abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189126509
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:27 schreef HiZ het volgende:

[..]

Wel eens overwogen dat het alleen gaat over de stijl? Dat iemand met een normale communicatie een compleet andere reactie had gekregen?

Zoals bijvoorbeeld die Malala?
Dat lijkt me onzin, want ze krijgt al langere tijd een hoop shit over zich heen, en dit is de eerste keer dat ze een speech op deze manier hield.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189126523
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:28 schreef Za het volgende:
Zo expressief, die overslaande stem, indrukwekkend staaltje amateurtoneel.
Iets teveel naar Pippi Langkous gekeken.
pi_189126531
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:27 schreef HiZ het volgende:

[..]

Wel eens overwogen dat het alleen gaat over de stijl? Dat iemand met een normale communicatie een compleet andere reactie had gekregen?

Zoals bijvoorbeeld die Malala?
Iemand met een "normale" reactie had niet zo veel aandacht veroorzaakt. Omdat ze zoals ik eerder zei niks nieuws te melden heeft, daarom de inzet op stijl.

Malala is thunberg niet. Hız is slayage niet. Iedereen moet vanuit zijn/haar kracht handelen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189126539
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat lijkt me onzin, want ze krijgt al langere tijd een hoop shit over zich heen, en dit is de eerste keer dat ze een speech op deze manier hield.
Hoop dat ze het de volgende keer wat anders aanpakt.
  donderdag 26 september 2019 @ 11:33:41 #155
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189126548
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:28 schreef Za het volgende:
Zo expressief, die overslaande stem, indrukwekkend staaltje amateurtoneel.
Wederopstanding van Pim Fortuyn.
Antifa
  donderdag 26 september 2019 @ 11:34:21 #156
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189126556
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hoop dat ze het de volgende keer wat anders aanpakt.
Maar de volgende keer is ze nog steeds te lelijk om misbruikt te worden, dus dan val je haar daar nog steeds op aan. Of gaat ze een make-over krijgen?
Antifa
pi_189126577
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:30 schreef miss_sly het volgende:

dit is de eerste keer dat ze een speech op deze manier hield.
Prcs @HiZ is dit Malala enough for ya?

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 11:42:04 #158
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189126677
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Haar zusje timmert letterlijk en figuurlijk flink aan de weg om beroemd zangeres te worden. Gaat die op de fiets naar de concertzalen of knijpt Greta graag een oogje dicht?

Wel gebruik maken van alle middelen en mogelijkheden van deze tijd, maar vervolgens zoveel kritiek hebben op anderen.

Heel vreemd.
Ik heb niet al haar speeches gevolgd maar zegt ze dat de oplossing is dat artiesten niet meer met het vliegtuig moeten gaan? Volgensmij zegt ze slechts, ik vind het kut dat wereld naar de knoppen gaat en ik vind dat we daar wat aan moeten doen. En ik kan dat niet maar jullie moeten dat doen want jullie zijn beleidsmakers. Ze vind dat er wat moet veranderen en vind dat de huidige beleidsmakers daar maar eens over na moeten denken. Iets wat geen heel raar standpunt is en ze dus ook deelt met veel van haar leeftijdgenoten.

En natuurlijk is het een lastig probleem dat moeilijk op de weegschaal te leggen is, en het probleem is niet in een klap opgelost. Zo loop ik bijvoorbeeld 7 km heen en 7 km terug van mijn huis naar mijn werk elke dag. Technisch gezien is dat heel slecht voor het milieu omdat als je alles tot aan productie van een fiets doorrekent gebuik ik lopend veel meer energie en ook nog eens minder efficiënt. Zo zijn er allerlei dingen die goed voor het milieu lijken maar het niet persee zijn en vice versa. Daarom moet er goed naar modellen gekeken worden etc. En de mensen die dat moeten doen zijn de mensen bij die climate summit.

Bij die summit moet je greta's speech scharen als een belangen groep die hun zorgen uit, dat doet ze met een soort van belerende speech dat is een rethorische vorm, of dat een handige vorm is tja misschien niet. Wat er uiteindelijk gebeurt is dat de mensen bij de UN summit dit betoog mee nemen of niet...

Wat ik hier veel zie langskomen is net alsof ze bij jullie thuis heeft aangebeld en gezegd heeft dat jullie je afval niet goed scheiden en te lang douchen en dat daardoor haar konijn nu dood is "how dare you". En daarbij boos heeft gekeken. En dat dat dan in het verkeerde keelgat valt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 26 september 2019 @ 11:54:25 #159
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189126906
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

Een persoon die de realiteit durft in te zien ziet ook de negatieve kanten van de economische ontwikkelingen.
Natuurlijk worden er fouten gemaakt en is er altijd wat te verbeteren maar het compleet verloochenen wat er door de vorige generaties voor je gedaan is getuigt van uit domheid voortkomende eigenwijsheid.
pi_189126924
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:54 schreef the-eye het volgende:

[..]

Natuurlijk worden er fouten gemaakt en is er altijd wat te verbeteren maar het compleet verloochenen wat er door de vorige generaties voor je gedaan is getuigt van uit domheid voortkomende eigenwijsheid.
Precies, ze had op haar blote knieën je moeten bedanken.
pi_189126932
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:34 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar de volgende keer is ze nog steeds te lelijk om misbruikt te worden, dus dan val je haar daar nog steeds op aan. Of gaat ze een make-over krijgen?
Quote waar dat letterlijk staat aub.

Ik vermoed wel dat ze binnenkort een make over krijgt, van hysterische schreeuwende puber naar intellectuele jonge vrouw.
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 11:58:25 #162
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189126982
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:54 schreef the-eye het volgende:

[..]

En het compleet negeren van zoiets als voortschrijdend inzicht, en altijd maar op dezelfde weg door blijven gaan getuigt ook van domheid en voorkomende eigenwijsheid.
  donderdag 26 september 2019 @ 11:58:26 #163
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189126984
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:42 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb niet al haar speeches gevolgd maar zegt ze dat de oplossing is dat artiesten niet meer met het vliegtuig moeten gaan? Volgensmij zegt ze slechts, ik vind het kut dat wereld naar de knoppen gaat en ik vind dat we daar wat aan moeten doen. En ik kan dat niet maar jullie moeten dat doen want jullie zijn beleidsmakers. Ze vind dat er wat moet veranderen en vind dat de huidige beleidsmakers daar maar eens over na moeten denken. Iets wat geen heel raar standpunt is en ze dus ook deelt met veel van haar leeftijdgenoten.

