abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189261000
Sisu, ik maak babybad kruidenmix zakjes: Ik haal gedroogde biologische kruiden (oa goudsbloem, lavendel, kamille, jasmijn, rozenblaadjes) bijv van Het Blauwe Huis en die meng ik in een emmer door elkaar. Daarna doe ik het in lege (grote) theezakjes of bio katoenen zakjes. De zakjes gooi ik in bad en trekken zoals thee in het badwater. M'n baby's zijn er blij mee, ze worden er altijd lekker rustig van en slapen heerlijk daarna en het ruikt ook fijn maar wel mild zodat de eigen babygeur er ook nog is. O+ Als je meer info wilt, dan mag je altijd een berichtje sturen. ;)

We nemen ze soms mee in de douche en soms doen we ze in het babybad. In het badje doen we met zo'n kruidenzakje. Onder de douche alleen met water. Spuugjes gaan er hier gelukkig wel prima af met water. De ene week gaan ze 2x de andere week 1x. Het ligt eraan hoe 'zuur' ze zijn ;) en hoe handig het allemaal uitkomt. Ik vind het vaak wel fijn om ze achter elkaar in bad/douche te doen.
Met onze eerste twee ging het eigenlijk hetzelfde. Toen waren we misschien iets 'stipter', nu zijn we wat makkelijker. Komt het vandaag niet, dan morgen wel. ;)

Baby's slapen hier beide in het familiebed tussen mij en mijn lief in. Ik ben telkens van plan om er eentje aan elke kant van mij te leggen, zodat ik ze liggend kan voeden 's nachts. Al onze kinderen slapen met 1-2 maanden goed door, maar daarna komen er toch weer nachtvoedingen. Op zich niet erg, want ze slapen gewoon door verder, maar liggend is het fijnst want dan hoef ik zelf niet overeind. ;) En nu moet ik zelfs mn lief wakker maken voor de nachtvoeding omdat ie de ene baby aan moet geven (te zwaar voor mij om over de ander heen te tillen). Ik vind het wel relaxed dat ze naast elkaar slapen, dat vinden ze zelf volgens mij ook fijn. Maar toch eens proberen elk aan een kant dus. Kijken hoe dat gaat.

Ze vallen trouwens heel makkelijk in slaap in bed. De ene heeft een speen en de andere duimt. Je legt ze neer en ze zijn zo vertrokken. Ze slapen dan alleen (of samen) in het bed. De ene keer tegelijk, de andere keer lopen ze uit fase of overlappen ze elkaar half. :')
Ik weet nog bij m'n oudste dat wij nog zo bleu waren en zij geen makkelijke slaper en dat was best heavy het hele eerste jaar. We moesten er altijd moeite voor doen om haar in slaap te helpen vallen. En ze wilden uiteraard dichtbij ons zijn, maar toch hebben we ons een poos beziggehouden met haar in bed proberen te leggen als ze sliep of om te gaan slapen. :') Toen we eenmaal go-with-the-flow gingen werd het een stuk eenvoudiger. Wil je bij ons slapen? Prima! In de draagdoek en gaan. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?! Het koste zo een hoop minder energie. Wandelen was beter te handelen voor mij dan de frustratie van haar in bed proberen te leggen om een kwartier m'n handen vrij te hebben. Dan maar handen vrij met een baby tegen me aan. Het was dus ook een combinatie met 'verwachtingen'. Bij baby 2 en nu bij de tweeling, zijn onze verwachtingen heel anders. Plus we hebben nu zoveel ervaring, ook met slecht slapend baby'tje, dat we het goed kunnen handelen en we ook meerdere opties hebben en dus andere verwachtingen.
De middelste was én een makkelijkere slaper én wij hadden dus veel ervaring en daardoor een ander soort geduld. Dat was echt een eitje. Nu hebben we 1 zen baby en 1 druktemaker maar ze slapen beide makkelijk, voor een groot deel door onze ervaring en ook doordat ze meer gewend zijn. Hadden we nu 1 baby gehad, ook als dat alleen een druktemaker was, dan nog was het kippiekak geweest. Met twee is het gewoon druk omdat alles dubbel is en ze toch allebei een individu zijn dus bijv. zomaar een eigen slaapritme hebben gedurende de dag.

Regelen heb ik trouwens tot nu toe hier niet gemerkt met de tweeling. M'n borsten zijn natuurlijk ook super op dreef, dus misschien is het helemaal niet nodig. Ik heb ook nu al dat m'n borsten on the fly melk maken en dat het maar zelden stuwt. Ze drinken 's nachts (beide) 1x momenteel.
Nou, ergens de eerste weken heb ik wel eens gemerkt dat ze dan wat vaker aan de borst wilden. Meestal was dat 1 baby per keer en dan een dag (of twee) later de andere baby. Maar het was niet zoals ik bij m'n oudste wel eens regeldagen had meegemaakt.

Mijn baby's vinden het these days trouwens heel leuk om te wandelen, in de doek maar ook in de kinderwagen met de buggyzitjes. ^O^ Handig als ik alleen ga wandelen met ze. Dus ik hang nu elke dag in het winkelcentrum rond. :') Hehehe. Ook goed voor mijn lichaam en conditie, om fijn elke dag even flink te wandelen. Al zit m'n bekken nog steeds heel los! Ik moet nodig nog even afspraak maken met de bekkenfysio. M'n bekkenbodem is gelukkig wel relaxed. ;) Maar die heupbotten en zo, die rammelen gewoon een soort van.. :o :D
pi_189261139
Bobby, dat vind ik ook belangrijk. Dat ik (of mijn lief) in ieder geval ze vasthoud bij het huilen. Daarnaast gaat het huilen wel altijd door merg en been, dus vanzelf wil ik ze troosten en voel ik me in ieder geval fijner als ze stil zijn. ;) Maar voor de baby's vind ik het als eerst het belangrijkst dat ze bij ons in het veilige nestje zijn en dat voelen. Als ze dan kramp hebben, zijn ze in ieder geval niet alleen en helpen we ze om zich comfortabeler te voelen.

Bij het in slaap vallen hetzelfde. Ik ga pas bij ze weg als ze veilig en geboren in slaap zijn gevallen. Als ze moeten huilen, dan doe ik ze aan de borst, dat helpt zo ongeveer altijd. Helpt het niet? Dan zijn ze over het algemeen nog niet moe genoeg (en neem ik ze weer even mee uit bed om het later opnieuw te proberen) of juist overprikkeld (maar dan helpt de borst dus juist wel) of er is iets anders loos. Zoals een poepluier of krampjes. Poepluier is makkelijk op te lossen. ;) En met krampjes vind ik het belangrijk dat ze zich kunnen ontspannen en dus veilig voelen en dus in mijn armen zijn of in de draagdoek. En in de draagdoek vallen ze doorgaans dan zo in slaap.
Huilend in slaap laten vallen doe ik echt nooit. Bij het huilen maken ze stress stoffen aan en als ze zo in slaap vallen duurt het lang voordat die stress stoffen uit hun lichaam zijn... Ik heb liever dat ze veilig en geborgen in slaap vallen. Ik las er ook over bij grote mensen, dat als je gestrest of boos in slaap valt, dat je dan minder goed uitrust en vermoeid(er) wakker wordt. Als je ontspannen in slaap valt, dan rust je meer uit en wordt je ook met een uitgeruster gevoel wakker. Je lichaam kan dan beter regenereren en afvalstoffen opruimen en zo. Logisch ook. ;) En daarbij maakt dat stress je ook 'alerter' laat slapen. Je wordt dus eerder wakker van geluiden of merkt geluiden of andere dingen op terwijl je slaapt waardoor je weer minder diep slaapt en minder goed uitrust. Etc.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:25:56 #78
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_189262537
Ik laat ook nooit ongetroost huilen. Dat voelt gewoon echt niet goed.

Wat n goed idee zo'n kruidenbadje elamanilo. Ik ga het gelijk proberen bij het eerstvolgende badje.

Vannacht weer n moeilijke nacht gehad. Ze lag weer druk te spartelen toen ik iets van haar af ging liggen. Gelukkig neemt mijn vriend haar 's ochtends vaak n paar uurtjes mee naar beneden zodat ik nog even diep kan slapen.

Vraagje: mijn baby slaapt vaak met haar hoofd op mijn bovenarm. Zou dat slecht zijn voor haar nek?
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_189262661
Hahaha, afluisterapparatuur :+. Doe mij maar dan gewoon zo'n babycam, dan kan ik ook nog even meekijken met alle leuke momenten van Bas.
Bobby, jouw post zet mij wel gelijk aan het denken ook voor het intakegesprek voor het KDV. Ik ben ook geen voorstander van laten huilen, Bas huilt weinig en als hij huilt is dat ook echt wel met een reden. Hij slaapt over het algemeen heel erg makkelijk, maar hij heeft soms gewoon dagen dat het hem even wat meer moeite kost en hij gewoon even wat liefde&aandacht nodig heeft om in slaap te vallen. En juist dat zijn de momenten dat ik hem absoluut niet laat huilen.

Och en mijn baby O+. Hij heeft de afgelopen avonden een mekker-uurtje ingelast en wilt dan niks liever dan heel dichtbij ons zijn. Dus gisteravond ben ik samen met hem in bad gegaan, hij werd helemaal zen. Daarna slaapkleertjes aan, voorgelezen op bed en hij was zo in dromenland. Sliep van 20-2, toen weer om 6 uur voor een voeding en uiteindelijk werd ik om kwart over 8 wakker. Heb kunnen douchen terwijl hij nog lag te slapen :o.
Hij is nu heel erg bezig met naar zijn zij rollen en als een rupsje in rugligging naar alles te zijrollen,afzetten met benen en bewegen wat interessant en mooi is, om dat vervolgens vast te willen pakken. Daarbij verliest hij continu zijn sokken en ik vind hem regelmatig half van de speelmat af. Ook zijn geluidjes en volume (zowel in geluid als in gewicht) nemen lekker toe :9. En hij kan een pruillipje maken O+.
pi_189266249
Nohhh D-E, een pruillipje! O+ O+ O+
pi_189287596
Klinkt goed zon kruidenbadje ela! Lijkt mij ook wel wat haha!

Aaah d-e een pruillip, staat altijd zo snoezig.

Met nog minder dan een maand voor de eerste verjaardag besluit Vincent ineens dat hij echt geen kleine baby meer is :o
Zo heeft hij ineens twee randjes van tandjes door, trekt zich overal aan op, en heeft zijn eerste stappen achter de loopwagen gezet.

Hij word op de voet gevolgd door Jeremy die ineens de vooruit knop heeft ontdekt.

Ze kunnen zo heerlijk samen spelen, en ook grote zus volgen is favoriet O+
pi_189298709
Bedankt voor je tip ela, zo'n kruidenbadje ga ik ook proberen :)

Ik dacht dat M ringworm had, maar het bleek te gaan om een droog plekje. Waarschijnlijk eczeem. Haar vader heeft helaas ook eczeem en zijn zusje trouwens ook. Ik hoop eigenlijk dat ze mijn huid heeft, heb nooit echt ergens last van.
Misschien dat zo'n kruidenbadje helpt.

Dat vraag ik me ook af Mellow. Doet mijn baby ook vaak overdag. Ik leg haar op een gegeven moment toch in haar bed om eventueel nekpijn te voorkomen, maar dan wordt ze eigenlijk direct weer wakker.

Aah d-e, wat schattig zo'n pruillip. En wat gaat het hard! Leuk dat de baby alweer zo rolt en oefent :)

Klinkt heerlijk aapie. Zo leuk dat ze elkaar hebben en samen kunnen spelen. En wat bijzonder zo dat ze ineens de eerste stapjes zetten.
pi_189299537
Mijn man en ik zijn deze week 7 jaar samen. Hij wil dit vieren door een avondje uit te gaan.

M gaat dan voor het eerst een nachtje logeren bij mijn schoonmoeder. En dat vind ik eng. Ik zit smoesjes te bedenken waarom we niet moeten gaan :P
Maar aan de andere kant, quality time met mijn man is ook nodig.
  zondag 6 oktober 2019 @ 16:31:17 #84
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189300650
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 15:42 schreef CaVaBien het volgende:
Mijn man en ik zijn deze week 7 jaar samen. Hij wil dit vieren door een avondje uit te gaan.

M gaat dan voor het eerst een nachtje logeren bij mijn schoonmoeder. En dat vind ik eng. Ik zit smoesjes te bedenken waarom we niet moeten gaan :P
Kun je geen compromis sluiten als je het echt niet ziet zitten? Je schoonmoeder bij jullie in huis tot je weer thuis bent? Of wel lekker ergens gaan eten, maar M daarna oppikken?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189303696
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 15:42 schreef CaVaBien het volgende:

Ik heb oppas meisjes die rustig tot een uur of 2 blijven zitten.

Je hebt wel gelijk dat quality time heel belangrijk is. Daarom heb ik meerdere opties qua oppas. Maar aan de andere kant weet J ook dat ik jonge kinderen niet laat logeren. Dus het is dan compromissen sluiten qua stappen / feesten. Nog even geen feestjes tot 7 in de ochtend.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189304072
@Tink89 en @Ticootje heel eerlijk gezegd zie ik het zelfs niet zitten om een avondje weg te gaan zonder haar.

Maar ja, we hebben toch een compromis gesloten. We gaan naar de bios (naar een film die manlief heel graag wil zien, lekker romantisch :') ) en dan weer naar huis. In de tussentijd blijft schoonmoeder bij ons thuis.
  zondag 6 oktober 2019 @ 20:02:36 #87
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189304177
Klinkt als een goede compromis :)

Hier hebben we ook de bios bedacht als uitje samen :D
Maar dan wel een film die we allebei leuk vinden :+
pi_189304447
Oh wij gingen ook naar de bios! Once Upon A Time, die van Quinten Tarantino. Vonden er helaas allebei niks aan. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_189304983
Leuk, veel biosbezoekjes :)

Hoe hadden jullie dat gedaan met de baby's? Oppas in de avond?

Wij gaan trouwens naar joker, zou ik niet kiezen :P
pi_189305915
Wij zijn vorig weekend samen weg geweest. De kindjes waren bij opa en oma. Maar zondagmiddag was ik wel blij ze alle 3 weer in mijn armen te sluiten.

Ik denk dat het voor ieder verschillend is hoe en wat je prettig vind qua oppas/overnachten.
Dit was voor Vincent en Jeremy de eerste keer logeren en dan gelijk twee nachten.

Wij hebben vrijdag de nieuwe regenkleding getest, ik heb mn eigen teletubbies O+
Voor de jongens heb ik waterdichte softshell pakken van ielm aangeschaft. Mega duur maar nu al echt wel zn geld waar. De grote dame heeft een zuurstokroze regenjas en fuchsia bergstein laarzen. Vrijdag dus al alles getest en goedgekeurd. Ik heb helaas geen foto's van de baby's in hun pakken.

Oh mensen ik ben echt stront en stront verkouden. Gister rond dit tijdstip niks aan de hand en gedurende de nacht kreeg ik steeds minder lucht en meer snot.. hopelijk is het gauw weer over want ik word er nou al gek van.
  zondag 6 oktober 2019 @ 22:31:27 #91
346653 Ceviche
pi_189307288
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 20:37 schreef CaVaBien het volgende:
Leuk, veel biosbezoekjes :)

Hoe hadden jullie dat gedaan met de baby's? Oppas in de avond?

Wij gaan trouwens naar joker, zou ik niet kiezen :P
Ik vraag mijn moeder om op te passen, dat vindt ze heel leuk (volgens mij is ze heel trots dat wij haar met Koert vertrouwen :D ). Dan blijven we wel maar 4 uur weg ofzo.
Anders wordt het weer gedoe met kolven en dat kan natuurlijk wel, maar nu even geen zin in.

We willen ook nog een keer gaan winkelen, en we zijn dan van plan Koert een paar uur te brengen naar familie van man die naast het winkelcentrum woont :D zij hebben ook aangegeven graag op te passen maar die wonen niet heel dichtbij.

M'n moeder heeft ook weleens een hele dag opgepast en Koert een paar keer opgehaald bij de GO, die heeft ons echt een paar keer enorm geholpen.
Eigenlijk hadden we nooit zo'n goede band, maar na de bevalling (of nou ja, een paar weken daarna) gaat het eigenlijk heel goed.
Ben ik heel blij mee want Koert heeft verder geen opa's en oma's.
  zondag 6 oktober 2019 @ 22:33:28 #92
346653 Ceviche
pi_189307315
Aapie, heb je een leuk weekend gehad?
Ik kan me voorstellen dat je dan weer heel blij bent je kinderen weer te kunnen knuffelen O+

Ik moet er niet aan denken, zo lang, maar misschien denk ik er over 7 maanden wel heel anders over.
pi_189308076
Mijn baby heeft de vooruit versnelling ontdekt O+ Beetje jammer dat ‘ie dat doet in het enige weekend dat ik van huis ben :')
  maandag 7 oktober 2019 @ 07:44:41 #94
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189309813
Ik ben nog nooit een avond weggeweest zonder prul. Alleen met prinsjesdag heb ik haar niet zelf in bed gelegd (want werken tot 23 uur), maar deed mijn man dat. En ik vind dat helemaal prima zo.

Wij gaan vandaag op vakantie, maar ik heb oorontsteking en prul is snipverkouden en komt 's nachts elke twee uur. Bah!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189310200
@Ceviche ja we hebben een heerlijk weekend gehad. Even de batterij weer opladen, we kunnen er weer even tegen aan!

Het is echt zo persoonlijk wat je wel en niet fijn vind. Bij de oudste vond ik het ook lastiger om haar de eerste keer te laten logeren.

Voorwaarde was wel dat ze de nacht door zouden slapen. En dat is ook bij opa en oma gelukt. Scheelt dat ze daar ook een eigen bedje hebben met hun eigen geurtje er al aan natuurlijk.

@Tink89 ondanks ziek zijn fijne vakantie!
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 13:51:59 #96
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_189314066
En ik ben weer thuis met de kleine. Net opgehaald van de opvang. Ze heeft sinds vrijdag weer korrts. Ene keer 39,5 en dan weer overdag niets en tegen de avond wel weer. Gisteren ook prut uit haar linkeroog.

Vanmiddag afspraak bij dokter met haar. Wil wel eens weten wat het is en wat er tegen gedaan kan worden.
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_189316270
Wat vervelend Peejtur. Beterschap voor de kleine!

Wij zijn één keer uit eten geweest terwijl mijn zwager oppaste. Dat ging prima. Maar eigenlijk ga ik net zo lief mét baby op pad, dat gaat ook redelijk goed. Ik had wel bedacht dat de bioscoop één van de weinig dingen is waar we graag heen gaan en geen baby mee kunnen nemen. Dus wellicht nemen we daar een keer een oppas voor.
Ik ben zelf wel regelmatig een avond weg. Als mijn man thuis is heb ik daar geen enkele moeite mee.

Mijn jonkje is overdag echt rommelig aan het slapen. Hij slaapt kort, soms maar 10 minuten. Soms is hij (vooral 's avonds) zo drie uur achtereen wakker. Hij is dan overigens meestal best goed gehumeurd. Dus er is nog steeds absoluut geen sprake van een ritme. Aangezien hij 's nachts nu echt consequent doorslaapt maakt het ons niet uit. Ik ben over het doorslapen zo verbaasd en vind het zo knap van mijn kleine baby :D

Hij ontwikkelt zich nu ook zo rap. Hij speelt echt met speelgoed. Zelfs als hij op zijn buik ligt lukt het hem (met héél veel moeite) om zijn speelgoed te pakken en in zijn mond te stoppen. En als we goede grappen maken dan komt er soms een heuse schaterlach :O
Gisteravond sliep hij ineens wel goed. Om 20.15 lag hij boven in bed. De man en ik vonden het maar saai zo zonder klein jongetje naast ons :)
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 16:45:43 #98
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_189316665
Dank je wel :)

Flinke verkoudheid en voorhoofdsholteontstekingachtigiets. Als het woensdag niet beter gaat, moeten we dokter opnieuw bellen. Morgen blijf ik thuis van werk dus. Woensdag past mijn moeder op.
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_189326570
Rot virus is het wat er rond waaierd.

Beterschap voor je kleine @Peejtur

Hier een zielige baby, Vincent heeft maarliefst 4 tanden op doorkomen staan. Hij heeft er duidelijk last van, hele dag piepen en slecht slapen. Papa wordt er ook gek van, die kan hier niet zo goed tegen helaas. Zometeen toch maar een zetpil geven, misschien dat het hem wat verlichting geeft.
pi_189328202
Cava, goed dat je jouw behoefte hebt aangegeven. Ik zou een nacht ook teveel vinden momenteel.

Aapie, arm kind, vier in een keer. Hij besluit wel ineens een grote kerel te willen zijn hè?

Krijgertje, wat goed! Bug heeft de achteruit ontdekt. Alleen is dat juist niet de kant die ze op wilt, met frustratie to gevolg. We hebben ook weer gillen ontdekt na een paar weken stilte. Dit keer in allerlei toonhoogtes en volume.

Bobby wat fijn dat hij zo lekker slaapt! Bug heeft de afgelopen nachten sinds weken goed geslapen. Vannacht zelfs van 00:30u tot 7u. Ze cosleept nu met papa en ik ben verstoten naar de logeerkamer. Ik begin nu te twijfelen of we er niet beter aan doen om haar op haar eigen kamertje te leggen.. Misschien ruik ik teveel naar smakelijke melk voor haar om echt rust te vinden met mij in de buurt. Maar ik kan me zo'n klein hummeltje alleen in een kamer niet voorstellen.

Vragen aan degene met baby op eigen kamer, hoe doen jullie dat met in de gaten houden of ze je nodig hebben? Slapen met de deuren open? Babymonitor naast je oor? Ik ben zo bang dat ik haar niet hoor en ze zich helemaal in de steek gelaten zal voelen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')