abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191865537
Ik ben op zoek naar ervaringen met het aankleden van juli baby’s in de eerste maand.

Korte mouw rompers of moet dat ongeacht het weer echt lange mouw zijn in bijvoorbeeld de eerste week. Lange mouw / lange broek? Of kan ik ook pakjes met korte broek / korte mouw kopen in maat 50?
Natuurlijk is 1 en ander afhankelijk van de temperatuur op dat moment maar ik ben dus vooral zoekende in wat de eerste paar weken handig is.
pi_191865927
Ik vond overslagrompers met korte mouwtjes en daar een pyjamaatje met voetjes en een rits overheen het handigst. Korte broekjes en shirtjes heeft ze enkel aangehad toen het tussen de 30 en 40 graden was tijdens de helweken afgelopen zomer. Verse babietjes moeten eerst nog acclimatiseren van de constante 37 graden in je buik.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 15:38:58 #78
327807 Mariposas
יה&#14
pi_191866482
Ik zou een combi van korte mouwen en lange mouwen rompers klaarleggen.
Mijn oudste is van juli en toen was het vrij warm.
De eerste week heeft hij sowieso lange mouwen rompers gedragen, ondanks dat het warm was en hij spek genoeg had.
Qua pakjes, hij droeg voornamelijk kleding van dunne stof. En als het echt warm was alleen een romper. Pakjes met korte mouw of pijpen zou ik In heel beperkte mate kopen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_192135038
Bestaan er ook matrasbeschermers of waterdichte moltons die aan de zijkant van het matras ook waterdicht zijn?
Ik heb er nu 1 van HEMA, maar als je op de rand (tegen de muur) ligt te slapen lekt het er alsnog naast. }:|
pi_192135350
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 05:12 schreef Hupje het volgende:
Bestaan er ook matrasbeschermers of waterdichte moltons die aan de zijkant van het matras ook waterdicht zijn?
Ik heb er nu 1 van HEMA, maar als je op de rand (tegen de muur) ligt te slapen lekt het er alsnog naast. }:|
En als je er twee neemt en die er in de breedte omheen vouwt?

Ik heb nog nooit andere gezien geloof ik. Misschien zou je eens bij een website voor zorgartikelen kunnen kijken?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192135364
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 05:12 schreef Hupje het volgende:
Als je bij Ikea een tweepersoons koopt, dan kan je hem om het matras heen vouwen en zijn beide zijkanten beschermd.
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 00:31:40 #82
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192296855
Iemand een tip voor een goed boek over baby’s? Een soort van baby’s voor dummies dus eigenlijk _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_192297112
Ik denk dat ik meer van jaren fok heb geleerd dan van elke andere infobron, eigenlijk :+ . En ik las echt alles wat los en vast zat, zeker tijdens m'n eerste zwangerschap. Dus mijn leestip zou zijn: het borstvoedingstopic (als je die ambitie überhaupt hebt, uiteraard) en het babytopic. :P
pi_192297395
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:31 schreef MaJo het volgende:
Iemand een tip voor een goed boek over baby’s? Een soort van baby’s voor dummies dus eigenlijk _O-
https://www.bol.com/nl/f/mama-worden/9200000052040198/ Ik heb deze gekocht bij mijn eerste zwangerschap, wel ook Belgische stukken er in en daar gaan dingen qua ziekenhuis of verloskundige net wat anders en er worden soms andere termen gebruikt. Die verschillen met Nederland worden wel benoemd dan dus dat is verder geen probleem.
Wij waren toen ik pril zwanger was een weekendje weg en ik wilde iets kopen tegen t Googlen :D
pi_192297675
quote:
Oei ik groei is wel leuk
  vrijdag 27 maart 2020 @ 07:05:26 #86
56471 pinquit
oh my lama!
pi_192297775
quote:
Wat baby's nodig hebben, van Melanie Visscher

Of als je van los, luchtig en humor houdt: "Ik ken iemand die"
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 27 maart 2020 @ 07:18:35 #87
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_192297807
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:05 schreef pinquit het volgende:
Wat baby's nodig hebben, van Melanie Visscher

Agreed!

En ik zou dus juist niet oei ik groei kiezen, ik vind het een onprettig boek vol onwaarheden.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 08:11:23 #88
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_192298120
Niet zozeer over baby's : Mensenkinderen van Steven Pont.

En ik vond Oei ik groei ook verschrikkelijk.
pi_192298340
Oei, ik groei vond ik heel frustrerend. Dan zat je 9 maanden oude baby in een ‘sprongetje’ en las je dat hij daarna zelf zijn kamer moest kunnen opruimen, tanden moest kunnen poetsen en de planten water kon geven. Maar dat bleek in de praktijk nooit zo te zijn.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 08:36:51 #90
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_192298371
Of: je uren achter elkaar jengelende baby had volgens dat boek nog 13 diepzwarte donderwolkweken voor de boeg. Lekker opbeurend :+ :').
pi_192298565
Als je nou toch graag wil weten waar al die ophef over gaat, de gemiddelde kringloop staat vol met oei ik groeis, dus vooral niet nieuw kopen :D
  vrijdag 27 maart 2020 @ 08:56:01 #92
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_192298618
Ik vond oei ik groei best prima eigenlijk. Ik wist wel dat ieder kind zich in een ander tempo ontwikkelt, dus ik was mij ervan bewust dat het hier in huis anders kon gaan dan in dat boek beschreven was.
  FOK!fossiel vrijdag 27 maart 2020 @ 09:30:35 #93
1455 Keroppi
kool kikker
pi_192299035
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:33 schreef MevrouwCactus het volgende:
Oei, ik groei vond ik heel frustrerend. Dan zat je 9 maanden oude baby in een ‘sprongetje’ en las je dat hij daarna zelf zijn kamer moest kunnen opruimen, tanden moest kunnen poetsen en de planten water kon geven. Maar dat bleek in de praktijk nooit zo te zijn.
Hahaha ik moest hier hardop om lachen :D

Hier ook geen grote fan van ‘Oei ik groei’. Ik vind ‘Zo krijg je een blije baby’ van Stephanie Molenaar wel fijn. Qua eten / allergenen houdt ze er alleen een andere mening dan de recente wetenschap op na, dus daar heb ik de adviezen van de jeugdarts gevolgd.
Chick on a mission
pi_192299859
Ik vond magazines een stuk leuker/informatiever dan boeken eigenlijk. Daar kun je uitplukken wat je interessant vindt en het is een stuk luchtiger geschreven.

Ik heb btw wel baby’s eerste jaar voor dummies en nog drie beginnersboeken voor je Majo. Gratis af te halen in 079 of tegen verzendkosten. Krijg je er nog een stapel oude magazines bij ook ;)
  vrijdag 27 maart 2020 @ 11:51:15 #95
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192300723
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:33 schreef MevrouwCactus het volgende:
_O_ _O_ _O_
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192300815
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:56 schreef Zilverberk het volgende:
Ik vond oei ik groei best prima eigenlijk. Ik wist wel dat ieder kind zich in een ander tempo ontwikkelt, dus ik was mij ervan bewust dat het hier in huis anders kon gaan dan in dat boek beschreven was.
Dat vond ik ook. Als je zo'n boek letterlijk neemt dan gaat het mis ja.
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 12:21:39 #97
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192301081
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:35 schreef Jentin het volgende:
Ik denk dat ik meer van jaren fok heb geleerd dan van elke andere infobron, eigenlijk :+ . En ik las echt alles wat los en vast zat, zeker tijdens m'n eerste zwangerschap. Dus mijn leestip zou zijn: het borstvoedingstopic (als je die ambitie überhaupt hebt, uiteraard) en het babytopic. :P
Daar lees ik vaak al mee :Y Maar zou het fijn vinden om een wat gestructureerder boek te hebben in plaats van alle info door elkaar ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 03:16 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

https://www.bol.com/nl/f/mama-worden/9200000052040198/ Ik heb deze gekocht bij mijn eerste zwangerschap, wel ook Belgische stukken er in en daar gaan dingen qua ziekenhuis of verloskundige net wat anders en er worden soms andere termen gebruikt. Die verschillen met Nederland worden wel benoemd dan dus dat is verder geen probleem.
Wij waren toen ik pril zwanger was een weekendje weg en ik wilde iets kopen tegen t Googlen :D
Een zwangerschapsboek heb ik al (van buik tot baby van Ouders van Nu), ik ben echt op zoek naar iets over baby's :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 06:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Oei ik groei is wel leuk
Hier zat ik aan te denken maar ik wist al dat hier kritiek op zou komen :D Ik zit nu te kijken naar het boek Van baby tot peuter van Ouders van Nu, het vervolg op het boek dat ik nu al heb.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:40 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vond magazines een stuk leuker/informatiever dan boeken eigenlijk. Daar kun je uitplukken wat je interessant vindt en het is een stuk luchtiger geschreven.

Ik heb btw wel baby’s eerste jaar voor dummies en nog drie beginnersboeken voor je Majo. Gratis af te halen in 079 of tegen verzendkosten. Krijg je er nog een stapel oude magazines bij ook ;)
Daar heb ik wel interesse in :Y O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_192301130
quote:
'Wat baby's nodig hebben' van Melanie Vischer O+
Heel erg fijn boek waarin mooi wordt uitgelegd waarom je intuïtie volgen precies aansluit bij wat je baby nodig heeft om optimaal te kunnen ontwikkelen (hersenontwikkelingen, lichamelijke ontwikkelingen, emotionele ontwikkeling). Met ontzettend fijne praktische tips.
pi_192316399
Weet niet of dit topic de juiste is, of dat er een draagzakken topic is: wij willen proberen zonder kinderwagen baby 2 te doen en alleen met draagzak. Draagdoek bij baby1 geprobeerd even (geleend) en niet ons ding. Man zal ook vaak dragen. Wij hebben een manduca maar die is niet vanaf geboorte. Ik zoek nu een draagzak voor vanaf dag 1. Kwam op de Hoppediz Hop Tye. Het zachte van draagdoek met handigheid van draagzak. Iemand ervaring mee en of dat echt zo fijn is? Of is er een andere draagzak fijner voor die begin periode?
pi_192316412
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:00 schreef Hilmo het volgende:
Weet niet of dit topic de juiste is, of dat er een draagzakken topic is: wij willen proberen zonder kinderwagen baby 2 te doen en alleen met draagzak. Draagdoek bij baby1 geprobeerd even (geleend) en niet ons ding. Man zal ook vaak dragen. Wij hebben een manduca maar die is niet vanaf geboorte. Ik zoek nu een draagzak voor vanaf dag 1. Kwam op de Hoppediz Hop Tye. Het zachte van draagdoek met handigheid van draagzak. Iemand ervaring mee en of dat echt zo fijn is? Of is er een andere draagzak fijner voor die begin periode?
Ik vond zelf een rekbare doek het fijnst in het begin, maar een hoptye werkt ook goed. Ik heb beide nog wel tweedehands te koop trouwens ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')