abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 28 september 2019 @ 18:38:40 #1
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_189162548
Topic voor ervaringen van medewerkers bij de grote accountantskantoren, of voor mensen met vragen over kansen/activiteiten en de verschillende vakgebieden binnen een accountants/advieskantoor etc.

De grootste 4 accountantskantoren zijn alfabetisch:

Deloitte (merknaam van Deloitte Touche Tohmatsu):



EY (Ernst & Young)



KPMG (formeel afkorting van Klynveld, Peat, Marwick Goerdeler)



PwC (PriceWaterhouseCoopers)



Laatste post:

quote:
7s.gif Op woensdag 16 mei 2018 19:34 schreef phpmystyle het volgende:
https://fd.nl/ondernemen/(...)l-door-hoge-werkdruk

Dus 80 uur in de week werken komt dus echt voor..

Hier mensen die zelf ook ervaring hebben met de massale uitbuiting van veelal jonge mensen bij deze waardeloze werkgevers? :)
Tsja dat is meestal op M&A en strategy afdelingen. Kies je zelf voor, geen medelijden mee.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_189162961
De paar weken waar ik >80 uur heb gewerkt waren ook by far de gaafste weken waar je met een team een grote transactie aan het afronden bent. Soms in het buitenland, soms in NL en wel zaken die de dag erna ook in het FD staan.
  zaterdag 28 september 2019 @ 19:52:54 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189163469
Oud-medewerker van EY en de branche direct verlaten na dienstverband.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189173650
Ik onderschrijf volledig wat underdoggy zegt. Mijn omgeving zegt altijd 'wat werk je veel'. Dat klopt op zich wel, maar dat is totaal geen probleem. De gekte is juist wat het voor mij ook leuk maakt. Geen gezever en achterover leunen, doen. Je krijgt er kansen en verwachtingen die ik nergens anders zie.

Als het niet je ding is, moet je ook zo snel mogelijk weg. Beter worden gaat het niet en dan ga je er zelf aan onderdoor.
pi_189186569
Hallo iedereen,

Weet iemand misschien wat de leaseregeling is bij KPMG Amstelveen als beginnend audit? Is het zo dat je een standaard auto krijgt? Of krijg je een bepaald budget waaruit je een auto kan bestellen?
  maandag 30 september 2019 @ 08:41:41 #6
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_189187190
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 02:34 schreef halloiedereen16 het volgende:
Hallo iedereen,

Weet iemand misschien wat de leaseregeling is bij KPMG Amstelveen als beginnend audit? Is het zo dat je een standaard auto krijgt? Of krijg je een bepaald budget waaruit je een auto kan bestellen?
Ik kan het niet met zekerheid zeggen want ik werk niet bij KPMG maar normaal gesproken krijg je wel een auto op de controlepraktijk. Je kunt ook voor de cash optie kiezen waarbij je een extra bedrag krijgt om zelf een auto te kopen en onderhouden.
pi_189192801
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 08:41 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Ik kan het niet met zekerheid zeggen want ik werk niet bij KPMG maar normaal gesproken krijg je wel een auto op de controlepraktijk. Je kunt ook voor de cash optie kiezen waarbij je een extra bedrag krijgt om zelf een auto te kopen en onderhouden.
ah oke. Had Al verwacht dat je een auto krijgt idd. En weet iemand misschien of dit een standaard auto is of dat je er zelf 1 mag kiezen en bestellen?

[ Bericht 18% gewijzigd door halloiedereen16 op 30-09-2019 16:04:13 (Verkeerde quote) ]
  maandag 30 september 2019 @ 23:40:16 #8
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_189201244
Je zal wel een leasebudget krijgen waarin je wat kan uitkiezen. Kan zijn dat er een merkenbeleid op zit en je dus alleen Volkswagen-groep, Mercedes, etc mag kiezen. Afhankelijk van een eigen bijdrage kan je over je normale budget heen leasen om bijvoorbeeld een iets dikkere bak te rijden dan normaal had gekund.
Een auto toegewezen krijgen kan ook, dan krijg je een auto uit de pool die over is van een oud-werknemer bijvoorbeeld. Moet je ook gewoon bijtelling over betalen natuurlijk.
Die cash-optie noem je ook wel een mobiliteitsregeling. Je zal vast ook wel een optie hebben voor een NS Business Card.

Je weet wel hoe het zit met bijtelling? Want daar moet je wel even rekening mee houden voordat je uitgaat van een salaris en je straks 250 euro minder op je rekening krijgt... ;)
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_189392687
Wat zijn de salarissen ongeveer in de audit als ervaren senior assistent en junior manager?
pi_189393095
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 07:58 schreef Gwniemand het volgende:
Wat zijn de salarissen ongeveer in de audit als ervaren senior assistent en junior manager?
~3000-4000 exclusief secundaire arbeidsvoorwaarden
pi_189457803
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 09:17 schreef Freakie1 het volgende:

[..]

~3000-4000 exclusief secundaire arbeidsvoorwaarden
Dat is wel heel ruim. Kan je iets specifieker zijn?
Senior met meer dan 1 jaar ervaring en beginnend junior manager?
pi_189459304
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 06:55 schreef Gwniemand het volgende:

[..]

Dat is wel heel ruim. Kan je iets specifieker zijn?
Senior met meer dan 1 jaar ervaring en beginnend junior manager?
Het is onmogelijk om specifieker te zijn in dit geval. Je vraagt namelijk een range tussen 2 totaal verschillende functies, waarbij ervaring en kwaliteit bepalend is voor het salaris. Daarbij zit bij sommige functies een verschil tussen aanvang en max van meer dan 1500. Maar kijk puur naar de functies dan moet je als ervaren senior denken aan ~3000-~3500 en junior manager dan ~3500-4500.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 13:17:46 #13
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_189697734
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:37 schreef Freakie1 het volgende:

[..]

Het is onmogelijk om specifieker te zijn in dit geval. Je vraagt namelijk een range tussen 2 totaal verschillende functies, waarbij ervaring en kwaliteit bepalend is voor het salaris. Daarbij zit bij sommige functies een verschil tussen aanvang en max van meer dan 1500. Maar kijk puur naar de functies dan moet je als ervaren senior denken aan ~3000-~3500 en junior manager dan ~3500-4500.
Ervaren senior zit bij mijn big4 veel hoger hoor. Ik heb 2 maanden ervaring en zit al bijna op 3000..
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
pi_189797423
Weet iemand hoe het toevallig zit het eventuele lease regeling in de audit bij Deloitte? (Welke auto's kunnen er gekozen worden voor zowel benzine als elektrisch).
pi_189799494
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 15:56 schreef ikbenallard het volgende:
Weet iemand hoe het toevallig zit het eventuele lease regeling in de audit bij Deloitte? (Welke auto's kunnen er gekozen worden voor zowel benzine als elektrisch).
Hey welkom mijn vriend!!
pi_189802543
Rare jongens die Rom..err. Deloitters
pi_189804106
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:17 schreef Robinhoo het volgende:

[..]

Ervaren senior zit bij mijn big4 veel hoger hoor. Ik heb 2 maanden ervaring en zit al bijna op 3000..
Dat doe je goed. Of ik slecht. Wel benieuwd bij welke van de 4.
  donderdag 7 november 2019 @ 13:41:42 #18
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_189832035
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 21:29 schreef Freakie1 het volgende:

[..]

Dat doe je goed. Of ik slecht. Wel benieuwd bij welke van de 4.
Het heeft 2 letters ;) . Ik hoorde al van studiegenoten die bij een andere big4 scriptiestage liepen dat zij een contract gingen ondertekenen die op dat moment 200 euro minder was in de maand, wij kregen vanaf oktober ook direct al een verhoging.. dan gaat het hard.
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
pi_189933479
Hoe is de sfeer bij kpmg core audit? En wat zijn een beetje de uren die je daar maakt?
pi_190109054
Kleine vraagje, weet iemand toevallig hoe het is om als fiscalist te werken bij Baker Mckenzie? Hoe is de sfeer daar etc (in vergelijking met de Big4) Ik neem aan dat je meer verdient maar ook behoorlijk meer moet werken?
pi_190263906
Heeft iemand tips voor kleding voor vrouwen bij Deloitte? Hoe formeel wordt daar naar kantoor gegaan? Ik kan me voor mannen voorstellen dat een pak goed is, maar voor vrouwen vind ik het lastig. Nette jurk, of kokerrok met blouse?
pi_190390049
Onlangs heb ik een sollicitatiegesprek bij een Big4 kantoor gehad, met het doel om in februari mijn scriptiestage bij het kantoor te schrijven. Van vrienden heb ik gehoord dat het erg gebruikelijk is dat je twee contracten krijgt aangeboden als je geaccepteerd bent - één voor de stage en één voor erna. Ik overweeg echter nog een tweede master te doen voor ik aan werken wil beginnen. Kunnen kantoren daar een probleem van maken of is dat oké?
pi_190390192
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 06:13 schreef Gwniemand het volgende:
Hoe is de sfeer bij kpmg core audit? En wat zijn een beetje de uren die je daar maakt?
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 22:42 schreef yup het volgende:
Kleine vraagje, weet iemand toevallig hoe het is om als fiscalist te werken bij Baker Mckenzie? Hoe is de sfeer daar etc (in vergelijking met de Big4) Ik neem aan dat je meer verdient maar ook behoorlijk meer moet werken?
Als je nu al gaat miepen over uren sla de big4 dan maar over.
pi_190390212
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 13:05 schreef FRUP het volgende:
Heeft iemand tips voor kleding voor vrouwen bij Deloitte? Hoe formeel wordt daar naar kantoor gegaan? Ik kan me voor mannen voorstellen dat een pak goed is, maar voor vrouwen vind ik het lastig. Nette jurk, of kokerrok met blouse?
Eerste dag gewoon netjes met rok/blouse. Kan je daarna zelf kijken wat de rest aan heeft. Bij mijn kantoor verschilt het soms best. Maar then again niet iedereen kan zich goed kleden.
pi_190390239
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 23:41 schreef Tapijtje het volgende:
Onlangs heb ik een sollicitatiegesprek bij een Big4 kantoor gehad, met het doel om in februari mijn scriptiestage bij het kantoor te schrijven. Van vrienden heb ik gehoord dat het erg gebruikelijk is dat je twee contracten krijgt aangeboden als je geaccepteerd bent - één voor de stage en één voor erna. Ik overweeg echter nog een tweede master te doen voor ik aan werken wil beginnen. Kunnen kantoren daar een probleem van maken of is dat oké?
Lijkt mij sterk dat ze je gelijk een arbeidscontract aanbieding voor na je stage. Dat gebeurt meestal na interne evaluatie of ze je uberhaupt wel willen behouden.

Als ik jou was zou ik die eventuele master niet noemen. Gaat ze geen flikker aan en het kan invloed hebben op aanname van je stage.
pi_190390439
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 23:51 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Lijkt mij sterk dat ze je gelijk een arbeidscontract aanbieding voor na je stage. Dat gebeurt meestal na interne evaluatie of ze je uberhaupt wel willen behouden.

Als ik jou was zou ik die eventuele master niet noemen. Gaat ze geen flikker aan en het kan invloed hebben op aanname van je stage.
Hmm, ik heb stagecontract + voorwaardelijk arbeidscontract getekend.
Wil eigenlijk half november / eind december vrij hebben het eerste jaar, hoe zwaar tillen ze daar denk aan? Of dat ik niet september begin maar gewoon Februari ofzo...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190390480
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2019 23:48 schreef Craptacular het volgende:
Als je nu al gaat miepen over uren sla de big4 dan maar over.
Naar ik het begreep is januari - maart gewoon lekker knallen, maar de rest van het jaar viel mee met mogelijk veel en lang vakantie?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190392241
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 00:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Naar ik het begreep is januari - maart gewoon lekker knallen, maar de rest van het jaar viel mee met mogelijk veel en lang vakantie?
Dan hebben ze het iets te rooskleurig uitgelegd _O-
pi_190393236
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2019 23:48 schreef Craptacular het volgende:

[..]


[..]

Als je nu al gaat miepen over uren sla de big4 dan maar over.
Hoeveel uur is een gemiddelde werkweek bij zo'n toko dan?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_190394895
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 00:05 schreef ludovico het volgende:
ntract getekend.
Wil eigenlijk half november / eind december vrij hebben het eerste jaar, hoe zwaar tillen ze daar denk aan? Of dat ik niet september begin maar gewoon Februari ofzo...
Bespreek het. Het kan afhangen van een aantal factoren. Of er een groep starters samen start in een bepaalde maand of er intro zaken gepland staan. Geen idee.

Als jij later wilt beginnen moet dat gewoon kunnen lijkt mij. Is niet ongehoord, hetzelfde geldt voor ervaren professionals. Die beginnen ook niet altijd gelijk
pi_190394923
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 09:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hoeveel uur is een gemiddelde werkweek bij zo'n toko dan?
Geen 9 tot 5.
pi_190395003
quote:
7s.gif Op donderdag 12 december 2019 11:44 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Geen 9 tot 5.
Lekker concreet weer. Er zit nog behoorlijk veel tussen geen 9 tot 5 en als een soort slaaf elke dag tientallen uren maken en nooit weekend hebben.
pi_190395136
quote:
7s.gif Op donderdag 12 december 2019 11:44 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Geen 9 tot 5.
Dat is het bijna nergens, misschien in een ambtenarenorganisatie.

Maar ik vind er nogal een verschil in zitten of je 1 keer in de week een uurtje langer moet blijven om wat af te maken of standaard 60 uur per week maken.

Wat maak je gemiddeld voor werkweken bij een big4 kantoor en waarom is dat noodzakelijk? Je wekt namelijk de indruk dat je structureel meer dan 40 uur moet werken.

Als er structureel overgewerkt moet worden is er volgens mij gewoon te weinig personeel.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_190395629
quote:
7s.gif Op donderdag 12 december 2019 11:47 schreef Chia het volgende:

[..]

Lekker concreet weer. Er zit nog behoorlijk veel tussen geen 9 tot 5 en als een soort slaaf elke dag tientallen uren maken en nooit weekend hebben.
Wat wil je horen? dat je 70 tot 80 uur maakt? Het kan verschillen per kantoor/opdracht die je moet doen. Als je carrière wilt maken zal je uren moeten maken.
pi_190395714
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 11:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Als er structureel overgewerkt moet worden is er volgens mij gewoon te weinig personeel.
Als jij om 16.50 al aan het inpakken bent is deze wereld niks voor jou.

Dit soort organisaties parasiteert op mensen die jong zijn, hard en veel werken. Omdat die carrière willen maken.

Bovenstaande opmerking is ten dele waar. Projecten zitten vaak (niet altijd) vast aan een budget waarmee je toch een x aantal man kan staffen. Soms is dat minder dan daadwerkelijk nodig.
pi_190397413
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 08:10 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Dan hebben ze het iets te rooskleurig uitgelegd _O-
Ze zitten heel erg op dat "part time werken kan" aan te sturen bij die big 4.... Part-time werkende Partner had ik bij mijn sollicitatie voor me.

Ik vind veel werken niet erg, ben flexibel als het gaat om een periode hard knallen. Maar hoef echt niet alleen voor het werken te leven. Big 4 spreekt mij aan vanwege de hoge leercurve. Ook die 5e dag in de week voor RA titel vind ik prettig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190398394
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 12:12 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Als jij om 16.50 al aan het inpakken bent is deze wereld niks voor jou.

Dit soort organisaties parasiteert op mensen die jong zijn, hard en veel werken. Omdat die carrière willen maken.

Bovenstaande opmerking is ten dele waar. Projecten zitten vaak (niet altijd) vast aan een budget waarmee je toch een x aantal man kan staffen. Soms is dat minder dan daadwerkelijk nodig.
maar gewoon antwoord geven op de vraag is niet mogelijk?

Nee, deze baan, of eigenlijk de gehele branch en bijbehorende cultuur zijn niets voor mij. Ik ben ook absoluut niet van plan te solliciteren. Ik vraag me gewoon af hoeveel uur een gemiddelde werkweek omvat maar blijkbaar kan of wil je dat niet zeggen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_190399585
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 12:12 schreef Craptacular het volgende:

Dit soort organisaties parasiteert op mensen die jong zijn, hard en veel werken. Omdat die carrière willen maken.
Het is wat je er zelf van maakt. Je kan ook carriere maken zonder krankzinnige werkweken

quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 12:12 schreef Craptacular het volgende:
Bovenstaande opmerking is ten dele waar. Projecten zitten vaak (niet altijd) vast aan een budget waarmee je toch een x aantal man kan staffen. Soms is dat minder dan daadwerkelijk nodig.
Dat wordt de manager op het project niet in dank afgenomen, omdat het aantal geschreven uren hoger zal liggen dan dat hij/zij mag factureren

quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 14:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Nee, deze baan, of eigenlijk de gehele branch en bijbehorende cultuur zijn niets voor mij. Ik ben ook absoluut niet van plan te solliciteren. Ik vraag me gewoon af hoeveel uur een gemiddelde werkweek omvat maar blijkbaar kan of wil je dat niet zeggen.
Als manager consulting hier tussen de 40-45
pi_190407068
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 13:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ze zitten heel erg op dat "part time werken kan" aan te sturen bij die big 4.... Part-time werkende Partner had ik bij mijn sollicitatie voor me.

Ik vind veel werken niet erg, ben flexibel als het gaat om een periode hard knallen. Maar hoef echt niet alleen voor het werken te leven. Big 4 spreekt mij aan vanwege de hoge leercurve. Ook die 5e dag in de week voor RA titel vind ik prettig.
Parttime klinkt heel leuk, maar bij de big four betekent dat dat je bijvoorbeeld een papadag hebt. Dat betekent onbetaald thuis werken.
pi_190407106
:O
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 14:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

maar gewoon antwoord geven op de vraag is niet mogelijk?

Nee, deze baan, of eigenlijk de gehele branch en bijbehorende cultuur zijn niets voor mij. Ik ben ook absoluut niet van plan te solliciteren. Ik vraag me gewoon af hoeveel uur een gemiddelde werkweek omvat maar blijkbaar kan of wil je dat niet zeggen.
Uurtje of 50 per week haal je vrij structureel en is aan de lage kant. In de (na)zomer wil dit weleens 40 uur zijn als je geen 'zomerklanten' hebt.
pi_190411381
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 15:51 schreef Weird- het volgende:

[..]

Het is wat je er zelf van maakt. Je kan ook carriere maken zonder krankzinnige werkweken
[..]

Dat wordt de manager op het project niet in dank afgenomen, omdat het aantal geschreven uren hoger zal liggen dan dat hij/zij mag factureren
[..]

Als manager consulting hier tussen de 40-45
Nou dat vind ik niet zo extreem, daar zit ik zelf ook aan.

Wat ik niet snap is dat de andere user zei dat projecten soms een aantal uren budget hebben dat lager is dan het aantal daadwerkelijk benodigde uren. Dat betekent dus dat er iemand over moet werken. Ik moet ook weleens overwerken maar die uren ben ik aanzienlijk duurder voor mijn baas dan mijn reguliere uren. Dus als verkoop het aantal benodigde uren te laag inschat wordt hij daar alleen maar chagrijnig van want dat gaat uiteraard ten koste van het resultaat.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_190411398
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 21:45 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Parttime klinkt heel leuk, maar bij de big four betekent dat dat je bijvoorbeeld een papadag hebt. Dat betekent onbetaald thuis werken.
Praat eens even niet zoveel onzin. Ik heb niet eens kinderen en ik werk part time bij een BIG4 kantoor. Die vrije dag doe ik niets anders dan chillen. En met mij redelijk wat collega's. Even niet alles over één kam scheren.
pi_190412050
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 06:52 schreef Freakie1 het volgende:

[..]

Praat eens even niet zoveel onzin. Ik heb niet eens kinderen en ik werk part time bij een BIG4 kantoor. Die vrije dag doe ik niets anders dan chillen. En met mij redelijk wat collega's. Even niet alles over één kam scheren.
Dit inderdaad. Voorjaar kan je wellicht nog wel eens wat tijd van je parttime-dag alsnog werken, maar daar kies je dan zelf voor.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_190420415
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 06:52 schreef Freakie1 het volgende:

[..]

Praat eens even niet zoveel onzin. Ik heb niet eens kinderen en ik werk part time bij een BIG4 kantoor. Die vrije dag doe ik niets anders dan chillen. En met mij redelijk wat collega's. Even niet alles over één kam scheren.
Ik heb (op audit) letterlijk niemand gezien die dat gelukt is. Mooi dat het jou wel gelukt is.
pi_190442759
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 17:27 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Ik heb (op audit) letterlijk niemand gezien die dat gelukt is. Mooi dat het jou wel gelukt is.
Herken dat wel :) Toen ik papa ben geworden verstandig aan de andere kant van de tafel gaan zitten.

Overigens is het een prima leerschool geweest, kan het iedereen aanraden!
pi_190955302
Hoe zien je carrièrekansen eruit als je bijvoorbeeld start met werken op de auditpraktijk bij een middelgroot kantoor (top 10-20) in vergelijking met een big four kantoor?

Heb je nog net zo veel kans van slagen bij een big four kantoor als je hier pas na 1-5 jaar gaat werken? Mijn uitgangspunt is dat ik dan wat meer zelfkennis/levenservaring/zelfvertrouwen heb opgedaan. Dit betekent wel dat ik dan inmiddels al 30 ben.

Als ik naar vacatures kijk van grote ondernemingen op manager/cfo niveau vragen ze vaak om audit ervaring binnen een big four. Nu is dit niet iets wat ik perse wil bereiken maar dit is wel een deur die ik open wil houden.

Kan ik evengoed een mooie carrière voor de boeg hebben als ik eerst wil starten bij top 10-20 kantoor?

Het belangrijkste binnen een kantoor vind ik veel doorgroeimogelijkheden (dit heb je bijna overal) en een fijne werkomgeving (leuke collega's etc.), zodat ik met plezier naar mijn werk kan gaan.

Ik ben benieuwd naar jullie kijk hierop.
pi_190961698
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 21:10 schreef PietjeKlaassen het volgende:
Hoe zien je carrièrekansen eruit als je bijvoorbeeld start met werken op de auditpraktijk bij een middelgroot kantoor (top 10-20) in vergelijking met een big four kantoor?

Heb je nog net zo veel kans van slagen bij een big four kantoor als je hier pas na 1-5 jaar gaat werken? Mijn uitgangspunt is dat ik dan wat meer zelfkennis/levenservaring/zelfvertrouwen heb opgedaan. Dit betekent wel dat ik dan inmiddels al 30 ben.

Als ik naar vacatures kijk van grote ondernemingen op manager/cfo niveau vragen ze vaak om audit ervaring binnen een big four. Nu is dit niet iets wat ik perse wil bereiken maar dit is wel een deur die ik open wil houden.

Kan ik evengoed een mooie carrière voor de boeg hebben als ik eerst wil starten bij top 10-20 kantoor?

Het belangrijkste binnen een kantoor vind ik veel doorgroeimogelijkheden (dit heb je bijna overal) en een fijne werkomgeving (leuke collega's etc.), zodat ik met plezier naar mijn werk kan gaan.

Ik ben benieuwd naar jullie kijk hierop.
Ik doe zelf geen audit, maar zelf zou ik als adviseur met 1-5 jaar ervaring bij een klein kantoor niet graag de overstap meer maken naar een big four kantoor. Je hebt dan simpelweg een stuk minder geleerd dan je collega’s in de afgelopen jaren. Bij een big four kantoor is het af en toe even doorbikkelen, maar het is wel de perfecte leerschool aan het begin van je carrière. Ik zou liever op een gegeven de overstap maken van big four naar klein dan andersom.
pi_190965656
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 11:38 schreef Lavezzi het volgende:

[..]

Ik doe zelf geen audit, maar zelf zou ik als adviseur met 1-5 jaar ervaring bij een klein kantoor niet graag de overstap meer maken naar een big four kantoor. Je hebt dan simpelweg een stuk minder geleerd dan je collega’s in de afgelopen jaren. Bij een big four kantoor is het af en toe even doorbikkelen, maar het is wel de perfecte leerschool aan het begin van je carrière. Ik zou liever op een gegeven de overstap maken van big four naar klein dan andersom.
Ja dit begrijp ik uiteraard wel, de reden dat ik dit vraag is omdat ik graag mijn afstudeerstage had willen lopen bij de big four, maar ik had bij 3 van de 4 big four kantoren de IQ testen niet gehaald (mede omdat ik geen zin had om veel te oefenen en dit net was tijdens een tentamenperiode).

Bij een van de 4 heb ik de tests dus wel gehaald, daar ben ik ook op gesprek geweest, maar ben ik het uiteindelijk niet geworden (ik was erg zenuwachtig tijdens het gesprek).

Toch heb ik wel de ambitie om binnen de big four te werken en toon ik altijd de volle 110% inzet. Ook denk ik ergens dat ik hier toch wel de competenties voor heb, ik zal echter een stijle leercurve hebben. Daarom zou ik het zonde vinden om dit niet gewoon tenminste een keer geprobeerd te hebben in mijn leven.

Klopt het dat je een jaar lang niet kunt solliciteren indien je deze tests niet hebt gehaald, of maken ze hier een uitzondering op vanwege de krapte op de arbeidsmarkt? Kan ik het bijvoorbeeld na mijn afstuderen in juli nog eens proberen (dit zou dan ongeveer 10 maanden na de eerste tests zijn).

Misschien moet ik het gewoon van me afzetten, en is het kantoor waar ik nu stage ga lopen ook erg leuk en beter geschikt voor mij..
pi_190966137
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 16:33 schreef PietjeKlaassen het volgende:

[..]

Ja dit begrijp ik uiteraard wel, de reden dat ik dit vraag is omdat ik graag mijn afstudeerstage had willen lopen bij de big four, maar ik had bij 3 van de 4 big four kantoren de IQ testen niet gehaald (mede omdat ik geen zin had om veel te oefenen en dit net was tijdens een tentamenperiode).

Bij een van de 4 heb ik de tests dus wel gehaald, daar ben ik ook op gesprek geweest, maar ben ik het uiteindelijk niet geworden (ik was erg zenuwachtig tijdens het gesprek).

Toch heb ik wel de ambitie om binnen de big four te werken en toon ik altijd de volle 110% inzet. Ook denk ik ergens dat ik hier toch wel de competenties voor heb, ik zal echter een stijle leercurve hebben. Daarom zou ik het zonde vinden om dit niet gewoon tenminste een keer geprobeerd te hebben in mijn leven.

Klopt het dat je een jaar lang niet kunt solliciteren indien je deze tests niet hebt gehaald, of maken ze hier een uitzondering op vanwege de krapte op de arbeidsmarkt? Kan ik het bijvoorbeeld na mijn afstuderen in juli nog eens proberen (dit zou dan ongeveer 10 maanden na de eerste tests zijn).

Misschien moet ik het gewoon van me afzetten, en is het kantoor waar ik nu stage ga lopen ook erg leuk en beter geschikt voor mij..
wtf... die test kan bij wijze van spreke elke zwerver om de hoek halen.
Maar goed los daarvan, de big four moet je laatste redmiddel zijn. Als je nergens anders kunt werken, dan moet je genoegen nemen met een van de vier kantoren.

Daarnaast is het zo dat afhankelijk welke afdeling je komt het veel werken en kontjes likken voor weinig is. Audit is in ieder geval zo'n afdeling, al kan je nog geluk hebben en zijn er wel een aantal managers die redelijk zijn. Als je er echt perse wilt werken kun je er beter heen wanneer je al wat werkervaring hebt, dan sta je sterker in je schoenen en heb je wat meer schijt aan de cultuur.
En als laatste, je leert overal voldoende, maak je daar maar geen zorgen over. Dat leren en traject naar partner wordt vaak als reden genoemd waarom je je 10 jaar lang in je kontje laat nemen. Als je dat toch wilt doen, werk dan op de wallen verdien je nog meer ook.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 19:47:23 #50
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_190968185
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 16:33 schreef PietjeKlaassen het volgende:

[..]

Ja dit begrijp ik uiteraard wel, de reden dat ik dit vraag is omdat ik graag mijn afstudeerstage had willen lopen bij de big four, maar ik had bij 3 van de 4 big four kantoren de IQ testen niet gehaald (mede omdat ik geen zin had om veel te oefenen en dit net was tijdens een tentamenperiode).
Je kunt ook niet echt oefenen voor een IQ test. Het kan hoogstens zijn dat je een dag niet helemaal lekker in je vel zit waardoor het net wat lager uitvalt. Al met al moet het niet heel veel schelen.

Waarom wil je trouwens zo graag bij de Big Four werken? Uit mijn ervaring zijn mensen die bij de big four werken meestal een bepaald type persoon (niet verkeerd bedoeld, ik werk zelf bij een big four) en dat is niet het type wat intelligentietesten niet haalt of daarbij aan het randje zit. Ik zeg niet dat je de big four moet opgeven maar misschien kun je je wel wat breder gaan oriënteren.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 19:53:18 #51
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_190968289
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 17:20 schreef dokliep het volgende:

[..]

wtf... die test kan bij wijze van spreke elke zwerver om de hoek halen.
Maar goed los daarvan, de big four moet je laatste redmiddel zijn. Als je nergens anders kunt werken, dan moet je genoegen nemen met een van de vier kantoren.
Ik weet niet zo goed waarom je dat vindt maar ik ben wel degelijk van mening dat een aantal jaar big four ervaring beter op je CV staat dan bij een ander kantoor, gewoon simpelweg door naamsbekendheid. Recruiters die op Linkedin rondzwerven zoeken gewoon regelmatig op mensen die bij big four kantoren werken.
pi_190973528
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 19:53 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Ik weet niet zo goed waarom je dat vindt maar ik ben wel degelijk van mening dat een aantal jaar big four ervaring beter op je CV staat dan bij een ander kantoor, gewoon simpelweg door naamsbekendheid. Recruiters die op Linkedin rondzwerven zoeken gewoon regelmatig op mensen die bij big four kantoren werken.
Als je eenmaal de benodigde werkervaring en inhoud bezit dan ben je in de huidige markt overal welkom. Wat mij voornamelijk opvalt is het feit dat er zoveel starters gek worden gemaakt om alles te geven voor een mogelijke beloning in de toekomst. Als je een contract van 40 uur hebt en je werkt 80 uur wil je gewoon letterlijk 2x zoveel krijgen zo niet dan kan je die 40 uur veel beter besteden. Maar goed onder het mom van je leert veel en je moet uren maken om partner te worden tuinen er nog genoeg startende studenten om als slaaf behandeld te worden. Daarnaast strandt het schip voor de meesten bij de manager positie. Er valt nog misschien iets voor te zeggen dat je 10 jaar alles geeft als je daarna gegarandeerd partner wordt en een salaris van minimaal 4 ton per jaar krijgt, maar anders nee bedankt . Maar goed, uiteindelijk moet je doen waar je zelf gelukkig van wordt.
  zaterdag 11 januari 2020 @ 05:38:34 #53
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_190974827
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 00:28 schreef dokliep het volgende:

[..]

Als je eenmaal de benodigde werkervaring en inhoud bezit dan ben je in de huidige markt overal welkom. Wat mij voornamelijk opvalt is het feit dat er zoveel starters gek worden gemaakt om alles te geven voor een mogelijke beloning in de toekomst. Als je een contract van 40 uur hebt en je werkt 80 uur wil je gewoon letterlijk 2x zoveel krijgen zo niet dan kan je die 40 uur veel beter besteden. Maar goed onder het mom van je leert veel en je moet uren maken om partner te worden tuinen er nog genoeg startende studenten om als slaaf behandeld te worden. Daarnaast strandt het schip voor de meesten bij de manager positie. Er valt nog misschien iets voor te zeggen dat je 10 jaar alles geeft als je daarna gegarandeerd partner wordt en een salaris van minimaal 4 ton per jaar krijgt, maar anders nee bedankt . Maar goed, uiteindelijk moet je doen waar je zelf gelukkig van wordt.
Bij Deloitte, EY en PWC krijg je in ieder geval tot manager je overuren betaald. KPMG weet ik niet maar zal hetzelfde zijn. Ik denk dat het voor de studenten die het kunnen goed is om een paar jaar big four ervaring te pakken (misschien inclusief een opleiding) en zodra je manager of senior manager wordt gewoon kijken of je verder wil. Zowieso niet alles op alles zetten om partner te worden want dat is echt een burn-out recept.

En ze vinden het ook prima dat je na 4-5 jaar gewoon weg gaat. Ze rekenen er immers op dat alleen het echte manager/partner materiaal blijft. Tijdens mijn solicitatiegesprek werd mij ook gevraagd of ik de ambitie had om partner te worden en ik heb gewoon gezegd dat ik dat ik dat op dat moment niet belangrijk vond en dat ik over een aantal jaar die keuze wel maak.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hahug13 op 11-01-2020 05:54:46 ]
  zaterdag 11 januari 2020 @ 05:53:10 #54
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_190974877


[ Bericht 100% gewijzigd door Hahug13 op 11-01-2020 05:53:33 ]
pi_190975804
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 19:47 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Je kunt ook niet echt oefenen voor een IQ test. Het kan hoogstens zijn dat je een dag niet helemaal lekker in je vel zit waardoor het net wat lager uitvalt. Al met al moet het niet heel veel schelen.

Waarom wil je trouwens zo graag bij de Big Four werken? Uit mijn ervaring zijn mensen die bij de big four werken meestal een bepaald type persoon (niet verkeerd bedoeld, ik werk zelf bij een big four) en dat is niet het type wat intelligentietesten niet haalt of daarbij aan het randje zit. Ik zeg niet dat je de big four moet opgeven maar misschien kun je je wel wat breder gaan oriënteren.
Puur alleen om een aantal jaren ontzettend veel te kunnen leren, en om uiteindelijk meer kans te hebben op een hoge positie zoals CFO. Ik heb geen ambitie om partner te worden.

Edit: kijk maar naar zo'n soort vacatures waar ik over spreek, daar hebben ze graag een accountant die veel af weet van interne beheersing en dan gaat de voorkeur uit naar big four ervaring over andere kantoren, dit vermelden ze vaak bij de pre's.
  zaterdag 11 januari 2020 @ 10:18:32 #56
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_190976271
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 09:15 schreef PietjeKlaassen het volgende:

[..]

Puur alleen om een aantal jaren ontzettend veel te kunnen leren, en om uiteindelijk meer kans te hebben op een hoge positie zoals CFO. Ik heb geen ambitie om partner te worden.

Edit: kijk maar naar zo'n soort vacatures waar ik over spreek, daar hebben ze graag een accountant die veel af weet van interne beheersing en dan gaat de voorkeur uit naar big four ervaring over andere kantoren, dit vermelden ze vaak bij de pre's.
Wat je zegt klopt opzich wel maar zoals je zelf ook zegt: het is maar een pre, niet alsof je geen kans hebt zonder big four ervaring. En als het bij de inteligentietest al ophoud moet je misschien wel verder kijken.

Ik gun je verder echt het allerbeste en geloof me maar wanneer ik zeg dat een IQ test vrij weinig zegt over wat je uiteindelijk kan bereiken.
pi_190976330
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 10:18 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Wat je zegt klopt opzich wel maar zoals je zelf ook zegt: het is maar een pre, niet alsof je geen kans hebt zonder big four ervaring. En als het bij de inteligentietest al ophoud moet je misschien wel verder kijken.

Ik gun je verder echt het allerbeste en geloof me maar wanneer ik zeg dat een IQ test vrij weinig zegt over wat je uiteindelijk kan bereiken.
Ja ik denk ook dat het alleen maar een pre is. Als je goede ervaring hebt opgedaan bij een ander middelgroot accountantskantoor en kunt aantonen dat je de kwaliteiten bezit maak je evengoed kans, daar ben ik het mee eens.

Thanks, nog even een extra toelichting, bij de IQ test die ik wel had gehaald werd me verteld dat ik op het niveau zit van een WO-starter. Toch blijf ik van mening dat ik onbekend was met de andere testen waardoor ik hier lager op heb gescoord dan mijn ware potentieel. De recruiters vertelden namelijk dat je wel bekend moet zijn met de oefeningen, door deze minstens een paar keer geoefend te hebben. Dit was bij mij niet het geval.
  zaterdag 11 januari 2020 @ 13:13:29 #58
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_190978152
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 10:25 schreef PietjeKlaassen het volgende:

[..]

Ja ik denk ook dat het alleen maar een pre is. Als je goede ervaring hebt opgedaan bij een ander middelgroot accountantskantoor en kunt aantonen dat je de kwaliteiten bezit maak je evengoed kans, daar ben ik het mee eens.

Thanks, nog even een extra toelichting, bij de IQ test die ik wel had gehaald werd me verteld dat ik op het niveau zit van een WO-starter. Toch blijf ik van mening dat ik onbekend was met de andere testen waardoor ik hier lager op heb gescoord dan mijn ware potentieel. De recruiters vertelden namelijk dat je wel bekend moet zijn met de oefeningen, door deze minstens een paar keer geoefend te hebben. Dit was bij mij niet het geval.
Ik zou in jou geval ook kijken naar de grootste 30. ABAB, Flynth, De jong & Laan. Dat zijn ook bedrijven die goede naamsbekendheid hebben en ik denk dat daar wel minder van je wordt geeist. Als je een aantal jaar bij Grant Thornton vol kan maken en ervaring op kan doen heeft dat voor mensen die in de branche bekent zijn net zo veel waarde als de big four.

Ik weet zelf alleen hoe het bij Deloitte gaat en daar krijg je een standaard IQ test en een EQ test. De IQ test heeft gewoon een harde norm (lager dan zoveel, je wordt niet uitgenodigd voor een gesprek). Je kunt daar ook niet voor leren want het is gewoon een kwestie van inzicht hebben. Het kan hoogstens zijn dat je een goede of een slechte dag hebt waardoor je score een paar punten afwijkt. De EQ test of persoonlijkheidstest is meer om inzicht te krijgen in wat je goed kan en waar je minder goed in bent, daar kan je eigenlijk niet voor zakken tenzij je hele rare dingen invult.

Het is ook zeker handig om vooraf een paar oefenvragen te maken zodat je weet hoe het format eruit ziet. Maar het maakt daarbij echt niet uit of je 5 of 100 vragen maakt.

Ik heb zelf dus een standaard IQ test gemaakt tijdens mijn solicitatie maar misschien dat de andere een test hebben waarbij je ook wat vakkennis nodig hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hahug13 op 11-01-2020 13:38:52 ]
pi_190981088
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 13:13 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Ik zou in jou geval ook kijken naar de grootste 30. ABAB, Flynth, De jong & Laan. Dat zijn ook bedrijven die goede naamsbekendheid hebben en ik denk dat daar wel minder van je wordt geeist. Als je een aantal jaar bij Grant Thornton vol kan maken en ervaring op kan doen heeft dat voor mensen die in de branche bekent zijn net zo veel waarde als de big four.

Bij zo'n kantoor ga ik nu dus ook scriptie schrijven, evengoed genoeg kansen denk ik zo.
pi_190981755
Gewoon bij BDO, Grant Thornton en Baker Tilly kijken als Big4 niet lukt.
pi_191004378
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 00:28 schreef dokliep het volgende:

[..]

Als je eenmaal de benodigde werkervaring en inhoud bezit dan ben je in de huidige markt overal welkom. Wat mij voornamelijk opvalt is het feit dat er zoveel starters gek worden gemaakt om alles te geven voor een mogelijke beloning in de toekomst. Als je een contract van 40 uur hebt en je werkt 80 uur wil je gewoon letterlijk 2x zoveel krijgen zo niet dan kan je die 40 uur veel beter besteden. Maar goed onder het mom van je leert veel en je moet uren maken om partner te worden tuinen er nog genoeg startende studenten om als slaaf behandeld te worden. Daarnaast strandt het schip voor de meesten bij de manager positie. Er valt nog misschien iets voor te zeggen dat je 10 jaar alles geeft als je daarna gegarandeerd partner wordt en een salaris van minimaal 4 ton per jaar krijgt, maar anders nee bedankt . Maar goed, uiteindelijk moet je doen waar je zelf gelukkig van wordt.
5 jaar knallen, opleiding halen, dan zie je wel verder.. Wie weet lopen er dan kleine ludos rond ofzo. Vroeg zat om rustiger aan te doen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191369094
Heeft er iemand ervaring met een afdeling als forensic technology bij KPMG?

Ik las dat de startsalarissen ongeveer 2700-3000 zijn met een leaseauto erbij.
Hoe is de werkdruk? Qua uren per week
Hoe snel groei je in salaris en hoe is de sfeer?

Kan je met een achtergrond in data science/business analytics ergens anders veel meer verdienen als starter?

[ Bericht 1% gewijzigd door erikjaja op 06-02-2020 05:28:20 (Foutje) ]
pi_191621820
https://www.google.com/se(...)ntancy&gs_l=psy-ab.3...323.5155..5993...0.0..0.91.1309.26......0....1..gws-wiz.......0i131j0j0i22i30j0i13i30.9nnRTwkAtYw&ved=0ahUKEwjUnqPAw-PnAhWFjKQKHbPaBxsQ4dUDCAU&uact=5

En weer komen de accountantskantoren omwille van hun graaigedrag en uitknijperij op negatieve manier in het nieuws.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_191621913
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 21:55 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.google.com/se(...)ntancy&gs_l=psy-ab.3...323.5155..5993...0.0..0.91.1309.26......0....1..gws-wiz.......0i131j0j0i22i30j0i13i30.9nnRTwkAtYw&ved=0ahUKEwjUnqPAw-PnAhWFjKQKHbPaBxsQ4dUDCAU&uact=5

En weer komen de accountantskantoren omwille van hun graaigedrag en uitknijperij op negatieve manier in het nieuws.
Ik ben benieuwd....

Ik ben 5 jaar ouder dan de meeste die daar beginnen en iets zelfstandiger denk ik, ik vind het juist tof dat ze die opleidingskans bieden..... Tjah, paar maanden 60 uur werken moet ook kunnen, wel pittig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191622172
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 22:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd....

Ik ben 5 jaar ouder dan de meeste die daar beginnen en iets zelfstandiger denk ik, ik vind het juist tof dat ze die opleidingskans bieden..... Tjah, paar maanden 60 uur werken moet ook kunnen, wel pittig.
Tjah dat kan. Maar in dit artikel gaat het meer over het feit dat arbeidswetten met voeten getreden wordt. Nota bene door organisaties die andere organisaties moeten beoordelen of zij zich onder andere houden aan wet- en regelgeving.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_191622740
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 22:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Tjah dat kan. Maar in dit artikel gaat het meer over het feit dat arbeidswetten met voeten getreden wordt. Nota bene door organisaties die andere organisaties moeten beoordelen of zij zich onder andere houden aan wet- en regelgeving.
Tjah en als ze niet goed beoordelen ist ook niet goed, denk dat er gewoon veeeel te weinig accountants zijn, goed voor mij.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191622759
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 22:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Tjah dat kan. Maar in dit artikel gaat het meer over het feit dat arbeidswetten met voeten getreden wordt. Nota bene door organisaties die andere organisaties moeten beoordelen of zij zich onder andere houden aan wet- en regelgeving.
Volgens mij gaat COS 250 veel minder ver dan jij hier stelt.
pi_191703781
De jonge net afgestudeerden hebben tijdens hun wo of hbo studie natuurlijk ook onbetaald lange dagen gemaakt. Dat zo'n Big4 dan een leerschool is waar je dan veel uren moet maken valt nog wel wat voor te zeggen.

Partner worden is natuurlijk wel erg optimistisch. RA titel halen is al een knappe prestatie.

Of je na Big4 ervaring de capaciteiten hebt om CEO van een multinational te worden weet ik niet. Als je constant gewerkt hebt met de goede financial professionals, maakt dat het wel lastig om met andere type mensen te communiceren lijkt mij.
pi_191703946
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:16 schreef L_ het volgende:
De jonge net afgestudeerden hebben tijdens hun wo of hbo studie natuurlijk ook onbetaald lange dagen gemaakt. Dat zo'n Big4 dan een leerschool is waar je dan veel uren moet maken valt nog wel wat voor te zeggen.

Partner worden is natuurlijk wel erg optimistisch. RA titel halen is al een knappe prestatie.

Of je na Big4 ervaring de capaciteiten hebt om CEO van een multinational te worden weet ik niet. Als je constant gewerkt hebt met de goede financial professionals, maakt dat het wel lastig om met andere type mensen te communiceren lijkt mij.
RA titel halen is zeker mooie prestatie, goede goal wel, 3-4 jaar hard werken, RA titel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191704364
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

RA titel halen is zeker mooie prestatie, goede goal wel, 3-4 jaar hard werken, RA titel.
Gemiddeld 9 jaar voor RA las ik net. Mij persoonlijk iets te ambitieus. Ik denk dat je wel richting work-a-holic gaat.
pi_191704401
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:41 schreef L_ het volgende:

[..]

Gemiddeld 9 jaar voor RA las ik net. Mij persoonlijk iets te ambitieus. Ik denk dat je wel richting work-a-holic gaat.
Hmmmmmm.........
Dan toch een dagje minder werken in de week buiten busy season en kijken of die tijd geinvesteerd kan worden in studie.

Hoop dat ze een beetje flexible zijn bij die de grote vriendelijke vier.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191704636
quote:
4s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hmmmmmm.........
Dan toch een dagje minder werken in de week buiten busy season en kijken of die tijd geinvesteerd kan worden in studie.

Hoop dat ze een beetje flexible zijn bij die de grote vriendelijke vier.
Een effectieve RA is, zoals ik het zie, iemand die eerder extravert en goed op academisch niveau functioneert.

Als het allemaal tenenloop werk is, zal ik een van de vele andere interessante kanten opgaan in de financiële sector.

Ik ben zelf bijvoorbeeld meer een 'langzame' schaker, maar ik analyseer en werk wel alles nauwkeurig uit. AA- of Fiscaal adviseur zal voor mij beter zijn.
pi_191704702
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:51 schreef L_ het volgende:

[..]

Een effectieve RA is, zoals ik het zie, iemand die eerder extravert en goed op academisch niveau functioneert.

Als het allemaal tenenloop werk is, zal ik een van de vele andere interessante kanten opgaan in de financiële sector.

Ik ben zelf bijvoorbeeld meer een 'langzame' schaker, maar ik analyseer en werk wel alles nauwkeurig uit. AA- of Fiscaal adviseur zal voor mij beter zijn.
Daar kom ik ook op uit, ben niet de snelste denker maar ben ook niet snel uitgeleerd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191747274
Merken jullie zelf dat het moeilijk is om nieuwe mensen te werven(afstudeerders bijv.)? Is de big 4 volgens jullie op dit moment populair onder de jongeren?

Vrienden van mij zijn hier ook geïnteresseerd in.

[ Bericht 70% gewijzigd door Peejtur op 29-02-2020 07:38:46 ]
pi_191747711
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 01:40 schreef KingRoland het volgende:
Merken jullie zelf dat het moeilijk is om nieuwe mensen te werven(afstudeerders bijv.)? Is de big 4 volgens jullie op dit moment populair onder de jongeren?

Vrienden van mij zijn hier ook geïnteresseerd in.

@:wereldgozer
@:lenny_leonard
@:jancees
@:doublepain
@:afcniels
@:max23
@:rensajacied
@:zipportal
@:de_kraam
Ik werf geen starters. Bij voorkeur niet iig.
  donderdag 5 maart 2020 @ 15:42:42 #76
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_191848212
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:41 schreef L_ het volgende:

[..]

Gemiddeld 9 jaar voor RA las ik net. Mij persoonlijk iets te ambitieus. Ik denk dat je wel richting work-a-holic gaat.
9 jaar? Na het halen van je VWO-diploma dan neem ik aan?
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
pi_192022945
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:42 schreef Robinhoo het volgende:

[..]

9 jaar? Na het halen van je VWO-diploma dan neem ik aan?
Ja na het halen van je VWO, nog gemiddeld 9 jaar studeren voor dr RA titel.
Dus na VWO Bachelor + Master + Post doc. Geen idee hoe lang dat qua studiejaren duurt, maar 9 jaar lijkt aannemelijk als gemiddelde.
pi_192023368
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:37 schreef L_ het volgende:

[..]

Ja na het halen van je VWO, nog gemiddeld 9 jaar studeren voor dr RA titel.
Dus na VWO Bachelor + Master + Post doc. Geen idee hoe lang dat qua studiejaren duurt, maar 9 jaar lijkt aannemelijk als gemiddelde.
Bijna niemand doet een PhD om RA te worden. Trek er maar 3 jaar vanaf.
pi_192026600
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:01 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Bijna niemand doet een PhD om RA te worden. Trek er maar 3 jaar vanaf.
niemand had het over een PhD. Reken zo'n 4 jaar bachelor, 2 jaar master, 1 jaar postmaster en paar jaar praktijkstage.

[ Bericht 0% gewijzigd door ikwordra op 14-03-2020 15:00:43 ]
pi_192052571
wat pakt een partner bij accon avm, grant thornton of bdo eigenlijk?
pi_192083442
Ben wel benieuwd wat deze kantoren gaan doen. Waarschijnlijk een gigantische terugval in werkzaamheden de komende tijd doordat het internationale bedrijfsleven op zijn gat ligt. Zullen heel wat juniors en werkstudenten uitgegooid worden verwacht ik.
pi_192083814
Denk dat de afdeling Business Restructuring Services het wel druk gaan krijgen.
Play hard, go pro.
  woensdag 18 maart 2020 @ 10:55:42 #83
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_192114423
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:37 schreef L_ het volgende:

[..]

Ja na het halen van je VWO, nog gemiddeld 9 jaar studeren voor dr RA titel.
Dus na VWO Bachelor + Master + Post doc. Geen idee hoe lang dat qua studiejaren duurt, maar 9 jaar lijkt aannemelijk als gemiddelde.
Zonder praktijk kan je gewoon na 5/6 jaar theoretisch klaar zijn.
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
pi_192161756
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:55 schreef Robinhoo het volgende:

[..]

Zonder praktijk kan je gewoon na 5/6 jaar theoretisch klaar zijn.
Elke opleiding kan versneld ja. Maar uitgaande van het reguliere traject is 7 jaar wel het minimum voor het theoretische gedeelte volgens mij.
pi_192161961
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 12:23 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Elke opleiding kan versneld ja. Maar uitgaande van het reguliere traject is 7 jaar wel het minimum voor het theoretische gedeelte volgens mij.
Voltijdtraject tot en met master:
Uni route 3 jaar bachelor, 1 jaar master, 2 jaar post en 3 jaar praktijk.

Hbo route 4 jaar bachelor, 1.5 jaar (pre)master, 2 jaar post en 3 jaar praktijk.
pi_192162017
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 12:35 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Voltijdtraject tot en met master:
Uni route 3 jaar bachelor, 1 jaar master, 2 jaar post en 3 jaar praktijk.

Hbo route 4 jaar bachelor, 1.5 jaar (pre)master, 2 jaar post en 3 jaar praktijk.
Voltijdroute klopt niet. Dan duurt je postmaster of master een jaar langer, want dat kan alleen via bepaalde uni's
pi_192162846
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 12:38 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Voltijdroute klopt niet. Dan duurt je postmaster of master een jaar langer, want dat kan alleen via bepaalde uni's
Wat klopt er niet dan? Voltijd master accountancy is bij alle universiteiten 1 jaar. En de postmaster in deeltijd meestal maar 2 jaar.
pi_192164412
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 13:22 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Wat klopt er niet dan? Voltijd master accountancy is bij alle universiteiten 1 jaar. En de postmaster in deeltijd meestal maar 2 jaar.
Nee hoor, op Nyenrode is de master bijv. 2 jaar (oke, deeltijd). Op veel uni's waar je de master voltijd kan vokgen, kun je de postmaster niet volgen en moet je een schakelprogramma volgen aan een andere uni. Dan kom je bijv bij Maastricht uit, waar vervolgens je postmaster weer langer duurt.
pi_192172433
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 14:32 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Nee hoor, op Nyenrode is de master bijv. 2 jaar (oke, deeltijd). Op veel uni's waar je de master voltijd kan vokgen, kun je de postmaster niet volgen en moet je een schakelprogramma volgen aan een andere uni. Dan kom je bijv bij Maastricht uit, waar vervolgens je postmaster weer langer duurt.
Ik zie gewoon 2 jaar bij maasstricht. En een master in accountancy is gewoon 60 ec, nogal logisch dat het langer duurt als je het in deeltijd volgt. Volgens mij kan je overal waar de master wordt gegeven ook de postmaster doen, iig in de randstad. Als je deficiënties moet inhalen bij het switchen van instelling voor je postmaster dan moet je natuurlijk ook de deficiënties inhalen mocht je aan je oorspronkelijke onderwijsinstelling blijven. Dit komt omdat je met verscheidene wo bachelor in de master accountancy kan instromen, waardoor je na het afstuderen van de master niet voldoet aan de eindtermen van de postmaster. Sommige accountancy masters laten je vrij in vakken waardoor je extra deficiënties krijgt als je besluit om ra track te doen nadien.
pi_192175098
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:41 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Ik zie gewoon 2 jaar bij maasstricht. En een master in accountancy is gewoon 60 ec, nogal logisch dat het langer duurt als je het in deeltijd volgt. Volgens mij kan je overal waar de master wordt gegeven ook de postmaster doen, iig in de randstad. Als je deficiënties moet inhalen bij het switchen van instelling voor je postmaster dan moet je natuurlijk ook de deficiënties inhalen mocht je aan je oorspronkelijke onderwijsinstelling blijven. Dit komt omdat je met verscheidene wo bachelor in de master accountancy kan instromen, waardoor je na het afstuderen van de master niet voldoet aan de eindtermen van de postmaster. Sommige accountancy masters laten je vrij in vakken waardoor je extra deficiënties krijgt als je besluit om ra track te doen nadien.
Er zijn ook deficiënties na voltijd-masters naar postmaster. Als je bijv. van een willekeurige andere uni na de master de postmaster in Maastricht volgt, duurt die langer. Nu zal er vast een mogelijkheid zijn het in 6 jaar te doen, maar niet in heel het land. Daarnaast volgen de meeste studenten de studie in deeltijd.
pi_192272892
Hallo allemaal,

Ik kwam de vacature tegen van RA trainee bij de belastingdienst. Dit is een duaal traject waarbij je als afgestudeerd HBO accountancy het opleidingstraject tot RA afrond, en tegelijkertijd werkt.

Zij hebben een heel erg interessant opleidingstraject. Zij vergoeden namelijk naast de studiedag op vrijdag, een interne lesdag en 1 tot 2 extra dagen om je hierop voor te bereiden (terwijl je hiervoor krijgt doorbetaald, als ik het goed begrijp). Hierdoor lijkt het me een stuk gemakkelijker om het traject te combineren met werk en privé en ook daadwerkelijk af te ronden, in vergelijking met een regulier accountantskantoor. Wellicht ligt het startsalaris iets lager maar dit is voor mij geen issue.

Daarnaast heb ik veel affiniteit met fiscaliteit en heb ik de fiscale vakken altijd erg leuk gevonden op school.

Nu heb ik twee vragen.

1) Hebben jullie ervaring met werken bij de belastingdienst als accountant, of wat is jullie gevoel hierbij?

2) De vacature sluit per 1 april, nu zijn het momenteel bizarre tijden door het coronavirus. Zal ik evengoed gewoon solliciteren? Of zal ik even contact opnemen wat de huidige stand van zaken is door het coronavirus? De vacature staat wel gewoon nog open.
  woensdag 25 maart 2020 @ 21:07:24 #92
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_192275178
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 12:23 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Elke opleiding kan versneld ja. Maar uitgaande van het reguliere traject is 7 jaar wel het minimum voor het theoretische gedeelte volgens mij.
Dat 7 jaar het minimum is, is echt gelul.
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
pi_192276490
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 21:07 schreef Robinhoo het volgende:

Op vrijdag 20 maart 2020 12:23 schreef ikwordra het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 12:23 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Elke opleiding kan versneld ja. Maar uitgaande van het reguliere traject is 7 jaar wel het minimum voor het theoretische gedeelte volgens mij.
6.5, 2.5 jaar post master "regulier traject" en regulier master halen is ook 4 jaar, dat is dan zonder deficiency vakken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192279340
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 21:07 schreef Robinhoo het volgende:

[..]

Dat 7 jaar het minimum is, is echt gelul.
Goede onderbouwing ^O^
pi_192285297
Eigenlijk non-discussie, kan je allemaal opzoeken op de websites van de uni. Het is minimaal 6 jaar als je je studie onversneld nominaal afstudeert. 4 voor master en 2 voor postmaster. Soms is de postmaster uitgesmeerd over 2,5 jaar of je hebt extra vakken. Afhankelijk van je achtergrond wellicht nog deficiënties.
  donderdag 26 maart 2020 @ 14:42:24 #96
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_192286106
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:18 schreef PietjeKlaassen het volgende:
Hallo allemaal,

Ik kwam de vacature tegen van RA trainee bij de belastingdienst. Dit is een duaal traject waarbij je als afgestudeerd HBO accountancy het opleidingstraject tot RA afrond, en tegelijkertijd werkt.

Zij hebben een heel erg interessant opleidingstraject. Zij vergoeden namelijk naast de studiedag op vrijdag, een interne lesdag en 1 tot 2 extra dagen om je hierop voor te bereiden (terwijl je hiervoor krijgt doorbetaald, als ik het goed begrijp). Hierdoor lijkt het me een stuk gemakkelijker om het traject te combineren met werk en privé en ook daadwerkelijk af te ronden, in vergelijking met een regulier accountantskantoor. Wellicht ligt het startsalaris iets lager maar dit is voor mij geen issue.

Daarnaast heb ik veel affiniteit met fiscaliteit en heb ik de fiscale vakken altijd erg leuk gevonden op school.

Nu heb ik twee vragen.

1) Hebben jullie ervaring met werken bij de belastingdienst als accountant, of wat is jullie gevoel hierbij?

2) De vacature sluit per 1 april, nu zijn het momenteel bizarre tijden door het coronavirus. Zal ik evengoed gewoon solliciteren? Of zal ik even contact opnemen wat de huidige stand van zaken is door het coronavirus? De vacature staat wel gewoon nog open.
1) Ik werk bij de Belastingdienst, doch niet als accountant. Wel weet ik dat de mensen die ik spreek vaak te spreken zijn over het traject. Vanzelfsprekend blijft niet iedereen hangen. Ik kan je hier verder niet van beantwoording voorzien.

2) Ja, zou gewoon even contact opnemen, dat kan nooit kwaad. En intussen ook gewoon solliciteren, zo lang heb je niet meer . ;)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_192290377
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:42 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

1) Ik werk bij de Belastingdienst, doch niet als accountant. Wel weet ik dat de mensen die ik spreek vaak te spreken zijn over het traject. Vanzelfsprekend blijft niet iedereen hangen. Ik kan je hier verder niet van beantwoording voorzien.

2) Ja, zou gewoon even contact opnemen, dat kan nooit kwaad. En intussen ook gewoon solliciteren, zo lang heb je niet meer . ;)
Ja ga ik zeker doen (het solliciteren).

Momenteel loop ik stage en schrijf ik mijn scriptie, ik vind het alleen een beetje lullig voor dit bedrijf omdat zij mij misschien wel willen houden straks. Maar aan de andere kant is dit helemaal nog niet zo zeker en kan ik mijn kansen het beste spreiden, zodat ik straks keus heb.

Raden jullie aan om iets over de huidige coronacrisis in mijn sollicitatiebrief te vermelden?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:39:18 #98
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_192299144
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 07:18 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Goede onderbouwing ^O^
Ik doe het zelf in 6 jaar (moet nog 1 jaar en ben 5 jaar onderweg), dus het is geen minimum van 7 jaar :'). Met mij velen.
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
pi_192303393
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:45 schreef ElProf het volgende:
Ben wel benieuwd wat deze kantoren gaan doen. Waarschijnlijk een gigantische terugval in werkzaamheden de komende tijd doordat het internationale bedrijfsleven op zijn gat ligt. Zullen heel wat juniors en werkstudenten uitgegooid worden verwacht ik.
Deloitte heeft vandaag aangekondigd dat alle contracten dei in de komende 3 maanden aflopen waarschijnlijk niet zullen worden verlengd. Voor de 3 maanden daarna wachten ze de ontwikkelingen af.
pi_192303668
en de komende 5 jaar weer klagen dat de piramide niet in balans is, omdat het meer een wesp is :O
pi_193334175
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:52 schreef ElProf het volgende:

[..]

Deloitte heeft vandaag aangekondigd dat alle contracten dei in de komende 3 maanden aflopen waarschijnlijk niet zullen worden verlengd. Voor de 3 maanden daarna wachten ze de ontwikkelingen af.
Wat een ongelooflijk fijn bedrijf is dat ook. ^O^
Maar wel linkedin en allerlei andere sociale mediums gebruiken om te laten zien hoe ''goede'' werkgever het is.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_193335339
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat een ongelooflijk fijn bedrijf is dat ook. ^O^
Maar wel linkedin en allerlei andere sociale mediums gebruiken om te laten zien hoe ''goede'' werkgever het is.
Deloitte is qua audit natuurlijk ook de kleinste van de 4 en vaart voornamelijk op haar consultancy fees. Juist dat is nu de hoek waarin er klappen vallen. Voor Deloitte kan ik niet spreken maar bij de andere worden nog steeds audit collega's aangenomen.
pi_193336860
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 12:02 schreef Freakie1 het volgende:

[..]

Deloitte is qua audit natuurlijk ook de kleinste van de 4 en vaart voornamelijk op haar consultancy fees. Juist dat is nu de hoek waarin er klappen vallen. Voor Deloitte kan ik niet spreken maar bij de andere worden nog steeds audit collega's aangenomen.
Nou, denk dat er in deze tijd genoeg vraag naar hulp is voor het ombuigen van een business..
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 28 mei 2020 @ 14:57:46 #104
480478 Commondus
Aut vincere, aut mori!
pi_193353988
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2020 14:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nou, denk dat er in deze tijd genoeg vraag naar hulp is voor het ombuigen van een business..
De vraag is er wel, maar de euro niet :). Consultancy heeft een stuk meer last van de coronacrisis dan de audit.
pi_193355958
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:45 schreef ElProf het volgende:
Ben wel benieuwd wat deze kantoren gaan doen. Waarschijnlijk een gigantische terugval in werkzaamheden de komende tijd doordat het internationale bedrijfsleven op zijn gat ligt. Zullen heel wat juniors en werkstudenten uitgegooid worden verwacht ik.
Of met de generatie millenials die toch vrij verwend zijn en gepamperd. Een beetje knallen op kantoor zal er dan niet bij zijn.

Merkte het al bij de new joiners van begin 20 dat ze het full time werken als zwaar ervaarde :')
pi_193357786
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 17:21 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Of met de generatie millenials die toch vrij verwend zijn en gepamperd. Een beetje knallen op kantoor zal er dan niet bij zijn.

Merkte het al bij de new joiners van begin 20 dat ze het full time werken als zwaar ervaarde :')
Is toch ook wennen, zijn nog halve kinderen.
pi_193358465
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 17:21 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Of met de generatie millenials die toch vrij verwend zijn en gepamperd. Een beetje knallen op kantoor zal er dan niet bij zijn.

Merkte het al bij de new joiners van begin 20 dat ze het full time werken als zwaar ervaarde :')
Is natuurlijk ook een mallotige werkomgeving, zo´n big 4 kantoor. Complete uitbuiting.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_193358474
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:57 schreef Commondus het volgende:

[..]

De vraag is er wel, maar de euro niet :). Consultancy heeft een stuk meer last van de coronacrisis dan de audit.
Tjah, tweeledig he, er zal wel vraag naar zijn. Maar externe inhuur is de eerste pot om op te bezuinigen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_193361498
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2020 20:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Is natuurlijk ook een mallotige werkomgeving, zo´n big 4 kantoor. Complete uitbuiting.
Die draaien op jonge "goedkope" mensen die uren maken
pi_193381708
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 17:21 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Of met de generatie millenials die toch vrij verwend zijn en gepamperd. Een beetje knallen op kantoor zal er dan niet bij zijn.

Merkte het al bij de new joiners van begin 20 dat ze het full time werken als zwaar ervaarde :')
Verbaast mij eerder dat veel nieuwkomers echt niet veel kunnen. Even iets in Excel of opzoeken op internet zit er al niet meer in. Geef mij maar mensen met wat ervaring...
pi_193381735
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 11:24 schreef Brembo het volgende:

[..]

Verbaast mij eerder dat veel nieuwkomers echt niet veel kunnen. Even iets in Excel of opzoeken op internet zit er al niet meer in. Geef mij maar mensen met wat ervaring...
Heeft er ook mee te maken dat je natuurlijk ook niet het ''beste'' krijgt gezien de arbeidsvoorwaarden voor beginners. Gewoon bij de overheid of bedrijfsleven betaalt (veel) beter.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_193383066
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 11:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Heeft er ook mee te maken dat je natuurlijk ook niet het ''beste'' krijgt gezien de arbeidsvoorwaarden voor beginners. Gewoon bij de overheid of bedrijfsleven betaalt (veel) beter.
Is dat echt zo? Rijkstrainneeship betaalt zo’n 2400 zonder auto. Big4 betaalt zeker 10% meer + auto + opleiding + rest secundair
pi_193383980
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 13:45 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Is dat echt zo? Rijkstrainneeship betaalt zo’n 2400 zonder auto. Big4 betaalt zeker 10% meer + auto + opleiding + rest secundair
Ja dat klinkt leuk maar per uur krijg je alsnog minder betaalt bij de big four. Overheid is vaak obv 36 uur waarbij je nauwelijks overuren maakt. Big four 40 wat in de praktijk uitkomt op minstens 45
  zaterdag 30 mei 2020 @ 16:00:58 #114
400407 Jeffdnz
Laat me gwn
pi_193384341
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 13:45 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Is dat echt zo? Rijkstrainneeship betaalt zo’n 2400 zonder auto. Big4 betaalt zeker 10% meer + auto + opleiding + rest secundair
Rijkstraineeship begint volgens mij op schaal 10:Je krijgt een aanstelling voor 2 jaar gedurende het traineeprogramma. Het startsalaris is voor alle rijkstrainees gelijk. De Rijksoverheid werkt met een salarisschalensysteem. Als rijkstrainee start je in schaal 10. Je werkt in principe 36 uur per week, maar 32 uur per week is soms ook mogelijk. Naast je salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB).

Schaal 10 is: universiteit vereist: ¤ 2.737,59 – ¤ 4.400,17 (schaal 10)
pi_193384722
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 16:00 schreef Jeffdnz het volgende:

[..]

Rijkstraineeship begint volgens mij op schaal 10:Je krijgt een aanstelling voor 2 jaar gedurende het traineeprogramma. Het startsalaris is voor alle rijkstrainees gelijk. De Rijksoverheid werkt met een salarisschalensysteem. Als rijkstrainee start je in schaal 10. Je werkt in principe 36 uur per week, maar 32 uur per week is soms ook mogelijk. Naast je salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB).

Schaal 10 is: universiteit vereist: ¤ 2.737,59 – ¤ 4.400,17 (schaal 10)
Nagenoeg hetzelfde zonder opleiding en auto dus. Al met al denk ik dat in de bedrijfskundige wereld enkel investment banking, top notch law firms of strategy consultants echt significant meer verdienen.
Ik denk met name dat seniors/managers buiten Big4 stuk meer kunnen verdienen, daarvoor of daarna valt dat echt wel mee.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 16:48:09 #116
400407 Jeffdnz
Laat me gwn
pi_193385009
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 16:26 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Nagenoeg hetzelfde zonder opleiding en auto dus. Al met al denk ik dat in de bedrijfskundige wereld enkel investment banking, top notch law firms of strategy consultants echt significant meer verdienen.
Ik denk met name dat seniors/managers buiten Big4 stuk meer kunnen verdienen, daarvoor of daarna valt dat echt wel mee.
Als we kijken naar traineeships buiten de big 4 dan zit de overheid nog best laag hoor.
KLM management trainee: 3200 p/m
NS op management: ¤ 3104,28 p/m (36u)
AHOLD alle traineeships: 3300 p/m

Ik wou in de consultancy gaan maar het lijkt me echt een rat race tot c-suite, dan begin je daadwerkelijk relatief tot de uren je erin stopt wel goed te verdienen dus ik focus nu meer op onderzoeksplekken & bedrijfsleven. :)
pi_193385420
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 15:28 schreef harddriver het volgende:

[..]

Ja dat klinkt leuk maar per uur krijg je alsnog minder betaalt bij de big four. Overheid is vaak obv 36 uur waarbij je nauwelijks overuren maakt. Big four 40 wat in de praktijk uitkomt op minstens 45
Als je uren per week erg belangrijk vindt dan moet je natuurlijk nooit bij een bedrijf als een big 4 gaan werken (of andere grote consultancies, banking, internationale advocatuur etc) en waarschijnlijk voor de overheid kiezen...
pi_193385465
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 17:16 schreef HenkDeP het volgende:

[..]

Als je uren per week erg belangrijk vindt dan moet je natuurlijk nooit bij een bedrijf als een big 4 gaan werken (of andere grote consultancies, banking, internationale advocatuur etc) en waarschijnlijk voor de overheid kiezen...
Valt wel mee. Bij de bank is het ook vaak op basis van 36u
pi_193385467
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 16:26 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Nagenoeg hetzelfde zonder opleiding en auto dus. Al met al denk ik dat in de bedrijfskundige wereld enkel investment banking, top notch law firms of strategy consultants echt significant meer verdienen.
Ik denk met name dat seniors/managers buiten Big4 stuk meer kunnen verdienen, daarvoor of daarna valt dat echt wel mee.
Vergeet tech niet - bij de grote jongens betaalt men niet veel minder dan top strategy consulting. Investment banking (en verwante takken van sport PE/HF) betalen wel veruit het meest (meer dan consulting en law) maar bestaat in Nederland eigenlijk niet echt. Strategy Consulting en Law zullen elkaar bij de top niet echt veel ontlopen.
pi_193385480
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 17:20 schreef Paszzz het volgende:

[..]

Valt wel mee. Bij de bank is het ook vaak op basis van 36u
Ik bedoel investment banking. Niet een of andere corporate rol bij een ABN of ING ;-)
pi_193385625
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 17:21 schreef HenkDeP het volgende:

[..]

Ik bedoel investment banking. Niet een of andere corporate rol bij een ABN of ING ;-)
Ook daar valt het mee. Alleen bij het begeleiden van emissies kan het wat drukker zijn en ben je wat langer bezig.
pi_193386622
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 17:35 schreef Paszzz het volgende:

[..]

Ook daar valt het mee. Alleen bij het begeleiden van emissies kan het wat drukker zijn en ben je wat langer bezig.
En M&A bankers werken zeker 36u?
pi_193386850
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 18:46 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

En M&A bankers werken zeker 36u?
Parttime dacht ik
pi_193387298
Bij dat corporate finance traineeship van ABN AMRO (M&A/ECM etc.) begin je op 4.5k. Zuid-as advocatenkantoren betalen ook tussen de 4 en 5k voor starters (hoor ook wel eens 5.5k voorbij komen). Hierbij werk je natuurlijk wel wat meer dan 40 uur. Op een per-uur basis zullen de startersbaantjes / traineeships dus niet zoveel verschillen.
Play hard, go pro.
pi_193388000
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 18:46 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

En M&A bankers werken zeker 36u?
Weet ik niet. Kan alleen maar wat zeggen over de dealingroom.

Denk je dat M&A bankers structureel 50+ uren maken dan?
pi_193388349
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 13:45 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Is dat echt zo? Rijkstrainneeship betaalt zo’n 2400 zonder auto. Big4 betaalt zeker 10% meer + auto + opleiding + rest secundair
Bij de big voor begin je met 2300 had ik begrepen, daar komt de bijtelling van zo´n koeblikje nog overeen inderdaad. Studie wordt inderdaad betaald, maar het studeren moet je in je eigen tijd, dus snachts doen. En dan die achterlijke hoeveelheden aan overuren.

Een gemiddelde Pool in de tomatenkas is beter af.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_193388378
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 18:46 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

En M&A bankers werken zeker 36u?
Verdienen natuurlijk ook een stuk beter dan big four employees.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_193388405
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 16:48 schreef Jeffdnz het volgende:

[..]

Als we kijken naar traineeships buiten de big 4 dan zit de overheid nog best laag hoor.
KLM management trainee: 3200 p/m
NS op management: ¤ 3104,28 p/m (36u)
AHOLD alle traineeships: 3300 p/m

Ik wou in de consultancy gaan maar het lijkt me echt een rat race tot c-suite, dan begin je daadwerkelijk relatief tot de uren je erin stopt wel goed te verdienen dus ik focus nu meer op onderzoeksplekken & bedrijfsleven. :)
Ik denk trouwens dat je ruim rekent.
https://www.indeed.nl/cmp(...)nt-Trainee-%28m/v%29
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_193390143
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 20:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Bij de big voor begin je met 2300 had ik begrepen, daar komt de bijtelling van zo´n koeblikje nog overeen inderdaad. Studie wordt inderdaad betaald, maar het studeren moet je in je eigen tijd, dus snachts doen. En dan die achterlijke hoeveelheden aan overuren.

Een gemiddelde Pool in de tomatenkas is beter af.
Wat je noemt is eerder HBO dan WO.
pi_193390210
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 20:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Bij de big voor begin je met 2300 had ik begrepen, daar komt de bijtelling van zo´n koeblikje nog overeen inderdaad. Studie wordt inderdaad betaald, maar het studeren moet je in je eigen tijd, dus snachts doen. En dan die achterlijke hoeveelheden aan overuren.

Een gemiddelde Pool in de tomatenkas is beter af.
Nee nu snap ik wel waar al je haat vandaan komt :') als je denkt dat ze op 2300 beginnen snap ik wel dat je het uitbuiting vindt _O- goed geinformeerd ben jij
Play hard, go pro.
pi_193390457
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 16:48 schreef Jeffdnz het volgende:

[..]

Als we kijken naar traineeships buiten de big 4 dan zit de overheid nog best laag hoor.
KLM management trainee: 3200 p/m
NS op management: ¤ 3104,28 p/m (36u)
AHOLD alle traineeships: 3300 p/m

Ik wou in de consultancy gaan maar het lijkt me echt een rat race tot c-suite, dan begin je daadwerkelijk relatief tot de uren je erin stopt wel goed te verdienen dus ik focus nu meer op onderzoeksplekken & bedrijfsleven. :)
Nu ken ik de traineeships niet die je noemt, dus voor mij is het lastig te oordelen. Ik ken traineeships die een heel zwaar selectieproces hebben en niet geschikt zijn voor de grote groep mensen. Mochten je voorbeelden dat soort traineeships zijn, dan is het ook geen goede vergelijking.

Uiteindelijk zal je altijd plekken vinden die beter betalen. Ik denk ook dat voor veel mensen niet de belangrijkste reden het geld is om te kiezen voor een accountantskantoor. Er zit veel vaker een gedachte van opstap in een carriere in, zonder cum laude te zijn.
pi_193391900
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 21:36 schreef snabbi het volgende:

[..]

Nu ken ik de traineeships niet die je noemt, dus voor mij is het lastig te oordelen. Ik ken traineeships die een heel zwaar selectieproces hebben en niet geschikt zijn voor de grote groep mensen. Mochten je voorbeelden dat soort traineeships zijn, dan is het ook geen goede vergelijking.

Uiteindelijk zal je altijd plekken vinden die beter betalen. Ik denk ook dat voor veel mensen niet de belangrijkste reden het geld is om te kiezen voor een accountantskantoor. Er zit veel vaker een gedachte van opstap in een carriere in, zonder cum laude te zijn.
De tijd is natuurlijk ook wel voorbij dat de big4 puur accountantskantoren zijn. Ze zijn ook zeer actief op M&A / transaction services / debt advisory / restructuring en transformation advisory, naast alle IT consulting en weet ik het allemaal. Daarom is een traineeship bij een big4 op zich wel een waardevolle ervaring en willen veel mensen die ervaring opdoen om in korte tijd (~2 jaar) toch relatief veel te leren.
Play hard, go pro.
pi_193393875
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 21:29 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Nee nu snap ik wel waar al je haat vandaan komt :') als je denkt dat ze op 2300 beginnen snap ik wel dat je het uitbuiting vindt _O- goed geinformeerd ben jij
Ik moet bekennen dat ik even flink rond gekeken heb, maar dat ik nauwelijks informatie kan vinden omtrent het beloningsbeleid aldaar -anders dan dat partners ongeveer 550k fee opstrijken- en dat is op z'n minst opmerkelijk. Of misschien ook niet, ze hebben sinds 2007 al geen cao meer, en ze staan er gewoon om bekend dat ze jonge mensen uitbuiten.

Waar komt het bedrag van 2300 vandaan? Ongeveer 1 jaar geleden zei een oud klasgenoot dat die bij een van die kantoren begon als associate.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 31 mei 2020 @ 01:53:00 #134
400407 Jeffdnz
Laat me gwn
pi_193395408
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 20:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik denk trouwens dat je ruim rekent.
https://www.indeed.nl/cmp(...)nt-Trainee-%28m/v%29
Dit komt van de trainee vacature pagina. Ik neem aan dat ze niet liegen daarop.
  zondag 31 mei 2020 @ 02:03:43 #135
400407 Jeffdnz
Laat me gwn
pi_193395517
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 21:36 schreef snabbi het volgende:

[..]

Nu ken ik de traineeships niet die je noemt, dus voor mij is het lastig te oordelen. Ik ken traineeships die een heel zwaar selectieproces hebben en niet geschikt zijn voor de grote groep mensen. Mochten je voorbeelden dat soort traineeships zijn, dan is het ook geen goede vergelijking.

Uiteindelijk zal je altijd plekken vinden die beter betalen. Ik denk ook dat voor veel mensen niet de belangrijkste reden het geld is om te kiezen voor een accountantskantoor. Er zit veel vaker een gedachte van opstap in een carriere in, zonder cum laude te zijn.
Ik dacht dat juist de big 4 een zware selectieprocess horen te hebben. Dit zijn standaard management traineeships van multinationals. Bij dit soort traineeships is het gebruikelijk dat je een paar sectoren bezoekt voor een paar maanden en dat je dan in een managementpositie wordt geplaatst.
Voorwaarden zijn meestal een management/engineering masters met goede cijfers. De selectieprocedure bestaat meestal wel uit meerdere tests en cases dus je zou het selectief kunnen noemen maar ik zou niet weten hoe het vergelijkt met de b4.
pi_193395826
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2020 00:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik moet bekennen dat ik even flink rond gekeken heb, maar dat ik nauwelijks informatie kan vinden omtrent het beloningsbeleid aldaar -anders dan dat partners ongeveer 550k fee opstrijken- en dat is op z'n minst opmerkelijk. Of misschien ook niet, ze hebben sinds 2007 al geen cao meer, en ze staan er gewoon om bekend dat ze jonge mensen uitbuiten.

Waar komt het bedrag van 2300 vandaan? Ongeveer 1 jaar geleden zei een oud klasgenoot dat die bij een van die kantoren begon als associate.
Uitbuiten? Wat een onzin. Iedereen weet toch wel waar ze bij instappen? Ja partners bij dit soort bedrijven verdienen heel veel geld maar laten we niet doen alsof de mensen eronder voor een appel en een ei op de loonlijst staan...ik ken mensen bij McKinsey en BCG op alle niveaus tm partner en die kiezen allemaal heel bewust voor zo’n carrière (en werkweken die veelal intenser zullen zijn dan de bulk van de big 4 mensen). Niemand wordt hiertoe gedwongen hoor (dat je het je voor jezelf niet kan voorstellen is heel wat anders)
pi_193396856
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 03:03 schreef HenkDeP het volgende:

[..]

Uitbuiten? Wat een onzin. Iedereen weet toch wel waar ze bij instappen? Ja partners bij dit soort bedrijven verdienen heel veel geld maar laten we niet doen alsof de mensen eronder voor een appel en een ei op de loonlijst staan...ik ken mensen bij McKinsey en BCG op alle niveaus tm partner en die kiezen allemaal heel bewust voor zo’n carrière (en werkweken die veelal intenser zullen zijn dan de bulk van de big 4 mensen). Niemand wordt hiertoe gedwongen hoor (dat je het je voor jezelf niet kan voorstellen is heel wat anders)
De salarissen bij McK en BCG liggen als starter ook al fors hoger dan bij een big4. Big4 krijg je fors onderbetaald, tenzij je equitypartner bent.
pi_193397740
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 19:24 schreef Aethereal het volgende:
Bij dat corporate finance traineeship van ABN AMRO (M&A/ECM etc.) begin je op 4.5k. Zuid-as advocatenkantoren betalen ook tussen de 4 en 5k voor starters (hoor ook wel eens 5.5k voorbij komen). Hierbij werk je natuurlijk wel wat meer dan 40 uur. Op een per-uur basis zullen de startersbaantjes / traineeships dus niet zoveel verschillen.
Bij misschien drie advocatenkantoren is er een startsalaris van tussen de 4 en 5k. Meestal tussen de 3,2 - 3.6k.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2020 10:28:23 ]
pi_193401243
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 02:03 schreef Jeffdnz het volgende:

[..]

Ik dacht dat juist de big 4 een zware selectieprocess horen te hebben. Dit zijn standaard management traineeships van multinationals. Bij dit soort traineeships is het gebruikelijk dat je een paar sectoren bezoekt voor een paar maanden en dat je dan in een managementpositie wordt geplaatst.
Voorwaarden zijn meestal een management/engineering masters met goede cijfers. De selectieprocedure bestaat meestal wel uit meerdere tests en cases dus je zou het selectief kunnen noemen maar ik zou niet weten hoe het vergelijkt met de b4.
Dan was mijn vermoeden toch juist, dat je niet de juiste vergelijking maakt. De traineeships die jij noemt hebben vaak rond de 100 instromers, waarvan er 5 over blijven. Er zit een zware selectie vooraf en gedurende het traineeship worden mensen zeer uitgedaagd en opgeleid voor de hogere management functies. Het is een zwaar uitdagend traject. Dit traject vergelijk je nu met een reguliere startersfunctie, waarvoor de selectie bestaat uit een simpele intelligentietest en 2 gesprekken.

Het enige waar deze startersfunctie van de big-4 kantoren afwijken van reguliere bedrijven is dat de werkcultuur veel vraagt van de mensen. Hierdoor gaan er door de jaren heen elke keer een deel van de mensen zelf weg en heeft het kantoor minder last van een grote top-laag. Daarnaast kan je bij de kantoren je eigen niche-markt creeren waardoor je een nieuwe stoel maakt voor de promotie omhoog. Wat een big-4 daardoor biedt is een kans veel verantwoordelijkheid te krijgen in een korte tijdsperiode met de 1ste 10 jaar een bijna gegarandeerd groeipad. De hoge mate van verantwoordelijkheid, de ervaringen met werkdruk en de verschillende bedrijven die je als klant hebben gehad maken je voor de reguliere bedrijven ook een goede kandidaat om in te stromen in een midden-management positie.

Bij reguliere bedrijven is het maken van een eigen nieuwe positie veel moeilijker en zitten mensen veel langer te azen op de bestaande plekken. Daarvan wordt gezegd dat de enige manier om door te groeien is dat de persoon boven je zelf doorgroeit of doodvalt. Ook is het vaak moeilijk om op te vallen in de start van je carriere, omdat er andere mensen zijn die "recht" zouden hebben op de promotie waar ze al jaren op wachten. De beperking van doorgroei mogelijkheden en ook de beperking van leren om te gaan met de verantwoordelijkheden maakt de doorgroei lastiger.

Dus ik vind het niet vreemd dat de management traineeships die je noemt betere voorwaarden bieden. Ook zullen de mensen in die trajecten veel sneller in de hogere posities terecht komen. Al bieden uit eindelijk alle 3 de trajecten wel die mogelijkheden.
  zondag 31 mei 2020 @ 19:32:06 #140
400407 Jeffdnz
Laat me gwn
pi_193406027
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:51 schreef snabbi het volgende:

[..]

Dan was mijn vermoeden toch juist, dat je niet de juiste vergelijking maakt. De traineeships die jij noemt hebben vaak rond de 100 instromers, waarvan er 5 over blijven. Er zit een zware selectie vooraf en gedurende het traineeship worden mensen zeer uitgedaagd en opgeleid voor de hogere management functies. Het is een zwaar uitdagend traject. Dit traject vergelijk je nu met een reguliere startersfunctie, waarvoor de selectie bestaat uit een simpele intelligentietest en 2 gesprekken.

Het enige waar deze startersfunctie van de big-4 kantoren afwijken van reguliere bedrijven is dat de werkcultuur veel vraagt van de mensen. Hierdoor gaan er door de jaren heen elke keer een deel van de mensen zelf weg en heeft het kantoor minder last van een grote top-laag. Daarnaast kan je bij de kantoren je eigen niche-markt creeren waardoor je een nieuwe stoel maakt voor de promotie omhoog. Wat een big-4 daardoor biedt is een kans veel verantwoordelijkheid te krijgen in een korte tijdsperiode met de 1ste 10 jaar een bijna gegarandeerd groeipad. De hoge mate van verantwoordelijkheid, de ervaringen met werkdruk en de verschillende bedrijven die je als klant hebben gehad maken je voor de reguliere bedrijven ook een goede kandidaat om in te stromen in een midden-management positie.

Bij reguliere bedrijven is het maken van een eigen nieuwe positie veel moeilijker en zitten mensen veel langer te azen op de bestaande plekken. Daarvan wordt gezegd dat de enige manier om door te groeien is dat de persoon boven je zelf doorgroeit of doodvalt. Ook is het vaak moeilijk om op te vallen in de start van je carriere, omdat er andere mensen zijn die "recht" zouden hebben op de promotie waar ze al jaren op wachten. De beperking van doorgroei mogelijkheden en ook de beperking van leren om te gaan met de verantwoordelijkheden maakt de doorgroei lastiger.

Dus ik vind het niet vreemd dat de management traineeships die je noemt betere voorwaarden bieden. Ook zullen de mensen in die trajecten veel sneller in de hogere posities terecht komen. Al bieden uit eindelijk alle 3 de trajecten wel die mogelijkheden.
Oke, bedankt voor alle informatie, ik denk dat ik maar een afspraak moet boeken met iemand van onze career afdeling want ik kom er nu pas achter hoeveel ik nog niet weet.
pi_193409506
Ik ben 33, hbo bacholer Finance en heb meegelezen op deze post.
Ik had wat moeite met starten op de arbeidsmarkt (mede door prive problemen). Ik ben te snel na mijn afstuderen via uitzendbureau's MBO+ achtig werk gaan doen bij onder andere banken.
Ik werd zenuwachtig door de hoge kosten die op jezelf gaan met zich mee brengen en had toen maar alles aangenomen.

Een detacheringsbureau was zo coulant om mij bij een klein audit kantoor in te zetten, maar ik wist na zo lang backoffice niet eens precies meer hoe boekhoudprogrammas werken.

Dus dat was geen succes, dit detacheringsbureau was de enige die mij een kans hadden gegeven, en dat heb ik verneukt.

Ik ben toen boekhoudcursussen en excel gaan doen en werk nu op de samenstel. Ik begin dit nu wel saai te vinden (steeds dezelfde type klanten).

Wat zijn nog mogelijkheden?
Ik denk dat audit assistent op mijn leeftijd welnlastig gaat worden, al heb ik door de samanstel nu wel wat achterliggende kennis.

Wellicht AA of Register Belastingconsulent?
pi_193409710
Ik merk nu toch echt wel dat ik steeds opnieuw vastzit.
De Big4 route heb in nooit bedacht, en ben nu te onervaren en oud. Een Master kost ook nog heel wat knaken en mentale kracht om helemaal af te ronden.
Is detacheren een goede optie, in assistant controller rollen bijvoorbeeld?
Dn zo toch ervaring op doen?
Dan op die manier controller worden zodat ik nog een soort van afwisselende rol kan hebben en een degelijk salaris?

Beetje veel tekst, maar alvast bedankt.

[ Bericht 5% gewijzigd door L_ op 31-05-2020 23:02:18 ]
pi_193446382
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 22:39 schreef L_ het volgende:
Ik ben 33, hbo bacholer Finance en heb meegelezen op deze post.
Ik had wat moeite met starten op de arbeidsmarkt (mede door prive problemen). Ik ben te snel na mijn afstuderen via uitzendbureau's MBO+ achtig werk gaan doen bij onder andere banken.
Ik werd zenuwachtig door de hoge kosten die op jezelf gaan met zich mee brengen en had toen maar alles aangenomen.

Een detacheringsbureau was zo coulant om mij bij een klein audit kantoor in te zetten, maar ik wist na zo lang backoffice niet eens precies meer hoe boekhoudprogrammas werken.

Dus dat was geen succes, dit detacheringsbureau was de enige die mij een kans hadden gegeven, en dat heb ik verneukt.

Ik ben toen boekhoudcursussen en excel gaan doen en werk nu op de samenstel. Ik begin dit nu wel saai te vinden (steeds dezelfde type klanten).

Wat zijn nog mogelijkheden?
Ik denk dat audit assistent op mijn leeftijd welnlastig gaat worden, al heb ik door de samanstel nu wel wat achterliggende kennis.

Wellicht AA of Register Belastingconsulent?
Je kan bij kleine auditkantoren solliciteren als je registeraccountant wil worden. Anders heeft het weinig nut om als assistent aan de slag te gaan.

Je zegt dat je het werk saai vindt, is dat omdat je vooral uitvoerend werk doet of omdat je het vakgebied saai vindt? Als junior controller wordt het ook niet veel beter en wordt het op een gegeven moment ook gewoon routinewerk als je je functie niet ontstijgt.

Ervan uitgaande dat je op een accountantskantoor werkt, waarom vraag je je werkgever niet?
pi_193497394
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 00:02 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Je kan bij kleine auditkantoren solliciteren als je registeraccountant wil worden. Anders heeft het weinig nut om als assistent aan de slag te gaan.

Je zegt dat je het werk saai vindt, is dat omdat je vooral uitvoerend werk doet of omdat je het vakgebied saai vindt? Als junior controller wordt het ook niet veel beter en wordt het op een gegeven moment ook gewoon routinewerk als je je functie niet ontstijgt.

Ervan uitgaande dat je op een accountantskantoor werkt, waarom vraag je je werkgever niet?
Het vakgebied vind ik boeiend.
Zowel het proces gebied en de wet- en regelgeving omtrent de financiële verslaglegging.
Ik wil ook meer met bijvoorbeeld IFRS doen.

Het invoer werk is soms ook leuk, dingen aansluiten of complexe jaarrekeningen samenstellen.
Mijn bedrijf is een niche en focust zich op consultants. De administraties van de klanten beginnen nu wel erg op elkaar te lijken. Het is wel makkelijk mijn uren verantwoorden.

Het (kleine) bedrijf richt zich meer op belastingen. Ik heb al een keer gezegd dat ik met mijn hbo makkelijk kan doorstromen naar de Master Accounting & Control.
Maar aangezien dit een belastingadvieskantoor is, zeiden zij dat ze er niet veel aan hebben.
Ik zou bijvoorbeeld wel gestimuleerd worden om de master Fiscaal recht aan Neyenrode te doen, op de reguliere Universiteiten kan ik mij niet aanmelden met mijn Bachelor.

Dus ik zou of kunnen vragen voor de fiscale Master of een ander kantoor zoeken voor een msc accounting & control traject of wellicht zelfs RA.

Al is het constante reizen voor audit niet ideaal voor mij, aangezien ik regelmatig bij een mental coach zit.
pi_193504410
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 00:07 schreef L_ het volgende:

[..]

Het vakgebied vind ik boeiend.
Zowel het proces gebied en de wet- en regelgeving omtrent de financiële verslaglegging.
Ik wil ook meer met bijvoorbeeld IFRS doen.

Het invoer werk is soms ook leuk, dingen aansluiten of complexe jaarrekeningen samenstellen.
Mijn bedrijf is een niche en focust zich op consultants. De administraties van de klanten beginnen nu wel erg op elkaar te lijken. Het is wel makkelijk mijn uren verantwoorden.

Het (kleine) bedrijf richt zich meer op belastingen. Ik heb al een keer gezegd dat ik met mijn hbo makkelijk kan doorstromen naar de Master Accounting & Control.
Maar aangezien dit een belastingadvieskantoor is, zeiden zij dat ze er niet veel aan hebben.
Ik zou bijvoorbeeld wel gestimuleerd worden om de master Fiscaal recht aan Neyenrode te doen, op de reguliere Universiteiten kan ik mij niet aanmelden met mijn Bachelor.

Dus ik zou of kunnen vragen voor de fiscale Master of een ander kantoor zoeken voor een msc accounting & control traject of wellicht zelfs RA.

Al is het constante reizen voor audit niet ideaal voor mij, aangezien ik regelmatig bij een mental coach zit.
Als je echt de mogelijkheden wil weten, moet je gewoon solliciteren op de aa of ra vacatures. Als je zelf al niet helder hebt wat je wil doen, dan is het lastig om een werkgever te vinden die je een plaats wil aanbieden, gezien je leeftijd, wordt toch wel een zekere mate van volwassenheid/zelfstandigheid verwacht, anders kunnen ze net goed een schoolverlater aannemen.

Maargoed als je complexe jaarrekeningen zelfstandig kan samenstellen, dan moet een junior controller positie in het mkb niet al te moeilijk te bemachtigen zijn.
pi_193545401
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:29 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Als je echt de mogelijkheden wil weten, moet je gewoon solliciteren op de aa of ra vacatures. Als je zelf al niet helder hebt wat je wil doen, dan is het lastig om een werkgever te vinden die je een plaats wil aanbieden, gezien je leeftijd, wordt toch wel een zekere mate van volwassenheid/zelfstandigheid verwacht, anders kunnen ze net goed een schoolverlater aannemen.

Maargoed als je complexe jaarrekeningen zelfstandig kan samenstellen, dan moet een junior controller positie in het mkb niet al te moeilijk te bemachtigen zijn.
Zelfstandigheid heb ik inmiddels wel, ben via detacheren in aanraking gekomen met diverse administraties plus mijn ervaring op de samenstel.

Daarvoor natuurlijk altijd full time gewerkt, alleen verkeerde keuzes kwa functies uitgekozen.

Ik ga waarschijnlijk op AA vacatures solliciteren. Het trekt mij meer om samen te stellen ipv enkel de controles.

Maar hoe lang blijf je 'junior'controller?
Met dezelfde competenties de aankomende 10 jaar kom ik niet verder.

Wellicht dan weer met uni controlling + post master RC?
pi_193546908
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 23:28 schreef L_ het volgende:

[..]

Zelfstandigheid heb ik inmiddels wel, ben via detacheren in aanraking gekomen met diverse administraties plus mijn ervaring op de samenstel.

Daarvoor natuurlijk altijd full time gewerkt, alleen verkeerde keuzes kwa functies uitgekozen.

Ik ga waarschijnlijk op AA vacatures solliciteren. Het trekt mij meer om samen te stellen ipv enkel de controles.

Maar hoe lang blijf je 'junior'controller?
Met dezelfde competenties de aankomende 10 jaar kom ik niet verder.

Wellicht dan weer met uni controlling + post master RC?
Naar mijn mening stel je jezelf de verkeerde vragen.
1. Je werkt in belastingadvies.
2. Je overweegt financieel administratief advies
3. Iemand roept iets met controlling en je waait met die wind mee.

Je beschrijft dat het je stoort dat de klanten steeds meer op elkaar gaan lijken. Zeg je hiermee dat je het werk eentonig begint te vinden? Wellicht is de echte vraag "hoe lang het duurt in die andere vakgebieden, voordat je tegen dezelfde problemen aan loopt". Of waarom heb je de overtuiging, dat een andere discipline jouw huidige probleem niet heeft. Zoek je voor een korte of lange termijn oplossing. Hoeveel tijd en geld wil je investeren om een andere specialisatie te gaan doen om je werk weer uitdagend te maken.

Je betreurt je beslissingen uit het verleden. Wat maakt het voor jou dat het de verkeerde keuze is geweest en waarom ben je er toch in gestonken. Was het bijvoorbeeld een makkelijke weg en hoe voorkom je dan dat je in een ander traject weer in dezelfde fout terecht komt.

Ook lijk je hier een makkelijke keuze te maken dat je huidige expertisegebied niet meer interessant is. Wat maakte het werk eerst wel leuk en nu niet meer? Zijn er andere wijzigingen die je bij je huidige werkgever of bij een andere werkgever wellicht wel interessant kunnen zijn?
Et cetera.

Wij hoeven hier niet jouw antwoorden voor te hebben, maar jijzelf wel. Een wijziging naar een andere branche zal grote offers vragen. Ben je bereid deze offers te maken en daarnaast ben je in staat een ander te overtuigen, dat jij één van de bijzondere gevallen bent waarin het wel gaat lukken.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 07:57:15 #148
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193547064
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 23:28 schreef L_ het volgende:

[..]

Zelfstandigheid heb ik inmiddels wel, ben via detacheren in aanraking gekomen met diverse administraties plus mijn ervaring op de samenstel.

Daarvoor natuurlijk altijd full time gewerkt, alleen verkeerde keuzes kwa functies uitgekozen.

Ik ga waarschijnlijk op AA vacatures solliciteren. Het trekt mij meer om samen te stellen ipv enkel de controles.

Maar hoe lang blijf je 'junior'controller?
Met dezelfde competenties de aankomende 10 jaar kom ik niet verder.

Wellicht dan weer met uni controlling + post master RC?
Mijn man heeft o.a. hbo bedrijfseconomie. Hij was assistent accountant tijdens en na zijn studie. Na een aantal jaar was hij de jaarrekeningen wel zat.
Hij heeft toen een aantal posities binnen finance uitgeprobeerd/overwogen. Assistent controller bijv dacht hij dat hij leuk zou vinden maar in de praktijk vond hij het toch ook niet zo heel spannend.

Uiteindelijk heeft hij ergens een half assistent accountant en half belastingadviseur positie aangenomen. Hier heeft hij de RB studie betaald gekregen en is zich gaan verschuiven richting eerst aangiftes en daarna advieswerk.

WO was ook mogelijk geweest maar dan moet je eerst een schakelklas doen. Ik zag jou ergens zeggen dat WO geen optie was? Zeker wel maar langer traject.

In ieder geval mijn man werkt inmiddels op een kantoor waar ze alleen maar klanten hebben die grensoverschrijdende hulp nodig hebben. Een niche die mijn man erg bevalt.
Juist met zijn achtergrond vindt men hem breed inzetbaar en van veel markten thuis.

Ik heb er al die jaren naast gestaan en soms was het frustrerend om te zien hoe een functie die hij dacht te ambiëren, in de praktijk toch tegen viel. Maar door het allemaal te ervaren heeft hij wel geleerd wat hij wel en niet leuk vindt en uiteindelijk de juiste post hbo studie gekozen met bijbehorende functie.

Men heeft ‘m altijd een kans willen geven op verschillende posities ondanks enkel accountancy ervaring in eerst instantie. Dus dat hoeft geen belemmering te zijn.

Ik zou daarom adviseren eerst te bedenken wat je wilt en te solliciteren op die functie.
Als het dan bevalt kan je besluiten een aansluitende studie te doen.
Er is altijd wel een klein kantoor dat je een kans wil geven op zo’n positie als jij je zelf weet te presteren voor deze verandering van spijs.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_193560213
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 07:57 schreef laziness het volgende:

[..]

Mijn man heeft o.a. hbo bedrijfseconomie. Hij was assistent accountant tijdens en na zijn studie. Na een aantal jaar was hij de jaarrekeningen wel zat.
Hij heeft toen een aantal posities binnen finance uitgeprobeerd/overwogen. Assistent controller bijv dacht hij dat hij leuk zou vinden maar in de praktijk vond hij het toch ook niet zo heel spannend.

Uiteindelijk heeft hij ergens een half assistent accountant en half belastingadviseur positie aangenomen. Hier heeft hij de RB studie betaald gekregen en is zich gaan verschuiven richting eerst aangiftes en daarna advieswerk.

WO was ook mogelijk geweest maar dan moet je eerst een schakelklas doen. Ik zag jou ergens zeggen dat WO geen optie was? Zeker wel maar langer traject.

In ieder geval mijn man werkt inmiddels op een kantoor waar ze alleen maar klanten hebben die grensoverschrijdende hulp nodig hebben. Een niche die mijn man erg bevalt.
Juist met zijn achtergrond vindt men hem breed inzetbaar en van veel markten thuis.

Ik heb er al die jaren naast gestaan en soms was het frustrerend om te zien hoe een functie die hij dacht te ambiëren, in de praktijk toch tegen viel. Maar door het allemaal te ervaren heeft hij wel geleerd wat hij wel en niet leuk vindt en uiteindelijk de juiste post hbo studie gekozen met bijbehorende functie.

Men heeft ‘m altijd een kans willen geven op verschillende posities ondanks enkel accountancy ervaring in eerst instantie. Dus dat hoeft geen belemmering te zijn.

Ik zou daarom adviseren eerst te bedenken wat je wilt en te solliciteren op die functie.
Als het dan bevalt kan je besluiten een aansluitende studie te doen.
Er is altijd wel een klein kantoor dat je een kans wil geven op zo’n positie als jij je zelf weet te presteren voor deze verandering van spijs.
Ben ik je man toevallig? Schrijven we naar elkaar op fok, zou ook gek zijn.

Het profiel van jouw man komt inderdaad erg overeen met die van mij. Ik krijg ook veel mogelijkheden om ergens te starten.
Blijkbaar is de opleiding goed om ergens binnen te komen, maar een duidelijke groei traject zit er niet echt in. Tenminste zo ervaar ik het.

Voor de laag er boven is een Master dan waarschijnlijk wat je binnen die deur krijgt.
De assistent controller verantwoord aan de controller, die controller het leuke werk doet.

Accountancy/belasting is dan ook de enige hoek waar er variatie in werkzaamheden te ontdekken valt.

RB icm samenstellen dan zeker ook een van mijn serieuze opties.
De Master waar ik het over had is Fiacaal Recht, in Amsterdam wordt er geen HBO BE schakeltraject aangeboden voor doorstromen naar Fiscaal recht.
Weer jij een andere optie?

Wel bijvoorbeeld Master controlling, maar daar heb je bij kleinere kantoren niks aan.
Kans dat ik significante ervaring op doe als controller weet ik nog niet.

Wel AA accountant, is een serieuze keuze. Ook een combi van samenstel en fiscaal.
  donderdag 9 juli 2020 @ 21:28:43 #150
456144 solarsol
Hamburger baby
pi_194013582
Hoi, ik ga in september beginnen bij Deloitte. Kan iemand ervaringen delen? Ik lees op internet dingen zoals; sitting on the bench, dat je moet solliciteren voor projecten.

Mag ik vragen of dit in NL ook zo is, met name bij tax.

Met groet
pi_194158705
Financiert de Big4 wel de opleiding tot RC? Ik zie (heul) veel RA banen/opleidingsmogelijkheden maar die van RC is toch heel miniem.

Iemand enig idee?
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_194159099
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:31 schreef Jetfly het volgende:
Financiert de Big4 wel de opleiding tot RC? Ik zie (heul) veel RA banen/opleidingsmogelijkheden maar die van RC is toch heel miniem.

Iemand enig idee?
Ja hoor - als je buiten de audittak zit gebeurt dit regelmatig. Wel lastiger binnenkomen daar.
pi_194654467
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 21:28 schreef solarsol het volgende:
Hoi, ik ga in september beginnen bij Deloitte. Kan iemand ervaringen delen? Ik lees op internet dingen zoals; sitting on the bench, dat je moet solliciteren voor projecten.

Mag ik vragen of dit in NL ook zo is, met name bij tax.

Met groet
Wat voor rol krijg je binnen tax? Aangiftepraktijk (aangezien je kennelijk geen werkstudentschap oid heb gedaan)?

Ik zelf werk bij een ander big4 kantoor in de internationale vpb praktijk (vanaf dit boekjaar als manager) en bij ons is iig absoluut geen sprake van solliciteren op projecten. Er is eerder werk teveel dan te weinig..
  donderdag 3 september 2020 @ 07:22:08 #154
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_194858537
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2020 00:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik moet bekennen dat ik even flink rond gekeken heb, maar dat ik nauwelijks informatie kan vinden omtrent het beloningsbeleid aldaar -anders dan dat partners ongeveer 550k fee opstrijken- en dat is op z'n minst opmerkelijk. Of misschien ook niet, ze hebben sinds 2007 al geen cao meer, en ze staan er gewoon om bekend dat ze jonge mensen uitbuiten.

Waar komt het bedrag van 2300 vandaan? Ongeveer 1 jaar geleden zei een oud klasgenoot dat die bij een van die kantoren begon als associate.
Haha 2300 :D . Jij bent zeer goed geïnformeerd inderdaad.
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
pi_195145142
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 07:22 schreef Robinhoo het volgende:

[..]

Haha 2300 :D . Jij bent zeer goed geïnformeerd inderdaad.
Afhankelijk van de richting.
And remember, respect is everything!
pi_195207627
Is het een groot verschil als je werkervaring gaat opbouwen bij een non-Big4 ivm een Big4 kantoor? Ik weet dat Big4 RAs hoog worden aangeschreven bij sollicitaties of kansen bij andere non-Big4 kantoren. Maar hoe verschillend is het eigenlijk?
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_195209224
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 22:36 schreef Jetfly het volgende:
Is het een groot verschil als je werkervaring gaat opbouwen bij een non-Big4 ivm een Big4 kantoor? Ik weet dat Big4 RAs hoog worden aangeschreven bij sollicitaties of kansen bij andere non-Big4 kantoren. Maar hoe verschillend is het eigenlijk?
Vooral niet overschatten, genoegcontroller en cfo´s die accountants zeker niet hoog hebben zitten. Accountants worden namelijk ook geassocieerd met halsstarrigheid, slechts alleen gefocussed op rekenkundige bewerkingen, en totaal niet mensgericht.

Bedenk wel dat je ontzettend afstompt in 10 controlepraktijk.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195211629
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 23:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Vooral niet overschatten, genoegcontroller en cfo´s die accountants zeker niet hoog hebben zitten. Accountants worden namelijk ook geassocieerd met halsstarrigheid, slechts alleen gefocussed op rekenkundige bewerkingen, en totaal niet mensgericht.

Bedenk wel dat je ontzettend afstompt in 10 controlepraktijk.
Gezien je manier van spellen, alsmede de onzin die je vermeld blijkt dat je 0,0 verstand van zaken hebt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 22:36 schreef Jetfly het volgende:
Is het een groot verschil als je werkervaring gaat opbouwen bij een non-Big4 ivm een Big4 kantoor? Ik weet dat Big4 RAs hoog worden aangeschreven bij sollicitaties of kansen bij andere non-Big4 kantoren. Maar hoe verschillend is het eigenlijk?
Maakt in de praktijk niet enorm veel uit, zit eerder in het klanten pakket. Stel je wilt ergens gaan werken in de media sector (zeg maar iets) dan is het relevanter om media klanten te hebben gehad dan bij welk kantoor je dit hebt gehad. Wel is het natuurlijk zo dat je bij de BIG 4 sneller een groot bedrijf ziet. Dat is de voornamelijke aantrekkingskracht als je elders solliciteert.
pi_195238022
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:32 schreef Freakie1 het volgende:

[..]

Gezien je manier van spellen, alsmede de onzin die je vermeld blijkt dat je 0,0 verstand van zaken hebt.
[..]

Maakt in de praktijk niet enorm veel uit, zit eerder in het klanten pakket. Stel je wilt ergens gaan werken in de media sector (zeg maar iets) dan is het relevanter om media klanten te hebben gehad dan bij welk kantoor je dit hebt gehad. Wel is het natuurlijk zo dat je bij de BIG 4 sneller een groot bedrijf ziet. Dat is de voornamelijke aantrekkingskracht als je elders solliciteert.
:W
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 12 oktober 2020 @ 15:29:08 #160
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_195589053
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 23:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Vooral niet overschatten, genoegcontroller en cfo´s die accountants zeker niet hoog hebben zitten. Accountants worden namelijk ook geassocieerd met halsstarrigheid, slechts alleen gefocussed op rekenkundige bewerkingen, en totaal niet mensgericht.

Bedenk wel dat je ontzettend afstompt in 10 controlepraktijk.
Hij vraagt om het verschil tussen non-Big4 en Big4, niet om een geweldig proza of accountants gewaardeerd worden door controllers en/of CFO's.

Ben je een keer afgewezen bij een Big4 of kwam je niet door het assesment? Wat zit je dwars?
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
pi_196095589
Hallo iedereen,

Ik ben een tweedejaars bedrijfseconomie student die begin volgend jaar graag stage wil gaan lopen. Na al een aantal accountancy/audit vak te hebben gehad lijkt het me wel wat om in deze branche stage te gaan lopen. Big 4 lijkt mijn een logische keuze omdat daar de middelen zijn om je goed te begeleiden. Ik heb echter geen idee welke van de 4 ik stage zou willen lopen. Ik heb natuurlijk wel wat dingen op internet gelezen en ben de websites langsgegaan, overal krijg je verantwoordlijkheden en wordt je goed begeleid, en wordt er aandacht besteed aan diversiteit en exclusiviteit maar wat is nou echt het verschil in cultuur tussen de 4?

In een eventueel sollicitatie gesprek moet ik natuurlijk vertellen waarom x en jij bij elkaar passen. Mijn vragen concreet zijn waarom hebben jullie voor je x kantoor gekozen en wat zijn goede voorbeelden/argumenten redenen om aan te dragen waarom jij bij x kantoor past. Ik ervaar het zelf als lastig om de bedrijven beter te leren kennen doordat door covid er geen evenement meer worden georganiseerd.

Tot slot vroeg ik mij nog af, is het op dit moment 100% thuiswerken? Hebben jullie verder nog algemene tips om op te vallen tijdens de sollicitatie procedure? Wat moet ik vooral niet doen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Mocht iemand opzoek zijn naar een meewerk stagiair in regio Amsterdam mag je mij natuurlijk altijd een privébericht sturen.
  vrijdag 6 november 2020 @ 13:58:14 #162
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196096562
Waarom zou een kleiner kantoor niet de middelen hebben om je goed te begeleiden? :?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196097407
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:58 schreef laziness het volgende:
Waarom zou een kleiner kantoor niet de middelen hebben om je goed te begeleiden? :?
Beetje ongelukkig geformuleerd inderdaad, natuurlijk hebben ze bij de top 10-20 ook goede middelen om je te begeleiden en sta ik ook voor open. Het is meer dat ik het gevoel heb dat bij een echt kleine kantoren(5-10 fte's) ze je meer aan het werk zetten dan je echt zoveel mogelijk proberen te leren.

[ Bericht 1% gewijzigd door naam456 op 06-11-2020 14:48:05 ]
  vrijdag 6 november 2020 @ 16:30:27 #164
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196099496
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:42 schreef naam456 het volgende:

[..]

Beetje ongelukkig geformuleerd inderdaad, natuurlijk hebben ze bij de top 10-20 ook goede middelen om je te begeleiden en sta ik ook voor open. Het is meer dat ik het gevoel heb dat bij een echt kleine kantoren(5-10 fte's) ze je meer aan het werk zetten dan je echt zoveel mogelijk proberen te leren.
Dat is niet mijn ervaring. Daar is in mijn ogen veel meer ruimte juist om te leren en te begeleiden.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196099574
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:30 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat is niet mijn ervaring. Daar is in mijn ogen veel meer ruimte juist om te leren en te begeleiden.
Helaas ben je daar alleen maar schoenendozen met bonnetjes aan het inkloppen (even gechargeerd). Geen kantoor met 5-10 FTE die interssant werk doet
  zaterdag 7 november 2020 @ 15:33:04 #166
480478 Commondus
Aut vincere, aut mori!
pi_196116455
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:04 schreef naam456 het volgende:
Hallo iedereen,

Ik ben een tweedejaars bedrijfseconomie student die begin volgend jaar graag stage wil gaan lopen. Na al een aantal accountancy/audit vak te hebben gehad lijkt het me wel wat om in deze branche stage te gaan lopen. Big 4 lijkt mijn een logische keuze omdat daar de middelen zijn om je goed te begeleiden. Ik heb echter geen idee welke van de 4 ik stage zou willen lopen. Ik heb natuurlijk wel wat dingen op internet gelezen en ben de websites langsgegaan, overal krijg je verantwoordlijkheden en wordt je goed begeleid, en wordt er aandacht besteed aan diversiteit en exclusiviteit maar wat is nou echt het verschil in cultuur tussen de 4?

In een eventueel sollicitatie gesprek moet ik natuurlijk vertellen waarom x en jij bij elkaar passen. Mijn vragen concreet zijn waarom hebben jullie voor je x kantoor gekozen en wat zijn goede voorbeelden/argumenten redenen om aan te dragen waarom jij bij x kantoor past. Ik ervaar het zelf als lastig om de bedrijven beter te leren kennen doordat door covid er geen evenement meer worden georganiseerd.

Tot slot vroeg ik mij nog af, is het op dit moment 100% thuiswerken? Hebben jullie verder nog algemene tips om op te vallen tijdens de sollicitatie procedure? Wat moet ik vooral niet doen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Mocht iemand opzoek zijn naar een meewerk stagiair in regio Amsterdam mag je mij natuurlijk altijd een privébericht sturen.
Ik denk dat de cultuurverschillen e.d. op hoofdlijnen heel beperkt zijn tussen big four kantoren. Ik denk dat je veel duidelijker een verschil zult zien tussen de vestigingen in de regio Amsterdam en de regio Groningen / Brabant bijvoorbeeld.
Een dergelijke vraag waarom je voor bedrijf X hebt gekozen zal zeker wel gevraagd worden... Ik zou daarbij vooral eerlijk blijven. Wat sprak je op de website van dat kantoor aan? Kan je je herkennen in kernwaarden of dat soort geneuzel? En begin wellicht gewoon eens met solliciteren met degene die je het meeste aanspreekt van de 4.. Mocht dat niet lukken kan je altijd nog bij één of meerdere andere proberen.

Thuiswerken is momenteel wel 100% ja. Ik verwacht dat dat ook nog wel even zo zal blijven.
  zaterdag 7 november 2020 @ 17:01:17 #167
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196117946
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:34 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Helaas ben je daar alleen maar schoenendozen met bonnetjes aan het inkloppen (even gechargeerd). Geen kantoor met 5-10 FTE die interssant werk doet
5 tot 10 man is wel heel klein. Maar afhankelijk van het soort klanten dat men heeft kan een kantoor vanaf een man of 20 ook wel wat interessants bieden.

Het is gewoon een heel groot cultureel verschil tussen een big 4 en veel andere kantoren. De big 4 lijkt de heilige graal maar is helemaal niet voor iedereen de juiste omgeving.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196121276
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 17:01 schreef laziness het volgende:

[..]

5 tot 10 man is wel heel klein. Maar afhankelijk van het soort klanten dat men heeft kan een kantoor vanaf een man of 20 ook wel wat interessants bieden.

Het is gewoon een heel groot cultureel verschil tussen een big 4 en veel andere kantoren. De big 4 lijkt de heilige graal maar is helemaal niet voor iedereen de juiste omgeving.
Dat het niet voor iedereen iets is, zal ook niemand ontkennen.
Een heilige graal zou het ook nooit moeten zijn. Het is wel voor veel mensen een springplank in een carriere.
  zondag 8 november 2020 @ 14:54:20 #169
480478 Commondus
Aut vincere, aut mori!
pi_196135067
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 17:01 schreef laziness het volgende:

[..]

5 tot 10 man is wel heel klein. Maar afhankelijk van het soort klanten dat men heeft kan een kantoor vanaf een man of 20 ook wel wat interessants bieden.

Het is gewoon een heel groot cultureel verschil tussen een big 4 en veel andere kantoren. De big 4 lijkt de heilige graal maar is helemaal niet voor iedereen de juiste omgeving.
Een hele interessante discussie vind ik dit altijd.
Een veel gehoord argument voor kleine kantoren is dat er meer ruimte voor begeleiding is en je meer de kans krijgt om complexere delen van de jaarrekening te zien etc. etc.

En desondanks zijn vrijwel alle accountants die hoog in het bedrijfsleven terecht zijn gekomen (CEO/CFO/COO, group controllers etc.) (vrijwel) altijd ex-big four.
Hetzelfde geldt overigens voor de AFM rapporten: als de begeleidings- en opleidingsruimte bij kleinere kantoren zoveel beter is, waarom scoren next-five kantoren (die overigens ook best groot zijn, maar net wat je als klein ziet) dan nog steeds keer op keer slechter dan big four kantoren (die zelf overigens ook slecht scoren)?

Dit is geen pleidooi voor big four kantoren t.o.v. kleine kantoren, maar het valt mij op dat eigenlijk nergens uit blijkt dat kleinere kantoren beter zijn dan big four kantoren, terwijl dat wel een veel gehoord argument is van mensen die voor een carrière bij een kleiner kantoor kiezen.
pi_196158323
Ik ben al heel lang een lurker op deze topic reeks, en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn vragen!

Iets over mij : Ik zit momenteel in mijn 3e jaar van mijn bachelor Economie & Bedrijfseconomie aan de RUG en ik heb sterke interesse in het Audit vakgebied.

Ik vroeg mij af wat de grootste verschillen zijn tussen randstad big 4 kantoren en kantoren erbuiten om (bijvoorbeeld groningen, zwolle etc.). Is er een verschil in klantenportefeuille? Wat zijn precies de voor en nadelen om voor een big4 kantoor buiten de randstad om te kiezen?

De reden waarom ik dit vraag is omdat ik twijfel tussen een big4 kantoor in Groningen of in Amsterdam. Ik ben ook al naar wat online evenementen geweest, maar ik heb helaas niet een eenduidig antwoord kunnen krijgen (vaak konden ze me maar één kant van het verhaal vertellen).
pi_196158779
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:21 schreef Majinuuber het volgende:
Ik ben al heel lang een lurker op deze topic reeks, en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn vragen!

Iets over mij : Ik zit momenteel in mijn 3e jaar van mijn bachelor Economie & Bedrijfseconomie aan de RUG en ik heb sterke interesse in het Audit vakgebied.

Ik vroeg mij af wat de grootste verschillen zijn tussen randstad big 4 kantoren en kantoren erbuiten om (bijvoorbeeld groningen, zwolle etc.). Is er een verschil in klantenportefeuille? Wat zijn precies de voor en nadelen om voor een big4 kantoor buiten de randstad om te kiezen?

De reden waarom ik dit vraag is omdat ik twijfel tussen een big4 kantoor in Groningen of in Amsterdam. Ik ben ook al naar wat online evenementen geweest, maar ik heb helaas niet een eenduidig antwoord kunnen krijgen (vaak konden ze me maar één kant van het verhaal vertellen).
Inmiddels ben ik al een paar jaar weg bij de Big 4. Heb wel diverse verschillen tussen randstad en regio gezien. In de randstad zijn er vaak meer grote klanten waarbij je over het algemeen in het begin van busy season een hoge piek hebt. Na die piek is er ruimte voor klanten uit andere sectoren of profit klanten die waar de druk minder hoog is. Bij de grotere klanten zul je regelmatig gedurende het jaar daar terugkeren voor tussentijdse cijfers. Uiteraard staat specialiseren in een sector je vrij.

In de regio zijn er meestal niet genoeg profit klanten om te kiezen. Dus zul je vanaf maart iets gaan doen bij gemeentes, onderwijs, zorg of woningcorporaties. Daarnaast loop je het risico dat je in januari of februari alsnog richting zwolle/utrecht te gaan, afhankelijk van planning.

Werkdruk kan bij beide varianten hoog zijn. Elke sector kent zn eigen uitdagingen. Beeld is van een aantal jaar terug, maar zal niet veel veranderd zijn denk ik.
pi_196165184
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:41 schreef Zechs het volgende:
middels ben ik al een paar jaar weg bij de Big 4. Heb wel diverse verschillen tussen randstad en regio gezien. In de randstad zijn er vaak meer grote klanten waarbij je over het algemeen in het begin van busy season een hoge piek hebt. Na die piek is er ruimte voor klanten uit andere sectoren of profit klanten die waar de druk minder hoog is. Bij de grotere klanten zul je regelmatig gedurende het jaar daar terugkeren voor tussentijdse cijfers. Uiteraard staat specialiseren in een sector je vrij.

In de regio zijn er meestal niet genoeg profit klanten om te kiezen. Dus zul je vanaf maart iets gaan doen bij gemeentes, onderwijs, zorg of woningcorporaties. Daarnaast loop je het risico dat je in januari of februari alsnog richting zwolle/utrecht te gaan, afhankelijk van planning.

Werkdruk kan bij beide varianten hoog zijn. Elke sector kent zn eigen uitdagingen. Beeld is van een aantal jaar terug, maar zal niet veel veranderd zijn denk ik.
Bedankt voor je reactie! Hoewel de 'grote' for profit bedrijven in de randstad wel aantrekkelijk klinkt, kan het ook zijn dat ik non-profit ook interessant vind. :S Lastig. Ik vroeg mij af wat voor klanten pakket jij had? En waar jouw voorkeur naar uit ging.
pi_196175331
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:27 schreef Majinuuber het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie! Hoewel de 'grote' for profit bedrijven in de randstad wel aantrekkelijk klinkt, kan het ook zijn dat ik non-profit ook interessant vind. :S Lastig. Ik vroeg mij af wat voor klanten pakket jij had? En waar jouw voorkeur naar uit ging.
Je kan anders prima een stage doen in Groningen. Dan kun je overal een beetje aan ruiken. Mochten echte grote corporaties of financiële instellingen je trekken dan kun je er alsnog voor kiezen om in de randstad te solliciteren.

Ik heb zelf op meerdere locaties in het land gewerkt. Op mijn eerste kantoor een mix van kleinere profit klanten met zorg en een zorgverzekeraar (circa 12-14 weken per jaar). Daarna over gestapt naar een pakket met 1 grote corporate waar we op jaarbasis zo 18-20 weken mee bezig waren (groepsreporting, statutaire jaarrekening, aanvullende opdrachten en tussentijdse cijfers). Hier ook weer aangevuld met zorg en kleine profit klanten.

Ik vond het zelf prettig om op z'n minst 1 grote klant te hebben omdat het een stuk duidelijkheid qua planning geeft. Daarnaast wordt je bij grote organisaties toch vaak gedwongen op een andere wijze te controleren. Meer gebruik makend van de interne beheersing. Je kunt dan ook een bepaald niveau van je klant verwachten.

Daarnaast bieden kleine klanten wel meer afwisseling qua verschillende collega's waar je mee samen werkt. Wel meer kans op uitloop en overlap tussen klanten. Zoals al eerder gezegd, qua werkdruk hebben beide opties hun eigen pieken. Ik zou ongeacht kantoor dat je kiest je willen aanraden in je eerste jaar of stage zoveel mogelijk verschillende sectoren te zien. Dan kun je daarna vanzelf meer gaan specialiseren.
pi_196580539
Zijn er hier mensen die het landelijke examen assurance (van de opleiding tot AA) hebben gemaakt?

Hebben jullie tips? Ik heb 8 januari examen en moet nog beginnen met studeren.
pi_196787980
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:42 schreef naam456 het volgende:

[..]

Beetje ongelukkig geformuleerd inderdaad, natuurlijk hebben ze bij de top 10-20 ook goede middelen om je te begeleiden en sta ik ook voor open. Het is meer dat ik het gevoel heb dat bij een echt kleine kantoren(5-10 fte's) ze je meer aan het werk zetten dan je echt zoveel mogelijk proberen te leren.
Eigenlijk heb je het helemaal niet ongelukkig geformuleerd, alles buiten de big four heeft gewoon niet de juiste capaciteiten om mensen goed te begeleiden (uitzonderingen heb je zeker).
  vrijdag 18 december 2020 @ 07:26:17 #176
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_196797335
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 17:03 schreef xminator het volgende:

[..]

Eigenlijk heb je het helemaal niet ongelukkig geformuleerd, alles buiten de big four heeft gewoon niet de juiste capaciteiten om mensen goed te begeleiden (uitzonderingen heb je zeker).
Waar baseer je dit nu weer op? :')
Mijn ervaringen zijn juist precies tegenovergesteld. Bij een van de BIG4 was het werken werken werken, waar twee middelgrote kantoren veel aandacht hadden voor ontwikkeling, begeleiding en plek voor meedenken aan extra uitdagingen.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_201840729
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 17:03 schreef xminator het volgende:

[..]
Eigenlijk heb je het helemaal niet ongelukkig geformuleerd, alles buiten de big four heeft gewoon niet de juiste capaciteiten om mensen goed te begeleiden (uitzonderingen heb je zeker).
Eens! @Oriente @AFCNiels @RamboDirk @Lenny_Leonard @Wereldgozer @fetX
pi_201840731
Ik denk dat ik hier wat vaker ga posten
pi_201842112
quote:
6s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 00:31 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Eens! @:oriente @:afcniels @:rambodirk @:lenny_leonard @:wereldgozer @:fetx
God is de enige begeleider die je nodig hebt
pi_206733314
quote:
6s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 00:32 schreef KingRoland het volgende:
Ik denk dat ik hier wat vaker ga posten
leugens
And remember, respect is everything!
pi_206733418
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 13:37 schreef killfrenzy het volgende:

[..]
leugens
Werk je bij de big 4
pi_206733498
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 13:45 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Werk je bij de big 4
Heb jaren voor PwC gewerkt en inmiddels jaartje zelfstandig :)
And remember, respect is everything!
pi_206734602
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 13:50 schreef killfrenzy het volgende:

[..]
Heb jaren voor PwC gewerkt en inmiddels jaartje zelfstandig :)
En hoe vond je het? welke functies binnen PwC? Ik voeg even wat mensen toe in de cc voor wie dit soort informatie handig kan zijn.

@Nober @Wereldgozer @AFCNiels @Oriente @3rr0r @RamboDirk @PicoMMP @fetX

en ook @monkyyy maar zij heeft bij een van die andere gewerkt. KPMG geloof ik
pi_206737521
Och wat erg.

Zijn er nog steeds mensen die zich vrijwillig laten afbeulen bij dergelijke kantoren?
Hard werken voor de auto van de "partner" :')
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_206776858
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 13:50 schreef killfrenzy het volgende:

[..]
Heb jaren voor PwC gewerkt en inmiddels jaartje zelfstandig :)
Heb je in de audit gewerkt? Hoe bevalt de overstap van de big 4 naar werken op zzp-basis? Wat vind je hierbij de voornaamste voor- en nadelen? Ik zit zelf al enige tijd te twijfelen om deze stap te gaan maken.
pi_206777080
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 14:47 schreef jodenkoekje het volgende:

[..]
Heb je in de audit gewerkt? Hoe bevalt de overstap van de big 4 naar werken op zzp-basis? Wat vind je hierbij de voornaamste voor- en nadelen? Ik zit zelf al enige tijd te twijfelen om deze stap te gaan maken.
Je gaat van een kneuzen uurtarief a 20 euro per uur naar minstens 125 euro per uur. Welke idioten blijven er nou nog intern werken bij de big 4?
pi_206777150
Werken bij de Big4. Stelletje geldwolven zijn het. :')
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206777293
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 15:06 schreef xminator het volgende:

[..]
Je gaat van een kneuzen uurtarief a 20 euro per uur naar minstens 125 euro per uur. Welke idioten blijven er nou nog intern werken bij de big 4?
De uurtarieven zijn goed, maar ‘minstens 125 euro per uur’ vangen heb ik nog niet eerder gehoord. Begreep dat het meestal rond de 90 tot 110 zit (afhankelijk van je ervaring). Dan heb ik het over excl. btw.

Echter naast de financiën ben ik benieuwd naar wat de verdere voor- en nadelen zijn.
  woensdag 23 november 2022 @ 10:25:08 #189
480478 Commondus
Aut vincere, aut mori!
pi_206786617
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 15:30 schreef jodenkoekje het volgende:

[..]
De uurtarieven zijn goed, maar ‘minstens 125 euro per uur’ vangen heb ik nog niet eerder gehoord. Begreep dat het meestal rond de 90 tot 110 zit (afhankelijk van je ervaring). Dan heb ik het over excl. btw.

Echter naast de financiën ben ik benieuwd naar wat de verdere voor- en nadelen zijn.
Hangt er deels ook vanaf of je je RA titel hebt gehaald of niet. Voor een RA is (minimaal) ¤125 best gangbaar deze dagen. En vanzelfsprekend ook de rol waarin je ZZP't. Kleine kantoren huren ook gewoon tekenend accountants a.i. in, die hebben vanzelfsprekend een stuk hoger tarief dan een senior assistent a.i.
pi_206788182
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:25 schreef Commondus het volgende:

[..]
Hangt er deels ook vanaf of je je RA titel hebt gehaald of niet. Voor een RA is (minimaal) ¤125 best gangbaar deze dagen. En vanzelfsprekend ook de rol waarin je ZZP't. Kleine kantoren huren ook gewoon tekenend accountants a.i. in, die hebben vanzelfsprekend een stuk hoger tarief dan een senior assistent a.i.
Hoeveel uren krijg je gefactureerd eigenlijk, als dat 4 maanden busy season 60 uur per week zou zijn schiet het wel op met 100 euro...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 23 november 2022 @ 15:08:48 #191
480478 Commondus
Aut vincere, aut mori!
pi_206790543
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:18 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hoeveel uren krijg je gefactureerd eigenlijk, als dat 4 maanden busy season 60 uur per week zou zijn schiet het wel op met 100 euro...
Normaliter is het wel uurtje-factuurtje, dus ja dat is best lekker verdienen :D.
pi_206790615
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 15:08 schreef Commondus het volgende:

[..]
Normaliter is het wel uurtje-factuurtje, dus ja dat is best lekker verdienen :D.
Naisz.

En de belastingdienst vindt het prima ook.
4 maanden werken 8 met vakantie? 90k binnen harken?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206810357
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 14:47 schreef jodenkoekje het volgende:

[..]
Heb je in de audit gewerkt? Hoe bevalt de overstap van de big 4 naar werken op zzp-basis? Wat vind je hierbij de voornaamste voor- en nadelen? Ik zit zelf al enige tijd te twijfelen om deze stap te gaan maken.
Information Security advisory.

De overstap ging prima. Lees je in wat je moet (laten) regelen als zzp en zorg dat je een mooie opdracht scoort voordat je overstapt.

Voornaamste voordeel is uiteraard je inkomen, en het feit dat je eigen baas bent vind ik mooi. Ik werk een stuk minder (ca. 36 uur) en verdien een stuk meer.

Nadeel is dat je natuurlijk minder zekerheid hebt, zzp'ers gaan er als eerste uit bij een crisis :-). Afhankelijk van je vakgebied en de markt is dat risico acceptabel.
And remember, respect is everything!
pi_206810462
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 november 2022 19:16 schreef phpmystyle het volgende:
Och wat erg.

Zijn er nog steeds mensen die zich vrijwillig laten afbeulen bij dergelijke kantoren?
Hard werken voor de auto van de "partner" :')
Vriend van me is na 11 jaar KPMG partner geworden. Ben niet echt jaloers op m, want hij slaapt zo ongeveer meer in hotelkamers dan thuis. Mooie is wel dat hij totaal niet materialistisch is. Twee maanden terug een Skoda Octavia als leaseauto uitgezocht.
pi_206811093
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 23:17 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Vriend van me is na 11 jaar KPMG partner geworden. Ben niet echt jaloers op m, want hij slaapt zo ongeveer meer in hotelkamers dan thuis. Mooie is wel dat hij totaal niet materialistisch is. Twee maanden terug een Skoda Octavia als leaseauto uitgezocht.
Een echte equity partner of een “partner”? Indien dat tweede, dan begrijp ik wel waarom hij een skoda octavia heeft gekozen _O-
pi_206811610
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 02:33 schreef xminator het volgende:

[..]
Een echte equity partner of een “partner”? Indien dat tweede, dan begrijp ik wel waarom hij een skoda octavia heeft gekozen _O-
Nou gewoon partner zoals je partner bent. Afgelopen 11 jaar heeft ie de hele ladder zo ongeveer beklommen om daar te komen.
pi_206813056
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 08:39 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Nou gewoon partner zoals je partner bent. Afgelopen 11 jaar heeft ie de hele ladder zo ongeveer beklommen om daar te komen.
Tegenwoordig heb je verschillende gradaties.

Hij is dus een niet-equity partner. Begint volgens mij op een salaris van 9k oid op maandbasis. Niet heel spannend.
pi_206813225
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 11:15 schreef xminator het volgende:

[..]
Tegenwoordig heb je verschillende gradaties.

Hij is dus een niet-equity partner. Begint volgens mij op een salaris van 9k oid op maandbasis. Niet heel spannend.
Geen idee wat hij verdient, maar naar eigen zeggen werd hij voor gek verklaard door zijn collega’s door die auto te kiezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2022 11:40:51 ]
pi_206813267
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 11:29 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Geen idee wat hij verdient, maar naar eigen zeggen werd hij voorbeeld verklaard door zijn collega’s door die auto te kiezen.
Ik vind het een verstandig besluit met de hongerloontjes wat men daar verdient.
  dinsdag 13 december 2022 @ 16:42:22 #200
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_207067739
Iemand die nu bij Deloitte werkt en mij misschien kan vertellen hoe het zit met de leaseregeling daar? Wat is het budget voor een ''starter''? Neem aan dat het budget voor elke starter gewoon hetzelfde is.
Irene is bae <3
pi_207068247
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 december 2022 16:42 schreef Jiang153 het volgende:
Iemand die nu bij Deloitte werkt en mij misschien kan vertellen hoe het zit met de leaseregeling daar? Wat is het budget voor een ''starter''? Neem aan dat het budget voor elke starter gewoon hetzelfde is.
Je krijgt gewoon een auto.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_207070430
Ik vermoed rond de 600 pm.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 14 december 2022 @ 10:03:35 #203
480478 Commondus
Aut vincere, aut mori!
pi_207075608
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 december 2022 16:42 schreef Jiang153 het volgende:
Iemand die nu bij Deloitte werkt en mij misschien kan vertellen hoe het zit met de leaseregeling daar? Wat is het budget voor een ''starter''? Neem aan dat het budget voor elke starter gewoon hetzelfde is.
Je hebt als starter recht op een paar verschillende (door Deloitte bepaalde) voorkeursauto's en anders een cash optie, waardoor je meer brutoloon krijgt.
pi_207806474
Wat is een normaal bruto startsalaris bij Deloitte als junior staff Audit met een HBO bachelor? Heb zojuist een aanbod gekregen van 2600, alleen hoor van mensen om mij heen dat het rond de 3000 zou moeten zijn.
  donderdag 2 februari 2023 @ 17:30:14 #205
480478 Commondus
Aut vincere, aut mori!
pi_207822031
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:53 schreef ktzkg het volgende:
Wat is een normaal bruto startsalaris bij Deloitte als junior staff Audit met een HBO bachelor? Heb zojuist een aanbod gekregen van 2600, alleen hoor van mensen om mij heen dat het rond de 3000 zou moeten zijn.
Ik weet het niet exact, maar ¤2.600 klinkt logisch hoor. Misschien met een universiteitsachtergrond (maar dan stroom je ook in als staff ipv jr. staff) dat het richting de ¤3k gaat.
pi_207822509
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:53 schreef ktzkg het volgende:
Wat is een normaal bruto startsalaris bij Deloitte als junior staff Audit met een HBO bachelor? Heb zojuist een aanbod gekregen van 2600, alleen hoor van mensen om mij heen dat het rond de 3000 zou moeten zijn.
Houd vooral dit in het achterhoofd: https://fd.nl/bedrijfslev(...)utm_content=20230201
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')