abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188945302
Halsema: politie vroeg niet om huiszoeking

In de Amsterdamse ambtswoning waar burgemeester Femke Halsema met haar partner Robert Oey en haar kinderen woont is geen huiszoeking uitgevoerd door de politie nadat de burgemeesterszoon was opgepakt met een onklaar gemaakte revolver. Volgens Halsema heeft de politie daar geen verzoek toe gedaan.

Het doorzoeken van een woning nadat verboden wapenbezit is vastgesteld is geen standaard procedure, maar hangt van de situatie af en gebeurt als er een ’redelijk vermoeden is’ dat er in een woning wapens of munitie kunnen worden aangetroffen.

Het Openbaar Ministerie in Noord-Holland reageerde tot op heden niet op de vraag of Oey sinds zijn bekentenis dat de onklaar gemaakte revolver van hem is, ook als verdachte wordt beschouwd en strafrechtelijk wordt vervolgd

’Privékwestie’
Halsema zegt in een reactie dat ze ’uiteraard’ de vragen van de gemeenteraad in het komende debat gaat beantwoorden. „Feit blijft dat zich iets voor deed in mijn privéleven. Daar ga ik terughoudend mee om. Mijn huis is geen publieke plek. Het is een privé woning waar een gezin woont, waar een marktconforme huur voor wordt betaald. Dat dit appartement zich op de bovenste verdieping bevindt van de ambtswoning maakt het privéleven van de inwoners niet tot onderwerp van het publieke en politieke debat. Het is aan de politie en het OM om onderzoek te doen.”

VVD-raadslid Marianne Poot is het niet met de burgemeester eens.
„Een, weliswaar onklaar gemaakt, wapen in de ambtswoning is geen privé-kwestie meer. Bij mijn fractie en waarschijnlijk ook bij veel Amsterdammers leven vragen hierover. En die moeten beantwoord worden. De uitspraak van de man van de burgemeester dat er mogelijk nog meer wapens in de ambtswoning zouden kunnen zijn laat ook zien dat dit niet meer privé is.”

Onvrede
Forum voor Democratie-fractievoorzitter Annabel Nanninga is het ook niet eens met Halsema’s reactie. „De burgemeester heeft via de website van de gemeente, dus in haar functie als burgemeester, een aantal stellige uitspraken gedaan over wat er is voorgevallen. Uitspraken die nu worden tegengesproken, terwijl de kwestie, zoals de burgemeester terecht stelt, aan het OM zou moeten zijn. Daar hebben wij vragen over en die gaan uiteraard niet over privézaken, maar over het optreden van de burgemeester in functie.”

Denk noemt de reactie van Halsema ’schandalig’. Fractievoorzitter Mourad Taimounti zegt: „Het maakt niet uit waar of met wie je woont. Het is heel helder: de wet is voor iedereen gelijk. En het is Oey die het openbaar heeft gemaakt. Dus wie kiest nu het publieke debat?”

Radiostilte
Advocaat Peter Plasman, die de zoon van Halsema juridisch bijstaat, laat weten dat is besloten „geen enkele mededeling” meer te doen over zijn cliënt, „juist om zijn privacy zoveel mogelijk te beschermen.”

https://www.telegraaf.nl/(...)-niet-om-huiszoeking

En maar blijven roeren in de strontvlek _O- _O- _O-
pi_188945395
Als je geschoren wordt moet je stil zitten.
pi_188945396
Het interview met de man van Femke Halsema over de arrestatie van haar zoon leidt tot veel verbazing, zo ook bij mediadeskundige Mark Koster. “Je gaat toch niet zo je vrouw door het slijk halen”, zegt Koster in WNL Op Zaterdag op NPO Radio 1.

@6.25 Als Halsema wist dat het pistool in huis was dan is ook zij strafbaar voor het hebben van een wapen in de derde categorie :D _O- _O-
pi_188945519
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 19:02 schreef Pleun2011 het volgende:
Als je geschoren wordt moet je stil zitten.

Ook als er niks meer te scheren valt blijf je stil zitten :D

En dat doet hij dus ook, deze man begrijpt het
Radiostilte
Advocaat Peter Plasman, die de zoon van Halsema juridisch bijstaat, laat weten dat is besloten „geen enkele mededeling” meer te doen over zijn cliënt, „juist om zijn privacy zoveel mogelijk te beschermen.”
pi_188945636
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 september 2019 19:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
Het interview met de man van Femke Halsema over de arrestatie van haar zoon leidt tot veel verbazing, zo ook bij mediadeskundige Mark Koster. “Je gaat toch niet zo je vrouw door het slijk halen”, zegt Koster in WNL Op Zaterdag op NPO Radio 1.

@:6.25 Als Halsema wist dat het pistool in huis was dan is ook zij strafbaar voor het hebben van een wapen in de derde categorie :D _O- _O-
Mark Koster is toch dat lulletje dat toen niet tegen Peter Rudolf op kon toen die Olcay Gulcen verdedigde. Heb weinig respect voor die roddelnichten van radio en tv als ik eerlijk ben. Laag soort mensen.
pi_188945698
Barbara Rijlaarsdam

Met stijgende verbazing dit interview met de man van Femke Halsema gelezen. Dit is einde huwelijk, zou je zeggen. Haar man lijkt haar burgemeesterschap om zeep te willen helpen

https://twitter.com/b_rijlaarsdam

Benno Aalders

@B_Rijlaarsdam
Einde huwelijk voorlopig niet want dat zal vermoedelijk de positie van Halsema verder ondermijnen. Plus dat zijn mentaliteit haar in eerste instantie waarschijnlijk juist aantrok. Dat de ambtswoning al geruime tijd, en voorlopig nog, een slaapkamer extra heeft lijkt me evident :D _O- _O-
pi_188945829
Waarom zou het einde van het huwelijk het burgermeesterschap ondermijnen? Mijn indruk die ik kreeg is dat de heer Oey er niet rouwig om zal zijn als de relatie strandt, maar misschien is Femke wel erg gek op hem en pikt ze dit soort fratsen. Boeit mij eigenlijk niet.
pi_188945870
De revolver van Oey, onklaar gemaakt of niet, is volgens de Bavelse wapenhandelaar Wagemakers hartstikke illegaal. :D _O-

,,Dat mocht in 1999 niet en nu nog niet.’’ Filmmaker Oey had het vuurwapen naar eigen zeggen in ‘99 in Duitsland op de kop getikt voor zijn werk. In Nederland mogen alleen onklaar gemaakte jachtgeweren verkocht worden, er zijn dan bovendien certificaten nodig dat het wapen het echt niet meer doet. ,,Pistolen en revolvers mag je alleen hebben als ze in de lengte zijn doorgezaagd. Dan zijn het een soort schilderijtjes voor aan de muur.’’

Robert Oey wordt komende week door de politie verhoord over verboden wapenbezit.
Het Openbaar Ministerie in Noord-Holland kan niet zeggen of het werk maakt van het verboden wapen dat in de ambtswoning van de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema heeft gelegen. ,,Dat maakt deel uit van het onderzoek naar de zaak rond haar zoon’’, zegt een woordvoerster. Zij verwacht dat de officier van justitie die deze kwestie behandelt, voor het eind van de maand meer duidelijkheid kan brengen.

https://www.ad.nl/binnenl(...)mbtswoning~a281faac/

Zo en nu zijn er al twee verdachten *O* *O* _O- _O-
Blijven roeren mensen :P
  zaterdag 14 september 2019 @ 19:31:29 #189
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188945927
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 18:42 schreef FYazz het volgende:

[..]

Die strekking was een vraag.

De Telegraaf kopte met de titel: Ging aanhouding zoon Halsema in de doofpot, vraagteken.

Het was dus geen conclusie die de Telegraaf stelde, maar een vraag.
En zowel in het artikel als de artikelen daarna over de zaak heeft de Telegraaf geen bewijs geleverd voor een doofpot.
Wat en hoe wil je het bewijs hebben ? Paauw - kort in functie - heeft toegegeven bij Jinek dat Halsema hem zei idat zij wilde dat haar zoon "gewoon" werd behandeld.
Een beetje als eerder gezegd in de reeks (thx SHn) , of dat een machtsfiguur zegt dat je wel FF normaal moet doen wat iig in Amsterdam zoveel betekent als "mondje dicht" want ......anders regel ik wel wat.
Ik kan een daarbij priemend kijkende glimlach van Halsema (zoals bij AT5) mij goed voorstellen.

Of wil je dat politieagenten in functie onder ede gaan verklaren dat ze het stil moesten houden ? Met welk doel ? Agentje vanwege een ambtsmisdrijf zoals gestedl door Plasman, de bak in laten draaien ? Dat leidt idd wel lekker af van de burgemeester.

Zo werkt journalistiek onderzoek niet. In de Telegraaf stond letterlijk vanuit meerdere bronnen die gang van zaken bevestigden. "Meerdere politie agenten zeggen van hogerhand opdracht hebben gekregen om te zwijgen over het incident ". Dat kan je dan nog op zijn best uitleggen dat dit protocol is vanwege privacy bij zg. bekende personen.
Je kan dan nog hooguit van mening verschillen of dat bevroren water ijs/koud is....

Als je al iemand ter verantwoording wil roepen is dat de hoofdcommissaris met de vraag waarom Halsema hem dat zei en waarom hij - dan besmet - niet onmiddellijk afstand heeft genomen uit en in de driehoek.

Echter.......

Hiermee ook weten dat het sws de kat op het spek binden is wanneer het gaat om bestuurders die moeten voldoen aan een hogere meetlat.
Met de wetenschap van nu, kan je ook niet langer volhouden dat het om de ging om de zoon te beschermen. Het wordt en is in mijn beleving vooral om te voorkomen dat je als volwassene in je functie gekoppeld zou worden aan dat wapenbezit.

Ik denk, credits, dat Halsema gepoogd heeft de zaak bestuurlijk "voorbeeldig" af te handelen zonder dat zij publiekelijk ter verantwoording zou (kunnen) worden geroepen. Dankzij de Telegraaf weten we nu opnieuw hoe dat voorlijke gedrag in die regionen werkt.

De bal rolt nog wel even door en Plasman houdt nu de kaken stijf op elkaar, wat hij (met zijn houtje en potje) veel eerder had moeten doen in zijn rol met als taak primair de verdachte - en dat is niet Halsema - te beschermen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 14-09-2019 19:38:31 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 14 september 2019 @ 19:40:22 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188946081
:')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 14 september 2019 @ 19:47:39 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188946198
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 19:24 schreef Pleun2011 het volgende:
Waarom zou het einde van het huwelijk het burgermeesterschap ondermijnen? Mijn indruk die ik kreeg is dat de heer Oey er niet rouwig om zal zijn als de relatie strandt, maar misschien is Femke wel erg gek op hem en pikt ze dit soort fratsen. Boeit mij eigenlijk niet.
Dat geloof ik ook niet, we zijn niet zo'n achterlijk land als de VS waar een bestuurder getrouwd moet zijn, en van deze man hoeft ze geen enkele ondersteuning te verwachten, dus daarom ook al niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188946265
quote:
Protocol voor wapens staat gewoon op de website

Robert Oey had kunnen weten wat het protocol is rond (nep)wapens voor filmgebruik. Het staat uitgebreid beschreven op de gemeentesite amsterdam.nl. Een voorwaarde is dat wapens na gebruik in een kluis bewaard moeten worden en dat de politie, indien gewenst, een kluiscontrole kan uitvoeren.

Als er (nep)wapens op de filmset gebruikt worden, heeft de filmer vooraf toestemming nodig van de politie, via een mail aan de korpschef. De politie verleent de zogenoemde Tijdelijke Verhuur Wapens-vergunning als de gemeente toestemming heeft gegeven om te filmen. Bij het afhalen van de Tijdelijke Verhuur Wapens moet de beheerder onder andere de originele toestemming van de burgemeester (!) meenemen (alleen bij gebruik van wapens).
https://www.telegraaf.nl/(...)gewoon-op-de-website
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188946284
De vraag is nu natuurlijk of Robert Oey toestemming van de burgemeester had voor dat wapen :P
  zaterdag 14 september 2019 @ 19:59:09 #194
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188946356
_O-
quote:
Ja maar, maar maar.. zoek, help, o jee, ...snap het dan dan "wij *; in ons privé zelf schijt :6 hebben aan de wet". Zoveel is nu wel duidelijk.

Je kan vaak ziek worden van regeltjes maar ook erg vrolijk hoe men zichzelf zo te kijk zet.
Gebedjes Prevelen en Geboden Prediken; zijn nu eenmaal voor anderen anderen.
pi_188946382
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 september 2019 19:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
Barbara Rijlaarsdam

Met stijgende verbazing dit interview met de man van Femke Halsema gelezen. Dit is einde huwelijk, zou je zeggen. Haar man lijkt haar burgemeesterschap om zeep te willen helpen

https://twitter.com/b_rijlaarsdam

Benno Aalders

@:B_Rijlaarsdam
Einde huwelijk voorlopig niet want dat zal vermoedelijk de positie van Halsema verder ondermijnen. Plus dat zijn mentaliteit haar in eerste instantie waarschijnlijk juist aantrok. Dat de ambtswoning al geruime tijd, en voorlopig nog, een slaapkamer extra heeft lijkt me evident :D _O- _O-
Mee eens. Ik zou dat als vrouw niet pikken en ik denk dat Halsema het ook niet pikt en dat ze alleen nog denkt over wanneer ze zal bekendmaken dat ze gaat scheiden. Als je man er zo slecht mee kan omgaan dat je burgemeester bent, dan is het gewoon moven.
pi_188946401
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 19:31 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wat en hoe wil je het bewijs hebben ? Paauw - kort in functie - heeft toegegeven bij Jinek dat Halsema hem zei idat zij wilde dat haar zoon "gewoon" werd behandeld.
Een beetje als eerder gezegd in de reeks (thx SHn) , of dat een machtsfiguur zegt dat je wel FF normaal moet doen wat iig in Amsterdam zoveel betekent als "mondje dicht" want ......anders regel ik wel wat.
Ik kan een daarbij priemend kijkende glimlach van Halsema (zoals bij AT5) mij goed voorstellen.

Of wil je dat politieagenten in functie onder ede gaan verklaren dat ze het stil moesten houden ? Met welk doel ? Agentje vanwege een ambtsmisdrijf zoals gestedl door Plasman, de bak in laten draaien ? Dat leidt idd wel lekker af van de burgemeester.

Zo werkt journalistiek onderzoek niet. In de Telegraaf stond letterlijk vanuit meerdere bronnen die gang van zaken bevestigden. "Meerdere politie agenten zeggen van hogerhand opdracht hebben gekregen om te zwijgen over het incident ". Dat kan je dan nog op zijn best uitleggen dat dit protocol is vanwege privacy bij zg. bekende personen.
Je kan dan nog hooguit van mening verschillen of dat bevroren water ijs/koud is....

Als je al iemand ter verantwoording wil roepen is dat de hoofdcommissaris met de vraag waarom Halsema hem dat zei en waarom hij - dan besmet - niet onmiddellijk afstand heeft genomen uit en in de driehoek.

Echter.......

Hiermee ook weten dat het sws de kat op het spek binden is wanneer het gaat om bestuurders die moeten voldoen aan een hogere meetlat.
Met de wetenschap van nu, kan je ook niet langer volhouden dat het om de ging om de zoon te beschermen. Het wordt en is in mijn beleving vooral om te voorkomen dat je als volwassene in je functie gekoppeld zou worden aan dat wapenbezit.

Ik denk, credits, dat Halsema gepoogd heeft de zaak bestuurlijk "voorbeeldig" af te handelen zonder dat zij publiekelijk ter verantwoording zou (kunnen) worden geroepen. Dankzij de Telegraaf weten we nu opnieuw hoe dat voorlijke gedrag in die regionen werkt.

De bal rolt nog wel even door en Plasman houdt nu de kaken stijf op elkaar, wat hij (met zijn houtje en potje) veel eerder had moeten doen in zijn rol met als taak primair de verdachte - en dat is niet Halsema - te beschermen.
Een heel verhaal om te verbloemen dat de Telegraaf geen enkel bewijs heeft aangeleverd voor de vraag die zij stelde.

Het was een uitgedachte clickbait titel. De Telegraaf stelt een vraag met het woord doofpot erin.
In het stuk wordt vervolgens letterlijk geciteerd dat er geen sprake is van een doofpot.
Daarnaast heeft Halsema direct de gemeentesecretaris op de hoogte gesteld als het Bureau Integriteit.

Echter, de haat van de Telegraaf jegens Halsema is zo groot dat de krant vervolgens aan het eind van het stuk verzuimd om de eigen vraag met "nee" te beantwoorden. Dit in de hoop dat bij de achterban en twijfelaars twee woorden blijven hangen "Halsema en doofpot" i.p.v. de feiten.

En het is de Telegraaf nog gelukt ook gezien de 14 delen hier.
pi_188946409
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 september 2019 19:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ja maar, maar maar.. zoek, help, o jee, ...snap het dan dan "wij *; in ons privé zelf schijt :6 aan de wet". Zoveel is wel duidelijk.

Je kan vaak ziek worden van regeltjes maar ook erg vrolijk hoe men zichzelf zo te kijk zet.
Gebedjes Prevelen en Geboden Prediken; zijn nu eenmaal voor anderen anderen.
Dit is natuurlijk wel een geweldige mogelijkheid voor Femke om haar toekomstige ex-man terug te pakken. Als blijkt dat de burgemeester nooit toestemming heeft verleend voor deze revolver, dan kan hij makkelijk vervolgd worden voor verboden wapenbezit. En laat dat nu net een van de speerpunten zijn waar de gemeente Amsterdam keihard tegen optreed. :D
pi_188946466
Denk je eens in hoe het zou zijn als het omgekeerd was: hij burgemeester en zij die zo'n interview in de krant zou zetten met: ik overtreed elke dag de wet! Ik parkeer gewoon op een laad- en losplek ook al vindt mijn man de burgemeester dat niet leuk! Mijn man vroeg of ik terugkwam maar ik ben nog twaalf dagen gebleven etc. Ja, pistool was van mij, heb het in een kastje gelegd, ja hoor eens, ik ben geen verlengstuk van mijn man, ik heb mijn eigen leven! Kun je je gewoon niet voorstellen.
pi_188946505
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 20:01 schreef Loekie1 het volgende:
Mee eens. Ik zou dat als vrouw niet pikken en ik denk dat Halsema het ook niet pikt en dat ze alleen nog denkt over wanneer ze zal bekendmaken dat ze gaat scheiden. Als je man er zo slecht mee kan omgaan dat je burgemeester bent, dan is het gewoon moven.
Idd maar eerder stond ergens in dit topic dat kind niet van hem is maar van een bekende schrijver
Dus dit is zijn wraak :P
pi_188946540
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 19:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De vraag is nu natuurlijk of Robert Oey toestemming van de burgemeester had voor dat wapen :P
Anti dateren we ff volgens Halsema, zaak geseponeerd w/
pi_188946560
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 20:06 schreef Loekie1 het volgende:
Denk je eens in hoe het zou zijn als het omgekeerd was: hij burgemeester en zij die zo'n interview in de krant zou zetten met: ik overtreed elke dag de wet! Ik parkeer gewoon op een laad- en losplek ook al vindt mijn man de burgemeester dat niet leuk! Mijn man vroeg of ik terugkwam maar ik ben nog twaalf dagen gebleven etc. Ja, pistool was van mij, heb het in een kastje gelegd, ja hoor eens, ik ben geen verlengstuk van mijn man, ik heb mijn eigen leven! Kun je je gewoon niet voorstellen.
_O-
  zaterdag 14 september 2019 @ 20:16:53 #202
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188946634
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 20:02 schreef FYazz het volgende:

[..]

Een heel verhaal om te verbloemen dat de Telegraaf geen enkel bewijs heeft aangeleverd voor de vraag die zij stelde.

Het was een uitgedachte clickbait titel. De Telegraaf stelt een vraag met het woord doofpot erin.
In het stuk wordt vervolgens letterlijk geciteerd dat er geen sprake is van een doofpot.
Daarnaast heeft Halsema direct de gemeentesecretaris op de hoogte gesteld als het Bureau Integriteit.

Echter, de haat van de Telegraaf jegens Halsema is zo groot dat de krant vervolgens aan het eind van het stuk verzuimd om de eigen vraag met "nee" te beantwoorden. Dit in de hoop dat bij de achterban en twijfelaars twee woorden blijven hangen "Halsema en doofpot" i.p.v. de feiten.

En het is de Telegraaf nog gelukt ook gezien de 14 delen hier.
Nogmaals wat is voor jou bewijs ? Hoe zie je dat voor je ?
Moeten journalisten hun bronnen openbaren ?

Tuurlijk is nieuws "clickbait", hier weliswaar met een tamelijke brisante inhoud, waarr alle media goed garen spinnen. Het is ook de taak van journalistieke media dit soort zaken aan te kaarten of te ontkrachten. Dat is ergens ook mijn en jouw taak hier. Kijken waar het inkantelt. Dat hoort zo in een democratie.
Wanneer het gaat om de usual suspects, ter extreme zijde mag dat kennelijk wel maar zodra het gaat om een vermeende omhoog geprezen Heilige Maria; gaan luiken voor het weerlicht dicht.

Een heel verhaal waar weinig weerwoord op is anders dan dat het wettig en juridisch overtuigend bewezen moet worden. Dat willen, is je richten op daders om he tprobleme op te lossen terwijl hier iets veel belangrijkers speelt nl. de functie.

Ik vind het op de eerste rij zittend wel heel vermakelijk hoe het ene na het andere (soms persoonlijke) verwijt mettertijd onderuit wordt gehaald. Net weer een voorraadje popcorn gehaald.
  zaterdag 14 september 2019 @ 20:20:40 #203
8369 speknek
Another day another slay
pi_188946690
Las op Twitter:

Achter elke sterke vrouw
Staat een paardelul
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_188946708
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 september 2019 19:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
De revolver van Oey, onklaar gemaakt of niet, is volgens de Bavelse wapenhandelaar Wagemakers hartstikke illegaal. :D _O-

,,Dat mocht in 1999 niet en nu nog niet.’’ Filmmaker Oey had het vuurwapen naar eigen zeggen in ‘99 in Duitsland op de kop getikt voor zijn werk. In Nederland mogen alleen onklaar gemaakte jachtgeweren verkocht worden, er zijn dan bovendien certificaten nodig dat het wapen het echt niet meer doet. ,,Pistolen en revolvers mag je alleen hebben als ze in de lengte zijn doorgezaagd. Dan zijn het een soort schilderijtjes voor aan de muur.’’

Robert Oey wordt komende week door de politie verhoord over verboden wapenbezit.
Het Openbaar Ministerie in Noord-Holland kan niet zeggen of het werk maakt van het verboden wapen dat in de ambtswoning van de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema heeft gelegen. ,,Dat maakt deel uit van het onderzoek naar de zaak rond haar zoon’’, zegt een woordvoerster. Zij verwacht dat de officier van justitie die deze kwestie behandelt, voor het eind van de maand meer duidelijkheid kan brengen.

https://www.ad.nl/binnenl(...)mbtswoning~a281faac/

Zo en nu zijn er al twee verdachten *O* *O* _O- _O-
Blijven roeren mensen :P
Die Wagemakers kletst uit zijn nek. Op zijn eigen site biedt hij notabene onklaar gemaakte handvuurwapens aan.

https://www.wapenhandelwa(...)onklaardemil-wapens/

Hier nog wat info over hoe een wapen onklaar wordt gemaakt.

https://www.wapenonklaarmaken.nl/

Een certificaat had meneer Oey ook niet nodig omdat dat in 1999 nog niet hoefde.
  zaterdag 14 september 2019 @ 20:23:38 #205
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188946745
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 20:21 schreef grimselman het volgende:
Die Wagemakers kletst uit zijn nek. Op zijn eigen site biedt hij notabene onklaar gemaakte handvuurwapens aan.
Ja en dat doet hij met certificaat. Wat is er volgens jou mis ?

Enne in NL is er geen erkenningsinstantie die certifcaten afgeeft voor/van onklaar gemaakte wapens. Onklaar gemaakte wapens die je hier via internet kunt kopen, zijn elders in de EU onklaar gemaakt.
  zaterdag 14 september 2019 @ 20:28:31 #206
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188946831
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 20:20 schreef speknek het volgende:
Las op Twitter:

Achter elke sterke vrouw
Staat een paardelul
En elke paardenlul is er één van geile hengst die merries berijdt. :P
Win=win and who's fucked.
pi_188946841
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 19:24 schreef Pleun2011 het volgende:
Correctie: er is geen huwelijk.

Ze delen hetzelfde bed, meer niet.
pi_188946845
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 19:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Je kunt makkelijk iets antidateren, kijk maar naar Chicago PD
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_188946846
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 september 2019 20:23 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ja en dat doet hij met certificaat. Wat is er volgens jou mis ?

Enne in NL is er geen erkenningsinstantie die certifcaten afgeeft voor/van onklaar gemaakte wapens. Onklaar gemaakte wapens die je hier via internet kunt kopen, zijn elders in de EU onklaar gemaakt.
Ik doel op dit stukje tekst: Pistolen en revolvers mag je alleen hebben als ze in de lengte zijn doorgezaagd. Dan zijn het een soort schilderijtjes voor aan de muur.’’

Is gewoon niet waar

Bij revolvers wordt de cilinder met een frees zodanig uitgehold dat deze geen patronen meer kan opnemen. Ook bij de revolver worden onderin de loop drie gaten geboord en deze zijn dan dus ook zichtbaar. Verder komt er in de loop, vlak na de cilinder, een hardstalen pen dwars dor de loop. Haan en cilinder kunnen meestal nog wel worden bewogen.

Dus niks in de lengte doorgezaagd.

Een wapenhandelaar die dus de regels niet kent.
pi_188946857
quote:
Dat kan met terugwerkende kracht nog wel even worden geregeld, lijkt me.
pi_188946882
Femke kijk je ff mee :?

Criminele jongeren met ouders in therapie om recidive tegen te gaan

De jeugdcriminaliteit daalt al jaren, maar tegelijkertijd gaan jongeren die wél vastzitten na hun vrijlating steeds vaker de fout in. Een nieuwe aanpak moet dat veranderen. Er komen kleinschalige locaties voor jongeren die een korte straf uitzitten en meer specialistische hulp voor de zware gevallen. Daarbij staat niet alleen het kind, maar de hele familie centraal.

"Als een jongere een misdrijf begaat, dan is dat niet zomaar ineens gekomen", zegt Kees Mos, klinisch psycholoog in de zwaarbewaakte jeugdgevangenis Teylingereind. "Thuis spelen vaak emoties als verwijt, beschuldiging en frustratie. Daarin is men steeds verder uit elkaar gegroeid. In de familietherapie kijken we naar wat daaronder ligt. Vaak verdriet en pijn."

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)e-tegen-te-gaan.html

Vanavond om 22.00 op NPO 2
Gezellig met zijn allen :+
  zaterdag 14 september 2019 @ 20:32:09 #212
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_188946888
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 20:20 schreef speknek het volgende:
Las op Twitter:

Achter elke sterke vrouw
Staat een paardelul
Of hij pakt nu alle blaam en is een droomvent. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_188946905
Vader Oey:

quote:
Tot half augustus. Het gezin is nét op vakantie op een eiland voor de kust in Kenia („Er komen daar nagenoeg geen Nederlanders”) als Halsema een telefoontje krijgt van haar woordvoerder. „Hij zei: ‘De Telegraaf weet van de arrestatie. Ze gaan morgen breed uitpakken’. Toen we dat aan onze zoon vertelden, zag ik het bloed wegtrekken uit zijn gezicht. Hij zat vol vragen. ‘Heb ik nu een strafblad?’” Hij haalt het moment terug: „We zaten op een idyllische plek maar er werd alleen maar gehuild.”
Zeer vreemd. De jongen wordt door de politie opgepakt, drie uur lang verhoord, en "eindeloos" door de burgemeester toegesproken.

En pas een maand later, toen er een artikel in een krant verscheen, begon hij zich af te vragen of hij een strafblad had.

Er klopt iets niet aan dit verhaal.
pi_188946908
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 20:29 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Correctie: er is geen huwelijk.
Ze delen hetzelfde bed, meer niet.
Idd want neuken doen ze zeker niet meer _O- _O-
pi_188946927
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 september 2019 20:33 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Idd want neuken doen ze zeker niet meer _O- _O-
Terwijl hij toch, naar eigen zeggen, beschikt over een paardenlul.
pi_188946951
Eerlijk gezegd mag ik die Oey ergens wel. Het interesseert hem overduidelijk geen reet wat mensen van hem vinden. Een verademing in deze overgevoelige maatschappij waarin iedereen maar aardig wil worden gevonden (terwijl maar heel weinig mensen echt aardig zijn)
pi_188946961
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 20:35 schreef Pleun2011 het volgende:
Eerlijk gezegd mag ik die Oey ergens wel. Het interesseert hem overduidelijk geen reet wat mensen van hem vinden. Een verademing in deze overgevoelige maatschappij waarin iedereen maar aardig wil worden gevonden (terwijl maar heel weinig mensen echt aardig zijn)
Ja, stupiditeit kan soms vertederend zijn.
  zaterdag 14 september 2019 @ 20:37:51 #218
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188946981
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 20:29 schreef grimselman het volgende:

[..]

Ik doel op dit stukje tekst: Pistolen en revolvers mag je alleen hebben als ze in de lengte zijn doorgezaagd. Dan zijn het een soort schilderijtjes voor aan de muur.’’

Is gewoon niet waar

Bij revolvers wordt de cilinder met een frees zodanig uitgehold dat deze geen patronen meer kan opnemen. Ook bij de revolver worden onderin de loop drie gaten geboord en deze zijn dan dus ook zichtbaar. Verder komt er in de loop, vlak na de cilinder, een hardstalen pen dwars dor de loop. Haan en cilinder kunnen meestal nog wel worden bewogen.

De wapenhandelaar kent de regels uitstekend, echter beter dan jij en en zeker mij.

Hoe een wapen onklaar moet worden gemaakt hangt af van het type wapen en betrokken keuringsinstituut (dat er niet is in NL).
Lees je in op de EU richtlijn 2015/2403 met revisie 2018/337 en implementatie als wet in NL.
Laat je eventuele bevindingen weten.
pi_188947015
Ik vraag me af of die Duitse moeder van Oey nog meer wapens uit WO II heeft achtergehouden.
  zaterdag 14 september 2019 @ 20:45:49 #220
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188947128
quote:
Ik mag dat zeker ook. Gewoon je kop omhoog en bereid zijn de consequenties te nemen en niet wegvluchten in verzinsels. Het geluk van helicopterende curling ouders die net als de kerk je zieltje wel regelen kan mij ook gestolen worden.

Ze zeggen wel eens dat partners elkaars behoeften willen vervullen en dat vrouwen (en sommige mannen) dol zijn op een rafelig karakterrandje... waarvan ook hier akte.
Echter ook geleerd dat wanneer je wat wil bereiken op de fake-me-ladder, je het best een gedewëe partner inkoppelt die weet dat de plaats een stap achter is.
pi_188947261
https://www.parool.nl/ams(...)4BE48EDEA4118F7E5214

Ook de linkse pers is nu om. Werden eerder de Telegraaf nog allerlei verwijten gemaakt over de onthulling van deze smerige affaire, nu pas zet ook het Parool wat kritische noten.

quote:
Uit een interview met NRC Handelsblad blijkt zaterdag dat haar echtgenoot, de filmproducent Robert Oey, de achilleshiel van de burgemeester is.
quote:
Want volgens strafpleiter Yehudi Moszkowicz is de burgemeester in de overtreding als zij weet – of niet aannemelijk kan maken dat ze niet wist – dat er thuis illegale wapens voorhanden zijn. Het zijn vragen die Halsema uit zichzelf nog niet beantwoord heeft en die gesteld moeten worden.
quote:
Ook van Halsema verwacht niemand dat zij haar partner controleert. Maar op dit moment maakt hij het de burgemeester van Amsterdam moeilijker om haar belangrijke werk te kunnen doen. Oey moet zich herpakken of zijn spullen pakken.
Het lijkt mij eerder dat Halsema háár spullen moet pakken.

[ Bericht 0% gewijzigd door SjoukjeHooynaayer op 14-09-2019 21:08:02 ]
pi_188947300
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 20:29 schreef grimselman het volgende:

[..]

Is gewoon niet waar

Handvuurwapens, voorladers, automatische en half-automatische vuurwapens mochten niet op deze wijze onklaar gemaakt worden. Deze mochten alleen in bezit van de burger zijn als ze overlangs waren doorgezaagd.

https://www.nojg.nl/aan-e(...)aken-hoe-te-handelen
pi_188947307
quote:
18s.gif Op zaterdag 14 september 2019 20:16 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nogmaals wat is voor jou bewijs ? Hoe zie je dat voor je ?
Moeten journalisten hun bronnen openbaren ?

Tuurlijk is nieuws "clickbait", hier weliswaar met een tamelijke brisante inhoud, waarr alle media goed garen spinnen. Het is ook de taak van journalistieke media dit soort zaken aan te kaarten of te ontkrachten. Dat is ergens ook mijn en jouw taak hier. Kijken waar het inkantelt. Dat hoort zo in een democratie.
Wanneer het gaat om de usual suspects, ter extreme zijde mag dat kennelijk wel maar zodra het gaat om een vermeende omhoog geprezen Heilige Maria; gaan luiken voor het weerlicht dicht.

Een heel verhaal waar weinig weerwoord op is anders dan dat het wettig en juridisch overtuigend bewezen moet worden. Dat willen, is je richten op daders om he tprobleme op te lossen terwijl hier iets veel belangrijkers speelt nl. de functie.

Ik vind het op de eerste rij zittend wel heel vermakelijk hoe het ene na het andere (soms persoonlijke) verwijt mettertijd onderuit wordt gehaald. Net weer een voorraadje popcorn gehaald.
Je bazelt, en je kunt blijven bazelen maar dat maakt niet dat er dan ineens wel bewijs is voor een doofpot.

Overigens zit je ook niet op de 1e rij. Je bent degene die een monoloog aan het voeren is.
pi_188947537
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2019 20:45 schreef Vallon het volgende:

[..]

Echter ook geleerd dat wanneer je wat wil bereiken op de fake-me-ladder, je het best een gedewëe partner inkoppelt die weet dat de plaats een stap achter is.
Kennelijk is het lang goed gegaan tussen die 2 maar Oey is denk ik nooit een mak schaapje geweest en hij heeft onderschat wat de invloed van het burgermeesterschap van Femke op hun leven is. Daar lijkt hij nu genoeg van te hebben. Benieuwd wat Halsema nu gaat doen want het moet toch bijna wel hard aankomen..zo in de zeik worden gezet door je 'liefhebbende' partner.
pi_188947583
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:10 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Kennelijk is het lang goed gegaan tussen die 2 maar Oey is denk ik nooit een mak schaapje geweest en hij heeft onderschat wat de invloed van het burgermeesterschap van Femke op hun leven is. Daar lijkt hij nu genoeg van te hebben. Benieuwd wat Halsema nu gaat doen want het moet toch bijna wel hard aankomen..zo in de zeik worden gezet door je 'liefhebbende' partner.
Goed excuus om nóg een keer vreemd te gaan, lijkt mij. Misschien is één van haar vorige minnaars nog beschikbaar of heeft ze die sowieso nog warm gehouden.
pi_188947691
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:13 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Goed excuus om nóg een keer vreemd te gaan, lijkt mij. Misschien is één van haar vorige minnaars nog beschikbaar of heeft ze die sowieso nog warm gehouden.
Kurt Westerman misschien nog :?
Maar volgens hem was het vroeger al veel praten, weinig neuken :P
  zaterdag 14 september 2019 @ 21:22:47 #227
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188947726
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 20:33 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Vader Oey:
[..]

Zeer vreemd. De jongen wordt door de politie opgepakt, drie uur lang verhoord, en "eindeloos" door de burgemeester toegesproken.

En pas een maand later, toen er een artikel in een krant verscheen, begon hij zich af te vragen of hij een strafblad had.

Er klopt iets niet aan dit verhaal.
:')
Antifa
pi_188947749
’Huur van ambtswoning Halsema verre van marktconform’ :D

De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema stelde vandaag in een reactie op het debat dat was aangevraagd na het herbergen van een verboden wapen in de ambtswoning, dat zij voor bewoning van het pand een marktconforme huur betaalt. Dat is geenszins het geval, zegt de Amsterdamse makelaar Sven Heinen.

Het ‘Huis met de Kolommen’, zoals de ambtswoning ook heet, is namelijk gevestigd aan de Gouden Bocht, het meest prestigieuze stukje van de hoofdstedelijke Herengracht. Halsema woont met haar gezin op de derde - pas verbouwde - verdieping. Per maand betaalt de GroenLinks-bestuurder maximaal 2161 euro per maand aan huur. Dat bedrag is vastgelegd: volgens de Vereniging Nederlandse Gemeenten betaalt een burgemeester voor de bewoning namelijk maximaal 18 procent van het bruto salaris. Halsema verdient als burgemeester van de hoofdstad 12.006 euro bruto per maand en kan dus niet meer dan 2161 euro aan huur betalen.

Is dat bedrag voor een woning en ruime tuin marktconform? „De vraag stellen is ‘m beantwoorden”, zegt makelaar Sven Heinen, tevens voormalig voorzitter van de Amsterdamse Makelaarsvereniging. „Dat bedrag is natuurlijk totaal niet marktconform. Op de Prinsengracht werd onlangs een soortgelijke woning, die wel erg chique was ingericht en iets groter was, voor 13.000 euro per maand verhuurd.” :D

Heinen, die zelf wel eens in de ambtswoning is geweest en weet dat alleen de derde verdieping als woonverblijf is ingericht, stelt dat een marktconforme huur van die ruimte vele malen hoger ligt dan de vergoeding die Halsema betaalt. „Als je zo’n verdieping op de markt aanbiedt, schat ik in dat je de ruimte voor minstens 7.500 euro zou kunnen verhuren, oplopend naar 10.000 euro. Het huis is breed en vrij diep. Maar goed: als het wonen op zo’n locatie een secundaire arbeidsvoorwaarde is, is dat natuurlijk een mooie bijkomstigheid.”

https://www.telegraaf.nl/(...)rre-van-marktconform

Gaat lekker *O* *O* *O*
En maar blijven roeren in de stront _O- _O-
  zaterdag 14 september 2019 @ 21:27:16 #229
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188947801
De huurprijs van de ambtswoning is per CAO vastgesteld op 18% van het inkomen en dat is Halsema's schuld omdat?
Antifa
pi_188947822
quote:
Alleen als partner is-ie dan weer niet zo'n toffe peer.
pi_188947844
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:53 schreef Ringo het volgende:
Een wapen waarmee je niet kunt schieten lijkt me “nep” genoeg.
Gelukkig liep die jongen niet in Baltimore met dat wapen rond.
pi_188947870
Het is natuurlijk een inkoppertje voor de gemeenteraad om haar wereldvreemd te noemen. Een burgemeester die onder andere gaat over sociale woningbouw en de woningnood 🤔, marktconform...

Ze maakt het alleen maar erger, in plaats van een advocaat had ze beter een goede persvoorlichter kunnen inhuren.
pi_188947893
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Alleen als partner is-ie dan weer niet zo'n toffe peer.
Nee..maar dat is gelukkig het probleem van Femke. Geen idee wat Oey bezielde om dat interview te geven maar hij zegt dat hij impulsief is dus dat verklaart het al een beetje. Vind ik hem vermakelijk? Ja. Maar ook een beetje uhh apart.
  zaterdag 14 september 2019 @ 21:36:32 #234
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188947941
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:27 schreef VoMy het volgende:
De huurprijs van de ambtswoning is per CAO vastgesteld op 18% van het inkomen en dat is Halsema's schuld omdat?
Wel wanneer zij stelt dat de huur marktconform is om daarmee te ondersteunen dat het net als mijn inkijkpostzegel privé is.
Waarom ze in vredesnaam moet zeggen dat het conform de markt is, is mij verder een raadsel. Een soort van goedpraterij voor de in werkelijkheid inmense verschillen.

Dat zij daar woont vind ik niet meer dan terecht, al zou het voor niets zijn.
Een burgemeester mag ook van mij in een knap exclusieve woning zitten. Part of the job net als businessclass vliegen of auto met chauffeur etc.etc.
Echter dat "voordeel" komt meteen prijs van openheid wanneer het gaat om de functie.
pi_188947948
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:33 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Nee..maar dat is gelukkig het probleem van Femke. Geen idee wat Oey bezielde om dat interview te geven maar hij zegt dat hij impulsief is dus dat verklaart het al een beetje. Vind ik hem vermakelijk? Ja. Maar ook een beetje uhh apart.
Leuk voor een netwerkgesprekje maar een hele vreemde vogel.
pi_188947989
quote:
18s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:36 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wel wanneer zij stelt dat de huur marktconform is om daarmee te ondersteunen dat het net als mijn postzegel privé is.
Waarom ze in vredesnaam moet zeggen dat het conform de markt is, is mij verder een raadsel. Een soort van goedpraterij voor de in werkelijkheid inmense verschillen.

Dat zij daar woont vind ik niet meer dan terecht, al zou het voor niets zijn.
Een burgemeester mag ook van mij in een knap exclusieve woning zitten. Part of the job net als businessclass vliegen of auto met chauffeur etc.etc.
Echter dat "voordeel" komt meteen prijs van openheid wanneer het gaat om de functie.
zoals ik het begreep meent zij te zeggen dat zij huur betaald dus dat iedereen zijn mond moet houden. Want privé

Maar die vlieger gaat niet op bij andere burgers van Nederland waar verboden wapens, nepwapens of andere criminele zaken worden aangetroffen in hun privewoning. Alleen dat kwartje lijkt niet te vallen bij de burgemeester en haar man...
pi_188948344
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

zoals ik het begreep meent zij te zeggen dat zij huur betaald dus dat iedereen zijn mond moet houden. Want privé

Maar die vlieger gaat niet op bij andere burgers van Nederland waar verboden wapens, nepwapens of andere criminele zaken worden aangetroffen in hun privewoning. Alleen dat kwartje lijkt niet te vallen bij de burgemeester en haar man...
Ze ontzegt de politie toch geen toegang.

Ze wil alleen niet alles delen met haar collega's.
Lijkt me vooralsnog niet meer dan logisch.
Over elke andere burger wordt ook niet in de gemeenteraad gesproken.

Als blijkt dat ze volgens de procedure wel openheid moet geven aan de raad, dan zal ze dit neem ik aan ook doen.
pi_188948473
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 22:08 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ze ontzegt de politie toch geen toegang.

Ze wil alleen niet alles delen met haar collega's.
Lijkt me vooralsnog niet meer dan logisch.
Over elke andere burger wordt ook niet in de gemeenteraad gesproken.

Als blijkt dat ze volgens de procedure wel openheid moet geven aan de raad, dan zal ze dit neem ik aan ook doen.
Ze is burgemeester en geen beppie van zes hoog uit de Bijlmer.

Ze draait zichzelf de ellende in. Nou ja vandaag deed haar man dat voor haar.
  zaterdag 14 september 2019 @ 22:20:47 #239
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_188948661
Robert Oey had kunnen weten wat het protocol is rond (nep)wapens voor filmgebruik. Het staat uitgebreid beschreven op de gemeentesite amsterdam.nl. Een voorwaarde is dat wapens na gebruik in een kluis bewaard moeten worden en dat de politie, indien gewenst, een kluiscontrole kan uitvoeren.

Als er (nep)wapens op de filmset gebruikt worden, heeft de filmer vooraf toestemming nodig van de politie, via een mail aan de korpschef. De politie verleent de zogenoemde Tijdelijke Verhuur Wapens-vergunning als de gemeente toestemming heeft gegeven om te filmen. Bij het afhalen van de Tijdelijke Verhuur Wapens moet de beheerder onder andere de originele toestemming van de burgemeester (!) meenemen (alleen bij gebruik van wapens).
Het gebruik van wapens op de openbare weg of op publiek toegankelijke plaatsen mag alleen als er vooraf schriftelijke toestemming is verleend door de burgemeester.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')