abonnement Unibet Coolblue
pi_189400507
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 21:52 schreef Mrs.Peel het volgende:
Bedankt voor de felicitaties!

Dat is ook weer een mijlpaal, aapie! O. is echt nog niet rijp voor de kapper, hij heeft maar wat zacht babynesthaar :') O+ Jouw jongens gaan met alles echt hard, groeien, kruipen, lopen. En je klinkt steeds zo trots en relaxed, ik vind het knap met een tweeling en nog een jong kindje erbij!
Wat een leuk jongetje heb je! Mijn baby heeft wel wat weg van jouw niet-meer-baby, en ik stelde me ineens helemaal voor wat voor dreumes mijn baby zou worden O+ Gefeliciteerd!


CavaBien :o wat een knap kind! Wat moet dat leuk zijn om te horen O+


Beterschap voor Koert :*


Oh jongens, een jaar geleden had ik twee streepjes. De eerste tweede streep ooit, op ontelbaar veel testen. De dagen ervoor probeerde ik langzamerhand vrede te krijgen met de mogelijkheid dat voor ons het traject hier op zou houden omdat de resultaten zo enorm slecht waren. Ik weet niet of we ooit nog meer kinderen kunnen krijgen.. de kansen zijn niet best. Maar dat we ons lieve leuke blije jongetje hebben gekregen O+ ik ben daar zo dankbaar voor O+ en ik kan het soms nog steeds niet geloven dat het ons toch gegund is :)

[ Bericht 17% gewijzigd door BobbyMcGee op 12-10-2019 20:21:50 ]
pi_189400684
Trouwens, wat kopen jullie qua winter-buitenkleding? Een jasje? Een heel gevoerd pak? Een dik vestje met capuchon? Slofjes/schoentjes?

Mijn kind komt vrij weinig buiten. We gaan bij kou en slecht weer niet graag wandelen en doen veel met de auto. Dus hij wordt vooral korte stukjes naar buiten verplaatst. Als we al buiten rondwandelen gaat hij in de draagzak/doek dus dan zit hij warm tegen ons aan. Zo'n warm pak lijkt me dus niet echt nodig? En eigenlijk lijkt een vestje met capuchon me misschien wel genoeg? Wat voor slofjes hebben jullie, wat bevalt goed en staat leuk (ook niet onbelangrijk)?
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:52:30 #153
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189401134
Ik heb een gekookte-wollen pak van disana voor Nora. Superhandig hop zo in d'r pak. Ben alleen niet supertevreden met hoe 't bovenste knoopje niet onder d'r onderkin past, en daardoor open moet en een gapend gat achterlaat.
Maargoed, voor de echte kou heb ik nu een soort mummieslaapzak met een lamsvachtje in d'r wagen liggen.
Straks in de koude winter past ze niet meer in de wagenbak (die we toch weer gebruiken want wel fijner met slapen en ze protesteerde ineens niet meer :P ), en dan zit ze ws meer in de kou, dan misschien wel iets wat meer winddicht. Daar heb ik overigens ook nog een met wol gevoerde voetenzakding in, dat is sowieso al heel fijn
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:53:49 #154
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189401158
Maargoed, in jouw situatie zou ik voor de winter denk ik een wolfleece overall doen, wel heerlijk hoor O+

Kijk, zoeen:

erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:09:48 #155
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189401422
Bobby :*
Vind het zo mooi dat jullie toch een baby hebben gekregen.
Hij klinkt ook echt fantastisch uit je posts O+
pi_189401692
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 20:27 schreef BobbyMcGee het volgende:
Trouwens, wat kopen jullie qua winter-buitenkleding? Een jasje? Een heel gevoerd pak? Een dik vestje met capuchon? Slofjes/schoentjes?

Mijn kind komt vrij weinig buiten. We gaan bij kou en slecht weer niet graag wandelen en doen veel met de auto. Dus hij wordt vooral korte stukjes naar buiten verplaatst. Als we al buiten rondwandelen gaat hij in de draagzak/doek dus dan zit hij warm tegen ons aan. Zo'n warm pak lijkt me dus niet echt nodig? En eigenlijk lijkt een vestje met capuchon me misschien wel genoeg? Wat voor slofjes hebben jullie, wat bevalt goed en staat leuk (ook niet onbelangrijk)?
In de auto sowieso geen dik gevoerd iets, dan werken de gordels niet optimaal. Een capuchon vond mijn zoontje niet prettig, die moet altijd op want anders zit het achter de nek of rug gepropt. Wij gebruikten vorig jaar een los dekentje of een voetenzak.
pi_189401784
@BobbyMcGee Dank je wel O+ Wij vinden hem ook erg leuk :D Wij hebben een jas, een fleeceoverall, en ik wil ook nog een skibroek-geval. Schoenen heb ik nog niet, slofjes ook niet, het arme kind heeft alleen nog maar sokken :o Ik ga gauw op zoek.

Cavabien Wat knap zeg! O. zegt ook mama, maar dat gaat dan zo: mamamamamama brrrrrr pfrrrrrt mamamamama pft! *)
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 22:35:58 #158
327807 Mariposas
יה&#14
pi_189402891
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 20:52 schreef pinquit het volgende:
Ik heb een gekookte-wollen pak van disana voor Nora. Superhandig hop zo in d'r pak. Ben alleen niet supertevreden met hoe 't bovenste knoopje niet onder d'r onderkin past, en daardoor open moet en een gapend gat achterlaat.
Maargoed, voor de echte kou heb ik nu een soort mummieslaapzak met een lamsvachtje in d'r wagen liggen.
Straks in de koude winter past ze niet meer in de wagenbak (die we toch weer gebruiken want wel fijner met slapen en ze protesteerde ineens niet meer :P ), en dan zit ze ws meer in de kou, dan misschien wel iets wat meer winddicht. Daar heb ik overigens ook nog een met wol gevoerde voetenzakding in, dat is sowieso al heel fijn
Welke maat heb je gekocht? Ik vind die pakken en jassen van Disana zo mega altijd. jasje maat 62/68 zit hier nog super ruim, maar om nu een maat 62/68 overall te kopen voor komende winter voelt ook zo gek...

@BobbyMcGee
Ik vind voor in een draagdoek een vestje wel makkelijker dan een overall, want een vestje kan je nog wel uittrekken vanuit de doek/zak als het toch iets te warm is. Ik kan het wolfleece vestje van Engel zeker aanraden! Gaat ook tot twee maten langer mee!
Naar / uit auto kan gewoon in warme deken en in Maxi Cosi een lekker warme voetenzak!
En de kans dat we een milde winter krijgen is trouwens ook vrij groot.

Wat mooi dat er nu toch een baby is. O+ Ik wist niet dat het bij jullie zo totaal niet vanzelfsprekend was!

Meen je dat trouwens nou echt dat jullie zo weinig buiten komen? Had ik helemaal niet achter jou gezocht! Ik moet zeggen dat ik ook absoluut geen herfst- en wintermens ben, maar sinds de oudste zijn wij wel echt veel buiten, weer of geen weer. Vandaag heb ik zelfs 50 minuten in de regen gelopen. ;( Baby was net in slaap gevallen onderweg naar huis en het risico dat hij wakker wordt zodra ik de sleutel in de deur thuis doe, is circa 90%, dus... :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Mariposas op 12-10-2019 22:44:39 ]
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 22:56:41 #159
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_189403249
Onze dochter heeft ook een disana pak van gekookte wol, van oma gekregen. Het is een fantastisch mooi pak en zo lekker warm. Het is maat 62-68 maar ziet er groter uit.
Ik vind vooral de mouwen en broekspijpen ideaal omdat je die kan omslaan zodat slofjes en handschoentjes niet nodig zijn.
Maar ik vraag me eigenlijk wel af of het niet te warm is met zo'n pak aan in de draagdoek. Hoewel dat natuurlijk ook wel afhankelijk is van hoe streng de winter zal worden...
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zondag 13 oktober 2019 @ 04:24:14 #160
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189406304
@Mariposas wij hebben maat 62/68.
Ik vind 'm niet zo belachelijk groot vallen als iedereen zegt eigenlijk. Met de laatste meting op CB was Nora 63cm. Ze heeft een nogal lang lijfje in verhouding, maar dat past dus gewoon al bijna precies. Mouwen en broekspijpen zijn dan wel weer lang. Zal morgen even een fotootje maken.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 13 oktober 2019 @ 04:25:21 #161
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189406309
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 22:56 schreef -Mellow- het volgende:
Onze dochter heeft ook een disana pak van gekookte wol, van oma gekregen. Het is een fantastisch mooi pak en zo lekker warm. Het is maat 62-68 maar ziet er groter uit.
Ik vind vooral de mouwen en broekspijpen ideaal omdat je die kan omslaan zodat slofjes en handschoentjes niet nodig zijn.
Maar ik vraag me eigenlijk wel af of het niet te warm is met zo'n pak aan in de draagdoek. Hoewel dat natuurlijk ook wel afhankelijk is van hoe streng de winter zal worden...
Daarom wolfleece voor in de doek. Dat is dunner en ademender, en veeel soepeler. En zo zacht O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 13 oktober 2019 @ 08:57:41 #162
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189407830




Het lijfje past gewoon precies dus, ze zou er nog iets in kunnen groeien omdat haar schouders nog niet "strak" zitten.
Op de eerste foto zitten haar voetjes echt aan 't eind, kan dus net nog die flapjes omslaan.

De mouwen zijn te lang, maar dat hebben wij bij elk kleertje geloof ik :+ ze past soms al in 74, lijfsgewijs dan, ik moet dan armpjes en beentjes v/h pakje omslaan. Dus misschien ligt 't gewoon aan haar lichaam :')

T mutsje is wel weer belachelijk groot :')
Lengte v/h lijfje is ongeveer 35/36cm
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 13 oktober 2019 @ 08:59:19 #163
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189407849
@Mariposas
Nora is wel een stuk dikker dan jouw baby. Ze groeien nu natuurlijk niet meer zo extreem als in 't begin, dus wellicht kan je gewoon de 62/68 doen. 10cm langer is dan weer zo superoversized..
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 13 oktober 2019 @ 09:16:07 #164
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189408010
Prul heeft in de wagen een windkap ofzoiets, iig een kap voor over haar beentjes (zat bij de wagen). En we hebben een lekker warme wikkeldeken waar de riempjes door kunnen. En een slaapzak waarbij dat ook kan als het echt koud is. En gewoon een winterjas, want madame wil regelmatig lopen en dan is een jas toch het makkelijkst.

En schoentjes gekocht in Luxemburg O+ van Bopy en dan de jetrote, in oudroze. Zo zoet! Eindelijk smal genoeg ook.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189408383
Over debiel hard groeien gesproken...

Piertje zit met haar 8 weken al in maat 68 en soms maat 74 .....
Lars zat met 4 maanden daarin. Zij sprint even door alle leuke kleding heen. Ik krijg dat niet bij gebreid zo :+

Ze begint eindelijk eens een beetje wakker wakker te worden op bepaalde momenten van de dag. Kraaien, lachen, in de wipstoel, tegen het behang kletsen zijn nieuwe updates O+
Niet dat ze zo ongelofelijk veel sliep, maar ze hield gewoon veel haar ogen dicht, gevechten met dwarse boeren en spuug (zijn ervoor bij de osteopaat en dat heeft al veel vorderingen) en alleen maar willen plakken en drinken. Op de schooldagen van de oudste is het zo een gesleep. Ligt ze net wat te slapen en dan moeten we alweer. Ik denk dat ik een vachtje moet kopen voor in de winter. Ze ligt meer in de kinderwagen dan haar broer deed. Dragen vind ze nu pas fijner. (Spierspanning in nek was niet zo tof)

Het is hier een beetje chaos en drukte. Weinig tijd om bij te lezen, maar ik doe mijn best mee te lurken en te pogen zo nu en dan.

Ik heb erg mooie foto's gezien van o.a. haar naamgenootje.
Schudden voor gebruik
pi_189409255
Wow Stippel 68 al! Hier ook ruim acht weken, maar vaak nog 50-56 aan en nu langzaam richting 62.

Wij hebben ook een mummyslaapzak in de wagen met een bijbehorend schapenvachtje erin, ideaal.
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:14:01 #167
327807 Mariposas
יה&#14
pi_189409531
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 08:59 schreef pinquit het volgende:
@:Mariposas
Nora is wel een stuk dikker dan jouw baby. Ze groeien nu natuurlijk niet meer zo extreem als in 't begin, dus wellicht kan je gewoon de 62/68 doen. 10cm langer is dan weer zo superoversized..
Ja, die van mij is heel smal, in het Disana jasje past hij qua breedte twee keer in. :P maar hij zit qua lengte al een tijdje in maat 68, dus ik ga toch wel voor 74/80 dan. t is dat ze zo aan de prijs zijn!
De overall staat en zit bij Nora heel mooi! Kaboutertje! O+

Wow Stippel, richting 74 al! Die groeit goed! Tot van alle klachten, hopelijk gaat dat snel beter. Hier ligt de baby ook vaker in de kinderwagen (dan me lief is), omdat ik het toch makkelijker vindt met de oudste op pad. We trekken er graag op uit, en dan schiet het tenminste een beetje op als de oudste op het meerijdplankje staat.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mariposas op 13-10-2019 11:19:11 ]
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_189411128
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 10:51 schreef Minarosa het volgende:
Wow Stippel 68 al! Hier ook ruim acht weken, maar vaak nog 50-56 aan en nu langzaam richting 62.

Wij hebben ook een mummyslaapzak in de wagen met een bijbehorend schapenvachtje erin, ideaal.
Ja, niet normaal! Wurm was zo een gespierde spijker.... en dit is een dikke prop :)

Zo verschillend! Maar ook in karakter. mooi om dat al te zien.
Schudden voor gebruik
pi_189411174
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:14 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ja, die van mij is heel smal, in het Disana jasje past hij qua breedte twee keer in. :P maar hij zit qua lengte al een tijdje in maat 68, dus ik ga toch wel voor 74/80 dan. t is dat ze zo aan de prijs zijn!
De overall staat en zit bij Nora heel mooi! Kaboutertje! O+

Wow Stippel, richting 74 al! Die groeit goed! Tot van alle klachten, hopelijk gaat dat snel beter. Hier ligt de baby ook vaker in de kinderwagen (dan me lief is), omdat ik het toch makkelijker vindt met de oudste op pad. We trekken er graag op uit, en dan schiet het tenminste een beetje op als de oudste op het meerijdplankje staat.
Ik vind dat overhevelen als ze lekker slaapt niks. Dus probeer ik die slaapjes maar in de kinderwagen te doen. Nu kan dat nog :P

Ze groeit echt super hard. Vanaf dag 3 weer op haar geboortegewicht. Van mij mocht dat wel even een tandje minder hard gaan.
Schudden voor gebruik
pi_189411831
Winterspul heb ik ook nog niet echt over nagedacht. Momenteel ligt Bas nog prima in de kinderwagenbak en is de combinatie van zijn superschattige gewatteerde hema-jasje, een xxlhydrofiel, een dekentje en de hoes van de kinderwagen prima. Heb ook wat dikkere dekentjes in huis liggen, zelfgebreid O+. Als hij over kan van bak naar zit hebben we daarvoor de voetenzak die bij de kinderwagen hoort, is ook een flink gevoerd en warm ding. Maar verder geen idee of dat voldoende is, we wonen dichtbij de kust en ik merk dat de wind hier best koud en snijdend kan zijn in de winter. Auto/Maxi-Cosi gebruiken wij dan weer vrij weinig, dus om daarvoor een voetenzak te kopen lijkt mij niet echt nodig.

Pinq, dat pak O+

Jeetje stippel, maat 68 al :o Bas zit met zijn 4 maanden in 62 en dat gaat nu eindelijk goed zitten :').
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 20:14 schreef BobbyMcGee het volgende:

Oh jongens, een jaar geleden had ik twee streepjes. De eerste tweede streep ooit, op ontelbaar veel testen. De dagen ervoor probeerde ik langzamerhand vrede te krijgen met de mogelijkheid dat voor ons het traject hier op zou houden omdat de resultaten zo enorm slecht waren. Ik weet niet of we ooit nog meer kinderen kunnen krijgen.. de kansen zijn niet best. Maar dat we ons lieve leuke blije jongetje hebben gekregen O+ ik ben daar zo dankbaar voor O+ en ik kan het soms nog steeds niet geloven dat het ons toch gegund is :)

Ja gek he, vorig jaar zaten we nog in 'wat als zwanger worden/blijven niet vanzelf gaat'. Afgelopen vrijdag was het voor mij een jaar geleden dat ik mijn 2e streepje had. Heel andere situatie en korter traject dan bij jullie, maar het blijft toch o zo bijzonder dat hij nu gewoon in ons leven is O+.

Morgen kennismakingsgesprek bij het KDV. We zijn er al geweest voor een rondleiding destijds, maar nu is het voor het echt. Hebben jullie nog tips? Heb al een vragenlijst gekregen om mee te nemen voor de wendagen over zijn ritme, voeding e.d.
  zondag 13 oktober 2019 @ 14:33:04 #171
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189412356
D-E, ik zou vragen naar Social mediabeleid, of je kind mag komen als hij ziek is (wanneer wel/wanneer niet), wat je mee moet geven (luiers? Doen ze aan wasbaar luieren?Flesvoeding voor als er wat met je melk gebeurt of gebruiken ze dan van het kdv?), Of je hem incidenteel eerder op mag halen (soms hebben ze vaste breng/haaltijden wegens onrust op de groep), dat schiet me even te binnen.
Onze gastouder stuurt ons elke dag een foto of video, heel leuk vind ik dat O+
  zondag 13 oktober 2019 @ 19:34:24 #172
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189417977
Stippel, mijn bijna 11 maander (waaaar blijft de tijd?) gaat nu ook van 68 naar 74. _O-

DE: ik wilde vooral weten wat ze nodig hebben (hier voor elke voeding een schone fles, een slaapzak, reservefiep, kleertjes... Maar de buitenslaapzakken gebruiken ze van daar) hoe flexibel ze zijn met halen en brengen en of er bijzonderheden zijn die ze zelf anders dan anders vinden. Het hele pedagogische beleid had ik al doorgespit, dus 'niet laten huilen, tenzij...' Stond bijvoorbeeld al vast. En ze hebben een flessenwarmer voor moedermelk, ook fijn. En een diepvrieskist voor een reserve voeding.

Wat hier standaard besproken werd: wat te doen bij ziek? Wanneer moet je ze komen halen? Wat gebeurt er bij een noodsituatie (ons bellen, werk bellen en bij echt geen gehoor opa en oma bellen), social media, of ze met de auto of wagen mee mag, of er overlegd mag worden met het cb als ze zich ergens zorgen over maken, of er wel of niet gevaccineerd wordt... En dat vergeet ik vast nog een hoop.


Ohja: we hebben hier een vaste leidster per kind, die is aanspreekpunt en leest ook mailtjes van ons enzo. Wel zo fijn.

En ik bedenk nog; broodbeleg en tussendoortjes: wat mag ze wel en niet?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 13 oktober 2019 @ 20:03:14 #173
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189418848
Hmmm Koert heeft geen koorts meer, alleen nog wat verhoging. Maar nou komt hij ineens ieder uur (of vaker) voor een voeding.
Dus we twijfelen nu of hij ziek is geweest en nu wat moet inhalen, over is gegaan op regeldagen, of dat hij misschien tandjes krijgt.
Er valt voor alles wat te zeggen maar nergens een duidelijk antwoord op.
Morgen krijgt hij ook weer vaccinaties, om alles nog even wat lastiger te maken :P
pi_189419449
Ceviche, social media hebben ze niet, vind ik best fijn :). Wel ouderportaal waarvoor ik nu een inlog heb en via een vriendin weet ik dat daarin het dagverslagje + foto's komen. Of ze aan wasbaar luieren doen weet ik niet, ga ik morgen vragen want ik zou het wel heel prettig vinden. Flesvoeding hebben ze op het KDV staan, maar Bas heeft echt nog nooit flesvoeding gehad. Wat Tink aangeeft, vriezer waar eventueel een voeding in kan vind ik dan een prettiger idee.

Tink, top! Wat mee te nemen is inderdaad wel handig, en ook hoe. Vaste leidster per kind is trouwens verplicht (mijn schoonmoeder werkt op een peuteropvang en kent al die regeltjes :+), heb met Bas zijn vaste leidster ook de afspraak. Op gebied van voeding moet ik mij nog inlezen in hetgeen wat wij willen doen, maar ik vind het voedingsbeleid van het KDV nogal flesvoeding-gericht. Bas drinkt zijn melk op koelkasttemperatuur dus daar hoeven ze niet moeilijk over te doen. We zijn nog niet begonnen met vaste voeding, ik wil daar pas rond 6 maanden mee beginnen.

[ Bericht 3% gewijzigd door douche-eendje op 13-10-2019 21:16:56 ]
pi_189427772
Ok, bas heeft de primeur. Eerste kind in wasbare luiers op de opvang :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')