abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167227894

:Y)
Let me see you stripped down to the bone
pi_167227896
Oh en camerabeelden zijn prima bewijs, alleen mogen beelden vanaf privéterrein niet zomaar gebruikt worden voor wat in de openbare ruimte gebeurt. Camera op eigen erf en misdaad op eigen erf = prima bruikbaar!
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_167227902
Sterkte, Vork.

En goedemorgen harde werkers c_/
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_167227906
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 07:23 schreef mjan het volgende:
c_/
Ja, leuk. Ik ben net klaar met dweilen. Ik struikelde bovenaan de trap op kantoor met mijn eerste mok koffie van de ochtend, zo FLATS over de vloer heen. :')
Nou ja, ik ging hier toch al dweilen vandaag. :7 Klus 1: done.
pi_167227920
In dat geval zou ik eerst een tweede kop koffie hebben gepakt, voordat ik ging dweilen.
pi_167227954
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 07:32 schreef mjan het volgende:
In dat geval zou ik eerst een tweede kop koffie hebben gepakt, voordat ik ging dweilen.
Dat heb ik ook gedaan. :7
pi_167227959
Ken je dat, dat je uit automatisme je bril aan het zoeken bent naast je bed en hem niet kan vinden. Totdat je bedenkt dat je hem al hebt opgezet. Goedemorgen, wederom.
pi_167228026
Meh. Ik wilde eigenlijk lekker uitslapen. Maar werd gestresst wakker en zit nu maar huiswerk te maken.
  Moderator zaterdag 10 december 2016 @ 08:10:43 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167228055
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2016 07:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Zelf betrappen en politie bellen is óók heterdaad.
Had in die geval gekund maar had je hem zelf tegen moeten houden. Meestal duurt zo'n diefstal een kwartier, sommigen hebben gewoon een pomp in de auto liggen om een tank leeg te zuigen. Zo snel is de politie simpelweg niet ter plekke. En als het 's nachts gebeurd word je ook niet altijd wakker van zo'n bericht natuurlijk.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 07:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Oh en camerabeelden zijn prima bewijs, alleen mogen beelden vanaf privéterrein niet zomaar gebruikt worden voor wat in de openbare ruimte gebeurt. Camera op eigen erf en misdaad op eigen erf = prima bruikbaar!
Blijkbaar niet want ze houden ze niet vast ofzo, ook al hebben meerdere mensen ze beeld. Een preek van de politie lacht dat soort mensen alleen maar om. Zo van "haha sukkels, boeit me geen flikker, overmorgen doe ik dit gewoon weer"
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167228153
Zo! Na koffie drie een beetje wakker. En het lijkt zowaar of het een beetje lichter wordt buiten!

Brein in toestand van een wazig brokje IJslandse kinderteevee. *)
pi_167228155
Awww, Wiki zegt dat LazyTown in 2014 is toegevoegd aan de Nederlandse Netflix, maar daar is -ie blijkbaar alweer af. -O-
Naja. Misschien maar beter ook. *)
pi_167228167
Mogge :O
Spoilers!
pi_167228172
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 08:03 schreef Myraela het volgende:
Maar werd gestresst wakker
Dat lijkt me niet de bedoeling! Veel te doen?
pi_167228175
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 08:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge :O
Wat balen van je matrassen zeg. -O- Wel een beetje geslapen vannacht?
  zaterdag 10 december 2016 @ 08:42:02 #15
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167228181
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 08:42 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Snaai dag?
Niet voor mij - ik heb alleen een banaan bij me en de kantoorvriezer blijkt akelig leeg.
Veel plezier vanavond! :)
pi_167228192
Aii half 8 wakker (2 uur op bed).

Zeefje; fijn dat je wat hebt gevonden in dezelfde stad (welke?)

Mini; verhaal van beide Mike's zijn kut maar 2e deel heeft meer show én muziek van BSB :P
Wat vond jij van Fantastic Beasts?
Werkse!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_167228199
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 08:39 schreef minilot het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet de bedoeling! Veel te doen?
Valt wel mee. Vooral veel onduidelijkheid. We hebben één docent die de hoop blijkbaar op heeft gegeven. Dus zijn manier van les geven is een ptt maken met één dia, daar een opdracht in opschrijven die verwijst naar 3 boeken die we niet hebben en vervolgens rustig een krantje lezen in de les.

En voor een ander vak moeten we in een projectgroep vanuit meerdere klassen werken. Maar ik zit dus met mensen die helemaal niets doen. Dus nu kan ik alles alleen maken. We moeten ook kosten voor een excursie voorschieten, maar als ik daar iets over vraag, blijft het al helemaal angstvallig stil.
pi_167228200
Oi! *O*

Koffie :D
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 10 december 2016 @ 08:47:20 #20
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167228203
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 08:43 schreef minilot het volgende:

[..]

Niet voor mij - ik heb alleen een banaan bij me en de kantoorvriezer blijkt akelig leeg.
Veel plezier vanavond! :)
Be(ste)llen dan maar...

Hoop dat het vanavond nog een beetje om aan te horen is. Het radio optreden op Radio 2 gisteren was niet overtuigend...
pi_167228212
Foto in de OP, Ziva heeft gisteren ontdekt dat ze in de koelkast kan springen. Onhandig. :')
pi_167228218
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 08:45 schreef FutureFairytale het volgende:
Mini; verhaal van beide Mike's zijn kut
Nope, nope, nope. Magic Mike één is in alle opzichten een keisterke film. :Y En dat terwijl ik Channing Tatum niet om aan te zien zo onaantrekkelijk vind. :+

Ik vond Fantastic Beasts deels gaaf. Plot was een beetje meh, maar de sfeer was erg tof en sowieso de combinatie van de toverij van JK Rowling in de setting van NY in de jaren twintig was om te smullen. Visueel dik in orde! En ik vond dat Eddie Redmayne het heel erg leuk deed. :)

O+
pi_167228229
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 08:46 schreef Myraela het volgende:

[..]

Valt wel mee. Vooral veel onduidelijkheid. We hebben één docent die de hoop blijkbaar op heeft gegeven. Dus zijn manier van les geven is een ptt maken met één dia, daar een opdracht in opschrijven die verwijst naar 3 boeken die we niet hebben en vervolgens rustig een krantje lezen in de les.

En voor een ander vak moeten we in een projectgroep vanuit meerdere klassen werken. Maar ik zit dus met mensen die helemaal niets doen. Dus nu kan ik alles alleen maken. We moeten ook kosten voor een excursie voorschieten, maar als ik daar iets over vraag, blijft het al helemaal angstvallig stil.
Ugh, dat klinkt niet best. -O-
pi_167228240
Mijn been doet minder zeer = minder kreupel lopen = win :D
pi_167228242
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 08:51 schreef minilot het volgende:
Ugh, dat klinkt niet best. -O-
Ach, uiteindelijk komt het altijd goed. Voor probleem 1 heb ik zojuist een mailtje naar de docent verzonden, probleem 2 ga ik gewoon helemaal zelfstandig doen. Waarschijnlijk krijg ik dan op de dag van de deadline de vraag hoe we het werk gaan verdelen. En dan heb ik het gewoon al ingeleverd. Ik ga niet aan een dood paard trekken.
pi_167228244
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 08:35 schreef minilot het volgende:
Zo! Na koffie drie een beetje wakker. En het lijkt zowaar of het een beetje lichter wordt buiten!

Brein in toestand van een wazig brokje IJslandse kinderteevee. *)

zaterdag 10 december 2016 @ 08:56:26 #27
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167228245
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 08:55 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ach, uiteindelijk komt het altijd goed. Voor probleem 1 heb ik zojuist een mailtje naar de docent verzonden, probleem 2 ga ik gewoon helemaal zelfstandig doen. Waarschijnlijk krijg ik dan op de dag van de deadline de vraag hoe we het werk gaan verdelen. En dan heb ik het gewoon al ingeleverd. Ik ga niet aan een dood paard trekken.
^O^
pi_167228247
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 08:40 schreef minilot het volgende:

[..]

Wat balen van je matrassen zeg. -O- Wel een beetje geslapen vannacht?
Min of meer. Te laat naar bed en net wat vroeger op dan gewend. Tusendoor nog 45 minuten naar luisterboek geluisterd. Het had net wat uitgebreider gemogen ;)

Maar de wasmachine heeft zich braaf aan de afspraken gehouden, men had hier de timerfunctie nog nooit gebruikt. Het beddengoed en de (onbeschimmelde) moltons zitten as we sprak in de droger. Dus we liggen op schema om hier opgerot te zijn als vriendin straks een dagje thuis komt uit de kliniek ^O^

Dan boodschappen, auto wassen, schoonmoeder.
Droogmolen installeren, kijken of we bij ons binnen een wasrek op kunnen hangen en of de wasmachineaansluiting aldaar van deze tijd is.
Planken van het bed halen en gaten in boren, naden van slaapkamer volpurren, alle resten piepschuim tegen de buitenkant van de caravan plakken.

Heel misschien nog voor tegels kijken. Anders gelijk door naar onze slaapdate in Breda. Daar eten we en spelen we de hele avond The Game.

Dat vroeg je allemaal niet maar het was even nuttig voor mij om het op te schrijven ;)
Spoilers!
pi_167228274
Hehe, fijne mashup LHO! 8-)

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 08:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
<verhaal>
Dat vroeg je allemaal niet maar het was even nuttig voor mij om het op te schrijven ;)
Nou, en ik vind het ook opvallend boeiend om zo gedetailleerd over de dagplanning te horen, dus dat scheelt! *)

Is dat wat ja, The Game? Neem aan dat het over het kaartspel gaat? Ik heb het zelf nog niet gespeeld, maar ik vind de vormgeving zo fugly..
pi_167228295
Ik heb even gezocht maar Google kent The Game dus niet. Het wordt ook al een tijd niet meer gemaakt en er was een beperkte oplage.

Het is een soort monopolybord. De speler is drugsdealer en de bedoeling is dat je drugs aankoopt tegen een goede prijs en verkoopt tegen een betere prijs. Onderweg overkomt je allerlei ongeluk. Zodoende kost het heel veel moeite om het spel uit te spelen en dat is dus grappig :7 Vooral met wat verdovende middelen bij de hand.
Spoilers!
pi_167228297
Ik zag inderdaad dat er een kaartspel is dat tegenwoordig zo heet.
Spoilers!
pi_167228311
Myra, wat een gezeik toch steeds op die opleiding van jou :N
Spoilers!
pi_167228337
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb even gezocht maar Google kent The Game dus niet. Het wordt ook al een tijd niet meer gemaakt en er was een beperkte oplage.

Het is een soort monopolybord. De speler is drugsdealer en de bedoeling is dat je drugs aankoopt tegen een goede prijs en verkoopt tegen een betere prijs. Onderweg overkomt je allerlei ongeluk. Zodoende kost het heel veel moeite om het spel uit te spelen en dat is dus grappig :7 Vooral met wat verdovende middelen bij de hand.
Wut?! :D Hehe. Boardgamegeek.com lijkt het in elk geval niet te kennen. Wazig! Nederlandse makelij?
pi_167228347
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:12 schreef minilot het volgende:

[..]

Wut?! :D Hehe. Boardgamegeek.com lijkt het in elk geval niet te kennen. Wazig! Nederlandse makelij?
Ja, Nederlands inderdaad. Kan wel wat foto's maken vanavond.
Spoilers!
pi_167228351
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja, Nederlands inderdaad. Kan wel wat foto's maken vanavond.
Ja, cool! \o/
pi_167228355
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:04 schreef Lucky_Strike het volgende:

Dit lijkt me echt geniaal. :D
  zaterdag 10 december 2016 @ 09:18:07 #37
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_167228370
vandaag laatste (als het goed is) tattoo afspraak! Eindelijk!
Nu nog ff rustig aan doen en ontbijten.
pi_167228378
Wat ben je aan het laten zetten gcjoel? Je hebt het misschien al eens verteld hoor, maar dat heb ik dan gemist of ik ben het vergeten :)
pi_167228382
(Wel fan van de tattoos van MementoMori in deze SC O+ )
  zaterdag 10 december 2016 @ 09:21:09 #40
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_167228399
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:18 schreef minilot het volgende:
Wat ben je aan het laten zetten gcjoel? Je hebt het misschien al eens verteld hoor, maar dat heb ik dan gemist of ik ben het vergeten :)
Pauw op mn rug. Heb hem tijdje terug wel gepost hier.
pi_167228410
Ah, tof! De Pavo cristatus blijft toch wel een retecoole vogel. O+
pi_167228519
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 08:55 schreef Myraela het volgende:

[..]

Als docent zijn dit soort dingen dus ook gewoon niet te doen. En dan hebben we een systeem waarbij de studenten in het groepje elkaar onderling ook moeten beoordelen, zodat degene die het meeste werk heeft gedaan een hoger cijfer krijgt en degene die niet weet dat er überhaupt een groepsproject was een lager cijfer. Dat werkt alleen voor geen meter omdat de studenten elkaar geen onvoldoende durven te geven omdat dan de sociale rangorde verstoord wordt oid.

Ik haatte groepswerk vroeger ook echt hartgrondig.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 10 december 2016 @ 09:35:18 #43
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_167228521
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 07:40 schreef mjan het volgende:
Ken je dat, dat je uit automatisme je bril aan het zoeken bent naast je bed en hem niet kan vinden. Totdat je bedenkt dat je hem al hebt opgezet. Goedemorgen, wederom.
Of hem af wil zetten als je in bed ligt, maar hij al op het nachtkastje ligt. Of dat je onder de douche staat en je je bril nog op hebt.
pi_167228536
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:35 schreef Kreator het volgende:

[..]

Of hem af wil zetten als je in bed ligt, maar hij al op het nachtkastje ligt. Of dat je onder de douche staat en je je bril nog op hebt.
Of in slaap vallen met je lenzen in en de volgende ochtend denken dat zich een wonder heeft voltrokken.
pi_167228545
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:18 schreef gcjoel het volgende:
vandaag laatste (als het goed is) tattoo afspraak! Eindelijk!
Nu nog ff rustig aan doen en ontbijten.
Laat je een foto zien als het af is?
pi_167228577
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:37 schreef mjan het volgende:

[..]

Of in slaap vallen met je lenzen in en de volgende ochtend denken dat zich een wonder heeft voltrokken.
:D

Geen lenzen, dus geen herkenning. Kan het me wel goed voostellen. :')

De rest is allemaal check. En ik ben een keer in de auto gaan zitten zonder bril. Ik bleef de voorruit maar schoonnmaken. :')
pi_167228585
Als ik de hele nacht met mijn lenzen in heb geslapen krijg ik mijn ogen alleen met grof geweld opengebikt. :+
pi_167228600
Goedemorgen.
Klassieke chellomuziek over de speakers en een enorme bak dampende verse koffie O+ O+ O+
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_167228604
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:38 schreef mjan het volgende:

[..]

Laat je een foto zien als het af is?
ik ben benieuwd :7
Ik zou de laatste als dezelfde als mijn man zetten.

Door omstandigheden niet ervan gekomen.
  zaterdag 10 december 2016 @ 09:45:44 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167228606
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 08:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Had in die geval gekund maar had je hem zelf tegen moeten houden. Meestal duurt zo'n diefstal een kwartier, sommigen hebben gewoon een pomp in de auto liggen om een tank leeg te zuigen. Zo snel is de politie simpelweg niet ter plekke. En als het 's nachts gebeurd word je ook niet altijd wakker van zo'n bericht natuurlijk.

[..]

Blijkbaar niet want ze houden ze niet vast ofzo, ook al hebben meerdere mensen ze beeld. Een preek van de politie lacht dat soort mensen alleen maar om. Zo van "haha sukkels, boeit me geen flikker, overmorgen doe ik dit gewoon weer"
Tja, maar als jij ze een pak slaag geeft zit je gegarandeerd vast en word je veroordeeld
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_167228640
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:45 schreef fietsie het volgende:
Klassieke chellomuziek over de speakers
Welk stuk?

Hier klinkt een hitje:
  Official ESF Kreviewer zaterdag 10 december 2016 @ 09:52:14 #52
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_167228665
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:37 schreef mjan het volgende:

[..]

Of jeuk in je oog en dan met je vinger je bril rammen.
pi_167228682
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:42 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Geen lenzen, dus geen herkenning. Kan het me wel goed voostellen. :')

De rest is allemaal check. En ik ben een keer in de auto gaan zitten zonder bril. Ik bleef de voorruit maar schoonnmaken. :')
Jaren geleden zelfs m'n ouders moeten bellen om m'n bril te zoeken, lag niet op de normale en reserve bril lag bij hen thuis :o

Heerlijk uitgeslapen vanochtend, straks lunchen met oud collega en de man van een overleden oudcollega, en de vernieuwde markt uitproberen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_167228686
Ik heb tegenwoordig een dusdanig flinke bril met zwaar glas en een dik gevlekt montuur dat ik wel goed in de gaten heb wanneer ik 'm opheb. :7

Deze dus:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167228699
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:49 schreef minilot het volgende:

[..]

Welk stuk?

2Cellos "Back to the roots" volledige concert

Zit te zoeken of ik een setlist kan vinden.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_167228714
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:52 schreef Kreator het volgende:

[..]

Of jeuk in je oog en dan met je vinger je bril rammen.
Ja. :')
pi_167228717
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:55 schreef fietsie het volgende:

[..]

2Cellos "Back to the roots" volledige concert

Zit te zoeken of ik een setlist kan vinden.
Ik vind 2Cello's niet zo fijn, dus hoeft niet :) Maar thanks!
pi_167228722
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:56 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik vind 2Cello's niet zo fijn, dus hoeft niet :) Maar thanks!
Dit is dus niet het popu spul; dit is wat ze deden -voor- ze popu dingen gingen doen :)
pi_167228732
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:57 schreef fietsie het volgende:

[..]

Dit is dus niet het popu spul; dit is wat ze deden -voor- ze popu dingen gingen doen :)
Ik geloof je meteen, maar ik vind het geluid van louter twee celli wat armoeiig :P
pi_167228745
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:58 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik geloof je meteen, maar ik vind het geluid van louter twee celli wat armoeiig :P
Is met een compleet orkest ;)

pi_167228752
Okee. Zucht. Klik. 8-)
pi_167228761
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:53 schreef minilot het volgende:
Ik heb tegenwoordig een dusdanig flinke bril met zwaar glas en een dik gevlekt montuur dat ik wel goed in de gaten heb wanneer ik 'm opheb. :7

Deze dus:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat montuur had ik wrs ook wel kunnen vinden maar ik had zo'n doorzichtig randje toen :), daarna maar een vaste plek verzonnen
We have far more in common than that which devides us..
pi_167228788
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:53 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Jaren geleden zelfs m'n ouders moeten bellen om m'n bril te zoeken, lag niet op de normale en reserve bril lag bij hen thuis :o
Awww :* Jij wint.
pi_167228795
Oef - Vivaldi, Händel en Bach, niet bepaald mijn klassieke kop thee.
pi_167228808
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:03 schreef minilot het volgende:
Mijne wel :P
pi_167228809
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:02 schreef mjan het volgende:

[..]

Awww :* Jij wint.
Ja, dat is wel heel lastig! :Y

Ik heb mijn bril alleen als reserve en als ik lui ben. Als ik 'm niet kan vinden dan is het een kwestie van diep zuchten, één keer kreunen en dan alsnog mijn lenzen inploppen. :+
pi_167228814
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:04 schreef fietsie het volgende:

[..]

Mijne wel :P
Nou, Bach alleen in hele kleine brokjes. Ik erken de genialiteit ervan wel, maar prettig luisteren - nope.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 10 december 2016 @ 10:04:47 #68
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_167228816
quote:

Deze dus:
SPOILER
Ik heb nu een redelijk zwarte bril met dikke randen, dus ook minder last. Maar mijn reservebril is zonder randjes, die vergeet ik continu.
pi_167228825
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:04 schreef minilot het volgende:

[..]

Nou, Bach alleen in hele kleine brokjes. Ik erken de genialiteit ervan wel, maar prettig luisteren - nope.
Ik zet het meestal zo hard dat het meer door je buik dan je oren binnenkomt :D
pi_167228828
Bedacht me een paar dagen geleden dat ik wel graag aan mijn klassieke muziek opvoeding wil beginnen, omdat ik daar echt te weinig in thuis ben. Als iemand zich geroepen voelt om me bij de hand te nemen, dan waardeer ik dat zeer! Alleen niet nu-nu, want nu ga ik mondharmonica spelen.
pi_167228834
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:05 schreef mjan het volgende:
Alleen niet nu-nu, want nu ga ik mondharmonica spelen.
Prioriteiten! :D
Cool! *O* Speel je al lang?
  Official ESF Kreviewer zaterdag 10 december 2016 @ 10:06:45 #72
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_167228840
Alle dingen op mijn lijstje vandaag zijn stom. Vaatwasser, wassen, was ophangen, boodschappen.
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:07:36 #73
45206 Pietverdriet
pi_167228851
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:03 schreef minilot het volgende:
Bach O+ O+ O+ O+ O+
pi_167228896
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:05 schreef mjan het volgende:
Bedacht me een paar dagen geleden dat ik wel graag aan mijn klassieke muziek opvoeding wil beginnen, omdat ik daar echt te weinig in thuis ben.
Borodin. :9 Dvořák. :9 Prokofjev! :9 Rimski-Korsakov! :9 Mijn homeboy Debussy! O+
Maar mjan, waar iemand zou beginnen met zich in klassiek verdiepen, dat zou ik eigenlijk niet zo goed weten. Het is zo persoonlijk!
De Componistenwijzer van de AVRO van een paar jaar geleden was opvallend accuraat qua smaakbepaling, wellicht kun je die eens doen? *)
http://web.avrotros.nl/cultuur/kunst/detail/8299370
Edit: sjips, de test is offline!

Dit is alvast mijn favoriete klassieke stuk. Je krijgt er direct één van mijn favoriete balletten bij.

[ Bericht 2% gewijzigd door minilot op 10-12-2016 10:29:20 ]
pi_167228926
Oh en oh oh oh mjan! De beroemde The Planets-suite van Gustav Holst is heel erg gaaf en met een goed beetje nerdyheid erin ook. O+
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Planets
Zeven stukken gebaseerd op de sferen rondom de planeten in ons zonnestelsel O+
(Favorieten: Mars en Jupiter)
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:15:33 #76
45206 Pietverdriet
pi_167228942
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:17:00 #77
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167228957
Ik weet niet wat het is, maar ik krijg jeuk van die 2cellos. Het heeft iets pathetisch. Ik krijg opeens een hekel aan klassieke muziek..... ;(
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:18:30 #78
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167228972
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:17 schreef RobinOok het volgende:
Ik weet niet wat het is, maar ik krijg jeuk van die 2cellos. Het heeft iets pathetisch. Ik krijg opeens een hekel aan klassieke muziek..... ;(
Ik krijg erg nogal een AndréRieueske associatie bij. Muzikaal niet zozeer, maar wel heel erg in kitscherigheid. 8-)
pi_167228980
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:17 schreef RobinOok het volgende:
Sjah... ze zijn niet bejaard, ze zijn niet sociaal onhandig, ze zitten niet in een vet gesubsidieerd orkest afhankelijk van belastinggeld... Inderdaad vre-se-lijk zulke klassieke muzikanten.
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:19:26 #81
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167228992
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:18 schreef MadMaster het volgende:
Als het dan toch klassiek moet zijn, dan maar met een wat moderner randje:

Een interessante interpretatie van Modest Mussorgskys oh zo toffe stuk :+
pi_167228998
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:19 schreef fietsie het volgende:

[..]

Sjah... ze zijn niet bejaard, ze zijn niet sociaal onhandig, ze zitten niet in een vet gesubsidieerd orkest afhankelijk van belastinggeld... Inderdaad vre-se-lijk zulke klassieke muzikanten.
:') Hallo zeg! Allemachtig, wat een beperkt idee van klassieke muziek! Jongen toch..
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:20:59 #84
45206 Pietverdriet
pi_167229001
Ja, Andre Rieu is kitsch maar ook een heel groot vakman entertainer. Net als bijvoorbeeld Liberace
pi_167229007
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Ja, Andre Rieu is kitsch maar ook een heel groot vakman entertainer.
Absoluut! In wat -ie doet zeer goed! Ik ben niet de doelgroep, maar zijn succes is 'm zeer gegund hoor. :) :Y
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:21:40 #86
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167229009
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:20 schreef minilot het volgende:

[..]

Een interessante interpretatie van Modest Mussorgskys oh zo toffe stuk :+
:Y
Ook Isao Tomita is dit jaar helaas overleden...
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:22:10 #87
45206 Pietverdriet
pi_167229017
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:19 schreef fietsie het volgende:

[..]

Stel je voor, klassieke muziek spelen waar mensen bereid zijn voor te betalen..
pi_167229028
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:20 schreef minilot het volgende:

[..]

:') Hallo zeg! Allemachtig, wat een beperkt idee van klassieke muziek! Jongen toch..
Het van belastinggeld salarissen van 4 of 5 keer modaal aan een violist overhandigen vind ik inderdaad zum kotzen.
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:22:50 #89
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167229029
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Ja, Andre Rieu is kitsch maar ook een heel groot vakman entertainer. Net als bijvoorbeeld Liberace
Correct, hele volksstammen kunnen het waarderen, dus doet 'ie het voor hen goed...
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:23:49 #90
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167229044
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:22 schreef fietsie het volgende:

[..]

Het van belastinggeld salarissen van 4 of 5 keer modaal aan een violist overhandigen vind ik inderdaad zum kotzen.
Ook mee eens, je eigen broek ophouden moet je ook als violist maar doen.
Er blijft al genoeg aan de strijkstok hangen... :+
pi_167229051
quote:

[..]

Het ging me niet zozeer om dat stokpaardje, want daarvan kun je inderdaad vanuit je eigen zienswijze vinden wat je wilt, maar de karakterisering van klassieke muzikanten als bejaard en sociaal onhandig.. Dat slaat echt helemaal nergens op. :+ :')
pi_167229079
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:24 schreef minilot het volgende:

[..]

Het ging me niet zozeer om dat stokpaardje, want daarvan kun je inderdaad vanuit je eigen zienswijze vinden wat je wilt, maar de karakterisering van klassieke muzikanten als bejaard en sociaal onhandig. Dat slaat namelijk echt helemaal nergens op. :+
Die karakterisaties waren ook echt geen omdraaiing van de karakterisering die je aan de heren van 2Cellos ofzo kan koppelen....
pi_167229092
Nou, volgens mij bedoelde Fietsie dat er wel degelijk mee. :7
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:28:34 #94
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167229112
Al 17 uur storing bij Ziggo, dus geen internet- en telefoonverbinding.
En dan van die nietszeggende popie jopie reacties op je melding via Twitter.
Kutzooi... :(
pi_167229114
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:24 schreef minilot het volgende:

[..]

Het ging me niet zozeer om dat stokpaardje, want daarvan kun je inderdaad vanuit je eigen zienswijze vinden wat je wilt, maar de karakterisering van klassieke muzikanten als bejaard en sociaal onhandig.. Dat slaat echt helemaal nergens op. :+ :')
Ik moet met salarissen van maximaal 32.000 bruto top-techneuten binnenhouden in een organisatie waar mensenlevens worden gered, en waar markt-werking wordt opgelegd door de overheid.
Dus is het vrij logisch als ik het dan belachelijk vind dat iemand zijn hobby kan gaan staan uitvoeren voor een publiek wat overwegend uit grootverdieners bestaat van 4 of 5 van dergelijke salarissen, betaald uit belastinggeld.. Als mensen niet de kostprijs willen betalen moet je je afvragen of de kostprijs niet omlaag moet,in plaats van subsidie erop los te laten.
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:28:48 #96
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167229119
quote:

[..]

Ja joh, tuurlijk joh. Gooi er maar weer een leugen tegenaan. Kan jou het schelen.
pi_167229131
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:28 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja joh, tuurlijk joh. Gooi er maar weer een leugen tegenaan. Kan jou het schelen.
Is heel gek, maar ik heb familie werkend in die subsidie vijvert, en de nieuwe E-Klasse combi wordt toch echt betaald uit jouw inkomensbelasting.
pi_167229142
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:28 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik moet met salarissen van maximaal 32.000 bruto top-techneuten binnenhouden in een organisatie waar mensenlevens worden gered, en waar markt-werking wordt opgelegd door de overheid.
Dus is het vrij logisch als ik het dan belachelijk vind dat iemand zijn hobby kan gaan staan uitvoeren voor een publiek wat overwegend uit grootverdieners bestaat van 4 of 5 van dergelijke salarissen, betaald uit belastinggeld.. Als mensen niet de kostprijs willen betalen moet je je afvragen of de kostprijs niet omlaag moet,in plaats van subsidie erop los te laten.
Nogmaals, mijn kritiek op je post ging dus toevallig helemaal niet om dat punt. :+ Niet dat wat je zegt nou echt klopt, maar ik snap het sentiment best wel een beetje.

Ik wil persoonlijk toevallig gráág dat een fors deel van mijn belastinggeld gaat naar theatergezelschappen, musea, orkesten en kunstenaars, maar ik realiseer me heus wel dat dat voor een boel Nederlanders niet geldt. Erg jammer, maar wel te begrijpen.
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:31:35 #99
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167229159
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:29 schreef fietsie het volgende:

[..]

Is heel gek, maar ik heb familie werkend in die subsidie vijvert, en de nieuwe E-Klasse combi wordt toch echt betaald uit jouw inkomensbelasting.
En die verdienen allemaal 146.000-182.500 euro. Tuurlijk joh.
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:32:10 #100
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_167229169
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:31 schreef RobinOok het volgende:

[..]

En die verdienen allemaal 146.000-182.500 euro. Tuurlijk joh.
Al staat er maar 1 tussen zijn dat er over heen NL al heel heel veel teveel.
pi_167229289
Aargh. Ben ik net hier al schoorvoetend complimenteus geweest over André Rieu, vragen mijn collega's net of ik meega naar Soldaat van Oranje in Katwijk. |:(

SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 10-12-2016 10:50:28 ]
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:43:37 #102
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167229320
Mijn schoonouders hadden dat eens als uitje geregeld. Met zijn alle naar Soldaat van Oranje.
Ik heb beleefd doch stellig geweigerd. Er zijn inderdaad grenzen.
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:44:32 #103
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167229329
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:41 schreef minilot het volgende:
Aargh. Ben ik net hier al schoorvoetend complimenteus geweest over André Rieu, vragen mijn collega's net of ik meega naar Soldaat van Oranje in Katwijk. Ik doe doorgaans echt wel mijn best om niet elitair te zijn, maar dit is een brug te ver. :r Nee. Ik ga NIET mee. Rot op met je low culture-pleruriszooi! }:|
Dat zég ik natuurlijk niet, maar ik dacht het wel. :@ In werkelijkheid vriendelijk bedankt en ze veel plezier gewenst zonder mij.
Dat draait al jaren zonder subsidie en ik heb het bezocht. Beetje ver gezocht soms qua inhoud, maar alleen al voor de grandioze stage setting is het wel aan te bevelen...
pi_167229335
Ja, en nu vindt het aardige ei in mij dat ik toch even moet benadrukken dat het natuurlijk hartstikke goed van Soldaat van Oranje is dat ze al jarenlang volle zalen trekken en die mensen in de zaal hebben het ook hartstikke naar hun zin, maar ik ga er nou eenmaal gie-rend van over mijn nek.
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:45:29 #105
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167229347
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:32 schreef fietsie het volgende:

[..]

Al staat er maar 1 tussen zijn dat er over heen NL al heel heel veel teveel.
Ja, en vanuit het Koninklijk Concertgebouw wordt ook nog een pedofielennetwerk geregeld! Schande!
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:46:26 #106
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167229362
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:45 schreef minilot het volgende:
Ja, en nu vindt het aardige ei in mij dat ik toch even moet benadrukken dat het natuurlijk hartstikke goed van Soldaat van Oranje is dat ze al jarenlang volle zalen trekken en die mensen in de zaal hebben het ook hartstikke naar hun zin, maar ik ga er nou eenmaal gie-rend van over mijn nek.
Niet doen. Gewoon bij laten zo.
Niet teveel uitleggen. Helpt toch niet.
pi_167229365
Grmbl. Ik voel toch wel de neiging om een lans te breken voor het nut van subsidie voor creativiteit die nooit grote commerciële successen zal boeken, maar daar heb ik eigenlijk geen tijd voor. Te druk op kantoor en ik zit al te verzaken. :')
pi_167229374
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:46 schreef RobinOok het volgende:

[..]
Niet teveel uitleggen. Helpt toch niet.
Hautain! :7
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:54:53 #109
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167229456
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:47 schreef minilot het volgende:

[..]

Hautain! :7
Ja. En?
pi_167229474
Ja, niks. Observatie. :+
  Official ESF Kreviewer zaterdag 10 december 2016 @ 11:03:23 #111
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_167229586
Zo. Laatste episode van Stranger Things.

Niet het beste ooit gemaakt, maar best vermakelijk.
pi_167229610
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:03 schreef Kreator het volgende:
Zo. Laatste episode van Stranger Things.
Niet het beste ooit gemaakt, maar best vermakelijk.
Vooral door Winona. Winona Ryder is AWESOME!

Hing al in de vroege jaren negentig boven mijn puberbed! *)
->
pi_167229611
Ik heb m'n kat weer geborsteld, de berg haar die daaruit komt. :D

Het is altijd een gevecht omdat hij weg wil, maar dat is die 5 seconde later gelukkig ook weer vergeten.
pi_167229672
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 08:49 schreef minilot het volgende:

[..]

Nope, nope, nope. Magic Mike één is in alle opzichten een keisterke film. :Y En dat terwijl ik Channing Tatum niet om aan te zien zo onaantrekkelijk vind. :+

Ik vond Fantastic Beasts deels gaaf. Plot was een beetje meh, maar de sfeer was erg tof en sowieso de combinatie van de toverij van JK Rowling in de setting van NY in de jaren twintig was om te smullen. Visueel dik in orde! En ik vond dat Eddie Redmayne het heel erg leuk deed. :)

[ afbeelding ]
O+
Grappig want de mensen die jij hier post vind ik stuk voor stuk onaantrekkelijk en van Channing Tatum glij ik van de bank af :D

Ik vond t begin van de film niet leuk want alle karakters waren vaag en sukkelig. Gelukkig werd dat later beter. En idd prachtige beelden! Ga zeker alle vervolgen kijken :)
pi_167229705
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:09 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]
..van Channing Tatum glij ik van de bank af :D
Heh, één van mijn collega's ook. Er staat hier op mijn werk zelfs een Channing-mok. ^O^

Goed lied en en choreografietje (vooral vanaf 03:00) wel in het niet onaardige Hail Caesar!, dat geef ik toe, maar verder - nee: bizar onaantrekkelijk! *)

Goeie scène, wel. :7

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 10-12-2016 11:18:25 ]
  zaterdag 10 december 2016 @ 11:14:25 #116
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167229753
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:09 schreef FutureFairytale het volgende:
en van Channing Tatum glij ik van de bank af :D
Haha, nee, echt?
Ik moest hem even googelen...

pi_167229793
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:11 schreef minilot het volgende:

[..]

Heh, één van mijn collega's ook. Er staat hier op mijn werk zelfs een Channing-mok. ^O^

Goed liedje en dansje wel in het niet onaardige Hail Caesar!, dat geef ik toe, maar verder - nee: bizar onaantrekkelijk! *)

Deze ken ik nog niet maar alle films met hem vind ik om te smullen :9 Ook al zit er 0 verhaallijn in. Ik zou, ook al heeft ie vrouw en kinderen, nooit nee zeggen zou ie ooit voor mn deur staan :')
pi_167229804
quote:

Deze dus:
SPOILER
Minikomrij.
pi_167229819
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:14 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Haha, nee, echt?
Ik moest hem even googelen...

[ afbeelding ]
Deze is al wel van jaar of 10 geleden. Maar ja, lang, gespierd, ongelooflijk sexy, meest geile dansmoves (over de grond heen enzo)... Ik hou op, word warm haha
pi_167229832
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:17 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Minikomrij.
Volkomen tegenovergestelde hoofd-bril-ratio. ;)
  zaterdag 10 december 2016 @ 11:19:22 #121
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167229833
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:17 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Minikomrij.
Die had nooit zo'n grote. :N
pi_167229872
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:19 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Die had nooit zo'n grote. :N
De stijl, de stijl.
pi_167229904
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:18 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Maar ja, lang, gespierd, ongelooflijk sexy, meest geile dansmoves (over de grond heen enzo)... Ik hou op, word warm haha
Matthew McConaughey was echt een biljoen keer geiler in Magic Mike 1 :6
  zaterdag 10 december 2016 @ 11:25:35 #124
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167229915
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:24 schreef minilot het volgende:

[..]

Met zijn belachelijk korte armpjes? Echt niet! Brrr.
pi_167229924
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:25 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Met zijn belachelijk korte armpjes? Echt niet! Brrr.
Dan Channing Tatum hè? Dan Channing Tatum.
pi_167229969
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:24 schreef minilot het volgende:

[..]

Juk nee vieze ouwe vent :D
pi_167230054
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:29 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Juk nee vieze ouwe vent :D
Ja pfffrt. Ik word binnen twee weken al vijfendertig. :7
  zaterdag 10 december 2016 @ 11:34:50 #128
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167230056
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:25 schreef minilot het volgende:

[..]

Dan Channing Tatum hè? Dan Channing Tatum.
Nee, jij mag Matthew voor jezelf houden en FFT krijgt Channum.
pi_167230080
Nah. De enige acteur waarvoor ik J. de deur uit zou schoppen is Ben Whishaw. :7
  zaterdag 10 december 2016 @ 11:39:18 #130
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167230124
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:36 schreef minilot het volgende:
Nah. De enige acteur waarvoor ik J. de deur uit zou schoppen is Ben Whishaw. :7
Moest ik ook googelen. Een zoon van Wim Helsen?

pi_167230169
Heh, ik snap je punt. :)
pi_167230257
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:34 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Nee, jij mag Matthew voor jezelf houden en FFT krijgt Channum.
Das lief *O*
Wie vind jij eigenlijk een mooie man?
  Moderator zaterdag 10 december 2016 @ 11:48:46 #133
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167230260
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:29 schreef fietsie het volgende:

[..]

E klasse zit op ¤85k. ¤15k btw dus eenzelfde bedrag aan BPM zit er ook wel op. Per jaar 1500-2000 wegenbelasting. Komt genoeg terug in de staatskas :P
pi_167230277
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:39 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Moest ik ook googelen. Een zoon van Wim Helsen?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Echt mini??
Das n jongetje, geen man.
Alhoewel dat wel jouw smaak is heb ik zo onderhand geleerd :)
pi_167230287
Maar enfin, die Ben Whishaw heeft dus niet alleen een puik hoofd* maar ik vind het ook nog eens een exceptioneel goede acteur.
Och, King Richard in de BBC's The Hollow Crown.. kippenvel! En heel Brideshead Revisited en oeeeh, de testuitslag-scène van London Spy afgelopen jaar.. Zo sterk! _O_

*
SPOILER
  zaterdag 10 december 2016 @ 11:50:50 #136
3878 Vork
Manisch creatief
pi_167230305
Hoi,

Oh en minilot, je hebt niets gemist vandeweek, ik had het ook helemaal nog niet gemeld.
pi_167230310
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:49 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Das n jongetje, geen man.
Nou, leeftijd heeft er geen klap mee te maken, maar gevoeligheid, kwetsbaarheid, talent en kunstzinnigheid wel 8-)
pi_167230383
Wat eten jullie vanavond makkers? Ik heb nog geen idee, dus kom maar op met die inspiratie.
  Moderator zaterdag 10 december 2016 @ 11:55:41 #139
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167230399
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:54 schreef minilot het volgende:
Wat eten jullie vanavond makkers? Ik heb nog geen idee, dus kom maar op met die inspiratie.
Flammkuchen denk ik.
pi_167230407
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Flammkuchen denk ik.
Als avondeten? Waar zijn je groenten, yo? :7 Wel lekker, daar niet van..
  zaterdag 10 december 2016 @ 11:57:57 #141
3878 Vork
Manisch creatief
pi_167230428
Ondertussen in Malmö... daar verschijnen steeds meer winkeltjes voor muizen in het straatbeeld
http://www.boredpanda.com/little-mouse-shop-sweden/
pi_167230442
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:57 schreef Vork het volgende:
Ondertussen in Malmö... daar verschijnen steeds meer winkeltjes voor muizen in het straatbeeld [ afbeelding ]
Aww. Dat is wel tandglazuurspringend zoet! :D
pi_167230560
quote:
Ondertussen in Malmö... daar verschijnen steeds meer winkeltjes voor muizen in het straatbeeld [ afbeelding ]
Anonymouse :D hoe tof en hoe gedetailleerd :D
  zaterdag 10 december 2016 @ 12:05:00 #144
3878 Vork
Manisch creatief
pi_167230569
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:58 schreef minilot het volgende:

[..]

Aww. Dat is wel tandglazuurspringend zoet! :D
Ja en ook nog met bizar veel aandacht voor details.
pi_167230606
En die avondverlichting! _O_

pi_167230610
quote:
Dat. Is. Echt. Heel. Tof. O+
  zaterdag 10 december 2016 @ 12:07:13 #147
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167230616
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:48 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Das lief *O*
Wie vind jij eigenlijk een mooie man?
Ik ben frigide, weet je nog? Ik glij niet.
pi_167230655
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:07 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Leugens! Vertel op. Geef ons een voorbeeld. :)
pi_167230671
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:07 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Leugens!
pi_167230686
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:09 schreef minilot het volgende:

[..]

Leugens!
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:09 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Leugens!
Onafgesproken!
  zaterdag 10 december 2016 @ 12:10:34 #151
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167230690
Ik zou het zo echt niet weten. Het verschilt ook. Net als irl, zet al mijn vriendjes naast elkaar en het slaat nergens op.
  zaterdag 10 december 2016 @ 12:10:39 #152
45206 Pietverdriet
pi_167230692
quote:
Ah wat schattig
  Moderator zaterdag 10 december 2016 @ 12:20:09 #153
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167230973
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:56 schreef minilot het volgende:

[..]

Als avondeten? Waar zijn je groenten, yo? :7 Wel lekker, daar niet van..
Het is zaterdag :7
pi_167231067
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Het is zaterdag :7
Heh, dat is dan wel weer schattig - 'het is zaterdag en dan hoeft het niet'. *)
pi_167231070
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:10 schreef RobinOok het volgende:
Ik zou het zo echt niet weten. Het verschilt ook. Net als irl, zet al mijn vriendjes naast elkaar en het slaat nergens op.
Dat. Ik heb ook geen 'type'. Ik heb wel 'types' die het sowieso niet worden. :P
  zaterdag 10 december 2016 @ 12:24:28 #156
45206 Pietverdriet
pi_167231084
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:41 schreef minilot het volgende:
Aargh. Ben ik net hier al schoorvoetend complimenteus geweest over André Rieu, vragen mijn collega's net of ik meega naar Soldaat van Oranje in Katwijk. |:(

SPOILER
Dat jij het niets vind, prima, maar om het dan af te doen als low culture?
pi_167231108
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:23 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat. Ik heb ook geen 'type'. Ik heb wel 'types' die het sowieso niet worden. :P
Ik bedoelde ook niet dat RobinOok een gemiddeld type moest geven, maar was gewoon benieuwd naar een voorbeeld. :)
pi_167231129
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat jij het niets vind, prima, maar om het dan af te doen als low culture?
Nope, wat ik ervan vind heeft er niks mee te maken.
Of heb ik hier te maken met iemand die dingen zegt als: 'ik snap dit schilderij niet, dus ik vind het geen kunst'? (Nee toch, Piet?)
Want dat praat wat lastig. :6
pi_167231156
Mini heeft de memo gemist dat er geen high culture en low culture meer bestaat. :+

Maar goed, ik vind het net zo goed bagger. Ik zou het rampzalig vinden als alleen dat soort cultuur het nog zou redden omdat de mensen daar nou eenmaal voor willen dokken. Niet alles moet om de centen gaan.
pi_167231180
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:25 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook niet dat RobinOok een gemiddeld type moest geven, maar was gewoon benieuwd naar een voorbeeld. :)
Ze postte eens een plaatje van een afgetrainde chef.
pi_167231194
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:27 schreef Isegrim het volgende:
Mini heeft de memo gemist dat er geen high culture en low culture meer bestaat. :+
Poppycock! :Y)
pi_167231202
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:28 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ze postte eens een plaatje van een afgetrainde chef.
Mijn nieuwsgierigheid is gewekt!
  Moderator zaterdag 10 december 2016 @ 12:33:50 #163
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167231279
quote:
Zeg Piet, hoe maak jij geitjes klaar? Mijn oom heeft een sik bij de geiten lopen dus waarschijnlijk binnenkort wel wat jong spul er bij.

Hij vroeg gister al of iemand wist wat je er mee moet :+
pi_167231309
:O
Ik ga de rest van mijn werkdienst (tot 19:00) maar eens thuis voortzetten. Kan ik onderwijl wat klusjes doen.
Laterz!
  Official ESF Kreviewer zaterdag 10 december 2016 @ 12:46:07 #165
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_167231577
Ja. Ik ga naar de bakker. Dan weer naar huis. Dan boodschappen doen. En dan mijn paprikaplanten verpotten.

#living on the edge.
pi_167231666

Tweedehandskleding winkel geweest. Goede deals gemaakt. :7 F. heeft nu een pak. :7
  zaterdag 10 december 2016 @ 12:50:13 #167
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167231674
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zeg Piet, hoe maak jij geitjes klaar? Mijn oom heeft een sik bij de geiten lopen dus waarschijnlijk binnenkort wel wat jong spul er bij.

Impliciet iemand een geitenneuker noemen...
pi_167231727
Piet doet louter bokjes. O+
pi_167231734
Wat een onguur, donker weer buiten zeg! *rilt*
  zaterdag 10 december 2016 @ 13:19:50 #170
45206 Pietverdriet
pi_167232199
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Geitenlammetjes, ik eet bokjes omdat de meisjes voor de melk gebruikt worden, zijn heel erg lekker van zichzelf zonder dat je daar al te veel mee hoeft te doen, ik wrijf een aan stukken gehakte geit in met een mengsel van wat zout, vegeta, peper, optioneel wat kummel en nootmuskaat.
Dit doe ik in de oven op 150-160 graden voor ongeveer anderhalf uur.
Daarna lekker kluiven.
  zaterdag 10 december 2016 @ 13:22:59 #171
45206 Pietverdriet
pi_167232231
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:26 schreef minilot het volgende:

[..]

Nope, wat ik ervan vind heeft er niks mee te maken.
Of heb ik hier te maken met iemand die dingen zegt als: 'ik snap dit schilderij niet, dus ik vind het geen kunst'? (Nee toch, Piet?)
Want dat praat wat lastig. :6
Nee, maar iets als een musical low culture noemen is nogal denigrerend. Als je dat van Oh Oh Cherso of Big Brother zegt, is het spot on maar nog steeds denigrerend

[ Bericht 3% gewijzigd door Pietverdriet op 10-12-2016 13:30:41 ]
  zaterdag 10 december 2016 @ 13:25:59 #172
45206 Pietverdriet
pi_167232280
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:50 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Impliciet iemand een geitenneuker noemen...
  zaterdag 10 december 2016 @ 13:29:20 #173
45206 Pietverdriet
pi_167232324
pi_167232367
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 13:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, maar iets als een musical low culture noemen is nogal denigrerend
Toch kan ik echt niet met droge ogen beweren dat Soldaat van Oranje en de Matthäus Passion gelijkwaardig zijn. Jij wel?
pi_167232416
Heb je soldaat van oranje gezien (ik niet, dus ik kan er überhaupt weinig van vinden)? En wat is dan volgens jou het verschil?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 10 december 2016 @ 13:39:31 #176
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  zaterdag 10 december 2016 @ 13:42:53 #177
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167232496
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 13:32 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Toch kan ik echt niet met droge ogen beweren dat Soldaat van Oranje en de Matthäus Passion gelijkwaardig zijn. Jij wel?
Waarom kan je dat niet?
pi_167232502
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 13:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, maar iets als een musical low culture noemen is nogal denigrerend. Als je dat van Oh Oh Cherso of Big Brother zegt, is het spot on maar nog steeds denigrerend
Niet musicals in het algemeen hè? Ik noem een Stephen Sondheim. :9 Ik hou sowieso vaak wel van musical. Maar specifiek Soldaat van Oranje verheft zich mijns inziens op geen enkele manier boven een heel banaal niveau.
pi_167232514
Inmiddels zeiknat gemiezerd.. Bijna thuis!
  zaterdag 10 december 2016 @ 13:46:12 #180
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167232539
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 13:43 schreef minilot het volgende:

[..]

Niet musicals in het algemeen hè? Ik noem een Stephen Sondheim. :9 Ik hou sowieso vaak wel van musical. Maar specifiek Soldaat van Oranje verheft zich mijns inziens op geen enkele manier boven een heel banaal niveau.
Dat 'mijns inziens', daar zit het 'm in...
pi_167232575
Ach kom MadMaster, dan zou je geen enkel onderscheid kunnen maken als het gaat om de mate van creativiteit, inhoudelijke diepgang en originaliteit van werken!
pi_167232637
En MM, zoiets kan dus wel degelijk onafhankelijk van smaak bepaald worden. Er zijn genoeg dingen die ik zelf helemaal niks vind, maar waar ik zelf wel de kwaliteit en het niveau van kan inzien. Zoals Bach. :+
En er zijn films waar ik ontzettend van geniet, terwijl ik ook wel inzie dat het op creatief en intellectueel vlak een kutfilm is. :)
  zaterdag 10 december 2016 @ 13:55:45 #183
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167232686
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 13:48 schreef minilot het volgende:
Ach kom MadMaster, dan zou je geen enkel onderscheid kunnen maken als het gaat om de mate van creativiteit, inhoudelijke diepgang en originaliteit van werken!
Toen ik de songs hoorde op de Uitmarkt, 5 jaar geleden of zo, vond ik het ook afschuwelijk.
We kregen echter kaarten als cadeau en we zijn met tegenzin naar Katwijk gegaan.

Ik heb zelden een musical gezien, en ik heb er tientallen over de hele wereld gezien, waar zoveel creativiteit in zit als Soldaat van Oranje. En dan misschien niet qua verhaallijn, wat redelijk algemeen bekend is en weinig mogelijkheden biedt voor aanpassing.
Maar qua decor en zaal (ronddraaiende tribune langs de diverse decors/settings, echt waterbasin, echt vliegtuig dat aan komt taxiën en waar koningin Wilhelmina uitstapt, echte rijdende motoren, schitterende projecties waardoor je echt op een boot en in een vliegtuig lijkt te zitten) is het geniaal gedaan.
Daar ligt ook de kracht van deze musical.

Maar als je dat niet aan den lijve wil ondervinden, dan zal je het nooit ervaren en kan je er niet over oordelen.
Ik ben inmiddels al voor een 2e keer geweest, met name voor wat ik hierboven qua techniek beschrijf. Zeer indrukwekkend om dat allemaal in een zaal voor elkaar te krijgen...
pi_167232778
Ben er zelf nooit geweest maar das een zeldzaamheid volgens mijn omgeving. Verschillenden zijn er reeds meerdere keren geweest. En de kaarten zijn megaduur dus je gaat echt niet zomaar nog een keer (laat staan 1). Dus vind ook niet dat dat gezegd kan worden. Das expres je kont tegen de krib in willen gooien.
pi_167232787
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 13:55 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Toen ik de songs hoorde op de Uitmarkt, 5 jaar geleden of zo, vond ik het ook afschuwelijk.
We kregen kaarten als cadeau en we zijn met tegenzin naar Katwijk gegaan.

Ik heb zelden een musical gezien, en ik heb er tientallen over de hele wereld gezien, waar zoveel creativiteit in zit als Soldaat van Oranje. En dan misschien niet qua verhaallijn, wat redelijk algemeen bekend is en weinig mogelijkheden biedt voor aanpassing.
Maar qua decor en zaal (ronddraaiende tribune langs de diverse decors/settings, echt waterbasin, echt vliegtuig dat aan komt taxiën waar koningin Wilhelmina uitstapt, echte rijdende motoren, schitterende projecties waardoor je echt op een boot en in een vliegtuig lijkt te zitten) is het geniaal gedaan.
Daar ligt ook de kracht van deze musical.

Maar als je dat niet aan den lijve wil ondervinden, dan zal je het nooit ervaren en kan je er niet over oordelen.
Ik ben inmiddels al voor een 2e keer geweest, met name voor wat ik hierboven qua techniek beschrijf. Zeer indrukwekkend om dat allemaal in een zaal voor elkaar te krijgen...
Kerel, ik héb Soldata van Oranje een paar jaar geleden gezien. :) En de kritische musicalliefhebber in mij heeft dat nou eenmaal met gekromde tenen doorstaan.
Qua technisch vernuft geef ik je helemaal gelijk hoor, zeer knap gedaan en er zitten op dat gebied razend gave decorelementen in. Maar verder... Brrr!
  zaterdag 10 december 2016 @ 14:03:23 #186
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167232813
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 14:01 schreef minilot het volgende:

[..]

Kerel, ik héb Soldata van Oranje een paar jaar geleden gezien. :) En de kritische musicalliefhebber in mij heeft dat nou eenmaak met gekromde tenen doorstaan.
Qua technisch vernuft geef ik je helemaal gelijk hoor, zeer knap gedaan en er zitten op dat gebied razend gave decorelementen in. Maar verder... Brrr!
OK, ik had niet begrepen dat je er al eens geweest was.
Zijn we het toch eens...
pi_167232815
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 14:01 schreef FutureFairytale het volgende:
Ben er zelf nooit geweest maar das een zeldzaamheid volgens mijn omgeving. Verschillenden zijn er reeds meerdere keren geweest. En de kaarten zijn megaduur dus je gaat echt niet zomaar nog een keer (laat staan 1). Dus vind ook niet dat dat gezegd kan worden. Das expres je kont tegen de krib in willen gooien.
Dat iets heel erg populair is maakt het niet per se kwalitatief goed op inhoudelijk of creatief vlak, dat is mijn voornaamste punt. En dat geeft dus helemaal niet, want ik vind het helemaal prima dat dat shows als Soldaat van Oranje er zijn en ik gun de makers alle succes. Echt! :)

Ik bedoelde alleen dat het wat mij betreft onzin is om te zeggen dat je geen enkel niveauonderscheid zou kunnen maken tussen verschillende soorten voorstellingen.
  zaterdag 10 december 2016 @ 14:07:54 #188
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167232914
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:29 schreef minilot het volgende:

[..]

Mijn nieuwsgierigheid is gewekt!
Nee, dat was een slecht voorbeeld, die chef toen.
Doe dan maar gewoon Brad Pitt of zo.
pi_167232946
Enfin. Thuis. Tijd voor een reuzenstapel strijkgoed. :7 :9

Adieu barbaren! ;) :*
pi_167232952
Kerst *O*
  zaterdag 10 december 2016 @ 14:10:41 #191
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167232968
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 14:03 schreef minilot het volgende:

[..]

Dat iets heel erg populair is maakt het niet per se kwalitatief goed op inhoudelijk of creatief vlak, dat is mijn voornaamste punt. En dat geeft dus helemaal niet, want ik vind het helemaal prima dat dat shows als Soldaat van Oranje er zijn en ik gun de makers alle succes. Echt! :)

Ik bedoelde alleen dat het wat mij betreft onzin is om te zeggen dat je geen enkel niveauonderscheid zou kunnen maken tussen verschillende soorten voorstellingen.
Tuurlijk is er verschil qua niveau tussen verschillende soorten voorstellingen, maar er zullen net zoveel mensen niet naar de Matthäus Passion willen, omdat zij dat weer niks vinden. En uiteindelijk gaat het er om dat het publiek een leuke avond heeft, op welk niveau dan ook...
  zaterdag 10 december 2016 @ 14:15:04 #192
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167233067
Dat zou me echt geen moet doen, "een echt viegtuig" op een set. Gewoon echt niet.
En tuurlijk kun je wel over zoiets oordelen zonder het zelf gezien te hebben!
Of ken jij jezelf echt zo slecht, Madmaster?
  zaterdag 10 december 2016 @ 14:15:20 #193
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_167233076
Low culture is gewoon een elitaire kutopmerking, of je dat nou zo bedoeld hebt of niet.
Siesta & Fiesta!
pi_167233252
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 13:37 schreef Vanyel het volgende:
Heb je soldaat van oranje gezien (ik niet, dus ik kan er überhaupt weinig van vinden)? En wat is dan volgens jou het verschil?
Nee, ik heb deze niet gezien, maar dat hoeft ook niet en dat is precies waar het verschil in zit.

Heb je één Dan Brown gelezen, dan heb je ze allemaal gelezen. Heb je één schilderij van Bob Ross gezien, dan heb je ze allemaal gezien.

Het verschil is erg lastig exact te definiëren, maar ik vind het niet reëel om te zeggen dat het er niet is. En dat heeft niks te maken met wat ik zelf wel en niet mooi vind, want ik zou voor geen goud een Mondriaan of een Malevich aan de muur willen, maar ik begrijp wel waarom het kunst is.
  zaterdag 10 december 2016 @ 14:35:37 #195
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167233457
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 14:15 schreef RobinOok het volgende:
Dat zou me echt geen moet doen, "een echt viegtuig" op een set. Gewoon echt niet.
En tuurlijk kun je wel over zoiets oordelen zonder het zelf gezien te hebben!
Of ken jij jezelf echt zo slecht, Madmaster?
Ik ken mezelf prima en ondanks mijn aanvankelijke weerstand tegen de musical, wat ik al aangeven heb, heb ik toch wel verwonderd gestaan van o.a. dat vliegtuig als onderdeel van de voorstelling.

Maarre, is je spiraaltje weer eens ondersteboven ingebracht of zo, ouwe mopperaar?
Vind jij überhaupt wel eens iets leuks of ben je de levende, vrouwelijke (zelfs daarover twijfel ik bij jou...) versie van Gargamel?
  zaterdag 10 december 2016 @ 14:44:19 #196
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167233611
Zo fijn altijd met die mannen hier, als je ergens over van mening verschilt of een andere smaak hebt gaan ze schelden en persoonlijk worden. Pfffffff.

Ja, ik ben Gargamel.
Doei.

[ Bericht 3% gewijzigd door RobinOok op 10-12-2016 14:50:39 ]
pi_167233625
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 14:35 schreef MadMaster het volgende:
Maarre, is je spiraaltje weer eens ondersteboven ingebracht of zo
Echt, WTF? Het is ook altijd hetzelfde hè?

Ik ga voortaan aan mannen hier vragen of er soms zand in hun voorhuid zit, of ze met hun balzak aan een roestige spijker zijn blijven hangen, of ze soms gisteren een vinger van de dokter in hun aars hebben gehad.

Blegh. Same shit, different day. Zie je nou zelf echt niet hoe dom-seksistisch dat is? :?
pi_167233650
Ik vind het zo jammer aan musicals in Nederland dat ze in het Nederlands zijn :') Ik wil best naar euh, noem eens iets leuks, maar perse niet in het Nederlands.

Ik zou best naar Soldaar van Oranje willen trouwens, juist vanwege het spektakel. Daar hou ik zeer van.
Spoilers!
pi_167233690
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 14:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het zo jammer aan musicals in Nederland dat ze in het Nederlands zijn :') Ik wil best naar euh, noem eens iets leuks, maar perse niet in het Nederlands.
In het Nederlands is het algauw kneuterig en baggerslechte vertalingen indien vertaald uit een andere taal.

Jesus Christ Superstar is de enige musical die ik tof vind. Maar ook dat zou ik als low culture betitelen, hoe geweldig ik 'm ook vind.
pi_167233770
En ik doe mee in een musical achtige setting van een K.voorstelling.
Alleen al een leuke ervaring. B-)
Morgen weer een hele dag in het theater repeteren.
Uitvoerenden zijn +/- 80 amateurs o.l.v. 5 jonge profs.
Dan nog twee montage avonden, een generale en een try out en dan...Première.

In London Cats gezien in de vorige eeuw en dat was geweldig.
En nog eens in Adam. Nog steeds geweldig dankzij de verstaanbare vertaling van Gerrit Kromrij. _O_

Grijze dag, boodschappen in schoon huis en nu papieren kranten lezen aan de eettafel met licht aan.
K.verlichting hangt buiten. >:O

Loelig van de matrassen , lucky.
  zaterdag 10 december 2016 @ 15:02:29 #201
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167233925
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 14:45 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Echt, WTF? Het is ook altijd hetzelfde hè?

Ik ga voortaan aan mannen hier vragen of er soms zand in hun voorhuid zit, of ze met hun balzak aan een roestige spijker zijn blijven hangen, of ze soms gisteren een vinger van de dokter in hun aars hebben gehad.

Blegh. Same shit, different day. Zie je nou zelf echt niet hoe dom-seksistisch dat is? :?
Hou toch eens op met dat geleuter over seksistisch en zo...
Kan je werkelijk niet eens zonder dat waanbeeld een reactie geven?
Van mij mag je de door jou genoemde voorbeelden gebruiken als je vindt dat dat nodig is.
Beeldspraak, want dat is het, is soms wel handig om duidelijk te maken hoe je over iets denkt...

Ik begrijp zo langzamerhand wel dat jij niet 'zonder logica' een discussie kan voeren, alles heeft immers een moreel verwerpelijk karakter, is vrouw onvriendelijk, is slecht voor de wereld en noem nog eens wat zaken op die elke vorm van positivisme in de weg staan...

Kom op, maak eens, net als Robin, niet zo'n drama...
  zaterdag 10 december 2016 @ 15:04:27 #202
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167233960
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 14:44 schreef RobinOok het volgende:
Zo fijn altijd met die mannen hier, als je ergens over van mening verschilt of een andere smaak hebt gaan ze schelden en persoonlijk worden. Pfffffff.

Ja, ik ben Gargamel.
Doei.
Gelukkig was jij niet persoonlijk door mij te vragen of ik mezelf wel ken.

De afsluitende zin van mijn vorige post geldt dus ook voor jou.
Have fun!
pi_167233963
Martine Bijl heeft voor musicals ook best wat goed vertaalwerk gedaan, maar keuzes die door haar gemaakt zijn bij de Nederlandse Billy Elliot een paar jaar geleden waren dan weer erg jammer.. }:|
pi_167233965
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:02 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Hou toch eens op met dat geleuter over seksistisch en zo...
Kan je werkelijk niet eens zonder dat waanbeeld een reactie geven?
Van mij mag je de door jou genoemde voorbeelden gebruiken als je vindt dat dat nodig is.
Beeldspraak, want dat is het, is soms wel handig om duidelijk te maken hoe je over iets denkt...

Ik begrijp zo langzamerhand wel dat jij niet 'zonder logica' een discussie kan voeren, alles heeft immers een moreel verwerpelijk karakter, is vrouw onvriendelijk, is slecht voor de wereld en noem nog eens wat zaken op die elke vorm van positivisme in de weg staan...

Nee, je snapt echt niet hoe dom-seksistisch je opmerking is. Ok.

We zijn uitgepraat. :W
  zaterdag 10 december 2016 @ 15:05:51 #205
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167233986
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:04 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nee, je snapt echt niet hoe dom-seksistisch je opmerking is. Ok.

We zijn uitgepraat. :W
Prima, ik ben dat gefrustreerde gebazel van je toch al een tijdje zat...
pi_167234007
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 14:54 schreef AnneX het volgende:
En ik doe mee in een musical achtige setting van een K.voorstelling.
Alleen al een leuke ervaring. B-)
Morgen weer een hele dag in het theater repeteren.
Uitvoerenden zijn +/- 80 amateurs o.l.v. 5 jonge profs.
Dan nog twee montage avonden, een generale en een try out en dan...Première.
Wat doe je eigenlijk precies binnen die voorstelling? Weet wel dat je 'eraan meedoet', maar niet wat dat dan precies voorstelt :) Details graag!
pi_167234041
Kinders, doe ons allemaal een lol, neem een abo en zet gewoon iedereen die je irriteert op ignore.

Of zou het de moeite zijn een keer als normale mensen met elkaar te converseren?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 10 december 2016 @ 15:10:58 #208
45206 Pietverdriet
pi_167234063
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 13:32 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Je mist het punt en slaat de plank mis.
Ten eerste, iets low culture noemen is een denigrerende opmerking, een vorm van arrogantie.
Ten tweede, La divina commedia en de ontdekking van de hemel zijn ook niet gelijkwaardig, is daarmee Mulish een scribent van low culture vliegveld paperbacks?
pi_167234068
Muzikaal gezien is Sweeney Todd denk ik mijn favoriete musical, vaak ook uitvoeringen in samenwerking met operagezelschappen/muziektheaters. O+ Erg gaaf. :Y Toffe setting natuurlijk ook, dat duistere Londen van de late negentiende-eeuw :9.
De verfilming door Tim Burton was een beetje meh helaas. Zonde, want ik hou best van Tim Burton.
pi_167234074
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:45 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, en vanuit het Koninklijk Concertgebouw wordt ook nog een pedofielennetwerk geregeld! Schande!
goeie samenvatting!!! het is een complot!!!!
pi_167234079
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]
..is daarmee Mulish een scribent van low culture vliegveld paperbacks?
Een tikkie. ;)
:P
  Official ESF Kreviewer zaterdag 10 december 2016 @ 15:12:09 #212
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_167234090
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:05 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Prima, ik ben dat gefrustreerde gebazel van je toch al een tijdje zat...
Dit vind ik wel een beetje mensen-uit-Basel-onvriendelijk. Wat hebben die mensen je ooit misdaan?
pi_167234091
@ mini:
Zoals je ws weet, zing ik mee in een popkoor.
En het popkoor is gevraagd om mee te doen met de voorstelling met acteurs, met dansers, met een bigband.
Wij doen vooral de oohs en doodoodoo's en aaaaahh's als achtergrondkoor voor de soliste.
En aan het eind dansen we vrolijk mee op een vrolijk K liedje. *O*

De lokale omroep heeft leuke korte filmpjes gemaakt the making of...
  zaterdag 10 december 2016 @ 15:13:06 #214
45206 Pietverdriet
pi_167234106
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 14:44 schreef RobinOok het volgende:

Ja, ik ben Gargamel.
Doei.
Gelukkig scheld jij nooit en wordt je ook nooit persoonlijk
pi_167234107
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:34 schreef minilot het volgende:

[..]

Ja pfffrt. Ik word binnen twee weken al vijfendertig. :7
18 toch?
pi_167234108
Ik ga vanavond gourmetten. Ga daar lekker op haten in plaats van op elkaar.
pi_167234111
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je mist het punt en slaat de plank mis.
Ten eerste, iets low culture noemen is een denigrerende opmerking, een vorm van arrogantie.
Ten tweede, La divina commedia en de ontdekking van de hemel zijn ook niet gelijkwaardig, is daarmee Mulish een scribent van low culture vliegveld paperbacks?
Ik noem ook dingen die ik zelf leuk vind low culture. Ben ik dan denigrerend naar mezelf? Kan dat?
pi_167234113
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:12 schreef AnneX het volgende:
En het popkoor is gevraagd om mee te doen met de voorstelling met acteurs, met dansers, met een bigband.
Wij doen vooral de oohs en doodoodoo's en aaaaahh's als achtergrondkoor
Haha, die laatste zin. Puike omschrijving! :D
Is vast heel leuk om te doen als ik het zo hoor. :Y Wist dat je in een popkoor zat ja, maar niet zo hoe dat zich verhield tot deze voorstelling. :)
  Official ESF Kreviewer zaterdag 10 december 2016 @ 15:14:27 #219
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_167234137
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:13 schreef Myraela het volgende:
Ik ga vanavond gourmetten. Ga daar lekker op haten in plaats van op elkaar.
Hoe laat kan ik aanschuiven?
  zaterdag 10 december 2016 @ 15:14:42 #220
45206 Pietverdriet
pi_167234143
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:13 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik noem ook dingen die ik zelf leuk vind low culture. Ben ik dan denigrerend naar mezelf? Kan dat?
Zoiets als african americans die elkaar nigger noemen?
pi_167234156
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:13 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik vind zelf ook genoeg dingen leuk die heel platvloers zijn. Dat erken ik ook gewoon en ik ga ook niet beledigd zijn als andere mensen zeggen van 'jemig, wat is dat voor iets banaals dat jij leuk vindt!?'

Maar wellicht krijg je vanzelf al een wat dikkere huid als je Eftelingliefhebber bent. :+
pi_167234170
Oh ja, strijken. Drie wasmanden vol. *O*
pi_167234177
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:14 schreef Kreator het volgende:
Hoe laat kan ik aanschuiven?
Rond een uur of 7. :9
  Official ESF Kreviewer zaterdag 10 december 2016 @ 15:17:06 #224
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_167234189
Mijn collega komt hier zo met haar zus, omdat ze ons wil koppelen en als smoesje 'de parkeervergunning even wil lenen'.
Deze collega is er zoeen die heel veel praat, maar nooit luistert. Als haar zus net zo is, heb ik hier straks 2 kakelende 50+' ers in de kamer zitten en hoef ik geen woord te zeggen en was het toch 'heel gezellig'.

:7.
pi_167234196
Tja, de bovenstaande diskussie samengevat: smaken verschillen. :Y)
Begin eens over koriander.
pi_167234209
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:17 schreef Kreator het volgende:
Mijn collega komt hier zo met haar zus, omdat ze ons wil koppelen en als smoesje 'de parkeervergunning even wil lenen'.
Deze collega is er zoeen die heel veel praat, maar nooit luistert. Als haar zus net zo is, heb ik hier straks 2 kakelende 50+' ers in de kamer zitten en hoef ik geen woord te zeggen en was het toch 'heel gezellig'.

:7.
50+, ik wist niet dat jij zó oud was.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 10 december 2016 @ 15:18:35 #227
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_167234214
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:16 schreef Myraela het volgende:

[..]

Rond een uur of 7. :9
Ik vind gourmetten altijd onwijs gezellig. Tot zo.
pi_167234215
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:18 schreef Myraela het volgende:

[..]

50+, ik wist niet dat jij zó oud was deed
Fixed! :7
pi_167234226
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:06 schreef minilot het volgende:

[..]

Wat doe je eigenlijk precies binnen die voorstelling? Weet wel dat je 'eraan meedoet', maar niet wat dat dan precies voorstelt :) Details graag!
Ja, dat vraag ik me ook al een tijdje af.
Spoilers!
  Official ESF Kreviewer zaterdag 10 december 2016 @ 15:19:38 #230
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_167234232
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:18 schreef Myraela het volgende:

[..]

50+, ik wist niet dat jij zó oud was.
Dat ben ik ook (nog) niet, maar ik doe niet aan leeftijdsdiscriminatie. Mag ik niet van de gezelligheidsdiertjes uit deze reeks.
pi_167234235
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:09 schreef Vanyel het volgende:
Of zou het de moeite zijn een keer als normale mensen met elkaar te converseren?
Ja, dat zou best tof zijn.

Knappe jongen die in mijn posts van de laatste twee jaar ofzo een persoonlijke aanval vindt. Prima als je iemands inhoud gezeik vindt, maar de gewraakte opmerking vind ik werkelijk beneden alle peil en ongelooflijk dom.
pi_167234252
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoiets als african americans die elkaar nigger noemen?
Whut? Het vergeuzen van scheldwoorden heeft hier toch niks mee van doen? Ik begrijp de link niet.
  zaterdag 10 december 2016 @ 15:22:01 #233
45206 Pietverdriet
pi_167234270
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:20 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Whut? Het vergeuzen van scheldwoorden heeft hier toch niks mee van doen? Ik begrijp de link niet.
Mijn punt is dat low culture ook een scheldwoord is
pi_167234350
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:19 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat ben ik ook (nog) niet, maar ik doe niet aan leeftijdsdiscriminatie. Mag ik niet van de gezelligheidsdiertjes uit deze reeks.
Ik geloof er niks van. J. heeft bijvoorbeeld echt een schit-te-rend nichtje van elf maar reken maar dat jij je ten opzichte van deze SC bezwaard zou voelen om die tot je te nemen. :7
pi_167234368
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:26 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik geloof er niks van. J. heeft bijvoorbeeld echt een schit-te-rend nichtje van elf maar reken maar dat jij je ten opzichte van deze SC bezwaard zou voelen om die tot je te nemen. :7
Er zijn grenzen. :D
pi_167234401
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heh! Maar goed dat je nooit met mij in de auto zit als ik net naar een reteslechte film ben geweest! Dan zeg ik wel lelijker dingen. *)
  zaterdag 10 december 2016 @ 15:30:48 #237
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_167234418
Oke, thuis , omkleden, 3 uur lang naar de wok, snel weer naar huis, lief naar nachtdienst ik slapen... Owwwwwwww zo geen zin in dit geneuzel. Voor iedereen natuurlijk weekend maar ja..
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_167234446
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar mag je het onderscheid wel maken? Met een andere term? Net zoals er nu (terecht!) wordt gepleit om te kappen met de termen 'hooggeschoold' en 'laaggeschoold'?
pi_167234455
ineens denk ik dit:
  zaterdag 10 december 2016 @ 15:39:55 #240
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167234575
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:04 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Gelukkig was jij niet persoonlijk door mij te vragen of ik mezelf wel ken.

Vreemd dat je gaat flippen en schelden van zo'n vraag. Wel typisch dat je dat beide ziet als "persoonlijk worden". Heel vreemd.

Misschien moet ik me wat meer aanpassen hier? En wat vaker over de waarschijnlijke misvorming van je eikel speculeren? En de invloed die dat heeft op je toch al zo bepetkte herseninhoud? En of dat in combinatie met je ogenschijnlijk lelijke rotkop maakt dat je misschien beter voortaan binnen zou blijven?

Hoehoehoe, hahaha.
pi_167234692
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:02 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ze maakt al, net als Robin, geen drama.
  zaterdag 10 december 2016 @ 15:48:46 #242
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167234739
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:29 schreef minilot het volgende:

[..]

Heh! Maar goed dat je nooit met mij in de auto zit als ik net naar een reteslechte film ben geweest! Dan zeg ik wel lelijker dingen. *)
Feitelijk hèb je het ook niet gezegd, je hebt het gedacht en in werkelijkheid vriendelijk bedankt en je collega's veel plezier gewenst zonder jou. En toch janken de rechtse cultuurbarbaren al 6 bladzijden lang omdat je hun musical met echt vliegtuig en echte bromfiets KUT vindt. Whoehoehoehoe. Dat doet ze pijn, de vernedering, het dedain, de minachting, wheheheheeee, wat gemeeeeeen. *jank* *huil*
pi_167234769
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 14:35 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Maarre, is je spiraaltje weer eens ondersteboven ingebracht of zo, ouwe mopperaar?
Vind jij überhaupt wel eens iets leuks of ben je de levende, vrouwelijke (zelfs daarover twijfel ik bij jou...) versie van Gargamel?
Ja, twijfelen over iemands geslacht, geaardheid, et cetera is inderdaad heel cool. Als je twaalf bent.
pi_167234811
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:48 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Feitelijk hèb je het ook niet gezegd, je hebt het gedacht en in werkelijkheid vriendelijk bedankt en je collega's veel plezier gewenst zonder jou. En toch janken de rechtse cultuurbarbaren al 6 bladzijden lang omdat je hun musical met echt vliegtuig en echte bromfiets KUT vindt. Whoehoehoehoe. Dat doet ze pijn, de vernedering, het dedain, de minachting, wheheheheeee, wat gemeeeeeen. *jank* *huil*
Hoho, aan mijn adres vooralsnog geen persoonlijk gescheld van de heren cultuurbarbaren. :+ Ik hou me gewoonlijk buiten het moddergooien hè? :7
pi_167234823
quote:

[..]

Feitelijk hèb je het ook niet gezegd, je hebt het gedacht en in werkelijkheid vriendelijk bedankt en je ollega's veel plezier gewenst zonder jou. En toch janken de rechtse cultuurbarbaren al 6 bladzijden lang omdat je hun musical met echt vliegtuig en echte bromfiets KUT vindt. Whoehoehoehoe.
Goed punt.

Als ik al mijn gedachten over mensen en dingen verbatim zou uiten, dan zou ik inderdaad een vreselijk elitaire trut zijn. Een ontzettende racist ook. En totaal ongenuanceerd. Een smeerlap. Gelukkig geldt dat voor iedereen.
  zaterdag 10 december 2016 @ 15:53:29 #246
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167234833
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:52 schreef minilot het volgende:
Hoho, aan mijn adres vooralsnog geen persoonlijk gescheld van de heren cultuurbarbaren. :+ Ik hou me gewoonlijk buiten het moddergooien hè? :7
Nee, schelden niet, maar dat gejank over jouw low culture.
Echt niet te harden.
pi_167234841
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:12 schreef AnneX het volgende:
@ mini:
Wij doen vooral de oohs en doodoodoo's en aaaaahh's als achtergrondkoor voor de soliste.
En aan het eind dansen we vrolijk mee op een vrolijk K liedje. *O*

De lokale omroep heeft leuke korte filmpjes gemaakt the making of...
Wat een toffe ervaring :D
Spoilers!
pi_167234842
en toen was gewoon de accu leeg als je naar de toko wil....grom... ANWB onderweg, (nee geen slechte accu gewoon te veel korte stukkies met kou gereden...) en de overbuurman net niet thuis...KAK
  zaterdag 10 december 2016 @ 15:55:32 #249
45206 Pietverdriet
pi_167234874
quote:

[..]

Met lezen schijn je moeite te hebben
Ik zei dat het prima is als je die musical niets vind, ik had het over de term low culture.
Maar zoals je zelf al zei, wat is het met die users die beginnen te schelden als je een andere mening hebt.
pi_167234882
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:53 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Goed punt.

Als ik al mijn gedachten over mensen en dingen verbatim zou uiten, dan zou ik inderdaad een vreselijk elitaire trut zijn. Een ontzettende racist ook. En totaal ongenuanceerd. Een smeerlap. Gelukkig geldt dat voor iedereen.
Ik zeg doorgaans vrijwel alles
wat ik vind hier gewoon hoor. Ik geloof niet dat mijn gedachten in wezen ook maar enigzins elitairder of racistischer zijn dat wat ik hier al spui.
Uitzondering maak ik wel voor dingen waarmee jullie me als een nog grotere smeerlap zouden zien dan jullie nu al doen, dáár trek ik bewust een persoonlijke grens :Y

Ik geloof echt niet dat ik onder de oppervlakte een racistische, ongenuanceerde trut ben. :)
pi_167234908
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:55 schreef minilot het volgende:
Ik zeg doorgaans vrijwel alles wat ik vind hier gewoon hoor. Ik geloof niet dat mijn gedachten in wezen ook maar enigzins elitairder of racistischer zijn dat wat ik hier al spui.
Uitzondering maak ik wel voor dingen waarmee jullie me als een nog grotere smeerlap zouden zien dan jullie nu al doen, dáár trek ik bewust een persoonlijke grens :)
Vinden en denken is niet hetzelfde. Ik ben het met heel veel van mijn gedachten niet eens.
  zaterdag 10 december 2016 @ 15:58:34 #252
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167234940
Ik dacht opeen, ja, laten we gaan gourmetten met!
Laatste keer was waarschijnlijk 35 jaar gelden of zo.
Maar herinner me opeens "nee, dat stinkt!"
Misschien een keer in de zomer doen, buiten.
Al vind ik het wel eer iets voor de winter.

Afijn, nog geen idee dus wat te eten/maken met kerst.
pi_167234958
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:57 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Vinden en denken is niet hetzelfde. Ik ben het met heel veel van mijn gedachten niet eens.
Oh, dan moet je misschien toch meer voor jezelf spreken Isegrim en niet voor 'iedereen'. ;) Ik word geloof ik niet gehinderd door gedachten waar ik niet achter sta.

Wel soms door gedachten die ik even voor me hou wegens tikje pervers, maar verder.. Neuh.
pi_167234974
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:58 schreef RobinOok het volgende:
Ik dacht opeen, ja, laten we gaan gourmetten met!
Laatste keer was waarschijnlijk 35 jaar gelden of zo.
Maar herinner me opeens "nee, dat stinkt!"
Misschien een keer in de zomer doen, buiten.
Al vind ik het wel eer iets voor de winter.

Afijn, nog geen idee dus wat te eten/maken met kerst.
groete groep? chinese hotpot is ideaal!!! en geen stank
pi_167234986
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:59 schreef minilot het volgende:
Oh, dan moet je toch meer voor jezelf spreken Isegrim en niet voor 'iedereen'. Ik word geloof ik niet gehinderd door gedachten waar ik niet achter sta.
Jij denkt geen onbewuste impliciete biassen e.d. te hebben?
pi_167235068
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:00 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Jij denkt geen onbewuste impliciete biassen e.d. te hebben?
Dat zeg ik helemaal niet. Jij hebt het over gedachten. Gedachten zijn zaken waar je je wel degelijk bewust van bent. Mijn gedachten zijn overwegend genuanceerd, niet racistisch en maar af en toe een beetje elitair.
Dat er in onbewuste besluitvorming of gedraging ofzo sprake is van bepaalde biassen, daar ontkom je als mens natuurlijk niet aan, maar dat is wat anders.

Ik bedoelde dat er in de SC bij mij echt geen verschil zit in wat ik dénk en wat ik opschrijf (iets dat jij vooral letterlijk zo leek te bedoelen) - behalve als het wellicht gaat om wat zaken die al te viespeukig zijn. 8-)
Kun je misschien accepteren dat we daarin dan mogelijk niet hetzelfde zijn? Kan toch best? :)
pi_167235102
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:53 schreef liedetector het volgende:
en toen was gewoon de accu leeg als je naar de toko wil....grom... ANWB onderweg, (nee geen slechte accu gewoon te veel korte stukkies met kou gereden...) en de overbuurman net niet thuis...KAK
Ugh, Balen. Maar ook niet onbelangrijk: wat ging je kopen bij de toko? :9
  zaterdag 10 december 2016 @ 16:06:52 #258
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167235105
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:09 schreef Vanyel het volgende:
Kinders, doe ons allemaal een lol, neem een abo en zet gewoon iedereen die je irriteert op
Helaas werkt dat niet via een tablet.
Voor een paar bedragje meer per maand mag dat van mij wel geregeld worden...

quote:
Geen moeite, maar er zijn hier wat mensen die het niet kunnen laten om met 2 maten te meten...
  zaterdag 10 december 2016 @ 16:08:03 #259
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167235126
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Met lezen schijn je moeite te hebben
Nee hoor, geen moeite, ik vind jullie jankbuilen. Misschien allemaal last van je prostaat? Dat het vocht anders gaat lopen? Whehehe. Laten we een andere term verzinnen voor low culture! Misschien helpt dat jullie egootjes te herstellen van zoveel kwetsure? Pulp culture? Mass culture? Wegwerpkunst? Kleutertoneel? Beter? Nee? Jammer dan. Dikke, vette zultpech, low culture it is. *O*
pi_167235154
Er is altijd nog kitsch, Robin! *)
  zaterdag 10 december 2016 @ 16:11:56 #261
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167235176
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:59 schreef liedetector het volgende:

[..]

groete groep? chinese hotpot is ideaal!!! en geen stank
Nee, met zijn vijven slecht.
Ik haat hotpot. Gekookt vlees, gekookt groenten, gekookte dimsums, alles gekookt, yuk. Minst interessante manier van eten bereiden. Zeker vlees. Nee, hotpot is een vergissing.

Oh, en voor iedereen die zich dat persoonlijk aantrekt : up yours!
pi_167235195
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:06 schreef minilot het volgende:

[..]

Ugh, Balen. Maar ook niet onbelangrijk: wat ging je kopen bij de toko? :9
scheermessen, gambas, hele eend en wat los spul
pi_167235203
Ik heb een paar keer zitten hotpotten en daar word ik ook niet echt heel enthousiast van. Robin, gewoon gaan gourmetten, daarna een dag lang goed luchten. ^O^
Zo hard stinken als urenlang vleesfonduen in spetterend frituurvet (oh vroeger!) doet gourmetten in elk geval niet. :)
pi_167235207
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:13 schreef liedetector het volgende:

[..]

scheermessen, gambas, hele eend en wat los spul
Oh! :9
Wat was je van plan met de hele eend? :s)
pi_167235210
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:11 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Nee, met zijn vijven slecht.
Ik haat hotpot. Gekookt vlees, gekookt groenten, gekookte dimsums, alles gekookt, yuk. Minst interessante manier van eten bereiden. Zeker vlees. Nee, hotpot is een vergissing.

Oh, en voor iedereen die zich dat persoonlijk aantrekt : up yours!
gebruik zelf voornamelijk vis en schelp en vind het soms ideaal!!!
  zaterdag 10 december 2016 @ 16:14:44 #266
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167235220
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:06 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Geen moeite, maar er zijn hier wat mensen die het niet kunnen laten om met 2 maten te meten...
Jank, jank.
Wees blij, de maten zijn weg. Ik doe gezellig met jullie mee!
pi_167235234
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:14 schreef minilot het volgende:

[..]

Oh! :9
Wat was je van plan met de hele eend? :s)
the standard pekinh duck met pannenkoekjes and all.... vriendinnetje uit las palmas over dus die komt in de paar dagen dat ze in NL is 2 dagen eten en wordt ze blij van...
pi_167235238
Is dat trouwens zo vervelend ja, zand onder je voorhuid? Serieus benieuwd!
pi_167235242
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:04 schreef minilot het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet. Jij hebt het over gedachten. Gedachten zijn zaken waar je je wel degelijk bewust van bent. Mijn gedachten zijn overwegend genuanceerd, niet racistisch en maar af en toe een beetje elitair.
Dat er in onbewuste besluitvorming of gedraging ofzo sprake is van bepaalde biassen, daar ontkom je als mens natuurlijk niet aan, maar dat is wat anders.

Ik bedoelde dat er in de SC bij mij echt geen verschil zit in wat ik dénk en wat ik opschrijf (iets dat jij vooral letterlijk zo leek te bedoelen) - behalve als het wellicht gaat om wat zaken die al te vies zijn.
Kun je misschien accepteren dat we daarin dan mogelijk niet hetzelfde zijn? Kan toch best? :)
Ja, gedachten zijn bewust. Aannames achter gedachten niet (altijd). En soms realiseer je je ineens wat voor aanname er achter een bepaalde gedachte of handeling zit en besluit je je mond te houden of iets niet te doen.
pi_167235252
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:15 schreef liedetector het volgende:

[..]

the standard pekinh duck met pannenkoekjes and all.... vriendinnetje uit las palmas over dus die komt in de paar dagen dat ze in NL is 2 dagen eten en wordt ze blij van...
:9
En, leuk! Die ene waar je een tijdje geleden zo knus en flink afscheid van ging nemen, toch? :)
pi_167235264
Ik vind de stank bij gourmetten sowieso wel meevallen. Maar dat kan aan mij liggen. Ik gebruik m'n frituurpan ook zonder problemen. Ik snap nooit waarom mensen dat onhandig in de schuur doen of patat gaan afhalen zodat het niet gaat stinken.
pi_167235276
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:16 schreef minilot het volgende:

[..]

:9
En, leuk! Die ene waar je een tijdje geleden zo knus en flink afscheid van ging nemen, toch? :)
klopt!! ze is nu in utrecht om dr huis te kopen (gedoe met ex man uitkopen en all over financieel shit) dus dat regelen en weekje in NL voor ze weer terug gaat en dan eventueel huis in verhuur maar gaan we zien, noodzaak en plezier combineren!! heb dr gemist ook!!!
pi_167235287
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:17 schreef Myraela het volgende:
Ik vind de stank bij gourmetten sowieso wel meevallen. Maar dat kan aan mij liggen. Ik gebruik m'n frituurpan ook zonder problemen. Ik snap nooit waarom mensen dat onhandig in de schuur doen of patat gaan afhalen zodat het niet gaat stinken.
toch gourmet je hele huis meurt minimaal 3 dagen
pi_167235300
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:15 schreef Isegrim het volgende:

[..]
En soms realiseer je je ineens wat voor aanname er achter een bepaalde gedachte of handeling zit en besluit je je mond te houden of iets niet te doen.
Dat komt bij mij persoonlijk toch echt vrijwel nooit voor. Maar goed, dat wil je geloof ik niet aannemen. Als jij je er prettiger bij voelt dat iedereen in zijn of haar gedachtenwereld een onaangename klootzak of trut is, prima, maar ik kan alleen in mijn eigen hoofd kijken en ik vind mezelf ook onder de oppervlakte van mijn uitingen echt geen ongenuanceerde trut. :)
  zaterdag 10 december 2016 @ 16:19:38 #275
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167235306
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:14 schreef liedetector het volgende:

[..]

gebruik zelf voornamelijk vis en schelp en vind het soms ideaal!!!
Ja, met seafood zie ik het nog wel voor me. Goeie.
Alleen wil ik met kerst geen seafood, want geen zin ergens in een rij te moeten staan omdat half Nederland opeens scallops moet eten. :+
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 december 2016 @ 16:19:40 #276
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_167235308
quote:
Frituur staat hier in de bijkeuken. Achterdeur op een kier en je hebt nergens last van.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_167235309
quote:
Ik vind de stank bij gourmetten sowieso wel meevallen. Maar dat kan aan mij liggen.
Ja, maar jij hebt ook een kat in huis! >:)

#knuppel #hoenderhok

Gauw door met strijken! *holt weg*
pi_167235317
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:19 schreef minilot het volgende:

[..]

Dat komt bij mij persoonlijk toch echt vrijwel nooit voor. Maar goed, dat wil je geloof ik niet aannemen. Als jij je er prettiger bij voelt dat iedereen in zijn of haar gedachtenwereld een onaangename klootzak of trut is, prima, maar ik kan alleen in mijn eigen hoofd kijken en ik vind mezelf ook onder de oppervlakte van mijn uitingen echt geen ongenuanceerde trut. :)
doet hiet express niet aan mee omdat (blond naief en lief)
pi_167235330
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:19 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, met seafood zie ik het nog wel voor me. Goeie.
Alleen wil ik met kerst geen seafood, want geen zin ergens in een rij te moeten staan omdat half Nederland opeens scallops moet eten. :+
ahh ja zit wat in!!! maar zelf scheermessen werkt vrij goed bv.... maar idd ik doe puur seafood en dan is dus ook een bouillon daarna echt mega tof
pi_167235334
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:19 schreef minilot het volgende:

[..]

Ja, maar jij hebt ook een kat in huis! >:)

#knuppel #hoenderhok

Gauw door met strijken! *holt weg*
Drie zelfs. :9
pi_167235350
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:21 schreef Myraela het volgende:

[..]

Drie zelfs. :9
Dan is je neus er vast al van schrik afgevallen! ;) :*
  zaterdag 10 december 2016 @ 16:23:50 #282
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167235384
quote:
Misschien stinkt het by default in jouw huis? })
  zaterdag 10 december 2016 @ 16:27:18 #283
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167235450
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:20 schreef liedetector het volgende:

[..]

ahh ja zit wat in!!! maar zelf scheermessen werkt vrij goed bv.... maar idd ik doe puur seafood en dan is dus ook een bouillon daarna echt mega tof
Ik "moet" al eeuwen een postje schrijven over hotpot. Ik stel het constant uit, omdat ik er zelf geen zak aan vind, maar het idee om en passant de seafoodvariant aan te bevelen maakt het wel wat aantrekkelijker.
pi_167235464
Ik vraag me dat oprecht wel eens af. Je hebt bij elk huis dat je binnenloopt altijd een geur die je direct ruikt, ik wil weten welke geur hier hangt. Maar ik ben te gewend aan de geur hier.
pi_167235720
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:27 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik "moet" al eeuwen een postje schrijven over hotpot. Ik stel het constant uit, omdat ik er zelf geen zak aan vind, maar het idee om en passant de seafoodvariant aan te bevelen maakt het wel wat aantrekkelijker.
kan m je echt aanraden en ik doe dan ook niet "mega peperig" ik wil gewoon volgende dag een goeie broth overhouden na een avond gezelligheid .... heb wel wat tips, maart traditioneel is het dan niet nee....
pi_167235771
met als aanvulling dat kort gerookte eend dan ook goed werkt..... en lamsbiefstukjes die je even rookt ook (wordt het geen gekookt vlees)

krijg kritische eters best om dan
  Official ESF Kreviewer zaterdag 10 december 2016 @ 16:43:17 #287
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_167235775
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 15:55 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik zeg doorgaans vrijwel alles
wat ik vind hier gewoon hoor. Ik geloof niet dat mijn gedachten in wezen ook maar enigzins elitairder of racistischer zijn dat wat ik hier al spui.
Uitzondering maak ik wel voor dingen waarmee jullie me als een nog grotere smeerlap zouden zien dan jullie nu al doen, dáár trek ik bewust een persoonlijke grens :Y

Ik geloof echt niet dat ik onder de oppervlakte een racistische, ongenuanceerde trut ben. :)
Ik post hier helemaal niet meer wat ik denk of op de manier die ik zelf prettig vind.
Dat gezeik elke keer gaat me vervelen. Dus ik kom hier nu alleen nog voor wat luchtig geneuzel.
pi_167235822
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:43 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik post hier helemaal niet meer wat ik denk of op de manier die ik zelf prettig vind.
Dat gezeik elke keer gaat me vervelen. Dus ik kom hier nu alleen nog voor wat luchtig geneuzel.
Zelfs daar moet je voorzichtig mee zijn.
pi_167235885
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:45 schreef Myraela het volgende:

[..]

tijdje neit mee gelezen maar kreator werd toch heel erg gesteund t.a.v ex of loop ik echt vet achter?
  zaterdag 10 december 2016 @ 16:47:40 #290
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167235886
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:43 schreef Kreator het volgende:

[..]

*jank* *jank* *boehoehoe*

Speelt je prostaat weer op?
  Official ESF Kreviewer zaterdag 10 december 2016 @ 16:48:14 #291
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_167235896
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:45 schreef Myraela het volgende:

[..]

Gelukkig kunnen we elkaar nog dickpics sturen. O+.
pi_167235898
Ik vind jullie vandaag bijna allemaal ongezellig. :(
  Official ESF Kreviewer zaterdag 10 december 2016 @ 16:49:08 #293
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_167235913
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:47 schreef liedetector het volgende:

[..]

tijdje neit mee gelezen maar kreator werd toch heel erg gesteund t.a.v ex of loop ik echt vet achter?
Klopt. Weet niet wat dat ermee te maken heeft.
pi_167235914
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:47 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Of aambeien.
pi_167235919
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:48 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind jullie vandaag bijna allemaal ongezellig. :(
voelt zich boven de fokwet staan
  zaterdag 10 december 2016 @ 16:51:22 #296
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167235950
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:49 schreef Tem het volgende:

[..]

Of aambeien.
Goeie! Of nee, episch! _O-
  Official ESF Kreviewer zaterdag 10 december 2016 @ 16:52:28 #297
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_167235972
Jezus, wat kinderachtig weer. Ik kom wel weer terug als het gezeur voorbij is.
pi_167236035
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:47 schreef RobinOok het volgende:

[..]

jesus mens, ga koken!
  zaterdag 10 december 2016 @ 16:56:53 #299
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167236050
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:56 schreef computergirl het volgende:

[..]

jesus mens, ga koken!
Ook een goeie!! _O-
  zaterdag 10 december 2016 @ 16:59:56 #300
45206 Pietverdriet
pi_167236111
Gezellog weer
  zaterdag 10 december 2016 @ 17:00:09 #301
45206 Pietverdriet
pi_167236115
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')