abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189287596
Klinkt goed zon kruidenbadje ela! Lijkt mij ook wel wat haha!

Aaah d-e een pruillip, staat altijd zo snoezig.

Met nog minder dan een maand voor de eerste verjaardag besluit Vincent ineens dat hij echt geen kleine baby meer is :o
Zo heeft hij ineens twee randjes van tandjes door, trekt zich overal aan op, en heeft zijn eerste stappen achter de loopwagen gezet.

Hij word op de voet gevolgd door Jeremy die ineens de vooruit knop heeft ontdekt.

Ze kunnen zo heerlijk samen spelen, en ook grote zus volgen is favoriet O+
pi_189298709
Bedankt voor je tip ela, zo'n kruidenbadje ga ik ook proberen :)

Ik dacht dat M ringworm had, maar het bleek te gaan om een droog plekje. Waarschijnlijk eczeem. Haar vader heeft helaas ook eczeem en zijn zusje trouwens ook. Ik hoop eigenlijk dat ze mijn huid heeft, heb nooit echt ergens last van.
Misschien dat zo'n kruidenbadje helpt.

Dat vraag ik me ook af Mellow. Doet mijn baby ook vaak overdag. Ik leg haar op een gegeven moment toch in haar bed om eventueel nekpijn te voorkomen, maar dan wordt ze eigenlijk direct weer wakker.

Aah d-e, wat schattig zo'n pruillip. En wat gaat het hard! Leuk dat de baby alweer zo rolt en oefent :)

Klinkt heerlijk aapie. Zo leuk dat ze elkaar hebben en samen kunnen spelen. En wat bijzonder zo dat ze ineens de eerste stapjes zetten.
pi_189299537
Mijn man en ik zijn deze week 7 jaar samen. Hij wil dit vieren door een avondje uit te gaan.

M gaat dan voor het eerst een nachtje logeren bij mijn schoonmoeder. En dat vind ik eng. Ik zit smoesjes te bedenken waarom we niet moeten gaan :P
Maar aan de andere kant, quality time met mijn man is ook nodig.
  zondag 6 oktober 2019 @ 16:31:17 #84
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189300650
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 15:42 schreef CaVaBien het volgende:
Mijn man en ik zijn deze week 7 jaar samen. Hij wil dit vieren door een avondje uit te gaan.

M gaat dan voor het eerst een nachtje logeren bij mijn schoonmoeder. En dat vind ik eng. Ik zit smoesjes te bedenken waarom we niet moeten gaan :P
Kun je geen compromis sluiten als je het echt niet ziet zitten? Je schoonmoeder bij jullie in huis tot je weer thuis bent? Of wel lekker ergens gaan eten, maar M daarna oppikken?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189303696
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 15:42 schreef CaVaBien het volgende:

Ik heb oppas meisjes die rustig tot een uur of 2 blijven zitten.

Je hebt wel gelijk dat quality time heel belangrijk is. Daarom heb ik meerdere opties qua oppas. Maar aan de andere kant weet J ook dat ik jonge kinderen niet laat logeren. Dus het is dan compromissen sluiten qua stappen / feesten. Nog even geen feestjes tot 7 in de ochtend.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189304072
@Tink89 en @Ticootje heel eerlijk gezegd zie ik het zelfs niet zitten om een avondje weg te gaan zonder haar.

Maar ja, we hebben toch een compromis gesloten. We gaan naar de bios (naar een film die manlief heel graag wil zien, lekker romantisch :') ) en dan weer naar huis. In de tussentijd blijft schoonmoeder bij ons thuis.
  zondag 6 oktober 2019 @ 20:02:36 #87
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189304177
Klinkt als een goede compromis :)

Hier hebben we ook de bios bedacht als uitje samen :D
Maar dan wel een film die we allebei leuk vinden :+
pi_189304447
Oh wij gingen ook naar de bios! Once Upon A Time, die van Quinten Tarantino. Vonden er helaas allebei niks aan. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_189304983
Leuk, veel biosbezoekjes :)

Hoe hadden jullie dat gedaan met de baby's? Oppas in de avond?

Wij gaan trouwens naar joker, zou ik niet kiezen :P
pi_189305915
Wij zijn vorig weekend samen weg geweest. De kindjes waren bij opa en oma. Maar zondagmiddag was ik wel blij ze alle 3 weer in mijn armen te sluiten.

Ik denk dat het voor ieder verschillend is hoe en wat je prettig vind qua oppas/overnachten.
Dit was voor Vincent en Jeremy de eerste keer logeren en dan gelijk twee nachten.

Wij hebben vrijdag de nieuwe regenkleding getest, ik heb mn eigen teletubbies O+
Voor de jongens heb ik waterdichte softshell pakken van ielm aangeschaft. Mega duur maar nu al echt wel zn geld waar. De grote dame heeft een zuurstokroze regenjas en fuchsia bergstein laarzen. Vrijdag dus al alles getest en goedgekeurd. Ik heb helaas geen foto's van de baby's in hun pakken.

Oh mensen ik ben echt stront en stront verkouden. Gister rond dit tijdstip niks aan de hand en gedurende de nacht kreeg ik steeds minder lucht en meer snot.. hopelijk is het gauw weer over want ik word er nou al gek van.
  zondag 6 oktober 2019 @ 22:31:27 #91
346653 Ceviche
pi_189307288
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 20:37 schreef CaVaBien het volgende:
Leuk, veel biosbezoekjes :)

Hoe hadden jullie dat gedaan met de baby's? Oppas in de avond?

Wij gaan trouwens naar joker, zou ik niet kiezen :P
Ik vraag mijn moeder om op te passen, dat vindt ze heel leuk (volgens mij is ze heel trots dat wij haar met Koert vertrouwen :D ). Dan blijven we wel maar 4 uur weg ofzo.
Anders wordt het weer gedoe met kolven en dat kan natuurlijk wel, maar nu even geen zin in.

We willen ook nog een keer gaan winkelen, en we zijn dan van plan Koert een paar uur te brengen naar familie van man die naast het winkelcentrum woont :D zij hebben ook aangegeven graag op te passen maar die wonen niet heel dichtbij.

M'n moeder heeft ook weleens een hele dag opgepast en Koert een paar keer opgehaald bij de GO, die heeft ons echt een paar keer enorm geholpen.
Eigenlijk hadden we nooit zo'n goede band, maar na de bevalling (of nou ja, een paar weken daarna) gaat het eigenlijk heel goed.
Ben ik heel blij mee want Koert heeft verder geen opa's en oma's.
  zondag 6 oktober 2019 @ 22:33:28 #92
346653 Ceviche
pi_189307315
Aapie, heb je een leuk weekend gehad?
Ik kan me voorstellen dat je dan weer heel blij bent je kinderen weer te kunnen knuffelen O+

Ik moet er niet aan denken, zo lang, maar misschien denk ik er over 7 maanden wel heel anders over.
pi_189308076
Mijn baby heeft de vooruit versnelling ontdekt O+ Beetje jammer dat ‘ie dat doet in het enige weekend dat ik van huis ben :')
  maandag 7 oktober 2019 @ 07:44:41 #94
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189309813
Ik ben nog nooit een avond weggeweest zonder prul. Alleen met prinsjesdag heb ik haar niet zelf in bed gelegd (want werken tot 23 uur), maar deed mijn man dat. En ik vind dat helemaal prima zo.

Wij gaan vandaag op vakantie, maar ik heb oorontsteking en prul is snipverkouden en komt 's nachts elke twee uur. Bah!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189310200
@Ceviche ja we hebben een heerlijk weekend gehad. Even de batterij weer opladen, we kunnen er weer even tegen aan!

Het is echt zo persoonlijk wat je wel en niet fijn vind. Bij de oudste vond ik het ook lastiger om haar de eerste keer te laten logeren.

Voorwaarde was wel dat ze de nacht door zouden slapen. En dat is ook bij opa en oma gelukt. Scheelt dat ze daar ook een eigen bedje hebben met hun eigen geurtje er al aan natuurlijk.

@Tink89 ondanks ziek zijn fijne vakantie!
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 13:51:59 #96
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_189314066
En ik ben weer thuis met de kleine. Net opgehaald van de opvang. Ze heeft sinds vrijdag weer korrts. Ene keer 39,5 en dan weer overdag niets en tegen de avond wel weer. Gisteren ook prut uit haar linkeroog.

Vanmiddag afspraak bij dokter met haar. Wil wel eens weten wat het is en wat er tegen gedaan kan worden.
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_189316270
Wat vervelend Peejtur. Beterschap voor de kleine!

Wij zijn één keer uit eten geweest terwijl mijn zwager oppaste. Dat ging prima. Maar eigenlijk ga ik net zo lief mét baby op pad, dat gaat ook redelijk goed. Ik had wel bedacht dat de bioscoop één van de weinig dingen is waar we graag heen gaan en geen baby mee kunnen nemen. Dus wellicht nemen we daar een keer een oppas voor.
Ik ben zelf wel regelmatig een avond weg. Als mijn man thuis is heb ik daar geen enkele moeite mee.

Mijn jonkje is overdag echt rommelig aan het slapen. Hij slaapt kort, soms maar 10 minuten. Soms is hij (vooral 's avonds) zo drie uur achtereen wakker. Hij is dan overigens meestal best goed gehumeurd. Dus er is nog steeds absoluut geen sprake van een ritme. Aangezien hij 's nachts nu echt consequent doorslaapt maakt het ons niet uit. Ik ben over het doorslapen zo verbaasd en vind het zo knap van mijn kleine baby :D

Hij ontwikkelt zich nu ook zo rap. Hij speelt echt met speelgoed. Zelfs als hij op zijn buik ligt lukt het hem (met héél veel moeite) om zijn speelgoed te pakken en in zijn mond te stoppen. En als we goede grappen maken dan komt er soms een heuse schaterlach :O
Gisteravond sliep hij ineens wel goed. Om 20.15 lag hij boven in bed. De man en ik vonden het maar saai zo zonder klein jongetje naast ons :)
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 16:45:43 #98
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_189316665
Dank je wel :)

Flinke verkoudheid en voorhoofdsholteontstekingachtigiets. Als het woensdag niet beter gaat, moeten we dokter opnieuw bellen. Morgen blijf ik thuis van werk dus. Woensdag past mijn moeder op.
pi_189326570
Rot virus is het wat er rond waaierd.

Beterschap voor je kleine @Peejtur

Hier een zielige baby, Vincent heeft maarliefst 4 tanden op doorkomen staan. Hij heeft er duidelijk last van, hele dag piepen en slecht slapen. Papa wordt er ook gek van, die kan hier niet zo goed tegen helaas. Zometeen toch maar een zetpil geven, misschien dat het hem wat verlichting geeft.
pi_189328202
Cava, goed dat je jouw behoefte hebt aangegeven. Ik zou een nacht ook teveel vinden momenteel.

