tijd hoor mensen. Misschien heet dit over 200 jaar wel de culinaire revolutie
True, dat mag ook zeker aangepakt worden. Want dat is zot.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En wel nu.
Maar van onze eigen privileges zoals lekker op vakantie met het vliegtuig en 130 op de snelweg, daar blijven we vanaf, want hey, dat raakt ons. Die boeren, pfff, das nie in de randstad he, dus boeit nie.
Dit zegt het allemaal.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:44 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee, ik hoop ook dat het hier gewoon rustig verloopt.Geweld tegen wie dan ook ben ik geen fan van.
Ik moet nu denken aan liedjes die we wel eens zittend zingen (ik kan heeul niet zingen, maar vooruit) en die vaak de angel uit de agressie halen. (Het voorkomt in elk geval dat mensen op je gaan inhakken, want je bent opeens veel minder bedreigend.)
'Every cow has a story,
And when you are near,
You know each one deserves freedom
That's the reason why we're here
Every pig has a story,
And when you are near,
That's the reasons why we're here
Every farmer has a story
And when you are near
That's the reason why we are here.
(Onze protesten richten zich ook niet tegen de boer/veehouder, maar tegen het systeem. Hoewel dat niet altijd zo wordt geïnterpreteerd, wat wel logisch is. Maar vandaar dus dat laatste couplet. Boeren zijn in mijn ogen net zo min monsters als slachters, dierenartsen of consumenten dat zijn.)
Hmm bij peguda kun je ze ook vreedzaam melden dat ze beter thuis blijven heb ik gemerkt toen ze varkens wilden bbqen voor allerhande moskees.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik doe dat wel steeds meer. En let actief op een aantal vegetarische dagen per week. Maar ik denk ook te vaak aan mijn eigen gemak of portemonnee.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind wel dat ik meer mijn steentje zou moeten bijdragen wb voedsel. Ik probeer wel vleesch te kopen bij kleinere bedrijven en zou nog liever rechtstreeks van de boer kopen. Maar dat doe ik niet. Niet altijd. Uit gemakzucht en omdat geld.
Ik ga wel even kijken of ik voor zaterdag nog even naar het slachthuis kan voor vleesch. Da's in ieder geval vleesch waar grote bedrijven niet aan verdienen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik doe dat wel steeds meer. En let actief op een aantal vegetarische dagen per week. Maar ik denk ook te vaak aan mijn eigen gemak of portemonnee.
Ik ga voor zaterdag echt niet voor 5 man biologische spareribs halen. Dat hek kost al zoveel![]()
En verder is het kopen van biologisch varkensvlees veel lastiger dan rund of kip. Er staan hier overal varkensstallen maar geen een met winkel. Ik vraag me af hoe dat komt.
Ik had hetzelfde gesprek laatst.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zou ook wel vaker biologisch willen kopen. Heb al vaak gekeken naar het gezamenlijk een koe kopen ofzo. Maar waar moet ik het kwijt. Zo'n grote vriezer heb ik niet.
Wel eten we een paar dagen per week vegetarisch.
Kip eet ik altijd biologisch.
Mocht iemand nog goede ideeën hebben hoor ik dat uiteraard graag.
Dat zou fijn zijnquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:53 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ga wel even kijken of ik voor zaterdag nog even naar het slachthuis kan voor vleesch. Da's in ieder geval vleesch waar grote bedrijven niet aan verdienen.
Dat zou wel interessant zijn ja. Ik zal eens gaan pijlen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:57 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde gesprek laatst.
Degene deed het met een aantal mensen samen.
Doorgaans 1 vriezerlade per keer.
Dat is toch wel te behappen denk ik.
Hier dus in de heroverweging
Geen kaasquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:07 schreef Candaasje het volgende:
De veganchallenge start ook vandaag: https://veganchallenge.nl/
![]()
![]()
![]()
Geintje jongens.Of nouja, misschien zitten er wel leuke recepten tussen. Geen idee, maar hoor wel vaak positieve verhalen. Maar dat is dan op straat en niet CUL natuurlijk![]()
Ok, ik ga nog steeds ontbijten. Alleen even bedenken wát.
Dat weet niemand.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:11 schreef minilot het volgende:
Ik koop eigenlijk altijd wel biologisch vlees, behalve als ik lam haal bij de dorpsTurk - geen idee wat daar de herkomst van is..
www.koopeenkoe.nl ?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nieuwe recepten zijn altijd tof. Ik kan een vegetarische maaltijd net zo lekker vinden als een maaltijd met vlees trouwens.
Had iemand nog een goed adresje voor zo'n koe?
Kan het nergens meer vinden
Ja die kende ik wel idd. Maar dacht misschien zijn er nog wat kleinere boeren ofzo.quote:
Geloof dat @borisz dat regelmatig doetquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nieuwe recepten zijn altijd tof. Ik kan een vegetarische maaltijd net zo lekker vinden als een maaltijd met vlees trouwens.
Hmm woonde jij niet in dezelfde stad als ik?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dat zou wel interessant zijn ja. Ik zal eens gaan pijlen.
Helaas ook iets teveel mensen in mijn omgeving die gek zijn in de kilo knaller.
Ik zou wel wat groter biologische kip willen inslaan. Wij eten best veel kip.. Want mager vlees is goed voor mij
Helemaal met je eensquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik stem al heel lang heel trouw op de pvdd. Maar toch steun ik de boeren vandaag.
Het zijn altijd maar de boeren. Maar de andere grote vervuilers worden amper aangepakt.
Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat de boeren ook liever geen megastallen zouden willen. Maar minder wat beter voor de beesten is. Alleen moeten ze wel ergens brood van op de tafel toveren. En dat gaat niet.. Dus misschien is het tijd dat er eerlijke prijzen komen. Zodat ze met minder af kunnen. Dan zal Nederland wel weer steigeren. Maar die boeren moeten ergens van betaald worden.
Kaas vond ik ook het moeilijkste. Want kaas. Maar na ongeveer 3 maanden miste ik het niet meer zolang ik het niet zag, en na 6 maanden deed zelfs een toastje brie voor mijn neus me niet meer kwijlen. Ik denk dat mijn smaakpapillen zich hebben aangepastquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Geen kaas
Ik vind vegan wel lastig als ik eerlijk ben.
Ook datquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:41 schreef Lonaa het volgende:
Ik denk dat er zeker wel met 2 maten wordt gemeten.Dat is het verschil tussen protest tegen 'de grote boze overheid' en protest tegen hoe de individu keuzes maakt.
Dat eerste verenigd het volk, dat tweede maakt het volk boos.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:08 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]
Als de weg geblokkeerd is...dan gaan we toch over het strand naar Den Haag?
Ik ken geloof ik alleen de appeltaartquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:12 schreef minilot het volgende:
Heej, ooit ook eens meegedaan aan de Vegan Challenge, een paar jaar geledenViel me alles mee - veel lekkers gemaakt
Dierenmishandeling! Je kunt een kat niet vegan voeren!quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:12 schreef Lonaa het volgende:
Over veganisme gesproken, poes heeft deze ochtend trek in al mijn plantjes.
Naast koopeenkoe zijn er zat lokale ondernemers die dat aanbieden toch?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik woon in een durpquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:15 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm woonde jij niet in dezelfde stad als ik?
Moet wel eerst een andere vriezer
We konden iets langer dan normaal blijven liggen. Haasten was niet nodig gelukkigquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 08:53 schreef Kaatje1 het volgende:
@:PdeHoog, maar konden jullie wel blijven liggen of toch nog haasten op de vroege ochtend (da's dan weer zo vervelend)
Er zijn mensen die het doen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:21 schreef Candaasje het volgende:
Dierenmishandeling! Je kunt een kat niet vegan voeren!![]()
![]()
Dit ben ik overigens wel van mening hoor, wees gerust. Ik zal een kat totdat het wetenschappelijk bewezen is niet vegan voeren en dit ook niet zomaar aanraden.
Dat vroeg ik mij dus idd af. Maar hier zitten vooral veel kippen en geiten boeren volgens mij.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Naast koopeenkoe zijn er zat lokale ondernemers die dat aanbieden toch?
Ik kijk altijd verlekkerd als ik deze koeien zie grazen.
http://www.scholtenszathe(...)vlees/vleespakketten
Oh, ik heb die maand louter mijn eigen plan getrokken qua recepten hoor. Appeltaart zegt me niks!quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:21 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ken geloof ik alleen de appeltaart. Misschien moet ik ook eens inschrijven, kan ook wel wat nieuwe, eenvoudige recepten gebruiken hier.
[..]
Nu Piet er niet meer is om het te zeggen, neem ik de honneurs waar, geitenbokjes zijn ook lekker.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dat vroeg ik mij dus idd af. Maar hier zitten vooral veel kippen en geiten boeren volgens mij.
Ik vind geit niet zo lekkerquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nu Piet er niet meer is om het te zeggen, neem ik de honneurs waar, geitenbokjes zijn ook lekker.
Insmeren met Vegata en paprikapoeder en dan twee uur in de oven was het toch?
Ja, ik ken ze. Ik heb er ook wel discussies over. Want enerzijds dan wel tegen proefdiergebruik zijn, maar dan wel je kat als proefdier gebruiken door een dieet zonder vlees te proberen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Er zijn mensen die het doen.![]()
![]()
Ze krijgen hier vleesch. De (nieuwe) hond ook. Maar die krijgt ook nog wat groente. Ergo, ik voer ze zo 'natuurlijk' mogelijk. En, misschien achterhaald, is dat ook waarom veganisme me wat tegenstaat (vega dan nog wat minder), mensen halen voedingsstoffen uit vlees welke moeilijk (niet? niet genoeg?) uit niet-dierlijke producten te halen zijn.
Hoe is het nu verder met dat poppodium, overgenomen door een andere stichting/bedrijf toch? Draait het nog?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:50 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]
Lonaa voor het gemeentehuis.Tegen het systeem en tegen onrecht
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:32 schreef minilot het volgende:
Op de laatste dag van die Vegan Challenge destijds brak ik overigens mijn kuitbeen en moest ik anderhalve maand in het gips. Mijn moeder gelooft tot op de dag van vandaag nog altijd dat ik niks gebroken had als ik de maand ervoor gewoon netjes biefstukken en melk binnen had gekregen, voor sterke botten
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:32 schreef minilot het volgende:
Op de laatste dag van die Vegan Challenge destijds brak ik overigens mijn kuitbeen en moest ik anderhalve maand in het gips. Mijn moeder gelooft tot op de dag van vandaag nog altijd dat ik niks gebroken had als ik de maand ervoor gewoon netjes biefstukken en melk binnen had gekregen, voor sterke botten
Klopt. Hoewel adoptie vaak wel wordt gedaan, maar geen verdere fok.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:36 schreef minilot het volgende:
Ik denk eigenlijk dat ik er vanuit het veganistische gedachtengoed eerder voor zou kiezen om überhaupt niet voor mijn eigen lol een huisdier te nemen.
Het bestaat nog. Het is soms nog open voor concerten/feestjes, maar echt het ondergeschoven kindje tov Hengelo. Alle leuke, geldverdienende dingen staan daar.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoe is het nu verder met dat poppodium, overgenomen door een andere stichting/bedrijf toch? Draait het nog?
Of moet ik daar niet naar vragen?
Hier inderdaad ook alleen maar adoptie van afgedankte beestjes. Ik wil geen voor mij gefokt beestje.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:40 schreef Candaasje het volgende:
[..]oh man, die mythes zijn zo hardnekkig
[..]
Klopt. Hoewel adoptie vaak wel wordt gedaan, maar geen verdere fok.
(Met het oog op huisdierenbezit, maar vaker de voeding die nodig is, en eventuele medicatie. Dat laatste is ook allemaal niet echt vegan als je bekijkt hoe het ontwikkeld wordt natuurlijk.)
Laat ze lekker in de Randstad blijven danquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:45 schreef minilot het volgende:
Hela Lonaa, niet onze dealers dissen hè?
Ik bestel bij KoopeenKoe of Schotse Hooglander.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Geloof dat @:Borisz dat regelmatig doet
Hij krijgt oprispingen van paprikaquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nu Piet er niet meer is om het te zeggen, neem ik de honneurs waar, geitenbokjes zijn ook lekker.
Insmeren met Vegata en paprikapoeder en dan twee uur in de oven was het toch?
Ook uit milieuoogpunt is drugs niet heel tof...quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:45 schreef minilot het volgende:
Hela Lonaa, niet onze dealers dissen hè?
maar de dealers komen wel met de trein.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ook uit milieuoogpunt is drugs niet heel tof...
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:53 schreef Lonaa het volgende:
[..]
maar de dealers komen wel met de trein.
Oja,quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hij krijgt oprispingen van paprika
quote:Op zaterdag 10 december 2016 13:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geitenlammetjes, ik eet bokjes omdat de meisjes voor de melk gebruikt worden, zijn heel erg lekker van zichzelf zonder dat je daar al te veel mee hoeft te doen, ik wrijf een aan stukken gehakte geit in met een mengsel van wat zout, vegeta, peper, optioneel wat kummel en nootmuskaat.
Dit doe ik in de oven op 150-160 graden voor ongeveer anderhalf uur.
Daarna lekker kluiven.
Das best n eind vanaf Rotterdam, trein rijdt rechtstreeks.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]![]()
![]()
Die rijden toch leunend over de middenconsole in een Golf GTI?
Ahw, wat zonde zegquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het bestaat nog. Het is soms nog open voor concerten/feestjes, maar echt het ondergeschoven kindje tov Hengelo. Alle leuke, geldverdienende dingen staan daar.![]()
Het plein waar het podium aan staat in Enschede is al jaren een plein met overlast (drugsdealers e.d. uit de fakcing randstad?!), daar hebben 'we' hard aan gewerkt door in de zomer een terrasvergunning te hebben, vaker open en zichtbaar te zijn en daardoor hopelijk overlast te verminderen.
Dat doen ze nu dus niet meer, dus de overlast is volop terug en het is er onveilig.
De directeur en de gemeente proberen het nog steeds goed te praten maar dat was te verwachten.
Wat betreft de gang van zaken binnen: ik begreep dat ze geen bemande garderobe meer hebben, je kunt je meuk zelf in een kluisje doen en dat kost je 2 euro (onze bemande garderobe was gratisch). Mocht je iets vergeten zijn of willen roken en je doet je kluisje open mag je weer 2 euro betalen.
Er is nog 1 bemande muntenkassa. De rest zijn automaten.
Het is er niet gezellig. Ze krijgen niet genoeg vrijwilligers op de been vanuit Hengelo om in Enschede te werken. Ze krijgen uberhaupt amper vrijwilligers uit Enschede (goh). Dus huren ze met regelmaat betaalde krachten in om te werken.
Sommige feestjes doen dat zelfs zelf, want dan weten ze zeker dat er goed personeel staat.![]()
Maar grote sfeerloze bende dus.
En nogmaals, en dat heb ik toen ook al gezegd, dat er gefuseerd moest worden is/was het probleem niet. Het was het vieze gore spel dat er gespeeld werd en dus de manier waarop ze ons een mes in de rug hebben gestoken.
Dat is eigenlijk nu bij dat boerenprotest ook zo. Er MOET wat veranderen, maar het is de wijze waarop het gedaan wordt.
Vanuit mijn visie niet echt. Ik zeg het nu, maar ik hoop dat indien nodig ik het nog steeds zeg, dat zodra ik zulke dingen nodig ga hebben, het voor mij klaar is.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:42 schreef derLudolf het volgende:
Een hartklep van een varken... Mag dat, als veganist?
Een dier gaat dood om het leven van een mens te redden.
Volgens mij hebben wij vroeger thuis een keer een kitten gehad, maar verder meestal uit asiel.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hier inderdaad ook alleen maar adoptie van afgedankte beestjes. Ik wil geen voor mij gefokt beestje.
En bezit vind ik altijd lastig. Ja, ze zijn van mij. Dat is bezit. Maar ik probeer toch, denk ik (hoop ik) zoveel mogelijk te voorzien in hun natuurlijke gedrag en behoeftes.
Diesel.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:57 schreef AnneX het volgende:
Ja Piet...komt echt niet meer terug.![]()
@:Ludolf: rijden de trekkers met jerrycans benzine/diesel? voor de terugweg naar Goeree Overflakkee of naar Drente? M.a.w. wat is het verbruik van een trekker?
( van de A12 via N weg naar Katwijk is met de auto al een half uur met 70 km/uur. Jarenlang dat stuk gereden)
Dat klinkt zoals een makelaar een krot als een "dient nog wel in de huidige tijdsgeest gebracht te worden' omschrijftquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:08 schreef AnneX het volgende:
“Het wordt zeer druk” in de avondspits “!
Zeg maar chaos.
Zo, das wel redelijk consequent dan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:58 schreef Candaasje het volgende:
Vanuit mijn visie niet echt. Ik zeg het nu, maar ik hoop dat indien nodig ik het nog steeds zeg, dat zodra ik zulke dingen nodig ga hebben, het voor mij klaar is.
Maar het is dan wel de vraag waar je de grens trekt: Chemo wel/niet? Narcose? een vaccinatie? Paracetamol? Maakt het verschil of er in het verleden ooit dieren voor zijn gedood, of gaat het om een dier dat 'nu' gedood zou worden? Et cetera.
Er zijn best wat voorbeelden van veehouders te vinden die overschakelen over landbouw hoor. In Zwitserland is er een 'activist' (voorheen undercover operaties enzo) samen met boeren mee bezig om dat te verwezenlijken. Is nu met 18 boeren gelukt (in slechts enkele jaren tijd). Deel wordt dan teling gewassen voor menselijke consumptie, deel wordt opvang van de dieren met educatiedoeleinde. Of geheel gewas. Maar die projecten lijken goed te lopenquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:10 schreef z80 het volgende:
Even snel reageren en dan weer verder met werk.
Halveren van de veestapel betekend ook halvering van de hoeveelheid grasland. Nu is er een koppeling ivm de fosfaatwetgeving. Minder dieren = minder land nodig. Zowel voor het uitrijden van de mest als voor het voer.
Een veehouderij gaat niet zomaar over op landbouw. Totaal andere tak van sport. Het grasland gaat de verkoop in. En gezien het tekort aan bouwgrond zal deze binnen zeer korte tijd volstaan met huizen.
Gevolg. Minder grasland dat allerlei schadelijke stoffen uit de lucht filtert en natuurlijke ruimte om hemelwater af te voeren.
De hoeveelheid schadelijke stoffen gaat door het dak en de nodige wateroverlast. Om vervolgens weer de boeren de schuld te geven.
Als we kijken naar de satelliet beelden (knmi Tropomi ) dan zie je dat het op de langere termijn reeds de goede kant op gaat. Het langere termijnbeleid lijkt dus wel te werken.
Waarom dan NU per direct alles op de kop zetten? ipv een uitsterf beleid. We hebben reeds in Duitsland gezien wat de gevolgen zijn van het energiebeleid per direct omgooien. Veel meer milieu schade.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:10 schreef z80 het volgende:
Even snel reageren en dan weer verder met werk.
Halveren van de veestapel betekend ook halvering van de hoeveelheid grasland. Nu is er een koppeling ivm de fosfaatwetgeving. Minder dieren = minder land nodig. Zowel voor het uitrijden van de mest als voor het voer.
Een veehouderij gaat niet zomaar over op landbouw. Totaal andere tak van sport. Het grasland gaat de verkoop in. En gezien het tekort aan bouwgrond zal deze binnen zeer korte tijd volstaan met huizen.
Gevolg. Minder grasland dat allerlei schadelijke stoffen uit de lucht filtert en natuurlijke ruimte om hemelwater af te voeren.
De hoeveelheid schadelijke stoffen gaat door het dak en de nodige wateroverlast. Om vervolgens weer de boeren de schuld te geven.
Als we kijken naar de satelliet beelden (knmi Tropomi ) dan zie je dat het op de langere termijn reeds de goede kant op gaat. Het langere termijnbeleid lijkt dus wel te werken.
Waarom dan NU per direct alles op de kop zetten? ipv een uitsterf beleid. We hebben reeds in Duitsland gezien wat de gevolgen zijn van het energiebeleid per direct omgooien. Veel meer milieu schade.
Ja nee, ik ben dus niet helemaal consequent. Maar dat is wel een punt van conflict voor me, ook binnen mijn studie natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zo, das wel redelijk consequent dan.
Paracetamol en de meeste 'standaard' narcose worden toch niet meer onderzocht, zou ik denken.
Maar goed, ben ook een beetje het tegenovergestelde van de veganist
Maar denk je dan echt dat er ook minder varkensvlees wordt gegeten? Stikstof houdt niet op bij de grens. Dus als de Duitsers dan zelf varkens gaan mesten, komt dat net zo goed onze kant op.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:15 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Er zijn best wat voorbeelden van veehouders te vinden die overschakelen over landbouw hoor. In Zwitserland is er een 'activist' (voorheen undercover operaties enzo) samen met boeren mee bezig om dat te verwezenlijken. Is nu met 18 boeren gelukt (in slechts enkele jaren tijd). Deel wordt dan teling gewassen voor menselijke consumptie, deel wordt opvang van de dieren met educatiedoeleinde. Of geheel gewas. Maar die projecten lijken goed te lopen(financieel was niet de grootste hindernis voor deze boeren, maar de omgeving (familie, vrienden, medeboeren, de kerk, etc.) wel.
En ik denk dat we toch iets sneller actie moeten overgaan dan doorgaans het geval is geweest in de sector. Maar dat kan ook mét subsidies, wat mij betreft.
Dus uitkopen kan natuurlijk ook, 2/3 van de varkensboeren is daar toe bereid. Dat zou mooi zijn, want dan kunnen we die 80% export eens aan banden leggen
Uiteindelijk hoop ik van wel. Als wij als 'rijk, ontwikkeld Westers land' kunnen voorleven hoe het duurzamer kan, kunnen ontwikkelende landen daar lering uit trekken.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar denk je dan echt dat er ook minder varkensvlees wordt gegeten? Stikstof houdt niet op bij de grens. Dus als de Duitsers dan zelf varkens gaan mesten, komt dat net zo goed onze kant op.
In Nederland zijn de toegestane waarden qua emissie al een stuk lager.
Ik lees een hele hoop hopen, moreel juist vinden en dat soort dingen. Gelukkig mag je dat allemaal vinden, maar een hele grote groep deelt die mening niet.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:33 schreef Candaasje het volgende:
Nouja, hetzelfde geldt voor mij voor sectoren zoals de veehouderij: ik weet dat ze in China levend varkens begraven in de strijd tegen de varkenspest. En ik weet dat ze in Amerika koeien tot hun knieën in de mest laten lopen. En dat megastallen milieutechnisch beter zijn dan biologisch scharrelende kippen.
Maar ik vind het moreel niet juist, en vind dat we als land moeten voorleven hoe het ook anders kan. In de hoop dat goed voorbeeld doet volgen.
Ja waarom, ga ik me weer schuldig voelen omdat ik zo'n korte reactie schrijf enzoquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:36 schreef Candaasje het volgende:
Waarom kan ik dat nooit in 3 zinnen tikken?Sorry voor de lap tekst
Ik zet vooralsnog in op minder vlees eten (EDIT: op de langere termijn), en dat is denk ik een heel reële verwachting gekeken naar alle ontwikkelingen. En daarmee help ik het klimaat dus welquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik lees een hele hoop hopen, moreel juist vinden en dat soort dingen. Gelukkig mag je dat allemaal vinden, maar een hele grote groep deelt die mening niet.
Je kunt wel hopen dat er geen vlees meer wordt gegeten, maar dat zie ik niet gebeuren. Uiteindelijk help je dan het klimaat alleen maar meer naar de kloten, terwijl je het er goed mee voor hebt?
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja waarom, ga ik me weer schuldig voelen omdat ik zo'n korte reactie schrijf enzo
Omdat het je raakt en je het zo graag aan andere mensen goed uit wilt leggenquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:36 schreef Candaasje het volgende:
Waarom kan ik dat nooit in 3 zinnen tikken?Sorry voor de lap tekst
Vleesconsumptie steeg weer vorig jaar. Vechten tegen de bierkaai of denk je dat het op de lange termijn heus wel effect gaat scoren?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:41 schreef Candaasje het volgende:
Ik zet vooralsnog in op minder vlees eten (EDIT: op de langere termijn), en dat is denk ik een heel reële verwachting gekeken naar alle ontwikkelingen. En daarmee help ik het klimaat dus wel
Ik vond de reden van het meer vlees eten zo apart. Mooie zomer, meer bbq'en dus meer vlees.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vleesconsumptie steeg weer vorig jaar. Vechten tegen de bierkaai of denk je dat het op de lange termijn heus wel effect gaat scoren?
Die barbecuehype helpt ook echt niet mee in het minderen van de vleesconsumptie denk ik.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik vond de reden van het meer vlees eten zo apart. Mooie zomer, meer bbq'en dus meer vlees.
Serieus?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vond de reden van het meer vlees eten zo apart. Mooie zomer, meer bbq'en dus meer vlees.
Als mensen nou eens leren dat één goed stuk vlees ook reden genoeg is om de bbq aan te steken en dat je niet een kilo pp hoeft klaar te maken...quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Die barbecuehype helpt ook echt niet mee in het minderen van de vleesconsumptie denk ik.
De hipsterbarbecuers gaan over het algemeen wel voor kwaliteit. Maar dan heb je het nog steeds over grote hoeveelheden ribben, procureur, etc. En daar maak ik me zelf ook schuldig aan, ondanks dat we ook veel groente van de bbq eten. Sinds ik voedselintoleranties heb, eet ik sowieso meer vlees omdat ik geen vleesvervangers kan eten. Daar moet ik echt iets aan gaan doen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als mensen nou eens leren dat één goed stuk vlees ook reden genoeg is om de bbq aan te steken en dat je niet een kilo pp hoeft klaar te maken...
Ik vrees ook dat mijn 'ideale wereld' bij een utopie blijft, helaas.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Omdat het je raakt en je het zo graag aan andere mensen goed uit wilt leggen
Niet erg om te lezen, je schrijft prettig en ik lees je frustratie en je hoop op een betere wereld en dat is geweldig.
Ik vrees alleen dat hebzucht altijd zal blijven overheersen en zolang iets meer geld oplevert dan het kost zal het prioriteit krijgen. En dat gaat vaak ten koste van dierenwelzijn. Dat gaat vaak ten koste van het milieu. Pas als een vervuild milieu onze portemonnee raakt (door bijv klimaatverandering) wordt er echt actie ondernomen. En er zijn en blijven altijd idealisten zoals jullie, maar ik vrees dat je nooit de hebzucht van mensen zal overheersen.
Hm, ja het is vooral de 'pluimvee-consumptie' die stijgt. Runder-en varkensvlees neemt af. En in België neemt de vleesconsumptie zelfs harder af dan in NL.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vleesconsumptie steeg weer vorig jaar. Vechten tegen de bierkaai of denk je dat het op de lange termijn heus wel effect gaat scoren?
Turkse pizza op platbroodquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 12:08 schreef Aure het volgende:
Ik durf bijna niet met deze vraag te komen nu, maar wat zal ik vanavond maken met het lamsgehakt dat ik uit de vriezer heb gehaald?
Ik probeer trouwens wel ook bewuster om te gaan met vlees en waar we vroeger elke dag vlees aten, eten we nu in ieder geval 2 a 3 x per week vegetarisch, maar ik wil dat eigenlijk nog omhoog krijgen naar 4 xSinds ik vaker vegetarische recepten van Ottolenghi kook of iets uit Veg/nog meer veg, is mijn vriend vegetarisch best wel gaan waarderen. Dus volgens mij moet ik maar gewoon gaan voor die 4 x, uiteindelijk heeft ie er gewoon mee te dealen, want zelf koken doet ie toch niet
Ahw, ja dat is mooi hèquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 12:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er is zeker hoop. Ik heb afgelopen weekend twee vmbo kaderpubers hun ouders, opa en tante de les zien lezen over genderneuraliteit en LHBTQ-rechten. Was mooi. Ik heb ze ook even geholpen.
Er wordt echt wel nagedacht over dingen bij de jeugd. Ik heb pas ook een hele avond doorgebracht met een stel dronken 16-jarigen en die zijn lang niet zo onbenullig over wereldse zaken als je zou denken.
Dat is best indrukwekkendquote:
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 12:07 schreef Lonaa het volgende:
Candaas, ik vind je posts heel intressant. Je gaat doordacht met dingen om en dat vind ik mooi.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 12:08 schreef Aure het volgende:
Ik durf bijna niet met deze vraag te komen nu, maar wat zal ik vanavond maken met het lamsgehakt dat ik uit de vriezer heb gehaald?
Ik probeer trouwens wel ook bewuster om te gaan met vlees en waar we vroeger elke dag vlees aten, eten we nu in ieder geval 2 a 3 x per week vegetarisch, maar ik wil dat eigenlijk nog omhoog krijgen naar 4 xSinds ik vaker vegetarische recepten van Ottolenghi kook of iets uit Veg/nog meer veg, is mijn vriend vegetarisch best wel gaan waarderen. Dus volgens mij moet ik maar gewoon gaan voor die 4 x, uiteindelijk heeft ie er gewoon mee te dealen, want zelf koken doet ie toch niet
Ik ken nog wel wat facebookgroepen met veel potentiële afnemersquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 12:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb gisteren bedacht dat ik komend voorjaar een handel in groenteplantjes ga beginnen. Ik heb zo veel zaad, dat krijg ik van mijn leven niet op. Extra zaaien is weinig moeite. Extra geld is leuk.
Ik zat aan lokale Facebookgroepen te denken. Ik heb geen zin om dingen te gaan verzenden. Maar ik geef hier tegen die tijd wel een gil. Alle hulp is welkom. Ik heb ook een hoop vergeten groenten enzo.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 12:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ken nog wel wat facebookgroepen met veel potentiële afnemers
https://ladyandpups.com/2(...)-lahmacun-and-ayran/quote:
Griekse gehaktballetjes? Weet zo niet wat er allemaal in zit, sowieso (verse) peterselie.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 12:08 schreef Aure het volgende:
zieltjes winnen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 12:22 schreef derLudolf het volgende:
Wilders was ook al gesignaleerd op een van de trekkers. Beetje jammer, die stemt anders nooit voor de agrarische sector.
Troost je. Daar ben ik net mee klaar.quote:
Succes!quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 12:28 schreef Zilverberk het volgende:
Mogguh![]()
Bijlezen kostte tijd vandaag.
Ja! Lijstjesquote:
Soms zijn lijstjes best verhelderend.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 12:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja! Lijstjes![]()
Al ben ik vooral fan van afvinklijstjes. Overzicht houden van wat moet en afstrepen wat al gedaan is.
Lijstje zoals Fles die maakt, dat is niet mijn ding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat laatste zou ik ook moeten bijhouden, nu zoek ik mij vaak scheel.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 12:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben meer van de lijstjes van dingen die ik ooit nog eens wil terugzoeken. Zoals welke tomaat niet lekker smaakt, welke boeken van een schrijver ik al heb of in welke aflevering van Masterchef Australia George vertelt over zijn tzaziki.
Ik vond m ook wel mooi. Ik zag op Twitter net een Tweet van iemand die zoveel zei als: de minister wilde een steen in een vijver gooien aangaande stikstofdiscussie. Nu is ie met beveilig op weg naar het Malieveld'quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 12:40 schreef derLudolf het volgende:
https://speld.nl/2019/10/(...)eid-marianne-thieme/
Ik moest hardop lachen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |