Ook net gezienquote:Het hoeft dan nog niet eens een goede film te zijn, zo keek ik zojuist de film "The wild river"
Ja, dat wordt er vaak over gedacht.. Maar wanneer ben je een mietje? Als je huilt bij een film ben je misschien even een mietje, als je de volgende dag met een berenvel om je nek vissen gaat vangen met je tanden in t kanaal ben je ineens weer een stoere kerel. Alhoewel in mijn specifieke voorbeeld zou dat ook simpelweg grstoord kunnen heten....quote:
Dus jij hebt m ook gezien en moest niet huilen op t eind?quote:Op dinsdag 24 september 2019 23:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ook net gezien![]()
Verder niet herkenbaar.
Ja een film kan mij ontroeren. Sommige mensen huilen als ze zich lichtelijk bezeren of als iemand anders de functie krijgt die zij graag willen, daarvan denk ik soms ook. Nja, nou en!?quote:
Nee? Waarom zou ik moeten huilen om iets wat fictief is?quote:Op dinsdag 24 september 2019 23:04 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Dus jij hebt m ook gezien en moest niet huilen op t eind?
Geen idee, fictie kan mij ontroeren, evenals zaken die de realiteit meer aangaan.quote:Op dinsdag 24 september 2019 23:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nee? Waarom zou ik moeten huilen om iets wat fictief is?
Aah, ik zocht hem net al verkeerd op Google op inderdaad.quote:Op dinsdag 24 september 2019 23:08 schreef Baron-von-Blubba het volgende:
Nu ik een stukje ouder ben geworden en het al jarenlang niet echt geweldig loopt in mijn leven, ben ik wel wat sneller emotioneel bij films.
Een goed voorbeeld is The Green Mile (1999), daarbij hield ik het niet droog.
De laatste keer was bij Stan & Ollie (2018).
Even mierenneuken nog: het is The River Wild, niet The Wild River.![]()
Wederom goede schurkenrol van Kevin Bacon overigens.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 24 september 2019 23:12 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Aah, ik zocht hem net al verkeerd op Google op inderdaad.
Maar die vrouwelijke hoofdrolspeelster is qua acteerkunsten ook allesbehalve een verkeerde. Die kan er ook wat van.
Kan me herinneren dat ik als kind ook vaak met een brok in de keel op de bank naast mn ouders zat wanneer er iets ontroerends gebeurde in een film, maar ik kneep mijn vuisten altijd dicht en hield m'n adem in tot t ontroerende moment voorbij was. Dat doe ik nu soms ook nog in gezelschap maar wanneer ik alleen ben laat ik mijn tere hartje gewoon zn gang gaan. Denk dat t te maken heeft met volwassen worden vreemd genoeg.quote:Op dinsdag 24 september 2019 23:12 schreef LelijKnap het volgende:
Huilen (nog) niet maar heb wel wat sneller een brok in de keel dan vroeger. Waar zal dat aan kunnen liggen?
Erg herkenbaar!quote:Op dinsdag 24 september 2019 23:17 schreef Baron-von-Blubba het volgende:
De muziek kan ook van invloed zijn, hier twee persoonlijke voorbeelden:
Dat is dan ook niet best! Green Mile heb ik al vaak gezien en denk dak daar ook wel eens een traantje heb weggepinkt. Bij The Shawshank Redemption is t helemaal tranen met tuiten, en bij films als Inception em Gladiator hield ik t ook niet droogquote:Op dinsdag 24 september 2019 23:18 schreef Baron-von-Blubba het volgende:
Bij de nieuwere Steven Seagal-films moet ik ook vaak huilen, maar weer om een andere reden.
Je bent vrij ze te geven hoorquote:Op dinsdag 24 september 2019 23:22 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Was dit een verkapte ik wil complimenten vanwege mijn gevoelige ziel post ofVoor vrouwen is dit natuurlijk aantrekkelijk, maar ik zie ook niet in waarom mannen er een bezwaar bij zouden moeten hebben
Bij Gladiator inderdaad.quote:Op dinsdag 24 september 2019 23:23 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet best! Green Mile heb ik al vaak gezien en denk dak daar ook wel eens een traantje heb weggepinkt. Bij The Shawshank Redemption is t helemaal tranen met tuiten, en bij films als Inception em Gladiator hield ik t ook niet droog
En de muziek is dan zeker van invloed. Goede muziek in een film is belangrijk.
quote:Op dinsdag 24 september 2019 23:30 schreef Baron-von-Blubba het volgende:
[..]
Bij Gladiator inderdaad.
quote:Op woensdag 25 september 2019 00:09 schreef vouwdeurtje het volgende:
Muziek, net als kinderen vrouwen, worden al jarenlang gebruikt om mensen emotioneel te manipuleren.
quote:Op dinsdag 24 september 2019 23:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nee? Waarom zou ik moeten huilen om iets wat fictief is?
Wat een emotiequote:Op woensdag 25 september 2019 10:10 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Tranen in mijn ogen door deze reactie...
Moest ook aan deze denken, maakt het voor mij ook niet echt een leuke kinderfilm.quote:Op woensdag 25 september 2019 10:43 schreef aloa het volgende:
Als kind bij deze nog wel een traantje moeten laten.
quote:Op dinsdag 24 september 2019 23:18 schreef Baron-von-Blubba het volgende:
Bij de nieuwere Steven Seagal-films moet ik ook vaak huilen, maar weer om een andere reden.
Dit.quote:Op dinsdag 24 september 2019 23:04 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik ben een man en huil zeker bij films, of ik nu alleen of samen met mensen ben!
Anybody know why Richie did Bobby Lupo??!quote:
Die deed het ook voor mijquote:
quote:Op woensdag 25 september 2019 16:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Anybody know why Richie did Bobby Lupo??!
On-topic: Ik huil wel eens bij films ja. En eigenlijk elke keer bij The Green Mile.
Dit is ook geen kinderfilmquote:Op woensdag 25 september 2019 10:53 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Moest ook aan deze denken, maakt het voor mij ook niet echt een leuke kinderfilm.
Schindler’s Lift staat me bij, maar was ook lang, lang geleden...
The 1978 movie was given a U rating which meant it was suitable for allquote:
Suitable for all maakt het nog geen kinderfilm.quote:Op donderdag 26 september 2019 07:39 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
The 1978 movie was given a U rating which meant it was suitable for all
Ah, ok, ja dat kan.quote:Op donderdag 26 september 2019 07:49 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Suitable for all maakt het nog geen kinderfilm.
Aanstelleritus ja.quote:Op woensdag 25 september 2019 18:12 schreef -Straw- het volgende:
Goed teken toch, je hebt empathie en kunt je inleven in een film.Als films je niet kunnen raken dan mis je wat.
Op fok is het eerder een circlejerk van emotieloze robots die denken dat ze mannelijkheid uitstralen.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:12 schreef fathank het volgende:
[..]
Aanstelleritus ja.
Of moet dit weer zo'n circlejerk worden van allerlei uitingen van sociaal wenselijk gedrag.
Dit topic niet.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Op fok is het eerder een circlejerk van emotieloze robots die denken dat ze mannelijkheid uitstralen.
Ach, jij noemt het aanstellerij en je bent hoogstwaarschijnlijk ook wel het type om er gay achteraan te plakken. Nou nou echte vent hoorquote:Op donderdag 26 september 2019 12:30 schreef fathank het volgende:
[..]
Dit topic niet.
Lekker mekaar schouderklopjes geven omdat je bij een film zit te janken.
Dat heeft weinig met al dan wel/niet homoseksueel zijn te maken. Maar moet je mekaar nou serieus een veer in de reet gaan steken omdat je het niet droog houdt bij een film? En anderen betichten van ongevoelig zijn, of weinig empathie hebben alleen maar omdat je niet voor de buis zit te grienen?quote:Op donderdag 26 september 2019 12:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ach, jij noemt het aanstellerij en je bent hoogstwaarschijnlijk ook wel het type om er gay achteraan te plakken. Nou nou echte vent hoor
Totaal niet. Gebeurt in het echte leven ook niet, maar op fok, waar het eerder geridiculiseerd wordt wel. Eerder gewoon een tegengeluid dus.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:57 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat heeft weinig met al dan wel/niet homoseksueel zijn te maken. Maar moet je mekaar nou serieus een veer in de reet gaan steken omdat je het niet droog houdt bij een film?
Nee ik bedoel: zonde voor jezelf als je dat niet hebt bij films. Misschien heb je het dan wel bij andere dingen. Ik bedoel niet dat je als persoon wat mist in je ontwikkeling. Al zou het natuurlijk met empathie te maken kunnen hebben.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:12 schreef fathank het volgende:
[..]
Aanstelleritus ja.
Of moet dit weer zo'n circlejerk worden van allerlei uitingen van sociaal wenselijk gedrag.
Ook de stoerste mannen huilen bij bambi, niets ergs aan.quote:Op dinsdag 24 september 2019 22:59 schreef HetDonkertAan het volgende:
Ik huil vaak bij dramafilms, helemaal wanneer het een film met een happy ending (in de normale variant) is huil ik op t einde vaak van ontroering.
Het hoeft dan nog niet eens een goede film te zijn, zo keek ik zojuist de film "The wild river"
Geen steengoede film maar hij wist me wel te ontroeren door t simpele doch meeslepende plot. En dat op t eind alles (t meeste) weer goed komt ontroert me het meest.
Als ik samen met iemand film kijk heb ik deze gevoelens ook wel maar ik onderdruk ze dan en laat ze niet echt tot uiting komen.
Zijn er meer mannen die dit hebben? Ik ben trouwens geen macho/sportschool-type maar durf mezelf wel te omschrijven als in t algemeen een mannelijke stoere man.
Dus komt dit bekend voor bij andere mannen? Of je nou een machotype bent, een stoer type of vindt je juist dat je dat niet bent is mij allemaal even goed, ik ben alleen benieuwd of jullie ook huilen bij films.
Die moet ik nog zien. Ben benieuwd of ik het droog hou.quote:Op donderdag 26 september 2019 18:49 schreef Sjemmert het volgende:
Van de week Toy Story 4 gekeken zonder te huilen
Nee hoeft niet. Gaat t topic ook niet over. Dat maak jij er van.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:57 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat heeft weinig met al dan wel/niet homoseksueel zijn te maken. Maar moet je mekaar nou serieus een veer in de reet gaan steken omdat je het niet droog houdt bij een film? En anderen betichten van ongevoelig zijn, of weinig empathie hebben alleen maar omdat je niet voor de buis zit te grienen?
Idd ja.quote:Op donderdag 26 september 2019 20:12 schreef Hexagon het volgende:
Nooit gedaan
Het is een film, niet echt dus
Inleven?quote:Op donderdag 26 september 2019 20:12 schreef Hexagon het volgende:
Nooit gedaan
Het is een film, niet echt dus
Mja, dat gaat bij mij dus heel moeilijk als het niet echt is. Met waargebeurde verhalen wordt dat al makkelijker maar alles op beeldscherm is gevoelsmatig toch al 'ver weg' en 'niet echt'.quote:
Geloof ik niet. Ik denk dat veel vrouwen t prima vinden als een man emotioneel wordt bij series/films. Het is meer als hij daarbuiten teveel jengelt dat het storend wordt. Ik denk dat vrouwen een man willen die niet té emotioneel is. Dus niet teveel gezeur over hoe hij zich voelt, niet te onzeker, etc.quote:Op donderdag 26 september 2019 23:26 schreef Lospedrosa het volgende:
Heeft er al een vrouw gereageerd?
Wil wedden dat de meesten je diep van binnen een ontzettende pussy vinden en spontaan opdrogen.
De aantrekking is een “sterke” man die in geval van gevaar een goede bescherming is. (Instinctief)
Uh hoi?quote:Op donderdag 26 september 2019 23:26 schreef Lospedrosa het volgende:
Wil wedden dat de meesten je diep van binnen een ontzettende pussy vinden en spontaan opdrogen.
De aantrekking is een “sterke” man die in geval van gevaar een goede bescherming is. (Instinctief)
Succes daarmee, een straatschoffie van 13 met een pistool schiet ook jou morsdood. Wie denk jij te kunnen gaan beschermen tegen wat dan ook?quote:Op donderdag 26 september 2019 23:26 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat heeft er niks mee van doen. Het gaat om het gevoel van bescherming, dat jij toch als een gorilla de 13 bestormd i.p.v. hard wegrent met betraande oogjes.quote:Op vrijdag 27 september 2019 09:29 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Succes daarmee, een straatschoffie van 13 met een pistool schiet ook jou morsdood. Wie denk jij te kunnen gaan beschermen tegen wat dan ook?
Iedereen geilt altijd zo op die make up of break up sex, maar emo sex na een indrukwekkende film kan net zo lekker zijn. Elkaars tranen weg zoenen is toch ook heerlijk intiem en beschermendquote:Op donderdag 26 september 2019 23:26 schreef Lospedrosa het volgende:
Heb je ook een antwoord op mijn vraag?quote:Op vrijdag 27 september 2019 11:37 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Iedereen geilt altijd zo op die make up of break up sex, maar emo sex na een indrukwekkende film kan net zo lekker zijn. Elkaars tranen weg zoenen is toch ook heerlijk intiem en beschermend
quote:Op vrijdag 27 september 2019 12:02 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Heb je ook een antwoord op mijn vraag?
Ik denk dat dit offtopic is en je beter een eigen topic kan openen hieroverquote:Op vrijdag 27 september 2019 10:03 schreef Generationalpha het volgende:
Enigszins gelinkt aan dit thema: Waarom kijken single vrouwen zo vaak romantische komedies?Echt al meerdere keren gehad dat ik met een scharrel/fwb had afgesproken en er een treurige romcom aan stond.
![]()
Ik word op zo'n moment daar een beetje treurig en ongemakkelijk van. Maakt je toch alleen maar verdrietiger als je elke keer dat ideaalplaatje voorgeschoteld krijgt maar het zelf niet hebt?
quote:Op vrijdag 27 september 2019 12:09 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat dit offtopic is en je beter een eigen topic kan openen hierover
Tja, zoveel vrouwen zoveel meningen ookquote:Op vrijdag 27 september 2019 12:41 schreef TheGentleman het volgende:
Zo te zien is lokasenna het niet met me eens, maar straw en scary_mary wel
Ja. Geen enkel probleem, huilen bij een mooie film, maar continue gejank om niks, dat hoeft ook weer niet.quote:Op vrijdag 27 september 2019 04:33 schreef TheGentleman het volgende:
[..]
Geloof ik niet. Ik denk dat veel vrouwen t prima vinden als een man emotioneel wordt bij series/films. Het is meer als hij daarbuiten teveel jengelt dat het storend wordt. Ik denk dat vrouwen een man willen die niet té emotioneel is. Dus niet teveel gezeur over hoe hij zich voelt, niet te onzeker, etc.
Vrouwen, kom er maar in. Heb ik gelijk?
3-1 dan tot dusverquote:Op vrijdag 27 september 2019 12:52 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Ja. Geen enkel probleem, huilen bij een mooie film, maar continue gejank om niks, dat hoeft ook weer niet.
Nee, maar om wat er door anderen gezegd werd wilde ik die input.quote:Op vrijdag 27 september 2019 12:49 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Tja, zoveel vrouwen zoveel meningen ook![]()
Zo belangrijk is het toch ook niet wat die vinden?
Snap ik. Toch denk ik dat de meeste vrouwen het geen punt vinden maar het moet wel binnen de perken blijven. Te veel is nooit goed maar dat geldt voor alles.quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:00 schreef TheGentleman het volgende:
[..]
Nee, maar om wat er door anderen gezegd werd wilde ik die input.
Het gaat erom dat je emotioneel afgesloten/afstandelijk bent, want dat zou sterk zijn?quote:Op vrijdag 27 september 2019 11:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat heeft er niks mee van doen. Het gaat om het gevoel van bescherming, dat jij toch als een gorilla de 13 bestormd i.p.v. hard wegrent met betraande oogjes.
Precies.quote:Op vrijdag 27 september 2019 13:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je emotioneel afgesloten/afstandelijk bent, want dat zou sterk zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |