Sisu, ik maak babybad kruidenmix zakjes: Ik haal gedroogde biologische kruiden (oa goudsbloem, lavendel, kamille, jasmijn, rozenblaadjes) bijv van Het Blauwe Huis en die meng ik in een emmer door elkaar. Daarna doe ik het in lege (grote) theezakjes of bio katoenen zakjes. De zakjes gooi ik in bad en trekken zoals thee in het badwater. M'n baby's zijn er blij mee, ze worden er altijd lekker rustig van en slapen heerlijk daarna en het ruikt ook fijn maar wel mild zodat de eigen babygeur er ook nog is.

Als je meer info wilt, dan mag je altijd een berichtje sturen.

We nemen ze soms mee in de douche en soms doen we ze in het babybad. In het badje doen we met zo'n kruidenzakje. Onder de douche alleen met water. Spuugjes gaan er hier gelukkig wel prima af met water. De ene week gaan ze 2x de andere week 1x. Het ligt eraan hoe 'zuur' ze zijn

en hoe handig het allemaal uitkomt. Ik vind het vaak wel fijn om ze achter elkaar in bad/douche te doen.
Met onze eerste twee ging het eigenlijk hetzelfde. Toen waren we misschien iets 'stipter', nu zijn we wat makkelijker. Komt het vandaag niet, dan morgen wel.

Baby's slapen hier beide in het familiebed tussen mij en mijn lief in. Ik ben telkens van plan om er eentje aan elke kant van mij te leggen, zodat ik ze liggend kan voeden 's nachts. Al onze kinderen slapen met 1-2 maanden goed door, maar daarna komen er toch weer nachtvoedingen. Op zich niet erg, want ze slapen gewoon door verder, maar liggend is het fijnst want dan hoef ik zelf niet overeind.

En nu moet ik zelfs mn lief wakker maken voor de nachtvoeding omdat ie de ene baby aan moet geven (te zwaar voor mij om over de ander heen te tillen). Ik vind het wel relaxed dat ze naast elkaar slapen, dat vinden ze zelf volgens mij ook fijn. Maar toch eens proberen elk aan een kant dus. Kijken hoe dat gaat.
Ze vallen trouwens heel makkelijk in slaap in bed. De ene heeft een speen en de andere duimt. Je legt ze neer en ze zijn zo vertrokken. Ze slapen dan alleen (of samen) in het bed. De ene keer tegelijk, de andere keer lopen ze uit fase of overlappen ze elkaar half.
Ik weet nog bij m'n oudste dat wij nog zo bleu waren en zij geen makkelijke slaper en dat was best heavy het hele eerste jaar. We moesten er altijd moeite voor doen om haar in slaap te helpen vallen. En ze wilden uiteraard dichtbij ons zijn, maar toch hebben we ons een poos beziggehouden met haar in bed proberen te leggen als ze sliep of om te gaan slapen.

Toen we eenmaal go-with-the-flow gingen werd het een stuk eenvoudiger. Wil je bij ons slapen? Prima! In de draagdoek en gaan. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?! Het koste zo een hoop minder energie. Wandelen was beter te handelen voor mij dan de frustratie van haar in bed proberen te leggen om een kwartier m'n handen vrij te hebben. Dan maar handen vrij met een baby tegen me aan. Het was dus ook een combinatie met 'verwachtingen'. Bij baby 2 en nu bij de tweeling, zijn onze verwachtingen heel anders. Plus we hebben nu zoveel ervaring, ook met slecht slapend baby'tje, dat we het goed kunnen handelen en we ook meerdere opties hebben en dus andere verwachtingen.
De middelste was én een makkelijkere slaper én wij hadden dus veel ervaring en daardoor een ander soort geduld. Dat was echt een eitje. Nu hebben we 1 zen baby en 1 druktemaker maar ze slapen beide makkelijk, voor een groot deel door onze ervaring en ook doordat ze meer gewend zijn. Hadden we nu 1 baby gehad, ook als dat alleen een druktemaker was, dan nog was het kippiekak geweest. Met twee is het gewoon druk omdat alles dubbel is en ze toch allebei een individu zijn dus bijv. zomaar een eigen slaapritme hebben gedurende de dag.
Regelen heb ik trouwens tot nu toe hier niet gemerkt met de tweeling. M'n borsten zijn natuurlijk ook super op dreef, dus misschien is het helemaal niet nodig. Ik heb ook nu al dat m'n borsten on the fly melk maken en dat het maar zelden stuwt. Ze drinken 's nachts (beide) 1x momenteel.
Nou, ergens de eerste weken heb ik wel eens gemerkt dat ze dan wat vaker aan de borst wilden. Meestal was dat 1 baby per keer en dan een dag (of twee) later de andere baby. Maar het was niet zoals ik bij m'n oudste wel eens regeldagen had meegemaakt.
Mijn baby's vinden het these days trouwens heel leuk om te wandelen, in de doek maar ook in de kinderwagen met de buggyzitjes.

Handig als ik alleen ga wandelen met ze. Dus ik hang nu elke dag in het winkelcentrum rond.

Hehehe. Ook goed voor mijn lichaam en conditie, om fijn elke dag even flink te wandelen. Al zit m'n bekken nog steeds heel los! Ik moet nodig nog even afspraak maken met de bekkenfysio. M'n bekkenbodem is gelukkig wel relaxed.

Maar die heupbotten en zo, die rammelen gewoon een soort van..