abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188942931

quote:
Zoon Femke Halsema gearresteerd in verband met gewapende inbraak

Burgemeester Femke Halsema (GroenLinks) van Amsterdam is in grote verlegenheid gebracht door de arrestatie van haar minderjarige zoon in verband met een gewapende inbraak. Dat schrijft De Telegraaf woensdag.

De vijftienjarige jongen werd in het weekeinde van 14 juli opgepakt na een achtervolging. De burgemeesterszoon was met een andere jongen op de vlucht omdat zij waren betrapt bij een inbraak op een woonboot.

Na de arrestatie vond de politie op de woonboot twee messen die de jeugdige verdachten kennelijk als wapen hadden meegenomen. Ook werd op de vluchtroute een alarmpistool gevonden. De politie vermoedt dat het tweetal het wapen tijdens het vluchten heeft weggegooid.

Binnen kringen van politie en Openbaar Ministerie is groot ongenoegen omdat de aanhouding al weken ’onder de pet’ wordt gehouden. De officiėle reden is dat het onderzoek in alle rust moet plaatsvinden. Veel politiemensen vrezen echter dat het incident in de doofpot gaat.

De affaire is pijnlijk voor Halsema. Dinsdag schreef de burgemeester aan de gemeenteraad dat ze gaat kijken of er extra maatregelen nodig zijn naar aanleiding van de recente geweldsincidenten in de stad.De hoofdstad werd de afgelopen week opgeschrikt door meerdere schietincidenten, waarvan meerdere in Zuidoost, in Geuzenveld en op IJburg. Ook werd er een handgranaat gevonden bij een woning in Zuidoost.

https://tpo.nl/2019/08/14(...)verband-met-inbraak/
Update :
Het "nepwapen" blijkt van vader te zijn, en niet echt een nepwapen maar een onklaar gemaakte revolver.
Heeft 10 dagen in de ambtswoning gelegen.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ambtswoning-a3973363
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188942938
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:41 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Hij had haar de deur moeten wijzen toen ze andere piemels besloot te happen.
heeft ze gehapt? :')
pi_188942943
Kan #1 even worden gecorrigeerd? Er staat nog steeds "nepwapen".
pi_188942953
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:48 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

heeft ze gehapt? :')
Vermoedelijk wel. Hoe verklaar je anders haar benoeming in een functie waarvoor ze totaal ongeschikt blijkt te zijn?
pi_188942956
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, laten we een roddel van GS even tot feit bombarderen....
Halsema heeft een verleden waarin ze met enige regelmaat buiten de post heeft gepiest. Moet zij weten, maar dit is geen groot geheim voor mensen uit Halsema's kringen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_188942959
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:41 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Hij had haar de deur moeten wijzen toen ze andere piemels besloot te happen.
Ja, laten we een roddel van GS even tot feit bombarderen....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188942967
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Vermoedelijk wel. Hoe verklaar je anders haar benoeming in een functie waarvoor ze totaal ongeschikt blijkt te zijn?
wie moet je happen dan? Rutte of Alex?
pi_188942968
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:49 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Halsema heeft een verleden waarin ze met enige regelmaat buiten de post heeft gepiest. Moet zij weten, maar dit is geen groot geheim voor mensen uit Halsema's kringen.
Is zij dan een liefhebber van de golden shower?
pi_188942974
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:49 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dan nog is dat tussen hen en neem ik aan dat hij prima weet of zijn kinderen zijn kinderen zijn.
En dat hij ze niet erkend had als ze dat niet waren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator zaterdag 14 september 2019 @ 15:51:13 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188942982
wat maakt iemand geschikt of ongeschikt voor de functie burgemeester?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188942983
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Kan #1 even worden gecorrigeerd? Er staat nog steeds "nepwapen".
Verder ook wel dit. Het moet in dit dossier nu wel eens afgelopen zijn met de zoetige verkleinwoordjes. Het gaat al erg lang niet meer over kwajongensstreken, geklier, keet trappen.

Feiten op tafel en de rechter en de gemeenteraad laten oordelen.
pi_188942988
Wat een vervelend mannetje, die vent van haar met zijn 'moet ik dan voor een rood stoplicht stoppen alleen omdat ik de man van ben?'.

Zulke figuren verdienen het ook gewoon om een keer een rolstoel in gereden te worden.
  zaterdag 14 september 2019 @ 15:52:03 #13
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188942992
quote:
Waar blijkt die ongeschiktheid eigenlijk uit? Behalve dat ze bij de verkeerde partij zit volgens de deuglulloʼs van Baudet?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_188942996
quote:

[..]

Dat is volgens mij eerder het resultaat van politieke spelletjes dan in de juiste piemel happen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_188943000
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:51 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Verder ook wel dit. Het moet in dit dossier nu wel eens afgelopen zijn met de zoetige verkleinwoordjes. Het gaat al erg lang niet meer over kwajongensstreken, geklier, keet trappen.

Feiten op tafel en de rechter en de gemeenteraad een oordeel op tafel.
Verder helemaal niet "ook dit" want ik was die zin in de OP al aan het aanpassen terwijl hij om aanpassing vroeg, ik had diezelfde vraag immers ook al in het gekaapte topic gezien.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 14 september 2019 @ 15:53:53 #16
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188943009
Een wapen waarmee je niet kunt schieten lijkt me “nep” genoeg.
  Moderator zaterdag 14 september 2019 @ 15:54:14 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188943013
je kunt het ook moeilijk een echt wapen noemen als je er niet mee kunt schieten
pi_188943016
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:51 schreef sp3c het volgende:
Volgens heel veel NWS-users maakt het feit dat je fractievoorzitter van GL bent geweest je per definitie ongeschikt.

Verder zie ik nog geen argumenten die wel ergens over gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188943023
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:53 schreef Ringo het volgende:
Doet er niet zo toe, het blijft illegaal.
pi_188943027
quote:
Zo'n auto die begrensd is tot 25 km/u is ook ineens een brommer, maar het ziet er nog wel uit als een auto. Is het dan nog een echte auto?

En nee, dan bedoel ik dus niet zo'n brommobiel, maar letterlijk een omgebouwde Golf of Caddy, maar misschien moet je op het platteland wonen om die af en toe te zien rijden :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188943031
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:52 schreef Ringo het volgende:

[..]

Waar blijkt die ongeschiktheid eigenlijk uit? Behalve dat ze bij de verkeerde partij zit volgens de deuglulloʼs van Baudet?
Alleen al uit het uit de hand lopen van deze affaire. Voor de functie van burgemeester heb je gezag nodig. Nu blijkt dat haar eigen man en zoon al volledig schijt hebben aan haar.
  Moderator zaterdag 14 september 2019 @ 15:57:57 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188943040
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dus een kapot wapen is geen echt wapen?
Een fiets met een lekke band is opeens geen fiets meer?
maar het is niet kapot, dan zou je het nog kunnen repareren en dat zou hier niet het geval mogen zijn
pi_188943042
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zo'n auto die begrensd is tot 25 km/u is ook ineens een brommer, maar het ziet er nog wel uit als een auto. Is het dan nog een echte auto?

En nee, dan bedoel ik dus niet zo'n brommobiel, maar letterlijk een omgebouwde Golf of Caddy, maar misschien moet je op het platteland wonen om die af en toe te zien rijden :D
ja het is nog steeds een auto.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_188943043
quote:

[..]

Dat, en dat is dan ook het enige.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188943044
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:54 schreef sp3c het volgende:
Een misverstand. Een wapen waar mee je kunt dreigen, is wel degelijk een wapen.
  zaterdag 14 september 2019 @ 15:58:42 #26
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188943047
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:56 schreef Oostwoud het volgende:
Doet er niet zo toe, het blijft illegaal.
Ja, en? Dat hele woonbootincident is toch allang en breed bij Justitie in onderzoek? Er zijn alleen wat meer feiten in het openbaar gekomen, zodat boerenlullenburgermannetjes zoals jij en ik kunnen meesmullen.
pi_188943050
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

ja het is nog steeds een auto.
Nou, juridisch is het dan een brommer, het heeft ook een brommerkenteken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188943051
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

maar het is niet kapot, dan zou je het nog kunnen repareren en dat zou hier niet het geval mogen zijn
Onklaar maken is niets anders dan kapot maken.
pi_188943054
quote:
Als burgemeester behoor je een zeker overwicht te hebben binnen de gemeente/stad waar je burgemeester van bent en daar de touwtjes stevig in handen kan houden. Als je al faalt om dat voor elkaar te krijgen in je eigen gezin, maak je geen sterke indruk.

Verder sta je aan het hoofd van de lokale politie en lijkt het me voor de hand liggend dat je je zelf dus aan de wet houdt en er voor zorgt dat je gezin dat ook doet. Wat haar vriend uitspookt is tot daar en toe, maar als moeder is ze wel verantwoordelijk voor wat haar zoon doet. Nogmaals, wat hij doet is zeker niet haar schuld, maar ze blijft verantwoordelijk.

Hoe ze nu omgaat met deze situatie is vrij sneu, ze schuift het elke keer af op: ''Het is een privékwestie en ik moet toch mijn zoon beschermen''...sorry maar zo werkt dat niet. Dit is allang geen privékwestie meer en als je zoon zich slecht gedraagt of de wet overtreedt hoef je die niet te beschermen. Het feit dat Halsema dit niet goed doorheeft maar haar ongeschikt als burgemeester.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 14 september 2019 @ 15:59:15 #30
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188943055
quote:

[..]

Iets met misbruik van functie, gebrek aan ervaring of niet in staat zijn de onveiligheid in de stad daadwerkelijk aan te laten pakken. Het had sws beter geweest dat Halsema eerst had geoefend in Middelburg of beter (als probleem stad) Tilburg of mijn part Lelystad. Nooit slim om mensen zonder bestuurservaring, te bombarderen tot opperhoofd.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188943060
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:54 schreef sp3c het volgende:
Je kunt er nog steeds mee slaan :7
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_188943067
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, juridisch is het dan een brommer, het heeft ook een brommerkenteken.
Ja en technisch is het een auto.
  zaterdag 14 september 2019 @ 16:00:29 #33
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188943071
quote:
Wat voor de wet als ook degene die er mee kan worden bedreigd, verder niet uitmaakt.
pi_188943076
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:58 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Qua dreiging is een nepwapen dat niet van echt te onderscheiden is niet minder bedreigend hoor. Maar in jouw vocabulaire is alleen zo'n plastic ding van de kermis een nepwapen?
  Moderator zaterdag 14 september 2019 @ 16:02:02 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188943083
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:58 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

ja maar dan is je vieze onderbroekje ook een wapen
pi_188943088
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja en technisch is het een auto.
Ja, en als een 15-jarige er vervolgens mee gaat rijden wordt die bekeurd voor het besturen van een brommer zonder rijbewijs.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188943091
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:01 schreef Chia het volgende:

[..]

Qua dreiging is een nepwapen dat niet van echt te onderscheiden is niet minder bedreigend hoor. Maar in jouw vocabulaire is alleen zo'n plastic ding van de kermis een nepwapen?
Het woord nepwapen komt in mijn vocabulaire überhaupt niet voor. Dit woord is verzonnen in een wanhopige poging om het minder erg te maken.
pi_188943093
quote:

[..]

Een nepwapen is iets dat lijkt op een wapen maar dat niet is. Een echt wapen dat onklaar is gemaakt is precies dat: een echt wapen.
pi_188943098
quote:

[..]

Een klappertjespistooltje, compleet met knaloranje dopje op de loop.

Mijn god, ik kijk naar de salontafel en daar ligt een Nerf gun :o :o :o
Heb ik weer :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188943109
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, en als een 15-jarige er vervolgens mee gaat rijden wordt die bekeurd voor het besturen van een brommer zonder rijbewijs.
Dat maakt het technisch niet opeens een brommer. Comclusie: de juridische werkelijkheid zegt ook niet alles.
  zaterdag 14 september 2019 @ 16:05:24 #41
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188943110
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

Daarom is het ook nuttig te weten volgens wie het een onklaar gemaakt vuurwapen betreft.
Zou zomaar kunnen dat men voor het filmische realiteitskarakter alleen de haan of vuurpin heeft gewijzigd zodat je er geen echte kogels mee kunt doen schieten.

Wanneer Oey een certifcaat kan laten zien van een erkenningsinstantie, zal dat een hoop discussie schelen. Tot die tijd ga ik uit van een onklaar vuurwapen dat weer werkend kan worden gemaakt.
pi_188943112
Het wordt toch steeds erger deze zaak. Nu blijkt dus dat de zoon van de burgemeester van Amsterdam, die een Duitse grootmoeder heeft, te beschikken over een revolver uit het land van de nazi's, naar verluidt onklaar gemaakt, en daarmee de hoofdstad onveilig heeft gemaakt.
  Moderator zaterdag 14 september 2019 @ 16:06:59 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188943122
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:05 schreef Vallon het volgende:

[..]

Daarom is het ook nuttig te weten volgens wie het een onklaar gemaakt vuurwapen betreft.
Zou zomaar kunnen dat men voor het filmische realiteitskarakter alleen de haan of vuurpin heeft gewijzigd zodat je er geen echte kogels mee kunt doen schieten.

Wanneer Oey een certifcaat kan laten zien van een erkenningsinstantie, zal dat een hoop discussie schelen. Tot die tijd ga ik uit van een onklaar vuurwapen dat weer werkend kan worden gemaakt.
certificaat is wel belangrijk ja maar we gingen sowieso al uit van een verboden wapen meen ik
  zaterdag 14 september 2019 @ 16:07:55 #44
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188943129
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:00 schreef Vallon het volgende:
Wat voor de wet als ook degene die er mee kan worden bedreigd, verder niet uitmaakt.
Klopt, daarom is het ook niet toegestaan om een nepwapen bij je te dragen.
pi_188943130
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Een nepwapen is iets dat lijkt op een wapen maar dat niet is. Een echt wapen dat onklaar is gemaakt is precies dat: een echt wapen.
Maar Sjoukje had het over de mate van dreiging die ergens vanuit gaat en dat dat bepalend is voor of iets een wapen is of niet. En als je kan dreigen met een wapen is het een wapen. Een mooie cirkel dus.
  Moderator zaterdag 14 september 2019 @ 16:08:22 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188943134
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het wordt toch steeds erger deze zaak. Nu blijkt dus dat de zoon van de burgemeester van Amsterdam, die een Duitse grootmoeder heeft, te beschikken over een revolver uit het land van de nazi's, naar verluidt onklaar gemaakt, en daarmee de hoofdstad onveilig heeft gemaakt.
damn als je het zo zegt ... heeft oom agent toch mooi een nieuwe bezetting voorkomen w/

#neverforget
pi_188943138
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

certificaat is wel belangrijk ja maar we gingen sowieso al uit van een verboden wapen meen ik
We gingen uit van een verboden wapen waar de zoon zich voor moest verantwoorden bij de rechter.

Nu is gebleken dat dus ook de bedpartner van de burgemeester zich zal moeten verantwoorden voor het bezit van een verboden wapen.

Wie volgt?
  zaterdag 14 september 2019 @ 16:09:17 #48
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188943145
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het wordt toch steeds erger deze zaak.
Nee hoor, het zijn jouw zenuwen die weer eens opspelen. Daar kun je voor in therapie.
  Moderator zaterdag 14 september 2019 @ 16:09:41 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188943149
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:08 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

We gingen uit van een verboden wapen waar de zoon zich voor moest verantwoorden bij de rechter.

Nu is gebleken dat dus ook de bedpartner van de burgemeester zich zal moeten verantwoorden voor het bezit van een verboden wapen.

Wie volgt?
dat is nog niet gebleken maar het zit er dik in
pi_188943170
quote:
Bestuurlijke ervaring lijkt me wel handig, zeker voor een burgemeester van een grote stad. Ze heeft alleen in een paar commissies gezeten en op de kippenren van GroenLinks gepast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')