Aapie, arm kind, vier in een keer. Hij besluit wel ineens een grote kerel te willen zijn hè?

Krijgertje, wat goed! Bug heeft de achteruit ontdekt. Alleen is dat juist niet de kant die ze op wilt, met frustratie to gevolg. We hebben ook weer gillen ontdekt na een paar weken stilte. Dit keer in allerlei toonhoogtes en volume.

Bobby wat fijn dat hij zo lekker slaapt! Bug heeft de afgelopen nachten sinds weken goed geslapen. Vannacht zelfs van 00:30u tot 7u. Ze cosleept nu met papa en ik ben verstoten naar de logeerkamer. Ik begin nu te twijfelen of we er niet beter aan doen om haar op haar eigen kamertje te leggen.. Misschien ruik ik teveel naar smakelijke melk voor haar om echt rust te vinden met mij in de buurt. Maar ik kan me zo'n klein hummeltje alleen in een kamer niet voorstellen.

Vragen aan degene met baby op eigen kamer, hoe doen jullie dat met in de gaten houden of ze je nodig hebben? Slapen met de deuren open? Babymonitor naast je oor? Ik ben zo bang dat ik haar niet hoor en ze zich helemaal in de steek gelaten zal voelen.
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:43:33 #101
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_189328450
En nu heeft de kleine maar 36.1. :{
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:44:53 #102
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_189328467
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 09:01 schreef aapieannie het volgende:
Rot virus is het wat er rond waaierd.

Beterschap voor je kleine @:peejtur

Hier een zielige baby, Vincent heeft maarliefst 4 tanden op doorkomen staan. Hij heeft er duidelijk last van, hele dag piepen en slecht slapen. Papa wordt er ook gek van, die kan hier niet zo goed tegen helaas. Zometeen toch maar een zetpil geven, misschien dat het hem wat verlichting geeft.
Ik kan het mij van papa wel voorstellen hoor. Als ik goed geslapen heb, kan ik het wel hebben, maar bij een slechte nacht....
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:48:07 #103
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_189328523
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 11:25 schreef Rebubbled het volgende:
Cava, goed dat je jouw behoefte hebt aangegeven. Ik zou een nacht ook teveel vinden momenteel.

Aapie, arm kind, vier in een keer. Hij besluit wel ineens een grote kerel te willen zijn hè?

Krijgertje, wat goed! Bug heeft de achteruit ontdekt. Alleen is dat juist niet de kant die ze op wilt, met frustratie to gevolg. We hebben ook weer gillen ontdekt na een paar weken stilte. Dit keer in allerlei toonhoogtes en volume.

Bobby wat fijn dat hij zo lekker slaapt! Bug heeft de afgelopen nachten sinds weken goed geslapen. Vannacht zelfs van 00:30u tot 7u. Ze cosleept nu met papa en ik ben verstoten naar de logeerkamer. Ik begin nu te twijfelen of we er niet beter aan doen om haar op haar eigen kamertje te leggen.. Misschien ruik ik teveel naar smakelijke melk voor haar om echt rust te vinden met mij in de buurt. Maar ik kan me zo'n klein hummeltje alleen in een kamer niet voorstellen.

Vragen aan degene met baby op eigen kamer, hoe doen jullie dat met in de gaten houden of ze je nodig hebben? Slapen met de deuren open? Babymonitor naast je oor? Ik ben zo bang dat ik haar niet hoor en ze zich helemaal in de steek gelaten zal voelen.
Wij hebben zowel deur van haar als onze deur op een kier met die deurstoppers. We hebben denk ik iets ontwikkeld dat we alles horen wat er in haar kamer afspeelt en we worden er beide wakker van. Kamer is wel naast de onze.
pi_189328712
@Rebubbled ja hij wil heel snel en veel ineens!

Hier trouwens alle deuren gewoon dicht in de nacht. Wij slapen op zolden met vlizo trap dus we horen ze wel als ze wakker zijn.

@Peejtur tja wat zal ik zeggen.. ik vind het ook vervelend dat hij slecht slaapt en niet lekker in zn vel zit. Maar in plaats van er over mopperen kan hij ook proberen hem te troosten. Maargoed, nu na smeren met chamodent en zetpil heeft Vincent heerlijk geslapen. Nu lekker een boterham eten met de heren!
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:07:57 #105
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_189328778
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 12:02 schreef aapieannie het volgende:
@:rebubbled ja hij wil heel snel en veel ineens!

Hier trouwens alle deuren gewoon dicht in de nacht. Wij slapen op zolden met vlizo trap dus we horen ze wel als ze wakker zijn.

@:peejtur tja wat zal ik zeggen.. ik vind het ook vervelend dat hij slecht slaapt en niet lekker in zn vel zit. Maar in plaats van er over mopperen kan hij ook proberen hem te troosten. Maargoed, nu na smeren met chamodent en zetpil heeft Vincent heerlijk geslapen. Nu lekker een boterham eten met de heren!
Eens. Dat doe ik dan wel gewoon maar vind het af en toe wel zwaar.
pi_189329939
Rebubbled, leuk! Bug gaat vaak een paar weken achter T. aan met die ontwikkeling heb ik het idee :D hier is het gillen net weer wat afgezwakt.

Wij hebben de babyfoon aan als we beneden zitten, op onze slaapkamer ‘s nachts niks. Im hoor ‘m echt wel. Niet bij de eerste piep misschien, maar daar houdt ‘ie ook niks aan over natuurlijk :) deuren zijn inderdaad ook gewoon dicht!

Beterschap voor je kleine, peejtur! Niks aan zo ziek :{

Behalve tijgeren is T. zo enorm gegroeid afgelopen weekend. Ik ben 5 dagen weggeweest en nu tijgert hij, zet hij zich steeds af met z’n benen om te staan, probeert hij zich steeds op te trekken, zegt ‘ie papa :o, groeit de kale plek op z’n achterhoofd ineens vol met haar en in gedrag gewoon ineens zó veel ouder ineens. Bizar hoor, 5 dagen tijd.
pi_189330779
Fred gaat ook vooral achteruit, maar daar heeft hij een soort van oplossing gevonden: hij kijkt waar hij heen wil,merkt dat hij er alleen maar verder vandaan gaat en draait dan vervolgens om zijn en gaat dan weer achteruit op zijn doel af. _O-

In de cosleeper rolt en draait hij 's nachts zo dat hij me uiteindelijk kan aanraken. Kleine knuffelkont. O+

Ik heb geen ervaring met het slapen op een andere kamer, maar ik vermoed dat je je kindje wel hoort als er iets is. Anders misschien de babyfoon op een laag volume naast je?
pi_189331016
Peejtur, Aapie en Krijger, horen jullie ze dan pas wanneer ze echt huilen, of er voor al?

Krijgerrtje, het klinkt wel alsof jouw beeb al een stuk verder is. Ik zie bug de komende weken nog niet proberen te staan of dingen zeggen haha. Wel groeit haar kale plek ook vol nu ze enkel op haar buik ligt of wil zitten.

Cho, ik hoop dat bug die realisatie ook snel heeft haha.

Hier overigens nog steeds geen interesse in eten. We bieden het bijna dagelijks aan, maar ze vindt het maar niks en ik dring niks aan. Benieuwd wat het CB gaat zeggen.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:19:28 #109
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189331239
@Rebubbled: prul slaapt sinds week 9 op haar eigen kamer, omdat ze wakker werd van ons en ik vanaf week 12 weer om 5:30 moest gaan opstaan voor m'n werk. Ik hoor haar bij het allereerste kikje, maar niet bij elk zuchtje. Beneden staat de babyfoon aan. Deuren zijn dicht.

Edit: en de jongedame klom hier net een klimrek op. Eerst de lage balk, voetje voor voetje en toen eentje hoger ook nog, eerst knietjes erop en toen voetjes. Kindje toch, je bent 10 maanden. Wat ga je hard!
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:26:20 #110
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_189331309
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 14:58 schreef Rebubbled het volgende:
Peejtur, Aapie en Krijger, horen jullie ze dan pas wanneer ze echt huilen, of er voor al?

Krijgerrtje, het klinkt wel alsof jouw beeb al een stuk verder is. Ik zie bug de komende weken nog niet proberen te staan of dingen zeggen haha. Wel groeit haar kale plek ook vol nu ze enkel op haar buik ligt of wil zitten.

Cho, ik hoop dat bug die realisatie ook snel heeft haha.

Hier overigens nog steeds geen interesse in eten. We bieden het bijna dagelijks aan, maar ze vindt het maar niks en ik dring niks aan. Benieuwd wat het CB gaat zeggen.
Ik redelijk aan het begin wanneer ze nog een beetje loopt te mopperen. Echt huilen zijn we daar meestal al, als het zover komt.
pi_189331628
@Rebubbled ik ben bij ze voor ze gaan huilen. Ze worden meestal kletsend wakker dus dan ga ik er gelijk naar toe.
Het is nu wel huilen als ik met een van de twee de kamer uitloop om naar beneden te gaan. Als je dan weer de trap op loopt en je word gezien word er weer hard gelachen.
pi_189331655
Samen spelen O+

dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:18:40 #113
346653 Ceviche
pi_189331997
Wat gaan jullie baby's hard!

Koert kan al een paar maanden op z'n zij rollen, tenminste, in de cosleeper.
Maar nu is speelgoed ook interessant genoeg om een zijrol voor te doen :D
En hij is echt toe aan hapjes, hij komt er zelfs om vragen (boos/van slag tot er een lepel in aantocht is).

En wat zijn ze leuk hè O+
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:50:20 #114
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189332498
Wat geef je koert voor hapjes Ceviche? Hier was wortel toch niet zo geslaagd, ze heeft 't 2x gehad maar nah. Ik vergeet 't ook steeds :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:50:54 #115
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189332509
Ohhhh het is BFD! Ik heb er al 10 gemist ofzo, even wat foto's zoeken!
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:57:37 #116
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189332634

Oh menson ze is ZO leuk! Zo'n heerlijk vrolijk makkelijk kind O+
Wat een kado!
pi_189332712
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 16:57 schreef pinquit het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Oh menson ze is ZO leuk! Zo'n heerlijk vrolijk makkelijk kind O+
Wat een kado!
Wat een moppie O+
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 17:20:39 #118
327807 Mariposas
יה&#14
pi_189332997
Ah wat een heerlijke foto’s @pinquit!

Wat heerlijk zo, dat samenspelen, aapieannie!

[ Bericht 31% gewijzigd door Mariposas op 09-10-2019 06:36:31 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 17:46:55 #119
346653 Ceviche
pi_189333335
@pinquit
Wat een prachtig meisje! Is ze altijd zo vrolijk? Of alleen voor de foto's :D

Ik geef gewoon olvarit 4m potjes, volgens de verpakking is het een potje doperwten gewoon doperwten (geen toegevoegde dingen denk ik dan, maar dan denk ik vast verkeerd).
Fruithapjes bevallen goed, wortel was vooral grappig en doperwten vond Koert niks. Echt zo'n vertrokken gezichtje :D
De gastouder maakt zelf prutjes van vers fruit, maar dat durf ik niet echt aan. Krijg het nooit zo glad als een potje en het lijkt me vooral gedoe dan eigenlijk. Eigenlijk moet ik het aan haar vragen maar dat voelt zo stom. Zij heeft 16 jaar ervaring in de kinderopvang en dan kom ik steeds vragen hoe ze m'n kind op bed legt en wat hij dan eet en of hij al gepoept heeft :') alsof ze het consultatiebureau is ofzo _O-
Gelukkig vindt ze het niet erg (denk ik).

Hapjes vergeten lukt hier niet, als ik een bozige baby heb die ontevreden is ondanks slaap, melk, speelgoed enzo, die ineens niet meer boos is als de wipstoel, lepel en slab tevoorschijn komen, dan is het duidelijk tijd voor hapjes :+
pi_189333441
Hmm misschien moeten we dan toch overwegen om haar in haar eigen bedje te leggen.

Aapie, wat heerlijk zo samen spelen joh!
Pinq, wat is het toch een enorme parel!

Bug is ook zo'n blij ei.

Zijn er eigenlijk nog andere fokkers met Instagram? Er is 6 maanden geleden zo'n rondje geweest en daar heb ik toen een aantal mensen van toegevoegd, maar misschien heb ik mensen gemist? Ik vind het zo leuk om al die andere baby's te zien opgroeien. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189333904
Ohhhh jullie blije eien O+ Wat zijn ze leuk!

Rebubbled, ik heb je toegevoegd. Bas komt alleen niet herkenbaar op social media :P
pi_189334307
Inmiddels zijn onze doerakken nu dik 9 maanden, bijna 10 vanaf de geboorte en ze waren 5 weken te vroeg. Onze meid is afgelopen weken gaan zitten en gaan kruipen. De knul slaat zitten eigenlijk een beetje over en is binnen 2 weken van kruipen naar de eerste keer staan gegaan😀.

De ontwikkeling gaat nu zo snel, dat het niet meer bij te housen is. Voor je het weet hebben ze de volgende stap gedaan! Wel ontzettend leuk om te zien.
pi_189336203
@pinquit O+ O+ O+ wat een heerlijk vrolijk bekkie!

@Rebubbled bug is ook al zo'n pretletter met haar tong uit haar mond. Ik volg je al op IG :)

Echt zo'n smeltmoment vanmiddag, grote pakte vincent bij zn handjes en zei loop maar met me mee. En meneer staat op en ze lopen zo samen de hele kamer door O+
pi_189339211
@Rebubbled whehe ja nou, een paar maanden verschil dan, maar steeds als jij wat opnoemt dat bug dan doet of geleerd heeft denk ik: ah ja, die fase zijn wij nét voorbij :D hij staat overigens ook nog niet hoor, maar wíl het wel :P

Wat betreft slapen op eigen kamer: ik hoor hem eigenlijk wel direct denk ik? Maar hoe ik er op reageer is ook afhankelijk van waar ik zit in m’n slaap. Soms moet het even doordringen dat hij wakker is. Ofzo. Ik slaap zelf in ieder geval wel beter, al is het alleen maar omdat ik niet meer zo verkrampt lig omdat hij begint te piepen als ik me omdraai :')

(Instagram heb ik, maar die heb je al!)

Ohhhh pinq wat heb jij een prachtexemplaar daar O+ O+ Wat een vrolijkerd!
pi_189343605
Ik heb wel insta en fb, maar ik post bewust niet erg vaak foto’s van mn kinderen.

Dat is een deel uit respect voor hun privacy vs dat ik mijn identiteit niet enkel wil laten draaien om het zijn van moeder.

Ook ben ik al vaker tegen de nare kanten van social media aangelopen, dat is oa de reden dat ik bv geen twitter meer heb. Afgezien van het feit dat het waarschijnlijk niemand een reet uitmaakt hoe ik mn dag besteed :D

Ik vind het wel heel leuk om mensen te volgen waarmee ik op school zat of ik heb ook wat fokkers op insta die ik ook in het echt ken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189345765
Pinq O+ Ik ben stiekem een beetje (boel) verliefd op dat moppie van je. Ze ziet er zo uit om kleine hapjes van te nemen! Spam vooral door! ;)
  woensdag 9 oktober 2019 @ 19:34:20 #127
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189350786
Pfft, prul wil niet slapen en krijst alleen maar. Troosten helpt 1 minuut en dan begint ze weer...
pi_189352525
Wij nemen afscheid, O. is 1 jaar *O*

De foto's zijn allemaal bewogen, maar hij beweegt ook eigenlijk altijd :D Ik heb deze uitgekozen omdat hij er wel heel erg als zichzelf op uit ziet O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189352635
Gefeliciteerd @Mrs.Peel!
En ondanks bewogen toch leuke foto's O+

Hier vandaag de uitnodiging voor de 1e verjaardag van de twins rondgestuurd. En ze zijn vandaag voor het eerst bij de kapper geweest. Even wat gekke plukken weggeknipt.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 21:22:59 #130
327807 Mariposas
יה&#14
pi_189352878
Gefeliciteerd @Mrs.Peel! *O*
pi_189353711
Bedankt voor de felicitaties!

Dat is ook weer een mijlpaal, aapie! O. is echt nog niet rijp voor de kapper, hij heeft maar wat zacht babynesthaar :') O+ Jouw jongens gaan met alles echt hard, groeien, kruipen, lopen. En je klinkt steeds zo trots en relaxed, ik vind het knap met een tweeling en nog een jong kindje erbij!
pi_189355500
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 21:52 schreef Mrs.Peel het volgende:

Dat is ook weer een mijlpaal, aapie! O. is echt nog niet rijp voor de kapper, hij heeft maar wat zacht babynesthaar :') O+ Jouw jongens gaan met alles echt hard, groeien, kruipen, lopen. En je klinkt steeds zo trots en relaxed, ik vind het knap met een tweeling en nog een jong kindje erbij!
Wat lief dat je dit zegt O+
Het is niet altijd even makkelijk hoor om relaxed te blijven. Zeker omdat we met de oudste best wat issues hebben. Maar trots ben ik zeker haha!
En ze gaan inderdaad hard ineens. Ik las in het dreumes topic over kindjes die hun winterjas maat 68 of 74 nog passen. Ik heb voor mijn beren maat 86 gekocht hahaha! Ik zal morgen eens kijken of ik de meetlat er weer eens langs kan houden.
pi_189356046
Graag gezegd, aapie! En maat 86 ben ik nu ook aan het aanschaffen, onze jongen is ook echt een grote kerel O+
pi_189358870
Ook zo'n lekkere grote bink dus!
Tot over 2.5 week :o in het dreumestopic!
  donderdag 10 oktober 2019 @ 09:16:09 #135
346653 Ceviche
pi_189359546
Koert heeft z'n eerste virus te pakken en mijn menstruatie is terug.
Yay :')
Gelukkig hoeven we nergens heen.
pi_189361533
@Ceviche erg last van je menstruatie? En beterschap voor koert. Wat gaan er een hoop nare virussen rond momenteel
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:17:06 #137
346653 Ceviche
pi_189363525
quote:
6s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:54 schreef aapieannie het volgende:
@:ceviche erg last van je menstruatie? En beterschap voor koert. Wat gaan er een hoop nare virussen rond momenteel
Gelukkig niet *O* al had ik natuurlijk wel gehoopt dat het nog maanden weg zou blijven.
Koert is weer heel gelukkig nadat ik hem een paracetamol gaf O+
Hij heeft de hele nacht eigenlijk gehuild, en als hij dan in slaap viel dan werd hij weer huilend wakker (zegt m'n man want ik sliep er doorheen :@) en vanochtend was dat nog steeds zo.
Nu is hij al z'n slaap aan het inhalen. We zijn zelfs even naar de supermarkt geweest en dat vond Koert best.
Hij is over 2 dagen precies 5 maanden oud en hij gaat een maand naar de gastouder, dus het verbaast me vooral dat hij nu pas ziek is geworden en niet eerder.

Is jouw tweeling vaak ziek geweest trouwens? Ik lees hier weleens over babies die eigenlijk continu wat oppikken, ik kan me dat over hen niet echt herinneren. Maar misschien is dat nog mijn pregnancybrain :+
pi_189363923
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:17 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Gelukkig niet *O* al had ik natuurlijk wel gehoopt dat het nog maanden weg zou blijven.
Koert is weer heel gelukkig nadat ik hem een paracetamol gaf O+
Hij heeft de hele nacht eigenlijk gehuild, en als hij dan in slaap viel dan werd hij weer huilend wakker (zegt m'n man want ik sliep er doorheen :@) en vanochtend was dat nog steeds zo.
Nu is hij al z'n slaap aan het inhalen. We zijn zelfs even naar de supermarkt geweest en dat vond Koert best.
Hij is over 2 dagen precies 5 maanden oud en hij gaat een maand naar de gastouder, dus het verbaast me vooral dat hij nu pas ziek is geworden en niet eerder.

Is jouw tweeling vaak ziek geweest trouwens? Ik lees hier weleens over babies die eigenlijk continu wat oppikken, ik kan me dat over hen niet echt herinneren. Maar misschien is dat nog mijn pregnancybrain :+
Gelukkig maar dat je er niet veel last van hebt! En fijn dat koert zich na paracetamol wel happy voelt. Hopelijk gauw weer opgeknapt!

En nee hoor dat ligt niet aan jouw pregnancy brain _O-
Toen ze twee maanden waren zijn ze wel flink ziek geweest, vermoedens van rs virus en net geen ziekenhuis opname voor Jeremy. En Vincent heeft met 2.5 maand waterpokken gehad, cadeautje van de oudste.
Verder op af en toe een snotneus na zijn ze eigenlijk nooit ziek. Maar ze gaan dan ook niet naar een opvang oid.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 16:01:41 #139
346653 Ceviche
pi_189365132
quote:
6s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:39 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Gelukkig maar dat je er niet veel last van hebt! En fijn dat koert zich na paracetamol wel happy voelt. Hopelijk gauw weer opgeknapt!

En nee hoor dat ligt niet aan jouw pregnancy brain _O-
Toen ze twee maanden waren zijn ze wel flink ziek geweest, vermoedens van rs virus en net geen ziekenhuis opname voor Jeremy. En Vincent heeft met 2.5 maand waterpokken gehad, cadeautje van de oudste.
Verder op af en toe een snotneus na zijn ze eigenlijk nooit ziek. Maar ze gaan dan ook niet naar een opvang oid.
Niet vaak ziek, maar als ze dan ziek zijn zijn ze gelijk goed ziek :o
Scheelt inderdaad dat ze niet naar de opvang gaan :) zouden ze dat dan inhalen als ze naar de basisschool gaan? :P
pi_189365733
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:20 schreef lunapuella het volgende:
Ik volg het voorbeeld van FlyingFish en promoot deze hier even: OUD / Secret Santa 2019 animotopic Je kan je nog een week opgeven! *O*
^^^^
Wat Luna zegt in het dreumestopic! :D
pi_189366158
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:01 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Niet vaak ziek, maar als ze dan ziek zijn zijn ze gelijk goed ziek :o
Scheelt inderdaad dat ze niet naar de opvang gaan :) zouden ze dat dan inhalen als ze naar de basisschool gaan? :P
Ik denk dat ze wel naar de peuterspeelzaal gaan als ze mogen. Wie weet hoevaak ze dan ziek zijn!
pi_189377545
Mijn baby zegt MAMA! O+

Ik smelt helemaal. Zoveel liefde.

Vandaag gaan we het verjaardagsfeestje van (stief)dochter vieren. Het wordt voor het eerst zo druk in huis sinds M er is. Ik ben benieuwd hoe ze gaat reageren. Ik heb er eigenlijk eerlijk gezegd geen zin in :P
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:12:52 #143
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189377936
Wow wat?! Nu al mama! O+ O+
pi_189378364
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:12 schreef pinquit het volgende:
Wow wat?! Nu al mama! O+ O+
Ja ik geloofde mijn oren niet, maar ze zegt het toch echt :P

En ze zegt ook al mama (anne, spreek je uit als an-neh) in het turks.

Is dat normaal met 6 maanden en een paar dagen? :P
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:40:56 #145
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189378388
Neuh :P maar wel supertof O+
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:49:57 #146
346653 Ceviche
pi_189378494
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:39 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ja ik geloofde mijn oren niet, maar ze zegt het toch echt :P

En ze zegt ook al mama (anne, spreek je uit als an-neh) in het turks.

Is dat normaal met 6 maanden en een paar dagen? :P
O+
Gelijk in twee talen, wauw O+
pi_189381322
Wauw met 6 maanden al!
Leuk hoor!

Vincent zegt nu bewust papa en mama. Eerst was alles papa of beebieee.
Jeremy houd het voorlopig nog bij alleen oeeeeeeee of ababababa.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:29:49 #148
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_189381734
Wow cavabien, wat n wonderkind! :D
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:14:43 #149
346653 Ceviche
pi_189383284
Koert is nog steeds ziek, die is vanochtend een uurtje huilerig en ontevreden geweest en verder de hele dag geslapen :o
En nu voor de derde keer gepoept in 4 dagen :o
pi_189384229
Lekker bezig Ceviche! Fijn inhalen hahaha.

Wat leuk Cava! O+

Bug heeft vandaag door dat er voor eten van een lepeltje een open mond nodig is. Een geprakt banaantje is hier de doorslaggevende factor geweest en er verdween een goeie 3 volle lepeltjes in haar. Verdeeld over 50 hapjes uiteraard, maar het schaaltje was leeg, dus het is er echt in gegaan.
pi_189400507
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 21:52 schreef Mrs.Peel het volgende:

Wat een leuk jongetje heb je! Mijn baby heeft wel wat weg van jouw niet-meer-baby, en ik stelde me ineens helemaal voor wat voor dreumes mijn baby zou worden O+ Gefeliciteerd!

CavaBien :o wat een knap kind! Wat moet dat leuk zijn om te horen O+

Beterschap voor Koert :*

Oh jongens, een jaar geleden had ik twee streepjes. De eerste tweede streep ooit, op ontelbaar veel testen. De dagen ervoor probeerde ik langzamerhand vrede te krijgen met de mogelijkheid dat voor ons het traject hier op zou houden omdat de resultaten zo enorm slecht waren. Ik weet niet of we ooit nog meer kinderen kunnen krijgen.. de kansen zijn niet best. Maar dat we ons lieve leuke blije jongetje hebben gekregen O+ ik ben daar zo dankbaar voor O+ en ik kan het soms nog steeds niet geloven dat het ons toch gegund is :)

[ Bericht 17% gewijzigd door BobbyMcGee op 12-10-2019 20:21:50 ]
pi_189400684
Trouwens, wat kopen jullie qua winter-buitenkleding? Een jasje? Een heel gevoerd pak? Een dik vestje met capuchon? Slofjes/schoentjes?

Mijn kind komt vrij weinig buiten. We gaan bij kou en slecht weer niet graag wandelen en doen veel met de auto. Dus hij wordt vooral korte stukjes naar buiten verplaatst. Als we al buiten rondwandelen gaat hij in de draagzak/doek dus dan zit hij warm tegen ons aan. Zo'n warm pak lijkt me dus niet echt nodig? En eigenlijk lijkt een vestje met capuchon me misschien wel genoeg? Wat voor slofjes hebben jullie, wat bevalt goed en staat leuk (ook niet onbelangrijk)?
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:52:30 #153
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189401134
Ik heb een gekookte-wollen pak van disana voor Nora. Superhandig hop zo in d'r pak. Ben alleen niet supertevreden met hoe 't bovenste knoopje niet onder d'r onderkin past, en daardoor open moet en een gapend gat achterlaat.
Maargoed, voor de echte kou heb ik nu een soort mummieslaapzak met een lamsvachtje in d'r wagen liggen.
Straks in de koude winter past ze niet meer in de wagenbak (die we toch weer gebruiken want wel fijner met slapen en ze protesteerde ineens niet meer :P ), en dan zit ze ws meer in de kou, dan misschien wel iets wat meer winddicht. Daar heb ik overigens ook nog een met wol gevoerde voetenzakding in, dat is sowieso al heel fijn
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:53:49 #154
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189401158
Maargoed, in jouw situatie zou ik voor de winter denk ik een wolfleece overall doen, wel heerlijk hoor O+

Kijk, zoeen:

zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:09:48 #155
346653 Ceviche
pi_189401422
Bobby :*
Vind het zo mooi dat jullie toch een baby hebben gekregen.
Hij klinkt ook echt fantastisch uit je posts O+
pi_189401692
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 20:27 schreef BobbyMcGee het volgende:
Trouwens, wat kopen jullie qua winter-buitenkleding? Een jasje? Een heel gevoerd pak? Een dik vestje met capuchon? Slofjes/schoentjes?

Mijn kind komt vrij weinig buiten. We gaan bij kou en slecht weer niet graag wandelen en doen veel met de auto. Dus hij wordt vooral korte stukjes naar buiten verplaatst. Als we al buiten rondwandelen gaat hij in de draagzak/doek dus dan zit hij warm tegen ons aan. Zo'n warm pak lijkt me dus niet echt nodig? En eigenlijk lijkt een vestje met capuchon me misschien wel genoeg? Wat voor slofjes hebben jullie, wat bevalt goed en staat leuk (ook niet onbelangrijk)?
In de auto sowieso geen dik gevoerd iets, dan werken de gordels niet optimaal. Een capuchon vond mijn zoontje niet prettig, die moet altijd op want anders zit het achter de nek of rug gepropt. Wij gebruikten vorig jaar een los dekentje of een voetenzak.
pi_189401784
@BobbyMcGee Dank je wel O+ Wij vinden hem ook erg leuk :D Wij hebben een jas, een fleeceoverall, en ik wil ook nog een skibroek-geval. Schoenen heb ik nog niet, slofjes ook niet, het arme kind heeft alleen nog maar sokken :o Ik ga gauw op zoek.

Cavabien Wat knap zeg! O. zegt ook mama, maar dat gaat dan zo: mamamamamama brrrrrr pfrrrrrt mamamamama pft! *)
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 22:35:58 #158
327807 Mariposas
יה&#14
pi_189402891
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 20:52 schreef pinquit het volgende:
Ik heb een gekookte-wollen pak van disana voor Nora. Superhandig hop zo in d'r pak. Ben alleen niet supertevreden met hoe 't bovenste knoopje niet onder d'r onderkin past, en daardoor open moet en een gapend gat achterlaat.
Maargoed, voor de echte kou heb ik nu een soort mummieslaapzak met een lamsvachtje in d'r wagen liggen.
Straks in de koude winter past ze niet meer in de wagenbak (die we toch weer gebruiken want wel fijner met slapen en ze protesteerde ineens niet meer :P ), en dan zit ze ws meer in de kou, dan misschien wel iets wat meer winddicht. Daar heb ik overigens ook nog een met wol gevoerde voetenzakding in, dat is sowieso al heel fijn
Welke maat heb je gekocht? Ik vind die pakken en jassen van Disana zo mega altijd. jasje maat 62/68 zit hier nog super ruim, maar om nu een maat 62/68 overall te kopen voor komende winter voelt ook zo gek...

@BobbyMcGee
Ik vind voor in een draagdoek een vestje wel makkelijker dan een overall, want een vestje kan je nog wel uittrekken vanuit de doek/zak als het toch iets te warm is. Ik kan het wolfleece vestje van Engel zeker aanraden! Gaat ook tot twee maten langer mee!
Naar / uit auto kan gewoon in warme deken en in Maxi Cosi een lekker warme voetenzak!
En de kans dat we een milde winter krijgen is trouwens ook vrij groot.

Wat mooi dat er nu toch een baby is. O+ Ik wist niet dat het bij jullie zo totaal niet vanzelfsprekend was!

Meen je dat trouwens nou echt dat jullie zo weinig buiten komen? Had ik helemaal niet achter jou gezocht! Ik moet zeggen dat ik ook absoluut geen herfst- en wintermens ben, maar sinds de oudste zijn wij wel echt veel buiten, weer of geen weer. Vandaag heb ik zelfs 50 minuten in de regen gelopen. ;( Baby was net in slaap gevallen onderweg naar huis en het risico dat hij wakker wordt zodra ik de sleutel in de deur thuis doe, is circa 90%, dus... :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Mariposas op 12-10-2019 22:44:39 ]
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 22:56:41 #159
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_189403249
Onze dochter heeft ook een disana pak van gekookte wol, van oma gekregen. Het is een fantastisch mooi pak en zo lekker warm. Het is maat 62-68 maar ziet er groter uit.
Ik vind vooral de mouwen en broekspijpen ideaal omdat je die kan omslaan zodat slofjes en handschoentjes niet nodig zijn.
Maar ik vraag me eigenlijk wel af of het niet te warm is met zo'n pak aan in de draagdoek. Hoewel dat natuurlijk ook wel afhankelijk is van hoe streng de winter zal worden...
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zondag 13 oktober 2019 @ 04:24:14 #160
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189406304
@Mariposas wij hebben maat 62/68.
Ik vind 'm niet zo belachelijk groot vallen als iedereen zegt eigenlijk. Met de laatste meting op CB was Nora 63cm. Ze heeft een nogal lang lijfje in verhouding, maar dat past dus gewoon al bijna precies. Mouwen en broekspijpen zijn dan wel weer lang. Zal morgen even een fotootje maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')