abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 januari 2003 @ 15:50:46 #1
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_7821398
Laten we de discussie dan in dit topic voeren.

Mijn reactie die ik aan het typen was voor TheTruth op het moment dat het slotje gezet werd:

Ten eerste zou het fijn zijn als je iets meer respect toonde door termen als kontneukers niet in de mond te nemen.

Ten tweede is het mijn mening dat een kind beter twee liefhebbende vaders of 2 moeders kan hebben dan 1 ouder die ze verwaaarloost, die kinderen hebben pas een kutleven. Bovendien ken ik zelf twee van dit soort gezinnen en hun kinderen zijn nooit gepest door de relatie die hun ouders hadden. Zolang je er zelf geen issue van maakt, doet de rest dat ook niet of maar even.

Afrika Paprika
pi_7821416
Kan best.
It is much easier to be critical than to be correct.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 15:53:02 #3
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_7821439
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 15:50 schreef LuQas het volgende:
Ten tweede is het mijn mening dat een kind beter twee liefhebbende vaders of 2 moeders kan hebben dan 1 ouder die ze verwaaarloost, die kinderen hebben pas een kutleven.
Ja.. en iedereen moet maar kinderen krijgen omdat het beter is dan mishandeling.. Dat is natuurlijk een redenatie van niets.
pi_7821472
Nogmaals: Argumenten en onderbouwde meningen zijn OK. Ik wil hier geen homo-bashing zien, maar ook geen ongefundeerde aanvallen op personen die tegen homo-huwelijken of adoptie door homo's zijn.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 15:55:00 #5
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_7821483
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 15:53 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Ja.. en iedereen moet maar kinderen krijgen omdat het beter is dan mishandeling.. Dat is natuurlijk een redenatie van niets.

Je moet niet vergeten dat het niet leuk is als jij van de wet geen kinderen mag adopteren, omdat je nou eenmaal niet op vrouwen valt. Iets waar je zelf weinig aan kan doen.
Afrika Paprika
  vrijdag 10 januari 2003 @ 15:55:23 #6
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_7821492
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 15:54 schreef Kozzmic het volgende:
homo-bashing
Wat ik me hierbij moet voorstellen..
  vrijdag 10 januari 2003 @ 15:56:23 #7
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_7821514
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 15:55 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Wat ik me hierbij moet voorstellen..

Ongefundeerde aanvallen jegens homoseksualiteit, lijkt mij.

Uitspraken als: ranzige kutnichten e.d.

Afrika Paprika
  vrijdag 10 januari 2003 @ 15:57:11 #8
40501 Jeff21
Friendly Yan is liev!
pi_7821538
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 15:55 schreef LuQas het volgende:

[..]

Je moet niet vergeten dat het niet leuk is als jij van de wet geen kinderen mag adopteren, omdat je nou eenmaal niet op vrouwen valt. Iets waar je zelf weinig aan kan doen.

Is dit echt zo? Vind ik namelijk nergens op slaan. In veel gevallen zou ik m'n kind (als dat nodig mocht zijn) eerder aan een homo-stel overlaten dan aan een hetero-stel.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend
  vrijdag 10 januari 2003 @ 15:57:50 #9
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_7821557
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 15:55 schreef LuQas het volgende:

[..]

Niet alles hoeft leuk te zijn... Ik ben ook tegen moeders die om hun zestigste nog een kind willen via IVF. Maar ik ben er gewoon bang dat homoparen hun zorgtaak niet goed kunnne vervullen.. want sommige taken zijn nou eenmaal voor de man en sommige voor de vrouw, dat is biologie. De man en de vrouw zijn ongelijk in functioneren. Maar dat zegt natuurlijk nog niets over hun rechtspositie.
pi_7821579
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 15:53 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Je kunt het ook zo bekijken: Het is nagenoeg onmoegelijk (lees: keimoeilijk) om slechte ouders hun kinderen te ontnemen. Waarom is het dan zo dat homesexuelen niet eens de kans zouden mogen krijgen om te bewijzen dat zij wel in staat zijn om behoorlijk een koter groot te brengen?
Zijn er argumenten om aan te nemen dat zij het slecht zouden doen? Neen.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_7821600
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 15:57 schreef Heerlijkheid het volgende:
want sommige taken zijn nou eenmaal voor de man en sommige voor de vrouw, dat is biologie.
Wat zoal dan? Kinderen opvoeden is voor vrouwen en werken voor mannen?
pi_7821638
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 15:59 schreef Meneer_Aart het volgende:
Wat zoal dan? Kinderen opvoeden is voor vrouwen en werken voor mannen?
Dat is te simplistisch, want anders werden bijstandtrekkende lesbiënnes uiteraard wel goedgekeurd als ouders.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:01:15 #13
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_7821659
quote:

[..]

Niet alles hoeft leuk te zijn... Ik ben ook tegen moeders die om hun zestigste nog een kind willen via IVF. Maar ik ben er gewoon bang dat homoparen hun zorgtaak niet goed kunnne vervullen.. want sommige taken zijn nou eenmaal voor de man en sommige voor de vrouw, dat is biologie. De man en de vrouw zijn ongelijk in functioneren. Maar dat zegt natuurlijk nog niets over hun rechtspositie.

Het gaat niet om een man en een vrouw. Het gaat om een moeder- en vaderfiguur. In ieder homo- of lesbostel vormt automatisch iemand de moederrol of vaderrol.
Afrika Paprika
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:01:20 #14
29508 roelandvdh
zolangjeleeftbenjenietdood
pi_7821662
quote:

[..]

IN PRICIPE vindt ik ook dat een kind het meest heeft aan vader EN moeder. Misschien moet er een soort "ouderexamen" komen die bij niet-slagen ook foute hetero's verbiedt kinderen op deze wereld te zetten.
The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives.
pi_7821664
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 15:56 schreef LuQas het volgende:

[..]

Ongefundeerde aanvallen jegens homoseksualiteit, lijkt mij.

Uitspraken als: ranzige kutnichten e.d.

Precies!

Ik wil dat verder niet zien in dit topic...

vrijdag 10 januari 2003 @ 16:01:48 #16
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_7821679
quote:

[..]
Maar ik ben er gewoon bang dat homoparen hun zorgtaak niet goed kunnne vervullen.. want sommige taken zijn nou eenmaal voor de man en sommige voor de vrouw, dat is biologie.

dan heb je het dus over borstvoeding geven, voor de rest kan ik me niets bedenken.
lege ton
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:05:21 #17
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_7821763
Het was een beetje ongelukkig uitgedrukt van me, maar het gaat me meer om het evenwicht in de relatie man-vrouw die ik mis in homorelaties. Kan het niet echt goed uitleggen.
pi_7821776
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:05 schreef Heerlijkheid het volgende:
Het was een beetje ongelukkig uitgedrukt van me, maar het gaat me meer om het evenwicht in de relatie man-vrouw die ik mis in homorelaties. Kan het niet echt goed uitleggen.
Ken je homostellen?
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:06:50 #19
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_7821804
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:05 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Ken je homostellen?

Nee, maar ik heb me er abasoluut wel in verdiept.
pi_7821815
Ik vind dat het gewoon moet zijn

ik denk dat iedereen die er echt over nadenkt, snapt dat wanneer een homostel kinderen wil ze daar ECHT voor moeten kiezen (anders komen ze er niet) terwijl er zoveeeel kinderen worden geboren uit een 'ongelukje'....

Niet dat dat zo slecht is.. maar in vergelijking heb ik liever ouders die voor mij kozen... en mij heel graag wilden....

homosexuelen zijn ook beter mensen trouwens

Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
pi_7821843
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:06 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Hij bedoelde niet..heb je ooit wat gehad met een stel lesbische vriendinnen!
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:09:15 #22
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_7821857
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:07 schreef Lopat het volgende:
homosexuelen zijn ook beter mensen trouwens
hoho, nu gaan we niet naar de ander kant doorslaan he??
lege ton
pi_7821863
quote:

[..]

O, je hebt je erin verdiept.

Nou ja, als je niet verder kunt komen dan 'een evenwicht' dat je niet goed kunt uitleggen houd het op denk ik. Wat mij betreft is er geen 'biologisch' bezwaar tegen homoparen die kinderen willen opvoeden. Het enige bezwaar is de reactie van de omgeving, maar dat ligt niet aan hen.

vrijdag 10 januari 2003 @ 16:09:59 #24
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_7821872
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:08 schreef xman het volgende:

[..]

Hij bedoelde niet..heb je ooit wat gehad met een stel lesbische vriendinnen!

Toen jij zag dat de Trouw een bijlage Verdieping had, ben je meteen abonnee geworden zeker.
pi_7821881
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:05 schreef Heerlijkheid het volgende:
Dat is echt onzin... echt waar, ik zal het eens onderbouwen...

Een kind... heeft liefde nodig... en een voorbeeld... en aangezien de meeste homosexuele mannen veel vriendinnen hebben.. (ik zelf ook) zijn er altijd betrokken vrouwen in de buurt...

ergo er is dus een vrouwelijke figuurrol voorhanden...

Ik zelf vind dat het inderdaad nodig is om de twee sexen als voorbeeld moeten zijn...

Daarom zijn de kostscholen van vroeger (en nu?) zo slecht.. gescheiden leven van de andere sexen.. . compleet ridicuul

Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:10:45 #26
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_7821892
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:07 schreef Lopat het volgende:

ik denk dat iedereen die er echt over nadenkt, snapt dat wanneer een homostel kinderen wil ze daar ECHT voor moeten kiezen (anders komen ze er niet) terwijl er zoveeeel kinderen worden geboren uit een 'ongelukje'....

Precies ja. Het gaat altijd om stellen met een hardnekkige kinderwens, die echt al hun liefde in de opvoeding van zo'n kind willen stoppen, dat geeft al een grote kans op een geslaagde opvoeding.
Afrika Paprika
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:11:45 #27
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_7821915
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:09 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

O, je hebt je erin verdiept.

Nou ja, als je niet verder kunt komen dan 'een evenwicht' dat je niet goed kunt uitleggen houd het op denk ik. Wat mij betreft is er geen 'biologisch' bezwaar tegen homoparen die kinderen willen opvoeden. Het enige bezwaar is de reactie van de omgeving, maar dat ligt niet aan hen.

Ja ik geef toe dat het moeilijk is om met zinnige argumenten aan te komen wanneer ik hier het homohuwelijk en de adoptie van kinderen door homostellen zit te bespreken, maar ik baseer me meer op Bijbelse gronden... Tja, of daar iemand zich nog wat van aantrekt...
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:11:54 #28
29508 roelandvdh
pi_7821918
quote:

[..]

Hihi, in verdiept. Ik denk persoonlijk niet dat heterorelaties meer evenwicht zouden hebben (hoe dan ook) dan homorelaties. Ik ben bijvoorbeeld hondstrouw aan mijn vriend, ons huis is prima op orde, hebben een goede baan. Ik denk dat wij prima ouders zouden zijn, alleen kiezen wij daar gewoon niet voor. Maar denk aan al die kinderen die in weeshuizen zitten / kansarm zijn / mishandeld worden. Waar denk jij dat die beter af zouden zijn? Op straat of bij een evenwichtig homostel?
The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives.
pi_7821919
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:10 schreef Lopat het volgende:

[..]

Dat is echt onzin... echt waar, ik zal het eens onderbouwen...

Een kind... heeft liefde nodig... en een voorbeeld... en aangezien de meeste homosexuele mannen veel vriendinnen hebben.. (ik zelf ook) zijn er altijd betrokken vrouwen in de buurt...

ergo er is dus een vrouwelijke figuurrol voorhanden...

Ik zelf vind dat het inderdaad nodig is om de twee sexen als voorbeeld moeten zijn...

Daarom zijn de kostscholen van vroeger (en nu?) zo slecht.. gescheiden leven van de andere sexen.. . compleet ridicuul

Dus homoseksuele paren die weinig tot geen vrouwelijke contacten er op na houden, zijn in jouw ogen dus toch slechte ouders.
Is it washable?
pi_7821942
Ik vond het al erg toen ik mij besefte dat mijn ouders "het" ook doen....

Wat te denken als je twee vaders hebt!

If you only walk on sunny days, you will never reach you're destination.
pi_7821949
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:11 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Ja ik geef toe dat het moeilijk is om met zinnige argumenten aan te komen wanneer ik hier het homohuwelijk en de adoptie van kinderen door homostellen zit te bespreken, maar ik baseer me meer op Bijbelse gronden... Tja, of daar iemand zich nog wat van aantrekt...

Hihi lollig..
Meneer_aart
quote:
Het enige bezwaar is de reactie van de omgeving, maar dat ligt niet aan hen.
Juist ja de bijbel.. als reactie van de omgeving...

pi_7821968
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:12 schreef noon het volgende:

Sinterklaas bestaat ook niet en daar wordt een kind ook vanzelf mee geconfronteerd.
Leer er maar mee leven, want het is de normaalste zaak van de wereld.
pi_7821982
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:11 schreef Uncle_Sam het volgende:

[..]

Dus homoseksuele paren die weinig tot geen vrouwelijke contacten er op na houden, zijn in jouw ogen dus toch slechte ouders.

Nee dat zijn niet per definitie slechte ouders...
maar ik vind dat er in een opvoeding ook het vrouwelijke ontdekt moet worden...

Stel dat je als 2 mannen een dochter hebt.. die ga je niet als een vent opvoeden... (dunkt mij)

vrijdag 10 januari 2003 @ 16:14:57 #34
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_7821990
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:12 schreef noon het volgende:

quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:11 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Leg dat eens wat verder uit..
Afrika Paprika
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:15:21 #35
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_7822001
Oké ik zal nu iets genuanceerder mijn standpunten proberen duidelijk te maken: Waarom denk je dat homo's geen kinderen kunnen krijgen? Juist, omdat de natuur die taak heeft weggelegd voor een man en een vrouw (noem het maar conservatief, ik noem het een recht voor kinderen). Als dan 2 mannen of 2 vrouwen die kinderen op gaan voeden is de beschaving zoek in mijn ogen. Ik ben helemaal niet tegen homo's, ik ben voor de rechten van kinderen. Een kind heeft IMO recht op een goede opvoeding en ik ben er van overtuigd dat een opvoeding door homo's c.q. lesbo's alleen zou slagen in een maatschappij waar dit veelvuldig voorkomt, net als kannibalisme en bigamie Maar wij leven in een westerse beschaving waar kinderen opgroeien in een vader/moeder maatschappij. Daar is geen behoefte aan adoptie door homo's en lesbiennes. Ik ben in veel zaken liberaal, maar wat opvoeding door homo's betreft, mag je me best conservatief noemen, dat maakt mij niet uit, ik trek de rechten van het kind voor de rechten van de homo c.q. lesbienne.
pi_7822008
Als alleenstaande mannen kinderen kunnen opvoeden dan kunnen ze ook met z'n tweeën kinderen opvoeden. Voorwaarden voor adoptie moeten voor de rest dezelfde zijn als bij heterostellen, lijkt me. Ik bedoel je moet wel een fundament hebben van enige jaren in je relatie... Je moet de kinderen ook een stabiel thuis geven...

Punt is alleen waarom zou je als homo's? Waarom willen zoveel homo's de hetero-levensstijl kopiëren? Weten ze dan niet dat die hetero-levensstijl altijd rammelt aan alle kanten?

I´m back.
pi_7822031
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:15 schreef thetruth het volgende:
Oké ik zal nu iets genuanceerder mijn standpunten proberen duidelijk te maken: Waarom denk je dat homo's geen kinderen kunnen krijgen? Juist, omdat de natuur die taak heeft weggelegd voor een man en een vrouw (noem het maar conservatief, ik noem het een recht voor kinderen). Als dan 2 mannen of 2 vrouwen die kinderen op gaan voeden is de beschaving zoek in mijn ogen. Ik ben helemaal niet tegen homo's, ik ben voor de rechten van kinderen. Een kind heeft IMO recht op een goede opvoeding en ik ben er van overtuigd dat een opvoeding door homo's c.q. lesbo's alleen zou slagen in een maatschappij waar dit veelvuldig voorkomt, net als kannibalisme en bigamie Maar wij leven in een westerse beschaving waar kinderen opgroeien in een vader/moeder maatschappij. Daar is geen behoefte aan adoptie door homo's en lesbiennes. Ik ben in veel zaken liberaal, maar wat opvoeding door homo's betreft, mag je me best conservatief noemen, dat maakt mij niet uit, ik trek de rechten van het kind voor de rechten van de homo c.q. lesbienne.
En ik ben tegen ziekenhuizen waar ze operaties doen met moderne apparatuur...
tegen keizersnee, tegen de tandarts...
tegen moderne vooruitgang
pi_7822063
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:15 schreef Ryan3 het volgende:
Als alleenstaande mannen kinderen kunnen opvoeden dan kunnen ze ook met z'n tweeën kinderen opvoeden. Voorwaarden voor adoptie moeten voor de rest dezelfde zijn als bij heterostellen, lijkt me. Ik bedoel je moet wel een fundament hebben van enige jaren in je relatie... Je moet de kinderen ook een stabiel thuis geven...

Punt is alleen waarom zou je als homo's? Waarom willen zoveel homo's de hetero-levensstijl kopiëren? Weten ze dan niet dat die hetero-levensstijl altijd rammelt aan alle kanten?

Homosexuelen zijn waarschijnlijk niet zoveel anders als heterosexuelen.... voor sommige hier een hele revolutie
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:18:01 #39
32266 thetruth
pi_7822067
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:16 schreef Lopat het volgende:

[..]

En ik ben tegen ziekenhuizen waar ze operaties doen met moderne apparatuur...
tegen keizersnee, tegen de tandarts...
tegen moderne vooruitgang

In de moderne vooruitgang hebben we hier een mooi woord voor: generaliseren en niet het verhaal goed lezen.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:18:53 #40
29508 roelandvdh
pi_7822085
quote:
Er zijn in mijn opinie alleen MENSEN rechten, de één vóór de ander laten gaan heeft men al eens geprobeerd in de tweede wereldoorlog. En nogmaals: het ligt er maar net aan waar je opgroeit, in Amsterdam in een vrijzinnige omgeving is het GEEN ENKEL probleem.
pi_7822090
quote:
kinderen opgroeien in een vader/moeder maatschappij.
Hoeveel kinderen groeien nog in die klassieke opstelling op, denk je?
I´m back.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:20:57 #42
32266 thetruth
pi_7822118
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:18 schreef roelandvdh het volgende:

[..]

Er zijn in mijn opinie alleen MENSEN rechten, de één vóór de ander laten gaan heeft men al eens geprobeerd in de tweede wereldoorlog. En nogmaals: het ligt er maar net aan waar je opgroeit, in Amsterdam in een vrijzinnige omgeving is het GEEN ENKEL probleem.

Denk eens na waarom de natuur homo's geen gat heeft gegeven om kinderen mee te baren (ff biologisch bekeken)......... Omdat de (oorspronkelijke) bedoeling van een man en een vrouw het opvoeden van kinderen is.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:22:04 #43
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_7822144
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:20 schreef thetruth het volgende:

[..]

Denk eens na waarom de natuur homo's geen gat heeft gegeven om kinderen mee te baren (ff biologisch bekeken)......... Omdat de (oorspronkelijke) bedoeling van een man en een vrouw het opvoeden van kinderen is.

Deze discussie wordt al gevoerd in het topic over homoseksualiteit in SEX. Hier gaat het er om of homos kinderen mogen adopteren.
Afrika Paprika
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:22:35 #44
32266 thetruth
pi_7822154
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoeveel kinderen groeien nog in die klassieke opstelling op, denk je?

Gelukkige kinderen
pi_7822159
quote:
De verburgerlijking van de homo's .
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:22:53 #46
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_7822162
quote:

[..]

weetjuh dat vin ik nou ook, mannen moeten de vuilniszakken buitenzetten en vrouwen moeten koken. tja en met twee mannen wordt er nooit gekookt, zielug voor dat kind

In welke eeuw leef jij lieve schat?

[Dit bericht is gewijzigd door Kimmie op 10-01-2003 16:23]

fake a dream
pi_7822170
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:22 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

De verburgerlijking van de homo's .

Vertrutting heb ik ook wel eens horen noemen.
I´m back.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:23:52 #48
32266 thetruth
pi_7822188
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:22 schreef LuQas het volgende:

[..]

Deze discussie wordt al gevoerd in het topic over homoseksualiteit in SEX. Hier gaat het er om of homos kinderen mogen adopteren.

Adoptie is IMO alleen weggelegd voor een vader en een moeder. Als deze homo en lesbienne zijn, vind ik het prima, maar een kind heeft een vader en een moeder rol nodig.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:24:33 #49
29508 roelandvdh
pi_7822201
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:20 schreef thetruth het volgende:

[..]

Ik moet mij even inhouden, ik heb op een ander topic al een hele verhandeling gegeven dat wij CULTURELE wezens zijn die ons eigen gedrag bepalen (langzamerhand de meesten van ons dan). En denk eens aan al die verstoren en mishandelde kinderen: denk jij niet dat die liever worden opgevoed door twee harstikke lieve, slimme, rijke met vriendinnen en goede smaak omgeven mannen?
pi_7822205
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:22 schreef LuQas het volgende:
Als ze niet in staat zijn om hun eigen kinderen op te voeden, dan zijn ze dat ook niet met andermans kinderen. Niet mijn standpunt, maar het geeft wel aan waarom thetruth's opmerking hier relevant is (ipv alleen in SEX).
pi_7822216
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:23 schreef thetruth het volgende:

[..]

Adoptie is IMO alleen weggelegd voor een vader en een moeder. Als deze homo en lesbienne zijn, vind ik het prima, maar een kind heeft een vader en een moeder rol nodig.

Maar hoe zit het dan met alleenstaande ouders ? Dat mag ook niet ?
pi_7822217
quote:
Oké ik zal nu iets genuanceerder mijn standpunten proberen duidelijk te maken: Waarom denk je dat homo's geen kinderen kunnen krijgen? Juist, omdat de natuur die taak heeft weggelegd voor een man en een vrouw (noem het maar conservatief, ik noem het een recht voor kinderen).
De natuur 'bedoelt' niets. Bovendien gebeuren er om je heen zóveel dingen die biologisch helemaal niet zouden kunnen.
quote:
Als dan 2 mannen of 2 vrouwen die kinderen op gaan voeden is de beschaving zoek in mijn ogen.
Whoa, de beschaving zelfs! Waarom dat?
quote:
Maar wij leven in een westerse beschaving waar kinderen opgroeien in een vader/moeder maatschappij.
Wij leven in een beschaving waar steeds meer huwelijken voortijdig stranden, en kinderen worden opgevoed door éénouder-gezinnen. Ga je daar net zo hard tegen tekeer?
quote:
Daar is geen behoefte aan adoptie door homo's en lesbiennes.
Er zijn anders nog heel veel kinderen die liever in een harmonieus gezin worden opgevoed, met ouders van hetzelfde geslacht, dan in een kindertehuis zitten. Bovendien is het veelal ook een juridische zaak.
Stel, de ouders van Jantje gaan uit elkaar (scheiding, sterfgeval) en de vader van Jantje komt er eindelijk voor uit dat hij homo is, en gaat samen met een andere man Jantje opvoeden. Tien jaar later overlijdt de vader van Jantje... welke rechten heeft nu de man die Jantje die 10 jaar mede heeft opgevoed?
quote:
Ik ben in veel zaken liberaal, maar wat opvoeding door homo's betreft, mag je me best conservatief noemen, dat maakt mij niet uit, ik trek de rechten van het kind voor de rechten van de homo c.q. lesbienne.
Uit onderzoek blijkt dat kinderen van homo-paren hier geen nadeel van ondervinden. Misschien dat pestende klasgenootjes op school dit feit kiezen ipv hun rooie haar of de bril. That's all!

Sterker nog, kinderen van homostellen zijn zéér gewild door hun ouders! Er wordt bijzonder weloverwogen een gemotiveerde keuze gemaakt voor adoptie. Hou hierbij ook rekening mee met de onderzoeken die je moet ondergaan voordat je mag adopteren in NL. Bij hetero's ligt dat toch allemaal wat makkelijker...

pi_7822218
quote:
Oké ik zal nu iets genuanceerder mijn standpunten proberen duidelijk te maken: Waarom denk je dat homo's geen kinderen kunnen krijgen? Juist, omdat de natuur die taak heeft weggelegd voor een man en een vrouw (noem het maar conservatief, ik noem het een recht voor kinderen).
In de natuur komt homoseksualiteit ook voor, wist je dat?
quote:
Als dan 2 mannen of 2 vrouwen die kinderen op gaan voeden is de beschaving zoek in mijn ogen. Ik ben helemaal niet tegen homo's, ik ben voor de rechten van kinderen. Een kind heeft IMO recht op een goede opvoeding en ik ben er van overtuigd dat een opvoeding door homo's c.q. lesbo's alleen zou slagen in een maatschappij waar dit veelvuldig voorkomt, net als kannibalisme en bigamie
Dus als het vaker voor zou komen zou je het wel goed vinden?
quote:
Maar wij leven in een westerse beschaving waar kinderen opgroeien in een vader/moeder maatschappij.
Weet je hoe vaak en veel er momenteel scheidingen voorkomen?

Je beroepen op 'de natuur' of op 'de beschaving' is echt zinloos, want de natuur heeft geen doel of taken weggelegd en beschaving is subjectief.

vrijdag 10 januari 2003 @ 16:25:58 #54
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_7822233
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:23 schreef thetruth het volgende:

[..]

hahaha dit is wel heel erg. Ik denk niet dat een homo en een lesbienne samen een relatie kunnen hebben en dus al helemaal niet goed voor een kind kunnen zorgen. Maar wat maakt dat uit toch? Het belang van het kind telde toch zo bij jou?

Kan je toch veel beter voor een homostel kiezen die WEL van elkaar houdt en ook nog eens overwogen een beslissing gemaakt heeft?

Afrika Paprika
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:26:40 #55
32266 thetruth
pi_7822253
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:24 schreef roelandvdh het volgende:

[..]

Ik moet mij even inhouden, ik heb op een ander topic al een hele verhandeling gegeven dat wij CULTURELE wezens zijn die ons eigen gedrag bepalen (langzamerhand de meesten van ons dan). En denk eens aan al die verstoren en mishandelde kinderen: denk jij niet dat die liever worden opgevoed door twee harstikke lieve, slimme, rijke met vriendinnen en goede smaak omgeven mannen?

Daar begint het al, jij doet alsof slim en rijk een voorwaarde is om kinderen een goede opvoeding te geven. Een goede opvoeding draait niet om geld maar om vader- en moederliefde iets wat 2 homo's niet kunnen geven, die kunnen alleen vaderliefde geven (zoals 2 lesbo's alleen moederliefde kunnen geven). Dan kun je nog zo lief zijn, een vader en een moeder zijn gewoon beiden keihard nodig.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:26:56 #56
29508 roelandvdh
pi_7822258
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:24 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als ze niet in staat zijn om hun eigen kinderen op te voeden, dan zijn ze dat ook niet met andermans kinderen.

1+1=3?
pi_7822277
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:26 schreef thetruth het volgende:

[..]

Daar begint het al, jij doet alsof slim en rijk een voorwaarde is om kinderen een goede opvoeding te geven. Een goede opvoeding draait niet om geld maar om vader- en moederliefde iets wat 2 homo's niet kunnen geven, die kunnen alleen vaderliefde geven (zoals 2 lesbo's alleen moederliefde kunnen geven). Dan kun je nog zo lief zijn, een vader en een moeder zijn gewoon beiden keihard nodig.

Wat dacht je, dat als je 2 mannen bij elkaar zet ze allebei een vader-rol op zich gaan nemen?
pi_7822279
quote:
Wat zou het motief zijn voor adopterende homo's?
Het willen kopiëren van een hetero-levensstijl, of een (menselijke) kinderwens?
pi_7822280
Even metacommunicatie: het valt mij op dat over bijna ieder denkbaar onderwerp de users hier op Fok! uiteenvallen in 2 bijna steeds dezelfde kampen. Het is pijnlijk hoe voorspelbaar dit mechaniek schijnt te zijn.
I´m back.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:27:53 #60
32266 thetruth
pi_7822282
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:25 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

In de natuur komt homoseksualiteit ook voor, wist je dat?
[..]

Dus als het vaker voor zou komen zou je het wel goed vinden?
[..]

Weet je hoe vaak en veel er momenteel scheidingen voorkomen?

Je beroepen op 'de natuur' of op 'de beschaving' is echt zinloos, want de natuur heeft geen doel of taken weggelegd en beschaving is subjectief.

homoseksualiteit komt idd voor in de natuur. Maar homo's kunnen geen kinderen verwekken omdat die taak voor man en vrouw is weggelegd, daar moeten zij zich gewoon bij neerleggen, klaar.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:28:41 #61
29508 roelandvdh
pi_7822300
quote:

[..]

Je gaat er weer even aan voorbij dat homo's bijna altijd ADOPTEREN en die kinderen zouden anders in tehuizen zitten / op straat zwerven. Wat vindt jij dan beter voor die kinderen (graag inhoudelijk antwoord)
pi_7822304
quote:
Je zecht zelf dat je het wel zo toe laten als het veelvuldig in de maatschapij voor komt. Maar hoe kom je in zoon situatie.. Alleen door het toe te staan.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:29:00 #63
32266 thetruth
pi_7822306
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:27 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Wat dacht je, dat als je 2 mannen bij elkaar zet ze allebei een vader-rol op zich gaan nemen?

Het blijven mannen
pi_7822309
quote:

Definieer eens wat 'vaderliefde' is en wat 'moederliefde' is?

Ik ken namelijk ook wel mensen met keiharde moeders en hele zachtaardige vaders.

pi_7822314
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:27 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Wat zou het motief zijn voor adopterende homo's?
Het willen kopiëren van een hetero-levensstijl, of een (menselijke) kinderwens?

Die kinderwens is alleen ook bij de hetero-levensstijl heel wat minder romantisch als jij suggereert...
I´m back.
pi_7822327
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:26 schreef roelandvdh het volgende:
1+1=3?
Als, zoals thetruth stelde, je een man/vrouw paar nodig hebt voor een solide opvoeding, dan maakt het niet uit dat de kinderen niet via natuurlijke weg bij de opvoeders zijn gekomen. Die opvoeding kan dan niet lukken.

Voor de goede orde, ik zie persoonlijk veel liever homoseksuele ouderparen dan één-oudergezinnen, maar beide zijn acceptabele opvoedvormen. Helaas kostten ze, oa door weerstand van de omgeving, zoveel extra energie dat het vrijwel onvermijdelijk is dat ze in veel onderzoeken slechter uit de verf komen, maar bewijs is dat niet.

pi_7822328
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:27 schreef thetruth het volgende:

[..]

homoseksualiteit komt idd voor in de natuur. Maar homo's kunnen geen kinderen verwekken omdat die taak voor man en vrouw is weggelegd, daar moeten zij zich gewoon bij neerleggen, klaar.

Zo kun je ook redeneren dat je geen kleren aan zou moeten trekken, immers als de natuur het had gewild hadden we wel een dikkere vacht gehad.
pi_7822347
quote:

Als de natuur had gewild dat we zouden auto-rijden, dan had ze ons wel wieltjes gegeven?
pi_7822358
DennisMoore
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:32:23 #70
29508 roelandvdh
pi_7822380
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:27 schreef Ryan3 het volgende:
Even metacommunicatie: het valt mij op dat over bijna ieder denkbaar onderwerp de users hier op Fok! uiteenvallen in 2 bijna steeds dezelfde kampen. Het is pijnlijk hoe voorspelbaar dit mechaniek schijnt te zijn.
Je hebt gelijk! Persoonlijk denk ik ook als homo dat het inderdaad meer wenselijk is (fuzzy logic) dat er een vader EN een moeder zijn, maar die gelukkige omstandigheid hebben veel kinderen gewoon niet.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:32:25 #71
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_7822382
quote:

[..]

dus mogen zij geen kinderen adopteren?

ik gebruik het niet graag maar dit neigt sterk naar discriminatie

met wie iemand het doet, zegt helemaal niets over de kwaliteit van de opvoeding die een dergelijk persoon geeft en laat dat vooropstaan, de kwaliteit van de opvoeding is het allebelangrijkst!

fake a dream
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:32:36 #72
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_7822391
[offtopic]@DM: Eh... was het CDA niet ook tegen het adopteren van kinderen door homostellen?[/offtopic]
Afrika Paprika
pi_7822393
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:29 schreef Ryan3 het volgende:

Die kinderwens is alleen ook bij de hetero-levensstijl heel wat minder romantisch als jij suggereert...

Het zou mij niet verbazen als homo-stellen heel wat beter gemotiveerd voor kinderen kiezen dan het gemiddelde (!) hetero-stel.
pi_7822432
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:25 schreef gelly het volgende:

[..]

Maar hoe zit het dan met alleenstaande ouders ? Dat mag ook niet ?

Die vraag staat nog open.
pi_7822444
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:32 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Het zou mij niet verbazen als homo-stellen heel wat beter gemotiveerd voor kinderen kiezen dan het gemiddelde (!) hetero-stel.

Of niet. Ze hebben de acceptatie, het samenwonen, het huwelijk en dan nu om het plaatje compleet te maken: de kinderen... Kijk eens ik ben nu eenmaal niet erg romantisch als het gaat om de kinderwens van mensen... Vooral ook als ik zie hoe kinderen soms behandeld worden...
I´m back.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:36:16 #76
29508 roelandvdh
pi_7822463
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:32 schreef LuQas het volgende:
[offtopic]@DM: Eh... was het CDA niet ook tegen het adopteren van kinderen door homostellen?[/offtopic]
<ook offtopic>WAT HEEFT DAT *%$#!!!!$ CDA ER NU WEER MEE TE MAKEN</offtopic>
pi_7822470
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:32 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

juist...
pi_7822480
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Die vraag staat nog open.

Lijkt mij niet erg praktisch. Voor de rest kan ook een man of vrouw alleen een kind goed opvoeden, me dunkt... Gebeurt maar al te vaak... Dus...
I´m back.
pi_7822504
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:32 schreef LuQas het volgende:
Ja, volgens mij was dat de voornaamste reden om tegen de openstelling van het burgerlijk huwelijk voor homo's te stemmen, en wilde men het beperken tot een geregistreerd partnerschap (met verder wel dezelfde financiele rechten etc). Wat de exacte redenen waren om tegen adoptie te zijn, weet ik niet zo. Ik geloof dat men o.a. bang was dat hierdoor adoptie van kinderen uit ontwikkelingslanden zou worden geblokkeerd door deze landen. En verder heeft 't CDA natuurlijk een deels vrij (religieus) conservatieve achterban.

(Overigens mochten de 4 homo CDA-kamerleden gewoon vóór het 'homohuwelijk' stemmen, dat was geen probleem.)

En ik ben het uiteraard niet in álles met m'n partij eens, hehehe

pi_7822542
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:35 schreef Ryan3 het volgende:

Of niet. Ze hebben de acceptatie, het samenwonen, het huwelijk en dan nu om het plaatje compleet te maken: de kinderen... Kijk eens ik ben nu eenmaal niet erg romantisch als het gaat om de kinderwens van mensen... Vooral ook als ik zie hoe kinderen soms behandeld worden...

Ik weiger te geloven dat homo's kinderen willen adopteren, opdat ze daarmee lekker op hetero's zouden gaan lijken. Ik denk dat de kinder/opvoedingswens van homo's oprechter is dan van het gemiddelde heterostel.
pi_7822567
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:36 schreef roelandvdh het volgende:

<ook offtopic>WAT HEEFT DAT *%$#!!!!$ CDA ER NU WEER MEE TE MAKEN</offtopic>

<nog meer offtopic> Oeh! Wij proeven frustratie! . </offtopic>
pi_7822570
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:40 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik weiger te geloven dat homo's kinderen willen adopteren, opdat ze daarmee lekker op hetero's zouden gaan lijken. Ik denk dat de kinder/opvoedingswens van homo's oprechter is dan van het gemiddelde heterostel.

Dat denk ik ook. Het heeft niet "hetero'tje spelen" als motief zoals Ryan suggereert.
pi_7822598
Wat ik komisch vind is dat mensen kijken naar een vader en een moeder rol . Toen ik kind was ervaarde ik niet het verschil tussen mijn vader en mijn moeder.. Hebben ze een verschillende rol?? me vader bracht het geld binnen, en me moeder verzorgde oms. Bij mijn vriendje was dat precies het tegenoovergestelde. De vader verzorgte hun en de moeder bracht het geld binnen. Ik heb niet iets specifieks gezoen wat me moeder of me vader alleen zou kunnen.. Uithuilen kan je bij vader en moeder.. emoties heeft het niks mee te maken.. Wat is er dan zo specifiek van een vader of een moeder rol?

Een kind ervaart het sexuele geslacht niet. De meeste jongens wilden met hun moeder en vader trouwen. Dat verschild per week. Dus voor een kind zal het niet uitmaken of het nou twee vaders of moeders heeft.

Als een kind tussen 2 ouders is opgegroed, of het nu vaders of moeders zijn of een vader of een moeder.. en de relatie is stabiel dan komt het kind niks te kort.

vrijdag 10 januari 2003 @ 16:43:14 #84
32266 thetruth
pi_7822604
Hmm misschien moet ik mijn mening niet geven aangezien ik uit een gelukkig 2 ouder (nooit gescheiden) gezin kom en ben opgegroeid. Ik blij er bij dat homofiele mensen en lesbische mensen niet geschikt zijn voor het opvoeden van kinderen. Ik hecht sterk aan mijn moeder waar ik als kind altijd troost kon vinden en nu nog al heb ik het nu niet meer nodig En mijn pa waar ik altijd een biertje mee kan drinken en waar ik nu autorijden van leer. Ja mensen, het is fijn om een vader en een moeder te hebben en ik kan me niet voorstellen hoe het zou zijn om 2 vaders of 2 moeders te hebben
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:44:45 #85
3542 Gia
User under construction
pi_7822635
Ik zie geen enkele reden waarom een homopaar slechtere ouders zouden zijn dan een heteropaar of zelfs een alleenstaande moeder.
Mensen die kiezen voor kinderen, hebben daar meestal goed over nagedacht. In ieder geval beter dan de jongeren die per ongeluk zwanger worden van hun eerste vriendjes.

Ik ken een jongen met 2 moeders bij mijn kinderen op school. Dit kind wordt niet meer of minder gepest dan andere kinderen. Volgens mij pest dit joch zelf liever andere kinderen.

Hoewel dit niet echt een goed voorbeeld is, de jongen is namelijk niet geadopteerd. Moeder was vroeger getrouwd.

pi_7822638
In feite kan een homostel net zo goed zorgen voor een kind als een heterostel. Alleen kinderen hebben wel een identificatie bij een vader en moeder nodig, denk maar aan het Oedipuscomplex. Ik weet niet in hoeverre dit van invloed kan zijn voor de ontwikkeling van een kind.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:45:58 #87
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7822660
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:43 schreef thetruth het volgende:
ik kan me niet voorstellen hoe het zou zijn om 2 vaders of 2 moeders te hebben
das dus het hele eiereten.........
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7822665
quote:
Hmm misschien moet ik mijn mening niet geven aangezien ik uit een gelukkig 2 ouder (nooit gescheiden) gezin kom en ben opgegroeid. Ik blij er bij dat homofiele mensen en lesbische mensen niet geschikt zijn voor het opvoeden van kinderen. Ik hecht sterk aan mijn moeder waar ik als kind altijd troost kon vinden en nu nog al heb ik het nu niet meer nodig En mijn pa waar ik altijd een biertje mee kan drinken en waar ik nu autorijden van leer. Ja mensen, het is fijn om een vader en een moeder te hebben en ik kan me niet voorstellen hoe het zou zijn om 2 vaders of 2 moeders te hebben
Gelukkig zijn er ook homo's die goed kunnen troosten, en lesbiennes die bier lusten en kunnen autorijden! .
pi_7822671
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:40 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik weiger te geloven dat homo's gemiddeld oprechter zijn in hun kinderwens dan hetero's, bij wie het soms ook gewoon een kwestie van vadertje-moedertje spelen is zonder de consequenties, financieel en emotioneel, van te voren te overzien of zelfs gewoon, nog steeds, een kwestie van een ongelukje.
I´m back.
pi_7822675
quote:
Dt is puur om dat jij aan een vader en moeder relatie bent gewend. Als een kind aan 2 vaders of 2 moders is gewend kan hij of zij net zo goed bij de eene uithuilen en bij de andere een pilsje tappen..
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:47:58 #91
32266 thetruth
pi_7822693
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:44 schreef Gia het volgende:
Ik zie geen enkele reden waarom een homopaar slechtere ouders zouden zijn dan een heteropaar of zelfs een alleenstaande moeder.
Mensen die kiezen voor kinderen, hebben daar meestal goed over nagedacht. In ieder geval beter dan de jongeren die per ongeluk zwanger worden van hun eerste vriendjes.

Ik ken een jongen met 2 moeders bij mijn kinderen op school. Dit kind wordt niet meer of minder gepest dan andere kinderen. Volgens mij pest dit joch zelf liever andere kinderen.

Hoewel dit niet echt een goed voorbeeld is, de jongen is namelijk niet geadopteerd. Moeder was vroeger getrouwd.

Daar heb je het al. Waarom denk je dat die jongen gaat pesten? Hij mist zijn vader en zit vol met frustraties. En die jongeren die per ongeluk zwanger worden vind ik ook niet bepaald goede ouders. Dan nog liever die homo's als ouders idd. Maar ik blijf er bij dat de ideale ouders een vader en een moeder blijven vanwege de eeuwenoude blijvende rol die zijn vervullen.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:48:29 #92
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_7822700
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:45 schreef DimeBag het volgende:
In feite kan een homostel net zo goed zorgen voor een kind als een heterostel. Alleen kinderen hebben wel een identificatie bij een vader en moeder nodig, denk maar aan het Oedipuscomplex. Ik weet niet in hoeverre dit van invloed kan zijn voor de ontwikkeling van een kind.
Ze zeggen dat homoseksualiteit door een Oedipuscomplex veroorzaakt wordt dus dan kunnen homos iig geen homos kweken

Maar ik denk serieus dat in een homoseksuele relatie er altijd een persoon is die de moederrol vervuld (het primaire zorgen, emotionele steun) en een persoon die de vaderrol vervuld (het in contact brengen met de maatschappij, het sociale leven), daar hoef je niet per se een vrouwtje of een mannetje voor te zijn.

Afrika Paprika
pi_7822702
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:45 schreef DimeBag het volgende:
Nou is dit natuurlijk een Freudiaanse theorie, die ik jaren geleden ook wel eens aangehaald heb, en dus pseudo-wetenschappelijk, dus we weten niet of dit juist is... Misschien moet men dit maar volgen...
I´m back.
pi_7822750
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou is dit natuurlijk een Freudiaanse theorie, die ik jaren geleden ook wel eens aangehaald heb, en dus pseudo-wetenschappelijk, dus we weten niet of dit juist is... Misschien moet men dit maar volgen...

Dit is wel waar. Vraag maar aan een 4/5 jarig joch met wie hij later trouwen wilt en vervolgens wat er dan met pappa gebeuren moet.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:51:16 #95
29508 roelandvdh
pi_7822751
quote:
Ik denk dat je daarmee aangeeft wat er hier speelt: je kan het je gewoon niet voorstellen! Ik ben ook door twee hele lieve hetero-ouders opgevoed, en denk dat ik daardoor juist vind dat deze liefde het belangrijkst is. Ik kan overigens bij zowel mijn vader als mijn moeder terecht voor troost (en mijn vader is principieel tegen auto's, moeder heeft mij leren rijden, moeder doet ook alle klussen in huis!). Zo zie je maar: hetligt er allemaal maar net aan!
pi_7822752
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:48 schreef LuQas het volgende:

[..]

Ze zeggen dat homoseksualiteit door een Oedipuscomplex veroorzaakt wordt dus dan kunnen homos iig geen homos kweken

Dat klopt. Afzetten tegen de vader bepaalt de liefde voor de vrouw... Lesbienne's echter zouden dan wel homo's kweken...
I´m back.
pi_7822772
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:47 schreef thetruth het volgende:

Daar heb je het al. Waarom denk je dat die jongen gaat pesten? Hij mist zijn vader en zit vol met frustraties.

Wat kost jij per uur? .
quote:
En die jongeren die per ongeluk zwanger worden vind ik ook niet bepaald goede ouders. Dan nog liever die homo's als ouders idd.
.
quote:
Maar ik blijf er bij dat de ideale ouders een vader en een moeder blijven vanwege de eeuwenoude blijvende rol die zijn vervullen.
Ideale ouders bestaan niet. En homo's zijn niet allemaal supermannelijk, en lesbiennes niet supervrouwelijk. Mensen verschillen nu eenmaal qua karakter.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:54:37 #98
32266 thetruth
pi_7822805
Hmm wat vinden de homo's op dit topic dan van Paul de Leeuw als adoptie ouder? Gewoon uit nieuwsgierigheid
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:55:55 #99
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_7822829
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:54 schreef thetruth het volgende:
Hmm wat vinden de homo's op dit topic dan van Paul de Leeuw als adoptie ouder? Gewoon uit nieuwsgierigheid
Ik zou niet weten hoe Paul de Leeuw in privé-sfeer is, dus daar kan ik geen mening over geven. Daarnaast ken ik zijn partner helemaal niet...
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:56:21 #100
29508 roelandvdh
pi_7822838
quote:
lijkt mij nu juist een prima vader! hij is namelijk privee rustig geworden, serieus, leeft in een vrijzinnige omgeving qua vrienden en vriendinnen, heeft een stabiele relatie. Alleen jammer van alle publiciteit!
pi_7822843
quote:
Paul de Leeuw is door de selectie-eisen van de adoptiecommissie gekomen, dus eh... zal wel goed zitten he?

Los daarvan krijg ik uitslag als ik z'n hoofd op tv zie, maar dat is mijn mneing, whe he he .

vrijdag 10 januari 2003 @ 16:59:56 #102
32266 thetruth
pi_7822918
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:56 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Paul de Leeuw is door de selectie-eisen van de adoptiecommissie gekomen, dus eh... zal wel goed zitten he?

Los daarvan krijg ik uitslag als ik z'n hoofd op tv zie, maar dat is mijn mneing, whe he he .

Ik heb gelezen dat hij dat kind uit Amerika heeft gehaald op niet geheel legale wijze
pi_7822939
even voor het onderwerp heb ik een toepasselijk bericht van internet gehaald.

bron = dokter dokter.nl

CHICAGO (ANP) - Kinderen die opgroeien bij homoseksuele stellen ondervinden hier geen problemen van. Ze gedragen zich net zoals het gemiddelde kind van heteroseksuele partners en lopen niet meer risico op verwarring over hun seksuele identiteit.

Dit schrijft de Amerikaanse organisatie van kinderartsen in haar orgaan. De artsen pleiten er dan ook voor dat homoseksuele paren dezelfde rechten als heteroseksuele stellen krijgen.

,,Er zijn meer overeenkomsten dan verschillen tussen de opvoedstijl van ouders van dezelfde sekse en het traditionele gezin'', aldus een van de artsen. Uit onderzoek bleek dat kinderen met homoseksuele ouders meer open staan voor een partner van dezelfde sexe. Maar uiteindelijk kiezen ze niet vaker voor een homoseksuele partner dan andere kinderen.

Opvoeding

In de Verenigde Staten zijn er naar schatting tussen de een en negen miljoen kinderen die ten minste één homoseksuele ouder hebben. De meeste kinderen zijn geboren uit een heteroseksuele relatie. Maar steeds meer homostellen krijgen een kind via een draagmoeder of een spermadonor.

Homovaders hebben volgens de onderzoekers de neiging om strenger op te voeden, maar zijn ook actiever betrokken bij het leven van hun kind. Lesbische moeders doen meer moeite om een mannelijk rolmodel voor hun kind te zoeken dan alleenstaande heteroseksuele vrouwen. Kinderen van homoparen worden soms meer gepest dan andere kinderen, maar blijken ook veel toleranter zijn.

Adoptie door partners van dezelfde sekse wordt in de Verenigde Staten vaak belemmerd door allerlei regels, zoals het afwijzen van een ziektekostenverzekering voor het kind. In Florida, Mississippi en Utah is adoptie door homoparen bij de wet verboden. Alleen in de staat Vermont hebben homoseksuele partners dezelfde rechten als heteroseksuele stellen. Deze noordoostelijke staat is ook de eerste in de VS die homohuwelijken mogelijk maakte.

pi_7822957
quote:
Hij lijkt mij wel grappig als vader
Mijn vader is maar een bromtor.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 17:03:11 #105
29508 roelandvdh
pi_7822982
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:59 schreef thetruth het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat hij dat kind uit Amerika heeft gehaald op niet geheel legale wijze

Dat komt uit "de bladen" het was volkomen legaal! (maar moet nu naar huis, tot straks)
pi_7822999
quote:

[..]

Je moet ook niet alles geloven wat je leest.
pi_7823005
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 17:00 schreef cyberb0b het volgende:
even voor het onderwerp heb ik een toepasselijk bericht van internet gehaald.

verhaal

Nou dan is die kwestie ook weer beantwoord... Ik wist trouwens niet dat het homohuwelijk in de VS (vermont) ook al mogelijk was... Het is dus nu: Nl, België en Vermont...?
I´m back.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 17:05:02 #108
32266 thetruth
pi_7823018
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 17:04 schreef schatje het volgende:

[..]

Je moet ook niet alles geloven wat je leest.

Ik zeg ook niet dat ik het geloof ik vraag om ontkenning dan wel bevestiging
  vrijdag 10 januari 2003 @ 17:05:28 #109
32266 thetruth
pi_7823030
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 17:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou dan is die kwestie ook weer beantwoord... Ik wist trouwens niet dat het homohuwelijk in de VS (vermont) ook al mogelijk was... Het is dus nu: Nl, België en Vermont...?

Duitsland ook
pi_7823031
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 17:01 schreef xman het volgende:

[..]

Hij lijkt mij wel grappig als vader
Mijn vader is maar een bromtor.

Zou die thuis ook zo doen, denk je...
I´m back.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 17:06:00 #111
32266 thetruth
pi_7823043
ff offtopic, ik voel me nu wel een minderheid tussen al die homo's
pi_7823066
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 17:05 schreef thetruth het volgende:

[..]

Duitsland ook

Over een paar jaar in heel de Westerse wereld (op Florida enz + het Vaticaan na)...
I´m back.
pi_7823082
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 17:06 schreef thetruth het volgende:
Rustig maar joh... Ik ben ook ... eh... hetero
I´m back.
pi_7823095
quote:
Hoezo ? Als je voor homo adoptie bent moet je wel een homo zijn ?
pi_7823107
quote:
Ach, naast die Rotterdamse Imam is nog wel een plaatsje vrij
  vrijdag 10 januari 2003 @ 17:10:02 #116
32266 thetruth
pi_7823129
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 17:08 schreef gelly het volgende:

[..]

Hoezo ? Als je voor homo adoptie bent moet je wel een homo zijn ?

Dat was een grap
  vrijdag 10 januari 2003 @ 17:10:25 #117
32266 thetruth
pi_7823133
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 17:09 schreef rvand het volgende:

[..]

Ach, naast die Rotterdamse Imam is nog wel een plaatsje vrij

die is stieken ook homo
pi_7823134
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 17:08 schreef gelly het volgende:

[..]

Hoezo ? Als je voor homo adoptie bent moet je wel een shomo links zijn ?

I´m back.
pi_7823179
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 17:10 schreef Ryan3 het volgende:

Hoezo ? Als je voor homo adoptie bent moet je wel een shomo links zijn ?

*kuch*
pi_7823184
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 17:10 schreef thetruth het volgende:

[..]

die is stieken ook homo

En jij wil ook geen kinderen?
  vrijdag 10 januari 2003 @ 17:13:27 #121
32266 thetruth
pi_7823202
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 17:12 schreef rvand het volgende:

[..]

En jij wil ook geen kinderen?

Alleen als ze rechts liberaal worden en voor beperking van immigratie zijn
pi_7823264
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 17:13 schreef thetruth het volgende:

[..]

Alleen als ze rechts liberaal worden en voor beperking van immigratie zijn

Ik denk ook wel dat je zo geboren kunt worden...
I´m back.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 17:17:50 #123
32266 thetruth
pi_7823290
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 17:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ook dat was een grap. Leer relativeren
pi_7823298
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 17:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

pi_7823333
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:48 schreef LuQas het volgende:

[..]

Maar ik denk serieus dat in een homoseksuele relatie er altijd een persoon is die de moederrol vervuld (het primaire zorgen, emotionele steun) en een persoon die de vaderrol vervuld (het in contact brengen met de maatschappij, het sociale leven), daar hoef je niet per se een vrouwtje of een mannetje voor te zijn.

Als homosexualtied door het Oedipuscomplex wordt veroorzaakt, hoe kan dit dan in de dieren wereld voorkomen?

Het is bewezen dat dit het geval is..

De mens is ook een dier in een ver geevalueerde vorm.

bron = http://www.bio.uva.nl/WatIsNieuw/wn1998/wn0798/wn0798.htm

quote:
Er is geen onderwerp dat de laatste weken zo populair is in de wetenschapsrubrieken als overspel, homosexualiteit, veelwijverijen -mannerij bij dieren. Het is alsof het nog niet is doorgedrongen dat wat de mens onnatuurlijk wil noemen in elk geval in de rest van de natuur heel natuurlijk is. In het Parool van zaterdag 14-2-98 een verslag van het onderzoek van twee Groningse biologen, Dik Heg en Rob van Treuren, bij scholeksters. Ze bestudeerden dertig trio's, een man met wtee vrouwtjes. (Nature 391, p 687). De dieren delen gezamelijk een nest en paren regelmatig in alle kombinaties, ook de lesbische. Als gevolg hiervan bevatten de nesten te veel eieren, die niet allemaal uitgebroed kunnen worden, waardoor er totaal niet meer jongen groot worden dan bij een monogaam paar. Het evolutionaire voordeel zit volgens de onderzoekers in de kansen van het tweede wijfje in het daaropvolgende jaar. Twee van de drie van zulke 'bijvrouwen' broeden het volgende jaar, tegen maar een op de drie van de wijfjes uit een monogame verhouding. Als ze in een seizoen alleen was gebleven, dan is er slecht negen procent kans op paarvorming in het tweede jaar. De kop van het artikel in het Parool is "Het voordeel van de harem". Maar om nu bij een menage à trois meteen van een harem te spreken..... Het onderwerp komt ook uitgebreid ter sprake in de laatste Bionieuws.
pi_7823374
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 17:17 schreef thetruth het volgende:

[..]

Ook dat was een grap. Leer relativeren

Dat van mij ook hoor...
I´m back.
pi_7823978
Er zullen vast veel kinderen zijn die in een gezin hadden willen opgroeien waar liefde en respect en genegenheid heel gewoon zijn. Bijvoorbeeld bij twee homovaders.

De vraag of het kan en moet kunnen is volgens mij allang achterhaald - het gebeurt gewoon en het gaat over het algemeen naar tevredenheid. De vraag is voor mij meer hoe adoptie werkt - of bijvoorbeeld de manier van Paul de Leeuw wel zo gewenst is.

pi_7825917
Ik denk niet dat dat gezond is voor de ontwikkeling van het kind, zo heeft de natuur het niet bedoelt. Eenouder gezinnen met alleen een moeder zijn denk ik nog minder schadelijk.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 19:35:55 #129
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_7826035
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 19:30 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik denk niet dat dat gezond is voor de ontwikkeling van het kind, zo heeft de natuur het niet bedoelt. Eenouder gezinnen met alleen een moeder zijn denk ik nog minder schadelijk.
Lees eerst even de hele discussie s.v.p. je argumenten zijn al lang ontkracht.
Afrika Paprika
  vrijdag 10 januari 2003 @ 20:06:26 #130
3542 Gia
User under construction
pi_7826686
quote:

[..]

Hij heeft het kind op geheel legale wijze uit Amerika gehaald, maar er niet bij verteld dat hij homo is.
Hij is dus alleenstaande vader. Pas wanneer de adoptie helemaal is afgerond wordt zijn partner ook papa van het kind.

Niks illegaals aan. Gewoon creatief met de wet omgaan.

Als alleenstaande vader kon hij wel een kind adopteren, maar als hij samen met zijn partner dat had willen doen, waren ze afgewezen.

pi_7826823
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 20:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Hij heeft het kind op geheel legale wijze uit Amerika gehaald, maar er niet bij verteld dat hij homo is.
Hij is dus alleenstaande vader. Pas wanneer de adoptie helemaal is afgerond wordt zijn partner ook papa van het kind.

Niks illegaals aan. Gewoon creatief met de wet omgaan.

Als alleenstaande vader kon hij wel een kind adopteren, maar als hij samen met zijn partner dat had willen doen, waren ze afgewezen.

Dat maakt het toch wat twijfelachtig - dat je er over moet liegen - is niet zo'n lekkere basis om met een kind te beginnen. De homomannen met kinderen die ik ken, kregen hun kind van een draagmoeder of samen met een lesbisch stel of een alleenstaande moeder. Dat heeft veel voordelen.
pi_7833468
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 20:06 schreef Gia het volgende:

Tja, da's op zich wel raar. Dat alleenstaanden kinderen kunnen adopteren.

Zal wel van land tot land verschillen.

pi_7833854
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 19:30 schreef Evil_Jur het volgende:
Goh wat ruimhartig, ben blij dat er mensen zijn zoals jij, zo'n hart onder de riem doet me echt goed

crosspost (ik zat in het verkeerde topic eigenlijk met mijn post) :

De meest ideale situatie is een mama en een papa, die heel van van elkaar houden en heel veel van hun kind(eren).
Maar de meeste ideale situatie is niet voor iedereen weggelegd.

Zo groeien mijn kinderen op met een vader op afstand.
Zo groeit het kind van mijn nicht op met twee mama's.
Zo groeit een klasgenoot van mijn zoontje op met enkel zijn papa.
En een jongetje hier even verderop groeit op bij zijn oma en opa.

Waar het om gaat is dat ze zich veilig voelen, in een stabiele en vertrouwde omgeving opgroeien, dat er goed voor ze gezorgd wordt, dat er van ze gehouden wordt.
Door papa en mama, door alleen een mama , door alleen een papa, door oma en opa, door pleegouders, door 2 papa's , door 2 mama's.

Ik zie niet het nut in van welk boterbriefje dan ook persoonlijk, maar voor diegene die daar wel waarde aan hechten, man en vrouw, man en man, vrouw en vrouw, wat is in Godsnaam het probleem?
Kinderen reageren niet of zelden (dan dus ingegeven door volwassenen) zo bekrompen als volwassenen dat doen.
Dat zogenaamde pesten vanwege een niet standaard huissituatie komt echt niet vaak voor, niet vaker dan gepest worden vanwege rood haar, een bril, een beugel of simpelweg for no reason at all.

Mensen houden van elkaar, willen samen zijn, willen dat bezegelen, willen een kind, laat ze toch.
Het gaat om liefde geven en je geliefd voelen.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 11 januari 2003 @ 11:37:08 #134
3542 Gia
User under construction
pi_7836152
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 02:45 schreef milagro het volgende:

[..]

Goh wat ruimhartig, ben blij dat er mensen zijn zoals jij, zo'n hart onder de riem doet me echt goed

crosspost (ik zat in het verkeerde topic eigenlijk met mijn post) :

De meest ideale situatie is een mama en een papa, die heel van van elkaar houden en heel veel van hun kind(eren).
Maar de meeste ideale situatie is niet voor iedereen weggelegd.

Zo groeien mijn kinderen op met een vader op afstand.
Zo groeit het kind van mijn nicht op met twee mama's.
Zo groeit een klasgenoot van mijn zoontje op met enkel zijn papa.
En een jongetje hier even verderop groeit op bij zijn oma en opa.

Waar het om gaat is dat ze zich veilig voelen, in een stabiele en vertrouwde omgeving opgroeien, dat er goed voor ze gezorgd wordt, dat er van ze gehouden wordt.
Door papa en mama, door alleen een mama , door alleen een papa, door oma en opa, door pleegouders, door 2 papa's , door 2 mama's.

Ik zie niet het nut in van welk boterbriefje dan ook persoonlijk, maar voor diegene die daar wel waarde aan hechten, man en vrouw, man en man, vrouw en vrouw, wat is in Godsnaam het probleem?
Kinderen reageren niet of zelden (dan dus ingegeven door volwassenen) zo bekrompen als volwassenen dat doen.
Dat zogenaamde pesten vanwege een niet standaard huissituatie komt echt niet vaak voor, niet vaker dan gepest worden vanwege rood haar, een bril, een beugel of simpelweg for no reason at all.

Mensen houden van elkaar, willen samen zijn, willen dat bezegelen, willen een kind, laat ze toch.
Het gaat om liefde geven en je geliefd voelen.

Mooi gezegd, Milagro. Hier valt niets meer aan toe te voegen.
pi_7868547
Ik ben er op tegen, het lijkt me geen wenselijke situatie voor een kind.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_7868672
Het liefst zie ik kinderen "gewoon" opgroeien met een vader en een moeder. Dit is de natuurlijke manier.

Twee moeders kan ik ook accepteren. Ik heb alleen een probleem met een kind dat twee vaders heeft. Ik kan het niet beredeneren, het is gewoon een gevoel van 'dit kan niet'.

pi_7869045
quote:
Op maandag 13 januari 2003 10:10 schreef raider101 het volgende:
Dit is de natuurlijke manier.

Twee moeders kan ik ook accepteren. Ik heb alleen een probleem met een kind dat twee vaders heeft. Ik kan het niet beredeneren, het is gewoon een gevoel van 'dit kan niet'.

De 'natuurlijke' beredenering is al eerder ontkracht. Polygamie, incest, allemaal natuurlijke zaken die we ook niet accepteren.

Alle respect voor je gevoel, en voor jou persoonlijk zie ik een homorelatie dan ook niet zo zitten
Maar gevoel is geen argument om anderen dat recht dan maar te ontzeggen.

pi_7869175
quote:
ik ben er van overtuigd dat een opvoeding door homo's c.q. lesbo's alleen zou slagen in een maatschappij waar dit veelvuldig voorkomt, net als kannibalisme en bigamie
ROTFLOL! .
Wittgenstein
  vrijdag 11 maart 2005 @ 14:23:04 #139
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_25473687
*bump* Dit was laats weer in het nieuws.

Wat mij betreft moeten homo paren gediscrimineerd worden en krijgen hetro paren voorrang. Laten we het positieve discriminatie noemen. Om een kind te adopteren moet je ook een huis hebben, het is onzin om wat het beste is voor het kind te negeren om maar politiek correct te zijn.
I'm nobody's sheep
  vrijdag 11 maart 2005 @ 14:28:17 #140
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_25473756
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 14:23 schreef Scandum het volgende:
*bump* Dit was laats weer in het nieuws.

Wat mij betreft moeten homo paren gediscrimineerd worden en krijgen hetro paren voorrang. Laten we het positieve discriminatie noemen. Om een kind te adopteren moet je ook een huis hebben, het is onzin om wat het beste is voor het kind te negeren om maar politiek correct te zijn.
Het is anders niet aangetoond dat een homopaar minder goed zou zijn voor een kind. Een groot voordeel is juist dat het kind veel ruimdenkender opgroeit.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 14:38:57 #141
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25473915
Het gros van de kinderen in adoptie door homopaar gaat niet over twee nichten die een kind willen, dat is het beeld dat de media je geeft, want dat geeft kijkcijfers.
Het gros van de gevallen zijn 2 samenwonenende of getrouwde vrouwen waar 1 natuurlijke moeder is.
Dit kind groeit op in een gezin.
Echter, als de Natuurlijke moeder overlijd is er ineens een probleem, want de andere mama heeft geen recht op dat kind. Ergo, een kind wat net zijn ene mama heeft verloren wordt door de kinderbescherming weggehaald bij de andere mama. In een tehuis geplaatst of bij de spermadonor.

Kijk, dat is dus niet een situatie die bevorderlijk is voor het kind.
Hierom moet het mogelijk zijn dat de partner het kind ook kan erkennen.

Dit is het hele punt achter adoptie door homoparen.

En kom nou niet met ja´s en maaren. Ik heb schrijnende geval gezien waar een kind door de politie en de kinder bescherming werd weggehaald bij haar overgebleven mama. Niet omdat het een slecht huis was, integendeel zelfs.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator vrijdag 11 maart 2005 @ 14:55:37 #142
5428 crew  miss_sly
pi_25474088
De huidige discussie gaat wel degelijk over adoptie van kinderen uit het buitenland. Op dit moment is het voor homoparen niet mogelijk om officieel een kind te adoptren zoals hetero-stellen dat kunnen, en dat is dus in Nederland discriminatie. Deze discriminatie willen ze uit de weg ruimen, maar het grote probleem blijft dat er geen land is dat de te adopteren kinderen naar homo-stellen wil laten gaan. Ergo, je kunt de discriminatie voor de Nederlandse wet wel wijzigen, maar je kunt landen niet dwingen akkoord te gaan met adoptie door homo-stellen.

Wat betreft de adoptie in Nederland: ik zal het nog eens navragen bij mijn zusje, maar volgens mij is haar vrouw de andere moeder van hun kind en als mijn zusje overlijdt blijft mijn neefje gewoon bij zijn andere mama. Naar de spermadonor gaat dit kind trouwens nooit; stel je voor dat je spermadonor bent voor een spermabank en van diverse kindjes overlijdt de mama, dan staan er ineens een x-aantal kinderen bij je op de stoep waarvan je niet eens zeker wist dat ze bestonden en waar je in principe niets mee te maken wilt hebben? dacht het niet!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 11 maart 2005 @ 15:32:51 #143
3542 Gia
User under construction
pi_25474618
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 14:55 schreef miss_sly het volgende:
Deze discriminatie willen ze uit de weg ruimen, maar het grote probleem blijft dat er geen land is dat de te adopteren kinderen naar homo-stellen wil laten gaan. Ergo, je kunt de discriminatie voor de Nederlandse wet wel wijzigen, maar je kunt landen niet dwingen akkoord te gaan met adoptie door homo-stellen.
De meeste landen gaan wel akkoord met adoptie door een alleenstaande man of vrouw. Op die manier kan dit omzeild worden. Ga je daarna lekker samen wonen en erkent de andere partner het kind, omdat dat in Nederland dan dus WEL mag.

Volgens mij had Paul de Leeuw toch ook als zogenaamde alleenstaande een kind geadopteerd??
  donderdag 17 maart 2005 @ 09:32:01 #144
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_25537738
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 15:32 schreef Gia het volgende:

[..]

De meeste landen gaan wel akkoord met adoptie door een alleenstaande man of vrouw. Op die manier kan dit omzeild worden. Ga je daarna lekker samen wonen en erkent de andere partner het kind, omdat dat in Nederland dan dus WEL mag.

Volgens mij had Paul de Leeuw toch ook als zogenaamde alleenstaande een kind geadopteerd??
Zo gaat het inderdaad. De ene ouder adopteert het kind als alleenstaande, waarna de partner dit kind in Nederland ook als kind erkent. Zo is het probleem omzeild.
Afrika Paprika
pi_25537934
Tja, ik vraag me af of het voor een kind wel "stoer" is om door 2 homo's opgevoed te worden. Das natuurlijk een voedingsbodem voor pesterijen, hoe je het wend of keert.
  Moderator donderdag 17 maart 2005 @ 09:48:34 #146
5428 crew  miss_sly
pi_25537979
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 09:44 schreef pberends het volgende:
Tja, ik vraag me af of het voor een kind wel "stoer" is om door 2 homo's opgevoed te worden. Das natuurlijk een voedingsbodem voor pesterijen, hoe je het wend of keert.
Misschien wel. Then again, er zijn tegenwoordig zo ontzettend veel verschillende gezinsvormen, dat kinderen niet meer alle andere kinderen die niet met 1 pa en 1 ma in een huis wonen vreemd vinden.

En 'stoer' hoeft het ook niet te zijn, er zijn wel meer ouders die in de ogen van andere kinderen niet stoer zijn enzo.
pi_25538023
Ik denk dat het een grote cultuurschok is voor het kind van een arm (achterlijk) land naar een rijke liberale samenleving (op de moslims na dan).
  Moderator donderdag 17 maart 2005 @ 09:53:04 #148
5428 crew  miss_sly
pi_25538046
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 09:51 schreef pberends het volgende:
Ik denk dat het een grote cultuurschok is voor het kind van een arm (achterlijk) land naar een rijke liberale samenleving (op de moslims na dan).
En wat heeft dat met adoptie door homo's te maken?
pi_25538075
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 09:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En wat heeft dat met adoptie door homo's te maken?
2 homo's of lesbo's geven dat extra liberale tintje. Je kan natuurlijk ook door een strengchristelijk hetero gezin geadopteert worden.
  Moderator donderdag 17 maart 2005 @ 09:57:52 #150
5428 crew  miss_sly
pi_25538121
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 09:54 schreef pberends het volgende:

[..]

2 homo's of lesbo's geven dat extra liberale tintje. Je kan natuurlijk ook door een strengchristelijk hetero gezin geadopteert worden.
Ja, dat is stukken beter

Doorgaans worden deze kinderen geadopteerd door mensen die heel graag een kindje zouden willen, want je moet er nogal wat voor over hebben om uiteindelijk een kindje te krijgen. Of dat dan streng-gelovige mensen, homo's, liberalen, socialisten, whatever zijn, maakt niet uit. Ze hebben allemaal een kind veel liefde en aandacht te bieden en waarschijnlijk een betere start dan het in eigen land zou hebben.
Een shok is het denk ik altijd voor een kind, zeker als het geen baby meer is, omdat de hele wereld verandert.
pi_25538700
Het is wel slecht voor het milieu, die geadopteerde kinderen. Want ze worden opeens westerse kinderen, die verbruiken 30 keer meer grondstoffen dan arme kinderen. Ik snap niet dat GroenLinks zo voorstander is van het adopteren.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 16:10:28 #152
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_25567478
Voor baby's/peuters (want daar gaat het over het algemeen om) is het elke dag weer een shock om er achter te komen dat ze handen en voeten hebben, het feit dat de ouders allebei mannen zijn valt hen echt niet op.
Afrika Paprika
  vrijdag 18 maart 2005 @ 16:12:04 #153
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25567508
tvp. Ik heb nog niet alles gelezen, dus op het moment niets zinnigers te melden.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 16:19:04 #154
16715 Mylene
*schatje*
pi_25567643
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 15:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt, maar er zijn ook landen, ik meen China, die zwart op wit willen hebben dat de alleenstaande geen homoseksueel is.
  Moderator vrijdag 18 maart 2005 @ 16:23:36 #155
5428 crew  miss_sly
pi_25567714
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 16:19 schreef schatje het volgende:

[..]

Klopt, maar er zijn ook landen, ik meen China, die zwart op wit willen hebben dat de alleenstaande geen homoseksueel is.
Sterker nog, er is geen enkel land dat mee wil werken als het zou weten dat het kind bij homoseksuelen terecht zou komen.
Dat het via slinkse wegen misschien te omzeilen is enzo, is een tweede. Je kunt je echter afvragen of je als homoseksueel stel zo'n spel wilt spelen en niet eigenlijk gewoon zonder problemen een kind wilt kunnen adopteren.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 16:24:58 #156
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25567740
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 16:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Sterker nog, er is geen enkel land dat mee wil werken als het zou weten dat het kind bij homoseksuelen terecht zou komen.
Dat het via slinkse wegen misschien te omzeilen is enzo, is een tweede. Je kunt je echter afvragen of je als homoseksueel stel zo'n spel wilt spelen en niet eigenlijk gewoon zonder problemen een kind wilt kunnen adopteren.
Natuurlijk wil je geen problemen, en zeker niet omdat je toevallig een andere geaardheid hebt. Maar is er wel een probleemloze weg, en is die ook echt probleemloos?
  Moderator vrijdag 18 maart 2005 @ 16:29:00 #157
5428 crew  miss_sly
pi_25567810
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 16:24 schreef Alicey het volgende:

[..]

Natuurlijk wil je geen problemen, en zeker niet omdat je toevallig een andere geaardheid hebt. Maar is er wel een probleemloze weg, en is die ook echt probleemloos?
Ik denk dat er op dit moment nog geen probleemloze weg is voor andere-dan-reguliere leefvormen om een kind te krijgen (adoptie of anderszins) en op te voeden. Niet omdat de verschillende vormen er niet toe in staat zijn, maar omdat er helaas te veel buitenwereld is dat het niet begrijpt, niet wil begrijpen en afkeurt. Ook als je een biologisch eigen kind krijgt met een papa/mama op afstand en je dit kind alleen of met je partner wilt opvoeden kom je deze mensen tegen.

Dus kinderen bij homoseksuele ouders zal voorlopig nog niet probleemloos worden. Voor jezelf moet je je afvragen of je dat wilt, voor jezelf maar vooral voor je kind. Ik denk dat je pas een afgewogen antwoord kunt geven als het te laat is, namelijk als je een kind hebt.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 15:09:55 #158
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_25587375
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 16:29 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat er op dit moment nog geen probleemloze weg is voor andere-dan-reguliere leefvormen om een kind te krijgen (adoptie of anderszins) en op te voeden. Niet omdat de verschillende vormen er niet toe in staat zijn, maar omdat er helaas te veel buitenwereld is dat het niet begrijpt, niet wil begrijpen en afkeurt.
Je vergeet de mensen (waar jij ook onder valt) die doodleuk ontkennen dat er een verschil is tussen een man en een vrouw. Kinderen zijn zich vaak al op 4 jarige leeftijd bewust van hun geaardheid, en het is hopelijk duidelijk dat een kind een ouder van een bepaald geslacht nodig kan hebben. Waarschijnlijk niet elk kind, maar ik zie niet in waarom er risicos genomen moeten worden.

Een goede kennis die die taak van rol model op zich neemt vind ik maar een slechte oplossing, doe het dan goed en plaats kinderen bij een hetro stel. Adoptie door alleenstaanden hoort ook alleen in specifieke gevallen (familie, etc) te gebeuren. Het homohuwelijk hoort te volstaan i.p.v. adoptie voor lesbische koppels waar de moeder overlijd.

Het is een beetje arrogant om alle tegenstand als onbegrip of afkeur te bestempelen, hoewel dat natuurlijk wel makkelijk is.
I'm nobody's sheep
  Moderator zaterdag 19 maart 2005 @ 15:29:15 #159
5428 crew  miss_sly
pi_25587809
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 15:09 schreef Scandum het volgende:

[..]

Je vergeet de mensen (waar jij ook onder valt) die doodleuk ontkennen dat er een verschil is tussen een man en een vrouw. Kinderen zijn zich vaak al op 4 jarige leeftijd bewust van hun geaardheid, en het is hopelijk duidelijk dat een kind een ouder van een bepaald geslacht nodig kan hebben. Waarschijnlijk niet elk kind, maar ik zie niet in waarom er risicos genomen moeten worden.

Een goede kennis die die taak van rol model op zich neemt vind ik maar een slechte oplossing, doe het dan goed en plaats kinderen bij een hetro stel. Adoptie door alleenstaanden hoort ook alleen in specifieke gevallen (familie, etc) te gebeuren. Het homohuwelijk hoort te volstaan i.p.v. adoptie voor lesbische koppels waar de moeder overlijd.

Het is een beetje arrogant om alle tegenstand als onbegrip of afkeur te bestempelen, hoewel dat natuurlijk wel makkelijk is.
Ik ontken helemala niet dat er verschil is tussen man en vrouw, ik ben van mening dat een kind net zo goed kan opgroeien in een andere gezinsvorm dan een met man/vrouw.
Als een kind met liefde en aandacht wordt opgevoed en degene die daarvoor verantwoordlijk is/zijn ervoor zorgen dat het kind van alle mogelijkheden voldoende in de omgeving heeft (in de vorm van grootouders, ooms en tantes, vriendje en vriendinnetjes die in een andere gezinsvorm opgroeien) is er helemaal niets aan de hand. Maar ik vind dat heterostellen hun kinderen net zo goed alle andere vormen moeten laten zien om ze te leren dat hun leefsituatie niet de enige en niet de enige juiste is.
  zondag 20 maart 2005 @ 00:32:54 #160
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_25601410
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 15:29 schreef miss_sly het volgende:
Maar ik vind dat heterostellen hun kinderen net zo goed alle andere vormen moeten laten zien om ze te leren dat hun leefsituatie niet de enige en niet de enige juiste is.
Waarom zo'n sterke behoefte aan indoctrinatie, mogen mensen niet voor zichzelf beslissen wat ze ergens van vinden? Misschien een kind bij een pedofiel zetten, dan krijgen ze begrip voor een groep mensen die met de nek word aangekeken.

Een homopaar zonder familie, kennissen of vrienden, kan gewoon adopteren. Waar ik zo ziek van word is het gelijkheids beginsel dat boven het belang van het adoptie kind word geplaatst. Als je een open hart operatie krijgt laat je dit ook niet door de melk man doen, maar als het om een adoptie kind gaat maakt een lesbische heroine hoer een eerlijke kans, want we mogen niet discrimineren.

Jij bent er ook veel te zeker van dat het allemaal goed gaat, hierbij vergeet je dat er bijna geen adoptie kinderen van homo paren zijn in nederland. Jouw veronderstelling is dus nergens op gebaseerd. Over twintig jaar kan er begonnen worden met het opmeten van de schade.
I'm nobody's sheep
  Moderator zondag 20 maart 2005 @ 08:20:51 #161
5428 crew  miss_sly
pi_25604444
quote:
Op zondag 20 maart 2005 00:32 schreef Scandum het volgende:

[..]

Waarom zo'n sterke behoefte aan indoctrinatie, mogen mensen niet voor zichzelf beslissen wat ze ergens van vinden? Misschien een kind bij een pedofiel zetten, dan krijgen ze begrip voor een groep mensen die met de nek word aangekeken.

Een homopaar zonder familie, kennissen of vrienden, kan gewoon adopteren. Waar ik zo ziek van word is het gelijkheids beginsel dat boven het belang van het adoptie kind word geplaatst. Als je een open hart operatie krijgt laat je dit ook niet door de melk man doen, maar als het om een adoptie kind gaat maakt een lesbische heroine hoer een eerlijke kans, want we mogen niet discrimineren.

Jij bent er ook veel te zeker van dat het allemaal goed gaat, hierbij vergeet je dat er bijna geen adoptie kinderen van homo paren zijn in nederland. Jouw veronderstelling is dus nergens op gebaseerd. Over twintig jaar kan er begonnen worden met het opmeten van de schade.
Net zo zeker als ik volgens jou ben dat het goed gaat, ben jij dat het fout gaat.

FYI, een lesbische heroinehoer maakt zeer weinig kans een adoptiekind te krijgen. De mangel waar ieder aanstaand adoptiepaar door gehaald wordt zou haar al erg vroeg laten afvallen. Als jij op deze manier denkt, heb je kennelijk bitter weinig idee over hoe adoptie in z'n werk gaat. Verdiep je daar eens in.

Ten tweede mag van mij juist iedereen voor zichzelf beslissen wat hij/zij ergens van vindt, maar ik vind dat iedereen dus die mogelijkheid moet krijgen, ook mensen die anders denken dan jij.

Ten derde zouden in een ideale wereld er geen adoptiekindjes zijn, want alle kindjes zouden geboren worden in een gelukkig gezinnetje met een papa en mama die zielsveel van elkaar en hun kindjes houden en die alle middelen (emotioneel, fysiek, financieel, enz.) hebben om hun kinderen met alles erop en eraan op te laten groeien tot evenwichtige gelukkige hooggeschoolde volwassen die de cirkel rondmaken door eenzelfde gelukkige gezinnetje te vormen.
Helaas, deze wereld bestaat niet.
In de echte wereld zijn niet alle mensen gelijk. Papa's en mama's blijven niet altijd gelukkig samen. Ook zijn ze niet altijd lief voor de kinderen die ze krijgen. Niet iedereen die een kind zou willen en ervoor kan zorgen, krijgt ook een kind. Niet iedereen is heteroseksueel. Niet iedereen vindt de liefde van zijn/haar leven. Mensen overlijden. Mensen krijgen kinderen waar ze niet voor kunnen zorgen.
Kortom, de wereld waarin onze kinderen opvoeden is erg gemeleerd en er zijn meer goeden dan de standaarden. Ik ben ervan overtuigd dat onderzoek over 20 jaar zal aantonen homoseksuele stellen net zo goed kinderen kunnen opvoeden als heteroseksuele stellen.
  zondag 20 maart 2005 @ 11:48:15 #162
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_25606607
quote:
Op zondag 20 maart 2005 08:20 schreef miss_sly het volgende:
Net zo zeker als ik volgens jou ben dat het goed gaat, ben jij dat het fout gaat.
Dat zei ik niet, ik vind homosexualiteit een min punt.
quote:
FYI, een lesbische heroinehoer maakt zeer weinig kans een adoptiekind te krijgen. De mangel waar ieder aanstaand adoptiepaar door gehaald wordt zou haar al erg vroeg laten afvallen. Als jij op deze manier denkt, heb je kennelijk bitter weinig idee over hoe adoptie in z'n werk gaat. Verdiep je daar eens in.
Welke mangel? Die mangel is zo politiek correct als het maar zijn kan en valt dus erg mee. Heb je een huis, baan, en staat er nergens wat slechts over je geschreven dan kan je aan de slag. Een hoer kan gewoon adopteren aangezien het nu een legaal beroep is, en drugs verslavingen zijn moeilijk te controleren.
quote:
Ten tweede mag van mij juist iedereen voor zichzelf beslissen wat hij/zij ergens van vindt, maar ik vind dat iedereen dus die mogelijkheid moet krijgen, ook mensen die anders denken dan jij.
Dat is mooi, in de praktijk is er weinig tolerantie en respect voor anders denkenden.
quote:
Ik ben ervan overtuigd dat onderzoek over 20 jaar zal aantonen homoseksuele stellen net zo goed kinderen kunnen opvoeden als heteroseksuele stellen.
Dat blijkt, nu maar afwachten wat de kinderen daar zelf over te zeggen hebben als ze volwassen zijn. Echte diepgang in je redenatie is er niet. In de echte wereld zijn mensen idd niet gelijk, alleen in de droom wereld van de politiek correcte maffia. Dus homos kunnen ook slechte ouders zijn. Ik zie dus alleen maar nadelen.
I'm nobody's sheep
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')