En natuurlijk is het een lastig probleem dat moeilijk op de weegschaal te leggen is, en het probleem is niet in een klap opgelost. Zo loop ik bijvoorbeeld 7 km heen en 7 km terug van mijn huis naar mijn werk elke dag. Technisch gezien is dat heel slecht voor het milieu omdat als je alles tot aan productie van een fiets doorrekent gebuik ik lopend veel meer energie en ook nog eens minder efficiënt. Zo zijn er allerlei dingen die goed voor het milieu lijken maar het niet persee zijn en vice versa. Daarom moet er goed naar modellen gekeken worden etc. En de mensen die dat moeten doen zijn de mensen bij die climate summit.

Bij die summit moet je greta's speech scharen als een belangen groep die hun zorgen uit, dat doet ze met een soort van belerende speech dat is een rethorische vorm, of dat een handige vorm is tja misschien niet. Wat er uiteindelijk gebeurt is dat de mensen bij de UN summit dit betoog mee nemen of niet...

Wat ik hier veel zie langskomen is net alsof ze bij jullie thuis heeft aangebeld en gezegd heeft dat jullie je afval niet goed scheiden en te lang douchen en dat daardoor haar konijn nu dood is "how dare you". En daarbij boos heeft gekeken. En dat dat dan in het verkeerde keelgat valt.
Kenmerkend voor de huidige jonge generatie. Commentaar op hoe de vorige generatie het gedaan heeft maar ipv het dan beter te willen gaan doen moet het maar even, door die zelfde oude generatie, naar hun wensen en inzichten aangepast worden maar wel op zo'n manier dat ze er geen ader voor hoeven laten
pi_189127041
Wacht maar totdat ze haar op de kut krijgt. Die rechtse kliek zal dan een hol vinden om in te verstoppen. _O-
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 12:02:30 #165
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189127049
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:58 schreef the-eye het volgende:

[..]

Kenmerkend voor de huidige jonge generatie. Commentaar op hoe de vorige generatie het gedaan heeft maar ipv het dan beter te willen gaan doen moet het maar even, door die zelfde oude generatie, naar hun wensen en inzichten aangepast worden maar wel op zo'n manier dat ze er geen ader voor hoeven laten
Volgensmij is het eerder kenmerkend voor de huidige jonge generatie dat ze allerlei zaken anders willen doen maar soms tegen oude instituten oplopen die het niet anders willen. En er gaan ook al heel veel dingen volledig anders, wegwerp bekers bij festivals zijn volledig verdwenen bijvoorbeeld en vervangen voor herbruikbare bekers. Als mensen dat willen veranderen en aan een festival vragen willen jullie herbruikbare bekers doen ipv wegwerp dan vragen ze ook aan de oude garde om het naar nieuwe inzichten aan te passen. Gelukkig zijn er voldoende oude generaties die dan zeggen goh ja goed punt, kunnen we eens naar kijken :Y (en dan hoef je natuurlijk niet klakkeloos alles over te nemen maar sommige ideeën zullen best okay zijn)

(zo is het roadburn festival (gedeeltelijk) over gegaan op herbruikbaar omdat de bezoekers het hebben gevraagd... kan gewoon)

Wellicht is het ook kenmerkend voor een sub deel van de oude generatie dat ze denken dat ze nooit een fout hebben gemaakt sterker nog dat het onmogelijk is dat ze een fout hebben gemaakt want ze hebben het toch "goed"...
pi_189127095
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:42 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Weet je nog Prince Harry afgelopen zomer met zijn uitspraken over ecologische voetafdrukken? Dat alle beetjes helpen?

En de bagger die hij vervolgens over zich heen kreeg, toen hij veelvuldig en onnodig in privévliegtuig en vloog voor andere andere een weekendje weg naar Ibiza of een ander Spaans eiland?

Greta wilde niet vliegen en wat al niet meer, zo begon het volgens haar moeder.
Ze zag CO2 en at en dronk niet meer. Dat verhaal ken je? Vervolgens pakt ze goedbedoeld de boot naar de conferentie. Daarmee maakte ze een statement toch?

Haar laatste speech was gericht op de wereldleiders, haar andere betogen en interviews zijn dat duidelijk niet.

Ik krijg daar een beetje het Halsema gevoel bij, ik stel de regels op maar die gelden niet voor mij, of anders...
Idem voor Prince Harry en ook voor Greta Thunberg en familie.
  donderdag 26 september 2019 @ 12:07:09 #167
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189127104
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En het compleet negeren van zoiets als voortschrijdend inzicht, en altijd maar op dezelfde weg door blijven gaan getuigt ook van domheid en voorkomende eigenwijsheid.
Joh.... er is nooit een betere tijd geweest om in te leven dan de huidige. Laten we nu niet net doen alsof er niets bereikt is. Alleen hangt daar een prijskaartje aan. Natuurlijk is dat prijskaartje niet naar ieders zin en moet er over gesproken kunnen worden of er wat aan de prijs gedaan moet worden. Wel met een realistische kijk dat daarvoor aan kwaliteit ingeboet gaat worden. Mensen die dat niet inzien en met een compleet verwarde blik denken dat voor hen alles bij hetzelfde kan blijven terwijl ze wel bij anderen over de prijs zeuren worden niet serieus genomen.
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 12:10:15 #168
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189127144
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Weet je nog Prince Harry afgelopen zomer met zijn uitspraken over ecologische voetafdrukken? Dat alle beetjes helpen?

En de bagger die hij vervolgens over zich heen kreeg, toen hij veelvuldig en onnodig in privévliegtuig en vloog voor andere andere een weekendje weg naar Ibiza of een ander Spaans eiland?

Greta wilde niet vliegen en wat al niet meer, zo begon het volgens haar moeder.
Ze zag CO2 en at en dronk niet meer. Dat verhaal ken je? Vervolgens pakt ze goedbedoeld de boot naar de conferentie. Daarmee maakte ze een statement toch?

Haar laatste speech was gericht op de wereldleiders, haar andere betogen en interviews zijn dat duidelijk niet.

