Klopt, maar er zijn ook landen, ik meen China, die zwart op wit willen hebben dat de alleenstaande geen homoseksueel is.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:32 schreef Gia het volgende:
[..]
De meeste landen gaan wel akkoord met adoptie door een alleenstaande man of vrouw. Op die manier kan dit omzeild worden. Ga je daarna lekker samen wonen en erkent de andere partner het kind, omdat dat in Nederland dan dus WEL mag.
Volgens mij had Paul de Leeuw toch ook als zogenaamde alleenstaande een kind geadopteerd??
Sterker nog, er is geen enkel land dat mee wil werken als het zou weten dat het kind bij homoseksuelen terecht zou komen.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 16:19 schreef schatje het volgende:
[..]
Klopt, maar er zijn ook landen, ik meen China, die zwart op wit willen hebben dat de alleenstaande geen homoseksueel is.
Natuurlijk wil je geen problemen, en zeker niet omdat je toevallig een andere geaardheid hebt. Maar is er wel een probleemloze weg, en is die ook echt probleemloos?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 16:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sterker nog, er is geen enkel land dat mee wil werken als het zou weten dat het kind bij homoseksuelen terecht zou komen.
Dat het via slinkse wegen misschien te omzeilen is enzo, is een tweede. Je kunt je echter afvragen of je als homoseksueel stel zo'n spel wilt spelen en niet eigenlijk gewoon zonder problemen een kind wilt kunnen adopteren.
Ik denk dat er op dit moment nog geen probleemloze weg is voor andere-dan-reguliere leefvormen om een kind te krijgen (adoptie of anderszins) en op te voeden. Niet omdat de verschillende vormen er niet toe in staat zijn, maar omdat er helaas te veel buitenwereld is dat het niet begrijpt, niet wil begrijpen en afkeurt. Ook als je een biologisch eigen kind krijgt met een papa/mama op afstand en je dit kind alleen of met je partner wilt opvoeden kom je deze mensen tegen.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 16:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Natuurlijk wil je geen problemen, en zeker niet omdat je toevallig een andere geaardheid hebt. Maar is er wel een probleemloze weg, en is die ook echt probleemloos?
Je vergeet de mensen (waar jij ook onder valt) die doodleuk ontkennen dat er een verschil is tussen een man en een vrouw. Kinderen zijn zich vaak al op 4 jarige leeftijd bewust van hun geaardheid, en het is hopelijk duidelijk dat een kind een ouder van een bepaald geslacht nodig kan hebben. Waarschijnlijk niet elk kind, maar ik zie niet in waarom er risicos genomen moeten worden.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 16:29 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat er op dit moment nog geen probleemloze weg is voor andere-dan-reguliere leefvormen om een kind te krijgen (adoptie of anderszins) en op te voeden. Niet omdat de verschillende vormen er niet toe in staat zijn, maar omdat er helaas te veel buitenwereld is dat het niet begrijpt, niet wil begrijpen en afkeurt.
Ik ontken helemala niet dat er verschil is tussen man en vrouw, ik ben van mening dat een kind net zo goed kan opgroeien in een andere gezinsvorm dan een met man/vrouw.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 15:09 schreef Scandum het volgende:
[..]
Je vergeet de mensen (waar jij ook onder valt) die doodleuk ontkennen dat er een verschil is tussen een man en een vrouw. Kinderen zijn zich vaak al op 4 jarige leeftijd bewust van hun geaardheid, en het is hopelijk duidelijk dat een kind een ouder van een bepaald geslacht nodig kan hebben. Waarschijnlijk niet elk kind, maar ik zie niet in waarom er risicos genomen moeten worden.
Een goede kennis die die taak van rol model op zich neemt vind ik maar een slechte oplossing, doe het dan goed en plaats kinderen bij een hetro stel. Adoptie door alleenstaanden hoort ook alleen in specifieke gevallen (familie, etc) te gebeuren. Het homohuwelijk hoort te volstaan i.p.v. adoptie voor lesbische koppels waar de moeder overlijd.
Het is een beetje arrogant om alle tegenstand als onbegrip of afkeur te bestempelen, hoewel dat natuurlijk wel makkelijk is.
Waarom zo'n sterke behoefte aan indoctrinatie, mogen mensen niet voor zichzelf beslissen wat ze ergens van vinden? Misschien een kind bij een pedofiel zetten, dan krijgen ze begrip voor een groep mensen die met de nek word aangekeken.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 15:29 schreef miss_sly het volgende:
Maar ik vind dat heterostellen hun kinderen net zo goed alle andere vormen moeten laten zien om ze te leren dat hun leefsituatie niet de enige en niet de enige juiste is.
Net zo zeker als ik volgens jou ben dat het goed gaat, ben jij dat het fout gaat.quote:Op zondag 20 maart 2005 00:32 schreef Scandum het volgende:
[..]
Waarom zo'n sterke behoefte aan indoctrinatie, mogen mensen niet voor zichzelf beslissen wat ze ergens van vinden? Misschien een kind bij een pedofiel zetten, dan krijgen ze begrip voor een groep mensen die met de nek word aangekeken.
Een homopaar zonder familie, kennissen of vrienden, kan gewoon adopteren. Waar ik zo ziek van word is het gelijkheids beginsel dat boven het belang van het adoptie kind word geplaatst. Als je een open hart operatie krijgt laat je dit ook niet door de melk man doen, maar als het om een adoptie kind gaat maakt een lesbische heroine hoer een eerlijke kans, want we mogen niet discrimineren.
Jij bent er ook veel te zeker van dat het allemaal goed gaat, hierbij vergeet je dat er bijna geen adoptie kinderen van homo paren zijn in nederland. Jouw veronderstelling is dus nergens op gebaseerd. Over twintig jaar kan er begonnen worden met het opmeten van de schade.
Dat zei ik niet, ik vind homosexualiteit een min punt.quote:Op zondag 20 maart 2005 08:20 schreef miss_sly het volgende:
Net zo zeker als ik volgens jou ben dat het goed gaat, ben jij dat het fout gaat.
Welke mangel? Die mangel is zo politiek correct als het maar zijn kan en valt dus erg mee. Heb je een huis, baan, en staat er nergens wat slechts over je geschreven dan kan je aan de slag. Een hoer kan gewoon adopteren aangezien het nu een legaal beroep is, en drugs verslavingen zijn moeilijk te controleren.quote:FYI, een lesbische heroinehoer maakt zeer weinig kans een adoptiekind te krijgen. De mangel waar ieder aanstaand adoptiepaar door gehaald wordt zou haar al erg vroeg laten afvallen. Als jij op deze manier denkt, heb je kennelijk bitter weinig idee over hoe adoptie in z'n werk gaat. Verdiep je daar eens in.
Dat is mooi, in de praktijk is er weinig tolerantie en respect voor anders denkenden.quote:Ten tweede mag van mij juist iedereen voor zichzelf beslissen wat hij/zij ergens van vindt, maar ik vind dat iedereen dus die mogelijkheid moet krijgen, ook mensen die anders denken dan jij.
Dat blijkt, nu maar afwachten wat de kinderen daar zelf over te zeggen hebben als ze volwassen zijn. Echte diepgang in je redenatie is er niet. In de echte wereld zijn mensen idd niet gelijk, alleen in de droom wereld van de politiek correcte maffia. Dus homos kunnen ook slechte ouders zijn. Ik zie dus alleen maar nadelen.quote:Ik ben ervan overtuigd dat onderzoek over 20 jaar zal aantonen homoseksuele stellen net zo goed kinderen kunnen opvoeden als heteroseksuele stellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |