abonnement Unibet Coolblue
pi_188997393
Deel hier tips, trucs en ervaringen over op vakantie gaan met kinderen :)
pi_188997569
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 september 2019 21:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
Iemand nog specifieke tips voor accommodaties rondom Salisbury en/of in Cornwall?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 17 september 2019 @ 23:20:01 #3
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_188999914
Neem niet het vliegtuig! De luchtdrukverschillen doen pijn bij kleine kinderen, waardoor je het risico loopt dat je de halve vlucht last hebt van jankende kinderen.
pi_189002831
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 17:33 schreef MevrouwCactus het volgende:

Gave tips! Thanks allebei! - Bearizona ga ik op de lijst zetten, klinkt goed! - Mission Dolores park gaat ook op de lijst - Seaside, FL klinkt leuk! New York slaan we over, daar zijn we al vaak geweest en hoef ik niet met kleuter heen. Een honkbalwedstrijd hebben we ook al een aantal keer gezien, vond ik echt heel erg gaaf (Phillies en de Twins). Daarnaast zitten we in het verkeerde seizoen, we zitten in het Football seizoen en daar kon ik nergens meer kaartjes voor krijgen in onze reis.

@:exode: Volgens mij is de noordkant van Zyon gesloten omdat het winter is. We rijden van San Francisco naar LA, omdat de route zo is. Maar goed om te horen dat het mooier is zo.
Wil je ook naar de keys in FL?
Het klinkt heel suf, maar ze hebben daar een schildpadden ziekenhuis / opvang en dat heeft heel veel indruk gemaakt op mijn peuter. Hij heeft het er nu nog over en dat is toch al weer een jaar geleden. Ook wij vonden het indrukwekkend, maar vooral ook hoe onze jongens daar waren.

En onze mooiste camping ooit was in het Curry Hammock state park en dat is niet helemaal op key west, maar ergens halverwege de keys. Key West vond ik echt niks :@

Waar Willem ook nog steeds over praat is het Kennedy Space Centre op Cape Canaveral (met alle rakketten natuurlijk). Maar dat is wel een standaard bezienswaardigheid in Florida.

Dit was ook tof! https://babcockranchecotours.com/

En voor jullie: zwemmen met zeekoeien in Crystal River!

[ Bericht 11% gewijzigd door Adrian4 op 18-09-2019 09:56:29 ]
pi_189003008
Heeft iemand tips voor leuke dingen met een 5-jarige in Kopenhagen? Dochter en ik gaan een dagje naar Kopenhagen en willen niet alleen shoppen :D
pi_189003031
Ik wil nu terug naar Florida :{
pi_189003089
Zijn er nog dingen die ik echt echt echt moet meenemen voor een vlucht van 10 uur met een dreumes van net 1? Hij heeft z’n eigen stoel gelukkig.
pi_189003185
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2019 21:47 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Niet in Cornwall, maar ten zuidoosten van Salisbury ligt het New Forest: een natuurgebied waar paarden, koeien en ezels vrij rondlopen. En dus ook op de vakantieparken! Campings Red Shoot en Hollands Wood zijn erg mooi.
Met hele kleine kinderen misschien niet heel geschikt met de loslopende pony's, alhoewel er veel kleine kinderen op de camping waren, en de pony's doen niks (zijn gewend aan mensen).
pi_189003230
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 09:53 schreef Plumeria het volgende:
Zijn er nog dingen die ik echt echt echt moet meenemen voor een vlucht van 10 uur met een dreumes van net 1? Hij heeft z’n eigen stoel gelukkig.
Een tablet met zijn favoriete filmpjes, bakjes met z'n favoriete snacks (wij hadden kleine bakjes met soepstengels, druiven, rozijnen, likkoekjes) en 100 ml verpakkingen knijpfruit voor het zuigen tijdens het opstijgen (maar wij vlogen toen hij al van de fles af was). Boekjes waar hij graag in kijkt. Voldoende luiers, want de darmen werken goed in zo'n vliegtuig. Ik had een hele tas speelgoed bij, maar daar is bijna alles van ongebruikt gebleven.
pi_189003473
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 10:03 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Een tablet met zijn favoriete filmpjes, bakjes met z'n favoriete snacks (wij hadden kleine bakjes met soepstengels, druiven, rozijnen, likkoekjes) en 100 ml verpakkingen knijpfruit voor het zuigen tijdens het opstijgen (maar wij vlogen toen hij al van de fles af was). Boekjes waar hij graag in kijkt. Voldoende luiers, want de darmen werken goed in zo'n vliegtuig. Ik had een hele tas speelgoed bij, maar daar is bijna alles van ongebruikt gebleven.
Thanks :D

Hij kijkt nooit iPad of wat dan ook, dus dat wordt nog wat :') Had je ook een speciale koptelefoon? Heb zelf zo'n Bose ding, maar die gaat geheid van z'n hoofd af vallen :P

Die knijpfruitjes zijn een goeie, gaan op het lijstje. Voldoende luiers zijn gepakt, evenals een vol pak doekjes en een reserveoutfit voor hem en mezelf (ik vlieg alleen met hem).

Zal ook maar een potje warm eten en een krentenbolletje meenemen.

En een drinkbeker. En fles. En poeder. En en en. God waar ben ik aan begonnen :')
pi_189003617
Wat je vooral even buiten het vliegtuig moet laten: al je principes. ;) Ik vond vliegen met een dreumes niet zo erg, we hadden van die kleine boekjes van Dikkie Dik mee, auto om mee te spelen en washitape om op het tafeltje te plakken. Twee reiskussen, een om je arm op te laten rusten als je dreumes slaapt en een andere voor je nek.

Ik had bij Frits als dreumes geen koptelefoon speciaal voor hem mee, wel een iPad met Kikker. Die keek hij met het geluid heel zacht, ging prima.

Ik liet hem toen gewoon met mij mee eten en ik had wat kleine dingen mee om te snacken.
pi_189004378
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 09:59 schreef Molkoholic het volgende:

[..]

Niet in Cornwall, maar ten zuidoosten van Salisbury ligt het New Forest: een natuurgebied waar paarden, koeien en ezels vrij rondlopen. En dus ook op de vakantieparken! Campings Red Shoot en Hollands Wood zijn erg mooi.
Met hele kleine kinderen misschien niet heel geschikt met de loslopende pony's, alhoewel er veel kleine kinderen op de camping waren, en de pony's doen niks (zijn gewend aan mensen).
Bedankt voor de tip, maar kamperen, daar doen we niet aan. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_189005174
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 09:47 schreef Roomsnoes het volgende:
Heeft iemand tips voor leuke dingen met een 5-jarige in Kopenhagen? Dochter en ik gaan een dagje naar Kopenhagen en willen niet alleen shoppen :D
Tivoli is magisch. Het enige "pretpark" wat ik leuk vind. Vooral 's avonds magistraal mooi.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_189005847
Zijn er mensen met tips voor zuid Kroatië, regio Dubrovnik? We hebben daar in mei een bruiloft en maken daar gelijk onze vakantie van. We zitten waarschijnlijk een week in een huisje in de buurt, maar de andere week willen we wellicht ergens anders heen. We gaan met het vliegtuig btw, maar een dag/week autohuur om van A naar B te komen is een optie evt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_189006286
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 09:34 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Wil je ook naar de keys in FL?
Het klinkt heel suf, maar ze hebben daar een schildpadden ziekenhuis / opvang en dat heeft heel veel indruk gemaakt op mijn peuter. Hij heeft het er nu nog over en dat is toch al weer een jaar geleden. Ook wij vonden het indrukwekkend, maar vooral ook hoe onze jongens daar waren.

En onze mooiste camping ooit was in het Curry Hammock state park en dat is niet helemaal op key west, maar ergens halverwege de keys. Key West vond ik echt niks :@

Waar Willem ook nog steeds over praat is het Kennedy Space Centre op Cape Canaveral (met alle rakketten natuurlijk). Maar dat is wel een standaard bezienswaardigheid in Florida.

Dit was ook tof! https://babcockranchecotours.com/

En voor jullie: zwemmen met zeekoeien in Crystal River!
Thanks voor je tips! Ik ga ze vanavond eens rustig bekijken. Key West en die regio stond wel op de planning namelijk.
pi_189007249
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 12:23 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Tivoli is magisch. Het enige "pretpark" wat ik leuk vind. Vooral 's avonds magistraal mooi.
Ja dat is wel een idee. Maar aangezien we er maar 1 dag zijn, ben ik bang dat we dat park niet meer uit komen. Om 16.30 gaat de boot terug alweer namelijk :P
  woensdag 18 september 2019 @ 16:33:07 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189008386
Iemand tips voor verblijf in/om Disneyland Parijs?
KuikenGuppy
pi_189008602
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2019 16:33 schreef Burdie het volgende:
Iemand tips voor verblijf in/om Disneyland Parijs?
Wat wil je uitgeven? Wij zaten in een Club suite in Sequioa lodge, dikke vette aanrader. Geboekt via de Belgische site overigens.
pi_189010591
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2019 16:33 schreef Burdie het volgende:
Iemand tips voor verblijf in/om Disneyland Parijs?
Ik zou kijken naar wanneer je gaat. In het weekend loont het om in een Disney hotel te gaan zodat je gebruik kunt maken van de early Magic hours, dan is het veel rustiger. Verder kun je die hotels nu boeken met gratis half pension en wat korting, wat het wel de moeite waard maakt omdat je anders zelf moet kunnen koken of alleen maar fastfood eet imo. Er zijn verschillende buffetten (en evt a la carte) waar je dan kunt eten, zowel in de hotels als op de parken.

Wij zaten in Newport Bay en die is rot met kinderwagen want ze hebben 1 mini lift vanaf de lobby naar de verdieping vanaf waar je kunt lopen (en waar het ontbijt is). Stond s ochtends vaak een file. Kamers zelf waren prima en het was prima te lopen naar de parken.

Wij hebben de nacht ervoor via booking goedkoop Davy crocket geboekt (¤100 per nacht) zodat we rustig overdag konden rijden. Daarmee kun je ook al gratis parkeren bij Disney (village). Je merkt hier wel duidelijk dat het gedateerd wordt, maar daardoor is het ook een stuk betaalbaarder dan het naastgelegen Center Parcs. En je slaapt er toch alleen maar...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_189010676
Vanaf Newport moet je nu wel omlopen vanwege allerlei verbouwingen ernaast.

Check altijd even de Belgische, Franse en Duitse versie van de site. De aanbiedingen zijn anders per land.
pi_189010756
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 19:49 schreef exode het volgende:
Vanaf Newport moet je nu wel omlopen vanwege allerlei verbouwingen ernaast.

Check altijd even de Belgische, Franse en Duitse versie van de site. De aanbiedingen zijn anders per land.
Dat was toen wij er waren ook al, maar was prima te doen. En ik mag hopen dat ze daar binnenkort toch wel mee klaar zijn...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_189010874
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 19:57 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Dat was toen wij er waren ook al, maar was prima te doen. En ik mag hopen dat ze daar binnenkort toch wel mee klaar zijn...
Dat is waar, je kwam dan langs Sequioa.

Maar Burdie het hangt af van wanneer je wilt gaan en hoeveel je uit wilt geven. Wij gingen in de drukke zomervakantie en waren erg blij met de Magic hours en de VIP fastpass.
  woensdag 18 september 2019 @ 22:07:51 #23
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189013148
Herfstvakantie, budget is geen issue. Ik wil (en kan) alleen niet 4 dagen lopen, dus er moet ook iets anders te doen zijn, zwembad ofzo.
En ik wil graag met de Thalys gaan, niet met eigen vervoer. Daardoor vallen al de accommodaties af waar geen pendelbus komt.
KuikenGuppy
pi_189014068
Vrijwel elk Disney hotel heeft een zwembad, alleen cheyenne en Santa fe niet dacht ik. qua verder entertainment is het zeer beperkt. Newport Bay had niet eens een speeltuin/speelruimte bijvoorbeeld. Davy crockett wel, maar dat is zonder eigen vervoer geen optie. Ik kan je verder wel aanraden als je voor een Disney-hotel gaat (en dat is vanwege de Magic hours in de herfstvakantie wel aan te raden) om je thalysticket direct bij je hotel te boeken. Dan zit er namelijk gratis bagageservice bij (dat de bagage van en naar het station wordt gebracht), boek je zelf je treintickets dan ben je daar 30+ euro voor kwijt (en geen idee voor hoeveel koffers/personen dat is). Zelf met bagage lopen/pendel pakken kan natuurlijk ook. Dit was overigens 2 jaar geleden zo, mocht dit van toepassing zijn, check dan ff of het niet aangepast is.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_189014146
Ik vond Seqouia het leukste hotel van Disney. Ik weet alleen niet meer of daar een zwembad was, maar het was een fijn hotel. Newport Bay vind ik heel erg massaal, Santa Fe en Cheyenne vond ik heel goedkoop (leuk om een keer naartoe te lopen en te kijken, maar niet om te logeren). Disneyland Hotel lijkt me overigens tof, maar boven mijn budget.
Wat ik altijd fijn vond was om tussen de middag even terug te gaan naar het hotel, even de dag breken. Daarna weer fris het park in. Daarom kozen wij voor een hotel op loopafstand, dan was dat laagdrempeliger voor ons.
  woensdag 18 september 2019 @ 23:17:40 #26
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189014863
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2019 22:07 schreef Burdie het volgende:
Herfstvakantie, budget is geen issue. Ik wil (en kan) alleen niet 4 dagen lopen, dus er moet ook iets anders te doen zijn, zwembad ofzo.
En ik wil graag met de Thalys gaan, niet met eigen vervoer. Daardoor vallen al de accommodaties af waar geen pendelbus komt.
Ik zou dan ook voor sequoia gaan. Die hebben een leuk zwembad.
Alle hotels hebben pendelbussen naar de parken.
Hou rekening met behoorlijke drukte in de vakantie. Liever doordeweeks dan in het weekend gaan.
26 oktober is er een halloween party. Dat is denk ik een extreem drukke dag dus die zou ik vermijden.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_189018005
Jaaaa Sequioa.

En neem iig een clubkamer, alleen het ontbijt is de upgrade al waard (geen lange rijen).
Ze hebben een zwembad maar die was dicht toen wij er waren vanwege verbouwing. Verder binnen een speelhoekje en buiten een speeltuintje. Beneden bij de lounges en winkel is het vooral lekker groot en ruimtelijk. B heeft zich daar prima vermaakt met rondkijken en spelen in de speelhoek. Het personeel is er supervriendelijk.

Wij liepen in 15 minuten naar het park inclusief beveiligingscheck. En je loopt een deel door de village dus genoeg afleiding tijdens het lopen. De pendelbus hebben we nooit genomen.

Zo deden wij het ook mevrC. Wij ontbeten vroeg, voor openingstijd het park in en rond lunchtijd weer terug, middagslaapje voor Juul en B vermaakte zich beneden in de speelhoek en daarna weer terug. 's Avonds zijn we om en om het park in gegaan als de kinderen sliepen. Heerlijk, even alleen het park in en de spannende attracties in :D
pi_189018953
Fastpasses zijn bijna een must have in disney...

Ik vond Disney erg leuk, maar de wachttijden zijn werkelijk belachelijk.

De ranch vind ik zwaar verouderd, ik zou de volgende keer kiezen voor het nieuwe park ernaast. Dan lever ik liever een dag Disney in voor een luxer verblijf.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 19 september 2019 @ 10:53:54 #29
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189018987
Bedankt voor alle tips :).
KuikenGuppy
pi_189077504
Wasbare of wegwerpzwemluier(s) mee op vakantie? En heb ik bij wasbaar genoeg aan één zwemluier?

En iemand ervaring met ventolin mee op vakantie? Moet ik daar een medisch paspoort voor halen bij de apotheek of is het gangbaar genoeg dat dat niet hoeft?
pi_189077777
Wij zijn van de zomer gegaan naar Disneyland Parijs en hadden een huisje via Airbnb gevonden. Ik vond dat wel erg prettig. Wij waren ook met de Thalys. Echt heel fijn.
En nu mis ik het park gewoon. Over twee jaar weer. O+
pi_189078343
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 20:29 schreef Aure het volgende:
Wasbare of wegwerpzwemluier(s) mee op vakantie? En heb ik bij wasbaar genoeg aan één zwemluier?

En iemand ervaring met ventolin mee op vakantie? Moet ik daar een medisch paspoort voor halen bij de apotheek of is het gangbaar genoeg dat dat niet hoeft?
Ik heb drie wasbare luiers mee :) Voor de Ventolin zou ik toch even een uitdraai van halen bij de apotheek, better safe than sorry.
  maandag 23 september 2019 @ 06:39:36 #33
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189081257
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 20:29 schreef Aure het volgende:
En iemand ervaring met ventolin mee op vakantie? Moet ik daar een medisch paspoort voor halen bij de apotheek of is het gangbaar genoeg dat dat niet hoeft?
Waar ga je heen?

Maar in principe geen probleem. Ik heb een jaar of 10 met ventolin gereisd en er heeft nog nooit iemand een blik op geworpen.
pi_189081284
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2019 22:07 schreef Burdie het volgende:
Herfstvakantie, budget is geen issue. Ik wil (en kan) alleen niet 4 dagen lopen, dus er moet ook iets anders te doen zijn, zwembad ofzo.
En ik wil graag met de Thalys gaan, niet met eigen vervoer. Daardoor vallen al de accommodaties af waar geen pendelbus komt.
Disneyhotel is verreweg het makkelijkste en meest luxe. Al valt dat nog wel mee/tegen.

Pendelbus geen idee, maar een taxi gaat sowieso.

Prijs valt ook reuze mee. Inclusief entree iets van ¤4k voor 5 dagen/4 nachten.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2019 07:01:16 ]
  maandag 23 september 2019 @ 07:03:00 #35
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189081291
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2019 07:00 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Disneyhotel is verreweg het makkelijkste en meest luxe. Al valt dat nog wel mee/tegen.

Pendelbus geen idee, maar een taxi gaat sowieso.

Prijs valt ook reuze mee. Inclusief entree iets van ¤4k voor 5 dagen/4 nachten.
¤4000,-???
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189081297
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2019 07:03 schreef Molo het volgende:

[..]

¤4000,-???
Ja zoiets. Volgens was het ¤4.3k om precies te zijn. Inclusief entree. Is niet zo heel gek bedrag per nacht voor 2 volwassenen en 1 kind toch ?! In dit segment.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2019 07:08:29 ]
pi_189081303
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 06:39 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Waar ga je heen?

Maar in principe geen probleem. Ik heb een jaar of 10 met ventolin gereisd en er heeft nog nooit iemand een blik op geworpen.
Kuala Lumpur, Singapore, Bali
  maandag 23 september 2019 @ 07:10:52 #38
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189081304
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2019 07:08 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Ja zoiets. Volgens was het ¤4.3k om precies te zijn. Inclusief entree. Is niet zo heel gek bedrag per nacht voor 2 volwassenen en 1 kind toch ?! In dit segment.
Als dat zo is zul je mij er nooit vinden iig :D
Wat een geld zeg
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189081305
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2019 07:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Als dat zo is zul je mij er nooit vinden iig :D
Wat een geld zeg
Nouja, toen wij er waren (ergens in november, geen vakantie periode oid) was het zo....

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2019 07:12:10 ]
  maandag 23 september 2019 @ 07:59:09 #40
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189081413
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2019 07:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Als dat zo is zul je mij er nooit vinden iig :D
Wat een geld zeg
Wel nee!
Dat bedrag is niet representatief.
Er zijn meerdere hotels waar je uit kan kiezen.
Het is niet goedkoop maar 4k hoeft het echt niet te kosten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_189081850
¤ 4.000? Wij zaten er Hoogseizoen, 4 dagen, 3 nachten, 2 volwassenen, 2 kinderen, de duurste kamer in Sequioa Lodge (Club Suite), inclusief ontbijt en VIP fastpasses en betaalde nog niet eens de helft hiervan. Nog steeds veel geld overigens.

Wij zijn stiekem al aan het kijken voor de meivakantie. Twijfelen tussen naar Denenmarken vanwege Legoland, maar we willen in de zomer sowieso naar Zweden en dan zou de terugweg via Legoland gaan en toch lekker in Nederland blijven. Iemand ervaring met Denenmarken eind April? Is er dan al veel open zeg maar? Of is het uitgestorven?
  maandag 23 september 2019 @ 09:29:20 #42
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189081955
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 07:10 schreef Aure het volgende:

[..]

Kuala Lumpur, Singapore, Bali
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat Singapore de strengste is, en dat is geen probleem (tenzij meer dan 3 maanden voorraad, codeine of dextromethorphan. Of (ja echt) nicotine kauwgom). Zo’n verklaring bestaat eigenlijk helemaal niet in Azie, dus er zal ook niet naar gevraagd worden.

Aan de andere kant: het is een kleine moeite, als je je er prettiger bij voelt.
pi_189082013
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2019 09:29 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik ga er voor het gemak even vanuit dat Singapore de strengste is, en dat is geen probleem (tenzij meer dan 3 maanden voorraad, codeine of dextromethorphan. Of (ja echt) nicotine kauwgom). Zo’n verklaring bestaat eigenlijk helemaal niet in Azie, dus er zal ook niet naar gevraagd worden.

Aan de andere kant: het is een kleine moeite, als je je er prettiger bij voelt.
Joe! Ik loop wel ff naar de apotheek van de week voor de zekerheid :)
pi_189082416
Het Disney hotel is ook wel echt heel duur.
pi_189083742
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 09:15 schreef exode het volgende:
¤ 4.000? Wij zaten er Hoogseizoen, 4 dagen, 3 nachten, 2 volwassenen, 2 kinderen, de duurste kamer in Sequioa Lodge (Club Suite), inclusief ontbijt en VIP fastpasses en betaalde nog niet eens de helft hiervan. Nog steeds veel geld overigens.

Wij zijn stiekem al aan het kijken voor de meivakantie. Twijfelen tussen naar Denenmarken vanwege Legoland, maar we willen in de zomer sowieso naar Zweden en dan zou de terugweg via Legoland gaan en toch lekker in Nederland blijven. Iemand ervaring met Denenmarken eind April? Is er dan al veel open zeg maar? Of is het uitgestorven?
Wij gaan elk jaar in de meivakantie naar Denemarken. Bijna altijd goed weer en Legoland is dan nog niet zo druk. Het lijkt wel of er dan alleen Nederlanders zijn.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_189095963
Thanks Knut, zijn allerlei andere toeristen attracties dan ook gewoon open?
pi_189096596
Welke andere attracties Exode? :+

Begrijp me niet verkeerd, ik houd er van en vind het rustgevend. Ik ben vorige week in Denemarken geweest. In de grote :Y stad was nog wel een kunstfestival en een food festival. Ik neem aan dat er in mei ook wel wat festivals ed zijn alhoewel de meeste viking festivals wel in de zomermaanden zullen zijn.

Verder is Denemarken imo altijd heel erg mooi, alleen koud en nat in de winter.
  dinsdag 24 september 2019 @ 12:22:23 #48
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189096631
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2019 10:22 schreef ferrari_rood het volgende:
Het Disney hotel is ook wel echt heel duur.
2x zo duur als Sequoia lodge :o
KuikenGuppy
pi_189097492
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 12:20 schreef Adrian4 het volgende:
Welke andere attracties Exode? :+

Begrijp me niet verkeerd, ik houd er van en vind het rustgevend. Ik ben vorige week in Denemarken geweest. In de grote :Y stad was nog wel een kunstfestival en een food festival. Ik neem aan dat er in mei ook wel wat festivals ed zijn alhoewel de meeste viking festivals wel in de zomermaanden zullen zijn.

Verder is Denemarken imo altijd heel erg mooi, alleen koud en nat in de winter.
Haha :)
Ik moet heel eerlijk bekennen dat Denemarken ons niet echt enorm trekt. Maar Legoland O+ Wij zijn zelf Legogek en onze zoon van dan 6 jaar ook. Ons dochtertje van 15 maanden laat de Megablocks al links liggen en gaat met legopoppetjes in de weer. Kortom wij moeten erheen :D
We willen ook naar het legohouse.

We gaan dus eigenlijk echt alleen voor Legoland maar als we een stuk rijden, gaan we uiteraard ook meer doen daar. Vraag is of wij dat de moeite waard vinden eind april of dat we toch in de Zweden trip verwerken in de zomer.

Met overige attracties bedoel ik met name dierentuinen, attractieparken en vikingparken.
pi_189098253
Ik vond Denemarken gemiddeld loeisaai, maar het pretpark Tivoli middenin Kopenhagen is fantastisch leuk en ontzettend sfeervol! O+
Den Blå Planet, ook wel het Nationaal Aquarium van Denemarken, is eveneens een prima uitje (tof gebouw ook) en vanuit een persoonlijke interesse heb ik ook zeer genoten van het fraai opgezette Hans Christian Andersen-museum.
Tot slot als tip: Grenen in Skagen, het allernoordelijkste puntje van Denemarken. Als je hier een strandtongetje oploopt zie je hoe twee zeeën, de Noord- en Baltische, tegen elkaar opbotsen en dat is gaaf en best bizar :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_189098316
Tivoli is fantastisch, maar als je rond Billund overnacht is Kopenhagen nog wel 3 uur rijden en een tolbrug verder.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_189098337
weet niet hoe lang je gaat? maar wij vonden lego-house echt superleuk en legoland ook! Givskud zoo was ook wel een aanrader daar in de buurt, maar geen idee hoe dat in april is.
maar als je twijfelt er is ook een legoland in duitsland.. (wel ong even ver weg overigens)
pi_189098965
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 14:31 schreef watmoetikkiezen het volgende:
weet niet hoe lang je gaat? maar wij vonden lego-house echt superleuk en legoland ook! Givskud zoo was ook wel een aanrader daar in de buurt, maar geen idee hoe dat in april is.
maar als je twijfelt er is ook een legoland in duitsland.. (wel ong even ver weg overigens)
Ja die zag ik en in Engeland ook. Maar willen eigenlijk naar 'de echte'. We gaan een weekje als het in de meivakantie wordt. In de zomer willen we 4 weken weg eind juli/begin augustus. Dan zouden we het op de terugweg doen.
  dinsdag 24 september 2019 @ 15:28:15 #54
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189099120
Nog dichter bij huis en vanaf 2020: Legoland Scheveningen :+
  dinsdag 24 september 2019 @ 15:34:40 #55
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189099257
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 13:14 schreef exode het volgende:

[..]

Haha :)
Ik moet heel eerlijk bekennen dat Denemarken ons niet echt enorm trekt. Maar Legoland O+ Wij zijn zelf Legogek en onze zoon van dan 6 jaar ook. Ons dochtertje van 15 maanden laat de Megablocks al links liggen en gaat met legopoppetjes in de weer. Kortom wij moeten erheen :D
We willen ook naar het legohouse.

We gaan dus eigenlijk echt alleen voor Legoland maar als we een stuk rijden, gaan we uiteraard ook meer doen daar. Vraag is of wij dat de moeite waard vinden eind april of dat we toch in de Zweden trip verwerken in de zomer.

Met overige attracties bedoel ik met name dierentuinen, attractieparken en vikingparken.
Lego House is echt een aanrader, daar kan je ook zelf bouwen.
En je moet absoluut in het restaurant van Lego House eten _O_. Je eten wordt daar klaargemaakt door Lego mannetjes en geserveerd door Lego robots :D.
KuikenGuppy
pi_189099786
Edit: Laat maar. Ik heb ruzie met het uploaden van foto’s :(
pi_189101189
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 15:28 schreef Quoi het volgende:
Nog dichter bij huis en vanaf 2020: Legoland Scheveningen :+
Dat is toch een Lego Experience center zoals in Oberhausen? Heel leuk inderdaad.

Oh Burdie, nu wil ik helemaal gaan, goede tip :)
  dinsdag 24 september 2019 @ 17:56:25 #58
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189101809
Verwacht geen culinair hoogstandje hoor, maar wel een super leuke belevenis.
KuikenGuppy
pi_189101929
oh en tip voor legoland.. als je een simpel legopopje meeneemt en je ziet bij t personeel van de attracties een leuker popje dan mag je ruilen...
pi_189102062
Ligt dat Lego house in de buurt van legoland?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_189102388
ja, ligt denk ik 2km verder..
pi_189102467
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 18:31 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ja, ligt denk ik 2km verder..
Thanks! Daar moeten we heen dus.
Volgend jaar. Dit jaar is het vakantiegeld op :'(
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 25 september 2019 @ 21:50:30 #63
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_189121455
Tip: wij zijn deze zomer bij Weissenhauser Strand geweest. Perfect met kids, geen Nederlander te bekennen (!), strand, zwemparadijs, mega gave binnenspeeltuin, kinderopvang (!), lekker eten, en 1001 andere dingen. En niet ver van NL.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_189121696
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 09:15 schreef exode het volgende:
¤ 4.000? Wij zaten er Hoogseizoen, 4 dagen, 3 nachten, 2 volwassenen, 2 kinderen, de duurste kamer in Sequioa Lodge (Club Suite), inclusief ontbijt en VIP fastpasses en betaalde nog niet eens de helft hiervan. Nog steeds veel geld overigens.

Wij zijn stiekem al aan het kijken voor de meivakantie. Twijfelen tussen naar Denenmarken vanwege Legoland, maar we willen in de zomer sowieso naar Zweden en dan zou de terugweg via Legoland gaan en toch lekker in Nederland blijven. Iemand ervaring met Denenmarken eind April? Is er dan al veel open zeg maar? Of is het uitgestorven?
Ik vond het nog best uitgestorven begin mei. En het was toen nog best koud ook! 5-10 graden, met buien. We zijn wel een dag naar Legoland geweest, en ons daar wel prima vermaakt. Wij zaten in een huisje via Dansk.nl oid, leuk huisje op een particulier park, waar ook geen kip te bekennen was..
pi_189121842
Exode, wij vonden Lego land nog wat tegenvallen met de boys. Js mocht best veel attracties nog niet in.
Legohouse is echt super fantastisch! Dat restaurant niet overslaan inderdaad, wij zijn er echt van 10.00 tot 18.30 geweest en waren liever nog langer gebleven ;) vergeet alleen niet van te voren kaartjes te reserveren want het werkt met van die tijdsloten (in de zomer dan).

Wij hebben trouwens genoeg andere leuke dingen gedaan daar. Dierentuin hebben we overgeslagen maar nog wel naar Ribe Vikingscentre (openluchtmuseum) en naar een eiland geweest aan de Waddenzee in een traktorbus.
Je hebt trouwens ongeveer naast Legoland Lalandia liggen, dat is een soort Deens centerparcs. Ook altijd prima vermaak voor de kids (wij zijn niet in deze geweest, maar in de lalandia aan de andere kant van Denemarken). Ik vond de prijzen in het hoogseizoen nog best te doen verder!

Ik moet zeggen dat Denemarken ons ook nooit echt trok, maar dat we zeker over een paar jaar nog terug gaan. Hebben nog veel niet gedaan, wat we hadden willen doen :)
pi_189127467
Thanks Loj en Laiveneertiekje, hier heb ik zeker iets aan.

Lalandia zag ik inderdaad maar is in de meivakantie verrassend duur. (iets van ¤ 1.200 voor het goedkoopste huisje) Maar wel een optie als de prijs wellicht wat zakt, genoeg te doen en Legoland dichtbij.
  donderdag 26 september 2019 @ 12:48:03 #67
62913 Blik
The one and Only!
pi_189127623
Wij zijn naar Legoland en Kopenhagen geweest afgelopen meivakantie. Sliepen in omgeving Blavand in een fantastisch huis met eigen (binnen)zwembad, sauna en gameroom. Weer was prima (15-25 graden) en ook naar de givskud zoo geweest, ook prima.

Daarna nog een aantal dagen naar Kopenhagen gegaan, en dat is met kinderen ook fantastisch met tivoli, aquarium, kastelen in de stad, boottocht, etc.

De opmerking van iemand dat het nog best tegenviel waar je kind in mag in Legoland begrijp ik wel. Best veel attracties zijn voor 1 meter en groter, dus met name voor als je kids wat jonger zijn is dat wel een tegenvaller.
pi_189127746
Via linkje gezien wanneer het open is :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 26 september 2019 @ 12:59:12 #69
62913 Blik
The one and Only!
pi_189127773
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:57 schreef Tally het volgende:

[..]

Is Legoland open in de meivakantie?
Zeker, en afhankelijk vh aantal schoolreisjes die dag erg druk tot erg rustig.

Waarom ook niet eigenlijk. Denemarken is niet veel kouder als Nederland
pi_189127782
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Zeker, en afhankelijk vh aantal schoolreisjes die dag erg druk tot erg rustig.
Dank je :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_189128070
Ik vind dat je voor minder/evenveel geld als zo'n Deens vakantiepark als Lalandia veel mooiere vakantiehuizen kunt huren. Bijv via Sologstrand of DanCenter. En dan heb je ook meer keus qua regio.
pi_189130736
Oh Kopenhagen klinkt ook leuk :)
We hebben als gezin 'maar' 1 week meivakantie dit jaar. Eens nadenken om een combi Legoland en Kopenhagen te doen.
pi_189131288
Kopenhagen vond ik (zonder kind toen nog) ook leuk! Maar verwacht geen grote stad ofzo, het is meer een druk en groot dorp.
  donderdag 26 september 2019 @ 17:21:40 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189131519
Odense is ook heel leuk O+.
KuikenGuppy
pi_189131803
Tijdens de laatste keer DK hadden we een een geweldig huis geboekt met alles erop en eraan (sauna, binnenzwembad, whirlpool, etc etc) voor véél minder dan 1200 euro.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_189142159
Iemand een goede tip voor een kindvriendelijk hotel in Zuid-Duitsland (omgeving München / Chiemsee) dat geschikt is voor 2 kids van bijna 3 en bijna 1? In de winter, dus met wat voorzieningen binnen. Of, alternatief: iets in die omgeving dat niet in het hotel is, maar wel heel geschikt. Dan zoeken we wel een overnachtingsmogelijkheid in de buurt. Dank!
pi_189144151
Op de sites zoals Dancenter zie ik door de vele huizen gewoonweg niet wat ik nou zoek. Ik vind behalve het huis ook de plek heel belangrijk. Zoveel keuze....(ik bedoel dat ik niet specifiek naar iets op zoek ben, gewoon een leuk huis met fijne bedden, schoon, dichtbij Legoland, kindvriendelijk met name dreumes vriendelijk en vermaak om ons heen)

Kortom we gaan er een heel project van maken geloof ik. B houdt nogal van reuring en andere kindjes dus een afgelegen huis past ons niet helemaal.
pi_189418929
Ik zoek voor deze week (ja, nogal lastminute) een leuke plek/stad om naar toe te gaan met een kleuter. Met 1 overnachting en max ongeveer 2 uur rijden met de auto vanaf Nijmegen. Nederland, Duitsland, Belgie is allemaal prima. Tips?
pi_189423537
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 20:07 schreef Hupje het volgende:
Ik zoek voor deze week (ja, nogal lastminute) een leuke plek/stad om naar toe te gaan met een kleuter. Met 1 overnachting en max ongeveer 2 uur rijden met de auto vanaf Nijmegen. Nederland, Duitsland, Belgie is allemaal prima. Tips?
Salland / Deventer? Ik was daar toen Willem net 1 was dus redelijk kneedbaar, maar ik vond het daar erg fijn voor eventjes weg.
pi_189424740
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 20:07 schreef Hupje het volgende:
Ik zoek voor deze week (ja, nogal lastminute) een leuke plek/stad om naar toe te gaan met een kleuter. Met 1 overnachting en max ongeveer 2 uur rijden met de auto vanaf Nijmegen. Nederland, Duitsland, Belgie is allemaal prima. Tips?
Heb je een museum jaarkaart? Je zou bijvoorbeeld naar Den Haag kunnen gaan, of Utrecht als je een stad wilt bezoeken. Of Den Bosch/Eindhoven, dat is ook een leuke omgeving.
pi_189425406
Utrecht Hupje :)
Er wordt van alles georganiseerd, donderdag en vrijdag Legoworld in de Jaarbeurs en in het Spoorwegmuseum zijn het Chuggington doe dagen.

Of Stayokay bij Amelisweerd, daar kan je heerlijk wandelen en het lijkt me echt een enorm leuk hostel met kinderen.
  maandag 14 oktober 2019 @ 09:56:16 #82
62913 Blik
The one and Only!
pi_189425779
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 09:16 schreef exode het volgende:
Utrecht Hupje :)
Er wordt van alles georganiseerd, donderdag en vrijdag Legoworld in de Jaarbeurs en in het Spoorwegmuseum zijn het Chuggington doe dagen.

Of Stayokay bij Amelisweerd, daar kan je heerlijk wandelen en het lijkt me echt een enorm leuk hostel met kinderen.
+1 voor Utrecht en legoworld en spoorwegmuseum

Alternatief voor Amelisweerd, airbnb in oud-zuilen. Vlak naast het kasteel en ook daar kun je leuk een wandeling maken. En het is er prachtig (en op 5 min van mijn huis)
pi_189425813
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:48 schreef Blik het volgende:

De opmerking van iemand dat het nog best tegenviel waar je kind in mag in Legoland begrijp ik wel. Best veel attracties zijn voor 1 meter en groter, dus met name voor als je kids wat jonger zijn is dat wel een tegenvaller.
Ja! Helemaal eens. Wij waren in Legoland toen ze 4 en 1 waren, vooral eigenlijk omdat we toen in Denemarken op vakantie waren. Dat was best leuk, maar niet fantastisch of zo.
Deze zomer waren we er weer, ze waren nu 7 en 4 en nu konden en wilden ze overal in en dat was superleuk.

Ik heb m al vaker getipt hier maar voor kleintjes is Playmobil Funpark bij Neurenberg echt leuker dan Legoland. Sowieso leuk tot een jaar of negen/tien!
pi_189426938
Wij gaan vooral voor onszelf naar Legoland :@ We zijn zelf nogal Legogek namelijk en ons zoontje is aangestoken door ons.
B is tegen de tijd dat wij gaan ruim 6 jaar en nu al boven de 120 cm.

De Tui's en Anwb's van deze wereld hebben nog geen Legoland boekingen in 2020 open staan. Je kan maar tot en met januari boeken. Dus we wachten nog even met boeken.
Dan kan kunnen we beter vergelijken wat we nou willen en wanneer.
pi_189436876
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 11:41 schreef exode het volgende:
Wij gaan vooral voor onszelf naar Legoland :@ We zijn zelf nogal Legogek namelijk en ons zoontje is aangestoken door ons.
B is tegen de tijd dat wij gaan ruim 6 jaar en nu al boven de 120 cm.

De Tui's en Anwb's van deze wereld hebben nog geen Legoland boekingen in 2020 open staan. Je kan maar tot en met januari boeken. Dus we wachten nog even met boeken.
Dan kan kunnen we beter vergelijken wat we nou willen en wanneer.
Wij kregen een paar jaar geleden voor iedereen tweedagenkaarten cadeau bij een boeking van een huisje bij Dancenter. Misschien iets om in de gaten houden, ze hebben daar wel vaker van zulke acties.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_189447063
Goede tip Knut! Thanks!
pi_189537127
Een paar daagjes Noordwijk in de herfstvakantie: wat mogen we niet missen, waar moeten we eten, wat moeten we zien? Reden van de reis is Naturalis, dus daar gaan we sowieso naartoe. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 20 oktober 2019 @ 20:54:42 #88
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_189537342
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 20:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Een paar daagjes Noordwijk in de herfstvakantie: wat mogen we niet missen, waar moeten we eten, wat moeten we zien? Reden van de reis is Naturalis, dus daar gaan we sowieso naartoe. :+.
Je komt al sws in de leukste stad van de Randstad.
Ze hebben daar ook museum Boerhaave. Er is nu een heel leuke kinderworkshop over de Kosmos.

https://rijksmuseumboerha(...)os/kosmos-workshops/
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 20 oktober 2019 @ 21:04:54 #89
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189537612
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 20:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Een paar daagjes Noordwijk in de herfstvakantie: wat mogen we niet missen, waar moeten we eten, wat moeten we zien? Reden van de reis is Naturalis, dus daar gaan we sowieso naartoe. :+.
Monkeybos in Meijendel. Daar hebben ze een pannenkoekenboerderij maar er is ook pannenkoekenboerderij Katwijk. En Pannenkoekenboerderij Langs Berg en Dal in Noordwijk. Bij de laatste kan je een knapzak halen voor een kabouterspeurtocht.

In Leiden is er deze week een indoor springkussenfestival mochten ze energie teveel hebben ;)
Ook in leiden happy tosti met schommels om op te zitten aan tafel. Kleine planeet familiecafe is ook een fijne stop.

Landgoed Olmenhorst in Lisse kan je appels en peren plukken en nog veel meer activiteiten zoals ritje op een paard etc.

In Den Haag is festival de Betovering met o.a. leuk straat theater.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_189538255
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 20:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Een paar daagjes Noordwijk in de herfstvakantie: wat mogen we niet missen, waar moeten we eten, wat moeten we zien? Reden van de reis is Naturalis, dus daar gaan we sowieso naartoe. :+.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij slecht weer: indoor speelhal Kidszoo. Met bediening aan tafel. _O_

Pannenkoeken kun je ook eten bij de beslagkom in Katwijk. En daar hebben ze ook gewoon een sateetje etc. voor ouders. Berg en Dal in Noordwijk is ook goed!

Er is in Noordwijk ook een nieuw speelbos wat deels af is en deels nog wordt aangelegd, bij landgoed Leeuwenhorst. Ik heb er een aantal foto's van gezien en het ziet er tof uit. Ook veel paddenstoelen te spotten in dat bos. O+

En verder Langevelderslag, Strandplaats Nederzandt. Restaurant/Lunch met een hele gave buitenspeeltuin met voor ieder wat wils. Deze vinden mijn kinderen echt helemaal fantastisch.

En als je daar dan toch bent. Je kunt daar om de hoek een stukje de afrit richting strand af en bij Hoogies (ofzo) superlekkere frietjes halen. Wij doen vaak een combi van Nederzandt en frietjes halen. O+

En gewoon strand, zee etc. In Noordwijk zelf heb je restaurant de Zeemeeuw op het strand, met wederom een leuke buitenspeeltuin. Ik ben alleen minder fan van de bediening over het algemeen (traag, geen interesse).

Naturalis zijn wij ook al geweest vorige maand en het is echt heel mooi geworden. En leuk, interactief enzo, dat hebben ze weer heel goed gedaan.

In Noordwijk is de vuurtoren wel een 'bezienswaardigheid'. Voor mensen die er wonen heel normaal, maar toch best een hoog bouwwerk.

In Noordwijkerhout heb je nog een kinderboerderij 'de Dierenhoeve'. Stelt niet heel veel voor, maar leuk voor een uurtje konijnen etc. knuffelen. ;)
In Noordwijk zit er ook eentje, de schaapskooi geloof ik, maar die is maar 3 middagen per week open. :')

Ook in Noordwijkerhout, vlakbij die kinderboerderij heb je de Speelakker, een (water)speeltuin.

Wat qua museums ook heel leuk schijnt te zijn, maar wat ik echt van horen zeggen heb: museum Voorlinden in omgeving Wassenaar.

In Katwijk zit ook nog een zwembad (leuker dan het zwembad in Noordwijk).

In de duinen van Noordwijk heb je een paar wandelroutes. Ik geloof dat de kortste iets van 3.5/4 km is, prima afstand voor kinderen om even uit te razen.

En als je echt lekkere chocolade wilt eten moet je een bezoekje brengen aan Huize van Wely in de Hoofdstraat in Noordwijk. Duur maar goddelijk. Even kijken naar al het moois in de etalage blijft ook leuk overigens. :D

Tot zover mijn lijstje.
pi_189538346
Ok wow dames, volgens mij moeten we geen drie nachten maar drie weken naar Noordwijk. :D. Bedankt voor alle tips, super blij mee! *O* .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_189539108
Space Expo is ook tof!
pi_189541969
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 22:19 schreef Bleie het volgende:
Space Expo is ook tof!
Ohja, die was ik nog vergeten. Maar eigenlijk wel met museumjaarkaart, want voor 'even Space Expo' vind ik het best prijzig, want het is niet echt dagvullend zegmaar. :@
pi_189558816
Oh wat een hoop tips voor Noordwijk, die ga ik opslaan. Kennissen van ons hebben een huisje in Noordwijk die ze voor een leuk prijsje aan bekenden verhuren als ze er zelf niet zijn.

Wij waren gisteren bij Lego World en hebben een tijdje met de adviseurs van Tui gekletst. Een hoop tips voor Legoland en er omheen gekregen.
Voor de mensen die net als ik aan het wachten zijn voor alle 2020 prijzen voor Denemarken bij de reisbureaus: die verwachten ze na de Herfstvakantie.
pi_189558958
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:33 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]


Wat qua museums ook heel leuk schijnt te zijn, maar wat ik echt van horen zeggen heb: museum Voorlinden in omgeving Wassenaar.


Mijn S vindt het daar fantastisch!
Vooral het “zwembad”
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:11:24 #96
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189559177
Als er hier nog positieve ervaringen zijn met airbnb adresjes in Edinburgh met peuter (3), just shoot :)

In principe gaan we gewoon voor een normale accomodatie met een extra bed/slaapbank, maar specifieke ervaringen zijn altijd meegenomen.
pi_189565183
-

[ Bericht 52% gewijzigd door Barry1986 op 24-10-2019 07:35:34 ]
pi_189598109
Tui heeft inmiddels de Legoland aanbiedingen online staan. Voor ons best leuke aanbiedingen.

Heeft iemand hier ervaring met een seizoenspas van Legoland? We willen 5 nachten naar lalandia, daardoor zit zwemmen etc al bij de boeking in. Juul is nog gratis en voor B krijgen we via Tui een gratis resortpass. Nu blijven wij dus over. Wij willen alle dagen legoland in en uit kunnen lopen (jaja nogal lego fans) en dan is een seizoenspas goedkoper dan een resort pass. Zeker omdat we overwegen om in de zomer naar Zweden te gaan en wellicht op de terugweg wederom via Legoland gaan :@
pi_189598525
geen ervaring met de seizoenspas.. maar vergeet zeker ook het legohouse niet..
  donderdag 24 oktober 2019 @ 16:07:55 #100
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189599088
Legohouse O+.
KuikenGuppy
  donderdag 24 oktober 2019 @ 16:09:20 #101
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189599116
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:11 schreef Quoi het volgende:
Als er hier nog positieve ervaringen zijn met airbnb adresjes in Edinburgh met peuter (3), just shoot :)

In principe gaan we gewoon voor een normale accomodatie met een extra bed/slaapbank, maar specifieke ervaringen zijn altijd meegenomen.
Alleen met grote pubers dus niet van toepassing maar mijn algemene Schotland tip: boek vroeg!
pi_189603172
Jaaa die staat zeker op de planning watmoetikkiezen.
Sowieso 1 dag Legohouse en Legoland iig 1 dag zolang het leuk is en de kinderen het volhouden en de rest van de dagen zwemmen, spelen en tussendoor naar Legoland, wellicht met alleen B tijdens de slaapjes van Juul.
Verder gaan we niets zien van Denemarken vermoed ik. :@
pi_189603726
Ik zou gaan voor een seizoenskaart legohouse i.p.v. Legoland ;)
pi_189603958
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 20:14 schreef Loj het volgende:
Ik zou gaan voor een seizoenskaart legohouse i.p.v. Legoland ;)
Haha, tja...zou mooi zijn als ze 1 all in seizoenspas hadden.
pi_189954881
Zo Legoland is geboekt voor de meivakantie. We hadden bewust tot vandaag gewacht omdat de andere aanbieders vandaag met de prijzen zouden komen. We gaan 5 nachten naar Lalandia wat naast Legoland ligt en te vergelijken is met Center Parcs. Geboekt via Tui dat scheelde ¤ 600 met Dansk, Buro Scanbrit etc. Wel even duur als rechtstreeks boeken maar bij Tui kregen we er allerlei extra's bij.

Nu nog op zoek naar een hotel op maximaal 100 km van Legoland. We willen 1 dag eerder vertrekken zodat we 's ochtends aankomen. Dan hebben we 5 volle dagen ipv 4.

De seizoenspassen van 2020 van Legoland worden overigens pas in maart bekend gemaakt. Je kan nu alleen nog een pas voor 2019 met verlenging kopen. Dat is een 'kale' pas. In maart worden de premium passen met allerlei extra's (zoals 25% in alle lego winkels) bekendgemaakt.

Kerstvakantie, februari vakantie en de meivakantie zijn nu geboekt. Met de zomer wachten we nog even :D :@ 8-)
pi_191043720
Wie heeft er goede tips voor Londen voor een kind van 6, kind van 16 en een redelijk mobiele vrouw van in de 70 (mijn moeder)?

Ik ga zelf gemiddeld 2 keer per jaar naar Londen, zowel privé als voor mijn werk, ik ken Londen dus best goed maar heb er nog nooit met kinderogen naar gekeken.

Lego winkel, M&M world en Hamleys staan op de planning net zoals een bustour van 45 minuten speciaal voor kinderen. Ik heb ook al aardig wat restaurants opgeslagen die wel bij ons passen. Natuurlijk gaan we ook gewoon rondlopen en de londen sfeer opsnuiven. We zijn allemaal niet van musea.
We slapen bij Victoria station en hebben 3 dagen.

De trip is voor mijn moeder, ze wilt zo graag eens naar Londen. Haar gezondheid is redelijk, maar lange stukken lopen wordt hem niet. Mijn zus en ik nemen haar mee met mijn zoontje van 6 en neef van 16. Mijn zus is 1 keer in Londen geweest heeeeel lang geleden. Kortom Londen highlights.... :D
  woensdag 15 januari 2020 @ 16:38:10 #107
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_191044216
Tips voor Parijs met peuter en kleuter zijn ook welkom :D O+.
KuikenGuppy
pi_191044522
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 16:38 schreef Burdie het volgende:
Tips voor Parijs met peuter en kleuter zijn ook welkom :D O+.
Ga ik vanavond opschrijven!
  woensdag 15 januari 2020 @ 17:20:10 #109
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191044725
Londen is in voorgaande delen al wel vaak benoemd. Daar zijn zeker tips terug te vinden.
Mijn kind vond een museum het leukst daar dus :+

Er is ergens bij Londen Eye een sushi restaurant dat het eten in bakjes op een lopende band laat rond gaan waar je dan gewoon vanaf kan pakken. Vond mijn O erg leuk.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_191044829
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 16:38 schreef Burdie het volgende:
Tips voor Parijs met peuter en kleuter zijn ook welkom :D O+.
Wat wij vorig jaar hebben gedaan met kind van 2,5 en 5:

-Lopenlopenlopen en de stad in ons opnemen. Bussen, metro, de taal horen.
-Eiffeltoren. Lang wachten. o van 5 toen heeft 2(!!) uur in de rij gestaan en ze is bijna heel de dag bovenop geweest. Het kleine souvenireiffeltorentje is nog steeds geel dierbaar. Dit was echt het hoogtepunt voor haar.
-De funiculair naar de Sacré Couer nemen. Geinig klein liftachtig-ding. Vanaf voor de basiliek kan je over een groot deel van de stad kijken. De kerk zelf is ook heel erg mooi. O vond het leuk om te horen over het mozaiek, de standbeelden etc.
-Place du tertre - het schilderspleintje vlak bij de Sacré Coeur. Vonden ze beiden er leuk om te zien
-Cité des enfants - technisch museum. Was heel erg leuk. Misschien niet bijzonder als je Nemo gewend bent, maar het was erg gaaf. Veel te ontdekken
-Notre Dame. Wij waren er vlak na de brand, dus dat wilde O graag zien.
-O had in haar kinderreisgidsje een foto gezien van Marie Antoinette. Dus ik had haar verteld over wie het was en hoe ze aan haar einde kwam. Dus dat werd O haar fascinatie tijdes de trip, en we moesten dus de conciergerie zien :D
-Het Louvre van buiten bekijken med de pyramides er voor.
-De binnenplaats bij Palais Royal is wel leuk, allemaal kleine zuiltes
-Door de Marais wandelen - muzikanten horen spelen på Place des Vosges
-Rond Centre Pompidou is er een hoop moderne sculptuur te zien, buiten. geinige fonfeinen enzo. Je kan met een stuk of 6 roltrappen aan de facade naar boven in Centre Pompidou. Leuk uitzicht vanaf daar.
-Bootjes duwen in Parc Luxembourg. Daar is ook een hele gave speeltuin. Paar euro entree maar schoon, nieuw en fijn.
-Banjeren door Quartier Latin, op een croissantje knabbelend.

Niet gedaan, maar weet wel dat het leuk is voor kinderen:
-Musée Salvador Dalí
-Boottochtje over de Seine

Ik had er wel twee weken kunnen blijven <3

Deze zomer gaan we naar Londen O+

[ Bericht 3% gewijzigd door Roomsnoes op 15-01-2020 17:34:04 ]
pi_191045008
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 16:08 schreef exode het volgende:
Wie heeft er goede tips voor Londen voor een kind van 6, kind van 16 en een redelijk mobiele vrouw van in de 70 (mijn moeder)?

Ik ga zelf gemiddeld 2 keer per jaar naar Londen, zowel privé als voor mijn werk, ik ken Londen dus best goed maar heb er nog nooit met kinderogen naar gekeken.

Lego winkel, M&M world en Hamleys staan op de planning net zoals een bustour van 45 minuten speciaal voor kinderen. Ik heb ook al aardig wat restaurants opgeslagen die wel bij ons passen. Natuurlijk gaan we ook gewoon rondlopen en de londen sfeer opsnuiven. We zijn allemaal niet van musea.
We slapen bij Victoria station en hebben 3 dagen.

De trip is voor mijn moeder, ze wilt zo graag eens naar Londen. Haar gezondheid is redelijk, maar lange stukken lopen wordt hem niet. Mijn zus en ik nemen haar mee met mijn zoontje van 6 en neef van 16. Mijn zus is 1 keer in Londen geweest heeeeel lang geleden. Kortom Londen highlights.... :D
Wat wij willen gaan doen van de zomer met kinderen van 3 en dan 6:

British Museum
Museum of Natural History
Buck palace bekijken
National Gallery ws.
Boekwinkels bezoeken :9~
In Camden rondwandelen
Diana Memorial Playground bezoeken
Bij Wagamama´s eten :9~
Afhankelijk van de bui tzt: naar de Lion King met de oudste
Busritjes in dubbeldekkers maken

Van tevoren gaan we Paddington lezen <3 Ik heb een leuk reisgidsje besteld op Amazon.

Denk dat we dit keer wat off the beaten path gaan, en wat buitenwijkjes in gaan duiken.

Zeker weten dat zo'n bustour leuker is dan een gewoon busritje van een paar pond..?

@laziness goed idee! Mijn sushifan gaat dat heel tof vinden denk ik :D
  woensdag 15 januari 2020 @ 17:58:28 #112
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191045240
@Roomsnoes, ik heb even terug gezocht. Het is Yo Sushi en ze blijken veel meer filialen in de stad te hebben met dit concept.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_191046556
Mijn vader heeft vijf jaar in Londen gewoond toen ik in bovenbouw basisschool zat, en wat ik me nog steeds kan herinneren als hoogtepunten zijn het natural history museum, het science museum, eekhoorns voeren/kijken in St James's park en uit eten bij het Rainforest Café.
Dat is inmiddels dus wel weer 15-20 jaar geleden, maar volgens mij bestaat het Rainforest Café wel nog steeds en de musea zullen vast nog steeds leuk zijn. Korte Google leert me ook dat je voor eekhoorns nog steeds bij St James's park terecht kan.
pi_191046635
Die eekhoorns waren hier ook een succes in Londen. Het reuzenrad ook, en de tocht over de rivier. Je hebt een gewone buslijn die langs veel touristische attracties gaat.
National History museum was ook geweldig. 💖
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_191046675
Dank allemaal voor het meedenken!

We maken mijn moeder echt niet blij met musea, dus dat wordt hem niet. Rainforest is misschien ook wel een leuke inderdaad, al is het voor een drankje.

Ik vind het lastig plannen en bedenken omdat Londen an sich al overweldigend en druk is en mijn moeder oa door een TIA een paar jaar geleden niet meer alles kan. We hebben hop on hop of overwogen maar dat is behoorlijk aan de prijs. Mijn moeder wilt heel graag een bus- of boottour doen. De kindertour vond ik en leek me ideaal 'maar' 45 minuten, met Nederlandse audio en dus op kinderen gericht.

Alle tips zijn welkom, als ze voor deze trip niet handig zijn, sla ik ze op voor een volgende keer met het eigen gezin :)
pi_191047413
Het Victoria & Albert museum heeft een mooie binnenplaats met ondiepe speelvijver. Ik weet niet wanneer jullie precies gaan maar ik vind het op warme dagen een fijn rustpunt. Het museum is gratis toegankelijk dus je kan de rest negeren als je wil. ;)
pi_191105181
Wij willen in april graag een midweek naar een Waddeneiland. Toestand dan 27 weken zwanger en een peuter van 2,5.
We zijn er nog nooit geweest en wonen er ver vandaan dus we zoeken alle mogelijke tips. Welk eiland, overnachtingsmogelijkheden en dingen om te doen.
pi_191105252
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 18:57 schreef Nolita het volgende:
Wij willen in april graag een midweek naar een Waddeneiland. Toestand dan 27 weken zwanger en een peuter van 2,5.
We zijn er nog nooit geweest en wonen er ver vandaan dus we zoeken alle mogelijke tips. Welk eiland, overnachtingsmogelijkheden en dingen om te doen.
Op texel zit ecomare, zeehondenopvang :Y klein en overzichtelijk dus prima om rond te waggelen voor jou ;).

Wij zaten toen (overigens nog zonder kind) ik hotel de pelikaan, die heeft vaak fijne aanbiedingen :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 19 januari 2020 @ 19:37:38 #119
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191105764
Alle eilanden zijn leuk @Nolita :Y. Dus het maakt niet zoveel uit wat je kiest. Ik was afgelopen najaar heel tevreden met een huisje op Ameland, in dorp Hollum. Maar we deden dus wat overal kan: naar het strand, fietsen, spelen in de duinen of in het bos, de vuurtoren bekijken, een molen bezoeken, nog meer fietsen, nog meer spelen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 19 januari 2020 @ 20:18:05 #120
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_191106364
Texel heeft het meeste te doen, dus dat is voor kinderen en volwassenen het leukst, denk ik :Y

En het leukste hotel is Hotel De Waal :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 19 januari 2020 @ 21:19:37 #121
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_191107507
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 19:30 schreef exode het volgende:
Dank allemaal voor het meedenken!

We maken mijn moeder echt niet blij met musea, dus dat wordt hem niet. Rainforest is misschien ook wel een leuke inderdaad, al is het voor een drankje.

Ik vind het lastig plannen en bedenken omdat Londen an sich al overweldigend en druk is en mijn moeder oa door een TIA een paar jaar geleden niet meer alles kan. We hebben hop on hop of overwogen maar dat is behoorlijk aan de prijs. Mijn moeder wilt heel graag een bus- of boottour doen. De kindertour vond ik en leek me ideaal 'maar' 45 minuten, met Nederlandse audio en dus op kinderen gericht.

Alle tips zijn welkom, als ze voor deze trip niet handig zijn, sla ik ze op voor een volgende keer met het eigen gezin :)
Eentje die je niet snel zult krijgen als tip: Mountfitchet Castle. Lekker fout ook, o, zo leuk voor kinderen. Wij kwamen er toevallig langs met de trein vanuit Londen Stansted. Maar goed, kijk maar hoe dat gaat met je moeder.
pi_191107867
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 18:57 schreef Nolita het volgende:
Wij willen in april graag een midweek naar een Waddeneiland. Toestand dan 27 weken zwanger en een peuter van 2,5.
We zijn er nog nooit geweest en wonen er ver vandaan dus we zoeken alle mogelijke tips. Welk eiland, overnachtingsmogelijkheden en dingen om te doen.
Wil je met de auto over of zonder? Dat is eigenlijk de eerste keuze, niet alle eilanden mag je een auto meenemen en op het ene eiland heb je meer aan een auto dan het andere eiland.
  zondag 19 januari 2020 @ 22:34:07 #123
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_191108659
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 18:57 schreef Nolita het volgende:
Wij willen in april graag een midweek naar een Waddeneiland. Toestand dan 27 weken zwanger en een peuter van 2,5.
We zijn er nog nooit geweest en wonen er ver vandaan dus we zoeken alle mogelijke tips. Welk eiland, overnachtingsmogelijkheden en dingen om te doen.
ik vind zelf texel echt verschrikkelijk, maar ik vind vlieland echt heel fijn
(maar dan kan je auto idd niet mee) maar ze brengen wel je spullen naar je slaapplaats en ze verhuren er elke soort fiets die je wenst. en er is goed busvervoer.
pi_191111327
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 21:42 schreef Elleska het volgende:

[..]

Wil je met de auto over of zonder? Dat is eigenlijk de eerste keuze, niet alle eilanden mag je een auto meenemen en op het ene eiland heb je meer aan een auto dan het andere eiland.
Mijn eerste gevoel roept met de auto over, maar ik ben dan ook niet anders gewend dan altijd een auto tot mijn beschikking hebben (normaal altijd kampeervakanties).
Ik zie ook wat hotels geopperd staan, maar dat heeft me doen beseffen dat mijn voorkeur uitgaat naar een huisje.
pi_191111600
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 08:40 schreef Nolita het volgende:

[..]

Mijn eerste gevoel roept met de auto over, maar ik ben dan ook niet anders gewend dan altijd een auto tot mijn beschikking hebben (normaal altijd kampeervakanties).
Ik zie ook wat hotels geopperd staan, maar dat heeft me doen beseffen dat mijn voorkeur uitgaat naar een huisje.
Wij gaan tegenwoordig altijd met de fiets over maar met 27weken zwangerschap en een 2,5jarige zou ik het denk ik wel fijn vinden om een auto ter beschikking te hebben.

Vlieland en Schiermonnikoog vallen af als je een auto mee wil.
Terschelling en Ameland mag de auto mee maar op de mooiste plekken kom je het makkelijkste met de fiets dus dan zou ik aanraden om fietsen te huren. Ameland is mijn favoriet O+

Texel vind ik het minst leuke waddeneiland maar verschrikkelijk zou ik het niet willen noemen. Mijn ouders namen ons vroeger in de herfst mee naar Texel en ik heb daar goede herinneringen aan. Het is naar mijn idee het fijnste eiland met auto en dat was ook de reden dat mijn ouders destijds voor Texel kozen met kleine kinderen en oma die minder goed ter been was.
Sinds we zonder auto gaan kiezen we voor de andere eilanden want die hebben door hun formaat wat meer een eilandgevoel. Bij texel heb ik dat niet op het gehele eiland maar als je voor het eerst naar de waddeneilanden gaat en de auto mee wil is Texel een goede optie. Mocht het tegenvallen bedenk dan dat er nog leukere eilanden zijn om eens te bezoeken, mocht je besmet raken met het waddenvirus dan zijn er nog meer vakanties te plannen naar de andere eilanden ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 20-01-2020 10:00:13 ]
  maandag 20 januari 2020 @ 09:47:08 #126
62913 Blik
The one and Only!
pi_191111992
Ik vond Texel met kinderen heerlijk, Landal huisje in de duinen en lekker wandelen. En als je aan de andere kant van het eiland moet zijn pak je de auto

Geen ervaring met de andere eilanden overigens, dus dat kan ook meewegen
pi_191113544
Texel O+ O+ Roompot heeft ook leuke verblijven!

Wij zitten erover na te denken om naar Schotland te gaan, onze dreumes zou tegen die tijd 1,5 jaar oud zijn. Iemand ervaring mee?
  maandag 20 januari 2020 @ 12:09:57 #128
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_191113566
O+ Schotland O+ kan je nooit te vroeg heen gaan!
Wil je juist rust of een leuk stadje?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_191113573
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 12:08 schreef Framblij89 het volgende:
Texel O+ O+ Roompot heeft ook leuke verblijven!

Wij zitten erover na te denken om naar Schotland te gaan, onze dreumes zou tegen die tijd 1,5 jaar oud zijn. Iemand ervaring mee?
Schotland. O+ Wij zijn toen Ketel 10 maanden was een paar dagen naar Edinburgh geweest. Was goed te doen! Houd alleen wel rekening met het feit dat je door de drankenwet lang niet in alle pubs met een kind naar binnen mag (en welke wel en welke niet en waarom dan precies werd ons nooit echt duidelijk).
pi_191113598
Beide zou heel fijn zijn! We willen dan ook veel gaan wandelen, niet de hele hoge bergen op natuurlijk, maar willen ook het bruisende van een leuk stadje. Heb helemaal geen verstand van Schotland want nooit geweest maar het is echt een droom O+

@lunapuella een biertje drinken met uitzicht op de highlands vinden we ook prima ;) maar wel goed om te weten!
  maandag 20 januari 2020 @ 12:17:38 #131
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_191113662
Misschien een kleiner stadje dan zoals Stirling of Callander? Daar kan je in de omgeving ook leuk wandelen. Of Fort William in de Highlands. Of Ullapool. Of Tobermory op Skye... genoeg opties ;)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 20 januari 2020 @ 13:34:28 #132
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_191114653
Of Nairn? Klein plaatsje aan het strand. Dichtbij Highlands, Inverness, Culloden, Fort George, Loch Ness, van alles en nog wat....
pi_191114991
Callander was erg leuk met onze 3-jaar oude destijds, maar echt heel bruisend was het niet, wel een mooie uitvalsbasis.. heenreis 1 dagje een B&B daar, daarna door naar Tomich (nogal afgelegen, maar met zwembadje). En op de terugweg nog een week in Callander.

Dit jaar weer die kant op. 2 keer een week in een huisje op de ruimte. Eentje boven Balloch (dagje glasgow, is dan ook een opties). En een week vlakbij Dornie (dagje Isle of Skye, loch ness).. Maar onze kinderen zijn nu wat ouder, dus we wandelen wat meer, en we lezen allemaal veel :D
  maandag 20 januari 2020 @ 15:01:25 #134
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_191115997
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 14:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Dit jaar weer die kant op. 2 keer een week in een huisje op de ruimte. Eentje boven Balloch (dagje glasgow, is dan ook een opties). En een week vlakbij Dornie (dagje Isle of Skye, loch ness).. Maar onze kinderen zijn nu wat ouder, dus we wandelen wat meer, en we lezen allemaal veel :D
En Eilean Donan O+ 🙂 Wij zaten twee jaar geleden 3km naar het oosten in een huisje. Beste vakantie ooit.
  Moderator maandag 20 januari 2020 @ 15:06:23 #135
5428 crew  miss_sly
pi_191116051
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 19:30 schreef exode het volgende:
Dank allemaal voor het meedenken!

We maken mijn moeder echt niet blij met musea, dus dat wordt hem niet. Rainforest is misschien ook wel een leuke inderdaad, al is het voor een drankje.

Ik vind het lastig plannen en bedenken omdat Londen an sich al overweldigend en druk is en mijn moeder oa door een TIA een paar jaar geleden niet meer alles kan. We hebben hop on hop of overwogen maar dat is behoorlijk aan de prijs. Mijn moeder wilt heel graag een bus- of boottour doen. De kindertour vond ik en leek me ideaal 'maar' 45 minuten, met Nederlandse audio en dus op kinderen gericht.

Alle tips zijn welkom, als ze voor deze trip niet handig zijn, sla ik ze op voor een volgende keer met het eigen gezin :)
Behalve dat de hop on hop off bus aan de prijs is, is het in het Londense verkeer echt geen aanrader. De bus heeft geen aparte rijbanen en moet dus gewoon mee in de drukte. Niet te doen, je zit uuuuuren in de bus en komt niet echt ergens. Wij hebben er bijna een hele dag mee verpest, achteraf.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 20 januari 2020 @ 15:08:20 #136
5428 crew  miss_sly
pi_191116083
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 16:38 schreef Burdie het volgende:
Tips voor Parijs met peuter en kleuter zijn ook welkom :D O+.
IJsje eten bij een van de Amorino ijszaken. Onder andere eentje bij de Notre Dame en eentje in de Tuilerieën bij de ingang bij de obelisk, maar er zitten er nog meer. Heerlijk ijs en ze maken een hoorntje op in prachtige bloemen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191116407
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 15:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Behalve dat de hop on hop off bus aan de prijs is, is het in het Londense verkeer echt geen aanrader. De bus heeft geen aparte rijbanen en moet dus gewoon mee in de drukte. Niet te doen, je zit uuuuuren in de bus en komt niet echt ergens. Wij hebben er bijna een hele dag mee verpest, achteraf.
Dat is een goede!
Misschien toch voor een boottocht gaan...we willen met name de landmarks zien zonder dat we moeten lopen zeg maar. Het wordt al vermoeiend genoeg voor met name mijn moeder.
  Moderator maandag 20 januari 2020 @ 15:45:47 #138
5428 crew  miss_sly
pi_191116488
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 15:38 schreef exode het volgende:

[..]

Dat is een goede!
Misschien toch voor een boottocht gaan...we willen met name de landmarks zien zonder dat we moeten lopen zeg maar. Het wordt al vermoeiend genoeg voor met name mijn moeder.
Ja, dat begrijp ik heel goed. Wij houden van wandelen, maar Londen is erg groot, dus wij dachten dit te doen. Hebben we in andere steden ook vaak gedaan en dat was goed bevallen. Hier dus echt niet!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191116903
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 15:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat begrijp ik heel goed. Wij houden van wandelen, maar Londen is erg groot, dus wij dachten dit te doen. Hebben we in andere steden ook vaak gedaan en dat was goed bevallen. Hier dus echt niet!
We zitten redelijk dichtbij Buckingham Palace dus daar lopen we sowieso heen, ik denk dat ik gewoon even overleg met mijn moeder wat ze echt wilt zien. Dan pakken we de metro en een keer een normale rode dubbeldekker naar die plekken. En als tour ga ik de boottocht eens bekijken.
  maandag 20 januari 2020 @ 17:54:54 #140
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191118216
De dubbeldekkers (niet rood meer) werken prima voor korte ritjes. Google maps geeft de tijden vrij accuraat weer. Lange stukken de metro.
Ollie en ik namen de boot naar Greenwich en de DLR terug. En dat is leuk want geen bestuurder meer bij deze treinen dus je kan helemaal voorin voor het raam zitten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_191126161
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 16:13 schreef exode het volgende:

[..]

We zitten redelijk dichtbij Buckingham Palace dus daar lopen we sowieso heen, ik denk dat ik gewoon even overleg met mijn moeder wat ze echt wilt zien. Dan pakken we de metro en een keer een normale rode dubbeldekker naar die plekken. En als tour ga ik de boottocht eens bekijken.
Gebruik de app Citymapper! Geeft heel betrouwbaar routes aan met verschillende ov-opties, zowel bus, tube als Uber. Superhandig.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_191127188
Dank voor alle tips, hier kan ik allemaal zeker wat mee!
pi_191128329
Eind april ga ik met mijn gezin (2 jongetjes van 3 en 4) 9 weken rondreizen door Vietnam, Laos, Thailand en Bali. Wish me luck! :X
pi_191128852
Ik zie nu dit topic, maar had er zelf ook 1 aangemaakt in Travel: TRV / Zomervakantie met een baby & peuter

Willen jullie me daar helpen met het maken van een keuze?
pi_191129826
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 11:21 schreef Aurelius het volgende:
Eind april ga ik met mijn gezin (2 jongetjes van 3 en 4) 9 weken rondreizen door Vietnam, Laos, Thailand en Bali. Wish me luck! :X
Wij zijn nu 11 weken onderweg in een camper in de USA met onze kleuter en het gaat echt goed! We leven allemaal nog én we hebben het leuk.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 13:38:27 #146
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191129855
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 13:35 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Wij zijn nu 11 weken onderweg in een camper in de USA met onze kleuter en het gaat echt goed! We leven allemaal nog én we hebben het leuk.
Ik vroeg me af hoe jij steeds al die leuke speeltuinen daar opzoekt? Dat kan mijn jongetje namelijk ook nog steeds waarderen O-)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_191129887
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 13:38 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik vroeg me af hoe jij steeds al die leuke speeltuinen daar opzoekt? Dat kan mijn jongetje namelijk ook nog steeds waarderen O-)
Ik Google op ‘playground near me’. Dan zie je alles ^O^ met aantal sterren, foto’s etc. Of ‘playground in ... (naam stadje)’.
pi_191130405
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 13:35 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Wij zijn nu 11 weken onderweg in een camper in de USA met onze kleuter en het gaat echt goed! We leven allemaal nog én we hebben het leuk.
Wat cool! Daar twijfelde wij ook over! Maar we waren uiteindelijk toch te huiverig voor het lange rijden en het hiken in Nationale Parken.
pi_191130603
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 14:30 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Wat cool! Daar twijfelde wij ook over! Maar we waren uiteindelijk toch te huiverig voor het lange rijden en het hiken in Nationale Parken.
Wij hiken niet veel, kiezen de mooiste trails uit en gooien Sjaak in de draagzak. Of we vragen of hij mag fietsen, soms mag dat. Of een combinatie van alles. En soms zien we niet alles wat we willen zien, want dan wil Sjaak niet. Dat is dan jammer, maar niet onoverkomelijk.

Het lange rijden: wij rijden maximaal 5 uur op een dag (stops niet meegerekend). En dat was vooral de eerste dagen. Nu rijden we ongeveer 1,5 uur op een dag, soms helemaal niet en soms iets meer. Afhankelijk van het weer/waar we naartoe willen onderweg/etc.
  Moderator dinsdag 21 januari 2020 @ 14:53:09 #150
5428 crew  miss_sly
pi_191130682
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 14:48 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Wij hiken niet veel, kiezen de mooiste trails uit en gooien Sjaak in de draagzak. Of we vragen of hij mag fietsen, soms mag dat. Of een combinatie van alles. En soms zien we niet alles wat we willen zien, want dan wil Sjaak niet. Dat is dan jammer, maar niet onoverkomelijk.

Het lange rijden: wij rijden maximaal 5 uur op een dag (stops niet meegerekend). En dat was vooral de eerste dagen. Nu rijden we ongeveer 1,5 uur op een dag, soms helemaal niet en soms iets meer. Afhankelijk van het weer/waar we naartoe willen onderweg/etc.
Het klinkt zo cool!
Wat voor route hebben jullie genomen? Van tevoren heel erg uitgestippeld?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191130742
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 14:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het klinkt zo cool!
Wat voor route hebben jullie genomen? Van tevoren heel erg uitgestippeld?
We hadden een hele route uitgestippeld, maar hebben die eigenlijk voor vertrek weer weggegooid. We hadden een globale route en kijken vandaag waar we vannacht slapen, zeg maar. We doen zoveel mogelijk aan boondocken, we staan op gratis plekken. Vaak zonder faciliteiten, soms met.
Onze routen: Newark - Kansas - Denver - Utah (met parken) - Vegas - Death Valley - Yosemite - San Francisco - LA (met Disney) - San Diego - Tucson - New Mexico - Roswell - Austin - New Orleans - Pensacola - Lakeland, FL - Oostkust Florida (zijn we nu) - Miami.

We vliegen 29 januari weer terug en zijn sinds 4 november op reis.
pi_191131115
Oh my dat klinkt als een droom. Misschien iets voor ons voor later. Jammer dat we dan met leerplicht zitten :{

Hoe eerkt dat boondocken? Hoe weet je dat het ergens veilig is om te staan?
pi_191131306
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 15:24 schreef Roomsnoes het volgende:
Oh my dat klinkt als een droom. Misschien iets voor ons voor later. Jammer dat we dan met leerplicht zitten :{

Hoe eerkt dat boondocken? Hoe weet je dat het ergens veilig is om te staan?
We gebruiken www.freecampsites.net . En de eerste regel is: als het niet veilig/goed voelt, dan blijf je niet. Zo zijn wij al een paar keer veranderd van plek. Maar dat is geen probleem, er zijn overal andere plekken.
pi_191131325
Oh het klinkt allemaal zo fijn MvrCactus! Ooit gaan we ook met de camper, wij waren helemaal verliefd op de westkust. Voor ons wordt het dan een kortere reis in de zomervakantie. (hopelijk 5 weken)

Geniet nog van de komende dagen.
pi_191131547
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 15:37 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

We gebruiken www.freecampsites.net . En de eerste regel is: als het niet veilig/goed voelt, dan blijf je niet. Zo zijn wij al een paar keer veranderd van plek. Maar dat is geen probleem, er zijn overal andere plekken.
^O^
Kom je met een camper de stad wel een beetje in? Dat lijkt me het nadeel, om zo’n gevaarte dan ergens kwijt te kunnen in de stad. Of neem je dan ov?
pi_191132071
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 11:21 schreef Aurelius het volgende:
Eind april ga ik met mijn gezin (2 jongetjes van 3 en 4) 9 weken rondreizen door Vietnam, Laos, Thailand en Bali. Wish me luck! :X
Wat leuk, veel plezier! En succes :+
Ik ben nu 2 keer naar Vietnam geweest met mijn dochter :) (eerste keer 16 maanden, tweede keer 2,5 jaar). Al is het voor ons wel anders, meer familiebezoek. Mijn man is Vietnamees :+
  dinsdag 21 januari 2020 @ 17:47:16 #157
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191132712
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 13:42 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik Google op ‘playground near me’. Dan zie je alles ^O^ met aantal sterren, foto’s etc. Of ‘playground in ... (naam stadje)’.
Ah die truc ga ik ook toepassen onderweg ^O^

Het formaat waar jullie meer rond rijden is nog goed hanteerbaar en valt mee te parkeren in de parken en de stad. Zoiets zou ik ook nog overwegen.
Zo’n 10 meter lange RV lijkt me echt niks.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_191133336
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 15:58 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

^O^
Kom je met een camper de stad wel een beetje in? Dat lijkt me het nadeel, om zo’n gevaarte dan ergens kwijt te kunnen in de stad. Of neem je dan ov?
We rijden niet met een ‘echte’ camper, maar met een omgebouwd busje van 6m lang. Ik kan geen link sturen want het internet is hier slecht, maar als je zoekt op ‘Big Sur’ van ‘Escape Campervans’ dan zie je waar we in rijden.
pi_191133362
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 17:47 schreef laziness het volgende:

[..]

Ah die truc ga ik ook toepassen onderweg ^O^

Het formaat waar jullie meer rond rijden is nog goed hanteerbaar en valt mee te parkeren in de parken en de stad. Zoiets zou ik ook nog overwegen.
Zo’n 10 meter lange RV lijkt me echt niks.
Dat lijkt mij ook verschrikkelijk ja, zo’n grote camper. Plus dat je kinderen zijwaarts rijden, of een stuk achter je aan tafel. Lastig met autostoeltjes etc. Hier zit Sjaak gewoon op de tweede rij stoelen, net als in een gewone auto. Voor ons ideaal.
pi_191143902
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 14:48 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hiken niet veel, kiezen de mooiste trails uit en gooien Sjaak in de draagzak. Of we vragen of hij mag fietsen, soms mag dat. Of een combinatie van alles. En soms zien we niet alles wat we willen zien, want dan wil Sjaak niet. Dat is dan jammer, maar niet onoverkomelijk.
Wij zijn normaal ook van het hiken. Maar we wachten nog een paar jaar. Dit nadat vorig jaar een "simpele" wandeling van 1 uurtje heen en 1 uurtje terug ontaarde in een epische expeditie van 4 uur met ieder een kind op onze schouders. :')
pi_191143923
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 16:38 schreef Miezziej het volgende:
Wat leuk, veel plezier! En succes :+
Ik ben nu 2 keer naar Vietnam geweest met mijn dochter :) (eerste keer 16 maanden, tweede keer 2,5 jaar). Al is het voor ons wel anders, meer familiebezoek. Mijn man is Vietnamees :+
Wat leuk. Vietnam ziet er echt geweldig uit! We hebben nu een redelijk relaxte route uitgestippeld met elke keer 2-3 overnachtingen in een resort of AirBnB. Ik heb wel iets van Azië-ervaring. Mijn vrouw is Japans dus inmiddels al 3 keer daar geweest mét kinderen. :+
pi_191144062
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:57 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Wij zijn normaal ook van het hiken. Maar we wachten nog een paar jaar. Dit nadat vorig jaar een "simpele" wandeling van 1 uurtje heen en 1 uurtje terug ontaarde in een epische expeditie van 4 uur met ieder een kind op onze schouders. :')
Haha dat snap ik... Wij hebben nu soms een mile moeten sjouwen met Sjaaks fiets, terwijl hij in de draagzak zat, maar dat was het ‘ergste’. Of je moet die keer meetellen dat hij op de grond ging zitten en Niet Meer Wilde, inclusief schreeuwen enzo. Het echode mooi in de canyon O+
pi_191217476
Ik zal waarschijnlijk wat mensen tegen het zere been stoten hier, maar ik bedoel het echt als serieuze vraag: waarom beslis je in vredesnaam om met zulke jonge kinderen zulke grote reizen te maken, waar ze:

1. weinig tot niets bewust van meemaken,
2. met een beetje pech teveel aandacht van je vragen, waardoor je zelf niet optimaal geniet of lang niet aan een optimaal reisschema toekomt,
3. , als ik naar mezelf kijk, strontvervelend kunnen zijn,
4. zich vrijwel zich niets van kunnen herinneren als ze ouder zijn, zoals ikzelf toen ik jong was en met mijn ouders ook het één en ander aan reisjes heb gemaakt. Zelfs de foto's roepen geen herinneringen op.

Nogmaals, prima als je het allemaal wel zo wilt doen, maar ik zou dan liever nog een paar jaar wachten tot ze minimaal een jaar of 12 zijn. Wat is de beweegreden om het wél te doen?
pi_191217510
DJVero, ik maak met mijn kinderen geen verre reizen, maar dat is meer omdat ik zelf eigenlijk een enorme hekel aan vliegen heb.
Ik reis wel met mijn kinderen en dat doe ik omdat ik dat wil. Je gaat toch (ook) op vakantie voor jezelf? Tenminste ik wel. Wij kijken wat wij willen doen in vakanties en bekijken dan of het voor onze kinderen geschikt is.

Ik doe het niet voor herinneringen, op vakantie gaan we toch, dan maar iets leuks :)
  maandag 27 januari 2020 @ 13:56:15 #165
62913 Blik
The one and Only!
pi_191217584
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 13:47 schreef DjVero het volgende:
Ik zal waarschijnlijk wat mensen tegen het zere been stoten hier, maar ik bedoel het echt als serieuze vraag: waarom beslis je in vredesnaam om met zulke jonge kinderen zulke grote reizen te maken, waar ze:

1. weinig tot niets bewust van meemaken,
2. met een beetje pech teveel aandacht van je vragen, waardoor je zelf niet optimaal geniet of lang niet aan een optimaal reisschema toekomt,
3. , als ik naar mezelf kijk, strontvervelend kunnen zijn,
4. zich vrijwel zich niets van kunnen herinneren als ze ouder zijn, zoals ikzelf toen ik jong was en met mijn ouders ook het één en ander aan reisjes heb gemaakt. Zelfs de foto's roepen geen herinneringen op.

Nogmaals, prima als je het allemaal wel zo wilt doen, maar ik zou dan liever nog een paar jaar wachten tot ze minimaal een jaar of 12 zijn. Wat is de beweegreden om het wél te doen?
Om de hele simpele reden dat ik zelf lekker op vakantie wil gaan
  maandag 27 januari 2020 @ 13:56:50 #166
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191217587
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 13:47 schreef DjVero het volgende:
Ik zal waarschijnlijk wat mensen tegen het zere been stoten hier, maar ik bedoel het echt als serieuze vraag: waarom beslis je in vredesnaam om met zulke jonge kinderen zulke grote reizen te maken, waar ze:

1. weinig tot niets bewust van meemaken,
2. met een beetje pech teveel aandacht van je vragen, waardoor je zelf niet optimaal geniet of lang niet aan een optimaal reisschema toekomt,
3. , als ik naar mezelf kijk, strontvervelend kunnen zijn,
4. zich vrijwel zich niets van kunnen herinneren als ze ouder zijn, zoals ikzelf toen ik jong was en met mijn ouders ook het één en ander aan reisjes heb gemaakt. Zelfs de foto's roepen geen herinneringen op.

Nogmaals, prima als je het allemaal wel zo wilt doen, maar ik zou dan liever nog een paar jaar wachten tot ze minimaal een jaar of 12 zijn. Wat is de beweegreden om het wél te doen?
Ik kan mijn vakanties vanaf 4 jaar prima herinneren.
Dus ja ik neem mijn 9 jarige mee naar de USA dit jaar. Verheugt ie zich op joh.
En hij rent de nationale parken makkelijker door dan ik met verrotte knie. Er is niks wat we hoeven te laten door hem.
Ik zie geen reden om het niet te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 27-01-2020 19:33:04 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_191217600
Ik bedoel dan ook meer de twee personen die naar Azië en/of de VS zijn. Zo van plek naar plek reizen met kleine kinderen lijkt mij de hel. Op vakantie gaan en dan in een bungalow, caravan of wat dan ook, vind ik een ander verhaal.
pi_191217605
Omdat ouders zelf ook wat willen. Het leven hoeft niet volledig in teken te staan van je kinderen. En 'optimaal' is sowieso een illusie, dat kan je maar beter loslaten als je een beetje een relaxed leven wil - met én zonder kinderen. Er kan immers altijd wel wat misgaan, of dat nou tien spuitluiers in het vliegtuig zijn, vertraging of slecht weer.
pi_191217610
En als jou iets de hel lijkt, doe je het toch lekker niet. Maar waarom zouden anderen die dat wél leuk vinden dat dan niet doen?
pi_191217621
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 13:59 schreef lunapuella het volgende:
En als jou iets de hel lijkt, doe je het toch lekker niet. Maar waarom zouden anderen die dat wél leuk vinden dat dan niet doen?
Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik vroeg me alleen serieus af waarom wel, en ik krijg mijn antwoorden hier. Dus prima toch?

Tevens hou ik ook van dat soort reizen, maar dan wel een druk en vol programma. Dat kan m.i. niet met kleine kinderen, vandaar de vraag.
  maandag 27 januari 2020 @ 14:05:59 #171
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_191217676
Ik doe het ook niet, vooral vanwege reden 2 - zelf zie ik graag veel, of ik maak lange wandelingen, en dat gaat niet met kinderen. Of althans doe je de mijne daar nu nog geen plezier mee, misschien over een paar jaar. Daarbij vind ik reizen op zich ook stressvol, en dat is zeker erger als je een kind bij je hebt (probeer maar eens in te checken in een vliegtuig terwijl je kind steeds wegrent). En je moet ook veel meer meesjouwen als je een kind hebt, wat op reis ook niet handig is.

Wbt herinneren, ik denk dat ze het vanaf een jaar of 4 zeker wel herinneren, dus vanaf dan kan het leuk zijn. En als je lang weg wil (meer dan zes weken), moet je gaan als je kind 4 is, omdat ze daarna leerplichtig zijn.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 27 januari 2020 @ 14:09:52 #172
74056 crew  ToT
pi_191217713
Wij zijn gewoon naar de Filipijnen gegaan met de kleine.
Meneertje stond daar in het middelpunt van de belangstelling en we hebben HEEL veel leuke foto's gemaakt! :D

We zijn gegaan om oma daar haar kleinzoon te laten zien, maar we hebben sowieso nog wel veel meer vakantieplannen. Mini-ToT gaat uiteraard gewoon mee, maar deze vakanties doen we gewoon voor onszelf, ook al heeft hij er wel veel lol van. :)
pi_191217756
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 13:47 schreef DjVero het volgende:
Ik zal waarschijnlijk wat mensen tegen het zere been stoten hier, maar ik bedoel het echt als serieuze vraag: waarom beslis je in vredesnaam om met zulke jonge kinderen zulke grote reizen te maken, waar ze:

1. weinig tot niets bewust van meemaken,
2. met een beetje pech teveel aandacht van je vragen, waardoor je zelf niet optimaal geniet of lang niet aan een optimaal reisschema toekomt,
3. , als ik naar mezelf kijk, strontvervelend kunnen zijn,
4. zich vrijwel zich niets van kunnen herinneren als ze ouder zijn, zoals ikzelf toen ik jong was en met mijn ouders ook het één en ander aan reisjes heb gemaakt. Zelfs de foto's roepen geen herinneringen op.

Nogmaals, prima als je het allemaal wel zo wilt doen, maar ik zou dan liever nog een paar jaar wachten tot ze minimaal een jaar of 12 zijn. Wat is de beweegreden om het wél te doen?
Omdat mijn familie nou eenmaal niet in Nederland woont :P
Mijn moeder woont in Amerika en mijn schoonfamilie in Vietnam.

Ook al herinnert mijn dochter het wellicht niet, denk ik dat de ervaringen opgedaan ook waardevol kunnen zijn voor later.
Wellicht omdat het voor ons voornamelijk familiebezoek is, valt het ons niet zwaar qua aandacht vragen o.i.d. Anderen helpen graag en we plannen gewoon wat meer "kindvriendelijke" uitjes waar we dan of als gezin heen gaan of samen met de familie en hun kinderen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 27 januari 2020 @ 14:39:30 #174
74056 crew  ToT
pi_191217989


Leuke dingen meegemaakt op de vakantie! :Y
Niet alles was even geslaagd, maar van mini-ToT hebben we zelden/nooit last gehad. (Rechts op de foto, in de armen van zijn tante.)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 27 januari 2020 @ 14:42:44 #175
74056 crew  ToT
pi_191218019
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 13:59 schreef lunapuella het volgende:
En als jou iets de hel lijkt, doe je het toch lekker niet. Maar waarom zouden anderen die dat wél leuk vinden dat dan niet doen?
Er wordt nogal eens gejankt over andermans baby's in het vliegtuig. Sommigen gaan er van uit dat echt ieder kind in een mini-duivel verandert in een vliegtuig. :')
pi_191218042
quote:
2s.gif Op maandag 27 januari 2020 14:39 schreef ToT het volgende:

Leuke dingen meegemaakt op de vakantie! :Y
Niet alles was even geslaagd, maar van mini-ToT hebben we zelden/nooit last gehad. (Rechts op de foto, in de armen van zijn tante.)
Dat is toch leuk O+

Ik vind het vliegen met kind wel vermoeiender dan zonder, maar dat is best logisch natuurlijk :+ Maar krijsende baby-verhalen herken ik niet (ook niet van andere passagiers die kinderen mee hebben).
pi_191218052
Laatst met mn zoon van 2 vrienden bezocht in de UK. Was bang voor angst maar hij vond t prachtig. Ook t landen en opstijgen. Nou ik vind dat landen na 20 jaar vliegen nog steeds niks, maarja heb dan ook eens een klapband meegemaakt en dat is arelax.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 27 januari 2020 @ 14:47:16 #178
74056 crew  ToT
pi_191218066
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 14:44 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Dat is toch leuk O+

Ik vind het vliegen met kind wel vermoeiender dan zonder, maar dat is best logisch natuurlijk :+ Maar krijsende baby-verhalen herken ik niet (ook niet van andere passagiers die kinderen mee hebben).
Klopt, zonder baby lange vluchten doen is al klote, mét baby is gewoon ff een hel qua slaap en comfort, maar om dan maar helemaal van de vakantie af te zien....?
pi_191218139
Ik vind het geen gekke vraag hoor, maar een groot deel van je leven staat al in het teken van je kinderen. Op vakantie mag je toch wel aan jezelf denken. Wij wisselen af wat wij willen en wat de kinderen willen of wat wij denken dat ze willen.

De verre reizen die we samen maakten, zijn wel even over, maar dat is dus omdat ik vliegen nou niet bepaald leuk vind. Wat betekent dat mijn vriendin zich in haar eentje over 2 kinderen moet ontfermen.
Anders zou ik zo met ze naar Amerika gaan, met een camper, heerlijk.
pi_191218183
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 13:47 schreef DjVero het volgende:
Ik zal waarschijnlijk wat mensen tegen het zere been stoten hier, maar ik bedoel het echt als serieuze vraag: waarom beslis je in vredesnaam om met zulke jonge kinderen zulke grote reizen te maken, waar ze:

1. weinig tot niets bewust van meemaken,
2. met een beetje pech teveel aandacht van je vragen, waardoor je zelf niet optimaal geniet of lang niet aan een optimaal reisschema toekomt,
3. , als ik naar mezelf kijk, strontvervelend kunnen zijn,
4. zich vrijwel zich niets van kunnen herinneren als ze ouder zijn, zoals ikzelf toen ik jong was en met mijn ouders ook het één en ander aan reisjes heb gemaakt. Zelfs de foto's roepen geen herinneringen op.

Nogmaals, prima als je het allemaal wel zo wilt doen, maar ik zou dan liever nog een paar jaar wachten tot ze minimaal een jaar of 12 zijn. Wat is de beweegreden om het wél te doen?
Ik ben vorig jaar met man en twee zonen (toen 3 en 1 jaar) naar Florida gegaan.
1. Jawel hoor. Ze leefden helemaal mee met de zieke schildpadden en de raketten vonden ze geweldig. Ook het vliegtuig was geweldig.
2. Het reisschema was opgesteld met twee kleine kinderen in gedachte. Ja, je ziet minder dan als je zonder kinderen gaat en je gaat ook andere keuzes maken(Geen musea over oudheden, maar een schildpadden ziekenhuis bijvoorbeeld) maar ik zag dat laatste echt als een verrijking. En je ziet altijd nog meer dan als je niet gaat ;)
3. Dat zijn ze ook als we thuis blijven }:| Vaak zijn ze op een ander de perfecte kinderen, terwijl het thuis monsters worden. })
4. Ja, maar we deden het niet voor de kinderen, maar wel voor ons zelf. En voor de kinderen maakt het echt niet uit: die genieten alleen al heel veel van mooi weer en papa en mama 24/7 bij ze in de buurt.
pi_191218193
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 13:57 schreef DjVero het volgende:
Ik bedoel dan ook meer de twee personen die naar Azië en/of de VS zijn. Zo van plek naar plek reizen met kleine kinderen lijkt mij de hel. Op vakantie gaan en dan in een bungalow, caravan of wat dan ook, vind ik een ander verhaal.
Wij wilden zelf deze reis maken. Zodra Sjaak 5 jaar is, zit je met leerplicht en kan het niet meer, dus gingen we nu. We hebben veel gezien en hebben ook dingen niet gezien, maar dat is niet erg. Een kind kan ‘in de weg zitten’, maar helpt ook met onthaasten. We hebben menig middag in de zon in een park of op het strand doorgebracht en eigenlijk is dat best lekker.
Het handige aan reizen met een camper vonden wij dat we alle spullen altijd bij ons hebben, dus ook speelgoed, droge kleding, eten (en een keuken) etc. Je hoeft dus nooit ergens aan te denken, want hebben het toch al.

En drie maanden met je kind doorbrengen is ook heel wat waard O+ Hij is zoveel gegroeid in deze tijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door MevrouwCactus op 27-01-2020 16:24:36 ]
pi_191218365
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 13:59 schreef DjVero het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik vroeg me alleen serieus af waarom wel, en ik krijg mijn antwoorden hier. Dus prima toch?

Tevens hou ik ook van dat soort reizen, maar dan wel een druk en vol programma. Dat kan m.i. niet met kleine kinderen, vandaar de vraag.
Maar ga je dan 12 jaar maar geen reizen maken vanwege de kinderen terwijl je dat zelf wel heel leuk vindt? Wij zijn nu ook een verre reis aan het plannen (voor zomer 2021 :’) ), en die wordt heel wat anders dan de reizen die we samen maakten. Niet slechter, maar anders. Rustiger en met andere activiteiten.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_191218371
OK, fair enough, ik heb genoeg argumenten vóór voorbij zien komen. Wie weet praat ik over zoveel jaar wel anders. :)
pi_191218403
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 15:17 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Maar ga je dan 12 jaar maar geen reizen maken vanwege de kinderen terwijl je dat zelf wel heel leuk vindt? Wij zijn nu ook een verre reis aan het plannen (voor zomer 2021 :’) ), en die wordt heel wat anders dan de reizen die we samen maakten. Niet slechter, maar anders. Rustiger en met andere activiteiten.
Zoals ik er nu in sta, zou ik ze dan bij grootouders laten logeren. Die zouden dat ook absoluut geen probleem vinden.
Los daarvan, zou ik dat niet zo erg vinden, omdat ik er al best wat leuke reisjes op heb zitten. Dan maar even de familieman uithangen en in een bungalow ergens in (Zuid-)Europa of zo gaan zitten :) Verre (backpack-)reizen kan ook altijd daarna weer, anders moet ik niet aan kinderen beginnen.
  Moderator maandag 27 januari 2020 @ 15:26:11 #185
5428 crew  miss_sly
pi_191218454
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 15:20 schreef DjVero het volgende:

[..]

Zoals ik er nu in sta, zou ik ze dan bij grootouders laten logeren. Die zouden dat ook absoluut geen probleem vinden.
Los daarvan, zou ik dat niet zo erg vinden, omdat ik er al best wat leuke reisjes op heb zitten. Dan maar even de familieman uithangen en in een bungalow ergens in (Zuid-)Europa of zo gaan zitten :) Verre (backpack-)reizen kan ook altijd daarna weer, anders moet ik niet aan kinderen beginnen.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat je je kind(eren) een maand bij hun grootouders laat logeren omdat jij een reis wil maken.

Wij hebben niet echt gereisd met onze dochter. Zij vindt vakantie geweldig, maar de reis erheen hoeft voor haar niet zo nodig. Ik kan me dus niet voorstellen dat we haar heel blij hadden gemaakt met een echte rondreis. Of een vliegreis van een uur of 10.

Wel willen we kijken of we volgend jaar als afsluiting van de basisschool een langere reis naar de VS kunnen maken. Een week of 5. Punt is dat als ze jong zijn je nog kunt gaan wanneer je wil, en als ze ouder worden je aan de schoolvakanties gebonden bent.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191218496
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 15:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik kan me bijna niet voorstellen dat je je kind(eren) een maand bij hun grootouders laat logeren omdat jij een reis wil maken.

Nee, idd niet, maar een verre reis met kinderen dus ook niet. :+
pi_191218998
Wij zijn vorig jaar naar Maleisië, Indonesië en Singapore geweest met ons kind van toen nog geen anderhalf jaar oud. Dat deden we dus vooral voor onszelf :P

Tempo is op zo'n vakantie lager, maar we wilden dan ook lekker bijkomen dus dat is dan ook niet erg. Toch nog veel kunnen doen en dus ook gedaan. Vliegen ging heel prima. In totaal vier verschillende hotels gehad, dus niet heel veel hoeven verplaatsen. Ik zou het zo weer doen!
pi_191220653
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2020 16:05 schreef Aure het volgende:
Wij zijn vorig jaar naar Maleisië, Indonesië en Singapore geweest met ons kind van toen nog geen anderhalf jaar oud. Dat deden we dus vooral voor onszelf :P

Tempo is op zo'n vakantie lager, maar we wilden dan ook lekker bijkomen dus dat is dan ook niet erg. Toch nog veel kunnen doen en dus ook gedaan. Vliegen ging heel prima. In totaal vier verschillende hotels gehad, dus niet heel veel hoeven verplaatsen. Ik zou het zo weer doen!
Hoe doen jullie het dan eigenlijk met vervoer, als je in een taxi of bus oid rijdt? Want daar zit natuurlijk nooit een zitje oid in. Altijd op schoot?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_191220708
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 18:09 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Hoe doen jullie het dan eigenlijk met vervoer, als je in een taxi of bus oid rijdt? Want daar zit natuurlijk nooit een zitje oid in. Altijd op schoot?
https://urbankanga.com/index.php/en/
^O^
pi_191220726
Wij hebben trouwens zelf geen rijbewijs en dus ook geen auto :P dus dat ding is sowieso wel handig om te hebben, voor die paar keer in een jaar dat we met iemand mee rijden.
pi_191221170
quote:
:o nooit gedacht dat zoiets zou bestaan _O_ een van de redenen dat ik nog niet naar banenenlanden durfde met de kaptein kwam door het zitjesveiligheidsdilemma, maar dat is hiermee dus opgelost :o O+ *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_191221756
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 18:38 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

:o nooit gedacht dat zoiets zou bestaan _O_ een van de redenen dat ik nog niet naar banenenlanden durfde met de kaptein kwam door het zitjesveiligheidsdilemma, maar dat is hiermee dus opgelost :o O+ *O*
Ja een normaal autostoeltje is wel nog altijd beter en veiliger, maar dit is wel weer een betere keuze dan helemaal niets :)
  maandag 27 januari 2020 @ 19:27:20 #193
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_191222015
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2020 13:56 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik kan mijn vakanties vanaf 4 jaar prima herinneren.
Dus ja ik neem mijn 9 jarige mee naar de USA dit jaar. Verheugd ie zich op joh.
En hij rent de nationale parken makkelijker door dan ik met verrotte knie. Er is niks wat we hoeven te laten door hem.
Ik zie geen reden om het niet te doen.
:D Mijn zus deed dat in 2018 met die drie van haar, die waren toen 13 11 en 9 en alleen de middelste vond het leuk, die andere twee hebben de hele vakantie zitten janken in die stinkcamper haha. Ik heb me doodgelachen, kreeg echt smsjes op de meest bizarre tijdstippen, dat ze maar reden in die camper en dat ze niet konden douchen en ver moesten lopen, dat viel echt zo vies tegen, en die kids zijn echt overal al geweest. Afgelopen zomer waren ze met mijn ouders op de Molukken en daar moesten ze ook barre tochten maken naar afgelegen kampongs en oorden zonder wifi maar dat vonden ze dan wel weer alledrie helemaal te gek!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 27 januari 2020 @ 19:41:25 #194
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191222221
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:27 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D Mijn zus deed dat in 2018 met die drie van haar, die waren toen 13 11 en 9 en alleen de middelste vond het leuk, die andere twee hebben de hele vakantie zitten janken in die stinkcamper haha. Ik heb me doodgelachen, kreeg echt smsjes op de meest bizarre tijdstippen, dat ze maar reden in die camper en dat ze niet konden douchen en ver moesten lopen, dat viel echt zo vies tegen, en die kids zijn echt overal al geweest. Afgelopen zomer waren ze met mijn ouders op de Molukken en daar moesten ze ook barre tochten maken naar afgelegen kampongs en oorden zonder wifi maar dat vonden ze dan wel weer alledrie helemaal te gek!
:D
Wij gaan niet met een camper nu.
Maar Ollie is een vouwwagen gewend. Die vindt echt alles best. Meer dan ik :')

Maar kinderen, je kan er niet altijd een pijl op trekken waar je ze nou een plezier mee doet.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 27 januari 2020 @ 19:50:44 #195
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_191222352
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:41 schreef laziness het volgende:

[..]

:D
Wij gaan niet met een camper nu.
Maar Ollie is een vouwwagen gewend. Die vindt echt alles best. Meer dan ik :')

Maar kinderen, je kan er niet altijd een pijl op trekken waar je ze nou een plezier mee doet.
Ze zoeken altijd samen vakanties uit, de USA gaat in de herkansing nu in de voorjaarsvakantie, maar dan NIET in een camper haha. Serieus, ik lach er nog om. Kinderen vermoordden elkaar zowat ook daar in die camper :D :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_191222379
Het is toch ook kind- en wellicht opvoedafhankelijk. Zo moet B echt helemaal niets weten van een museum (wijzelf ook niet echt) maar zijn neefje en nichtje kan je uren in het Rijks laten rondlopen. Waar wij dagjes weg gaan naar de Efteling, zwembad of waterpistool gevechten doen in de speeltuin, gaan zij naar musea, voorstellingen en boeken lezen in de tuin.
En we hebben evenveel lol.

Iedereen verklaarde afgelopen zomer voor gek dat we naar Disney gingen met Juul van net 1 jaar. Daar had ze toch nog niets aan? Nee, maar wij wel...sterker nog we willen er ook heen voor onze huwelijksreis.
Maar als ze wat ouder is (en haar broer dus ook) willen we wel naar dus de VS maar ook terug naar Namibie. Dat willen we als ze zichzelf urenlang kunnen vermaken in een vliegtuig (al is het met een tablet) en ze 100% zindelijk zijn :D
pi_191223715
Namibië O+
Daar zou ik zo graag heen willen! Maar dat is te duur..

We zijn nu aan het kijken voor een rondje westkust VS. San Francisco naar San Diego.
Daar gaat Li inderdaad niets van meekijken, met haar dan bijna 2. De jongens van dan 7,5 en bijna 6 wel.
Dus Cactus, als je nog tips hebt O+

De vlucht enzo, kan ik me al druk om gaan maken, maar we zien het wel. Wat slapen en een nieuwe iPad werken vast wel ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Loj op 28-01-2020 07:05:24 ]
pi_191225895
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:52 schreef exode het volgende:
Het is toch ook kind- en wellicht opvoedafhankelijk. Zo moet B echt helemaal niets weten van een museum (wijzelf ook niet echt) maar zijn neefje en nichtje kan je uren in het Rijks laten rondlopen. Waar wij dagjes weg gaan naar de Efteling, zwembad of waterpistool gevechten doen in de speeltuin, gaan zij naar musea, voorstellingen en boeken lezen in de tuin.
En we hebben evenveel lol.

Iedereen verklaarde afgelopen zomer voor gek dat we naar Disney gingen met Juul van net 1 jaar. Daar had ze toch nog niets aan? Nee, maar wij wel...sterker nog we willen er ook heen voor onze huwelijksreis.
Maar als ze wat ouder is (en haar broer dus ook) willen we wel naar dus de VS maar ook terug naar Namibie. Dat willen we als ze zichzelf urenlang kunnen vermaken in een vliegtuig (al is het met een tablet) en ze 100% zindelijk zijn :D
Je doelt er vast niet op, maar ik vond het stiekem heel fijn dat onze jongens tijdens zo’n lange reis gewoon nog in een luier plasten :@ :@ :@
Niet steeds op zoek naar een wc.

Ik moest er op het begin ook heel erg aan wennen dat Willem geen luier meer aan had en dat we hem dus eerst moesten laten plassen voor een lange auto reis, want anders moesten we op de onmogelijkste plekken uiteraard stoppen en wel direct. Dikke paniek :D
Inmiddels vind ik het heerlijk hoor, 1 luierkind minder.
pi_191226383
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 21:02 schreef Loj het volgende:
Namibië O+
Daar zou ik zo graag heen willen! Maar dat is te duur..

We zijn nu aan het kijken voor een rondje westkust VS. San Francisco naar San Diego.
Daar gaat Li inderdaad niets van meekijken, met haar bijna 2. De jongens van dan 7,5 en bijna 6 wel.
Dus Cactus, als je nog tips hebt O+

De vlucht enzo, kan ik me al druk om gaan maken, maar we zien het wel. Wat slapen en een nieuwe iPad werken vast wel ;)
Oohh tips genoeg denk ik, ligt eraan wat je wilt. Auto+hotel of camper bijvoorbeeld. Wij deden alles met de camper en probeerden zoveel mogelijk gratis kampeerplekken te vinden.
Maar San Francisco O+ en Highway 1 O+ en Disney O+ en San Diego O+
Als je wilt, kan ik je de link naar onze blog sturen. Dan kan je dat stuk lezen.
pi_191226423
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:44 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Je doelt er vast niet op, maar ik vond het stiekem heel fijn dat onze jongens tijdens zo’n lange reis gewoon nog in een luier plasten :@ :@ :@
Niet steeds op zoek naar een wc.

Ik moest er op het begin ook heel erg aan wennen dat Willem geen luier meer aan had en dat we hem dus eerst moesten laten plassen voor een lange auto reis, want anders moesten we op de onmogelijkste plekken uiteraard stoppen en wel direct. Dikke paniek :D
Inmiddels vind ik het heerlijk hoor, 1 luierkind minder.
Sjaak plaste in een plasfles in de camper, want we hadden daar ook geen wc. En verder zien we de reis ook als vakantie, niet als reis. Dat scheelt al een hoop.
pi_191226450
We hebben vandaag onze camper ingeleverd -O- we hebben nog 2 dagen in een airbnb in Miami en woensdagavond vliegen we naar huis. 3 maanden zijn echt om gevlogen. Het was tof, vermoeiend, soms frustrerend maar meestal gewoon ontzettend gaaf en ik ben echt blij dat we dit hebben gedaan.
pi_191415328
Wij willen een dag of 4 /5 naar Ameland op vakantie, ergens in mei of juni.
Wat is het leukste plaatsje om te verblijven?
  zaterdag 8 februari 2020 @ 21:59:40 #203
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191415650
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 21:45 schreef TolstoiFan het volgende:
Wij willen een dag of 4 /5 naar Ameland op vakantie, ergens in mei of juni.
Wat is het leukste plaatsje om te verblijven?
Populair eiland hier :o. Zowel dit topic als het vorige deel kwam de vraag al een paar keer langs :).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_191422394
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 21:59 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Populair eiland hier :o. Zowel dit topic als het vorige deel kwam de vraag al een paar keer langs :).
Ah, dan zal ik dit topic even doorspitten :)
pi_191480230
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 23:12 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Oohh tips genoeg denk ik, ligt eraan wat je wilt. Auto+hotel of camper bijvoorbeeld. Wij deden alles met de camper en probeerden zoveel mogelijk gratis kampeerplekken te vinden.
Maar San Francisco O+ en Highway 1 O+ en Disney O+ en San Diego O+
Als je wilt, kan ik je de link naar onze blog sturen. Dan kan je dat stuk lezen.
Beetje laat, maar dat zou ik heel leuk vinden!
Disney slaan we (helaas) over maar we pakken San Diego zoo O+, want dierentuinen O+
  donderdag 13 februari 2020 @ 09:20:15 #206
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_191484134
Bedankt trouwens nog voor alle tips voor Parijs, we hebben het geweldig gehad O+.
Via AirBnb hadden we een fantastisch en super groot appartement gevonden midden in de stad, met visgraatvloer, hoge plafonds en van die Franse balkonnetjes O+. Twee badkamers, woonkamer en eetkamer, echt te gek! En vlakbij de metro en winkels. Volgende keer gaan we zeker daar weer naartoe.
De jongens vonden de metro helemaal geweldig en we hebben elke dag 2 dingen gedaan/gezien, dus lekker op ons gemak. Bij de Eiffeltoren waren er 2 mensen voor ons :D. Ondanks de regen en kou vonden we het allemaal erg geslaagd.
KuikenGuppy
  donderdag 13 februari 2020 @ 13:59:46 #207
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_191487807
Klinkt zeer goed Burdie, laat weten welk appartement!

En kom allen maar door: ik zoek voor binnen nu en 3 weken een zonvakantie, lekker fout ergens neerstrijken bij een zwembad, niet all-in, maar half pension ofzo. Volgens mij is het over een paar weken al best lekker op de Canarische Eilanden. Iemand een leuke suggestie?
pi_191493403
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 21:45 schreef TolstoiFan het volgende:
Wij willen een dag of 4 /5 naar Ameland op vakantie, ergens in mei of juni.
Wat is het leukste plaatsje om te verblijven?
Wij zaten met kerst in een van de nieuwe waddenlodges van Boomhiemke bij hollem. Was erg relaxed en ook leuk terras buiten. Qua dorpjes Nes en Hollum, of ergens aan de Noordzeekant.
pi_191520206
Gister hebben een vakantie naar Ameland geboekt, eind mei *O*
Onze eerste vakantie met zijn drietjes! Ik heb er zin in en vind het ook wel een beetje spannend hoe het gaat verlopen met Simon en slapen e.d.

Tips voor activiteiten op het eiland zijn welkom :)
pi_191564681
We zijn nu toch maar eens serieus naar de zomervakantie aan het kijken. We gaan eind juli/begin augustus. We willen richting Denemarken/Zweden en zoeken zowel huizen via AirBnB als op vakantieparken. Geen trekkershutten maar wel echt huisjes met wat meer luxe.
We hebben gekeken naar Buro Scanbrit en Pharos maar de autorondreizen die zij aanbieden zijn steeds net niet wat we zoeken.

Nu ben ik op zoek naar een leuk huisje in Seeland, Denemarken en een vakantiepark in Smalland, Zweden. Voor Seeland zoek ik via Dansk en Airbnb en voor Smalland zoek ik ook via Pharos en Scanbrit.
Maar wie weet heeft iemand hier goede ervaringen met een specifiek huisje of park in die regio?
In Seeland willen we op loopafstand van het strand zitten, 3 slaapkamers, grote, vrije tuin en geschikt voor 2 kinderen waarvan er dan 1 net 2 jaar is.
In Smalland zoeken we wat vertier zoals een zwembad, activiteiten in de buurt zoals een Viking park, klimpark, leuke stadjes etc.
Wellicht komt er nog een derde bestemming bij omstreeks de grote meren in Zweden, maar eerst deze 2 maar eens uitzoeken.
pi_191567594
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 14:09 schreef TolstoiFan het volgende:
Gister hebben een vakantie naar Ameland geboekt, eind mei *O*
Onze eerste vakantie met zijn drietjes! Ik heb er zin in en vind het ook wel een beetje spannend hoe het gaat verlopen met Simon en slapen e.d.

Tips voor activiteiten op het eiland zijn welkom :)
Wat leuk! Ik ben dus nog nooit op een Waddeneiland geweest. Lijkt me heerlijk een keer met de kinderen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Cathmar op 18-02-2020 14:17:48 ]
Met een meidenkwartet
  dinsdag 18 februari 2020 @ 15:08:24 #212
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191568319
Onze baby is nu 11 maanden. Is al vorige zomer in Z. Frankrijk in de bergen op vakantie mee geweest (studio in chalet)t; deze winter in dezelfde regio (Savoie) op wintersport (chalet met familie erbij), 1x een weekend in Luxemburg (hotel), 1x een weekend in Belgische Ardennen (hotel), eind maart weer een weekend Veluwe (hotel) en vd zomer naar Wales, ook in een hotel hopelijk is het daar dan weer opgedroogd.
pi_191571616
@exode: ik heb geen tips voor wat je zoekt, maar wij vinden altijd leuke huisjes via Sologstrand in Denemarken.
pi_191917565
Zo, de zomervakantie is geboekt, vorig jaar waren we het al van plan, maar nu gaan we echt. Retour Kiel-Gotenburg met Stenaline geboekt (leuke aanbieding), 1 week in een 10 (hahahaha) persoons huis op Safsen resort en 1 week in een 8 persoonshuis op Orsa. Alles zelf geboekt, dus niet van bijvoorbeeld Pharos. Met name de aanbieding van de boot scheelde een hoop (voor ons ¤ 400).

Het rijden via Seeland is dus van de baan, volgend jaar willen we weer met onze vouwwagen op pad en dan is het wel een optie via Seeland naar Zuid Zweden.

Moeten alleen een uitvalhekje kopen want heen slapen we in 2 aparte hutten met een stapelbed en in die hut past geen campingbed (en er mag er ook geen geplaatst worden vanwege veiligheidsredenen, lees we blokkeren dan de uitgang van de hut volledig).

We gaan 3 weken, dus jaja, even rekenen, we hebben nog 5 dagen te vullen. In eerste instantie wilden we naar Idre, maar ons zoontje is 6 en ons dochtertje dan net 2 jaar. Ik denk dat we Idre doen als ze beide wat ouder zijn. Daarnaast is het vanaf Idre best een stukje naar Goteburg voor de boot terug en is Idre aardig aan de prijs (en zijn er nauwelijks nog huisjes boekbaar in die periode, we zouden daar ook echt einde seizoen zitten waardoor bepaalde activiteiten al gestopt zijn).

We kijken nu naar Dafto resort, leuk voor de afwisseling ook, van 2 weken bossen, rust, actief doen en meren naar zee en nogal veel entertainment.
Zoveel zin in :) en als er iemand over de specifieke regio’s tips heeft, hoor ik ze graag.
pi_193065367
Wie is hier een beetje thuis in Disney? @exode, was jij dat niet?

Mijn ouders willen ons volgend jaar - mits dat allemaal weer kan en mag etc. - een paar dagen meenemen naar Disneyland Parijs. Het zou dan gaan om Disney's Newport Bay Club. Is dat wat? Beter een ander hotel? Tips, trucs? De kinderen zijn dan 3 en bijna 7. Ik weet helemaal niks :+, dus alle input is welkom.
pi_193065515
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:18 schreef Jentin het volgende:
Wie is hier een beetje thuis in Disney? @:exode, was jij dat niet?

Mijn ouders willen ons volgend jaar - mits dat allemaal weer kan en mag etc. - een paar dagen meenemen naar Disneyland Parijs. Het zou dan gaan om Disney's Newport Bay Club. Is dat wat? Beter een ander hotel? Tips, trucs? De kinderen zijn dan 3 en bijna 7. Ik weet helemaal niks :+, dus alle input is welkom.
Hoi, ja, nou ja, alleen van onze eigen zoektocht en contact met Disney.

Newport en Sequioa zijn qua luxe en afstand tot het park met elkaar te vergelijken. Met kinderen is alles in Disney natuurlijk leuk maar ons werd verteld dat Newport wat meer op volwassenen is gericht en wat minder op kinderen (zover dat kan in Disney).

Wij vonden Sequioa echt heel erg leuk en sfeervol. Het is ingericht als een outdoor lodge in Amerika. Wij vonden het goed gelukt, vooral de bomen en paadjes om het hotel waren een oase van rust. Grappig contrast met de rest van Disney.
  maandag 11 mei 2020 @ 14:33:21 #217
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_193065624
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:35 schreef exode het volgende:
Zo, de zomervakantie is geboekt, vorig jaar waren we het al van plan, maar nu gaan we echt. Retour Kiel-Gotenburg met Stenaline geboekt (leuke aanbieding), 1 week in een 10 (hahahaha) persoons huis op Safsen resort en 1 week in een 8 persoonshuis op Orsa. Alles zelf geboekt, dus niet van bijvoorbeeld Pharos. Met name de aanbieding van de boot scheelde een hoop (voor ons ¤ 400).

Het rijden via Seeland is dus van de baan, volgend jaar willen we weer met onze vouwwagen op pad en dan is het wel een optie via Seeland naar Zuid Zweden.

Moeten alleen een uitvalhekje kopen want heen slapen we in 2 aparte hutten met een stapelbed en in die hut past geen campingbed (en er mag er ook geen geplaatst worden vanwege veiligheidsredenen, lees we blokkeren dan de uitgang van de hut volledig).

We gaan 3 weken, dus jaja, even rekenen, we hebben nog 5 dagen te vullen. In eerste instantie wilden we naar Idre, maar ons zoontje is 6 en ons dochtertje dan net 2 jaar. Ik denk dat we Idre doen als ze beide wat ouder zijn. Daarnaast is het vanaf Idre best een stukje naar Goteburg voor de boot terug en is Idre aardig aan de prijs (en zijn er nauwelijks nog huisjes boekbaar in die periode, we zouden daar ook echt einde seizoen zitten waardoor bepaalde activiteiten al gestopt zijn).

We kijken nu naar Dafto resort, leuk voor de afwisseling ook, van 2 weken bossen, rust, actief doen en meren naar zee en nogal veel entertainment.
Zoveel zin in :) en als er iemand over de specifieke regio’s tips heeft, hoor ik ze graag.
Je kan bij de infobalie op de boot aangeven dat je een valhekje wil. Die komen ze dan gewoon brengen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_193071788
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 14:18 schreef Jentin het volgende:
Wie is hier een beetje thuis in Disney? @:exode, was jij dat niet?

Mijn ouders willen ons volgend jaar - mits dat allemaal weer kan en mag etc. - een paar dagen meenemen naar Disneyland Parijs. Het zou dan gaan om Disney's Newport Bay Club. Is dat wat? Beter een ander hotel? Tips, trucs? De kinderen zijn dan 3 en bijna 7. Ik weet helemaal niks :+, dus alle input is welkom.
Wij zijn vorig jaar in Newport Bay Club geweest. Het lijkt idd iets meer gericht op volwassenen, echt wat te doen is er niet in het hotel zelf afgezien van zwemmen, terwijl een van de andere hotels (cheyenne dacht ik) wel iets van een speelruimte heeft. Maar wij hebben dat ook niet gemist eerlijk gezegd, we ontbijten en slapen er alleen. Als je naar het park wilt lopen moet je wel een trap af. Daar is ook 1 lift maar die gaat 1 persoon per keer en traag, wellicht iets om rekening mee te houden als je een zware buggy mee wil nemen, ik stond met tweelingwagen altijd minimaal vijf minuten te wachten.
Voordeel van Newport Bay is wel dat als je daar met half pension boekt je veel meer keuze hebt qua restaurants (maar alleen interessant als je a la carte wil eten, buffet is ook bij de andere hotels inclusief).

Wacht wel tot het najaar met boeken, dan hebben ze meestal de gratis half pension-actie. Los ontbijt boeken is erg duur, en je hebt verder niets van een koelkastje oid op de kamer.

Mocht je echte Disneyfans hebben dan kan ik je eten met Disneyfiguren aanraden. Erg duur (zelfs met half pension korting), maar mijn kinderen vonden het geweldig. Dit jaar gaan we ipv naar het Disneyland hotel restaurant voor het veel goedkopere ontbijten met Disney figuren. Ze komen langs de tafel en nemen rustig de tijd, en je hoeft niet in een wachtrij te wachten mocht je een foto met zo’n figuur willen. Mijn zoontje was vorig jaar 3 en vond het eigenlijk maar eng die figuren in pakken, maar omdat we ondertussen gewoon aten kwam hij los en heeft hij uiteindelijk grappen uitgehaald met Goofy en Iejoor en vond hij het de leukste avond van de vakantie.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  maandag 11 mei 2020 @ 21:01:02 #219
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193072112
Via Oad boeken, stuk goedkoper dan disney zelf ^O^

Cafe Mickey biedt ook eten met disney figuren aan. Goedkoper dan het disneyland hotel ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_193072717
Wij hadden een club suite in Sequioa lodge....dan heb je een enorme kamer met koelkast etc, gereserveerd ontbijt dus geen wachtrij en de hele dag drinken en vanaf 16:00 hapjes. And last but not least: VIP fastpasses. Scheelde voor ons weinig met een gewone club kamer.

Er was ook een speelruimte en zwembad, buiten ook nog een speeltuintje.

Wij hadden via de Belgische site gereserveerd die hadden betere deals destijds. Je kan ook nog naar de Duitse en Franse site kijken.
pi_193078101
Thanks, iedereen. Handige tips :)
pi_193078207
Je mag me altijd even DM'en hoor Jentin voor specifieke vragen.

Wij hebben gisteren Zweden geannuleerd. Tenminste de huisjes, de boot kan nog niet, ja dan zijn we al ons geld kwijt. Het voelt niet goed om 15 uur op die boot te gaan zitten, ik zou alleen maar bezig zijn met de angst dat er iemand aan boord corona heeft en we de boot niet af mogen. Slaat wellicht nergens op, maar ik ga voor mijn lol op vakantie.

We zien wel of we alsnog in Nederland gaan, wel wat campings opgeslagen voor de zekerheid.

In de week van Pinksteren zoeken we nog wat, mijn vriendin heeft dan nog een week vakantie en aangezien ons zoontje alleen op donderdag naar school hoeft die week. Nadeel alleen dat ze overal alleen Pinkster arrangementen aanbieden. We zoeken een huisje overigens.
pi_193078892
Dan zou ik ook niet lekker op die boot zitten, nee. Groot gelijk dat je annuleert, al is het natuurlijk nogal jammer van het geld.

Wij gaan van de zomer een paar dagen naar een camping in Overijssel. Dat wil zeggen: mijn ouders, broer en honderd van mijn neven en nichten met hun kinderen zitten op die camping, en ik zit met de kinderen in een B&B direct ernaast :+

Voor wie niet van het rustieke kamperen-bij-de-boer is en een camping (met een paar huisjes) zoekt met alle faciliteiten en kinderentertainment en zo'n afgrijselijke tante Sjaan-bingo: dikke tip.
pi_193079583
Boot hebben we niet geannuleerd hoor, dan zijn we gegarandeerd ons geld kwijt. Boekingen tot 30-06 kunnen een open ticket (eigenlijk dus een voucher) aanvragen, wij vertrekken 29-07 dus vallen nu nog buiten de boot ( _O- ). Wij duimen dat we een open ticket krijgen, dan gaan we die volgend jaar zomer gebruiken. Het gaat om ¤ 900 dus best wel wat.....

Ik denk er ook serieus over na om de vouwwagen de komende weken op een camping in de buurt te zetten en gewoon thuis te douchen en slapen. Dan hebben we een weekend escape 8-)
  dinsdag 12 mei 2020 @ 11:14:03 #225
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193080170
Ik zit nog een leuk huisje te zoeken voor de zomervakantie, maar alles wat ik tegen kom is vol :'). Gelukkig hadden we al wat geboekt, dus we zitten sowieso niet de hele zomer thuis.
KuikenGuppy
pi_193080284
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:14 schreef Burdie het volgende:
Ik zit nog een leuk huisje te zoeken voor de zomervakantie, maar alles wat ik tegen kom is vol :'). Gelukkig hadden we al wat geboekt, dus we zitten sowieso niet de hele zomer thuis.
Haha ja he, ach wie weet veranderen er last minute nog dingen.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 11:23:32 #227
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_193080317
Ik heb vorige week een luxe tent (met eigen badkamertrailer) geboekt op Farmcamps. Veel luxer (en duurder :X ) dan we normaal zouden doen, maar wel tof, en garantie op een relaxte vakantie. Mijn beide kinderen doen het altijd goed op dieren en mogelijkheid tot boer helpen (en tractorrijden is ook Da Bomb als je 4 bent).
  dinsdag 12 mei 2020 @ 11:44:19 #228
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193080634
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:23 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb vorige week een luxe tent (met eigen badkamertrailer) geboekt op Farmcamps. Veel luxer (en duurder :X ) dan we normaal zouden doen, maar wel tof, en garantie op een relaxte vakantie. Mijn beide kinderen doen het altijd goed op dieren en mogelijkheid tot boer helpen (en tractorrijden is ook Da Bomb als je 4 bent).
Doen wij dit jaar ook weer! Beviel vorig jaar super goed. Op welke boerderij zit je?
KuikenGuppy
  dinsdag 12 mei 2020 @ 11:54:29 #229
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_193080787
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Doen wij dit jaar ook weer! Beviel vorig jaar super goed. Op welke boerderij zit je?
't Looveld in Drenthe. Ik ben benieuwd, kinderen hebben er iig zin. We hebben eerder wel gekampeerd bij Boerenbed, dat is toch net wat meer basic en kleinschaliger dan farmcamps (maar ook heel tof, schapenboerderij O+ op Terschelling O+ )
pi_193156763
Wij wilden Farmcamps boeken voor Hemelvaart, is de laatste tent onder onze kont weg geboekt....

Nu kijken we voor de zomer, in Zeeland. Het ziet er zo leuk uit! Maar inderdaad wat een geld weer. Ik moet nog er nog even overheen stappen dat het 3x zo duur als kamperen met onze vouwwagen (wat we dit jaar echt niet willen).
We willen dan 2 keer een week ergens boeken ipv 2 of 3 weken op 1 plek.

Burdie, jij hebt er ervaring mee toch? We gaan wel voor een akkerbouwbedrijf ofzo, iets houdt me tegen op een boerderij met koeien te zitten (iets met de geur....)
pi_193157697
VS is ook geannuleerd...
Blij om! 2021 is ook een mooi jaar om te gaan (wel jammer dat we nog flink wat extra moeten gaan sparen omdat Li dan 2 is, maar dat komt ook wel goed).

Meteen Beekse Bergen safari resort geboekt. Veel te duur, maar de jongens waren best teleurgesteld. En eigenlijk wilden zij op safari, dus goed alternatief.

Ik hoor nu wel heel veel mensen om mij heen die het buitenland annuleren en toch nog op zoek gaan maar iets in Nederland. Bij Beekse Bergen waren er nog 5 huisjes, dat had ik dan weer niet verwacht.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 13:10:53 #232
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193158005
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 12:50 schreef Loj het volgende:

Ik hoor nu wel heel veel mensen om mij heen die het buitenland annuleren en toch nog op zoek gaan maar iets in Nederland. Bij Beekse Bergen waren er nog 5 huisjes, dat had ik dan weer niet verwacht.
Niet verwacht? :D

Tipje trouwens: Stayokay, jeugdherbergen in Nederland. Moet je van houden uiteraard, maar voor ons hier prima stapje tussen het losse en chille van kamperen en buiten zijn zonder de afhankelijkheid van het weer in Nederland.
Familiekamers bevallen ons altijd prima, en zat kindjes om mee te spelen, fikkie mee stoken, biertjes te halen voor de ouders etc
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193158059
Ik had verwacht dat alles al vol zou zitten. Wij zitten midden hoogseizoen en de laatste regio die vakantie hebben :)
pi_193158141
Ah leuk Loj! Welk nummer zit je? Wij zaten in 452, topplek!

Molo, die in Gorssel hebben wij overwogen voor ons huwelijk. Is echt een gaaf gebouw en terrein, wel vaak volgeboekt.

We hebben net Farmcamps in Zeeland geboekt in augustus, was de laatste safaritent, een weekje, nu nog een andere week zoeken. Niet perse farmcamps, afwisseling is ook leuk.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 13:27:47 #235
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193158256
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:14 schreef Loj het volgende:
Ik had verwacht dat alles al vol zou zitten. Wij zitten midden hoogseizoen en de laatste regio die vakantie hebben :)
Oh zo, ik dacht niet verwacht dat er al zoveel vol zat, dacht al :D

Maar klopt ja, er was (is?) toch nog wel wat mogelijk, had ik niet verwacht.
Toen ik vorige week mail kreeg dat dingen weet open gingen meteen op BOEKENNNNNN geramd oO<
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 16 mei 2020 @ 13:29:23 #236
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193158276
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:19 schreef exode het volgende:
Ah leuk Loj! Welk nummer zit je? Wij zaten in 452, topplek!

Molo, die in Gorssel hebben wij overwogen voor ons huwelijk. Is echt een gaaf gebouw en terrein, wel vaak volgeboekt.

We hebben net Farmcamps in Zeeland geboekt in augustus, was de laatste safaritent, een weekje, nu nog een andere week zoeken. Niet perse farmcamps, afwisseling is ook leuk.
Ja prachtige locatie dat!

En leuk zeg, hebben is hebben ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 16 mei 2020 @ 13:38:15 #237
62913 Blik
The one and Only!
pi_193158381
Wat betaal je voor een weekje farmcamps in hoogeseizoen?
pi_193158446
Ik hoop dat je dan nog een oké huisje hebt Loj. Als je bij de kinderweide of de zeehonden zit is het het geld niet waard imo, dan moet je naar het dierenpark om dieren te kunnen zien. Of zit je niet in een safarilodge? De huisjes zelf zijn wel erg fijn btw.

Wij hebben slagharen geboekt voor over twee weken, zijn we er in ieder geval even uit, wat we verder daar doen zien we dan wel. Het park is iig weer open en het was goedkoper dan een gewoon bungalowpark. En mijn man wil daar sinds ik zwanger was al geen met kinderen, dus die is nu ook blij.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_193158592
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:44 schreef FlyingFish het volgende:
Ik hoop dat je dan nog een oké huisje hebt Loj. Als je bij de kinderweide of de zeehonden zit is het het geld niet waard imo, dan moet je naar het dierenpark om dieren te kunnen zien. Of zit je niet in een safarilodge? De huisjes zelf zijn wel erg fijn btw.

Wij hebben slagharen geboekt voor over twee weken, zijn we er in ieder geval even uit, wat we verder daar doen zien we dan wel. Het park is iig weer open en het was goedkoper dan een gewoon bungalowpark. En mijn man wil daar sinds ik zwanger was al geen met kinderen, dus die is nu ook blij.
Slagharen is ook gewoon leuk O+
Wij zijn vorig jaar geweest. En wilde digenlijk dit jaar weer maar we zien wel even hoe het allemaal gaat lopen.
Eind juni zitten we in ieder geval in een huisje op meerdal. Daar heb ik een ontzettende zin in en ben ik echt even aan toe O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_193158656
Ik heb ook al een paar daagjes Landal voor volgende week in mijn mandje zitten, maar ik weet niet of ik het ook al echt aandurf. En kleuter is nu ziek, dus ik moet sowieso afwachten hoe lang dat gaat duren.
pi_193159068
Ik sta op het punt Landal te boeken voor woensdag tm zondag. Maar toch twijfel ik, wij willen weg en het is een mooi huisje en park. Maar ik vind ¤ 600 voor een lang weekend veel geld.
En we hadden ook bijna de Efteling geboekt voor woensdag, die hebben leuke prijzen nu met 2 nachten. Maar toch houdt iets me tegen. Is het wel veilig en verstandig? Is dat wel leuk met al die regels?

Blik: het ligt eraan welke plek en wat voor tent. Je betaalt voor de goedkoopste ¤ 1000 voor een week.
pi_193159407
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:44 schreef FlyingFish het volgende:
Ik hoop dat je dan nog een oké huisje hebt Loj. Als je bij de kinderweide of de zeehonden zit is het het geld niet waard imo, dan moet je naar het dierenpark om dieren te kunnen zien. Of zit je niet in een safarilodge? De huisjes zelf zijn wel erg fijn btw.

Wij hebben slagharen geboekt voor over twee weken, zijn we er in ieder geval even uit, wat we verder daar doen zien we dan wel. Het park is iig weer open en het was goedkoper dan een gewoon bungalowpark. En mijn man wil daar sinds ik zwanger was al geen met kinderen, dus die is nu ook blij.
Nou, we konden dus zelfs nog een voorkeurnummer kiezen! Wel het verst weg van het centrumpje maar wel aan de savanne. Vond ik wel 20 euro waard ;) een ander huisje zat nog verder op een hoekje en de andere drie bij de leeuwen.
Li is wel echt dol op dieren, dus het wordt sowieso leuk :)
pi_193159533
Exode, het is veel geld. Dat vind ik altijd bij Landal en Center Parcs...

Maar je zomervakantie wordt ook Nederland, je zal tijdens de vakantie vast minder geld kwijt zijn aan uitstapjes en benzine ;)

Zo hebben wij tenminste gedacht. De prijzen voor safari resort zijn natuurlijk belachelijk, maar het is ons het wel waard om er even uit te zijn.
pi_193159574
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 15:11 schreef Loj het volgende:
Exode, het is veel geld. Dat vind ik altijd bij Landal en Center Parcs...

Maar je zomervakantie wordt ook Nederland, je zal tijdens de vakantie vast minder geld kwijt zijn aan uitstapjes en benzine ;)

Zo hebben wij tenminste gedacht. De prijzen voor safari resort zijn natuurlijk belachelijk, maar het is ons het wel waard om er even uit te zijn.
Oh ja zeker, maar wij kunnen inmiddels heel 2021 op vakantie van alle vouchers. We betalen nu dus dubbel, voor 2020 en voor 2021.

Safaris resort is echt leuk hoor, zeker aan de Savannah! Het park is mooi opgezet, de huisjes zijn hartstikke fijn, wordt leuk!
pi_193160901
Ja!
Ik ben er twee jaar geleden geweest toen ik hoog zwanger was van Li. Toen zijn we naar het vakantiepark geweest en dat was ook al heel leuk.

Ik vind het ook wel fijn om te weten waar we naar toegaan en dat de kids zich ook vermaken zonder animatie mocht dat er dan nog niet zijn.
pi_193161038
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 14:57 schreef Loj het volgende:

[..]

Nou, we konden dus zelfs nog een voorkeurnummer kiezen! Wel het verst weg van het centrumpje maar wel aan de savanne. Vond ik wel 20 euro waard ;) een ander huisje zat nog verder op een hoekje en de andere drie bij de leeuwen.
Li is wel echt dol op dieren, dus het wordt sowieso leuk :)
Klinkt goed. Sowieso lopen er de hele dag door dieren langs als je aan de savanne zit.

Exode, slagharen was ook echt goedkoop, mocht Pinksteren ook een optie zijn. Wij betalen bijna ¤300 voor een tipi inclusief alle bijkomende kosten, van vrijdag tot dinsdag. Een huisje was maar ietsje duurder. Het park opent pas op zaterdag en exclusief voor abo-houders en mensen die overnachten. Zwembad is wel vanaf vrijdag al open voor mensen die overnachten. Met hemelvaart zijn ze nog dicht.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_193161551
Ik ben er voor deze zomervakantie vanuit gegaan dat de zwembaden nog dicht zouden zitten dus we hebben een midweek (want onze eigenlijke vakantie is een voucher geworden) in een simpel Park in Overijssel in een 6 persoons villa voor ons 3en met bad, wasmachine en droger en vaatwasser geworden. Ik wilde per se het zelfde huisje als 2 jaar geleden want daar zat een speeltuin in de achtertuin, ideaal. En ik wist dat dat huisje al gerestaureerd was _O- en dan zien we wel wat we kunnen en mogen toen tzt. Ik vind landal of centerparcs zonder zwembad of speelparadijs zo zonde van je geld en ik vermoed dat het in juli echt nog niet helemaal open is. En de oplossing van 1 keer per verblijf voor 1.5 uur reserveren zoals ze deden begin corona, vind ik echt geen oplossing. Dus die centerparcs voucher doen we volgend jaar wel.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 17:42:53 #248
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193161587
Wij doen 1 week farmcamps en 1 week Hof van Salland superdeluxe met sauna, zonnebank en alles. Heb er zin in O+.
KuikenGuppy
pi_193163304
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:40 schreef Nazil het volgende:
Ik ben er voor deze zomervakantie vanuit gegaan dat de zwembaden nog dicht zouden zitten dus we hebben een midweek (want onze eigenlijke vakantie is een voucher geworden) in een simpel Park in Overijssel in een 6 persoons villa voor ons 3en met bad, wasmachine en droger en vaatwasser geworden. Ik wilde per se het zelfde huisje als 2 jaar geleden want daar zat een speeltuin in de achtertuin, ideaal. En ik wist dat dat huisje al gerestaureerd was _O- en dan zien we wel wat we kunnen en mogen toen tzt. Ik vind landal of centerparcs zonder zwembad of speelparadijs zo zonde van je geld en ik vermoed dat het in juli echt nog niet helemaal open is. En de oplossing van 1 keer per verblijf voor 1.5 uur reserveren zoals ze deden begin corona, vind ik echt geen oplossing. Dus die centerparcs voucher doen we volgend jaar wel.
Ja daarom vind ik die ¤600 ook zo belachelijk veel. Je betaalt echt alleen voor het huisje en de buitenspeeltuinen.

Ff, thanks, ik zal eens kijken naar Slagharen! Pinksteren is zeker een optie. Hemelvaart wordt alleen zo lekker weer voorspeld, was fijn geweest :)
pi_193163381
Hmja, vakantie.
Wij hebben een plekje op een camping in noord-oost Frankrijk gereserveerd, maar ik zie gebeuren dat het niet doorgaat.

Ook al een andere camping in Nederland gevonden die ons wel bevalt, maarja hè? Wanneer maak je die definitieve beslissing om toch niet meer naar het buitenland te gaan?
We zouden pas in augustus erheen gaan, dus dat lijkt nog redelijk ver weg, alles kan dan anders zijn.

Tsja, tsja..
pi_193163658
GotC, ik zou niet te lang wachten, in Nederland zit al veel volgeboekt. Wij zouden pas op 29 juli naar Zweden gegaan maar hebben dus geannuleerd. Ik ga niet relaxt naar het buitenland dit jaar. Dus dan maar even niet.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 19:33:06 #252
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_193163673
Wij hebben vorige week de knoop doorgehakt en besloten niet naar Oostenrijk te gaan. De berichten van de camping waren niet echt hoopvol (op z’n vroegst eind juni open, en dan alleen voor gasten uit Oostenrijk en Duitsland).

Frankrijk zou ik al helemaal niet meer op gokken, het laatste bericht dat ik op het jeugdjournaal hoorde was Frankrijk op dit moment overweegt helemaal geen toeristen uit het buitenland toe te laten.

Maar goed, ik trek onduidelijkheid erg slecht, en wilde zekerheid, dus farmcamps it is. Een week. Langer hoef ik ook echt niet op vakantie (Oostenrijk zouden we ook maar 10 dagen doen). Ik kan de kat niet langer missen, en mn eigen huis + tuin eigenlijk ook niet :@
pi_193164011
Het zwembad in Centerparcs en Landal gaan 20 mei ook gewoon open. Alleen moet je gaan reserveren voor een tijdsslot. Restauranten gaan deels open en meeste zal afhaal worden. Ook de activiteiten kunnen gewoon maar ook op reservering met de app. En in CP werd er op zaterdagavond altijd een familieshow gehouden maar er word nu via de app en CPkanaal op tv een quiz gehouden. En shows doen ze deels ook wel maar in de buitenlucht. Ze doen er dus een hoop aan om je toch nog een vakantiegevoel te geven.

En de Efteling gaat ook met een reserveringsapp werken. Vandaag lukte dat ff niet zo goed want het staat nog steeds in storing. Maar zit je in een huisje daar dan hoef je niet te reserveren. Er mogen maar 1/3 van de gewone hoeveelheid in het park. In het Sprookjesbos is een éénrichtingsverkeer. En ook bij de andere attracties word er ook gelet op 1,5m tussen de huishoudens. Op verschillende punten staan wasbakken of desinfect. Maandag en dinsdag word er getest met abo-houders en wat daar uitkomt kunnen ze nog aanpassen want vanaf woensdag mogen ook de dagkaarten weer binnen. Ook die moeten van tevoren reserveren in een tijdsvak.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 16 mei 2020 @ 19:52:57 #254
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_193164071
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:20 schreef GotC het volgende:
Hmja, vakantie.
Wij hebben een plekje op een camping in noord-oost Frankrijk gereserveerd, maar ik zie gebeuren dat het niet doorgaat.

Ook al een andere camping in Nederland gevonden die ons wel bevalt, maarja hè? Wanneer maak je die definitieve beslissing om toch niet meer naar het buitenland te gaan?
We zouden pas in augustus erheen gaan, dus dat lijkt nog redelijk ver weg, alles kan dan anders zijn.

Tsja, tsja..
Wij ook, Normandië dit keer, ik verwacht niet dat het door zal gaan. Maar binnen Nederland ga ik niks boeken, dan blijf ik liever thuis eerlijk gezegd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeen op 16-05-2020 20:48:05 ]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 16 mei 2020 @ 20:05:00 #255
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_193164317
Wij wachten ook nog op de annulering van Greencamp (Frankrijk), ik geloof dat we eind
Mei horen of de vakanties tm oktober 2020 wel of niet doorgaan. Vakantie in Nederland trekt me absoluut niet, zeker niet voor het geld wat je ervoor neerlegt. :o
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_193164367
Wij hebben gisteren de knoop maar doorgehakt: geen drieweekse rondreis door de UK deze zomer, maar een weekje Veluwe. En daar heb ik eigenlijk ook gewoon hartstikke veel zin in. ^O^.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_193164809
Wij hebben trouwens een beetje moeten pushen bij de reisorganisatie om onze VS reis fe laten annuleren. Ook wel bijzonder want de terugvlucht was al geannuleerd _O-

Ze wilden pas 4 weken van de voren een beslissing nemen. Toen wij zeiden dat we een voucher wilden voor het aanbetaalde bedrag en dat we de reis naar een jaar later wilden verplaatsen waren ze opeens weer chill.

Mijn zus ging trouwens ook naar Frankrijk en een camping. Zij heeft na bellen met de organisatie kunnen verplaatsen naar een camping hier in Nederland :)
pi_193165232
Wij hadden twee weken Italië geboekt, het wordt nu een weekje naar de boer op de Veluwe. Zin in. O+
pi_193165607
Wij hebben een huisje in Oostenrijk geboekt. We kregen deze week een mail dat ze 15 juni weer gasten mogen ontvangen maar dat je tot 24 uur van tevoren kostenloos mag annuleren. Wij wachten dus nog maar een poosje af en zien het vlak vpor vertrek. En anders gaan we als het kan alleen een paar dagen naar Duitsland en de rest van de tijd thuis. Mijn ouders hebben een huisje op de Veluwe dus daar kunnen we ook altijd nog heen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193167238
Wij hadden gelukkig al een huisje geboekt in de bouwvak bij het Dormio Resort in Maastricht. Volgens mij las ik dat ook het binnenzwembad op het park weer open gaat. Iemand ervaringen met dat park trouwens? Of tips in de omgeving met een peuter? Al is dat nu in coronatijd ook wel een beetje lastig bekijken :P
  zaterdag 16 mei 2020 @ 21:59:27 #261
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193167640
Wij hebben in juni een week op een camping een plek met privesanitair. Dan een paar dagen thuis en dan 1 juli een camping in Drenthe voor anderhalve week.
Afgelopen december hebben we een nieuwe vouwwagen gekocht, kan niet wachten :s).

We zouden in mei ook een weekje weggaan, maar die reservering is verplaatst naar volgend jaar mei.

Zijn er dingen die wij echt niet moeten vergeten/handige dingen als we gaan kamperen met een net-dreumes? :)
pi_193167811
Onze twee weken Italië begin augustus zijn nog niet door de reisorganisatie geannuleerd. Ik ben wel benieuwd wanneer we iets gaan horen van de reisorganisatie.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 16 mei 2020 @ 22:14:37 #263
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_193168084
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:47 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Wij hadden gelukkig al een huisje geboekt in de bouwvak bij het Dormio Resort in Maastricht. Volgens mij las ik dat ook het binnenzwembad op het park weer open gaat. Iemand ervaringen met dat park trouwens? Of tips in de omgeving met een peuter? Al is dat nu in coronatijd ook wel een beetje lastig bekijken :P
Ga niet eten bij het ‘streetfood’ding, prijs-kwaliteit is een drama...
Verder heb ik heel weinig tips helaas, ik woon in Maastricht maar ik heb op dit moment geen idee wat open is. Mijn leven bestaat uit huis en kantoor.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 16 mei 2020 @ 22:15:11 #264
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193168104
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
Onze twee weken Italië begin augustus zijn nog niet door de reisorganisatie geannuleerd. Ik ben wel benieuwd wanneer we iets gaan horen van de reisorganisatie.
Italië wil weer open voor Schengen landen in juni.
De vraag is of je vakantie geannuleerd wordt...
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 16 mei 2020 @ 22:16:25 #265
73386 Fazz
onderweg
pi_193168144
Misschien hoor je wel niets, Italië opent de grenzen voor toeristen uit Schengen landen vanaf juni :)
  zaterdag 16 mei 2020 @ 22:17:11 #266
73386 Fazz
onderweg
pi_193168167
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:15 schreef laziness het volgende:

[..]

Italië wil weer open voor Schengen landen in juni.
De vraag is of je vakantie geannuleerd wordt...
:D
pi_193168204
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:15 schreef laziness het volgende:

[..]

Italië wil weer open voor Schengen landen in juni.
De vraag is of je vakantie geannuleerd wordt...
Ik las het vanmorgen ja. In dat geval moeten we kiezen tussen annuleren op eigen kosten of toch gaan. Ik loop voor beide opties niet echt warm geloof ik.

En de overige landsgrenzen moeten ook nog open gaan en blijven natuurlijk. ;)

[ Bericht 12% gewijzigd door _NIKKI_ op 16-05-2020 22:24:33 ]
  zaterdag 16 mei 2020 @ 22:27:16 #268
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_193168550
Ik zou zelf wel op vakantie willen, Frankrijk. We hebben een kleinschalige camping met privé sanitair. Dan nemen we gewoon een zwembadje mee en die zetten we naast de tent. Het enige lastige lijkt me de sanitaire stops onderweg. Maar dan pissen we desnoods gewoon achter de auto op een parkeerplek. :P
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_193168890
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:18 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ik las het vanmorgen ja. In dat geval moeten we kiezen tussen annuleren op eigen kosten of toch gaan. Ik loop voor beide opties niet echt warm geloof ik.

En de overige landsgrenzen moeten ook nog open gaan en blijven natuurlijk. ;)
Hier hetzelfde, wij kunnen in theorie ook nog omboeken naar een ander land/andere periode...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_193169188
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:14 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ga niet eten bij het ‘streetfood’ding, prijs-kwaliteit is een drama...
Verder heb ik heel weinig tips helaas, ik woon in Maastricht maar ik heb op dit moment geen idee wat open is. Mijn leven bestaat uit huis en kantoor.
Ah das wel fijn om te weten haha! Ach, mooi weer, zwembad nog open, speeltuintje(s) voor de deur en een stuk kunnen fietsen en de vakantie is dan ook al geslaagd :)
pi_193169424
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:27 schreef Mariposas het volgende:
Ik zou zelf wel op vakantie willen, Frankrijk. We hebben een kleinschalige camping met privé sanitair. Dan nemen we gewoon een zwembadje mee en die zetten we naast de tent. Het enige lastige lijkt me de sanitaire stops onderweg. Maar dan pissen we desnoods gewoon achter de auto op een parkeerplek. :P
Wij hebben voor onderweg altijd de draagbare camping toilet mee. Ideaal, gewoon dat ding even uit de achterbak halen en gaan. :D
pi_193170215
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:59 schreef douche-eendje het volgende:
Wij hebben in juni een week op een camping een plek met privesanitair. Dan een paar dagen thuis en dan 1 juli een camping in Drenthe voor anderhalve week.
Afgelopen december hebben we een nieuwe vouwwagen gekocht, kan niet wachten :s).

We zouden in mei ook een weekje weggaan, maar die reservering is verplaatst naar volgend jaar mei.

Zijn er dingen die wij echt niet moeten vergeten/handige dingen als we gaan kamperen met een net-dreumes? :)
Mijn ervaring is dat je eigenlijk alles wat je eigenlijk mee had moeten nemen ter plekke te koop is. Wij hebben standaard ossengalzeep bij ons om vlekken meteen te behandelen, maar ook dat is in Nederland in iedere Kruidvat te koop.
pi_193170290
Wij wilden dit jaar met de auto naar Spanje, maar dat wordt toch wat anders. Hopelijk hebben we over een maand onze bus omgebouwd naar een camper en dan zien we wel waar we heen gaan. En anders blijven we gewoon thuis, ik lees in de reactie hier dat de Veluwe hartstikke mooi is. ;)
pi_193173903
Wij twijfelen nog. Voorlopig is onze vakantie naar Frankrijk nog niet geannuleerd, we zouden 27 juni vertrekken. Alles tot 19 juni is geannuleerd.
We wachten nog even af tot eind deze maand, dan wil Frankrijk geloof ik met een uitspraak komen voor de zomer.
In dat geval gaan we een weekje weg in eigen land. We hebben een camperbusje of we huren wat. Maar dan wel pas onze derde vakantieweek, zodat Twix toch zijn laatste twee schoolweken mee kan pikken.
pi_193174055
Wij hebben een nieuw zwembad gekocht voor in de tuin 8-) Ik ga er van uit dat we deze zomer niet op vakantie gaan.
Weekend Landal van maart is verzet naar november, we zien tegen die tijd wel of we er dan heen kunnen en willen.
pi_193174070
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:15 schreef laziness het volgende:

[..]

Italië wil weer open voor Schengen landen in juni.
De vraag is of je vakantie geannuleerd wordt...
Alleen noodzakelijke reizen, toch? Ik kan me niet voorstellen dat vakantie daaronder valt.

En dan moet je er ook nog zien te komen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 17 mei 2020 @ 08:57:32 #277
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193174332
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:17 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Alleen noodzakelijke reizen, toch? Ik kan me niet voorstellen dat vakantie daaronder valt.

En dan moet je er ook nog zien te komen.
Nee dit gaat echt over toerisme.

https://www.nu.nl/coronav(...)ntoerist-welkom.html

Ik acht de kans dat de grenzen van Duitsland en Zwitserland in augustus weer open zijn toch best redelijk inmiddels.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_193174503
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:57 schreef laziness het volgende:

[..]

Nee dit gaat echt over toerisme.

https://www.nu.nl/coronav(...)ntoerist-welkom.html

Ik acht de kans dat de grenzen van Duitsland en Zwitserland in augustus weer open zijn toch best redelijk inmiddels.
Ah ja, ik las een verkorte versie van dit nieuwsbericht blijkbaar, waarin niet over toerisme gesproken werd.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_193174627
Wij hebben toch maar besloten dat we behalve de week Farmcamps in augustus niets boeken. Even kijken hoe het verder allemaal ontwikkelt.
Ik hoop dat de M'veense Plassen binnenkort open gaan en dan zetten we onze vouwwagen op de dagcamping. Dat is al een vakantie op zich O+ En wie weet doen we nog een paar dagen Efteling of iets anders.

Ik vind vakantie in Nederland prima, maar de prijzen zijn echt belachelijk.

Oh en Hemelvaart wordt Zeeland zoals het er nu naar uitziet, luxe chalet op een camping aan zee 8-) Het camping gevoel waar wij zo van houden maar wel een luxe huisje. Ik werd gewoon niet blij van de Landal huisjes.
Ik stemde nog wel voor de Efteling, maar mijn vriendin is 'bang' dat het redelijk chaotisch is nog en vooral veel wachten overal. Dus laat ze eerst maar eens handigheid krijgen.
pi_193226153
Heerlijk al die vakantieplannen! Wij zouden 8-15 juni naar centerparcs in Duitsland. Heb vorige week gebeld en omgeboekt naar een park in Nederland. Moest helaas wel wat bijbetalen maar vooruit, ondanks dat ik met verlof thuis zit ben ik tóch aan vakantie toe, dus vooruit maar 😀 En eigenlijk vind ik het wel best, lekker dichtbij op een uurtje rijden van huis met baby en peuter. Hopen op een paar mooie dagen en dan vermaken we ons wel. Neem gewoon een zwembadje mee voor peuter, kan ze bij het huisje plonzen als het écht lekker weer is. En haar fietsje gaat mee, kan ze lekker een beetje crossen over het park..

Wel jammer voor alle mensen die echt mooie verre reizen hadden gepland. Dat komt hopelijk wel weer. Gelukkig hadden wij dus niks bijzonders gepland 😀

Mijn man hoorde trouwens dat ze bij hem van september t/m december geen vakantie mogen nemen. Dus wij zijn blij dat we nu al even weggaan. In die periode wel verhuizen, hoop dat hij daar wel wat vrij voor kan nemen (meer dan de verplichte ene dag that is..)
  zondag 26 juli 2020 @ 22:27:02 #281
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_194273121
Wij vertrekken binnenkort naar de Dordogne. We zitten in de buurt van Perigueux en ik wil graag wat uitstapjes gaan doen met de kinderen (8, 7 en 7 jaar). Rustige uitstapjes zonder al teveel mensen dus.

Ik dacht aan touren met de auto, wat leuke plaatsjes bezoeken, fotogenieke plekjes bekijken (en foto's maken) en een mooi plekje om te picknicken. Liefst bij een riviertje of zo waar de kinderen wat in het water kunnen spelen.

Ik wil er best een stukje voor rijden (Brantome kennen we al en grotten wil ik nu liever niet)

Iemand tips?
  Moderator zondag 26 juli 2020 @ 23:08:23 #282
5428 crew  miss_sly
pi_194273758
quote:
2s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:27 schreef Kyara het volgende:
Wij vertrekken binnenkort naar de Dordogne. We zitten in de buurt van Perigueux en ik wil graag wat uitstapjes gaan doen met de kinderen (8, 7 en 7 jaar). Rustige uitstapjes zonder al teveel mensen dus.

Ik dacht aan touren met de auto, wat leuke plaatsjes bezoeken, fotogenieke plekjes bekijken (en foto's maken) en een mooi plekje om te picknicken. Liefst bij een riviertje of zo waar de kinderen wat in het water kunnen spelen.

Ik wil er best een stukje voor rijden (Brantome kennen we al en grotten wil ik nu liever niet)

Iemand tips?
Kanoën! Kan bijna overal. Kun je onderweg picknicken en in de rivier zwemmen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194274794
Wij wilden eigenlijk 2 weken naar Turkije, maar daar heeft corona een stokje voor gestoken.

Na even zoeken werd het een weekje farmcamps en verder wat losse uitstapjes tussendoor, zoals de dierentuin, bobbejaanland etc.
pi_194275301
quote:
2s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:27 schreef Kyara het volgende:
Wij vertrekken binnenkort naar de Dordogne. We zitten in de buurt van Perigueux en ik wil graag wat uitstapjes gaan doen met de kinderen (8, 7 en 7 jaar). Rustige uitstapjes zonder al teveel mensen dus.

Ik dacht aan touren met de auto, wat leuke plaatsjes bezoeken, fotogenieke plekjes bekijken (en foto's maken) en een mooi plekje om te picknicken. Liefst bij een riviertje of zo waar de kinderen wat in het water kunnen spelen.

Ik wil er best een stukje voor rijden (Brantome kennen we al en grotten wil ik nu liever niet)

Iemand tips?
Ik vond Bergerac een paar jaar geleden best leuk, was daar wel zonder kinderen. Ook de tuinen van Marqueyssac zijn mooi, daar liepen ook best wat gezinnen rond. Ouradour sur Glane is misschien wat ver en ik weet ook niet of het al geschikt is voor kinderen van die leeftijd, maar het heeft op mij wel heel erg veel indruk gemaakt. Was daar toen vrij rustig (terwijl hoogseizoen en geen corona).

[ Bericht 0% gewijzigd door Gogo83 op 27-07-2020 10:40:33 ]
  maandag 27 juli 2020 @ 10:00:16 #285
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194276417
Beynac en Sarlat zijn leuk maar in het hoogseizoen puilt het daar helaas uit. Idem voor kasteel van Castelnaud. Als het daar net als in NL met reserveren werkt misschien wel. Ze hebben erg leuke kinderactiviteiten.

Oradour is zeker indrukwekkend. Ik vind het met 7 en 8 kunnen maar dat zal wel per kind verschillen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator maandag 27 juli 2020 @ 10:06:35 #286
5428 crew  miss_sly
pi_194276507
Je hebt daar in de omgeving ook wel veel mooie, (pre)historische sites. Roc de Cazelle, la Madeleine, la Roc St.-Christophe. S vindt het prehistoparc ook heel erg leuk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 27 juli 2020 @ 10:33:51 #287
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_194276844
Oradour zijn we vorig jaar geweest met 2 van 4 en 1 van vrienden van bijna 4. Die konden het prima. Ze waren netjes ‘stil’ en liepen netjes met ons mee. Heel indrukwekkend inderdaad!
Vorig jaar zijn we ook in een dierentuin geweest waar het vrij rustig was.
Ook ruïnes opzoeken is leuk. Geen entree betalen en vaak heel rustig.
Zwemmen in de beekjes/riviertjes is ook leuk.
  maandag 27 juli 2020 @ 13:29:22 #288
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_194279141
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:33 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Oradour zijn we vorig jaar geweest met 2 van 4 en 1 van vrienden van bijna 4. Die konden het prima. Ze waren netjes ‘stil’ en liepen netjes met ons mee. Heel indrukwekkend inderdaad!
Vorig jaar zijn we ook in een dierentuin geweest waar het vrij rustig was.
Ook ruïnes opzoeken is leuk. Geen entree betalen en vaak heel rustig.
Zwemmen in de beekjes/riviertjes is ook leuk.
Ja voor dat laatste zoek ik dus nog wat plekjes waar dat makkelijk kan.
  maandag 27 juli 2020 @ 21:31:46 #289
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_194285246
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 13:29 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja voor dat laatste zoek ik dus nog wat plekjes waar dat makkelijk kan.
Wij kregen tips van de mensen waar we verbleven. Echt een prachtige plek waar we toen kwamen. (Dat was niet waar jullie nu zitten). Dus sorry, ik kan niet helpen. Misschien kun je wel tips krijgen als je er bent? Anders hoop ik dat iemand anders je nu nog kan helpen!
pi_194285308
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 13:29 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja voor dat laatste zoek ik dus nog wat plekjes waar dat makkelijk kan.
Onderaan het kasteel Castelnaud is een weitje aan de dordogne waar je heerlijk kunt vertoeven! Onze kinderen bouwden daar dammetjes, je kunt daar in de buurt ook leuk kanoën met de kinderen.
pi_194285943
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:00 schreef laziness het volgende:
Beynac en Sarlat zijn leuk maar in het hoogseizoen puilt het daar helaas uit. Idem voor kasteel van Castelnaud. Als het daar net als in NL met reserveren werkt misschien wel. Ze hebben erg leuke kinderactiviteiten.

Oradour is zeker indrukwekkend. Ik vind het met 7 en 8 kunnen maar dat zal wel per kind verschillen.
Ik was er vorige week. Je hoeft niet te reserveren
pi_194285963
quote:
2s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:27 schreef Kyara het volgende:
Wij vertrekken binnenkort naar de Dordogne. We zitten in de buurt van Perigueux en ik wil graag wat uitstapjes gaan doen met de kinderen (8, 7 en 7 jaar). Rustige uitstapjes zonder al teveel mensen dus.

Ik dacht aan touren met de auto, wat leuke plaatsjes bezoeken, fotogenieke plekjes bekijken (en foto's maken) en een mooi plekje om te picknicken. Liefst bij een riviertje of zo waar de kinderen wat in het water kunnen spelen.

Ik wil er best een stukje voor rijden (Brantome kennen we al en grotten wil ik nu liever niet)

Iemand tips?
De grot zelf. Die moet je wel reserveren wij hebben die niet gedaan. Rijden jullie in 1 dag?

Edit je wil geen grotten al is deze deels met een bootje.

Klimpark squirels is ook leuk
  dinsdag 28 juli 2020 @ 08:15:37 #293
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_194289810
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:16 schreef F_r het volgende:

[..]

De grot zelf. Die moet je wel reserveren wij hebben die niet gedaan. Rijden jullie in 1 dag?

Edit je wil geen grotten al is deze deels met een bootje.

Klimpark squirels is ook leuk
Welke grot bedoel je? Er zijn er nogal wat in de Dordogne :D
pi_194289981
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 08:15 schreef Kyara het volgende:

[..]

Welke grot bedoel je? Er zijn er nogal wat in de Dordogne :D
de grot bij perigueux zelf
pi_194526459
Ook ouders hier die met de caravan/camper op stap gaan? Tips voor leuke campings in Nederland?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_194529574
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 20:25 schreef Miniem het volgende:
Ook ouders hier die met de caravan/camper op stap gaan? Tips voor leuke campings in Nederland?
Sprookjescamping :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_194531356
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 20:25 schreef Miniem het volgende:
Ook ouders hier die met de caravan/camper op stap gaan? Tips voor leuke campings in Nederland?
Het Rheezerwold in Hardenberg.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 09:10:11 #298
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194532227
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 20:25 schreef Miniem het volgende:
Ook ouders hier die met de caravan/camper op stap gaan? Tips voor leuke campings in Nederland?
Het Horstmannsbos in Gasselte, Drenthe :Y
pi_194532401
De paal in Bergeijk
Ter spegelt in Eersel
pi_194541530
Ligt eraan wat je zoekt Miniem, wij zijn met onze vouwwagen net terug van Camping Lolotte. Is een aanrader maar moet wel je smaak zijn. Geen restaurant, geen animatieteam, wel veel kinderen en lekker vies worden.

In Zeeland beviel Ons Buiten goed.
pi_194542937
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 19:28 schreef exode het volgende:
Ligt eraan wat je zoekt Miniem, wij zijn met onze vouwwagen net terug van Camping Lolotte. Is een aanrader maar moet wel je smaak zijn. Geen restaurant, geen animatieteam, wel veel kinderen en lekker vies worden.
Vanaf welke leeftijd denk je dat het hier leuk zou zijn? :)
Let me see you stripped down to the bone
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')