Ik krijg daar een beetje het Halsema gevoel bij, ik stel de regels op maar die gelden niet voor mij, of anders...
Idem voor Prince Harry en ook voor Greta Thunberg en familie.
Mee eens :Y al ontkom je er ook lang niet altijd aan. Hetzelfde vind ik tenenkrommend aan bedrijven die zeggen "koop dit nieuwe apparaat dat is milieu vriendelijk". Je hoort nooit eens een bedrijf zeggen weet je wat je moet doen geen nieuw apparaat kopen want het kan prima met de hand. Of in plaats van onze milieubewuste app met tips te gebruiken kun je ook je gezond verstand gebruiken en je telefoon uit laten staan.....

Veel van de milieu beweging tegenwoordig is gericht op hipheid en verkoopbaarheid... daarom vind ik thunberg wel een beetje verfrissend omdat ze geen product verkoopt.
pi_189127183
ik denk dat we vrijwel dit gehele topic kunnen opsommen, met haar eigen reactie.

"I honestly don't understand why adults would choose to spend their time mocking and threatening teenagers and children for promoting science."
pi_189127193
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:13 schreef pokkerdepok het volgende:
ik denk dat we vrijwel dit gehele topic kunnen opsommen, met haar eigen reactie.

"I honestly don't understand why adults would choose to spend their time mocking and threatening teenagers and children for promoting science."
Nee hoor.
pi_189127198
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Veel van de milieu beweging tegenwoordig is gericht op hipheid en verkoopbaarheid... daarom vind ik thunberg wel een beetje verfrissend omdat ze geen product verkoopt.
Op wat boekjes na.
pi_189127199
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Volgensmij is het eerder kenmerkend voor de huidige jonge generatie dat ze allerlei zaken anders willen doen maar soms tegen oude instituten oplopen die het niet anders willen. En er gaan ook al heel veel dingen volledig anders, wegwerp bekers bij festivals zijn volledig verdwenen bijvoorbeeld en vervangen voor herbruikbare bekers. Als mensen dat willen veranderen en aan een festival vragen willen jullie herbruikbare bekers doen ipv wegwerp dan vragen ze ook aan de oude garde om het naar nieuwe inzichten aan te passen. Gelukkig zijn er voldoende oude generaties die dan zeggen goh ja goed punt, kunnen we eens naar kijken :Y (en dan hoef je natuurlijk niet klakkeloos alles over te nemen maar sommige ideeën zullen best okay zijn)

(zo is het roadburn festival (gedeeltelijk) over gegaan op herbruikbaar omdat de bezoekers het hebben gevraagd... kan gewoon)

Wellicht is het ook kenmerkend voor een sub deel van de oude generatie dat ze denken dat ze nooit een fout hebben gemaakt sterker nog dat het onmogelijk is dat ze een fout hebben gemaakt want ze hebben het toch "goed"...
Deels mee eens al ben ik van mening dat festivals als eerste geschrapt dienen te worden, teveel CO2 uitstoot. Invliegen muzikanten, en vaak dicht gelegen bij natuurgebieden, waar de dieren hinder vinden van de geluidsoverlast.

Alleen voor wat menselijk vertier.

( Met een dikke knipoog naar Zandvoort)

Maar wat men wil zeggen, doe het zelf dat beter. Zeg tegen je ouders dat je niet gaat vliegen voor een vakantie. Dat soort zaken, ga niet naar een vervuilend festival. Flikker die telefoon het huis uit. Draag geen goud...

Het blijft zo vaak bij:
Jullie moeten het anders doen
Jullie maken de wereld kapot
Jullie zijn verantwoordelijk

Hartstikke triest want zelfs de wieg van Trump en Rutte stond al in een vervuilde wereld. Dus wie ben jij als Greta dan om zoveel verwijten te maken?
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 12:14:33 #173
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189127203
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:07 schreef the-eye het volgende:

[..]

Joh.... er is nooit een betere tijd geweest om in te leven dan de huidige. Laten we nu niet net doen alsof er niets bereikt is. Alleen hangt daar een prijskaartje aan. Natuurlijk is dat prijskaartje niet naar ieders zin en moet er over gesproken kunnen worden of er wat aan de prijs gedaan moet worden. Wel met een realistische kijk dat daarvoor aan kwaliteit ingeboet gaat worden. Mensen die dat niet inzien en met een compleet verwarde blik denken dat voor hen alles bij hetzelfde kan blijven terwijl ze wel bij anderen over de prijs zeuren worden niet serieus genomen.
Inderdaad er is nooit een betere tijd geweest en zeker is er wat bereikt dat wil nog niet zeggen dat dat de meest praktische, houdbare manier is. Je kunt koste wat het kost vasthouden aan de gloeilamp of je kunt doorgaan met innoveren. Als er iets is waardoor er bereikt is wat er bereikt is is dat door goed te blijven nadenken hoe we dingen doen en ook door af en toe iets compleet te veranderen zonder dat dat persee fijn was. We hebben fosfaten uit ons wasmiddels gehaald daardoor zijn de wasmiddellen minder goed geworden maar we kunnen daar prima mee leven en het heeft er voor gezorgd dat ons water schoner is. Waarom zou je op houden met dingen verbeteren?
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 12:17:51 #174
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189127251
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:14 schreef ootjekatootje het volgende:
Het blijft zo vaak bij:
Maar de andere kant draait het dan volledig om en zegt wij moeten niets anders doen en al helemaal niet als jij het niet doet. Dan loopt de boel dus vast...

We moeten bepaalde dingen goed doordacht anders doen...

Trouwens is het nogal wat om te zeggen dat Greta niets doet want zij heeft bedacht wat kan ik aan het probleem doen en toen gedacht ik ga staken om awereness te creeëren, en ik laat mijn stem horen, dat is niet niets doen.
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 12:20:44 #175
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189127291
quote:
Helaas gaat wetenschap niets aan het probleem veranderen, die brengen het hooguit in kaart. Het probleem aanpakken ligt niet bij wetenschappers maar bij beleidsmakers.
pi_189127306
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Mee eens :Y al ontkom je er ook lang niet altijd aan. Hetzelfde vind ik tenenkrommend aan bedrijven die zeggen "koop dit nieuwe apparaat dat is milieu vriendelijk". Je hoort nooit eens een bedrijf zeggen weet je wat je moet doen geen nieuw apparaat kopen want het kan prima met de hand. Of in plaats van onze milieubewuste app met tips te gebruiken kun je ook je gezond verstand gebruiken en je telefoon uit laten staan.....

Ook mee eens, de koopzieke wegwerp maatschappij...
pi_189127359
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Deels mee eens al ben ik van mening dat festivals als eerste geschrapt dienen te worden, teveel CO2 uitstoot. Invliegen muzikanten, en vaak dicht gelegen bij natuurgebieden, waar de dieren hinder vinden van de geluidsoverlast.

Alleen voor wat menselijk vertier.

( Met een dikke knipoog naar Zandvoort)

Maar wat men wil zeggen, doe het zelf dat beter. Zeg tegen je ouders dat je niet gaat vliegen voor een vakantie. Dat soort zaken, ga niet naar een vervuilend festival. Flikker die telefoon het huis uit. Draag geen goud...

Het blijft zo vaak bij:

Hartstikke triest want zelfs de wieg van Trump en Rutte stond al in een vervuilde wereld. Dus wie ben jij als Greta dan om zoveel verwijten te maken?
prima om op te lettgen wat je doet, natuurlijk. maar zeg dat dan ook tegen al die industrieen wereldwijd, die vervuilen, vervuilende producties draaien, regeringen die dit toelaten, etc etc. of vind je het dan ineens niet belangrijk? of geldt het alleen voor mensen die hier tegen zijn, dat ze niks vervuilends doen of gebruiken, en mogen diegenen die het niet erg vinden gewoon lekker doorgaan?
pi_189127413
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Maar de andere kant draait het dan volledig om en zegt wij moeten niets anders doen en al helemaal niet als jij het niet doet. Dan loopt de boel dus vast...

We moeten bepaalde dingen goed doordacht anders doen...

Trouwens is het nogal wat om te zeggen dat Greta niets doet want zij heeft bedacht wat kan ik aan het probleem doen en toen gedacht ik ga staken om awereness te creeëren, en ik laat mijn stem horen, dat is niet niets doen.
Eens, al kan dit kwartje twee kanten opvallen.

Een hele positieve en een hele negatieve.

Positief is in gesprek blijven en ook luisteren naar andere meningen.
En samen werken aan een betere wereld en zo mogelijk ook invloed kunnen uitoefenen op landen die niets hebben met een hysterische jonge vrouw met een mening.

Negatief als haar speech aanzet tot haat, verdeeldheid en dat dit gaat eindigen in moord en oorlog. Met haar als boegbeeld en sekteleider/Messias.
Haar blik richting Trump was hierin zo typerend.
pi_189127420
quote:

Zolang dat kind en haar aanhangers het weigeren te erkennen van de hoofsoorzaak, namelijk overbevolking, dan kan ik dat volk totaal niet serieus nemen. Co2 uitstoot, verdwijnen bossen, vervuiling etc. allemaal veroorzaakt door overbevolking. Krimpt de bevolking is er ook meer ruimte voor bomen, onze natuurlijke co2 filters, minder veestapels en verkeer dus minder uitstoot, minder consumptie dus ook minder uitstoot bij het produceren. Maar het VVD rechts wil dit niet horen want dat zou betekenen dat de economie krimpt en dan kunnen ze niet graaien, en links wil dit niet horen omdat hypocrisie is aangeboren in die kliek en dat zou betekenen dat hun pro immigratie standpunten totaal geen stand meer houden.
pi_189127442
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:26 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

prima om op te lettgen wat je doet, natuurlijk. maar zeg dat dan ook tegen al die industrieen wereldwijd, die vervuilen, vervuilende producties draaien, regeringen die dit toelaten, etc etc. of vind je het dan ineens niet belangrijk? of geldt het alleen voor mensen die hier tegen zijn, dat ze niks vervuilends doen of gebruiken, en mogen diegenen die het niet erg vinden gewoon lekker doorgaan?
Waarom draaien al die fabrieken? Vraag en aanbod.
pi_189127478
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:32 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zolang dat kind en haar aanhangers het weigeren te erkennen van de hoofsoorzaak, namelijk overbevolking, dan kan ik dat volk totaal niet serieus nemen. Co2 uitstoot, verdwijnen bossen, vervuiling etc. allemaal veroorzaakt door overbevolking. Krimpt de bevolking is er ook meer ruimte voor bomen, onze natuurlijke co2 filters, minder veestapels en verkeer dus minder uitstoot, minder consumptie dus ook minder uitstoot bij het produceren. Maar het VVD rechts wil dit niet horen want dat zou betekenen dat de economie krimpt en dan kunnen ze niet graaien, en links wil dit niet horen omdat hypocrisie is aangeboren in die kliek en dat zou betekenen dat hun pro immigratie standpunten totaal geen stand meer houden.
en wat denk jij daaraan te doen dan?

op termijn gaat de wereldbevolking krimpen, dat staat al vrijwel vast. maar dat gaat niet zomaar binnen een jaar. dat duurt generaties.

ik vind het niet te bevatten dat je dit aanvoert als excuus om dan verder niks te hoeven doen. sterker nog, het is een reden om nog veel meer te doen.
pi_189127509
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Waarom draaien al die fabrieken? Vraag en aanbod.
er is ook vraag naar plastic tasjes. maar dan laten we mensen ervoor betalen, en dan daalt het geruik.
er was vraag naar bepaald soort drijfgas. maar dat verbiedt je, omdat het de onzonlaag vernietigd.

ik snap je punt niet.
en je vermijdt mn vraag.
pi_189127548
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:36 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

en wat denk jij daaraan te doen dan?

op termijn gaat de wereldbevolking krimpen, dat staat al vrijwel vast. maar dat gaat niet zomaar binnen een jaar. dat duurt generaties.

ik vind het niet te bevatten dat je dit aanvoert als excuus om dan verder niks te hoeven doen. sterker nog, het is een reden om nog veel meer te doen.
Nou wat moeten we doen? Blijkbaar is het 5 over 12 als ik de ramptoeristen mag geloven, onze regeringen preken over de ondergang van de aarde maar ondertussen kan ik nog gewoon benzine tanken? Overal is plastic te vinden in de supermarkten? Bedrijven worden totaal niet aangepakt? Wat doen wij als samenleving tegen deze onvermijdelijke ondergang? Nou wij betalen extra belasting, en van dat belastinggeld kan de elite zich weer een tesla met subsidie aanschaffen. Maar volgens pokkerdepok en consorten is daarmee de wereld gered, zij geven immers het goede voorbeeld om belasting te betalen, want meer wordt er niet gedaan terwijl ze schreeuwend met hun vingertje wijzen naar mensen die zich al blauw betalen aan van alles en zelf geen geld hebben om op vakantie te gaan. De mensen die het meeste wijzen met hun vingertje zijn de grootste klimaatroepers, je weet wel, die mensen met meer dan 2 kinderen en meerdere vliegvakanties per jaar zoals jullie leiders Yassar en Robot Jetten. Die twee boegbeelden in jullie kringen zorgen voor een veel grotere Co2 stempel dan waar ik voor zorg, maar mensen zoals mij zijn natuurlijk de schuldigen. :')

Teveel mensen lopen met oogkleppen op een klimaatdiscussie te voeren met punten die ze zijn aangeleverd door hypocrisie, het zelf nadenkend vermogen is nagenoeg 0.
pi_189127592
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:38 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

er is ook vraag naar plastic tasjes. maar dan laten we mensen ervoor betalen, en dan daalt het geruik.
er was vraag naar bepaald soort drijfgas. maar dat verbiedt je, omdat het de onzonlaag vernietigd.

ik snap je punt niet.
en je vermijdt mn vraag.
We bedoelen geloof ik hetzelfde.

Dat zorgen voor het verminderen van vraag zorgt dat het aanbod stopt. Dat kan natuurlijk op verschillende manieren.
pi_189127626
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:41 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nou wat moeten we doen? Blijkbaar is het 5 over 12 als ik de ramptoeristen mag geloven, onze regeringen preken over de ondergang van de aarde maar ondertussen kan ik nog gewoon benzine tanken? Overal is plastic te vinden in de supermarkten? Bedrijven worden totaal niet aangepakt? Wat doen wij als samenleving tegen deze onvermijdelijke ondergang?
Ik denk dat je de boodschap die Thunberg in haar speech gaf hiermee aardig samenvat.
pi_189127630
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:41 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nou wat moeten we doen? Blijkbaar is het 5 over 12 als ik de ramptoeristen mag geloven, onze regeringen preken over de ondergang van de aarde maar ondertussen kan ik nog gewoon benzine tanken? Overal is plastic te vinden in de supermarkten? Bedrijven worden totaal niet aangepakt? Wat doen wij als samenleving tegen deze onvermijdelijke ondergang? Nou wij betalen extra belasting, en van dat belastinggeld kan de elite zich weer een tesla met subsidie aanschaffen. Maar volgens pokkerdepok en consorten is daarmee de wereld gered, zij geven immers het goede voorbeeld om belasting te betalen, want meer wordt er niet gedaan terwijl ze schreeuwend met hun vingertje wijzen naar mensen die zich al blauw betalen aan van alles en zelf geen geld hebben om op vakantie te gaan. De mensen die het meeste wijzen met hun vingertje zijn de grootste klimaatroepers, je weet wel, die mensen met meer dan 2 kinderen en meerdere vliegvakanties per jaar zoals jullie leiders Yassar en Robot Jetten. Die twee boegbeelden in jullie kringen zorgen voor een veel grotere Co2 stempel dan waar ik voor zorg, maar mensen zoals mij zijn natuurlijk de schuldigen. :')

Teveel mensen lopen met oogkleppen op een klimaatdiscussie te voeren met punten die ze zijn aangeleverd door hypocrisie, het zelf nadenkend vermogen is nagenoeg 0.
waar heb je het over... dit gaat over de wereldleiders ter verantwoording roepen, om werkelijke maatregelen te nemen die de vervuiling stoppen. zodat al die vervuilende dingen die je net opnoemd, op termijn worden vervangen door wel verantwoorde producten.

en dan zeg jij, dat het geen zin heeft, omdat de wereld overbevolkt is. en zolang daar niks aan gedaan wordt...
dus nogmaals; wat denk jij daar dan aan te doen? of wil je gewoon niks doen?

en ter info; ik zit op minimum inkomen, ik ga helemaal niet op vakantie.
pi_189127696
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

We bedoelen geloof ik hetzelfde.

Dat zorgen voor het verminderen van vraag zorgt dat het aanbod stopt. Dat kan natuurlijk op verschillende manieren.
het gaat veel te langzaam, als je het aan de markt overlaat. dat is wel duidelijk nu.
en negeer je dan de verantwoordelijkheid van deze leiders, die dingen kunnen-of moeten doen wat een enorme impact heeft.

ik snap niet waarom dat steeds weggeredeneerd moet worden; dat onze leiders actie moeten ondernemen.
pi_189127703
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

De halve wereld heeft het over deze dame. Kennelijk bheeft ze op zijn minst enige effect ;)

Daarnaast zegt ze natuurlijk niks nieuws, maar dat is ook niet de insteek. Het is een "mensen het is 5 voor 12" boodschap. Maar dan met.veel emotie. Niks mis mee. Feitelijk dus dezelfde boodschap in een nieuw jasje.

Dat is ook de reden waarom ze zo gebashed wordt op vorm en niet op inhoud. Met de inhoud valt niet te discussiëren, daarom gaat men hakken op de vorm. Vind ik persoonlijk een beetje sneu, omdat het toont dat je geem tegenargumenten hebt.
Het probleem met deze discussie is dat die volledig uit balans is. Als je kritiek hebt op de klimaathysterie word je meteen gedemoniseerd, terwijl dit probleem veel te complex is, veel complexer dan zo'n 16-jarig mormel ons wil doen laten geloven. Daar erger ik me aan ja. Heb verder niks tegen dat meisje zelf, vind het wel een interessant psychisch geval eigenlijk
  donderdag 26 september 2019 @ 12:53:44 #189
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189127707
Greta is niet authentiek maar een pion van lobbyistenclubs.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_189127878
Ik zit erop te wachten dat er een wetenschapper opstaat en zegt: het arctische ijs smelt door thermische verontreiniging. Het zeewater wordt namelijk gebruikt om de vele datacenters die bij de fjorden staan, af te koelen.

Zoek de term op en zie:'thermische verontreiniging' heeft nu nog alleen betrekking op het oppervlakte water, zoetwater dat gebruikt wordt voor industriële afkoeling.
De term zou echter moeten worden uitgebreid, want tegenwoordig gebruiken we ook onze zeeën om al die datacenters af te koelen.

Maar nee, daar hoor je niets over. Het gaat alleen over CO2, N2, etc.
Maar er bestaat ook zoiets als thermische verontreiniging.

Ieder whatsappje kost energie. Ieder whatsappje produceert warmte.
Miljarden digitale data van grote bedrijven (bv DNB) worden opgeslagen in datacenters in de fjorden van Noorwegen. Het zeewater stroomt noordwaarts richting de Noorpool. .....
pi_189127880
Eindelijk een stuk van ephimenco waar ik me in kan vinden, waar hij thunberg als noodzakelijke paardenmiddel omschrijft, tevens ook refererend naar recente alarmerende onderzoeksresultaten

https://www.trouw.nl/cs-b451ac88
-Rabia Al-Basri
pi_189127917
Het enige resultaat zal zijn dat de kliek die verantwoordelijk is voor het in stand houden van “eindeloze economische groei” en daar continue de nadruk op willen leggen, is geweld tegen dat soort figuren.

De 1% dus.

Get ready.
pi_189128101
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:20 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Helaas gaat wetenschap niets aan het probleem veranderen, die brengen het hooguit in kaart. Het probleem aanpakken ligt niet bij wetenschappers maar bij beleidsmakers.
mee eens. maar de rol van wetenschap is wel essentieel.
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 13:22:50 #194
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189128111
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:21 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

mee eens. maar de rol van wetenschap is wel essentieel.
Ja inderdaad :Y
pi_189128121
Om de een of andere reden willen de wereldleiders niet veel doen aan het klimaat, ze komen aan met lapmiddelen ipv dat het ze bij de bron aanpakken.

Er was wel geld om de Notre Dame te repareren / herstellen (al waren dat veel mensen met geld en niet zozeer de politiek), maar niet voor het klimaat. Dan weet je toch al genoeg..
pi_189128189
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:07 schreef Slayage het volgende:
Eindelijk een stuk van ephimenco waar ik me in kan vinden, waar hij thunberg als noodzakelijke paardenmiddel omschrijft, tevens ook refererend naar recente alarmerende onderzoeksresultaten

https://www.trouw.nl/cs-b451ac88
Ik vind alleen het slot van zijn column niet zo sterk. Waarom zou het hypocriet zijn om een vliegreisje te maken naar Brazilië? Dat heeft niks met het klimaat te maken, maar is meer een symptoom van eng dogmatisme. Strenggelovige mensen zijn ook altijd op elkaar aan het letten of zij zich wel helemaal aan alle zelfopgelegde regeltjes houden.
pi_189128194
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:23 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Om de een of andere reden willen de wereldleiders niet veel doen aan het klimaat, ze komen aan met lapmiddelen ipv dat het ze bij de bron aanpakken.

Er was wel geld om de Notre Dame te repareren / herstellen (al waren dat veel mensen met geld en niet zozeer de politiek), maar niet voor het klimaat. Dan weet je toch al genoeg..
Was het allemaal maar zo eenvoudig, trouwens die stoere jongens die wel ff wat miljoenen wilden geven, deden dat ook niet zonder slag of stoot. Ja de eerste paar dagen voor de gratis reclame. Later werd het een welles nietes spelletje, eerst bouwen en dan doneren/eerst geld zodat we kunnen bouwen...
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 13:30:15 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189128201
Lees het volgende net op twitter

quote:
“Hij is benieuwd of er nog beelden zijn van de spreekbeurten van alle mensen die nu zoveel kritiek op haar hebben.”
:D
pi_189128240
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:29 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik vind alleen het slot van zijn column niet zo sterk. Waarom zou het hypocriet zijn om een vliegreisje te maken naar Brazilië? Dat heeft niks met het klimaat te maken, maar is meer een symptoom van eng dogmatisme. Strenggelovige mensen zijn ook altijd op elkaar aan het letten of zij zich wel helemaal aan alle zelfopgelegde regeltjes houden.
Mwah. Vliegverkeer zorgt voor immense vervuiling. Zag zojuist ook een artikel van een boer die zegt, sluit Schiphol voor een paar weken en je bent er :p

Maar ook dat punt is een stukje bewustwording dat nog steeds bij veel mensen ontbreekt. Met de fiets naar je werk is minder vervuilend dan met je auto, met het vliegtuig naar turkije is minder vervuilend dan met het vliegtuig naar Rio.

Het probleem is dat wij zelden zo ver denken. Wij handelen altijd vanuit onze ego. "Wat wil ik?" Dat is onze basis. Dit hoeft geen probleem te zijn uiteraard. Maar alles wat we doen of niet doen heeft linksom of rechtsom een impact op onze omgeving. En zo ver wil onze egos niet reiken. De ego wil vooral bezig zijn met de vraag "wat wil ik?"

Uiteindelijk heeft mijn fietsrit naar werk als mijn vlucht naar Rio met het klimaat te maken.
-Rabia Al-Basri
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 13:37:44 #200
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189128260
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:35 schreef Slayage het volgende:
Maar ook dat punt is een stukje bewustwording dat nog steeds bij veel mensen ontbreekt. Met de fiets naar je werk is minder vervuilend dan met je auto, met het vliegtuig naar turkije is minder vervuilend dan met het vliegtuig naar Rio.

Met een fiets naar je werk is minder vervuilend dan met een elektrische fiets naar je werk. (Die lijkt ook maar niet binnen te komen)
pi_189128286
quote:

[..]

Mwah. Vliegverkeer zorgt voor immense vervuiling. Zag zojuist ook een artikel van een boer die zegt, sluit Schiphol voor een paar weken en je bent er :p

Het probleem is dat wij zelden zo ver denken. Wij handelen altijd vanuit onze ego. "Wat wil ik?" Dat is onze basis. Dit hoeft geen probleem te zijn uiteraard. Maar alles wat we doen of niet doen heeft linksom of rechtsom een impact op onze omgeving. En zo ver wil onze egos niet reiken. De ego wil vooral bezig zijn met de vraag "wat wil ik?"

Uiteindelijk heeft mijn fietsrit naar werk als mijn vlucht naar Rio met het klimaat te maken.
Precies, dit dus! ^O^.

Maar veel mensen (lees degene met geld), willen hun luxe niet opgeven, dus gaat er geen bal veranderen voor het klimaat.

Ik draag mijn steentje bij door zoveel mogelijk met de fiets te gaan en alleen voor noodzaak de auto te pakken. En voordat mensen aankomen met het OV, dat is buiten de Randstad zo slecht geregeld én nog eens duurder (in verhouding met een auto) ook.. 8)7.
pi_189128411
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:23 schreef weethetevennietmeer het volgende:

De uitdaging voor de politiek is dan ook immens. Ondertussen weet iedereen wel dondersgoed wat er te doen valt, maar probeer daar als internationale gemeenschap maar concensus over te krijgen.
Er staan zo veel tegenstrijdige belangen op het spel. Zelfs als de politiek vandaag unaniem zou besluiten om er echt werk van de te maken. Zullen ze nog lange tijd kibbelen over het hoe? Ik denk dat wij als wereldgemeenschap vele malen door de natuur keihard aangepakt moeten worden willen we wakker worden, ben ik bang.

Stel je de fictieve casus voor dat morgen door de stijging van het waterspiegel opeens al onze dijken en duinen het begeven en half Nederland onder water staat. Geheid dat wij Nederlanders daar ons druk om gaan maken. Ook misschien de Belgen en de Duitsers,maar de Italianen een stuk minder, laat staan de Chinezen.

Het grote gevaar van klimaatsverandering is de sluipende niet direct zichtbare kenmerk van de uitdaging.

God save us all!
-Rabia Al-Basri
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 13:50:16 #203
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189128421
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:40 schreef weethetevennietmeer het volgende:
En voordat mensen aankomen met het OV, dat is buiten de Randstad zo slecht geregeld én nog eens duurder (in verhouding met een auto) ook.. .
En dat is dus de hele crux van de discussie hierboven, we willen wel wat aan het milieu doen maar niet aan gemak/financiën inleveren.

En daar kunnen de beleidsmakers wel wat aan doen, als ik naar montpellier moet voor een meeting dan kan ik daar voor ~¤100 naartoe vliegen in een uurtje, en met de trein moet ik zes tot acht uur rijden voor ~¤500 met tig overstappen. Ik heb nu voor het vliegtuig gekozen maar zou als de trein even duur was als de vlucht denk ik wel in de trein gaan zitten. Als beleidsmaker kun je dan kiezen vliegen duurder maken of treinen goedkoper.. (waarschijnlijk kiezen ze helaas voor dat laatste).
pi_189128427
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:37 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Met een fiets naar je werk is minder vervuilend dan met een elektrische fiets naar je werk. (Die lijkt ook maar niet binnen te komen)
1+1=2
-Rabia Al-Basri
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 13:51:39 #205
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189128441
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:50 schreef Slayage het volgende:

[..]

1+1=2
Zeg dat maar tegen alle "ik fiets electrisch dus het is goed voor het milieu" mensen.

Elek fiets als auto vervanger ^O^
Elek fiets als fiets vervanger :N
pi_189128467
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen alle "ik fiets electrisch dus het is goed voor het milieu" mensen.
Alles is relatief natuurlijk.
-Rabia Al-Basri
pi_189128476
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En dat is dus de hele crux van de discussie hierboven, we willen wel wat aan het milieu doen maar niet aan gemak/financiën inleveren.

En daar kunnen de beleidsmakers wel wat aan doen, als ik naar montpellier moet voor een meeting dan kan ik daar voor ~¤100 naartoe vliegen in een uurtje, en met de trein moet ik zes tot acht uur rijden voor ~¤500 met tig overstappen. Ik heb nu voor het vliegtuig gekozen maar zou als de trein even duur was als de vlucht denk ik wel in de trein gaan zitten. Als beleidsmaker kun je dan kiezen vliegen duurder maken of treinen goedkoper.. (waarschijnlijk kiezen ze helaas voor dat laatste).
Vliegen duurder maken spekt alleen de kas, de uitstoot blijft. Resultaat: 0.0 voor het klimaat.
pi_189128500
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:54 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Vliegen duurder maken spekt alleen de kas, de uitstoot blijft. Resultaat: 0.0 voor het klimaat.
Vliegtickets zijn heus wel prijselastisch.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 26 september 2019 @ 13:57:35 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189128527
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Elek fiets als auto vervanger ^O^
Elek fiets als fiets vervanger :N
Dat dus, als vervanger van de auto is het wel degelijk zinvol, als mijn man een baan 2 dorpen verderop had genomen dan had hij ook een elektrische fiets gekocht, dat is voor die 17 km nog net leuk, terwijl je anders een auto (erbij) zou nemen.
Overigens hebben we toen onze ene auto kapot ging ook een elektrische fiets voor mij gekocht; spierprobleempje dus op slechte dagen bracht ik onze zoon dan met de auto naar school, met de elektrische fiets is die grens een heel stuk verlegd.
De andere auto is te oud voor kleine eindjes, dus die gebruiken we alleen als er echt afstanden gereden moeten worden of als er veel vervoerd moet worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189128539
quote:

[..]

hier even een grafiekje, voor de juiste verhoudingen.

Moderator donderdag 26 september 2019 @ 13:59:12 #211
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189128547
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:54 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Maar zal wel iets meer steun in de achterban hebben dan vliegen verbieden. Je kunt natuurlijk ook voor bepaalde beroepsgroepen treinreizen verplicht maken...
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 14:00:04 #212
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189128558
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:57 schreef Leandra het volgende:
Dat dus, als vervanger van de auto is het wel degelijk zinvol, als mijn man een baan 2 dorpen verderop had genomen dan had hij ook een elektrische fiets gekocht, dat is voor die 17 km nog net leuk, terwijl je anders een auto (erbij) zou nemen.
Aan de andere kant is 17km ook prima te fietsen...
  donderdag 26 september 2019 @ 14:01:32 #213
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189128589
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Maar zal wel iets meer steun in de achterban hebben dan vliegen verbieden. Je kunt natuurlijk ook voor bepaalde beroepsgroepen treinreizen verplicht maken...
Consultants die verplicht worden met hun lease-auto naar werk te reizen, dat soort fratsen...

Overigens is het minderen van vleeseten op meerdere manieren goed voor de wereld, niet alleen scheelt het in uitstoot, ook ontbossing voor soja-plantages en dergelijke wordt tegengegaan - iets wat een veel directere dreiging voor de natuur vormt dan de klimaatverandering.
Antifa
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 14:01:58 #214
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189128593
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:58 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ah dus als we gewoon stoppen met spullen, vlees en wonen zijn we er al *D
pi_189128629
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

dat schiet aardig op ja :)

wonen staat ook voor de energie die je gebruikt; electriciteit, verwarming, gas.

en dit is alleen een lijstje voor consumenten, hoe je persoonlijke gebruik in elkaar zit.
pi_189128640
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:58 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
We.moeten de mouwen opstropen
-Rabia Al-Basri
  donderdag 26 september 2019 @ 14:04:47 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189128657
Oh en ja, de auto die we nog wel hebben is dus een relatief onzuinige oude auto, wel op benzine trouwens, en ik rij er zuiniger mee dan de fabrieksopgave *)
Maar goed, zolang hij het doet is vervangen ook niet per definitie milieuvriendelijker.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 26 september 2019 @ 14:05:25 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189128669
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Vooral met het meer, meer, meer, iedere keer weer nieuwe spullen denk ik.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_189128706
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

We.moeten de mouwen opstropen
beetje minder op vakantie is dus niet echt waar het probleem zit.

spulen zijn de grootste vervuiler. maar ik denk niet dat mensen dan maar geen laptop of telefoon gaan aanschaffen. dus dan moet je zorgen dat die industrieen radicaal minder gaan vervuilen. innovatie is nodig. gedwongen, desnoods.
pi_189128725
quote:

[..]

Al die individuele, incidentele keuzes van mensen maken toch geen moer uit. Als je iets wil veranderen moet je het met zijn allen doen, dus via beleid en regelgeving. Ik ga toevallig meestal op de fiets naar mijn werk, maar heb nog geen seconde gedacht dat dat zo fijn is voor het milieu. Het maakt allemaal niks uit joh.
pi_189128766
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:03 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

wonen staat ook voor de energie die je gebruikt; electriciteit, verwarming, gas.

en dit is alleen een lijstje voor consumenten, hoe je persoonlijke gebruik in elkaar zit.
Aan persoonlijk gebruik heb je niet veel, je moet de wereld uitstoot hebben.

Buiten dat, zolang er nog 16 schepen zijn die totaal meer uitstoten dan alle auto's op deze aarde, hebben we nog een lange weg te gaan..
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 14:11:01 #222
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189128781
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:03 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Het is gewoon een verschrikkelijk ondoorzichtig probleem. Wat is bijvoorbeeld gunstiger voor mij ik heb nog een 20'' beeldbuis tv die ik amper gebruik. Die is natuurijk niet energie zuinig. Ook heb ik nog een ouderwetse 2000W stofzuiger ook niet energie zuinig. En een desktop pc ook niet persee energie zuinig die ik wel veel gebruik. Dan is de vraag is het "goed" voor het milieu als ik de TV en Stofzuiger wegdoe -> vervuiling, nieuwe aanschaf -> productie kost grondstoffen en energie... ten opzichte van de winst die het heeft. Misschien ga ik door aanschaf van een goede nieuwe tv hem wel meer gebruiken, ik kan er nu amper meer iets op zien omdat alle lettertjes te klein zijn geworden dus gebruik ik hem niet meer. Stofzuiger idem ik ben geen schoon persoon en stofzuig niet zo veel maar wie weet dat ik met een fijne nieuwe zuiger meer ga zuigen of meer moet zuigen omdat het niet zo goed meer gaat door de lage wattages.

Nog zo één ik kook op gas dat is een efficiente manier van warmte genereren en een vrij schone verbranding ik kan overgaan op electrisch maar moet daarvoor dus een gas fornhuis weg doen, een nieuw geproduceerd fornhuis kopen met materialen die niet persee milieuvriendelijk gedelft worden. Die weer werkt op electrischiteit wat in nederland neerkomt op voor een groot deel steenkool en bruinkool verbranding wat weer slechter is dan gas. Maar aan de andere kant is gas ook weer slecht voor groningen. Etc etc. alles heeft met alles te maken!
  donderdag 26 september 2019 @ 14:11:39 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189128792
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Aan de andere kant is 17km ook prima te fietsen...
Ja, 50 km ook, maar het moet allemaal wel leuk blijven.
Voor degenen die een leuke leasebak mogen uitzoeken is dat niet doen en die 17 km op de elektrische fiets doen een veel grotere omslag dan voor iemand die jong is en sowieso al graag fietst.

Daarbij moet de tijd ook meegenomen worden, het is een afweging tussen 40 minuten onderweg zijn en 10 minuten onderweg zijn, zeker als je kinderen hebt is die 2x 30 minuten extra wel iets dat behoorlijk meetelt.
Met een gewone fiets wordt dat dan nog een keer een kwartier extra, en dan zeggen mensen van "doei, dan ga ik wel met de auto".

Dus ja, ik snap je punt, maar als je afstanden van meer dan 10 km al gaat afserveren als "dat kun je ook op een gewone fiets doen" dan beginnen mensen er al helemaal niet aan.
Wees blij dat ze het met een elektrische fiets doen ipv de auto.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 14:13:48 #224
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189128821
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:08 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Al die individuele, incidentele keuzes van mensen maken toch geen moer uit. Als je iets wil veranderen moet je het met zijn allen doen, dus via beleid en regelgeving. Ik ga toevallig meestal op de fiets naar mijn werk, maar heb nog geen seconde gedacht dat dat zo fijn is voor het milieu. Het maakt allemaal niks uit joh.
Al die keuzes maken dus wel uit als je ze vermenigvuldigd met 15 miljoen. Een bedrijf stopt met producten maken als niemand ze wil kopen. Als we nu massaal met elektirsche fiets stoppen dan worden er vanzelf minder gemaakt.
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 14:15:12 #225
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189128845
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, 50 km ook, maar het moet allemaal wel leuk blijven.
Voor degenen die een leuke leasebak mogen uitzoeken is dat niet doen en die 17 km op de elektrische fiets doen een veel grotere omslag dan voor iemand die jong is en sowieso al graag fietst.

Daarbij moet de tijd ook meegenomen worden, het is een afweging tussen 40 minuten onderweg zijn en 10 minuten onderweg zijn, zeker als je kinderen hebt is die 2x 30 minuten extra wel iets dat behoorlijk meetelt.
Met een gewone fiets wordt dat dan nog een keer een kwartier extra, en dan zeggen mensen van "doei, dan ga ik wel met de auto".

Dus ja, ik snap je punt, maar als je afstanden van meer dan 10 km al gaat afserveren als "dat kun je ook op een gewone fiets doen" dan beginnen mensen er al helemaal niet aan.
Wees blij dat ze het met een elektrische fiets doen ipv de auto.
Tja ik kan kiezen voor 10 min metro, 25 min fietsen of 1 uur en een kwartier wandelen voor een enkele reis, en ik kies voor die laatste. Want ik ben niet persee van mening dat alles maar leuk moet blijven :D

En ik heb ook niet heel veel met gemak, waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')