Beste Fok!kers,
Mijn wederhelft en ik zijn ons aan het oriënteren op de zomervakantie voor dit jaar maar kunnen eigenlijk geen keuze maken. Oorzaak daarvan is de aanwezigheid van een baby (nu 4 maanden) en een peuter of dreumes (ruim 2 jaar).
Wat willen we:
- Er even een weekje tussenuit, niet veel langer
- Het gevoel hebben dat we op vakantie zijn, dus toch wel buitenland denk ik
- Er moet wel wat te beleven zijn in de omgeving, maar dat moet dan ook te doen zijn met 2 kleine kinderen (een trektocht is dus bijvoorbeeld niet zo handig).
Wat willen we
niet:
- Met het vliegtuig
- Een
Centerparcs-achtig iets (ik heb me laten vertellen dat je hier na enkele dagen vaak wel uitgekeken bent, plus dat er vaak in de omgeving van zo'n park niet veel te doen is en je dus echt vastzit op het park)
- De Ardennen, hier zijn we geweest toen de peuter nog een baby was en we vonden het er saai (ligt wellicht ook aan de plek waar we zaten, Durbuy). Hoewel de Ardennen volgens mij bekend staan om de mooie bossen bleek het voor ons erg lastig om in de praktijk bijvoorbeeld een boswandeling te maken omdat we dan eerst hele stukken langs drukke wegen moesten wandelen
Waar staan we voor open (en hebben we dus jullie tips bij nodig):
- Een tent of huisje? Zijn er ervaringen met een baby in een ten?
- Met de auto richting Scandinavië? Wat is hier leuk om ook te doen met kleine kinderen?
- Iets met de trein? Ervaringen?
- Duitsland?
Ik hoop dat jullie ons verder kunnen helpen!