abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189191765
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
pi_189191769
Mijn laatste post in de herhaling:
We doen vooralsnog maar wat bij Fred. 's Ochtends een boterham die voornamelijk op de grond gegooid wordt, tussendoor iets van banaan en met het avondeten krijgt hij een kale versie van wat wij eten (boontjes of courgette, dat soort dingen).

Ik heb, op verzoek van mijn man, vijf voedingen in de vriezer liggen. Hij vindt het een fijn idee dat er melk achter de hand is als ik onverwachts later thuis ben. Ik kolf genoeg voor de dagen dat ik niet thuis ben, incidenteel gaat er een flesje de vriezer in aan het einde van de week.
pi_189191824
J wilt ook graag wat melk in de koelkast. Hij ziet hoe moe ik soms ben en dan is zijn idee dat hij dan een voeding kan overnemen.

Maar ook al doet hij dat, dan staan mijn memmen op ploffen als ik dan een voeding mis. Dus of ik moet die voeding afkolven of ik krijg last van stuwing. Het is het kleine nadeel aan borstvoeding.

Voor het geval dat ik er even niet ben en de tweeling bij J is en er is melk nodig kan hij de zakjes kunstvoeding gebruiken. Ik acht die kans minimaal, maar het geeft rust dat er iets in huis is.

Oh regeldagen zuigen. Zeker met 2 tegelijk. Netflix en doorlopend buffet zeg maar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189191837
De eerste weken moest ik bijvoeden en dus dagelijks kolven. Ik haat mn kolf nu dus een beetje.
pi_189192720
Ik ga volgende week beginnen met reïntegreren op werk en ga dan ook op werk kolven, aangezien ik zo'n 5 uur van huis weg ben voor 3 uur werk (minus circa 45 minuten kolven...). Ik moet daarin ook nogal zoeken wat werkt, Bas komt nu vaak rond 9 en 11 rond een voeding. Dus ik hoop dat mijn productie het trekt/mijn borsten niet exploderen. Kolven zelf heb ik niet zoveel problemen mee, vind het wel fijn om te zien dat mijn lijf zoiets tofs kan produceren waarop mijn kind al 16 weken aan het groeien is.
pi_189192744
Herkenbaar Tico. Ik kan dat bzz bzz bzz niet meer horen.

Mijn kleine mensje is ontzettend in de weer vandaag. Rondjes draaien, vooruit, achteruit, rollen, in de newbornset rechtop zitten opgeduwd op haar handjes. En na 1,5 uur keihard slapen. Oh en jammeren als het allemaal niet lukt zoals ze wilt, omdat het middelste deel van haar lijfje nog te zwaar is.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 30 september 2019 @ 16:40:56 #7
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189193407
Klinkt inderdaad druk, Rebubbled!
Kun je zelf ook slapen tot 7 uur? Of moet je voor werk eerder op?
Ik zou dan pas om 1 uur gaan slapen namelijk. Of de kleine om half 1 wakker maken.

Gaat mijn baby ooit nog rollen? :')
Zitten geloof ik verder wel, hij vindt het leuk om in het wipstoeltje en op schoot te zitten en gaat klagen als hij ligt maar wil zitten, maar volgens mij is er gewoon geen enkele reden voor hem om te gaan rollen.
Volgens mij denkt hij zelf ook, waarom zou ik? :P (ik weet dat niet elke baby hetzelfde is :P)

Succes Douche-eendje! Ik hoop echt voor je dat het goed gaat. Als je halverwege gaat kolven komt het vast goed. Of komt Bas normaal erg vaak?

Sterkte Tico, tweelingregeldagen klinkt echt als horror :X
Ik vond het beter te doen als ik me erop instelde dat ik was veroordeeld tot bankliggen en Netflixen, maar dan nog. Hopelijk zijn ze snel uitgeregeld.

Ik vind kolven niet erg als het goed lukt, vervelend als het niet genoeg oplevert, maar als ik thuis ben vind ik het gewoonweg zonde van de tijd.
In die tijd kan ik het huis stofzuigen en dweilen :D
pi_189193848
Jammer dat de nachtvoeding niet werkte, Rebubbled! Je ging wel laat naar bed :P

Sterkte Tico, met de regeldagen. Helemaal met een tweeling is dat vast niet mals :X Mijn baby heeft nooit zo erg geregeld. Behalve in de kraamweek. Achteraf had ik toen daar niet uuuuurenlang in mee moeten gaan, want daarna kwam stuwing from hell en daarna kwam een hevige borstontsteking. Maargoed.. op zulke dingen kun je je moeilijk voorbereiden.

Sisu, ik heb één liter in de vriezer zitten. Vanaf morgen zal dat wat minder zijn want dan gaat mijn baby voor het eerst naar de opvang. Daar hebben ze ook een vriezer, dus ik geef wat extra mee zodat het daar weer in de vriezer kan.

Ik heb er sterk gemengde gevoelens over. Zo jammer dat ik de leuke momenten met mijn jongetje ga missen. En ik moet er maar op vertrouwen dat ze goed voor hem zorgen, geduld met hem hebben, hem niet laten huilen :{ Ik hoop dat ik deze drempel snel gehad heb zeg.. ik vrees voor het wegbreng-moment.
Hopelijk is het werk weer leuk. Al is mijn agenda nog erg leeg. Maar dan kan ik wel sneller weer mijn jonkje ophalen O+

En 8 kg op alleen borstvoeding.. hij woog met 3 maanden 6,5 kg, dus dat zou moeten kunnen toch? O-)
Hij is trouwens maat 56 echt heel erg uitgegroeid. Sommige pakjes maat 62 passen ook niet meer. Dus ernstig kledingtekort ineens :o Tijd om te gaan shoppen. Hebben jullie nog inspiratie?
pi_189195816
Inspiratie: aliexpres! Alle dingen met vosjes, egeltjes enz enz.
pi_189195871
Ceviche, Bas zit op 7-8 voedingen per dag met sporadisch nog een regeldag waarmee hij op 10 uitkomt. Dus dat isprima te doen hoor, maar ben vooral benieuwd hoe mijn productie het straks gaat trekken omdat ik vooral in de ochtend explosieve tieten inclusief productie heb. Mijn man is laatst eens zo lief geweest om mij uit te laten slapen en gaf Bas dan 100 ml gekolfde melk die we hadden staan. Laat ik het erop houden dat voor mijn linkerborst toen een flesje heb moeten wisselen tijdens het kolven omdat hij vol zat :').

Bobby, wat een getallen zeg :o en dan verschillen die van ons amper wat, jeetje. Ik heb op vakantie geshopt bij okaibi/obaibi O+

[ Bericht 0% gewijzigd door douche-eendje op 30-09-2019 19:46:55 ]
  maandag 30 september 2019 @ 21:46:17 #11
480396 Sisu
Oudgediende
pi_189198981
Als ik jullie zo lees denk ik des te meer; fok de kolf.
Maar soms zijn Mn borsten echt vierkant van de hoeveelheid melk. Dan is het zo fijn als het eruit is O+
Het komt eigenlijk nooit voor dat Mn man alleen thuis is met Ru. Hij vertrekt eerder naar zn werk en is ook later thuis dus dat ligt wel bij mij.
Maar het idee dat er voedingen klaar liggen is gewoon fijn.
Morgen cb. Spannend. Ben nu wel benieuwd wat hij weegt. Hij heeft sinds do niet gepoept dus hopelijkk gebeurt dat als hij daar naakt op de tafel ligt :9
Zonder hoop geen leven.
pi_189199618
Mijn wekker gaat om 07:30, ik trek het echt niet om pas om 01:00 te gaan slapen.. met nog een onderbreking ben ik dan nergens. Dus 23:00 is mijn streven, maar soms wil ik nog even scrollen toch.

Maar ik hang er zo weer een borstje in, in de hoop dat haar ritme zich vanzelf aanpast.

Hier ook 's ochtends nog steeds fonteinborstjes. Letterlijk. Vanochtend liet ze weer eens na 3 seconden zuigen los en er spoten twee dikke stralen uit. Ik sta er versteld van wat een kracht er achter zit soms.
pi_189199797
In de ochtend heb ik wel wat harde borsten, maar na 2 gulzige aapjes zijn ze weer prima soepel, ik heb niet de behoefte om dan nog te kolven, ondanks dat ik weet dat ik in de ochtend er vast nog zo’n 150cc uitkolf na de voeding.

Ik zit gewoon niet te wachten op een overproductie. Dat wat ik straks niet heb vangen we wel op met kunstvoeding. Ik ga niet nog eens clusterkolven, stressen om de hoeveelheid, 4 x op mn werk, gefrustreerd raken dat ik de hoeveelheid niet haal. Onzekerheid, in de avond nog eens extra kolven enz enz. Ik heb gewoon besloten dat mijn geluk belangrijker is. Zolang ik relaxt ben en uitgerust komt dat ook de tweeling ten goede, die ene fles die misschien met kunstvoeding dan wordt aangevuld op het kdv neem ik voor lief. Op de dagen dat we samen zijn mogen ze dan gewoon lekker onbeperkt drinken en is die aanvulling waarschijnlijk niet nodig.
pi_189201192
Ik had eerder ook continu volle borsten, lekkage, enzovoorts. Maar tegenwoordig zijn mijn borsten best 'zindelijk' en ze voelen ook haast altijd soepel aan. 's Ochtends wel voller maar niet meer zo enorm op spanning. Het jonkje lijkt er wel voldoende uit te krijgen dus het zal wel in orde zijn. Wel zo gemakkelijk dat de periode van melkvlekken overal voorbij is.

Ja.. nog even internetten of netflixen terwijl de baby op bed ligt, heel herkenbaar. En dan dus eigenlijk standaard wat te laat naar bed gaan :O Nu ook weer. Maar: alles ligt klaar. Kolfspullen, kleding om aan te trekken zowel voor mij als voor het jonkje, lunch, tas met luiers+flessen, tepelhoedje, werktas met opgeladen werktelefoon.. ik heb zelfs het overdrachtsboekje volgeschreven met instructies en tips :') nog even slapen en daar gaan we dan oO<
  Manager PR/Moderator dinsdag 1 oktober 2019 @ 07:04:44 #15
269689 crew  Viv
pi_189202468
Ik ben ook bang met kolven de productie (nog meer) te stimuleren dus doe het nu tijdens mijn verlof zo min mogelijk. Mijn baby sliep vannacht voor de tweede nacht door :o dus nu wel heel veel stuwing :X
pi_189202475
Bobby, succes! Echt een Hollandse herfstdag om weer te beginnen.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 07:19:57 #18
346653 Ceviche
pi_189202486
Succes Bobby!
pi_189203388
Kolven en borstvoeding lijkt alweer zo lang geleden hier. Na 3 maanden alle twee volledig te hebben gevoed en eigenlijk constant achter de feiten aan te rennen vond ik het wel prima. Ze hebben een goede start gehad en doen het verder meer dan prima met kunstvoeding.
Nu de laatste babymaand is ingegaan eens nadenken over wat voor melk ze na hun verjaardag krijgen. Ik denk gewoon koemelk.

Vincent is een enorm ondernemend kereltje, raced al kruipend de kamer door, kijkt elke dag 100 keer of hij nog steeds niet de spullen van tafel mag hebben, staat in bed zijn broer wakker te gillen en eet als een bootwerker. Nog geen tand te bekennen overigens, ben benieuwd of hij voor zijn eerste verjaardag een tandje heeft!

Jeremy is wat rustiger dan vincent, probeert zo af en toe eens op zijn knieën te komen en wordt dan boos als dit niet lukt haha! Boekjes zijn zijn favoriete speelgoed, hij kan zo een uur zitten bladeren. Hij schuift op zijn buik ook de hele kamer door. Eten gaat prima, ook hij eet als een bootwerker! Hij heeft al 4 tanden, tandenpoetsen vind hij te gek haha!

Dat was onze update wel weer haha. Eind deze maand vieren we hun eerste verjaardag alweer. Dit jaar is echt omgevlogen.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:09:25 #20
480396 Sisu
Oudgediende
pi_189204398
Rebubbled,
Fonteinborstjes. Haha. Mooie term.
Ik heb weleens een meter kunnen spuiten met Mn melk. Absurd toch? En zooo gaaf. Doet Mn lijf gewoon ff. O+

Tico,
Heb je ook he-le-maal gelijk in. Je eigen rust en geluk is ook super belangrijk.
Vind het heel fijn om jouw nuchtere blik erop te lezen. Zorgt er weer voor dat ik wat meer relativeer. Dankje.

Aapie,
Wat leuk om zo over je kindertjes te lezen! Krijg er gelijk een heel beeld bij hoe ze dan je huis door sjezen, haha. En nu al 11 maanden? Hoe dan!

Ik heb Ru net voor het eerst in bad gedaan met badschuim. Hij ruikt nu zó anders. Heerlijk, dat wel! Ik heb het hiervoor nooit echt nodig gevonden en zn huid was nog zo kwetsbaar.
Gebruiken jullie eigenlijk badproducten? Ik had nu een proefverpakking Zwitsal. Hij is er dus niet allergisch voor, maar toch koop ik liever iets anders.
Zonder hoop geen leven.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:19:20 #21
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189205489
Ik was met water nog. Alleen haartjes met kruidvat babyshampoo, want die ruikt zo lekker. Spuugzuur in de haartjes krijg ik altijd zo moeilijk weg met water alleen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_189205738
Hier méga droge huid dus gebruik behalve water echt niks.
pi_189205795
Ik doe altijd zwitsal badolie in het badje en was M afwisselend met zwitsal wasgel/ Kruidvat wasgel en naif wasgel.

Naif is wel favoriet, maar best prijzig. Dus die gebruik ik zo min mogelijk.

Haar haren was ik 1x in de week met zwitsal shampoo. De overige keren met alleen water (en badolie).

Ze gaat 3x in bad per week. Soms 2x als ik lui ben :P
pi_189205820
O gaat in bad met Balneum badolie baby of Weleda crèmebadje. Daarna wordt hij van top tot teen in de olie gezet O+
pi_189205876
Ik neem ze mee onder de douche. Ongeveer 3x per week, wassen met zwitsal. <3
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:52:36 #26
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189205935
Oh hier maar 1x per week hoor :P
pi_189206448
Ik heb er 1 die dan behoorlijk zuur zal ruiken. Vannacht kotste Robin ook over Koos heen. Heel de wieg ranzig, wat een feest.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:44:16 #28
480396 Sisu
Oudgediende
pi_189206941
Ehhhh ben ik zo’n gore moeder? Hij gaat maar 1x per week in bad. :D en ik zet hem ook nooit in de olie. Zn huid ziet er goed gevoed uit. Soms een beetje op zn voorhoofd als het wat droog eruit ziet.
Naïf ken ik niet. Of wacht; ook een proefverpakking van. Volgende keer maar even proberen :)

Over een uurtje naar het cb en zn 1x wekelijkse poepluier is er ook weer uit. Jammer. Had stiekem toch een beetje gehoopt op een ondergepoept consultatiebureau. :D
Zonder hoop geen leven.
pi_189207494
Haha sisu dat hebben wij een keer gehad, maar dan met allebei. Ze hadden nog niet gepoept die dag en poepte daar na elkaar de weegschaal onder _O-

Ze gaan hier ook maar 1 keer in bad.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:29:18 #30
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_189207854
Hier gaat de baby ongeveer 3 keer per week mee onder de douche/ in bad. Geen zeep nog.

Ik vond de eerste weken zo zwaar maar begin er nu wat meer aan te wennen. Het wordt steeds leuker ook. Ze begint nu met gericht lachen en aankijken. Eindelijk wat interactie en ik wordt steeds verliefder op d'r. Dat lachen is zooo vertederend, en ze heeft een kuiltje in één wang O+

Kolven doe ik alleen af en toe met de handkolf. Het zijn kleine beetjes die er uit komen, variërend van 15 tot 90 ml. Het is niet écht nodig, maar voor t geval ik een keer ziek zou worden of heel erg een doorslaapnacht nodig heb, kan mijn vriend een paar flesjes geven. Ik moet zeggen dat ik gevoelsmatig wel een beetje moeite had toen we voor het eerst een flesje gingen proberen. Waarom weet ik niet, het voelde gewoon tegennatuurlijk. Kan ik me verder wel overheen zetten gelukkig.

Een vast ritme qua slapen/ naar bed gaan hebben we hier nog niet. Ik doe eigenlijk maar wat en ze slaapt overdag meestal op mij/ tegen me aan. Geen idee of het voor haar uit maakt of ze om een bepaalde tijd in bed ligt. Ze is nu 7 weken. Ze is wel een enorm lichte slaper en slaapt heel moeilijk in. Dat moet per se met een tepel in haar mond of door middel van wiegen in de draagdoek.
In haar eentje slapen lukt nog nauwelijks. We slapen samen (bedding in) en in de cosleeper wou ze echt niet. Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen daarmee door te zetten en verwacht ook nog niet zo veel van haar als pasgeborene. Langzaam aan gaat het haar wel steeds beter af om in haar eentje ergens te liggen of zitten (wipstoeltje of babynestje) en dat is wel fijn. Op den duur wil ik ook graag weer tegen mijn vriend aan kunnen kruipen 's nachts en ook wat dieper kunnen slapen.

Konden jullie baby's meteen makkelijk in de cosleeper of wieg?
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:36:03 #31
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189207995
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 13:29 schreef -Mellow- het volgende:
Hier gaat de baby ongeveer 3 keer per week mee onder de douche/ in bad. Geen zeep nog.

Ik vond de eerste weken zo zwaar maar begin er nu wat meer aan te wennen. Het wordt steeds leuker ook. Ze begint nu met gericht lachen en aankijken. Eindelijk wat interactie en ik wordt steeds verliefder op d'r. Dat lachen is zooo vertederend, en ze heeft een kuiltje in één wang O+

Kolven doe ik alleen af en toe met de handkolf. Het zijn kleine beetjes die er uit komen, variërend van 15 tot 90 ml. Het is niet écht nodig, maar voor t geval ik een keer ziek zou worden of heel erg een doorslaapnacht nodig heb, kan mijn vriend een paar flesjes geven. Ik moet zeggen dat ik gevoelsmatig wel een beetje moeite had toen we voor het eerst een flesje gingen proberen. Waarom weet ik niet, het voelde gewoon tegennatuurlijk. Kan ik me verder wel overheen zetten gelukkig.

Een vast ritme qua slapen/ naar bed gaan hebben we hier nog niet. Ik doe eigenlijk maar wat en ze slaapt overdag meestal op mij/ tegen me aan. Geen idee of het voor haar uit maakt of ze om een bepaalde tijd in bed ligt. Ze is nu 7 weken. Ze is wel een enorm lichte slaper en slaapt heel moeilijk in. Dat moet per se met een tepel in haar mond of door middel van wiegen in de draagdoek.
In haar eentje slapen lukt nog nauwelijks. We slapen samen (bedding in) en in de cosleeper wou ze echt niet. Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen daarmee door te zetten en verwacht ook nog niet zo veel van haar als pasgeborene. Langzaam aan gaat het haar wel steeds beter af om in haar eentje ergens te liggen of zitten (wipstoeltje of babynestje) en dat is wel fijn. Op den duur wil ik ook graag weer tegen mijn vriend aan kunnen kruipen 's nachts en ook wat dieper kunnen slapen.

Konden jullie baby's meteen makkelijk in de cosleeper of wieg?
Ik heb nog even geen tijd om uitgebreid te antwoorden, maar: nee, die kleine van ons kon zeker niet meteen makkelijk in de cosleeper of wieg. En 90 ml is geen beetje, maar een hele voeding! *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:46:21 #32
346653 Ceviche
pi_189208194
Koert heeft echt een hekel aan badderen, hij huilt zelden (soms bij enorme honger) maar het badje betekent krijsen.
Vaak denk ik: ik wacht wel met het badje totdat hij heeft gepoept, maar van de week duurde het ineens weer 10 dagen dus wachten is misschien niet zo handig. Ik gebruik Zwitsal badolie.

Ik was hem trouwens wel iedere dag even met een washandje, gezicht, hals, handen, soms voeten en luierregio. Dat dan weer wel.

Koert ligt al vanaf de eerste nacht in de cosleeper. Heel soms is dat ding lava en dan neem ik hem wel in bed. Maar ik slaap dan zelf minder goed en slaap > alles, dus vaak hevel ik hem toch weer over in z'n cosleeper :+

Aapie _O-
pi_189208250
Mijn knullen slapen gewoon vanaf begin in de wieg. Incl bedritueel waar ze nu al min of meer aan gewend zijn.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:34:35 #34
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189209141
Nora slaapt graag, maar niet zomaar. Dus: in slaap voeden, in slaap wandelen, draagdoeken, of autorijden. Maar kan haar na een voeding of diep in slaap vanuit de doek wel slaprnd in bed leggen. Welk bed dat is maakt niet zoveel uit
pi_189209304
Bug gaat 2 a 3x per week mee onder de douche, zonder zeep of wat dan ook. Soms op droge plekjes wat kokosolie. Elke dag met een washandje haar snel smettende plekjes, zoals bovenbeenplooien, achter haar rechteroor en in haar nek en daarna wat talkpoeder ertussen.

Qua slapen slaapt ze direct vanaf het begin in de cosleeper. Alhoewel ik soms halverwege de nacht haar na de voeding niet terug leg en naast me laat slapen in bed.

Oh en de enige twee manieren van in slaap vallen zijn voedend of op papa's schouder hopsend.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:46:52 #36
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_189209436
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 13:36 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik heb nog even geen tijd om uitgebreid te antwoorden, maar: nee, die kleine van ons kon zeker niet meteen makkelijk in de cosleeper of wieg. En 90 ml is geen beetje, maar een hele voeding! *O*
ja 90 ml was één keer :P Meestal is het rond de 15-30 ml
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:51:19 #37
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_189209552
De baby sliep de eerste vier weken alleen op ons ‘s nachts. Was niet ideaal, maar zo kregen we tenminste allemaal onze slaap. Daarna ben ik gaan inbakeren, toen lukte het om ‘s nachts in de cosleeper te slapen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_189209932
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 14:51 schreef Mariposas het volgende:
De baby sliep de eerste vier weken alleen op ons ‘s nachts. Was niet ideaal, maar zo kregen we tenminste allemaal onze slaap. Daarna ben ik gaan inbakeren, toen lukte het om ‘s nachts in de cosleeper te slapen.
Ik baker ook in. Vanaf dat we thuis zijn uit het ziekenhuis al.

De jongens vinden het volgens mij best fijn. Ze maken 3 minuten wat cavia geluidjes en dan is het stil.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:17:48 #39
480396 Sisu
Oudgediende
pi_189211155
mellow,
dat wordt vast beter. hou vol.
Ze is nog zo klein en er is nog zo veel nieuw voor haar. Je doet echt wat juist is voor haar; er voor haar zijn. :*

Ik kom net terug van het cb. Ze wilde me een verwijzing geven, omdat de groei van ru's hoofd wat achterblijft. Je ziet hier overigens niets van als je naar hem kijkt. Voor mij ziet hij er perfect uit.
Ik zei dat ik dat niet nodig vond en toen werd de sfeer een beetje grimmig.
Ze bleef er maar op hameren dat het voor ru het beste was.
Ik vroeg of ze me dit ook had gevraagd als de 2e hoofdmeting anders had geweest. Dat meten gaat soms zo onzorgvuldig. is dat bij jullie ook zo?
Toen zei ze: Wil je nou suggereren dat wij een meetfout gemaakt hebben?
ik: dat is toch altijd mogelijk? Hij ligt nou niet bepaald stil op de meetplaat.
Sfeertje !

Plaatje bij het praatje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Needless to say dat ik bij de receptioniste heb gevraagd of ik voortaan bij andere artsen ingepland kon worden. Wat een raar mens.
Ze vond het ook bijzonder dat wij met 6 maanden de rapley techniek wilden gaan gebruiken, omdat uit allerlei wetenschappelijk onderzoek uitgewezen werd dat het juist voedselintoleranties triggerde. Sorry hoor.. :6

[ Bericht 6% gewijzigd door Sisu op 01-10-2019 16:23:57 ]
Zonder hoop geen leven.
pi_189212093
2 metingen waarbij de groei afbuigt.

Het is vast niks, maar wat kan het kwaad om even te laten checken?

Ik heb al 2x voor jan lul bij een oogarts gestaan en met Bram moest de gehoortest 3x opnieuw. Ik ga toch liever een keer teveel dan een keer te weinig.
(Bij Bram dacht ik dat hij een beetje verkouden was bij 2 weken, na wat dagen toch maar even bij de huisarts geweest toen lag hij een week in het ziekenhuis met rs. )

Over het algemeen ga ik toch wel mee in wat artsen en zorgverleners denken dat moet. Alleen bij Jen heb ik op een gegeven moment op de rem getrapt toen er 3 instanties bezig waren met haar begeleiding.
pi_189212794
Mellow, hier sliep hij relatief eenvoudig in de cosleeper. Eerst een tijd in een babynestje omdat nou ja, hij sliep dan beter dus ik ook :D soms tegen me aan en zo steeds iets verder van me af. Cosleeper was het ledikant, dus dat is best groot voor zo’n baby. Voordeel is wel dat hij niet aan z’n ledikant hoefde te wennen want daar lag hij direct in O+

Nou ja Sisu, rare reactie zeg. Ik zou denk ik net als tico zelf wel meegaan in het advies van een arts, maar als een ouder dat niet nodig vindt dan hoeven ze nog niet direct zo vreemd te reageren. Op d’r tenen getrapt omdat je een neergooit suggereert :D man man man, dag kan toch gewoon o|O
pi_189213625
Wat raar zeg sisu. Uiteindelijk ben jij diegene die beslist en vooral doen waar jij achter staat.

Al zou ik zelf wel een afspraak maken voor de zekerheid. Dan kan je in ieder geval afsluiten dat er iets is.

Ben laatst naar de huisarts geweest om M's urine te laten testen op een infectie. Ik wist eigenlijk dat ze niets had, maar vond het de laatste tijd wat heftiger ruiken en wilde een testje voor de zekerheid.

Bij ons op het cb zijn ze heel begripvol. Ik had ook aangegeven dat ik met 6 maanden ga beginnen en haar reactie was dat het allemaal kan en dat ik moet doen waar ik zelf achter sta.
pi_189213724
Ik zou het wel laten checken. Als de hersens niet voldoende ruimte hebben om te groeien is dat niet niks. Bug haar hoofd bleef ook achter, maar volgt nu een lagere lijn. Wij hebben allebei een klein hoofd, dus ook wel logisch. Bij bug zie je wel echt maar een eenmalige dip.
pi_189213733
Fonteinborsten: check. Bas verslikt zich dagelijks nog wel eens in de hevige melkstroom. In het begin kreeg hij ook regelmatig een neusspoeling als hij losliet :'). Rechts lekt ook regelmatig flink tijdens het voeden.

Badderen/douchen/wassen: ik was Bas dagelijks, gezicht, plooitjes, oksels, luierregio en alle pluisjes die hij in zijn handen weet te verzamelen. Meestal met water, soms met wasgel. In het weekend gaat hij met een van ons mee onder de douche of in bad. Dat laatste ook soms gezellig met een van ons in het grote bad, inclusief badspeelgoed wat hilarisch volgens mijn kind. En daarna lekker helemaal insmeren met bodylotion en dan baby snuffelen O+. Wassen gebruik ik Naif wasgel voor, badderen de Milky bath oil of ik gooi er gewoon wat overgebleven moedermelk in. Op vakantie had ik een fles kruidvat 2 in 1 was/douchespul voor baby's mee, rook ook lekker.

Cosleeper/wieg, wij zijn begonnen met een wieg maar vrij snel over gegaan naar cosleeper. Bas slaapt vrij makkelijk. Voorheen gingen we gezellig tegelijk naar bed, maar sinds de vakantie is hij na de voeding circa half 9 echt heel moe, dus we hebben een baby met bedtijd. We houden wel al vanaf 4 weken hetzelfde ritueeltje aan. Schone luier, slaapzakje aan, verhaaltje voorlezen, muziekkonijntje aan en dan blijft een van ons nog heel even bij hem. Inbakeren heb ik niet gedaan.
Hoe doen jullie dat trouwens met cosleeper en eigen beddengoed? Bas had eergisteren mijn dekbed voor het eerst te pakken en dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Nu lag hij hem vooral omhoog en naar beneden te doen waar ik wakker van werd :').

Sisu, hier gaat het meten heel rustig, ze nemen er echt de tijd voor. Ik zou persoonlijk bij een afbuigende curve van het hoofdje geen bezwaar hebben voor een doorverwijzing naar de kinderarts. Hier een heel fijn CB. Krijg iedere keer complimenten over borstvoeding en dat Bas er nu zo lekker op groeit na de pittige start.
pi_189214000
Ik ben persoonlijk zo'n burrito figuur als het op dekens aankomt, dus er is niets te grijpen. Vriend en ik hebben allebei een eigen deken en ik slaap naast de cosleeper. Wel had bug laatst de babymonitor te pakken. Ze was al weken op jacht en eindelijk had ze hem gevangen en lag ze ermee te rollen.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:34:43 #46
480396 Sisu
Oudgediende
pi_189214512
Misschien moet ik gewoon overstappen naar een ander cb dan.
Sinds we verhuisd zijn moeten we naar deze vestiging en het is er altijd ZO druk en chaotisch.
Airco's die vol staan te loeien met newborns, schreeuwende moeders.. geen fijne plek.
Je hebt altijd iemand anders die de metingen doen en ze doen het ook allemaal anders.
de een schuift de baby tegen de hoofdrand - duwt het been recht en schuift dan de meetplank.
De ander schuift de meetrand tegen de baby aan en schuift hem dan zo naar de bovenkant van de plank. I kid you not. als ik daar dan vragen over stel ' zo doe ik het altijd'.
Hoe moet je zoiets dan serieus nemen?
Ik heb tot nu toe steeds gedacht; ik zit mn tijd wel uit. ik ben hier alleen voor de vaccins, de metingen zijn voor hun gemiddeldes.. en weer weg.
Nu het hierop gaat uitlopen heb ik spijt dat ik de vorige keren niet strenger heb toegekeken. Mn mond had open getrokken.
Mijn gevoel zegt namelijk dat er niets aan de hand is en dat ze gewoon een stom protocol volgen.
Zonder hoop geen leven.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:46:10 #47
346653 Ceviche
pi_189214744
Ik zou een ander CB zoeken, Sisu. Het klinkt alsof je sowieso niet veel vertrouwen hebt in deze, dus mocht er wat zijn in de toekomst dan geloof je daar vast ook niet in.
Dan kun je beter een andere zoeken waar je een beter gevoel bij hebt.

Onze cosleeper heeft zo'n opstaande rand, wat super onpraktisch is (want je kunt je baby niet naar je toe trekken, je moet hem echt optillen en dat is eigenlijk precies wat ik niet wilde in een cosleeper :') )
Maar beddengoed komt er dus bij hem niet in, dus ook geen probleem.
Nog even en we moeten naar een ledikant ;( lang zo leuk niet.
pi_189215128
Ik zie het probleem niet van het hoofd laten checken, better safe than sorry, maar dat is vast gekleurd door ervaringen in mijn omgeving en bij mijn tweede.

Onze baby slaapt in haar wieg (en sinds twee nachten door, ik durf het bijna niet te zeggen gezien de vele slaapissues bij andere baby's), ik vermoed dat het genetisch is of zo want alledrie de kinderen sliepen op hetzelfde moment (bijna 7 weken :D ) door. Ze spuugt daarentegen wel constant dus mijn leven bestaat uit omkleden, nieuwe hydrofielen pakken en wassen :')

Nu heb ik het vast gejinxt, ik verwijder deze post als ik vannacht met een boze baby aan de borst lig }:|
pi_189215715
De wieg staat hier strak tegen mn bed aan, maar idd die rand is kut. Ik had al gekeken of ik die eruit kon laten, maar dan wordt het geheel niet steviger van. Het is maar zo.

Ik heb er een rand van koeka in, het is echt een nestje zo.
pi_189215759
As we speak heb ik voor het eerst de tweeling boven liggen en ik ben even beneden.

Na 2 dagen regelen wordt ik gewoon een beetje verdrietig als ze weer frustie aan de borst liggen. En eigenlijk zodra ze me ruiken of horen beginnen ze weer. Nu zijn ze eindelijk heel even stil.
(Nadat J ze heeft meegenomen in bad om ze even af te matten)
pi_189216025
Ik had een omgebouwd ikea ledikant naast mn bed staan als co sleeper. Daar lagen ze samen in tot 3 maanden. Toen kregen ze allebei hun eigen bedje en zijn wij naar zolder verhuisd.

Sisu het is vast niks maar beter een keer teveel naar laten kijken dan niet en er blijkt toch iets niet goed. Het klinkt sowieso niet als een fijn cb, overstappen misschien wel verstandig dan ja!

Oh mensen hou op met me hoor, Vincent heeft ineens besloten dat hij kan lopen. Hij trok zich vanmiddag op aan de bank dus ik heb het loopwagentje uit de schuur gehaald en meneer loopt er zo in een keer mee weg :o
pi_189216492
Klinkt sowieso niet als een fijn CB Sisu :N Hier ben ik het ook niet altijd eens met de adviezen, maar ze nemen wel de tijd voor de kinderen, al helemaal geen airco’s aan (gods bloedheet altijd :') ) en voel me nooit zo betutteld als bij jou. Toen ik met 5 maand nog niet begonnen was met hapjes was er niks aan de hand en toen ik zei dat we a la rapley eten gaven kreeg ik alleen tips en zeiden ze dat ze na 6 maanden eigenlijk bijna alles al mochten hebben en thats it. Misschien voel je je dan prettiger bij een ander cb dan :* mag je zomaar overstappen met zoiets?
pi_189217099
Jeetje Tico dat klinkt als een zware tijd. Herkenbaar dat ze wild worden als ze je zien of ruiken. Soms geef ik bug daarom ook aan mijn vriend. Dan kalmeert ze meteen.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:48:07 #54
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_189217617
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 20:02 schreef Minarosa het volgende:
Ik zie het probleem niet van het hoofd laten checken, better safe than sorry, maar dat is vast gekleurd door ervaringen in mijn omgeving en bij mijn tweede.

Onze baby slaapt in haar wieg (en sinds twee nachten door, ik durf het bijna niet te zeggen gezien de vele slaapissues bij andere baby's), ik vermoed dat het genetisch is of zo want alledrie de kinderen sliepen op hetzelfde moment (bijna 7 weken :D ) door. Ze spuugt daarentegen wel constant dus mijn leven bestaat uit omkleden, nieuwe hydrofielen pakken en wassen :')

Nu heb ik het vast gejinxt, ik verwijder deze post als ik vannacht met een boze baby aan de borst lig }:|
wauw zeg, nu al doorslapen :o heerlijk zeg. Ik wist niet dat dat al kon op deze leeftijd. Dacht dat alle baby's minimaal elke 3-4 uur wel gevoed moesten worden. Ik benijd je wel. Slaap is me op dit moment zo heilig. :)

Die van mij slaapt maximaal 4 uur aan een stuk. En dat overigens ook alleen met een wegwerpluier aan. Met wasbare luiers max. 3 uur, maar meestal elke 2 uur wakker. En dan na verschoning moet er ook altijd wel weer een borst in. En sinds kort wil ze 's nachts ook vermaakt worden na de luierwissel. Dan zit ik halfslapend in bed met een trappelende, lachende baby.
Wij doen nu dus het eerste deel van de nacht een wegwerp luier, zodat ik in ieder geval nog iets aan slaap krijg.

Ik heb een heel actief kind, wat ik heel erg leuk vind, maar dus ook heel zwaar. Ik vermoed dat dat ook in de toekomst nog een uitdaging zal blijven.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:04:51 #55
346653 Ceviche
pi_189217984
Koert sliep ook door vanaf 6 weken, maar wordt nu wel weer elke nacht wakker voor een voeding.
Daar kan ik wel mee leven.

Maar als jullie tips hebben houd ik me aanbevolen _O-
pi_189220142
@-Mellow- , hoe voed je 's nachts? Ik liggend in het donker in ons bed, ze wordt eigenlijk nauwelijks wakker en als ze weer in slaap valt/was gevallen dan legt mijn vriend haar terug in haar wiegje. Sinds ik liggend in het donker voeden ontdekte bij nr. 1 heb ik het 's nachts zo gedaan, ik word er zelf ook niet heel wakker van. Misschien doe je het allang maar anders het proberen waard, misschien.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 05:30:32 #57
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_189221365
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 23:42 schreef Minarosa het volgende:
@:-Mellow- , hoe voed je 's nachts? Ik liggend in het donker in ons bed, ze wordt eigenlijk nauwelijks wakker en als ze weer in slaap valt/was gevallen dan legt mijn vriend haar terug in haar wiegje. Sinds ik liggend in het donker voeden ontdekte bij nr. 1 heb ik het 's nachts zo gedaan, ik word er zelf ook niet heel wakker van. Misschien doe je het allang maar anders het proberen waard, misschien.
Soms liggend ja, maar zittend kan ik beter voeden. Meestal moet ik haar na een voeding ook even rechtop of op haar buik houden, anders spuugt ze de boel weer uit. Ik moet er sowieso altijd uit om haar te verschonen dus wakker word ik toch wel.
En soms, zoals nu, kom ik dan dus zelf niet meer in slaap.
pi_189223822
Doorslapen, wat is dat? :P Bas heeft nu wel een keer van 22-05 en een keer van 01:30-8 geslapen en dat vinden mijn tieten nog niet zo tof :+. Normaal komt hij sowieso rond een uur of 3 snachts nog voor een voeding.
Mellow, is er een reden dat ze snachts wakker word met wasbaar? Bij Bas heb ik nu een combinatie die hem van bedtijd tot vroege ochtendvoeding droog houd (M inlegger met een bamboo ding eronder). Na de eerste ochtendvoeding een luier met alleen een M inlegger en de daarop volgende voeding kan hij het nog prima de rest van de dag af met een S. Ik merkte dat hij vooral in de ochtend heel veel plast dus daar heb ik de boel nu op afgestemd.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:26:15 #59
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_189224136
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:59 schreef douche-eendje het volgende:
Doorslapen, wat is dat? :P Bas heeft nu wel een keer van 22-05 en een keer van 01:30-8 geslapen en dat vinden mijn tieten nog niet zo tof :+. Normaal komt hij sowieso rond een uur of 3 snachts nog voor een voeding.
Mellow, is er een reden dat ze snachts wakker word met wasbaar? Bij Bas heb ik nu een combinatie die hem van bedtijd tot vroege ochtendvoeding droog houd (M inlegger met een bamboo ding eronder). Na de eerste ochtendvoeding een luier met alleen een M inlegger en de daarop volgende voeding kan hij het nog prima de rest van de dag af met een S. Ik merkte dat hij vooral in de ochtend heel veel plast dus daar heb ik de boel nu op afgestemd.
Ze wordt al onrustig met n klein plasje in de luier. Ik heb milovia inleggers en hennep/ katoenen. Misschien wat bamboe inleggers proberen.
Het zou ook kunnen dat het komt omdat we al vanaf geboorte zijn begonnen met baby zindelijkheidscommunicatie, wat overigens fantastisch goed gaat. Maar viezigheid in dr luier wil ze dus absoluut niet.
pi_189224217
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:26 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Ze wordt al onrustig met n klein plasje in de luier. Ik heb milovia inleggers en hennep/ katoenen. Misschien wat bamboe inleggers proberen.
Het zou ook kunnen dat het komt omdat we al vanaf geboorte zijn begonnen met baby zindelijkheidscommunicatie, wat overigens fantastisch goed gaat. Maar viezigheid in dr luier wil ze dus absoluut niet.
Ik heb ook Milovia, maar ik merk hier dat de S inmiddels echt niet meer genoeg is voor slapen. Bas vind een vieze luier ook niet fijn, als het ietwat vochtig is dan is het echt flink brullen. Zodra je hem een schone aantrekt is het weer een blije baby.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 12:24:36 #61
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_189225034
Huilen doet ze overigens nooit vanwege vieze luier. Ze gaat dan trappelen, zwaaien en kreunen. Al voordat ze plast doet ze dat, maar t duurt n tijdje voordat ik er wakker van word.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 13:24:38 #62
346653 Ceviche
pi_189225901
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:26 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Volgens mij worden en blijven die inleggers erg nat. Misschien eens een fleece inlegger proberen, dat schijnt droog te voelen.
pi_189225926
BFD!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189227903
Omg rebubbled, leuke foto's en mooie herinneringen aan de vakantie O+

Een vraagje aan de mama's (en papa's): heeft jullie baby weleens last gehad van ringworm?

M heeft sinds gisteren een (cirkelvormig) vlekje op haar been. Ik dacht gisteren dat het een schaafwondje was, maar vandaag zie ik duidelijk dat het om een cirkel gaat en dat het erg droog/schilferig is.

De doktersafspraak staat gepland voor morgen, maar ik was benieuwd of meer baby's dit hebben gehad en of ik dit ook op een natuurlijke manier kan oplossen. (Naast dat ik ineens smetvrees heb en alles op 60 graden ga wassen morgen).
pi_189232750
Wat een lieve vakantiefoto's Rebubbled! Maar hoezo heb je zoveel op bed gelegen en (daar) gevoed?

In bad/onder de douche: ongeveer om de 5 dagen. Ik wil het in principe zo'n 2x per week maar ik vind het altijd een gedoe. Manlief vindt het helemaal belachelijk veel werk dus die begint al te zuchten als ik het voorstel :+ De eerste twee maand met alleen water, maar zijn urine stinkt nu behoorlijk dus ik gebruik wat Weleda-zeepspul.

Werken dus.. bij de opvang is gisteren alles goed gegaan. Hij heeft gedronken *O* en was in diepe slaap toen ik hem kwam halen. Wel was er toen een ander babymeisje aan het huilen omdat ze moe was (ze werd ingebakerd en in een hangmatje gelegd, waar ze keihard verder krijste) en ik vond dat de opvangmedewerkster (/leidster/juf/?/?) weinig troostte. Ik wil dat mijn baby niet zo overstuur hoeft te raken maar dan gewoon aandacht krijgt, dus daar ben ik wat door van slag. Zodra ik haar zie ga ik het wel even bespreken. Ik moet dan oppassen dat ik mezelf niet continu verontschuldig en het op hormonen gooi. Ik heb er nooit achter gestaan dat het nodig is om een baby te laten huilen. En nu ik zelf een baby heb blijkt dat ook waarheid: mijn baby kun je prima even troosten en huilt niet buitensporig veel. Dus het is helemaal niet nodig om hem te negeren als hij verdrietig is.
Medemoeders: hoe gaat dat bij jullie opvang? :)

Vandaag was mijn man thuis en ze hebben samen een topdag gehad O+ Veel gezelligheid en lol, goed drinken, heel weinig slapen. Sowieso slaapt het kind de laatste dagen amper (behalve 's nachts). Hij groeit en ontwikkelt zich heel hard.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 20:58:53 #66
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_189233286
Fijn dat het goed ging, Bobby! Hier laten ze niet huilen, de baby’s die in de middag wat huilerig zijn, gaan in de draagzak. Of gewoon op de arm. Ik zou het niet goed vinden als ze baby’s of kinderen gewoon laten huilen. Huilende kinderen of baby’s hebben m.i. In principe altijd prio. Ik snap het ook niet, want huilende kinderen zorgen juist voor onrust op de groep, heel veel kinderen zijn gevoelig voor gehuil van andere kindjes. Heb het wel meegemaakt bij het ophalen dat er een stuk of 5 aan het huilen waren, waarvan er drie ofzo aan het meehuilen waren.

Wat een leuke lieve foto’s rebubbled! O+
pi_189233375
Het is per kind ook verschillend of ze wel of niet te troosten zijn en of ze zich echt in slaap huilen.

Ik kan me voorstellen dat moeders 11 jaar terug ook Jen heel zielig vonden omdat ze zoveel huilde op de opvang. Punt was, jen wilde alleen maar slapen op iemand of bij iemand en dat was 1 groot drama.

Ik denk dat de meeste leidsters wel weten welk kindje soms gewoon even huilt en welke kindjes eigenlijk niet huilen.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 21:05:39 #68
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_189233512
Maar er is denk ik wel een verschil tussen huilen of krijsen? Hier huilt de baby ook wel regelmatig als hij moe is en zonder de borst in slaap moet zien te komen. Maar dat is dan geen gekrijs, zoals Bobby omschrijft.
pi_189236778
Bobby, inderdaad bespreken. Enige manier om er meer duidelijkheid over te krijgen. Ik heb die angst ook, dat bug huilt en niemand antwoord. Bug huilt echt niet zomaar. Heb zelfs overwogen om afluisterapparatuur in de luiertas te doen. Maar dat wijd ik maar aan de hormonen. :') Overwogen hè, niet gedaan. Calm down. :D

Cava, geen babyringworm, maar wel een keer zelf gehad. Is gewoon een schimmeltje en heel goed te behandelen.
  Manager PR/Moderator donderdag 3 oktober 2019 @ 00:22:30 #70
269689 crew  Viv
pi_189238480
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:58 schreef Mariposas het volgende:
Ik snap het ook niet, want huilende kinderen zorgen juist voor onrust op de groep, heel veel kinderen zijn gevoelig voor gehuil van andere kindjes.
Dit. Bij ons gebruikten ze geen draagzak (ik weet ook niet of ik dat fijn had gevonden eigenlijk, ik vind dragen misschien wel te intiem om het door een ander te laten doen :@ ), maar ik durfde er wel op te vertrouwen dat ze op andere manieren ervoor probeerden te zorgen dat de kindjes zo min mogelijk hoeven te huilen, vanwege wat je hierboven zei. Mijn dochter sliep bijvoorbeeld het eerste half jaar daar net zo goed in een bedje als overdag thuis ( :') ), ze hebben toen uitgevogeld dat het wat beter ging in de wandelwagen op de groep, soms moesten ze de wagen wel blijven wiebelen. :D O+
  donderdag 3 oktober 2019 @ 09:46:05 #71
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189241377
Hier huilt er een jongetje ook eigenlijk altijd als ik prul haal (brengen doet man), maar die heeft heel veel moeite met het haal- en breng-moment, omdat er dan wat onrust is en de mama of papa die binnenstapt nog niet zijn papa of mama is. Die laten ze ook even gaan, omdat de ervaring leert dat troosten niet helpt. Ze proberen hem wel af te leiden enzo, maar soms gaat hij echt los.

Prul haalt zelden of nooit op de opvang, hooguit als ze valt of ergens van schrikt. Dus als die huilt, troosten ze meteen. En in slaap huilen doen ze alleen bij kindjes die dat thuis ook doen/nodig hebben en waar de ouders dat dus zelf aangeven. Bij prul werkt het niet, dus proberen ze het gewoon later nog eens. En ze sliep inderdaad ook weleens in de wagen of de hangwieg die ze hebben, maar daar past ze nu niet meer in. Wel in het buitenbedje O+ O+
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189253564
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 22:41 schreef Rebubbled het volgende:
Bobby, inderdaad bespreken. Enige manier om er meer duidelijkheid over te krijgen. Ik heb die angst ook, dat bug huilt en niemand antwoord. Bug huilt echt niet zomaar. Heb zelfs overwogen om afluisterapparatuur in de luiertas te doen. Maar dat wijd ik maar aan de hormonen. :') Overwogen hè, niet gedaan. Calm down. :D

Cava, geen babyringworm, maar wel een keer zelf gehad. Is gewoon een schimmeltje en heel goed te behandelen.
Haha, afluisterapparatuur :D ik vind het een topidee :+ :@

Ik heb het vandaag maar even besproken. De leidster die het betrof zei dingen als 'ja soms hebben kindjes dat nodig' en 'als je ze er de hele tijd uithaalt als ze huilen duurt het soms veel langer voor ze slapen en blijven ze onrustiger' en 'als ik ze allemaal bij me kon nemen zou ik dat doen maar soms zijn mijn armen vol'. Ik vond dat niet zo heel geruststellend, maar had geen zin in de confrontatie. Dus ik heb benadrukt dat het bij ons kind niet nodig is en dat hij wel troost nodig heeft als hij zo huilt. 's Middags heb ik het ook nog met een andere leidster besproken die benadrukte dat ze huilende kindjes wél proberen te troosten en dat ze het niet oké vinden om een kind ongetroost te laten huilen. Dat vond ik wel prettig om te horen.
Hij was heerlijk op haar schoot een volle fles aan het wegtanken toen ik binnenkwam en had de hele middag geslapen O+ Ze zei 'zo één kun je er wel bij hebben' :D O+

Het kolven gaat goed maar het kost me wel moeite om er tijd voor te vinden. Ik zie het maar als een goed leerpunt voor mezelf: tijd blokken in mijn agenda en me daar ook echt aan houden.
pi_189253677
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:05 schreef Mariposas het volgende:
Maar er is denk ik wel een verschil tussen huilen of krijsen? Hier huilt de baby ook wel regelmatig als hij moe is en zonder de borst in slaap moet zien te komen. Maar dat is dan geen gekrijs, zoals Bobby omschrijft.
Precies, een beetje mopperen of jammeren vind ik heel anders dan keihard krijsen wat alleen maar in volume toeneemt.

Maar buiten dat: kindjes mogen best huilen, als ze maar getroost worden. Dat mag wat mij betreft ook wel door het hangmatje te wiebelen en te zingen, of geruststellend te praten ofzo. Dat kun je zelfs op afstand wel doen als je ook een ander kind hebt wat aandacht nodig heeft (een schone luier of een fles oid).
pi_189254598
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:15 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Precies, een beetje mopperen of jammeren vind ik heel anders dan keihard krijsen wat alleen maar in volume toeneemt.

Maar buiten dat: kindjes mogen best huilen, als ze maar getroost worden. Dat mag wat mij betreft ook wel door het hangmatje te wiebelen en te zingen, of geruststellend te praten ofzo. Dat kun je zelfs op afstand wel doen als je ook een ander kind hebt wat aandacht nodig heeft (een schone luier of een fles oid).
Soms helpt het echt niet.
M moet ook vaak gewoon even huilen voordat ze in slaap valt. Ze ligt af en toe ook te krijsen en dan kan ik troosten wat ik wil, maar ze blijft doorgaan totdat ze uiteindelijk in slaap valt.

Het zal wel verschillen per baby.
Ik ben het er in ieder geval wel mee eens dat krijsen niet genegeerd moet worden.
pi_189256567
Ik beweer ook niet dat troosten er altijd voor zorgt dat het huilen stopt. Wat mij betreft is dat ook niet het doel. Huilen hoort er bij. Maar ongetroost huilen vind ik niet oké.
pi_189261000
Sisu, ik maak babybad kruidenmix zakjes: Ik haal gedroogde biologische kruiden (oa goudsbloem, lavendel, kamille, jasmijn, rozenblaadjes) bijv van Het Blauwe Huis en die meng ik in een emmer door elkaar. Daarna doe ik het in lege (grote) theezakjes of bio katoenen zakjes. De zakjes gooi ik in bad en trekken zoals thee in het badwater. M'n baby's zijn er blij mee, ze worden er altijd lekker rustig van en slapen heerlijk daarna en het ruikt ook fijn maar wel mild zodat de eigen babygeur er ook nog is. O+ Als je meer info wilt, dan mag je altijd een berichtje sturen. ;)

We nemen ze soms mee in de douche en soms doen we ze in het babybad. In het badje doen we met zo'n kruidenzakje. Onder de douche alleen met water. Spuugjes gaan er hier gelukkig wel prima af met water. De ene week gaan ze 2x de andere week 1x. Het ligt eraan hoe 'zuur' ze zijn ;) en hoe handig het allemaal uitkomt. Ik vind het vaak wel fijn om ze achter elkaar in bad/douche te doen.
Met onze eerste twee ging het eigenlijk hetzelfde. Toen waren we misschien iets 'stipter', nu zijn we wat makkelijker. Komt het vandaag niet, dan morgen wel. ;)

Baby's slapen hier beide in het familiebed tussen mij en mijn lief in. Ik ben telkens van plan om er eentje aan elke kant van mij te leggen, zodat ik ze liggend kan voeden 's nachts. Al onze kinderen slapen met 1-2 maanden goed door, maar daarna komen er toch weer nachtvoedingen. Op zich niet erg, want ze slapen gewoon door verder, maar liggend is het fijnst want dan hoef ik zelf niet overeind. ;) En nu moet ik zelfs mn lief wakker maken voor de nachtvoeding omdat ie de ene baby aan moet geven (te zwaar voor mij om over de ander heen te tillen). Ik vind het wel relaxed dat ze naast elkaar slapen, dat vinden ze zelf volgens mij ook fijn. Maar toch eens proberen elk aan een kant dus. Kijken hoe dat gaat.

Ze vallen trouwens heel makkelijk in slaap in bed. De ene heeft een speen en de andere duimt. Je legt ze neer en ze zijn zo vertrokken. Ze slapen dan alleen (of samen) in het bed. De ene keer tegelijk, de andere keer lopen ze uit fase of overlappen ze elkaar half. :')
Ik weet nog bij m'n oudste dat wij nog zo bleu waren en zij geen makkelijke slaper en dat was best heavy het hele eerste jaar. We moesten er altijd moeite voor doen om haar in slaap te helpen vallen. En ze wilden uiteraard dichtbij ons zijn, maar toch hebben we ons een poos beziggehouden met haar in bed proberen te leggen als ze sliep of om te gaan slapen. :') Toen we eenmaal go-with-the-flow gingen werd het een stuk eenvoudiger. Wil je bij ons slapen? Prima! In de draagdoek en gaan. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?! Het koste zo een hoop minder energie. Wandelen was beter te handelen voor mij dan de frustratie van haar in bed proberen te leggen om een kwartier m'n handen vrij te hebben. Dan maar handen vrij met een baby tegen me aan. Het was dus ook een combinatie met 'verwachtingen'. Bij baby 2 en nu bij de tweeling, zijn onze verwachtingen heel anders. Plus we hebben nu zoveel ervaring, ook met slecht slapend baby'tje, dat we het goed kunnen handelen en we ook meerdere opties hebben en dus andere verwachtingen.
De middelste was én een makkelijkere slaper én wij hadden dus veel ervaring en daardoor een ander soort geduld. Dat was echt een eitje. Nu hebben we 1 zen baby en 1 druktemaker maar ze slapen beide makkelijk, voor een groot deel door onze ervaring en ook doordat ze meer gewend zijn. Hadden we nu 1 baby gehad, ook als dat alleen een druktemaker was, dan nog was het kippiekak geweest. Met twee is het gewoon druk omdat alles dubbel is en ze toch allebei een individu zijn dus bijv. zomaar een eigen slaapritme hebben gedurende de dag.

Regelen heb ik trouwens tot nu toe hier niet gemerkt met de tweeling. M'n borsten zijn natuurlijk ook super op dreef, dus misschien is het helemaal niet nodig. Ik heb ook nu al dat m'n borsten on the fly melk maken en dat het maar zelden stuwt. Ze drinken 's nachts (beide) 1x momenteel.
Nou, ergens de eerste weken heb ik wel eens gemerkt dat ze dan wat vaker aan de borst wilden. Meestal was dat 1 baby per keer en dan een dag (of twee) later de andere baby. Maar het was niet zoals ik bij m'n oudste wel eens regeldagen had meegemaakt.

Mijn baby's vinden het these days trouwens heel leuk om te wandelen, in de doek maar ook in de kinderwagen met de buggyzitjes. ^O^ Handig als ik alleen ga wandelen met ze. Dus ik hang nu elke dag in het winkelcentrum rond. :') Hehehe. Ook goed voor mijn lichaam en conditie, om fijn elke dag even flink te wandelen. Al zit m'n bekken nog steeds heel los! Ik moet nodig nog even afspraak maken met de bekkenfysio. M'n bekkenbodem is gelukkig wel relaxed. ;) Maar die heupbotten en zo, die rammelen gewoon een soort van.. :o :D
pi_189261139
Bobby, dat vind ik ook belangrijk. Dat ik (of mijn lief) in ieder geval ze vasthoud bij het huilen. Daarnaast gaat het huilen wel altijd door merg en been, dus vanzelf wil ik ze troosten en voel ik me in ieder geval fijner als ze stil zijn. ;) Maar voor de baby's vind ik het als eerst het belangrijkst dat ze bij ons in het veilige nestje zijn en dat voelen. Als ze dan kramp hebben, zijn ze in ieder geval niet alleen en helpen we ze om zich comfortabeler te voelen.

Bij het in slaap vallen hetzelfde. Ik ga pas bij ze weg als ze veilig en geboren in slaap zijn gevallen. Als ze moeten huilen, dan doe ik ze aan de borst, dat helpt zo ongeveer altijd. Helpt het niet? Dan zijn ze over het algemeen nog niet moe genoeg (en neem ik ze weer even mee uit bed om het later opnieuw te proberen) of juist overprikkeld (maar dan helpt de borst dus juist wel) of er is iets anders loos. Zoals een poepluier of krampjes. Poepluier is makkelijk op te lossen. ;) En met krampjes vind ik het belangrijk dat ze zich kunnen ontspannen en dus veilig voelen en dus in mijn armen zijn of in de draagdoek. En in de draagdoek vallen ze doorgaans dan zo in slaap.
Huilend in slaap laten vallen doe ik echt nooit. Bij het huilen maken ze stress stoffen aan en als ze zo in slaap vallen duurt het lang voordat die stress stoffen uit hun lichaam zijn... Ik heb liever dat ze veilig en geborgen in slaap vallen. Ik las er ook over bij grote mensen, dat als je gestrest of boos in slaap valt, dat je dan minder goed uitrust en vermoeid(er) wakker wordt. Als je ontspannen in slaap valt, dan rust je meer uit en wordt je ook met een uitgeruster gevoel wakker. Je lichaam kan dan beter regenereren en afvalstoffen opruimen en zo. Logisch ook. ;) En daarbij maakt dat stress je ook 'alerter' laat slapen. Je wordt dus eerder wakker van geluiden of merkt geluiden of andere dingen op terwijl je slaapt waardoor je weer minder diep slaapt en minder goed uitrust. Etc.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:25:56 #78
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_189262537
Ik laat ook nooit ongetroost huilen. Dat voelt gewoon echt niet goed.

Wat n goed idee zo'n kruidenbadje elamanilo. Ik ga het gelijk proberen bij het eerstvolgende badje.

Vannacht weer n moeilijke nacht gehad. Ze lag weer druk te spartelen toen ik iets van haar af ging liggen. Gelukkig neemt mijn vriend haar 's ochtends vaak n paar uurtjes mee naar beneden zodat ik nog even diep kan slapen.

Vraagje: mijn baby slaapt vaak met haar hoofd op mijn bovenarm. Zou dat slecht zijn voor haar nek?
pi_189262661
Hahaha, afluisterapparatuur :+. Doe mij maar dan gewoon zo'n babycam, dan kan ik ook nog even meekijken met alle leuke momenten van Bas.
Bobby, jouw post zet mij wel gelijk aan het denken ook voor het intakegesprek voor het KDV. Ik ben ook geen voorstander van laten huilen, Bas huilt weinig en als hij huilt is dat ook echt wel met een reden. Hij slaapt over het algemeen heel erg makkelijk, maar hij heeft soms gewoon dagen dat het hem even wat meer moeite kost en hij gewoon even wat liefde&aandacht nodig heeft om in slaap te vallen. En juist dat zijn de momenten dat ik hem absoluut niet laat huilen.

Och en mijn baby O+. Hij heeft de afgelopen avonden een mekker-uurtje ingelast en wilt dan niks liever dan heel dichtbij ons zijn. Dus gisteravond ben ik samen met hem in bad gegaan, hij werd helemaal zen. Daarna slaapkleertjes aan, voorgelezen op bed en hij was zo in dromenland. Sliep van 20-2, toen weer om 6 uur voor een voeding en uiteindelijk werd ik om kwart over 8 wakker. Heb kunnen douchen terwijl hij nog lag te slapen :o.
Hij is nu heel erg bezig met naar zijn zij rollen en als een rupsje in rugligging naar alles te zijrollen,afzetten met benen en bewegen wat interessant en mooi is, om dat vervolgens vast te willen pakken. Daarbij verliest hij continu zijn sokken en ik vind hem regelmatig half van de speelmat af. Ook zijn geluidjes en volume (zowel in geluid als in gewicht) nemen lekker toe :9. En hij kan een pruillipje maken O+.
pi_189266249
Nohhh D-E, een pruillipje! O+ O+ O+
pi_189287596
Klinkt goed zon kruidenbadje ela! Lijkt mij ook wel wat haha!

Aaah d-e een pruillip, staat altijd zo snoezig.

Met nog minder dan een maand voor de eerste verjaardag besluit Vincent ineens dat hij echt geen kleine baby meer is :o
Zo heeft hij ineens twee randjes van tandjes door, trekt zich overal aan op, en heeft zijn eerste stappen achter de loopwagen gezet.

Hij word op de voet gevolgd door Jeremy die ineens de vooruit knop heeft ontdekt.

Ze kunnen zo heerlijk samen spelen, en ook grote zus volgen is favoriet O+
pi_189298709
Bedankt voor je tip ela, zo'n kruidenbadje ga ik ook proberen :)

Ik dacht dat M ringworm had, maar het bleek te gaan om een droog plekje. Waarschijnlijk eczeem. Haar vader heeft helaas ook eczeem en zijn zusje trouwens ook. Ik hoop eigenlijk dat ze mijn huid heeft, heb nooit echt ergens last van.
Misschien dat zo'n kruidenbadje helpt.

Dat vraag ik me ook af Mellow. Doet mijn baby ook vaak overdag. Ik leg haar op een gegeven moment toch in haar bed om eventueel nekpijn te voorkomen, maar dan wordt ze eigenlijk direct weer wakker.

Aah d-e, wat schattig zo'n pruillip. En wat gaat het hard! Leuk dat de baby alweer zo rolt en oefent :)

Klinkt heerlijk aapie. Zo leuk dat ze elkaar hebben en samen kunnen spelen. En wat bijzonder zo dat ze ineens de eerste stapjes zetten.
pi_189299537
Mijn man en ik zijn deze week 7 jaar samen. Hij wil dit vieren door een avondje uit te gaan.

M gaat dan voor het eerst een nachtje logeren bij mijn schoonmoeder. En dat vind ik eng. Ik zit smoesjes te bedenken waarom we niet moeten gaan :P
Maar aan de andere kant, quality time met mijn man is ook nodig.
  zondag 6 oktober 2019 @ 16:31:17 #84
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189300650
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 15:42 schreef CaVaBien het volgende:
Mijn man en ik zijn deze week 7 jaar samen. Hij wil dit vieren door een avondje uit te gaan.

M gaat dan voor het eerst een nachtje logeren bij mijn schoonmoeder. En dat vind ik eng. Ik zit smoesjes te bedenken waarom we niet moeten gaan :P
Kun je geen compromis sluiten als je het echt niet ziet zitten? Je schoonmoeder bij jullie in huis tot je weer thuis bent? Of wel lekker ergens gaan eten, maar M daarna oppikken?
pi_189303696
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 15:42 schreef CaVaBien het volgende:

Ik heb oppas meisjes die rustig tot een uur of 2 blijven zitten.

Je hebt wel gelijk dat quality time heel belangrijk is. Daarom heb ik meerdere opties qua oppas. Maar aan de andere kant weet J ook dat ik jonge kinderen niet laat logeren. Dus het is dan compromissen sluiten qua stappen / feesten. Nog even geen feestjes tot 7 in de ochtend.
pi_189304072
@Tink89 en @Ticootje heel eerlijk gezegd zie ik het zelfs niet zitten om een avondje weg te gaan zonder haar.

Maar ja, we hebben toch een compromis gesloten. We gaan naar de bios (naar een film die manlief heel graag wil zien, lekker romantisch :') ) en dan weer naar huis. In de tussentijd blijft schoonmoeder bij ons thuis.
  zondag 6 oktober 2019 @ 20:02:36 #87
346653 Ceviche
pi_189304177
Klinkt als een goede compromis :)

Hier hebben we ook de bios bedacht als uitje samen :D
Maar dan wel een film die we allebei leuk vinden :+
pi_189304447
Oh wij gingen ook naar de bios! Once Upon A Time, die van Quinten Tarantino. Vonden er helaas allebei niks aan. :')
pi_189304983
Leuk, veel biosbezoekjes :)

Hoe hadden jullie dat gedaan met de baby's? Oppas in de avond?

Wij gaan trouwens naar joker, zou ik niet kiezen :P
pi_189305915
Wij zijn vorig weekend samen weg geweest. De kindjes waren bij opa en oma. Maar zondagmiddag was ik wel blij ze alle 3 weer in mijn armen te sluiten.

Ik denk dat het voor ieder verschillend is hoe en wat je prettig vind qua oppas/overnachten.
Dit was voor Vincent en Jeremy de eerste keer logeren en dan gelijk twee nachten.

Wij hebben vrijdag de nieuwe regenkleding getest, ik heb mn eigen teletubbies O+
Voor de jongens heb ik waterdichte softshell pakken van ielm aangeschaft. Mega duur maar nu al echt wel zn geld waar. De grote dame heeft een zuurstokroze regenjas en fuchsia bergstein laarzen. Vrijdag dus al alles getest en goedgekeurd. Ik heb helaas geen foto's van de baby's in hun pakken.

Oh mensen ik ben echt stront en stront verkouden. Gister rond dit tijdstip niks aan de hand en gedurende de nacht kreeg ik steeds minder lucht en meer snot.. hopelijk is het gauw weer over want ik word er nou al gek van.
  zondag 6 oktober 2019 @ 22:31:27 #91
346653 Ceviche
pi_189307288
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 20:37 schreef CaVaBien het volgende:
Leuk, veel biosbezoekjes :)

Hoe hadden jullie dat gedaan met de baby's? Oppas in de avond?

Wij gaan trouwens naar joker, zou ik niet kiezen :P
Ik vraag mijn moeder om op te passen, dat vindt ze heel leuk (volgens mij is ze heel trots dat wij haar met Koert vertrouwen :D ). Dan blijven we wel maar 4 uur weg ofzo.
Anders wordt het weer gedoe met kolven en dat kan natuurlijk wel, maar nu even geen zin in.

We willen ook nog een keer gaan winkelen, en we zijn dan van plan Koert een paar uur te brengen naar familie van man die naast het winkelcentrum woont :D zij hebben ook aangegeven graag op te passen maar die wonen niet heel dichtbij.

M'n moeder heeft ook weleens een hele dag opgepast en Koert een paar keer opgehaald bij de GO, die heeft ons echt een paar keer enorm geholpen.
Eigenlijk hadden we nooit zo'n goede band, maar na de bevalling (of nou ja, een paar weken daarna) gaat het eigenlijk heel goed.
Ben ik heel blij mee want Koert heeft verder geen opa's en oma's.
  zondag 6 oktober 2019 @ 22:33:28 #92
346653 Ceviche
pi_189307315
Aapie, heb je een leuk weekend gehad?
Ik kan me voorstellen dat je dan weer heel blij bent je kinderen weer te kunnen knuffelen O+

Ik moet er niet aan denken, zo lang, maar misschien denk ik er over 7 maanden wel heel anders over.
pi_189308076
Mijn baby heeft de vooruit versnelling ontdekt O+ Beetje jammer dat ‘ie dat doet in het enige weekend dat ik van huis ben :')
  maandag 7 oktober 2019 @ 07:44:41 #94
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189309813
Ik ben nog nooit een avond weggeweest zonder prul. Alleen met prinsjesdag heb ik haar niet zelf in bed gelegd (want werken tot 23 uur), maar deed mijn man dat. En ik vind dat helemaal prima zo.

Wij gaan vandaag op vakantie, maar ik heb oorontsteking en prul is snipverkouden en komt 's nachts elke twee uur. Bah!
pi_189310200
@Ceviche ja we hebben een heerlijk weekend gehad. Even de batterij weer opladen, we kunnen er weer even tegen aan!

Het is echt zo persoonlijk wat je wel en niet fijn vind. Bij de oudste vond ik het ook lastiger om haar de eerste keer te laten logeren.

Voorwaarde was wel dat ze de nacht door zouden slapen. En dat is ook bij opa en oma gelukt. Scheelt dat ze daar ook een eigen bedje hebben met hun eigen geurtje er al aan natuurlijk.

@Tink89 ondanks ziek zijn fijne vakantie!
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 13:51:59 #96
447051 crew  Peejtur
pi_189314066
En ik ben weer thuis met de kleine. Net opgehaald van de opvang. Ze heeft sinds vrijdag weer korrts. Ene keer 39,5 en dan weer overdag niets en tegen de avond wel weer. Gisteren ook prut uit haar linkeroog.

Vanmiddag afspraak bij dokter met haar. Wil wel eens weten wat het is en wat er tegen gedaan kan worden.
pi_189316270
Wat vervelend Peejtur. Beterschap voor de kleine!

Wij zijn één keer uit eten geweest terwijl mijn zwager oppaste. Dat ging prima. Maar eigenlijk ga ik net zo lief mét baby op pad, dat gaat ook redelijk goed. Ik had wel bedacht dat de bioscoop één van de weinig dingen is waar we graag heen gaan en geen baby mee kunnen nemen. Dus wellicht nemen we daar een keer een oppas voor.
Ik ben zelf wel regelmatig een avond weg. Als mijn man thuis is heb ik daar geen enkele moeite mee.

Mijn jonkje is overdag echt rommelig aan het slapen. Hij slaapt kort, soms maar 10 minuten. Soms is hij (vooral 's avonds) zo drie uur achtereen wakker. Hij is dan overigens meestal best goed gehumeurd. Dus er is nog steeds absoluut geen sprake van een ritme. Aangezien hij 's nachts nu echt consequent doorslaapt maakt het ons niet uit. Ik ben over het doorslapen zo verbaasd en vind het zo knap van mijn kleine baby :D

Hij ontwikkelt zich nu ook zo rap. Hij speelt echt met speelgoed. Zelfs als hij op zijn buik ligt lukt het hem (met héél veel moeite) om zijn speelgoed te pakken en in zijn mond te stoppen. En als we goede grappen maken dan komt er soms een heuse schaterlach :O
Gisteravond sliep hij ineens wel goed. Om 20.15 lag hij boven in bed. De man en ik vonden het maar saai zo zonder klein jongetje naast ons :)
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 16:45:43 #98
447051 crew  Peejtur
pi_189316665
Dank je wel :)

Flinke verkoudheid en voorhoofdsholteontstekingachtigiets. Als het woensdag niet beter gaat, moeten we dokter opnieuw bellen. Morgen blijf ik thuis van werk dus. Woensdag past mijn moeder op.
pi_189326570
Rot virus is het wat er rond waaierd.

Beterschap voor je kleine @Peejtur

Hier een zielige baby, Vincent heeft maarliefst 4 tanden op doorkomen staan. Hij heeft er duidelijk last van, hele dag piepen en slecht slapen. Papa wordt er ook gek van, die kan hier niet zo goed tegen helaas. Zometeen toch maar een zetpil geven, misschien dat het hem wat verlichting geeft.
pi_189328202
Cava, goed dat je jouw behoefte hebt aangegeven. Ik zou een nacht ook teveel vinden momenteel.

Aapie, arm kind, vier in een keer. Hij besluit wel ineens een grote kerel te willen zijn hè?

Krijgertje, wat goed! Bug heeft de achteruit ontdekt. Alleen is dat juist niet de kant die ze op wilt, met frustratie to gevolg. We hebben ook weer gillen ontdekt na een paar weken stilte. Dit keer in allerlei toonhoogtes en volume.

Bobby wat fijn dat hij zo lekker slaapt! Bug heeft de afgelopen nachten sinds weken goed geslapen. Vannacht zelfs van 00:30u tot 7u. Ze cosleept nu met papa en ik ben verstoten naar de logeerkamer. Ik begin nu te twijfelen of we er niet beter aan doen om haar op haar eigen kamertje te leggen.. Misschien ruik ik teveel naar smakelijke melk voor haar om echt rust te vinden met mij in de buurt. Maar ik kan me zo'n klein hummeltje alleen in een kamer niet voorstellen.

Vragen aan degene met baby op eigen kamer, hoe doen jullie dat met in de gaten houden of ze je nodig hebben? Slapen met de deuren open? Babymonitor naast je oor? Ik ben zo bang dat ik haar niet hoor en ze zich helemaal in de steek gelaten zal voelen.
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:43:33 #101
447051 crew  Peejtur
pi_189328450
En nu heeft de kleine maar 36.1. :{
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:44:53 #102
447051 crew  Peejtur
pi_189328467
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 09:01 schreef aapieannie het volgende:
Rot virus is het wat er rond waaierd.

Beterschap voor je kleine @:peejtur

Hier een zielige baby, Vincent heeft maarliefst 4 tanden op doorkomen staan. Hij heeft er duidelijk last van, hele dag piepen en slecht slapen. Papa wordt er ook gek van, die kan hier niet zo goed tegen helaas. Zometeen toch maar een zetpil geven, misschien dat het hem wat verlichting geeft.
Ik kan het mij van papa wel voorstellen hoor. Als ik goed geslapen heb, kan ik het wel hebben, maar bij een slechte nacht....
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:48:07 #103
447051 crew  Peejtur
pi_189328523
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 11:25 schreef Rebubbled het volgende:
Cava, goed dat je jouw behoefte hebt aangegeven. Ik zou een nacht ook teveel vinden momenteel.

Aapie, arm kind, vier in een keer. Hij besluit wel ineens een grote kerel te willen zijn hè?

Krijgertje, wat goed! Bug heeft de achteruit ontdekt. Alleen is dat juist niet de kant die ze op wilt, met frustratie to gevolg. We hebben ook weer gillen ontdekt na een paar weken stilte. Dit keer in allerlei toonhoogtes en volume.

Bobby wat fijn dat hij zo lekker slaapt! Bug heeft de afgelopen nachten sinds weken goed geslapen. Vannacht zelfs van 00:30u tot 7u. Ze cosleept nu met papa en ik ben verstoten naar de logeerkamer. Ik begin nu te twijfelen of we er niet beter aan doen om haar op haar eigen kamertje te leggen.. Misschien ruik ik teveel naar smakelijke melk voor haar om echt rust te vinden met mij in de buurt. Maar ik kan me zo'n klein hummeltje alleen in een kamer niet voorstellen.

Vragen aan degene met baby op eigen kamer, hoe doen jullie dat met in de gaten houden of ze je nodig hebben? Slapen met de deuren open? Babymonitor naast je oor? Ik ben zo bang dat ik haar niet hoor en ze zich helemaal in de steek gelaten zal voelen.
Wij hebben zowel deur van haar als onze deur op een kier met die deurstoppers. We hebben denk ik iets ontwikkeld dat we alles horen wat er in haar kamer afspeelt en we worden er beide wakker van. Kamer is wel naast de onze.
pi_189328712
@Rebubbled ja hij wil heel snel en veel ineens!

Hier trouwens alle deuren gewoon dicht in de nacht. Wij slapen op zolden met vlizo trap dus we horen ze wel als ze wakker zijn.

@Peejtur tja wat zal ik zeggen.. ik vind het ook vervelend dat hij slecht slaapt en niet lekker in zn vel zit. Maar in plaats van er over mopperen kan hij ook proberen hem te troosten. Maargoed, nu na smeren met chamodent en zetpil heeft Vincent heerlijk geslapen. Nu lekker een boterham eten met de heren!
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:07:57 #105
447051 crew  Peejtur
pi_189328778
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 12:02 schreef aapieannie het volgende:
@:rebubbled ja hij wil heel snel en veel ineens!

Hier trouwens alle deuren gewoon dicht in de nacht. Wij slapen op zolden met vlizo trap dus we horen ze wel als ze wakker zijn.

@:peejtur tja wat zal ik zeggen.. ik vind het ook vervelend dat hij slecht slaapt en niet lekker in zn vel zit. Maar in plaats van er over mopperen kan hij ook proberen hem te troosten. Maargoed, nu na smeren met chamodent en zetpil heeft Vincent heerlijk geslapen. Nu lekker een boterham eten met de heren!
Eens. Dat doe ik dan wel gewoon maar vind het af en toe wel zwaar.
pi_189329939
Rebubbled, leuk! Bug gaat vaak een paar weken achter T. aan met die ontwikkeling heb ik het idee :D hier is het gillen net weer wat afgezwakt.

Wij hebben de babyfoon aan als we beneden zitten, op onze slaapkamer ‘s nachts niks. Im hoor ‘m echt wel. Niet bij de eerste piep misschien, maar daar houdt ‘ie ook niks aan over natuurlijk :) deuren zijn inderdaad ook gewoon dicht!

Beterschap voor je kleine, peejtur! Niks aan zo ziek :{

Behalve tijgeren is T. zo enorm gegroeid afgelopen weekend. Ik ben 5 dagen weggeweest en nu tijgert hij, zet hij zich steeds af met z’n benen om te staan, probeert hij zich steeds op te trekken, zegt ‘ie papa :o, groeit de kale plek op z’n achterhoofd ineens vol met haar en in gedrag gewoon ineens zó veel ouder ineens. Bizar hoor, 5 dagen tijd.
pi_189330779
Fred gaat ook vooral achteruit, maar daar heeft hij een soort van oplossing gevonden: hij kijkt waar hij heen wil,merkt dat hij er alleen maar verder vandaan gaat en draait dan vervolgens om zijn en gaat dan weer achteruit op zijn doel af. _O-

In de cosleeper rolt en draait hij 's nachts zo dat hij me uiteindelijk kan aanraken. Kleine knuffelkont. O+

Ik heb geen ervaring met het slapen op een andere kamer, maar ik vermoed dat je je kindje wel hoort als er iets is. Anders misschien de babyfoon op een laag volume naast je?
pi_189331016
Peejtur, Aapie en Krijger, horen jullie ze dan pas wanneer ze echt huilen, of er voor al?

Krijgerrtje, het klinkt wel alsof jouw beeb al een stuk verder is. Ik zie bug de komende weken nog niet proberen te staan of dingen zeggen haha. Wel groeit haar kale plek ook vol nu ze enkel op haar buik ligt of wil zitten.

Cho, ik hoop dat bug die realisatie ook snel heeft haha.

Hier overigens nog steeds geen interesse in eten. We bieden het bijna dagelijks aan, maar ze vindt het maar niks en ik dring niks aan. Benieuwd wat het CB gaat zeggen.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:19:28 #109
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189331239
@Rebubbled: prul slaapt sinds week 9 op haar eigen kamer, omdat ze wakker werd van ons en ik vanaf week 12 weer om 5:30 moest gaan opstaan voor m'n werk. Ik hoor haar bij het allereerste kikje, maar niet bij elk zuchtje. Beneden staat de babyfoon aan. Deuren zijn dicht.

Edit: en de jongedame klom hier net een klimrek op. Eerst de lage balk, voetje voor voetje en toen eentje hoger ook nog, eerst knietjes erop en toen voetjes. Kindje toch, je bent 10 maanden. Wat ga je hard!
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:26:20 #110
447051 crew  Peejtur
pi_189331309
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 14:58 schreef Rebubbled het volgende:
Peejtur, Aapie en Krijger, horen jullie ze dan pas wanneer ze echt huilen, of er voor al?

Krijgerrtje, het klinkt wel alsof jouw beeb al een stuk verder is. Ik zie bug de komende weken nog niet proberen te staan of dingen zeggen haha. Wel groeit haar kale plek ook vol nu ze enkel op haar buik ligt of wil zitten.

Cho, ik hoop dat bug die realisatie ook snel heeft haha.

Hier overigens nog steeds geen interesse in eten. We bieden het bijna dagelijks aan, maar ze vindt het maar niks en ik dring niks aan. Benieuwd wat het CB gaat zeggen.
Ik redelijk aan het begin wanneer ze nog een beetje loopt te mopperen. Echt huilen zijn we daar meestal al, als het zover komt.
pi_189331628
@Rebubbled ik ben bij ze voor ze gaan huilen. Ze worden meestal kletsend wakker dus dan ga ik er gelijk naar toe.
Het is nu wel huilen als ik met een van de twee de kamer uitloop om naar beneden te gaan. Als je dan weer de trap op loopt en je word gezien word er weer hard gelachen.
pi_189331655
Samen spelen O+

dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:18:40 #113
346653 Ceviche
pi_189331997
Wat gaan jullie baby's hard!

Koert kan al een paar maanden op z'n zij rollen, tenminste, in de cosleeper.
Maar nu is speelgoed ook interessant genoeg om een zijrol voor te doen :D
En hij is echt toe aan hapjes, hij komt er zelfs om vragen (boos/van slag tot er een lepel in aantocht is).

En wat zijn ze leuk hè O+
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:50:20 #114
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189332498
Wat geef je koert voor hapjes Ceviche? Hier was wortel toch niet zo geslaagd, ze heeft 't 2x gehad maar nah. Ik vergeet 't ook steeds :+
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:50:54 #115
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189332509
Ohhhh het is BFD! Ik heb er al 10 gemist ofzo, even wat foto's zoeken!
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:57:37 #116
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189332634

Oh menson ze is ZO leuk! Zo'n heerlijk vrolijk makkelijk kind O+
Wat een kado!
pi_189332712
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 16:57 schreef pinquit het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Oh menson ze is ZO leuk! Zo'n heerlijk vrolijk makkelijk kind O+
Wat een kado!
Wat een moppie O+
Werewolf
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 17:20:39 #118
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_189332997
Ah wat een heerlijke foto’s @pinquit!

Wat heerlijk zo, dat samenspelen, aapieannie!

[ Bericht 31% gewijzigd door Mariposas op 09-10-2019 06:36:31 ]
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 17:46:55 #119
346653 Ceviche
pi_189333335
@pinquit
Wat een prachtig meisje! Is ze altijd zo vrolijk? Of alleen voor de foto's :D

Ik geef gewoon olvarit 4m potjes, volgens de verpakking is het een potje doperwten gewoon doperwten (geen toegevoegde dingen denk ik dan, maar dan denk ik vast verkeerd).
Fruithapjes bevallen goed, wortel was vooral grappig en doperwten vond Koert niks. Echt zo'n vertrokken gezichtje :D
De gastouder maakt zelf prutjes van vers fruit, maar dat durf ik niet echt aan. Krijg het nooit zo glad als een potje en het lijkt me vooral gedoe dan eigenlijk. Eigenlijk moet ik het aan haar vragen maar dat voelt zo stom. Zij heeft 16 jaar ervaring in de kinderopvang en dan kom ik steeds vragen hoe ze m'n kind op bed legt en wat hij dan eet en of hij al gepoept heeft :') alsof ze het consultatiebureau is ofzo _O-
Gelukkig vindt ze het niet erg (denk ik).

Hapjes vergeten lukt hier niet, als ik een bozige baby heb die ontevreden is ondanks slaap, melk, speelgoed enzo, die ineens niet meer boos is als de wipstoel, lepel en slab tevoorschijn komen, dan is het duidelijk tijd voor hapjes :+
pi_189333441
Hmm misschien moeten we dan toch overwegen om haar in haar eigen bedje te leggen.

Aapie, wat heerlijk zo samen spelen joh!
Pinq, wat is het toch een enorme parel!

Bug is ook zo'n blij ei.

Zijn er eigenlijk nog andere fokkers met Instagram? Er is 6 maanden geleden zo'n rondje geweest en daar heb ik toen een aantal mensen van toegevoegd, maar misschien heb ik mensen gemist? Ik vind het zo leuk om al die andere baby's te zien opgroeien. O+

SPOILER
pi_189333904
Ohhhh jullie blije eien O+ Wat zijn ze leuk!

Rebubbled, ik heb je toegevoegd. Bas komt alleen niet herkenbaar op social media :P
pi_189334307
Inmiddels zijn onze doerakken nu dik 9 maanden, bijna 10 vanaf de geboorte en ze waren 5 weken te vroeg. Onze meid is afgelopen weken gaan zitten en gaan kruipen. De knul slaat zitten eigenlijk een beetje over en is binnen 2 weken van kruipen naar de eerste keer staan gegaan😀.

De ontwikkeling gaat nu zo snel, dat het niet meer bij te housen is. Voor je het weet hebben ze de volgende stap gedaan! Wel ontzettend leuk om te zien.
pi_189336203
@pinquit O+ O+ O+ wat een heerlijk vrolijk bekkie!

@Rebubbled bug is ook al zo'n pretletter met haar tong uit haar mond. Ik volg je al op IG :)

Echt zo'n smeltmoment vanmiddag, grote pakte vincent bij zn handjes en zei loop maar met me mee. En meneer staat op en ze lopen zo samen de hele kamer door O+
pi_189339211
@Rebubbled whehe ja nou, een paar maanden verschil dan, maar steeds als jij wat opnoemt dat bug dan doet of geleerd heeft denk ik: ah ja, die fase zijn wij nét voorbij :D hij staat overigens ook nog niet hoor, maar wíl het wel :P

Wat betreft slapen op eigen kamer: ik hoor hem eigenlijk wel direct denk ik? Maar hoe ik er op reageer is ook afhankelijk van waar ik zit in m’n slaap. Soms moet het even doordringen dat hij wakker is. Ofzo. Ik slaap zelf in ieder geval wel beter, al is het alleen maar omdat ik niet meer zo verkrampt lig omdat hij begint te piepen als ik me omdraai :')

(Instagram heb ik, maar die heb je al!)

Ohhhh pinq wat heb jij een prachtexemplaar daar O+ O+ Wat een vrolijkerd!
pi_189343605
Ik heb wel insta en fb, maar ik post bewust niet erg vaak foto’s van mn kinderen.

Dat is een deel uit respect voor hun privacy vs dat ik mijn identiteit niet enkel wil laten draaien om het zijn van moeder.

Ook ben ik al vaker tegen de nare kanten van social media aangelopen, dat is oa de reden dat ik bv geen twitter meer heb. Afgezien van het feit dat het waarschijnlijk niemand een reet uitmaakt hoe ik mn dag besteed :D

Ik vind het wel heel leuk om mensen te volgen waarmee ik op school zat of ik heb ook wat fokkers op insta die ik ook in het echt ken.
pi_189345765
Pinq O+ Ik ben stiekem een beetje (boel) verliefd op dat moppie van je. Ze ziet er zo uit om kleine hapjes van te nemen! Spam vooral door! ;)
  woensdag 9 oktober 2019 @ 19:34:20 #127
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189350786
Pfft, prul wil niet slapen en krijst alleen maar. Troosten helpt 1 minuut en dan begint ze weer...
pi_189352525
Wij nemen afscheid, O. is 1 jaar *O*

De foto's zijn allemaal bewogen, maar hij beweegt ook eigenlijk altijd :D Ik heb deze uitgekozen omdat hij er wel heel erg als zichzelf op uit ziet O+

SPOILER
pi_189352635
Gefeliciteerd @Mrs.Peel!
En ondanks bewogen toch leuke foto's O+

Hier vandaag de uitnodiging voor de 1e verjaardag van de twins rondgestuurd. En ze zijn vandaag voor het eerst bij de kapper geweest. Even wat gekke plukken weggeknipt.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 21:22:59 #130
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_189352878
Gefeliciteerd @Mrs.Peel! *O*
pi_189353711
Bedankt voor de felicitaties!

Dat is ook weer een mijlpaal, aapie! O. is echt nog niet rijp voor de kapper, hij heeft maar wat zacht babynesthaar :') O+ Jouw jongens gaan met alles echt hard, groeien, kruipen, lopen. En je klinkt steeds zo trots en relaxed, ik vind het knap met een tweeling en nog een jong kindje erbij!
pi_189355500
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 21:52 schreef Mrs.Peel het volgende:

Dat is ook weer een mijlpaal, aapie! O. is echt nog niet rijp voor de kapper, hij heeft maar wat zacht babynesthaar :') O+ Jouw jongens gaan met alles echt hard, groeien, kruipen, lopen. En je klinkt steeds zo trots en relaxed, ik vind het knap met een tweeling en nog een jong kindje erbij!
Wat lief dat je dit zegt O+
Het is niet altijd even makkelijk hoor om relaxed te blijven. Zeker omdat we met de oudste best wat issues hebben. Maar trots ben ik zeker haha!
En ze gaan inderdaad hard ineens. Ik las in het dreumes topic over kindjes die hun winterjas maat 68 of 74 nog passen. Ik heb voor mijn beren maat 86 gekocht hahaha! Ik zal morgen eens kijken of ik de meetlat er weer eens langs kan houden.
pi_189356046
Graag gezegd, aapie! En maat 86 ben ik nu ook aan het aanschaffen, onze jongen is ook echt een grote kerel O+
pi_189358870
Ook zo'n lekkere grote bink dus!
Tot over 2.5 week :o in het dreumestopic!
  donderdag 10 oktober 2019 @ 09:16:09 #135
346653 Ceviche
pi_189359546
Koert heeft z'n eerste virus te pakken en mijn menstruatie is terug.
Yay :')
Gelukkig hoeven we nergens heen.
pi_189361533
@Ceviche erg last van je menstruatie? En beterschap voor koert. Wat gaan er een hoop nare virussen rond momenteel
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:17:06 #137
346653 Ceviche
pi_189363525
quote:
6s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:54 schreef aapieannie het volgende:
@:ceviche erg last van je menstruatie? En beterschap voor koert. Wat gaan er een hoop nare virussen rond momenteel
Gelukkig niet *O* al had ik natuurlijk wel gehoopt dat het nog maanden weg zou blijven.
Koert is weer heel gelukkig nadat ik hem een paracetamol gaf O+
Hij heeft de hele nacht eigenlijk gehuild, en als hij dan in slaap viel dan werd hij weer huilend wakker (zegt m'n man want ik sliep er doorheen :@) en vanochtend was dat nog steeds zo.
Nu is hij al z'n slaap aan het inhalen. We zijn zelfs even naar de supermarkt geweest en dat vond Koert best.
Hij is over 2 dagen precies 5 maanden oud en hij gaat een maand naar de gastouder, dus het verbaast me vooral dat hij nu pas ziek is geworden en niet eerder.

Is jouw tweeling vaak ziek geweest trouwens? Ik lees hier weleens over babies die eigenlijk continu wat oppikken, ik kan me dat over hen niet echt herinneren. Maar misschien is dat nog mijn pregnancybrain :+
pi_189363923
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:17 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Gelukkig niet *O* al had ik natuurlijk wel gehoopt dat het nog maanden weg zou blijven.
Koert is weer heel gelukkig nadat ik hem een paracetamol gaf O+
Hij heeft de hele nacht eigenlijk gehuild, en als hij dan in slaap viel dan werd hij weer huilend wakker (zegt m'n man want ik sliep er doorheen :@) en vanochtend was dat nog steeds zo.
Nu is hij al z'n slaap aan het inhalen. We zijn zelfs even naar de supermarkt geweest en dat vond Koert best.
Hij is over 2 dagen precies 5 maanden oud en hij gaat een maand naar de gastouder, dus het verbaast me vooral dat hij nu pas ziek is geworden en niet eerder.

Is jouw tweeling vaak ziek geweest trouwens? Ik lees hier weleens over babies die eigenlijk continu wat oppikken, ik kan me dat over hen niet echt herinneren. Maar misschien is dat nog mijn pregnancybrain :+
Gelukkig maar dat je er niet veel last van hebt! En fijn dat koert zich na paracetamol wel happy voelt. Hopelijk gauw weer opgeknapt!

En nee hoor dat ligt niet aan jouw pregnancy brain _O-
Toen ze twee maanden waren zijn ze wel flink ziek geweest, vermoedens van rs virus en net geen ziekenhuis opname voor Jeremy. En Vincent heeft met 2.5 maand waterpokken gehad, cadeautje van de oudste.
Verder op af en toe een snotneus na zijn ze eigenlijk nooit ziek. Maar ze gaan dan ook niet naar een opvang oid.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 16:01:41 #139
346653 Ceviche
pi_189365132
quote:
6s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:39 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Gelukkig maar dat je er niet veel last van hebt! En fijn dat koert zich na paracetamol wel happy voelt. Hopelijk gauw weer opgeknapt!

En nee hoor dat ligt niet aan jouw pregnancy brain _O-
Toen ze twee maanden waren zijn ze wel flink ziek geweest, vermoedens van rs virus en net geen ziekenhuis opname voor Jeremy. En Vincent heeft met 2.5 maand waterpokken gehad, cadeautje van de oudste.
Verder op af en toe een snotneus na zijn ze eigenlijk nooit ziek. Maar ze gaan dan ook niet naar een opvang oid.
Niet vaak ziek, maar als ze dan ziek zijn zijn ze gelijk goed ziek :o
Scheelt inderdaad dat ze niet naar de opvang gaan :) zouden ze dat dan inhalen als ze naar de basisschool gaan? :P
pi_189365733
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:20 schreef lunapuella het volgende:
Ik volg het voorbeeld van FlyingFish en promoot deze hier even: OUD / Secret Santa 2019 animotopic Je kan je nog een week opgeven! *O*
^^^^
Wat Luna zegt in het dreumestopic! :D
pi_189366158
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:01 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Niet vaak ziek, maar als ze dan ziek zijn zijn ze gelijk goed ziek :o
Scheelt inderdaad dat ze niet naar de opvang gaan :) zouden ze dat dan inhalen als ze naar de basisschool gaan? :P
Ik denk dat ze wel naar de peuterspeelzaal gaan als ze mogen. Wie weet hoevaak ze dan ziek zijn!
pi_189377545
Mijn baby zegt MAMA! O+

Ik smelt helemaal. Zoveel liefde.

Vandaag gaan we het verjaardagsfeestje van (stief)dochter vieren. Het wordt voor het eerst zo druk in huis sinds M er is. Ik ben benieuwd hoe ze gaat reageren. Ik heb er eigenlijk eerlijk gezegd geen zin in :P
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:12:52 #143
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189377936
Wow wat?! Nu al mama! O+ O+
pi_189378364
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:12 schreef pinquit het volgende:
Wow wat?! Nu al mama! O+ O+
Ja ik geloofde mijn oren niet, maar ze zegt het toch echt :P

En ze zegt ook al mama (anne, spreek je uit als an-neh) in het turks.

Is dat normaal met 6 maanden en een paar dagen? :P
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:40:56 #145
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189378388
Neuh :P maar wel supertof O+
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:49:57 #146
346653 Ceviche
pi_189378494
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:39 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ja ik geloofde mijn oren niet, maar ze zegt het toch echt :P

En ze zegt ook al mama (anne, spreek je uit als an-neh) in het turks.

Is dat normaal met 6 maanden en een paar dagen? :P
O+
Gelijk in twee talen, wauw O+
pi_189381322
Wauw met 6 maanden al!
Leuk hoor!

Vincent zegt nu bewust papa en mama. Eerst was alles papa of beebieee.
Jeremy houd het voorlopig nog bij alleen oeeeeeeee of ababababa.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:29:49 #148
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_189381734
Wow cavabien, wat n wonderkind! :D
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:14:43 #149
346653 Ceviche
pi_189383284
Koert is nog steeds ziek, die is vanochtend een uurtje huilerig en ontevreden geweest en verder de hele dag geslapen :o
En nu voor de derde keer gepoept in 4 dagen :o
pi_189384229
Lekker bezig Ceviche! Fijn inhalen hahaha.

Wat leuk Cava! O+

Bug heeft vandaag door dat er voor eten van een lepeltje een open mond nodig is. Een geprakt banaantje is hier de doorslaggevende factor geweest en er verdween een goeie 3 volle lepeltjes in haar. Verdeeld over 50 hapjes uiteraard, maar het schaaltje was leeg, dus het is er echt in gegaan.
pi_189400507
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 21:52 schreef Mrs.Peel het volgende:

Wat een leuk jongetje heb je! Mijn baby heeft wel wat weg van jouw niet-meer-baby, en ik stelde me ineens helemaal voor wat voor dreumes mijn baby zou worden O+ Gefeliciteerd!

CavaBien :o wat een knap kind! Wat moet dat leuk zijn om te horen O+

Beterschap voor Koert :*

Oh jongens, een jaar geleden had ik twee streepjes. De eerste tweede streep ooit, op ontelbaar veel testen. De dagen ervoor probeerde ik langzamerhand vrede te krijgen met de mogelijkheid dat voor ons het traject hier op zou houden omdat de resultaten zo enorm slecht waren. Ik weet niet of we ooit nog meer kinderen kunnen krijgen.. de kansen zijn niet best. Maar dat we ons lieve leuke blije jongetje hebben gekregen O+ ik ben daar zo dankbaar voor O+ en ik kan het soms nog steeds niet geloven dat het ons toch gegund is :)

[ Bericht 17% gewijzigd door BobbyMcGee op 12-10-2019 20:21:50 ]
pi_189400684
Trouwens, wat kopen jullie qua winter-buitenkleding? Een jasje? Een heel gevoerd pak? Een dik vestje met capuchon? Slofjes/schoentjes?

Mijn kind komt vrij weinig buiten. We gaan bij kou en slecht weer niet graag wandelen en doen veel met de auto. Dus hij wordt vooral korte stukjes naar buiten verplaatst. Als we al buiten rondwandelen gaat hij in de draagzak/doek dus dan zit hij warm tegen ons aan. Zo'n warm pak lijkt me dus niet echt nodig? En eigenlijk lijkt een vestje met capuchon me misschien wel genoeg? Wat voor slofjes hebben jullie, wat bevalt goed en staat leuk (ook niet onbelangrijk)?
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:52:30 #153
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189401134
Ik heb een gekookte-wollen pak van disana voor Nora. Superhandig hop zo in d'r pak. Ben alleen niet supertevreden met hoe 't bovenste knoopje niet onder d'r onderkin past, en daardoor open moet en een gapend gat achterlaat.
Maargoed, voor de echte kou heb ik nu een soort mummieslaapzak met een lamsvachtje in d'r wagen liggen.
Straks in de koude winter past ze niet meer in de wagenbak (die we toch weer gebruiken want wel fijner met slapen en ze protesteerde ineens niet meer :P ), en dan zit ze ws meer in de kou, dan misschien wel iets wat meer winddicht. Daar heb ik overigens ook nog een met wol gevoerde voetenzakding in, dat is sowieso al heel fijn
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:53:49 #154
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189401158
Maargoed, in jouw situatie zou ik voor de winter denk ik een wolfleece overall doen, wel heerlijk hoor O+

Kijk, zoeen:

zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:09:48 #155
346653 Ceviche
pi_189401422
Bobby :*
Vind het zo mooi dat jullie toch een baby hebben gekregen.
Hij klinkt ook echt fantastisch uit je posts O+
pi_189401692
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 20:27 schreef BobbyMcGee het volgende:
Trouwens, wat kopen jullie qua winter-buitenkleding? Een jasje? Een heel gevoerd pak? Een dik vestje met capuchon? Slofjes/schoentjes?

Mijn kind komt vrij weinig buiten. We gaan bij kou en slecht weer niet graag wandelen en doen veel met de auto. Dus hij wordt vooral korte stukjes naar buiten verplaatst. Als we al buiten rondwandelen gaat hij in de draagzak/doek dus dan zit hij warm tegen ons aan. Zo'n warm pak lijkt me dus niet echt nodig? En eigenlijk lijkt een vestje met capuchon me misschien wel genoeg? Wat voor slofjes hebben jullie, wat bevalt goed en staat leuk (ook niet onbelangrijk)?
In de auto sowieso geen dik gevoerd iets, dan werken de gordels niet optimaal. Een capuchon vond mijn zoontje niet prettig, die moet altijd op want anders zit het achter de nek of rug gepropt. Wij gebruikten vorig jaar een los dekentje of een voetenzak.
pi_189401784
@BobbyMcGee Dank je wel O+ Wij vinden hem ook erg leuk :D Wij hebben een jas, een fleeceoverall, en ik wil ook nog een skibroek-geval. Schoenen heb ik nog niet, slofjes ook niet, het arme kind heeft alleen nog maar sokken :o Ik ga gauw op zoek.

Cavabien Wat knap zeg! O. zegt ook mama, maar dat gaat dan zo: mamamamamama brrrrrr pfrrrrrt mamamamama pft! *)
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 22:35:58 #158
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_189402891
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 20:52 schreef pinquit het volgende:
Ik heb een gekookte-wollen pak van disana voor Nora. Superhandig hop zo in d'r pak. Ben alleen niet supertevreden met hoe 't bovenste knoopje niet onder d'r onderkin past, en daardoor open moet en een gapend gat achterlaat.
Maargoed, voor de echte kou heb ik nu een soort mummieslaapzak met een lamsvachtje in d'r wagen liggen.
Straks in de koude winter past ze niet meer in de wagenbak (die we toch weer gebruiken want wel fijner met slapen en ze protesteerde ineens niet meer :P ), en dan zit ze ws meer in de kou, dan misschien wel iets wat meer winddicht. Daar heb ik overigens ook nog een met wol gevoerde voetenzakding in, dat is sowieso al heel fijn
Welke maat heb je gekocht? Ik vind die pakken en jassen van Disana zo mega altijd. jasje maat 62/68 zit hier nog super ruim, maar om nu een maat 62/68 overall te kopen voor komende winter voelt ook zo gek...

@BobbyMcGee
Ik vind voor in een draagdoek een vestje wel makkelijker dan een overall, want een vestje kan je nog wel uittrekken vanuit de doek/zak als het toch iets te warm is. Ik kan het wolfleece vestje van Engel zeker aanraden! Gaat ook tot twee maten langer mee!
Naar / uit auto kan gewoon in warme deken en in Maxi Cosi een lekker warme voetenzak!
En de kans dat we een milde winter krijgen is trouwens ook vrij groot.

Wat mooi dat er nu toch een baby is. O+ Ik wist niet dat het bij jullie zo totaal niet vanzelfsprekend was!

Meen je dat trouwens nou echt dat jullie zo weinig buiten komen? Had ik helemaal niet achter jou gezocht! Ik moet zeggen dat ik ook absoluut geen herfst- en wintermens ben, maar sinds de oudste zijn wij wel echt veel buiten, weer of geen weer. Vandaag heb ik zelfs 50 minuten in de regen gelopen. ;( Baby was net in slaap gevallen onderweg naar huis en het risico dat hij wakker wordt zodra ik de sleutel in de deur thuis doe, is circa 90%, dus... :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Mariposas op 12-10-2019 22:44:39 ]
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 22:56:41 #159
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_189403249
Onze dochter heeft ook een disana pak van gekookte wol, van oma gekregen. Het is een fantastisch mooi pak en zo lekker warm. Het is maat 62-68 maar ziet er groter uit.
Ik vind vooral de mouwen en broekspijpen ideaal omdat je die kan omslaan zodat slofjes en handschoentjes niet nodig zijn.
Maar ik vraag me eigenlijk wel af of het niet te warm is met zo'n pak aan in de draagdoek. Hoewel dat natuurlijk ook wel afhankelijk is van hoe streng de winter zal worden...
  zondag 13 oktober 2019 @ 04:24:14 #160
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189406304
@Mariposas wij hebben maat 62/68.
Ik vind 'm niet zo belachelijk groot vallen als iedereen zegt eigenlijk. Met de laatste meting op CB was Nora 63cm. Ze heeft een nogal lang lijfje in verhouding, maar dat past dus gewoon al bijna precies. Mouwen en broekspijpen zijn dan wel weer lang. Zal morgen even een fotootje maken.
  zondag 13 oktober 2019 @ 04:25:21 #161
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189406309
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 22:56 schreef -Mellow- het volgende:
Onze dochter heeft ook een disana pak van gekookte wol, van oma gekregen. Het is een fantastisch mooi pak en zo lekker warm. Het is maat 62-68 maar ziet er groter uit.
Ik vind vooral de mouwen en broekspijpen ideaal omdat je die kan omslaan zodat slofjes en handschoentjes niet nodig zijn.
Maar ik vraag me eigenlijk wel af of het niet te warm is met zo'n pak aan in de draagdoek. Hoewel dat natuurlijk ook wel afhankelijk is van hoe streng de winter zal worden...
Daarom wolfleece voor in de doek. Dat is dunner en ademender, en veeel soepeler. En zo zacht O+
  zondag 13 oktober 2019 @ 08:57:41 #162
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189407830

Het lijfje past gewoon precies dus, ze zou er nog iets in kunnen groeien omdat haar schouders nog niet "strak" zitten.
Op de eerste foto zitten haar voetjes echt aan 't eind, kan dus net nog die flapjes omslaan.

De mouwen zijn te lang, maar dat hebben wij bij elk kleertje geloof ik :+ ze past soms al in 74, lijfsgewijs dan, ik moet dan armpjes en beentjes v/h pakje omslaan. Dus misschien ligt 't gewoon aan haar lichaam :')

T mutsje is wel weer belachelijk groot :')
Lengte v/h lijfje is ongeveer 35/36cm
  zondag 13 oktober 2019 @ 08:59:19 #163
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189407849
@Mariposas
Nora is wel een stuk dikker dan jouw baby. Ze groeien nu natuurlijk niet meer zo extreem als in 't begin, dus wellicht kan je gewoon de 62/68 doen. 10cm langer is dan weer zo superoversized..
  zondag 13 oktober 2019 @ 09:16:07 #164
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189408010
Prul heeft in de wagen een windkap ofzoiets, iig een kap voor over haar beentjes (zat bij de wagen). En we hebben een lekker warme wikkeldeken waar de riempjes door kunnen. En een slaapzak waarbij dat ook kan als het echt koud is. En gewoon een winterjas, want madame wil regelmatig lopen en dan is een jas toch het makkelijkst.

En schoentjes gekocht in Luxemburg O+ van Bopy en dan de jetrote, in oudroze. Zo zoet! Eindelijk smal genoeg ook.
pi_189408383
Over debiel hard groeien gesproken...

Piertje zit met haar 8 weken al in maat 68 en soms maat 74 .....
Lars zat met 4 maanden daarin. Zij sprint even door alle leuke kleding heen. Ik krijg dat niet bij gebreid zo :+

Ze begint eindelijk eens een beetje wakker wakker te worden op bepaalde momenten van de dag. Kraaien, lachen, in de wipstoel, tegen het behang kletsen zijn nieuwe updates O+
Niet dat ze zo ongelofelijk veel sliep, maar ze hield gewoon veel haar ogen dicht, gevechten met dwarse boeren en spuug (zijn ervoor bij de osteopaat en dat heeft al veel vorderingen) en alleen maar willen plakken en drinken. Op de schooldagen van de oudste is het zo een gesleep. Ligt ze net wat te slapen en dan moeten we alweer. Ik denk dat ik een vachtje moet kopen voor in de winter. Ze ligt meer in de kinderwagen dan haar broer deed. Dragen vind ze nu pas fijner. (Spierspanning in nek was niet zo tof)

Het is hier een beetje chaos en drukte. Weinig tijd om bij te lezen, maar ik doe mijn best mee te lurken en te pogen zo nu en dan.

Ik heb erg mooie foto's gezien van o.a. haar naamgenootje.
Schudden voor gebruik
pi_189409255
Wow Stippel 68 al! Hier ook ruim acht weken, maar vaak nog 50-56 aan en nu langzaam richting 62.

Wij hebben ook een mummyslaapzak in de wagen met een bijbehorend schapenvachtje erin, ideaal.
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:14:01 #167
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_189409531
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 08:59 schreef pinquit het volgende:
@:Mariposas
Nora is wel een stuk dikker dan jouw baby. Ze groeien nu natuurlijk niet meer zo extreem als in 't begin, dus wellicht kan je gewoon de 62/68 doen. 10cm langer is dan weer zo superoversized..
Ja, die van mij is heel smal, in het Disana jasje past hij qua breedte twee keer in. :P maar hij zit qua lengte al een tijdje in maat 68, dus ik ga toch wel voor 74/80 dan. t is dat ze zo aan de prijs zijn!
De overall staat en zit bij Nora heel mooi! Kaboutertje! O+

Wow Stippel, richting 74 al! Die groeit goed! Tot van alle klachten, hopelijk gaat dat snel beter. Hier ligt de baby ook vaker in de kinderwagen (dan me lief is), omdat ik het toch makkelijker vindt met de oudste op pad. We trekken er graag op uit, en dan schiet het tenminste een beetje op als de oudste op het meerijdplankje staat.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mariposas op 13-10-2019 11:19:11 ]
pi_189411128
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 10:51 schreef Minarosa het volgende:
Wow Stippel 68 al! Hier ook ruim acht weken, maar vaak nog 50-56 aan en nu langzaam richting 62.

Wij hebben ook een mummyslaapzak in de wagen met een bijbehorend schapenvachtje erin, ideaal.
Ja, niet normaal! Wurm was zo een gespierde spijker.... en dit is een dikke prop :)

Zo verschillend! Maar ook in karakter. mooi om dat al te zien.
Schudden voor gebruik
pi_189411174
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:14 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ja, die van mij is heel smal, in het Disana jasje past hij qua breedte twee keer in. :P maar hij zit qua lengte al een tijdje in maat 68, dus ik ga toch wel voor 74/80 dan. t is dat ze zo aan de prijs zijn!
De overall staat en zit bij Nora heel mooi! Kaboutertje! O+

Wow Stippel, richting 74 al! Die groeit goed! Tot van alle klachten, hopelijk gaat dat snel beter. Hier ligt de baby ook vaker in de kinderwagen (dan me lief is), omdat ik het toch makkelijker vindt met de oudste op pad. We trekken er graag op uit, en dan schiet het tenminste een beetje op als de oudste op het meerijdplankje staat.
Ik vind dat overhevelen als ze lekker slaapt niks. Dus probeer ik die slaapjes maar in de kinderwagen te doen. Nu kan dat nog :P

Ze groeit echt super hard. Vanaf dag 3 weer op haar geboortegewicht. Van mij mocht dat wel even een tandje minder hard gaan.
Schudden voor gebruik
pi_189411831
Winterspul heb ik ook nog niet echt over nagedacht. Momenteel ligt Bas nog prima in de kinderwagenbak en is de combinatie van zijn superschattige gewatteerde hema-jasje, een xxlhydrofiel, een dekentje en de hoes van de kinderwagen prima. Heb ook wat dikkere dekentjes in huis liggen, zelfgebreid O+. Als hij over kan van bak naar zit hebben we daarvoor de voetenzak die bij de kinderwagen hoort, is ook een flink gevoerd en warm ding. Maar verder geen idee of dat voldoende is, we wonen dichtbij de kust en ik merk dat de wind hier best koud en snijdend kan zijn in de winter. Auto/Maxi-Cosi gebruiken wij dan weer vrij weinig, dus om daarvoor een voetenzak te kopen lijkt mij niet echt nodig.

Pinq, dat pak O+

Jeetje stippel, maat 68 al :o Bas zit met zijn 4 maanden in 62 en dat gaat nu eindelijk goed zitten :').
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 20:14 schreef BobbyMcGee het volgende:

Oh jongens, een jaar geleden had ik twee streepjes. De eerste tweede streep ooit, op ontelbaar veel testen. De dagen ervoor probeerde ik langzamerhand vrede te krijgen met de mogelijkheid dat voor ons het traject hier op zou houden omdat de resultaten zo enorm slecht waren. Ik weet niet of we ooit nog meer kinderen kunnen krijgen.. de kansen zijn niet best. Maar dat we ons lieve leuke blije jongetje hebben gekregen O+ ik ben daar zo dankbaar voor O+ en ik kan het soms nog steeds niet geloven dat het ons toch gegund is :)

Ja gek he, vorig jaar zaten we nog in 'wat als zwanger worden/blijven niet vanzelf gaat'. Afgelopen vrijdag was het voor mij een jaar geleden dat ik mijn 2e streepje had. Heel andere situatie en korter traject dan bij jullie, maar het blijft toch o zo bijzonder dat hij nu gewoon in ons leven is O+.

Morgen kennismakingsgesprek bij het KDV. We zijn er al geweest voor een rondleiding destijds, maar nu is het voor het echt. Hebben jullie nog tips? Heb al een vragenlijst gekregen om mee te nemen voor de wendagen over zijn ritme, voeding e.d.
  zondag 13 oktober 2019 @ 14:33:04 #171
346653 Ceviche
pi_189412356
D-E, ik zou vragen naar Social mediabeleid, of je kind mag komen als hij ziek is (wanneer wel/wanneer niet), wat je mee moet geven (luiers? Doen ze aan wasbaar luieren?Flesvoeding voor als er wat met je melk gebeurt of gebruiken ze dan van het kdv?), Of je hem incidenteel eerder op mag halen (soms hebben ze vaste breng/haaltijden wegens onrust op de groep), dat schiet me even te binnen.
Onze gastouder stuurt ons elke dag een foto of video, heel leuk vind ik dat O+
  zondag 13 oktober 2019 @ 19:34:24 #172
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189417977
Stippel, mijn bijna 11 maander (waaaar blijft de tijd?) gaat nu ook van 68 naar 74. _O-

DE: ik wilde vooral weten wat ze nodig hebben (hier voor elke voeding een schone fles, een slaapzak, reservefiep, kleertjes... Maar de buitenslaapzakken gebruiken ze van daar) hoe flexibel ze zijn met halen en brengen en of er bijzonderheden zijn die ze zelf anders dan anders vinden. Het hele pedagogische beleid had ik al doorgespit, dus 'niet laten huilen, tenzij...' Stond bijvoorbeeld al vast. En ze hebben een flessenwarmer voor moedermelk, ook fijn. En een diepvrieskist voor een reserve voeding.

Wat hier standaard besproken werd: wat te doen bij ziek? Wanneer moet je ze komen halen? Wat gebeurt er bij een noodsituatie (ons bellen, werk bellen en bij echt geen gehoor opa en oma bellen), social media, of ze met de auto of wagen mee mag, of er overlegd mag worden met het cb als ze zich ergens zorgen over maken, of er wel of niet gevaccineerd wordt... En dat vergeet ik vast nog een hoop.

Ohja: we hebben hier een vaste leidster per kind, die is aanspreekpunt en leest ook mailtjes van ons enzo. Wel zo fijn.

En ik bedenk nog; broodbeleg en tussendoortjes: wat mag ze wel en niet?
  zondag 13 oktober 2019 @ 20:03:14 #173
346653 Ceviche
pi_189418848
Hmmm Koert heeft geen koorts meer, alleen nog wat verhoging. Maar nou komt hij ineens ieder uur (of vaker) voor een voeding.
Dus we twijfelen nu of hij ziek is geweest en nu wat moet inhalen, over is gegaan op regeldagen, of dat hij misschien tandjes krijgt.
Er valt voor alles wat te zeggen maar nergens een duidelijk antwoord op.
Morgen krijgt hij ook weer vaccinaties, om alles nog even wat lastiger te maken :P
pi_189419449
Ceviche, social media hebben ze niet, vind ik best fijn :). Wel ouderportaal waarvoor ik nu een inlog heb en via een vriendin weet ik dat daarin het dagverslagje + foto's komen. Of ze aan wasbaar luieren doen weet ik niet, ga ik morgen vragen want ik zou het wel heel prettig vinden. Flesvoeding hebben ze op het KDV staan, maar Bas heeft echt nog nooit flesvoeding gehad. Wat Tink aangeeft, vriezer waar eventueel een voeding in kan vind ik dan een prettiger idee.

Tink, top! Wat mee te nemen is inderdaad wel handig, en ook hoe. Vaste leidster per kind is trouwens verplicht (mijn schoonmoeder werkt op een peuteropvang en kent al die regeltjes :+), heb met Bas zijn vaste leidster ook de afspraak. Op gebied van voeding moet ik mij nog inlezen in hetgeen wat wij willen doen, maar ik vind het voedingsbeleid van het KDV nogal flesvoeding-gericht. Bas drinkt zijn melk op koelkasttemperatuur dus daar hoeven ze niet moeilijk over te doen. We zijn nog niet begonnen met vaste voeding, ik wil daar pas rond 6 maanden mee beginnen.

[ Bericht 3% gewijzigd door douche-eendje op 13-10-2019 21:16:56 ]
pi_189427772
Ok, bas heeft de primeur. Eerste kind in wasbare luiers op de opvang :+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 14 oktober 2019 @ 13:04:17 #176
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_189427942
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 08:57 schreef pinquit het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het lijfje past gewoon precies dus, ze zou er nog iets in kunnen groeien omdat haar schouders nog niet "strak" zitten.
Op de eerste foto zitten haar voetjes echt aan 't eind, kan dus net nog die flapjes omslaan.

De mouwen zijn te lang, maar dat hebben wij bij elk kleertje geloof ik :+ ze past soms al in 74, lijfsgewijs dan, ik moet dan armpjes en beentjes v/h pakje omslaan. Dus misschien ligt 't gewoon aan haar lichaam :')

T mutsje is wel weer belachelijk groot :')
Lengte v/h lijfje is ongeveer 35/36cm
War een gaaf pakje!

Hier met 12 weken net in 56
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 14 oktober 2019 @ 13:36:05 #177
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189428372
Voor de mama's en papa's van wat oudere kindjes: wanneer gingen jullie baby's naar 1 slaapje? Prul wil soms 's ochtends écht niet slapen, maar is dan wel moe. Vaak help ik haar even met een borst, maar nu zit ik op m'n werk, dus dan is dat geen optie. Ik denk soms dat ze dat slaapje niet (altijd) nodig heeft... Kan dat al?
pi_189429667
Phi ging met 10 maanden naar 1 slaapje en ik werd toen gerustgesteld door Spees: volgens mij was een van de S'jes ook zo vlot daarmee. Dus het kan :)
  maandag 14 oktober 2019 @ 15:10:54 #179
346653 Ceviche
pi_189429913
Net terug van het CB, Koert is in 6 weken maar zo'n 200 gram aangekomen -O- Hij is een lijntje gezakt naar de nullijn.
Nou is hij net ziek geweest en heeft deze week 4 keer gepoept, dus dat zal ook wel meespelen.
Over een maand nog maar eens wegen, kijken of hij dan wel wat meer is aangekomen.
pi_189430103
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 13:36 schreef Tink89 het volgende:
Voor de mama's en papa's van wat oudere kindjes: wanneer gingen jullie baby's naar 1 slaapje? Prul wil soms 's ochtends écht niet slapen, maar is dan wel moe. Vaak help ik haar even met een borst, maar nu zit ik op m'n werk, dus dan is dat geen optie. Ik denk soms dat ze dat slaapje niet (altijd) nodig heeft... Kan dat al?
Dat kan zeker, wij zitten al 2 maanden in een overgangsfase van 2 naar 1 slaapje!

Hè, wat schrikken even van Koert :*
pi_189435163
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:10 schreef Ceviche het volgende:
Net terug van het CB, Koert is in 6 weken maar zo'n 200 gram aangekomen -O- Hij is een lijntje gezakt naar de nullijn.
Nou is hij net ziek geweest en heeft deze week 4 keer gepoept, dus dat zal ook wel meespelen.
Over een maand nog maar eens wegen, kijken of hij dan wel wat meer is aangekomen.
Jeetje! Had je ook het idee dat hij minder dronk toen hij ziek was?
  maandag 14 oktober 2019 @ 20:51:36 #182
346653 Ceviche
pi_189435367
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 20:41 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Jeetje! Had je ook het idee dat hij minder dronk toen hij ziek was?
Niet echt, maar hij sliep wel meer/langer. Dus kan best dat hij dan over de hele dag zes keer dronk in plaats van zeven, maar ik heb niet het idee dat dat echt uit zou moeten maken.
Maar ziek zijn en koorts vragen ook wat meer energie en al dat poepen helpt niet mee in z'n totale gewicht.
Toevallig nu ook regeldagen dus misschien is het daarmee opgelost.
pi_189435495
He Cheviche, dat is niet fijn. Maar inderdaad, dat ziek zijn en het poepen van Koert werkt daarin niet mee. Maar het komt goed, die regeldagen heeft hij niet zonder reden. Lekker in meegaan, dan zitten die spekjes er zo weer aan :*.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:01:04 #184
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189440804
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:10 schreef Ceviche het volgende:
Prul had ook van die fases. Ze groeit met vlagen heel hard en met vlagen (ziek, tandjes, veel poepen, afgeleid tijdens het drinken, ineens tijgeren/kruipen/lopen) amper.

Heb je de WHO-curve al geprobeerd? Die past veel beter bij een borstgevoede baby.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:21:19 #185
346653 Ceviche
pi_189442026
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 08:01 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Prul had ook van die fases. Ze groeit met vlagen heel hard en met vlagen (ziek, tandjes, veel poepen, afgeleid tijdens het drinken, ineens tijgeren/kruipen/lopen) amper.

Heb je de WHO-curve al geprobeerd? Die past veel beter bij een borstgevoede baby.
Dit inderdaad :o behalve dat rollen enzo, daar ligt z'n interesse niet echt.
Ook op die curve buigt de groei af, Vorige maand precies op het 50e percentiel en nu ergens tussen 15 en 50. Op zich maakt het mij niet uit waar hij zit, maar dat afbuigen is niet zo tof.
Nou heeft hij vanochtend om half 5 en om 6 uur twee keer goed gedronken dus ik ben optimistisch *O*
pi_189442858
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 19:34 schreef Tink89 het volgende:
Stippel, mijn bijna 11 maander (waaaar blijft de tijd?) gaat nu ook van 68 naar 74. _O-

DE: ik wilde vooral weten wat ze nodig hebben (hier voor elke voeding een schone fles, een slaapzak, reservefiep, kleertjes... Maar de buitenslaapzakken gebruiken ze van daar) hoe flexibel ze zijn met halen en brengen en of er bijzonderheden zijn die ze zelf anders dan anders vinden. Het hele pedagogische beleid had ik al doorgespit, dus 'niet laten huilen, tenzij...' Stond bijvoorbeeld al vast. En ze hebben een flessenwarmer voor moedermelk, ook fijn. En een diepvrieskist voor een reserve voeding.

Wat hier standaard besproken werd: wat te doen bij ziek? Wanneer moet je ze komen halen? Wat gebeurt er bij een noodsituatie (ons bellen, werk bellen en bij echt geen gehoor opa en oma bellen), social media, of ze met de auto of wagen mee mag, of er overlegd mag worden met het cb als ze zich ergens zorgen over maken, of er wel of niet gevaccineerd wordt... En dat vergeet ik vast nog een hoop.

Ohja: we hebben hier een vaste leidster per kind, die is aanspreekpunt en leest ook mailtjes van ons enzo. Wel zo fijn.

En ik bedenk nog; broodbeleg en tussendoortjes: wat mag ze wel en niet?
Vriendin van mij heeft een 1,5 jaar oud kindje en die zit al een hele tijd in 74.

Inhaalrace :')

Ze heeft een lange, bolle buik. Spekdijen en korte pootjes. Kleine maatjes passen gewoon niet meer, want dat knelt. Soms een pijpje omslaan van de grotere maat, maar verder zit het al prima.

Ik gooi maar weer nieuwe projectjes op de breipennen. Gebreid spul rekt tenminste goed mee.
Schudden voor gebruik
pi_189453371
Komen jullie mee secret santa spelen :D?

OUD / Secret Santa 2019 animotopic
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189468653
Wat is het hier rustig :o Iedereen zo druk met den baby?

Ceviche, niet fijn zo'n afzakkende groeicurve! Wat doe je om te zorgen dat Koert weer aan komt?

Ik heb het idee dat mijn baby ook wat slanker wordt. De beruchte 4 maandendip is hier wel aanwezig. Hij drinkt rommelig, lijkt soms niet genoeg te hebben, wordt driftig omdat de toeschietreflex op zich laat wachten.. ik ga er maar gewoon vanuit dat het zichzelf wel regelt. Het is een gezonde baby dus hij zorgt er wel voor dat hij krijgt wat hij nodig heeft.

Over winterkleding: ik vind wollen kleding geweldig maar een pak of jasje van meer dan 70 euro, daar ben ik te knieperig voor :o Het is maar voor een paar maanden en zo vaak komt het jonkje niet buiten dus. We zijn best wel buitenmensen, maar vooral in de zomer. Een grote tuin, waar veel aan moet gebeuren, dus in de zomer heeft de baby vaak in de wagen in de tuin liggen slapen terwijl wij tuinierden. Maar nu is er minder te doen. En als we naar buiten gaan, gaat de baby in de doek of drager. En dan is eendik pak echt te warm. Hij gaat dan tenslotte ook nog deels onder een jas of vest van ons.
Maargoed, ik geef toe dat zo'n fleecewollen vestje van Engel in een mooie kleur wel verleidelijk is :+

Misschien zet je een trend met je wasbare luiers DE! Fijn dat ze er aan mee willen werken. Bij onze opvang zijn we niet de enige. Ze zijn zelfs bewuster bezig dan ons, want ze gebruiken ook geen wegwerp billendoekjes.

De nieuwste feature van mijn baby is dat hij alles als een roofdier in zijn mond stopt. Vooral onze handen zijn favoriet. Hij beweegt dan razendsnel zijn hoofd met open mond er naar toe onderwijl een grom/kreet slakend.
Wat onhandig is, is dat hij thuis telkens maar heel kort slaapt. Hij wordt vaak al na een half uur wakker. Op de opvang slaapt hij wel uren achtereen. Ik vind het echt slopend, zou het wel fijn vinden om eens een paar uur ongestoord een klus af te kunnen maken.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:26:07 #189
346653 Ceviche
pi_189468927
@BobbyMcGee
Ja, lastig he, met die kleertjes. Zo duur, zo korte tijd maar zo verleidelijk ;(
Koert deed dat ook, en nu pakt hij met twee handen je hoofd (haar, au) en dan neemt hij zo een hap van je neus _O-
Echt waarom _O-

Hij is nu aan het regelen, dus dat wacht ik even af. Dan ga ik even elke week wegen en steeds aanpassen als dat nodig is. 's nachts wakker maken bijvoorbeeld, of overdag wat vaker aanbieden, er is nog zoveel te proberen.
Hij heeft het ook wel heel druk met ziek zijn en regelen en ontdekken en poepen :+
  FOK!fotograaf woensdag 16 oktober 2019 @ 21:06:00 #190
148247 taxibabe
pi_189471919
Hallo, ik kom me ook hier melden met T.homas! Hij is vandaag een weekje oud en doet het supergoed!
Ik moet zelf nog steeds wennen dat ik echt een mama ben van een mooi manneke! We moeten nog een draai vinden in de borstvoeding, er is nog geen regelmaat of structuur in te vinden, maar hij krijgt genoeg binnen en dat is belangrijkste.

Met deze foto ben ik geëindigd in het Z&W topic
pi_189471960
voortplantingspropaganda O+
pi_189472475
Welkom en nogmaals gefeliciteerd! Wat een prachtige foto! Het is ook wennen joh. Geniet lekker van dat kleine lieve prulleke.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 22:05:41 #193
346653 Ceviche
pi_189473030
Welkom Taxi! Heb je een fijne kraamweek gehad?
pi_189473871
Welkom taxi! En wat een prachtige foto O+
pi_189476981
Welkom taxi! Wat een mooie foto en wat een mooi mannetje O+ Maak je niet druk om ritme en regelmaat bij bv, dat is er bij mij nooit gekomen :D
  FOK!fotograaf donderdag 17 oktober 2019 @ 09:57:54 #196
148247 taxibabe
pi_189478112
Tnx allen!
Ik heb een heerlijke kraamweek gehad, we hadden echt een toffe kraamhulp! Jammer dat ze weg is.

Krijgerrtje, haha, ik ben benieuwd! Het is nu echt trial and error, hij wil vooral 's avonds/'s nachts heel veel drinken, bijna elk uur is hij aan het zoeken. Gisteravond/vannacht was hij ook heel erg huilerig en snapte ik hem niet, want ik had hem pas gevoed en hij was nog niet echt aan het zoeken. Maar een half uur later begon hij wel te zoeken en wilde hij dus toch weer de borst.
Ik vond het echt sneu voor hem dat ik hem niet snapte en het mij niet lukte om hem te kalmeren. :{ Na 3 x de borst is hij uiteindelijk rond half 2 in slaap gevallen tot 5 uur.

Overdag slaapt hij veel en is hij moeilijk wakker te krijgen en zit er 3 uur tussen de voedingen, we proberen wel een beetje het dag/nachtritme om te draaien, want 's nachts zoveel voedingen is niet echt goed voor mijn nachtrust.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 10:10:27 #197
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189478305
Welkom Taxi!

Ik begin te merken dat de ieniemieniebaby's echt een beetje ver van mijn bed worden met mijn bijna-dreumes. Die overigens regelmatig los staat, maar als ze zich dat realiseert zich heel snel vastpakt. O+ Mijn mooie grote meisje... en toch is ze dan 's nachts, in haar slaapzakje, half slapend zoekend naar de borst echt nog zo ontzettend klein en kwetsbaar.

Ik ben echt een zacht ei momenteel: het liefst zou ik haar altijd zo houden als ze nu is.
pi_189479358
Fijn dat je zo'n heerlijke kraamweek had taxi! Zo fijn dat het geregeld is dat mensen komen helpen bij een verse baby in Nederland. In heel veel landen is het helemaal niet zo vanzelfsprekend.

Wij zijn inmiddels al 2 weken bezig met de hapjes. Tot nu toe hebben we broccoli, pompoen, wortel, zoete aardappel en banaan gehad.

Banaan was een groot succes en werd met enthousiasme naar binnen gewerkt. De rest was mwoah en vooral broccoli was bah :P

Ze is ook al lekker uitgebreid aan het rollen en doet kruippogingen. En ooh ja, ze zegt nog steeds mama, maar ik heb het gevoel dat ze het niet helemaal bewust zegt. En als je haar naam roept, kijkt ze je aan. Maar misschien doet ze dat ook niet bewust :P
Met M gaat het dus prima.

Met mij wat minder. Ik ben inmiddels op van de gebroken nachten. Ze wordt elke 2 a 3 uur wakker, wil vanaf 3/4 uur niet meer in haar eigen bed liggen en komt bij ons in bed.

Op werk heb ik gedoe met mijn rooster. Ze houden zich ineens niet aan mijn kolfrecht en -tijden. Ze geven mij bijv pauze om 12:30 uur (dan kolf ik) en vervolgens weer om 13:30 uur, waardoor ik dus na een uur weer zou moeten kolven en vervolgens 4 uur achter elkaar moet werken. Mijn (zeur)mails hierover worden genegeerd.

En er is nog steeds een probleem met de WAZO uitkering (hadden ze niet volledig voldaan, dus heb nog steeds een bedrag tegoed). Zou deze maand hersteld worden, is nog steeds niet gebeurd, terwijl ik inmiddels al 3 maanden aan het werk ben (en dat geld wel echt nodig heb, want veel kosten deze maand).

Ik heb ook totaal geen tijd om zelf iets te ondernemen. Ben elke dag of aan het werk of aan het zorgen voor de baby. En ik merk dat ik gewoon een keertje tijd voor mezelf wil.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 11:44:21 #199
346653 Ceviche
pi_189479368
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 09:57 schreef taxibabe het volgende:
Tnx allen!
Ik heb een heerlijke kraamweek gehad, we hadden echt een toffe kraamhulp! Jammer dat ze weg is.

Krijgerrtje, haha, ik ben benieuwd! Het is nu echt trial and error, hij wil vooral 's avonds/'s nachts heel veel drinken, bijna elk uur is hij aan het zoeken. Gisteravond/vannacht was hij ook heel erg huilerig en snapte ik hem niet, want ik had hem pas gevoed en hij was nog niet echt aan het zoeken. Maar een half uur later begon hij wel te zoeken en wilde hij dus toch weer de borst.
Ik vond het echt sneu voor hem dat ik hem niet snapte en het mij niet lukte om hem te kalmeren. :{ Na 3 x de borst is hij uiteindelijk rond half 2 in slaap gevallen tot 5 uur.

Overdag slaapt hij veel en is hij moeilijk wakker te krijgen en zit er 3 uur tussen de voedingen, we proberen wel een beetje het dag/nachtritme om te draaien, want 's nachts zoveel voedingen is niet echt goed voor mijn nachtrust.
Oh dat herken ik wel, dat we toen best zoekend waren en het achteraf toch weer honger bleek te zijn. Maar ja, je bent net ouders en dan weet je ook niet alles.
Kraamzorg hier raadde aan om hem overdag echt om de drie uur wakker te maken, ze zei dat je nooit garanties hebt op (door)slapen maar als hij overdag veel slaapt en niet vaak drinkt, dan komt hij 's nachts sowieso, zei ze. Maar volgens mij hangt dat ook wel echt van je kind af of dat helpt.
Hopelijk kun je overdag wat bijslapen als dat nodig is :)

@Tink89 leuk zijn ze he O+ Ik ging er van tevoren vanuit dat het eerste jaar vooral heel saai en lastig zou zijn, alleen maar poepen en slapen en gebroken nachten maar nog geen contact met je baby, geen gepraat, geen geloop et cetera, maar wat zat ik ernaast! Het gaat veel meer van nature en soepeler dan ik dacht en ik vind m'n kind echt fantastisch. Ik had van tevoren echt een soort horrorscenario in m'n hoofd, dan kon het alleen maar meevallen, dacht ik. Maar zelfs z'n vieze neuzen vind ik leuk _O-
Alleen dat haren trekken, dat vind ik dus niks :{w

@CaVaBien werkstress is echt vervelend -O- misschien kun je advies vragen aan HR of de OR? Wat voor werk doe je?
Fijn dat het zo goed gaat met M. Lekker rollen O+

[ Bericht 25% gewijzigd door Ceviche op 17-10-2019 11:54:19 ]
pi_189480110
@Ceviche ik heb een administratieve functie. We werken met roosters en tijdblokken. Ik heb ook vaak klantcontact en moet dus beschikbaar zijn aan de tel en kan niet zomaar weg.

Als het zo doorgaat ga ik me (langdurig) ziekmelden. Voel me echt totaal niet gesteund en krijg er enorm stress van. En dat ze niet eens op mijn mailtjes reageren, kan al helemaal niet.
pi_189482630
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:37 schreef littledrummergirl het volgende:
Komen jullie mee secret santa spelen :D?

OUD / Secret Santa 2019 animotopic
Ja natuurlijk. Want ik wil jou als lootje O+. Kan ik je mooi een vrijmibo opsturen.

Wauw Bobby, jouw opvang klinkt wel heel chill daarin met nog bewuster bezig. Het scheelt ook gewoon een hoop afval. En wat is je baby lekker bezig met ontwikkelen O+.

Welkom Taxi en wat een mooierd! Ritme en structuur is hier ook nog ver te zoeken, alhoewel ik soms wel een gok kan wagen wanneer hij ongeveer komt voor een voeding en slaapje. Maar dat kan soms de dag erop ineens helemaal weer anders zijn omdat Bas vind dat het anders moet. Dus gewoon lekker meegaan met T. zijn ritme, dan komt het helemaal goed ^O^.

CaVa, dat klinkt niet fijn met je rooster. Ook erg vervelend dat er geen reactie komt op je mails. Ja, natuurlijk moet het kolven enigzins in overleg, maar het moet niet ten koste gaan van je productie of door rare tijdstippen ineens voor een borstontsteking gaan zorgen.

Ik ging net wegen met Bas, 5705 gram en 60 cm ^O^. Zijn curve kruipt nogsteeds lekker omhoog, met 5 weken boog de CBcurve af naar -2,1 en inmiddels is hij weer opgeklommen naar -1,4. Hij blijft lekker omrollen van buik naar rug, maakt steeds meer geluidjes en grijpt naar zijn speeltjes. Ook lukt het sinds een paar dagen ineens om speeltjes van de eene naar de andere hand over te pakken, zo leuk om te zien.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:28:13 #202
346653 Ceviche
pi_189494356
Koert viel vannacht uit de cosleeper ;(
Ik snap niet hoe, want hij rolt nauwelijks en er zit een rand van zo'n 10 cm :?
Hij lijkt okee maar voor de zekerheid doen we hem toch maar regelmatig wekken. :{
Dit is echt geen goede week voor Koert :N
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:48:58 #203
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189494504
Oei Koertje toch :o wat een schrik Ceviche :*
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:39:25 #204
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189495063
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 08:28 schreef Ceviche het volgende:
Koert viel vannacht uit de cosleeper ;(
Ik snap niet hoe, want hij rolt nauwelijks en er zit een rand van zo'n 10 cm :?
Hij lijkt okee maar voor de zekerheid doen we hem toch maar regelmatig wekken. :{
Dit is echt geen goede week voor Koert :N
Hoe dan? Dat snap ik even niet... de cosleeper staat tegen jouw bed aan en is verder rondom dicht, neem ik aan?

En hoe dan ook: schrikken is het zeker. Komt goed, slim dat je aan het wekken bent gegaan.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:19:11 #205
346653 Ceviche
pi_189496430
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 09:39 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hoe dan? Dat snap ik even niet... de cosleeper staat tegen jouw bed aan en is verder rondom dicht, neem ik aan?

En hoe dan ook: schrikken is het zeker. Komt goed, slim dat je aan het wekken bent gegaan.
Hij is aan drie kanten dicht, en een kant kan je omhoog schuiven (maar hebben wij altijd omlaag staan), hij kan niet helemaal naar beneden, hij blijft dan zo'n 10-15cm hoog.
Hij kan niet helemaal worden aangeschoven aan ons bed, blijft altijd een gleuf zeg maar. Maar Koert rolt hooguit op z'n zij en als die schuif omhoog staat belandt hij altijd met z'n gezicht daartegen en dat is ook geen fijn idee.
Je verwacht niet dat hij spontaan besluit midden in de nacht om te rollen en dan ook nog over zo'n hoge rand.
pi_189497472
Fijn dat het goed gaat met Bas d-e. Er zit een stijgende lijn in en hij is dus ook druk bezig met zijn updates :)

@Ceviche oei, dat is best schrikken! Dat deze week dan maar snel voorbij mag zijn, volgende week hopelijk een betere week voor jullie. Gaat het wel goed verder vandaag? Wekken is inderdaad wel slim.

Wij zijn net langs het CB geweest en ik vond het gesprek met de arts best een beetje apart.
Hij vroeg hoe vaak M nog komt drinken en ik gaf aan dat dat nog best vaak is (8 tot 10×). Hij vertelde dat ik best mag afbouwen met borstvoeding en dat ze dat helemaal niet meer nodig heeft? En dat ik meer moet oefenen met de hapjes. Ik vond het een beetje verwarrend, want een baby moet toch sowieso melk krijgen, of dat nou kunst- of moedermelk is..

De stats zagen er goed uit. Ze groeit goed door op haar eigen lijntje:
Lengte: 66,8cm
Gewicht: 7280gr
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:44:33 #207
346653 Ceviche
pi_189497664
@CaVaBien

Wat een raar advies? Dat van de hapjes snap ik maar melk blijft de hoofdvoeding tot 1 jaar als ik het goed heb. Fijn dat ze goed groeit! Hoe oud is ze nu?

Koert is een heel tevreden baby vandaag, lijkt nergens last van te hebben gelukkig. Hij was vannacht ook snel getroost (het wekken vond hij dan weer niet zo tof).
pi_189497948
Ceviche, jeetje dat is schrikken zeg. :* voor jullie schrik!

CaVaBien, ik zou gewoon ook lekker blijven voeden op verzoek. Vind het een beetje een raar advies, afbouwen. Als je nou vraagt om advies om afbouwen is het een heel ander verhaal. Melk heeft ze juist nodig, aangezien dat haar hoofdvoeding is. Ik blijf het bijzonder vinden dat er zoveel verschillende adviezen komen vanuit CB's. Mijne volgt heel erg de WHO hierin, kreeg gisteren complimenten voor mijn al bijna 19 weken exclusief borstvoeding :s).
En wat een prachtige stats heeft ze!

[ Bericht 2% gewijzigd door douche-eendje op 18-10-2019 13:08:32 ]
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:34:26 #209
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_189498439
Ah wat sneu Ceviche, ook voor jou! Gelukkig is hij ok.

Cavabien wat ontzettend raar dat je zulk advies krijgt. Vooral doen waar jij je goed bij voelt. Hapjes zijn nu juist alleen nog maar voor de leuk en oefening, moedermelk de noodzaak.

Ik neem het CB sowieso met een korrel zout.

Mijn baby wordt steeds leuker. Ze is veel wakker overdag en kan zichzelf nu ook vermaken. Dan zit ze zo een beetje in d'r eentje te grinniken en schaterlachen. Ze begint net haar handjes te ontdekken en naar objecten te staren. Ik vind d'r zo gezellig O+

Zelf begin ik er net een beetje aan te wennen, het moederschap en zo'n baby. Ik vind het wel moeilijk dat ik constant 'aan' sta. 's Nachts schrik ik bijv. regelmatig ineens wakker om te checken of ze nog wel leeft :') En overdag sta ik soms te popelen dat mijn vriend haar heel even overneemt zodat ik mijn lijf even voor mezelf heb, maar tegelijkertijd wil ik geen moment afstand van d'r doen en heb ik haar het liefst tegen mijn borst aangeplakt.

Maar dat verandert vast in de loop van de tijd :P
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:46:59 #210
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189498616
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 11:19 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Hij is aan drie kanten dicht, en een kant kan je omhoog schuiven (maar hebben wij altijd omlaag staan), hij kan niet helemaal naar beneden, hij blijft dan zo'n 10-15cm hoog.
Hij kan niet helemaal worden aangeschoven aan ons bed, blijft altijd een gleuf zeg maar. Maar Koert rolt hooguit op z'n zij en als die schuif omhoog staat belandt hij altijd met z'n gezicht daartegen en dat is ook geen fijn idee.
Je verwacht niet dat hij spontaan besluit midden in de nacht om te rollen en dan ook nog over zo'n hoge rand.
Ik snap hem. Wij hebben die gleuf gedicht door het matrasje wel helemaal tegen onze boxspring aan te schuiven en dan aan de buitenkant een dikke badhanddoek opgeruild er tussen te proppen.

Het was btw geen kritiek hoor, het was een oprecht vraag. Fijn dat hij oke is!

Mellow: het wordt (wat mij betreft) ook echt steeds leuker. Ik heb steeds meer contact met prul, ze roept mama als ze me ziet, zingt liedjes mee, klapt in haar handjes, enz. En dat vind ik echt heerlijk O+

Cava: laat het CB lekker kletsen. Bv op verzoek is prima zo lang jij dat prettig vindt. Prul is nu elf maanden en het CB vindt dat ze aan twee voedingen per dag genoeg moet hebben. Ze krijgt er op werkdagen vijf en als ik thuis ben soms nog wel acht. Dat moest ik echt afbouwen volgens het CB, terwijl prul en ik het allebei prima vinden zo. Ene oor in, andere oor uit hoor...
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:00:42 #211
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_189499943
Wij zitten hier met morgen zes maanden ook nog op ik weet niet hoeveel voedingen. Bijvoeding vorige week geprobeerd, maar was geen succes. Baby kreeg er ontzettende buikpijn van, hysterisch aan het krijsen. We proberen het over een week of twee wel weer.

Schrikken Ceviche! Ik zou inderdaad de gleuf opvullen! De baby rolt hier regelmatig ons bed in of kruipt er zelf in.
pi_189501301
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:34 schreef -Mellow- het volgende:

Maar dat verandert vast in de loop van de tijd :P
.. ik wacht na bijna 6 maanden nog steeds hierop. :')

Arme Koert! Een beetje een Murphys law week zo.

Cava, voeden op verzoek is altijd prima. Lekker laten praten.
pi_189506743
Wat schrikken, Ceviche! Gelukkig lijkt het mee te vallen. :*

Soms blijft het advies van het cb bijzonder. Misschien gaven ze het advies op basis van wat je zei? "Hij komt nog best vaak." Een arts/vpk kan daar ook een onzekerheid in horen of vermoeden dat het de moeder te veel wordt en dan kan zo'n advies gegeven worden. Al zou die persoon dat uiteraard wel moeten verifiëren.

Ik werd vannacht wakker van een hoestende Fred, tot mijn grote verbazing lag hij op zijn buik met zijn hoofd bij het voeteneind. _O-

Sinds vier weken eet en drink ik geen zuivel meer en sinds ruim drie weken hebben we een veel relaxter jongetje. Hij is niet zo benauwd meer en hij wordt niet meer krijsend wakker. Misschien is het gewoon een nieuwe ontwikkeling, misschien kma. Morgen gaan we een fles bv geven uit de vriezer, hopelijk reageert hij niet op de melk.
pi_189507433
Ik heb altijd het idee dat het cb bij verse moeder meer ongevraagde adviezen geven dan bij de moeders die met kind 5 aan komen zeulen. :D

Of misschien is het mijn uitstraling na 5 kinderen dat je niet met onzin aan moet komen.

Hoe dan ook, over een paar weekjes mag ik er ook weer aan geloven. Ik vind de prikjes altijd zo sneu, en nu 2 tegelijk. Bah.
pi_189508047
Ik zit nu ook heel ontspannen bij het cb. 'Onze' verpleegkundige weet dat we onze eigen plan trekken en dat vindt ze geweldig. Zij zei ook dat het soms ook moeilijk is om in te schatten waar mensen behoefte aan hebben. Zij hebben het welzijn van het kind als hoogste prioriteit en dat betekent dat ze onder andere in de gaten moeten houden dat het de moeder niet boven haar hoofd groeit.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:33:41 #216
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189512284
Arme prul, gisteren 2 uur nachtangsten ofzo (na tien minuten ga ik dan toch troosten/voeden/wakker maken) en toen ze om middernacht eindelijk weer sliep, heeft ze zich blijkbaar heel naar gevoeld. Vanochtend uit een bed vol spuug geplukt (blijkbaar, het was nog pikkedonker) en de bv gaf ze ook na een paar minuutjes volledig terug... Ze is er echt ziek, arm ding. En dus draait de wasmachine, heb ik voor de derde keer een schoon shirt aan en lag ze 1,5 uur nadat ze uit bed kwam, er alweer in.
pi_189517063
Ach Tink wat naar! Arm kindje.

Cho, hoe wijken jullie af van de norm?
pi_189520711
Vanaf wanneer gaven jullie babietjes de eerste signalen van affectie terug? Aaitje, knuffel, kusje etc.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:11:50 #219
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189520836
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 21:05 schreef Rebubbled het volgende:
Vanaf wanneer gaven jullie babietjes de eerste signalen van affectie terug? Aaitje, knuffel, kusje etc.
Prul knuffelt en geeft kusjes sinds een paar weken (morgen 11 maanden). Maar naar me toe kruipen, blij zijn om me te zien, mama roepen enzo doet ze al sinds ze een maand of zes is ofzo.

Ze is btw de hele dag blijven spugen. Wilde wel bv, maar spuugde dan alles weer uit. Zo sneu... ook voor m'n wasmachine -O-
pi_189533466
quote:
Over mij heen kotsen en tegelijkertijd kakkie in en door je pakkie heen drukken zodat ik daar ook onder zat... en dan gelukzalig naar mij kijken telt?

Dan 9 weken :P
Schudden voor gebruik
pi_189534039
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:33 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Over mij heen kotsen en tegelijkertijd kakkie in en door je pakkie heen drukken zodat ik daar ook onder zat... en dan gelukzalig naar mij kijken telt?

Dan 9 weken :P
_O- _O- Telt ondergeplast worden door een lachende baby ook?

Pfff mijn nachtrust. De afgelopen dagen begonnen wij net te wennen aan het ritme van 19:00 laatste voeding, dan naar bed ritueeltje en de daarop volgende voeding was vaak na 3 uur snachts. Maar nu ineens om de 3 uur telkens een voeding willen weer, ook snachts. -O-
pi_189534148
Lekker clusteren DE.

Groeispurt voor Bas O+
Schudden voor gebruik
pi_189535211
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 18:14 schreef Stippelrientje het volgende:
Lekker clusteren DE.

Groeispurt voor Bas O+
Dat kind heeft een continue groeispurt zo joh :').

Mijn moeder was hier gisteren. Nu heeft Bas hysterisch speelgoed van Vtech met geluidjes en lampjes. Het spul wat ik het liefst zo lang mogelijk uit mn huis weg had willen houden -O-
pi_189538295
Sterkte Tink!

We wijken niet echt van de norm af, maar we zijn gewoon niet echt een traditioneel gezin. We maken ons niet druk over lijntjes of hoe andere kindjes zich ontwikkelen.

Over affectie tonen: we krijgen met bijna zeven maanden heerlijke hapkussen en soort van knuffels. Fred wil zijn broer altijd aanraken ook als hij net een voet tegen zijn hoofd heeft gekregen. Frits is soms een tikje lomp, maar het kan Fred niet lomp genoeg zijn, hij ondergaat het schaterlachend.

We hebben gisteren een flesje bv gegeven van voor mijn koemelkvrije dieet en vandaag at ik een paar poffertjes, een stukje arretjescake en het laatste stukje kaasstengel van Frits. Ondertussen heeft Fred vier keer gespuugd, wordt hij krijsend wakker en is hij aan het overstrekken. Ik geloof dat ik het zuivel weer ga vermijden.
  maandag 21 oktober 2019 @ 08:41:46 #225
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189542595
Cho, dat is wel duidelijk ja. Succes met je dieet.

Prul is zo ziek dat ze uitgedroogd is... Nu even plan maken met de huisarts. Mogelijk infuusje in het ziekenhuis of een sonde.
pi_189542604
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 08:41 schreef Tink89 het volgende:
Cho, dat is wel duidelijk ja. Succes met je dieet.

Prul is zo ziek dat ze uitgedroogd is... Nu even plan maken met de huisarts. Mogelijk infuusje in het ziekenhuis of een sonde.
Beterschap!
Werewolf
  maandag 21 oktober 2019 @ 09:55:49 #227
346653 Ceviche
pi_189543460
Heftig Tink! Hopelijk is ze er snel weer bovenop.
pi_189543613
Wat heftig, Tink! Beterschap!

Fred verstopt zijn eten in zijn gehemelte en dan sputtert hij het te pas en te onpas weer naar buiten. Ik kan me dat totaal niet herinneren van Frits.
pi_189543985
Och Tink, arme prul :*. Beterschap!
  maandag 21 oktober 2019 @ 13:14:22 #230
346653 Ceviche
pi_189546535
Net gewogen/gemeten op het CB, Koert is maar 40 gram aangekomen sinds vorige week, maar wel 1,3 cm gegroeid :7
Ben benieuwd hoe het volgende week is :)
  maandag 21 oktober 2019 @ 13:48:13 #231
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189546982
Moet nu elke week komen wegen/meten Ceviche?
En, sorry als ik eroverheen heb gelezen, maar had je de WHO borstvoedingscurve er al bijgepakt?
  maandag 21 oktober 2019 @ 13:48:55 #232
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189546990
Ai Tink, niet best. Snel beter worden en aanvullen Prul! :*
pi_189547011
Ik zou wel zenuwachtig worden van zovaak moeten wegen.

Hoe vind jij dat?
pi_189547018
Tink, beterschap!
pi_189547177
quote:
Die van mij (8 maanden) steekt nu z’n armpjes naar me uit als ik in de buurt ben O+ echt knuffelen doet ‘ie (behalve soms z’n hoofdje op m’n schouder leggen voor een tel) niet.

Beterschap voor prul, tink :*

Ik vind het CB met kind 2 ook veel relaxter. Hoef ook alleen te komen als ik er zelf behoefte aan heb en met prikjes. Adviezen geven ze me alleen als ik er om vraag maar wordt vaak gevolgd door: maar dat moet je helemaal zelf weten. :P
  maandag 21 oktober 2019 @ 14:13:19 #236
346653 Ceviche
pi_189547283
Ik moet niks :P Maar ik had 6 weken niet gewogen en toen bleek dat hij nauwelijks was aangekomen voelde dat wel alsof ik te nonchalant was geweest. Ik wil het nu niet meer op z'n beloop laten ;)
Als hij nu weer niet was aangekomen/gegroeid dan had ik wat anders geprobeerd (op de klok voeden ipv op verzoek bijvoorbeeld) maar daar ga ik nu nog maar niet mee rommelen.
Als hij volgende week wel is aangekomen in gewicht sla ik een weekje over.
Ik maak me er niet echt zorgen over (Koert is ontzettend vrolijk en ontwikkelt zich goed) maar ik wil het even in de gaten houden.

CB zit hier op loopafstand, korte tussenstop als we boodschappen moeten doen, zeg maar. En van het CB moeten we niks, tussentijds wegen vonden ze wel een goed idee maar ze bedoelden meer eens per maand ofzo :+

Pinq, op die curve buigt z'n groei ook af. Blijkbaar is een beetje afbuigend heel normaal bij bv, maar dit was wel wat te veel. Het is ook niet alsof Koert nu ineens ondergewicht heeft, hij is van de +1 naar 0 gegaan (en geboren met -2,5 dus vergeleken daarmee gaat het dan weer heel goed :+ ).
Maar volgende week dus maar even kijken of hij zonder groeispurtje, ziek zijn, inentingen, wel wat grammen erbij krijgt.
pi_189551163
Beterschap voor prul tink! Niet leuk je kleintje zo ziek te zien.

Affectie tonen, Vincent staat springend al mama roepend in zijn bedje, en Jeremy kruipt regelmatig langs en knuffelt dan heel uitgebreid je been voor hij weer verder gaat. Beide geven heerlijke open mond kussen, en haren trekken is favoriet bij beide heren O+

Volgende week mogen we weer naar het cb, geloof dat we de 10 kg ruim voorbij zijn _O-
  FOK!fotograaf maandag 21 oktober 2019 @ 19:33:47 #238
148247 taxibabe
pi_189551739
Poeh Tink, arme prul, heel veel beterschap!

Hier is vandaag het cb op huisbezoek geweest, volgende week voor het eerst daarheen.
T. is gewogen en heeft al flink spekkies gekregen, hij woog voor de voeding van 16.00 uur 3570 gram! Dit is 200 gram zwaarder dan de laatste weging van de kraamhulp vorige week woensdag en 125 gram boven zijn geboortegewicht!

Dus we mogen naar buiten! (al hadden we dat al wel 2 keer een beetje gedaan, in de draagdoek de hond kort uitlaten :@ )
pi_189556738
Ahh Think beterschap!
Schudden voor gebruik
pi_189560657
Hij groeit lekker taxi!

Tink gaat het al beter met prul? Heeft ze nu een sonde of infuus?
Hoop dat ze snel opknapt.

Wij hebben vanmorgen heerlijk uitgeslapen :o ik werd om half 9 wakker gebeld door mn moeder, die zich daarna erg bezwaard voelde toen ze dat doorhad. De rest van het huis was ook minder blij dat ze wakker gemaakt werden door mij.
We maken er maar een rustig dagje van...
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:46:19 #241
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189561046
Geen sonde of infuus, vooral dikke complimenten van de dokter voor mijn aanpak (bv op verzoek, steeds kleine beetjes, veel knuffelen en verder niks). Ze heeft vannacht zowaar niet gespuugd en geen diarree gehad, we gaan de goede kant op.

Beetje jammer: nu ben ik ziek.
pi_189561179
Ik heb sinds gister 2 spugers. Mn wasmachine maakt nu overuren. Man man man.

Man man man man man.

En mn bed laat ik wel ff :’) beetje meer kots maakt nu niet meer uit.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:19:19 #243
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189561587
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 11:53 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb sinds gister 2 spugers. Mn wasmachine maakt nu overuren. Man man man.

Man man man man man.

En mn bed laat ik wel ff :’) beetje meer kots maakt nu niet meer uit.
Welkom bij de club...
pi_189573920
Hier ook een zieke baby. Gisteren wakker met dik 39 graden koorts. Gelukkig kreeg ik dat redelijk vlot iets naar beneden. Veel huid op huid, dun gekleed, drinken een lauw badje en nog meer slapen en drinken...

Nu een dag later heeft ze koude koorts. Krijg haar niet zo goed lekker op temperatuur behalve knuffelen, veel wolletjes en drinken. Ook lastig.

Gelukkig is ze tussendoor aller, meld ze zich voor voedingen, kan ze nog voorzichtig lachen zo nu en dan. Maar ik schiet zo in de stand van "voel mij een slechte ouder" als kind ziek is. Alsof je er iets aan kon doen om het te voorkomen. :') en dat weet ik wel, maar toch..

Blegh!
Schudden voor gebruik
pi_189573922
Sterkte met de spugers!
Schudden voor gebruik
  woensdag 23 oktober 2019 @ 10:03:38 #246
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189576815
Prul spuugde vannacht weer twee keer alles onder (terwijl ze gisteren langzaam aan de beterende hand leek). We hebben van 1:30 tot 4:00 met haar bezig geweest, omdat ze vervolgens doodmoe, maar ontroostbaar was.

En tussendoor zelf aan het overgeven, maar mijn lijf hield daar keurig even mee op toen ik met prul bezig was *O*
pi_189576939
Veel beterschap allemaal.

Volgens mij heerst het nu, want hier ook al een zieke baby (en mama).

M slaapt tegenwoordig zo slecht, dat ik rondloop als een zombie. Vannacht was het weer feest tussen 3 en 5 uur. En alle andere uren werd ze ook even wakker.

Baby net in bed gedaan, nu maar even aan de koffie. Straks weer werken helaas.
  Moderator woensdag 23 oktober 2019 @ 11:10:53 #248
447051 crew  Peejtur
pi_189577673
Hier gelukkig weer een redelijk gezonde meid. Had dus voorhoofdsholtegedoe en idd lichte oorontsteking. Antibiotica gehad en ze is nu weer vrolijk, koortsvrij en alert. Beetje hoesterig nog.

Beterschap aan alle zieke koters nu.
pi_189591131
Hier met bug vorig weekend in het ziekenhuis geweest ivm heel erg benauwd. Arme kind was enorm verkouden. Nu gelukkig een stuk beter. Wat zielig al die kleine zieke babietje! Heel veel beterschap.

Maandag weer wegen, 6 maanden check. Ben enorm benieuwd. Heb wel het idee dat ze lekker in de spekkies zit en we zijn een kledingmaat omhoog, dus ik denk dat het wel goed zit.

Eten gaat ook langzaam aan ietsjes beter. Nog steeds niet super enthousiast, maar er gaat al meer in dan enkel banaan. Kiwi, tomaat, pompoen en wortel zijn ook goedgekeurd, maar matig. Mango is nog steeds de duivel. Ook gaat het flesweigeren aanzienlijk beter! En we slapen weer. Dus de tandjes zullen wel elk moment van start gaan. :')
  donderdag 24 oktober 2019 @ 05:54:03 #250
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189593055
Daar gaan we weer... hele nacht spugen en vieze spuitluiers. Ik vrees dat ik prul nu niet meer uit het ziekenhuis ga houden -O- ze is echt gewoon een kilo kwijt en houdt al een kleine week niets binnen.

Dus: nu achter de laptop op m'n deadline op kantoor te halen en over twee uur de huisarts bellen -O-
pi_189594860
Jeetje Tink wat eng! Veel sterkte vandaag. Ben benieuwd wat de huisarts zegt.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 12:17:44 #252
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189596115
Ziekenhuis. Ze moet in 4 uur 450 ml (!) ors binnen houden. Anders sonde...
pi_189596577
Ocht Tink, wat naar :*. Dat Prul maar snel opknapt.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 13:26:33 #254
346653 Ceviche
pi_189597003
Jeetje Tink, hopelijk gaat het nu wel snel beter met Prul.
pi_189597368
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 12:17 schreef Tink89 het volgende:
Ziekenhuis. Ze moet in 4 uur 450 ml (!) ors binnen houden. Anders sonde...
Drinkt ze dat wel een beetje? Ik vind het zelf altijd erg vies.
pi_189597474
Oh wat kut.
pi_189597886
Wat naar, Tink! Sterkte! :*
  donderdag 24 oktober 2019 @ 16:23:02 #258
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189599363
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 13:53 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Drinkt ze dat wel een beetje? Ik vind het zelf altijd erg vies.
In het begin wel, nu niet meer. We zijn op advies van de arts overgestapt op appelsap met water. We hebben nog een uur voor de laatste 150 ml.
pi_189599486
Jeetje Tink, dat is schrikken. Goed dat je de huisarts hebt gebeld en een doorverwijzing hebt gehad.

Wat naar zeg. Hopelijk mogen jullie weer gauw naar huis. Veel beterschap.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 19:09:41 #260
480396 Sisu
Oudgediende
pi_189601916
Oh tink, wat schrikken! Beterschap. Hopelijk geen sonde, maar als het moet dan moet het. Alles voor de gezondheid.

Beterschap ook voor alle andere zieke kindjes. Zo sneu!
En benauwd zijn.. dat is zo naar om te zien he. Is ze weer opgeknapt rebubbled?

Herinneren jullie je nog dat ik zo’n stomme cb afspr had waarbij de jeugdarts me wilde doorsturen naar de kinderarts omdat ru’s hoofd te klein bleef qua groei, ik dat niet wilde en de sfeer wat vervelend werd?
Toen ik dat hier deelde zeiden jullie eigenlijk ook allemaal wel van; ik zou ook gewoon. Better safe than sorry etc.
Ik deed stoer en dacht; wie kent hem nou het beste? Ik toch zeker? Maar toch ging het knagen.
Dus gisteren even naar een inloopspreekuur gegaan en alles was gewoon goed.
De jeugdarts zei ook dat ze niet begreep waar de vorige arts zich op baseerde en gaf precies aan wat ik al eerder had gezegd; waarschijnlijk een meetfoutje geweest bij cb afspr 3.
Dus alles goed.
Stats zijn bij 5 maanden
8500 gram, 67,5 cm en hoofdje is 42,5.
Zonder hoop geen leven.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 19:21:56 #261
346653 Ceviche
pi_189602192
Fijn dat het toch goed is, Sisu!
Wat een verschil met Koert, even lang maar 1,3 kilo lichter :X
Hopelijk komen hier ook gauw weer spekkies :)
Ben je er nog uitgekomen met je werk trouwens?
pi_189604972
Sisu, ja is ze weer beter gelukkig. Zo sneu.

Wat fijn dat Ru zijn hoofd in de metingen weer meedoet met de rest. Wat groeit hij heerlijk!

Vanavond aardappelpuree met borstmelk bij bug naar binnen gelepeld. Ging aardig. Hoe gaat het met de andere beginnende eters? Ik zou zo graag BLW willen doen, maar mijn babietje stopt nou eenmaal niets in haar mond. Geen speeltjes, bijtringen, knuffels, niets. Af en toe een duim. Hoe vaak per dag geven jullie iets? Vanaf wanneer komt er ontbijt bvb bij? En wanneer ga je mixen ipv losse dingen laten proeven?
pi_189608754
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 21:22 schreef Rebubbled het volgende:
Sisu, ja is ze weer beter gelukkig. Zo sneu.

Wat fijn dat Ru zijn hoofd in de metingen weer meedoet met de rest. Wat groeit hij heerlijk!

Vanavond aardappelpuree met borstmelk bij bug naar binnen gelepeld. Ging aardig. Hoe gaat het met de andere beginnende eters? Ik zou zo graag BLW willen doen, maar mijn babietje stopt nou eenmaal niets in haar mond. Geen speeltjes, bijtringen, knuffels, niets. Af en toe een duim. Hoe vaak per dag geven jullie iets? Vanaf wanneer komt er ontbijt bvb bij? En wanneer ga je mixen ipv losse dingen laten proeven?
Bij wurm pas met 7 maanden gestart met rapley. Hij at de eerste weken steeds 1 ding, daarna lag er wel eens wat verschillende op zijn bord/plank/bakje en mixte hij het zelf in zijn knuisten en mond.

Met mixen bedoel jij?...
Schudden voor gebruik
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 06:53:22 #264
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_189608944
Rebub, ik zet hem aan tafel als wij ook eten. Hij heeft nu dus best veel 'eet'momenten, al volgen ontbijt en lunch redelijk snel na een melkvoeding. En ik geef hem dan iets van wat wij eten. Dus 's morgens een stuk banaan, bij de lunch een korst brood, 's middags ander fruit en 's avonds krijgt hij wat wij eten (gister bijvoorbeeld wat aardappelen en courgette uit de oven, dag ervoor broccoli met wat kabeljauw).
Overigens stop ik ook dingen in zijn mond. Veel dingen knijpt hij helemaal fijn, waarna het als krummels op de grond verdwijnt. Hij oefent dus met een stukje en tussendoor stop ik er ook wat in. Dat is volgens mij niet helemaal hoe blw gaat, maar wij zijn lui :P
pi_189610510
Wij gaan dit weekend maar eens kijken wat Bas doet met vast voedsel. Had heel, heel graag 6 maanden exclusief borstvoeding willen geven maar meneer heeft continu regeldagen. Dus ja, waar mee beginnen...
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:22:11 #266
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189610673
quote:
17s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 10:07 schreef douche-eendje het volgende:
Wij gaan dit weekend maar eens kijken wat Bas doet met vast voedsel. Had heel, heel graag 6 maanden exclusief borstvoeding willen geven maar meneer heeft continu regeldagen. Dus ja, waar mee beginnen...
Wij begonnen met bloemkool, zoete aardappel en pompoen, geloof ik. Banaan was een absolute no go, dan poept prul niet meer (nu nog steeds niet btw)...

En verder eet ze nu (11 maanden) als ze niet ziek is wel 6 keer per dag ofzo:

Ontbijt: brood
Tussendoor: fruit
Lunch: brood
Tussendoor: soepstengel oid
Warm eten: groente, aardappels, pasta, quinoa, rijst, net wat er is...
En dan vaak tussendoor nog een knijpfruitje of een extra soepstengel ofzo.
pi_189610797
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 10:22 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Wij begonnen met bloemkool, zoete aardappel en pompoen, geloof ik. Banaan was een absolute no go, dan poept prul niet meer (nu nog steeds niet btw)...

En verder eet ze nu (11 maanden) als ze niet ziek is wel 6 keer per dag ofzo:

Ontbijt: brood
Tussendoor: fruit
Lunch: brood
Tussendoor: soepstengel oid
Warm eten: groente, aardappels, pasta, quinoa, rijst, net wat er is...
En dan vaak tussendoor nog een knijpfruitje of een extra soepstengel ofzo.
Deed je voeden bij prul toen gepureerd of via BLW/Rapley? Zoete aardappel en pompoen heb ik in huis liggen, net zoals een heleboel fruit. Bloemkool, yuk :X.

Hoe is het met prul nu?
pi_189611119
@Rebubbled hier gaat het goed met de hapjes. We hebben tot nu toe broccoli, pompoen, wortel, zoete aardappel, courgette, banaan, avocado en mango gehad.

Ze spuugt de stukjes uit die een beetje grof zijn, dus rapley methode gaat hier niet werken. Ik pureer/ prak alles.

Het CB gaf aan dat ze in ieder geval 1x fruit en 1x groente moest krijgen op een dag. Verder moest ik het aankijken en haar eigen tempo volgen. En mixen was ook prima, maar dat doe ik nog even niet.

Ik denk dat ik vanaf 7 maanden ontbijt/lunch/avondeten ga introduceren en dan ook smaken ga combineren #ikdoeookmaarwat

[ Bericht 1% gewijzigd door CaVaBien op 25-10-2019 11:13:30 ]
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:13:31 #269
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189611194
quote:
17s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 10:35 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Deed je voeden bij prul toen gepureerd of via BLW/Rapley? Zoete aardappel en pompoen heb ik in huis liggen, net zoals een heleboel fruit. Bloemkool, yuk :X.

Hoe is het met prul nu?
Allebei: ze kreeg sommige dingen gepureerd (pompoen blijft weinig van over na stomen in een kinderknuistje), sommige dingen in stukjes. Brood heeft ze altijd zelf gegeten, soepstengels enzo ook. Fruit en groente wisselt. Peer vind ik echt een gore smeerboel worden, dus dat rasp ik. Stukjes bloemkool en broccoli eet ze zo, ook prima.

Ik stoom btw alles met dit mandje van Ikea, echt ideaal:
https://www.ikea.com/nl/n(...)vrij-staal-90112531/
pi_189611307
Ik gebruik zo'n baby foodprocessor, deze:

https://www.bol.com/nl/p/(...)rqsxpRRoCwcsQAvD_BwE
pi_189611379
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 11:13 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Allebei: ze kreeg sommige dingen gepureerd (pompoen blijft weinig van over na stomen in een kinderknuistje), sommige dingen in stukjes. Brood heeft ze altijd zelf gegeten, soepstengels enzo ook. Fruit en groente wisselt. Peer vind ik echt een gore smeerboel worden, dus dat rasp ik. Stukjes bloemkool en broccoli eet ze zo, ook prima.

Ik stoom btw alles met dit mandje van Ikea, echt ideaal:
https://www.ikea.com/nl/n(...)vrij-staal-90112531/
Ja zo'n stoommandje heb ik jaren gehad maar die is recent gesneuveld, dus ik mag weer een nieuwe :+.

Bedankt voor alle tips, tijd voor een nieuw stoommandje en dan gaan we dit weekend maar eens kijken wat meneer ervan gaat vinden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 11:23 schreef CaVaBien het volgende:
Ik gebruik zo'n baby foodprocessor, deze:

https://www.bol.com/nl/p/(...)rqsxpRRoCwcsQAvD_BwE
Dankzij mijn uit de hand gelopen bak-hobby heb ik geen plek meer voor nieuwe apparaten in mn keuken. Maar ik heb wel een superfancy staafmixer met tig onderdelen, ook een pureeropzet-stuk _O_

[ Bericht 14% gewijzigd door douche-eendje op 25-10-2019 11:34:23 ]
pi_189611704
Met mixen bedoel ik meerdere dingen tegelijk aanbieden, fruithapjes van meer dan 1 soort fruit, brood met beleg, pasta met saus etc. Momenteel zitten we nog in de 1 smaak tegelijk fase. Ik had gisteren namelijk ook een geprakt spruitje naast de puree en het arme kind keek alsof ik een moord had gepleegd toen ik tussen de puree door een hapje daarvan gaf. Vervolgens duurde het een paar hapjes voor ze weer wat gretiger toehapte.

Wat relaxt dat jullie babietjes zo goed eten!
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:06:43 #273
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189611938
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 11:52 schreef Rebubbled het volgende:
Met mixen bedoel ik meerdere dingen tegelijk aanbieden, fruithapjes van meer dan 1 soort fruit, brood met beleg, pasta met saus etc. Momenteel zitten we nog in de 1 smaak tegelijk fase. Ik had gisteren namelijk ook een geprakt spruitje naast de puree en het arme kind keek alsof ik een moord had gepleegd toen ik tussen de puree door een hapje daarvan gaf. Vervolgens duurde het een paar hapjes voor ze weer wat gretiger toehapte.

Wat relaxt dat jullie babietjes zo goed eten!
Spruitjes? Die zijn ook echt wel smerig :X

Overigens vindt prul rode bietjes ook echt fantastisch.
pi_189612000
Ho. Sinds ik dit schreef maar niet postte tijdens het vorige slaapje zijn we alweer 10 berichten verder haha.

D-E, wij hebben ook een keukenrobot voor babyvoedsel. Stomen en blenden, ik gebruik vooral het stomen. We maken niet voldoende per keer om de blender echt te gebruiken. Ik sprak het met een vork klein, dat is voldoende. Het eerste dat wij probeerde was avocado, maar dat was geen succes. Ondertussen na diverse keren hapt ze het wel. Banaan was hier echt een hit en de eerste keer dat ze gretig toehapte. Wij hebben geen problemen met wortel en banaan qua ontlasting.
pi_189612071
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 12:06 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Spruitjes? Die zijn ook echt wel smerig :X

Overigens vindt prul rode bietjes ook echt fantastisch.
Spruitjes zijn lekker hahaha. Maar ik weet dat het niet de grootste kindervriend is. Bietjes waren hier ook een succes. Bloemkool niet, dus dat proberen we binnenkort weer eens.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:32:18 #276
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_189612954
Eat gebruiken jullie voor zwembad voor de kleintjes?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_189613029
Het enige wat hier absoluut niet gegeten wordt is quinoa, daar gaan beide heren echt van griezelen en kokhalsen. Verder zijn het ras echte vuilnisbakken en eten alles.
Zelfs de erwtensoep werd met luid mjamjam gegeten haha!

We zitten met bijna 1 jaar in een aardig vast ritme wat enorm fijn gaat.

Ontbijt tussen 7 en 8, ze eten dan een bordje pap.
Fruit rond half 10 en daarna naar bed.
Lunch vaak rond 1200 dan beide twee boterhammen en 120 melk. De poedermelk is bijna op, dan eens kijken of ze het met gewone melk afkunnen.
Rond 2 uur een mini krentenbol want alweer trek en daarna naar bed.
Ze slapen dan meestal tot half 5.
Uit bed krijgen ze een fles water of met een ini mini beetje sap erdoor.
Tussen half 6 en 6 avondeten, ze eten met ons mee, dus aardappels groente vlees of pasta of soep. Gister aten wij pizza, de kleintje krijgen dan een prakje uit de vriezer want pizza vind ik nog echt niet nodig.
Dan rond 7 uur een fles 150 die 9vd10 keer niet leeg gaat en dan lekker slapen.

Morgen vieren we feest in huize aapieannie. Dinsdag komen we officieel nog even afscheid nemen hier en schuiven we een topic door.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:01:33 #278
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189616074
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 13:37 schreef aapieannie het volgende:
Het enige wat hier absoluut niet gegeten wordt is quinoa, daar gaan beide heren echt van griezelen en kokhalsen. Verder zijn het ras echte vuilnisbakken en eten alles.
Zelfs de erwtensoep werd met luid mjamjam gegeten haha!

We zitten met bijna 1 jaar in een aardig vast ritme wat enorm fijn gaat.

Ontbijt tussen 7 en 8, ze eten dan een bordje pap.
Fruit rond half 10 en daarna naar bed.
Lunch vaak rond 1200 dan beide twee boterhammen en 120 melk. De poedermelk is bijna op, dan eens kijken of ze het met gewone melk afkunnen.
Rond 2 uur een mini krentenbol want alweer trek en daarna naar bed.
Ze slapen dan meestal tot half 5.
Uit bed krijgen ze een fles water of met een ini mini beetje sap erdoor.
Tussen half 6 en 6 avondeten, ze eten met ons mee, dus aardappels groente vlees of pasta of soep. Gister aten wij pizza, de kleintje krijgen dan een prakje uit de vriezer want pizza vind ik nog echt niet nodig.
Dan rond 7 uur een fles 150 die 9vd10 keer niet leeg gaat en dan lekker slapen.

Morgen vieren we feest in huize aapieannie. Dinsdag komen we officieel nog even afscheid nemen hier en schuiven we een topic door.
Grappig, prul vindt quinoa hemels. Echt veel lekkerder dan rijst bijvoorbeeld ook. Ik vind het zelf ook echt wel lekker, moet ik zeggen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 13:32 schreef Ynske het volgende:
Eat gebruiken jullie voor zwembad voor de kleintjes?
Zwembad of zwemband?

We hebben deze zomer een zwembadje van 2,25 ofzo van de action gebruikt, voldeed prima. En we hebben een Fred's swimtrainer, waar we heel, heel tevreden over zijn. Prul kan zichzelf prima voortbewegen, ligt lekker ver in het water en kan spetteren. We hebben ook zo'n babyfloat geprobeerd (hingen te leen bij CP), maar die sneed in haar beentjes en ze kon niet bij het water.
pi_189617032
Aapie wat relaxt! En wat snel dat het jaar is gegaan. Bijna feestje!

Ynske, qua zwembad hadden we ook een 2 bij 2, maar volgende zomer gaan we kleiner. Ook gaan we eens per week zwemmen in het echte zwembad met een baby spetterles mee. Qua zwemband ook de zwemtrainer die Tink heeft. Leuk ding, maar niet echt nodig.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:45:41 #280
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_189617675
Zwemband idd :D
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:26:04 #281
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189618252
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 18:04 schreef Rebubbled het volgende:
Aapie wat relaxt! En wat snel dat het jaar is gegaan. Bijna feestje!

Ynske, qua zwembad hadden we ook een 2 bij 2, maar volgende zomer gaan we kleiner. Ook gaan we eens per week zwemmen in het echte zwembad met een baby spetterles mee. Qua zwemband ook de zwemtrainer die Tink heeft. Leuk ding, maar niet echt nodig.
Voor babyzwemmen issie idd onnodig, maar prul vond het op vakantie super om op en neer van mama naar papa en terug te zwemmen (wij zaten op onze billen in het babybad). Ze wil liever niet kruipen in het water, dus met iets dieper water en die zwemband was ze intens gelukkig.
pi_189621648
Ahh cute! Zie het helemaal voor me.
pi_189622183
Hmpf de veroorzaker van de regeldagen is gevonden. Weer ongesteld -O-. Blijkbaar snapt mijn lijf ineens hoe het wel moet :').
pi_189622525
Hier ook fan van de swimtrainer. Ik ben vorige week voor het eerst alleen met alle 3 wezen zwemmen. Met in en uit bad tillen hielp een van de badjuffen mee anders was het wat lastiger geweest. Ze vinden het heerlijk om te zwemmen. En daarna slapen ze ook nog eens lekker haha!
pi_189630094
quote:
17s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 23:01 schreef douche-eendje het volgende:
Hmpf de veroorzaker van de regeldagen is gevonden. Weer ongesteld -O-. Blijkbaar snapt mijn lijf ineens hoe het wel moet :').
Krijg je ineens een regelmatige cyclus? :o
Je hebt wel pech dat het nu al op gang komt. Fijn dat je een verklaring hebt voor de regeldagen. Denk je dat Bas niet genoeg krijgt met alleen borstvoeding, aangezien je eerder wilt beginnen met bijvoeden?

Ik denk dat ik volgende week voorzichtig ga beginnen met wat voedsel introduceren. Hij is dan 5 maanden oud. Hij zit vrij goed rechtop inmiddels en stopt graag alles wat hij te pakken krijgt in zijn mond. Dus volgens de rapley-normen is hij er wel klaar voor. Ik denk dat ik begin met wat groente apart te houden wat we zelf ook eten. En dan kan hij een stuk gestoomde wortel, paprika, broccoli, bloemkool... enz in zijn knuisje krijgen en zien we wel wat hij er mee doet.
We hebben een kinderstoel maar die moet nog even opnieuw geschuurd en gelakt worden. Tot die tijd ga ik een gekregen Ikea-kinderstoel maar even schoonschrobben en bij de tafel zetten. Het is denk ik fijn om in het begin ook een soort kussentje er in te hebben zodat hij wat steviger zit. Daar moet ik nog naar op jacht.
En we moeten onze gewoonten wat aanpassen: momenteel eten we bijna altijd op de bank voor de tv :s)
pi_189630778
Wij gaan eerst voor die baby zwemband, daarna zwembest of bandjes.

Alle bullshit met drijfzooi waarvan ze dan eerder zouden zwemmen, trap ik niet meer in. Enige wat echt werkt als je wilt dat je kind snel zwemt is gaan zwemmen met ze, vaak.
pi_189630834
Qua vast voedsel: ik keek laatst een docu met waarom kinderen tegenwoordig allemaal allergieen hebben. Veel meer als vroeger. Ergens doen we iets fout, maar men weet nog niet helemaal wat.

Feit was wel, door kleine beetjes te blijven geven waar een kind dan allergisch voor is levert op ten duur op dat ze de stof wel verdragen. Daarmee werd dan ook geimpliceerd dat beginnen met beetjes introduceren voor 6 maanden.

Geen hele potjes, maar eens een lik van je vinger, dat soort beetjes. Ik denk dat wij dat wel gaan doen, vanaf 4 maanden in elk geval gluten en melk in hele kleine hoeveelheden geven. Dan kan de kinderarts ook meteen uitsluiten of er een intolerantie is.
pi_189631647
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 16:02 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Krijg je ineens een regelmatige cyclus? :o
Je hebt wel pech dat het nu al op gang komt. Fijn dat je een verklaring hebt voor de regeldagen. Denk je dat Bas niet genoeg krijgt met alleen borstvoeding, aangezien je eerder wilt beginnen met bijvoeden?

Ik denk dat ik volgende week voorzichtig ga beginnen met wat voedsel introduceren. Hij is dan 5 maanden oud. Hij zit vrij goed rechtop inmiddels en stopt graag alles wat hij te pakken krijgt in zijn mond. Dus volgens de rapley-normen is hij er wel klaar voor. Ik denk dat ik begin met wat groente apart te houden wat we zelf ook eten. En dan kan hij een stuk gestoomde wortel, paprika, broccoli, bloemkool... enz in zijn knuisje krijgen en zien we wel wat hij er mee doet.
We hebben een kinderstoel maar die moet nog even opnieuw geschuurd en gelakt worden. Tot die tijd ga ik een gekregen Ikea-kinderstoel maar even schoonschrobben en bij de tafel zetten. Het is denk ik fijn om in het begin ook een soort kussentje er in te hebben zodat hij wat steviger zit. Daar moet ik nog naar op jacht.
En we moeten onze gewoonten wat aanpassen: momenteel eten we bijna altijd op de bank voor de tv :s)
Of het regelmatig blijft is nog even afwachten, maar dit is de 2e menstruatie na de bevalling. Het was nu een cyclus van 36 dagen. Het is ergens een beetje dubbel, fijn dat mijn lijf nu wel iets doet maar ik zat er eigenlijk nog niet echt op te wachten :@. Bas had de laatste dagen weer dat hij heel erg ontevreden was met voedingen, ik had weer last van mijn tepels als hij aanhapte maar dat had ik de vorige keer dus ook vlak voordat mijn menstruatie begon.
Juist die regeldagen deden mij heel erg twijfelen of hij dan wel genoeg binnen kreeg, maar nu is hij ineens weer een stuk rustiger. Het gedrag wat jij omschrijft zien wij hier trouwens ook, hij zit netjes rechtop, stopt alles in zijn mond wat in de buurt komt en als hij ons ziet eten maakt hij ook de bewegingen mee met zijn mond.
Dus nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet doen. Ergens wil ik gewoon wachten tot 6 maanden.
pi_189636135
Ja, ik snap dat het dubbel is. Ik heb ook absoluut geen zin in ongesteld worden, maar het zou zo'n opluchting zijn als mijn lijf gereset blijkt na de zwangerschap. Ik reken er maar niet op.

Ticootje, jouw tweede heeft toch een glutenintolerantie? Ik kan me voorstellen dat je er dan meer alert op bent en er alles aan wilt doen om dat te voorkomen (voor zover mogelijk). Ik begin daarom wel vanaf 5 maanden met kleine hoeveelheden. Meer dan spelenderwijs ontdekken en af en toe een likje van 't een of ander zal het niet zijn eerst nog.
Ik heb vandaag in elk geval een insert voor de kinderstoel besteld zodat hij wat steviger zal zitten.

We zijn nog nooit wezen zwemmen met het jonkje. Misschien wel leuk om te doen, hij is dol op water. Maar het lijkt me zoveel prikkels voor zo'n jong kind. En om nou een toegangsprijs voor twee personen te betalen en dan na een half uur het bad weer uit te gaan..
pi_189637129
Ik ga maandag voor het eerst met Bas babyzwemmen, maar ik woon dan ook op 5 minuten lopen van het zwembad.
pi_189638002
Ik wil ook heel graag een keer gaan zwemmen met M, maar ze heeft helaas een gevoelige huid en last van eczeem. Ik ben bang dat zwembadwater dat alleen maar gaat verergeren, dus voorlopig doen we dat maar niet.

Mijn baby heeft nu trouwens vaste ontlasting sinds ze vaste voeding krijgt. Ik vind dat zo apart :P
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:51:27 #292
346653 Ceviche
pi_189639001
Babyzwemmen lijkt mij ook zo leuk om te doen maar Koert begint al te huilen als hij het badje ziet, de keren dat hij niet gehuild heeft tijdens het badje zijn echt op twee handen te tellen dus een zwembad durf ik niet aan :+
pi_189644669
Over lichaamsreset gesproken, ik ging de zwangerschap in met een PAP3b die elke 6 maanden al 3 jaar in de gaten werd gehouden. 2 weken geleden de uitslag na de eerste check na de bevalling terug en ik ben PAP1. Alle enge cellen zijn opgeruimd na de grote schoonmaak in de kraamweek. O+

Cava wat grappig van de ontslasting. Hier nog steeds pudding, soms wat groener, soms wat vezeliger. Hoeveel eet M nu?

Oh en RIP aan iedereens nachtrust nu met de wintertijdwissel.
pi_189644687
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 21:48 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ja, ik snap dat het dubbel is. Ik heb ook absoluut geen zin in ongesteld worden, maar het zou zo'n opluchting zijn als mijn lijf gereset blijkt na de zwangerschap. Ik reken er maar niet op.

Ticootje, jouw tweede heeft toch een glutenintolerantie? Ik kan me voorstellen dat je er dan meer alert op bent en er alles aan wilt doen om dat te voorkomen (voor zover mogelijk). Ik begin daarom wel vanaf 5 maanden met kleine hoeveelheden. Meer dan spelenderwijs ontdekken en af en toe een likje van 't een of ander zal het niet zijn eerst nog.
Ik heb vandaag in elk geval een insert voor de kinderstoel besteld zodat hij wat steviger zal zitten.

We zijn nog nooit wezen zwemmen met het jonkje. Misschien wel leuk om te doen, hij is dol op water. Maar het lijkt me zoveel prikkels voor zo'n jong kind. En om nou een toegangsprijs voor twee personen te betalen en dan na een half uur het bad weer uit te gaan..
Ja leyla heeft een glutenintolerantie idd.

En introductie bedoel ik dus echt idd hele kleine hoeveelheden. J is ook allergisch voor bijna alles, dus de aanleg kan er zijn.

Tot een maand of 7-8 zal vast voedsel nog geen melk vervangen gok ik. Maar dat is aan de jongens. Als het echt hongerlappen zijn dan regelt zich dat vanzelf ook wel.
pi_189646577
@Rebubbled woow wat fijn van je lichaamsreset! Ik had inderdaad gelezen dat een baby in je buik 'helend' is. Afwijkingen etc worden gecorrigeerd. Ik weet niet meer precies hoe het werkt, maar het is haast magisch hoe dat allemaal is geregeld.

M eet nu 2 tot 3x op een dag en dan 2 ijsblokjes fruit of groente per keer. Ik heb een voorraadje groente gestoomd en geblend via zo'n foodprocessor en in de diepvries gedaan in ijsblokjeshouders.
pi_189648097
Wij gaan sinds de eerste inentingen bijna elke week zwemmen met A. en hij mag volgende maand op voor zijn Guppy 2 diploma _O- O+ Babyzwemmen is hier een half uurtje zwemles met daarna een kwartier vrij spelen met papa/mama. Nu A. 7,5 maand is (stopdetijd please) merken we dat hij steeds meer zwem-bewegingen maakt. Na de zwemles is hij de hele dag rustiger en slaapt hij veel meer en sneller dan op een normale dag. De eerste keer was t wel brullen omdat t water minder warm is dan een badje... Ik vind t ontzettend gezellig om met z'n drietjes even een poosje te dobberen O+
pi_189648134
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 11:15 schreef Rebubbled het volgende:
Over lichaamsreset gesproken, ik ging de zwangerschap in met een PAP3b die elke 6 maanden al 3 jaar in de gaten werd gehouden. 2 weken geleden de uitslag na de eerste check na de bevalling terug en ik ben PAP1. Alle enge cellen zijn opgeruimd na de grote schoonmaak in de kraamweek. O+
Wauw wat een geweldig nieuws *O*
pi_189661334
Spruitjes O+

Rebubbeld wat een goed nieuws!

DE dat meebewegen met je eten en het uit je mond kijken is een vorm van oefenen. Ze kopiëren alles na en krijgen dat zo ook onder de knie (het naar de mond brengen etc) voordat ze maar een hap vast voedsel in hun mond hebben gehad.
Schudden voor gebruik
pi_189662673
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 11:15 schreef Rebubbled het volgende:

Cava wat grappig van de ontslasting. Hier nog steeds pudding, soms wat groener, soms wat vezeliger. Hoeveel eet M nu?

Oh en RIP aan iedereens nachtrust nu met de wintertijdwissel.
Zo dat is echt fijn! Met terugwerkende kracht extra blij met alle kraamverbanden O+
  maandag 28 oktober 2019 @ 08:50:15 #300
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189663035
Rebubbled wat ontzettend fijn!

Hier nog steeds collectieve ziekenboeg, maar we gaan de goede kant op.
  maandag 28 oktober 2019 @ 08:55:40 #301
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189663078
Wow Rebub O+ van 3b naar 1 *O* yass
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')