quote:Op dinsdag 17 september 2019 21:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
Iemand nog specifieke tips voor accommodaties rondom Salisbury en/of in Cornwall?
Wil je ook naar de keys in FL?quote:Op maandag 16 september 2019 17:33 schreef MevrouwCactus het volgende:
Gave tips! Thanks allebei! - Bearizona ga ik op de lijst zetten, klinkt goed! - Mission Dolores park gaat ook op de lijst - Seaside, FL klinkt leuk! New York slaan we over, daar zijn we al vaak geweest en hoef ik niet met kleuter heen. Een honkbalwedstrijd hebben we ook al een aantal keer gezien, vond ik echt heel erg gaaf (Phillies en de Twins). Daarnaast zitten we in het verkeerde seizoen, we zitten in het Football seizoen en daar kon ik nergens meer kaartjes voor krijgen in onze reis.
@:exode: Volgens mij is de noordkant van Zyon gesloten omdat het winter is. We rijden van San Francisco naar LA, omdat de route zo is. Maar goed om te horen dat het mooier is zo.
Niet in Cornwall, maar ten zuidoosten van Salisbury ligt het New Forest: een natuurgebied waar paarden, koeien en ezels vrij rondlopen. En dus ook op de vakantieparken! Campings Red Shoot en Hollands Wood zijn erg mooi.quote:
Een tablet met zijn favoriete filmpjes, bakjes met z'n favoriete snacks (wij hadden kleine bakjes met soepstengels, druiven, rozijnen, likkoekjes) en 100 ml verpakkingen knijpfruit voor het zuigen tijdens het opstijgen (maar wij vlogen toen hij al van de fles af was). Boekjes waar hij graag in kijkt. Voldoende luiers, want de darmen werken goed in zo'n vliegtuig. Ik had een hele tas speelgoed bij, maar daar is bijna alles van ongebruikt gebleven.quote:Op woensdag 18 september 2019 09:53 schreef Plumeria het volgende:
Zijn er nog dingen die ik echt echt echt moet meenemen voor een vlucht van 10 uur met een dreumes van net 1? Hij heeft z’n eigen stoel gelukkig.
Thanksquote:Op woensdag 18 september 2019 10:03 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Een tablet met zijn favoriete filmpjes, bakjes met z'n favoriete snacks (wij hadden kleine bakjes met soepstengels, druiven, rozijnen, likkoekjes) en 100 ml verpakkingen knijpfruit voor het zuigen tijdens het opstijgen (maar wij vlogen toen hij al van de fles af was). Boekjes waar hij graag in kijkt. Voldoende luiers, want de darmen werken goed in zo'n vliegtuig. Ik had een hele tas speelgoed bij, maar daar is bijna alles van ongebruikt gebleven.
Bedankt voor de tip, maar kamperen, daar doen we niet aan.quote:Op woensdag 18 september 2019 09:59 schreef Molkoholic het volgende:
[..]
Niet in Cornwall, maar ten zuidoosten van Salisbury ligt het New Forest: een natuurgebied waar paarden, koeien en ezels vrij rondlopen. En dus ook op de vakantieparken! Campings Red Shoot en Hollands Wood zijn erg mooi.
Met hele kleine kinderen misschien niet heel geschikt met de loslopende pony's, alhoewel er veel kleine kinderen op de camping waren, en de pony's doen niks (zijn gewend aan mensen).
Tivoli is magisch. Het enige "pretpark" wat ik leuk vind. Vooral 's avonds magistraal mooi.quote:Op woensdag 18 september 2019 09:47 schreef Roomsnoes het volgende:
Heeft iemand tips voor leuke dingen met een 5-jarige in Kopenhagen? Dochter en ik gaan een dagje naar Kopenhagen en willen niet alleen shoppen
Thanks voor je tips! Ik ga ze vanavond eens rustig bekijken. Key West en die regio stond wel op de planning namelijk.quote:Op woensdag 18 september 2019 09:34 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Wil je ook naar de keys in FL?
Het klinkt heel suf, maar ze hebben daar een schildpadden ziekenhuis / opvang en dat heeft heel veel indruk gemaakt op mijn peuter. Hij heeft het er nu nog over en dat is toch al weer een jaar geleden. Ook wij vonden het indrukwekkend, maar vooral ook hoe onze jongens daar waren.
En onze mooiste camping ooit was in het Curry Hammock state park en dat is niet helemaal op key west, maar ergens halverwege de keys. Key West vond ik echt niks![]()
Waar Willem ook nog steeds over praat is het Kennedy Space Centre op Cape Canaveral (met alle rakketten natuurlijk). Maar dat is wel een standaard bezienswaardigheid in Florida.
Dit was ook tof! https://babcockranchecotours.com/
En voor jullie: zwemmen met zeekoeien in Crystal River!
Ja dat is wel een idee. Maar aangezien we er maar 1 dag zijn, ben ik bang dat we dat park niet meer uit komen. Om 16.30 gaat de boot terug alweer namelijkquote:Op woensdag 18 september 2019 12:23 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Tivoli is magisch. Het enige "pretpark" wat ik leuk vind. Vooral 's avonds magistraal mooi.
Wat wil je uitgeven? Wij zaten in een Club suite in Sequioa lodge, dikke vette aanrader. Geboekt via de Belgische site overigens.quote:Op woensdag 18 september 2019 16:33 schreef Burdie het volgende:
Iemand tips voor verblijf in/om Disneyland Parijs?
Ik zou kijken naar wanneer je gaat. In het weekend loont het om in een Disney hotel te gaan zodat je gebruik kunt maken van de early Magic hours, dan is het veel rustiger. Verder kun je die hotels nu boeken met gratis half pension en wat korting, wat het wel de moeite waard maakt omdat je anders zelf moet kunnen koken of alleen maar fastfood eet imo. Er zijn verschillende buffetten (en evt a la carte) waar je dan kunt eten, zowel in de hotels als op de parken.quote:Op woensdag 18 september 2019 16:33 schreef Burdie het volgende:
Iemand tips voor verblijf in/om Disneyland Parijs?
Dat was toen wij er waren ook al, maar was prima te doen. En ik mag hopen dat ze daar binnenkort toch wel mee klaar zijn...quote:Op woensdag 18 september 2019 19:49 schreef exode het volgende:
Vanaf Newport moet je nu wel omlopen vanwege allerlei verbouwingen ernaast.
Check altijd even de Belgische, Franse en Duitse versie van de site. De aanbiedingen zijn anders per land.
Dat is waar, je kwam dan langs Sequioa.quote:Op woensdag 18 september 2019 19:57 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat was toen wij er waren ook al, maar was prima te doen. En ik mag hopen dat ze daar binnenkort toch wel mee klaar zijn...
Ik zou dan ook voor sequoia gaan. Die hebben een leuk zwembad.quote:Op woensdag 18 september 2019 22:07 schreef Burdie het volgende:
Herfstvakantie, budget is geen issue. Ik wil (en kan) alleen niet 4 dagen lopen, dus er moet ook iets anders te doen zijn, zwembad ofzo.
En ik wil graag met de Thalys gaan, niet met eigen vervoer. Daardoor vallen al de accommodaties af waar geen pendelbus komt.
Ik heb drie wasbare luiers meequote:Op zondag 22 september 2019 20:29 schreef Aure het volgende:
Wasbare of wegwerpzwemluier(s) mee op vakantie? En heb ik bij wasbaar genoeg aan één zwemluier?
En iemand ervaring met ventolin mee op vakantie? Moet ik daar een medisch paspoort voor halen bij de apotheek of is het gangbaar genoeg dat dat niet hoeft?
Waar ga je heen?quote:Op zondag 22 september 2019 20:29 schreef Aure het volgende:
En iemand ervaring met ventolin mee op vakantie? Moet ik daar een medisch paspoort voor halen bij de apotheek of is het gangbaar genoeg dat dat niet hoeft?
Disneyhotel is verreweg het makkelijkste en meest luxe. Al valt dat nog wel mee/tegen.quote:Op woensdag 18 september 2019 22:07 schreef Burdie het volgende:
Herfstvakantie, budget is geen issue. Ik wil (en kan) alleen niet 4 dagen lopen, dus er moet ook iets anders te doen zijn, zwembad ofzo.
En ik wil graag met de Thalys gaan, niet met eigen vervoer. Daardoor vallen al de accommodaties af waar geen pendelbus komt.
¤4000,-???quote:Op maandag 23 september 2019 07:00 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Disneyhotel is verreweg het makkelijkste en meest luxe. Al valt dat nog wel mee/tegen.
Pendelbus geen idee, maar een taxi gaat sowieso.
Prijs valt ook reuze mee. Inclusief entree iets van ¤4k voor 5 dagen/4 nachten.
Ja zoiets. Volgens was het ¤4.3k om precies te zijn. Inclusief entree. Is niet zo heel gek bedrag per nacht voor 2 volwassenen en 1 kind toch ?! In dit segment.quote:
Kuala Lumpur, Singapore, Baliquote:Op maandag 23 september 2019 06:39 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Waar ga je heen?
Maar in principe geen probleem. Ik heb een jaar of 10 met ventolin gereisd en er heeft nog nooit iemand een blik op geworpen.
Als dat zo is zul je mij er nooit vinden iigquote:Op maandag 23 september 2019 07:08 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Ja zoiets. Volgens was het ¤4.3k om precies te zijn. Inclusief entree. Is niet zo heel gek bedrag per nacht voor 2 volwassenen en 1 kind toch ?! In dit segment.
Nouja, toen wij er waren (ergens in november, geen vakantie periode oid) was het zo....quote:Op maandag 23 september 2019 07:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Als dat zo is zul je mij er nooit vinden iig
Wat een geld zeg
Wel nee!quote:Op maandag 23 september 2019 07:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Als dat zo is zul je mij er nooit vinden iig
Wat een geld zeg
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat Singapore de strengste is, en dat is geen probleem (tenzij meer dan 3 maanden voorraad, codeine of dextromethorphan. Of (ja echt) nicotine kauwgom). Zo’n verklaring bestaat eigenlijk helemaal niet in Azie, dus er zal ook niet naar gevraagd worden.quote:
Joe! Ik loop wel ff naar de apotheek van de week voor de zekerheidquote:Op maandag 23 september 2019 09:29 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat Singapore de strengste is, en dat is geen probleem (tenzij meer dan 3 maanden voorraad, codeine of dextromethorphan. Of (ja echt) nicotine kauwgom). Zo’n verklaring bestaat eigenlijk helemaal niet in Azie, dus er zal ook niet naar gevraagd worden.
Aan de andere kant: het is een kleine moeite, als je je er prettiger bij voelt.
Wij gaan elk jaar in de meivakantie naar Denemarken. Bijna altijd goed weer en Legoland is dan nog niet zo druk. Het lijkt wel of er dan alleen Nederlanders zijn.quote:Op maandag 23 september 2019 09:15 schreef exode het volgende:
¤ 4.000? Wij zaten er Hoogseizoen, 4 dagen, 3 nachten, 2 volwassenen, 2 kinderen, de duurste kamer in Sequioa Lodge (Club Suite), inclusief ontbijt en VIP fastpasses en betaalde nog niet eens de helft hiervan. Nog steeds veel geld overigens.
Wij zijn stiekem al aan het kijken voor de meivakantie. Twijfelen tussen naar Denenmarken vanwege Legoland, maar we willen in de zomer sowieso naar Zweden en dan zou de terugweg via Legoland gaan en toch lekker in Nederland blijven. Iemand ervaring met Denenmarken eind April? Is er dan al veel open zeg maar? Of is het uitgestorven?
2x zo duur als Sequoia lodgequote:Op maandag 23 september 2019 10:22 schreef ferrari_rood het volgende:
Het Disney hotel is ook wel echt heel duur.
Hahaquote:Op dinsdag 24 september 2019 12:20 schreef Adrian4 het volgende:
Welke andere attracties Exode?![]()
Begrijp me niet verkeerd, ik houd er van en vind het rustgevend. Ik ben vorige week in Denemarken geweest. In de grotestad was nog wel een kunstfestival en een food festival. Ik neem aan dat er in mei ook wel wat festivals ed zijn alhoewel de meeste viking festivals wel in de zomermaanden zullen zijn.
Verder is Denemarken imo altijd heel erg mooi, alleen koud en nat in de winter.
Ja die zag ik en in Engeland ook. Maar willen eigenlijk naar 'de echte'. We gaan een weekje als het in de meivakantie wordt. In de zomer willen we 4 weken weg eind juli/begin augustus. Dan zouden we het op de terugweg doen.quote:Op dinsdag 24 september 2019 14:31 schreef watmoetikkiezen het volgende:
weet niet hoe lang je gaat? maar wij vonden lego-house echt superleuk en legoland ook! Givskud zoo was ook wel een aanrader daar in de buurt, maar geen idee hoe dat in april is.
maar als je twijfelt er is ook een legoland in duitsland.. (wel ong even ver weg overigens)
Lego House is echt een aanrader, daar kan je ook zelf bouwen.quote:Op dinsdag 24 september 2019 13:14 schreef exode het volgende:
[..]
Haha
Ik moet heel eerlijk bekennen dat Denemarken ons niet echt enorm trekt. Maar LegolandWij zijn zelf Legogek en onze zoon van dan 6 jaar ook. Ons dochtertje van 15 maanden laat de Megablocks al links liggen en gaat met legopoppetjes in de weer. Kortom wij moeten erheen
![]()
We willen ook naar het legohouse.
We gaan dus eigenlijk echt alleen voor Legoland maar als we een stuk rijden, gaan we uiteraard ook meer doen daar. Vraag is of wij dat de moeite waard vinden eind april of dat we toch in de Zweden trip verwerken in de zomer.
Met overige attracties bedoel ik met name dierentuinen, attractieparken en vikingparken.
Dat is toch een Lego Experience center zoals in Oberhausen? Heel leuk inderdaad.quote:Op dinsdag 24 september 2019 15:28 schreef Quoi het volgende:
Nog dichter bij huis en vanaf 2020: Legoland Scheveningen
Thanks! Daar moeten we heen dus.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:31 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ja, ligt denk ik 2km verder..
Ik vond het nog best uitgestorven begin mei. En het was toen nog best koud ook! 5-10 graden, met buien. We zijn wel een dag naar Legoland geweest, en ons daar wel prima vermaakt. Wij zaten in een huisje via Dansk.nl oid, leuk huisje op een particulier park, waar ook geen kip te bekennen was..quote:Op maandag 23 september 2019 09:15 schreef exode het volgende:
¤ 4.000? Wij zaten er Hoogseizoen, 4 dagen, 3 nachten, 2 volwassenen, 2 kinderen, de duurste kamer in Sequioa Lodge (Club Suite), inclusief ontbijt en VIP fastpasses en betaalde nog niet eens de helft hiervan. Nog steeds veel geld overigens.
Wij zijn stiekem al aan het kijken voor de meivakantie. Twijfelen tussen naar Denenmarken vanwege Legoland, maar we willen in de zomer sowieso naar Zweden en dan zou de terugweg via Legoland gaan en toch lekker in Nederland blijven. Iemand ervaring met Denenmarken eind April? Is er dan al veel open zeg maar? Of is het uitgestorven?
Zeker, en afhankelijk vh aantal schoolreisjes die dag erg druk tot erg rustig.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:57 schreef Tally het volgende:
[..]
Is Legoland open in de meivakantie?
Dank jequote:Op donderdag 26 september 2019 12:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Zeker, en afhankelijk vh aantal schoolreisjes die dag erg druk tot erg rustig.
Salland / Deventer? Ik was daar toen Willem net 1 was dus redelijk kneedbaar, maar ik vond het daar erg fijn voor eventjes weg.quote:Op zondag 13 oktober 2019 20:07 schreef Hupje het volgende:
Ik zoek voor deze week (ja, nogal lastminute) een leuke plek/stad om naar toe te gaan met een kleuter. Met 1 overnachting en max ongeveer 2 uur rijden met de auto vanaf Nijmegen. Nederland, Duitsland, Belgie is allemaal prima. Tips?
Heb je een museum jaarkaart? Je zou bijvoorbeeld naar Den Haag kunnen gaan, of Utrecht als je een stad wilt bezoeken. Of Den Bosch/Eindhoven, dat is ook een leuke omgeving.quote:Op zondag 13 oktober 2019 20:07 schreef Hupje het volgende:
Ik zoek voor deze week (ja, nogal lastminute) een leuke plek/stad om naar toe te gaan met een kleuter. Met 1 overnachting en max ongeveer 2 uur rijden met de auto vanaf Nijmegen. Nederland, Duitsland, Belgie is allemaal prima. Tips?
+1 voor Utrecht en legoworld en spoorwegmuseumquote:Op maandag 14 oktober 2019 09:16 schreef exode het volgende:
Utrecht Hupje
Er wordt van alles georganiseerd, donderdag en vrijdag Legoworld in de Jaarbeurs en in het Spoorwegmuseum zijn het Chuggington doe dagen.
Of Stayokay bij Amelisweerd, daar kan je heerlijk wandelen en het lijkt me echt een enorm leuk hostel met kinderen.
Ja! Helemaal eens. Wij waren in Legoland toen ze 4 en 1 waren, vooral eigenlijk omdat we toen in Denemarken op vakantie waren. Dat was best leuk, maar niet fantastisch of zo.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:48 schreef Blik het volgende:
De opmerking van iemand dat het nog best tegenviel waar je kind in mag in Legoland begrijp ik wel. Best veel attracties zijn voor 1 meter en groter, dus met name voor als je kids wat jonger zijn is dat wel een tegenvaller.
Wij kregen een paar jaar geleden voor iedereen tweedagenkaarten cadeau bij een boeking van een huisje bij Dancenter. Misschien iets om in de gaten houden, ze hebben daar wel vaker van zulke acties.quote:Op maandag 14 oktober 2019 11:41 schreef exode het volgende:
Wij gaan vooral voor onszelf naar LegolandWe zijn zelf nogal Legogek namelijk en ons zoontje is aangestoken door ons.
B is tegen de tijd dat wij gaan ruim 6 jaar en nu al boven de 120 cm.
De Tui's en Anwb's van deze wereld hebben nog geen Legoland boekingen in 2020 open staan. Je kan maar tot en met januari boeken. Dus we wachten nog even met boeken.
Dan kan kunnen we beter vergelijken wat we nou willen en wanneer.
Je komt al sws in de leukste stad van de Randstad.quote:Op zondag 20 oktober 2019 20:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Een paar daagjes Noordwijk in de herfstvakantie: wat mogen we niet missen, waar moeten we eten, wat moeten we zien? Reden van de reis is Naturalis, dus daar gaan we sowieso naartoe..
Monkeybos in Meijendel. Daar hebben ze een pannenkoekenboerderij maar er is ook pannenkoekenboerderij Katwijk. En Pannenkoekenboerderij Langs Berg en Dal in Noordwijk. Bij de laatste kan je een knapzak halen voor een kabouterspeurtocht.quote:Op zondag 20 oktober 2019 20:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Een paar daagjes Noordwijk in de herfstvakantie: wat mogen we niet missen, waar moeten we eten, wat moeten we zien? Reden van de reis is Naturalis, dus daar gaan we sowieso naartoe..
quote:Op zondag 20 oktober 2019 20:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij slecht weer: indoor speelhal Kidszoo. Met bediening aan tafel.![]()
Pannenkoeken kun je ook eten bij de beslagkom in Katwijk. En daar hebben ze ook gewoon een sateetje etc. voor ouders. Berg en Dal in Noordwijk is ook goed!
Er is in Noordwijk ook een nieuw speelbos wat deels af is en deels nog wordt aangelegd, bij landgoed Leeuwenhorst. Ik heb er een aantal foto's van gezien en het ziet er tof uit. Ook veel paddenstoelen te spotten in dat bos.
En verder Langevelderslag, Strandplaats Nederzandt. Restaurant/Lunch met een hele gave buitenspeeltuin met voor ieder wat wils. Deze vinden mijn kinderen echt helemaal fantastisch.
En als je daar dan toch bent. Je kunt daar om de hoek een stukje de afrit richting strand af en bij Hoogies (ofzo) superlekkere frietjes halen. Wij doen vaak een combi van Nederzandt en frietjes halen.
En gewoon strand, zee etc. In Noordwijk zelf heb je restaurant de Zeemeeuw op het strand, met wederom een leuke buitenspeeltuin. Ik ben alleen minder fan van de bediening over het algemeen (traag, geen interesse).
Naturalis zijn wij ook al geweest vorige maand en het is echt heel mooi geworden. En leuk, interactief enzo, dat hebben ze weer heel goed gedaan.
In Noordwijk is de vuurtoren wel een 'bezienswaardigheid'. Voor mensen die er wonen heel normaal, maar toch best een hoog bouwwerk.
In Noordwijkerhout heb je nog een kinderboerderij 'de Dierenhoeve'. Stelt niet heel veel voor, maar leuk voor een uurtje konijnen etc. knuffelen.
In Noordwijk zit er ook eentje, de schaapskooi geloof ik, maar die is maar 3 middagen per week open.
Ook in Noordwijkerhout, vlakbij die kinderboerderij heb je de Speelakker, een (water)speeltuin.
Wat qua museums ook heel leuk schijnt te zijn, maar wat ik echt van horen zeggen heb: museum Voorlinden in omgeving Wassenaar.
In Katwijk zit ook nog een zwembad (leuker dan het zwembad in Noordwijk).
In de duinen van Noordwijk heb je een paar wandelroutes. Ik geloof dat de kortste iets van 3.5/4 km is, prima afstand voor kinderen om even uit te razen.
En als je echt lekkere chocolade wilt eten moet je een bezoekje brengen aan Huize van Wely in de Hoofdstraat in Noordwijk. Duur maar goddelijk. Even kijken naar al het moois in de etalage blijft ook leuk overigens.
Tot zover mijn lijstje.
Ohja, die was ik nog vergeten. Maar eigenlijk wel met museumjaarkaart, want voor 'even Space Expo' vind ik het best prijzig, want het is niet echt dagvullend zegmaar.quote:
Mijn S vindt het daar fantastisch!quote:Op zondag 20 oktober 2019 21:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Wat qua museums ook heel leuk schijnt te zijn, maar wat ik echt van horen zeggen heb: museum Voorlinden in omgeving Wassenaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |