wij hebben hier een nummer van de 'noodtandarts' in het weekend, ik zou gewoon bellen om te overleggen wat handig is, straks snijdt ze in haar tong ofzoquote:Op zondag 8 september 2019 10:33 schreef FlyingFish het volgende:
Em is met kruipen (?) fout gevallen en nu zijn er twee mini stukjes van haar voortanden afgebroken die nu ook vlijmscherp zijn. Het plan is om morgen even onze tandarts te bellen om te overleggen, maar verder kan ik hier nu niets mee, toch? Het lijkt me geen haast genoeg te hebben voor de spoedtandarts. Het gaat om stukjes van 1 en een halve millimeter schat ik, en het zijn gelukkig maar melktanden.
Voorlopig is voor iedereen het verschil tussen Em en Lala makkelijk te zien als ze lachen :’)
Meestal wisselt het per week wie er dienst heeft, en wordt de naam en het telefoonnummer van de dienstdoende tandarts ingesproken op het bandje van het antwoordapparaat van de eigen tandarts. Heb je nu niks meer aan, maar toch.quote:Op zondag 8 september 2019 21:00 schreef FlyingFish het volgende:
Ik kon ook op de website van mijn nieuwe tandarts niets vinden over een aan hen verbonden noodtandarts dus uiteindelijk maar zo gelaten.
Goed om te weten, weer wat geleerdquote:Op maandag 9 september 2019 08:34 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Meestal wisselt het per week wie er dienst heeft, en wordt de naam en het telefoonnummer van de dienstdoende tandarts ingesproken op het bandje van het antwoordapparaat van de eigen tandarts. Heb je nu niks meer aan, maar toch.
+1, dat gaat echt best snel! Ik mocht van de tandarts alleen geen wortels meer bijten enzo, voor het geval dat. Maar dat waren wel al grotemensentanden.quote:Op maandag 9 september 2019 21:09 schreef Lemijn het volgende:
Vanuit mijn eigen tanden kan ik dat wel bevestigen. Ik brak een paar jaar geleden een klein stukje van een voortand. Eerst was dat loeischerp maar dat verdween best snel.
Hier heeft de tandarts er ook niks aan gedaan. Is gebeurd toen hij met 3 jaar van de trap kukkelde, en nu met 7 (wisselt niet snel) zit het er nog.quote:Op zondag 8 september 2019 10:33 schreef FlyingFish het volgende:
Em is met kruipen (?) fout gevallen en nu zijn er twee mini stukjes van haar voortanden afgebroken die nu ook vlijmscherp zijn. Het plan is om morgen even onze tandarts te bellen om te overleggen, maar verder kan ik hier nu niets mee, toch? Het lijkt me geen haast genoeg te hebben voor de spoedtandarts. Het gaat om stukjes van 1 en een halve millimeter schat ik, en het zijn gelukkig maar melktanden.
Voorlopig is voor iedereen het verschil tussen Em en Lala makkelijk te zien als ze lachen :’)
I feel you! Wat een pokke geluid hè.quote:Op vrijdag 13 september 2019 21:08 schreef Takkie88 het volgende:
Sofie is officieel geen baby meer maar ik stel m’n vraag toch maar hier: Sofie heeft met haar 4 tandjes het knarsentanden ontdektals er een geluid is wat ik niet aan kan horen dan is het dit wel
iemand tips om dit zo snel mogelijk te stoppen? Ze doet het ondertussen ook tijdens het spelen, afleiden werkt dus niet
![]()
En weet iemand of het knarsentanden nu ook al zoveel kwaad kan?
Dat zijn matrasmaten.quote:Op maandag 16 september 2019 10:27 schreef Nanuke het volgende:
Volgens mij is een eenpersoonsmaat 90x200 en een eenpersoons bed ook zoiets. 140x200 is een twijfelaar. Tenminste dat dacht ik altijd. Misschien heb ik ongelijk.
Op mijn eenpersoons van 90 x 200 had ik 140 x 200 liggen. Op onze tweepersoons van 180 x 200 hebben we 240 x 220 liggen. Anders kun je je niet omdraaien zonder koude billen, zegmaar.quote:Op maandag 16 september 2019 10:40 schreef Nanuke het volgende:
Ik dacht altijd dat matras/dekbedmaten hetzelfde waren. Ik voel me een beetje dom nu. Maar in dat geval vertrouw ik er maar op dat 150×120 wel prima is.
In een peuterbed past ook prima een eenpersoonsbed.quote:Op maandag 16 september 2019 10:40 schreef Nanuke het volgende:
Ik dacht altijd dat matras/dekbedmaten hetzelfde waren. Ik voel me een beetje dom nu. Maar in dat geval vertrouw ik er maar op dat 150×120 wel prima is.
Pindakaasquote:Op maandag 28 oktober 2019 21:28 schreef Molo het volgende:
Ja hoi, vraagje
Heeft iemand een tip?
Mijn dochter heeft twee pleisters op haar knuffel geplakt en die kleefkracht is vrij heftig![]()
![]()
Beide geen idee hoe toe te passenquote:
Dit, of als je het in huis hebt, pure alcohol. Gebruiken we op mijn werk ook om bruine leucotape etc te verwijderen. En daarna een rondje wasmachinequote:Op dinsdag 29 oktober 2019 06:29 schreef Roomsnoes het volgende:
Pleisterverwijderaar? Hebben ze vast bij kruidvat.
Ik denk niet dat dat veel kwaad van hoor, als hij er van ontspant is dat prima toch. Krampjes zijn een bitch, dus whatever works, worksquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 08:13 schreef Bot13 het volgende:
Kersverse papa van een schitterend mannetje van 3 weken oud hier
Hij is best groot en sterk voor zijn leeftijd, en als hij krampjes heeft is z'n buik soms echt net een blok graniet. Ik begon eerst met de vlakke hand over zijn buik heenwrijven, maar dat lijkt behalve wat warmte niet veel te doen. Maar als ik wat harder met mijn duim rond z'n navel draai/duw wordt hij snel stiller en na een paar seconden hoor je gewoon z'n darmpjes 'doorlopen'. Klinkt dus alsof ik hem er het meeste mee help, maar ik doe het, tja, best wel 'hard'. Het is echt meer kneden dan wrijven. Kan dat geen kwaad?
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 08:13 schreef Bot13 het volgende:
Kersverse papa van een schitterend mannetje van 3 weken oud hier
Hij is best groot en sterk voor zijn leeftijd, en als hij krampjes heeft is z'n buik soms echt net een blok graniet. Ik begon eerst met de vlakke hand over zijn buik heenwrijven, maar dat lijkt behalve wat warmte niet veel te doen. Maar als ik wat harder met mijn duim rond z'n navel draai/duw wordt hij snel stiller en na een paar seconden hoor je gewoon z'n darmpjes 'doorlopen'. Klinkt dus alsof ik hem er het meeste mee help, maar ik doe het, tja, best wel 'hard'. Het is echt meer kneden dan wrijven. Kan dat geen kwaad?
Zo vasthouden werkte bij ons zoontje ook het beste. En idd, oneindig veel rondjes lopen. Of kindje in de draagzak/doek en dan lopen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 10:22 schreef Deepfreeze het volgende:
Krampjes kunnen echt gemeen zijn..
Als de kleine er rustiger van wordt, werkt de massage vast goed..
Wat wij wel deden was het kind op je onderarm leggen, buik op je hand, en hoofd richting je elleboog. En dan rondlopen
[ afbeelding ]
Dubbele luier helpt hier. Maat 5 doe ik normaal bij hem aan, maat 6 achterstevoren eroverheen.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 21:23 schreef Spees_Eend het volgende:
Deze vraag is vast al eerder voorbij gekomen maar misschien heeft iemand nog actuele tips![]()
Onze dreumes lekt vrijwel elke nacht door, en dan niet een beetje op de romperrandjes maar echt alles nat, vaak tot boven zijn navel en ook de slaapzak niet klam maar nat. We hebben al diverse merken geprobeerd, maar zijn luier zit zo vol dat er gewoon niks meer bij past, het ligt dus niet aan de pasvorm oid heb ik het idee.
Hij heeft een fles water in zijn bed en s nachts als hij wakker wordt begint hij vaak ook weer aan een nieuwe fles. Zonder water slaapt hij niet. Klinkt vreemd maar voor hem is een fles water wat een fiep en een knuffel voor andere kindjes is, hij omarmt hem ook als hij slaapt.
Luier achterstevoren aandoen helpt niet, een maat groter ook niet, luierbroekjes niet.. Help!
Heb je nog een tip voor fijne maat 6 luiers? Bij O. werkt de Lidl luier nog het beste van alles, maar die hebben alleen 6 in broekjes. Wij hebben wel eens dubbel over elkaar geprobeerd maar meteen opgehouden omdat hij nog steeds doorlekte dus leek vrij zinloos.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 21:26 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dubbele luier helpt hier. Maat 5 doe ik normaal bij hem aan, maat 6 achterstevoren eroverheen.
De lidl had altijd wel maat 6 normale luiers. Hier ligt nog bijna een volle pak maat 6. Toen besloot er een spontaan zindelijk te worden.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 21:29 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Heb je nog een tip voor fijne maat 6 luiers? Bij O. werkt de Lidl luier nog het beste van alles, maar die hebben alleen 6 in broekjes. Wij hebben wel eens dubbel over elkaar geprobeerd maar meteen opgehouden omdat hij nog steeds doorlekte dus leek vrij zinloos.
Huh? Ik koop altijd maat 6 gewone luiers bij de Lidlquote:Op vrijdag 14 februari 2020 21:29 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Heb je nog een tip voor fijne maat 6 luiers? Bij O. werkt de Lidl luier nog het beste van alles, maar die hebben alleen 6 in broekjes. Wij hebben wel eens dubbel over elkaar geprobeerd maar meteen opgehouden omdat hij nog steeds doorlekte dus leek vrij zinloos.
Ik ervaar die vernieuwde broekjes niet als verbetering. Die oude hadden vleugeltjes en zaten veel netter.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 01:57 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik gebruik nu sinds 3 dagen de (vernieuwde) kruidvat broekjes maat 5 en die lijken een soort van meer op te nemen dan alle andere luiers door de verschillende kussentjes? weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar al 3 dagen droog sinds maanden.
Ik ken de oude nietquote:Op zaterdag 15 februari 2020 10:02 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik ervaar die vernieuwde broekjes niet als verbetering. Die oude hadden vleugeltjes en zaten veel netter.
Doorlekken is gelukkig nooit een probleem geweest.
Strakke rompers zijn een garantie voor lekkage! Geldt niet alleen voor de verzadiging in de nacht maar ook voor evt. poepluiers.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 21:48 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja een inlegger of zoiets zat ik ook aan te denken maar ik wist niet of dat dan weer de absorptie van de luier tegenhoudt? Of gaat het dan gewoon daarin verder als zo'n ding vol is![]()
Hij heeft wel vaak vrij strakke rompers aan (ik was eigenlijk ook in de veronderstelling dat dit de luier beter op zijn plek zou houden en dus bevorderlijk zou zijn, maar niet dus?), alleen omdat de luier compleet verzadigd is in de ochtend / nacht, denk ik dat in zijn geval dit geen verschil zou maken.
Wij gingen voor de nachten een maat groter in de luier dan normaal. Was bij ons de oplossing.quote:Op zondag 16 februari 2020 07:16 schreef krijgerrtje het volgende:
Toch even benieuwd dan, wat verstaan jullie onder strakke rompers? Die van mij lekt ook bijna elke nacht door omdat hij op z’n buik slaapt. Romers zijn altijd nauwsluitend wel maar kan me ook niet indenken hoe een grotere romper dan zit?
Dan kan je nog kijken of een luier achterstevoren werkt.quote:Op zondag 16 februari 2020 07:16 schreef krijgerrtje het volgende:
Toch even benieuwd dan, wat verstaan jullie onder strakke rompers? Die van mij lekt ook bijna elke nacht door omdat hij op z’n buik slaapt. Romers zijn altijd nauwsluitend wel maar kan me ook niet indenken hoe een grotere romper dan zit?
Ik zou ophouden met die fles water. Even doorbijten maar dit soort oplossingen zijn niet handig. Zeker als hij straks zindelijk wil worden, in de nacht gaat het met die fles sowieso niet lukken, dus hij moet er toch een keer af. Anders hou je een kind die met 5 nog steeds niet droog blijft de nachts.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 21:23 schreef Spees_Eend het volgende:
Deze vraag is vast al eerder voorbij gekomen maar misschien heeft iemand nog actuele tips![]()
Onze dreumes lekt vrijwel elke nacht door, en dan niet een beetje op de romperrandjes maar echt alles nat, vaak tot boven zijn navel en ook de slaapzak niet klam maar nat. We hebben al diverse merken geprobeerd, maar zijn luier zit zo vol dat er gewoon niks meer bij past, het ligt dus niet aan de pasvorm oid heb ik het idee.
Hij heeft een fles water in zijn bed en s nachts als hij wakker wordt begint hij vaak ook weer aan een nieuwe fles. Zonder water slaapt hij niet. Klinkt vreemd maar voor hem is een fles water wat een fiep en een knuffel voor andere kindjes is, hij omarmt hem ook als hij slaapt.
Luier achterstevoren aandoen helpt niet, een maat groter ook niet, luierbroekjes niet.. Help!
Goed bedoeld, ik weet het, maar jij weet niets van waar hij/wij vandaan komen qua slaap en de overige omstandighedenquote:Op zondag 16 februari 2020 08:57 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Ik zou ophouden met die fles water. Even doorbijten maar dit soort oplossingen zijn niet handig. Zeker als hij straks zindelijk wil worden, in de nacht gaat het met die fles sowieso niet lukken, dus hij moet er toch een keer af. Anders hou je een kind die met 5 nog steeds niet droog blijft de nachts.
Zulke stappen zijn altijd lastig maar echt wel het beste!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een te strakke romper: daarbij moet je de uiteinden van de romper wat naar elkaar toe trekken om de drukkers te kunnen sluiten.quote:Op zondag 16 februari 2020 07:16 schreef krijgerrtje het volgende:
quote:
Wij ook gedaan maar hielp nietsquote:Op zondag 16 februari 2020 07:45 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Wij gingen voor de nachten een maat groter in de luier dan normaal. Was bij ons de oplossing.
alvast dichtplakken en aandoen als een broekje, of je kindje laten staan (of tillen als hij/zij nog niet kan staan)?quote:Op zondag 16 februari 2020 13:15 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
Wij ook gedaan maar hielp nietsachterstevoren kan ik nog wel proberen, zou alleen niet weten hoe ik die vast krijg
of de meest logische optie iddquote:Op zondag 16 februari 2020 13:22 schreef Elleska het volgende:
op de buik laten liggen bij het aandoen.
quote:Op zondag 16 februari 2020 09:46 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Goed bedoeld, ik weet het, maar jij weet niets van waar hij/wij vandaan komen qua slaap en de overige omstandigheden. We hebben het over een dreumes van anderhalf die tot een paar maanden geleden 5-6-7-8 x per nacht wakker werd (als er überhaupt al iets geslapen werd). En waarbij nu de amandelen zijn verwijderd en buisjes zijn geplaatst omdat hij continu oorpijn door oorontstekingen en overdruk, en keelpijn door het snurken bleek te hebben (dronk daarom ook heel veel de hele dag door). Hij was voor de operatie vaak uren lang jammerend/huilend/op zijn oren slaand wakker. Sinds de operatie heeft hij helaas wel nog oorontstekingen maar die pijn niet meer, maar hij wil nog steeds wel heel veel drinken. Dus "die fles is niet handig" is niet de juiste opmerking bij een situatie waarin een kind eindelijk iets gevonden heeft waarmee hij wél kan slapen
.
Verder is hij onze derde dus ik weet wel het een en ander over hoe dingen wel goedkomen en over hoe je je bij een anderhalfjarige nog niet druk hoeft te maken over zindelijkheid op zijn vijfde.
Hij lekte overigens vannacht niet door, of het door de grotere romper komt is niet te zeggen wantNo worries - niets is zo belangrijk als doorslapen! Belangrijke zaken eerst inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een keer midden in de nacht gaan verschonen is geen optie? Of slaapt dan niemand meer?quote:Op vrijdag 14 februari 2020 21:23 schreef Spees_Eend het volgende:
Achterstevoren in dezelfde maat hielp bij ons ook nietquote:Op zondag 16 februari 2020 13:15 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
Wij ook gedaan maar hielp nietsachterstevoren kan ik nog wel proberen, zou alleen niet weten hoe ik die vast krijg
Kweenie, ik krijg die luier gewoon al niet eens fatsoenlijk om zonder dat hij draait/gaat staan/luier wegschopt/kruipt/zichzelf van de commode wil stortenquote:Op zondag 16 februari 2020 13:22 schreef Elleska het volgende:
op de buik laten liggen bij het aandoen.
En als je er twee neemt en die er in de breedte omheen vouwt?quote:Op donderdag 19 maart 2020 05:12 schreef Hupje het volgende:
Bestaan er ook matrasbeschermers of waterdichte moltons die aan de zijkant van het matras ook waterdicht zijn?
Ik heb er nu 1 van HEMA, maar als je op de rand (tegen de muur) ligt te slapen lekt het er alsnog naast.
Als je bij Ikea een tweepersoons koopt, dan kan je hem om het matras heen vouwen en zijn beide zijkanten beschermd.quote:Op donderdag 19 maart 2020 05:12 schreef Hupje het volgende:
Bestaan er ook matrasbeschermers of waterdichte moltons die aan de zijkant van het matras ook waterdicht zijn?
Ik heb er nu 1 van HEMA, maar als je op de rand (tegen de muur) ligt te slapen lekt het er alsnog naast.
https://www.bol.com/nl/f/mama-worden/9200000052040198/ Ik heb deze gekocht bij mijn eerste zwangerschap, wel ook Belgische stukken er in en daar gaan dingen qua ziekenhuis of verloskundige net wat anders en er worden soms andere termen gebruikt. Die verschillen met Nederland worden wel benoemd dan dus dat is verder geen probleem.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:31 schreef MaJo het volgende:
Iemand een tip voor een goed boek over baby’s? Een soort van baby’s voor dummies dus eigenlijk
Oei ik groei is wel leukquote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:31 schreef MaJo het volgende:
Iemand een tip voor een goed boek over baby’s? Een soort van baby’s voor dummies dus eigenlijk
Wat baby's nodig hebben, van Melanie Visscherquote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:31 schreef MaJo het volgende:
Agreed!quote:Op vrijdag 27 maart 2020 07:05 schreef pinquit het volgende:
Wat baby's nodig hebben, van Melanie Visscher
Hahaha ik moest hier hardop om lachenquote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:33 schreef MevrouwCactus het volgende:
Oei, ik groei vond ik heel frustrerend. Dan zat je 9 maanden oude baby in een ‘sprongetje’ en las je dat hij daarna zelf zijn kamer moest kunnen opruimen, tanden moest kunnen poetsen en de planten water kon geven. Maar dat bleek in de praktijk nooit zo te zijn.
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:33 schreef MevrouwCactus het volgende:
Oei, ik groei vond ik heel frustrerend. Dan zat je 9 maanden oude baby in een ‘sprongetje’ en las je dat hij daarna zelf zijn kamer moest kunnen opruimen, tanden moest kunnen poetsen en de planten water kon geven. Maar dat bleek in de praktijk nooit zo te zijn.
