Wat een gezeik om zogenaamd gezeik, dat spreekt ze toch ook helemaal niet tegen? en ze is ook niet iets van plan waardoor dat niet meer kan.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:12 schreef Messina het volgende:
Als je dochter een boormachientje leuk vindt, koop je die toch gewoon? Als je zoon een keukentje wil, prima toch?
Lijkt me bij uitstek iets waar een minister (van Emancipatie) zich wel eens tegenaan zou kunnen bemoeien...quote:
Dat was bij al die loodhoudende verf en weekmakers ook zonde ja, maar ik zie dat jouw ouders voet bij stuk hebben gehouden en niets weggegooid hebben!quote:Dan kan al het speelgoed wel de vuilnisbak in.
Dit is het "eindstation" van de politieke sociologie wat geen eindstation is.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:21 schreef Enchanter het volgende:
Wat moet ik me hierbij voorstellen ??
Transgender Barbies of zo
Oh nee, stofzuigers en militair speelgoed wordt nu in dezelfde categorie gezet en niet meer in de meisjes en jongensafdeling. De maatschappij gaat naar de tyfus mensen.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:29 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dit is het "eindstation" van de politieke sociologie wat geen eindstation is.
Het begon met verschillen opmerken. En het antwoord was van hun altijd.. die verschillen zijn lauter sociologisch, niet biologisch.
Dus toen gingen mensen terecht aanwijzen dat een hoop verschillen neer komen op keuzes die mensen maken waarbij vrouwen geneigd zijn vaker bijvoorbeeld part-time te werken en vakken te kiezen die minder goed betalen.
Dus de enige route voor deze mensen om daar mee om te gaan is om het verhaal aan te hangen dat kinderen al vanaf jonge leeftijd worden beïnvloed om uiteindelijk later die keuzes te maken.
Dit is het resultaat. Dit is het dingetje wat sociologen op gokken wat het verschil maakt in de basis en waardoor mannen en vrouwen uiteindelijk totaal statistisch gezien op alle vlakken gelijk getrokken zullen worden.
Beetje jammer dat al is aangetoond dat jongetjes vanaf vlak na de geboorte zich al meer aangetrokken voelen tot objecten en meisjes tot dingen met gezichten. Dus dat is een biologisch verschil wat je nooit zal kunnen wegwerken. Maar totdat die verschillen zijn weggewerkt zullen we dit soort maatregelen zien. En dat kan nog wel eens heel extreem worden want dit wordt gelabelt als hardnekkig seksisme.
Een beetje als een vlek uit je shirt weg te wassen en dat dan achteraf blijkt dat het een onderdeel van het patroon is. Maar je blijft hardhandig die vlek schuren en bleek er over ... totdat je shirt naar te tyfus is.
Deze mensen gaan door tot onze maatschappij naar de tyfus is.
Ah, het is de schuld van kinderspeelgoed dat vrouwen voornamelijk parttime werken.quote:Volgens de minister komen vrouwen door genderstereotypen ongewild vast te zitten in parttime banen en kunnen ze zich niet meer persoonlijk en professioneel ontwikkelen.
Besef even wat hier letterlijk wordt geroepen. Winkelpersoneel mag straks mensen niet meer vragen of het over een jongetje of meisje gaat.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:32 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Oh nee, stofzuigers en militair speelgoed wordt nu in dezelfde categorie gezet en niet meer in de meisjes en jongensafdeling. De maatschappij gaat naar de tyfus mensen.
https://www.womensmemoria(...)il/?s=barbie-enlistsquote:Op donderdag 26 september 2019 08:20 schreef Hammer-of-Thor het volgende:
Best een leuk idee; Action man als dierenarts en Barbie als militair.
Welke vrijheden moet je nu opgeven dan? Of welke vrijheden heb je al moeten opgeven? Winkelpersoneel kan straks gewoon vragen: "voor wie is het cadeau?" waarna 99,9% van de ouders zegt: "Voor mijn zoon/dochter van 3."quote:Op donderdag 26 september 2019 08:34 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Besef even wat hier letterlijk wordt geroepen. Winkelpersoneel mag straks mensen niet meer vragen of het over een jongetje of meisje gaat.
Het gaat niet om de maatregelen zelf. Het gaat om de bij-schade die verricht wordt waarin we onze vrijheden opgeven ... stukje bij beetje... voor deze mensen is het koste wat het kost. Of je nou vrijheid van meningsuiting op de schop moet gooien of niet. Het stopt nergens. Want het "probleem" wat geen probleem is blijft bestaan.
En dat allemaal door speelgoed?quote:Volgens de minister komen vrouwen door genderstereotypen ongewild vast te zitten in parttime banen en kunnen ze zich niet meer persoonlijk en professioneel ontwikkelen. En kunnen ze zelfs, door financiële afhankelijkheid, niet meer weg uit hun relatie als ze dat willen.
Waarom zou de overheid moeten kunnen dicteren wat ik als vrije burger in een privebedrijf aan mijn klanten vraag?quote:Op donderdag 26 september 2019 08:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Welke vrijheden moet je nu opgeven dan? Of welke vrijheden heb je al moeten opgeven? Winkelpersoneel kan straks gewoon vragen: "voor wie is het cadeau?" waarna 99,9% van de ouders zegt: "Voor mijn zoon/dochter van 3."
The horror.
Maar maar maar dat doen ze natuurlijk omdat.. eh.. omdat ze die patriachale-slaven van ouders nu roze skeelers kopen voor die meisjes. Daar ga je automatisch van part-timen 20 jaar later.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:42 schreef detaris het volgende:
De meeste vrouwen starten direct met parttime werken na het afronden van het mbo, hbo of wo. Blij dat we de oorzaak daarvan nu boven tafel hebben!
quote:Op donderdag 26 september 2019 08:34 schreef SpecialK het volgende:
Besef even wat hier letterlijk wordt geroepen. Winkelpersoneel mag straks mensen niet meer vragen of het over een jongetje of meisje gaat.
Geen idee wat de straf gaat worden. Vind jij dat er zelfs een lichte straf op moet staan? Waarom rot de overheid niet gewoon lekker op uit mijn gesprekken?quote:Op donderdag 26 september 2019 08:43 schreef SicSicSics het volgende:
[..]_!
Dan moeten ze naar de gevangenis!?
Waarom denk je dat dit überhaupt een issue wordt!? Laat staan dat we het gaan voorschrijven of handhaven?quote:Op donderdag 26 september 2019 08:45 schreef SpecialK het volgende:
Geen idee wat de straf gaat worden. Vind jij dat er zelfs een lichte straf op moet staan? Waarom rot de overheid niet gewoon lekker op uit mijn gesprekken?
quote:Op donderdag 26 september 2019 08:47 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarom denk je dat dit überhaupt een issue wordt!? Laat staan dat we het gaan voorschrijven of handhaven?![]()
Ik vind het redelijk ver gezocht, dat winkelpersoneel dit niet meer zou mogen vragen en ik ben benieuwd naar de motivtie, cq. interpretatie van de wet, waar dit vandaan komt!
Tot die tijd zeg ik:_!
Lees jij topics wel eens of kom je gewoon trollen voor het trollen?quote:De bewindsvrouw doet haar oproep nadat bekend is geworden dat in Franse speelgoedwinkels volgend jaar een einde komt aan de indeling ‘jongens’ en ‘meisjes’. In folders kan dan ook niet meer per sekse worden geadverteerd. En winkelpersoneel mag ouders straks niet meer vragen: ‘Is het voor een jongen of een meisje?’ Verder gaat het bedrijfsleven speelgoed ontwikkelen ‘dat niet discrimineert’.
Ik lees het. Maar dan denk ik nog steeds:quote:Op donderdag 26 september 2019 08:49 schreef SpecialK het volgende:
Lees jij topics wel eens of kom je gewoon trollen voor het trollen?
Ik zie het al helemaal voor me; boze SJWers die halsstarige verkopers willen aanhouden middels een citizen arrest.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:47 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarom denk je dat dit überhaupt een issue wordt!? Laat staan dat we het gaan voorschrijven of handhaven?![]()
Dat worden er net zoveel als boze SJW's die burkadraagster aanhouden.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:51 schreef thedeedster het volgende:
Ik zie het al helemaal voor me; boze SJWers die halsstarige verkopers willen aanhouden middels een citizen arrest.
Ah weg gaan naar een dictatuur?quote:Op donderdag 26 september 2019 08:12 schreef Messina het volgende:
Minister Ingrid van Engelshoven (Emancipatie) roept speelgoedfabrikanten op om rolbevestigend speelgoed in hun collectie ‘onder de loep te nemen’.
Waar om geroepen wordt door de feministenclique is engnekkerij. En niet alleen met dit. En het engste is dat ze nog best wel een vinger in de pap hebben.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik lees het. Maar dan denk ik nog steeds:_!
En ik ben benieuwd naar de motivtie, cq. interpretatie van de wet, waar dit vandaan komt!
Waar doet onze overheid dat? Noem eens een paar voorbeelden?quote:Op donderdag 26 september 2019 08:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Waarom zou de overheid moeten kunnen dicteren wat ik als vrije burger in een privebedrijf aan mijn klanten vraag?
Waar doet de overheid dit dan?quote:Waarom zou de overheid moeten kunnen dicteren dat een product wat gemaakt is met roze plastic (een kleurstof die duurder is in aankoop en die meer joule energie kost om in plastic te mixen) voor dezelfde prijs verkocht moet worden als iets met goedkoper blauw plastic?
Op wat voor manier bemoeit de overheid zich met de opmaak van het personeelsbestand van jouw bedrijf dan?quote:Waarom zou de overheid zich moeten kunnen bemoeien met de nu nog geslachtelijke opmaak van mijn privebedrijf en straks misschien ook met de raciale opmaak?
Dit zijn allemaal stappen richting een totalitair framework.
Het wordt allemaal steeds idioter.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:51 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat worden er net zoveel als boze SJW's die burkadraagster aanhouden.![]()
Dit topic. Betreft dus een reeds aangenomen wet in Frankrijk die ze hier willen kopieren.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Waar doet onze overheid dat? Noem eens een paar voorbeelden?
Lees je in over de "pink tax" en de vele westerse ministers die zich inzetten voor nivellering van productprijzen op die manier. Of.. de andere oplossing.. producten gemarket voor mannen heftiger belasten.quote:[..]
Waar doet de overheid dit dan?
Quota. Komen er ook aan.quote:[..]
Op wat voor manier bemoeit de overheid zich met de opmaak van het personeelsbestand van jouw bedrijf dan?
De maatschappij gaat niet kapot. De maatschappij zoals hij nu is is aan verandering onderhevig. Dat is altijd al zo geweest en gaat altijd zo zijn. Er zijn alleen conservatieve lui die niet zo goed met verandering om kunnen gaan en dat allemaal maar eng vinden. Die zijn er ook altijd al geweest. Vaak draaien ze later wat bij.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:52 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Waar om geroepen wordt door de feministenclique is engnekkerij. En niet alleen met dit. En het engste is dat ze nog best wel een vinger in de pap hebben.
Dus ja de maatschappij kan zeker stuk en .. een idealistisch doel nastreven die nooit haalbaar is en in de eeuwige weg naar dat doel links en rechts dingen kapot maken.. is zeker niet een vergezocht iets.
Daar ben jij liever blind voor. Dat snap ik want het brengt je cognitieve dissonantie. Maar ga dan niet met je hippe smileys komen doen alsof je alles al door hebt.
Het doet mij vooral aan als overtrokken reacties in het tegenstand kamp ... Maar ook ik kan ernaast zitten natuurlijk.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:52 schreef SpecialK het volgende:
Waar om geroepen wordt door de feministenclique is engnekkerij. En niet alleen met dit. En het engste is dat ze nog best wel een vinger in de pap hebben.
De maatschappij kan stuk? ... Als de maatschappij stuk gaat, wat wordt het dan?quote:Dus ja de maatschappij kan zeker stuk en ..
Wat is het onhaalbare doel wat nagestreeft wordt dan?quote:een idealistisch doel nastreven die nooit haalbaar is en in de eeuwige weg naar dat doel links en rechts dingen kapot maken.. is zeker niet een vergezocht iets.
Doe mij dan eens een linkje naar de wettekst waatrin staat:quote:Daar ben jij liever blind voor. Dat snap ik want het brengt je cognitieve dissonantie. Maar ga dan niet met je hippe smileys komen doen alsof je alles al door hebt.
Datquote:Op donderdag 26 september 2019 08:56 schreef SicSicSics het volgende:
Maar ook ik kan ernaast zitten natuurlijk
Zeker wel.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:56 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
De maatschappij gaat niet kapot.
Jij vind dit allemaal dus wenselijk? Zeg dat dan gewoon ipv dit geschaak van je.quote:De maatschappij zoals hij nu is is aan verandering onderhevig. Dat is altijd al zo geweest en gaat altijd zo zijn. Er zijn alleen conservatieve lui die niet zo goed met verandering om kunnen gaan en dat allemaal maar eng vinden. Die zijn er ook altijd al geweest. Vaak draaien ze later wat bij.
Als mensen dat speelgoed niet meer willen dan kopen ze het niet. De overheid moet zich daar helemaal niet mee bemoeien. Wat is de volgende stap? Gedachtenpolitie?quote:Op donderdag 26 september 2019 08:12 schreef Messina het volgende:
Minister Ingrid van Engelshoven (Emancipatie) roept speelgoedfabrikanten op om rolbevestigend speelgoed in hun collectie ‘onder de loep te nemen’. Ook voert Van Engelshoven een discussie over stereotypering met de uitgevers van schoolboeken.
De bewindsvrouw doet haar oproep nadat bekend is geworden dat in Franse speelgoedwinkels volgend jaar een einde komt aan de indeling ‘jongens’ en ‘meisjes’. In folders kan dan ook niet meer per sekse worden geadverteerd. En winkelpersoneel mag ouders straks niet meer vragen: ‘Is het voor een jongen of een meisje?’ Verder gaat het bedrijfsleven speelgoed ontwikkelen ‘dat niet discrimineert’.
In december 2018 sprak Van Engelshoven tijdens een TED-talk ook al over genderstereotypen. Ook tegenwoordig tonen advertenties voor speelgoed volop stereotypische rolmodellen, merkte ze op. ,,Meisjes zijn verzorgend, jongens zijn avontuurlijk.”
Volgens de minister komen vrouwen door genderstereotypen ongewild vast te zitten in parttime banen en kunnen ze zich niet meer persoonlijk en professioneel ontwikkelen. En kunnen ze zelfs, door financiële afhankelijkheid, niet meer weg uit hun relatie als ze dat willen.
https://www.ad.nl/politiek/minister-weg-met-seksistisch-speelgoed~a414f596/
Wat een gezeik om niks. Als je dochter een boormachientje leuk vindt, koop je die toch gewoon? Als je zoon een keukentje wil, prima toch?
Als het westen desintegreert? Een langere tijd chaos en oorlog en uiteindelijk zal er wel weer wat nieuws komen. Maar er is geen garantie dat dat dan beter is als wat er nu actief wordt afgebroken.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:56 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Het doet mij vooral aan als overtrokken reacties in het tegenstand kamp ... Maar ook ik kan ernaast zitten natuurlijk.
[..]
De maatschappij kan stuk? ... Als de maatschappij stuk gaat, wat wordt het dan?
Gelijkheid van uitkomst tussen de seksenquote:[..]
Wat is het onhaalbare doel wat nagestreeft wordt dan?
Doe je expres dom? Er wordt in de OP verwezen naar een reeds bestaande Franse wet. Met andere woorden. Dit soort wetgeving heeft wel degelijk de potentie om tot stand te komen.quote:[..]
Doe mij dan eens een linkje naar de wettekst waatrin staat:
Gendergelijkheid Artikel 4. Paragraaf 36:
Winkelpersoneel mag niet meer vragen of het speelgoed voor een jongen of een meisje is op straffe van ...
Ik denk dat er maar een heel klein groepje ouders is dat geen barbie wil kopen voor hun zoon als dat zoontje graag een barbie zou willen.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:59 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
Als mensen dat speelgoed niet meer willen dan kopen ze het niet. De overheid moet zich daar helemaal niet mee bemoeien. Wat is de volgende stap? Gedachtenpolitie?
Inderdaad. Als Brussel het wil dan wordt het wet!quote:Op donderdag 26 september 2019 08:59 schreef SpecialK het volgende:
Dit soort wetgeving heeft wel degelijk de potentie om tot stand te komen.
Bij de KvK testen ze vrouwen eerst op hun maagdelijkheid voordat je je mag inschrijven in hun sign-up-for-spam-machine.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:00 schreef Jantje2k het volgende:
Wat ik niet snap: dat er weinig topvrouwen zijn komt omdat mannen hun geen kans geven. Maar wat is dan de reden dat er zo weinig vrouwen ondernemen? Dat het grootste gedeelte man is?
Ik zie binnenkort een ondernemersquota worden ingesteld dat minimaal 40% van de inschrijvingen bij de kvk vrouw moeten zijn
Oh ja, dat was ik vergeten inderdaadquote:Op donderdag 26 september 2019 09:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Bij de KvK testen ze vrouwen eerst op hun maagdelijkheid voordat je je mag inschrijven in hun sight-up-for-spam-machine.
Oh nee wacht dat was de politie bij vrouwelijke recrutanten in een bepaald als lichtend voorbeeld genoemd islamitisch land.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:01 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Oh ja, dat was ik vergeten inderdaad
Waar zegt de minister dat ze die wet willen kopiëren dan?quote:Op donderdag 26 september 2019 08:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dit topic. Betreft dus een reeds aangenomen wet in Frankrijk die ze hier willen kopieren.
[..]
Lees je in over de "pink tax" en de vele westerse ministers die zich inzetten voor nivellering van productprijzen op die manier. Of.. de andere oplossing.. producten gemarket voor mannen heftiger belasten.
[..]
Quota. Komen er ook aan.
Nee, ik vind niet alle veranderingen wenselijk. Maar die permanente angst waar jij in leeft is schromelijk overdreven.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:57 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zeker wel.
[..]
Jij vind dit allemaal dus wenselijk? Zeg dat dan gewoon ipv dit geschaak van je.
Als deze dingen er straks doorheen zijn dan neem ik aan dat jij als eerste een topic post over de teloorgang van het westen? Of ben je dan stiekem toch van de juich-kant?quote:Op donderdag 26 september 2019 09:03 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Waar zegt de minister dat ze die wet willen kopiëren dan?
Ah Pink tax. Je had het letterlijk over roze verf/kleurstof.Vrouwenproducten zijn duurder door marketing. Maar jij ziet er een natuurlijk een complot achter. Doordat fabrikanten de prijs voor vrouwenproducten niet omlaag schroeven maar die van mannenproducten ook verhogen.
Dus die quota zijn er niet. Zo deed je het wel overkomen. Dus de overheid bemoeit zich niet met de raciale of geslachtelijke opmaak van jouw bedrijf..
Ik niet en dit is weer van dat glijdende schaal gelul waar sommige mensen weer van gaan schuimbekken.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:00 schreef Jantje2k het volgende:
Ik zie binnenkort een ondernemersquota worden ingesteld dat minimaal 40% van de inschrijvingen bij de kvk vrouw moeten zijn
Ik leef niet in angst. Ik zie gewoon wat er aan de hand is en ik besef me dat dingen stuk kunnen en.. genoeg domme bullshit en naargeestige vrijheidsinperking en je hebt in feite het westen en wat het westen historisch gezien zo bijzonder maakt kapot gemaakt.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nee, ik vind niet alle veranderingen wenselijk. Maar die permanente angst waar jij in leeft is schromelijk overdreven.
Eens. Allemaal schuimbekkende sneeuwvlokjes die door het minste of geringste volledig in de stress schieten.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:05 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik niet en dit is weer van dat glijdende schaal gelul waar sommige mensen weer van gaan schuimbekken.
Het leven is niet zwart wit, al hebben sommige mensen jammer genoeg zo'n kijk op het leven nodig om alles nog een beetje te begrijpen.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:04 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Als deze dingen er straks doorheen zijn dan neem ik aan dat jij als eerste een topic post over de teloorgang van het westen? Of ben je dan stiekem toch van de juich-kant?
Hoe gaat de maatschappij 'stuk' dan? Wat is er dan kapot?quote:Op donderdag 26 september 2019 09:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik leef niet in angst. Ik zie gewoon wat er aan de hand is en ik besef me dat dingen stuk kunnen en.. genoeg domme bullshit en naargeestige vrijheidsinperking en je hebt in feite het westen en wat het westen historisch gezien zo bijzonder maakt kapot gemaakt.
Principes van persoonlijke vrijheid. Van gelijkheid zelfs (gelijkheid van kansen).quote:Op donderdag 26 september 2019 09:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Hoe gaat de maatschappij 'stuk' dan? Wat is er dan kapot?
Welke groep mensen kunnen tegenwoordig niets meer hebben?quote:Op donderdag 26 september 2019 09:06 schreef Chia het volgende:
[..]
Eens. Allemaal schuimbekkende sneeuwvlokjes die door het minste of geringste volledig in de stress schieten.Mensen kunnen tegenwoordig niets meer hebben.
Omdat we stereotypering aanpakken, vallen we in chaos?quote:Op donderdag 26 september 2019 08:59 schreef SpecialK het volgende:
Als het westen desintegreert? Een langere tijd chaos en oorlog en uiteindelijk zal er wel weer wat nieuws komen. Maar er is geen garantie dat dat dan beter is als wat er nu actief wordt afgebroken.
En dat is slecht, omdat?quote:Gelijkheid van uitkomst tussen de seksen
En ik ben benieuwd hoe die verwijzing tot stand is gekomen. Het zal niet de eerste keer zijn dat mensen wat kort door de bocht gaan in hun interpretaties.quote:Doe je expres dom? Er wordt in de OP verwezen naar een reeds bestaande Franse wet. Met andere woorden. Dit soort wetgeving heeft wel degelijk de potentie om tot stand te komen.
Beide groepen niet. Iedereen is direct op de kast tegenwoordig.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:12 schreef Persefoneia het volgende:
[..]
Welke groep mensen kunnen tegenwoordig niets meer hebben?
Omdat we principes in de uitverkoop doen om die doelen te bereiken.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:14 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Omdat we stereotypering aanpakken, vallen we in chaos?_!
Wat voor boeken lees jij?
Gelijkheid van uitkomst is een slecht principe inderdaad.quote:[..]
En dat is slecht?
Ben je benieuwd of.. heb je gewoon zoiets van "och zal wel meevallen". Omdat je die aanname doet.quote:[..]
En ik ben benieuwd hoe die veriwjzing tot stand is gekomen. Het zal niet de eerste keer zijn dat mensen wat kort door de bocht gaan in hun interpretaties.
Het is ook zo'n dom gelul. De pink tax, vrouwen betalen meer dan mannen voor hetzelfde product en op één of andere manier zijn de mannen daardoor een slachtoffer?quote:Op donderdag 26 september 2019 09:06 schreef Chia het volgende:
[..]
Eens. Allemaal schuimbekkende sneeuwvlokjes die door het minste of geringste volledig in de stress schieten.Mensen kunnen tegenwoordig niets meer hebben.
quote:Op donderdag 26 september 2019 09:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het is ook zo'n dom gelul. De pink tax, vrouwen betalen meer dan mannen voor hetzelfde product en op één of andere manier zijn de mannen daardoor een slachtoffer?![]()
Hier ook, vrouwenproducten duurder door marketing gericht op vrouwen:
https://www.nu.nl/geldzak(...)met-de-pink-tax.html
Welke persoonlijke vrijheden worden er ingeperkt? Het lijkt er juist op dat mensen meer vrijheden krijgen voor homo's of transgenders zoals trouwen of adopteren.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:12 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Principes van persoonlijke vrijheid. Van gelijkheid zelfs (gelijkheid van kansen).
Hoe meer wetten en dingen er zijn die tegen die vrijheden in gaan hoe makkelijker het voor overheden is om steeds weer een stapje verder te gaan. En ja.. dat zou wel eens kunnen uitmonden op totalitaire situaties
Ja klopt, alle buitenlanders eruit!quote:Op donderdag 26 september 2019 09:16 schreef vosss het volgende:
Man man man. Europa wordt overlopen door kansloze illegale uitvreters en wij maken ons druk om genderneutraal speelgoed omdat 0,000001% van de bevolking mentale issues heeft.
Doe godverdomme ff normaal
Ja daag. Niemand gaat je video's kijken. Heb je zelf geen mening?quote:
Heb ik al gezegd.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Welke persoonlijke vrijheden worden er ingeperkt?
Hier en daar wat meer vrijheid... maar over het algemeen minder.quote:Het lijkt er juist op dat mensen meer vrijheden krijgen voor homo's of transgenders zoals trouwen of adopteren.
Principes zijn er ook om over boord te gooien wanneer ze in de weg zitten.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:16 schreef SpecialK het volgende:
Omdat we principes in de uitverkoop doen om die doelen te bereiken.
Het doel beheiligt niet de middelen.
Die nuance zie ik niet helemaal. Als ik even een crashcourse wikipedia filosifie meepak dan hoeft 'Vrijheid van Uitkomst' ook niet van mij.quote:Gelijkheid van uitkomst is een slecht principe inderdaad.
Gelijkheid van kansen niet.
Beidequote:Ben je benieuwd of.. heb je gewoon zoiets van "och zal wel meevallen". Omdat je die aanname doet.
Jij hoeft de video's niet te kijken. Als mensen die oprecht interesse hebben ze maar kijken en snappen waarom jouw argumenten onzin zijn. Ik hoef jou niet iets nieuws te leren, hoor.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja daag. Niemand gaat je video's kijken. Heb je zelf geen mening?
quote:Op donderdag 26 september 2019 09:23 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Principes zijn er ook om over boord te gooien wanneer ze in de weg zitten.
Als je je niet aan je principes houdt als ze onder druk komen te staan, zijn het geen principes maar gedragingen.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:23 schreef SicSicSics het volgende:
Principes zijn er ook om over boord te gooien wanneer ze in de weg zitten.
Je bedoelt: andere mensen die krampachtig de huidige ongelijkheid in stand willen houden.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:23 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jij hoeft de video's niet te kijken. Als mensen die oprecht interesse hebben ze maar kijken en snappen waarom jouw argumenten onzin zijn. Ik hoef jou niet iets nieuws te leren, hoor.
Nee. Mensen die gewoon gelijk hebben en bullshit aanwijzen waar bullshit verkocht wordt.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Je bedoelt: andere mensen die krampachtig de huidige ongelijkheid in stand willen houden.
Oh, en dat verkopen als "vrijheid".
Wel bijzonder dat je net zo dogmatisch kan zijn als de instituties waar je zo graag tegen ageert!quote:
Over het algemeen minder... Noem eens voorbeelden. Je blijft zo ongelooflijk vaag. Alles is een inbreuk op 'vrijheden' en 'principes' maar je noemt niks concreet. Sterker nog, bij de enige voorbeelden die wel gegeven zijn geef je toe dat er meer vrijheden komen.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Heb ik al gezegd.
[..]
Hier en daar wat meer vrijheid... maar over het algemeen minder.
Zolang een hoop mensen het doel maar zo belangrijk vinden dat ze blind zijn voor de principes die geschonden worden.
Jij gooit je principes over boord zodra het je uitkomt.quote:Op donderdag 26 september 2019 09:28 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat je net zo dogmatisch kan zijn als de instituties waar je zo graag tegen ageert!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |