quote:Op zaterdag 14 september 2019 20:06 schreef Loekie1 het volgende:
Denk je eens in hoe het zou zijn als het omgekeerd was: hij burgemeester en zij die zo'n interview in de krant zou zetten met: ik overtreed elke dag de wet! Ik parkeer gewoon op een laad- en losplek ook al vindt mijn man de burgemeester dat niet leuk! Mijn man vroeg of ik terugkwam maar ik ben nog twaalf dagen gebleven etc. Ja, pistool was van mij, heb het in een kastje gelegd, ja hoor eens, ik ben geen verlengstuk van mijn man, ik heb mijn eigen leven! Kun je je gewoon niet voorstellen.
Nogmaals wat is voor jou bewijs ? Hoe zie je dat voor je ?quote:Op zaterdag 14 september 2019 20:02 schreef FYazz het volgende:
[..]
Een heel verhaal om te verbloemen dat de Telegraaf geen enkel bewijs heeft aangeleverd voor de vraag die zij stelde.
Het was een uitgedachte clickbait titel. De Telegraaf stelt een vraag met het woord doofpot erin.
In het stuk wordt vervolgens letterlijk geciteerd dat er geen sprake is van een doofpot.
Daarnaast heeft Halsema direct de gemeentesecretaris op de hoogte gesteld als het Bureau Integriteit.
Echter, de haat van de Telegraaf jegens Halsema is zo groot dat de krant vervolgens aan het eind van het stuk verzuimd om de eigen vraag met "nee" te beantwoorden. Dit in de hoop dat bij de achterban en twijfelaars twee woorden blijven hangen "Halsema en doofpot" i.p.v. de feiten.
En het is de Telegraaf nog gelukt ook gezien de 14 delen hier.
Die Wagemakers kletst uit zijn nek. Op zijn eigen site biedt hij notabene onklaar gemaakte handvuurwapens aan.quote:Op zaterdag 14 september 2019 19:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
De revolver van Oey, onklaar gemaakt of niet, is volgens de Bavelse wapenhandelaar Wagemakers hartstikke illegaal.![]()
![]()
,,Dat mocht in 1999 niet en nu nog niet.’’ Filmmaker Oey had het vuurwapen naar eigen zeggen in ‘99 in Duitsland op de kop getikt voor zijn werk. In Nederland mogen alleen onklaar gemaakte jachtgeweren verkocht worden, er zijn dan bovendien certificaten nodig dat het wapen het echt niet meer doet. ,,Pistolen en revolvers mag je alleen hebben als ze in de lengte zijn doorgezaagd. Dan zijn het een soort schilderijtjes voor aan de muur.’’
Robert Oey wordt komende week door de politie verhoord over verboden wapenbezit.
Het Openbaar Ministerie in Noord-Holland kan niet zeggen of het werk maakt van het verboden wapen dat in de ambtswoning van de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema heeft gelegen. ,,Dat maakt deel uit van het onderzoek naar de zaak rond haar zoon’’, zegt een woordvoerster. Zij verwacht dat de officier van justitie die deze kwestie behandelt, voor het eind van de maand meer duidelijkheid kan brengen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)mbtswoning~a281faac/
Zo en nu zijn er al twee verdachten![]()
![]()
![]()
![]()
Blijven roeren mensen
Ja en dat doet hij met certificaat. Wat is er volgens jou mis ?quote:Op zaterdag 14 september 2019 20:21 schreef grimselman het volgende:
Die Wagemakers kletst uit zijn nek. Op zijn eigen site biedt hij notabene onklaar gemaakte handvuurwapens aan.
En elke paardenlul is er één van geile hengst die merries berijdt.quote:Op zaterdag 14 september 2019 20:20 schreef speknek het volgende:
Las op Twitter:
Achter elke sterke vrouw
Staat een paardelul
Correctie: er is geen huwelijk.quote:Op zaterdag 14 september 2019 19:24 schreef Pleun2011 het volgende:
Waarom zou het einde van het huwelijk het burgermeesterschap ondermijnen? Mijn indruk die ik kreeg is dat de heer Oey er niet rouwig om zal zijn als de relatie strandt, maar misschien is Femke wel erg gek op hem en pikt ze dit soort fratsen. Boeit mij eigenlijk niet.
Je kunt makkelijk iets antidateren, kijk maar naar Chicago PDquote:Op zaterdag 14 september 2019 19:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De vraag is nu natuurlijk of Robert Oey toestemming van de burgemeester had voor dat wapen
Ik doel op dit stukje tekst: Pistolen en revolvers mag je alleen hebben als ze in de lengte zijn doorgezaagd. Dan zijn het een soort schilderijtjes voor aan de muur.’’quote:Op zaterdag 14 september 2019 20:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ja en dat doet hij met certificaat. Wat is er volgens jou mis ?
Enne in NL is er geen erkenningsinstantie die certifcaten afgeeft voor/van onklaar gemaakte wapens. Onklaar gemaakte wapens die je hier via internet kunt kopen, zijn elders in de EU onklaar gemaakt.
Dat kan met terugwerkende kracht nog wel even worden geregeld, lijkt me.quote:Op zaterdag 14 september 2019 19:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De vraag is nu natuurlijk of Robert Oey toestemming van de burgemeester had voor dat wapen
Of hij pakt nu alle blaam en is een droomvent.quote:Op zaterdag 14 september 2019 20:20 schreef speknek het volgende:
Las op Twitter:
Achter elke sterke vrouw
Staat een paardelul
Zeer vreemd. De jongen wordt door de politie opgepakt, drie uur lang verhoord, en "eindeloos" door de burgemeester toegesproken.quote:Tot half augustus. Het gezin is nét op vakantie op een eiland voor de kust in Kenia („Er komen daar nagenoeg geen Nederlanders”) als Halsema een telefoontje krijgt van haar woordvoerder. „Hij zei: ‘De Telegraaf weet van de arrestatie. Ze gaan morgen breed uitpakken’. Toen we dat aan onze zoon vertelden, zag ik het bloed wegtrekken uit zijn gezicht. Hij zat vol vragen. ‘Heb ik nu een strafblad?’” Hij haalt het moment terug: „We zaten op een idyllische plek maar er werd alleen maar gehuild.”
Idd want neuken doen ze zeker niet meerquote:Op zaterdag 14 september 2019 20:29 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Correctie: er is geen huwelijk.
Ze delen hetzelfde bed, meer niet.
Terwijl hij toch, naar eigen zeggen, beschikt over een paardenlul.quote:Op zaterdag 14 september 2019 20:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Idd want neuken doen ze zeker niet meer![]()
Ja, stupiditeit kan soms vertederend zijn.quote:Op zaterdag 14 september 2019 20:35 schreef Pleun2011 het volgende:
Eerlijk gezegd mag ik die Oey ergens wel. Het interesseert hem overduidelijk geen reet wat mensen van hem vinden. Een verademing in deze overgevoelige maatschappij waarin iedereen maar aardig wil worden gevonden (terwijl maar heel weinig mensen echt aardig zijn)
De wapenhandelaar kent de regels uitstekend, echter beter dan jij en en zeker mij.quote:Op zaterdag 14 september 2019 20:29 schreef grimselman het volgende:
[..]
Ik doel op dit stukje tekst: Pistolen en revolvers mag je alleen hebben als ze in de lengte zijn doorgezaagd. Dan zijn het een soort schilderijtjes voor aan de muur.’’
Is gewoon niet waar
Bij revolvers wordt de cilinder met een frees zodanig uitgehold dat deze geen patronen meer kan opnemen. Ook bij de revolver worden onderin de loop drie gaten geboord en deze zijn dan dus ook zichtbaar. Verder komt er in de loop, vlak na de cilinder, een hardstalen pen dwars dor de loop. Haan en cilinder kunnen meestal nog wel worden bewogen.
Dus niks in de lengte doorgezaagd.
Een wapenhandelaar die dus de regels niet kent.
Ik mag dat zeker ook. Gewoon je kop omhoog en bereid zijn de consequenties te nemen en niet wegvluchten in verzinsels. Het geluk van helicopterende curling ouders die net als de kerk je zieltje wel regelen kan mij ook gestolen worden.quote:Op zaterdag 14 september 2019 20:35 schreef Pleun2011 het volgende:
Eerlijk gezegd mag ik die Oey ergens wel. Het interesseert hem overduidelijk geen reet wat mensen van hem vinden. Een verademing in deze overgevoelige maatschappij waarin iedereen maar aardig wil worden gevonden (terwijl maar heel weinig mensen echt aardig zijn)
quote:Uit een interview met NRC Handelsblad blijkt zaterdag dat haar echtgenoot, de filmproducent Robert Oey, de achilleshiel van de burgemeester is.
quote:Want volgens strafpleiter Yehudi Moszkowicz is de burgemeester in de overtreding als zij weet – of niet aannemelijk kan maken dat ze niet wist – dat er thuis illegale wapens voorhanden zijn. Het zijn vragen die Halsema uit zichzelf nog niet beantwoord heeft en die gesteld moeten worden.
Het lijkt mij eerder dat Halsema háár spullen moet pakken.quote:Ook van Halsema verwacht niemand dat zij haar partner controleert. Maar op dit moment maakt hij het de burgemeester van Amsterdam moeilijker om haar belangrijke werk te kunnen doen. Oey moet zich herpakken of zijn spullen pakken.
Handvuurwapens, voorladers, automatische en half-automatische vuurwapens mochten niet op deze wijze onklaar gemaakt worden. Deze mochten alleen in bezit van de burger zijn als ze overlangs waren doorgezaagd.quote:Op zaterdag 14 september 2019 20:29 schreef grimselman het volgende:
[..]
Ik doel op dit stukje tekst: Pistolen en revolvers mag je alleen hebben als ze in de lengte zijn doorgezaagd. Dan zijn het een soort schilderijtjes voor aan de muur.’’
Is gewoon niet waar
Bij revolvers wordt de cilinder met een frees zodanig uitgehold dat deze geen patronen meer kan opnemen. Ook bij de revolver worden onderin de loop drie gaten geboord en deze zijn dan dus ook zichtbaar. Verder komt er in de loop, vlak na de cilinder, een hardstalen pen dwars dor de loop. Haan en cilinder kunnen meestal nog wel worden bewogen.
Dus niks in de lengte doorgezaagd.
Een wapenhandelaar die dus de regels niet kent.
Je bazelt, en je kunt blijven bazelen maar dat maakt niet dat er dan ineens wel bewijs is voor een doofpot.quote:Op zaterdag 14 september 2019 20:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nogmaals wat is voor jou bewijs ? Hoe zie je dat voor je ?
Moeten journalisten hun bronnen openbaren ?
Tuurlijk is nieuws "clickbait", hier weliswaar met een tamelijke brisante inhoud, waarr alle media goed garen spinnen. Het is ook de taak van journalistieke media dit soort zaken aan te kaarten of te ontkrachten. Dat is ergens ook mijn en jouw taak hier. Kijken waar het inkantelt. Dat hoort zo in een democratie.
Wanneer het gaat om de usual suspects, ter extreme zijde mag dat kennelijk wel maar zodra het gaat om een vermeende omhoog geprezen Heilige Maria; gaan luiken voor het weerlicht dicht.
Een heel verhaal waar weinig weerwoord op is anders dan dat het wettig en juridisch overtuigend bewezen moet worden. Dat willen, is je richten op daders om he tprobleme op te lossen terwijl hier iets veel belangrijkers speelt nl. de functie.
Ik vind het op de eerste rij zittend wel heel vermakelijk hoe het ene na het andere (soms persoonlijke) verwijt mettertijd onderuit wordt gehaald. Net weer een voorraadje popcorn gehaald.
Kennelijk is het lang goed gegaan tussen die 2 maar Oey is denk ik nooit een mak schaapje geweest en hij heeft onderschat wat de invloed van het burgermeesterschap van Femke op hun leven is. Daar lijkt hij nu genoeg van te hebben. Benieuwd wat Halsema nu gaat doen want het moet toch bijna wel hard aankomen..zo in de zeik worden gezet door je 'liefhebbende' partner.quote:Op zaterdag 14 september 2019 20:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Echter ook geleerd dat wanneer je wat wil bereiken op de fake-me-ladder, je het best een gedewëe partner inkoppelt die weet dat de plaats een stap achter is.
Goed excuus om nóg een keer vreemd te gaan, lijkt mij. Misschien is één van haar vorige minnaars nog beschikbaar of heeft ze die sowieso nog warm gehouden.quote:Op zaterdag 14 september 2019 21:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Kennelijk is het lang goed gegaan tussen die 2 maar Oey is denk ik nooit een mak schaapje geweest en hij heeft onderschat wat de invloed van het burgermeesterschap van Femke op hun leven is. Daar lijkt hij nu genoeg van te hebben. Benieuwd wat Halsema nu gaat doen want het moet toch bijna wel hard aankomen..zo in de zeik worden gezet door je 'liefhebbende' partner.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |