abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189127306
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Mee eens :Y al ontkom je er ook lang niet altijd aan. Hetzelfde vind ik tenenkrommend aan bedrijven die zeggen "koop dit nieuwe apparaat dat is milieu vriendelijk". Je hoort nooit eens een bedrijf zeggen weet je wat je moet doen geen nieuw apparaat kopen want het kan prima met de hand. Of in plaats van onze milieubewuste app met tips te gebruiken kun je ook je gezond verstand gebruiken en je telefoon uit laten staan.....

Veel van de milieu beweging tegenwoordig is gericht op hipheid en verkoopbaarheid... daarom vind ik thunberg wel een beetje verfrissend omdat ze geen product verkoopt.
Ook mee eens, de koopzieke wegwerp maatschappij...
pi_189127359
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Deels mee eens al ben ik van mening dat festivals als eerste geschrapt dienen te worden, teveel CO2 uitstoot. Invliegen muzikanten, en vaak dicht gelegen bij natuurgebieden, waar de dieren hinder vinden van de geluidsoverlast.

Alleen voor wat menselijk vertier.

( Met een dikke knipoog naar Zandvoort)

Maar wat men wil zeggen, doe het zelf dat beter. Zeg tegen je ouders dat je niet gaat vliegen voor een vakantie. Dat soort zaken, ga niet naar een vervuilend festival. Flikker die telefoon het huis uit. Draag geen goud...

Het blijft zo vaak bij:
Jullie moeten het anders doen
Jullie maken de wereld kapot
Jullie zijn verantwoordelijk

Hartstikke triest want zelfs de wieg van Trump en Rutte stond al in een vervuilde wereld. Dus wie ben jij als Greta dan om zoveel verwijten te maken?
prima om op te lettgen wat je doet, natuurlijk. maar zeg dat dan ook tegen al die industrieen wereldwijd, die vervuilen, vervuilende producties draaien, regeringen die dit toelaten, etc etc. of vind je het dan ineens niet belangrijk? of geldt het alleen voor mensen die hier tegen zijn, dat ze niks vervuilends doen of gebruiken, en mogen diegenen die het niet erg vinden gewoon lekker doorgaan?
pi_189127413
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Maar de andere kant draait het dan volledig om en zegt wij moeten niets anders doen en al helemaal niet als jij het niet doet. Dan loopt de boel dus vast...

We moeten bepaalde dingen goed doordacht anders doen...

Trouwens is het nogal wat om te zeggen dat Greta niets doet want zij heeft bedacht wat kan ik aan het probleem doen en toen gedacht ik ga staken om awereness te creeëren, en ik laat mijn stem horen, dat is niet niets doen.
Eens, al kan dit kwartje twee kanten opvallen.

Een hele positieve en een hele negatieve.

Positief is in gesprek blijven en ook luisteren naar andere meningen.
En samen werken aan een betere wereld en zo mogelijk ook invloed kunnen uitoefenen op landen die niets hebben met een hysterische jonge vrouw met een mening.

Negatief als haar speech aanzet tot haat, verdeeldheid en dat dit gaat eindigen in moord en oorlog. Met haar als boegbeeld en sekteleider/Messias.
Haar blik richting Trump was hierin zo typerend.
pi_189127420
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:13 schreef pokkerdepok het volgende:
ik denk dat we vrijwel dit gehele topic kunnen opsommen, met haar eigen reactie.

"I honestly don't understand why adults would choose to spend their time mocking and threatening teenagers and children for promoting science."
Zolang dat kind en haar aanhangers het weigeren te erkennen van de hoofsoorzaak, namelijk overbevolking, dan kan ik dat volk totaal niet serieus nemen. Co2 uitstoot, verdwijnen bossen, vervuiling etc. allemaal veroorzaakt door overbevolking. Krimpt de bevolking is er ook meer ruimte voor bomen, onze natuurlijke co2 filters, minder veestapels en verkeer dus minder uitstoot, minder consumptie dus ook minder uitstoot bij het produceren. Maar het VVD rechts wil dit niet horen want dat zou betekenen dat de economie krimpt en dan kunnen ze niet graaien, en links wil dit niet horen omdat hypocrisie is aangeboren in die kliek en dat zou betekenen dat hun pro immigratie standpunten totaal geen stand meer houden.
pi_189127442
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:26 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

prima om op te lettgen wat je doet, natuurlijk. maar zeg dat dan ook tegen al die industrieen wereldwijd, die vervuilen, vervuilende producties draaien, regeringen die dit toelaten, etc etc. of vind je het dan ineens niet belangrijk? of geldt het alleen voor mensen die hier tegen zijn, dat ze niks vervuilends doen of gebruiken, en mogen diegenen die het niet erg vinden gewoon lekker doorgaan?
Waarom draaien al die fabrieken? Vraag en aanbod.
pi_189127478
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:32 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zolang dat kind en haar aanhangers het weigeren te erkennen van de hoofsoorzaak, namelijk overbevolking, dan kan ik dat volk totaal niet serieus nemen. Co2 uitstoot, verdwijnen bossen, vervuiling etc. allemaal veroorzaakt door overbevolking. Krimpt de bevolking is er ook meer ruimte voor bomen, onze natuurlijke co2 filters, minder veestapels en verkeer dus minder uitstoot, minder consumptie dus ook minder uitstoot bij het produceren. Maar het VVD rechts wil dit niet horen want dat zou betekenen dat de economie krimpt en dan kunnen ze niet graaien, en links wil dit niet horen omdat hypocrisie is aangeboren in die kliek en dat zou betekenen dat hun pro immigratie standpunten totaal geen stand meer houden.
en wat denk jij daaraan te doen dan?

op termijn gaat de wereldbevolking krimpen, dat staat al vrijwel vast. maar dat gaat niet zomaar binnen een jaar. dat duurt generaties.

ik vind het niet te bevatten dat je dit aanvoert als excuus om dan verder niks te hoeven doen. sterker nog, het is een reden om nog veel meer te doen.
pi_189127509
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Waarom draaien al die fabrieken? Vraag en aanbod.
er is ook vraag naar plastic tasjes. maar dan laten we mensen ervoor betalen, en dan daalt het geruik.
er was vraag naar bepaald soort drijfgas. maar dat verbiedt je, omdat het de onzonlaag vernietigd.

ik snap je punt niet.
en je vermijdt mn vraag.
pi_189127548
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:36 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

en wat denk jij daaraan te doen dan?

op termijn gaat de wereldbevolking krimpen, dat staat al vrijwel vast. maar dat gaat niet zomaar binnen een jaar. dat duurt generaties.

ik vind het niet te bevatten dat je dit aanvoert als excuus om dan verder niks te hoeven doen. sterker nog, het is een reden om nog veel meer te doen.
Nou wat moeten we doen? Blijkbaar is het 5 over 12 als ik de ramptoeristen mag geloven, onze regeringen preken over de ondergang van de aarde maar ondertussen kan ik nog gewoon benzine tanken? Overal is plastic te vinden in de supermarkten? Bedrijven worden totaal niet aangepakt? Wat doen wij als samenleving tegen deze onvermijdelijke ondergang? Nou wij betalen extra belasting, en van dat belastinggeld kan de elite zich weer een tesla met subsidie aanschaffen. Maar volgens pokkerdepok en consorten is daarmee de wereld gered, zij geven immers het goede voorbeeld om belasting te betalen, want meer wordt er niet gedaan terwijl ze schreeuwend met hun vingertje wijzen naar mensen die zich al blauw betalen aan van alles en zelf geen geld hebben om op vakantie te gaan. De mensen die het meeste wijzen met hun vingertje zijn de grootste klimaatroepers, je weet wel, die mensen met meer dan 2 kinderen en meerdere vliegvakanties per jaar zoals jullie leiders Yassar en Robot Jetten. Die twee boegbeelden in jullie kringen zorgen voor een veel grotere Co2 stempel dan waar ik voor zorg, maar mensen zoals mij zijn natuurlijk de schuldigen. :')

Teveel mensen lopen met oogkleppen op een klimaatdiscussie te voeren met punten die ze zijn aangeleverd door hypocrisie, het zelf nadenkend vermogen is nagenoeg 0.
pi_189127592
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:38 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

er is ook vraag naar plastic tasjes. maar dan laten we mensen ervoor betalen, en dan daalt het geruik.
er was vraag naar bepaald soort drijfgas. maar dat verbiedt je, omdat het de onzonlaag vernietigd.

ik snap je punt niet.
en je vermijdt mn vraag.
We bedoelen geloof ik hetzelfde.

Dat zorgen voor het verminderen van vraag zorgt dat het aanbod stopt. Dat kan natuurlijk op verschillende manieren.
pi_189127626
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:41 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nou wat moeten we doen? Blijkbaar is het 5 over 12 als ik de ramptoeristen mag geloven, onze regeringen preken over de ondergang van de aarde maar ondertussen kan ik nog gewoon benzine tanken? Overal is plastic te vinden in de supermarkten? Bedrijven worden totaal niet aangepakt? Wat doen wij als samenleving tegen deze onvermijdelijke ondergang?
Ik denk dat je de boodschap die Thunberg in haar speech gaf hiermee aardig samenvat.
pi_189127630
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:41 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nou wat moeten we doen? Blijkbaar is het 5 over 12 als ik de ramptoeristen mag geloven, onze regeringen preken over de ondergang van de aarde maar ondertussen kan ik nog gewoon benzine tanken? Overal is plastic te vinden in de supermarkten? Bedrijven worden totaal niet aangepakt? Wat doen wij als samenleving tegen deze onvermijdelijke ondergang? Nou wij betalen extra belasting, en van dat belastinggeld kan de elite zich weer een tesla met subsidie aanschaffen. Maar volgens pokkerdepok en consorten is daarmee de wereld gered, zij geven immers het goede voorbeeld om belasting te betalen, want meer wordt er niet gedaan terwijl ze schreeuwend met hun vingertje wijzen naar mensen die zich al blauw betalen aan van alles en zelf geen geld hebben om op vakantie te gaan. De mensen die het meeste wijzen met hun vingertje zijn de grootste klimaatroepers, je weet wel, die mensen met meer dan 2 kinderen en meerdere vliegvakanties per jaar zoals jullie leiders Yassar en Robot Jetten. Die twee boegbeelden in jullie kringen zorgen voor een veel grotere Co2 stempel dan waar ik voor zorg, maar mensen zoals mij zijn natuurlijk de schuldigen. :')

Teveel mensen lopen met oogkleppen op een klimaatdiscussie te voeren met punten die ze zijn aangeleverd door hypocrisie, het zelf nadenkend vermogen is nagenoeg 0.
waar heb je het over... dit gaat over de wereldleiders ter verantwoording roepen, om werkelijke maatregelen te nemen die de vervuiling stoppen. zodat al die vervuilende dingen die je net opnoemd, op termijn worden vervangen door wel verantwoorde producten.

en dan zeg jij, dat het geen zin heeft, omdat de wereld overbevolkt is. en zolang daar niks aan gedaan wordt...
dus nogmaals; wat denk jij daar dan aan te doen? of wil je gewoon niks doen?

en ter info; ik zit op minimum inkomen, ik ga helemaal niet op vakantie.
pi_189127696
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

We bedoelen geloof ik hetzelfde.

Dat zorgen voor het verminderen van vraag zorgt dat het aanbod stopt. Dat kan natuurlijk op verschillende manieren.
het gaat veel te langzaam, als je het aan de markt overlaat. dat is wel duidelijk nu.
en negeer je dan de verantwoordelijkheid van deze leiders, die dingen kunnen-of moeten doen wat een enorme impact heeft.

ik snap niet waarom dat steeds weggeredeneerd moet worden; dat onze leiders actie moeten ondernemen.
pi_189127703
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

De halve wereld heeft het over deze dame. Kennelijk bheeft ze op zijn minst enige effect ;)

Daarnaast zegt ze natuurlijk niks nieuws, maar dat is ook niet de insteek. Het is een "mensen het is 5 voor 12" boodschap. Maar dan met.veel emotie. Niks mis mee. Feitelijk dus dezelfde boodschap in een nieuw jasje.

Dat is ook de reden waarom ze zo gebashed wordt op vorm en niet op inhoud. Met de inhoud valt niet te discussiëren, daarom gaat men hakken op de vorm. Vind ik persoonlijk een beetje sneu, omdat het toont dat je geem tegenargumenten hebt.
Het probleem met deze discussie is dat die volledig uit balans is. Als je kritiek hebt op de klimaathysterie word je meteen gedemoniseerd, terwijl dit probleem veel te complex is, veel complexer dan zo'n 16-jarig mormel ons wil doen laten geloven. Daar erger ik me aan ja. Heb verder niks tegen dat meisje zelf, vind het wel een interessant psychisch geval eigenlijk
  donderdag 26 september 2019 @ 12:53:44 #189
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189127707
Greta is niet authentiek maar een pion van lobbyistenclubs.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_189127878
Ik zit erop te wachten dat er een wetenschapper opstaat en zegt: het arctische ijs smelt door thermische verontreiniging. Het zeewater wordt namelijk gebruikt om de vele datacenters die bij de fjorden staan, af te koelen.

Zoek de term op en zie:'thermische verontreiniging' heeft nu nog alleen betrekking op het oppervlakte water, zoetwater dat gebruikt wordt voor industriële afkoeling.
De term zou echter moeten worden uitgebreid, want tegenwoordig gebruiken we ook onze zeeën om al die datacenters af te koelen.

Maar nee, daar hoor je niets over. Het gaat alleen over CO2, N2, etc.
Maar er bestaat ook zoiets als thermische verontreiniging.

Ieder whatsappje kost energie. Ieder whatsappje produceert warmte.
Miljarden digitale data van grote bedrijven (bv DNB) worden opgeslagen in datacenters in de fjorden van Noorwegen. Het zeewater stroomt noordwaarts richting de Noorpool. .....
pi_189127880
Eindelijk een stuk van ephimenco waar ik me in kan vinden, waar hij thunberg als noodzakelijke paardenmiddel omschrijft, tevens ook refererend naar recente alarmerende onderzoeksresultaten

https://www.trouw.nl/cs-b451ac88
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189127917
Het enige resultaat zal zijn dat de kliek die verantwoordelijk is voor het in stand houden van “eindeloze economische groei” en daar continue de nadruk op willen leggen, is geweld tegen dat soort figuren.

De 1% dus.

Get ready.
pi_189128101
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:20 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Helaas gaat wetenschap niets aan het probleem veranderen, die brengen het hooguit in kaart. Het probleem aanpakken ligt niet bij wetenschappers maar bij beleidsmakers.
mee eens. maar de rol van wetenschap is wel essentieel.
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 13:22:50 #194
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189128111
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:21 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

mee eens. maar de rol van wetenschap is wel essentieel.
Ja inderdaad :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189128121
Om de een of andere reden willen de wereldleiders niet veel doen aan het klimaat, ze komen aan met lapmiddelen ipv dat het ze bij de bron aanpakken.

Er was wel geld om de Notre Dame te repareren / herstellen (al waren dat veel mensen met geld en niet zozeer de politiek), maar niet voor het klimaat. Dan weet je toch al genoeg..
pi_189128189
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:07 schreef Slayage het volgende:
Eindelijk een stuk van ephimenco waar ik me in kan vinden, waar hij thunberg als noodzakelijke paardenmiddel omschrijft, tevens ook refererend naar recente alarmerende onderzoeksresultaten

https://www.trouw.nl/cs-b451ac88
Ik vind alleen het slot van zijn column niet zo sterk. Waarom zou het hypocriet zijn om een vliegreisje te maken naar Brazilië? Dat heeft niks met het klimaat te maken, maar is meer een symptoom van eng dogmatisme. Strenggelovige mensen zijn ook altijd op elkaar aan het letten of zij zich wel helemaal aan alle zelfopgelegde regeltjes houden.
pi_189128194
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:23 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Om de een of andere reden willen de wereldleiders niet veel doen aan het klimaat, ze komen aan met lapmiddelen ipv dat het ze bij de bron aanpakken.

Er was wel geld om de Notre Dame te repareren / herstellen (al waren dat veel mensen met geld en niet zozeer de politiek), maar niet voor het klimaat. Dan weet je toch al genoeg..
Was het allemaal maar zo eenvoudig, trouwens die stoere jongens die wel ff wat miljoenen wilden geven, deden dat ook niet zonder slag of stoot. Ja de eerste paar dagen voor de gratis reclame. Later werd het een welles nietes spelletje, eerst bouwen en dan doneren/eerst geld zodat we kunnen bouwen...
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 13:30:15 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189128201
Lees het volgende net op twitter

quote:
“Hij is benieuwd of er nog beelden zijn van de spreekbeurten van alle mensen die nu zoveel kritiek op haar hebben.”
:D
pi_189128240
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:29 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik vind alleen het slot van zijn column niet zo sterk. Waarom zou het hypocriet zijn om een vliegreisje te maken naar Brazilië? Dat heeft niks met het klimaat te maken, maar is meer een symptoom van eng dogmatisme. Strenggelovige mensen zijn ook altijd op elkaar aan het letten of zij zich wel helemaal aan alle zelfopgelegde regeltjes houden.
Mwah. Vliegverkeer zorgt voor immense vervuiling. Zag zojuist ook een artikel van een boer die zegt, sluit Schiphol voor een paar weken en je bent er :p

Maar ook dat punt is een stukje bewustwording dat nog steeds bij veel mensen ontbreekt. Met de fiets naar je werk is minder vervuilend dan met je auto, met het vliegtuig naar turkije is minder vervuilend dan met het vliegtuig naar Rio.

Het probleem is dat wij zelden zo ver denken. Wij handelen altijd vanuit onze ego. "Wat wil ik?" Dat is onze basis. Dit hoeft geen probleem te zijn uiteraard. Maar alles wat we doen of niet doen heeft linksom of rechtsom een impact op onze omgeving. En zo ver wil onze egos niet reiken. De ego wil vooral bezig zijn met de vraag "wat wil ik?"

Uiteindelijk heeft mijn fietsrit naar werk als mijn vlucht naar Rio met het klimaat te maken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 13:37:44 #200
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189128260
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:35 schreef Slayage het volgende:
Maar ook dat punt is een stukje bewustwording dat nog steeds bij veel mensen ontbreekt. Met de fiets naar je werk is minder vervuilend dan met je auto, met het vliegtuig naar turkije is minder vervuilend dan met het vliegtuig naar Rio.

Met een fiets naar je werk is minder vervuilend dan met een elektrische fiets naar je werk. (Die lijkt ook maar niet binnen te komen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')