abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189107252
Ik huil vaak bij dramafilms, helemaal wanneer het een film met een happy ending (in de normale variant) is huil ik op t einde vaak van ontroering.
Het hoeft dan nog niet eens een goede film te zijn, zo keek ik zojuist de film "The wild river"

Geen steengoede film maar hij wist me wel te ontroeren door t simpele doch meeslepende plot. En dat op t eind alles (t meeste) weer goed komt ontroert me het meest.
Als ik samen met iemand film kijk heb ik deze gevoelens ook wel maar ik onderdruk ze dan en laat ze niet echt tot uiting komen.
Zijn er meer mannen die dit hebben? Ik ben trouwens geen macho/sportschool-type maar durf mezelf wel te omschrijven als in t algemeen een mannelijke stoere man.

Dus komt dit bekend voor bij andere mannen? Of je nou een machotype bent, een stoer type of vindt je juist dat je dat niet bent is mij allemaal even goed, ik ben alleen benieuwd of jullie ook huilen bij films.
pi_189107283
Mietjes ;)
pi_189107304
quote:
Het hoeft dan nog niet eens een goede film te zijn, zo keek ik zojuist de film "The wild river"
Ook net gezien _O_

Verder niet herkenbaar.
  dinsdag 24 september 2019 @ 23:02:46 #4
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_189107310
Mwah het is maar een film.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_189107332
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 september 2019 23:01 schreef aloa het volgende:
Mietjes ;)
Ja, dat wordt er vaak over gedacht.. Maar wanneer ben je een mietje? Als je huilt bij een film ben je misschien even een mietje, als je de volgende dag met een berenvel om je nek vissen gaat vangen met je tanden in t kanaal ben je ineens weer een stoere kerel. Alhoewel in mijn specifieke voorbeeld zou dat ook simpelweg grstoord kunnen heten....
pi_189107344
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 23:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ook net gezien _O_

Verder niet herkenbaar.
Dus jij hebt m ook gezien en moest niet huilen op t eind?
pi_189107354
Ik ben een man en huil zeker bij films, of ik nu alleen of samen met mensen ben!
pi_189107384
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 23:02 schreef PzKpfw het volgende:
Mwah het is maar een film.
Ja een film kan mij ontroeren. Sommige mensen huilen als ze zich lichtelijk bezeren of als iemand anders de functie krijgt die zij graag willen, daarvan denk ik soms ook. Nja, nou en!?
pi_189107387
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 23:04 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Dus jij hebt m ook gezien en moest niet huilen op t eind?
Nee? Waarom zou ik moeten huilen om iets wat fictief is?
pi_189107450
Ik heb 1x natte oogjes en een brok in mijn keel gehad. Rond het einde van Captain Philips.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_189107453
Ik kijk alleen maar films met een happy end
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 24 september 2019 @ 23:08:35 #12
342888 Baron-von-Blubba
Misunderstood genius
pi_189107457
Nu ik een stukje ouder ben geworden en het al jarenlang niet echt geweldig loopt in mijn leven, ben ik wel wat sneller emotioneel bij films.
Een goed voorbeeld is The Green Mile (1999), daarbij hield ik het niet droog.
De laatste keer was bij Stan & Ollie (2018).

Even mierenneuken nog: het is The River Wild, niet The Wild River. :P
Wederom goede schurkenrol van Kevin Bacon overigens.
Het is hetzelfde als een jaar geleden.
Maar nu zal een boosterprikje het redden?
Geniet van jullie vrijheid nadat je hele immuunsysteem kapot is geprikt.
Inkomen gegarandeerd voor de farmaceutische industrie… blijven boosteren jongens!
pi_189107479
Nee.

Al moest ik wel huilen door scrubs laatst.
pi_189107523
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 23:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Geen idee, fictie kan mij ontroeren, evenals zaken die de realiteit meer aangaan.
Ik huil dan ook meer van ontroering (omdat ik t mooi vind)] dan van verdriet of angst. Bij een mooi lied kan ik soms ook huilen, of een mooi moment. Zijn dat soort dingen dan niet even fictief dan een film dat is?
Het zijn allemaal momenten je zintuigen op een bepaalde manier worden getriggerd en in mijn geval kan dat voor ontroering zorgen.
Hoewel de gebeurtenissen in de film niet echt zijn, is de film an sich natuurlijk wel echt. Zo kan het mij ook al ontroeren hoe mooi die film gemaakt is en/of hoe mooi die gewoon in wezen is.
Ik zou een film an sich dus niet fictief willen noemen, de nagespeelde gebeurtenissen /acteerwerk draagt een hogere mate van fictie met zich mee in mijm beleving.
pi_189107557
Huilen (nog) niet maar heb wel wat sneller een beetje vocht in mn ogen* en een brok in de keel dan vroeger. Waar zal dat aan kunnen liggen? Kan ik me beter inleven door pers. groei/ervaringen? Gaat het minder goed met me? Is er iets veranderd qua hormonen? Ga ik te weinig om met mannen en/of teveel met vrouwen? Zorgelijke zaak iig.

* =/= hetzelfde als huilen!

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2019 23:14:52 ]
pi_189107558
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 23:08 schreef Baron-von-Blubba het volgende:
Nu ik een stukje ouder ben geworden en het al jarenlang niet echt geweldig loopt in mijn leven, ben ik wel wat sneller emotioneel bij films.
Een goed voorbeeld is The Green Mile (1999), daarbij hield ik het niet droog.
De laatste keer was bij Stan & Ollie (2018).

Even mierenneuken nog: het is The River Wild, niet The Wild River. :P
Wederom goede schurkenrol van Kevin Bacon overigens.
Aah, ik zocht hem net al verkeerd op Google op inderdaad.
Maar die vrouwelijke hoofdrolspeelster is qua acteerkunsten ook allesbehalve een verkeerde. Die kan er ook wat van.
  dinsdag 24 september 2019 @ 23:13:40 #17
342888 Baron-von-Blubba
Misunderstood genius
pi_189107587
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 23:12 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Aah, ik zocht hem net al verkeerd op Google op inderdaad.
Maar die vrouwelijke hoofdrolspeelster is qua acteerkunsten ook allesbehalve een verkeerde. Die kan er ook wat van.
Helemaal mee eens.
Inkomen gegarandeerd voor de farmaceutische industrie… blijven boosteren jongens!
pi_189107598
Ik heb wel wat traantjes gelaten bij Rambo: Last Blood!
pi_189107603
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 september 2019 23:12 schreef LelijKnap het volgende:
Huilen (nog) niet maar heb wel wat sneller een brok in de keel dan vroeger. Waar zal dat aan kunnen liggen?
Kan me herinneren dat ik als kind ook vaak met een brok in de keel op de bank naast mn ouders zat wanneer er iets ontroerends gebeurde in een film, maar ik kneep mijn vuisten altijd dicht en hield m'n adem in tot t ontroerende moment voorbij was. Dat doe ik nu soms ook nog in gezelschap maar wanneer ik alleen ben laat ik mijn tere hartje gewoon zn gang gaan. Denk dat t te maken heeft met volwassen worden vreemd genoeg.
  dinsdag 24 september 2019 @ 23:17:17 #20
342888 Baron-von-Blubba
Misunderstood genius
pi_189107660
De muziek kan ook van invloed zijn, hier twee persoonlijke voorbeelden:

dinsdag 24 september 2019 @ 23:18:22 #21
342888 Baron-von-Blubba
Misunderstood genius
pi_189107682
Bij de nieuwere Steven Seagal-films moet ik ook vaak huilen, maar weer om een andere reden. :+
pi_189107741
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 23:17 schreef Baron-von-Blubba het volgende:
De muziek kan ook van invloed zijn, hier twee persoonlijke voorbeelden:

Erg herkenbaar!
pi_189107767
Was dit een verkapte ik wil complimenten vanwege mijn gevoelige ziel post of :? Voor vrouwen is dit natuurlijk aantrekkelijk, maar ik zie ook niet in waarom mannen er een bezwaar bij zouden moeten hebben
❣ °ş¤,¸🖤 ♡ş💕♡💚,ĝ¤°ş¤💛♡`°ş¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_189107783
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 23:18 schreef Baron-von-Blubba het volgende:
Bij de nieuwere Steven Seagal-films moet ik ook vaak huilen, maar weer om een andere reden. :+
Dat is dan ook niet best! Green Mile heb ik al vaak gezien en denk dak daar ook wel eens een traantje heb weggepinkt. Bij The Shawshank Redemption is t helemaal tranen met tuiten, en bij films als Inception em Gladiator hield ik t ook niet droog :')
En de muziek is dan zeker van invloed. Goede muziek in een film is belangrijk.
pi_189107811
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 23:22 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Was dit een verkapte ik wil complimenten vanwege mijn gevoelige ziel post of :? Voor vrouwen is dit natuurlijk aantrekkelijk, maar ik zie ook niet in waarom mannen er een bezwaar bij zouden moeten hebben
Je bent vrij ze te geven hoor :) Black - Wonderful Life nu op de radio ook een tranenswaardig plaatje.
Maar gelukkig zijn er ook dingen die je niet doen huilen maar je blij maken, zoals jouw post in dit topic :)
  dinsdag 24 september 2019 @ 23:30:36 #26
342888 Baron-von-Blubba
Misunderstood genius
pi_189107901
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 23:23 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet best! Green Mile heb ik al vaak gezien en denk dak daar ook wel eens een traantje heb weggepinkt. Bij The Shawshank Redemption is t helemaal tranen met tuiten, en bij films als Inception em Gladiator hield ik t ook niet droog :')
En de muziek is dan zeker van invloed. Goede muziek in een film is belangrijk.
Bij Gladiator inderdaad.

'My name is Maximus Decimus Meridius, commander of the Armies of the North, general of the Felix Legions, loyal servant to the true emperor, Marcus Aurelius.
Father to a murdered son, husband to a murdered wife.
And I will have my vengeance, in this life or the next. _O_
pi_189108367
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 23:30 schreef Baron-von-Blubba het volgende:

[..]

Bij Gladiator inderdaad.

pi_189108389
En bij Hachi
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_189108407
Muziek, net als kinderen, worden al jarenlang gebruikt om mensen emotioneel te manipuleren.
Steun ook gewone en weldenkende Nederlanders. Help mee de klimaatmaffia en globalisten bestaand uit slinkse media, pseudo-wetenschappers, indoctrinerende leraren, corrupte politici, elite, NGO's, VN, banken en multinationals te stoppen.
pi_189108423
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 00:09 schreef vouwdeurtje het volgende:
Muziek, net als kinderen vrouwen, worden al jarenlang gebruikt om mensen emotioneel te manipuleren.
pi_189108730
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 23:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

:')

Een gebrek aan fantasie en inlevingsvermogen noemen we dat. Wat is de lol aan fictie als je er geen emotie bij ervaart?
pi_189109507
Ik moest serieus janken bij de laatste Jurassic World, toen de dino's werden achtergelaten op het eiland dat in vlammen op ging.

Vanaf 2:00
pi_189109577
Ja ik herken dat zeker, helemaal als het om kinderen, ouderen of dieren gaat. Zelfs tekenfilms, enorm fictioneel dus. Het is niet janken en met geluiden ofzo, maar een nat oog en soms een traan. ;(

Kan er wel een tijd erna nog last van hebben, dus soms kijk ik dergelijke films dus gewoon niet. Net als bepaalde muziek, daar heb ik het ook bij. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_189110684
De enige film waarbij ik echt moest janken was The Green Mile, evenals mijn ouders en jongere broer die het ook niet droog hielden. Ik was toen een jaar of 11/12.
Voor de rest kan ik me niet heugen echt te hebben gehuild bij een film. Uiteraard wel zo nu en dan een brok in de keel, zoals bijv. Cast Away op het moment dat Wilson afdrijft ;( of The Lion King remake vanwege de nostalgie.
  woensdag 25 september 2019 @ 10:10:31 #35
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_189110733
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 september 2019 23:01 schreef aloa het volgende:
Mietjes ;)
Tranen in mijn ogen door deze reactie...
pi_189111174
De laatste keren dat ik een traantje heb gelaten is bij de geboorte van mijn kids, maar dat is ook echt een zwaar emotionele gebeurtenis.

Kan wel in een film opgaan, bij eight below of a dog’s purpose bijvoorbeeld maar om nou echt te gaan huilen, nee nog niet meegemaakt.

Misschien ben ik erg koud :P
Ik was hier...
pi_189111182
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 10:10 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Tranen in mijn ogen door deze reactie...
Wat een emotie :D
pi_189111217
Ik ben echt huilend klaargekomen bij Privates of the carribbean 2
Mee doen is belangrijker dan winnen!
pi_189111218
Als kind bij deze nog wel een traantje moeten laten.

woensdag 25 september 2019 @ 10:53:35 #40
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_189111367
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 10:43 schreef aloa het volgende:
Als kind bij deze nog wel een traantje moeten laten.

Moest ook aan deze denken, maakt het voor mij ook niet echt een leuke kinderfilm.

Schindler’s Lift staat me bij, maar was ook lang, lang geleden...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_189112166
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 23:18 schreef Baron-von-Blubba het volgende:
_O-

Anybody seen Richie?!
"Pools are perfect for holding water"
pi_189112174
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 23:04 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik ben een man en huil zeker bij films, of ik nu alleen of samen met mensen ben!
Dit.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189112591
Schat, ik liet tranen bij Terminator 2
Judgement day, toen 'ie in het lava ging
Met z’n duim omhoog, echt een traumatisch ding
  woensdag 25 september 2019 @ 12:04:13 #44
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_189112642
Ik ga naar huis.
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 16:04:23 #45
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189116200
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:40 schreef probeer het volgende:

[..]

_O-

Anybody seen Richie?!
Anybody know why Richie did Bobby Lupo??!

On-topic: Ik huil wel eens bij films ja. En eigenlijk elke keer bij The Green Mile.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_189118158
Goed teken toch, je hebt empathie en kunt je inleven in een film. :) Als films je niet kunnen raken dan mis je wat.
pi_189118255
Ik huil ook bij films maar zou het wel verbergen.
pi_189118342
De echte mietjes zijn mannen die geen emotie durven te tonen.
Ik garandeer je dat de meeste vrouwen er ook zo over denken.
pi_189118470
Ik huil zelf heel snel bij van alles en nog wat, maar rond andere mensen dan weer niet idd. Alleen rond romantische partners wel. Dan voel ik me gewoon helemaal vrij om m'n emoties te tonen, want zo iemand vertrouw ik met m'n hart.
pi_189118685
quote:
Die deed het ook voor mij :'(

Maar ja, ik heb zo vaak moeten huilen bij bepaalde films of series. Betekent gewoon dat je je inleeft. Bepaalde (goede!) muziek op de achtergrond helpt ook niet altijd mee...voor de tranen. Soms blijft het bij tranen in de ogen. Zelfs in de bios een keer zitten snikken. Maakt me geen ene reet uit, mannen die emotie durven te tonen zonder bang te zijn voor wat anderen daar wel niet van vinden...dát is pas mannelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')