Dat vond ik ook. Als je zo'n boek letterlijk neemt dan gaat het mis ja.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:56 schreef Zilverberk het volgende:
Ik vond oei ik groei best prima eigenlijk. Ik wist wel dat ieder kind zich in een ander tempo ontwikkelt, dus ik was mij ervan bewust dat het hier in huis anders kon gaan dan in dat boek beschreven was.
Daar lees ik vaak al meequote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:35 schreef Jentin het volgende:
Ik denk dat ik meer van jaren fok heb geleerd dan van elke andere infobron, eigenlijk. En ik las echt alles wat los en vast zat, zeker tijdens m'n eerste zwangerschap. Dus mijn leestip zou zijn: het borstvoedingstopic (als je die ambitie überhaupt hebt, uiteraard) en het babytopic.
Een zwangerschapsboek heb ik al (van buik tot baby van Ouders van Nu), ik ben echt op zoek naar iets over baby'squote:Op vrijdag 27 maart 2020 03:16 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/f/mama-worden/9200000052040198/ Ik heb deze gekocht bij mijn eerste zwangerschap, wel ook Belgische stukken er in en daar gaan dingen qua ziekenhuis of verloskundige net wat anders en er worden soms andere termen gebruikt. Die verschillen met Nederland worden wel benoemd dan dus dat is verder geen probleem.
Wij waren toen ik pril zwanger was een weekendje weg en ik wilde iets kopen tegen t Googlen
Hier zat ik aan te denken maar ik wist al dat hier kritiek op zou komenquote:
Daar heb ik wel interesse inquote:Op vrijdag 27 maart 2020 10:40 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vond magazines een stuk leuker/informatiever dan boeken eigenlijk. Daar kun je uitplukken wat je interessant vindt en het is een stuk luchtiger geschreven.
Ik heb btw wel baby’s eerste jaar voor dummies en nog drie beginnersboeken voor je Majo. Gratis af te halen in 079 of tegen verzendkosten. Krijg je er nog een stapel oude magazines bij ook
'Wat baby's nodig hebben' van Melanie Vischerquote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:31 schreef MaJo het volgende:
Ik vond zelf een rekbare doek het fijnst in het begin, maar een hoptye werkt ook goed. Ik heb beide nog wel tweedehands te koop trouwensquote:Op zaterdag 28 maart 2020 10:00 schreef Hilmo het volgende:
Weet niet of dit topic de juiste is, of dat er een draagzakken topic is: wij willen proberen zonder kinderwagen baby 2 te doen en alleen met draagzak. Draagdoek bij baby1 geprobeerd even (geleend) en niet ons ding. Man zal ook vaak dragen. Wij hebben een manduca maar die is niet vanaf geboorte. Ik zoek nu een draagzak voor vanaf dag 1. Kwam op de Hoppediz Hop Tye. Het zachte van draagdoek met handigheid van draagzak. Iemand ervaring mee en of dat echt zo fijn is? Of is er een andere draagzak fijner voor die begin periode?
Volgens mij deden we een laag meer aantrekken dan wat we bij ons zelf aan hebben.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 14:27 schreef Nolita het volgende:
Ik ben op zoek naar ervaringen met het aankleden van juli baby’s in de eerste maand.
Korte mouw rompers of moet dat ongeacht het weer echt lange mouw zijn in bijvoorbeeld de eerste week. Lange mouw / lange broek? Of kan ik ook pakjes met korte broek / korte mouw kopen in maat 50?
Natuurlijk is 1 en ander afhankelijk van de temperatuur op dat moment maar ik ben dus vooral zoekende in wat de eerste paar weken handig is.
Ik heb niet echt babyboek-tips, maar wou even zeggen dat ik zó blij voor je ben dat je je hiermee mag bezighouden.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:21 schreef MaJo het volgende:
Een zwangerschapsboek heb ik al (van buik tot baby van Ouders van Nu), ik ben echt op zoek naar iets over baby's
Als je enkel wil dragen is het extra belangrijk dat de draagzak bij jullie allebei heel goed zit. Dat is zo verschillend per drager en per persoon dat je het beste een pas-consult kan doen. Dat kan bij verschillende winkels en door heel het land draagconsulenten.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 10:23 schreef Hilmo het volgende:
Dank voor je reactie. Krijg mijn man niet aan het knopen dus doek wordt echt niks. Wil wel meer weten over hop tye in verkooptopicheb nu wel eentje in flinke sale op internet gevonden, maar altijd goed om tweedehands te overwegen.
Nou zie ik op de manduca verpakking, dat die gewoon vanaf 3,5 kg kan. En aangezien ik grote baby's maak, zou dat meteen al kunnen. De doek ben ik anders ook wel benieuwd naar.
Dat laatste boek had ik moeten hebben, destijds.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 10:57 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik heb niet echt babyboek-tips, maar wou even zeggen dat ik zó blij voor je ben dat je je hiermee mag bezighouden.
Ik had tijdens de zwangerschap wel "Borstvoeding, compleet handboek voor ouders" gekocht van La Leche League:
https://www.lalecheleague(...)andboek-borstvoeding
(Geen garantie voor succes.)
En "Perfecte moeders bestaan niet" van Diana Koster:
https://www.libris.nl/boe(...)-niet--9789401411455
(Over mentaal gezond blijven tijdens de grote veranderingen van zwanger zijn en moeder worden.)
Alleen nu even niet, na de Corona kan je weer consulten doenquote:Op zaterdag 28 maart 2020 11:40 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Als je enkel wil dragen is het extra belangrijk dat de draagzak bij jullie allebei heel goed zit. Dat is zo verschillend per drager en per persoon dat je het beste een pas-consult kan doen. Dat kan bij verschillende winkels en door heel het land draagconsulenten.
quote:Op zaterdag 28 maart 2020 11:45 schreef Zilverberk het volgende:
Dat laatste boek had ik moeten hebben, destijds.
In de UK hebben ze allemaal van die hekjes en kent bijna niemand een “box” zoals wij die kennen. Zoek eens op playpenquote:Op zaterdag 28 maart 2020 18:19 schreef Keroppi het volgende:
Misschien hebben hier mensen out-of-the-box (pun intended) suggesties?
Onze baby is nu 7 maanden en tot nu toe hebben we het prima gered zonder box. Daarvoor hebben we gekozen vanwege de beperkte ruimte die we hebben, en nu ze ouder is vind ik het ook voor haar fijn dat ze vollop de ruimte heeft om de wereld te ontdekken. En dat doet ze ook, want ze apekooit er op los.
Maar dat ze steeds mobieler wordt heeft ook tot gevolg dat ze zich soms in de tijd dat je even naar de wc wil, weer een snoer heeft gevonden om op te knagen of haar hoofd tegen de verwarming heeft gestoten. En thuiswerken schiet echt voor geen meter op als je haar elke drie minuten ergens weg moet plukken.
Zeker als de kinderopvang (waar ze een superchille grote grondbox hebben) nog langer gesloten blijft overwegen we een opklapbare box, maar liever nog zou ik een deel van de woonkamer afzetten met een soort stevige hekjes (die niet makkelijk omvallen etc) zodat ze daar lekker de ruimte heeft om veilig te spelen/tijgeren/chillen/apekooien. Ik vind het grondoppervlak van een box namelijk wel beperkt.
Bestaat zoiets? Hebben mensen hier iets vergelijkbaars gemaakt? Andere suggesties?
Wat liefquote:Op zaterdag 28 maart 2020 17:41 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:MaJo, ik heb Het Nieuwe Borstvoedingsboek, die mag je hebben als je wilt!! Dan stuur ik hem naar je op. Zo goed als nieuw ook nog, ik ben een beetje een freak, ik lees mijn boeken zo dat de rug mooi blijft
Edit: als je wilt, kun je dit stapeltje krijgen!
[ afbeelding ]
Klinkt ook goed! Maar heb voorlopig een boek of 10 dus dat zal wel goed moeten komenquote:Op zaterdag 28 maart 2020 23:37 schreef LadyBlack het volgende:
MaJo, als je echt een mega naslagwerk wilt hebben, kijk dan of je ergens The baby book van William Sears kunt vinden.
Ik vond dat echt fantastisch
Het is redelijk gedateerd en erg vanuit attachment parenting geschreven (wat ik heel prettig vond), maar ook met heel veel info over de ontwikkelingsstadia
Wij laten ons jonkje van 10 maanden regelmatig alleen beneden spelen als we samen thuis werken. We kunnen hem door de open verbinding naar boven wel horen, als hij zich bezeerd oid kunnen we hem snel troosten. In de woonkamer hebben we de dingen die hij echt niet mag omdat ze absoluut niet kapot mogen of omdat ze gevaarlijk voor hem zijn, weggehaald. Verder kan hij onbeperkt de ruimte verkennen. In de praktijk speelt hij eigenlijk vooral met zijn speelgoed. Hij kan daar zelf bij, er staat een selectie van speelgoed wat zijn interesse heeft op een lage plank van de boekenkast. Dat speelgoed wisselen we regelmatig met speelgoed wat boven op zijn kamer staat.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 18:19 schreef Keroppi het volgende:
Misschien hebben hier mensen out-of-the-box (pun intended) suggesties?
Onze baby is nu 7 maanden en tot nu toe hebben we het prima gered zonder box. Daarvoor hebben we gekozen vanwege de beperkte ruimte die we hebben, en nu ze ouder is vind ik het ook voor haar fijn dat ze vollop de ruimte heeft om de wereld te ontdekken. En dat doet ze ook, want ze apekooit er op los.
Maar dat ze steeds mobieler wordt heeft ook tot gevolg dat ze zich soms in de tijd dat je even naar de wc wil, weer een snoer heeft gevonden om op te knagen of haar hoofd tegen de verwarming heeft gestoten. En thuiswerken schiet echt voor geen meter op als je haar elke drie minuten ergens weg moet plukken.
Zeker als de kinderopvang (waar ze een superchille grote grondbox hebben) nog langer gesloten blijft overwegen we een opklapbare box, maar liever nog zou ik een deel van de woonkamer afzetten met een soort stevige hekjes (die niet makkelijk omvallen etc) zodat ze daar lekker de ruimte heeft om veilig te spelen/tijgeren/chillen/apekooien. Ik vind het grondoppervlak van een box namelijk wel beperkt.
Bestaat zoiets? Hebben mensen hier iets vergelijkbaars gemaakt? Andere suggesties?
quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:41 schreef BobbyMcGee het volgende:
Wij laten ons jonkje van 10 maanden regelmatig alleen beneden spelen als we samen thuis werken.
Ik hoop hetquote:Op zaterdag 4 april 2020 19:49 schreef Burdie het volgende:
[..]ik weet niet wat ik lees, dit is een grap toch? Toch?
Ik hoop het inderdaad.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:49 schreef Burdie het volgende:
quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:49 schreef Burdie het volgende:
quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:49 schreef Burdie het volgende:
7 maanden en 13 maanden is een wereld van verschil. Een keer naar het toilet is ook heel wat anders dan een dag thuiswerken.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:02 schreef Leintjeuh het volgende:
Ze kunnen hem constant horen en alles waar hij zich aan kan verwonden, is weggehaald. Wat is het probleem? Denk ik er te makkelijk over als ik niet snap wat er mis is met Bobby's aanpak? Mijn 13 maander is blijft los in de woonkamer als ik naar de wc ga of aan t koken ben in de keuken... Ik gok er dan op dat hij geen kamerplant omtrekt, uitgraaft of opeet.
10 maanden is wel superjong, en 'boven werken' klinkt beduidend langer dan even naar de wc of zelfs koken. En je kán niet alles weghalen waar hij zich aan kan verwonden, tenzij je kamer letterlijk helemaal leeg is. Vandaag doet hij misschien nog geen pogingen op de bank te klimmen (en er af te donderen), maar op die leeftijd gaat de ontwikkeling zo snel, wie weet welke capriolen hij morgen (ongezien!) uit gaat halen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:02 schreef Leintjeuh het volgende:
Ze kunnen hem constant horen en alles waar hij zich aan kan verwonden, is weggehaald. Wat is het probleem? Denk ik er te makkelijk over als ik niet snap wat er mis is met Bobby's aanpak? Mijn 13 maander is blijft los in de woonkamer als ik naar de wc ga of aan t koken ben in de keuken... Ik gok er dan op dat hij geen kamerplant omtrekt, uitgraaft of opeet.
Ik heb het geprobeerd vanaf toen ze 4 weken was, omdat ik toen fulltime aan het kolven was. Ze pikte het ook toen al niet om even alleen te zijn. Ik had het misschien kunnen afdwingen door haar te laten huilen, een soort slaaptraining voor de wakkere periode, maar dat vind ik wel heel ver gaan.quote:Op zondag 5 april 2020 08:57 schreef FlyingFish het volgende:
Maar is dat niet ook een kwestie van gewenning vivi? Als je dit gelijk vanaf het eerste begin al regelmatig had gedaan was het waarschijnlijk prima geweest.
Als ik naar onze situatie kijk zit hier wel wat in. Vriend heeft Noor van kleins af aan voornamelijk zelf dingen laten doen en ontdekken. Hij was tegelijkertijd met zijn eigen dingen bezig. Wel uiteraard de zorg gegeven als ze honger had, schone luier wilde, ze huilde etc. Maar gewoon, niet elke keer oppakken en ermee bezig zijn. Kijk je naar mij, dat is een compleet ander verhaal. Ik heb altijd een soort van dwang gevoeld (sinds dat ze op school zit is het wel minder geworden) om met haar bezig te zijn. Ik was bijvoorbeeld heel bang dat ik haar te weinig aandacht gaf, vooral in haar babytijd.quote:Op zondag 5 april 2020 08:57 schreef FlyingFish het volgende:
Maar is dat niet ook een kwestie van gewenning vivi? Als je dit gelijk vanaf het eerste begin al regelmatig had gedaan was het waarschijnlijk prima geweest.
Ik denk dat karakter echt alles uitmaakt in dit. Mijn opvoeding heeft echt verschillende effecten op de kinderen.quote:Op zondag 5 april 2020 08:57 schreef FlyingFish het volgende:
Zo gaat het hier thuis ook met de jongste, zodra hij naar school gaat ga ik eerst een half jaar weer tijd aan mijzelf besteden en bijkomen van 4 heel intense jaren.quote:Op zondag 5 april 2020 01:18 schreef ViviRAWRS het volgende:
Mijn kind is niet het type dat zonder toezicht meteen levensgevaarlijke dingen uitspookt of dingen sloopt, maar alsnog kan ik me er helemaal niks bij voorstellen. ZZ had dat namelijk nóóit gepikt, op die leeftijd was het meteen huilen als ik ook maar even uit beeld verdween. Later niet meer, maar dat is niet per se een verbetering:
Ik: Ik ga naar boven, alleen even een haarspeldje pakken, ben zo weer terug.
ZZ: Ik ga mee!
Ik: Nee dat is niet handig, ik ben echt meteen weer terug.
ZZ: Ik ga mee!
Het zou overigens wel ideaal geweest zijn, het eerste jaar vanwege het kolven, nu vanwege het verplichte thuiswerken. De dagen dat ik alleen met haar ben, krijg ik met moeite een Zoom meeting van een half uur volbracht en twee mailtjes de deur uit.
Dit is echt heel erg herkenbaar. Zelfs dat van bang zijn dat ik te weinig aandacht geef.quote:Op zondag 5 april 2020 13:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als ik naar onze situatie kijk zit hier wel wat in. Vriend heeft Noor van kleins af aan voornamelijk zelf dingen laten doen en ontdekken. Hij was tegelijkertijd met zijn eigen dingen bezig. Wel uiteraard de zorg gegeven als ze honger had, schone luier wilde, ze huilde etc. Maar gewoon, niet elke keer oppakken en ermee bezig zijn. Kijk je naar mij, dat is een compleet ander verhaal. Ik heb altijd een soort van dwang gevoeld (sinds dat ze op school zit is het wel minder geworden) om met haar bezig te zijn. Ik was bijvoorbeeld heel bang dat ik haar te weinig aandacht gaf, vooral in haar babytijd.
Fast forward naar nu: ze hangt ontzettend aan me en vraagt me constant of ik mee wil doen met wat zij wil gaan doen. Bij vriend kan ze prima alleen dingen doen. Dus ja, bij ons is het zeker wel gewenning.
Ik ben van plan om het bij de volgende wel anders te gaan doen als ik dat ook kan. Ik vind nog steeds de balans erg moeilijk tussen genoeg aandacht geven en kind dingen zelf te laten uitzoeken en ontdekken. Noor heeft als huiswerk veters leren strikken wat ze met haar vader oefent. En toch (en ik vind dat bloed irritant als een ander dat bij me doet) bemoei ik me er weer mee als ze bezig is met oefenenquote:Op maandag 6 april 2020 01:13 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Dit is echt heel erg herkenbaar. Zelfs dat van bang zijn dat ik te weinig aandacht geef.
Ze weten precies bij wie ze wat kunnen maken he
Een zure kijk op het leven?quote:Op donderdag 9 april 2020 12:03 schreef Leintjeuh het volgende:
Wat zijn de mogelijke gevolgen voor een dreumes die zijn ogen vol smeert met yoghurt? Ik weet zeker dat t erin is gekomen
quote:
Zijn ze wel op gebouwdquote:Op donderdag 9 april 2020 12:03 schreef Leintjeuh het volgende:
Wat zijn de mogelijke gevolgen voor een dreumes die zijn ogen vol smeert met yoghurt? Ik weet zeker dat t erin is gekomen
Geen ervaring mee, maar misschienquote:Op donderdag 23 april 2020 21:35 schreef BellaaElisa het volgende:
Babies met eczeem op hun gezicht.. hoe bouw je daarbij het inbakeren af? Want zodra spruit uit de puckababy is gaat die jeuken.. spruit is nu bijna 6 mnd (de 29e) en het wordt nu echt tijd om hem in een normale slaapzak te doen. Maar help hoe?????
De pukababy 4seizoenen slaapzak heeft volgens mij wantjes aan de dunne buitenslaapzak. Heb de slaapzak zelf niet dus kan het niet voor je nakijken.quote:Op donderdag 23 april 2020 21:35 schreef BellaaElisa het volgende:
Babies met eczeem op hun gezicht.. hoe bouw je daarbij het inbakeren af? Want zodra spruit uit de puckababy is gaat die jeuken.. spruit is nu bijna 6 mnd (de 29e) en het wordt nu echt tijd om hem in een normale slaapzak te doen. Maar help hoe?????
Wil je borstvoeding of flesvoeding gaan geven?quote:Op donderdag 23 april 2020 23:01 schreef MaJo het volgende:
Ik heb een vraag over flesjes. Hoe beslis wat het juiste type flesje is en hoe weet je welke speen je moet hebben? Ik zag iets over allemaal type speentjes en hoeveelheid gaatjes in de speen en toen haakte ik een beetje afErgens las ik dat een fles met een knik erin beter is voor het kindje omdat het dan minder lucht binnenkrijgt. Wat zijn jullie ervaringen? Ik neig nu hiernaar
Over speentjes gesproken, wat zijn de voors en tegens? Mijn moeder is altijd trots dat ik nooit een speen heb gehad maar zie zelf niet echt de nadelen hiervan.
ik hoop op borstvoedingquote:Op donderdag 23 april 2020 23:04 schreef Elleska het volgende:
[..]
Wil je borstvoeding of flesvoeding gaan geven?
Flesje: is echt afwachten en varieert per kind. Hier hebben ze allebei altijd meteen de Dr Brown geaccepteerd, maar zie hier ook weleens verhalen van ouders die eerst verschillende flesjes moeten proberen voor het kind iets pikt.quote:Op donderdag 23 april 2020 23:01 schreef MaJo het volgende:
Ik heb een vraag over flesjes. Hoe beslis wat het juiste type flesje is en hoe weet je welke speen je moet hebben? Ik zag iets over allemaal type speentjes en hoeveelheid gaatjes in de speen en toen haakte ik een beetje afErgens las ik dat een fles met een knik erin beter is voor het kindje omdat het dan minder lucht binnenkrijgt. Wat zijn jullie ervaringen? Ik neig nu hiernaar
Over speentjes gesproken, wat zijn de voors en tegens? Mijn moeder is altijd trots dat ik nooit een speen heb gehad maar zie zelf niet echt de nadelen hiervan.
Beide slaapzakkenquote:Op donderdag 23 april 2020 23:01 schreef Elleska het volgende:
[..]
De pukababy 4seizoenen slaapzak heeft volgens mij wantjes aan de dunne buitenslaapzak. Heb de slaapzak zelf niet dus kan het niet voor je nakijken.
In dat geval zeker geen hele set kopen.quote:
Ah dat is verstandig, die hele set heb je natuurlijk pas nodig als je flesvoeding gaat gevenquote:Op donderdag 23 april 2020 23:14 schreef Elleska het volgende:
[..]
In dat geval zeker geen hele set kopen.
Welk type flesje het beste is bepaalt je kind. Kan zijn dat het eerste flesje direct goed is maar kan ook zijn dat je meerdere soorten moet proberen en dan is het zonde als je een hele set hebt gekocht.
Bij ons was het avent flesje uit de gratis doos direct goed. Ik had ook nog een Dr Brown flesje voor pasgeboren baby's in huis gehaald omdat anderen daar toen zo lyrisch over waren maar die zit nog ongebruikt in de verpakking.
Ik stond gisteren op het punt om de blije doos te bestellen maar toen ik in de voorwaarden las dat je per sms/telefoon benaderd kan worden door allemaal aanverwante bedrijven ben ik afgehaaktquote:Op donderdag 23 april 2020 23:21 schreef FlyingFish het volgende:
MaJo, ga je de blije doos en varianten halen? Daar zit altijd sowieso een flesje in mocht het nodig zijn. En bij een kolf vaak ook (als je die nieuw koopt). Mijn ervaring is persoonlijk dat het totaal niet uit maakt wat voor fles je neemt en je kunt flessen overal kopen, dus als die 1 of 2 gratis flesjes toch niet goed gepakt worden kun je altijd nog wat anders proberen en weet je dat je die niet hoeft te proberen. Hetzelfde geldt voor spenen, ook die zitten in de dozen. Mijn oudste weigerde ze, de meiden konden een jaar vooruit met alle gratis/gekregen spenen en hadden alleen een lichte voorkeur voor Difrax omdat ze die van jongs af aan gewend waren. Maar op de opvang was Bibi ook prima, en later zelfs dental-spenen.
Van de spenen waren ze overigens ook zo weer af. Vanaf het begin hebben we ze alleen voor slapen gebruikt, dus vrijwel niet buitenshuis en alleen in bed/box. En na 2,5 jaar hebben we ze in de schoen gedaan voor babypiet. Er is nog 1 keer naar gevraagd, maar na de melding dat babypiet ze had was dat prima. M’n oudste duimt daarentegen nog steeds, die kunnen we niet aan Piet meegeven
Dat was voor mij een reden om wel een speentje aan te bieden. Bij mijn broertjes ging het afleren van het duimen zo moeilijk.quote:Op donderdag 23 april 2020 23:21 schreef FlyingFish het volgende:
M’n oudste duimt daarentegen nog steeds, die kunnen we niet aan Piet meegeven
Geen idee, ik heb 0600000000 ingevuldquote:Op donderdag 23 april 2020 23:30 schreef MaJo het volgende:
Ik stond gisteren op het punt om de blije doos te bestellen maar toen ik in de voorwaarden las dat je per sms/telefoon benaderd kan worden door allemaal aanverwante bedrijven ben ik afgehaaktOf valt de spam wel mee?
Bedankt voor de tip, heb het nu ook besteld met dit telefoonnummerquote:Op donderdag 23 april 2020 23:34 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat was voor mij een reden om wel een speentje aan te bieden. Bij mijn broertjes ging het afleren van het duimen zo moeilijk.
Het duimen is niet altijd te voorkomen maar ik wilde het in iedergeval proberen te voorkomen. Bleek niet nodig want zowel speen als duim werd niet geaccepteerd, alleen een pink was goed.
[..]
Geen idee, ik heb 0600000000 ingevuld
Dat is mijn telefoonnummer. Nu krijg ik allemaal spam omdat jij mijn nummer hebt ingevuld.quote:Op donderdag 23 april 2020 23:34 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat was voor mij een reden om wel een speentje aan te bieden. Bij mijn broertjes ging het afleren van het duimen zo moeilijk.
Het duimen is niet altijd te voorkomen maar ik wilde het in iedergeval proberen te voorkomen. Bleek niet nodig want zowel speen als duim werd niet geaccepteerd, alleen een pink was goed.
[..]
Geen idee, ik heb 0600000000 ingevuld
quote:Op donderdag 23 april 2020 23:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is mijn telefoonnummer. Nu krijg ik allemaal spam omdat jij mijn nummer hebt ingevuld.
Dat valt dan wel weer mee! Ik vind mailtjes ook geen probleem, dan kan ik zelf kiezen of ik deze wil openen of niet. En ik open het regelmatig als het een leuke aanbieding is. Maar telefonisch benaderd worden, liever nietquote:Op vrijdag 24 april 2020 00:00 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb vanuit de babydoos 1 telefoontje gehad over de tijdschriften die er in zaten, en vanuit Blue band een bordje, bestek, broodtrommel en kortingsbonnen voor boter en brood. Verder niets wat ik naar hen kon herleiden. En zeker die van de Prenatal is wel de moeite waard qua inhoud.
Ik gebruik nog steeds de mini tubes kindertandpasta eruit voor op vakanties (dacht dat ik er eindelijk doorheen was maar vond nog een tube) en de mini potjes/tubes sudo zijn ook erg handig voor in de luiertas.
Werd automatisch toegestuurd. Rond 6 maanden en rond 4 jaar ergens. De bordjes worden daadwerkelijk af en toe gebruikt, de broodtrommel is in gebruik als puzzel-opruimbak door kleuter. Bestek ligt ongebruikt in de lade, die hadden we al genoeg.quote:Op vrijdag 24 april 2020 00:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat valt dan wel weer mee! Ik vind mailtjes ook geen probleem, dan kan ik zelf kiezen of ik deze wil openen of niet. En ik open het regelmatig als het een leuke aanbieding is. Maar telefonisch benaderd worden, liever niet
Dat van Blue Band, kreeg je dat automatisch toegestuurd of werd je daarover benaderd? Dat klinkt wel heel leuk!
Ik werd zo’n 30 keer gebeld. Daarna heb ik ze maar geblokkeerd.quote:Op donderdag 23 april 2020 23:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah dat is verstandig, die hele set heb je natuurlijk pas nodig als je flesvoeding gaat geven
[..]
Ik stond gisteren op het punt om de blije doos te bestellen maar toen ik in de voorwaarden las dat je per sms/telefoon benaderd kan worden door allemaal aanverwante bedrijven ben ik afgehaaktOf valt de spam wel mee? Ik zou het uiteraard wel leuk vinden om allemaal gratis spul te ontvangen
Maar duidelijk, een hele set kopen is dus niet nodig.
De reden dat ik trouwens voor een fles met een knik zou willen gaan is omdat ik zelf ontzettend veel last had van darmkrampjes/kolieken als baby (als volwassene ook nog overigens)
Een soothie speen kan nog een uitkomst zijn. Die kregen wij van het ziekenhuis bij onze prematuur. En daarom die ook maar aangeboden aan onze voldragen dochter. Pakte ze zonder problemen. Lijkt ook nog het meest op een tepel of een pink. https://www.etos.nl/produ(...)LEAQYASABEgL-EPD_BwEquote:Op vrijdag 24 april 2020 09:40 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik had helemaal geen fles in die doos van Prénatal![]()
Wij hebben de startset van dr Brown (breed) en een tommee tippee. Allebei geen probleem, ook niet met afwisselen met aan de borst.
Zo lang de melk maar precies warm genoeg is drinkt hij het wel![]()
Speentjes wordt hij boos van (dr Brown, Avent, bibs). Pink pakt hij van vriend maar niet van mij. Het zou soms handig zijn maar helaas.
Thanks voor de tip. We hebben er voor nu mee leren leven. Dan moeten we ook niet afbouwen. Maar als het te vermoeiend wordt hebben we weer een optiequote:Op vrijdag 24 april 2020 10:16 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Een soothie speen kan nog een uitkomst zijn. Die kregen wij van het ziekenhuis bij onze prematuur. En daarom die ook maar aangeboden aan onze voldragen dochter. Pakte ze zonder problemen. Lijkt ook nog het meest op een tepel of een pink. https://www.etos.nl/produ(...)LEAQYASABEgL-EPD_BwE
Ook op aanraden van het ziekenhuis dr Browns genomen toen en nu, heb wel de smalle flesjes. Vandaag weer een keertje proberen, de eerste poging vond ze geen probleem hopelijk nu weer niet!
Hier -zeker toen het nog in combinatie met borstvoeding was- therapeutisch gevoed. Zeker tot vier maanden nog met een prematuurspeen, nu met bijna 8 maanden nog steeds met maat 1.quote:Op vrijdag 24 april 2020 08:31 schreef douche-eendje het volgende:
@:Majo, als je borstvoeding gaat geven en afgekolfde melk in een fles geeft, is therapeutisch voeden met een kleine speenmaat vaak wel fijn. Wij gebruiken die van Avent, zijn begonnen met die uit de doos van Prénatal. Gebruiken nogsteeds speenmaat 0 want 1 gaat te snel
En gewone speentjes, ook bibs hier. Alleen voor slapen inmiddels.
Bijzonder hoeveel verschillen er kunnen zijn. In het ziekenhuis kregen we de mam fles, werkte prima. Heb borst en fles gecombineerd, maar zat al vrij snel op speen 1 en 2. Ook de avent en dr Brown drinkt hij prima trouwens.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:00 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Hier -zeker toen het nog in combinatie met borstvoeding was- therapeutisch gevoed. Zeker tot vier maanden nog met een prematuurspeen, nu met bijna 8 maanden nog steeds met maat 1.
Korte stukjes: baby in kinderwagen, peuter lopend. Langere stukjes: baby in draagdoek, peuter in buggy.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:03 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Weet niet of dit het juiste topic is.
U. zal 2,5 zijn wanneer de baby wordt geboren. Ik denk dat ik graag een duo kinderwagen waarbij ze naast elkaar kunnen zitten, maar twijfel toch wel.
Mag ik vragen hoe jullie dit hebben opgelost?
De baby zal vaak in de draagdoek zitten, maar bij U. vond ik het ook fijn om een wagen bij de hand te hebben. En ik weet niet of U. echt op zo’n plankje zal blijven staan/zitten tegen die tijd.
Mijn dochter van 5,5 klimt nog steeds in de buggy als ze de kans krijgtquote:Op zaterdag 25 april 2020 10:51 schreef Lemijn het volgende:
Mijn zoon zit sinds 2,5 jaar eigenlijk nooit meer in de buggy. Ik snap dat het anders kan zijn met een baby erbij want dan kan je je peuter niet meer optillen. Maar zou geloof ik geen duowagen aanschaffen. Mijne is echt heel braaf op de loopfiets, die wacht altijd dus daarmee zou ik ommetjes maken.
Hier is het meerijdplankje juist het meest gebruikte artikel. Nu nog! De jongens schelen 2 jaar en 7 maanden.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:03 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Weet niet of dit het juiste topic is.
U. zal 2,5 zijn wanneer de baby wordt geboren. Ik denk dat ik graag een duo kinderwagen wil waarbij ze naast elkaar kunnen zitten, maar twijfel toch wel.
Mag ik vragen hoe jullie dit hebben opgelost?
De baby zal vaak in de draagdoek zitten, maar bij U. vond ik het ook fijn om een wagen bij de hand te hebben. En ik weet niet of U. echt op zo’n plankje zal blijven staan/zitten tegen die tijd.
Dat zijn ze ook.quote:Op zaterdag 25 april 2020 21:55 schreef LadyBlack het volgende:
Ik vond alle duowagens vooral zo vreselijk groot en onhandig lijken.
Wij hebben deze ladenkast gekozen als commode en kledingkast in één: https://www.ikea.com/nl/n(...)t-gebeitst-10239280/quote:Op zondag 26 april 2020 01:41 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: heb je aan een commode in de babykamer genoeg aan ruimte voor kleertjes of heb je nog een kledingkast daarbij nodig? De babykamer is maar klein dus een ledikant én een commode én een kast gaan niet passen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat alle kleding in de commode past maar het is natuurlijk nog heel klein allemaal
Andere optie: wij hebben de commode nooit gebruikt, maar verschoonden op de bank/ons bed/de tafel/de grond, maar net waar we op dat moment waren. Hadden een aantal verschoonkussens liggen die we er dan bij konden pakken.quote:Op zondag 26 april 2020 01:41 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: heb je aan een commode in de babykamer genoeg aan ruimte voor kleertjes of heb je nog een kledingkast daarbij nodig? De babykamer is maar klein dus een ledikant én een commode én een kast gaan niet passen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat alle kleding in de commode past maar het is natuurlijk nog heel klein allemaal
Wij hebben precies hetzelfde. Van de kledingkast is maar één plank in gebruik voor kleding, de rest ligt vol met allerhande zooi (kleding en speelgoed voor als hij groter is bv).quote:Op zondag 26 april 2020 07:02 schreef lunapuella het volgende:
Dat ligt aan je commode natuurlijk.Wij hebben er wel een kledingkast bij, de commode zelf ligt al vol met verzorgingsspullen en slaapzakken enzo. Maar onze commode heeft ook geen lades.
KLMquote:Op zondag 26 april 2020 08:18 schreef Mariposas het volgende:
@:June.
Sommige mensen zweren bij een Deryan tentje. Ik heb liever een campingbedje. Nadeel: is zwaar, neemt meer plek in. Het inklappen kan je dag verpesten. Want dat is bij veel van die bedjes vaak net zo lastig als een 3D kubus oplossen.tip: koop een degelijk bedje, geen ding van Topmark ofzo. Wij hebben een campingbedje van Koelstra en die is prima.
Fout, klm telt alleen voor uitklappen. Voor inklappen moet je áltijd met de bodem beginnenquote:Op zondag 26 april 2020 09:25 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
KLM
Kort-lang-midden![]()
Deze revelatie redt huwelijken
Wij hebben zowel een Deryan als verschillende campingbedjes gehad, Deryan vond ik alleen bij echt klein handig, bij een oudere baby/dreumes niet want klimmen/keten/rits openmaken etc. Dat gebeurde bij de campingbedjes niet en daar kunnen ze sowieso nog heel lang in slapen. Had zelf niet echt een voorkeur qua merk, maar een matrasje erin vind ik wel een aanrader. Dus niet die standaard die er altijd bij zit, maar een zacht opvouwbaar matrasje. Zeker als ze wat meer gewicht krijgen dan slaapt dat veel lekkerder.
Dusdanige hoerige hekel aan het uit/inklappen van die bedjes dat we van Deryan (peuterversie) maar gewoon direct naar gewoon logeermatras/bed zijn overgeschakeld.quote:Op zondag 26 april 2020 09:33 schreef SQ het volgende:
[..]
Fout, klm telt alleen voor uitklappen. Voor inklappen moet je áltijd met de bodem beginnen
Oh ja, dat is dan andersomquote:Op zondag 26 april 2020 09:33 schreef SQ het volgende:
[..]
Fout, klm telt alleen voor uitklappen. Voor inklappen moet je áltijd met de bodem beginnen
Ja dat snap ik dan weer welquote:Op zondag 26 april 2020 09:37 schreef SQ het volgende:
Toch was ik er wel bij mee toen we op de dag van onze verhuizing het montagebeslag van Noud zn ledikant kwijt waren
Oh ik heb 2 jongens maar vind juist het hanggedeelte erg handig! In 1 oogopslag zie je alle shirts en dat is makkelijker een outfit maken dan met alles gevouwd, vind ik.quote:Op zondag 26 april 2020 09:22 schreef automatic_ het volgende:
Wij hebben het beide, maar gebruiken de kast ook meer als opslagruimte haha. De commode heeft drie lades. Wij hebben een jongetje en het hang gedeelte gebruiken we eigenlijk niet. Ik heb alles gevouwen liggen. Mijn idee is dat je dat bij een meisje meer gebruikt, haha
In het begin niet, want toen had ik ook nog bergen luiers , dekens, hydrofielen en beddengoed, maar nu Noud wat ouder is zitten al zijn kleren in een kleine Ikea ladenkast / commode en er is nog ruimte over.quote:Op zondag 26 april 2020 01:41 schreef MaJo het volgende:
Ik gebruik ook alleen het hanggedeelte voor U. Zoveel overzichtelijker dan vouwen. De rest van de planken liggen vol met speelgoed.quote:Op zondag 26 april 2020 09:41 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Oh ik heb 2 jongens maar vind juist het hanggedeelte erg handig! In 1 oogopslag zie je alle shirts en dat is makkelijker een outfit maken dan met alles gevouwd, vind ik.
Zolang het hoofdje niet door het hoofdgat kan glippen maakt het niet uit hoe lang de "staart" isquote:Op zondag 26 april 2020 10:16 schreef B.ertha het volgende:
Vraagje: onze baby wordt steeds beweeglijker dus het wordt tijd om over te stappen op slaapzakken. Nu hebben wij een 0-12 maanden 4-seizoenenslaapzak gekregen. Moet ik nu dan gewoon het binnenste deel eruit halen? Dan lijkt ie zo groot namelijk voor onze smurf met maat 68.
Of is dat binnenste deel de verkleiner? Dan lijkt ie me juist weer zo warm
Wij hebben in de 4 kleine lades: rompers - shirts/truien (en toen ze baby was: pakjes) - broeken - sokken/maillots.quote:Op zondag 26 april 2020 07:45 schreef Aure het volgende:
Wij hebben ook die grote hemnes als commode en kledingkast in gebruik en dat gaat prima. In de 4 lades bovenin zitten: diverse meuk, sokken & pyjama's, rompers, luiers&zalfjes etc. In de 2 lades in het midden: kleding en hydrofielen. In de 2 lades onder: kleding en beddengoed.
KLM - MLK inderdaad, hier nooit problemen gehad! Dat de bodem eerst moet bij het inklappen is volgens mij zelfs wettelijk verplicht, want zo kan het bedje nooit imploderen met kind erin.quote:
Oh, ik heb echt een enorme hekel aan kleding op hangertjes doen (ook bijvoorbeeld met jassen in een garderobequote:Op zondag 26 april 2020 09:51 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik gebruik ook alleen het hanggedeelte voor U. Zoveel overzichtelijker dan vouwen.
Grappig hoe iedereen dat anders indeelt.quote:Op zondag 26 april 2020 11:41 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wij hebben in de 4 kleine lades: rompers - shirts/truien (en toen ze baby was: pakjes) - broeken - sokken/maillots.
In de 2 lades in het midden: overige kleding (te groot/te klein/ander seizoen/etc) - hydrofielen/badcapes.
In de 2 lades onder: voorraad luiers/diversen - beddengoed.
En dan op de commode 3 mandjes met: luiers - haarspeldjes/elastiekjes/borstel - zalfjes/thermometer/etc.
De 2 kleine lades van shirts/truien en broeken beginnen nu wel krap te worden, zal eens puzzelen op een nieuwe indeling.
Slaapt een kindje niet meteen in een slaapzak?quote:Op zondag 26 april 2020 10:16 schreef B.ertha het volgende:
Vraagje: onze baby wordt steeds beweeglijker dus het wordt tijd om over te stappen op slaapzakken. Nu hebben wij een 0-12 maanden 4-seizoenenslaapzak gekregen. Moet ik nu dan gewoon het binnenste deel eruit halen? Dan lijkt ie zo groot namelijk voor onze smurf met maat 68.
Of is dat binnenste deel de verkleiner? Dan lijkt ie me juist weer zo warm
Baby kan meteen in slaapzak hoor, is op zich veel makkelijker, behalve in de kraamweek als je van de kraamhulp bij iedere nachtvoeding nog moet temperaturen en luier verschonenquote:Op zondag 26 april 2020 16:46 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor alle ervaringenIk denk dat we dan alleen voor een commode gaan, dat moet de komende tijd voldoende zijn. Bovendien willen we het komende jaar/2 jaar een keer gaan verhuizen dus dan kunnen we tzt altijd een kast erbij kopen.
[..]
Slaapt een kindje niet meteen in een slaapzak?Ik heb laatst iets bij de Prenatal gekocht en omdat daar een actie was voor tweede artikel voor de halve prijs heb ik er een slaapzak van maat 56-62 gekocht omdat ik dacht dat je dat toch wel nodig zou hebben. Of slaapt een kindje eerst alleen onder een laken + dekentje? En hoe zit dat met de slaapzak, slaap je dan alleen in de slaapzak of zit daar ook een dekentje overheen? #n00b
Slaapzak kan gewoon als je dat fijn vindt, maar meestal gebruiken ze het als een laken/deken niet volstaat omdat het kindje veel beweegt en dat is koud.quote:Op zondag 26 april 2020 16:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Slaapt een kindje niet meteen in een slaapzak?Ik heb laatst iets bij de Prenatal gekocht en omdat daar een actie was voor tweede artikel voor de halve prijs heb ik er een slaapzak van maat 56-62 gekocht omdat ik dacht dat je dat toch wel nodig zou hebben. Of slaapt een kindje eerst alleen onder een laken + dekentje? En hoe zit dat met de slaapzak, slaap je dan alleen in de slaapzak of zit daar ook een dekentje overheen? #n00b
Wij hadden een bakerzakje (swaddleme van meyco) met nog een deken omdat het iets te koud wasquote:Op zondag 26 april 2020 16:46 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor alle ervaringenIk denk dat we dan alleen voor een commode gaan, dat moet de komende tijd voldoende zijn. Bovendien willen we het komende jaar/2 jaar een keer gaan verhuizen dus dan kunnen we tzt altijd een kast erbij kopen.
[..]
Waarom zou dat bij jongen/meisje verschillend zijn?quote:Op zondag 26 april 2020 09:22 schreef automatic_ het volgende:
Wij hebben het beide, maar gebruiken de kast ook meer als opslagruimte haha. De commode heeft drie lades. Wij hebben een jongetje en het hang gedeelte gebruiken we eigenlijk niet. Ik heb alles gevouwen liggen. Mijn idee is dat je dat bij een meisje meer gebruikt, haha
Nja, ik heb voor mijn meisje ook een hangkast en voor mijn jongen niet.quote:Op zondag 26 april 2020 18:48 schreef Burdie het volgende:
[..]
Waarom zou dat bij jongen/meisje verschillend zijn?
Hier hangt het hanggedeelte vol met overhemden, jasjes en jassen. Beetje als in mijn eigen kledingkast bedenk ik me nu.
Just sayin', het verschilt vooral per persoon, niet per sé per geslacht. Mijn eigen jurken liggen netjes op een stapeltje in de kast. Mijn man heeft de grootste hangkast van ons allemaal.quote:Op zondag 26 april 2020 18:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Nja, ik heb voor mijn meisje ook een hangkast en voor mijn jongen niet.
Meisje draagt echt alleen maar jurken. En peuterspijkerbroeken ophangen werkt niet. Dus heeft zoon een ladenkast. Overhemden en colbertjes hoeft ie nog niet aan naar z'n werk
Werkt hier anders prima. 😊quote:Op zondag 26 april 2020 18:49 schreef SQ het volgende:
[..]
En peuterspijkerbroeken ophangen werkt niet.
Ik vind dit zo fascinerendquote:Op zondag 26 april 2020 10:43 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben kinderkleding niet in hun eigen kamer liggen. We hebben de commode (degene die we daadwerkelijk gebruiken) in de woonkamer staan en in de onderste lade zit vrijwel alle kleding van kleuter. Alle kleding van de meiden ligt op een hoofdbord van een bed, naast de leuning van de bank (die kon na de verhuizing de draai op de trap niet maken en moet nog steeds naar boven). Dat is overigens iets wat heel praktisch is, maar er niet uit ziet. De bovenste lade van de commode ligt vol met luiers in drie maten, extra doekjes en een grote bak vol allerhande medicijnen en smeersels enzo. Middelste lade is gevuld met slabben, schorten, washandjes en hydrofielen (die we eigenlijk niet meer gebruiken). De commode in de woonkamer is overigens wel iets waar we nog elke dag blij mee zijn. Daar ben je toch veel vaker met kinderen dan in de slaapkamer en je hebt daardoor in principe geen losslingerende babyspullen.
Voor de meiden heb ik nog een hangdeel in een kast waar alles wat nog veel te groot is hangt (daar hangen nu nog steeds kraamcadeautjes...), en twee kratten met dingen op de groei, verdeeld per maat. Maar die worden dus pas gebruikt bij een groeisprint.
Toen kleuter baby was en een minikamer had, hadden we zijn kleding ook alleen in de commode. Beddengoed, slaapzakken en dekens zaten toen in de lades onder zijn ledikant, dus dat is ook nog een optie om te overwegen voor extra opslagruimte.
quote:Op zondag 26 april 2020 19:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Heb je dan klemhangers ofzo?
Naja, ieder zijn ding dus.
Boks! Dat je alles 'heel netjes' hebt opgevouwen, vervolgens wil je dat ene shirtje hebben en dat lijkt het weer alsof een kleuter de kleding heeft opgeruimd.quote:Op zondag 26 april 2020 19:47 schreef Aure het volgende:
Ik kan ook niet vouwen en de lade van Jip ziet er dan ook niet uit
Een keer in de zoveel tijd probeer ik er orde in te brengen en dan krijg ik het niet netter dan dit:
[ afbeelding ]
Maar na een paar dagen is het dan alweer helemaal door elkaar
Dat lijkt me ook het grote probleem met alles in lades hebben. Om iets te vinden wat onderop ligt moet je alles verplaatsen en in moeilijke hoeken werken enzo. Wij hebben voor de kinderen een klerenkast, en een kleine commode waar onderin alleen luiers en doekjes enzo liggen. De goedkoopste van de Ikea, geloof ik. Geeft trouwens geen garantie dat de klerenkast netter is, hoor.quote:Op zondag 26 april 2020 20:10 schreef Cholula het volgende:
[..]
Boks! Dat je alles 'heel netjes' hebt opgevouwen, vervolgens wil je dat ene shirtje hebben en dat lijkt het weer alsof een kleuter de kleding heeft opgeruimd.
Grutjes, wat een disciplinequote:Op zondag 26 april 2020 20:02 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik vouw de broekjes dubbel en hang ze over het onderste gedeelte heen. Ik maak met het ophangen ook meteen setjes, dus doe er dan een shirt overheen. Anders trekt manlief hem soms rare combi’s aan.
Dat is eigenlijk veel slimmer!quote:Op zondag 26 april 2020 20:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
dingen die op hangertjes horen laat ik op hangertjes drogen en die gaan ook in een beweging de kast in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
Wat is dit voor geniale tipquote:Op zondag 26 april 2020 20:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Grutjes, wat een disciplineik vouw bij voorkeur hele manden weg voor de tv ofzo, maak direct stapeltjes en schuif dat zo de kast in. Bij voorkeur denk ik niet na op zulke momenten
dingen die op hangertjes horen laat ik op hangertjes drogen en die gaan ook in een beweging de kast in.
@:Aura, herkenbaar ja
Stapels kantelen in de lade, dan zie je alles preciesquote:Op zondag 26 april 2020 20:33 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook het grote probleem met alles in lades hebben. Om iets te vinden wat onderop ligt moet je alles verplaatsen en in moeilijke hoeken werken enzo. Wij hebben voor de kinderen een klerenkast, en een kleine commode waar onderin alleen luiers en doekjes enzo liggen. De goedkoopste van de Ikea, geloof ik. Geeft trouwens geen garantie dat de klerenkast netter is, hoor.
Gaat het toch weer over de was hè?quote:Op zondag 26 april 2020 20:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Omg zeg me niet dat je dit nooit gedaan hebt
Het is nog niet eens ooit BIJNA in me opgekomenquote:Op zondag 26 april 2020 20:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Super onhandig met strijkenquote:Op zondag 26 april 2020 20:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Mensen die strijkenquote:
Welnee. Ik strijk alles behalve badlakens en ben daar welgeteld één middag per week mee bezig.quote:Op zondag 26 april 2020 22:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Mensen die strijken![]()
Leven is te kort om te strijken man
Als dat mijn meest ontspannende middag is mag je me euthanaseren maar ieder zijn ding natuurlijkquote:Op zondag 26 april 2020 23:08 schreef Burdie het volgende:
[..]
Welnee. Ik strijk alles behalve badlakens en ben daar welgeteld één middag per week mee bezig.
Dat is overigens mijn favoriete middag, ik vind het heerlijk ontspannend.
Okquote:Op zondag 26 april 2020 16:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Baby kan meteen in slaapzak hoor, is op zich veel makkelijker, behalve in de kraamweek als je van de kraamhulp bij iedere nachtvoeding nog moet temperaturen en luier verschonen
Ik heb bij de eerste heel lang gekloot met lakens en dekentjes, de tweede heb ik direct in een slaapzak gefrotde kraamhulp adviseert anders, maar da's toch na 8 dagen klaar
Over een slaapzak kan ook een deken natuurlijk.quote:Op zondag 26 april 2020 23:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
OkMaakt het ook nog uit wanneer je baby geboren is? Ik krijg een herfstbaby, kan me voorstellen dat je die sneller in een slaapzak stopt dan bijvoorbeeld een zomerbaby
quote:Op zondag 26 april 2020 23:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Als dat mijn meest ontspannende middag is mag je me euthanaseren maar ieder zijn ding natuurlijk
Maar 1 middag per week, dat zijn 26 dagen op een jaarquote:Op zondag 26 april 2020 23:08 schreef Burdie het volgende:
[..]
Welnee. Ik strijk alles behalve badlakens en ben daar welgeteld één middag per week mee bezig.
Dat is overigens mijn favoriete middag, ik vind het heerlijk ontspannend.
Ik bedoelde het inderdaad ook meer bij mijzelf haha. Als ik een meisje zou hebben, dan zou ik meer hangen.quote:Op zondag 26 april 2020 18:53 schreef Burdie het volgende:
[..]
Just sayin', het verschilt vooral per persoon, niet per sé per geslacht. Mijn eigen jurken liggen netjes op een stapeltje in de kast. Mijn man heeft de grootste hangkast van ons allemaal.
En mijn jongste vindt overhemden en jasjes dragen overigens helemaal de bom![]()
.
Als de overdagse kleding goor wordt door spelen en eten, dus wat zal dat zijn? Maandje of zes?quote:Op maandag 27 april 2020 10:29 schreef June. het volgende:
Mijn schoonmaakster strijkt enkele shirts/blouses die er niet uitzien als je ze niet strijkt.. Voor de rest strijk ik ook nooit..
Hier slaapt T in een slaapzak en daar overheen een dekentje. Toen hij pasgeboren was alleen in lakentje en dekentje. Verder trouwens nog gewoon in eigen kleding van overdag.
Wanneer gingen jullie over op ee pyjama?
Hier niet, na een jaartje of anderhalf in haar romper slapen klaagde ze dat het warm was. Dus nu slaapt ze in de winter in haar hemd van die dag, en nu het warm is slaapt ze in blote bast.quote:Op maandag 27 april 2020 10:29 schreef June. het volgende:
Mijn schoonmaakster strijkt enkele shirts/blouses die er niet uitzien als je ze niet strijkt.. Voor de rest strijk ik ook nooit..
Hier slaapt T in een slaapzak en daar overheen een dekentje. Toen hij pasgeboren was alleen in lakentje en dekentje. Verder trouwens nog gewoon in eigen kleding van overdag.
Wanneer gingen jullie over op ee pyjama?
Mazzeldagen bij prenatal in de gaten houden. Zo hebben wij de steps veel goedkoper gekregen. Ene deel bij de prenatal andere deel bij de babydump besteldquote:Op maandag 27 april 2020 14:32 schreef Keroppi het volgende:
Hoort misschien niet helemaal hier, maar zijn de Stokke Tripp Trapp’s wel eens in de aanbieding?
We krijgen er nog eentje kado van mijn ouders voor de geboorte.(Ze is nu al bijna 8 maanden, maar we hoefden ‘m niet in combi met de newborn-set). Ik hoorde dat ze soms in combi met een baby-set goedkoper zijn dan beide los te kopen?
En een tuigje, is dat ook bij jonge baby’s al nodig? Of is dat meer iets voor wanneer ze ouder zijn?
Deze tip werkt ook bij grote mensen kleding... Hier hang ik jurkjes, vestjes en zo ook op hangertjes te drogen. Scheelt strijken en plek op mn wasrekjes (nee hier geen hobby).quote:Op zondag 26 april 2020 20:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Grutjes, wat een disciplineik vouw bij voorkeur hele manden weg voor de tv ofzo, maak direct stapeltjes en schuif dat zo de kast in. Bij voorkeur denk ik niet na op zulke momenten
@:Aura, herkenbaar ja
Wij gebruiken ook de Mari Kondo methodequote:Op maandag 27 april 2020 20:23 schreef Hilmo het volgende:
Heerlijk het was onderwerp![]()
Ik heb slaapzakken tot de grootste maat gebruikt. Wil nu ook eerder een slaapzak gaan inzetten.
Opvouwen oh jongens ik kan marie kondo zo aanraden. Ff onder de knie krijgen en je vouwt sokken ook op (ipv in elkaar frommelen). Nu heb ik dat ff losgelaten omdat ik ziek was, maar voor mij is dat een soort strijken, zo ontspannend. Kleine pakketjes, rompers in mini pakketjes en alles rechtop in de lade. Zoon kan alles zo vinden en nooit onderop de stapel graaien. Aanrader dus. Naast elkaar ipv op elkaar bewaren en om dat voor elkaar te krijgen moet je shirts bijv compacter opvouwen met print duidelijk aan buitenkant.
Doe eens een plaatjequote:Op maandag 27 april 2020 22:43 schreef xminator het volgende:
Waarvoor dienen de twee blauwe vakjes bij pampers premium protection? Dan heb ik het dus niet over de urineindicator.
Moet je op die punten de luiers dichtdoen?
quote:Op dinsdag 28 april 2020 07:58 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Doe eens een plaatjeheb geen idee welke blokjes je bedoelt
Daar plak je de plakstrips tussen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:14 schreef xminator het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De blauwe horizontale streepjes boven.
Ik denk een indicator voor de plakstrips, zodat je ze niet te hoog of te laag plaatst.quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:14 schreef xminator het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De blauwe horizontale streepjes boven.
Dus als die strakker zit dan dat moet je een maatje kleiner en groter een maatje groter?quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:37 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Daar plak je de plakstrips tussen.
https://images.app.goo.gl/hVSW11MJhggmgiJm9
Kan je hier ook zien.
Die strepen zijn volgens mij alleen voor de juiste hoogte. Binnen in die strepen zie je (1) en (2) staan. Volgens mij was het zo dat je de strips eerst op de (1) plakt en als het wat strakker komt te zitten op de (2). Past de strip ook niet meer op de (2), dan zal je wel toe zijn aan een grotere maat. Maar dat merk je op andere manieren ook wel..quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:48 schreef xminator het volgende:
[..]
Dus als die strakker zit dan dat moet je een maatje kleiner en groter een maatje groter?
En hoe zit t dan met de maat 4 waar ineens aan de onderkant bij de beentjes een gele streep zitquote:Op dinsdag 28 april 2020 08:38 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik denk een indicator voor de plakstrips, zodat je ze niet te hoog of te laag plaatst.
Thanks, bij het verschonen vroeg ik het mij elke keer weer af maar op internet niet veel over kunnen vinden.quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Die strepen zijn volgens mij alleen voor de juiste hoogte. Binnen in die strepen zie je (1) en (2) staan. Volgens mij was het zo dat je de strips eerst op de (1) plakt en als het wat strakker komt te zitten op de (2). Past de strip ook niet meer op de (2), dan zal je wel toe zijn aan een grotere maat. Maar dat merk je op andere manieren ook wel..
Hier zie je hetzelfde, maar dan bij Kruidvatluiers: https://www.love2bemama.c(...)bij-welke-leeftijd//
Die knoopjes bij Kruidvat-luiers is al járen zo.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:29 schreef Gevalletje het volgende:
Huh, echt nooit geweten ditWeet niet hoe lang dit al is, maar die nieuwe versie KV luiers heeft Q ook nog gehad. Dacht dat die "knoopjes" er gewoon voor versiering opzaten
Dat vraag ik me dus ook altijd af. Ook bij nieuwe loopfietsjes, die dan een wielmaat in inches vermelden, alsof mij dat wat zegt?quote:Op dinsdag 28 april 2020 23:49 schreef FlyingFish het volgende:
Hoe kun je overigens zien of een loopfiets goed past? Ze pasten er een paar weken geleden pas goed op, maar het lijkt bij Em alsof hij alweer te laag staat? Ze sleept in ieder geval met haar schoenen over de grond.
Aha, dat is al handig om te weten. En is er dan een soort vuistregel om van wielmaat naar zadelhoogte om te rekenen?quote:Op woensdag 29 april 2020 08:38 schreef Takkie88 het volgende:
Handigst is de binnen-beenlengte op te meten. Als kinderen beginnen met loopfietsen dan zadel 3-5cm lager zetten zodat ze goed steun kunnen nemen op de voeten. Kunnen ze goed balans houden dan mag het zadel op de hoogte van de binnen-beenlengte staan. Afzetten bij meer snelheid doen ze toch meer met de voorvoet dan met de volle voet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |