quote:juist...
Op vrijdag 10 januari 2003 16:32 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Het zou mij niet verbazen als homo-stellen heel wat beter gemotiveerd voor kinderen kiezen dan het gemiddelde (!) hetero-stel.
quote:Lijkt mij niet erg praktisch. Voor de rest kan ook een man of vrouw alleen een kind goed opvoeden, me dunkt... Gebeurt maar al te vaak... Dus...
Op vrijdag 10 januari 2003 16:34 schreef gelly het volgende:[..]
Die vraag staat nog open.
quote:Ja, volgens mij was dat de voornaamste reden om tegen de openstelling van het burgerlijk huwelijk voor homo's te stemmen, en wilde men het beperken tot een geregistreerd partnerschap (met verder wel dezelfde financiele rechten etc). Wat de exacte redenen waren om tegen adoptie te zijn, weet ik niet zo. Ik geloof dat men o.a. bang was dat hierdoor adoptie van kinderen uit ontwikkelingslanden zou worden geblokkeerd door deze landen. En verder heeft 't CDA natuurlijk een deels vrij (religieus) conservatieve achterban.
Op vrijdag 10 januari 2003 16:32 schreef LuQas het volgende:
[offtopic]@DM: Eh... was het CDA niet ook tegen het adopteren van kinderen door homostellen?[/offtopic]
(Overigens mochten de 4 homo CDA-kamerleden gewoon vóór het 'homohuwelijk' stemmen, dat was geen probleem.)
En ik ben het uiteraard niet in álles met m'n partij eens, hehehe
quote:Ik weiger te geloven dat homo's kinderen willen adopteren, opdat ze daarmee lekker op hetero's zouden gaan lijken. Ik denk dat de kinder/opvoedingswens van homo's oprechter is dan van het gemiddelde heterostel.
Op vrijdag 10 januari 2003 16:35 schreef Ryan3 het volgende:Of niet. Ze hebben de acceptatie, het samenwonen, het huwelijk en dan nu om het plaatje compleet te maken: de kinderen... Kijk eens ik ben nu eenmaal niet erg romantisch als het gaat om de kinderwens van mensen... Vooral ook als ik zie hoe kinderen soms behandeld worden...
quote:<nog meer offtopic> Oeh! Wij proeven frustratie!
Op vrijdag 10 januari 2003 16:36 schreef roelandvdh het volgende:<ook offtopic>WAT HEEFT DAT *%$#!!!!$ CDA ER NU WEER MEE TE MAKEN</offtopic>
quote:Dat denk ik ook. Het heeft niet "hetero'tje spelen" als motief zoals Ryan suggereert.
Op vrijdag 10 januari 2003 16:40 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Ik weiger te geloven dat homo's kinderen willen adopteren, opdat ze daarmee lekker op hetero's zouden gaan lijken. Ik denk dat de kinder/opvoedingswens van homo's oprechter is dan van het gemiddelde heterostel.
Een kind ervaart het sexuele geslacht niet. De meeste jongens wilden met hun moeder en vader trouwen. Dat verschild per week. Dus voor een kind zal het niet uitmaken of het nou twee vaders of moeders heeft.
Als een kind tussen 2 ouders is opgegroed, of het nu vaders of moeders zijn of een vader of een moeder.. en de relatie is stabiel dan komt het kind niks te kort.
Ik ken een jongen met 2 moeders bij mijn kinderen op school. Dit kind wordt niet meer of minder gepest dan andere kinderen. Volgens mij pest dit joch zelf liever andere kinderen.
Hoewel dit niet echt een goed voorbeeld is, de jongen is namelijk niet geadopteerd. Moeder was vroeger getrouwd.
quote:das dus het hele eiereten.........
Op vrijdag 10 januari 2003 16:43 schreef thetruth het volgende:
ik kan me niet voorstellen hoe het zou zijn om 2 vaders of 2 moeders te hebben
quote:Gelukkig zijn er ook homo's die goed kunnen troosten, en lesbiennes die bier lusten en kunnen autorijden!
Hmm misschien moet ik mijn mening niet geven aangezien ik uit een gelukkig 2 ouder (nooit gescheiden) gezin kom en ben opgegroeid. Ik blij er bij dat homofiele mensen en lesbische mensen niet geschikt zijn voor het opvoeden van kinderen. Ik hecht sterk aan mijn moeder waar ik als kind altijd troost kon vinden en nu nog al heb ik het nu niet meer nodigEn mijn pa waar ik altijd een biertje mee kan drinken en waar ik nu autorijden van leer. Ja mensen, het is fijn om een vader en een moeder te hebben en ik kan me niet voorstellen hoe het zou zijn om 2 vaders of 2 moeders te hebben
quote:Ik weiger te geloven dat homo's gemiddeld oprechter zijn in hun kinderwens dan hetero's, bij wie het soms ook gewoon een kwestie van vadertje-moedertje spelen is zonder de consequenties, financieel en emotioneel, van te voren te overzien of zelfs gewoon, nog steeds, een kwestie van een ongelukje.
Op vrijdag 10 januari 2003 16:40 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Ik weiger te geloven dat homo's kinderen willen adopteren, opdat ze daarmee lekker op hetero's zouden gaan lijken. Ik denk dat de kinder/opvoedingswens van homo's oprechter is dan van het gemiddelde heterostel.
quote:Dt is puur om dat jij aan een vader en moeder relatie bent gewend. Als een kind aan 2 vaders of 2 moders is gewend kan hij of zij net zo goed bij de eene uithuilen en bij de andere een pilsje tappen..
Hmm misschien moet ik mijn mening niet geven aangezien ik uit een gelukkig 2 ouder (nooit gescheiden) gezin kom en ben opgegroeid. Ik blij er bij dat homofiele mensen en lesbische mensen niet geschikt zijn voor het opvoeden van kinderen. Ik hecht sterk aan mijn moeder waar ik als kind altijd troost kon vinden en nu nog al heb ik het nu niet meer nodigEn mijn pa waar ik altijd een biertje mee kan drinken en waar ik nu autorijden van leer. Ja mensen, het is fijn om een vader en een moeder te hebben en ik kan me niet voorstellen hoe het zou zijn om 2 vaders of 2 moeders te hebben
quote:Daar heb je het al. Waarom denk je dat die jongen gaat pesten? Hij mist zijn vader en zit vol met frustraties. En die jongeren die per ongeluk zwanger worden vind ik ook niet bepaald goede ouders. Dan nog liever die homo's als ouders idd. Maar ik blijf er bij dat de ideale ouders een vader en een moeder blijven vanwege de eeuwenoude blijvende rol die zijn vervullen.
Op vrijdag 10 januari 2003 16:44 schreef Gia het volgende:
Ik zie geen enkele reden waarom een homopaar slechtere ouders zouden zijn dan een heteropaar of zelfs een alleenstaande moeder.
Mensen die kiezen voor kinderen, hebben daar meestal goed over nagedacht. In ieder geval beter dan de jongeren die per ongeluk zwanger worden van hun eerste vriendjes.Ik ken een jongen met 2 moeders bij mijn kinderen op school. Dit kind wordt niet meer of minder gepest dan andere kinderen. Volgens mij pest dit joch zelf liever andere kinderen.
Hoewel dit niet echt een goed voorbeeld is, de jongen is namelijk niet geadopteerd. Moeder was vroeger getrouwd.
quote:Ze zeggen dat homoseksualiteit door een Oedipuscomplex veroorzaakt wordt dus dan kunnen homos iig geen homos kweken
Op vrijdag 10 januari 2003 16:45 schreef DimeBag het volgende:
In feite kan een homostel net zo goed zorgen voor een kind als een heterostel. Alleen kinderen hebben wel een identificatie bij een vader en moeder nodig, denk maar aan het Oedipuscomplex. Ik weet niet in hoeverre dit van invloed kan zijn voor de ontwikkeling van een kind.
Maar ik denk serieus dat in een homoseksuele relatie er altijd een persoon is die de moederrol vervuld (het primaire zorgen, emotionele steun) en een persoon die de vaderrol vervuld (het in contact brengen met de maatschappij, het sociale leven), daar hoef je niet per se een vrouwtje of een mannetje voor te zijn.
quote:Nou is dit natuurlijk een Freudiaanse theorie, die ik jaren geleden ook wel eens aangehaald heb, en dus pseudo-wetenschappelijk, dus we weten niet of dit juist is... Misschien moet men dit maar volgen...
Op vrijdag 10 januari 2003 16:45 schreef DimeBag het volgende:
In feite kan een homostel net zo goed zorgen voor een kind als een heterostel. Alleen kinderen hebben wel een identificatie bij een vader en moeder nodig, denk maar aan het Oedipuscomplex. Ik weet niet in hoeverre dit van invloed kan zijn voor de ontwikkeling van een kind.
quote:Dit is wel waar. Vraag maar aan een 4/5 jarig joch met wie hij later trouwen wilt en vervolgens wat er dan met pappa gebeuren moet.
Op vrijdag 10 januari 2003 16:48 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Nou is dit natuurlijk een Freudiaanse theorie, die ik jaren geleden ook wel eens aangehaald heb, en dus pseudo-wetenschappelijk, dus we weten niet of dit juist is... Misschien moet men dit maar volgen...
quote:Ik denk dat je daarmee aangeeft wat er hier speelt: je kan het je gewoon niet voorstellen! Ik ben ook door twee hele lieve hetero-ouders opgevoed, en denk dat ik daardoor juist vind dat deze liefde het belangrijkst is. Ik kan overigens bij zowel mijn vader als mijn moeder terecht voor troost (en mijn vader is principieel tegen auto's, moeder heeft mij leren rijden, moeder doet ook alle klussen in huis!). Zo zie je maar: hetligt er allemaal maar net aan!
quote:Dat klopt. Afzetten tegen de vader bepaalt de liefde voor de vrouw... Lesbienne's echter zouden dan wel homo's kweken...
Op vrijdag 10 januari 2003 16:48 schreef LuQas het volgende:[..]
Ze zeggen dat homoseksualiteit door een Oedipuscomplex veroorzaakt wordt dus dan kunnen homos iig geen homos kweken
quote:Wat kost jij per uur?
Op vrijdag 10 januari 2003 16:47 schreef thetruth het volgende:Daar heb je het al. Waarom denk je dat die jongen gaat pesten? Hij mist zijn vader en zit vol met frustraties.
quote:
En die jongeren die per ongeluk zwanger worden vind ik ook niet bepaald goede ouders. Dan nog liever die homo's als ouders idd.
quote:Ideale ouders bestaan niet. En homo's zijn niet allemaal supermannelijk, en lesbiennes niet supervrouwelijk. Mensen verschillen nu eenmaal qua karakter.
Maar ik blijf er bij dat de ideale ouders een vader en een moeder blijven vanwege de eeuwenoude blijvende rol die zijn vervullen.
quote:Ik zou niet weten hoe Paul de Leeuw in privé-sfeer is, dus daar kan ik geen mening over geven. Daarnaast ken ik zijn partner helemaal niet...
Op vrijdag 10 januari 2003 16:54 schreef thetruth het volgende:
Hmm wat vinden de homo's op dit topic dan van Paul de Leeuw als adoptie ouder? Gewoon uit nieuwsgierigheid
quote:lijkt mij nu juist een prima vader! hij is namelijk privee rustig geworden, serieus, leeft in een vrijzinnige omgeving qua vrienden en vriendinnen, heeft een stabiele relatie. Alleen jammer van alle publiciteit!
Hmm wat vinden de homo's op dit topic dan van Paul de Leeuw als adoptie ouder? Gewoon uit nieuwsgierigheid
quote:Paul de Leeuw is door de selectie-eisen van de adoptiecommissie gekomen, dus eh... zal wel goed zitten he?
Los daarvan krijg ik uitslag als ik z'n hoofd op tv zie, maar dat is mijn mneing, whe he he .
quote:Ik heb gelezen dat hij dat kind uit Amerika heeft gehaald op niet geheel legale wijze
Op vrijdag 10 januari 2003 16:56 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Paul de Leeuw is door de selectie-eisen van de adoptiecommissie gekomen, dus eh... zal wel goed zitten he?
Los daarvan krijg ik uitslag als ik z'n hoofd op tv zie, maar dat is mijn mneing, whe he he
.
bron = dokter dokter.nl
CHICAGO (ANP) - Kinderen die opgroeien bij homoseksuele stellen ondervinden hier geen problemen van. Ze gedragen zich net zoals het gemiddelde kind van heteroseksuele partners en lopen niet meer risico op verwarring over hun seksuele identiteit.
Dit schrijft de Amerikaanse organisatie van kinderartsen in haar orgaan. De artsen pleiten er dan ook voor dat homoseksuele paren dezelfde rechten als heteroseksuele stellen krijgen.
,,Er zijn meer overeenkomsten dan verschillen tussen de opvoedstijl van ouders van dezelfde sekse en het traditionele gezin'', aldus een van de artsen. Uit onderzoek bleek dat kinderen met homoseksuele ouders meer open staan voor een partner van dezelfde sexe. Maar uiteindelijk kiezen ze niet vaker voor een homoseksuele partner dan andere kinderen.
Opvoeding
In de Verenigde Staten zijn er naar schatting tussen de een en negen miljoen kinderen die ten minste één homoseksuele ouder hebben. De meeste kinderen zijn geboren uit een heteroseksuele relatie. Maar steeds meer homostellen krijgen een kind via een draagmoeder of een spermadonor.
Homovaders hebben volgens de onderzoekers de neiging om strenger op te voeden, maar zijn ook actiever betrokken bij het leven van hun kind. Lesbische moeders doen meer moeite om een mannelijk rolmodel voor hun kind te zoeken dan alleenstaande heteroseksuele vrouwen. Kinderen van homoparen worden soms meer gepest dan andere kinderen, maar blijken ook veel toleranter zijn.
Adoptie door partners van dezelfde sekse wordt in de Verenigde Staten vaak belemmerd door allerlei regels, zoals het afwijzen van een ziektekostenverzekering voor het kind. In Florida, Mississippi en Utah is adoptie door homoparen bij de wet verboden. Alleen in de staat Vermont hebben homoseksuele partners dezelfde rechten als heteroseksuele stellen. Deze noordoostelijke staat is ook de eerste in de VS die homohuwelijken mogelijk maakte.
quote:Hij lijkt mij wel grappig als vader
quote:Dat komt uit "de bladen" het was volkomen legaal! (maar moet nu naar huis, tot straks)
Op vrijdag 10 januari 2003 16:59 schreef thetruth het volgende:[..]
Ik heb gelezen dat hij dat kind uit Amerika heeft gehaald op niet geheel legale wijze
quote:Je moet ook niet alles geloven wat je leest.
Ik heb gelezen dat hij dat kind uit Amerika heeft gehaald op niet geheel legale wijze
quote:Nou dan is die kwestie ook weer beantwoord... Ik wist trouwens niet dat het homohuwelijk in de VS (vermont) ook al mogelijk was... Het is dus nu: Nl, België en Vermont...?
Op vrijdag 10 januari 2003 17:00 schreef cyberb0b het volgende:
even voor het onderwerp heb ik een toepasselijk bericht van internet gehaald.verhaal
quote:Ik zeg ook niet dat ik het geloof ik vraag om ontkenning dan wel bevestiging
Op vrijdag 10 januari 2003 17:04 schreef schatje het volgende:[..]
Je moet ook niet alles geloven wat je leest.
quote:Duitsland ook
Op vrijdag 10 januari 2003 17:04 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Nou dan is die kwestie ook weer beantwoord... Ik wist trouwens niet dat het homohuwelijk in de VS (vermont) ook al mogelijk was... Het is dus nu: Nl, België en Vermont...?
quote:Zou die thuis ook zo doen, denk je...
Op vrijdag 10 januari 2003 17:01 schreef xman het volgende:[..]
Hij lijkt mij wel grappig als vader
Mijn vader is maar een bromtor.
quote:Over een paar jaar in heel de Westerse wereld (op Florida enz + het Vaticaan na)...
Op vrijdag 10 januari 2003 17:05 schreef thetruth het volgende:[..]
Duitsland ook
quote:Rustig maar joh... Ik ben ook ... eh... hetero
Op vrijdag 10 januari 2003 17:06 schreef thetruth het volgende:
ff offtopic, ik voel me nu wel een minderheid tussen al die homo's
quote:Hoezo ? Als je voor homo adoptie bent moet je wel een homo zijn ?
quote:Ach, naast die Rotterdamse Imam is nog wel een plaatsje vrij
quote:Dat was een grap
Op vrijdag 10 januari 2003 17:08 schreef gelly het volgende:[..]
Hoezo ? Als je voor homo adoptie bent moet je wel een homo zijn ?
quote:die is stieken ook homo
Op vrijdag 10 januari 2003 17:09 schreef rvand het volgende:[..]
Ach, naast die Rotterdamse Imam is nog wel een plaatsje vrij
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 17:08 schreef gelly het volgende:[..]
Hoezo ? Als je voor homo adoptie bent moet je wel een shomo links zijn ?
quote:*kuch*
Op vrijdag 10 januari 2003 17:10 schreef Ryan3 het volgende:Hoezo ? Als je voor homo adoptie bent moet je wel een shomo links zijn ?
quote:En jij wil ook geen kinderen?
Op vrijdag 10 januari 2003 17:10 schreef thetruth het volgende:[..]
die is stieken ook homo
quote:Alleen als ze rechts liberaal worden en voor beperking van immigratie zijn
Op vrijdag 10 januari 2003 17:12 schreef rvand het volgende:[..]
En jij wil ook geen kinderen?
quote:Ik denk ook wel dat je zo geboren kunt worden...
Op vrijdag 10 januari 2003 17:13 schreef thetruth het volgende:[..]
Alleen als ze rechts liberaal worden en voor beperking van immigratie zijn
quote:Ook dat was een grap. Leer relativeren
Op vrijdag 10 januari 2003 17:16 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ik denk ook wel dat je zo geboren kunt worden...
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 17:16 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ik denk ook wel dat je zo geboren kunt worden...
quote:Als homosexualtied door het Oedipuscomplex wordt veroorzaakt, hoe kan dit dan in de dieren wereld voorkomen?
Op vrijdag 10 januari 2003 16:48 schreef LuQas het volgende:[..]
Ze zeggen dat homoseksualiteit door een Oedipuscomplex veroorzaakt wordt dus dan kunnen homos iig geen homos kweken
Maar ik denk serieus dat in een homoseksuele relatie er altijd een persoon is die de moederrol vervuld (het primaire zorgen, emotionele steun) en een persoon die de vaderrol vervuld (het in contact brengen met de maatschappij, het sociale leven), daar hoef je niet per se een vrouwtje of een mannetje voor te zijn.
Het is bewezen dat dit het geval is..
De mens is ook een dier in een ver geevalueerde vorm.
bron = http://www.bio.uva.nl/WatIsNieuw/wn1998/wn0798/wn0798.htm
quote:
Er is geen onderwerp dat de laatste weken zo populair is in de wetenschapsrubrieken als overspel, homosexualiteit, veelwijverijen -mannerij bij dieren. Het is alsof het nog niet is doorgedrongen dat wat de mens onnatuurlijk wil noemen in elk geval in de rest van de natuur heel natuurlijk is. In het Parool van zaterdag 14-2-98 een verslag van het onderzoek van twee Groningse biologen, Dik Heg en Rob van Treuren, bij scholeksters. Ze bestudeerden dertig trio's, een man met wtee vrouwtjes. (Nature 391, p 687). De dieren delen gezamelijk een nest en paren regelmatig in alle kombinaties, ook de lesbische. Als gevolg hiervan bevatten de nesten te veel eieren, die niet allemaal uitgebroed kunnen worden, waardoor er totaal niet meer jongen groot worden dan bij een monogaam paar. Het evolutionaire voordeel zit volgens de onderzoekers in de kansen van het tweede wijfje in het daaropvolgende jaar. Twee van de drie van zulke 'bijvrouwen' broeden het volgende jaar, tegen maar een op de drie van de wijfjes uit een monogame verhouding. Als ze in een seizoen alleen was gebleven, dan is er slecht negen procent kans op paarvorming in het tweede jaar. De kop van het artikel in het Parool is "Het voordeel van de harem". Maar om nu bij een menage à trois meteen van een harem te spreken..... Het onderwerp komt ook uitgebreid ter sprake in de laatste Bionieuws.
quote:Dat van mij ook hoor...
Op vrijdag 10 januari 2003 17:17 schreef thetruth het volgende:[..]
Ook dat was een grap. Leer relativeren
De vraag of het kan en moet kunnen is volgens mij allang achterhaald - het gebeurt gewoon en het gaat over het algemeen naar tevredenheid. De vraag is voor mij meer hoe adoptie werkt - of bijvoorbeeld de manier van Paul de Leeuw wel zo gewenst is.
quote:Lees eerst even de hele discussie s.v.p. je argumenten zijn al lang ontkracht.
Op vrijdag 10 januari 2003 19:30 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik denk niet dat dat gezond is voor de ontwikkeling van het kind, zo heeft de natuur het niet bedoelt. Eenouder gezinnen met alleen een moeder zijn denk ik nog minder schadelijk.
quote:Hij heeft het kind op geheel legale wijze uit Amerika gehaald, maar er niet bij verteld dat hij homo is.
Niks illegaals aan. Gewoon creatief met de wet omgaan.
Als alleenstaande vader kon hij wel een kind adopteren, maar als hij samen met zijn partner dat had willen doen, waren ze afgewezen.
quote:Dat maakt het toch wat twijfelachtig - dat je er over moet liegen - is niet zo'n lekkere basis om met een kind te beginnen. De homomannen met kinderen die ik ken, kregen hun kind van een draagmoeder of samen met een lesbisch stel of een alleenstaande moeder. Dat heeft veel voordelen.
Op vrijdag 10 januari 2003 20:06 schreef Gia het volgende:[..]
Hij heeft het kind op geheel legale wijze uit Amerika gehaald, maar er niet bij verteld dat hij homo is.
Hij is dus alleenstaande vader. Pas wanneer de adoptie helemaal is afgerond wordt zijn partner ook papa van het kind.Niks illegaals aan. Gewoon creatief met de wet omgaan.
Als alleenstaande vader kon hij wel een kind adopteren, maar als hij samen met zijn partner dat had willen doen, waren ze afgewezen.
quote:Tja, da's op zich wel raar. Dat alleenstaanden kinderen kunnen adopteren.
Op vrijdag 10 januari 2003 20:06 schreef Gia het volgende:Als alleenstaande vader kon hij wel een kind adopteren, maar als hij samen met zijn partner dat had willen doen, waren ze afgewezen.
Zal wel van land tot land verschillen.
quote:Goh wat ruimhartig, ben blij dat er mensen zijn zoals jij, zo'n hart onder de riem doet me echt goed
Op vrijdag 10 januari 2003 19:30 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik denk niet dat dat gezond is voor de ontwikkeling van het kind, zo heeft de natuur het niet bedoelt. Eenouder gezinnen met alleen een moeder zijn denk ik nog minder schadelijk.
crosspost (ik zat in het verkeerde topic eigenlijk met mijn post) :
De meest ideale situatie is een mama en een papa, die heel van van elkaar houden en heel veel van hun kind(eren).
Maar de meeste ideale situatie is niet voor iedereen weggelegd.
Zo groeien mijn kinderen op met een vader op afstand.
Zo groeit het kind van mijn nicht op met twee mama's.
Zo groeit een klasgenoot van mijn zoontje op met enkel zijn papa.
En een jongetje hier even verderop groeit op bij zijn oma en opa.
Waar het om gaat is dat ze zich veilig voelen, in een stabiele en vertrouwde omgeving opgroeien, dat er goed voor ze gezorgd wordt, dat er van ze gehouden wordt.
Door papa en mama, door alleen een mama , door alleen een papa, door oma en opa, door pleegouders, door 2 papa's , door 2 mama's.
Ik zie niet het nut in van welk boterbriefje dan ook persoonlijk, maar voor diegene die daar wel waarde aan hechten, man en vrouw, man en man, vrouw en vrouw, wat is in Godsnaam het probleem?
Kinderen reageren niet of zelden (dan dus ingegeven door volwassenen) zo bekrompen als volwassenen dat doen.
Dat zogenaamde pesten vanwege een niet standaard huissituatie komt echt niet vaak voor, niet vaker dan gepest worden vanwege rood haar, een bril, een beugel of simpelweg for no reason at all.
Mensen houden van elkaar, willen samen zijn, willen dat bezegelen, willen een kind, laat ze toch.
Het gaat om liefde geven en je geliefd voelen.
quote:Mooi gezegd, Milagro. Hier valt niets meer aan toe te voegen.
Op zaterdag 11 januari 2003 02:45 schreef milagro het volgende:[..]
Goh wat ruimhartig, ben blij dat er mensen zijn zoals jij, zo'n hart onder de riem doet me echt goed
crosspost (ik zat in het verkeerde topic eigenlijk met mijn post) :
De meest ideale situatie is een mama en een papa, die heel van van elkaar houden en heel veel van hun kind(eren).
Maar de meeste ideale situatie is niet voor iedereen weggelegd.Zo groeien mijn kinderen op met een vader op afstand.
Zo groeit het kind van mijn nicht op met twee mama's.
Zo groeit een klasgenoot van mijn zoontje op met enkel zijn papa.
En een jongetje hier even verderop groeit op bij zijn oma en opa.Waar het om gaat is dat ze zich veilig voelen, in een stabiele en vertrouwde omgeving opgroeien, dat er goed voor ze gezorgd wordt, dat er van ze gehouden wordt.
Door papa en mama, door alleen een mama , door alleen een papa, door oma en opa, door pleegouders, door 2 papa's , door 2 mama's.Ik zie niet het nut in van welk boterbriefje dan ook persoonlijk, maar voor diegene die daar wel waarde aan hechten, man en vrouw, man en man, vrouw en vrouw, wat is in Godsnaam het probleem?
Kinderen reageren niet of zelden (dan dus ingegeven door volwassenen) zo bekrompen als volwassenen dat doen.
Dat zogenaamde pesten vanwege een niet standaard huissituatie komt echt niet vaak voor, niet vaker dan gepest worden vanwege rood haar, een bril, een beugel of simpelweg for no reason at all.Mensen houden van elkaar, willen samen zijn, willen dat bezegelen, willen een kind, laat ze toch.
Het gaat om liefde geven en je geliefd voelen.
Twee moeders kan ik ook accepteren. Ik heb alleen een probleem met een kind dat twee vaders heeft. Ik kan het niet beredeneren, het is gewoon een gevoel van 'dit kan niet'.
quote:De 'natuurlijke' beredenering is al eerder ontkracht. Polygamie, incest, allemaal natuurlijke zaken die we ook niet accepteren.
Op maandag 13 januari 2003 10:10 schreef raider101 het volgende:
Dit is de natuurlijke manier.Twee moeders kan ik ook accepteren. Ik heb alleen een probleem met een kind dat twee vaders heeft. Ik kan het niet beredeneren, het is gewoon een gevoel van 'dit kan niet'.
Alle respect voor je gevoel, en voor jou persoonlijk zie ik een homorelatie dan ook niet zo zitten
Maar gevoel is geen argument om anderen dat recht dan maar te ontzeggen.
quote:ROTFLOL!
ik ben er van overtuigd dat een opvoeding door homo's c.q. lesbo's alleen zou slagen in een maatschappij waar dit veelvuldig voorkomt, net als kannibalisme en bigamie
Het is anders niet aangetoond dat een homopaar minder goed zou zijn voor een kind. Een groot voordeel is juist dat het kind veel ruimdenkender opgroeit.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:23 schreef Scandum het volgende:
*bump* Dit was laats weer in het nieuws.
Wat mij betreft moeten homo paren gediscrimineerd worden en krijgen hetro paren voorrang. Laten we het positieve discriminatie noemen. Om een kind te adopteren moet je ook een huis hebben, het is onzin om wat het beste is voor het kind te negeren om maar politiek correct te zijn.
De meeste landen gaan wel akkoord met adoptie door een alleenstaande man of vrouw. Op die manier kan dit omzeild worden. Ga je daarna lekker samen wonen en erkent de andere partner het kind, omdat dat in Nederland dan dus WEL mag.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:55 schreef miss_sly het volgende:
Deze discriminatie willen ze uit de weg ruimen, maar het grote probleem blijft dat er geen land is dat de te adopteren kinderen naar homo-stellen wil laten gaan. Ergo, je kunt de discriminatie voor de Nederlandse wet wel wijzigen, maar je kunt landen niet dwingen akkoord te gaan met adoptie door homo-stellen.
Zo gaat het inderdaad. De ene ouder adopteert het kind als alleenstaande, waarna de partner dit kind in Nederland ook als kind erkent. Zo is het probleem omzeild.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:32 schreef Gia het volgende:
[..]
De meeste landen gaan wel akkoord met adoptie door een alleenstaande man of vrouw. Op die manier kan dit omzeild worden. Ga je daarna lekker samen wonen en erkent de andere partner het kind, omdat dat in Nederland dan dus WEL mag.
Volgens mij had Paul de Leeuw toch ook als zogenaamde alleenstaande een kind geadopteerd??
Misschien wel. Then again, er zijn tegenwoordig zo ontzettend veel verschillende gezinsvormen, dat kinderen niet meer alle andere kinderen die niet met 1 pa en 1 ma in een huis wonen vreemd vinden.quote:Op donderdag 17 maart 2005 09:44 schreef pberends het volgende:
Tja, ik vraag me af of het voor een kind wel "stoer" is om door 2 homo's opgevoed te worden. Das natuurlijk een voedingsbodem voor pesterijen, hoe je het wend of keert.
En wat heeft dat met adoptie door homo's te maken?quote:Op donderdag 17 maart 2005 09:51 schreef pberends het volgende:
Ik denk dat het een grote cultuurschok is voor het kind van een arm (achterlijk) land naar een rijke liberale samenleving (op de moslims na dan).
2 homo's of lesbo's geven dat extra liberale tintje. Je kan natuurlijk ook door een strengchristelijk hetero gezin geadopteert worden.quote:Op donderdag 17 maart 2005 09:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En wat heeft dat met adoptie door homo's te maken?![]()
Ja, dat is stukken beterquote:Op donderdag 17 maart 2005 09:54 schreef pberends het volgende:
[..]
2 homo's of lesbo's geven dat extra liberale tintje. Je kan natuurlijk ook door een strengchristelijk hetero gezin geadopteert worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |