Kun je geen compromis sluiten als je het echt niet ziet zitten? Je schoonmoeder bij jullie in huis tot je weer thuis bent? Of wel lekker ergens gaan eten, maar M daarna oppikken?quote:Op zondag 6 oktober 2019 15:42 schreef CaVaBien het volgende:
Mijn man en ik zijn deze week 7 jaar samen. Hij wil dit vieren door een avondje uit te gaan.
M gaat dan voor het eerst een nachtje logeren bij mijn schoonmoeder. En dat vind ik eng. Ik zit smoesjes te bedenken waarom we niet moeten gaan
Maar aan de andere kant, quality time met mijn man is ook nodig.
Ik heb oppas meisjes die rustig tot een uur of 2 blijven zitten.quote:Op zondag 6 oktober 2019 15:42 schreef CaVaBien het volgende:
Mijn man en ik zijn deze week 7 jaar samen. Hij wil dit vieren door een avondje uit te gaan.
M gaat dan voor het eerst een nachtje logeren bij mijn schoonmoeder. En dat vind ik eng. Ik zit smoesjes te bedenken waarom we niet moeten gaan
Maar aan de andere kant, quality time met mijn man is ook nodig.
Ik vraag mijn moeder om op te passen, dat vindt ze heel leuk (volgens mij is ze heel trots dat wij haar met Koert vertrouwenquote:Op zondag 6 oktober 2019 20:37 schreef CaVaBien het volgende:
Leuk, veel biosbezoekjes
Hoe hadden jullie dat gedaan met de baby's? Oppas in de avond?
Wij gaan trouwens naar joker, zou ik niet kiezen
Ik kan het mij van papa wel voorstellen hoor. Als ik goed geslapen heb, kan ik het wel hebben, maar bij een slechte nacht....quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 09:01 schreef aapieannie het volgende:
Rot virus is het wat er rond waaierd.
Beterschap voor je kleine @:peejtur
Hier een zielige baby, Vincent heeft maarliefst 4 tanden op doorkomen staan. Hij heeft er duidelijk last van, hele dag piepen en slecht slapen. Papa wordt er ook gek van, die kan hier niet zo goed tegen helaas. Zometeen toch maar een zetpil geven, misschien dat het hem wat verlichting geeft.
Wij hebben zowel deur van haar als onze deur op een kier met die deurstoppers. We hebben denk ik iets ontwikkeld dat we alles horen wat er in haar kamer afspeelt en we worden er beide wakker van. Kamer is wel naast de onze.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 11:25 schreef Rebubbled het volgende:
Cava, goed dat je jouw behoefte hebt aangegeven. Ik zou een nacht ook teveel vinden momenteel.
Aapie, arm kind, vier in een keer. Hij besluit wel ineens een grote kerel te willen zijn hè?
Krijgertje, wat goed! Bug heeft de achteruit ontdekt. Alleen is dat juist niet de kant die ze op wilt, met frustratie to gevolg. We hebben ook weer gillen ontdekt na een paar weken stilte. Dit keer in allerlei toonhoogtes en volume.
Bobby wat fijn dat hij zo lekker slaapt! Bug heeft de afgelopen nachten sinds weken goed geslapen. Vannacht zelfs van 00:30u tot 7u. Ze cosleept nu met papa en ik ben verstoten naar de logeerkamer. Ik begin nu te twijfelen of we er niet beter aan doen om haar op haar eigen kamertje te leggen.. Misschien ruik ik teveel naar smakelijke melk voor haar om echt rust te vinden met mij in de buurt. Maar ik kan me zo'n klein hummeltje alleen in een kamer niet voorstellen.
Vragen aan degene met baby op eigen kamer, hoe doen jullie dat met in de gaten houden of ze je nodig hebben? Slapen met de deuren open? Babymonitor naast je oor? Ik ben zo bang dat ik haar niet hoor en ze zich helemaal in de steek gelaten zal voelen.
Eens. Dat doe ik dan wel gewoon maar vind het af en toe wel zwaar.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 12:02 schreef aapieannie het volgende:
@:rebubbled ja hij wil heel snel en veel ineens!
Hier trouwens alle deuren gewoon dicht in de nacht. Wij slapen op zolden met vlizo trap dus we horen ze wel als ze wakker zijn.
@:peejtur tja wat zal ik zeggen.. ik vind het ook vervelend dat hij slecht slaapt en niet lekker in zn vel zit. Maar in plaats van er over mopperen kan hij ook proberen hem te troosten. Maargoed, nu na smeren met chamodent en zetpil heeft Vincent heerlijk geslapen. Nu lekker een boterham eten met de heren!
Ik redelijk aan het begin wanneer ze nog een beetje loopt te mopperen. Echt huilen zijn we daar meestal al, als het zover komt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 14:58 schreef Rebubbled het volgende:
Peejtur, Aapie en Krijger, horen jullie ze dan pas wanneer ze echt huilen, of er voor al?
Krijgerrtje, het klinkt wel alsof jouw beeb al een stuk verder is. Ik zie bug de komende weken nog niet proberen te staan of dingen zeggen haha. Wel groeit haar kale plek ook vol nu ze enkel op haar buik ligt of wil zitten.
Cho, ik hoop dat bug die realisatie ook snel heeft haha.
Hier overigens nog steeds geen interesse in eten. We bieden het bijna dagelijks aan, maar ze vindt het maar niks en ik dring niks aan. Benieuwd wat het CB gaat zeggen.
Wat een moppiequote:Op dinsdag 8 oktober 2019 16:57 schreef pinquit het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh menson ze is ZO leuk! Zo'n heerlijk vrolijk makkelijk kind
Wat een kado!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat lief dat je dit zegtquote:Op woensdag 9 oktober 2019 21:52 schreef Mrs.Peel het volgende:
Bedankt voor de felicitaties!
Dat is ook weer een mijlpaal, aapie! O. is echt nog niet rijp voor de kapper, hij heeft maar wat zacht babynesthaar![]()
Jouw jongens gaan met alles echt hard, groeien, kruipen, lopen. En je klinkt steeds zo trots en relaxed, ik vind het knap met een tweeling en nog een jong kindje erbij!
Gelukkig nietquote:Op donderdag 10 oktober 2019 11:54 schreef aapieannie het volgende:
@:ceviche erg last van je menstruatie? En beterschap voor koert. Wat gaan er een hoop nare virussen rond momenteel
Gelukkig maar dat je er niet veel last van hebt! En fijn dat koert zich na paracetamol wel happy voelt. Hopelijk gauw weer opgeknapt!quote:Op donderdag 10 oktober 2019 14:17 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Gelukkig nietal had ik natuurlijk wel gehoopt dat het nog maanden weg zou blijven.
Koert is weer heel gelukkig nadat ik hem een paracetamol gaf![]()
Hij heeft de hele nacht eigenlijk gehuild, en als hij dan in slaap viel dan werd hij weer huilend wakker (zegt m'n man want ik sliep er doorheen) en vanochtend was dat nog steeds zo.
Nu is hij al z'n slaap aan het inhalen. We zijn zelfs even naar de supermarkt geweest en dat vond Koert best.
Hij is over 2 dagen precies 5 maanden oud en hij gaat een maand naar de gastouder, dus het verbaast me vooral dat hij nu pas ziek is geworden en niet eerder.
Is jouw tweeling vaak ziek geweest trouwens? Ik lees hier weleens over babies die eigenlijk continu wat oppikken, ik kan me dat over hen niet echt herinneren. Maar misschien is dat nog mijn pregnancybrain
Niet vaak ziek, maar als ze dan ziek zijn zijn ze gelijk goed ziekquote:Op donderdag 10 oktober 2019 14:39 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat je er niet veel last van hebt! En fijn dat koert zich na paracetamol wel happy voelt. Hopelijk gauw weer opgeknapt!
En nee hoor dat ligt niet aan jouw pregnancy brain![]()
Toen ze twee maanden waren zijn ze wel flink ziek geweest, vermoedens van rs virus en net geen ziekenhuis opname voor Jeremy. En Vincent heeft met 2.5 maand waterpokken gehad, cadeautje van de oudste.
Verder op af en toe een snotneus na zijn ze eigenlijk nooit ziek. Maar ze gaan dan ook niet naar een opvang oid.
^^^^quote:Op donderdag 10 oktober 2019 14:20 schreef lunapuella het volgende:
Ik volg het voorbeeld van FlyingFish en promoot deze hier even: OUD / Secret Santa 2019 animotopic Je kan je nog een week opgeven!
Ik denk dat ze wel naar de peuterspeelzaal gaan als ze mogen. Wie weet hoevaak ze dan ziek zijn!quote:Op donderdag 10 oktober 2019 16:01 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Niet vaak ziek, maar als ze dan ziek zijn zijn ze gelijk goed ziek![]()
Scheelt inderdaad dat ze niet naar de opvang gaanzouden ze dat dan inhalen als ze naar de basisschool gaan?
Ja ik geloofde mijn oren niet, maar ze zegt het toch echtquote:
quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 10:39 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ja ik geloofde mijn oren niet, maar ze zegt het toch echt
En ze zegt ook al mama (anne, spreek je uit als an-neh) in het turks.
Is dat normaal met 6 maanden en een paar dagen?
Wat een leuk jongetje heb je! Mijn baby heeft wel wat weg van jouw niet-meer-baby, en ik stelde me ineens helemaal voor wat voor dreumes mijn baby zou wordenquote:Op woensdag 9 oktober 2019 21:52 schreef Mrs.Peel het volgende:
Bedankt voor de felicitaties!
Dat is ook weer een mijlpaal, aapie! O. is echt nog niet rijp voor de kapper, hij heeft maar wat zacht babynesthaar![]()
Jouw jongens gaan met alles echt hard, groeien, kruipen, lopen. En je klinkt steeds zo trots en relaxed, ik vind het knap met een tweeling en nog een jong kindje erbij!
In de auto sowieso geen dik gevoerd iets, dan werken de gordels niet optimaal. Een capuchon vond mijn zoontje niet prettig, die moet altijd op want anders zit het achter de nek of rug gepropt. Wij gebruikten vorig jaar een los dekentje of een voetenzak.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 20:27 schreef BobbyMcGee het volgende:
Trouwens, wat kopen jullie qua winter-buitenkleding? Een jasje? Een heel gevoerd pak? Een dik vestje met capuchon? Slofjes/schoentjes?
Mijn kind komt vrij weinig buiten. We gaan bij kou en slecht weer niet graag wandelen en doen veel met de auto. Dus hij wordt vooral korte stukjes naar buiten verplaatst. Als we al buiten rondwandelen gaat hij in de draagzak/doek dus dan zit hij warm tegen ons aan. Zo'n warm pak lijkt me dus niet echt nodig? En eigenlijk lijkt een vestje met capuchon me misschien wel genoeg? Wat voor slofjes hebben jullie, wat bevalt goed en staat leuk (ook niet onbelangrijk)?
Welke maat heb je gekocht? Ik vind die pakken en jassen van Disana zo mega altijd. jasje maat 62/68 zit hier nog super ruim, maar om nu een maat 62/68 overall te kopen voor komende winter voelt ook zo gek...quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 20:52 schreef pinquit het volgende:
Ik heb een gekookte-wollen pak van disana voor Nora. Superhandig hop zo in d'r pak. Ben alleen niet supertevreden met hoe 't bovenste knoopje niet onder d'r onderkin past, en daardoor open moet en een gapend gat achterlaat.
Maargoed, voor de echte kou heb ik nu een soort mummieslaapzak met een lamsvachtje in d'r wagen liggen.
Straks in de koude winter past ze niet meer in de wagenbak (die we toch weer gebruiken want wel fijner met slapen en ze protesteerde ineens niet meer), en dan zit ze ws meer in de kou, dan misschien wel iets wat meer winddicht. Daar heb ik overigens ook nog een met wol gevoerde voetenzakding in, dat is sowieso al heel fijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |