abonnement Unibet Coolblue
pi_188958446
quote:
6s.gif Op zondag 15 september 2019 15:51 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:

[..]

Precies, een beetje kwaliteit eisen moet kunnen.
Ze leren meer van een leraar die niet de hele dag loopt kwaad te zijn geen geduld heeft etc.
pi_188958464
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 16:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zolang de kinderen niet met bloedende ruggen van de zweepslagen thuis komen valt het allemaal wel een beetje mee met hun "te streng"...

En verder heeft groep 7/ 5e klas helemaal niks te willen. Ze zijn gewoon leerplichtig derhalve opbokken naar school.
Hm hier ben ik het geloof ik niet mee eens. Mensen en zeker kinderen kunnen ook met woorden en houding veel leed toegebracht worden.
pi_188958479
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 15:40 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, dus? Het is normaal dat basisschoolkinderen staken, of wat wil je daarmee zeggen?

Ideale leeftijd om te leren hoe je iets correct aanpakt als je ergens een probleem mee hebt.
Nee dat wil ik er niet mee zeggen.
Wel dat je dat nog niet hoeft te verwachten van ze. Ik had door jouw post de indruk dat je vond dat ze het al vanuit zichzelf moesten weten.

Leren, ervoor straffen en aanpakken ben ik het dan ook helemaal mee eens
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_188958499
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 16:24 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Hm hier ben ik het geloof ik niet mee eens. Mensen en zeker kinderen kunnen ook met woorden en houding veel leed toegebracht worden.
Idd ja...lagere school is het, geen tuchtschool. ;)
pi_188958571
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 16:15 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Zat jij in 1960 op de basisschool?
Ik in de jaren '80, maar respect voor juffen en meesters was een automatisme, niet iets dat afhankelijk is van zijn/haar functioneren als leerkracht.

En ja, ik had ook niet iets als een 'staking' in mijn hoofd hoeven halen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_188958625
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 16:32 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik in de jaren '80, maar respect voor juffen en meesters was een automatisme, niet iets dat afhankelijk is van zijn/haar functioneren als leerkracht.

En ja, ik had ook niet iets als een 'staking' in mijn hoofd hoeven halen.
Is nu ook nog wel zo hoor. Op de lagere school dan.
pi_188958686
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 16:36 schreef aloa het volgende:

[..]

Is nu ook nog wel zo hoor. Op de lagere school dan.
Blijkbaar niet dus...
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  zondag 15 september 2019 @ 16:45:57 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188958744
Wij hadden in de tweede klas (1972/1973) nog een juf die en sloeg, en als ze niet sloeg dan haalde ze je wel op een andere manier naar beneden, ze heeft door in groepen 7-jarigen te stoken gewoon hele lagere school periodes van kinderen verpest.
Die was dus 3 jaar later wel weg doordat ouders het niet meer accepteerden.

Laat ik het zo stellen: als zo'n faaljuf als invaljuf aan de slag ging in een klas van mijn kind zou ik er ook weinig moeite mee hebben als mijn kind een van de leerlingen was die daartegen in opstand kwam en bij de directie ging klagen.

En sommige leerkrachten hebben de naam al; een van de vriendjes van mijn jongste zei eind vorig schooljaar al: als hij verdrietig thuiskomt omdat hij de klas uit is gestuurd dan is dat niet raar, ze stuurt iedere dag wel een kind de klas uit.
Niet dat ik me daar bij mijn kind druk over maak, maar toch.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188958793
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 16:45 schreef Leandra het volgende:
Wij hadden in de tweede klas (1972/1973) nog een juf die en sloeg, en als ze niet sloeg dan haalde ze je wel op een andere manier naar beneden, ze heeft door in groepen 7-jarigen te stoken gewoon hele lagere school periodes van kinderen verpest.
Die was dus 3 jaar later wel weg doordat ouders het niet meer accepteerden.

Laat ik het zo stellen: als zo'n faaljuf als invaljuf aan de slag ging in een klas van mijn kind zou ik er ook weinig moeite mee hebben als mijn kind een van de leerlingen was die daartegen in opstand kwam en bij de directie ging klagen.
Er zit nmm nogal een gat tussen streng en lijfstraffen uitdelen. Kinderen vinden het al snel te streng...
pi_188958850
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 16:45 schreef Leandra het volgende:
Wij hadden in de tweede klas (1972/1973) nog een juf die en sloeg, en als ze niet sloeg dan haalde ze je wel op een andere manier naar beneden, ze heeft door in groepen 7-jarigen te stoken gewoon hele lagere school periodes van kinderen verpest.
Die was dus 3 jaar later wel weg doordat ouders het niet meer accepteerden.

Laat ik het zo stellen: als zo'n faaljuf als invaljuf aan de slag ging in een klas van mijn kind zou ik er ook weinig moeite mee hebben als mijn kind een van de leerlingen was die daartegen in opstand kwam en bij de directie ging klagen.

En sommige leerkrachten hebben de naam al; een van de vriendjes van mijn jongste zei eind vorig schooljaar al: als hij verdrietig thuiskomt omdat hij de klas uit is gestuurd dan is dat niet raar, ze stuurt iedere dag wel een kind de klas uit.
Niet dat ik me daar bij mijn kind druk over maak, maar toch.
Wij hadden ook wel leraren met losse handjes, maar of dat nou echt beter was dan nu?

Dat hele softe gedoe hoeft van mij ook niet :P
  zondag 15 september 2019 @ 16:56:42 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188958909
quote:
4s.gif Op zondag 15 september 2019 16:53 schreef aloa het volgende:

[..]

Wij hadden ook wel leraren met losse handjes, maar of dat nou echt beter was dan nu?

Dat hele softe gedoe hoeft van mij ook niet :P
Ik heb een kind in groep 5 zitten en ik moet zeggen dat de leerkrachten die hij tot nu toe gehad heeft uitstekend in staat waren orde in een klas van 31 kinderen te bewaren.

Hand omhoog, 3 keer klappen en de hele groep is binnen een minuut stil.

Ze hebben hebben helemaal geen geweld nodig.
Ook opvoedkundig kan het prima zonder de "opvoedkundige tik", alleen sommige mensen kunnen niet goed genoeg opvoeden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188959154
Het blijft een gegeven dat nogal wat personeel ziek thuis zit. Burnouts.

Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat de bureaucratische rompslomp daar deels verantwoordelijk voor is; als je wel eens in een Nederlandse trein hebt gezeten, met van die rennende en schreeuwende kinderen die overal op moeten klimmen en overal aan willen gaan hangen (alleen Duitsertjes zijn vaak nog slechter opgevoed) dan snap je wel waar je in terecht komt, als je voor groep 4 komt te staan.

(Verbaal) geweld keur ik ten zeerste af, maar duidelijke regels die gehandhaafd worden zijn prima.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_188959262
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 16:56 schreef Leandra het volgende:

Hand omhoog, 3 keer klappen en de hele groep is binnen een minuut stil.
Als ik mijn hand omhoog doe en drie klappen uitdeel is ook iedereen stil.
  zondag 15 september 2019 @ 17:25:49 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188959354
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 17:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als ik mijn hand omhoog doe en drie klappen uitdeel is ook iedereen stil.
:O
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188959395
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 17:13 schreef Lyrebird het volgende:
Het blijft een gegeven dat nogal wat personeel ziek thuis zit. Burnouts.

Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat de bureaucratische rompslomp daar deels verantwoordelijk voor is; als je wel eens in een Nederlandse trein hebt gezeten, met van die rennende en schreeuwende kinderen die overal op moeten klimmen en overal aan willen gaan hangen (alleen Duitsertjes zijn vaak nog slechter opgevoed) dan snap je wel waar je in terecht komt, als je voor groep 4 komt te staan.

(Verbaal) geweld keur ik ten zeerste af, maar duidelijke regels die gehandhaafd worden zijn prima.
Ik vraag me eigenlijk ook af of het basisonderwijs wel geschikt is voor part-timers, in jaren 80 hadden we gewoon elke dag dezelfde leraar voor de klas, daardoor een uitstekende binding ermee.

Moet je eens zien wat dat scheelt aan overdracht rompslomp etc.

Dat zou eens onderzocht en bespreekbaar gemaakt moeten worden.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_188959444
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 17:28 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk ook af of het basisonderwijs wel geschikt is voor part-timers, in jaren 80 hadden we gewoon elke dag dezelfde leraar voor de klas, daardoor een uitstekende binding ermee.

Moet je eens zien wat dat scheelt aan overdracht rompslomp etc.

Dat zou eens onderzocht en bespreekbaar gemaakt moeten worden.
Dat wel idd. Tegenwoordig staan er meer leraren voor de klas. Op maandag juf huppeldepup en de andere dagen dezelfde meester, omdat deze maar 4 dagen werkt.
  zondag 15 september 2019 @ 17:55:10 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188959845
quote:
4s.gif Op zondag 15 september 2019 17:31 schreef aloa het volgende:

[..]

Dat wel idd. Tegenwoordig staan er meer leraren voor de klas. Op maandag juf huppeldepup en de andere dagen dezelfde meester, omdat deze maar 4 dagen werkt.
Wat voor de kinderen die niet met leerkracht A overweg kunnen wel weer prettig is, want dan is leerkracht B er ook nog.

Met alle administratieve taken die je erbij hebt tegenwoordig is het ook wel handig als je de klas kunt verdelen, en ieder voor 16 kinderen eea bijhoudt, ipv 1 die het voor alle 32 kinderen bij moet houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 15 september 2019 @ 17:56:59 #68
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_188959872
quote:
8s.gif Op zondag 15 september 2019 13:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Kinderen van basisschool in Terneuzen ‘staken’ om invaljuf te weren uit hun klas (en met succes)

Een opmerkelijke actie van kinderen uit groep 7a van de Prins Willem van Oranjeschool in Terneuzen. Hun juf moest afgelopen vrijdag naar een begrafenis. Een andere docent zou haar vervangen. Maar de kinderen weigerden dat resoluut en stapten naar de directie om daar te ‘staken’.

Myrthe Hamelink, adjunct-directeur van de school, keek vreemd op. ‘Woensdag stond er een groot deel van de groep bij mijn kantoor om te ‘staken’, ze wensten een andere leerkracht voor de groep’, schreef ze vrijdag in een e-mail aan de ouders. De kinderen vinden de vervangende juf te streng en snel boos.

‘Wij hebben meteen aangegeven dat dit gedrag absoluut niet wenselijk is’, schrijft Hamelink. Na het horen over de actie, weigerde de vervang-juf om de kinderen vrijdag nog les te geven. Omdat er geen andere vervanging was, werden de leerlingen noodgedwongen onderverdeeld bij andere klassen, met een flinke stapel werk om de dag door te komen.

‘Wij begrijpen dat nu ook kinderen de dupe zijn die hier niets mee te maken hadden. Dat vinden we heel erg vervelend. We gaan er dan ook vanuit dat zo’n situatie niet meer voor zal vallen’, concludeert Hamelink.
https://www.ad.nl/binnenl(...)et-succes~a9897ffce/
@HSG
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 15 september 2019 @ 18:01:17 #69
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_188959964
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 17:55 schreef Leandra het volgende:

Wat voor de kinderen die niet met leerkracht A overweg kunnen wel weer prettig is, want dan is leerkracht B er ook nog.
Het is de taak van de leerkracht om overweg te kunnen met alle kinderen. Een part-time leerkacht zal sneller denken 'Ach, laat maar. Ik ga er niet in investeren, want het is toch maar 2 dagen in de week'. Slechte zaak.

Op de school van mijn kids hebben ze drie jaar dezelfde leerkracht. Die kan het zich dus zeker niet permitteren om niet te investeren in een moeizame relatie met een kind.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_188960061
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 17:28 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk ook af of het basisonderwijs wel geschikt is voor part-timers, in jaren 80 hadden we gewoon elke dag dezelfde leraar voor de klas, daardoor een uitstekende binding ermee.

Moet je eens zien wat dat scheelt aan overdracht rompslomp etc.

Dat zou eens onderzocht en bespreekbaar gemaakt moeten worden.
Ik heb wel eens part-timers horen roepen dat ze veel van hun vak houden maar dat ze het voor geen goud full time zouden willen doen omdat ze dat niet zouden trekken.

Ik had trouwens ook in de jaren 80 al verschillende part-time docenten.

Wil je meer full timers dan zal het werk veel aantrekkelijker gemaakt moeten worden. Wat hoogstwaarschijnlijk niet te doen is zonder een zak geld.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_188960157
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 17:28 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk ook af of het basisonderwijs wel geschikt is voor part-timers, in jaren 80 hadden we gewoon elke dag dezelfde leraar voor de klas, daardoor een uitstekende binding ermee.

Moet je eens zien wat dat scheelt aan overdracht rompslomp etc.

Dat zou eens onderzocht en bespreekbaar gemaakt moeten worden.
Een nicht van mij werkt als parttime freelancer in het basisonderwijs. Ze kiest ervoor om nooit meer dan 30 uur per week voor de klas te staan. Toch verdiend ze iedere maand meer dan haar collega's die fulltime in vaste dienst bij een basisschool werken. Dat is inclusief de extra kosten die ze maakt omdat ze freelancer is, want die besteed ze uit.

Het grootste deel van de leraren in het basisonderwijs die op die manier werken beter opgeleid is dan de mensen in vaste dienst. En ze kunnen iedere week kiezen uit vele scholen waar ze willen werken.

Ik vind dit trouwens een vreselijke uitwas van de marktwerking in het onderwijs. Beter betalen scholen hun leraren in vaste dienst gewoon genoeg zodat er niet zo'n groot tekort is aan leraren en je zulke uitwassen van marktwerking minder vaak ziet. Maar het is lang niet altijd zo dat parttime leraren te weinig kennis en/of ervaring hebben om een klas te leiden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 15 september 2019 @ 18:18:51 #72
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188960238
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 18:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik heb wel eens part-timers horen roepen dat ze veel van hun vak houden maar dat ze het voor geen goud full time zouden willen doen omdat ze dat niet zouden trekken.

Ik had trouwens ook in de jaren 80 al verschillende part-time docenten.

Wil je meer full timers dan zal het werk veel aantrekkelijker gemaakt moeten worden. Wat hoogstwaarschijnlijk niet te doen is zonder een zak geld.
Ik werk er ook maar vier (in het vo). Om prettig door mijn werkweek heen te komen werk ik ongeveer een halve dag op mijn lesvrije dag. Als ik vijf dagen les ga geven dan ben ik dat dus in het weekend aan het doen, en daar heb ik geen zin in.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_188960242
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 18:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Ik vind dit trouwens een vreselijke uitwas van de marktwerking in het onderwijs. Beter betalen scholen hun leraren in vaste dienst gewoon genoeg zodat er niet zo'n groot tekort is aan leraren en je zulke uitwassen van marktwerking minder vaak ziet. Maar het is lang niet altijd zo dat parttime leraren te weinig kennis en/of ervaring hebben om een klas te leiden.
JA WAT IS DIT VOOR LINKSE PRAAT DAN?!?! :(
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_188960261
quote:
12s.gif Op zondag 15 september 2019 18:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

JA WAT IS DIT VOOR LINKSE PRAAT DAN?!?! :(
:@

Sommige marktwerking vind ik te ver gaan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188960292
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 18:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een nicht van mij werkt als parttime freelancer in het basisonderwijs. Ze kiest ervoor om nooit meer dan 30 uur per week voor de klas te staan. Toch verdiend ze iedere maand meer dan haar collega's die fulltime in vaste dienst bij een basisschool werken. Dat is inclusief de extra kosten die ze maakt omdat ze freelancer is, want die besteed ze uit.

Het grootste deel van de leraren in het basisonderwijs die op die manier werken beter opgeleid is dan de mensen in vaste dienst. En ze kunnen iedere week kiezen uit vele scholen waar ze willen werken.

Ik vind dit trouwens een vreselijke uitwas van de marktwerking in het onderwijs. Beter betalen scholen hun leraren in vaste dienst gewoon genoeg zodat er niet zo'n groot tekort is aan leraren en je zulke uitwassen van marktwerking minder vaak ziet. Maar het is lang niet altijd zo dat parttime leraren te weinig kennis en/of ervaring hebben om een klas te leiden.
Ik heb het ook niet over te weinig kennis/ervaring, ik heb het over werkdruk.

Of je geeft 5 dagen les en een wekelijkse voortgangsvergadering (Of hoe vaak zoiets ook mag zijn.)

Of je geeft 2 dagen les, moet bij de voortgangsvergadering zijn, moet alles kortsluiten met je co-leraar etc etc

En aangezien dat kortsluiten juist veelal dus buiten je werkuren valt heb je een hogere mentale werkdruk, je bent er continu mee bezig, misschien maar kort, maar je bent geen enkele dag echt vrij.

[ Bericht 5% gewijzigd door ender_xenocide op 15-09-2019 18:33:09 ]
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  zondag 15 september 2019 @ 18:36:15 #76
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188960502
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 17:28 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk ook af of het basisonderwijs wel geschikt is voor part-timers, in jaren 80 hadden we gewoon elke dag dezelfde leraar voor de klas, daardoor een uitstekende binding ermee.

Moet je eens zien wat dat scheelt aan overdracht rompslomp etc.

Dat zou eens onderzocht en bespreekbaar gemaakt moeten worden.
Een jaar verder op de middelbare school hebben ze elk uur een ander dus ze wennen er maar vast aan die stelletje kutjong.
pi_188960631
quote:
18s.gif Op zondag 15 september 2019 18:36 schreef the-eye het volgende:

[..]

Een jaar verder op de middelbare school hebben ze elk uur een ander dus ze wennen er maar vast aan die stelletje kutjong.
Of gewoon hele basisschool ook al zo inrichten per vak een andere docent...
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_188961448
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 18:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik werk er ook maar vier (in het vo). Om prettig door mijn werkweek heen te komen werk ik ongeveer een halve dag op mijn lesvrije dag. Als ik vijf dagen les ga geven dan ben ik dat dus in het weekend aan het doen, en daar heb ik geen zin in.
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 15 september 2019 @ 20:20:26 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188962358
Ach het is in ieder geval netter opgelost dan dat ze die nare invallerares weggetreiterd hadden zoals we dat in de jaren negentig deden.
pi_188963607
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 20:20 schreef Hexagon het volgende:
Ach het is in ieder geval netter opgelost dan dat ze die nare invallerares weggetreiterd hadden zoals we dat in de jaren negentig deden.
Iemand die 1 dagje invalt wegtreiteren op de basisschool?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 15 september 2019 @ 21:15:08 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188963693
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 21:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Iemand die 1 dagje invalt wegtreiteren op de basisschool?
Ja dat is een keer gebeurt met een invalster die een paar keer geweest was. Maar dat was zo'n type dat volstrekt niet met kinderen kon omgaan. Had werkelijk in iedere klas problemen.
pi_188965437
quote:
Wij hebben meteen aangegeven dat dit gedrag absoluut niet wenselijk is’, schrijft Hamelink.
Ik snap niet eens waar deze zin op slaat? Op de strengheid van de juf? Of op de koters (die toch hun zin kregen).
pi_188965478
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 17:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

@:HSG
Als je je niet kan gedragen...
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_188965533
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 14:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Maar als kinderen in de media en op het schooljournaal zien dat leeftijdsgenoten ongestraft maandenlang af en toe mogen staken vanwege het klimaat, dan gaan ze denken dat dat ook mag als je juf wat te streng is.

Sterker, schooldirecteuren en politici zoals Klaver stonden dat juichend aan te moedigen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ondertussen nemen ze zelf geen enkel verantwoordelijkheid. Een ander moet het oplossen. ;)
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_188965730
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:31 schreef HSG het volgende:

[..]

En ondertussen nemen ze zelf geen enkel verantwoordelijkheid. Een ander moet het oplossen. ;)
Van die generatie gaan we nog een hoop plezier beleven
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188968989
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Van die generatie gaan we nog een hoop plezier beleven
De leidinggevende op de werkvloer merkt dat nu al.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 16 september 2019 @ 08:04:54 #87
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_188969018
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 14:06 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik heb geen ervaring met salafisten/salafistenschool, maar ik vermoed dat de kinderen daar wel beter opgevoed worden dan op een openbare school.
Geldt ook voor christelijke scholen trouwens.


Helaas blijken veel mensen dan opeens weinig tolerantie op te kunnen brengen wanneer een school verlangt dat die jongens gewoon een lange broek dragen, i.p.v. er als tokkies bij te lopen.
Wekelijk? Dus opvoeden vanuit een sprookje is beter dan opvoeden vanuit een open wereldbeeld?
"Hoka Hey!"
pi_188969066
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 08:04 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wekelijk? Dus opvoeden vanuit een sprookje is beter dan opvoeden vanuit een open wereldbeeld?
Ik vind de term sprookje voor het christendom niet passend eigenlijk. En open is relatief. Er zijn ook veel fundamentalistisch-atheďstische leraren hoor. En op islamitische scholen leer je ook echt wel veel over andere godsdiensten hoor.
  maandag 16 september 2019 @ 08:19:43 #89
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_188969152
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 08:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik vind de term sprookje voor het christendom niet passend eigenlijk. En open is relatief. Er zijn ook veel fundamentalistisch-atheďstische leraren hoor. En op islamitische scholen leer je ook echt wel veel over andere godsdiensten hoor.
Maar dat blijven allemaal sprookjes natuurlijk, waardoor er heel veel ellende in de wereld is en is geweest. Laten we wel zijn, veel liefde en vrede hebben die geloven de wereld nooit gebracht
"Hoka Hey!"
  maandag 16 september 2019 @ 08:21:16 #90
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188969166
Dit lijkt me offtopic.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 16 september 2019 @ 08:23:10 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188969179
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 08:21 schreef Janneke141 het volgende:
Dit lijkt me offtopic.
Helemaal omdat dit geen openbare school betreft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 16 september 2019 @ 08:38:45 #92
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_188969276
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 08:21 schreef Janneke141 het volgende:
Dit lijkt me offtopic.
Dit ook ...
"Hoka Hey!"
pi_188972603
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 12:29 schreef r_one het volgende:
Voor wie nog interesse heeft: https://www.pwvo.nl/schoolinfo/invallers/

:')
Daar zijn de stakers ook zonder balkje te zien. :o :D
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
pi_188976466
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 14:00 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Opvoeden is dan ook een kunst, die niet voor iedereen weggelegd is.
Helaas juist wel.
Je kunt pas te laat ingrijpen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_188976604
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 15:40 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, dus? Het is normaal dat basisschoolkinderen staken, of wat wil je daarmee zeggen?

Ideale leeftijd om te leren hoe je iets correct aanpakt als je ergens een probleem mee hebt.
De ethiek van kinderen op de basisschool neem ik met een korrel zout.
Dat drammerige kinderen hun zin kunnen doordrijven, was al lang duidelijk.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_188976664
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 16:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Basisschool? Wat is dat? Lagere School heette dat gewoon.
Ongeveer 19.200.000 resultaten...
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_188976699
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 16:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Basisschool? Wat is dat? Lagere School heette dat gewoon.
Toen je de docent nog met u aansprak en je bij fouten een liniaal op je fikken kon verwachten! Zeg het ze opa, zeg het ze! _O_
pi_188977080
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 20:20 schreef Hexagon het volgende:
Ach het is in ieder geval netter opgelost dan dat ze die nare invallerares weggetreiterd hadden zoals we dat in de jaren negentig deden.
Haha idd. Half fok heeft ook zo'n beeld voor zich dat vroeger de kinderen zoveel netter en zoveel meer respect hadden dan nu.
  maandag 16 september 2019 @ 18:56:51 #100
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188977095
quote:
10s.gif Op maandag 16 september 2019 18:56 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Haha idd. Half fok heeft ook zo'n beeld voor zich dat vroeger de kinderen zoveel netter en zoveel meer respect hadden dan nu.
Ach is een symptoom van oude zak worden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')